Amikor megjelenik egy-egy hír, hogy gyerekek állatot kínoznak, ez általános felháborodást kelt. Azokban is, akik egyébként rühellik a háziállat-tartást.
Pedig ilyen mindig volt. Amikor általános iskolás voltam a 70-es évekbeli Budapesten, hír volt az iskolánkban, hogy pár vagány nyolcadikos kiment a Margit-szigetre, s ott egy kóbor kutyát magukhoz édesgettek, majd megkínozták az állatot. A körülményeket pontosan persze nem tudom, de hihető volt az eset. Mindenesetre afféle felnőtté válási, beavatási szertartásként élték át az érintettek az eseményt. Ezen az se változtat, ha esetleg nem is volt a történet teljesen vagy részben igaz, maga a tény, hogy hasonló dolog büszkeség tárgya lehet már sokatmondó.
Nyilván az első reakció, hogy ezek a gyerekek elmebetegek.
Később azonban a témát sokszor látva, tapasztalva, ez egyfajta maradvány, atavizmus.
Az ókor előtti társadalmakban, amikor még a vadászat, halászat, gyűjtögetés volt a fő élelmiszerszerzési mód az emberi társadalomban, a gyerekek oktatásának fontos része volt az állatkínzás, az állatölés. Persze nem kutyával tettek így, a kutya háziasítva lett már az ókor előtt, s így védelem alatt állt, mint minden más fontos eszköz - a vadász kutyájára kezet emelni olyan bűncselekmény volt, mint pl. direkt elrontani egy fegyvert.
De a gyerekkorú kisebb vadállatokat gyakran nem ölték meg a vadászok, hanem meghagyták őket a gyerekeknek, afféle gyakorlatként, szokják meg a vért, az állat ellenállását, az ölést. Hiszen azt nem lehetett megkockáztatni, hogy egy éppen felnőtté lett fiatal fiú azonnal vadászni menjen élésben, minden tapasztalat nélkül - nagyon sok fiatal vadász belehalt volna ebbe. Kellett a gyakorlat, s ennek eszköze volt a kis állatok oktatásszerű kínzása, ölése.
Máig ez van minden ma is őskori módon élő társadalomban.
Aztán lassan ez megszűnt, amikor az ókorban megjelent e mezőgazdálkodás, s a vadászat immár csak kiegészítő szerepet kapott. Már nem kellett minden férfinek megtanulnia a vadász szakmát.
Látszólag ellentmondás, hogy eközben az élet szentnek számított minden őskori társadalomban. Az összes animista vallásban bűn az állat életének elvétele, viszont szükséges ezt a bűnt elkövetni, mert enni kell. Az ellentmondás feloldására születtek a különböző engesztelő szertartások.
A kereszténység úgy oldja meg ezt, hogy Ádám és Éva még vegetáriánusok voltak, s majd az lesz az emberiség is a paradicsomban, a mostani húsevés tehát átmeneti állapot, ez a bűnbeesés egyik következménye.
Oroszországban egyes vidéken, ahol megmaradtak a régi animista szokások, ez elsősorban Szibéria északi és középső fele, még a szovjet korban is betartották a vadászok az engesztelő szertartásokat, persze immár azt amolyan "néphagyomány" alakban. De azt, hogy valaki vadászani megy, elejt egy vadat, majd nem tesz le pl. egy kavicsot a "szent kő" elé a vadászat végén vagy nem köt fonalat a "szent fára" még a legnagyobb ateisták se merték megkockáztatni. Egyszerűen átnevezték "vadász hagyománnyá" az engesztelő szertartást. Mert biztos marhaság, hogy a leölt állam szelleme, esetleg az erdőszellem bosszút áll a szabálytalan vadászatért, de hát senkinek se fáj, ha mégis betartja az ősi szokást.
Amikor 1964-ben az argentín aranyifjú Che Guevara a Szovjetunióban járt, Brezsnyevék elvitték vadászni. Che Guevara automata géppisztollyal lőtt. A szovjet elvtársak ekkor könyvelték el őt véglegesen beszámíthatatlan őrültnek. Persze nyilván nem ez lett a szakítás oka, de Che Guevara ezután sose lett hős a szovjet rendszer számára. Ez a vadászati mód ugyanis még az ateista szovjet vezetés számára is szentségtörésnek tűnt. Mindenesetre, a szovjet vezetés nehezen titkolt megkönnyebbüléssel fogadta a hírt 1967-ben, hogy a CIA kivégeztette Che-t - a rossznyelvek szerint egyenesen a KGB adta meg hol keressék.


A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_Neville 2023.05.11. 12:56:13
A szél papírdarabokat pörgetett a járdán és az úttesten: villamosjegyet, sztrájkra szólító röpcédulát és megsárgult, szakadozott újságlapokat. Néha lövés dörrent.
Azok négyen ott álltak a lámpaoszlopra akasztott macska körül, kezükben esernyővázból készített íjak és nyilak.
- Te következel, Dagadt – mondta Kesztyű, a vezér. – Ki a macska?
- U-u-uuuu! – ordította amaz. – Uhhhh! Sziu indiánok vagyunk! Ki a macska? –
Marokra fogott egy nyílvesszőt. – Mit gondoltok, ki a macska? – És torkaszakadtából üvöltve felelt rá:
- Az a rohadt házmester! Az az átkozott, mocskos házmester, aki elvette a labdánkat! - Magasba lendült a keze, és a macskába döfte a nyílvesszőt.
- Most te jössz, Hosszú – mondta a vezér. – Hosszú, ki a macska?
Hosszú megmarkolta a nyílvesszőjét, és a macskának rontott. De ki legyen a macska? Valami komolyat kéne kitalálnia, nem olyan gyerekeset, mint a Dagadt. De mit? Valami olyat kéne mondani, amit ezek nem tudnak utánozni, olyat, hogy hanyatt essenek. Olyat kéne mondani, amit akár maga Tűzoltó Riberra is mondhatna, aki – mindenki tudja – egyszer megrágott és megevett kilenc söröskorsót.
Hogy időt nyerjen, torkaszakadtából ordított, és szökellve ugrált a macska körül, mint aki csakugyan élvezi ezt a játékot. És egyszeriben fölvillant a szeme, mint akinek eszébe jutott valami.
- Vesszenek a fa…
Elharapta a szót: hirtelen kétely fogta el, faszistának vagy fasisztának ejtik-e, amit mondani akart. Elvörösödött, s mint akinek a legutolsó pillanatban jut eszébe az, amiről biztosan tudja, hogy mondják ki fennhangon, felordított:
- Ki a macska? A rohadt zsidók! Vesszenek a zsidók!
Belevágta a nyílvesszőt a macskába, s úgy nézett körül, mint aki biztosan tudja, csakugyan olyan szót használt, amiért nem nevethetik ki.
- Jól van – bólintott Kesztyű. – Rendesen csináltad.
Megmarkolt egy nyílvesszőt, és teleszívta magát levegővel.
- Kérdezz nekem, Hosszú.
Amaz félszegen, boldogan elvigyorodott.
- Ki a macska? – bömbölte. – Kesztyű, ki a macska?
Kesztyű összehúzott szemmel megállt a karmait kimeresztő, zsinegen himbálózó állat előtt, aztán lassan fölemelte a nyílvesszőt, kissé hátrahajolt, és teljes erőből döfött.
- Klári! Az a dög! Az a macska: csak gimnazistákkal megy végig az utcán! Kis kurva, ringyó! Az a macska!
Minden szitoknál ököllel vágott a macskába. Mikor abbahagyta, lihegett, és zavarosak voltak a szemei. Csönd volt egy percig.
- Te nem játszol, Vörös? – kérdezte Kesztyű.
Odanyújtott neki egy nyílvesszőt, de amaz eldobta. Meztelen kézzel esett a macskának, amely utolsó erejével küzdött: a két test egybecsavarodott a zsinegen, tompa, nyávogó hörgés hallatszott, és a vékony, görcsös, kiáltozó gyerekhang.
- Ki a macska? A kurva apám meg az anyám! Jaj, a szemetek, a rohadt dögök! Az apám meg az anyám!
Hüvelykujját a macska szemgödrébe vájta, karjával átölelte az állatot, minden erejével magához szorította, és ordítva, jajgatva sírva fakadt.
A másik három mozdulatlanul, megdöbbenve nézte: mindegyik tudta, hogy a Vörös szülei meghaltak: nyolc nappal ezelőtt végzett velük egy géppisztolysorozat, mikor burgonyáért álltak sorba a Vásárcsarnok előtt."
erol 2023.05.11. 13:40:55
Gery87 2023.05.11. 14:01:35
"Később azonban a témát sokszor látva, tapasztalva, ez egyfajta maradvány, atavizmus."
Hülyeség, szimplán hülye, neveletlen, beteg kis gecik csináltak ilyet, mi sem voltunk szentek de eszünkbe nem jutott volna ilyesmi.
Már megint van valami a fejedben aztán azt hiszed az egész világra ráhúzható és úgy van mindenkinél, egy nagy francokat.
"Pedig ilyen mindig volt."
És? Ez mire érv?
Az hogy mindig voltak akik kínoztak állatokat akkor már ettől jó vagy semleges dolog lesz?
Vagy mi?
"Aztán lassan ez megszűnt, amikor az ókorban megjelent e mezőgazdálkodás, s a vadászat immár csak kiegészítő szerepet kapott. Már nem kellett minden férfinek megtanulnia a vadász szakmát."
Aki ma állatot kínoz szimplán egy fasz és nincs semmiféle atavizmus, semmi köze ennek a kultúrához, meg bármi beavatáshoz, továbbéléshez.
Gery87 2023.05.11. 16:16:00
Érdekes...
Hát proliéknál ilyen "élőállat vuduzás" megy, el tudtam képzelni, bár nem igen akartam.
2023.05.11. 17:03:48
A legérdekesebb, hogy ebben a progresszív liberálisok is részt vesznek, pedig hát nem éppen a másság a tisztelendő, védendő?
Boldeone2 2023.05.11. 18:34:39
A szülő a bűnös: a gyerek azokat az attitűdöket viszi tovább, amit az apjától, anyjától lát
Ha azok kegyetlenek és agresszív módon élnek, akkor a gyerek is olyanná válik. Akkor már sajnos az iskola sem tehet sokat, ez a tapasztalat
Én gyerekként már a Búvár Újságot olvastam, akkor már lehetett tudni, hogy mire van szükség és elindult a Madarász szakkör a gyerekeknek. Ez téli madáretetést jelentett, meg a madárfogó emberek figyelését
A vadászokat ekkor utáltam meg, utána meg disznóvágó embereket is
Orbán visszataszító volt a disznóölésen, az valóban atavisztikus szokás. Én zöldként, progresszívként nem tennék ilyet
Ez megint alapfilosz: valaki képes a szeme közé lőni egy szép szarvasnak, valaki nem. A leggusztustalanabb a hobbiölés, amikor gazdag faszok hobbiból vadásznak, majd utána berúgnak és kurváznak is
A lényeg: le a feudális csökevényekkel! Aki figyelt, az már a 80- as években gyerekként ki tudta alakítani a haladó, progresszív szemléletet, aki meg gyermekként is hülye volt, az felnőttként is hülye állatkínzó maradt....
2023.05.11. 18:50:15
Wildhunt 2023.05.11. 19:20:13
erol 2023.05.11. 19:26:04
Boldeone2 2023.05.11. 20:14:20
Volt a Galaktika magazin anno ebben a témában. Bircának volt is ilyen blogposztja
@Wildhunt: Nem olvastam
vasútihíd 2023.05.11. 20:38:04
2023.05.11. 21:37:53
Vajon tönkre tenni sokak életét, vagy nagy összeget lopni a társadalomtól kisebb bűn?
2023.05.11. 21:39:20
erol 2023.05.11. 21:56:24
erol 2023.05.11. 22:03:52
Hülyeség, azért nem csinálják mert nem akarnak ártani egy másik élőlénynek, mert sajnálják, mert elképzelik, hogy milyen rossz lenne, ha ezt velük tennék. Szerinted csak azért nem kínoznak állatokat többen mert undorodnak a vértől? Elég szomorú lenne...
Boldeone2 2023.05.11. 22:14:38
- Dehogy nincsenek! Az a civilizáció alapja, hogy voltak erkölcsileg kiemelkedő emberek, meg voltak kiemelkedően erkölcstelenek
Kikérem magamnak, hogy tömeggyilkosokkal egy lapra tegyél!
Ha magadat Hitlerrrel vagy Sztálinnal egy erkölcsi szinten gondolod, az nagyon gyenge bizonyítvány!
Boldeone2 2023.05.11. 22:25:17
Semmilyen civilizáció nem tartható fenn, ha szabadon lehet ölni, azt üdvözli a rendszer
Az állatok ölése " hobbiból" az maximálisan elítélendő! ....és a kínzása is...Ha ilyennel találkozom, akkor én azonnal beavatkozok, ha kell fizikai erővel, mert úgy a helyes erkölcsileg
Ugyanez az orosz haború analógiában: nem szemlélője kell lenni egy agressziónak, hanem be kell avatkozni valakiknek
2023.05.11. 22:55:40
@Boldeone2: a progresszív liberalizmus tömeggyilkos eszme. Ha ilyen komolyan veszed a "ne ölj"-t, akkor gondolom az abortuszt sem támogatod. Vagy orosz háborúpárti celebek felrobbantását sem. Egyébként a parancsolat értelme tágabb: szóval sem lehet ölni mások lelkét, reményét. Az állatok bántalmazása ennek csak kis és nem legsúlyosabb része.
Boldeone2 2023.05.11. 23:02:29
- Ez hülyeség a progresszív liberalizmusra hivatkozva még egy embert sem öltek meg a történelemben, ellenben a nácizmussal, kommunizmussal
Nem vagyok abortuszpárti, de az ellenzője sem. Van egy biológiai határ , ameddig még végrehajtható a beavatkozás
Az anya jogát fenn kell tartani a döbtéshez, az állam ebbe nem utaghat bele!
Boldeone2 2023.05.11. 23:08:10
erol 2023.05.12. 00:17:30
Igen, az emberek önzőek.
Egyébként te csak azért nem gonoszkodsz mert félsz a következményektől?
Nekem pl eszembe se jut, hogy kínozzak egy élőlényt, függetlenül a következményektől. Egyszerűen fel sem merül, más dolgokkal foglalkozom és ez így van minden normális emberrel. Elég abszurd kép: igen kicsim, kapsz egy kiskutyát a szülinapodra, csak előbb kiszúrom a szemét egy másik kiskutyának, de ígérem a tiéddel nem csinálom, puszi, nagyon szeretlek. Ez elképzelhetetlen, aki állatot kínoz, az gyűlöl mindent és mindenkit.
2023.05.12. 07:17:39
Akkor miért baj, ha önzésből, mert valakinek úgy tetszik, állatokat bánt.
Csak részben a félelem miatt nem teszem. Vidéken, kiskoromban egyébként gyakran találkoztam a jelenséggel. Egyáltalán nem volt szokatlan a fölösleges macskákat csak úgy megölni, emésztőbe dobni stb. Vagy a nem tetsző kutyát megdobni, rugdosni. Felnőttek is csinálták. Bár én nem ott nőttem fel, de sokat voltam vidéken és kb. mindegyik gyerek kínzott játékból állatokat. Én nem jutottam el idáig, max legyekkel játszottam, de nem volt tabu a dolog. Hogy miért nem csináltam? Nem tudom, nem volt kedvem, meg valahogy barbár is lett volna. Később, mikor saját állatunk lett, megfordult a fejemben, hogy én is kipróbálok ezt-azt, de valahogy unalmasnak és primitívnek tűnt. Az ottani vidéki gyerekek egyébként azóta felnőttek, átlagos emberek lettek.
Amit te írsz, valóban abszurd.
Én próbálom nem követni az általános liberális ítélkezést.
2023.05.12. 07:19:29
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 07:58:02
Csak itt eleve nem általában az állatkínzásról írtam. A céltalan állatölés, kínzás megítélése mindig negatív.
Az indokolt kínzásról, ölésről van szó.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 07:59:17
A lánc végén mindig az önérdek van. Csak a szintek másak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 08:01:58
Akkor fér bele, ha nem céltalan.
Ugyanez egy laboratóriumi vizsgálatban állatot kínozni, mint csak úgy az utcán, kedvtelésből?
Olyan ez, mint a húsevés. Isten rossznak tekinti, de szükséges rossznak.
Gery87 2023.05.12. 08:18:25
Nem kell hasonlítgatni, nyilván vannak szörnyűbb dolgok, de egyszerűen a kínzás aljas dolog, normális ember ilyet nem csinál, soha. Pont.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.12. 08:19:03
Gery87 2023.05.12. 08:22:03
"Milyen rossz lenne, ha velük tennék" - ez eleve önző hozzáállás."
Marhaság, pont az a lényeg hogy bár valóban mindenkinek saját maga a legfontosabb képes vagy ezt másokra is kivetíteni és átérezni mi lenne ha.
Ennél "testvéribb" dolog nincs.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 08:22:19
Azt mondod, az ősember nem a földesurak parancsára vadászott???
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 08:23:15
A legfelsőbb keresztény erkölcs mögött is ez van.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.12. 08:25:58
Gery87 2023.05.12. 08:26:02
Nos az amit leírtál, nem "normális" csak sajnos átlagos és vidéki.
Sajnálom hogy ennyi pronyó között nőttél fel, nálunk ez pl abszolút nem volt jellemző, egy gyerek se csinálta, nem is gondoltunk ilyesmire.
Gery87 2023.05.12. 08:27:26
És látod nem kell hozzá isten hogy én is értsem és valljam.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.12. 08:29:00
Egyébként nálunk a nyolcvanas években volt sorozatos botrány a géppisztolyos vadászatból, pedig ott csak annyi történt, hogy az ostoba munkásőrtársaságban otthonhagyták a fegyvert, és akkor lőtt a géppisztollyal, természetesen nem sorozatlövésben, a vadászat szabályait betartva.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.12. 08:34:31
wangfolyo.blogspot.com/2014/01/az-allatok-megaldasa.html
www.keon.hu/kecskemet/allatszenteles-remete-szent-antal-napjan
most húsvétkor is vittek Aradon az ortodox templomba kutyát, macskát, kecskét.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 09:52:31
Mert keresztény kultúrkörben létezel, ez akkor is hat rád, ha ateista vagy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 09:54:11
Pedig előjön is mindenhol.
Persze a nagy többség elveti.
Boldeone2 2023.05.12. 09:56:22
- Egy háború sem. Az csak egy eszme, nem is állameszme. A legfelvilágodult emberek szinte mind progresszív liberálisok
A valódi zöldprogresszív -liberális, az alapból elveti az erőszakot, az agressziót: " megvilágosodott " mint Buddha, vagy Vardmahána ( dzsainizmus )
Boldeone2 2023.05.12. 10:01:02
Ha egy hagyomány rossz, mint a spanyol galgózás, akkor azt meg kell tiltani, ha kell az EU is közbeléphet, illetve a civil szervezetek
Nem véletlenül van megszigorítva a vágőállatok megölési feltétele, előtte el kell kábítani, stb
Boldeone2 2023.05.12. 10:05:11
www.azenkutyam.hu/elet/galgo-spanyol-agar/
A bikaviadalok és a galgók miatt. Ez nekem barbár, primitív, kegyetlen népszokás
Görögorszagban pl " urak " a kutyák és a macskák. Mindent szabad a háziállatoknak
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 10:15:08
A Balkánon ez így van mindenhol.
Nagyon sok a félkóbor kutya és macska. Azaz nincs gazda, de valakik rendszeresen adnak nekik enni. Így egy adott ház környékén vannak állandóan.
ZorróAszter 2023.05.12. 10:18:04
És jellenző a keresztényi képmutatásra, hogy azzal senki se foglalkozik, hogy mi érte őket amit így igyekeznek megbosszulni.
És igen, fennáll a veszélye hogy később valóságos szörny válik belőlük. Nem feltétlenül sorozatgyilkos, de másokba belegázoló pszichopata.
Boldeone2 2023.05.12. 10:20:48
Gery1987 2023.05.12. 10:37:09
Így van persze és Kereszténység nélkül nem lett volna humanizmus, reformáció majd felvilágosodás sem, ezt a történelmi, kulturális feladatát ellátta.
Gery1987 2023.05.12. 10:38:09
Mindenhol vannak hülye kis gecik.
Csak nem mindegy a környezetük hogy reagál erre.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 10:38:28
A humanizmus, a reformáció, a felvilágosodás az emberi történelem sötét lapjai.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.12. 10:39:27
Inkább a falusi életmód sajátos továbbélése.
Gery1987 2023.05.12. 10:41:07
A disznóölésen normál esetben nincs kínzás, nem cél hogy szenvedjen.
Utána meg sima húsfeldolgozás történik.
Nem tudom mi bajod ezzel.
Az az állat azért lett hogy majd megegyék.
Ez az élete értelme és célja.
A vadászat sem ördögtől való. Attól függ miért történik.
A puszta hobbi vadászatot, ami az újgazdag proli Döbrögik egyik pávatolla arra hogy "urak" én is rühellem.
Gery1987 2023.05.12. 10:41:30
Tudjuk te így látod én meg úgy hogy előrelépés.
Gery1987 2023.05.12. 10:50:28
Idővel ezek a szokások kihalnak.
Nem kell isteníteni a "régi paraszti/vidéki világot".
Pont olyan korlátolt, kegyetlen hülyék voltak ott is mint máshol vagy ma.
Saját tapasztalatom is az minél "vidékibb" valaki annál szarabbul válik az állataival, annál inkább nincs állattartási kultúra, és annál inkább nem ér semmit a "jószág" élete és jólléte.
Az csak romantikus mese hogy az állatot megbecsülték meg jól tartották mert megélhetés stb....faszt.
A másik véglet meg a nagyon városi panelpincsis aki kvázi gyerekként tartja a kis vakarcsát.
Wildhunt 2023.05.12. 12:46:13
Billy Hill 2023.05.12. 12:48:59
Wildhunt 2023.05.12. 12:58:32
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.12. 14:18:53
alöksz róz 2023.05.12. 17:11:58
alöksz róz 2023.05.12. 17:21:24
Wildhunt 2023.05.12. 18:30:51
Gery1987 2023.05.13. 18:38:00
Ez nem ostobaság, aki ment már végig egy vidéki falu vagy egy kisváros utcáin (vagy ott lakik) az tudja.
Állandóra kenelbe zárt, meg láncra vert vónyitó kutyák mindenhol...(a karod letépné mert ott gajdult meg a kerítés mögött)
Zsákostul a patakba kúrt macskák...
"hagassá má" "csöndbe legyé mááá"
ez megy egész nap.
Olyan emberek tartanak kutyát, macskát egyebet akire egy marék kavicsot nem kellene rábízni.
Gery1987 2023.05.13. 18:38:22
Pff. nem vagyok "városi".:)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.15. 08:14:59
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.15. 08:17:48