magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Váratlan hír Izraelből

December végi váratlan hír: Izrael elismerte Szomáliföldet (Somaliland). Az első ország, mely megteszi ezt.

A háttér infók szerint a cél azok bosszantása, akik mostanában elismerték Palesztínát. Meg ezzel megnyertek maguknak egy muszlim országot.

Szomáliföld sajátossága, hogy míg jellemzően hasonló esetekben sikeres szeparatista mozgalom áll szemben egy létező, működő, szervezett állammal, addig Szomáliföld esetében nem erről van szó: itt a szeparatista mozgalom működtet jól szervezett államot, míg ahonnan kiszakadtak - Szomália - az egy káoszban lévő, a gyakorlatban alig működő állam.

A gyarmati időkben a szomáli nép törzsterületén három gyarmat létezett: Francia Szomáliföld, Olasz Szomáliföld, Brit Szomáliföld. Emellett jelentős szomáli kisebbség van még Etiópiában.

Francia Szomáliföld 1977-ben vált független állammá, ez a mai Dzsibuti.

Brit Szomáliföld és Olasz Szomáliföld egyaránt 1960-ban vált függetlenné, az előbbi június 26-án az utóbbi július 1-jén. 1960. július 1-jén a két volt gyarmat egyesült, ezzel megalakult Szomália (a Szomáliai Köztársaság). Az új állam hamarosan káoszba süllyedt, különösen az 1969-es marxista államcsíny után, amikor a helyi kommunisták diktatúrát alakítottak ki.

A diktatúra 1977-ig baráti viszonyban állt a Szovjetúnióval, majd szovjetellenes irányt vett, miután a szovjetek Etiópia oldalára álltak a szomáli-etióp háborúban. A diktatúra azonban egészen 1991-ig fennállt. Ez után a központi kormányzat megszűnt, polgárháború alakult ki. 1992-ben az ENSZ békefentartókat küldött az országba, akik 1995-ig maradtak, miután feladatukat nem tudták teljesíteni. Az anarchia azóta is tart, a központi kormányzat nem ellenőrzi az ország területét. Szomália különböző részeiben autónóm államalakulatok alakultak vagy egyszerűen helyi bandák hatalma érvényesül. Az ország tengerparján kalózbandák működnek, melyek külföldi hajók elleni támadásokból élnek.

A volt Brit Szomáliföld vezetői 1991. május 18-án a szomáliai diktatúra bukása után kinyilvánították, hogy kilépnek az 1960. július 1-jén megalakított Szomáliából, s Brit Szomáliföld jogutódjaként új államot hoznak létre Szomáliföld néven. Ez az, amit Izrael most elismert.

zöld: Szomáliföld tényleges területe, csíkos: Szomáliföld által igényelt, de ténylegesen nem birtokolt terület

A 12 "nem hivatalos állam" száma ezzel nem változott, ez csak egy plusz elismerés az egyiknek.

Címkék: közélet
162 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2819022281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2026.01.12. 11:20:06

@Boldeone2: "Trumpot gyűlöli a világ "

Mármint ti. A ti "világotok".

Tapi2021 2026.01.12. 11:23:34

@2026.: Moszkva ugyan milyen tettek mezejére tudna lépni? Amikor le van kötve Ukrajnában és velük sem bír?
(A velük itt persze az ukránokat és a fél nyugati világot jelenti.)

ez a nevem senki 2026.01.12. 11:28:31

trumpli vissza akarja a világot a xix. sz.-ba
és van aki ehhez tapsikol

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.12. 11:29:06

@Tapi2021: olyan is volt már pénz nélkül, Teheránban, Casablancában és Jaltán.

Tapi2021 2026.01.12. 11:38:23

@2026.: Persze, az egész ukrán projekt célja Oroszország meggyengítése, ha lehet szétverése. Ez volt a Biden adminisztráció terve. Csak aztán nem minden úgy sikerült, ahogy szerették volna, meg le is lettek váltva.

Trump megörökölte a helyzetet és amennyire lehet kihasználja. Pl. ott, ahol az oroszok érdekeltek voltak, de most éppen a háború miatt nem képesek az érdekeiket hatékonyan védeni. Lásd Venezuela!

Egy egy kiszorítósdi játék. Ahol kihasználják a másik meggyengülését.

Ez történik mindig. Most Európában is ez megy, a keresztény Európa helyére nyomul be egy pogány-muszlim erő, kiszorítva a keresztény alapra épített civilizációt.
Tehetik, mert a keresztény "erő" végzetesen meggyengült. Célt ér lassan a sok évszázados felőrlés. ("Felvilágosodás", hitehagyás, szekularizáció, szabadkőművesek aknamunkája, szocializmus, kommunizmus... Több mint kétszáz éve tart a kereszténység felőrlése. Üres tér meg nincs. Ahol nem a keresztény civilizáció van, oda más nyomul be!)

Tapi2021 2026.01.12. 11:40:13

@ez a nevem senki: "trumpli vissza akarja a világot a xix. sz.-ba
és van aki ehhez tapsikol"

Ezt levezetnéd?

alöksz róz 2026.01.12. 13:06:18

@Tapi2021: jézust ma köcsög baloldalinak kéne nevezned :D

alöksz róz 2026.01.12. 13:14:17

@Tapi2021: pontosan.
szíriából is visszavonultak.

ezért gagyi az az önámító fideszes kampányszöveg, hogy venezuelát elengedték, cserébe ukrajnában többet kapnak. a kutya nem kérdezte meg őket...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.12. 13:27:23

@Tapi2021: ott más volt a pályadíj.
Az meg amúgy is igazságos dolog volt, olvasd el az itt kirajzott sok antibenesista magyar hazafit, akik tanulták a történelmet, az igazságos volt az elnyomó magyarok ellen, meg az urak ellen is akik belevitték az országot a többmilliós áldozattal járó világháborúba.

alöksz róz 2026.01.12. 13:31:17

@Deak Tamas: "az igazságos volt az elnyomó magyarok ellen" - ezt birca elvtársad írta :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.12. 13:33:16

@alöksz róz:

Trianonak a mértéke az ami igazságtalan.

Ha mindenhol 30-40 km-rel arrébb tolták volna a határokat, ma sokkal kevésbé lenne téma az egész ügy.

alöksz róz 2026.01.12. 13:53:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: kivéve a déli részt.
a dráva nemcsak földrajzi, hanem etnikai határ is volt.
a szerbiához került rész meg nagyon vegyes.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.12. 14:27:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: minden szempontból igazságtalan, nem a nemzetiségi összetétel a döntő, vagy bármi más.
A legnagyobb feszültséget értelemszerűen az rablóállami hazudozások okozzák, hiszen ők pontosan azt csinálják mindengyik kisebbségükkel, amit a magyarokra hazudtak 1918 előtt.
Ha lenne értelmes magyar propaganda, ezt tolná. Csak nincs, gyávaságtól kezdve opportunizmuson át az idegen értelmiség dominanciájával bezárólag.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.12. 14:38:14

@Deak Tamas:

Nyilvén a legjobb lett volna, ha az egész egyben marad. Dehát liberális korszakban erre számítani nem lehetett. Az esély akkor lett volna meg, ha megnyerjük a háborút.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.12. 15:05:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: illetve ha nem a kretén Boldeone fogyatékos felmenői, Hock János, állnak az élen. Atatürk is jóval többet tartott meg mint a simán törökök lakta területek.
A liberális korszakban erre abszolút lehetett számítani, csak épp senki nem vette komolyan, éppen a liberalizmus miatt, mert ők úgymond "ép ésszel" nem tudták elképzelni, hogy bárki az akkori Románországot meg Szerbországot válassza a Monarchiához képest.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:06:11

@ez a nevem senki:
a legjobb lett volna háborút el sem indítani
---------------------------

Háborog=lieben, hábu, habro és kapor, cuppido, ungarischul öreszut mondunk, lieben háborog.
Nem el, hanem al, de ide raktaga volna a tengelytől, hogy:el-ol-al-ál. Az el presenz.
Nem indít, attól, hogy az egy latin hang, inde-től ered, ha öreszu van, úgy annak raktányja örökni: raktaga volt volna öreszut nem is örökni.

De, kellett e öreszu.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:10:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: arrébb tolták volna a határokat,
-------------------------
Nem határ, hanem róva. Nem, nem, fel kellett volna osztani, a románok, az osztrákoknak innento. A szlávokat kell anavadúrongani. Az ungarisch nyelv nem fingár nyelv, hanem egy kreol halandzsa, nem kell nyelvkakilási kreol zagyva official makogás, ettől az úgymond magyar(bullshit nama) feldet fel kell oszlatni.

Nehéz az új-ónemmagyar makogás, official zagyvaságval.

Az ungarisch nyelv nem fingár, hanem indogermán és germán nyelv, a nyelvkakálta papírnyelvet dúrgerni kell.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:16:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az esély akkor lett volna meg, ha megnyerjük a háborút.
-----------------------------------------------

Öreszut, nem háborút, ez egy libcsi hang, ahogy a lázadás, vagy forradalom, negatívat vél rekkni, azt vélve, hogy van egy konstant pógári állapot.
Ősungarischul öreszu, de ezt nem nyerjük. A nyer hang indogermán ken-től ered, kneir vagy kneis, a nyes, nyír rokonja, ahogy egyéb hangoknak is, a nyer-től ered az ungarischmen nyereg is. Nyerni tenkőt, Dinget teszünk, öreszu egy állapot, folytonos, az víhjuk, víhen germán, vív, úgy víherjük: öreszut víherni.

Sajnos nem, az első erdaöreszut vésztenije kellett a Teutonoknak, azzal a nácik erjeszedjenek fel.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:23:37

@Deak Tamas: A liberális korszakban erre abszolút lehetett számítani, csak épp senki nem vette komolyan,
--------------------------------

A liberális időtengelynél abszolút volt remerni erre, stak épp nenkinek nem volt ernyeszta...

A komoly hang szláv, ősungarisch ernyeszta, ernst, ezt rakjuk a nyelvtől, vesz ernyesztán így is bullshit, hogy a frazeológia németizmus, nimmt Ernst, úgy datívval kell mondani, hogy nekje ernyeszta.

Örerjünk, hogy volt libcsi időtengely vagy inkább nacionál liberális, attól, hogy a szláv árna ármány volt, a szlávokat vissza kellett dúrongani anyjuk faszára. A Monarchia szlavofil volt.
A szlávokkal baju van bőven, meg a vélt fingár megkegő magyarokkal, a fasszopó szlávok azt vélik rekkni, bizonyítani, hogy volt szláv nyelv az ungarischtól, stakhogy nem, az ungarisch egy indogermán és germán nyelv, ettől ranakeredva, hogy a szláv nyelv nem volt, valósan telve van így germán eredetű jevevényhangokkal, attól, hogy az ungarisch germán, ahogy árjákkal is, attól, hogy árja jevevényhangjaink vannak, ahogy talán a ritka, de ez bizonylosza.

alöksz róz 2026.01.12. 16:25:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát igen, de azt sajnos szinte teljesen körbelakták a románok, tompi ősei.

kíváncsi lennék, ha a székelyföld magyarország része maradt volna, kisebbség lennének-e a székelyek.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:28:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Trianonak a mértéke az ami igazságtalan.
-------------------------------------------

Raktalosza, nem igazság izé. Jah, jah, raktalosza, attól, hogy ana erda feldjéről is le kellett volna dúrongani.

Az ungarisch nyelv nem fingár nyelv, hanem indogermán és germán nyelv, de az új-ónemmagyar egy kreol halandzsa.

Nem volna papírrakujú új-ónemmagyar, bürokratikus nyelvkakálta halandzsa, kreol makogás, az ember élne a saját nyelvével.

Sajnos az nem nyelv, anat az official papírokon lát az ember, hanem kreol halandzsa.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:32:27

@alöksz róz: lennék, ha a székelyföld magyarország része maradt volna,
--------------------
..volném, ha székelyfeld magyarrejku részje maradt volna...

Azok Szikulyok, nem hallottad? Fingár-türk-sziciliai keverékek. Én bírem az alto(öreg) Csocsit, stak a probléma, hogy a róhadt Szovjetektől volt olyan, hogy szikuly autónómia. A securtatnak kellett volna annak anta tennije, hogy ne mekegják ezt a keresztény-katolikus halandzsa magyart.

A szikullokat, akik fingárok ki kell írtani.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:34:40

@alöksz róz: ajnos szinte teljesen körbelakták a románok,
----------------------------
Szinte hangot dúrgerni, nem teljesen, hanem duljasan. Nem körbe, ez dialektikus, nyelvkakilási hang, a kör dialektikus nyelvkakilás, keru van, hogy germán kre, ker stumánk van. A lak is germán hang, de bullshit, laguját soká lelte, dúrgerni.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:44:09

@Deak Tamas: amit a magyarokra hazudtak 1918 előtt.
--------------------------------
Nem hazud, hanem raktanégad.

Magyar: kitalált etnikon, stak Konstantintól ered, Anonymus ennan vettaja, olyan ahogy a fingár.
Magyar=libcsi így.
Magyar 1918 előtt: libcsi. Habár nem bírem a szlávokat, de van egy pici probléma, hogy ők 1918 előtt bírtak Allmendét, ezt a Székelyek is, az Ungarok nem, attól, hogy már liberáltak voltak. A Monarchia védtaja a szláv Allmendét, a libernyák, privatizáló magyaroktól.

Stakhogy persze ettől se bírem a Szlávokat, attól, hogy a kommcsizmus egy Sklavenaufstand volt. Munka egy egyebek. A munka és a dolog azok valósan szláv hangok, a szláv Untermenschek ungarischvá válásjával rakódott ki.

Újra mondem, az ungarisch nyelv indogermán és germán nyelv, de hogy a Sklavek Ungarvá váltak, azzal a kasztrendraku vándeledett, az új ethosz szláv-untermenschlichvé vált, habár az Ungarok nem magyarul beszélő szlávok.

Trianon így egy tragédia volt, nacionalista tragédia Sklavenaufstandként, papírnyelvvel, nyelvkakilással. Kurkák, korcsok skalvenaufstandja. Ezt a Nationalstaat-ot erda feldjéről is dúrgerni kellett volna.

Tapi2021 2026.01.12. 16:46:31

@alöksz róz: Mit tudsz te Jézusról? Szerintem nem sokat.
De segítek, ha van kérdésed! :-)

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:48:06

@Tapi2021: , kiszorítva a keresztény alapra épített civilizációt.
------------------------
...kidúrongva e keresztény rakura felrakott, éprekkett civilizációt...

Keresztény ungarischul: Privateigentum, bugumilok, libcsizmus, Sklavenaufstand, szlávok és németek, dekadencia.

Taps és taps a folyamatnak, ezzel visszarakódik az ungarisch nyelv is, ahogy:
menny: montes.
pukul:Monster, boggeyman.

Tapi2021 2026.01.12. 16:51:02

@alöksz róz: "a kutya nem kérdezte meg őket..."

Persze, hogy nem. De ezt a Fidesz nem mondta. Un. elemzők szoktak ilyeneket kielemezni. Gondolom belekből vagy a varjak röptéből. (Meg hát persze a NET NÉPE!)

Tarjányi-félék és társaik, akik kb. annyira hozzáértő elemzők, mint bármely átlagos napi újságolvasó, akinek van valami VÉLEMÉNYE a "harci helyzetről".

Nekünk elemzőkből is az üledék jutott.

Gelimtredfd 2026.01.12. 16:51:47

@Deak Tamas: A legnagyobb feszültséget értelemszerűen az rablóállami hazudozások okozzák,
--------------------------
Bögább vagy ármányabb, nem nagy. A nagy hang etimológiája bizonylosza, attól, hogy az on-tól is ered, ahogy a nő rokonja, indogermán partikeltől, de a szlávnál is ott van, ahogy nadj. Ungarisch vagy szláv?
A feszültség bulslhit hang ide, indogermán pés-pos-tól ered, germán hang, stakhogy ten stumától mondanám ide, de az irreleváns, attól, hogy a frazeológia újra stak németizmus, ahogy Spannung.
Ért hang nem van, stak indogermán er és ár, verstehen rakni.
Nem szer, indogermán ser-től ezt dúrgerni.
Nem rabol, hanem róbel, indogermán reu-tól, ró-tól.
Állam egy nyelvkakilás, rejku volt.
Hazud egy latin hang, inkább raktnéged vagy raktaloszad.

Tapi2021 2026.01.12. 16:54:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @alöksz róz: @Deak Tamas:

A közös vonás az, hogy az aktuális erősek, győztesek, "nagyhatalmak", ugyanolyan önkényesen húzták meg a mi határainkat, mint bármely más afrikai, ázsiai népét.

Tapi2021 2026.01.12. 16:58:09

@Deak Tamas: "Ha lenne értelmes magyar propaganda, ezt tolná. Csak nincs, gyávaságtól kezdve opportunizmuson át az idegen értelmiség dominanciájával bezárólag."

Ez nem gyávaság. Nem akarunk még több és ádázabb ellenséget magunk körül. Ahogy azt sem, hogy az anyaországi emberkedést - ami milyen konkrét haszonnal is járna? - megtorolják az ottani magyarokon.

Tapi2021 2026.01.12. 17:02:42

@Deak Tamas: "mert ők úgymond "ép ésszel" nem tudták elképzelni, hogy bárki az akkori Románországot meg Szerbországot válassza a Monarchiához képest."

És nem is kérdeztek meg senkit, mivel ezt a Monarchia sok évszázados ellenségei, Anglia, Franciaország.. és cselédsége döntötte el.
(Emlékeztetek, akkor, amikor ezeknek még javában GYARMATAIK VOLTAK!!! Ott nem aggódtak a különböző népekért, nemzetiségekért!!!)

Tapi2021 2026.01.12. 17:05:02

@ez a nevem senki: "a legjobb lett volna háborút el sem indítani"

Mindig ez lenne a legjobb!

Szólhatnál a háborúra készülődő EU tagoknak is!

Gelimtredfd 2026.01.12. 17:14:18

@Tapi2021: Ott nem aggódtak a különböző népekért, nemzetiségekért!!!)
-----------------------------------
Az aggód, germán hang. Nem különböző, ez ungarischmen, hanem a skel stumától szelentő.
Nép hangot inkább dúrgerni, indogermán ne partikel volna a stumája, ettől a nő is, hogy növekedik, ahogy a nagy is, de egy ungarischmen. Bullshit hangí, ősungarisch folykó(Volk a foly-tól) vagy bölgo, a bölög-től, ahogy Belga.

A probléma ott van, hogy azok fehér, bolo, európai emberek, erdetileg rájuk volt a burzsuj emberlaw, ezt stak a nácik írták felül, attól volt stúnya, stúnya tett, ahogy a nácik tettek, hogy átvették a gyarmati ideológiát Európára.

Itt sajnos visszaütöt az ungarisch ázsai és fingár bullshit, attól, hogy stak egy európai folykó maradt ana nem volt így ájróper, ez az ungarisch. Ettől oké olyan mondat, hogy a hanti vagy manysi vagy vogul nem is rakem már kovácsolja a Germánnak a harut, hardut(kard ungarischul), írja Poesche. Ettől Trianon oké, habár az ungarisch nyelv nem fingár nyelv, hanem indogermán és germán nyelv, dolguk nem van az Ungaroknak a fingárokkal.

alöksz róz 2026.01.12. 17:17:00

@Tapi2021: szerinted.
szerintem és a római pápa szerint én megértettem a tanítását és a filozófiáját, neked meg fingod sincs róla :-)

Gelimtredfd 2026.01.12. 17:17:27

@Tapi2021: "nagyhatalmak", ugyanolyan önkényesen húzták meg a mi határainkat,
------------------------
Duja duadva vagy ármány regerda nem nagyhatalom. A húz ide bullshit, németizmus, de húz is grmán het, indogermán sket-től ered, de nem ziehen. A határ laguján róva.

Fel kellett volna osztani Ungarnt.

alöksz róz 2026.01.12. 17:18:24

@Tapi2021: ezt az elemzőnek nevezett fideszes propagandisták tolják.

alöksz róz 2026.01.12. 17:19:13

@Tapi2021: a ballibek is pont ugyanezt mondták.

Tapi2021 2026.01.12. 17:59:32

@alöksz róz: Mondj egy konkrét példát. Mert így csak blablázunk.

Tapi2021 2026.01.12. 18:05:29

@alöksz róz: "ezt az elemzőnek nevezett fideszes propagandisták tolják."

De nem a Fidesz.

Az internet okoskodó népében meg a Fidesz szimpatizánsok is benne vannak. Csak ők nem állítják magukról, meg nem kapnak érte honoráriumot, hogy politikai elemzők.

Mint pl. Tarjányi. Aki aztán meg van sértve, ha valaki bemondja, hogy annyit tud erről, mint egy random újságolvasó, tájékozott járókelő.
Pláne, ha hozzáteszik azt is, hogy érdekes módon a szakértő úr szakálláspontja mindig szorosan illeszkedik egy jól meghatározható oldal narrációjához, pl. az ukrán-orosz háborúról. És még véletlenül sem kísérli meg a másik oldal szemszögéből is "szakérteni" az eseményeket. Mintha objektív lenne vagy legalább adna a látszatra.

Tapi2021 2026.01.12. 18:09:10

@alöksz róz: Nem lennék meglepve, ha Tarjányi és társai szakértelme szimplán onnan származna, hogy hamarabb olvasnak el angolul megjelenő "atlantista"/nyugati háborús propaganda szövegeket, "elemzéseket".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.12. 18:22:42

@Tapi2021: de gyávaság. Az igazat kell mindig megírni, és annyi.
Ja, hogy akkor megtorolnák az ottani magyarkon? Már igazzá is válna amit mondunk.
Arra ne várj, hogy ott is terem majd féleszű Hock János.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.12. 18:27:17

@Tapi2021: Tarjányi, ex rendőr és kommandóstökéletesen komolytalan. Azt írta nemrég hogy Közép-Európa viribus unitis győzött a szovjetek ellen.
Van egy rossz hírem: a szovjetek maguktól kimentek innen.

Gelimtredfd 2026.01.12. 19:07:37

@Deak Tamas: ex rendőr és kommandóstökéletesen komolytalan. Azt írta nemrég hogy Közép-Európa viribus unitis győzött a szovjetek ellen.
-------------------------
Exlibernyáksmasszer és kommandós tenktán ernyesztalosza. Azt írta nemalto, hogy Innento-Európa virbus unitis győzött, a szovjeteknek anta.

Gelimtredfd 2026.01.12. 19:08:44

@Deak Tamas: a szovjetek maguktól kimentek
--------------------
A szovjetek összeomlottak.

alöksz róz 2026.01.12. 20:42:22

@Tapi2021: a hivatalos fideszes propagandisták közvetítik ezt, hogy az oroszok hagyták venezuelát, cserébe többet kapnak ukrajnában.

alöksz róz 2026.01.12. 20:46:10

@Tapi2021:
@Deak Tamas: "Ja, hogy akkor megtorolnák az ottani magyarkon? Már igazzá is válna amit mondunk." - most csend van, és a semmit torolják meg...

Tapi2021 2026.01.12. 21:03:11

@Deak Tamas: Azért van abban jó, hogy nem léptél politikusi, diplomáciai pályára! :-)

Tapi2021 2026.01.12. 21:07:18

@Deak Tamas: Igen Tarjányi meg még jó néhányan ennyire komoly SZAKÉRTŐK! Akiket ezzel együtt állandóan hívnak különböző médiumok szakérteni.

Aztán tolja a hülyeségeket, amik nem többek puszta vélekedéseknél, véleményeknél, meg ahogy írtam, egyszerűen átvett prop. szövegek.
Az is sejthető honnan.

Távolról sem szakértői elemzések.

Tapi2021 2026.01.12. 21:09:56

@alöksz róz: "te mindig blablázol"

Oké, de te jöttél Jézussal, akkor légyszi írd már le, miben nem értenénk egyet vele, vagy ő velünk? Mert ez így csak fingreszelgetés, amit csinálsz. Konkrétumok nélkül.

Tapi2021 2026.01.12. 21:13:32

@alöksz róz: "a hivatalos fideszes propagandisták közvetítik ezt, hogy az oroszok hagyták venezuelát, cserébe többet kapnak ukrajnában."

Erre írtam, hogy hülyék mindenhol vannak. A Fidesz "propagandisták" között is minden bizonnyal.
De ez akkor sem hivatalos Fidesz álláspont.

Nem tudom hányszor írtam már le, mennyire elcseszik a legtöbbször a kommunikációt. Ez a véleményem nem változott az évek során.

alöksz róz 2026.01.12. 21:30:40

@Tapi2021: már leírtam, amikor a gazdagok és a kapitalizmus volt a téma.

alöksz róz 2026.01.12. 21:36:32

@Tapi2021: "De ez akkor sem hivatalos Fidesz álláspont." - hát akkor micsoda a hivatalos fideszes álláspont, ha nem az, amit a hivatásos propagandistáik írnak?
a magyar kormány hivatalos álláspontja az, hogy az orosz agresszort támogatja a védekező ukránok ellenében, és minden formában arról győzködi a magyar lakosságot, hogy ez a helyes, meg úgyis az oroszok nyernek, pl. venezuelát is odaadták hogy ukrajnában többet kapjanak.

egyébként hogy van az, magyarázd már el, hogy a szlovákokkal kedvesnek kell lenni, nehogy megtorolják az ottani magyarokon, de az ukránokkal nem kell kedvesnek lenni, mert azok nem torolják meg az ottani magyarokon, vagy mi?

alöksz róz 2026.01.12. 21:38:29

@Tapi2021: most a semmit torolják meg, ugyan magyarázd már el, hogy ez mitől jobb a magyaroknak?

hogy orbánnak mitől jobb, azt tudjuk...

valis47 2026.01.13. 00:40:15

@alöksz róz: A hivatalos álláspont az, amit Orbán mond, ő megmondta már párszor:
- Az EU/NATO sokkal erősebb, mint Oroszország, így ostobaság, amivel a nyugati propaganda riogat, hogy Oroszország majd megtámadja a NATO-t, ha nem győz Ukrajna.
- Ukrajna így nem tud győzni ebben a háborúban, akkor tudna győzni, ha bemenne a NATO és nem csak proxynak használná őket. De ilyen nem lesz, mert akkor közvetlen orosz-NATO összecsapás lenne és ezzel atomháborút kockáztatna a Nyugat, amit nem fog megtenni (feltehetően, bár vannak "bátrak", akik a Nyugat bokája mellől ugatva ezt is bevállalnák, 1-1,5 milliós államocska létükre).
- Ezt nem fejtette ki részletesen, de nyilván fegyverszünet, béke akkor lehetséges, ha Ukrajna elfogad területi veszteségeket. Erre akarta rávenni őket Trump is, de a nyugat-európaiak ragaszkodnak továbbra is ahhoz a vágyálmukhoz, hogy Oroszország legyőzhető, csak tovább kell ugyanazt csinálni, mint eddig, még akár sok évig, még pár millió halott lesz persze, de ezt be kell vállalni, mert az nem lehet, hogy tévedtek...
Így aztán a háború sajnos folytatódik még egy jó ideig. Mivel Zelenszkij mindig "rábeszéli" Trumpot is, hogy kapitulációval felérő feltételeket szabjanak az oroszoknak, mintha már le lennének győzve.

valis47 2026.01.13. 00:42:00

+ Természetesen Ukrajna NATO tagságának is ki kellene kerülnie a lehetőségek közül egy megállapodáshoz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.13. 07:39:00

@Tapi2021: ja persze. Így csendben kihalnak.
De akkor tényleg, mi a fenének kell őket bármivel támogatni ha a csendes kihalás az opció?
Mért van az, hogy csak azok a kisebbségek értek el bármit, akik nem voltak gyávák kezdve a katalánoktól zárva a dél-tiroliakig?
"Tehát, mert a veszély nagy, vagyis inkább nagy lehet, ha elhárítására nem készülünk, mert minden szövetségi érintkezések mellett is élni nem fog azon nemzet, mint azon ember sem, kit nem saját életereje tart fel, hanem csak másoknak gyámolítása".
Nem nagy lehet, már nagyon nagy.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.13. 07:40:15

@valis47: érdekesek azok a csivava államok, érdemes elolvasni az 1939-45 közötti történelmüket.

Tapi2021 2026.01.13. 12:10:28

@alöksz róz: Ez kibúvó. Ha valahol leírtad, talán ott válaszoltam is rá, hogy miért nem igaz. :-)

De ha újra bedobod ezt, illene konkretizálni. Mert így csak bull shit.

Kb. Gyurcsány - aki kétszer bérmálkozott - dobálózott így Jézussal, mint nagy kereszténység szakértő.

Tapi2021 2026.01.13. 12:15:31

@alöksz róz: "a magyar kormány hivatalos álláspontja az, hogy az orosz agresszort támogatja a védekező ukránok ellenében"

Ez a ti ordas és szándékos hazugságotok! Nem a Fidesz álláspontja. És mivel számtalanszor elmagyaráztuk a nyilvánvalót, szándékosan nem értitek, hogy egy szempont van: a MAGYAR ÉRDEK!

Nekünk magyaroknak nem érdekünk sem a háború Oroszországgal, sem a drágább energiahordozók vásárlása, ideológiai okokból, sem az anti-europeer, nemzetiségeket elnyomó... Ukrajna szopogatása.

Hogy nektek mi a fontos, azt is látjuk.

Tapi2021 2026.01.13. 12:21:39

@alöksz róz: "egyébként hogy van az, magyarázd már el, hogy a szlovákokkal kedvesnek kell lenni, nehogy megtorolják az ottani magyarokon, de az ukránokkal nem kell kedvesnek lenni, mert azok nem torolják meg az ottani magyarokon, vagy mi?"

OV elmondta: a szlovákok egyelőre semmit nem tettek ez ügyben, a hangoskodáson kívül. Diplomáciai csatornákon jelezték az aggályaikat.

Az ukránok meg a gyakorlatban is sokat tettelk az ottani nemzetiségek, a magyarok ellen is.

Plusz, nem Szlovákia miatt rohan az EU többsége egy világháború flé, hanem az ukránok miatt. Akik ugyan mivel is érdemelték ki ezt a kitüntetett támogatást???

Nem EU tagok, egy totálisan korrupt állam, szinte semmilyen európai "értéknek" nem felelnek meg, nem jogállam..., stb.

Itt nem az a kérdés, hogy mi miért nem támogatjuk őket - egyébként számtalan dologgal igen -, hanem az, hogy az EU, meg ti miért támogatjátok? Ilyen végzetes és eszeveszett módon?

Tapi2021 2026.01.13. 12:27:39

@valis47: Így van. Plusz úgy akarni békét, hogy naponta lengetik be, hogy ha véget ér a harc azonnal BEVONULNAK Ukrajnába, hát... nehéz.

Mivel nagyjából ennek kivédése miatt kezdődött el eleve a háború. Hogy a NATO/nyugat ne vonuljon be.

Tehát nyilvánvaló, hogy ezek az üzenetek azt szolgálják, hogy lehetetlenné tegyék Oroszország számára a megegyezést, befejezést!!!
Magyarán a nyugat HÁBORÚT AKAR!!!! Nem békét.

Tapi2021 2026.01.13. 12:31:58

@Deak Tamas: A birodalmakat, elnyomásokat túlélni kell, nem konfrontálódni velük, esély nélkül, hogy szétverjenek.

Ha megmondod, mi haszna lenne egy új konfrontrációnak most pl. Szlovákiával, megfontolom, hogy talán tényleg ez lenne a helyes. Ha jó az érved.

Én nem látom, mit nyernénk?

Megint csak a Churchilles példát említeném. Amikor ég a ház, nem a függöny színén kell leállni vitázni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.13. 14:08:09

@Tapi2021: a szlovákoknak most mire jó ez a konfrontáció velünk Benes ügyben?
Baromi egyszerű. Építik a nemzetet és ez az üzenet: mi ezért konfrontálódunk is ha kell.
Nálunk mi van? "nacionalista", "soviniszta", "irredenta" meg a többi barom mekegése.

vergyula 2026.01.13. 14:37:45

@Deak Tamas: Jaja, építik a nemzetet azzal, hogy másokat gyűlölnek. Az a "jó" a nacionalistákban, hogy egymást is utálják.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.13. 16:09:55

@vergyula: a nacionalista nem utál senkit, ez baloldali baromság, a nacionalista a saját közösségét szereti, a "soviniszta" "rosszabb" azzal, hogy a sajátját elfogultan jobbnak tartja, de nincs semmilyen gyűlölet jelen. A névadó Chauvin egy fiktív Napóleon-imádó alak volt, kb. ahogy a rajongói vannak MPvel.
A szlovák meg az összes többi földtolvaj azért utál minket, mert földtolvajok. Bárhová néznek, csak annyit látnak, hogy közük nincs semmihez. Ezért is épít mindenhova a román hagymakupolát.

vergyula 2026.01.13. 21:25:24

@Deak Tamas: A tankönyvi deficiníciók nem sokat segítenek.

"kb. ahogy a rajongói vannak MPvel."
Akarod mondani a rajongói vannak Vityával.

valis47 2026.01.13. 22:44:38

@Tapi2021:

Persze nyilván Boldiék szemében Szabó József is csak egy putyinista propagandista, de azért megszívlelendő az alábbi írása.

"Szabó József

Roncshadsereg vagy stratégiai gépezet? – A kognitív disszonancia határán

Érdekes játéka ez a Facebook algoritmusának: január 9-én reggel két, egymásnak homlokegyenest ellentmondó posztot „sorsolt” a hírfolyamomba. Az egyik egy lengyel elemzés volt az orosz „roncshadseregről”, a másik pedig egy tudósítás az aznap éjjeli, Ukrajna elleni tömeges orosz csapássorozatról – benne az Oresnyik rakéta bevetésével.
Aki látott már közelről katonai tervezést, tudja: egy ekkora léptékű pusztítás megtervezése, logisztikája, a célmegjelölés precizitása és az összhaderőnemi koordináció mögött mérnöki pontosságú gépezet áll. Itt jelentkezik az a feszítő disszonancia, amit Leon Festinger nyomán kognitív disszonanciának hívunk:
• Amit hinni akarunk: A lengyel értékelés a széteső, „roncs” seregről.
• Ami a valóság: A koordinált, technológiai demonstrációval felérő stratégiai csapás.

A számok makacs dolgok

Pár perccel e poszt előtt hallgattam meg egyik neves PhD katonai szakértőnk interjúját. Ő az ukrán adatokra támaszkodva bizonygatta az oroszok 2025-ös „iszonyatos” veszteségeit: állítása szerint minden elfoglalt négyzetkilométerért 144 halott (KIA) orosz katona volt az ár.
Mivel az agyam a számokra (is) be van huzalozva, gyorsan utánaszámoltam: ha az oroszok 2025-ben valamivel több mint 5000 km²-t foglaltak el, akkor a szakértőnk adatai szerint csak tavaly több mint 700 000 (pontosabban 806 000) orosz katona esett el. És itt álljunk meg egy pillanatra! Egyetlen év alatt 800 ezer halott? Ez nem pusztán katonai veszteség, ez civilizációs léptékű katasztrófa. Egy ekkora szám:
• Látványosan átütné a nyílt adatok falát (temetések, kártérítések, demográfiai szakadék).
• Pillanatok alatt kiürítené a tartalékos korosztályokat és összeomlasztaná a munkaerőpiacot.
• Olyan társadalmi robbanáshoz vezetne, amit semmilyen propaganda nem tudna elfedni.
Egy szakértőtől szakértést várnánk, nem pedig a kritikai gondolkodást nélkülöző, elfogult vágyvezérelt elemzést. A „roncshadsereg” és a „800 ezer halott” narratívája jól mutat a címlapokon, de a logikával köszönőviszonyban sincs.

Az orosz haderő két arca: adaptív pragmatizmus

Az orosz hadviselés nem egy monolit, kőbe vésett rendszer, hanem egy végletekig adaptív stratégia tükre. Ugyanaz a hadsereg képes:
1. Stratégiai szinten üzenni a Nyugatnak: Itt jelenik meg a csúcstechnológia. A hiperszonikus, több harci fejjel rendelkező Oresnyik bevetése nem csupán katonai akció, hanem technológiai erődemonstráció. Azt üzeni: „Megvannak az eszközeink, amikkel a védelmi rendszereitek nem tudnak mit kezdeni.”
2. Műveleti szinten pragmatikus erőforrás-gazdálkodást mutatni: Itt valóban láthatunk „archaikus” megoldásokat, de ez nem gyengeség, hanem optimalizálás. A drága, precíziós fegyvert stratégiai célra tartogatják, a frontvonalon pedig azt használják, ami olcsó, tömeges és a sárban is elmegy.

Stratégiai erő, műveleti brutalitás

Az orosz hadsereg stratégiai szinten koherens és erős: képes hosszú távú nyomásgyakorlásra, ipari-katonai utánpótlás fenntartására, politikai-katonai üzenetek küldésére.
Ugyanakkor műveleti szinten pazarló és brutális: a lassú előrenyomulás (politikailag kezelhető szintű, ám) nagy emberi és technikai árat követel.
Ez a kombináció vezet oda, amit Ukrajnában látunk: lassú területfoglalás, magas veszteségek, de tartós stratégiai nyomás.

Konklúzió

A „roncshadsereg” képének sulykolása veszélyes önbecsapás, mert az ellenfél lebecsüléséhez vezet. A történelemben a legtöbb vereség pontosan ebből a gőgből született.
Valójában nem is az a kérdés, hogy az orosz hadsereg „roncshadsereg-e”, hanem az, hogy egy lassan őrlő, nagy veszteségekkel működő, de stratégiailag koherens hadigépezet-e. A válasz egyértelműen igen.
Aki ezt leegyszerűsítő narratívákkal próbálja elfedni, az nem a valóságot írja le, hanem azt, amit hinni szeretne."

Billy Hill 2026.01.13. 22:45:22

@Deak Tamas: "Nálunk mi van? "nacionalista", "soviniszta", "irredenta" meg a többi barom mekegése."

Ó, nem, most megjött Petya, és nekimegy a fő-tótnak / felvidéki olasznak. Hanyagolt MILF-jei, harci bolondjai és régebben szocialista, ma már nemzeti szocialista rajongói pedig üvöltve követik. :-)

Ilyen napokon hol a fenébe van Bokros, Bajnai meg Surányi? A tercier szégyen az cseszi őket rendesen, gondolom...

Tapi2021 2026.01.14. 17:54:01

@Deak Tamas: "Bárhová néznek, csak annyit látnak, hogy közük nincs semmihez. Ezért is épít mindenhova a román hagymakupolát."

Így van.

Grönlandon meg lehet, hogy nemsokára egymást érik a McDonalds-ok. :-)

Tapi2021 2026.01.14. 18:00:29

@valis47: "Egy szakértőtől szakértést várnánk, nem pedig a kritikai gondolkodást nélkülöző, elfogult vágyvezérelt elemzést. "

Pont erről írtam. Tarjányi és számos társa a kbaszott VÉLEMÉNYÉT tolja naponta a sajtóban, ami teljesen elfogult, és nem objektivitásra törekvő valódi szakértői elemzést.

Más: A Nyugat és benne most a lengyelek is, ráadásul most MINDKÉT verzióban feltétel és gondolkodás nélkül HISZNEK!!!
Abban is, hogy az orosz roncshadsereg és mindjárt összeomlik, és abban is, hogy olyan erős, hogy végveszélyben van EGÉSZ Európa! Tehát ész nélkül FEGYVERKEZNI KELL, sőt, MEGELŐZŐ TÁMADÁST indítani!!!

Ezek ELMEBETEGEK!!! És/vagy gátlástalan HAZUGOK, háborús USZÍTÓK!!!

alöksz róz 2026.01.14. 19:10:24

@Tapi2021: semmit nem tettek? te milyen mesét nézel, papám, a mai napig alkalmazzák. elvették a benes dekrétumra hivatkozva a földet.
és a felháborodásra válaszul hozták az új kussoltató törvényt.

alöksz róz 2026.01.14. 19:26:28

@Tapi2021: tudsz erről hivatalos eu-s közleményt mutatni, hogy az eu meg akarja támadni az oroszokat?
vagy arról, hogy világháborút akar kirobbantani?

ez a nevem senki 2026.01.15. 00:32:13

@alöksz róz: még viktor is meg mondta
hiv atalosan

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 10:43:50

@Tapi2021: nem is célom. Lásd az előző Mensáros idézetet, csak akkor fogod észlelni a világot, ha akarod.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 10:45:34

@Billy Hill: tanulják az új leckét :)
Most volt az elnökválasztás Portugáliában, összehaverkodtam egy enyhén erősen balos művésszel. Furt szidta az ostoba városi műveletlen lisszaboni prolikat hogy beszavazták Venturát másodiknak :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 10:48:11

@vergyula: persze, az amit Vityával csinálnak a rajongói, tökugyanaz mint amt MP-vel. Pl. amikor Tóth Vera énekelt, a Vitya hogy kikapta a kezéből a májkit, mint Gyurcsány basszgitáros rokkendroller.
A panelban felnövés bizony szélesíti a látókört, hiszen ott már okosan egy méteren belül jön a szembetűzfal. A hülye parasztnak sokkal könnyebb, hiszen a mezőn már harminc kilométerre látszik a viharfelhő.

vergyula 2026.01.20. 11:56:32

@Deak Tamas: "Pl. amikor Tóth Vera énekelt, a Vitya hogy kikapta a kezéből a májkit, mint Gyurcsány basszgitáros rokkendroller."
He?

"A panelban felnövés bizony szélesíti a látókört, hiszen ott már okosan egy méteren belül jön a szembetűzfal. A hülye parasztnak sokkal könnyebb, hiszen a mezőn már harminc kilométerre látszik a viharfelhő."
Ebben a témában mondjuk van anyag.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 12:12:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: fogalmam sincs. Ha hihetek a még alig elolvasott újságjaimnak, teljesen megjósolhatatlan.
Volt egy rokizó öreg bohóc, szerencsére ő alig kapott szavazatot, pedig úgy nyomta a balos
állami tévé, mint a szél.

www.youtube.com/watch?v=tNMdwbNf1uw

Február 8-án lesz a következő etap

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 12:13:29

@vergyula: egyik jelenet sincs meg? A mikrofontépés meg a basszgitár se?

vergyula 2026.01.20. 12:20:56

@Deak Tamas: Valami mikrofontépés rémlik, de a szereplők nem. Basszgitár egy kicsit sem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 12:29:12

@vergyula: tényleg nem? Magyar Péterrel kapcsolatban sem? Pedig őrá akarsz szavazni, hiszen inkább a Vitya ne.
(Elképesztő.)

www.youtube.com/watch?v=Mm6sMnFIulU

vergyula 2026.01.20. 12:42:08

@Deak Tamas: Úristen, mennyi hülyeséget beszélt. :)
Felrémlett a zenés produkció. (Amúgy az nem basszgitár.)

MP mikorofonos akciójára rákerestem önszorgalomból, asszem láttam korábban is. Rost Andrea nem bánta, én sem bánom. (Szerintem a párhuzamnál Tóth Gabit akartál írni, nem Verát.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 13:03:03

@vergyula: nem is lényeges ki mit bán, hanem az, hogy szerinted a rajongói "Vityához" is így viszonyulnak.

vergyula 2026.01.20. 13:23:10

@Deak Tamas: Kezdem elveszteni a fonalat. Nyilván a rajongók rajongással viszonyulnak mindkettő felé.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 14:36:01

@vergyula: nekem meg se volt a fonalad, valamit vityáztál az általam bemutatott magyarpéterségekre, és közben megint kiderült, hogy Vityával hasonló sincs, sem ő, sem a rajingói nem csinálnak ilyeneket.

ez a nevem senki 2026.01.20. 14:41:46

Rendőrségi körözés alatt álló zenész dalával dobták fel Orbán TikTok-videóját. A miniszterelnök új videója a háborúból való kimaradást állítja középpontba, és felcsendül alatta Kunu Márió Kimaradás című zenéje.

Belekényszerítesz
Sajnálom, hogy ez a hibám, hogy nagyon szeretem a kimaradást
Megrészegítesz
Igyál egyet, ne variálj, aztán tedd be tőlünk a Politikát
Sokan nem tudják,
Hogy ilyen a genetikánk, egyszerre muzsikál meg hajat is vág,
De majd megtudják.

Kunu Máriót jelenleg is elfogatóparancs alapján körözi a rendőrség garázdaság gyanúja miatt. A körözést pont egy hete, január 13-án rendelték el. Korábban is felfigyeltek a hatóságok Kunura: 2023-ban és 2024-ben is kábítószer-birtoklás miatt körözték, korábban pedig zaklatás miatt. Előtte közfeladatot ellátó személy elleni erőszak miatt is bíróság elé állt.

v45.tiktokcdn-eu.com/17d640abcc8499688b845b8ff4884fb2/69722904/video/tos/no1a/tos-no1a-ve-0068-no/osLeAennGLGSLNyIt5IZLSgf3DIRcwdAHajzNA/?a=1233&bti=ODszNWYuMDE6&ch=0&cr=3&dr=0&lr=all&cd=0%7C0%7C0%7C&cv=1&br=1840&bt=920&cs=0&ds=3&eid=5376&ft=bCkKJmwKPD12NDsiOd-Ux2J5SY3W3wv25BcAp&mime_type=video_mp4&qs=0&rc=PDppMzNlNGk8ODNlODRoZEBpM3NsbGs5cmc4ODMzbzczNUAwXjIxMTU0XzYxMy81NmEyYSNyYmNvMmRrZ2thLS1kMTFzcw%3D%3D&vvpl=1&l=202601201341002A1B9C26E74DDE249A97&btag=e000bd000

vergyula 2026.01.20. 14:43:25

@Deak Tamas: Én az imádatra gondoltam.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 14:51:06

@vergyula: mondok valami meglepőt, bár nehéz lesz elhinned: nincs Orbán imádat. A ballib oldalon süketelik, hogy van.
Nincs Orbán imádat. A politikai show-k, kongresszusok látványvilága egy dolog, de még csak hasonló sincs a zorbánista oldalon ahogy például Kornis Mihály kinyalta Magyar Pétert.

vergyula 2026.01.20. 14:54:47

@Deak Tamas: Igazad van, abban, hogy nem hiszem el. Van ilyen szavazóréteg, az imádók.

ez a nevem senki 2026.01.20. 15:32:35

Ázsia és különösen Kelet-Ázsia dominálja a globális gyártási outputot.
? Az ENSZ Ipari Statisztikai évkönyve szerint Ázsia és Óceánia része a világ gyártási hozzáadott értékének kb. 57,2 %-ának (MVA) 2024-ben, ami a globális ipari termelés több mint felét jelenti. Ennél is fontosabb, hogy a gyártási tevékenység háromnegyede (≈75 %) Kelet-Ázsiában koncentrálódik (ide tartozik Kína, Japán, Dél-Korea).

ezen a nyugaton már a sárga fejű sem tud tovább rombolni

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.20. 15:47:39

@vergyula: na, ez például egy kis színes illusztráció ama paneltémához. Azok között még olyan is van, ak azt mondja hogy Kádár alatt nem volt ennyire drága a wifi és ha azt vesszük, tényszerűleg még igaza is van.
Aztán bepuszil a valóság.

vergyula 2026.01.20. 20:46:05

@Deak Tamas: "Kádár alatt nem volt ennyire drága a wifi és ha azt vesszük, tényszerűleg még igaza is van."
Ez jó :D
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása