magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nyugdíjba kéne menni

Gyakori gondolat: nyugdíjasnak kellene lenni.

Sajnos ennek semmi realitása, mert még ha sikerülne is hivatalosan elérni a nyugdíjas státuszt, a nyugdíj összege nem fedezne a megélhetést.

Azaz marad a napi átlag 9 óra munka, ami egyébként teljesen elvesztegett idő. S még jó, hogy nem kell irodába járnom, mert akkor napi 11-12 óra elvesztegett idő lenne.

Sokat elmélkedem a téma megoldásán, de egyelőre semmi értelmes nem jutott eszembe.

Ettől teljesen függetlenül: a jövő hónaptól már nem lesz napi minimum 2 új cikk, ennek oka elutazás. Aztán majd meglátom mi lesz, a napi 1 cikk szinte biztos, mert ötletem van rengeteg, az napi 5 cikkre is elég lenne, csak a lejegyzéshez az idő nem biztos, hogy rendelkezésre áll. S augusztus első felében esetleg nem fogok kommentekre válaszolni.

Címkék: közélet
85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5017889087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2022.07.31. 15:49:47

Szoval a nyugdij trukkos dolog. En 70 eves voltam amikor nyugdijba mentem. Ha csak az allami nyugdijad elsz, a jovedelmed akkor meg itt Kanadaban is nem lesz eleg...siralmas idokre nezhetsz. Jobb varosban az nem eleg, segelyre fogsz szorulni.

De ha volt egy nyugdij rendszere a munkahelyednek, az mar mas. Es ne feledjuk el a privat felretevest, magyarul sporolast.

Minddehez nem art a jo jovedelem, mig dolgozol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 16:14:55

@littke:

Kanadai ismerősöm -- a te korosztályod - elköltözött Torontóból Manillába, hogy meg tudjon élni az 1200 dolláros nyugdíjából.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 16:30:08

@tűz fal:

Nyilván vannak követelmények. De aki nyugdíjas letelepedő akar lennei, annak elegendő havi jövedelmet igazolnia, azt hiszem 300 dollár már elég, plusz ingatlanváásrlás. Szóval egy alacsony kanadai nyugdíj is már elég. Ő konkrétan eladta a torontói lakását, s lett 500 ezer dollárja, s azt hiszen alig 200 ezerből vett ingatlant Manillában.

littke 2022.07.31. 17:35:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Na ja. Nem Svajcba koltoznek. Hanem Mexico, Fulop szzigetek, Thailand stb jon szamitasba. Ne feledjuk el Magyarorszagot sem.

jónévez 2022.07.31. 17:47:59

Nagy élvezet lehet marhaságokat beszélni.
Én 7 (azaz hét) hónapig voltam kénytelen annyiból élni, amennyi a nyugdíjam lenne, mai (azaz akkori) állapot szerint. Meg lehet élni, ha van már hol.
Én azt elhiszem, hogy nem lehet csinnadraztázni, ha egyébként is minimálbér után fizettél (pláne, ha annyiért sem), és mégcsak félre sem tettél. De akkor miért sajnáljalak?
Mindig azok síránkoznak a nyugdíjrendszeren, akik "ügyesen" igyekeztek megkerülni a befizetéseket. És azok biztatják őket, akik "ügyesen" nem dzeretik befizetni a járulékokat.

Boldeone2 2022.07.31. 18:02:36

Az èlet már sehol nem olcsó. Kiegyenlítődnek az árak a világban a globalizáció következtèben
Ázsia mèg mindig a leginkább költsèghatèkony hely, de ott egyre szigorúbb vízumfeltètelek vannak. Mondjuk èn meg nagyon messze vagyok a nyugdíjtól, de figyelem a trendeket

Vietnám az egyik, ha nem a legolcsóbb hely, meg újfent Thaiföld , mert nagyjából összeomlott a tömegturizmus és óriási a kínálat
A "farangot" viszont nem szeretik, így egyre szigorúbb követelmènyek vannak
A Fülöp- szigeteken nagy a bűnözès, az infrastruktúra rossz ès nem is túl olcsó. Oda csak nőèrt mennek az idősebb korosztályok..
Dèl- Amerikában a sorozatos leèrtèkelèsek után Argentína lehet egy perspektivikus hely...
Ami még felkapott lett az Grúzia, az oroszok oda vándorolnak , de Kirgizisztán , Üzbegisztán is olcsó helyek
Európában Bulgáriában kedvező árak vannak ( nem a bolgárnak persze...)
Ukrajna volt a legolcsóbb, de ez már nyilvánvalóan megszűnt ...Idős amerikai fèrfiak tömegei mentek oda, hiszen a legolcsóbb èlet+ szőke, kèk szemű, jónők kombinációja ott volt meg leginkább....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 18:16:19

@jónévez:

Én sose számítottam nyugdíjra.

Eleve kevés a munkaviszonyom, eddig normál munkaviszonyom kb. 20 év csak. Úgy értem, amikor volt rendes befizetés. Ami nem sok, lévén most augusztusban leszek 55.

S nekem el kell tartanom még 1 embert, a múzsámat, neki 10 éve sincs.

jónévez 2022.07.31. 18:19:00

@Boldeone2:
:)
(Bár néhány dolga nem is annyira vicces ebben)
Mert nálunk is vertek agyon cigányok német nyugdíjast, mert rohadtul nem érdekelte őket, hogy németországban ő is szegénysorsúba számított.
Mindenki igyekezzen a saját hazájában nyugdíjas lenni -ha lehet. Ha pedig ott él, ahol ez akadályokba ütközik -akkor ott gyűjtögessen ezerrel bizony. És köszönöm, nekem nem kellenek tanácsok ,). Én nem megyek Afrikába nyugdíjasként.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 18:22:11

@Boldeone2:

Gazdag országbeli jövedelemmel nyilván hatalmas a választék.

jónévez 2022.07.31. 18:23:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Látod, látod.
Mindig azok mondják, akik nem fizettek be.
Nekem (pedig megállapítottuk már, hogy közel egyidősek vagyunk) azért már majdnem 40 évem van (nekem az iskolát is beleszámolják).
A nejemnek sem sokkal kevesebb van.
Most miért nekünk kell azon gondolkodnunk, hogy akinek nincs, azok hogyan fogják megélni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 18:26:15

@jónévez:

BG-ban az angol nyugdíjas. Nézi az árakat, vesz kertes házat 50 ezer euróért, s örül. Addig örül, míg oda nem költözik, s kiderül: a faluban nincs egy szál bolgár se, mindenki cigány, s még a virágot is ellopják tőle.

Persze vehetne jó helyen is házat, csak az 200-250 ezer eurós kategória. Ami persze angol mértékkel szintén olcsó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 18:33:28

@jónévez:

Nem is mondtam ilyet.

Ma is többet fizetek adóba, mint amennyit kapok az álamtól.

Azért én nem vagyok olyan rissz helyzetben. Két ingatlannak is a leendő örököse vagyok, sőt egyedüli örökös. Szóval ha más nem, bérbe adok, s onnan kiegészítem a nyugdíjt.

jónévez 2022.07.31. 18:39:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Én is voltam vállalkozó. Csakhát nem a "jusztsemfizetek" fajtájú. Sőt, szabadidőmben ma is. Bár a saját teherautóm többet áll, mint dolgozik :) De az enyém.
És munkanélküli is voltam a '90-es évek elején. Ez is előfordult akkoriban, sőt, abban is hittem, hogy segítem a hajlékonyakat. Mert abban is igyekeztem.
Ez nem változtat azon, hogy én nem a mások terhére élek.

jónévez 2022.07.31. 18:43:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az ember mindig többet fizet be, mint amennyit lát belőle -abban a pillanatban.
Szeretnek az emberek ilyesmit mindogatni -meg 80%-os elvonást emlegetni. Amikor kiszámolom pontosan (mert én ki tudom) akkor homályosan mást mondani ;)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 18:45:53

@jónévez:

Nekem mindegy, hidd el, tudom, hogy az állam nem fog eltartani.

jónévez 2022.07.31. 18:49:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Azért változott meg az életfelfogásod.
Én már akkor is olvastalak -és akkor sem értettem minden egyes szavaddal egyet. Le is nyilasostál ;)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 18:55:10

@jónévez:

Semmilyen kapcsolat nincs, hidd el.

A mostani életszínvonlam jobb, mint amikor liberális voltam. Pedig fordítva kellene lennie.

jónévez 2022.07.31. 19:03:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Imént panaszoltad el, hogy az állam nem fog eltartani, cserében azért, mert akkor te sem voltál hajlandó eltartani senkit. Hiába jobb most az életszínvonalad, az a jópár év már hiányohni fog, tehát te többet kell félretégy, mint én. Nekem is érdemes, de neked muszáj. Pont.

vergyula 2022.07.31. 20:00:46

Én nem nyugdíjat szeretnék, hanem minimum a fizetésemet munka nélkül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 20:05:52

@tűz fal:

A legjobb Istenben bízni ilyen esetben, nekem ezt mondja a tapasztalatom. N em viccelek.

jónévez 2022.07.31. 20:12:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az életben minden cssk úgy alakul. Soha nem tehetünk róla. Kivéve, ha jól alakul, mert akkor példaként is előhozzuk azoknak, kiknek (akkor már saját hibájukból) nem jól alakult.
Francba, elég visszásan alakulgat ez az élet, mikor mindig a másikok miatt járunk rosszul, pedig oly sikeresen kibabráltunk az aktuális hatalommal. Persze, mi a másikokkal sohasem, csak mégis a gaz másikok babrálnak ki velünk :D

jónévez 2022.07.31. 20:13:53

@jónévez:
(Mint látod: én sem vagyok ettől mentes. Mert én is emberből alakultam ;) )

jónévez 2022.07.31. 20:17:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Én (mint többször jeleztem) nem vagyok hívő, semmilyen.
De azt nekem ne mondd, hogy Isten fog gondoskodni a nyugdíjadról.

vergyula 2022.07.31. 20:25:54

Birca, jól értettem, hogy a nejed 10 éve munkanélküli?

vergyula 2022.07.31. 20:32:16

@jónévez: Ezt már a levegőből írtad?

tűz fal 2022.07.31. 20:35:05

Én sem vagyok hívő. Materialista se, mert az is hit.

jónévez 2022.07.31. 20:36:24

@vergyula:
(Könnyen mondok ilyeneket, nejem is meg szokta jegyezni. Mert életünk nagy részében földszintes házban laktunk. Bezzeg a Gvadányin sohse mondtam ilyet. Az 5.-ről kiugrani károsabb lenne egészségileg ;) )

vergyula 2022.07.31. 20:42:29

@jónévez: Én tuti meg tudnék csúnyán sérülni a földszintről kiugorva is.

Boldeone2 2022.07.31. 20:46:42

@jónévez: Èn csak elmondtam a lehetősègeket. Nyilván Afrika nem opció, mert az mèg drágább mint Európa, ha európaikènt akarsz èlni, meg az eü ellátás nulla, plusz a legtöbb helyen - kivève Dèl-Afrika , az arab afrikai országok , meg a magasföld Kenya- , ott van a malária vagyis , eleve lehetetlen ott jól èlni..
Ázsia egyes országai olcsók, mert az emberek fillèrekert dolgoznak, mindenki szolgáltatni akar, de ott sem a pènztelen nyugdíjasokra számítanak, viszonylag szigorú vízumszabályok vannak. Ma már oda is kell vagy 1200, de inkább 1500 dollár , ami jellemzően nem a magyar nyugdíj
Ha van pènz, akkor bárhol lehet èlni, de jellemzően Dèl- Európa , vagy Dèlkelet- Ázsia
Oda azok mennek, akik mèg 55 èvesen is fiatal nőt szeretnènek maguknak...Bár ez már csak egy- két országban működik, mert egyre gazdagabb a règió...
Ez persze Afrikára is igaz: egy jómódú, de idősödő , fehér fèrfi ott nagy kincsnek számít , mert jóval megbízhatóbb, mint a helyi lakosság ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 20:47:58

@vergyula:

Nekem eleve masgasságiszonyom van.

Most a második szinten lakom, azt még bírom.

jónévez 2022.07.31. 20:48:16

@Boldeone2:
Én már 55 évesen nemigen akarnék új nőt magamnak ;)

jónévez 2022.07.31. 20:50:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem is annyira jó. Meg még az egész lakótelepi létnek az a hátránya, amit a sógorom mondott:
Nem mindegy, hogy a saját udvaromban támasztm-e le a biciklimet. (Másként is mondta, de azt máskor)

vergyula 2022.07.31. 20:54:10

@jónévez: "Másként is mondta, de azt máskor"
A vizeléshez van köze, vagy a szexhez?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 20:54:56

@Boldeone2:

Afrikában is van jó hely, pl. a Seychellle-szk. és Mauritius.

Meg vannak közepes helyek, mint a Zöld-foki-szk.

A többi valóban borzasztó. Hatalmas bűnözés, extrém drága egészségügy, s ha nem vagy milliomos, megölnek.

Nekem egy kubai ismerősöm Angolába költözött, s nem v olt milliomos, ő viszont szín néger volt, így képes volt nem feltűnni. De persze annyi pénze neki is volt, hogy az angolai középosztály szintjén legyen: lakóparkban, szögesdrtótos kerítéssel, s fegyveres őrökkel.

Réadásul a felesége FEHÉR kubai nő volt, színfehér, ezt meg plusz rossz szemmel nézték a helyiek.

De volt pénze, talált munkát mint bányamérnök jó cégnél, s úgy kezdett élni, mint egy nyugat-európai középosztálybeli.

jónévez 2022.07.31. 21:04:13

@vergyula:
:)
A vizeléshez. A szexhez... most hirtelen el sem tudom képzelni, mire gondolsz. De úgyis elmondod ;)

vergyula 2022.07.31. 21:17:54

@jónévez: Elsőre a vizelés ugrott be, én is szoktam kapni a fejemre, hogy piszoárnak tekintem az egész telket. A szexet csak azért írtam, mert az talán méginkább olyan "majd máskor elmondom"-téma.

Boldeone2 2022.07.31. 21:29:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Azt mondják akik èltek ott, hogy Afrika olyan mint a drog : aki egyszer "rászokott " azt magába szívja a feeling ,mert van valami különleges varázsa ...Sajnos, könnyen meg is öl, az a veszèlye...
Nekem nagy álom volt mindig Afrika , de a maláriától nagyon fèlek..A szabad szex hiába elterjedt , mert fehér fèrfikènt mindenki " császár " Afrikában, ha van pènze persze, de könnyű betegsègeket kapni...
Sok magyar menekült oda, állampolgárságot szereztek , üzleteltek , megnősültek...

Van aki Kubát mondja, hogy jó hely, de állítólag olyan szegènysèg van, amit Afrikában sem sok helyen látni ...A kommunista modell Afrikában sem jött be...
Èn írok nèha az afrikai fórumokon is, ès sajnálattal tapasztalom , hogy elindult a fehèremberek elleni gyűlölködès, de a marxizmus is működik..
Az afrikaiak ugyanazokat a hibákat követik el, mint az európaiak több èvtizede..
Olyan dolgokon vitatkoznak , hogy kiket kellene " megvasalni" inkább a fehèreket, vagy a kínaikat...
Èrdekes módon , a fehèrekre egy egysèges közössègkènt tekintenek , ès kollektíve hibaztatnak mindenkit ...
Meg azt is mondják , hogy joguk van Európába költözni , a gyarmati múlt után...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 21:31:41

@Boldeone2:

Az átlag afrikai csak álmodik a kubai életszínvonalról. Kuba jóval gazdabb, mint Afrika.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 21:33:29

@vergyula:

Nekem ebben szerencsém van. Valami csoda folytán nincs semmilyen prosztata problémám.

tűz fal 2022.07.31. 21:40:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
És milyen a kubai egészségügy? És a közbiztonság?

tűz fal 2022.07.31. 21:43:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Azt se értem egyébként, hogy lehet hogy Kubában olyan kevés bolt van. Mindent ellátmányba kapnak?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 21:44:22

@tűz fal:

Totális diktatúra van, szóval a közbiztonság jobb, mint Mo-on. A zsebtolvajlásért simán elítélnek 10 évre. A rablás meg jó esetben életfogytiglan, rosszabb esetben akasztés.

Egészségügy: minden ingyenes. A gond az, hogy sok gyógyszer hiányzik. Szóval ezekhez külföldi ismerős, rokon kell, aki valahol megveszi őket és elküldi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 21:45:42

@tűz fal:

Most már baromi sok bolt van, csak az árak megfizethetetlenek az emberek számára.

tűz fal 2022.07.31. 21:49:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát a videon amit múltkor belinkeltél ha jól emlékszem egy bolt sem volt, pedig jó hosszan mászkált az utcákon aki csinálta.

Boldeone2 2022.07.31. 22:49:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Lehet hogy règebben így volt Kubában , de már ott is nagy válság van. A numbeo pl 35$ hoz ki átlagfizetèsnek ...Okè, van szürkegazdaság , de attól mèg nem lesz sokkal jobb hely...
Afrikában már vannak jobban fejlődő országok ( nyilván az egèszsègügy az hagyományosan fejlett Kubában )
Kuba egy jövőtlen országnak tűnik, mint Venezuela...

jónévez 2022.07.31. 23:36:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Tényleg nem szeretném kétségbevonni a szavaid, hiszen te éltél ott.
Csak hát én meg itthon, és láttam, mi a különbség a kitünő közbiztonság és a valóság közt. Élhetsz jó helyen, és ha nem téged ér a baj, hát nem is tudod, mi folyik a kevésbé jó helyeken. És fiatalon nem is tudod hol jártál, hiszen nem téged támadtak meg pont akkor. Lehet, hogy csak azért, mert nem úgy néztél ki, hogy elvehető tőled valami. Aztán, ha köztük mászkálsz, rájössz: de sokszor volt szerencsém!
És a büntetési tételek (amiket írtál) eléggé azt jelzik: "a statuálás a lényeg". Ahol elfogják a bűnözőket, ott kisebbek a büntetési tételek -viszont a stazisztika nem oly szép.
Tudom azt is, mi a nosztalgiával szépített múlt, és (ma már) tudom, hová nem megyek egyedül, sőt, hová nem viszem a nejem.

jónévez 2022.07.31. 23:45:54

@Boldeone2:
De hát az a 35 dolláros átlagfizetés semmit nem mond önmagában. Nálunk akkor is éhenhalás, ha heti, pláne ha havi, de ott egész mást is jelenthet. Nem lehet mindent dollárban mérni. Kivsit bonyolultabb, láthattuk (pont Birca-tól) hogy azért élnek. Mégha nem iss úgy, mint mi. Na, ezzel nem azt akartam mondani, hogy én jujde ott szeretnék ;) Jól elvagyok itthon.

Boldeone2 2022.07.31. 23:55:08

@jónévez: nyilván más a vásárlóerő- paritás, de olyan jó nem lehet ...akadozik az áramellátás, ennivaló alig van, szemèt, kopottság, szegènysèg...ez egy bukott társadalmi és gazdasági rendszer ...
Tavaly már lázadások is voltak

Boldeone2 2022.07.31. 23:59:22

@jónévez: olyan szegènysèg van, hogy majdnem minden nő vállal pènzert szexuális szolgáltatást , de persze " amatőr " módon ...ez lehet meg 30-40 éve nem így volt , amíg a SZU támogatta Kubát ...

jónévez 2022.08.01. 00:06:51

@Boldeone2:
Termésuetesen személyes tapasztalataim nincsenekberről, örülök, hogy megosztod a tapasztalatod. Én csak gondolkodtam az élet különböző lehetőségein :)

jónévez 2022.08.01. 00:17:53

@Boldeone2:
Bukott tátsadalmi rendszer, biztos. De nem monhatjuk ki, mert a szent kommunizmust még romjaiban sem szabad szidnunk, azt tudhatod;)
Hiszen nem is volt soha, mi csak álmodunk a gyilkosok uralmáról.

ez a nevem senki 2022.08.01. 09:05:32

@Boldeone2: aján
lom a bal
fácán c. franc al
kotás meg
te
kint
és céljábólafehércsászáárembertémában

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.01. 09:15:02

@jónévez:

Havannában sétálhatsz éjszaka a városban. A legnagyobb baj, ami érhet, hogy jönnek férfiak akik el akarnak adni neked valamit, meg nők, akik fizetős szexet ajánlanak.

Máshol Latin-Amerikában meg esetleg megkéseknek, kirabolnak, megölnek ilyen esetben,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.01. 09:17:06

@Boldeone2:

Bukottnak bukott, de nincs se éhezés, se hajléktalanság, se szervezett bűnözés, se írástuadatlandásg. Afrikához képest paradicsom.

tűz fal 2022.08.01. 09:26:29

Kimondottan tetszenek az ilyen beszélgetések, amikor Birca az egyetlen aki járt ott, vannak ott ismerősei, de azért más jobban tudja mi van ott.

2022.08.01. 11:01:15

Jartam en is Kubaban, 2009-ben 2 hetet toltottem Havannaban. Szegenyseg az van, de nem olyan mély, mint amilyet Mexiko, Panama vagy Dominika egyes reszein lattam. Leginkabb a 60-as evek videki Magyarorszagahoz hasonlithato az eletszinvonal. Olyan nyomornegyedek, mint amilyenek Latin-Amerika szinte minden orszagaban megtalalhatok, Kubaban nincsenek. Sot, prosti meg annyi sincs, mint a mai Magyarorszagon. Azert jarnak a perverz, sexmanias europaiak es kanadaiak Kubaba, mert rendkivul olcson, 10-20 dollarert lehet fiatal, csinos, muvelt not kapni egy egesz ejszakara. Ettol fuggetlenul nekem a "kubai szocializmus" nem nyerte el a teszesemet annak ellenere, hogy fiatal koromban Fidel Castrot ugy istenitettem, mint ma Putyint. :)
- - -
Vilag proletarjai egyesuljetek!

ez a nevem senki 2022.08.01. 12:35:20

@Sztálin orgnistája: ha te
hetnéd nemcsak a kép
e el
őtt
tér
gyepelnél a putinnak he

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.01. 13:49:05

@Sztálin orgnistája:

Így igaz,

Van Castróélknak 3 kétségtelen eredménye:
- megszűnt a mélyszegénység,
- megszűnt az írástudatlanság,
- nincsenek hajléktalanok.

jónévez 2022.08.01. 16:49:18

@tűz fal:
Ugyan... :)
Azzal kezdtem, hogy nem mindenáron kétségbevonom, és ő volt ott.
Én csak hozzátettem, hogy mi az emlékem a "kitűnő kötbiztonság"-ról, ami a kirakatban valóban létezik.
A magas büntetési tételek pedig mást szoktak sugallni.
És (most az is eszembe jutott), hogy máshol is olvastam, hogy Kubában is csak a kirakarban érdemes tartózkodni.
Továbbra sem voltam ott.

tűz fal 2022.08.02. 08:53:12

@jónévez:
Magyarországon sosem állítottak azt hogy kitűnő volt a közbiztonság, csak azt, hogy jobb volt mint nyugaton, ami igaz is volt. Volt Kékfény nevű műsor, ami kifejezetten a bűnözésről szólt. A Soós és bandája gyilkosságai is köztudottak voltak. Kettőt a bandából felakasztottak, egyet meg nem tényleges életfogytiglanra (25 év) ítéltek. Mikor szabadult, arról áradoztak az újságok, hogy milyen csodálatosan megváltozott, tanul, orgonázik, stb. Aztán ott folytatta ahol abbahagyta.

Az hogy a magas büntetési tétel csak "leplezi a valóságot", libernyák kamu. Ott van példának Szingapúr, ahol nagyon szigorú büntetések vannak. A libernyákok a bűnözést, bűnpártolást is bomlasztásra használják. Az a szöveg, hogy a szigorú büntetés "bosszú", libernyák bomlasztó kamu. A büntetés célja: 1) féljenek bűnt elkövetni 2) visszatartás - akit kivégeznek vagy örökre börtönbe zárnak, annak nincs többet lehetősége gyilkolni.

Birca élt Kubában, neki vannak még most is kapcsolatai, úgyhogy biztos jobban tudja mi ott a helyzet.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása