magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pedagógus

A valóságtól való teljes elszakadás jele a ballib burokban.

A pedagógusok státuszával kapcsolatos egyik érv: micsoda dolog, hogy a főnök belenézhet a munkaeszközbe, meg munkán kívül tilos a munkáltatót szidni.

Miközben mindenhol, a védett ballib burkon kívül ez a valóság! Sőt még ott is, mert nem hiszem, hogy sokáig állásban maradhatna egy neves ballib megmondóember, ha holnap elkezdene kritikus lenni pénzadója eszméivel szemben.

Ha a munkáltató ad eszközt a dolgozónak, azon bármit megnézhet a munkáltató, a dolgozó magánanyagait is. Ez a norma gyakorlatilag mindenhol. Sőt, ha a dolgozó magáneszközén van munkáltatói anyag, az is "monitorozás" alá esik.

S számtalanszor ki van kényszerítve a magáneszköz hivatali használata, a munkáltató szabályai szerint.

Jelenlegi munkahelyemen kaptam ugyan teljes felszerelést (egy második legjobb minőségű ThinkPad laptop, tartozékokkal), de telefont nem. S egy csomó hivatali hozzáféréshez kell hitelesítés, ami telefon nélkül nem lehetséges. Így pl. zárat kellett tennem a telefonomra, mert a munkáltató nem küld hitelesítést záratlan telefonra. Szóval kénytelen vagyok zárat használni, pedig nem szeretem az ilyesmit.

Az én helyzetem persze privilegizált, mert van saját eszközöm is, sőt minősegben jobb a hivatalinál, s azt használom magáncélra, de sokak nincsenek ilyen viszonylag kellemes helyzetben.

Olyan meg, hogy bármi véleményt mondok munkaidőn kívül a munkáltatóról teljesen kizárt, persze dicsérni azért szabad. S ezt én is szigorúan betartom. Mindig csak utólag mondtam véleményt munkáltatóról, akkor se kiadva bármi bizalmas infót.

Amikor 2 évig a Coca-Cola dolgozója voltam, ott el is lett ez szépen magyarázva. Szóval minden dolgozó - a főigazgatótól a takarítónőig - a Coca-Cola "nagykövete", élete minden pillanata kihat a cégre, hiszen egy külső ember számára nem különíthető el, hogy az alkalmazott mikor a Cola dolgozója és mikor magánszemély. Pont mint egy igazi nagykövet esetében! Az igazi nagykövetnek nem lehet soha magánvéleménye - ill. lehet, ha azt megtartja magának -, hiszen ő a mandátuma alatt még álmában is az országa kormányát képviseli, szóval még az is kihat országa megítélésére, hogy milyen ruhában milyen filmet néz meg a moziban szabadnapján.

Amikor Kubában éltem a 80-as években, volt is ilyen eset. Egy magyar diplomatát 7 hónap után hazarendeltek, pedig az akkori szokás a minimum 4-, maximum 6-éves kiküldetés volt a diplomatáknál és más hivatalos képviselőknél. Az illető csupán annyit tett, hogy egy szombat délután egy szálloda bárjában túl sokat ivott, rosszul lett, elvesztette eszméletét, majd a szálloda vezetősége, mivel az illető zsebében megtalálták a diplomata igazolványát, értesítette a rendőrséget. Ennyi volt: azaz az ember nem csinált semmilyen botrányt, csak egyszerűen részeg és rosszul lett, de a magyar hatóság megszüntette kiküldetését "munkájával össze nem egyeztethető magatartás tanúsítása" miatt.

Benne is volt a 40-oldalas munkaszerződésben a Colánál: munkaidőn kívül se szabad "nem megfelelő" magatartást tanúsítani. S arról meg egy vastag brosúra volt, mi nem megfelelő. Olyan szabályokkal, melyek a Kádár-kori szakszervezeti és vállalati üdülők szabályzatára emlékeztettek. Persze a szabályokat soha élő ember még nem tartotta be, ez nem is lehetséges, nem is ez a cél. A valódi cél: a félelem légkörének megteremtése, s hogy ha bármi "baj" is akadna, bárki azonnal kirúgható legyen teljesen szabályosan.

Egyik vicces esetem ezzel kapcsolatban. Késő délután jön a körímél, hogy mit nem szabad viselni az irodában. Persze a férfi rész rövid, kb. annyi, hogy ne hordjunk strandpapucsot és izompólót. A női meg nagyon hosszú, ez érthető, nőként sokkal nagyobb az esély "szabálytalanul" öltözni. Alaposan tanulmányoztam is a szabályzatot. Azonnal meg is láttam az engem izgató részt, a cicanadrágot és a feszülős nadrágot. A szabályzat szerint tilos a félhosszú cicanadrág, nem is baj, azt nem szeretem. A hosszú cicanadrág és minden feszülős nadrág (pl. bőr) meg tilos pólóval, de engedélyezett, ha a felsőruha takarja teljesen a feneket. Szép ábrák is voltak, hogy "ezt nem szabad" és "ezt szabad". Véget is ér a munkaidő, megyek haza, jön a lift, beszállok, s szemben áll a előbbi ímél küldője, az egyik HR-es csaj. Gyakorlatilag az "ezt nem szabad" ábra szellemében öltözve, műbőr cicanadrág színes csillogó pólóval, mely kb. a fenék felét takarta, szerintem saját magát rajzolhatta le az ímél készítése közben. Végignéztem, ő elmosolyodott, szerintem kitalálta gondolatomat, hogy éppen konstatálom a drasztikus eltérést az ímél és a valóság között.

Nyilván a Coca-Cola talán végletes példa, mert ez a világ egyik legnagyobb cége, nagyon kemény szabályokkal. De valamivel enyhébb formában ugyanez az egész céges világra jellemző.

Hozzá kell tenni: mivel a szabályok abszurdak, így a valóság mindig enyhébb. Ahogy a kommunizmusban: a látszat uralma van, de a hatalom mindig léphet, ennek tudata a lényeg. Szóval a valóságban minél alacsonyabb pozíciójú egy dolgozó, annál szabadabb. A Colánál én "könyvelő" voltam, ez a legalacsonyabb pozíció a nem-fizikai dolgozók között, alattam csak a kamionsofőrök, vagyonőrök és takarítónők voltak.

Ez a "könyvelő" is vicces, hiszen nem vagyok könyvelő. A valóságban ez azt takarta, hogy kezeltem 7-8 SAP-modult, melyeken keresztül elhelyeztem azokat a bejövő pénzeket, melyeket a program nem tudott automatikusan elhelyezni. Egyszerűen a Colánál hatalmas struktúra van. Az egyik nagy részleg a pénzügy, s ezen belül van: bejövő pénzek osztálya (ezen voltam én), kimenő pénzek osztálya, behajtási osztály, ellenőrzési osztály, stb., már nem emlékszem mindegyikre, s csak a részleg központi részében voltak igazi szakképzett könyvelők, mi tulajdonképpen a részmunkákat csináltuk nekik.

Szóval az én szabadságom nagyobb volt, mint a főnökömé, s sokkal nagyobb, mint az ő fönökéé, a legnagyobb főnök meg mozdulni se mert. A hárommal felettem lévő főnök pl. nem mert KFC-ben ebédelni, mert a KFC-ben a menühöz Pepsi-ital volt, s aztán nehogy meglássa valaki mit iszik. Nálam ezt mindenki leszarta volna, túl jelentéktelen ember voltam ahhoz, hogy bárki felvesse mit csinálok evéskor.

De ha elkezdtem volna szidni a céget, annak gyors következménye lett volna az én esetemben is.

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8118122240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.15. 08:23:15

És ez az egész úgy van most tálalva, mintha valami új dolog lenne ebben a kietlen orbanisztánban. 30 éve kezdtem dolgozni a Magyar Hitel Banknál, bőséggel az Apró-időszakban, az első dolog az voit, hogy ugyanazt elmagyarázták, amit a Coca-Colával kapcsolatban írtál.

Serény Vélemény 2023.05.15. 09:04:23

mert a KFC-ben a menühöz Pepsi-ital volt, s aztán nehogy meglássa valaki mit iszik

A KFC brand a Pepsico tulajdonában van.

És ez ilyen amerikai sajátosság, pl az USA összes autógyártójának a felsővezetése egy kerületben lakott (mert hasonló jövedelmúű emberek hasonló lakóparkokban lanak), gyakorlatilag szomszédok, de pl a Lee Iacocca soha nem mehetett át a szomszédjához - aki a konkurens autógyártó felsővezetője volt - mert ha meglátták volna, együtt a konkurenciával, akkor az amerikai tröszt-ellenes törvények miatt keresztre feszítették volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.15. 09:06:27

@Serény Vélemény:

Itt egy távoli leányvállalat közepes szintű menedzseréről beszélünk, vedd észre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.15. 09:10:52

@Deak Tamas:

Én azt mondtam, valamilyen szinten ez még el is fogadható.

Hiszen ha utálom az x céget, minek dolgozom ott? Hiszen az nem mondható, hogy nincs választék.

Nem olyan, mint a kommunizmusban, hogy csak az államnak tudok dolgozni.

Serény Vélemény 2023.05.15. 09:13:43

Ja és én most kaptam levelet, ami szerint 1) nem törölhetek céges e-mailt. (Ez régebben is így volt.) 2. az összes céges levelezőrendszerben levő levelezésemet archiválják és öt évig megőrzik. 3. Magáncélra nem lehet a postafiókunkat használni.

mindezt az édesjóanyánk korrupcióellenes szabályozása miatt.

És ugye ezek szerint:
- az (egyébként német) anyánknál és európa szerte kiterjedt korrupció van.
- a korrupcióban részt vevők annyira sík hülyék, hogy a saját céges e-mail címükről intézik a korrupciós ügyeket.

Serény Vélemény 2023.05.15. 09:14:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: HÁt.. így is hülyeség, meg úgyis. Úgy látszik mindenkinél és mindenhol el van gurulva a gyóccer.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.15. 09:34:41

@Serény Vélemény: nekem volt olyan hívásom, hogy - nyilván ezekkel a típusokkal - : "Jó napot kívánok, XY vagyok a ZX Spectrum üzletág igazgatója. Elromlott a Commodore 64-em :)". Meg is ismételtettem vele, biztosan jól érthető legyen majd a felvételen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.15. 09:36:46

@Serény Vélemény: én sem törlök, ez így jobb. Egyszer ráfáztam, hogy nem tudtam bizonyítani valamit amit pedig megírtam emailben (ez még az ilyen 15 MB postafiókok korszaka, amikor szenvedni kellett a céges rendszerekben is, az elküldött leveleket tehát nem mentettem alapból), azóta én soha semmilyen céges üzenetet nem törlök.

_Neville 2023.05.15. 09:37:24

Hát ez a KFC-s sztori elég abszurd :D

Serény Vélemény 2023.05.15. 09:43:43

@Deak Tamas: a múlt század nyolcvanas éveiben?
:-O

Ja...., vagy csak szimbolikus, vagy fedőnév a két típus.

Serény Vélemény 2023.05.15. 09:46:00

@Deak Tamas: Ja, de nekem most, ebben a pillanatban kb 10000 (tízezer) darab oylan levelem van, ami csak arról szól, hogy valami, aminek működnie kell, működik. Más értelme nincs, csak hogy ha nem működik, akkor azt írja (a robot), hogy nem működik és akkor be kell avatkoznom.

ZorróAszter 2023.05.15. 10:14:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Elvileg a közszolgák a közt szolgálják és nem az államot. Sőt az államnak is a közt kellene szolgálnia.

Így nem ugyanaz a helyzet az orvosoknál, vagy a tanaraknál, mint a Coca Colánál.

Ha veszélyben érzik a betegek vagy a tanulók érdekeit, akkor nem köti őket a lojalitás az államhoz.

2023.05.15. 10:50:10

Az egésznek a mélyén azért nem ez van, hanem a szánalmasan alacsony fizetés. Amit azonnal és drasztikusan növelni kéne, ehhez az EU-s pénzeknek semmi köze nincs.

Boldeone2 2023.05.15. 11:00:05

Meg kell fékezni az orwellizálódó, elnyomó államot, valójában a Fidesz- rezsimet amely minden munkavállalói és személyiségi jogokat megpróbál elvenni a közszféra dolgozóitól
Hasonlóan ahogy az EÜ- státusztörvényhez, amely a jogok leépülésével járt
Pl a feleségenek állami engedély kellett a magánvállakozás tulajdonlásához. Egészségügyi vezető helyett , egy rendőrge.i van kineveze erre a feladatra...
Itt zajlik a diktarúra, a minden eddiginél nagyobb elnyomás kiépítése: tegnap az egészségügy, holnap a tanárok, vagy bárki...
Orbán hoz egy rendeletet és bárki életét tönkre teheti

2023.05.15. 11:24:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a kormányzat egy szereplő.

az országgyűlés, a kormányzat (a kormányhivatal), az önkormányzat, a bíróságok. és ezen túl megannyi közélet szereplő. helyi egyesületek, a vallásfelekezetek, az iksolák, közte egyetemek, a pénzintézetek (akiknek ez a vezetőit nem választják, de lehetne választani), vagy a média (ugye lehet egy városi vagy megyei főszerkesztőt, vagy akár országgyűlési tudósítót választani).

ha a közhatalom osztott, akkor azt, hogy mi a közjó a nép mondja meg. és egy széles körben kiválasztott elit.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.15. 12:15:55

@Serény Vélemény: nem, csak ha megneveztem volna a két márkát, könnyebben beazonosítható lett volna a cég, annyira jellegzetes dologról van szó. Tényleg olyat képzelj el kb. hogy a Pepsi üzletág igazgatója vagyok és nem működik a Coca-Cola rendelő honlap.

Gery87 2023.05.15. 15:22:41

"A pedagógusok státuszával kapcsolatos egyik érv: micsoda dolog, hogy a főnök belenézhet a munkaeszközbe, meg munkán kívül tilos a munkáltatót szidni."

Ez azért nem ilyen egyszerű.
Magántelefonhoz semmi köze, a munkahelyen kívüli magánélethez, magánvéleményhez meg pláne.

De ezt te is elmondtad a "buzilobbisták" kapcsán, szóval ne akard beadni az ellenkezőjét!

"Miközben mindenhol, a védett ballib burkon kívül ez a valóság! Sőt még ott is, mert nem hiszem, hogy sokáig állásban maradhatna egy neves ballib megmondóember, ha holnap elkezdene kritikus lenni pénzadója eszméivel szemben."

Ne mosd össze a tanári, meg akármilyen szakmát, munkát a politikaival!
Nyilván elvárható adott ponton túl (nem arról van szó hogy semmi belső kritika nem lehet) hogy ha nem értesz egyet a párttal, akkor lépj ki.

Az hogy egy tanár meg akármilyen munkavállaló egyébként mit gondol a kormányról, magánügy.

"Ha a munkáltató ad eszközt a dolgozónak, azon bármit megnézhet a munkáltató, a dolgozó magánanyagait is. Ez a norma gyakorlatilag mindenhol. Sőt, ha a dolgozó magáneszközén van munkáltatói anyag, az is "monitorozás" alá esik."

Már ha adnak.
A magáneszköz megint más, ahhoz semmi köze.
Meg az is fontos kérdés hogy mit és mi alapján akar nézni az állam!

"Olyan meg, hogy bármi véleményt mondok munkaidőn kívül a munkáltatóról teljesen kizárt, persze dicsérni azért szabad. S ezt én is szigorúan betartom. Mindig csak utólag mondtam véleményt munkáltatóról, akkor se kiadva bármi bizalmas infót."

Mert ilyen hülye vagy!
Ilyen alapon a sztrájk se jogos soha sehol hisz nem kritizálhatsz meg bírálhatsz?
Álljon már meg a menet!
A lejáratás, bemocskolás, alaptalan vádaskodás megint más mint a kritika, pláne ha pl tanárként az egy szakmai kritika!
Egy tanár pláne had kritizáljon!
Jobb helyeken azért kurvára nem úgy van hogy a tanár kussoljon és ne bírálja az oktatást mert baj lesz!

MI vagyunk az államért vagy az állam értünk?
Hol élünk bassza meg?

"Amikor 2 évig a Coca-Cola dolgozója voltam, ott el is lett ez szépen magyarázva. Szóval minden dolgozó - a főigazgatótól a takarítónőig - a Coca-Cola "nagykövete","

Kurva nagy fasság.
persze Orbán amekkora neoliberális tőkés geci e téren, gondolom ezt nem bánja.
persze ilyenkor te sem..

Gery87 2023.05.15. 15:26:06

@Deak Tamas:

És akkor ez kurvára rendben is van mert már régóta van?
Mondjuk amekkora "konzervatív segghülye vagy" neked a jobbágysor is megfelelő lenne "mer régóta van".

Gery87 2023.05.15. 15:28:58

@ZorróAszter:

Hiába mondod neki, most Orbán és a Fidesz a "CocaCola" ezért most Orbánnal kell egyet érteni.

Mikor régen a "libsi buzik rúgta ki valakit" mert "nem buzi libsiként viselkedett munkaidőn túl" akkor ugyanezt a sztorit írta le csak akkor a multi rossz volt, most hogy a tanárokról van szó meg egyből jó példa lett!

sync 2023.05.15. 15:37:37

Én tudom, hogy mit keresnek a pedagógusok laptopján: azt, hogy az államilag előírt tananyagot tanítja-e. Pontosabban, hogy az államilag előírt, egyetlen történelemértlemzést tanítja-e. A többi szak abszolút érdektelen.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.05.15. 15:52:15

@Gery87: "És akkor ez kurvára rendben is van mert már régóta van?"

Annyiban igazad van, hogy ez nem érv, pontosabban önmagában nem az (bár minimum elgondolkodtató, hogy ha régen így van, akkor nincs-e véletlenül valami komoly oka is, hogy így legyen).

Azonban szerintem ez általános erkölcsi alapvetés is. Mármint hogy nem szarunk a fészkünkbe. Én pl. nem nagyon szeretem a munkahelyemet több okból is. Azonban tőlük kapok jó fizetést, ezért szándékosan nem okoznék nekik kárt. A nagy cégek mindenhol szarok, ezzel nem lehet mit tenni (a kicsiknél meg sokat kell dolgozni). De mivel kifejezetten nem rosszak velem, én sem utálom őket (A nem szeretem nem egyenlő azzal, hogy utálom, ugye). Igenis elismerem a jogukat arra, hogy ha a munkatársuk vagyok, akkor ha nem is készítek róluk főműsoridőben a saját költségemen dicsőítő reklámokat, azért elvárhatnak annyit, hogy nyilvánosan ne gyalázzam őket. Szerintem ez emberi és erkölcsi kérdés is, ráadásul még régóta így van és még törvényes is. Ez a 3 már elég ahhoz, hogy elfogadjuk.

ZorróAszter 2023.05.15. 16:13:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ideális esetben a kormányzat. Csakhogy ma már a középosztály is érzi, hogy az oktatás pocsék, a diplomák túlnyomó többsége semmit sem ér. A szakmunkásképzők meg gladiátorképzők.

Ez így már összeszerelőország munkerőpiacára se jó.

Serény Vélemény 2023.05.15. 18:03:40

@ZorróAszter: A hét végén (szombaton) vittem a fiamat nyelvvizsgázni. (Középiskola, B, angol) Nagyon sokan voltak ott. Nagyon-nagyon sokan. Eszméletlenül sokan.
Következtetés: a jelenlegi oktatási rendszerben is lehetséges középiskola 10-11 osztályára eljutni B nyelvvizsgára.
A vizsga fizetős, de ha sikerül, akkor visszafizetik az árát (40e fölötti huf)

ZorróAszter 2023.05.15. 22:26:41

@Serény Vélemény:

Ellenpéldákat én is tudok. Az összkép látszik siralmasnak.

Egyébként ha jól tudom, egyes középiskolákban helyben van a nyelvvizsga.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.16. 07:20:13

@Gery87:

Mondjuk, te X alkalmazottja vagy. Megtudod, hogy a cég Y terméke rossz.

Ezt a infót elterjesztheted?

2023.05.16. 08:06:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a tanár rendesen nem a kormány (kormányhivatal) alkalmazottja. hanem az állami alkalmazott. és ennek csúcs intézménye rendesen nem a kormány. orbán és az orbánisták úgy képzelik. rendesen a közhatalom osztott.

2023.05.16. 08:09:14

@Serény Vélemény:
és hétvégén hány általános ment nyelvvizsgázni a 36 ezres vásárosnaményi járásban? tartok tőle, hogy nagyon nagyon kevesen. az is lehet, hogy senki.

2023.05.16. 08:23:32

@Serény Vélemény:
van egy kormányzó, aki focipályát épített mindenhová, de még ebből se szervezett egy sportiskolai rendszert. hanem az emberei szétlopták a tao pénzeket. ezek az emberek egyszerűen hülyék ahhoz, hogy bármiből rendszert építsenek. akkor se ha sok pénzt tolnak a rendszerben. illetve egész egyszerűen tisztességtelenek. és amit csak lehet szétlopnak, maguknak lenyúlnak. és mindezt egy bugyuta álszent "magyarkodással" teszik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.16. 08:24:57

@zavaleta: én ezzel egyetértek, de elvieg ettől nem fognak jobban tanítani. Ez a dolog analóg az orvosokkal, mentőkkel, tűzoltókkal. Sajnos ez egy hivatás, nem mindenki alkalmas rá, és például száz éve az akkori tanítók gőzerővel melóztak ismerve az ország helyzetét, és akkor sem voltak túlfizetve. Ez is a rendszerváltás ősbűne, a kádári típusú munka osztrák bérért.

sync 2023.05.16. 08:26:26

@Deak Tamas: ein volk ein reich ein führer

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.16. 08:35:20

@sync: a német nyelvben a főneveket nagybetűvel kell írni.

2023.05.16. 08:38:56

@Deak Tamas:
a két véglet van. az egyik, az szdsz-es oktatási rendszer, amiben azt mondják, hogy az oktatás valójában egy piaci szolgáltatás. tehát minden iskola és minden tanár úgy tanít, ahogyan akar. anarchia közeli állapot gyurcsánnyal. a másik pedig egy totálisan központosított rendszer orbánnal.

2023.05.16. 08:47:34

@fofilozofus:
ha egy így lenne, akkor még mindig a fáraót imádnák egyiptomban.

a fidesz a 14. éve kormányoz teljatalommal és mszp-szdsz-es kinevezettnek régesrég lejárt a mandátuma. tehát akiket leváltanak azok már fideszesek. és egyébként rendben van. váltsák le az iskolaigazgatót. a fidesz nevezte ki, a fidesz váltja le. és amíg a többség a fideszre szavaz, addig ezt meg lehet tenni.

de a kémiatanárt küldik el követlen. azt, aki nem politikai kinevezett. hanem azt mondják, hogy a kémia tanár ne bírálja a kormányt. és elbocsátja a tankerületi vezető. ez nem hierarchia bazdmeg, hanem fasizálódás. amikor ül egy pribék a kormányhivatalban és azt gondolja, hogy ő akárkinek keresztbe tehet. mert ő a vezér szolgája. ez a führerprinzip.

tehát itt már régen nem arról van szó, hogy orbán kinevezi a tankerületi főigazgatókat, az az iskolaigazgatót, és az kirúg tanárokat, hanem miniszteri utasításra egyszerű állampolgárokat vegzálnak. és a fideszen belül kellene rájönni, hogy ez így nagyon nem lesz jó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.16. 08:49:20

@Boldeone2: "Tehát, mert a veszély nagy, vagyis inkább nagy lehet, ha elhárítására nem készülünk, mert minden szövetségi érintkezések mellett is élni nem fog azon nemzet, mint azon ember sem, kit nem saját életereje tart fel, hanem csak másoknak gyámolítása."

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.05.16. 08:52:43

@cvsvrs: és az eredmény mérhető, az első alapján működő angol világbirodalom ötven év alatt a világ negyedének birtoklásából jelentéktelen lett, míg a második példát kiválóan megtestesítő román görögkeleti egyházakból kikerültek ötven év alatt 130%-al növelték az ország területét, népességét.

sync 2023.05.16. 08:59:34

@Deak Tamas: Enélkül is tudod, hogy mit jelent.

2023.05.16. 09:19:20

@Deak Tamas:
orbánizmus a bizáncosodás, az ortodoxia. amiben ortodox nacionalizmus (~fidesz) az egyik véglet. az ortodox liberalzmus (~szdsz) a másik ez a balkán politikája. ami a kárpát-medencében kifejezetten a románoknak kedvez. az ortodoxiában románia fejlődik és nem magyarország.

Yorg 2023.05.16. 09:39:21

@cvsvrs: Szokás szerint baromságokat beszélsz. Bizánc legközelebbi analógja a mai világban az EU.

2023.05.16. 09:41:59

@Deak Tamas:
bulgária. van két nagyhatalom, amelyik befolyást akar szerezni a balkánon. az egyik a kelet. az orosz. ezzel a féllel tárgyalnak az ortodox nacionalisták. a másik pedig a nyugat. ha ők az erősebbek, akkor velük tárgyalnak az ortodox liberálisok. és a bolgár politika hétfőről keddre 180 fokos fordulatot vehet. a román politika is ilyen. ehhez a körhöz csatlakozott magyarország. orbán az ortodox nacionalista. és gyurcsány az ortodox liberális.

ez balkáni közállapotokat eredményez. románia így fejlődik. és bulgária is így fejlődhet. magyarország aligha. hanem a balkáni szintre süllyed. szlovákia is. van egy ortodox liberális brancs. és az ortodox nacionalista ficó, orbán nagy haverja. ezzel a szélsőségeket felnvonultató balkáni politikával zuhannak. és ugyanez vár a csehekre akkor ha nem találnak középutat.

2023.05.16. 09:48:29

@Yorg:
az eu is úgy működik, hogy van két opció. az egyik az ortodox liberalizmus. gyurcsány. és a másik az ortodox nacionalizmus. orbán. és egyik se jó.

közép-európa problémáira államok szintjén nincs megoldás. mert a belpolitikában az államok szintje alatt van megoldás. a városi, vidéki (megyei) önkormányzatoknak kellene kapcsolatot építeni részben a szomszdéainkkal, részben a szövetségesekkel még egyszer az államok szintje alatt.

a külpolitikában pedig az államok szintje felett kellene a megoldást keresni.
orbán politikáját egyetlen közép-európai állam se fogadja el. ez a "pávatánc" a balkáni politika.

brüsszel is ugyanezt csinálja. a brüsszeli politbürónak része orbán.

Yorg 2023.05.16. 09:57:16

@cvsvrs: "mert a belpolitikában az államok szintje alatt van megoldás. a városi, vidéki (megyei) önkormányzatoknak kellene kapcsolatot építeni részben a szomszdéainkkal, részben a szövetségesekkel még egyszer az államok szintje alatt."

Az nem zavar egy cseppet se, hogy rajtad kívül SENKI se gondolja ezt?

"brüsszel is ugyanezt csinálja. a brüsszeli politbürónak része orbán. "

Nem ugyanaz, mert Brüsszel demokratikus legitimációja szinte nulla, míg Orbáné az egymás utáni négy kétharmad.

2023.05.16. 10:11:24

@Yorg:
és ráadásul orbán egy balfasz (vagy zsarolják), mert azt mondja, hogy ebben a helyzetben az oroszok az erősebbek. lényegében az orosz álláspontot mondják. az eu tagállamai saját belátásuk szerint se szállíthassanak fegyvert. (ha ezt minden ország maga dönti el, akkor orbán ebbe miért szól bele). és így legyen béke. ami orosz győzelmet jelentene. orbán sose mondja azt, hogy az oroszok is menjenek vissza akár febr.22 előtti hátorok mögé, vagy akárhová. szóvel az egy nyíltan oroszbarát politika. ami moszvát egy szóval nem bírálja.

a bolgár politikában ez is benne van. amit orbán mond. ezt képviseli konsztandinov. aki most talonban van. ha tényleg a ruszkik vennék át az irányítást, akkor szófia keblére ölelni putyint is. mivel a nyugat tűnik ez erősebbnek ezért boriszov és petkov egymást licitálják felül antalntizmuban és européerségben. ez a balkán.

2023.05.16. 10:22:31

@Yorg:
a média a szélsőségeket felerősíti és ez a politika mindkét tábor bukásához elvezet.

a belpolitikában az orbán megbuktatta gyurcsányt. illetve foglyul ejtete. csakhogy ez megfordítva is igaz. az orbánizmus sírja is jó előre meg van ásva brüsszelben. felett is ott van egy üvegplafon, ami alól nem fog tudni kitörni. a gyurcsányizmus foglya. csak végül nem dobrev klára öli meg, hanem navracsics, vagy a pártján belül lázár. szóval a saját sameszai fordulnak majd ellene. a fideszben se mindenki hülye, meg náci és látják, hogy az ez politika nem lesz jó.

és kérdés, hogy mi az alternatíva? akkor az, hogy a magyar hagyomány. a közép-európaiság. a szomszédsági és szövetségi kapcsolatok önkormányzati szinteken a belpolitikába. és középeurópai összefogák a külpolitikában. ehhez kell egy középutas kormányzó. és orbán az?

Yorg 2023.05.16. 10:32:09

@cvsvrs: "mert azt mondja,..."

Nem azt mondja. A balfasz meg te vagy.

"az eu tagállamai saját belátásuk szerint se szállíthassanak fegyvert. "

Pont az ellenkezőjét mondja!! Egyszerűen nem értem, minek jó neked nyilvánvaló hazugságokat idehányni.

"ami moszvát egy szóval nem bírálja."

Megint hazudsz. Rendszeresen bírálja.

2023.05.16. 10:35:22

@Yorg:
van egy európa parlament. és abban a nyugatosoknak kétharmaduk van. és van az európai buzottság, amelyik a szerződések őre. ők mondják meg, hogy ki vagy mi sérti az európai értékeket. brüsszel ugyanúgy visszaél a hatalmával európában, ahogyan orbán visszaél magyarországon.

Yorg 2023.05.16. 10:40:55

@cvsvrs: Gyurcsányt mindössze egyszer választotta meg a nép (tudjuk milyen áron). Orbánt ötször, ebből négyszer kétharmaddal. Aki e kettő közé egyenlőségjelet tesz, az vagy nagyon buta, vagy hazudik.

"a szomszédsági és szövetségi kapcsolatok önkormányzati szinteken a belpolitikába."

Ez soha nem volt a magyar hagyomány. A magyar hagyomány vagy a központosított monarchia volt, vagy a feudális anarchia (lásd Orbán ázsiai származék beszédét). Ebből a népnek egyértelműen az első opció a jobb. Innen a zsinórban negyedik kétharmad.

Yorg 2023.05.16. 10:50:00

@cvsvrs: "van egy európa parlament."

Ami a nevével ellentétben nem az, közelebb van a szocializmus alatti parlamenthez, mint egy rendeshez. Sokáig nem is választották.

"amelyik a szerződések őre."

:DDD Kösz, ezen jót röhögtem.

"ők mondják meg, hogy ki vagy mi sérti az európai értékeket. "

Amit a szerződések szerint nem tehetnének meg, ők sértik meg a jogállamot, de durván.

"brüsszel ugyanúgy visszaél a hatalmával"

Nem ugyanúgy. Mikor tartott vissza önkormányzatnak járó pénzeket a kormány azon az alapon, hogy az "megsérti a magyar értékeket", meg a "jogállamot"? Soha.

2023.05.16. 11:01:31

@Yorg:
orbán mikor szólította fel moszkvát, hogy ne küldön fegyvert ukrajnába? mikor szólította fel moszkvát akármire? szemben brüsszellel.

Yorg 2023.05.16. 11:10:12

@cvsvrs: Az megvan, hogy az EU-nak tagjai vagyunk, az Orosz Föderációnak meg nem? Egyébként Brüsszelt se szólította fel semmire, a magyar kormány álláspontja az, hogy bármelyik EU-tagállam annyi fegyvert küld, amennyit akar, csak minket hagyjanak ki ebből.

2023.05.16. 11:23:40

@Yorg:
a fidesz is megszavazta a lisszaboni szerződést. a fidesz is megszavazta azt, hogy az európai bizottság a szerződések őre.

mi a francért teljesíti a fidesz az összes kérésüket akkor ha erre nincsenek feljogosítva. ha nem teszik a döntésük, akkor az európai bírósághoz lehet fordulni. és ott ugyanúgy a ballibek uralkodnak. értem, hogy ez geciség. csakhogy orbán ugyanilyen geci módon kormányoz magyarországon.

pontosan tudja, hogy nem kizárólag soros ügynökei támadják mondjuk tanügyi kérdésekben. és nem mondja azt, hogy egy államtitkár üljön le tárgyalni ahogyan mondja a "szakszikkal", diákönkormányzatokkal. nem akar normális ellenzéket. hanem fújják le könnygázzal a tüntetőket. és majd hazamennek. gyurcsányizmus.

Yorg 2023.05.16. 11:26:55

@Tapi2021: Kémiából megbukott, le nem éretségizett, az érettségire készülés helyett inkább tüntikézett. Ideális példakép minden magyar diák számára!

Yorg 2023.05.16. 11:32:57

@cvsvrs: "csakhogy orbán ugyanilyen geci módon kormányoz magyarországon."

Már megírtam, hogy nem. Persze arra nem válaszoltál.

"és nem mondja azt, hogy egy államtitkár üljön le tárgyalni "

Megint hazudsz, rendszeresek a tárgyalások a kormány és a pedagógus érdekvédelmi szervezetek között.

"gyurcsányizmus."

Aljas féreg vagy, hogy a mostani szakszerű rendőri intézkedéseket a 2006 őszi terrorhoz hasonlítod!

2023.05.16. 11:39:21

@Tapi2021:
budapesten és a nagyobb városoban inkább az anarchista lilikét és a kockásingben, szivárványos mellényben levő hölgyet választják, mint pintér sanyi bát. vidéken megfordítva. ez a politika a szélsőségeket vonultatja fel.

és nem mondja azt orbán, hogy oké, a belső-pesti tankerületben válasszák meg a diákok az önkormányzati vezetőiket. (és nem pankotai lilit választanák, meg nem a másik hölgyet) és akkor ők tárgyaljanak egy szakállamtitkártitkársággal a diákokat érintő problémákról. nem akar normális ellenzéket.

neki hisztizős picsák kellenek. és a seggnyalóit lassacskán egy zsák krumpli is megveri pesten. mert csak nímandokat nevez ki.

2023.05.16. 11:54:50

@Yorg:
orbán maga mondta, hogy ő a "szakszikkal" nem tárgyal. mert azok nem szakmai, hanem balos politikai szerveződések. és csak az általa kinevezett nemzeti pedagógusokkal tárgyal.

és így a két szélsőség vonul fel. az orbánisták barnában. a gyurcsányisták szivárványban. és ennek történetileg nem lesz győztese. orbán felépít egy új állampártot és bevégzi a rendszerváltást.

Yorg 2023.05.16. 12:04:00

@cvsvrs: "orbán maga mondta, hogy ő a "szakszikkal" nem tárgyal."

Sokadszorra mondom, fejezd be a hazudozást!: "És az volt az elgondolásunk, hogy az összes anyagi természetű követelésről a szakszikkal kell megegyezni és tárgyalni, és mindent, ami szakmai kérdés, most nem a munkakörülményeknek a fizikai része, hanem az, hogy hány órát, milyen tartalmat, milyen nemzeti alaptantervet, és így tovább, érdemes létrehoznunk, és azt mikor, hogyan kell felülvizsgálni és módosítani, azt meg a pedagóguskarral érdemes megvitatni, mert az nem egy szakszervezeti fókuszú, hanem egy szakmai fókuszú partnere lehetne a kormányzatnak."

kormany.hu/beszedek-interjuk/miniszterelnok/orban-viktor-valaszai-felmerulo-ujsagiroi-kerdesekre

"és így a két szélsőség vonul fel."

A választási eredmények (negyedszer) azt mutatják, hogy Orbán nem szélsőség, hanem centrum. Te annyira szélsőség vagy, hogy amit te akarsz, azt rajtad kívül talán senki más nem akarja az országban.

Tapi2021 2023.05.16. 12:10:40

@cvsvrs: "a fidesz is megszavazta a lisszaboni szerződést. a fidesz is megszavazta azt, hogy az európai bizottság a szerződések őre."

Akkor talán a szerződéseket és azok TELJESÍTÉSÉT kéne ellenőriznie és SZAVATOLNIA! Nem ideológiai háborút folytatni egyik tagállam ellen!!!
Ami NINCS a szerződésekben!!!

Tapi2021 2023.05.16. 12:13:38

@Yorg: Ő a második ilyen szerencsétlen diák, aki odaállt a balosoknak kesztyűbábnak.
Kb. erre jó.

És mindig van egy erre ösztönző háttér is, ahogy látjuk az anyja aktivitását!

Yorg 2023.05.16. 12:19:33

@Tapi2021: És cvsvrs szerint erről is Orbán tehet, hogy a ballibek rendszeresen ilyen figurákat tolnak előtérbe. Elképesztő.

Tapi2021 2023.05.16. 12:21:53

@cvsvrs: "pontosan tudja, hogy nem kizárólag soros ügynökei támadják mondjuk tanügyi kérdésekben."

Meg az őket leváltani akaró ellenzék emberei.
Nincs lényegi különbség, egy a céljuk.

Igazi javaslatuk egyiknek sincsen, hogyan lehetne jobb az oktatás, hogyan tudnának ŐK jobb tanárok lenni, csak az, hogy 1. TÖBB PÉNZT, 2. több ballibsi tananyagot.

Tapi2021 2023.05.16. 12:26:33

@cvsvrs: " a diákokat érintő problémákról. "

Lilikéé pl. az, hogy nem tanul, csak politikai aktivistáskodik.

Szerinted miben szenvedett hiányt egy egyházi gimiben? Nem voltak szaktanárok, nem volt fűtés, nem voltak sportszerek, leszakadt a plafon..???
Semmiben.

Akkor miért is küzd?

Semmiért.

Valami ELLEN küzd, POLITIKAI alapon.

Tapi2021 2023.05.16. 12:27:50

@cvsvrs: "mert azok nem szakmai, hanem balos politikai szerveződések."

És amúgy nem?

Yorg 2023.05.16. 12:37:12

@Tapi2021: "Valami ELLEN küzd, POLITIKAI alapon."

És mint a napokban kiderült, az anyja felbujtására.

2023.05.16. 14:17:54

@Tapi2021:
de. a pdsz a szivárványos szélsőbaloldal. az szdsz maradványa. minden intézmény autonóm. és abban minden egyes tanár is autonóm. azt tanítja, amit tanítani akar. és úgy, ahogyan akarja. mert az oktatás alapvetően egy piaci szolgáltatás. és ezek után a szülő eldöntheti, hogy ezt igénybe veszi, vagy sem. tehát az, hogy ki melyik iskolát választja az ahhoz hasonló, hogy ki melyik étteremben ebédelne, vagy melyik szállodában szállna meg és effélék. ez piac.

azzal a különbséggel, hogy az iskola működéséhez hozzájárul az állam. normatív módon támogatja az iskolákat. mellette ingyenességgel támogatja a mélyszegénységben élő rászoruló családokat. a bankár szegényének ne az állam vegye meg a tankönyvet. mintha csak az alsó és felső decilis létezne.

és egyébként még pályázati pénzekkel az ilyen szabad szellemű nevelést kell külön megtámogatni. mert így nagyon nyitott és befogadó lesz a magyar társadalom.

ez az szdsz oktatáspolitikája. az egyik véglet. a pintér béla és társulata. szegény kis ukránokat elnyomja orbán és putyin szerelme.
www.youtube.com/watch?v=VwXycTQZEms

csakhogy orbán ezzel szemben nem centrista politikát vonultat fel. hanem a másik szélsőséget. ha ezek tüntetnek, akkor lefújjuk könnyházzal és majd hazamennek.

2023.05.16. 14:43:51

@Tapi2021:
milyen legyen az oktatás? pintér bélás vagy pintér sándoros.
a két véglet van felvonultatva. és leginkább egyik se.

ha a fidesz azt gondolja, hogy a státusztörvény tetszeni fog a pedagógus társadalomban amúgy is kisebbségben levő fideszeseknek, akkor vezessék csak be. és ezen a vonalon haladjanak tovább. és mondják azt, hogy vagy ezt lehet. vagy visszajön a gyurcsány.

újhelyi soros györgy ügynökeként azon mesterkedik, hogy ne emeljék meg a bérét a tanároknak. mintha a közalkalmazotti bért az eu-s forrásból kellene fizetni. illetve a tanárok nem is közalkalmazottak. hanem legyenek kb. alkalmi munkavállalók, akiket azonnal hatálllyal szinte bármiért ki lehet rúgni. és akkor majd "rend" lesz. vagy jön a gyurcsány. csak fizesse ki a béremelést brüsszel.

Gery87 2023.05.16. 16:55:48

@fofilozofus:

"Azonban szerintem ez általános erkölcsi alapvetés is. Mármint hogy nem szarunk a fészkünkbe. "

Ez egészen addig így van amíg korrekt a viszony felek között és enniy.

"Én pl. nem nagyon szeretem a munkahelyemet több okból is. Azonban tőlük kapok jó fizetést, ezért szándékosan nem okoznék nekik kárt. "

Ez rendben is van.
na de ha ők neked okoznak kárt?

Gery87 2023.05.16. 16:57:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha a feladatom közjó jelelgű és közcélt szolgál akkor igen!
Pl x cégnél dolgozom és a cég Y terméke életveszélyes de gyártják!
Mi az elsődleges?
A cég profitérdeke, jó híre vagy a közbiztonság, az emberélet?

Gery87 2023.05.16. 16:59:59

A tanár feladata hogy legjobb tudása szerint tanítsa és nevelje a gyerekeket, fiatalokat a diákságot, a jövő nemzedékét. Ez közszolgálat a közjóért.

És ha ebben valami veretes lószar, akkor jelezni kell és kész.
Kötelessége is kell legyen.

Nem ugyanaz mint egy szaros multi szaros terméke és hülye főnökei felé lojálisnak lenni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.16. 22:03:00

@Gery87:

Ezek végletes esetek. Nem ilyesmiről van szó.

Gondolj normál esetre.

A cég terméke nem jó, de nem okoz semmilyen életveszélyt, egészségkárosodást, nem robban fel, stb. Csak egyszerűen rosszabb, mint a másik cég terméke.

Mint a cég alkalmazottja megteheted, hogy a fenti tényt megosztod másokkal? Nyilván nem közeli haverokkal, rokonokkal.

ZorróAszter 2023.05.17. 11:41:45

@Tapi2021:

Nem követtem az eseményeket, de valószínűleg maga is tudja, hogy nem rájuk gondoltam, hanem az átlagos vagy valamivel jobban fizetett munkavállalókra.

Ők viszont az a kategória, hogy az állítólagos ellenzék tudatosan hatástalan politikát folytat külső parancsra, és szándékosan tol az előtérbe vállalhatatlan figurákat és ordítóan hatástalan álproblémákat. Miközben a kormány röhejes dolgait tilos kigúnyolni és azokon rúgózni, vagy más valóban kellemetlen kérdéseket feltenni, interpellálni.

Például a Questorhoz betett közpénz milliárdok után esetlegesen felvett jutalékok kérdését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.17. 15:15:52

@Gery87:

Igen, hazudj. legalábbis passzívan, azaz nem mondd meg az igzat, Hallgass a témáról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.17. 15:18:36

@Gery87:

Pedig ez a lényeg.

Nyilván a tanár ne tehessen meg bármit, hiszen nem az övé iskola.

Mert akkor a 7-es busz sofőrje is dönthetne, hogy ma inkább Budakeszire fog közlekedni. Ugye abszurd lenne?

Na ugyanilyen abszurd a tanári szabadság.

Arról persze lehet vitázni, hogy egy tanárnak mennyi legyen a mozgási szabadsága a kereteken belül. De hogy kellenek keretek az nyilvánvaló.

Gery87 2023.05.17. 21:29:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A pletykálás, rágalmazás, valótlanság terjesztése meg a passzivitás és a "ha rákérdeznek elmondom" között van különbség, persze.
Remélem érzed.
De hazudni nem kéne.

Ha egy cég azt akarja hogy ne lehessen sározni meg ne derüljön ki semmi ami nekik aki árt, akkor tisztességesen és jól kell dolgozni, ennyi.
Kellene.

Azért vannak ezek a céges etikai kódex szarok mert mindenki egy mocskos féreg és összevissza csal meg hazudik meg korrumpál.

Gery87 2023.05.17. 21:32:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván nem arról van szó hogy "az övé" de ahogy bár a buszsofőr nem dönthet arról hogy jó e a menetrend, nyilván, viszont arról dönthet hogy pl szar, nem megfelelő műszaki állapotú busszal nem visz utast! És élhet kritikával meg adhat tanácsot, akár a szerviznek ,akár a menetrend terén...mert pl 40 éve csinálja....ez lenne a normális.

De szándékosan értsd félre, csak nem tudom ezt kinek csinálod....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.17. 21:46:06

@Gery87:

Pedig egyszerű ez.

Ha az erkölcsi mércéd ilyen szigorú, akkor csak olyan munkahelyed lehet, ahol 100 %-ban egyetértesz a munkáltatóddal. Azaz sose találsz munkát ebben az esetben.

Nyilván mindenkinek van egy határa. Meg vannak büntetőjogi határok.

Pl. ajánlottak nekem munkát bordélyházban (nem vicc!), kellett volna nyelveket beszélő recepciós a külföldi ügyfelek miatt. S persze nem vállaltam el, mert ez nekem túl van a határon.

De nem ezekről beszélünk. Hanem apró dolgokról.

Pl. dolgoztam az Epson ügyfélszolgálatán. Sose vennék Epson nyomtatót, mert teljesen indokolatlanul a dupljába kerül, mint egy Canon vagy egy Lexmark, s nem jobb náluk semmiben. Amikor ott dolgoztam, akkor is Canont vettem magamnak.

Szerinted azt kellett volna mondanom az ügyfeleknek, hogy "figyelj, ne légy hülye, vegyél Canont!"?

S mivel nem ezt mondtam, erkölcsi bűnt követtem el?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.17. 21:47:04

@Gery87:

A buszsofőr miért nem dönthet az útvonalról? S a tanár miért akar dönteni a tanyagról?

Mi a 2 között a különbség?

Gery87 2023.05.18. 19:58:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha az erkölcsi mércéd ilyen szigorú, akkor csak olyan munkahelyed lehet, ahol 100 %-ban egyetértesz a munkáltatóddal. Azaz sose találsz munkát ebben az esetben."

Ez hülyeség, mindig mindenhol mindenkiről mindenkinek elmondtam ha szóba került hogy milyen a cég ahol vagyok.
Terjeszteni nem terjesztettem, nem rágalmaztam és nem csináltam semmi egyebet.

"Szerinted azt kellett volna mondanom az ügyfeleknek, hogy "figyelj, ne légy hülye, vegyél Canont!"?"

Mikor ilyet kérdeztek (konkrétan rákérdeztek, nem én hoztam elő) tőlem termékekről én megjegyeztem hogy "veheted a másikat (szintén céges) de semmivel nem vagy előrébb mintha a másik termékünket veszed, mert neked az semmit nem fog használni".

Mert ez az igazság.
Leszarom hogy mi a cég profitérdeke.
Én ott munkás voltam, nem tőkés, nekem ettől jobb nem lesz + hazudni se kell.

Most is azt mondom: ha tesznek egy állítást hogy "X jobb mint Y" akkor legyen igaz!!! és akkor nem kell hazudniuk, nekem meg nem kell elmondani hogy hazudnak.

Ennyire egyszerű.

Gery87 2023.05.18. 20:01:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az hogy ahogy a buszsofőr sem készít menetrendet, úgy a tanár sem ír tankönyvet, nem történész nem fizikus és nem kutató és nem régész, csak választ a lehetőségek közül.
Plusz sokkal intimebb helyzetben van, nevelő és emberekkel gyerekekkel foglakozik.
Nem vezet egy buszt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.18. 20:30:58

@Gery87:

Azaz a tanár különleges szakma, nem szabad neki megmondani, mit tegyen?

Gery87 2023.05.19. 15:58:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szokásos sablonszövegek.
Elmondták szóban is, mondtam hogy "jó" és kész.
Ezek soha senkit nem érdekelnek.

PL "nem mondhatod el a kollégáknak hogy mennyit keresel"
Mindenki elmondja valakinek úgy is, körbe ér és a végén mindenki tudja a másét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.05.19. 16:02:30

@Gery87:

Persze. Számtalan dolog van, ami szabály, de csak akkor büntetnek, amikor ki akarnak rúgni és kell egy ürügy. Azaz normál esetben büntetlenül megsértheted a szabályt.

De én nem ilyesmikre gondoltam, hanem a cég érdekének közvetlen megsértését.

Yorg 2023.05.19. 19:37:45

"Egy fiatal lány mankóval a kezében, sántítva sétált a tömegben. Lapunk kérdésére elárulta: keresztszalag szakadása volt, most volt a térműtétje.

Az orvosom nem tudja, hogy itt vagyok, nem árultam el neki, tuti kiakadna. De tekintve, hogy a héten minden nap sírva mentem haza az iskolából, mindenképpen ki akartam jönni

– mondta, hozzátéve, hogy a legfőbb gond a túlterheltség, túl sok az óra, túl sok a tananyag.'

index.hu/belfold/2023/05/19/oktatas-tuntetes-diakok-tanarok-kossuth-ter-konnygaz-statusztorveny/

A tanárokért tüntetnek. Aha. De a szervezők nem teljesen hülyék: a Pankotait lecserélték egy szebb és okosabb meg kevésbé trágárabb Lilire, és felhagytak a zsákutcás kordonbontással.

Gery87 2023.05.19. 21:18:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mivel alapból nem vagyok se számító, se geci se szarkavaró unatkozó alak ezért szándékosan én kárt nem okozok senkinek még egy rossz munkahelynek se.

Ettől még kritika van és leszarom ha ez nekik nem tetszik.

Gery87 2023.05.19. 21:21:14

@Yorg:

Pankotai nekem se szimpatikus kis mindelébenkanál, de ettől még lehet igaza.

Egyébként sajnos nem kell izgulnotok.
Ezeknek az elitgimis fiataloknak a többsége 10 éven belül külföldön lesz vagy megtörik.
örülhettek.

Yorg 2023.05.19. 21:27:23

@Gery87: És ha külföldre mennek, ott még az infláció és az áremelkedés kettős rémével se kell majd szembenézniük.

Gery87 2023.05.19. 22:19:29

@Yorg:

olvasd el amit írtam most.

Gery87 2023.05.19. 22:21:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha akarnak bármiért kirúghatnak.
De az ilyen helyen nagy a mozgás, de meg is érdemlik.

ZorróAszter 2023.05.19. 22:45:47

@Yorg:

Ebből is látszik, hogy nem csak a Mediaworks médiáknak van központi főszerkesztője, hanem a teljes magyar médiapalettának és a teljes politikai palettának is.

Yorg 2023.05.19. 23:14:22

@ZorróAszter: Nekem teljesen hihető, életszerű. Inkább, mint az, hogy főleg a tanárok béréért tüntetnek. Magának nem? Szerintem a '68-as diáktüntetők zöme is ezért tüntetett. Na meg mert jó buli volt.

ZorróAszter 2023.05.19. 23:34:23

@Yorg:

Túlságosan látható, hogy kínkeservesen kiizzadt akciók a megengedett választékból csak azért mert különben a vakok számára is jól láthatóan nem létezik se ellenzék, se ellenzéki sajtó.

Az hogy az emberek többsége máról-holnapra él, sőt egy nagyon nagy tömeg a hivatalos létminimum alatt, sőt egy elég nagy tömeg kifejezetten éhezik és nyomorog, az meg úgy tűnik a tiltott témák közé tartozik.

Mert ugye mit mondanak ezek az állítólagos ellenzéki akciók? Azt hogy Orbán kollaboráns kormánya oly csodálatos, hogy még az ellenzék is csak hülyeségekkel tud kellemetlenkedni neki.

Yorg 2023.05.19. 23:51:29

@ZorróAszter: Megtenné egyszer, hogy a monomániái ismétlése helyett arra válaszolna, amit írok? Köszönöm.

ZorróAszter 2023.05.20. 11:45:35

@Yorg:

Olyan, mintha ezt már régóta a fejemhez akarta volna vágni, csak nem bírta kivárni az alkalmas pillanatot amire valamelyest illik is ez a kommentje.

:o)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása