magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Egyenlőtlen képviselet

Lehet-e más érdekét képviselni úgy, hogy a képviselő nem része a képviselt érdekközösségnek.

Annak idején a kommunista mozgalom alapproblémája éppen ez volt: a proletárok képviselői csupa jómódú ember, de legalábbis szegény értelmiségi volt, igazi proletár nemigen volt.

Az eredmény: a kommunista mozgalom sose volt képes szerves kapcsolatot kiépíteni azokkal, akiket állítólag képviselt.

Amikor ezt kezdték felismerni a II. vh. utáni nyugati kommunista pártokban, voltak is megoldási próbálkozások, jellemzően vicces álmegoldások. Pl. a francia kommunistáknál tilos volt egy időben a szakmunkás átlagbérnél többet keresni, a többletet be kellett fizetni a pártkasszába, ez persze csak a politikai tisztségekből származó fizetésekre vonatkozott. Ráadásul a pártvezetőséget nem érintette, mert az olyan pénzen kívüli juttatásokban részesült, hogy az bőségesen kompenzálta a pénzmegvonást.

Mint egyes modern vallásokban, ahol azt hazudják, náluk mindenki önkéntes, nincs fizetett papság, miközben képtelenség nagy szervezetet fenntartani fizetett, csak azzal foglalkozó emberek nélkül. Jó példa a mormonok, akik verik a mellüket, hogy náluk mindenki önkéntes, csak aztán ez csak a legalacsonyabb tisztségekre vonatkozik a valóságban. Az utcán térítő fiatal misszionáriusok valóban nem kapnak semmilyen fizetést, ez tény, de a főnökeik már igen, bújtatott alakban. Nagyon régen ismertem egy mormon misszióvezetőt, nagy ember volt, később a mormonok egyik felső szervébe is bekerült (ugyan nem a legfelsőbe, de az aztán következőben, mindjuk kádárista szakszavakkal nem volt sose se a PB, se a Titkárság tagja, de a KB-tagságig eljutott). Úgy élt mint egy bankfiók vezetője, rendkívül magas életszínvonalon, s közben nem származott gazdag családból. A megoldás: az egyik mormon intézmény magasrangú alkalmazottja volt, ami már nem számít papi tisztségnek, így nem vonatkozott rá az ingyenesség követelménye.

Annak idején a szovjet propaganda úgy magyarázta a nyilvánvaló furcaságot, hogy a proletárforradalmat nem proletárok szervezték, hogy ezek olyan osztályidegen emberek voltak, akik képesek voltak osztályérdekeiken felülemelkedni.

Mert hát Engels nagytőkés volt, Trockij gazdag kereskedő fia, Lenin felső-középosztálybeli kisnemes család gyereke. Még Marx és Sztálin legalább tényleg nyomorogtak, de egyiknek se volt így se proletár a származása.

Szóval a hivatalos magyarázat közröhej tárgya volt.

Valójában ez kommunista kontextuson kívül is valós kérdés. Nagyapám mondta, a Horthy-rendszer alatt a lehető legjobb munkahely a szakszervezeti funkcionáriusé volt, ő ugyanis sose vesztette el állását.

Sokszor magamon is érzem ez. Nem hamis-e, hogy az ellen a rendszer ellen írok, melynek végülis a kedvezményezettje vagyok? Mert világszinten - bárhogy is számítom - benne vagyok a felső félmilliárdban, ez a világ 5-6 %-a, de talán inkább a felső 200 millióban vagyok benne inkább, ez még elitebb pozíció. Vajon nem olyan ez, mint Engels harca a tőke ellen?

A választ nem adom meg, nem az én dolgom ez.

348 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9317938442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2022.10.03. 16:49:12

@Gógita:

Ne most kezdjetek el rinyálni a személyeskedés miatt.
Nem én kezdtem itt sosem!

Gery87 2022.10.03. 16:50:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán gazdaságilag bizony kőkeményen neoliberális!
És ott szopatta a magyar "kisembert" és baszta el a jövőnket ahol csak tudta, közben tömte a zsebét és lapátolta ki a pénzt Lölö zsebébe.

Gógita 2022.10.03. 16:56:33

@tűz fal: "A "Ne olvass kommenteket!" meg jól mutatja mennyire érdekli az emberek véleménye, azaz mennyire demokratikus. "

Én azokat a bloggereket nem bírom, itt a blogszférában is, akik eleve nem is teszik lehetővé a kommentelést. Persze nagyon megmondják a tutit, csak nem akarják megvitatni.
Ez sunyiság.
Pl.Szele. A Forgókínpadon.
Nyomja ezerrel a kritikát, de el nem akarja viselni.
Sejtem miért.

Gery87 2022.10.03. 16:59:25

@tűz fal:

Jó hát leszarom mit vakerolsz itt, picit sértő hogy úgy gondolod majd a kommentjeidre és linkjeidre szorulok ha tájékozódni kell, mintha nem tettem volna meg eddig is...Mit gondoltál hogy majd kommentben fogod a véleményem megváltoztatni te szerencsétlen?:)

"Az alapján ahogy maszatolsz Sorossal "

Maszatol a fene te idióta, nem is érdemes vitázni veled, nincs értelme, hát még értelmezni sem tudod amit írnak neked!

"...a BLM tagjai, akik úgy forradalmárkodnak, hogy a vezetőiket azok pénzelik, akik ellen szavakban harcolnak, a lejjebb levők pedig hasznos idióták olyan fejlett valóságérzékeléssel, hogy fehér középosztálybelieket megtámadnak mert szerintük "előnyt élveznek". De az nem tűnt még fel nekik, hogy a vezetőiket pénzelő Bill Gates meg Soros félék vajon mennyi előnyt élvezhetnek és honnan lehet az az előny. "

:D
Fogyaték.
Hát pont erről beszéltem hogy ezek mire vannak, de én vagyok a rossz:)
Értelmezni se tudjátok amit olvastok!

Gery87 2022.10.03. 17:00:49

@Gógita:

Én miről beszéltem eddig?:)
Ezt pofázom, de lehülyéz, aztán ugyanezzel jön...ez nem normális:)

Gógita 2022.10.03. 17:02:02

@cvsvrs: Pontosan ezért kell idehozni a befektetéseket, beruházásokat!

Gógita 2022.10.03. 17:03:29

@Gery87: "Ne most kezdjetek el rinyálni a személyeskedés miatt.
Nem én kezdtem itt sosem! "

Azt hiszem, én sem.
Az terelés.

Gógita 2022.10.03. 17:06:26

@Gery87: "És ott szopatta a magyar "kisembert" és baszta el a jövőnket ahol csak tudta, közben tömte a zsebét és lapátolta ki a pénzt Lölö zsebébe. "

Ez nem tény, hanem politikai VÉLEMÉNY!

És te is nézz utána a nagyságrendeknek!
Hogy vajon hány "ellopott" milliárdról beszéltek az éves költségvetéshez képest?

És az ellopást is bizonyítani szükséges.

Gery87 2022.10.03. 17:11:38

@Gógita:

Akkor ezt megbeszéltük.

Gery87 2022.10.03. 17:20:04

@Gógita:

Hogy ne lenne tény?
A visszatartott uniós pénzek, az infláció, az oktatás, EÜ amivel nem kezdtek semmit 12 év alatt...az elfolyó uniós és közpénz milliárdok, az elbulvárosított közbeszéd, a hazaárulózás, buzizás, migráncsozás, sorosozás: a faék kétbites butaszar szintre levitt kommunikáció.
A Putyinnal meg egyéb diktátorral bratyizás, titkosított beruházások...

Az egész NER-re jellemző beképzeltség és lenézése az embereknek ahogy nem tárgyalnak nem kötnek kompromisszumot, nem hallgatják meg a másikat, ahogy leszarják és megvetik, egyenesen eltaposandó ellenfélnek tartva...
igazi mucsai Döbrögi brigád.
Utoljúra talán a Rákosi éra "kulákozó" "fasisztázó" tematikája volt ilyen...szó nincs itt Horthy meg kádár párhuzamról ilyen téren.

"És az ellopást is bizonyítani szükséges. "

Jó hát éljél burokban "minden kibaszott fasza" ahogy a közTV meme mondaná:)
Én nem tudom 12 év után hogy tud valaki fideszes lenni:)

2022.10.03. 17:20:07

@Gógita:
csakhogy ez minden irányba kiszolgáltatottá tette az országot.

magyarország pénzügyileg ki van szolgáltatva az eu-nak. gazdaságilag kínának. és energetikában az oroszoknak. és katonai értelemben az amerikaiaknak. és a kiszolgáltatottság nem csökken, hanem növekszik.

Gógita 2022.10.03. 17:55:59

@Gery87: "A visszatartott uniós pénzek"

Ez az ellenzékhez behúzott strigula, mert az ő aknamunkájuk miatt van (hazudoznak diktatúráról és mindig arra szavaznak, hogy magyar emberek ne jussanak a pénzekhez, hátha a kormányra leszünk dühösek - minta hülyék lennénk és nem látnánk, kik hibája! - és nem szavazunk a kormánypártokra), és mert összedolgoznak a közös érdek mentén az EU-val, hogy megbuktassák a nekik nem tetsző kormányt.

", az infláció"

Ami ugye világjelenség. Mindenhol elszabadult. Bezzeg Szlovákia már a csőd szélén van! Köztük a szlovák EGÉSZSÉGÜGY IS!!! Pár napja jelentették be.

", az oktatás"

Mi van vele? Nem oktatnak? A gyerekek nem tanulnak?
Nekem három gyerekem jár három különböző iskolába, mindenhol van oktatás.
Igaz az egyik ellenzéki, ott időnként tüntetnek is.
Maguk se tudják miért. Mert jobb fizuért a fél ország tüntethetne. Más meg van.

", EÜ amivel nem kezdtek semmit 12 év alatt"

Azon kívül, hogy kihúzták a szakadékból, hogy megszüntették a hálapénz rendszert, hogy jelentősen emelték az orvosok és más eü.dolgozók bérét... Felújítottak számos mentőállomást, rengeteg új rohamkocsit beszereztek...
Ehhez képest a szlovákoknál omlik éppen össze.

"...az elfolyó uniós és közpénz milliárdok"

Igazold az állításodat! Hová, mennyi folyt el? Úgy, hogy nem kaptunk érte semmilyen ellenszolgáltatást.

", az elbulvárosított közbeszéd"

Konkrétan? Olvasod az ellenzéki médiumokat? Látod a színvonalukat?

", a hazaárulózás"

Kizárólag a hazaárulókat!

", buzizás"

Kizárólag, ha pl. nem otthon buziznak, hanem be akarnak menni a suliba erről beszélni a gyerekeinknek.

", migráncsozás"

És nem létező probléma? Nektek még mindig nem létező?

", sorosozás"

Lásd előbb! Ha Gyuri bá' is leszállna a kormányról és úgy an block a nemzeti-konzi-keresztény vonal megsemmisítésének szándékáról, meg nem akarna boldoggá tenni minket az akaratunk ellenére, ő is kebelbarát lehetne. (Ugyanígy az USA demokrata kormánya is, ha szövetségesként, barátként bánna velünk, nem alattvalóként!!!)

Gógita 2022.10.03. 18:02:38

@Gery87: "A Putyinnal meg egyéb diktátorral bratyizás,"

Tudod, pofázással, jóemberkedéssel, amerikai érdekből orosz ellenességgel... nem lehet fűteni télen!

Remélem, ezt sok "jóember" meg fogja tapasztalni télen!!!

(A biztonság kedvéért vettem nyár vége felé pár zsák fát. Akkor 40 ezer volt egy ömlesztett köbméter. Most ugyanott, ugyanez 70 ezer!!!... Éppen ma néztem a szomszédnak.)

Gógita 2022.10.03. 18:05:56

@Gery87: "Én nem tudom 12 év után hogy tud valaki fideszes lenni:) "

Úgy, hogy van eszünk! És használjuk is.

(Fideszes és Fideszre szavazó, nem pont ugyanaz.)

Gógita 2022.10.03. 18:09:35

@cvsvrs: "csakhogy ez minden irányba kiszolgáltatottá tette az országot."

De az ugye meg van, hogy ez egy tízmilliós, korábban szocialista diktatúrában élő, a padlóra vitt, kizsákmányolt, elszegényített ország, amikről meg te beszélsz százmilliós és milliárdos népességű országok, "nagyhatalmak"?!

Hogyan lehetnénk nem kiszolgáltatottak?

tűz fal 2022.10.03. 18:14:12

@Gery87:
"Jó hát leszarom mit vakerolsz itt, picit sértő hogy úgy gondolod majd a kommentjeidre és linkjeidre szorulok ha tájékozódni kell, mintha nem tettem volna meg eddig is..."

Erről beszélek, te hülye faszfej, hogy akkor se vagy hajlandó tudomást venni a valóságról ha ostoba pofádba tolják, és még te beszélsz buborékról.

Te segghülye droid.

tűz fal 2022.10.03. 18:16:02

@Gery87:
"Hát pont erről beszéltem hogy ezek mire vannak"

Én meg arról beszéltem, hogy te pontosan ugyanolyan hülye serpa vagy mint azok.

Gery87 2022.10.03. 18:21:09

@tűz fal:

Tedd hozzá hogy "te büdös zsidó" anélkül már nem vagy hiteles:D

Gery87 2022.10.03. 18:22:54

@tűz fal:

Figyelj nem egy ekkora tudlák idiótától fogok "tanulni" mint te...ezt fogadd el azt kész, nem érdekel a fasságod, szerinted 15 év alatt mennyi ilyen hülyével találkoztam? Mit akarsz oktatni, mész a te picsbe a zsidozásoddal.

Gery87 2022.10.03. 18:38:24

@Gógita:

"A visszatartott uniós pénzek"
"Ez az ellenzékhez behúzott strigula"

Ezt Orbán magának köszönheti, jobban mondva mi neki!
Ha nem látnák semmi alapját, az elelnzék dumája nem lenne elég.

Egyébként meg nem bíznak Orbánban és teljes joggal, azért büntetnek minket mert nem vagyunk hajlandóak a szövetségi rendszer keretein belül (NATO, EU) úgy irányba állni ahogy ők akarják....ezt lehet bírálni.
Joggal!
De akkor ki kell lépni az EU-ból meg ki kell lépni a NATO-ból...

", az infláció"
Ami ugye világjelenség. Mindenhol elszabadult. Bezzeg Szlovákia már a csőd szélén van! Köztük a szlovák EGÉSZSÉGÜGY IS!!! Pár napja jelentették be."

Értem, de nekünk ettől nem lesz jobb....a maygar infláció azért nem kicsi és bőven orbán miatt is lehúzzák....már 1 éve folyamatosan szopatják a forintot....amikor kitört a háború annyira nem volt bizalom a ner és az oroszok viszonyai maitt hogy midnen régisó ország valutája stabilan állt a miénk meg zuhant!

", az oktatás"
Mi van vele? Nem oktatnak? A gyerekek nem tanulnak?"

jaj de kis álnaiv érv...
Azért ha ennyi mondják szakmabeliek hogy kellene változtatni meg költeni akkor azért van alapja.
Már 20 éve is kalap szar volt az egész....

"Nekem három gyerekem jár három különböző iskolába, mindenhol van oktatás.
Igaz az egyik ellenzéki, ott időnként tüntetnek is.
Maguk se tudják miért. Mert jobb fizuért a fél ország tüntethetne. Más meg van."

Azt kell látni hogyha netto 200 ért akarsz tanárokat akkor nem a legjobb, legtehetsgéesebb fiatalok fognak erre a pályára menni hanem akik akarnak egy biztos nyári szünetes diplomás állást...."a futottak még" kategóriába tartozó tanárokra én nem szívesen bíznám a gyerekemet!

", EÜ amivel nem kezdtek semmit 12 év alatt"

"Azon kívül, hogy kihúzták a szakadékból, hogy megszüntették a hálapénz rendszert, hogy jelentősen emelték az orvosok és más eü.dolgozók bérét... Felújítottak számos mentőállomást, rengeteg új rohamkocsit beszereztek...
Ehhez képest a szlovákoknál omlik éppen össze."

Ja annyira jvault minden hogy hónapokig vársz hogy sorra kerülj....a háziorvos meg baszik rendelni....3 órát késik és 1 órát rendel igen...
akkora feudális korrupt szar az egész még mindig hogy ihajj...
Az emberek meg mennek a magánba inkább TB meleltt is fizetnek meg szar az állami.

"...az elfolyó uniós és közpénz milliárdok"

"Igazold az állításodat! Hová, mennyi folyt el? Úgy, hogy nem kaptunk érte semmilyen ellenszolgáltatást."

Mert ezt számlával lehet bizonyítani nem?:)
Volt elég tényfeltáró riport, cikk, ellenzéki feltárás a témában....ha 10 év alatt nem láttál egyet se az a te bajod.

", az elbulvárosított közbeszéd"

Konkrétan? Olvasod az ellenzéki médiumokat? Látod a színvonalukat?"

igen, mindegyik oldalra jellemző!
Amekkora arroganciával nyilatkoznak, gyűlölködnek, lenéznek....neked biztos nem tűnt fel hogy úgy beszélnek már a választókról, ellenfeleikről, újságírókról és újságírásokkal mint a kocsmában szokás suttyók között!

", a hazaárulózás"

Kizárólag a hazaárulókat!"

jha:D
persze...

", buzizás"

"Kizárólag, ha pl. nem otthon buziznak, hanem be akarnak menni a suliba erről beszélni a gyerekeinknek."

igen az összesre ez a jellemező:)

", migráncsozás"

És nem létező probléma? Nektek még mindig nem létező?"

létező probléma....csak nem úgy kéne kommunikálni, párbeszédet folytatni erről mint egy kétbites balfasz hülyének.
megalázó ahogy ennyire hülyének néznek.

", sorosozás"

"Lásd előbb! Ha Gyuri bá' is leszállna a kormányról és úgy an block a nemzeti-konzi-keresztény vonal megsemmisítésének szándékáról, meg nem akarna boldoggá tenni minket az akaratunk ellenére, ő is kebelbarát lehetne. (Ugyanígy az USA demokrata kormánya is, ha szövetségesként, barátként bánna velünk, nem alattvalóként!!!) "

Roppant gyerekes és lenéző az ahogy egy létező problémáról (elitista és multi lobbik) kommunikálnak a választók felé!
Továbbra is ezt mondom.

Gery87 2022.10.03. 18:39:57

@Gógita:

:)
Remélem pár hónap múlva összeomlik ez a kép a fejedben!

tűz fal 2022.10.03. 20:30:27

@Gery87:
"Tedd hozzá hogy "te büdös zsidó" anélkül már nem vagy hiteles:D"

Szerintem Gerike te nem vagy zsidó, csak hülye vagy mint a segg.

Gógita 2022.10.03. 20:32:08

@Gery87: "szerinted 15 év alatt mennyi ilyen hülyével találkoztam?"

Ezt már másodszor írtad. 15 éves vagy? Vagy mi a jelentősége ennek a számnak?
Akkor aktiváltak? :-)

tűz fal 2022.10.03. 20:39:39

@Gery87:
"Figyelj nem egy ekkora tudlák idiótától fogok "tanulni" mint te...ezt fogadd el azt kész, nem érdekel a fasságod, szerinted 15 év alatt mennyi ilyen hülyével találkoztam? Mit akarsz oktatni, mész a te picsbe a zsidozásoddal."

Te érted amit írsz, hülyegyerek? Ki írt itt arról hogy neked "tanulni" kellene? Az mióta "tanulás", hogy egyáltalán hajlandó vagy megnézni azt, amiről pofázol?

Egyrészt nem tudom mi az a 15 év, de elhiszem hogy szörnyű lehet neked a tükörben minden nap ugyanazt a hülye droidot látni.

Másrészt mivel látszik, hogy teljesen elvesztetted a fonalat - korábban elkezdtél arról hablatyolni, hogy én buborékban élek. Aztán amióta mutattam a tényeket, akkor a seggedbe dugtad a hülye fejedet, és sipítozol, hogy nem érdekel. Ebből látszik, hogy ki él buborékban.

Burokban élő hülyegyerek vagy, a világod horizontja anyád picsája meg annak 5 méteres körzete.

Gógita 2022.10.03. 20:43:47

@Gery87: "Ha nem látnák semmi alapját, az elelnzék dumája nem lenne elég.
"

Persze, hogy látják az alapját: beszólt 2015-ben az ILLEGÁLIS bevándorlás miatt nekik (Merkelnek is) és IGAZA volt! Aztán beszóltak az új vallások, vagy másfelől nézve a pogányság terjesztéséért, az LMBTQ terjesztéséért, a gender ideológia miatt, kiebrudalták az egyik betegséggócot (CEU), és keresztbe állnak Soros másik projektjének is, a nyílt társadalomnak.

Továbbá nem értenek egyet azzal, hogy egész Európát szopóágra vitték az ukránokért, egyedül az USA hegemóniája miatt, mert Oroszország nem veszélyeztetett egyetlen egy EU vagy NATO országot sem... Stb. Lehetne még sorolni.

Tehát ezért vesznie kéne a magyar (és lengyel, felkészül az olasz) kormánynak.

A kormánybuktatásban (kísérletben) meg azonos az érdekük a magyar ellenzékével, akik normális választáson nem képesek nyerni. Nem véletlenül.
Így tehát ott ártanak, ahol tudnak.

És az sem érdekes nekik, hogy családok tízezreit szívatták meg.
Na, ezért van a strigula náluk. És ott is marad.

tűz fal 2022.10.03. 20:47:42

@Gógita:
15 éve világosította fel Gerikét az anyukája, hogy amit néz az nem ablak, hanem tükör, és az a szánalom hülye aki onnan visszanéz rá, az ő maga.

Gógita 2022.10.03. 20:53:12

@Gery87: "Értem, de nekünk ettől nem lesz jobb....a maygar infláció azért nem kicsi és bőven orbán miatt is lehúzzák....már 1 éve folyamatosan szopatják a forintot....amikor kitört a háború annyira nem volt bizalom a ner és az oroszok viszonyai maitt hogy midnen régisó ország valutája stabilan állt a miénk meg zuhant!"

Lásd az előbbi hsz-t!

Lehet, hogy Orbán politikája miatt csinálják, de azért nem Orbán a felelős, hanem azok a szemetek, akik csinálják, hogy ránk kényszerítsenek olyat, amit nem akarunk, és képtelenek elviselni a szuverén döntéseket és politikákat AMELYEK AZ Ő (HIBÁS!) POLITIKÁJUKTÓL ELTÉR!
Így csináltak pl. egy stabil és olcsó beszállítóból ellenséget.
És miért is?
Hol a haszon ezen NEKÜNK? Európának?

Szóval Orbánnak ebben is igaza van. Azonnal tárgyalni kéne, nem fegyverszállításokkal beszállni a háborúba és eszkalálni a háborút, és BÉKÉT kötni amint lehet!
De ezt sem bírják hallani. Mert az USA érdeke más.

Gógita 2022.10.03. 21:01:00

@Gery87: "Volt elég tényfeltáró riport, cikk, ellenzéki feltárás a témában"

Aha.
Ahogy az EU-s haverok is "feltárnak" évente, csak nulla konkrétummal. Mert azt lehetne könnyen cáfolni. Mert elég a vád is. Minek bizonyítani?

A saját vádaskodásuk éppen elég arra, hogy baszakodjanak a pénzeinkkel...

Írtad, hogy ki lehet lépni. Ezek szögek a koporsóba. És nem mi verjük bele.
Ha sokáig ezt csinálják, okafogyott lesz benn maradni!

És ez senkinek nem lesz jó. De ezzel, amiket csinálnak ellenünk (remélve, hogy jön végre egy kiszolgáló Dobrev vagy hasonló kormány), csak a konfliktus elmérgesítését érik el.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.03. 21:11:11

@Gery87:

"Orbán gazdaságilag bizony kőkeményen neoliberális!"

Azaz:
- csökkenti az államot?
- növeli a tőke hatalmát?
- mindent a piacnak rendel alá?
- erősíti a versenyt?

Gery87 2022.10.03. 22:26:49

@tűz fal:

Ez ám a cáfolat:)

@Gógita:

hasraütés...de mondhattam volna 20-at is kb azóta netezek, érdekel a közélet, figyelem a politikát...stb erre utaltam:)

Gery87 2022.10.03. 22:28:56

@Gógita:

Orbán sok kritikája jogos, ami valahol szomorú mert azt mutatja mennyire dilettáns is az európai politikai elit.
De ettől még Orbán nem a kompromisszumot keresi és szélmalomharcot vív olyan ellen is ami ellen nem kéne.
Plusz ezt nem nemzeti érdekből teszi hanem önérdekből.

Gery87 2022.10.03. 22:31:50

@Gógita:

Tény hogy ez egy USA-orosz proxiháború és Amerikán kívül senkinek nem érdeke.

Gery87 2022.10.03. 22:49:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"- csökkenti az államot?"

Csökkenti az állami kötelezettséget a polgárok felé.
Kiszolgálja a magyar munkavállalókat a német tőkének, nyirbálja a munkavállalói jogokat.
Szociálisan csökkenti igen.Az állam magára hagyja az EÜ-t, az oktatást...(menekül mindenki magánba) a munkavállalókat... A CSOK-al is a tehetősebbeket támogatta.

- növeli a tőke hatalmát?

Igen. A hazai embereiét is. Olyan tekintélyelvű rendszer épül amiben nincs dolgozói autonómia, érdekérvényesítés hanem kuss van....
Ez a régi duma, a "nemzet dolgozója nem lehet tőke ellenes" hanem fogja és melózzon, az van amit kap...kuss.

"- mindent a piacnak rendel alá?"

összeszerelő üzem leszünk továbbra is? igen.
Csökkenti a kiszolgáltatottságot egy hazai ipar támogatásával? nem.
A meglévőt árusítja ki a Lölőéknek...

Az hogy közpénzből meg hitelből árstop van, azt is mi fizetjük és mi szívjuk majd meg, nincs ingyen ebéd.

"- erősíti a versenyt? "

Ez nem a versenyről szól.
A tőke nem akar versenyt, pozíciót, előnyt.....monopóliumot akar.
Orbán pedig pumpálta milliárdokkal a külföldi multikat, adókedvezmény stb 2 éves munkaidőkeret...és többet visznek ki mint amit hoznak.

Gógita 2022.10.04. 10:58:15

@Gery87: "De ettől még Orbán nem a kompromisszumot keresi és szélmalomharcot vív olyan ellen is ami ellen nem kéne."

Például?

"Plusz ezt nem nemzeti érdekből teszi hanem önérdekből. "

És mi az önéreke, hogy mind többen, minél jobban gyűlöljék? Mert egyéb haszon nem nagyon jár azzal, hogy nem ért egyet az európai elit önveszélyes hülyeségeivel. (Ja, mégis, mi ezért választottuk meg!)

Szerinted mi lesz itt ha az emberek fázni fognak, meg félig üresek lesznek a boltok???
Jó nagy gebasz!!!
És kit fogtok hibáztatni???
Azt, aki tesz azért, hogy legyen gáz (de ezért nálatok Putyin-pincsi, orosz barát...stb.), vagy azokat, akik valójában okozzák a súlyos bajokat?

Gógita 2022.10.04. 10:59:56

@Gery87: "Tény hogy ez egy USA-orosz proxiháború és Amerikán kívül senkinek nem érdeke."

Végre egy fontos dologban egyetértünk! Remélem, lesz más is!

Gógita 2022.10.04. 11:07:29

Sokszor beszélünk erről, itt van néhány újabb fejlemény okulásul!:

"Májusban egy ír (egyházi!!!) iskola igazgatója arra utasította a tanárokat, hogy egy transznemű diákot új néven és „ők” névmással szólítsanak.

Enoch Burke tanár visszautasította ezt, mivel kifogásolta, hogy felüljenek ennek az őrültségnek, és valóságnak ismerjenek el egy nyilvánvaló tévképzetet. Válaszul felfüggesztették.

Miután a tanár nem volt hajlandó elfogadni az igazságtalan büntetést, az iskolában letartóztatták, és a bíróság megsértése miatt börtönbe zárták.
Burke és kilenc testvére mélyen vallásos evangélikus családból származnak, és egy olyan társadalomban próbálnak tevékenykedni, ahol jogrendszerbe ütközik a keresztény tanítás.
Enoch Burke így nyilatkozott az esetéről: „A transzneműség ellentétes a keresztény meggyőződésemmel. Emellett ellentétes a Szentírással, az ír anglikán egyház és az iskolám erkölcsével is”. (Iskolája fenntartója az ír anglikán egyház.)

Az ember hite és meggyőződése nem lehet bűncselekmény egy szabad társadalomban!
Ez az esemény megköveteli, hogy felismerjük a fájdalmas igazságot: ami történt, az már nem nevezhető egyedi esetnek.
• Néhány hónappal ezelőtt az Egyesült Királyságban Maureen Martint – egy 56 éves keresztény nőt – elbocsátották állásából, mert vallási meggyőződésén alapuló véleményt nyilvánított.
• Tavaly a finn parlamenti képviselő, Päivi Räsänen börtönbüntetést kockáztatott azzal, hogy egy bibliai idézetet tett közzé személyes Twitter-oldalán.
• Még a CitizenGO egyik munkatársát, az Egyesült Királyságból származó Caroline Farrow-t is a Legfelsőbb Bíróság elé hurcolták, és ideiglenes eltiltással sújtották, mert felszólalt a meggyőződése mellett a transzgender ideológia kapcsán.
• Miközben ezt írom, egy másik hasonló eset is megjelent a címlapokon, ami ugyanígy a transzgender lobbi által véghez vitt boszorkányüldözést demonstrálja. Kevin Listert, az 59 éves elbocsátottákmatematikatanárt elbocsátották az állásából, miután nem volt hajlandó támogatni egy diák nemének a „megváltoztatását”.

Mindannyian áldozatok egy olyan társadalomban, amely megtiltja a keresztényeknek, hogy véleményt nyilvánítsanak, ha az ellentétes az LMBTQ-ideológusok álláspontjával.
Mi is áldozatok lehetünk, akár hamarabb is, mint gondolnánk, mert a transznemű őrület gyorsan terjed, főleg a fiatalok között, akik egyszer felnőttek lesznek.
Álljunk ki a lelkiismereti szabadság, és azon bátor emberek mellett, akik állásukat és szabadságukat veszélyeztetve is kiállnak az igazság mellett!

Enoch családja küzd az igazságért. Sok támadás éri őket, különösen a média részéről, amely már most is valamiféle fanatikus vallásos emberekként próbálja őket beállítani.
Mindeközben az ír igazságügyi miniszter, Helen McEntee egy átdolgozott gyűlöletbeszédről szóló törvényjavaslatot készít elő, amelyet a törvényhozás elé fog terjeszteni, „hogy megkönnyítse a vádemelést és a gyűlöletből fakadó bűncselekmények elmarasztalását”.

Ez oda vezethet, hogy a jövőben még könnyebben eltilthatják, félreállíthatják, bíróság elé citálhatják vagy börtönbe zárhatják azokat, akik kitartanak vallási meggyőződésük mellett.
Ha nem állunk ki Enoch szabadsága mellett, a transzgender-ideológia tovább emészti a társadalmat, és megfélemlíti a keresztényeket a nyugati világban.
Enoch bebörtönzése szomorú példája annak, hogy mi történik, ha a törvények a tudománytagadó, az erkölccsel és a józan ésszel is szembemenő gender-ideológiát helyezik előtérbe a lelkiismereti szabadsággal, az igazsággal és a valósággal szemben."

2022.10.04. 11:35:28

@Gógita:
oké, csak magyarországon bocsátanak el tanárokat politikai okokból.

le lehet-e váltani egy iskolaigazgatót, vagy a helyettesét, mert politikai értelemben ellenszegül a tankerületnek? erre a válasz az, hogy éppenséggel le lehet. a tankerület nevezte ki, az váltja le. de egy "mezei" kémia tanárt rendesen nem lehet elbocsátani csak azért, mert nem tetszik a rendszert.

tehát ha az iskolaigazgatónak azt mondják, hogy ne ugráljál, mert van még 10 vagy 100 másik, aki helyedbe ülhet ésugyanúgy alkalmas iskolaigazgatónak és elvárják, hogy legyen lojális, akkor az még éppen rendben van.

amikor a politikai tisztogatás a legalsó szinteken indul meg, akkor az rendkívül problémás.

Gógita 2022.10.04. 11:46:36

Volt ilyen, hogy politikai okokból elbocsátottak valakit?

Serény Vélemény 2022.10.04. 11:52:35

@Gógita: A Vodafon-e tól pl kirúgtak egy keresztény embert (igazgatót), mert a homoszexuális és egyben propagandista külföldi felső vezető szerint nem elégé lelkesedett a melegpropagandáért.

A tanárok hisztije ehhez képest lófütty.

2022.10.04. 12:02:54

@Gógita:
pl. ezt a fickót biztos nem kellett volna elküldeni.
www.youtube.com/watch?v=VSAEPGrxgvo
lehet, hogy az iskolában vannak valóban gonosz szándékkal működő rendszerellenes felforgatók. de ez a fickó aligha tartozik közéjük.

és számos példa van. már nem iskolaigazgatókat váltanak le, hanem "mezei" tanárokat rúgdosnak ki. olyanokat is, akik amúgy abszolút nem veszélyesek a rendszerre. tehát mégcsak az sincs, hogy jön ez a fickó és ezzel orbán viktor széke meginogna. hanem orbán saját csirovnyikjai ássák alá a közoktatás rendszerét. és monjuk a tv2-től till attila tiltakozik, hogy ezek hülyék bazdmeg.

Gógita 2022.10.04. 12:08:40

@Serény Vélemény: Kinek mi a fontos? Az a gond, hogy a keresztények simán eltűrik ezeket, mint az igazi bárányok.
Amivel azt érjük el, hogy egyre merészebben nyomnak el minket!

Az ír tanárért most petícióznak legalább.

Gógita 2022.10.04. 12:14:23

@cvsvrs: Azért kérdeztem, mert, ha tilos pl. tüntetni vagy sztrájkolni, és ennek ellenére teszik, az nem politikai ok, hanem fegyelmi.
Akkor a tanár volt az aki politikai okból tüntet/sztrájkol, a retorzió pedig sima fegyelmi ügy, ami előre tudható, hiszen szabály.

Nem tudom pontosan, mely esetekben mi a helyzet?

2022.10.04. 12:16:28

@Serény Vélemény:
egy felsővezetőt természetes módon rúgnak azért, mert nem tetszik a cég üzletpolitikája. és ez független, hogy az üzletpolitika milyen.

(szerintem a homofóbia és a homofilia se jó. a homofóbia rossz. a homofília pedig gonosz. ha a vodafone igazgatója úgy gondolja, hogy a cég üzletpolitikája gonosz, akkor vegye a kalapját és mondjon le az egyébként jól fizető igazgatói állásáról.)

ha a cég russzofób, akkor az igazgatónak is annak kell lennie. ha russzofil, akkor annak. igazgatóság egy politikai tisztség. az üzleti életben is. üzletpolitikai. az igazgatótanács döntéseit kell követni. és lehet mondani, hogy ez ugyanaz, mint a pártkongresszus határozatait végrehajtják.

felül szervezett politikai mozgalmak. ez a római katolikus vagy a bizánci ortodox gondolkodás. az attól erkölcsös, hogy a legalsó szintet nem basztatják. egyéként ettől tud fentmaradni. és egyébként ezekben dichotóm erkölcsiség van. az ortodoxia kizáró vagy világképen alapul. pontosan így működik a vodafone.

a szent szinódus előírt valamit. és azt az alsóbb szinten az igazgatók kötelesek végrehajtani. ha a legalsó szinten nem hajtják végre, akkor a szent szinódus elgondolkodik, hogy jó-e az elképzelés. és esetleg finomítanak rajta. vagy azt mondják, hogy ez a hittétetel továbbra is érvényben van, csak a pórnép nem hajtja végre. ezért tovább kell téríteni.

Gógita 2022.10.04. 12:21:59

@cvsvrs: Nagyon veszélyes út ez az ideológiai-, kultúrháborús egy telefonos, fagyis, üdítős... cégnél!
Ha elkezdenek hit alapon dolgozni és hit alapon fagyizni...

2022.10.04. 12:24:08

@Gógita:
felteszem ez a tanár politikai okoktól tünetett. nem tartotta meg a matek és a kémia órát. és rendesen azt kellene mondani, hogy oké. ez időre nem kap fizetést. azt a keveset sem. ezzel számoljon. és majd helyettesítik. és ennyi. mert nyilvánvaló, hogy neki csak annyi a véleménye, hogy a bérek megalázóan alacsonyak. ez a fickó aligha felfogató.

a videón végén van egy nő. aki azt mondja, hogy a feltételezett kirúgása reméli, hogy olaj a tűzre. na azt a tanárt fel se venném. nem rúgnám ki, hanem áthelyeztetném a végzettségének megfelelelő lehető legszarabb állásba. mert az egész világképe kontraproduktív és egy felforgató. de a fickót aligha kellett kirúgni.

ha az iskola igazgató vagy a helyettese szervezi a polgári engedetlenséget, akkor ők a pozíciójukból azonnali hatállyal repülnek, ez is természetes, taníthatnak tovább, egy másik iskolaigazgatóval.

kb. ez az, ahogyan az autoriter rezsimek fentmaradhatnak. amelyek felülről szervezettek.

Gógita 2022.10.04. 12:25:39

@cvsvrs: Vajon, ha egy egyházi iskola kirúgnA MINDEN TANÁRT, AKI NEM BIZONYÍTJA ELKÖTELeZETT KEReSZTÉNY HITÉT ÉS NEM DOB KI MINDENT A TANANYAGBÓL, AMI ELLENTMOND A HITNEK, AKKOR IS ENNYIRE OKÉS ÉS TERMéSZETES LENNE A DOLOG? sENKI NEM SZÓLNA EGY SZÓT SEM?

mERT EZ UGYANAZ.

(Kurva Caps Lock! Túl közel van az A-hoz.)

Gógita 2022.10.04. 12:28:35

@cvsvrs: A retorzió mértékéről persze lehet vitázni. Bár nem ismerjük a történeteket teljes egészében.

Serény Vélemény 2022.10.04. 12:51:29

@Gógita: "Bár nem ismerjük a történeteket teljes egészében."

És ez a lényeg is egyben. Soha nem fogjuk megtudni, pro-kontra, hogy tényleg mi történt, csak a média habosítást. És ha a média elsőcsapása az volt, hogy a csodálatos tanárt kirúgták politikai nézeteiért, akkor ebből már soha nem lesz érdemben cáfolható valóság, mert át lett billentve az az egy érzelmi bit, ami a dolgokhoz való viszonyulást szabályozza, és már soha többet nem fog visszabillenni... semmilyen tény, vagy információ hatására.

2022.10.04. 13:17:53

@Gógita:
pontosan ez a helyzet egy katolikus iskolában is. általában a felülről szerveződő intézményekben.

tehát ha egy róm.kat. iskolában az igazgató egy rigorózus erkölcssősz az természetes. de ha kirúgják a kémia vagy a matek tanárnőt, mert a szonyája alól kivillant a térde, akkor az problémás. az iskolaigazgató elmondja, hogy így nem fogják előléptetni. és ennyi. a felülről vezéreltség ugyanis csak akkor tartható, ha az alsó szinten lazák az erkölcs. különben nincs helye a változásnak, és a túlzott szigor értelmetlen.

debrecenben pl. kirúgtak egy iskolaigazgatót, aki csatlakozott a kockásinges mozgalomhoz. a klieghammer nevű azt mondta, hogy ő nem szereti az ilyen "kockásinges" tanárokat. ha valaki egy autoriter rezsimet akar fenntartani, akkor 1. kirúgja klieghammert. 2. kirúgja az összes iskolaigazgatót, aki csatlakozik a "kockásinges" mozgalomhoz.

és itt is kirúgtak egy gimnáziumi igazatót, nem volt felforgató, inkább szervilizmusból volt ellenzéki, mert a norvég alap adott pénzt az iskolának napelemre. de taníthatott tovább. csak épp a helyére ültettek egy fideszes pedálgépet.aki addig középiskolában se tanított, igazgató lett egyből és egyént azóta róm.kat. egyházi karriert fut be. mert a rendszer fenntartásához vezetői állásokba fele részben nyaloncok kellenek.

Gógita 2022.10.04. 13:19:07

@Serény Vélemény: És ez szinte mindennel így működik.
Ezért élnek sokan itthon diktatúrában. Ami csak a fejükben létezik, de épp oly valósnak élik meg. Hiszen minden fejben dől el!

És minden hiába, ha meg akarnánk őket győzni az ellenkezőjéről. :-(

Gógita 2022.10.04. 13:25:37

@cvsvrs: A nyalonc probléma sajnos örök.

Tudod, miket írok, és mégis engem építettek le egy "kormányközeli" médiumtól (engem is), hiába vagyok nagycsaládos is, meg eléggé elkötelezett is.
Ez sajnos ilyen. A nyalonc, a kiszolgáló, a stréber, a "tollnok" marad...

2022.10.04. 13:29:49

@Serény Vélemény:
első blikkre a tanárúr abszolút nem felforgató. egyszerűen csak alacsonynak tartja a béreket. esetleg változtatna valamit a tanterven. és őérette tüntetnek a diákok. a filmben szerepel egy nő. akiért nem tüntetnek és aki reméli, hogy az esetleges kirúgása (mert még ki se rúgták) olaj lesz a tűzre. na ő lehet, hogy felforgató. de a fickó majdnem biztosan nem az.

lehet egy autoriter rendszert építeni, vagy valamit, amit felülről szerveznek, irányítanak. hívhatja valaki hierarchiának, szent rendnek is ugyanezt. meg rezsimezhet a másik oldalról. ennek vannak évezredes szabályai, szokásrendje. és ez az, hogy a legalsó szintet a legfelső szint értelmetlenül nem basztatja. elmondják a tanárnak, hogy amíg a jelenlegi tankerületi vezetés van, addig nem léphet előre semmit, sehová. és lehet, hogy a nyugdíjazásakor se fog kapni semmiféle elismerést. se pénzbelit, se erkölcsit. mert a polgári engedetlenség ezzel jár. és fizetést sem kap arra az időre, amíg nem veszi fel a munkát. de nem rúgják ki.

és ha valaki felforgató, akkor áthelyezik a közvélekedés szerinti legrosszabb állásba. csak van valami vakok, bénák intézete, bármi a tankerület környékén. és azt mondják, hogy ott kap egy új állást. sőt elő is léptetik. a "gyogyósok" között lehet felfogató. és ha egy gonosz ember, akkor a szellemi fogyatékosok utálják ki a leginkább.

meg van egy évezrededes mintázata annak, hogy az ilyesmit hogyan kell csinálni.

Gógita 2022.10.04. 13:44:28

@cvsvrs: Igazad van, lehetne ezt fokozatokkal is csinálni. Bár nem ismerjük a vonatkozó szabályozást.

tűz fal 2022.10.04. 14:49:36

@cvsvrs:
Végigszenvedtem a videódat, és nagyon olyan érzésem volt, hogy ezek a szegény tanárok a diákokat traktálják a politikai nézeteikkel, és persze a diákok kiállnak mellettük, hiszen melyik diáknak ne lenne érdeke, hogy jóban legyen a tanárával.

2022.10.04. 16:35:29

@tűz fal:
a tanároknak és a diákoknak ugyanaz a politikai nézetük. nem kell különösebben magyarázni. van egy széles réteg, akiknek tetszik az orbánizmus. általában véve semmilyen felülről vezérelt rendszer.

Gógita 2022.10.04. 18:03:09

@cvsvrs: Orbánizmus persze nincs, de különböző világnézetek igen. Kérdés, hogy egy tanárnak egy állami, tehát köz-iskolában ezt mennyire szabad "oktatnia" a tantárgya mellett?

De a konkrét esetekben még csak nem is ez volt a gond, hogy mit tanít az órán, hanem a tételes szabálysértés. Pl., hogy nem tartott órát.

tűz fal 2022.10.04. 18:08:01

@cvsvrs:
"a tanároknak és a diákoknak ugyanaz a politikai nézetük."

Ja persze. Amit te hogyne tudnál, hiszen személyesen ismered mindet. Ők még fiatalok, és a tanáruk befolyásolja a véleményüket. Egyrészt a tanári tekintélyével, másrészt haszonelv alaján, szimpátiáért.

"van egy széles réteg, akiknek tetszik az orbánizmus. általában véve semmilyen felülről vezérelt rendszer."

Meg van egy még szélesebb réteg, akiknek nem tetszik, hogy még fentebbről (Brüsszelből, USA-ból) pénzelt csoportok meg akarják kérdőjelezni a demokratikus választásunk eredményét és onnan még fentebbről vezérelni bennünket.

Meg szintén van egy széles réteg, akik szerint ezeknek a műmájer bérrettegőknek oda kellene menni tanítani, ahol a szektájuk uszítja a cigányokat a magyarok ellen.

tűz fal 2022.10.04. 18:17:39

@Gógita:
"Kérdés, hogy egy tanárnak egy állami, tehát köz-iskolában ezt mennyire szabad "oktatnia" a tantárgya mellett?"

Meg kérdés, hogy mi biztosítja hogy ne látszódjon meg a tanulmányi eredményen ha a diák nem ért egyet a tanára politikai véleményével amivel kéretlenül traktálja. Semmi keresnivalója a politizálásnak az iskolában.

Gery87 2022.10.04. 18:23:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aki Fidesz meg olyan keresztény konzervatív nemzeti párt ami tel van világfi buzikkal:)
Ez egy ilyen világ...

Te is nagyon jól tudod hogy itt a félperiférián nem fog jóléti kapitalista demokratikus polgári állam kifejlődni.
Ehhez a feltételek nem adottak.
A "nemzetinek" nevezett maffia meg nem fog ezen se enyhíteni, se a félgyarmati kiszolgáltatottságot megszüntetni....önös érdekei vannak és téged meg engem pont leszarnak!
Voltál már minden az életben ideje hogy belásd ezt a neres korszakodat is meg kéne haladni végre:)

2022.10.04. 18:25:14

@Gógita:
az orbánizmus az, hogy van egy totalitárius, nacionalista és korporatív államrend. egy spárta. vagy bizánc. vagy a balkán, ahol a szent szinódus uralkodik. és ez a szinódus most a karmalita kolostorban ülésező szindikátus, amit a köznép abszolút vagy relatív többsége legitimál.

és egy rendben nem nagy intézményvezető az, aki nem orbánista. vagy lehet, de akkor ezt tartsa titokban és ne legyen nyíltan orbánellenes intézményvezetőként legalább is. mert különben felbomlik ez a szent rend, amit hierarkhes, a high priest vezet. és ez a világkép megméretődik 4 évente. és ha egy félig arányos rendszerben 2/3-os többséghez jut, akkor ez teljhatalmat jelent. a személyzeti politikában nem kell az ellenzékkel megalkudni, mert egy ilyen mértékű győzelem, ami a saját táborban egységet, az ellentáborban megosztottságot feltételez ezt a hatalomkoncentrációt legitimálja.

ilyesmi az orbánizmus. és kérdés, hogy ez mikor tartható fent? és szerintem akkor ha a legalsó szinteket nem basztatják. ha azt mondják, hogy ez az 5 tanár akit kirúgtak legyen engedtlen. járhat kockásingben, felírhatja filctollal kartonpapírra egy betűt. és összeállhatnak élőláncba. felmutathatják, hogy a sztrájk alapjog. és ezt élőben közvetíthetik a facebook-on. és bármi ilyesmit megcsinálhatnak. mert ezt megtehetik. azonban az iskolaigazgató nem teheti meg. illetve akik politikai értelemben vannak kinevezve. mert az egy mese, hogy valaki szakmai alapon igazgató.

egy tanár általában nem ért az irodalomhoz és a számtanhoz egyszerre, és általban mindkettő van az iskolában. az egy politikai döntés, hogy melyik lesz az iskolaigazgató. hogy az valami pap lesz, vagy politechnika tanár. és egy fizikus vagy egy csillagász is el tud vezetni egy vallási közösséget, vagy egy lelkész is el tud vezetni egy világi szakközépiskolát feltéve, hogy nem mond ellent az intézmény fenntartónak.

de ugyanezt a legalsó szintektől nem követeljük meg. a róm.kat. egyház nem követeli meg a hívektől a szűzen házasodást. szent szinódusként eldöntik, hogy annak úgy kell lennie. és azt mondják, hogy a róm.kat intézményben vezető tisztséget ne töltsön be mondjuk egy házasságszédelgő, mert az ellentmond a biblikus tanításnak, de ha a hívek között vannak ilyenek, akkor legyenek. a szent rendből ne közösítsük ki senkit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.04. 18:57:54

@Gery87:

"Aki Fidesz meg olyan keresztény konzervatív nemzeti párt ami tel van világfi buzikkal:)"

Ami a vizet prédikál, bort iszik esete. Ami a jobb eset.

Gógita 2022.10.04. 18:58:00

@tűz fal: "Meg kérdés, hogy mi biztosítja hogy ne látszódjon meg a tanulmányi eredményen ha a diák nem ért egyet a tanára politikai véleményével amivel kéretlenül traktálja. Semmi keresnivalója a politizálásnak az iskolában. "

Saját emlék: középiskola, első év, első nap. Az igazgató volt egyben a matek tanárunk is. Ja, fontos, ez még a rendszerváltás ELŐTT volt!
Mi gyakorló katolikus család. Az igazgató meg vonalas pártember.
Én a 14 évemmel amúgy is kissé ijedt, főleg, hogy a matek nem volt az erősségem, az igazgató bácsi meg igen csak morózus felnőtt...

És mi volt a legelső kérdése az osztályhoz?
- Ki jár templomba, hittanra?
(Sejthető, hogy miért érdekelte.)

Persze mindenki lapult, mint szar a fűben. Én is. Amitől olyan szégyenérzet és bűntudat öntött el - hogy nem mertem felvállalni az akkori aktuális ERŐ előtt -, hogy azután, ha kellett, ha nem mindenhol, mjndenkinek elmondtam.

A lényeg: egy gyerek a tanárral szemben mindig hátrányban van. Ezért igyekszik neki megfelelni. Amely tanár ezt kihasználja arra, hogy világnézeti, politikai irányultságot adjon, az nem sok ellenállásba fog ütközni. Nagyon komoly a befolyásolási képessége. Főleg, ha otthon az ilyen irányú neveléssel nemigen foglalkoznak.
Akkor majd a tanerő.

Holnap az egyik gyerekem iskolájában sztrájk lesz...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.04. 18:58:27

@Gery87:

"itt a félperiférián nem fog jóléti kapitalista demokratikus polgári állam kifejlődni."

Ez jó hír.

Gógita 2022.10.04. 19:02:05

@cvsvrs: "az orbánizmus az, hogy van egy totalitárius, nacionalista és korporatív államrend. egy spárta."

Ha már az első mondat egy ekkora durva tévedés...

Gógita 2022.10.04. 19:05:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egy homokos nem lehet nemzeti, konzi, vagy akár keresztény?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.04. 19:10:06

@Gógita:

Simán lehet.

Homokos, pedofil, cukorbeteg, hallássérült lehet keresztény, semmi akadálya ennek.

tűz fal 2022.10.04. 19:31:10

@Gógita:
"az orbánizmus az, hogy van egy totalitárius, nacionalista és korporatív államrend. egy spárta."

Van akinél ez ez így működik. Tesz egy mondvacsinált állítást, aztán abból "levezeti" a többit.

tűz fal 2022.10.04. 19:32:50

@cvsvrs:
"egyetlen település se lóghat ki a sorból"

Gondolkozom, hogy tudnék-e ilyen települést mondani. Budapest?

Gery87 2022.10.04. 22:38:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jobb eset?:)
Mi a rosszabb?

Ne haragudj de kb azt véded hogy valaki hazudik, de ez nem baj mert azt ahzudja mi nekem tetszik.
Ez elég nagy fasság.

Hiteltelen, hazug csalókra nem lehet egy elvet, ideológiát, célt építeni ezt te is tudod.

Gery87 2022.10.04. 22:40:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó hír?
Nem mintha jónak fenntarthatónak kívánatosnak tartanám, de ami helyette van az rosszabb főleg ha ezt a Fidesztől várjuk.
Ők abban érdekeltek hogy nyomorogj aztán 2 zsák krumplival meg gyűlölködéssel megvesznek

tűz fal 2022.10.05. 08:20:02

@Gery87:
Na a krumplis szöveg is előkerült már a nem is libernyák serpától. Meg a gyűlölködés kizárólag a Fidesznek címezve. Mert a tetves szektád magyarok és oroszok elleni uszítása az nem gyűlölködés. A tetves szektád szankciós víziói meg a Brüsszeli tevékenységük nem veszélyeztetik az átlagember életszínvonalát, hanem a Fidesz rosszabb, mert csak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.05. 09:23:26

@Gery87:

1943-ban vagyunk a keleti fronton: vagy Hitler vagy Sztálin, más nincs. Bármit teszel, valakit segítesz a 2 közül.

A Fidesszel nyilván sok mindenben nem értek egyet, de az alapkérdésben igen: a ballibeket távol kell tartani a hatalomtól.

Ennyi az egész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.05. 09:25:57

@Gery87:

Mindig jobb a jót hazudni, mint a rosszat, ennyi az egész.

Aki a jót hazudja, s a rosszat teszi, az persze konfliktusban van önmagával, de legalább tudja mi a jó.

Az ellentétje sokkal rosszabb.

Az ideális persze ha mindkét rész jó, de ez az ideális állapot. Hiba lenne az ideálison kívül mindent összemosni.

Gery87 2022.10.05. 15:19:00

@tűz fal:

Én annak a "szektának" amibe te folyamatosan beleraksz, nem vagyok a része és nem támogatom de nagyonhülye.

Gery87 2022.10.05. 15:23:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"1943-ban vagyunk a keleti fronton: vagy Hitler vagy Sztálin, más nincs. Bármit teszel, valakit segítesz a 2 közül."

Nem vagyunk képletesen 1943-ban...
1962-ben vagyunk...zajlik egy hidegháború és mi a vasfüggöny egyik oldalon vagyunk.

"A Fidesszel nyilván sok mindenben nem értek egyet, de az alapkérdésben igen: a ballibeket távol kell tartani a hatalomtól."

Nem csak fideszes tartja ám így!
Szóval ehhez nem kell fideszesnek lenni, persze ha neked csak ez számít, elvek nem, akkor nyilván a gyakorlatban ez működik.

Gery87 2022.10.05. 15:27:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mindig jobb a jót hazudni, mint a rosszat, ennyi az egész.
Aki a jót hazudja, s a rosszat teszi, az persze konfliktusban van önmagával, de legalább tudja mi a jó."

Én ebben a nyakatekert hozzáállásban nem hiszek!
ha tudja mi a jó, akkor cselekedje azt, ha nem így tesz, akkor lényegtelen mit mond és vall.

Én annyira sajnálom a NER-t hogy szétlopja az országot, szarik a fejünkre, akkora pofájuk van mint ide Lacháza, de közben nagyon bánatosak mert ez "nemjó,.hanem róóósz"
:(
Sírok is mindjárt...

tűz fal 2022.10.05. 16:28:26

@Gery87:
De igen Gerike, te része vagy annak a patkány szektának. Libernyák patkány vagy. Írtam már sokszor, hogy nem az számít, hogy minek mondod magad, hanem az, amit ténylegesen képviselsz.

Egy gerinctelen, csúszómászó, faszszopó szolga szar vagy. És neked örülnöd kell, hogy ezt írom, hiszen ebből láthatod, hogy nem vagyok elfogult, sőt részben igazat adok Boldinak, mivel a személyeddel alátámasztod, hogy léteznek olyan jobbágy szarmagyarok akikről írogat. Csak az a nagy tévedés, hogy ez nem általános.

Szóval embereld meg magad te troll serpa szarházi és köszönd meg szépen amit írtam.

Gery87 2022.10.05. 21:19:26

@tűz fal:

Nem számít minek mondasz, akkor se lesz igazad ha hússzor leírod. szóval ez van!

tűz fal 2022.10.05. 22:45:43

@Gery87:
Nem számít minek mondod magad te libernyák takony, akkor se lesz igazad ha hússzor leírod. szóval ez van!

Gery87 2022.10.06. 20:35:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt te nagyon jól megmagyaráztad magadnak bizonyára.
Ez van.
Szerintem 12 év után azért ez elég gyenge érv. Főleg hogy nem itt élsz, tehát közvetlenül nem érint. De mindegy.

12 év alatt azért a (vona) Jobbik meg az LMP (Schiffer) lett volna amivel esetleg lehetett volna próbálkozni...de az emberek biztosra mentek, bedőltek, nem kísérleteztek.

Azt azért semmiképp nem mondhatjuk hogy ennél jobban nem alakulhatott volna a dolog.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.07. 09:27:21

@Gery87:

Az egyetlen valós alternatíva a ballib országrontás, szóval ahhoz viszonyíts.

Gery87 2022.10.07. 15:51:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A NER azért tesz bőven, hogy ne csak ballib de egyéb alternatíva se legyen!

Egyébként meg én most már talán 20 év közéleti érdeklődés, figyelem után elmondhatom hogy nem pozitív különbséget látok a NER és a 8 évnyi MSZP Gyurcsány időszak között!

Ami rossz volt, az többnyire rosszabb lett sokmindeniben pedig semmi nem változott.

Uniós pénzből nagyon sok minden épült, de ez meg nem a Fidesz érdeme, sőt amennyire szét lehetett lopni a pályázatokat azt megtették ők is!

Volt amiben Orbánéknak igaza volt és úgy is léptek, de keretbe foglalva az egész eddigi 12 év egy lejtő összességében.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.10.07. 16:27:55

@Gógita: @Serény Vélemény: pár kölcseys diák a múltból: Gábor György, Lendvai Ildikó, Bokros Lajos, Oszkó Péter, Vámos Miklós, Vitray Tamás. Kell még valamit mondanom?

Boldili nyilván ezek alapján hisz a "mérgező" eszméket eldobó fiatalokban, nyilván így nem is egészen alaptalanul.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.08. 09:11:02

@Gery87:

A ballibek még többet tesznek azért, hogy rajtuk kívül ne legyen más ellenzék.

Gery87 2022.10.09. 00:09:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez így igaz, de ettől még ez nem cáfolja a leírtakat.
"egy brancs ezek mind".

Azt mondod ők a kisebbik rossz, támogassuk őket....miközben még a lehetőséget sem viselik el hogy legyen jobb, ne csak kisebbik szar!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.09. 08:53:05

@Gery87:

A népnek az egyik káros, a másik hasznos. Ennyi az egész.

Gógita 2022.10.09. 11:25:52

@Gery87: "Hiteltelen, hazug csalókra nem lehet egy elvet, ideológiát, célt építeni ezt te is tudod. "

Ebben igazad van. Szerencsére a többség nem ilyen. Rohadt alma, karrierista, megalkuvó, machiavellista meg hol nincs?

Max úgy érti szerintem, hogy egy magánéletében szar ember is tud fontos ügyeket képviselni a hivatalában, azokat előmozdítani.

Gógita 2022.10.09. 11:30:31

@Gery87: "Ők abban érdekeltek hogy nyomorogj aztán 2 zsák krumplival meg gyűlölködéssel megvesznek "

A valóság meg az, hogy a hazaáruló ellenzék szavazott többször arra, és dolgozik azon, hogy nem jussunk a pénzeinkhez, ezért nincs többek között 43 ezer pályázó családnak télre napelem, hőszivattyúja, új nyílászárói!!!!

Akkor kinek érdeke a nyomorgás???
AZ ELLENZÉKNEK és a külföldi ellenségeinknek, akiknek KÖZÖS ÉRDEKÜK ezt a kormányt nehéz helyzetbe hozni, hátha megbukik! (Meg a lengyel, meg most majd az olasz...!)

Ne nézz hülyének. Ez napnál világosabb.

Gógita 2022.10.09. 11:38:24

@Gery87: "A NER azért tesz bőven, hogy ne csak ballib de egyéb alternatíva se legyen!"

Azt tudod, hogy a NER azt jelenti, hogy nemzeti együttműködés rendszere?!
Egy nyitott rendszer, amelybe bárki beléphet. Akár a DK is. Csak az a feltétele - és itt bukik a dolog -, hogy a nemzetet kell szolgálni. És akkor lenne egy szélesebb körű együttműködés az országért.

De ez ugye sosem fog megvalósulni.
És ezért aligha csak a Fidesz hibás.

Gógita 2022.10.09. 11:42:29

@Deak Tamas: Szinte mindenhol az "ellenzéki" iskolák tüntetnek!

És természetesen a diákok maguk akarják és találják ezt ki...

Persze a tanárokat valóban jobban meg kellene becsülni, itt az ideje. A kormány elhanyagolta ezt. És, ha senki nem szól, nem is kerülne napirendre.

Gógita 2022.10.09. 11:48:45

@Gery87: Srácok, őszintén: nem az egyik versengő párt dolga a többit erősíteni és a többinek esélyt adni!!!
Tehát oltári botorság egyik vagy másik pártot felelőssé tenni azért, mert a többi gyengébb, vagy bukdácsol, vagy megszűnik, vagy egy másik bedarálja.

(Talán nem véletlenül van az USA-ban is csak kettő. Ami igen csak lekorlátozza a demokráciát, de őket sem nagyon rázza ez meg.)

Gógita 2022.10.09. 11:55:16

@cvsvrs: Ez a felzárkózás csak bull shit. Hogy lehetne?
Ha közben a nyugatiak stagnálnának. De nem fognak, plusz övék a keletiek - a mi - gazdaságának nagy része is.
Hagyjuk ezt. Ez csak nyalóka.

Gógita 2022.10.09. 14:20:19

@cvsvrs: A NER nem a Fidesz!
Persze, hogy nem a Fideszbe kellene átlépni és egy platformot alakítani a DK-nak, Momentumnak... Hanem EGYÜTTMŰKÖDNI a nemzet javára.

Csak, hát akik képviselői fél tucatszor is a nemzet (pénze) ellen szavaztak külföldön, csak, hogy rosszabb helyzetben legyen a kormány és leválthassák (járulékos veszteség a több százezer vagy millió magyar, akik így nem jutottak a pályázatos forrásokhoz!), azokkal ez nyilvánvaló képtelenség.

Ezért valóban logikusabb az embereket várni a NER-be és nem az ellenérdekelt ellenfeleket.

Gógita 2022.10.09. 14:24:08

@cvsvrs: " csurkát értelmiséginek tekintették, orbánt nem tekintik annak."

Csurkát elkönyvelték nácinak, így nem kellett komolyan venni, amiket írt. Orbán meg igazat mond, és azzal szembesülni kellene. Ezért nem hallják, mit mond.

Schiffer is mostanában kezdi felfedezni, hogy az öreg "nácinak" is sok dologban igaza volt. Halottnak a csók.

Gógita 2022.10.09. 14:28:15

@cvsvrs: "nem azt csinálta 10-ben, hogy kinyitotta a pártot. és azt mondta, hogy oké, legyen egy nyugdíjas tagozat, csak annak élén nyilván nem gyurcsány lesz, hanem akiket a baller és a jobber nyuggerek együttesen megválasztanak. és lesz egy ifjúsági tagozat. de oda nem ő választ nímandokat, hanem majd akik a fiatalok közül kiválogatódnak. adott esetben politikai ellenfelei is."

Ez a szétesés, szétforgácsolódás, leszalámizás biztos útja!

Lásd LMP, MSZP, Jobbik és a többi darabokra szaggatott párt(ocskát)!

Tudom, ez tetszene sokaknak.

Gógita 2022.10.09. 14:33:46

@cvsvrs: "ha fidesz egy valódi néppárt, akkor integrálta volna a humán értelmiség döntő többségét"

A gond az, hogy ez a humán "értelmiség" szinte kivétel nélkül balos vagy a szoci korszakban szocializálódott. Többségük akkor tette be a seggét jól fizető, nyugis állásokba, kulcspozíciókba.
Ezért alapvetően ellenérdekeltek minden érdemi változásnak! Ez Pálinkásék korosztálya nagyrészt, aki állítólagos jobb-konziként is simán átjátszotta volna a hatalmat inkább balra...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása