magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Zorbán fajelmélete

Orbán humoros ember, tudja mivel lehet a ballibeket aktivizálni.

Pl. a "faj" szó használatával. Még jó, hogy létezik onlájn értelmező szótár manapság, így könyedén tudok idézni:

A legősibb trollkodást választotta Orbán, többértelmű szó használatát. Adok rá egy teljesen más példát:

        - A kommunizmusban elnyomták az embereket, jobban, mint nyugaton.

        - Még soha, sehol se volt kommunizmus!

Számtalan ilyen teljesen értelmetlen vitát láttam már. Pedig a megoldás: a két vitázó a "kommunizmus" szót eltérő értelemben használja, az egyik a marxi és általános nyugati értelemben, a másik a lenini és általános szovjet értelemben.

Itt is ez van: "ne keveredjenek a fajok" - automatikus idióta válasz: "minden ember egyetlen fajhoz tartozik". Aztán lehet hetekig vitázni a semmin.

Egyébként szerintem nem minden ember azonos fajú. Amikor még szabad volt a témát kutatni, s nem volt kötelező azt vallani, hogy minden rasszok közti eltérés csakis szociális alapú, a témát komolyan kutatták. S ma is nyilvánvaló mindenki számára, hogy komoly, szociális okokkal nem magyarázható eltérések vannak az egyes fajokban (rasszokban), pl. az alkohol jobban hat a sárgákra, mint a fehérekre, míg a kábítószer meg jobban hat a négerekre, mint a fehérekre. S nem beszélve a fizikai eltérésekről: az impotencia pl. sokkal ritkább a négereknél, mint a fehéreknél. Számtalan betegség esetében vannak ilyen faji jellegzetességek.

A tudomány - amikor még kutathatott - abban egyetértett, hogy a fehér, a sárga, a néger azonos biológiai fajhoz tartoznak, de akadt egy olyan kislétszámú rassz, mely esetében kétségek merültek fel. Ezek a néger rassz egy altípusa, a busmanok/hottentották, akik messziről is teljesen másképp néznek ki, mint akármelyik "normál" néger embertípus.

Sajnos a témát nem kutatják, pedig jó lenne. Nem csodálkoznék, ha kiderülne, ők egy biológialag önálló faj. Még a beszédszerveik is sajátosak. Mondjuk az Orbán-témához semmi köze, csak úgy eszembe jutott.

a világ leghíresebb busmanja: Nǃxau ǂToma namíbiai színész, aki az Az istenek a fejükre estek c. dél-afrikai sorozatból ismert

135 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4117890749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vergyula 2022.07.31. 07:30:11

Tudtommal az egy fajhoz tartozó egyedek képesek egymás között szaporodni, és a szaporulat is képes erre. Kb. ez a biológiai definíció.

A magyarban ugye ott van a "faj" és a "fajta", különböző jelentéssel. A "faj"-t gyakran rosszul használjuk, olyan gyakran, hogy már talán nem is számít rossz használatnak.

Az angolban a biológiai fajra ott a "species", de az "emberi faj" az "human race". Ebből kiindulva egy rasszista nem tekinti az emberi faj részének mondjuk a feketéket. Szóval van itt nyelvi gubanc rendesen. Számomra hasonló a "hawk" és a "falcon". Melyik a héja, és melyik a sólyom? Persze sokak számára a héja és a sólyom ugyanaz.

Orbán beszédei patikamérlegen készülnek, pont azt akarta mondani, amit mondott. "Néha félreérthetően fogalmazok". Meglehet, de szándékosan.

jónévez 2022.07.31. 09:04:36

Azért is kár ezen megsértődniök, mert ezzel kijelentik, hogy nem ismerik a szavak jelentését (pedig dehogynem, csak abban bíznak, hogy mások nem).
A "faj" szót általánosan használta a magyar nyelven beszélő, és azt értette rajta, amit ma "fajta" szóval fejez ki. Inkább csak az eltúlzott "fajelmélet" miatt válhatott nemkívánatossá. (Még az sem lehetetlen, hogy 80-90 éve a rendszertani helyes kifejezés is volt, csak én arra nem emlékezhetem).
Mindenesetre ugyanolyan általános megnevezés, mint a "rezsim" szó. Liberálisaink naponta használják, és ha megkérdezem, mi ez a kötözködés, akkorártatlanul mondják (ha békülni akarnak) hogy ők csak a "hatalom" szót használták régiesen, csak műveltek :)

Valójában el tudom képzelni, hogy több emberi faj él a földön (mégha tilos is kimondani), hiszen a neander-völgyit is annak tartják, csak kipustult/kipusztították (?), nem lehet, hogy mégsem csak a kipusztultak voltak más fajok?

midnight coder 2022.07.31. 09:18:11

@vergyula: "Tudtommal az egy fajhoz tartozó egyedek képesek egymás között szaporodni, és a szaporulat is képes erre. Kb. ez a biológiai definíció."

A kutya és a farkas is képes erre. Ezek szerint a kettő ugyanaz a faj?

midnight coder 2022.07.31. 09:20:31

@jónévez: Ráadásul a neandervölgyi is keveredett a homo sapienssel. Nekünk is vannak neandervölgyi génjeink.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 09:28:00

@vergyula:

Ez a definíció is agyaglábakon áll egyébként.

Az embernél is folyamatosan változtatják a kategorizálást.

Sokáig úgy volt, hogy a homo sapiens az egy faj, a neandervölgyi és deniszovai meg más fajok, az "unokatestvéreink". Aztán jött a megdöbbenés: minden fehér emberben van neanderi gén, s minden sárgában meg deniszovai. Tulajdonképpen a négerek a legtisztább sapiens, d emég ott is van kisebb mennyiségben neandervölgyi vér.

Szóval akkor hirtelen alfaj lett a neandervölgyi és deniszovai.

vergyula 2022.07.31. 09:31:08

@midnight coder: Igen. A faj mindkettő esetében Canis Lupus, ezen belül a kutya egy alfaj.

vergyula 2022.07.31. 09:32:15

@midnight coder: Ha keveredtünk, akkor egy fajba tartozunk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 09:32:39

@midnight coder:

Sőt, egy időben az a volt az elmélet, hogy pont onnan vannak a fehér ember sajátosságai, az egyenes haj, a rózsaszín bőr, a kék szem előfordulása, a gyengább testalkat, stb. hogy az eredetileg göndör hajú, fekete bőrű sapiensek keveredtek a neanderekkel, amikor bejötek Európába.

Ez azóta megdőlt, mert dél-afrikai szín négerekben is találtak már neander gént. Szóval nem csak a fehérek, csak nálunk több.

vergyula 2022.07.31. 09:34:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mi a baj az agyaggal? Elég kemény az. :)

Így megy ez, tudományos tételek jönnek, mennek.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.07.31. 10:15:31

Ha azt nézzük mekkora a genetikai távolság egyes fajok között amit az állatvilágban külön fajnak hívunk és mekkora a távolság egyes rasszok között akkor az emberi rasszok simán külön fajként szerepelnének. Különösen a néger rasszok amik eléggé elszeparálódva fejlődtek az elmúlt 60 ezer évben a szahara elválasztó hatása miatt.

Ezt kutatni, kijelenteni hogy külön fajok vannak a Homo Sapiens Sapiens helyett kb tudományos öngyilkosság lenne bárki számára. Lásd James Watsont aki ki merte jelenteni hogy a fehérek intelligenciában mérhető fölénye genetikai alapú, gyorsan helyre rakta a "tudományos közösség" hogy "nem ért hozzá" miközben ő DNS egyik felfedezője aki Nobel díjat kapott.

2022.07.31. 11:28:24

2008-ban viszonylag kis mintán (3000 egyénen) felmérték az európai népcsoportok között a genetikai távolságokat. ha azt síkba vetítik, akkor abból ez az ábra jött ki.
media.springernature.com/m685/springer-static/image/art%3A10.1038%2Fnature07331/MediaObjects/41586_2008_Article_BFnature07331_Fig1_HTML.jpg
a genetikai és a földrajzi távolságok között elég erős a korreláció. a többség a szomszédjára hasonlít a leginkább. kivételt képeznek a szlovákok és a románok. ez a két nemzet jött létre erőszakoltan. a szlovák talán attól ennyire délies, mert az oszmánok elől menekültek a felvidékre. ez kis mintás felmérés. érdemes lenne még egyszer elvégezni. és akár a kárpát-medencén belül is tájegységenként. és van egy tippem, hogy az jönne ki, hogy budapest se a szomszédaira hasonlít a leginkább. azaz budapest is erőszakoltan jött létre.

GyMasa 2022.07.31. 12:49:59

@vergyula:
orbán mesterien elsajátította, hogyan kell kihasználnia az ellenzék egységes orbánfóbiáját!
Hiszen ma az ellenzéki kommunikáció 2 dologra korlátozódik:
- Amit orbán bármikor mond, annak ők automatikusan a negáltját fogják mondani, függetlenül attól, hogy az emkkora baromság.
- Magyarázzák utólag, hogy az orbánnal kapcsolatos véleményüket "nem is úgy értették"

Azaz, orbánnak pont elég annak az ellenkezőjét mondani, amit akar, hogy az ellenzék azt kezdje el követelni, amit orbán _tulajdonképpen_ szeretne.

Gógita 2022.07.31. 15:20:14

" S nem beszélve a fizikai eltérésekről: az impotencia pl. sokkal ritkább a négereknél, mint a fehéreknél. Számtalan betegség esetében vannak ilyen faji jellegzetességek."

Amit az ember jobban használ, ami nála domináns, az erősödik meg jobban.
A feketéknél pl. a farok, a fehéreknél, sárgáknál inkább az agy. Stb.

Gógita 2022.07.31. 15:22:06

Az integráció sikere attól is függ, hogy az európai nők inkább kefélni akarnak-e jó nagy farkú pasikkal vagy értelmesen beszélgetni és jó a normál méret is? :-)

Gógita 2022.07.31. 15:28:14

Az impotencia legfőbb okai lelkiek, a szorongások, traumák, elvárások, depresszió, a férfiak évszázada tartó lelki kiherélése, hibáztatása (elnyomó, paternalista, erőszakos...), stb. okozzák. Az, hogy már azért börtön jár lassan, ha fütyülsz egy nőnek, vagy utána bámulsz..., mert már ez is zaklatás.

De, ha házas vagy se jobb, mert ha a feleséged egyszer csak felhagy a szexszel, baszhatod, magad... Stb.
Persze, hogy a sok nyomástól, stressztől egy idő után már fel sem áll. Lassan már egy erekcióért is feljelentenek. :-(

Afrikában, araboknál ez még nem így van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 15:28:23

@Gógita:

A négerek őshazájában sok az élelem, nem kell különösebb ész az evéshez. Simán meg lehetett élni vadászva. Azaz kisebb volt a serkentés a gondolkodásra.

De ez szociális tényező, nem biológiai.

Nekem egy gánai ismerős mondta: nálunk ha kicsik az igényeid, meg tudsz lenni munka nélkül, a parkban és az erdőben sétálva már találsz elegendő ételt, a parton meg a hal. Még ma is igaz ez valamennyire.

Gógita 2022.07.31. 15:30:16

"Nem csodálkoznék, ha kiderülne, ők egy biológialag önálló faj."

Jajj, ne!

Gógita 2022.07.31. 15:39:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Szóval akkor hirtelen alfaj lett a neandervölgyi és deniszovai. "

Ez is csak az értelem általi teremtést helyettesítő, és soha nem bizonyított evolúciós mese része. Maga is mese. Hit. De mindegy.

Ősember azért KELL, mert ebben a mesében nem lehet a sor elején egy kész Ádám!
(De már leírtam, hogy nincs semmiféle evolúció, ha a sor elején nem egy már kész, életképes, és egyben szaporodásképes organizmus van. Különben nincs ami mutálódjon, módosuljon és nincs következő generáció, tehát semmiféle szelekció sem. Csak nem akarjátok ti sem ezt átgondolni rendesen. Az evolúciós spontán kifejlődés puszta hit, amit egyetlen kulcs ponton sem igazolt senki, sehogy.)

Gógita 2022.07.31. 15:49:52

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: "Lásd James Watsont aki ki merte jelenteni hogy a fehérek intelligenciában mérhető fölénye genetikai alapú, gyorsan helyre rakta a "tudományos közösség" "

És ez tényleg hülyeség is. Az intenzív használat miatt alakultak ki ezek a különbségek.
Afrikában az izom, a farok volt intenzíven használva, itt meg az agy, az elme.
Nem véletlen, hogy pl. nincs az ókorból egyetlen afrikai-fekete szerzőtől, filozófustól egy könyv sem a polcomon. Ellenben a görögök, rómaiak és mások igen.

Ahogy a bőrszínük is a tartós környezeti hatások miatt különbözik, úgy más adottságaink is.
A gének ezt persze tárolják már, de nem azért, mert előbb voltak a gének, amelyekben ez a program meg volt (valahonnan - beírta, kódolta ugye az evolúció :-) ), hanem fordítva, mert menet közben beíródott a program.

Nagyon hosszú távon, a keveredett népességben, a keveredő rasszoknál, ezek ki fognak egyenlítődni.

Gógita 2022.07.31. 15:54:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A négerek őshazájában sok az élelem, nem kell különösebb ész az evéshez. Simán meg lehetett élni vadászva. Azaz kisebb volt a serkentés a gondolkodásra."

Igen, így van. Ez az oka a mára kialakult különbségeknek.
Plusz a különböző környezeti hatások, élelmiszerek...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 16:06:13

@Gógita:

Van egy természetes csökkenés is.

Én először 42 évesen vettem észre magamon, hogy már nem tartozik a szex az elsőrendű igényeim közé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 16:16:35

@Gógita:

Mind Egyiptom, mind Suméria akkor kezdtek fejlődni, amikor jött a szárazság, s már nem lehetett megélni csak úgy sétálgatva az erdőben és a mezőn.

2022.07.31. 17:14:07

@GyMasa:
csak ugye ebből adódik az, hogy orbán nem nagyon tud építkezni, leginkább csak rombolni. bedobja, hogy magyarország NEM kevert fajú. nem egyenesen állít, hanem tagad. és a tagadásból következtet. az azonosan hamisból nem következik semmi. se pro se kontra. és akkor megkezdődik a handabandázás az ellenzékkel. brüsszellel, sorossal és a többivel.

Boldeone2 2022.07.31. 17:28:37

Orbán nem rasszista, ő csak a szokásos populista lózungjait dobja be a hazai ès nemzetközi köztudatba, újra. Jelzi hogy itt van, ő a főnök, , hogy ura a helyzetnek, tudja mit kell csinálni, miközben valójában nem, de a nagyotmondás kifizetődő lehet: jó figyelemelterelő a válsághelyzetről. Megpróbálja a figyelmet átirányítani arról a tehetetlen vergődèsről, amibe belekormányozták az országot. Lesz mèg ilyen a jövőben , hiszen Cippola mester nagy hipnotizőr, mindig megpróbálja bealtatni, fèlrevezetni a közönsègèt...Eddig bejött neki ez populista nèpbutítás, nèphergelès....Kerdès , hogy hogy a 3 millió birka egy rèsze mikor fog ráèbredni, hogy kegyetlenül átverik ...
Orbán nagy "előnye", hogy láthatóan nem tervezetten , hanem ösztönből, " csípőből" zsiványkodik...

jónévez 2022.07.31. 17:32:32

@GyMasa:
Ezfn szoktam agyalni, és nevetgélni.
"Kérlek, ne dobj a hangába"
(És, most, ebben a pillanatban jutott eszembe: gyerekkoromban meg akartak verni. Majdnem sikerült is. Én meg kérleltem őket, hogy csak a könyököm ne üssétek. Végül mindenki győzelmesen távozott :D )
Szóval: be szokott ez jönni.

GyMasa 2022.07.31. 17:53:36

@cvsvrs:
AZért 12+ éve egyhuzamban vezeti az országot, és eléggé sikerült felhoznia abból a pöcegödörből, amibe az eldei vezették.
Sőt, sikerült olyan módszert kiépítenie az elkerülhetetlen lopásra is, ami mellett még az ország népe is gyarapodni tudott.

GyMasa 2022.07.31. 17:54:34

@jónévez:
Igen, csak az efféle "trükk" nem a Nobel díj várományosokon szokott működni...

jónévez 2022.07.31. 18:04:51

@GyMasa:
Lehet. De én is megéltem néhány évet -és pont nem panaszkodom.
A "jólgondolkodók" mindennap elpanaszolják a balsorsuk. Boztosan én teszek mindent rosszul ;)

2022.07.31. 18:37:29

@GyMasa:
az orbánizmusban a siker az, hogy az ország nem omlott össze. eddig legalább is.

antall, horn, medgyessy-gyurcsány kormányok mind-mind kénytelenek voltak kiszolgálni a nyugatot, a világbankot, az az imf-et, kiszolgáltatni az országot. és az 1-4 orbán kormány ezekre nem kényszerült.

most ugye kérdés, hogy év végéig meg tud-e állapodni az unióval. ha nem, akkor a forrásvesztést milyen módon tudja pótolni. van egy nemzeti nagytőkés réteg, az a termelő gazdasági erőközpont, nekik bármennyi pénzt nyomtathat és kérdés, hogy ez a réteg a betonozáson, az aszaltozáson, gipszkartonozáson kívül ért-e valamihez. és hogy a mol képes lesz olcsó üzemanyagot biztosítani államosítás nélkül. az otp olcsó hiteleket. a richter milyen innovációkkal rukkol elő. és a fidesz környezetében levő vállalatok.

a kérdés, hogy a rendszerváltó elit kompletten megy a levesbe, vagy felszínen marad a fidesz. és az is kérdés, hogy ez egy orbán vezette, vagy egy orbán nélküli fidesz lesz feltéve, hogy nem egyeznek meg brüsszellel.

nem vagyok se orbán mellett, se ellene. se a fidesz mellett, se a fidesz ellen.

Serény Vélemény 2022.07.31. 19:09:13

@Boldeone2: Mondok egy érdekességet: 1) Oroszország megtámadta Ukrajnát, 2) ennek következményeként az USA érdekei által vezéreltetve az eu olyan szankciós politikát talált ki, ami elsődlegesen a saját gazdaságát teszi taccsra, elsősorban az energiaszektort.

tehát nem "Orbán kormányozta" - "tehetetlen vergődésbe az országot" hanem az abszolút emberiség-ellenes liberális európai "elit" tette tönkre Európát. Gyakorlatilag ezek olyan szinten hazaárulók, hogy még az EU érdekeivel is ellentétesen működnek, nem csak a saját hazájuk nemzeti érdekeivel mennek szembe.

jónévez 2022.07.31. 19:34:39

@Serény Vélemény:
-1: ez tiszta sor. Oroszország megtámadta Ukrajnát. És bármennyite gengszterállam Ukrajna (a vezetése miatt), a XXI. századi ügymenetbe ez nem kéne beleférjen.
-2: ez még tisztább sor. Nem Orbán támadott, nem Magyarország támadott (sőt, Ukrajna nyilvánította Magyarországot ellenségének sokkal a háború előtt, többször is. Legutoljára a török gázvezeték üzembehelyezésekor, nagyon simítani kellett akkor. A háború kezdete óta pedig szinte állandóan)
Ejrópa pofozkodhatnája miatt bűnbakok lehetünk -de még mindig jobban megéri, minthogy ejrópa pofozkodásvágya miatt újra nálunk dúljon háború, és "utolsó csatlós" néven minket raboljon le mindenki (a lerablás most sem biztos, hogy kikerülhető).

jónévez 2022.07.31. 19:37:12

@jónévez:
A nálunk dúló háború (talán) elkerülhető, ha nem a pofozkodnivágyók (mások bőrére pofozkodnivágyók) kerekednek felül.

2022.07.31. 19:40:32

@Serény Vélemény:
oké, csak a fidesz politikája az volt, hogy magyarországnak elsődlegesen a nyugattól kell magát függetleníteni. miközben legalább annyira is kelettől is függetlennek kellene. lásd orosz-ukrán háború. ami az eu szankcióktól a csőd szélére sodorhatja magyarországot. mert a nemzeti oligarchák működéséből semmilyen szintű nem versenykövetkezik.

kiépítette a haveri köröket. ami ha külső finanszírozás nélkül nem ér semmit, akkor a kormányzás nettó pénzlenyúlásról szól.

jónévez 2022.07.31. 19:43:56

@cvsvrs:
"Haveri kör"
"Pénzlenyúlás"

A "dohánymityi"
"mészároslőrinc"
varázsszavakat miért hagytad ki?

Nem lehetne érveket is mondogatni a bűvös szavak helyett?

2022.07.31. 19:51:47

@jónévez:
mondok egy példát. a fidesz debrecenben épített egy buszgyárat. debrecen a saját buszparkját félig cserélte le. és most arra kényszerült, hogy a járatokat jelentően ritkítsa. ami azt jelenti, hogy debreceni közlekedési vállalat csődben van.

ha gyurcsány ideézné elő ezt a helyzetet, akkor azt mondanám, hogy ezért gyurcsány a felelős. ő és a haverjai építettek fel egy buszgyárat, amit nem tudnak üzemeltetni. mert nincs eu pénz. egy buszgyárnak önmagában kellene megállnia.

GyMasa 2022.07.31. 19:54:10

@cvsvrs:
"az orbánizmusban a siker az, hogy az ország nem omlott össze. eddig legalább is."
Igen, mert még csak vasárnap van!
AZ mindig kedden történik!

"antall, horn, medgyessy-gyurcsány kormányok mind-mind kénytelenek voltak kiszolgálni a nyugatot, a világbankot, az az imf-et, kiszolgáltatni az országot. és az 1-4 orbán kormány ezekre nem kényszerült."
Nem voltak "kénytelenek" (talán Antall-t leszámítva) hanem nekik a komrányzási technikájuk/stratégiájuk volt az, hogy mindig valahonnan várták az utasítást.
Ne feledd ők az mszmp jogutódja, akik abbana a politikai környezetben szocializálódtak, hogy jönnek az ukázok Moszkvából, és azokat végre kell hajtani.
Mivel egyikük sem a becsület, a gerincesség vagy a szakértelem Lángó fáklyája az éjszakában (kivéve itt meg D-209-et, aki ugyan bankár háttérrel jött, de ugye neki a francia becsületrend volt az "ára") ők a rendszerváltás után is inkább utasításokat követtek volna.
Mivel Moszkva nem volt ott (akkoriban éppen űtban volt az USA gyarmat cím irányába) így az EU-ból kapták az ukázokat.
És csak végrehajtották azokat.
És, az EU nak meg csak Schengenen belüli gyarmatnak kellettünk.
Gyurcsány megpróbált valamelyest egyensúlyozni, és saját ötleteket is megvalósítani, de nála a tehetség teljes hiánya, együtt a szoci hátország jellemével tette lehetetlenné, hogy a saját lábára álljon.
Utána jött Bajnai, akit mindenki annyira dícsér, holott neki annyi volt az egyetlen "erénye", hogy képes volt egy évig folyamatosan zsarolni a szoci hátországot, hogy ne bukjon meg a kormánya a választásokig.
Ő, maga semmiféle válságkezelést nem csinált, csak pontról-pontra végrehajtotta az IMF itteni embere által elé letett programot.
Pont orbán kormánya a bizonyíték rá, hogy az IMF-et sem volt kötelező kiszolgálni, hiszen semmiféle eérdemi reakciót nem eredményezett, hoyg el lettek küldve.

"most ugye kérdés, hogy év végéig meg tud-e állapodni az unióval."
Már majd' egy éve nem kapunk pénzt az EU-tól.
Az a baj, hogy, mivel ez nem szakmai, sőt nem is politikai kérdés, hanem ideológiai, én nagyon kicsi esélyt látok arra, hogy sikerül az EU-val megegyezni.
Ha az EU idáig eljutott a határesetnél is durvább módszerek alkalmazásával, akkor nem most fognak majd leállni.
Nakik alapvetően vagy az a céljuk, vagy örökre megszabaduljanak orbántól, vagy belálljon a pregresszív sorba..

" ha nem, akkor a forrásvesztést milyen módon tudja pótolni."
Ha bármilyen módon sikerül neki, akokr az EU irtó nagy bajban van!
UGyanis, akkor megszűnik az EU minden zsarolási potenciálja.

" van egy nemzeti nagytőkés réteg, az a termelő gazdasági erőközpont, nekik bármennyi pénzt nyomtathat és kérdés, hogy ez a réteg a betonozáson, az aszaltozáson, gipszkartonozáson kívül ért-e valamihez. "
Meg a turizmuson kívül...

"és hogy a mol képes lesz olcsó üzemanyagot biztosítani államosítás nélkül."
Igen, ez fontos kérdés, viszont van egy mások szempontje a benzinárnak, az pedig a környező országok árszinvonala!
Ha ugyanis sokkal olcsóbb itt a benzin, akkor megindul a környező országokból az üzemanyagturizmus, ami hipp-hopp hiányt okozhat.

" az otp olcsó hiteleket. a richter milyen innovációkkal rukkol elő. és a fidesz környezetében levő vállalatok."
Igen, de ezeket eddig is csinálták, nem?

"a kérdés, hogy a rendszerváltó elit kompletten megy a levesbe,"
Először, a teljesen tehetségtelen ellenzéket kellene eltüntetni!
Ha ők eltűntek, akkor akiknek végre lesz lehetősége megerősödni egy olyan garnitúrának, akik KÉSŐBB lehetősége lesz majd orbánékat leváltani.

" vagy felszínen marad a fidesz."
A fidesz addig egészen bizosan velünk marad, amíg orbán él.
Ma az ellenzék egyetlen esélye a hamar hatalomra jutni, ha vele valami történik...

" és az is kérdés, hogy ez egy orbán vezette, vagy egy orbán nélküli fidesz lesz feltéve, hogy nem egyeznek meg brüsszellel."
A megegyezésnél lásd a fentieket!
Ha "megegyeznek a fidesszel" olyan módon, amiről beszélsz, akkor nem is lenne szükség az ellenzékre.

"nem vagyok se orbán mellett, se ellene. se a fidesz mellett, se a fidesz ellen. "
Igen.

GyMasa 2022.07.31. 19:57:24

@cvsvrs:
Szerintem a "nyugattól" orbán csak annyira akar függetlenedni, hogy nem KELLJEN minden EU utasítást végrehajtania.
Ezt többször ki is jelentette, hoyg nem az EU-n kívül képzeli el a jövőt, hanem az EU-t kellene visszatéríteni az eredeti irányvonalra.

2022.07.31. 19:59:59

@GyMasa:
nem azt állítom, hogy a gazdaság holnap összeomlik.

ha az év végéig nem lesz megállapodás az eu-val (lehet, felőlem állapodjanak meg), akkor a forrásvesztést ellentételezni kell. és erős kétségek vannak, hogy a haveri cégek a politikai elvárásrok mellett képesek lesznek-e. felőlem tartsák a rezsi csökketést és a többit. a családtámogatási rendszert.

csak ugye ez mind nagyrészt fogyasztásösztönzés. a 100 napos és a 100 lépés program. a szocik elkúrásához hasonló. amit nem ellensúlyozott a mercedes beruházás.

Serény Vélemény 2022.07.31. 20:44:26

@GyMasa: "kik abbana a politikai környezetben szocializálódtak, hogy jönnek az ukázok Moszkvából, és azokat végre kell hajtani."

Ezt még mzp sem érti. Nem az van, hogy a NATO elhatároz valamit, amit mi majd jól végrehajtunk, hanem MI vagyunk a NATO, ha mi (is) megszavazzuk, akkor a NATO úgy dönt, és kész.

Boldeone2 2022.07.31. 21:03:59

@Serény Vélemény: hanem az abszolút emberiség-ellenes liberális európai "elit" tette tönkre Európát."

Ilyen nincs! Egyrèszt , az elit nemcsak liberálisokból áll, ők még a kisebbsèget jelentik a legtöbb európai kormányban , meg az EU parlamentben is
A válaszreakció a háborúra pedig teljesen logikus: mi mást lehetett volna tenni, amikor a szomszèdságban egy független országot nyílt katonai támadás ès , majd Európát is megfenyegetik ugyanazzal? A gáz egyèbkènt már tavaly sem jött nagyon Putler kèszült a háborúra..
Egyèbkènt a vezetèkes gázra nincs szankció , akkor meg miről beszèlünk??
A szankciók mèg a lehető legenyhèbb válasz erre a háborúra!
Az orosszal való együttműködèsnek úgyis vèget kell vetni. Most lesz 2-3 kemèny èv, ès utána sokkal könnyebb lesz Európának , ezen a fájdalmas szakításon minèl hamarabb túl kell lenni! Az orosz addig zsarol, amíg tud
Oroszország egy brutális diktatúra, egy zárt hadiállam , amíg a pszichopata diktátor irányít, nincs miről tárgyalni !

Boldeone2 2022.07.31. 21:13:37

@Serény Vélemény: A legdurvábban oroszellenes pl. az ultrakonzervatív Pis- kormány , azaz : hogy ki hogyan viszonyul a háborúhoz , nem feltètlen ideológiai beállítottság kèrdèse
Valójában itt nem enbloc oroszellenessègről van szó, hanem egy a törtènelemből semmit nem tanuló, agresszív, zárt hadiállam ès az azt vezető diktátor elleni fellèpèsről
Ez teljesen elfogadható erkölcsileg.
Most lètrejött az európai egysèg, èppen a külső háborús fenyegetettsèg miatt , èppen ezért èn optimista vagyok az EU jövőjèt illetően...Örülnünk kellene, hogy vègre a legjobb közössègben vagyunk: a demokráciák , a szabad államok, a jólèt közössègèben

jónévez 2022.07.31. 21:15:32

@Boldeone2:
Á, ez nem ennyire fekete-fehér.
Valóban támadás erte, de azért egy bűnözők uralta országot, ami (nim is annyira mellesleg) többször kinyilvánította: ellenségnek tekint minket is. És abból élt, és most, a háború alatt is abból él, hogy mindenkit összeugraszt mindenkivel, mert erős hátszelet érez maga mögött. (Mint Lengyelország a 30-as években).

Én azt még megérteném, ha a háború ellen beszélnél. Helyes. De a háború pártján állni egyik oldalon sem jó. Lehet, hogy diktatúra Oroszország, de az Ukrajnai diktatúrát nyugodtan szétrombolhatja.

jónévez 2022.07.31. 21:18:41

@jónévez:
Francért nem rendezhetik le maguk közt, ha már a megállapodásokat a kisebbik diktatúra nem akarta betartani? Mihamarabb legyen vége mi ne segítsük a kisebbik Kolompárt a nagyobb Kanalas ellenében.

jónévez 2022.07.31. 21:23:02

@Boldeone2:
A történelemből semmit sem tanuló: az Ukrajna vezetésére is igaz.
De Európára is, mert amit megtanultak, azt mára elfelejtették.

vergyula 2022.07.31. 21:32:20

@jónévez: Nehéz teljesen kimaradni egy ilyen közeli konfliktusból. Ráadásul a kisebbik Kolompár legyőzésével a nagyobbik Kanalas megerősödhet, és hátha ismét elkezdi erőltetni a 97-es NATO-határokat.

Gógita 2022.07.31. 21:36:52

@Boldeone2: "Megpróbálja a figyelmet átirányítani arról a tehetetlen vergődèsről, amibe belekormányozták az országot."

Ezt úgy érted, hogy Orbán összeugrasztotta az oroszokat az ukránokkal az USA birodalmi érdekei mentén, aztán ügyesen a háttérből elintézte azokat a szankciókat, amik most padlóra küldik nem csak Magyarországot, de Európa nagy részét is?

Meg, hogy ő tartatja vissza a 11 ezer MILLIÁRD nekünk járó forrást évek óta Brüsszellel? (És nem az ellenzék intézte el. Ezzel az egész országot is.)

Mert a bajokat ezek okozzák! Csal teszitek a hülyét, mintha egy üvegbúrában lennénk, akikre nem hat az, ami megy körülöttünk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 21:41:36

@Gógita:

Plusz Zorbán növeli a bolygó hőmérsékletét, mert a meleget kedvelő Szíriusz-lakók fizetett embere.

Gógita 2022.07.31. 21:42:31

@Boldeone2:

Ez az egyik ok a háború és az elhibázott, ész nélküli, hatástanulmányoki nélkül kapkodva, "vergődve" bevezetett szankciók mellett. És ezt a magyar ellenzék intézte el a hazudozásával:

index.hu/belfold/2022/07/26/europai-unio-helyreallitasi-alap-11-ezer-milliardos-tamogatas/

Gógita 2022.07.31. 21:43:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyértelmű. Minden mögött ott van, mindenért ő felel.

Gógita 2022.07.31. 21:47:34

@Boldeone2: "Kerdès , hogy hogy a 3 millió birka egy rèsze mikor fog ráèbredni, hogy kegyetlenül átverik ..."

Ha mi birkák ezt egyszer valakiken leverjük, az nem a kormányunk lesz! Hanem az igazi felelősök - lásd fent! -, akik miatt szívunk!

Ez a 3 milla birka ugyanis csak birka türelmű, de nem hülye!!!

Yorg 2022.07.31. 21:51:22

@cvsvrs: Aki szerint a Fidesz és a ballib kormányzati teljesítménye megegyezik, az elvesztette a kapcsolatot a valósággal.

vergyula 2022.07.31. 22:01:36

@Gógita: Nekem a linkelt cikkből az jött le, hogy az EU mindenféle feltételekhez köti a pé'zek kifizetését. Ennek érdekében Varga Judit már be is nyújtott 2 törvénymódosító javaslatot, s aszongya "Elérhető közelségbe került a megállapodás a Bizottsággal!" Ebből melyik az ellenzék hazugsága?

Serény Vélemény 2022.07.31. 22:12:03

@Boldeone2: "mi mást lehetett volna tenni, "

A 0. pont, hogy nem kellett volna Ukrajnát úgy kezelni, ahogy sikerült kezelni, hanem meg kellett volna hagyni orosz játszótérnek. Mindenki - beleértve az ukránokat - jobban járt volna!

"Ez teljesen elfogadható erkölcsileg. "

...avagy a hisztéria kora.

eeez: neokohn.hu/2022/07/27/az-egyenlok-es-a-sokkal-sokkal-egyenlobbek/

az a híres nagyon európai erkölcs!

Európának vége van, mint a botnak! Még néhány év, és olyan diktatúra lesz, amihez képest Adolf Hitleré, egy kis ártalmatlan széljegyzet volt!

Még nem volt atomháború, még nem történt semmi igazán katasztrofális esemény, csak egy pici ízelítőt kapott az emberiség, és az "európai" fejlettudat abból, hogy mi fog következni!

Boldeone2 2022.07.31. 22:21:30

@jónévez: De a háború pártján állni egyik oldalon sem jó. Lehet, hogy diktatúra Oroszország, de az Ukrajnai diktatúrát nyugodtan szétrombolhatja."

- Dehogy rombolhatja! Ennyi erővel akkor bármely európai országot szètrombolhatja, ezért van egysèges európai válasz . A nemzetközi jog is egyèrtelmű ebben a kèrdèsben
Itt csak egy reális ès erkölcsileg elfogadható álláspont van: kiállni a megtámadott, a függetlensègèrt , az integritásáèrt küzdő állam mellett! A bèke nem az EU- n múlik, Putyin fejezze be a háborút ès menjen haza, ennyi...Mert ugye Herson az nem orosz föld, mi a sart keresnek ott?

Gógita 2022.07.31. 22:22:40

@Serény Vélemény: "tehát nem "Orbán kormányozta" - "tehetetlen vergődésbe az országot" hanem az abszolút emberiség-ellenes liberális európai "elit" tette tönkre Európát. Gyakorlatilag ezek olyan szinten hazaárulók, hogy még az EU érdekeivel is ellentétesen működnek, nem csak a saját hazájuk nemzeti érdekeivel mennek szembe. "

Ezt sosem fogják elismerni. Nyilván. Meglincselnék őket.
De nem is kell, olyan szintű az agymosó agitprop a teljes nyugaton.

Ilyen viták, mint itt, nyugaton nem nagyon mennek, mert ott rögtön retorzió jön. Szabadság van náluk, ugye.

Gógita 2022.07.31. 22:30:05

@GyMasa: "Az a baj, hogy, mivel ez nem szakmai, sőt nem is politikai kérdés, hanem ideológiai, én nagyon kicsi esélyt látok arra, hogy sikerül az EU-val megegyezni."

Ez sajnos így van. Csak, hogy ebből az fog következni, hogy ha az EU folyamatosan szarban hagy minket, sőt, ők taszítanak bele!, akkor okafogyottá válik a tagságunk!

Akkor le kell vonni a szükséges következtetéseket az EU-ra és a hazaárulókra vonatkozóan, akikre támaszkodva az EU ezt így intézhette.

Boldeone2 2022.07.31. 22:31:52

@Gógita: Ezt úgy érted, hogy Orbán összeugrasztotta az oroszokat az ukránokkal az USA birodalmi érdekei mentén, aztán ügyesen a háttérből elintézte azokat a szankciókat, amik most padlóra küldik nem csak Magyarországot, de Európa nagy részét "

- Nem úgy értem . Egy másik mai blogban már leírtam az elmúlt èvek súlyos gazdasági hibáit, nem írnám le újra..
A lènyeg: itt már a háború előtt is rossz volt a helyzet: èvek óta extrèm pènznyomtatas , fedezet nèlkül, prociklikus gazd. pol, forintgyengítès, implicit infláció, stb...

Ez az egyik ok a háború és az elhibázott, ész nélküli, hatástanulmányoki nélkül kapkodva, "vergődve" bevezetett szankciók"

- Egy háborúban nem lehet nincs idő a hatástanulmányokra. A szankciók működnek , sőt, egyre jobban ..
Az orosz úgyis elzárt volna a gázt , bármi törtènik...
Arra nincs is szankció, meg a vezetèkes olajra sem ...

Ha mi birkák ezt egyszer valakiken leverjük, az nem a kormányunk lesz! Hanem az igazi felelősök - lásd fent! -, akik miatt szívunk!"

- Lehet próbálkozni!:) Orbán ès követői a marginális kisebbsèget alkotják Európában , egy szèlsősèges politikai közössèg, amit előbb- utóbb fel kell számolni!
Egyedül Orbán miatt szívtok, egyszer majd megèrtitek, de addigra kèső lesz!
Ez a hatalom rontja 12 ève az ország sorsát : minden hatalom szinte Orbanè

Gógita 2022.07.31. 22:36:22

@cvsvrs: "csak ugye ez mind nagyrészt fogyasztásösztönzés."

A kapitalista gazdaság egy az egyben a fogyasztáson alapul!

Gógita 2022.07.31. 22:40:36

@Serény Vélemény: "Ezt még mzp sem érti. Nem az van, hogy a NATO elhatároz valamit, amit mi majd jól végrehajtunk, hanem MI vagyunk a NATO, ha mi (is) megszavazzuk, akkor a NATO úgy dönt, és kész. "

Ugyanez van az EU-ban!
Csak a baj az, hogy ezt már az EU-ban sem akarják érteni!!!!! :-(
Hogy ne ukázokat küldjenek, (meg zsaroljanak) mert a magyarok azt visszaküldik, hogy anyukátoknak parancsolgassatok. Már legalábbis ezek a magyarok, akik éppen kormányoznak.

Boldeone2 2022.07.31. 22:41:11

@Serény Vélemény: 0. pont, hogy nem kellett volna Ukrajnát úgy kezelni, ahogy sikerült kezelni, hanem meg kellett volna hagyni orosz játszótérnek. Mindenki - beleértve az ukránokat - jobban járt volna!

- Ez a taktika anno Hitlernèl sem jött be! Először Ukrajna ,majd Litvánia, Lengyelország - egy agresszív diktátor soha nem elègszik meg! Te azt ajánlod hogy adják meg magukat az agresszornak? Ne viccelj már ! Ilyen világ nincs ! Az áldozat harcoljon az èletèèrt , a nyugat meg küldjön még több fegyvert, hogy segítse őket! Az orosznak óriási áldozatokat kell elszenvedni , egyèbkènt az európai országok lesznek a következők! Putyin már mindenki ellen harcol, viselje a következmènyeit!

Európának vége van, mint a botnak"

- Ezt mondják már 100 ève, lsd " Tèveszmèk" blog már levezettem...
Miért lenne vège?
Az államok a kölcsönös előnyök alapján egy jól működő integrációt alkotnak ...
Ilyen jólèt, nèhany országot kivève nem sok van a világon !

Gógita 2022.07.31. 22:49:21

@Boldeone2: "A válaszreakció a háborúra pedig teljesen logikus: mi mást lehetett volna tenni, amikor a szomszèdságban egy független országot nyílt katonai támadás ès , majd Európát is megfenyegetik ugyanazzal? A gáz egyèbkènt már tavaly sem jött nagyon Putler kèszült a háborúra.."

Ezt a hazugságodat már számtalanszor cáfoltuk tényekkel. Számokkal. Nem írom le újra és újra. Nézz utána! A számokból kiderült, hogy NÖVELTÉK a szállításokat még a háború elején is, és nem mellékesen építettek egy plusz gázvezetéket is, Nyilván, mert GÁZT AKARTAK RAJTA KÜLDENI!
Csak ez valakiknek nem tetszett!!!
Ahogy Európa összefogása sem. Vajon kinek?
Vajon KINEK AZ ÉRDEKE az, ami most megy?
Az oroszoknak, nekünk biztosan nem.

Szakértők is sokszor elmondták, Oroszország nem készült fel erre a háborúra.
Hanem beletolták. Ennek története is visszafejthető.

"Az orosszal való együttműködèsnek úgyis vèget kell vetni. "

Már miért is kéne? Mert ez az érdeke..., kinek is? Nekünk nem. Németeknek nem. Európának nem..., akkor kinek?
Tippelj!

jónévez 2022.07.31. 22:56:11

@cvsvrs:
Le kell lombozzalak: a Fidesz nem épített buszgyátat. Sem Debrecenben, sem máshol.
Van még egy rossz hírem (de ezt már elmondtam) Debrecenben (is) azért ritkíthatják a buszjáratokat, mint felénk is: nincs kereslet.
Számomra is elkeserítő volt az előző lakhelyünkön: nem elég, hogy nekünk csak biciklink van, de vadárnap EGÉSZ NAP CSAk 3 busz jön kifelé (ugyanannyi vissza). De ha azzal jöttünk-mentünk, hát szinte üres busz járkált. És járok Debrecenben, nem járhatatlan a kocsiktól, de azért láthatóan mindenki kocsival jár. Nékányan biciklivel. Ők is valószínűleg azért, mint én: jó dolog önmagában is, és egy pohár sört is meg lehet inni. Oda is, meg vissza is.

Gógita 2022.07.31. 23:15:46

@vergyula: Eszük ágában nem volt. Csak azt kérték, az USA ne bábozzon a "konyhakertjükben", Moszkvától pár száz kilométerre. (És ők sem teszik ezt mondjuk Kubában, Mexikóban...)

Csak, hát ugye...
A Bidé (akinek a fiát ukrán oligarchák pénzelték sokáig!) és az ő adminisztrációja nem így gondolta.

Gógita 2022.07.31. 23:21:09

@vergyula: " Ebből melyik az ellenzék hazugsága? "

Minden, ami ezt a "jogállamisági" szarozást megelőzte és amire hivatkoznak.

Ez olyan gumi, amit jól lehet formázni. Ha pl. a lengyelek teljes mellszélességgel támogatják a proxy háborút Oroszország ellen, máris sokkal jobb náluk a jogállamiság állapota!...
Mert ugye valós, objektív mércék és ítéletek vannak.
(Ja, nem.)

Gógita 2022.07.31. 23:25:21

@Boldeone2: "Az orosz úgyis elzárt volna a gázt , bármi törtènik..."

Persze, csak átverésből toltak milliárdokat pl. az Északi Áramlat 2-be.
Aha.

Felébredsz egyszer ebből az álomállapotból?

Gógita 2022.07.31. 23:28:40

@Boldeone2: "Európának vége van, mint a botnak"

- Ezt mondják már 100 ève, lsd " Tèveszmèk" blog már levezettem...
Miért lenne vège?"

Szerintem sincs vége. Konstantinápoly is máig létezik! Csak egy ideje nem így hívják. Részletkérdés.

Boldeone2 2022.07.31. 23:37:26

@Gógita: Ezt a hazugságodat már számtalanszor cáfoltuk tényekkel. Számokkal. Nem írom le újra és újra. Nézz utána! A számokból kiderült, hogy NÖVELTÉK a szállításokat "/

- Már utánanèztem , több forrásból , de is megteheted , van több száz cikk 2021- ből. A Gazprom már akkor is zsarolta Európát , nem töltötte fel az európai gázraktárait , pedig volt bőven gáz csak manipulálni akarta az árakat
Maga Alexei Miller is elismerte , hogy piacvezetőkènt ( 43%- volt ) tudták manipulálni az árakat

www.cnbc.com/2021/10/19/energy-crisis-russia-opts-against-increasing-gas-supplies-to-europe.html

Vajon KINEK AZ ÉRDEKE az, ami most megy?
Az oroszoknak, nekünk biztosan nem."

- Az orosz vezetès, Putyin irracionális, a règi orosz diktátorok útját járja: erőszakkal, háborúval akarja újraosztani Európát , úgy akar nagy erőskezű ," törtènelmi " vezető lenni, ami nem fog menni. El kellene ismernie Ukrajna jogát a függetlensègre ès a szabad szövetsèg választásra. Ha az USA- t, a nyugati világot választja akkor azt. Nem vèletlenül nem akar egy ország sem az orosz èrdekszèrában maradni , az már mindenki látja , hogy az jövőtlen , elbukott társulás...
Oroszország egy demográfiailag hanyatló ország , gazdaságilag sem szuperál igazán èvek óta
Senki nem kènyszerítette bele az ukrán háborúba, csak az az idegessèg, az orosz birodalmi nacionalizmus, hogy mi lesz, ha vègül Ukrajna nyugati tőkèvel kikerül a válságból ès kiderül hogy az orosz rezsim egy totális tèvút ...

Itt van egy óriási ideológiai ellentèt is az EU ès Oroszország között van. Oroszország már egy totalitárius rezsim, nyilvánvaló hogy ebből nem lehet bèke...Az ukrán háború után meg vègkèpp vège mindennek ..bárki lehet a következő!
Putyinèk maguknak kerestèk a bajt , Ukrajna magával fogja rántani Oroszországot , nyilván ebből a bajból jut mindenkinek ...
A bèke lehetősège mindig ott volt , ma is ott van , csak Putyintól függ.. itt az orosz agresszor az egyèrtelmű hibás

Boldeone2 2022.07.31. 23:43:07

@Gógita: Persze, csak átverésből toltak milliárdokat pl. az Északi Áramlat 2-be."

- Az egy korábbi politika elhibázott döntèse volt...Az orosz mindig is Európa ellensège volt, így állt hozzájuk nagyjából Kelet- Európa ...A lengyelek is harcrakèszek , mert van törtènelmi tapasztaltuk ...Nekünk is...
A ruszkik itt voltak 45 èvig , levertèk 56- ot.....Mit mondjak...Èn nagyon szeretem az orosz mentalitást , lehet mondani, hogy ki nem állom ! Nem bízom bennünk! Egy agresszív , erőszakos , hanyatló birodalomról van szó, ezért veszèlyes!

jónévez 2022.07.31. 23:58:33

@Boldeone2:
Az nem volz elhibázott, sőt.
A hiba ott can, hogy Európa becsábított rengeteg potyalesőt, és most (még idegenebb érdekekért) el sem tudja őket látni. Az európaiak türelmesek (még) de a potyaledők ha fázni fognak, -baj lesz.
A lengyelek meg nem ukránpártiak, csak érdekpártiak. Nekik az ukrán ellenségük, csak egyedül gyenge ellenség. Ha az orosz birodalom része lenne, újra félniük kell. Ez a lengyel "szolidaritás" lényege.

Boldeone2 2022.08.01. 00:03:25

@jónévez: Ezek "potyalesők" már èvtizedek óta jönnek , nem kell őket csábítani...Egyszerűen a jobb megèlhetèst választják , mert Európában mèg szegènynek is jobb lenni...Nem fogod tudni megállítani őket, esetleg lassítani a mèrtèkèt ...

jónévez 2022.08.01. 00:08:47

@Boldeone2:
De mi lesz, ha tájuk (is) zuhsn, hogy bakker, itt sem lehet (már) potyán élni? Szerinted ki éli túl?

jónévez 2022.08.01. 00:09:45

@jónévez:
(Francba, telefonon hogy félre tudok billentyűzni)

jónévez 2022.08.01. 00:13:51

@Boldeone2:
No, természetesen eleinte nem olyan csábítás volt, csak munkaerőt csábítottak. De pár tizenéve már egyenesen a potyalesőket csábítják. És azok már egyenesen a többit.

Serény Vélemény 2022.08.01. 07:41:55

@Boldeone2: "Az egy korábbi politika elhibázott döntèse volt"

Onnan lehet, tudni, hogy valaki semmihez sem ért, hogy ilyen megjegyzései vannak!

Serény Vélemény 2022.08.01. 07:54:11

@Boldeone2: A valóság az, hogy az fene okos nagyszerű európai """""szakértők""""" át lettek verve, és ahelyett, hogy bármilyen áron, bármilyen forrásból feltöltötték volna az európai gáztárolókat 2021-ben, abban bíztak, hogy majd az oroszok nem zárják el _jobban_ a gázcsapot.

Ez _is_ a teljes EU politikai vezetésének az abszolút inkompetenciáját, és korruptságát mutatja. (Hm. Gerhard Schröder például melyik cég igazgatótanácsának tagja?)

Onnan is lehet tudni egyébként, hogy abszolút butaságokat beszélsz, mert a ballibsi abszolút kettős mérce esetét tökéletesen alkalmazod: az oroszoknál a demográfiai problémák a te álláspontod szerint problémák, az Eu tagállamainál ugyanezek a demográfiai jelenségek nem számítanak.

Az oroszok a te véleménybuborékodban egy "hanyatló birodalom" ami egyébként sem igaz, mert pont a megerősödésük miatt van a jelenlegi balhé, de az EU szerinted nem hanyatlik, amikor sem
- gazdaságilag,
- sem politikailag,
- sem katonai potenciálját illetően,
- sem gyakorlatilag semmilyen szinten
nem tud erőt mutatni. Főleg egy tényleg felemelkedő Kínával, és Indiával szemben!

Csak hisztizni és pofázni.

Röviden: EURÓPA mint olyan kettő pillérre épül: 1) a zsidó-keresztény kinyilatkoztatás, 2) a görög-római kultúra.

Ebből a kettőből az antikrisztusi birodalom szervezői mind a kettőt elképesztő sebességgel igyekeznek eltörölni. HA még a görög kultúra és a római jog örökségét nézzük, ami bizonyos szempontokból még ellentétes is a keresztény kultúrával, még azt is azonnal és minden - nagy pofával hirdetett - "európai érték" sutba dobásával - az érdekeik (a háttérhatalom érdekei) alapján azonnal felrúgják.

Erre nem egy példát lehet mondani, még a Viktor beszédére adott elképesztően hp hisztérikus reakciók is ebbe a körbe tartoznak!

2022.08.01. 08:40:37

@jónévez:
melyik párt miniszterei, főképviselői álltak ki a haverokkal.
és most nem tudják üzemeltetni a buszgyárat.

2022.08.01. 08:42:54

@Gógita:
ugye ha gyurcsányék csinálták volna a nagy osztogatást (fogyasztásösztönzés) a választások előtt, akkor most nem ezt mondanád.

jónévez 2022.08.01. 09:03:32

@cvsvrs:
Értem. És mivel Bajnai ott volt az alapkőletételen, ebből az következik:
Az MSZP pedig autógyárat épített Kecskeméten.
Én azt hittem, a Mercedes.

2022.08.01. 09:45:24

@jónévez:
az mszp fogyasztást élénkített (100 napos program, 100 lépés program) medgyessy és gyurcsány. aminek az eredménye. megszorítás. bajnai. és ezt nem elletételezte a mercedes (ami beruházás élénkítés). ebből lett az elhíresült "elk*rtuk".

kérdés, hogy a fidesz fogyasztásösztönzését mennyiben ellentételezi beruházásélénkítés úgy, hogy esetlegesen nincs külső finanszírozás. az eu forrás most olyan, mint a kutya vacsorája. vagy lesz, vagy nem lesz. és anélkül az ország vagy működik, vagy nem működik.

jónévez 2022.08.01. 10:12:20

@cvsvrs:
Szándékosan mellébeszélsz?
Akkor egyszerűbben, és direktben teszem fel a kérdést:
Azt állítod, hogy pártok építenek autógyárakat? Van Mszp és van Fidesz autógyár?
(A többit NEM velem beszélted, ne azt zúdítsd a nyakamba)

2022.08.01. 10:44:30

@jónévez:
a debreceni buszgyárat a fidesz építette. az összes vezetője fideszes. aki nem fideszes annak nem nagyon lehet buszgyára. debrecenben legalább is. péksége lehet, buszgyára nem. a tulajdonosok nemzeti nagytőkések. akik fideszesek. és ezen túl vannak a multik. ők stratégiai partnerek. és a pékek. azoknak nem feltétlen kell fideszesnek lenni. csak fidesz ellenes ne legyenek.

GyMasa 2022.08.01. 11:16:07

@cvsvrs:
"nem azt állítom, hogy a gazdaság holnap összeomlik."
Két dolog, ha a gazdaság onlik össze, vagy ha a költségvetés...

"ha az év végéig nem lesz megállapodás az eu-val (lehet, felőlem állapodjanak meg), akkor a forrásvesztést ellentételezni kell."
Természetesen, ez igaz, azonban abban pl, biztos vagyok, hogy - a szoci elödökkel szemben - orbánéknak már erre az esetre is van tervük.
És, ez a nagy különbség közöttük, ami miatt rendszeresen NEM bukik meg a patás zorbán minden kedden...

" és erős kétségek vannak, hogy a haveri cégek a politikai elvárásrok mellett képesek lesznek-e. felőlem tartsák a rezsi csökketést és a többit. a családtámogatási rendszert."
Ezek mind csak plusz dolgok... Szerintem orbánéknak rengeteg mozgástere van még mindig.

"csak ugye ez mind nagyrészt fogyasztásösztönzés. a 100 napos és a 100 lépés program. a szocik elkúrásához hasonló. amit nem ellensúlyozott a mercedes beruházás."
A költségvetés állapota ma sokkal jobb, mint anno a szocik alatt volt sokat javult az adóz´si morál, és sokat fehéredett a gazdaság is.
Nem azt mondom, hogy biztosan nem lesz gond, de abban biztos vagyok, hogy mind a képessége, mind a mozgástere sokkal jobb orbánnak ma, mint anno a szociknak volt.

GyMasa 2022.08.01. 11:19:59

@Serény Vélemény:
"Ezt még mzp sem érti. Nem az van, hogy a NATO elhatároz valamit, amit mi majd jól végrehajtunk, hanem MI vagyunk a NATO, ha mi (is) megszavazzuk, akkor a NATO úgy dönt, és kész."
Igen, ezzel engem is az örületbe kergetnek ezek az idióták!
Egyszerüen NINCS olyan, hogy a "NATO azt mondja", mert ha aa NATO kitalálja, hogy segíteni kellene Ukrajnát, _MINT NATO_ akkor arra orbán azt fogja mondani, hogy "egy lófaszt, aki akar egyesével hadat üzen az oroszoknak, és máris mehet háborúba!"
És, akkor NEM LESZ olyan, hogy "menni kell!"
És, orbán ezzel nagyon is tisztában van, szóval ez fog történni.
De, nekem nem világos, hogy mennyire kell valakinek ostobának lennie, hogy ezt sokadszorra se' értse meg?

GyMasa 2022.08.01. 11:27:06

@vergyula:
Hiába eröltetné!
Azok az országok mind NATO tagok!
Azaz, ha az USA nem dobna minket oda az oroszoknak, akkor minket is le kellene rohannia, ami a NATO 5. cikkelye alapján automatikus hadüzenet lenne Oroszország részéröl az összes NATO ország irányába.
És, mivel Oroszország hagyományos fegyverzetben nem tudná legyözni a NATO-t így igen hamar egy nukleáris 3. vh-ban találnánk magunkat.
Ezért nem életszerü, amiröl beszélsz.
Persze, az elképzelhetö, hogy mondjuk, ha Magyarországgal kezdenének az oroszok (ami nem tú esélyes) akkor a NATO "várna" egy kicsit vagy ne adj' Isten nem is jönnének, viszont az kötelességük, tehát, ha így tennének, akkor azzal szétesne a NATO abban a pillanatban, hiszen megszünne a bizalom benne.
És, akkor még Törökországról nem is beszéltünk.

GyMasa 2022.08.01. 11:30:21

@Gógita:
Bizony! Ne feledjük, hogy 2 héttel a ha´ború elött kint volt Putyinnál!
Szerintem akkor mondta el orbán Putyinnak, hogy hogy lesz ez az egész!
Biztos azt is mondta, hogy "De Vladimir, ne kapkodjatok, csak 2 hét múlva kezdjétek, hogy rám senki ne gyanakodjon!"
De, látod, nem volt így sem elég óvatos, mert MZP már szinte azonnal átlátott rajta, és bátran ki is mondta az igazságot!

GyMasa 2022.08.01. 11:32:57

@vergyula:
Majd meglátjuk, hogy el lesznek-e fogadva azok a javaslatok.
Megismétlem:
Mivel ez az egész probléma sem nem technikai, sem nem jogi jellegö, hanem kökeményen ideológiai jellegü, (van-e már megint a nyuszikán sapka) így valószínüleg NEM lesznek elfogadva azok a javaslatok, vagy, ha igen, akkor majd hirtelen elökerül valami másik "jelentés" ami alapján továbbra sem küldik a pénzt.

GyMasa 2022.08.01. 11:43:51

@Gógita:
Szerintem elsöre simán elö lehet venni a passzív ellenállást.
1867 elött kiválóan müködött.

AZ az EU nagy baja, hogyha orbán stabilizálni tudja az országot az EU-s pénzek nélkül, (amit én simán kinézek belöle max nem 8% növekedés lesz, csak 2%), akkor az EU elveszíti a zsarolási potenciálját.
SImán megteheti pl. hogy nem fizet be semmit az EU kasszába és azt mondja, hogy "vonjátok le a pénzböl, amivel tartoztok!"
Illetve nyomhat MINDENRE automatikusan vétót.

Vagy, csak egyszerüen ott támadhat, ahol a németeknek a legjobban fájni fog, a multikon keresztül!
Pont elég, hogy remegö hangon bejelenti, hogy a "rossz helyzet miatt különadót vet ki a külföldi tulajdonú cégekre" ami pont annyi lesz, mint, amivel tartoznak nekünk.

GyMasa 2022.08.01. 11:49:57

@jónévez:
Azok nem "potyalesök" hanem olcsó baloldali szavazók.

vergyula 2022.08.01. 12:29:42

@GyMasa: Csak azt írtam, amit Putyin mondott. Szerintem sem életszerű.

GyMasa 2022.08.01. 12:48:26

@vergyula:
Söt, szerintem még ö maga sem gondolta azt komolyan.
Ez, amolyan keleti tárgyalási startégia.
Bedob valami blödságet, hogy aztán abból jó sokat engedhessen...
(Pont, mint a keleti baazárokban... Egyszer alkudtam Tunéziában egy "ezüst" gyürüre...Nekem nem kellett, de a velem lévö pár lánytagjának nagyon tetszett. MOndom az árúsnak: Mennyi? Mondja, 100 dínár. Mondom neki 2. Azt mondja, az nagyon olcsó, mire mondom neki, hogy igen, de ö el akarja adni, nekem meg nem kell! Végül megegyeztünk talán 5-ben... És a durva az volt, hogy a csávó láthatáoan élvezte az alkudozáast...)

Gógita 2022.08.01. 13:19:24

@Boldeone2: Érdemes figyelmesen elolvasni ennek a szocialista politikusnak a gondolatait is, hogy árnyaltabb legyen a kép.

index.hu/velemeny/2022/08/01/szankciospolitika-usa-oroszorszag-nosztalgia-nagyhatalmak/

Gógita 2022.08.01. 13:22:24

@Boldeone2: Az irracionális és elvakult orosz fóbiád határtalan.
Így minden érv hatástalan nálad. :-(
Durva ez a fanatizmus.

Gógita 2022.08.01. 13:27:49

@cvsvrs: Gyurcsányék megszorítottak, elvettek, OV-ék meg ADNAK! Nem is keveset.

Hol a párhuzam????

Gógita 2022.08.01. 13:40:56

@GyMasa: "Ez, amolyan keleti tárgyalási startégia.
Bedob valami blödságet, hogy aztán abból jó sokat engedhessen..."

Ez így van.
De nem csak keleten. Egy kompromisszumhoz mindenkinek engednie kell, tehát ezért mindenki magasan kezdi, hogy legyen miből engedni.

Gógita 2022.08.01. 13:51:22

@Boldeone2: Ahogy azt már számtalan értő ember elmondta, legutóbb Viktor is, ez a két nagyhatalom háborúja. Tehát sem egyedül az oroszok, sem az oroszok és ukránok együtt nem tudják ezt lezárni, csakis az USA-val együtt. Ez USA-Oroszország meccs. Most éppen Ukrajnában.
Amíg nem lesz amerikai-orosz megállapodás aláírva, nincs megoldás. Mert az USA-nak kell elismernie Oroszország alapvető biztonsági érdekeit. Meg ezzel együtt a miénket is. Mert, ha az oroszokat amerikai fegyverek fenyegetik, mi leszünk a hadszíntér előbb-utóbb. Mint most Ukrajna.
Oroszország semmi többet nem akar, mint amit az USA magának alapjogként vindikál. Hogy pl. a határai közelébe ne telepítsenek orosz vagy kínai támaszpontokat, fegyvereket.
(Az EU tagsággal nem volt gondja az oroszoknak!!!)

Ezt két nap alatt lerendezhetnék! Sőt, lerendezhették volna HÁBORÚ NÉLKÜL!!! Csak nem akarták az AMERIKAIAK.

Az USA célja Oroszország meggyengítése amennyire csak lehetséges. És ehhez csak ukránokat kell feláldoznia. Meg kihelyezhet sok-sok milliárd dollárnyi HITELT, amit a szétvert Ukrajna, az ukrán emberek évtizedekig fognak nekik fizetni!
Ez dupla aljasság!!!
Csak nem akarod látni.

2022.08.01. 13:56:31

@Gógita:
nincsenek megszorítások. az csak a gyurcsány. nyilván.

2022.08.01. 13:57:40

@GyMasa:
a forintgazdaság elsődlegesen az államtól függ.

2022.08.01. 14:01:17

@jónévez:
nyilván nem akarnak az emberek utazni. nincs kereslet. csak az olcsó üzemanyagra. és ebben a helyzetben nem a tömegközlekedést kell erősíteni hanem a magánfuvarozást kell olcsóvá tenni. különönöen úgy, hogy vannak buszgyárak. nyilván. orbán egy szuperzseni. csak nem értjük a nagy összefüggéseket. lehet.

GyMasa 2022.08.01. 14:35:44

@Gógita:
Igen, de , ha megnézed a regresszív balos kommunikáció ebben a témában az, hogy "tavaly Putyin ultimátumot adott a "szegény" USA-nak, akiknek eszébe sem jutott erröl t´rgyalni, hanem nyomták (tovább) a háborús uszítást.

GyMasa 2022.08.01. 14:37:42

@cvsvrs:
Normál világgazdasági körülmények között.
Most kurvára nem az van.
És, az EU inkompetens vezetöi még alaposan rontanak is ezen a helyzeten...

2022.08.01. 14:47:01

@GyMasa:
a kérdés, hogy orbán/fidesz kompentens-e az eu nélkül.

jónévez 2022.08.01. 15:19:21

@cvsvrs:
Ne a marhaságaidat nyomd már, nem arról beszéltem veled, hogy OrbánOrbánOrbán
Olyan vagy, mint anyám, ő is Orbánnal kel-fekszik. Már rá kellett szólnom, hagyjon már vele békén.

Két dolgot mendtam neked:
-1: nem a Fidesznek van buszgyára Debrecdnben, és nem az Mszp-nek van autógyára Kecskeméten. Mégha az aktuáli kormány tagjai netán ott is voltak az alapkőletételnél vagy a megnyitón. A Mercddesnél Bajnai volt ott, a buszgyárnál meg én nem tudom ki, de ha ez a kormány volt akkor, akkor nem csodálkozom, ha ebből a kormányból volt ott valaki. Elhiszem neked, hohy ott volt, mert nagyobb brruházásoknál úgy szok lenni.
De nem Fidesz busz kft, és nem Mszp autó gmbh. Hiába nyomod.
-2: a busszal közlekedésről beszéltünk. Nem Orbánról, hanem arról, hogy én úgy látom, nemigen szeretnek tömegközlekedni az emberek. Te úgy látod, szeretnének, sőt, kívánatosnak tartanád, ha szorítva is lennének arrafelé, el az autókázásról Látod, eu jó vita lehet, de ne Orbánnal, Fidesszel kezdj.

GyMasa 2022.08.01. 17:34:33

@cvsvrs:
Miért ne lenne az?
Ha az EU-s pénzek a GDP 1-4%-a de a növekedés e felett van, akkor lenne növekedés EU pénzek nélkül is csak kevesebb... (8% helyett csak 4%)
Amíg ez ez összeg pozitív, addig nem megy csődbe az ország.

2022.08.01. 18:22:03

@GyMasa:
csak az eu-s pénzekből épült a infrastruktúra a betelepülő gyáripari beruházásokhoz. amelyek kifulladtak. mert a korábbi beruházások még nem térültek meg. azokat nem válthatja fel modern technológia. és újabb nem jöhet. mert egyrészt nincs szabad munkaerő.

és erre lehet azt mondani, hogy nem gond. a jegybank üsse le az entert. generáljon pénzt a nemzeti nagytőkésekenek. és épül tovább a buszgyár. csakhogy ha az veszteséget veszteségre halmoz. akkor ezt nem lehet megtenni. mert a buszgyár, a buszgyárnak hitelező bank is csődbe megy.

és a nemzeti nagytőkések másik részének most olcsó közszolgáltatásokat kellene nyújtani egy elhúzódó válságban. azok csőd közeli állapotba kerülnek. miközben az infláció magas, az árfolyam nem stabil, a költségvetési hiány az egekben.

a forintgazdaság külső források nélkül működésképtelen. vagy nem. mert ez csak károgás. elválik.

Gógita 2022.08.01. 22:38:46

@cvsvrs: Meg vagy szorítva? Hogyan?
Az eleve ajándék rezsi támogatásból visszavesznek? (Mert háborút csináltak mások, meg szankciókat?) A kormány meg próbálja a végsőkig fenntartani. Neked, nekem, nekünk.
Két tűz között is. Miközben a külső és belső ellenség folyamatosan a bukásán dolgozik, és még azon az áron is, hogy mindenki szív, nem csak az ő szavazóik.

Vagy?

Gógita 2022.08.01. 22:46:57

@cvsvrs: "és erre lehet azt mondani, hogy nem gond. a jegybank üsse le az entert. generáljon pénzt a nemzeti nagytőkésekenek."

Ez az enterrel pénzt csinálni a semmiből nagyon beakadt neked, de ilyen nincs. Minek venne fel pl. egy ország hiteleket, ha bármennyi pénzt "teremthetne" a semmiből?
Ilyen nincs.

Ezt a bankok tudják megcsinálni a kihelyezett hitelek által, amikre nem volt fedezetük. Nem volt pl. soha annyi svájci frankjuk, amennyi frank hitelt kiadtak, de simán elszámolták frankban. Stb.

Az államnak annyi bevétele van, amennyi bejön. És annyit tud elkölteni. Utána hitel. (Kötvény kibocsátás, állampapír, IMF...)

GyMasa 2022.08.02. 02:21:44

@Gógita:
"Nem volt pl. soha annyi svájci frankjuk, amennyi frank hitelt kiadtak, de simán elszámolták frankban. Stb."
Egészen pontosan volt nekik CHF, csak ahelyett, hogy egy 15 éves futamidejű hitelt egy 15 éves futamidejű swap-pal fedeztek volna le, 3 hónaposokkal tették.
Ugyanis, alacsony kamatkörnyezetben a 3 hónapos swap mondjuk 1% kamattal volt, a 30 éves meg 15%-kal, hiszen, akik ADTÁK a swap-ot, azoknak egy olyan árat kell arra mondani, amivel 30 év múlva is keresnek. Mivel senki nem lát a jövőbe, így kénytelenek arra magasabb kamatot kérni a bizopnytalanság miatt.
Tehát a baj azokkal az volt, hogy úgy adták kölcsön azt a pénzt, mintha a sajátjuk lett volna és úgy is árazták az egészet.
Azaz az aljasség az volt, hogy a konstrukcióban az összes rizikót az ügyfél viselte, de űgy volt árazva, intha a bank viselte volna.

2022.08.02. 08:38:49

@Gógita:
szerinted hogy lesz a pénz. legyen az készpénz, hitelpénz. ha nem úgy, hogy leütik az entert. akkor mégis hogy?

matolcsy leüti az entert. beteszi a készpénzt az eximbankba, vagy akárhová. és annak a sokszorosa hitelezhető.

2022.08.02. 09:06:38

@Gógita:
azért, mert a magyar jegybank csak forintot teremthet.
a forintot csak magyaországon fogadják el törvényes fizetőeszközként. ahhoz, hogy egy vállalkozó vásárolni tudjon a nagyvilágban, nyersanyagot, eszközöket szerezzen be, át kell váltania a forintot dollárra, vagy (ha európában akar beszerezni, akkor euróra). és úgy a forint gyengül.

a "független" jegybank bármennyi készpénzt teremthet és egy állami bank (pl. az eximbank) abból szinte bármennyi hitelt. (nem kell minden forinthoz betét, elég a semmiből teremtett készpénz, és a folyószámla hitel amíg azt nem költik el is betétként jelentkezik. és ha elköltik, akkor is kvázi új megtakarításként jelentkezik a rendszeren belül valakinél. és abból megint lehet hitelezni. egyik hitelből finanszírozható a másik gyakorlatilag.

ezen alapul a ner. hogy a központi kormányzat létrehozza a nemzeti nagytőkések osztályát. és a nemzetközi nagytőkések egy része ebben stratégiai partner. és egy a jegybank által kontrollált forintgyengülés mellett (ami kedvez az exportőr vállalatoknak) fellendítik a gazdaságot. és előadják, hogy mennyit emelkedtek a reálbérek forintban. euróban nem. euróban számolva magyarország hátul kullog. mit számít az. számít, mert azt jelenti, hogy ez a nemzeti nagytőkés réteg egy jelentős része temérdek pénz birtokában is hülye, mint a seggem. a szakértelmet nem vásárolta meg legfeljebb csak a betonozáshoz, aszfaltozáshoz, gipszkartonozáshoz. és a többi a multikra van bízva.

és most megindult az, hogy akkor az élelmiszeriparban szórják ki a helikopter pénzt, csak az eu támogatások nélkül a forintgazdaság összecsuklik, mint egy zollstock. vagy be kell áldozni a fővárost. az működik, hogy budapest jelentős részét kisemmizik. a fővárosi központú saját vállalataikat is csődbe viszik. azért, hogy olcsón közszolgáltassanak. az iparvárosokban a termelést a megszorítások nem értintik. és a mezővárosokba szórnak helikopter pénzt. forintot. annak nincs különösebb importigénye.

ez tűnik az egyetlen lehetőségnek.

2022.08.02. 09:22:48

@Gógita:
részeleges tartalékolás.

van 100 forint betét. ebbőlk csak 90 forint hitelezhető, mert mondjuk 10 forintot tartalékolni kell. első körben. ezek után a 90 forint hitelt le kell könyvelni 90 forint betétként. és abból 81 forint hitelezhető. és abból megint. összesen 900 forint hitel. amiból 800 forintnak semmilyen fedezete nincs. csak az, hogy akik nem jutnak ehhez a versenyelőnyhöz kénytelenek ennek a világnak alárendelődni.

így gyaramatosítottak. megtekerték az pénznyomdát. és azt mondták a gyarmatokon, hogy ez a pénz. és ezekért a kis színes papírokért vásárolhat a törzsi uralkodó london piacán. adja el a birodalmát. és ha nem, akkor lelőlétték. mondván, hogy ő gonosz, aki sötét elnyomatásba tartja az embereket. ő oszama, szaddám, asszád, putler, stb. és persze ezek az uralkodók is gecik voltak, ahogyan a gyarmatosítók is. kisemmizhették a fél világot anélkül, hogy a gyarmati államok népessége ebből különösebben profitált volna. csak egy helytartó elitet tartottak fent. amelyik iskolázottabb volt az átlagnál, emberileg alávalóbb. és ebből polgárháborúk adódnak.

az osztrák-magyar bankház liblingjei így semmizték ki magyarországot. bevették a buliba a nemesség egy ostoba részét. és aztán már nagyrészt ugyanolyan tökfej nem magyarok öltöztek be magyarosch hacukába. miközben létrejött egy mélyszegény réteg. és erre jöttek a kommunisták. és erre orbán hogy a nemzeti konzultációkkal és a nemzeti nagytőkésekkel uralja a hatalmi szempontból kulcs ágazatokat. az összes engedélyező főhatóságot, a bíróságot, ügyészséget, a kereskedelmi bankrendszert, a kereskedelmi médiát és a hadsereget. valamint az ellátási lánc végén a nemzeti nagytőkések fölözik le a hasznot. a közbeszerezéseket a haverok nyerik el, a közszolgáltatásokat a haverok privatizálják. és nem a külföld.

ez a ner.

2022.08.02. 10:02:05

@Gógita:
szegény kis orbán védi a magyarokat. nem a hatalmát félti, hanem a magyarokat. aha. most azt kellene mondania, hogy ha az ő személye az akadálya az uniós pénzek kiutalásának, akkor lemond. azért, hogy ne legyen forrásvesztés.

2022.08.02. 10:22:11

@Gógita:
a másik lehetőség, hogy orbán mindent egy lapra tesz fel. átalakítja az ep választási rendszert. 21 ep képviselői hely van. bp + pest megye 6 fős elektori körzet. (amerikai mintára) a győztes mindent visz. és ezel mellett van 15 elektori körzet. (18 megyéből a kisebbeket összevonja. nógrád-heves, tolna-baranya, vas-zala megye)

és ha ezekben a fidesz mind többséget szerez, akkor 21:0-ra nyeri a választást. az ellenzéknek nem lesz brüsszeli képviselete. az unió csak a fidesszel tárgyalhat. persze ebben benne van az is, hogy 21:0-ra az ellenzék nyer. és úgy összeomlik a ner. ez a második opció.

a harmadik, hogy minden megy tovább.

Yorg 2022.08.02. 10:22:19

@cvsvrs: Na végre! Előbb-utóbb majdnem minden "középen állóról" kiderül, hogy legalább annyira gyűlöli Orbánt, mint egy átlag DK-s.

2022.08.02. 10:36:37

@Yorg:
engem nem érdekel orbán se pro, se kontra. felőlem állapodjon meg az unióval. de ha nem tud, akkor az egyik opció, hogy lemond. a másik, hogy mindent feltesz egy lapra. mozgósítja a híveit. és az ellenzéket brüsszelből kiszorítja. így ő marad az egyetlen tárgyalópartner. ez eléggé középen állás?

2022.08.02. 10:41:20

@Yorg:
egy brit-amerikai (atlantista-transzatlantista) mintájú kifejezetten nyugatos választási rendszer az, amiben dűlőre lehet vinni a dolgokat. jelzem már korábban be kellett volna vezetnie. a külpolitikából kiszorítva az ellenzéket. 15×1+1×6 fős elektori körzet. a megyék és a főváros. az összes ep képviseleti helyet megnyerheti és el is vesztheti.

a külpolitikában egységet kell teremteni, a belpolitikában pedig engedni a sokféleséget. és nem fordítva.

Yorg 2022.08.02. 10:42:34

@cvsvrs: "engem nem érdekel orbán se pro, se kontra"

Hogyne! Azért kevered bele rendszeresen olyan témákba is, amihez semmi köze.

"ez eléggé középen állás? "

Nem. Ez bináris gondolkodás. Hamis dilemma néven is ismert, mint érvelési hiba.

Yorg 2022.08.02. 10:45:47

@cvsvrs: Bár van benne része, de nemcsak az ellenzéken múlik, hogy Brüsszellel nem lehet megállapodni sajnos.

2022.08.02. 10:46:31

@Yorg:
mi az, aminek nincs köze orbánhoz és bele van keverve? hogy mennyi az üzamanyag ár, hogy mennyi a lakáshitelek kamata. ezeknek nincs köze orbánhoz. vagy hogy van-e megállapodás az unióval, vagy nincs. ennek nincs köze orbánhoz. mihez van köze?

2022.08.02. 10:56:03

@Yorg:
a másik, hogy ha orbán békét akar, akkor ahhoz béketerv is kell. mondja azt, hogy jöjjön létre egy orosz-ukrán novarosszija. és úgy nem kell szétbombázni odesszát. hanem az egy orosz-ukrán vegyes zónába kerül. az odesszai kormányzó, vagy társkormánzók személyéről döntsön a nép. ez béketerv. és lehet sorolni. amit orbán megléphetne.

Serény Vélemény 2022.08.02. 11:00:09

@cvsvrs: Az ukránoknál elgurult a gyógyszer, teljesen azt hiszik, hogy ezt a háborút megnyerhetik.

Yorg 2022.08.02. 11:07:25

@cvsvrs: Kicsit túlértekeled Orbánt, nem gondolod? Orbánfóbia egyik jellegzetes tünete.

2022.08.02. 11:10:13

@Yorg:
ha békét akar, akkor egy béketervet kell letennie az asztalra. ezzel túlértékelem orbánt? ne viccelj.

Serény Vélemény 2022.08.02. 11:49:37

@cvsvrs: Ja, én is akarok egy csomó mindent, de a pozíció, ahol békét kéne akarni kb Putyin és elsősorban Biden szintje. Ettől lefelé még maximum egy Ursula akarhatna békét, de őt speciel nem ezért fizetik - a jelek szerint... ahogyan Zelinszkijt sem...

2022.08.02. 11:56:42

@Serény Vélemény:
béketerve akármelyik vezető politikusnak (miniszterelnöknek, külügyminiszternek) lehet.

Yorg 2022.08.02. 12:16:13

@cvsvrs: Igen. Jól írta Serény Vélemény, ez Biden és Putyin szintje, esetleg Ursuláé. Nemzetközi értelemben ők számítanak vezető politikusoknak, Orbán nem az.

2022.08.02. 12:33:36

@Yorg:
ezek szerint a magyar diplomácia a szépségkirálynők szintjén áll?
kössetek már békét, lécci, lécci.

Yorg 2022.08.02. 12:50:35

@cvsvrs: Egy orbánfóbiás "középen álló" szerint biztosan.

Yorg 2022.08.02. 13:31:41

@cvsvrs: Szerintem meg neked nincs fingod arról, hogy mi folyik nemhogy a világban, hanem a szűk környezetedben se (pl. debreceni "szocialista" erőmű). 1:1

Yorg 2022.08.02. 14:14:12

@cvsvrs: Lényeges különbség, hogy én alá tudom támasztani az állításomat (pl. debreceni "szocialista" erőmű), míg te nem.

GyMasa 2022.08.02. 15:00:48

@Yorg:
Szerintem Ursula-nak semmiféle beleszólása nicns a folyamatokba.
Kb Zelenszkij szintjén van, azaz ő is az USA kesztyűbábja, akinek az EU tönkretétele a feladata. (merugye, nyíltan kijelentette nem olyan rég, hogy neki USA tanácsadói vannak az irodájában)

GyMasa 2022.08.02. 15:02:07

@cvsvrs:
Nem "fingja" nincs, hanem "lehetősége".
Nagyon is jól látja, hogy mi a helyzet, hanem azt ios látja, hogy jelenleg neki nincs lap leosztva.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása