magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ungváry megint tombol

Talán a legviccesebb ballib megmondóember az igazikonzervatív Ungváry Rudolf elvtárs. Ő tulajdonképpen a kiábrándultfideszes archetípusa, amolyan ős-MZP, a Soros Magyar Hangja korai verziója. Csak míg pl. Gulyás Balázs csak pár éve döbbent rá, hogy mindenben Gyurcsánynak van igaza, Ungváry elvtárs erre már 25 éve rájött. Azóta folyamatosan mindig 100 %-ban egyetért az éppen aktuális ballib direktívákkal. Szóval ballibül: Ungvári moderneurópaijobboldali, igazijobboldali, igazikonzervatív, igazikeresztény.

Igyekszem őt mindig követni, mert sokat lehet röhögni rajta. Ráadásul annyira fanatikus, hogy szinte mindig sikeresen addig hergeli magát, hogy az már vígjátékszerű. Szóval mindig képes jó kedvet hozni.

Most is remekelt. A végefelé már az egyébként párthű neves ballib megmondóember Dési János is kissé fideszesnek és fasisztagyanúsnak tűnik hozzá képest, ugyanis megpróbálja többször is a valóság talajához közelíteni interjúalanyát - persze sikertelenül, Ungváryra ez úgy hat, mint testépítőre a bedurrantó szer.

Háromnegyed óra, de érdemes végighallgatni, mert gyöngyszem.

A fő témavonal: mi a megfejthetetlen rejtély magyarázata, hogy szinte a teljes magyar lakosság hozzáfér a Zorbán hatókörén kívül eső médiatartalmakhoz, lásd mindenkinek van valamilyen internet-hozzáférése, mégis a csúnya magyarok nem olvassák, nézik, hallgatják a ballib tartalmakat. Az adás persze nem fejti meg ezt, de Ungváry sikeresen eljut oda, hogy Szálasi jobb ember volt, mint Zorbán.

Van egy rossz hírem ungváryék számára: addig jó, míg a többség nem néz a neten ballib tartalmat, mert ha ezt elkezdené, ezzel jelentősen csökkenne a ballib szavazótábor.

Én pl. a ballib tartalmak fanatikus fogyasztója vagyok, valószínűleg pl. benne vagyok a Klub Rádió 100 leghűebb hallgatóinak listáján is. Ennek hatása rám: mindig amikor valamilyen fideszes marhaság elkedvetlenít, gyorsan észhez térek, mert konstatálom: lám, ezek lennének hatalmon, ha nem lenne a Fidesz.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1817987910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.28. 12:23:56

Rudolf tényleg Krisztián apja? Mert ha igen, akkor valamilyen sajátos agysorvadás kezd ezekben a körökben terjedni, de ennek már valamilyen konkrét orvosilag diagnosztizálható oka kell legyen. Karsai László nevezetű történésznél már Szálasi is jobb ember mint Horthy, és persze így értendő a Zorbán is.
Engem most gyalázott és sértegetett egy hasonló körből származó, szerencsére már régen Svédországba vetődött nő, mert mondtam, hogy annál nehezebb súlyosabb veszteséget elképzelni, mint ami Trianonban történt. Az illető történelemtudására nézve csak annyit, hogy kb. onnantól gurult el neki, amikor felhomályosítottam: nem teljesen felel meg a valóságnak az a tény, hogy Románia ezerkilencszáztizennégy augusztus huszonkilencedikén azért üzent hadat a Monarchiának, hogy a gonoszul megtámadott szerbek segítségére siessen.

Gógita 2022.11.28. 14:40:31

Akik régen fürödtek a fényben, nem viselik jól az árnyékot!!!

Gógita 2022.11.28. 14:45:34

@Deak Tamas: Ezeknek a nemzeti szocik a jobboldal!
Trianon igazságos volt, mert mi az, hogy a beköltözött idegen népeknek nincs/nem volt saját országa? (Hiszen minden más ország is osztódik, nem, ha egy-egy területén többségben vannak a beköltözők, nemzetiségek. Lásd Nagy Britannia, Spanyolország..., meg a több, ahol nagyobb nemzetiségi csoportok élnek, pl. UKRAJNA, hogy igyekeznek ők is saját országokat adni a nemzetiségeiknek!!!)

Ezek agyát évtizedekig ezzel mosták!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.28. 14:56:34

@Gógita: mástól félnek ők. Amit Illyés Gyula leírt 1945-ben az A Duna fiaihoz című verse végén:

Mit tesztek? Tudjátok? A porban
s a vérben is előrekúszott,
tán elibétek, a magyar!
Századok bús ismeretlenje
most nyujtja megismerni arcát.

S ti most veritek szembe őt
keserű bosszúba vakultan
a vér miatt, mely rajta foly?
de mely már övé, csak övé!
Az embert veritek már s benne
magatokat. Ne adja Isten,
rá fiaitok sírjanak föl.

Magyar vagyok. Testemben érzem,
hogy sarjad emberré e nép.
Azt hiszitek, van rendelet
a gyermeknek, hogy vesse ki
szívéből ő is szülőházát,
mert őt abból már kivetették?
Hiszitek: valaha is a grófé
lett a szülöttem föld, melyet
nem láttam (de ittbent azóta
láttam csak jól s beh jól) mióta
elűzték róla az apámat?
A történelem válaszol.
Most kérdez még. Majd talpra áll
a magyar. Máris emelődik;
most válik el, hogy dúlt szívében
– ahogy én oktatgatom őt –
egyenesre-e vagy a végső
vadzúg szűk sziklái alatt
ugrásra nyomva, mint a tigris.
Tudom, puszta szó, amit mondok.
De én a Sorsnak is beszéltem.

Gery87 2022.11.28. 15:06:48

@Gógita:

Trianon a magyarokra nézve igazságtalan volt mert nem az etnikai határokat mentén húzták meg a határt és a korábban magyar állam elvesztett területének 70%-át és persze a magyar politikai és kultúrális élettérnek helyet adó K-medence felett is elvesztette a dominanciát.
Nemzetiségi szempontból meg igazságos volt, vagy hát annak élik meg.
Minden román egy államba került.
Minden szerb is.
A horvátok kipróbálhatták milyen az egyik jövőképük szerint közös délszláv államban élni.
A szlovákok meg a csehekkel.
Úgy 10 év alatt persze rájöttek hogy nem sokkal jobb ez sem. De csak elérték a tagköztársasági státuszt.
Ez mind egy lépcsőfok volt a függetlenség felé.
Ma van független szlovák és horvát állam.
Ezeket elvitatni, a másik helyébe képzelésnek a képtelensége, felsőbbrendűségi gőg, sértettség, semmi több.
Olyan mintha azt mondaná valaki minek akart a magyar államot, miért nem jó neki Ausztriában? Miért nem jó neki a környező államokban?
A szerbek meg idővel oda küzdötték le magukat ahová mi.

Ha a magyar nacionalizmus szerint a magyar nemzetnek joga van egy államban élni akkor a szerbeknek, horvátoknak, románoknak is.

Az hogy ki mikor költözött és hová meg nem számít.
Az számít, eléred e amit akarsz van e mögötte erő, vagy sem.

Az osztrákoknak nem fáj a cseh meg szlovén állam.
De azért Tirolért kiálltak és láss csodát.

Rodney_2 2022.11.28. 15:56:32

Én 2018-ban szavazta, először a fideszre. Ennek egyik fő oka az volt, hogy elkezdtem olvasni az Örülünk Vincent blogot. Pont az történt mint amit leírtál: arra gondoltam, hogy ha azok az elmebetegek kerülnek hatalomra, akik oda irogatnak, akkor Magyarországnak vége

Gery87 2022.11.28. 17:46:44

@Rodney_2:

Most belenéztem...ó, mit találtam. Egy idézetet.
(rég nincsenek új cikkek)

"Egykori kádárista titkosszolga Földi László elvtárs" a Magyar Nemzet vezércikkében:

" Nem, nincs vége, még akkor sem, ha a normalitás eszméje és az azt támogató politikai erőtér lélegzethez jutott, miközben a vesztes agresszor még a döbbenet hatása alatt lábadozik. De kétségünk ne legyen, újra erőt gyűjt, arról győzködve az „eltévedt sokaságot”, mennyivel élhetőbb világ a globális centralizmus, a nemek kavalkádja, a gender, miközben újra elindul megrontani gyerekeinket az „érzékenyítés áldásával”.

  " Az Orbán-kormány választási eredménye, a kétharmados parlamenti többség tűpontos találat az ármány testén..."

 "A belső elhajlókkal akkor is le kell számolni, ha azok „megtértek” a győzelem árnyékában. Minderre azért van szükség, mert az ellenség harcmodort fog váltani. Ismét az operatív, inkább rejtőzködő, konspirált módszereket fogja előtérbe állítani."

 "Mondhatnánk, hogy akkor oda nem megyünk utánuk, és nem ott ütközünk meg, de ez képtelenség, hisz a teljes földgolyó harci terület. "

 "S ha eldöntetett a folytatás, legfontosabb a saját sorok megtisztítása, ezzel is erősítve a védelmet. Nem szabad elnézni a botlásokat, vagyis a kollaborációt, mondván, nehéz idők voltak, és még a ló is megbotlik, pedig négy lába van. A lónak szabad. "

magyarnemzet.hu/velemeny/2022/04/ami-a-gyozelem-utan-kovetkezik

Rákosi elvtárs sem írhatott volna szebbet.
Szóval ahogy itt is mondták "kommunista kutyából....".

Oké, ez egy másik oldali elmebeteg, de mindig vigyázni kell azokkal aki szerint nálunk van a az igazság és ők a "normálisok" miközben a "normális(ok)nál" több hatalom és közpénz áll mögöttük vagy azok mögött akiket szolgálnak.
Az ilyenek szoktak lakásért, pár oldal szalonnáért, egy köteg pénzért, mindenféle ocsmányságot elkövetni.

2022.11.28. 18:39:48

@Deak Tamas:

Vajda János: A nagyurakhoz

Hogy nálatok özön a kincs, - / Való, hogy pénzetek tömérdek, / De könyvre, magyar könyvre, nincs / A milliókból egy fillértek!
Vörös kabátot ölttetek, / Talán azért, hogy példázzátok: / A haza testén, mely beteg, / Ti vagytok a létőrlő rákok.
Egész más a mi istenünk / S egészen más a ti istentek: / Mi mindig előre megyünk / S ti egyiránt csak hátra mentek.
Ne többet erről! Ezután / Ti balra és mi jobbra térünk. / Sok víz foly el még a Dunán / - Vér is talán -, mig összeérünk.

1897

2022.11.28. 19:20:05

@Gery87:
a magyar református egyház egyesítette a magyarországi, szlovákiai, ukrajnai, romániai, szerbiai és horvátországi református egyházakat és azt mondják, hogy a magyar vallást terjesztik ki a kárpát-medencében.

na most ettől az ungvári félék sikítófrászt kapnak. mondván, hogy az a fasizmus. mert milyen jogon terjed ki a magyar iskolarendszer. és egyáltalán mi az, hogy magyar vallás. olyan nincsen. jelzem a római katolikusok többsége is azt mondja, hogy nincs magyar vallás. de ez egy másik kérdés.

Rodney_2 2022.11.28. 19:24:00

@Gery87: A "kádárista titkosszolga" később is titkosszolgaként dolgozott. Ez egy szakma, mint az orvos vagy a fodrász :)
Pl szerinted a titkosszolgákat lecserélgették amikor a bal meg a jobb váltogatta egymást kormányon? Nyilván nem. Esetleg egyes vezetőket az elkövetett disznóságok vagy a lojalitás okán.
Vicces dolog, de pl régebben Romániában elég jó biztonsággal fel lehetett ismerni bizonyos tipusú titkosszolgákat (akik amúgy mindenféle állásokban dolgoztak) arról, hogy tökéletes angolt beszéltek és nem követték el azokat a tipikus hibákat amiket ott egy átlagos iskolában tanító tanár is elkövet (egyszerűen a két nyelv közötti logikai eltérések mentén). Nekem volt 2 ilyen kollégám is :)))

2022.11.28. 19:33:10

@Gery87:
nem lehetetlen megoldnai azt, hogyaki a kárpát-medencében él és magyar az egy államba tartozhasson. és aki nem az nem. és az legyen szlovák, vagy ukrán/ruszin? (ez ugye kérdőjeles, mert a kárpátalján élők egy része maga se tudja, hogy mi akar lenni, vagy tudja, de nem mer nem ukrán lenni a "szegény kis ukránok", olyan "demokraták"), román, szerb.

engedjék meg, hogy a kárpát-medencében élő magyarok egy államalakulatot alkossanak. ezt jelenleg 0 párt támogatja, illetve a fidesz egy icipicikét. a többi meg megőrül, hogy ez irredentizmus.

2022.11.28. 19:34:31

hjó, még a mi hazánk.

Gery87 2022.11.28. 19:35:26

@Rodney_2:

megfogtad a lényeget látom.

"Iskolájában úttörővezető, majd gimnáziumi, főiskolai (Ho Si Minh Főiskola) KISZ-bizottsági vezető volt. Utóbbi posztján jó barátja, Csintalan Sándor volt az utódja. Magyar-történelem szakos tanári diplomájának megszerzése után a Belügyminisztérium hírszerzéséhez (III/I csoportfőnökség) került, ahol az MSZMP tagja, majd alapszervezeti titkár lett."

Azért emlékeztetnélek hogy rendszert és kormányt váltani azért pöppet más dolog.
Egyébként meg idézet volt.
Nyilván nem volt meggyőződéses "kommunista"...Csak opportunista.
A kutyás élc arra vonatkozik hogy ezek a "régi motorosok" olyan nyelvezettel tudják szidni az akármit mint anno az állampárti sajtóban.

Gery87 2022.11.28. 19:39:56

@cvsvrs:

"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a
világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a "jobboldaliság"
címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő, mint "keresztény
magyar ember", előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert
"keresztény, magyar úri ember", joga van tehetség és tudás nélkül is jól
élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem
"keresztény-magyar" vagy "úriember", tartani a markát, s a
keresztény-magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást,
kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn,
kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a
"jobboldaliság" igazi értelme. S ez a fajta nem tanul.

Aki elmúlt harminc éves és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett,
reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva:
bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké
visszasírja a "jobboldali, keresztény, nemzeti" világot, amelyen belül
olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni
és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. S
lehetett "előkelő közhivatalnok"-nak lenni és sérthetetlen páncélinggel
védett katonatisztnek, s mindezért nem adni semmit, csak becses létezése
tényét. Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van,
vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

Márai, 1944, napló részlet.

2022.11.28. 19:46:44

@Gery87:
engem nem különösebben érdekel se márai, se bibó. hamvas béla se. ezek a nihilisták.

Gery87 2022.11.28. 19:57:35

@cvsvrs:

Meg van engedve sok minden, harcolni kell érte és kész.
Ennyi a feladat.
A realitás az autonómiák kivívása.
Főleg mivel többségében NATO és EU tagok vesznek körül, a tényleges katonai erő vagy a népszavazás nem megoldható.

De én ilyen erős autonómia törekvéseket nem látok csak alibi pártoskodást, meg sértettséget és dumálást.
Ezért is ábrándultam ki hamar a magyar radikálisokból jó 20 éve. Komolyan vehetetlen társaság. A többsége annyira felszínes pózör hogy asse tudná merre induljon el Erdélyért...
Duma van, tett semmi.

És persze vannak komoly kérdések:
-oké, de ha ennyire utálod a románokat miért akarsz velük egy államban élni?"
-milyen lenne egy nagy magyar állam felépítése?
-mit jelent nálad a revizió és milyen eszközökkel?"
-vállalnád e a gerilla harcot ezért?"
stb.
Mikor felvázolod nekik hogy a térképen az országot nem találja meg (azért annyira nem lett kicsi) meg Erdélyben nem mindenki magyar és nem, a tótok nem úgy néznek ki mint egy 150 éves élclapon...akkor hiszti van meg sértődés vagy egyik fülén be másikon ki...

"Az ember komolysága azon a határon kezdődik, hogy mi az, amit meg lehet neki mondani."

Nem a valóságban élnek, ez egy hobbi, szubkultúra.
Nem akarnak ők semmit komolyan.

Gery87 2022.11.28. 19:59:01

@cvsvrs:

Én se értek vele egyett hogy a jobboldal az csak rossz lehet.
De rátapintott valamire ebben.
Ami tényleg visszajött a NER képében.

2022.11.28. 20:03:05

@Gery87:
karpátalján és a felső tiszaháton a cél az, hogy legyen egy ungvári és egy beregi magyar egyházkerület és tankerület. miért van ehhhez joga a magyarságnak? azért, mert mert van egy ezer éven át területi integritással rendelkező természetes földrajzni egység. abban van egy népcsoport. ami jogfolytonosan államalkotó.

és ezt a jogot az ukránok elvitatják. és hogy márai elvitatja a sírjából. őszintén szólva nem érdekel. a református egyház és a magyar-ruszin görög katolikus egyház építkezhet. és ezt az ukrán népi milicia nem támogatja. ez nyilvánvaló. ahogyan a román népi milicia se támogatja az erdélyi magyar egyházkerületek, tankerületek szervezését. ők ez ellen tiltakozzanak.

a magyar kormány ha nemzeti, akkor ezt esetleg támogassa. egyházkerületek és tankerületek szervezését területi integritással. ami egy félszeparatista követelés. és erre az a válasz a fideszben, hogy ez konfliktussal jár. hja. meg, hogy ezt nem támogatnák a szegény kis románok, és szegény kis ukránok. hja.

Gery87 2022.11.28. 20:49:24

@cvsvrs:

Ezek nem fogják megoldani a problémát.
Az a környék amúgy is elöregedő, elnéptelenedő, fejletlen és el is cigányosodik.
Az elvándorlás és a városokba költözés is mind a magyarok ellenhat.

A homogén tömbökre kéne koncentrálni mint Székelyföld meg Csallóköz.
A Fideszre meg hiába vársz.
Ez túl nagy falat nekik. Ezért bele se kezdenek. Meg ők ezt igazából leszarják. A nemzethy-eskedés is egy máz csak.
Meg mint mondtam a revizionizmus itt csak szubkultúra egy hobbi, szavak meg autómatricák szintjén létezik.
Nincs IRA meg ETA, Lehi...

2022.11.28. 20:57:55

@Gery87:
mi a cél? aki a felvidéken magyarul tanul az legyen magyar állampolgár, aki szlovákul akar tanulni az legyen szlovák állampolgár, és aki kettős állampolgár akar lenni az legyen kettős állampolgár.

pozsony most legfeljebb egy magyar járás lehet. az viszont éppenséggel lehetne. egy magyarroszággal területi integritásában álló magyar járás. és van egy magyar járási kormányhivatal pozsonyban. ami a magyar-szlovák uniós közigazgatás keretei között működik.

2022.11.28. 21:17:40

foci nyelven van a slovan bratislava. az induljon el a nagy cseh-morva-szlovák bajokságban. és a slován szurkolói verjék a dobokat.

és van a pozsonyi magyar inter az pedig a nagy-magyar bajnokságban játszik. mert hogy van egy felvidéki magyar focisuli. és annak van egy pozsonyi és egy kassai magyar akadémiája. és egy szlovák azt mondja, hogy ő ebben nem akar játszan, akkor ne játsszon. ha ellene szurkol, akkor szurkoljon ellene. ha valaki azt mondja, hogy ő játszana ezekben de csak mint kettős állampolgár, mert egy kicsit szlovák is akar lenni, akkor játszhasson úgy is. ez nem a nyugati típusú kisebbségi autonómia. ez a kereszténység.

és a slovan is elindulhat a magyar királyi kupában. és elhódíthatja. és a magasba emelhetik, hogy ez egy évre az övék. mert megverték a korona székefehérvárt vagy budapesti hunniát a népstadionban. a szlovák kupát elnyerheti a pozsonyi magyar inter. és akkor a magyar szurkolók kiabálhatják, hogy ria, ria, hungária.

csak erre még a fideszben is azt mondják, hogy jaj-jaj-jaj, összeverekednének. könnyen lehet. ezért kell kivonulniuk a papoknak is. hogy énekeljenek egy zsoltárt ékes szlovák, magyar, vagy latin nyelven. és a közönség a stadionban közösen óbégasson.

ez a tradionális keresztség restaurációja.

Gery87 2022.11.28. 22:53:01

@cvsvrs:

"mi a cél? aki a felvidéken magyarul tanul az legyen magyar állampolgár, aki szlovákul akar tanulni az legyen szlovák állampolgár, és aki kettős állampolgár akar lenni az legyen kettős állampolgár."

Ez nem így működik, attól még ott szlovák állam van és a törvényeik itt meg magyar állam van és a törvényeik.
A területi autonómia meg a közösségnek kell.

2022.11.29. 00:44:58

@Gery87:
semmiféle autonómiát nem akarnak adni se a szlovákok, se az ukránok, se a románok, se a szerbek. ezért kell a vallást kiterjeszteni. és a magyar egyházi iskolákat támogatni.

Gógita 2022.11.29. 16:02:37

@Gery87: Biztosan tudod, hogy hülyeségeket beszélsz - mint mindenki, aki igyekszik Trianont igazságosnak láttatni -, s hogy mindenki más leszarja - Angliától, Spanyolországon át voltaképpen az USA-ig! -, mit akarnak a NÁLUK/megszállásuk alatt élő kisebbségek?!

"Ha a magyar nacionalizmus szerint a magyar nemzetnek joga van egy államban élni akkor a szerbeknek, horvátoknak, románoknak is."

Ahogy az Észak-íreknek, skótoknak, ..., katalánoknak, és még vagy ezer másik, ma idegen ország, nép fennhatósága alatt élő etnikumoknak! Vagy nem???

Pl. mi köze Angliának olyan szigetekhez, amelyek tőle sok ezer kilométerre vannak, Argentínától meg pár százra...? Stb. Miért em engedik el? Miért nem engedi a skót népszavazást, vagy Írország egyesülését???

Miért fizetnek máig afrikai országok adót Franciaországnak? ...

Hagyjuk a hülye dumákat.
A horvátokról is. Szó sem volt arról, hogy az eredetileg nem magyar, csak a korona alá tartozó részek váljanak le.
És legyen egy önálló Horvátország.

Ahogy írod is, még az a mese sem áll meg, hogy a nemzetiségeknek akartak jót. Mert akkor az itt élő néhány millió (?) nemzetiségi helyett, MIÉRT TOLTAK néhány millió MAGYART át az új országokba? Kisebbségi létbe? Olyan városokkal, falvakkal, területekkel együtt, amelyeken SZÍN MAGYAROK éltek csak????
Az mennyivel jobb, mint volt fordítva?

Hagyjuk a hülyeséget. Ez tudatos szétverése és megsemmisítése volt egy potenciálisan önellátó közép-európai középhatalomnak. És az oszd meg és uralkodj elv szerinti ellenségeskedés elvetése itt, Európa közepén. Mert ez a megosztottság VOLT AZ ÉRDEKÜK!

Gógita 2022.11.29. 16:11:31

@Gery87: Szegény Márai nem tudta még 1944-ben, hogy milyen csodaszép, új világot hoz ránk a másik oldal!!! A nem keresztény, nem nemzeti, nem úri!!!

Gery87 2022.11.29. 18:59:49

@cvsvrs:

A vallás már nem olyan erős intézmény hogy erre alkalmas lenne.

Gery87 2022.11.29. 19:01:20

@Gógita:

Nem tudta és valószínűleg azt sem helyeselte volna.
Úgyhogy ezzel nem mondtál semmit.

Gery87 2022.11.29. 19:25:19

@Gógita:

"s hogy mindenki más leszarja - Angliától, Spanyolországon át voltaképpen az USA-ig! -, mit akarnak a NÁLUK/megszállásuk alatt élő kisebbségek?!"

Természetesen sok helyen leszarják, nem is állítottam hogy máshol ne lenne ilyesmi.
Megint olyasmivel vitatkozol amit nem mondtam.
A szeparatizmus, függetlenségi mozgalom mindig olyan hogy egyik fél akarja a másik nem.

"Ahogy az Észak-íreknek, skótoknak, ..., katalánoknak, és még vagy ezer másik, ma idegen ország, nép fennhatósága alatt élő etnikumoknak! Vagy nem???"

Így van, ha képesek rá tegyék meg, a kérdés az képes e megvalósítani!
megint mivel is vitázol?
Mibe kötsz bele?

"Pl. mi köze Angliának olyan szigetekhez, amelyek tőle sok ezer kilométerre vannak, Argentínától meg pár százra...? Stb. Miért em engedik el? Miért nem engedi a skót népszavazást, vagy Írország egyesülését???"

Mert nem érdekük nyilván.
Falkland nem akar elszakadni, ez nem jó példa. A skótok szavaztak róla, Észak-Írországban meg brit identitásúak is élnek nem mindenki katolikus ír így nincs homogén többség a csatlakozás mellett.
Megint értelmetlen dolgon rugózol, nem állítottam hogy vannk jó meg rossz szeparatizmusok.

"Miért fizetnek máig afrikai országok adót Franciaországnak? ..."

Mert gyengék, kvázi félgyarmatok.

"Hagyjuk a hülye dumákat."

Hülye dumád neked van ugyanis nem tudtad értelmezni amit írtam!

"A horvátokról is. Szó sem volt arról, hogy az eredetileg nem magyar, csak a korona alá tartozó részek váljanak le.
És legyen egy önálló Horvátország."

Ez egy horvát cél volt. Vagy a Habsburgok alatt létezni de a magyaroktól függetlenül, vagy a szerbekkel közös délszláv állam.

"Ahogy írod is, még az a mese sem áll meg, hogy a nemzetiségeknek akartak jót. "

Én nem mondtam hogy az antant akart "jót".
Én azt mondtam a nacionalista törekvések célt értek és ezért a Párizsi békék nemzetiségi szempontból pozitív megítélésűek.

"Mert akkor az itt élő néhány millió (?) nemzetiségi helyett, MIÉRT TOLTAK néhány millió MAGYART át az új országokba? Kisebbségi létbe? Olyan városokkal, falvakkal, területekkel együtt, amelyeken SZÍN MAGYAROK éltek csak????
Az mennyivel jobb, mint volt fordítva?"

Leírtam hogy magyar szempontból nem volt igazságos. Olvasni nem tudsz...

"Hagyjuk a hülyeséget. "

felbaszod magad és ökörségekkel vádaskodsz. szövegértelmezési problémáid vannak.

"Ez tudatos szétverése és megsemmisítése volt egy potenciálisan önellátó közép-európai középhatalomnak. És az oszd meg és uralkodj elv szerinti ellenségeskedés elvetése itt, Európa közepén. Mert ez a megosztottság VOLT AZ ÉRDEKÜK! "

Teljesen lényegtelen.
Nem a nagyhatalmi törekvésekről volt lényegében szó most, hanem a nemzeti törekvésekről.

Lehet itt megint antantozni, de az antant és a vereség csak lehetővé tette az évszázados nacionalista törekvések megvalósítását!

Egy nagyon tipikus hibába esel.
- csak a magyar érdekeket vizsgálod, azt hogy más érdekek is voltak azt nem.
- az egészet kizárólag nagyhatalmi érdeknek tudod be, ami mögött nem volt helyi mozgalom.

2022.11.29. 21:57:37

@Gery87:
a magyar egyház a határon túli magyarság megmaradásának az egyetlen lehetséges intézménye. a szlovák, az ukrán, a román és a szerb állam ugyanis aligha ad autonómiát a magyaroknak.

a görög katolikus egyházat anno betiltották a szovjetunióban és romániában is. azért, hogy az ortodoxá váljanak. ukrajnában így is van 5 millió katolikus. ferenc pápa és a vatikán semmit se tesz értük. népnemzeti egyházak lesznek. az ortodoxiában egyetlen felekezettel.

ugyan birca azt mondja, hogy nem lehet úgy fordítani, hogy kirill minden oroszok pátriarkája. mert hogy kirill is mordvin, és az ortodoxia meg akarja tartani a mordvinságot. dehogy akarja. ortodoxok egy nagy keleties tömbben akarnak létezni.

Gery87 2022.11.30. 01:01:09

@cvsvrs:

Szerintem a mai korban nem lehet az egyházzal megmenteni őket.
Mindenképp etnikai alapú autonómia kell.
Ahol a magyar nyelv státusza magas, tehát a napi élettől a munkán át a közügyekig a magyar egy érvényes nyelv és a területen élő de a többséghez tartozók számára is egy ismert és tanított nyelv.
Növelni kell a presztízsét.
Más megoldás nincs.

területi autonómia kell mert ha egy etnikai kisebbségnek nincs "hátországa" amely szűkebb hazában ők a dominánsak és hoznak döntéseket a helyi ügyekben magukról, maguknak...akkor idővel beolvadnak, elhalnak vagy olyan kiszolgáltatott sérülékeny helyzetbe kerülnek ami szintén az eltűnésükhöz vezethet lásd ruszinok, livek, kurok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.30. 07:39:05

@Gery87: na kiscickány erre a kérdésedre választ kapsz. A többnemzetiségű Magyarországnak pontosan annyit kell biztosítania a nemzetiségeinek mint amit azok biztosítottak a magyaroknak 1920 óta.
Az meg milyen hülye duma már, hogy utálod őket és egy államban akarsz velük élni. Betolakodó agresszorok voltak te fasz, háromszor is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.30. 07:41:35

@Gógita: Márai 1945-ben többször nyíltan, egyértelműen megtagadja a magyarságot, többször csak magyar nyelvben írónak de a magyarsággal semmi közöst nem vállalónak mondja magát. Tanulságos az olvasmány.

adoc.pub/marai-sandor-ami-a-naplobol-kimaradt-vakok-elektronikus-knyv.html

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.30. 07:48:48

@Gery87: nem volt helyi mozgalom kiscica. 1919. december 23-án Kolozsváron többtízezren tüntettek a román agresszió ellen. 1920. július 8-án magyarok, szlovákok és még ki tudja kik együtt tüntettek Ungváron Csehszlovákia ellen (fennmaradt fényképeken látszanak a többnyelvű táblák). 1921 januárjában magyarok és németek együtt tüntetnek a megszállás ellen Szabadkán, körülbelül ötezren, a szerbek közéjük lőnek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.30. 07:51:37

@cvsvrs: ez pontosan így van, egyetértünk. Nagyon kellene egy magyar ortodox egyház.
A román ortodox egyház is alapít magyar nyelvű fíliákat, mennek is szépen a határmenti görögkatolikusok.

2022.11.30. 07:54:04

@Gery87:
a határon túli magyaroknak autonómiát kizárólag a szlovák, ukrán, román, szerb állam adhat. és akar ilyet adni? nem. lehet tárgyalni, hogy lécci, lécci, adjatok már autonómiát. és cserébe a magyar pártok támogatják a mindenkori román kormányt. ez volt az opportunista rmdsz politikája. aminek a csúcsán markó béla román miniszterelnök helyettes.

és a fidesz politikája ezzel szemben az (volt), hogy olyat kell tenni, ami nem a politikai ellenféltől függ. tehát nem abból kell kiindulni, hogy mi a jó a szegény kis románoknak. és ahhoz kell igazodni. hanem az, hogy mi a magyar érdek és mit lehet tenni, cseledni.

és ebből jött az ki (egyébként a református egyház javaslata), hogy a magyar vallást kell kiterjeszteni.

2022.11.30. 08:01:47

@Deak Tamas:
magyar/magyarországi.

ady-nak van egy írása, vallomás a patriótizmusról.
ebben van egy mondat, ami kétféleképpen is megjelenik.

"Amilyen szinte bizonyos, hogy a fajgyűlölet gyökereit is kiirtottam magamból, elannyira, hogy Jászi Oszkáron kívül kevesen lehetnek még nálam gyengédebb és szeretőbb érzésűek a ***magyar/magyarországi*** nemzetiségekhez, olyan egész bizonyos, hogy a patriotizmus keserves helyzet- és alkalomadtán felébredne bennem."

a kézirat fent van a neten.
ady.mtak.hu/hu/02.htm
ha a képet megnézed, akkor valaki (nem vagyok grafológus és az is lehet, hogy maga ady, vagy valaki) a kéziratba a "magyar" mögé utólag odabiggyesztette, hogy "országi". ugye a cél az, hogy senki se legyen magyar, csak magyarországi.

2022.11.30. 08:25:21

@Deak Tamas:
egyrészt szükség volna egyesített ruszin-magyar görög katolikus egyházra. másrészt magyarbarát román ortodoxiára. nyilván nem lesz túl nagy számban ilyesmi. de nem lehetetlen. ami talán abból a családi körből kerülhetne ki, amelyik eredendően görög katolikus volt. azt romániában (ahogyan a szovjetunióban is) betitltották.

ez az 1910-es gör.kat. eloszlás.
emna.hu/map/MK_vallas_gorogkat_1910/@46.7619380,20.8469482,7.00z
ez a 2011-es vallási eloszlás.
emna.hu/map/Km_vallas_2011/@46.7619380,20.8469482,7.00z
kárpátalja ugye nagyon necces. a ruszinok szinte semmi segítséget nem kapnak se a vatikántól, se magyarországtól.

a területi integritást helyre kellene állítani. vagy legalább törekedni rá, hogy helyre álljon. ehhez egyházi közbirtokokat kell építeni. azért, mert az ukrán, a román, szerb államiságtól a magyar, vagy félmagyar (ruszin-magyar, román-magyar, szerb-magyar) egyházi intézmények függetleníthetők részlegesen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.11.30. 10:14:51

@cvsvrs: de az ortodox egyház szervezeti felépítése szerint erre így nem lenne nagy szükség. A fontos maga a rítus lenne, ez dönt.
Azt kellene már valaki ráérőnek kikutatni hogy például annak a nevezetes féregyházi születésű József Áronnak hogy is sikerült ortodox létére megtartani a magyar identitiását.

2022.11.30. 11:00:03

@Deak Tamas:
tehát szerinted nem egy román-magyar ortodox egyház kellene, hanem egy román és egy magyar. két különálló. lehetséges.

sync 2022.11.30. 13:56:01

Mégis mit vársz egy 86 évestől? Az a hibás, aki meghívta. Régebben összeszedettebb volt.
A gúnyos leelvtársozást nem érdemli.

Célkereszt 2022.11.30. 14:32:21

Nem az. Azért liberális mert gyülöli a mostani rendszert és a fasisztákat? Ettől ő még konzervatív.

Alfőmérnök 2022.11.30. 14:36:52

Hú, ez teljesen megzakkant.

Gery87 2022.11.30. 15:32:59

@cvsvrs:

"a szlovák, az ukrán, a román és a szerb állam ugyanis aligha ad autonómiát a magyaroknak."

Akkor meg kell küzdeni érte!
Ennyire egyszerű.
Az olaszok adtak a tiroliaknak? nem adtak.
Kikényszerítették hát.

A mieink mit csinálnak? vonulgatnak, vállat vonnak, semmire se jó petíciókat írogatnak.
A baltiak 10 évig partizánkodtak a legkeményebb Sztálini SZU-ban az ügyükért!
Az albánokat említeni sem kell.
Írek, katalánok, baszkok...az orosz szakadárok.

Mit csinál a magyar? semmit.

Gery87 2022.11.30. 15:39:50

@Deak Tamas:

" A többnemzetiségű Magyarországnak pontosan annyit kell biztosítania a nemzetiségeinek mint amit azok biztosítottak a magyaroknak 1920 óta."

Akkor megint el fognak szakadni te nagyon hülye.
És nem csak kisebbségekről hanem komplett nemzetekről van szó.
Nem lesz szlovák, horvát állam? kezeltesd magad.
Ennyire van kidolgozva a fejetekben az egész, egyszerűen álmodoztok és semmi több azt is szarul.

"Az meg milyen hülye duma már, hogy utálod őket és egy államban akarsz velük élni. Betolakodó agresszorok voltak te fasz, háromszor is. "

Te fasz, te is tudod hogy több millió emberről van szó, ez nem úgy megy hogy odamegyek és akkor ennyi.
Vagy mit kéne tenni kitelepíteni őket te agybajos?
Egy sovén kis geci vagy, fingod nincs róla hogyan működne egy háromszor ekkora fele részt nem magyar állam.
Egyszerűen csak bilibe lóg a kezetek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 15:43:33

@Gery87:

Egyetlen módon lehet idegeneket az országban tartani: erővel.

Ha a Kiegyezés után engedékenyebb lett volna magyar kisebbségi politika, Trianon már 1890 körül bekövetkezett volna.

Gery87 2022.11.30. 15:45:17

@Deak Tamas:

"nem volt helyi mozgalom kiscica. "

A fejedben nincs semmi.

"1919. december 23-án Kolozsváron többtízezren tüntettek a román agresszió ellen. "1920. július 8-án magyarok, szlovákok és még ki tudja kik együtt tüntettek Ungváron Csehszlovákia ellen (fennmaradt fényképeken látszanak a többnyelvű táblák). 1921 januárjában magyarok és németek együtt tüntetnek a megszállás ellen Szabadkán, körülbelül ötezren, a szerbek közéjük lőnek. "

Mind vegyes lakosságú vagy többségében magyar város.
Természetesen voltak ilyen esetek.
Ahogy említettem is hogy a horvátok meg szlovákok sem azt kapták amit álmodtak.
De végső soron nem volt részükről, illetve a románok, szerbek, ruszinok, vendek részéről ellenállás az új hatalommal szemben.
Főleg mivel az átlag kisember csak élni akar, alkalmazkodik.
A történelmi magyar államot a többség nem sírta vissza.
Kár álmodoznod.

Főleg mert eltelt 100 év azóta, kesereghetsz de a mai helyzetre kéne választ adni ahol mi vagyunk kisebbségben!

Gery87 2022.11.30. 15:53:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Viszont akkor lehetséges hogy:
- a birodalmon belül maradnak ahogy azt Ferenc Ferdinánd és Aurel Popovici is elképzelte.
- etnikai határokkal marad meg az ország esetleg stratégiailag még fontos területek meg egy korridpr székelyföld felé.

Ami nem megy nem kell erőltetni.
Ha nem akarnak velünk élni (akármilyen engedékenyek is vagyunk) akkor nem fognak.

Sajnos történelmi okokból így alakult, az ország fele nem volt magyar, de arról az akkor élők nem tehettek, ők már ide születtek itt éltek, dolgoztak...milyen alapon lehet elvitatni a szülőföldjükhöz való jogot?
"te itt Erdélyben csak román vagy ami magyar föld úgyhogy fogd be a pofád" ökörség. Nem működik.
Úgy lehetett volna hatékonyan változtatni ha kitelepíted vagy kiirtod őket.
Olyat meg nem teszünk.

2022.11.30. 19:08:30

@Gery87:
keresztényi módon kell küzdeni. ez ennyire egyszerű.

Gery87 2022.11.30. 23:51:50

@cvsvrs:

Az nem működik.
A magyarság fogy, elöregszik, kivándorol, asszimilálódik.
Így a hívő is kevesebb.
Nem a lelkeket kell megnyerni hanem területeket.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása