magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Még egy liberó ikon ledőlése

A liberális színdarabok egyik jellemző vonala:

  • jön valami hülyeség, ami a szimpla józan ész alapján is nyilvánvalóan marhaság,
  • lelkendeznek a liberálisok,
  • mindenki más kijelenti, hogy ez marhaság,
  • a liberálisok kijelentik, hogy az ellenzők mucsai barmok,
  • eltelik pár év,
  • a liberálisok rájönnek, tényleg marhaság!

Az Uber iskolapélda. A lényege: ügyes üzletemberek létrehoznak egy taxiscéget, olyan formában, hogy ne vonatkozzon rá semmilyen szabály és adózás se legyen. Gyorsan kiderül miről van szó, s mindenhol fellépnek a trükk ellen. Téma lezárva.

Amikor 7 éve elkezdődött az Uber szabályozása Magyarországon is, még ballib tüntetés is volt mellette! Kb. az volt a felállás, a liberális narratíva, hogy egyrészt van a progresszív "közösségi közlekedés", szivárványos jóemberekkel, másrészt meg ott vannak Zorbán fasiszta taxishiénái, s minden igaz demokrata köteles kiállni a "diktatúra" ellen. Már-már majdnem az Uber lett a ballibek közös listavezetője.

S az Uber-hívők nem fogadtak el semmilyen észérvet. A legfőbbet se, hogy abszurd, ha egy magyarországi taxisút a Kajmán-szigeteken adózik.

Az Uber gyorsan bedobta a törölközőt. Egyszerűen a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy megállpodjanak. Így inkább önként elmentek.

Személyes elem: 2015-ban majdnem elmentem dolgozni az Uberhez, nem taxisnak, hanem a központba (a kelet-európai központ Szófiában volt). Végül nem mentem, bár jó lett volna lehúzni ott 1 évet, sok új tapasztalatot adott volna.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5717883513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.07.21. 08:12:26

Alapvetően az uber ötlete nem feltétlenül az ördögtől való, a gond az az, hogy az országok adórendszere az ipari forradalom idejéhez van igazítva - és ebben a miénk kimondottan dobogós. Ahhoz, hogy egy egészen kis vállalkozást is csinálj kb. végtelen bürokrácia kell, a jogszabályok olvasása külön szakma mert egy dolog 25 helyen van leírva egymással ellentétes módon, az APEH illetve most a NAV kb. annyra húz le egy ellenőrzésnél amennyire akar könyvelő nélkül ne is próbálkozz, de ha van könyvelőd akkor sem vagy biztonságban. Ahhoz _jó_ könyvelő kell. Ez amúgy szerintem szándékos is.

Egy jó adórendszer - legalábbis az átlagpolgár szintjén aki csak a munkáját adja el - kb. két számlaszámból kellene álljon: az egyik az amire a polgár a jövedelmét kapja - és ami után a befizető igazolást kérhet az államtól, amit bérköltségként számolhat el, a másik pedig az amire állam bácsi utalja a maradék pénzt, miután levonta a dézsmát. Ennyi, nem kellene SZJA, nem kellene TB, nem kellene adóbevallás.

midnight coder 2022.07.21. 08:16:41

Amúgy a másik baj az uberrel, hogy kis hazánkban elég sok a gazember aki lehúzná az utaskokat - kétszer meggondolja az ember, amíg egy idegen kocsiba beül. Amúgy ez igaz a sárga autós taxisokra is - abból is csak a cégesbe szabad ülni, mert a magántaxis úgy lehúz hogy a fal adja a másikat. Olyan hiénák voltak Pl. a keleti környékén amikor utoljára taxival próbáltuk a szüleimet elvinni vizgálatra egy klinikára, hogy a David Attenborough természetfilmet forgathatna belőlük.

Mr. Hyde 2022.07.21. 08:57:24

@midnight coder:

Nem csak az adózás volt a gond az Überrel, hanem az, hogy egyéb személyfuvarozásra vonatkozó szabályokat sem tarottak be. Pl.: az autók műszaki vizsgáztatása, baleset- és utasbiztosítás, stb.

Az über minden szempontból a feketézésből merítette a versenyelőnyét.

Ha rendesen követte volna a személyfuvarozásra vonatkozó jogszabályokat, akkor semmi versenyelőnye nem lett volna, ugyanis okostelefonos fuvarszervező applikációja már a hagyományos taxitársaságonak is lett/volt.

Mr. Hyde 2022.07.21. 09:12:13

Jellemzője még az ilyen ballib megnyilvánulásoknak, hogy ők még akkor is a prekariátus felemelkedési lehetőségének állítják be azt, hogy valaki
(mondjuk Über sofőrként) munkavállalói jogok nélkül a globális tőke kizsákmányoltjaként kubikolhat, amikor a Nyugat távoli csillagán (mondjuk Kaliforniában vagy Londonban) már azért indítanak mozgalmat az Über sofőrök, ismerjék el őket munkavállalóként, munkaszerződéssel.

Boldeone2 2022.07.21. 09:51:30

Jött helyette a Bolt, amely hasonló üzleti modell. Több millliárd dolláros üzlet ez, de mèg a magyar főnökök is több milliárd forint extraprofitot" vesznek ki egy èvben a cègből, amiből pazar èletmódot tartanak fenn...Ennyi pènzből celebnőkre is futja a tulajdonosoknak

Boldeone2 2022.07.21. 09:58:29

www.napi.hu/magyar-vallalatok/taxi-fuvarszervezo-bolt-fotaxi-city-taxi-4-tele-5-6x6-taxi-budapest-osztalek.754017.html

Jól látható, hogy a Bolt extraprofitot termel, miközben a hagyományos üzleti modellre èpítő cègek csak vegetálnak.
A 3 tulaj 0 munkával 1,28 milliárdos osztalèkot vett ki a cègből.

Gery87 2022.07.21. 10:37:22

"közösségi közlekedés",

Fú de utálom ezt a szót.
Ez egy trendibb, mencibb elnevezése annak hogy TÖMEG közlekedés. De a lényegen nem változtat, ez olyan mint a cigány romázása, mintha ezzel bármi megoldódnak vagy jobb lenne.

Gusztustalan egyébként ahogy a magát a szabadság és egyéni jogok bajnokának eladó "liberális" értelmiség megpróbálja mind politikailag mind kulturálisan lenyomni az emberek torkán hogy ne autózhasson (kitiltások), ne vezessen (önvezetés) ha igen azt is jó drágán...helyette aszalódjon a buszon, 40 másikkal meg guruljon biciklivel meg rollerrel ...persze -10 foktól +40-ig....nyilván.

Az egyik legjobb dolog ami történt a "kisemberrel" az személyi közeledés forradalma: az autózás.
Erre most ezt akarják mindenáron ellehetetleníteni, a paraszt járjon megint gyalog meg heringezzen!
Nyilván jó lesz a multinak meg az adott környák egyetlen munkáltatójának hogy a paraszt nem mobilis, így kvázi megint röghöz van kötve és hugyér dolgozik nála, mert nem tud, akar 4 órát buszozni.

erol 2022.07.21. 12:23:59

"Az egyik legjobb dolog ami történt a "kisemberrel" az személyi közeledés forradalma: az autózás."
Szerintem pont a legrosszabb, szerencsére vissza fog szorulni a dolog, az autó és a benzin is egyre drágább lesz.
Tényleg mi abban a jó ha minden hülye autót vezethet? Vidéken oké, de városban elviselhetetlen amit művelnek: dugók, benzingőz, korom, füst, zaj, balesetek. Lépni sem lehet a sok autótól, meg lehet fulladni. A kis utcákban meg úgy mennek mint a barom, inkább elsodor, de akkor sem lassítana. Őrjöngenek, ha nem tudnak haladni, dudálnak, kiszólnak, káromkodnak, fenyegetnek. Szerintem nem a "kisembereknek" való a vezetés, csak hát az önérzetének jót tesz, hogy ő is vitte valamire, ő is lett "valaki", hogy van saját autója.
Olyan ez mint amikor a "kisember" évszázadokig szinte éhezett, aztán most már megengedheti magának, hogy annyit ehet amennyit csak akar, el is hízik mint a disznó, hülyére zabalja magát, mert végre ő is megteheti.
Önigazolásnak meg kitalálták azt a hülyeséget, hogy autó nélkül nem lehet létezni. Nem a fenét, én pl. csak akkor használom az autóm ha nagyon fontos (nehéz cucc, nagyobb táv sürgősen stb., szóval ritkán), egyébként bicikli és tömegközlekedés tökéletesen megfelel.

Szóval szerintem semmi jó nincs abban, hogy sok hülye okádja a füstöt ócska tragacsaiban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.21. 12:42:20

@erol:

Mindig idő kell míg kialakul az egyensúlyi állapot.

Amikor megindult az orosz turizmus 1992-től, az orosz turistákat nem lehetett svédasztalhoz engedni, mert még a zsebeiket is megtömték kajával. de mindenképpen annyit ettek, hogy rosszul lettek tőle.

Ma semmi gond ezzel. Az orosz turista ugyanúgy viselkedik a svédasztalnál, mint bárki más.

Kellett egy kb. 10-áves tanulási, tapasztalatszerzési időszak.

2022.07.21. 12:54:24

@Gery87:
errefelé a nagyobb utcák polgária kocsisokat tartottak. az volt a közösségi közlekedés őse. nem tömegek közlekedtek, hanem a csapó utcai polgárok (civis platee chapo).

2022.07.21. 13:00:31

@Gery87:
vagy nem katások voltak. hanem talyigások.

tizenhárom város véges végig sáros. nem laknak ott mások csak a talyigások. tizenhárom szepességi város áruját kínálták a külső vásártéren. és hordták a hordárok. még a szocializmusban a centrum áruház előtt voltak ilyenek, akik kézben, vagy kézikocsin házhoz szállították az árut. házhoz szállítás sem a modernitás találmánya.

és ugye polgári konzervativizmus elvben az, amelyik folytonosságot képez. csak erre budapesten azt mondják, hogy talyigások, bazdmeg miről beszélnek ezek, hülyék ezek? vegyed be a gyógyszeredet.

ez a polgári konzervativizmus, ami budapesten ismeretlen.

2022.07.21. 13:12:57

budapesten az van, hogy ezt a modernitás meghaladta. és ez a "fúdpanda". mennyi pénzt keresnek. ez a gyarmati fejlődés.

a tizenhárom város és a talyigások identitást képeztek. mert van ilyen utca, kocsma. "fúdpandás katás tüntető" utca lesz budapesten? itt is van smart city, urban mobility, és ilyesfélékkel kampányol a fidesz (nem a momentum, hanem a fidesz) mondván, hogy kulturálisan az a talyigások folyománya. és erre van alapozva a fidesz propaganda.

és egyébként ezzel nyer a fidesz. budapesten ezt kiröhögik. talyiságok, ne bassza már meg. muhaha. bayer is kiröhögi, hogy bazdmeg, ezek hülyék, "keresztényi" módon teszi és kunhalmi ági pedig "szociálisan" kacarász.

erol 2022.07.21. 13:30:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez igaz, de egy városban nem fér el végtelen mennyiségű autó, hiába kulturáltak a sofőrök.

_Neville 2022.07.21. 13:54:33

@Mr. Hyde: az is vicces, hogy a kajafutárok a katatüntetés fő arcai, pedig lényegében ők a bújtatott munkavállalás mintapéldái, és igazából nekik is szopás, hogy nem azok, hiszen akkor járna csomó minden (szabadság, normális nyugdíj stb), ami így nem.

_Neville 2022.07.21. 13:55:25

@Boldeone2: "Jött helyette a Bolt, amely hasonló üzleti modell. " Így van, csak ők betartják az itteni játékszabályokat. Ha így is megéri nekik, kérdés, az Ubernek miért nem érte meg.

_Neville 2022.07.21. 13:56:46

@Gery87: "Ez egy trendibb, mencibb elnevezése annak hogy TÖMEG közlekedés. De a lényegen nem változtat, ez olyan mint a cigány romázása, mintha ezzel bármi megoldódnak vagy jobb lenne."
Nem teljesen. Ugyanis közösségi (közszolgálatásként nyújtott) közlekedésre azokban az időszakokban is szükség van, mikor épp nincs tömeg. Ha nem így lenne, kb csak a reggeli meg délutáni csúcsban kéne járni mindennek.

2022.07.21. 13:59:27

@_Neville:
a bolt.eu hol adózik?

_Neville 2022.07.21. 14:00:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Amikor megindult az orosz turizmus 1992-től, az orosz turistákat nem lehetett svédasztalhoz engedni, mert még a zsebeiket is megtömték kajával."
Erről az a sztori jut eszembe, amit a volt töritanárom mesélt. Ő és a felesége orosztanár is volt, így voltak ottani ismerőseik. Mikor a 80-es évek elején egy ilyen vendégeskedett náluk, kiment a piacra, és hazaállított irreális mennyiségű tojással. Kérdezték tőle, hogy ezt most miért meg minek. Azzal indokolta, hogy "hát mert most volt!" Elég nehezen értette meg, hogy itt nem kuriózum. Gondolom hasonló élmény lehetett az oroszoknak, hogy itt egy csomó kaja, annyit eszel amennyit akarsz.

GyMasa 2022.07.21. 14:16:38

@midnight coder:
"Amúgy a másik baj az uberrel, hogy kis hazánkban elég sok a gazember aki lehúzná az utaskokat - kétszer meggondolja az ember, amíg egy idegen kocsiba beül. Amúgy ez igaz a sárga autós taxisokra is - abból is csak a cégesbe szabad ülni, mert a magántaxis úgy lehúz hogy a fal adja a másikat. Olyan hiénák voltak Pl. a keleti környékén amikor utoljára taxival próbáltuk a szüleimet elvinni vizgálatra egy klinikára, hogy a David Attenborough természetfilmet forgathatna belőlük."
Mondjuk az Uber, itt, Németországban is kurvaanyja cég...
A fiamnak van fent az app, de mivel vidéken lakunk, ezért túl messzire lenne nekik ide is kijönni, ezért a következöt csinálják, és rendszeresen:
- A gyerek akar egy utat.
- Az Uberes Gütsög elfogadja, de esze ágában sincs ki is jönni.
- Ha a gyerek rátelefonál, hogy hol van, akkor azt mondja, hogy késöbb jön csak.
- AMikor a gyerek kiakad, hoyg akkor mi a retkes anyjáért fogadta el az utat, ha nincs a közelben,. a csávó javasolja, hogy "Akkor töröld a foglalást!"
- EZ tökjó ie lehetne, ha ezért az Uber nem számlázna ki 5 EUR díjat a gyereknek.
Tehát, szerencsétlen az 5 km-re lévö szomszédos faluból nem tud hazajönni, mert 2-3 órákat kellene várnia, mire az egyik Uberes ténylegesen is kijönne, illetve az is lehet, hogy 10-15 db 5 EUR kifizetése után esetleg belefut egy becsületes Uberesbe, aki mondjuk hajlandó is megdolgozni a pénzéért...

A taxi kb, ugyanez.
Hivatalosan itt a környéken nincs taxi, tehát mindegyik "Münchenböl jön ki" ( +25 km-t kell, oda-vissza kifizetni egy 4-5km-es útra.)

GyMasa 2022.07.21. 14:20:00

@Mr. Hyde:
Nem feltétlenül!
Itt úgy van Uber (bár a fentiek miatt ugye gyakorlatilag csak München belsöbb részeiben elérhetö) hogy az Uber megvette a vadiúj autókkból álló flottát, amit a soförök minden este bevisznek a depoba.

Szerintem viszont lehetett volna valami köztes megoldást is találni.
Nekem pl nincs arra szükségem, hogy 50 EUR-ért furikázzon egy vadiúj, puccos taxi. Nekem pont elég, hogy azt az 5 percet eltöltöm egy olyan autóban, ami nem akar éppen lerohadni.
Szerintem egy müszakival rendelkezö, kitakarított autó teljesen megfelel erre a célra.

GyMasa 2022.07.21. 14:24:20

@erol:
A városban nincs is szükség szinte semennyi autóra.
Ott a proetár leslattyog a körútra és 200m-en belül vagy villamos vagy metromegálló van, amivel kb fél óra alatt eléri Budapest szinte bármelyik belsö pontját.
Ellenben, ahol pl. én élek, (Münchentöl kb 10km-nyire egy kis faluban) ott egy 4-5 fös családnak kettö is kell, mert itt óránként van egy busz 6-220-ig, vasárnap nincs semennyi busz, és az S-bahn is 5km-nyire van.
És, az abaj, hogy te is, mint a sok ostoba sötétzöld el sem tudod képzelni, hogy hozzám hasonló emberek is élnek a világon.

erol 2022.07.21. 14:32:03

@GyMasa: Azt írtam, hogy vidéken oké, nincs más lehetőség. A többit a nagyvárosokról írtam, konkrétan Budapestről. Az miért sötétzöld aki nem akarja mások füstjét szívni?

GyMasa 2022.07.21. 15:04:30

@erol:
" Az miért sötétzöld aki nem akarja mások füstjét szívni?"
Ezt én nem írtam sehol.
Plusz az én "füstömet, 25+km-röl pont nem szívja egy belvárosi sem.
Mondjuk, csak a pontosítás kedvéért, ma már alig van gépjármü, ami "füstöl".
(Mármint, látható füsttel... Pont a sötétzöld, dízelfüsttel kapcsolatos agymenésnek lett a következmény, hogy ma már nem látod a "füstöt" mert akkora méretü részecskékböl áll, de ugyanúgy tüdörákot okozhat...)
Pont az a baj a sötétzöldekkel, hogy képtelenek az ehhez hasonló differenciálásra, és MINDENKITÖL el akarják venni az autózást....

erol 2022.07.21. 15:31:41

@GyMasa: Már megint magaddal vitatkozol, harmadszor írom le, hogy a nagyvárosi autózást ítélem el, nem a vidékit. Bocsánat, hogy nem megyek bele kémiai elemzésekbe, a füstöt úgy értem, hogy káros anyag (függetlenül attól, hogy látható vagy nem).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.21. 16:12:41

@_Neville:

A szovjet rendben ez úgy volt, hogy sor van a városban, beállsz és várod míg sorra kerülsz, majd megveszed azt, amit árulnak. Nem vicc.

Teljesen racionális viselkedés volt egyébként, mert bármit is árultak, azt érdemes volt megvenni.

Pl. az egyedülálló férfi vesz egy 38-as pár női cipőt. Aztán majd akad kolléganője, akinek éppen ez kell, s az meg ad neki cserébe mondjuk szobaantennát.

Volt szovjet vicc, hogy az ember rosszul lett, megállt az utcán lepihenni, s mire észrevette magát és már jobban volt, azt látta, sor áll mögötte.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.21. 16:19:51

@erol:

Ez szémtalan dologgal így van. Csak azt bizonyítja, a piac nem old meg semmit.

Gery87 2022.07.21. 21:58:18

@erol:

"Szerintem pont a legrosszabb, szerencsére vissza fog szorulni a dolog, az autó és a benzin is egyre drágább lesz."

Miért lenne ez jó? Olyan szabadságot és mobilitást adott ami korábban sose volt!
Az hogy olcsón, biztonságosan eljuthat bárki pár óra alatt több száz kilométert, nem kell a lakhelye pár kilóméteres közelében lévő akármilyen szar munkát elvállalnia, utazaht, világot láthat, tarthatja könnyen a kapcsolatot a rokonsággal, barátokkal, nem kell a faluból párt választania stb igen nagy dolog.
És a sok liberálisnak mondott hülye meg az elit még ahhoz tapsol hogy a paraszt majd gyalog jár meg busszal, vonattal heringezik órákat?
Elmebaj!
Persze nekik a magángépeikről, szolgálati és céges autókról nem kell lemondaniuk!

Gery87 2022.07.21. 22:14:51

@erol:

"Tényleg mi abban a jó ha minden hülye autót vezethet? Vidéken oké, de városban elviselhetetlen amit művelnek: dugók, benzingőz, korom, füst, zaj, balesetek."

Ezzel egyet értek, ez probléma, de akkor a fél várost inkább bontsuk le, a beköltözést korlátozzuk, a nyugdíjasokat költöztessük vidékre....ezen épületek helyén legyen út, park, parkoló, gyalogút, bicikliút.

Nem az autózás elavult, hanem hogy sok ember zsúfolódik teljesen feleslegesen egymás seggében, hegyén hátán.
Sokan teljesen feleslegesen mennek be irodára mikor otthon is dolgozhatna de persze akkor a főnökség nem tudja ellenőrizni és kiderülne hogy a vezetőség fele felesleges:)
A szállítás is rengeteget növel a forgalmon.
Mindezt azért mert egymás seggében vagyunk kis helyen.

A "milliós nagyváros" mint koncepció egy elavult dolog (már az utópiákban is ez jelenik meg, az élhetetlen megapoliszok), semmi értelme a home office meg a házhoz szállítás a tömegközlekedés és az autózás korában egy ekkora településnek.

Sok kisebb -párszázezres - város élhetőbb, működőképesebb, pláne ha szellősre hagyják és gondolnak a parkolás és a forgalom igényeire.

"Olyan ez mint amikor a "kisember" évszázadokig szinte éhezett, aztán most már megengedheti magának, hogy annyit ehet amennyit csak akar, el is hízik mint a disznó, hülyére zabalja magát, mert végre ő is megteheti."

Nem jó példa, mert az autózás egy szükséges dolog, sokszor kényszer, zabálni meg sosem az.

"Önigazolásnak meg kitalálták azt a hülyeséget, hogy autó nélkül nem lehet létezni. "

Vidéken nem!
És nem csak az alternatíva hiánya miatt hanem mert időben is jobban jársz.
És nem mindenki jár le a közértbe naponta és megy haza egy szatyorral!

"Nem a fenét, én pl. csak akkor használom az autóm ha nagyon fontos (nehéz cucc, nagyobb táv sürgősen stb., szóval ritkán), egyébként bicikli és tömegközlekedés tökéletesen megfelel."

Mert pesti vagy gondolom.
10 fokban meg biciklizzen akinek két anyja van:)

Gery87 2022.07.21. 22:17:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Volt szovjet vicc, hogy az ember rosszul lett, megállt az utcán lepihenni, s mire észrevette magát és már jobban volt, azt látta, sor áll mögötte. "

:)
....majd eladta a cipőjét, a kabátját, farmerját jó pénzért és közeg bevitte munkakerülésért, spekulációért és csavargásért:D

erol 2022.07.21. 23:34:17

@Gery87: " de akkor a fél várost inkább bontsuk le, a beköltözést korlátozzuk, a nyugdíjasokat költöztessük vidékre....ezen épületek helyén legyen út, park, parkoló, gyalogút, bicikliút."

Szép új világ... Legyen minden városból falu vagy tanya... (jelenleg mindenütt a világban pont az ellenkezője zajlik: vidékről a városba költöznek az emberek) Szerintem egyszerűbb ha valaki autózni akar költözzön vidékre és ne kolbászoljon állandóan a városban (kocsival). Én sem járok napi szinten vidékre és nem pofázok bele, hogy ott mi - hogy legyen.

Gery87 2022.07.22. 00:20:49

Egyszer kiszámoltam hogyha mindenhova ahová jellemzően megyek, munka, bolt, ügyintézés, rokonok stb az kb 3 óra lenne naponta busszal, gyalog, biciklivel.
(nem számolva azt az időkiesést, hogy nem akkor megy a busz amikor én akarom)

Kocsival csak a fele. És nem sülök meg, nem fázok meg, nem heringezek, kényelmes, gyors.

Nyilván költségben nem járok jól, de az idő többet ér, a pénzt lehet pótolni, az időt nem!

Persze ez vidéki város. kisebb forgalom, van parkoló...stb.

@erol:

"Szép új világ... Legyen minden városból falu vagy tanya..."

Én nem ezt mondtam. De egy 100-150 ezres limit bőven élhető.
Egy ilyen mérető város gyalog egyik végéből a másikba 2 óra, biciklivel 20 perc....
normális tömegközlekedéssel 1 óra...
Nem tetszik?:D

" (jelenleg mindenütt a világban pont az ellenkezője zajlik: vidékről a városba költöznek az emberek) ""

Ez kényszer, könnyebb és gyorsabb egy meglévő infrastruktúrába beülni, még ha rogyadozik is mint a semmiből új alapokat felhúzni.
Egyébként aki teheti menekül a városból, a kovid óta nálunk is megfigyelhető ez.
Persze ők ingáznak, ami félsiker.
De mutatja hogy sokan inkább ingáznak, minthogy a zsúfolt belvárosban rohadjanak.

"Szerintem egyszerűbb ha valaki autózni akar költözzön vidékre és ne kolbászoljon állandóan a városban (kocsival)."

vagy nem kell kurva nagyra hízott várósokat etetni a jövőben.

"Én sem járok napi szinten vidékre és nem pofázok bele, hogy ott mi - hogy legyen. "

Persze a városiaknak lehet pofázni hogy menjenek 30-al 2-esben, meg kitiltani az autókat mindenhonnan, meg járjanak 10 fokban biciklivel és busszal napi 3 órát:)

MI alkalmazkodunk a városhoz vagy azt alakítjuk miránk?

Az a baj hogy a napi 8-10 órás munka világa, az üljünk egymás mellett egy belvárosi irodában tucatszám a saját monitorunkat bámulva gyakorlat, bármilyen közlekedési módot fárasztóvá és időigényesé tesz.

GyMasa 2022.07.22. 14:00:00

@erol:
"Szép új világ... Legyen minden városból falu vagy tanya..."
Nem, szerintem elég lenne, ha a MOSTANI "falu meg tanya" élhetőbb lenne.

" (jelenleg mindenütt a világban pont az ellenkezője zajlik: vidékről a városba költöznek az emberek)"
Igen, mert a városoknak sokkal jobbak az infrastrukturális tulajdonságai, meg ott van a munka is.

" Szerintem egyszerűbb ha valaki autózni akar költözzön vidékre és ne kolbászoljon állandóan a városban (kocsival). "
Jaja, kivéve, ha az illető nem puszta szórakozásból "kolbászol állandóan" a bbelvárosban, hanem, mert, mondjuk ott van a munkahelye.
És, mint pl. én:
Választhatok, hogy naponta 3-3,5 órát tömegközlekedek, vagy 40-60percet autózok.
Mivel 25km-nyire lakom a munkahelyemtől, a bicikli nem igazán alternatíva (persze, tudom, te biztosan ismersz valakit, aki ennél sokkal messzebbről járt biciklivel dolgozni, 2 fokos esőben, meg ónos esőben, meg térdig érő hóban fagyban is, de az EGY ember volt...)

"Én sem járok napi szinten vidékre és nem pofázok bele, hogy ott mi - hogy legyen. "
Jaja, mert neked nem KELL odamenned!
Sőt, mondok egy vicceset!
Szerintem a vidékiek sem azért járnak a belvárosba, hogy kifejezetten téged bosszantsanak...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása