magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Megint választás

Meghiúsult a harmadik kormányalakítási megbízatás is, így - ezt mondja ki a bolgár alkotmány - jön a parlamenti választás, ez lesz a 18. a rendszerváltozás óta (összehasonlításként: Magyarországon az áprilisi választás alig a 10. a rendszerváltozás óta).

Vicces, lehet, hogy 1-2 héten belül kétszer is szavaznom kell. Még nem biztos, a bolgár választás időpontja még nincs kiírva, de pont április 12. nem lehet az, mert az ünnepnap (ortodox Húsvét), amikor a törvény tiltja választás rendezését. Szóval lehetséges időpont:

  • a legkorábbi: március 29.,
  • a legkésőbbi: április 26.,
  • köztük bármely vasárnap április 12-t kivéve.

A mostani fő kormánypárt - Bojko Boriszov pártja, a GERB - a rendkívüli választás fő esélyese, minden közvéleménykutató első helyet ad neki, a szavazatok 24-28 %-ával. Azaz tulajdonképpen értelmetlenség új választást rendezni, mert nagy vonalakban maradni fog a mostani politikai helyzetkép.

Az is biztosnak látszik, hogy a második helyezett a kormányellenes tüntetések mögött álló PP-DB lesz, 14-20 %-kal. Ami biztos ellenzéki pozíció, mert nemigen lesz aki koalíciós partnerük lehetne, míg a GERB esetében van ilyen lehetőség.

Tulajdonképpen az eredmény annyiban lesz más, mint a mostani helyzet, hogy a kép egyszerűsödik, mert a mostani kisebb pártok közül néhány esetleg nem éri el a minimálisan szükséges 4 %-ot.

Jelenleg 9 parlamenti párt van, ebből 3 a 4 %-os küszöb alatt vegetál, s még 2 a küszöb környékén mozog. 4 olyan párt van, mely mindenképpen bent lesz az új parlamentben: az említett 2 erőn kívül a nagyobbik török párt és a fő nacionalista párt, holtversenyben 12-14 % között.

Az igazi kérdés még: alakul-e új erő a választásokig. A köztársasági elnökről rebesgetik, hogy meg fog próbálni valamilyen új projektet indítani.

Ami leginkább várható: a GERB képes lesz egy új gyenge koalíciót összehozni a választások után.

visszaadják a köztársasági elnöknek a harmadik kormányalakítási megbízást

s

113 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2319031531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2026.01.19. 11:19:40

sújos

Donald Trump botrányos hangvételű levelet küldött a norvég miniszterelnöknek, Jonas Gahr Store-nak. A levélben az amerikai elnök közli, „nem érzi kötelességének, hogy kizárólag a békével foglalkozzon”, mivel Norvégia úgy döntött, hogy nem kapja meg a Nobel-békedíjat – írja a horvát Index.

Kedves Jonas! Tekintettel arra, hogy az országod úgy döntött, nem ad nekem Nobel-békedíjat, noha legalább nyolc háborút megállítottam, már nem érzem kötelességemnek, hogy kizárólag a békén gondolkodjak. Most már inkább azon kell elmélkednem, mi a jó és helyes az Egyesült Államok számára. Dánia nem tudná megvédeni Grönlandot Oroszországtól vagy Kínától. És miért van egyáltalán tulajdonjoguk

– írta Donald Trump. Hozzátette, hogy „nincsenek írásos bizonyítékok arra, hogy Grönland Dánia tulajdona lenne. Több száz évvel ezelőtt csupán egy hajó kötött ki ott, de mi is kikötöttünk hajókkal. Többet tettem a NATO-ért, mint bárki más az alapítása óta, és most a NATO-nak kellene valamit tennie az Egyesült Államokért”.

Gery1987 2026.01.19. 11:35:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor ida is kene valami lancfuresszel hadonaszo elmebeteg, vagy surgisen el kene lopni a nemzeti bankbol 500 milliardot, akkor minden rendben lenne..

Tapi2021 2026.01.19. 12:09:59

Ezért kellenek az olyan (választási) törvények, amelyek figyelembe veszik az adott ország politikai stabilitását is! Miközben teljes mértékben demokratikusak is maradnak.
Mint nálunk.

Tapi2021 2026.01.19. 12:13:03

@Boldeone2: "A társadalmat meg kell tisztítani a monolit rendszertől! Kultúra, média, oktatás... "

Több mint 30 éve ezért küzdünk! És még mindig tele van minden rendszer a volt szocikkal, komcsikkal és utódaikkal!!!

Hosszú menet ez. Több idő kell a nemzeti oldalnak a változtatáshoz!

Tapi2021 2026.01.19. 12:16:13

@Gery1987: "Semmi mondanivalojuk, eredmenyuk nincs."

Ha eltekintünk attól, amiket mondanak és a számtalan intézkedéstől, eredménytől, amiket a VALóSÁGBAN - tehát nem ott, ahol ti éltek - megcsináltak!

Tapi2021 2026.01.19. 12:22:17

@ez a nevem senki: És nincs igaza?
Miért legyen Grönland éppen dán gyarmat?
Volt már sok más országé is. Nem beszélve az innuitokról, akiké. És akik NEM DÁNOK!

Abban a van valami "bájos", hogy korábban egyik nyugat-európai gyarmatosítónak sem volt gondja azzal, hogy csak oda kellet hajózni valahová, MÁSOK FÖLDJÉRE!, és partra szállni!!!!

Tapi2021 2026.01.19. 12:42:01

Most olvastam ezt egy FB cikknél: "Szárad a Tisza"
Zseniális.

vergyula 2026.01.19. 12:58:08

@Tapi2021: Tényleg frappáns. Nem hiszem, hogy van még egy nyelv, ami ilyen szóvicceket kínál, de majd a nyelvészek megmondják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.19. 13:02:34

@vergyula:

Szerintem nincs nyelv szóvicc nélkül. Csak jellemzően egy adott szóvicc nem fordítható le más nyelvre.

Az IT-s szektor tele angol szóviccekkel, melyek zöme nem fordítható magyarra.

A klasszikus 30 évvel ezelőtti vicc: "Who is General Fault and why is he reading my drive?"
- utalás a DOS-os lemezhibára, lásd "General fault reading drive".

vergyula 2026.01.19. 13:25:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ja, ez igaz, de valahogy úgy érzem, a magyar ebben igazán erős.
Tán csak elfogultság.

2026. 480 a benzin 2026.01.19. 13:42:17

@Tapi2021: "És nincs igaza?"

Nincs.

----------

"Miért legyen Grönland éppen dán gyarmat?"

Mert történelmileg így alakult. Momentán ez a helyzet, és még a sárga képű pszichopatának sincs joga változtatni ezen, csak a grönlandiaknak. Különben sincsenek elnyomva, nem egy elnyomó rezsim karmai közül kellene kimenteni őket. Olajuk, na az viszont van.

----------

"Volt már sok más országé is. Nem beszélve az innuitokról, akiké. És akik NEM DÁNOK!"

Nem dánok, és? Az innuitok messzemenő autonómiában élnek. Külügy, hadügy tartozik Dániához. Talán figyelembe kéne venned: a jelek szerint ők maguk NEM AKARNAK az USÁ-hoz csatlakozni. Márpedig nem ez a legfontosabb tényező a hovatartozást illetően?

----------

"Abban a van valami "bájos", hogy korábban egyik nyugat-európai gyarmatosítónak sem volt gondja azzal, hogy csak oda kellet hajózni valahová, MÁSOK FÖLDJÉRE!, és partra szállni!!!!"

Érdekes módon Donald Trump és az USA kapcsán ebben nem látsz semmi erkölcsi kivetnivalót. Most azt kedveled Trumpban, amiért a száz évekkel korábban gyarmatosító Nyugat-Európát fedded?

-----------

Megmondom, mi a baj veled. Képtelen vagy disztingválni. Akár a Mandineren kommentelő kormánypártiak túlnyomó többsége. A minket basztató, ránk is a migránsok befogadását erőltetni akaró, woke-és eLMeBeTeQ-ségben szenvedő amerikai Demokraták és a nyugati európai hasonszőrű marhák iránt érzett jogos undorod; és az, hogy a jelenlegi amerikai elnök jóban van velünk, és ez abszolút hasznára van Magyarországnak, elhomályosítja a tisztánlátásodat. Én a puszibarátság ellenére is megvetem, amit Trump Grönland kapcsán művel.

alöksz róz 2026.01.19. 14:34:43

@2026.: "Megmondom, mi a baj veled. Képtelen vagy disztingválni" - én is mindig ezt mondom

Tapi2021 2026.01.19. 16:17:50

@2026.: ""És nincs igaza?"

Nincs."

Ez kevés. Miért nincsen, ha azt nézzük, az összes többi népség hogyan jutott a gyarmataihoz, a MÁSOK földjeihez?!

Dánia hogyan jutott hozzá Grönlandhoz? Vagy korábban Anglia a fél bolygóhoz? Vagy Spanyolország, Portugália, Franciaország, Hollandia, Belgium........

Ne játsszuk a hülyét.
Ha ezeknek még meg lenne az EREJÜK, meglenne az összes gyarmatuk is. Meg szereznének még, ha lenne hozzá erejük.
Most azért olyan fontos nekik hirtelen a "nemzetközi jog", meg a "határok sérthetetlensége", mert már gyengék és be vannak szarva, hogy jönnek az erősek, partraszállnak, mint korábban ők, adnak nekik üveggyöngyöket, a felét elviszik rabszolgának... (na jó utóbbit már nem).

Hirtelen kurvára fontos lett a jog és a séthetetlenség, de valahogy száz éve még simán szartak rá, és elosztogatták a MI ORSZÁGUNKAT!
Miért? MERT MEGTEHETTÉK!
Most jöhet más, aki meg VELÜK teheti meg. Szar, ugye?

Nehogy már ezeket sajnáljam, ha végre őket is megszivatják. Nagyon helyes! EZ A KARMA!!!

Tapi2021 2026.01.19. 16:21:54

@2026.: "Mert történelmileg így alakult. Momentán ez a helyzet, és még a sárga képű pszichopatának sincs joga változtatni ezen, csak a grönlandiaknak. Különben sincsenek elnyomva, nem egy elnyomó rezsim karmai közül kellene kimenteni őket. Olajuk, na az viszont van."

A történelem FOLYAMATOSAN alakul! Most tovább alakul!
Szar ügy a karma.

A Grönlandiak annyira nincsenek elnyomva, hogy most van botrány abból, hogy évtizedeken át kényszer sterilizálták, fogamzásgátlókkal tömték meg beleegyezésük nélkül ABORTUSZOKAT hajtottak végre a DÁNOK az innuit nőkön!
A dán egészségügyhöz meg csak pénzért fértek hozzá... stb. (Most hirtelen már ingyenes lett nekik, HÁLA TRUMPNAK!!!)

Tapi2021 2026.01.19. 16:34:26

@2026.: ""Abban a van valami "bájos", hogy korábban egyik nyugat-európai gyarmatosítónak sem volt gondja azzal, hogy csak oda kellet hajózni valahová, MÁSOK FÖLDJÉRE!, és partra szállni!!!!"

Érdekes módon Donald Trump és az USA kapcsán ebben nem látsz semmi erkölcsi kivetnivalót. Most azt kedveled Trumpban, amiért a száz évekkel korábban gyarmatosító Nyugat-Európát fedded?"

Szó sincs róla. Ez szerintem is az erővel való visszaélés. Én miattatok írom ezeket, mert úgy látom, ti nem akarjátok látni és érteni, hogy Trump/USA (Oroszország kicsiben), semmi újat nem talált ki, sőt, PONTOSAN ÚGY ÉL VISSZA az erejével, mint korábban azok, akik most rínak, hogy velük történhet meg, amit ők SZÁZADOKON ÁT csináltak másokkal!

KÖZTÜK VELÜNK!!!! És ők a tettesek!

Akiknek most hirtelen fontos a határok sérthetetlensége, de száz éve Párisban még leszarták a miénket. Meg másokét is, meg az afrikai népekét is...

SEMMI erkölcsi alapjuk nincsen az ellen tiltakozni, amit most részben az ők sérelmükre más csinál. Mert ugyanezt csinálták ők is másokkal, amíg volt hozzá erejük.

Hollandia vagy Anglia... vajon hivatkozott a nemzetközi jogra, amikor leigáztak más népeket, elvették a földjeiket, ásványaikat, az embereiket???
Amikor a "nemzetközi jog" szerint ők voltak mindenhol az agresszorok és gyarmatosítók?

Ezeknek csak akkor és attól kezdve fontos a "nemzetközi jog", amikor már ők vannak a fasz rosszabbik végén. Ezt értsétek meg! Ezért képmutatás amit csinálnak.

Én meg undorodom a képmutatóktól, hazugoktól, kettős mércével mérőktől.
Trianon utáni magyarként duplán!

2026. 480 a benzin 2026.01.19. 16:36:26

@Tapi2021: "A történelem FOLYAMATOSAN alakul! Most tovább alakul!"

Ezt mondta Hitler is.

----------

"A Grönlandiak annyira nincsenek elnyomva, hogy most van botrány abból, hogy évtizedeken át kényszer sterilizálták, fogamzásgátlókkal tömték meg beleegyezésük nélkül ABORTUSZOKAT hajtottak végre a DÁNOK az innuit nőkön!"

Ez még azelőtt volt, hogy Grönland belügyeiben önállóságot kapott, mai státusa rendeződött, vagy azután? Anglia még a nyelvüktől is megfosztotta a skótokat, aztán az első Blair-kormány idején Skócia autonómiát kapott, amit időközben kiszélesítettek. A skót függetlenségi törekvések rendre elbuknak. Jó ez így a skótok többségének? Szerintük jó. És a grönlandiaknak is.

alöksz róz 2026.01.19. 16:41:55

@Tapi2021: "Akiknek most hirtelen fontos a határok sérthetetlensége, de száz éve Párisban még leszarták a miénket." - pont ezért kéne a lehető leghatározottaban tiltakoznunk az ilyesmi ellen.

logika.

2026. 480 a benzin 2026.01.19. 16:42:45

@Tapi2021: "Szó sincs róla. Ez szerintem is az erővel való visszaélés."

Mégis elnézed neki és relativizálsz, mert a minket csesztető Nyugat-Európáról van szó. Ezt hívják kárörömnek.

alöksz róz 2026.01.19. 16:42:51

@Tapi2021: "Én meg undorodom a képmutatóktól, hazugoktól, kettős mércével mérőktől." - a leghangosabb támogatójuk vagy :D

Tapi2021 2026.01.19. 16:42:59

@2026.: És megmagyarázza. :-(

Tapi2021 2026.01.19. 16:47:48

@alöksz róz: Ja, a gyenge mindig tiltakozik, csak leszarják az erősek.
A gyengéknek érdekük, hogy védje őket valami, akár egy elvont "nemzetközi jog" is (amit már eleve az aktuális erőviszonyok hoztak létre!).

Az erőseknek meg eljöhet a pillanat, amikor már nem érdekük. (Pontosabban a LÁTSZAT fenntartása nem érdekük már.)

Ez a pillanat azonban nem most jött el! Az erősek eddig is átvitték az akaratukat és az érdekeiket. Csak legfeljebb selyempapírba csomagoltatták azokat az olyan kollaboránsokkal, mint a Bloomberg, a New York Times, meg a többi "libsi" lakájmédia.

Iraktól a balkáni beavatkozásig.

2026. 480 a benzin 2026.01.19. 16:48:35

@Tapi2021: Erős érzelmi attitűddel viszonyulsz a dologhoz, kedvelem-nem kedvelem alapon.

Ha Grönlandra Biden és a Demokraták fennék a fogukat, azt határozottan, velem együtt ítélnéd el. Relativizálás nélkül - Anglia és mások hódításaira hivatkozva.

Tapi2021 2026.01.19. 16:53:16

@alöksz róz: Neked nem furcsa, hogy szinte folyamatosan támadnak meg NYUGATIAK más országokat, rendezik át a politikai- társadalmi berendezkedését MÁS országoknak, rajzolnak át határokat, hoznak létre sosem volt nemzetállamokat..., és amikor az aktuálissal készen vannak, AKKOR hirtelen megint fontos a népek önrendelkezése, meg a(z általuk létrehozott!) hátárok sérthetetlensége, meg a nemzetközi jog, meg a nemzetközi szerződések betartása...

MIUTÁN előbb mindet ők maguk felrúgták, a saját ÉRDEKEIK szerint átrendezték, és EZUTÁN már megint ezt a nótát kell fújni.

Mert ez történik. Csak ti ezt sem akarjátok érteni.

vergyula 2026.01.19. 16:53:30

@Tapi2021: Arról lenne itten szó, hogy meghaladjuk a korábbi gyarlóságainkat, és az emberiség fejlődik minden értelemben.

"a felét elviszik rabszolgának... (na jó utóbbit már nem)."
Miért nem? Ha már úgyis csak az erő számít....

vergyula 2026.01.19. 16:57:22

@alöksz róz: Francokat, a szomszéd meg a tehene egyszerűbb képlet. :(

Tapi2021 2026.01.19. 16:59:20

@2026.: A káröröm, mint Trianon utáni magyarban, természetesen megvan. Rohadjon meg mind, aki velünk kibaszott!!!! (Most nyilván nem konkrétan Dániára gondolok. De valakikkel ők is kibasztak már.)
Pusztuljon mind.

Ez alap.

Az "elnézem neki" meg nem létező dolog. Mert ki vagyok én ahhoz, hogy elnézzem vagy ne nézzem el az USA-nak, vagy másnak, amit csinál?
VÉLEMÉNYEZEM!

És le is írtam, hogy ez erővel való visszaélés.

Ahogy azt is, hogy nincsen benne semmi új. Nem kell úgy nézni rá nektek sem, mint borjú az új kapura. Mintha még nem láttatok volna ilyet. Mert ha nem, akkor vagy újszülöttek vagytok, vagy vakok, vagy teljesen...

Boldeone2 2026.01.19. 17:04:32

@Tapi2021: Több mint 30 éve ezért küzdünk! És még mindig tele van minden rendszer a volt szocikkal, komcsikkal és utódaikkal!!!

Hosszú menet ez"

Lényegében pont ugyanazt csináljátok, mint a kommunisták anno: erőszakos agymosást a kultúra, a média és a tudomány szintjén is!

vergyula 2026.01.19. 17:08:58

@Tapi2021: "Rohadjon meg mind, aki velünk kibaszott!!!!"
Nagy mák, hogy mi soha senkivel nem basztunk ki.....

De tényleg, szidjuk még mindig Trianon miatt a franciákat, a németeket meg kezeljük náciként?
Max. a környező Trianon-nyertes országokkal lehetne (vagy van) vitánk, de ezeket is el lehetne simítani faszkodó nacionalisták nélkül.

Tapi2021 2026.01.19. 17:10:58

@2026.: " Erős érzelmi attitűddel viszonyulsz a dologhoz, kedvelem-nem kedvelem alapon. "

Hát, ha neked a történelmi párhuzamokból, meg a reálpolitikából, amikről írtam - és nem volt ezek között egy érzelmi elem sem - az jött le, hogy én viszonyulok ehhez érzelmi alapon. Legyen neked.

Ezek MELLETT persze, lásd fentebb, nyilván van ezzel kapcsolatban egy erős érzelmi viszonyulásom is, mert magyar vagyok, akivel és akinek az országával azok bántak el, semmibe véve jogot, igazságot, de még az alapvető méltányosságot is, akiket most ti sajnáltok, akikkel kórusban sírtok, hogy milyen igazságtalanságra készül velük szemben Trump. .

Ez nyilván különbség köztünk.

Van az idézet: "magyar az,k akinek fáj Trianon." Nekem fáj.

alöksz róz 2026.01.19. 17:15:49

@Tapi2021: "Az erőseknek meg eljöhet a pillanat, amikor már nem érdekük." - az erősebbeket egyetlenegy dolog állítja meg.
mégpedig az, hogy nem lesz minden az övék egy csettintésre.
vietnam, afganisztán, ukrajna, az ilyen példák tartják vissza őket.

épp ezért kell ukrajnát is támogatni valamilyen módon, vagy ha az nem megy, akkor legalább nem ellenük dolgozni a hódító agresszort támogatva.
logika.

Tapi2021 2026.01.19. 17:16:33

@2026.: "Ha Grönlandra Biden és a Demokraták fennék a fogukat, azt határozottan, velem együtt ítélnéd el. Relativizálás nélkül - Anglia és mások hódításaira hivatkozva. "

Már leírtam kétszer: ez hatalommal való visszaélés lehet, ha erőszakkal valósul meg. Persze 1. még nem valósult meg, 2. nem tudjuk, hogy hogyan valósul meg, ha egyszer megvalósul, (mi van, ha van az a pénz?) 3. hogy azzal az inuitok jobban vagy rosszabbul járnak-e?

Szóval ez most egy el nem dőlt kérdés.

Azt meg, ne találgasd, hogy egy képlékeny és sok ismeretlenes helyzetben - vagy pláne egy meg nem valósuló, elképzelt helyzetben - én mit gondolnék, mit nem?! Majd megírom!

alöksz róz 2026.01.19. 17:18:17

@Tapi2021: nekem nem furcsa, semmi meglepő nincs benne. de megint csak rizsázol kínodban, én a mi viselkedésünkről beszéltem.

Tapi2021 2026.01.19. 17:20:17

@Boldeone2: Ne hagyd magad átmosni Boldi! Ennyit tudok mondani.
Bár már késő. :-)

Tapi2021 2026.01.19. 17:25:42

@vergyula: "De tényleg, szidjuk még mindig Trianon miatt a franciákat, a németeket meg kezeljük náciként?"

Mert úgy gondolod, hogy amit csináltak velünk az már elévült? Régen volt, mit számít?

De akkor az EBBŐL a bűnből közvetlenül következő Benes rablás is elévült már és mit számít?! Amikor itt van velünk és nagyon is hat ma is?

"Max. a környező Trianon-nyertes országokkal lehetne (vagy van) vitánk, de ezeket is el lehetne simítani faszkodó nacionalisták nélkül. "

Ezt mond azoknak az ellenzékieknek, akik szerint Orbánéknak neki kellett volna esniük a szlovákoknak, a legújabb Benes faszakodásuk miatt, lesz, ami lesz.
Én nem az elsimító szándékot vélem ebben felfedezni részükről.

alöksz róz 2026.01.19. 17:30:41

@Tapi2021: mert a benes-dekrétum már elévült? :D

vergyula 2026.01.19. 17:30:48

@Tapi2021: Azokat a területeket már nem kapjuk vissza. Akit sérelem ért, már nem lel vigaszt.
Jó viszonyra kéne törekedni, de nem hagyni magunkat. Védeni a magyarokat. A friss Benes-ügyben mondjuk illett volna bekéretni a nagykövetet.

alöksz róz 2026.01.19. 17:32:18

@vergyula: vagy egyenértékű válaszként elkobozni a szlovákok magyarországi ingatlanait :-)

Tapi2021 2026.01.19. 17:32:53

@alöksz róz: Ukrajnát abban kellett volna támogatnia Európának (akár az akkori USA vezetéssel szemben is!), hogy NE legyen ez a konfliktus! Mivel előre látható volt, hová fog vezetni az USA és az EU nagyobb tagállamainak az USA-val kollaboráló, cinkos machinációja Ukrajnában.

Ami most van az már KÖVETKEZMÉNY. És azok bűne, akik elkerülhették volna, de nem tették, sőt, szándékosan tolták addig rá a falat az oroszokra, amíg el nem érték azt, ami most van!

Szerinted azt a hibát/bűnt kell még jobban és még tovább támogatni, amit elkövettek és ami miatt egyáltalán háború van. Még mindig.

Szerintem semmiképp.

alöksz róz 2026.01.19. 17:43:35

@Tapi2021: jaja, oroszország csak védekezik :D

vergyula 2026.01.19. 17:46:01

@alöksz róz: Szép eszkaláció lenne. :S

alöksz róz 2026.01.19. 17:46:06

ki nem szólt,
csak bégetett,
az kapott
dicséretet

alöksz róz 2026.01.19. 17:47:44

@vergyula: igen, az lenne.
az eu-bíróság kénytelen lenne rendet vágni.

Tapi2021 2026.01.19. 17:49:41

@alöksz róz: Ez a ti narrációtok.

A miénk a valóság: érvényesíteni akarja az érdekeit, épp, úgy, mint tette Kennedy Kuba esetében, Bush Irak, Afganisztán esetében, vagy most Trump Venezuelában.

Ezekre ti úgy csodálkoztok rá, mint kisgyerek a tűzijátékra. Mi meg tudjuk, hogy ez így működik.

Szándékosan provokálták az oroszokat, akik KISZÁMÍTHATó, és ne legyenek kétségeink, hogy ki is számított - lásd, a Bloomberg már legalább két héttel korábban megírta a háború kitöréséről a cikket! -, reakcióval reagáltak.

vergyula 2026.01.19. 17:51:17

@alöksz róz: Olyan nagyon nem hiszem, hogy lenne hatása. :(

vergyula 2026.01.19. 17:51:37

@Tapi2021: Azt a cikket Vitya nem olvasta.

alöksz róz 2026.01.19. 17:55:39

@vergyula: nagyon sok szlováknak van nálunk ingatlana, a szlovákok pedig biztos hogy nem néznék tétlenül, szóval a vége 100% hogy ez lenne.

vergyula 2026.01.19. 18:16:27

@alöksz róz: Úgy értem, nem tartom igazán hatékonynak az EU-s bürokráciát.

Wildhunt 2026.01.19. 18:25:12

@alöksz róz: dehát támogatjuk. Kapnak áramot, dízelt és ellátjuk a menekülteket.

alöksz róz 2026.01.19. 18:28:53

@vergyula: sokszázmillió euró büntetés és az eu-támogatások megvonása, ezzel tudnak (vagy nem tudnak) hatni.

a szlovákok viszont nagy valószínűséggel engednének, egyrészt nem olyan hülyék, mint a hatalmához bármi áron ragaszkodó orbán, másrészt a szlovák lakosság se agymosott :-)

lapítással milyen eredményeket lehet elérni, szerinted is semmilyeneket?

alöksz róz 2026.01.19. 18:30:32

@Wildhunt: és emellett azon dolgozik a magyar kormány, hogy az oroszok elfoglalják ukrajnát.
ezzel azonnal fel kéne hagyni.

vergyula 2026.01.19. 18:35:29

@alöksz róz: "egyrészt nem olyan hülyék, mint a hatalmához bármi áron ragaszkodó orbán"
Azért Ficot se kell félteni.

"lapítással milyen eredményeket lehet elérni, szerinted is semmilyeneket?"
Kb.

alöksz róz 2026.01.19. 18:36:06

@Wildhunt: és egy kis pontosítás a támogatásról: véletlenül nem eladunk nekik áramot és dízelt? :-)

alöksz róz 2026.01.19. 18:37:14

@vergyula: a szlovákok nem agymosottak, ezt a ficsót elzavarnák a gecibe :-)))

Boldeone2 2026.01.19. 19:05:20

@Tapi2021: Tapi, figyelj már!

Te miért véded foggal- körömmel ezt a szar rendszert?

Az elmúlt 16 évben ennyire futotta?

index.hu/belfold/2026/01/18/budafok-melegetel-osztas-maria-terezia-utca-hosszu-sor-250-en/

Miközben főnökeitek elképesztő luxusban élnek....

vergyula 2026.01.19. 19:31:46

@Boldeone2: Szomorú a cikk, valszeg az Indexnél elaludt a szerkesztő.

Wildhunt 2026.01.19. 21:54:38

@alöksz róz: de amúgy igazad van, el kéne zárni tőlük a véres orosz gázt, atomáramot, meg olajat is.

2026. 480 a benzin 2026.01.20. 01:20:17

@Tapi2021: "Hát, ha neked a történelmi párhuzamokból, meg a reálpolitikából, amikről írtam - és nem volt ezek között egy érzelmi elem sem - az jött le, hogy én viszonyulok ehhez érzelmi alapon."

Történelmi párhuzamokkal relativizálsz. Reálpolitika az, hogy nem veszed el a másét. Pláne, ha a szövetségesedről van szó. Ne keverd a reálpolitikát az erőpolitikával. Mert aztán érvelsz-e reálpolitikáról, történelem tovább haladásáról, meg "erősebb kutya baszik" igazságról akkor, ha a félkegyelmű baklövései miatt majd visszajönnek a Demokraták és kifektetnek minket? Adja az ég amúgy, hogy ne így legyen.

----------------------

"Ezek MELLETT persze...nyilván van ezzel kapcsolatban egy erős érzelmi viszonyulásom is, mert magyar vagyok, akivel és akinek az országával azok bántak el, semmibe véve jogot, igazságot, de még az alapvető méltányosságot is, akiket most ti sajnáltok, akikkel kórusban sírtok, hogy milyen igazságtalanságra készül velük szemben Trump."

Ez nettó érzelmi kifakadás. Ha politikus lennél, azt mondanám: sérelmi politika. Magyartudatot viszed bele ráhatásképpen, meg hogy neked fáj Trianon (bizonyára nekem nem), de tök fölöslegesen. Mi köze van a magyarságodnak ahhoz, hogy egy nárcisztikus pszichopata beleőrülve országa megállíthatatlanságába, elfogadhatatlan lépésre készül? Mi köze ennek Trianonhoz? Dániának speciel semmi; nem volt az Antant tagja, és a békeszerződés aláírói között sem volt tudtommal. Svédo. semleges, Németország speciel a Monarchia szövetségese volt.

Most, ebben a témában nem érdekel, hogy Dánia amúgy hogy basztat minket. Nálad ez meghatározó érzelmi tényező, én tudok disztingválni. Én logika alapján ítélem el Trumpot. Ebben az ügyben észérvek alapján a dánoknak van igazuk, mellettük vagyok. Amúgy meg elmennek a picsába a minket illető igaztalan jogállamisági kifogásaikkal.

És még egyszer: a grönlandiak sem akarnak nemhogy válni Dániától, de az Egyesült Államokhoz kerülni pláne nem. Ez a legfontosabb!! Te meg jössz azzal, hogy fáj Trianon.

2026. 480 a benzin 2026.01.20. 01:35:25

@Tapi2021: "A káröröm, mint Trianon utáni magyarban, természetesen megvan. Rohadjon meg mind, aki velünk kibaszott!!!! ... Ez alap."

Minden porcikám tiltakozik ez ellen a leegyszerűsítő gondolkodás ellen. Pláne, ha Trump ellenében igazuk is van.

"Pusztuljon mind."

Úgy lesz, 30-50 éven belül a lakosságcserék jóval előrehaladottabb fázisba kerülnek. De most Trump erőnek erejével akkor sem teheti rá a kezét Grönlandra.

Egyébként Dánia megmenekül - legalábbis az illegális migráció végzetes következményeitől. Más országokhoz viszonyítva kevés migránst engedtek be; a fő gondot a Svédországból bejövő muzulmán bűnbandák jelentik, de kellő szigorral le lehet számolni velük.

2026. 480 a benzin 2026.01.20. 01:52:15

@Tapi2021: "Szóval ez most egy el nem dőlt kérdés.

Azt meg, ne találgasd, hogy egy képlékeny és sok ismeretlenes helyzetben - vagy pláne egy meg nem valósuló, elképzelt helyzetben - én mit gondolnék, mit nem?! Majd megírom! "

Ez kábé olyan, mint amikor egy hibbant Tisza-szavazó bizonygatja, hogy először nyerjük meg a választást, a többire ráérünk később. Utána csak néz mint a moziban; akikre voksolt, azok szétbasszák az országot, és 4 év után csalódottan vallja be: anyám, én nem ilyen lovat akartam. Hacsak nem teljesen agymosott az illető, ő is megfogja írni.

Sok ismeretlenes helyet? Persze, ha vámokkal, egyéb fenyegetésekkel sikerül meghátrálásra kényszeríteni Dániát, akkor nem lesz erőszak. Annexió viszont igen, és Trump akkor is sima gazemberré válik. Illetve még Trumpot is sikerülhet letenni Grönland megszerzésének tervéről.

Rodney2 2026.01.20. 04:21:57

@Boldeone2: Menj el Frankfurtba, a főpályaudvar környékén százával fetrengenek az utcán a drogos hajléktalanok. Erre futotta a gazdag német jóléti államnak, nincsenek semmilyen eredményeik. Ez a te érvelésed de degenerált fasz, hazaáruló külföldi ügynök.

Gery1987 2026.01.20. 05:21:52

@Tapi2021:

Az gronlandiak nem akarnak amcsi fennhatisagot!
Csak ezt felejtetted el megemliteni.

Gery1987 2026.01.20. 05:25:04

@Tapi2021:

Jol mentegetik a pedokat, meg jol lopnak.
Es jol tomik ki a haverokat, rokonokat.
Hazudni is jol tudnak..unios penzek se jonnek, a haboru se lett megallitva amit beigertek higy trump majd megoldja...

A poloska irtas elmaradt, pride is lett, vedopajzs sincs, se repulorajt, se letort inflacio, cserebe jol eladositjak az embereket meg az orszagot. ..

Gery1987 2026.01.20. 05:27:16

@Tapi2021:

Igen, de ez mar nincs igy.
Tehat olyannal ervelsz ami mar nincs is.

Gery1987 2026.01.20. 05:40:07

@Tapi2021:

Tehat rabszolgat is lehetne tartani mert ezek az anglikanusok regen(!!) tartottak rabszolgat, szoval ha beszerzink nehanyat akkor semmi alapjuk tiltakozni?

Kettos merced neked van.
Trianon az faj, de ukrajna baszidjon meg es adja oda a teruleteit...
A benes dekretum az faj, de csak akkor ha nem orban cimbije csinalja...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 10:37:49

@vergyula: a magyarok nem akarják a területeiket "visszakapni". Kapni a kádárjancsivirágok, a prolik szeretnek dolgokat, lehetőleg minél olcsóbban, de a legjobb ha ingyen.
A magyarok vissza akarják szerezni azokat a területeket.

Gery1987 2026.01.20. 13:17:57

@Deak Tamas:

Tudod azt nem értem agyatlan balfaszvirág hogy te mint soviniszta kabátfeladogató Macák lumpen kurvaistenfasza mi a tetves rossebb picsáért akarsz büdös tótokkal meg oláhokkal meg ruszinokkal/hoholokkal meg rácokkal együtt élni, mikor utálod őket mint a szart?

Ennyi eszed van te barom!

Vagy úgy képzeled hogy ki lennének baszva meg népírtva?

Te idióta gyökér.

alöksz róz 2026.01.20. 16:40:18

@Gery1987: "Tudod azt nem értem agyatlan balfaszvirág hogy te mint soviniszta kabátfeladogató Macák lumpen kurvaistenfasza mi a tetves rossebb picsáért akarsz büdös tótokkal meg oláhokkal meg ruszinokkal/hoholokkal meg rácokkal együtt élni, mikor utálod őket mint a szart?" - :D

ez egy nagyon jó kérdés

valis47 2026.01.21. 01:16:56

@2026.: 57 ezer ember él Grönlandon, ha az USA akarja, felajánlhat mindegyiknek 1 millió dollárt, hogy akarjon amerikai lenni, és "zsebből" kifizeti.

Grönland sziget az amerikai kontinens része inkább, mint az európaié, ez is földrajzi tény.

A dán operettkirályságnak nincs "joga" ahhoz, amit nem tud megvédeni. Az a tied, amit meg tudsz védeni. ez az alapigazság.

Gery1987 2026.01.21. 04:17:55

@valis47:

Hu bazmeg, ez nagyon 30-as evekbeli fasko szoveg:)
Ennyi erovel akkor a szekelyek kussoljanak? Erosebb kutya baszott, pont.
Vagy adjon a roman allam fejenkent egy millatt aztan viszlat, autonomia orokre elfelejtve...
Most terjunk vissza ehhez?

Egyebkent meg a zsak krumpli hazajaban nehez lehet ezt megerteni, de nem mindenki akarja eladni magat.

Nem hinnem hogy hosszu tavon a gronlandiak orulnenek az amcsi neolib biztositasi rendszernek...

Gery1987 2026.01.21. 04:19:07

@alöksz róz:

20 eve kerdezgetem a magyar irredentakat errol, egyik se tudott valaszolni eddig..

ez a nevem senki 2026.01.21. 04:57:43

@valis47: usa államadóssága kb. 38 000 – 38 500 milliárd usd
Az a tied, amit meg tudsz venni. ez az alapigazság.

ez a nevem senki 2026.01.21. 05:08:48

jappán a legnagyobb külföldi hitelezője usnak a legfrissebb adatok szerint kb. 1,1–1,2 billió usd értékű amerikai államkötvényt tart
elő ször eztet köllene vissza adni

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.21. 10:25:39

@ez a nevem senki: Michael Chrichton erről már harminc éve írt könyvet. Nem fontos a címe, te úgysem vagy képes elolvasni.

Gery1987 2026.01.21. 10:33:03

@Deak Tamas:

A Benes dekretumokat olvasgassad hulye gyerek..
Az is jo regi, pont a kedvenc korszakod.
Akkor volt a talponallos macakoknak olyan nagy a pofaja mint neked.

valis47 2026.01.21. 10:52:38

@Gery1987: 1 éve azt sem tudtad, mik a Benes-dekrétumok. Ha meg igen, azt mondtad, "megérdemeltük, ahogy Trianont is".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.21. 11:21:26

@Gery1987: nekem a kedvenc korszakom inkább 1919 decembere, amikor a tetves országvesztő kommunista fajtátok ott állt megbilincselve Váry Albert, Töreky Géza előtt.

Gery1987 2026.01.22. 04:08:15

@valis47:

En elobb tudtam mint te...
Es 20 eve is ugyanezt mondtam roluk.
Fuggetlenul barmi ideologiatol mert ezeket liberaliskent, nacionalistakent es baloldalikent is ugyanugy elitelik.

Gery1987 2026.01.22. 04:11:07

@Deak Tamas:

Hehe..megint a jo oreg komcsizas.
Nem tanulsz semmit katod hulye gyerek.

Orszagvesztok meg a mocskos uraid, akik a kastelyaikban gubbasztottak meg szegeden az antant szuronyai alatt higy aztan patkanykent elomaszhassanak a labuk nyomaban...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.22. 07:43:15

@Gery1987: patkány sajnos a te fajtád volt akkoriban, ők ölték a gyerektúszokat Fülesen, Kiskőrösön, Hevesen. Csak őket akkor még utána utolérte a megérdemelt büntetés. 1990-ben már nem, ezért ekkora a retkes mocskos idegen magyargyűlölő pofád, te történelem- és benesszakértő fasz.

Gery1987 2026.01.22. 08:52:31

@Deak Tamas:

Csak az a bibi hulyegyerek hogy komcsi nem vagyok, leninists meg plane nem..
De hat ennyi agysejttel mint ami neked van ezt a mai napig nem tudod felfogni.

Gery1987 2026.01.22. 08:55:10

@Deak Tamas:

Hat hozzad kepest tortenesz vagyok, te konteos barom:)

A magyarsag meg nem te vagy, plane nem a fico mentegeto nerednyik maffia kormanyod...ehhez kene ugye 3 agysejt legalabb.
Labancz jobbagy.

alöksz róz 2026.01.22. 09:34:19

@Gery1987: nemesúrnak képzeli magát az irigy prolija :D

Gelimtredfd 2026.01.22. 09:55:40

@alöksz róz: A nemes hangot, ahogy a képzel hangot is dúrgerni, bullshitek, a kép az hép volna. Az irigy hangot eregy-re átírni.

Ez a bullshit proli mondagatás mostmár durva! Ez a proli mondogatás a valós proli. Látva az új-ónemmagíar makogást a proli mondogatás a prolizmus abszolúte. Véljük stak az ármány hangot, anat átírtem gross-ra, az ár stumától, ősungarisch, vagy a bizonylosza töröknek mekegett gyarló, ez a török hang bizonylosza, már stak a valós prolikkal jett volna fel. Az egész nem több ahogy Sklavenaufstand.

Gelimtredfd 2026.01.22. 09:56:55

@alöksz róz: A bullshit nemesek nem ismerték, hogy ők valósan stak prolik. A nemesség volt a proliság nonpluszultrája, a Sklavenaufstand nonpluszultrája.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.22. 10:02:08

@Gery1987: a cz hangot 1922 óta nem írjuk. Mi az anyanyelved?
Te történész, te, te barom, te. A legócskább csehszlovák általános iskolai propagandát nyomod. Hány év alatt végezted el az első kettőt, hat év alatt sikerült? Hol volt az iskolád, Lucsenyecen vagy Zvolenben? Vagy valahol a Beszkádok guráli oldalán, egy kecskeóldban anyádnál?

Gery1987 2026.01.22. 10:06:12

@Deak Tamas:

Hat ez kurva gyenge volt papi:)

Cz az feled egy fricska te nyomorult dobrogi szopkodo jobbagy.

Csehszlovak, de inkabb csak tót berenc kisantantista barom meg te vagy, arcal elore nyitott szajjal Fico fasza iranyaba ahogy a Főnid mutatta.

Gery1987 2026.01.22. 10:07:56

@Deak Tamas:

19 decembereben akkor meg hasznaltak, hat igy kedveskedek neked latod, te labancz:)

Gery1987 2026.01.22. 10:11:11

@alöksz róz:

Az asztal mellett csaholva varjak az eldobalt csontokat:)
Erre verik magukat, ennyit tudnak:

Süvölt a zivatar
A felhős ég alatt;
A tél iker fia,
Eső és hó szakad.

Mi gondunk rá? mienk
A konyha szöglete.
Kegyelmes jó urunk
Helyheztetett ide.

S gondunk ételre sincs.
Ha gazdánk jóllakék,
Marad még asztalán,
S mienk a maradék.

Az ostor, az igaz,
Hogy pattog némelykor,
És pattogása fáj,
No de: ebcsont beforr.

S harag multán urunk
Ismét magához int,
S mi nyaljuk boldogan
Kegyelmes lábait!

alöksz róz 2026.01.22. 18:31:37

@Gery1987: ezt ki költötte?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása