magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Készül a Hajlandók Koalíciója

Mint az Irak elleni amerikai agresszió esetében.

A NATO készül bevonulni Orkrajnába. De óvatosan, azaz az amerikai hadsereg és a nyugati államok nélkül, sőt hivatalosan a NATO nélkül, azaz csak egyes NATO-tagállamok vonulnak majd be jogilag.

A frontállamok önkéntes koalíciója készül tehát lépni, azaz azok a NATO-államok, melyek határosak közvetlenül Ukrajnával és/vagy Oroszországgal. A hivatalos ok: segítségnyújtás az ukrán erőknek.

Ezek a frontállamok jelenleg: Norvégia, Finnország, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária, Törökország (bár a két utóbbi csak tengeren határos). Biztosan kimarad azonban Szlovákia és Magyarország, Szlovákia csak a fegyverszállítást támogatja, Magyarország azt se. S persze biztos kimaradó Törökország, mely NATO-tagsága ellenére semlegességet hirdetett az orosz-ukrán háborúban.

Bulgáriában a tervezet nagy indulatokat kelt. A kormányzó párt támogatottsága 10 % alatti. A valóságban az amerikai követség irányítja a bolgár bábkormányt.

Példa arra, milyen emberek vezetik Bulgáriát, íme a hadügyminiszter FB-profilja, bolgár zászló helyett ukrán, azon ukrán felirat:

Azt hiszem, lesz majd bőven dolga hamarosan az új Népbíróságnak...

Nagyjából ilyen lenne Magyarország is, ha tavaly nyert volna a Soros-MZP-Gyurcsányné féle egyesült "baloldal".

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3618149008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.06.22. 09:44:29

Ezzel az elképzeléssel csak az az apró probléma, hogy ha valaki magánkalandba keveredik, arra nem vonatkozik az 5. cikkely. Ha visszakézből kap egy maflást, az már az egyéni szociális problémája. A Balti államok akár egy hétig is képesek lennének ellenállni. A szlovákoknak konkrétan nincsen már fegyverük, a románok meg óvatosan kihúzták eddig magukat (láttuk milyen VVII utáni romokat küldtek rajtunk keresztül északra támogatás címén). Itt a lengyelek egyedül maradnak. Közben meg kezdik kiismerni a náluk levő rengeteg ukránt és meggondolják, harcoljanak értük vagy sem.
Tehát itt inkább a nem nagyon hajlandóak koalíciójáról van szó, akiket az USA akar a lövészárokba lökni. Az angolszászok egész Kelet-Európát a feláldozhatóak kategóriába sorolja az ukránokkal együtt.

Tapi2021 2023.06.22. 09:58:15

Csak a teljesen elvakultakat nem lehet meggyőzni arról, hogy ez az USA hatalmi háborúja.
Amibe bevonta a "hajlandó" CSATLÓSOKAT!

Éppen úgy, mint a HAMISÍTOTT casus bellivel indított iraki háborúba.

Oroszország SEMMIT nem tett sem az EU-s országok, sem a NATO tagországok ellen. Ennek ellenére háborúznak velük, és ezt gőzerővel ESZKALÁLJÁK hónapról hónapra.

Most is ez történik. Az amerikai elnök már az atomháborút pedzegeti, hogy Oroszország bevethet atomot. Ezt nem nehéz megjósolni, ha szándékosan addig fokozzák rájuk a nyomást, hogy NEM LESZ MÁS VÁLASZTÁSUK.

Ugyanilyen könnyű volt mregjósolni azt is, hogy előbb-utóbb lépnek Ukrajnában is, hiszen ezért IS MINDENT MEGTETTEK az amerikaiak és csatlósaik. Elutasítva pl. minden diplomáciai javaslatot vagy érdemi tárgyalást. Ahogy a korábbi megállapodásokat sem tartották be. És szavuk nem volt a sok milliós orosz (és más) kisebbségek elnyomása, sőt, katonai fenyegetése, a megtörtént pogromok, stb. ellen!...

Így könnyű volt megjósolni, hogy eljutnak egy katonai beavatkozásig.
Most meg elmebeteg módra tolják Európát egy új (világ)háború felé!

De miért is? Mi a jó ebben Európának? Cui prodest???????

Tapi2021 2023.06.22. 10:01:41

@megamovieboy: "Tehát itt inkább a nem nagyon hajlandóak koalíciójáról van szó, akiket az USA akar a lövészárokba lökni. Az angolszászok egész Kelet-Európát a feláldozhatóak kategóriába sorolja az ukránokkal együtt."

Igen. Ez mindig is így volt.
Ennél jobb pozíció az USA számára nem létezhet. MÁSOK harcolnak, halnak meg és költik rá a gatyájukat is erre az értelmetlen háborúra, az ő érdekeiért!

Elmebaj. :-(

Boldeone2 2023.06.22. 13:31:56

@Tapi2021: Oroszország SEMMIT nem tett sem az EU-s országok, sem a NATO tagországok ellen. "

- A NATO éppen Oroszország és a SZU ellen jött létre, a primtív, barbár keleti hatalom megfékezésére. A kelet- európai kis népek- tanulva a történelemből - azért léptek te önként, hogy garantálva legyen a szabad, békés, liberális fejlődés

Annak csak örülni lehetne, ha - végre - megfékeznék a keleti agresszort. Elég szenvedést okoztak már Európának

A lengyel beavatkozás csak végső eset, mert most az ukrán csapatok előrenyomulnak

Egy "záloga" van a gyors békének: Putyin minél gyorsabb veresége. Putyin háborúzik, nem Ukrajna. Ők otthon vannak, nincs más lehetőségük

Az agresszornak kell feladni. Nincs más út.

Boldeone2 2023.06.22. 13:40:35

@Boldeone2: Oroszország és a SZU ellen jött létre"

- Helyesebben a SZU - ellen, de a SZU az tulajdonképpen Oroszország volt, az Orosz Birodalom kommunista kiadása, egy ellenséges hatalom
Anno is úgy mondták még amikor a SZU létezett, szimplán : ruszkik

A félázsiai, elmaradott, agresszív, erőkultuszú hadiállamot előbb- utóbb le kell győzni a világnak, mert veszélyes a szabad ,demokratikus államok közösségére, amely önmagát is a nyugat ellenségeként deklarálja

Sajnos, " a kocka el van vetve " , Putyin katasztrófába vitte a világot, innentől már nem lehet más megoldás, mint az agesszor semlegesítése
Épp úgy, ahogy Hitlerrel sem volt más megoldás, Putyinnal sem lehet kivételt tenni. Egy őrült diktátorról van szó

Boldeone2 2023.06.22. 13:46:35

@Tapi2021: Zelenszkij megmondta mikor lesz béke:

"Volodimir Zelenszkij ukrán elnök kijelentette, hogy Ukrajna addig nem hajlandó tárgyalni a békéről Moszkvával, amíg az orosz csapatok nem hagyják el az országát.

Oroszországgal soha nem ülünk tárgyalóasztalhoz, függetlenül attól, hogy ki az elnök, amíg egyetlen orosz katona is a mi területünkön van

– szögezte le az államfő."

Ez a béke ALAPFELTÉTELE. Pofon egyszerű: vissza kell állítani a nemzetközi jog szerinti , korábban már elismert államhatárokat
Ez a második világháború utáni békerend alapja. A határoknak " szentnek és sérthetetlennek " kell maradni

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.22. 13:54:55

@Boldeone2:

A sérthetetlen és szent határokat számtalanszor megsértte azóta a nyugat. Szóval nem számít, ez az alapelv nem él.

Sztbeni 2023.06.22. 13:59:56

@Boldeone2: na ha a határokkról beszélsz akkor Koszovo esetén mi a fasz volt? Ott tamogatja a nyugat a népek önrendelkezési jogát, Donbassz és Krím esetén miért nem? Ja, meg akkor Taiwan is mehet vissza Kínához, ha szentek a masodik vh utáni határok. Ocsmány kétszínüség amit műveltek

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.22. 14:33:50

@Sztbeni:

Sok más is volt:
- 1947: Rodosz
- 1954: Triest
- 1957: Saar
- 1990: NDK
- 1992: Szovjetunió
- 1993: Csehszlovákia
- 1991-2003: Jugoszlávia
- 2008: Koszovó

S ez csak Európa.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.06.22. 15:29:34

A baltiak lehet nem fogják olyan lelkesen húzogatni az oroszlán bajszát. Nekik az 5-ös cikkely az egyetlen reményük a hosszú távú fennmaradásra, ha az hatályon kívül kerül akkor az oroszok simán begyalogolnak, ők meg ott pislognak Nato támogatás nélkül. Ha a lengyeleknek van kedvük háborúzni, mehetnek. A románok is tuti elindulnak, de nekik véletlenül pont Chisinaunál fogy ki az üzemanyag így ott ragadnak :)

Boldeone2 2023.06.22. 16:22:22

@Sztbeni: Koszovó helyzete más. Ott 90%-ban albánok laknak, a Donbass viszont eleve nem orosz, a Krím az lehet

Ha a Donbass független állam akart volna lenni, demokratikus jogállam, az megint más lenne
Ez így csak orosz annexió, Oroszország lett belőlük

Boldeone2 2023.06.22. 16:32:12

@Sztbeni: According to the Russian Imperial Census of 1897, Ukrainians ("Little Russians", in the official imperial language) accounted for 52.4% of the population of the region, whilst ethnic Russians constituted 28.7%.[25] Ethnic Greeks, Germans, Jews and Tatars also had a significant presence in the Donbas, particularly in the district of Mariupol, where they constituted 36.7% of the population."

- Tehát , ha szigorúan etnikai alapon nézzük, ez nem orosz terület. Nyilvánvaló, hogy itt nem etnikai konfliktus van elsősorban hanem Putyin vissza akarja állítani a birodalmi határokat és kiterjeszteni a befolyási övezetet

Oroszországot egy tragédia fenyegeti: ha a tükörpárja bejárja egyszer sikeresen a nyugati utat, amivel bebizonyosodik hogy a hamis nemzeti illúziókra, hazigságokra épített az oroszországkép

ez a nevem senki 2023.06.22. 16:59:55

akár
milesz is Viktor győz
ni
fog

Boldeone2 2023.06.22. 18:05:46

@Sztbeni: Volt a SZU- ban is népszámlálás, megpróbálom majd megkeresni
Mindig is ukrán többség volt, kb 2014- ig, akkor sokat elűztek onnan
Megint más a nyelv kérdése, de az írek is a angolul beszélnek

Az oroszok legtöbben betelpültek oda , az iparosítással

Én a szkipetárokkal vagyok , Koszovó ügyében

Sztbeni 2023.06.22. 18:20:10

@Boldeone2: én minden ilyen esetben a balhémentes határváltoztatás oldalán állok. Donbasszban is ez kellett volna, de a nyugat nem akarta. Nagy eséllyel simán Oroszország mellett szavazott volna a többség egy ensz altal ellenorzott szavazáson is. Szerintem a határok nem szentek, sok esetben a legjobb megoldás a modositas, nepszavazással. Rengeteg problémát előzne meg

Sztbeni 2023.06.22. 18:23:13

@Boldeone2: amúgy igazából hogy orosznak vagy ukránnak vallja magát az annyira nem jelentős dolog, amíg jóban voltak addig sokan ukránnak vallották magukat olyanok is akik 2014 után nem. Személyesen is ismerek ilyen embert. Viszont ha megnézed hogy alakultak korábban a választások, akkor látszik hogy Donbassz Oroszország mellett állt mindig. Volt valami felmérés a majdan idejen is az eu tamogatottságról, Lvov környékén valami 80% támogatta, Donyeckben meg 10% alatt

Gery87 2023.06.22. 21:09:38

Semmi ilyen bevonulás nem lesz.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.06.22. 21:10:19

@Sztbeni: pontosan itt mérhető le a nyugat álságossága.

Teljesen abszurd elvárás hogy 1945 után mjnden országhatárnak be kell betonozva lenni, gondolj bele mintha valaki 1815ben kitalálta volna hogy most már Napóleon legyőzésével vége van a történelemnek

A nyugat csak azért tartja magát ehhez mert az ő világrendjük megkérdőjelezése lenne

Semmilyen etnikai alap nincs mögöttük, csak az hogy vakaki egyszer úgy találta ki hogy ez jó lesz határnak. Nagyon kevés tényleg demokratikus közakarattal húzott határ van

Mert amikor határokat húznak ott mindig az erő diktál

Gery87 2023.06.22. 21:12:55

@Sztbeni:

Valóban, a nép akarata lenne a döntő. A magyar kisebbség helyzete is jobb lenne, vagy sok esetben meg is szűnnének annak lenni.

Csak sajnos az az elitnek nem érdeke és sok birka van akit be lehet hülyíteni hogy nekik is ez a jó.

Gery87 2023.06.22. 21:16:47

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Európában a legtöbb államhatár már etnikai határ.
3 nagy kivétel van: a szerb a magyar meg az orosz.

Meg is látszik kik azok akiket a 45/89 utáni nyugati győztes rendezés ellen lehet hangolni.
A többiek ebben ellenérdekeltek. És ők az erősebbek.

Széllel szembe pisálni nem lehet.

Gery87 2023.06.22. 21:17:48

@Boldeone2:

Akkor Székelyföld is kiválhat gondolom.

Sztbeni 2023.06.22. 21:19:04

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Pontosan így van. Legkeményebb példa erre Afrika, ahol a vonalzóval meghúzott gyarmati határok miatt kb minden ország egy működésképtelen roncs, sokszor egymást gyűlölő népek vannak egy országban, bizonyos népek/törzsek meg több ország közt felosztva

Sztbeni 2023.06.22. 21:19:41

@Gery87: az nem, mert az usa nem támogatná, és boldi szerint csak az a jó amit a szent nyugat akar

Gery87 2023.06.22. 21:25:24

@Sztbeni:

Afrika mondjuk speciális eset mert a nemzeti ébredés még nem mindenhol ment végbe, valóban csak törzsek, törzsi identitások vannak vagy a vallás erősebb.
A jelen határok között is születhetnének államnemzetek akár, nem feltétlenül kellene megváltoztatni a határokat.

Gery87 2023.06.22. 21:27:22

@Sztbeni:

Persze. Senkinek nem érdeke, mondjuk a székelyek tettek (jobban mondva nem tettek) is érte hogy senkit ne érdekeljen hogy mi van velük.
Egyébként is enklávé lenne a román tengerben.
Az autonómia reálisabb, csak ahhoz drasztikusabb történelmi cselekvéseket kéne példának elővenni....a morgolódás meg a tünti nem ér semmit.

Boldeone2 2023.06.22. 21:30:14

@Sztbeni: Itt nem a balhé mentes határrevízió volt a cél, hanem valami más
Ukrajnában egyszer már valóban volt egy legitim népszavazás, akkor Ukrajna mellett döntöttek.
Ma meg már nem lehet legitim népszavazást rendezni, mert sok embert elűztek
A Donbasst - nem ér egy kalap szart sem- én is elengedném az Ukránok helyében, de Dél- Ukrajnában semmi keresnivalójuk az oroszoknak!

Nyilván az orosz nemzetiség ügye helyett más dolgok a fontosak Putyinnak

Kb 99,99% ban ugyanazok az ukránok és az oroszok a Donbassban

20 év múlva Ukrajna EU tag lesz, akvirálják majd az euró -milliárdokat

A donbassi orosz, meg csóró pária ....Én ha ottani lakos lennék, biztos Ukrajnát választanám

Most orosznak lenni szar ügy a fejlett világban. Indiában vagy Afrikában jó csak...

Boldeone2 2023.06.22. 21:33:38

@Gery87: Nincs reális esély a székelyföldi autonómiára. A többségi lakosság nacionalista, túl korlátolt

Ezért mondom mindig : fejlett, progresszív társadalom lenne az esély mindenhol

Le kellene szarni már a nacionalizmust, ami nem nagyon megy...

Boldeone2 2023.06.22. 21:41:17

@Gery87: Először el kell jutni egy fejlettebb társadalmi -gazdasági szintre. Nyugaton sikerült. Belgiumban vannak flamandok, vallonok, németek együtt, egy államban és funckcionál az ország

A csóró, primitív, alkoholista, orosz vagy ukrán nyilván gyűlölni fogja egymást
Ez a SZU közös csődje

Ha havi 2500 eurót lehetne keresni Oroszországban, akkor minden ukrán önként csatlakozna, de nagyjából ugyanaz van odaát is :lepusztult szegénység
Kivéve Moszkva vagy Pétervar, de a többség ott is szarban van

Érthető, hogy az ukránok európai életre vágynak, nem a posztszovjet nyomorra (Putyini rendre ...)

Sztbeni 2023.06.22. 21:59:48

@Boldeone2: "A Donbasst - nem ér egy kalap szart sem-"

Najo innen mar nehez teged komolyanvenni. Azt ugye tudod hogy Ukrajna legfejlettebb régiója volt 2014ig is? Nem véletlen nem engedték el. Ha tényleg egy értéktelen hely lenne akkor nem lett volna háború. Értéktelen az pont a nyugati része az országnak. Donyecki átlagbér kb. duplája volt a nyugati résznek ebben az időkben. A szerinted értékes déli rész (pl. Herszon) pedig közepes volt Ukrajnán belül is

Boldeone2 2023.06.22. 22:17:27

@Sztbeni: Pont a fordítottja igaz annak amit írsz!

Csak 2014- ig számított fejlett régiónak, az IT szektor Kijevbe települt , a turizmust Lvov viszi. Azóta kiderült, hogy a donbassi palagáz nem termelhető ki rentábilis módon

Mivel Ukrajna nyugati szövetségi állam lesz, így a nyugati rész lesz az értékesebb, a keleti - ebben a formában - már értéktelen

Gery87 2023.06.22. 22:18:05

@Boldeone2:

"Nincs reális esély a székelyföldi autonómiára. A többségi lakosság nacionalista, túl korlátolt"

Korlátoltak igen, de nem eléggé nacionalisták! Mert ez kollektív nemzeti ügy. Ehhez az kell. A dualista magyar állam állam is liberális volt ilyen téren, csak épp a nemzetiségi kollektív jogokat leszarták, nem is működött.

Tirol sem puszira kapott autonómiát hanem mert berobbantották a taljánok seggét, azok meg elgondolkodtak hogy kell e nekik egy észak-Írország 2.0....nem kellett, azóta is béke és autonómia van.

É-Írország meg előbb utóbb Írország része lesz.

A székelyek meg max bepálinkázva románoznak a kocsmában aztán hazamennek és nem történik semmi, az idő nem nekik dolgozik.
A románok ezt tudják és hátradőlve várnak.

Gery87 2023.06.22. 22:19:48

@Boldeone2:

"Nyugaton sikerült. Belgiumban vannak flamandok, vallonok, németek együtt, egy államban és funckcionál az ország"

Olvass utána, a flamand egyenrangúság a frankófon vallon elit vezette Belgiumban sem ment csak úgy magától, küzdeni kellett érte.

Gery87 2023.06.22. 22:21:57

@Boldeone2:

"Érthető, hogy az ukránok európai életre vágynak, nem a posztszovjet nyomorra"

Ez érthető, de ugyanúgy pofára fognak esni mint a magyar társadalom 89 után.
Először a nyugati tőke fog beáramlani és behajtani a segélyek meg a katonai támogatás árát, legalább 100 évre már most el vannak adósodva.
Minden liberalizálva lesz és kiszolgáltatva a nyugati tőkének.
Már ha győznek és nem fagy be ez az egész konfliktus.

Boldeone2 2023.06.22. 22:25:52

@Sztbeni: Tehát a Donbassi "fejlettség" egy korábbi nehézipari örökség következménye, egy oroszfüggő gazdaságban
Janukovics idején rengeteg fejlesztési pénzt kaptak

A jövő viszont - főleg a háború következményei miatt - Kiev és Nyugat - Ukrajna lesz, pl akár Kárpátalja . A befektetők áttelepítik a gyáraikat

A Donbasst pedig aki " megnyeri" dollár tízmilliárdos újjáépítési költségekkel számolhat

Ezért mondom : mára értéktelen lett a terület, de sok ember az ottani ingóságaiért még harcol
A ruszkik meghirdetik az elhagyott házakat, ami jogszerűtlen

Sztbeni 2023.06.22. 22:29:01

@Boldeone2: igen, 2014ig messze legfejletteb régio volt. 9 év háború után már nyilvan nem az. Turizmus ukrajnában meg a háború elott is minimális volt, annak a brutál alacsony GDP-nek is csak nagyon pici része volt. Lemberg nem egy különösebben izgalmas hely, nyilvan el lehet ott lenni, olcsó sörrel és cigivel egy darabig, de annyira nem nagy atrakcio. Komoly turizmus sose lenne arrafelé, max a Krímen és Ogyessza környékén

Boldeone2 2023.06.22. 22:29:57

@Gery87: Én most a románokról beszélek, mindig a többségi nemzet adhatja meg békés úton az autonómiát, arra meg nincs esély
Látod, a katonatemetőben is összeverték a magyarokat, meg román kamu sírokat állítottak fel
A bíróság kimondta hogy nincs igazuk. És akkor mi van?
A legtöbb párt úgyis a román többség akaratát fogja védeni .

Gery87 2023.06.22. 22:31:19

@Sztbeni:

Értékes a Donbasz, pont azért oroszosodott el, pont azért akarják megszerezni, a többi terület a Krím elérése miatt kell szárazföldön, alap ürügy erre "történelmi".

Gery87 2023.06.22. 22:34:38

@Boldeone2:

Ez így van.
A románnak nem érdeke az ügy. Érdektelen számukra, még a nem nacionalista passzív többséget sem érdekli őket hogy vannak e magyarok és milyen a helyzetük.

Ezért kéne a kisebbségi magyarságnak kiharcolni erővel a változást hogy a többség is elgondolkodj ne e lenne e jobb mégis adni nekik valamit, legalább béke és nyugalom lenne.

De az hogy tüntetnek meg petíciókat írnak alá...hát kiérdekel.

Boldeone2 2023.06.22. 22:35:45

@Sztbeni: Nagyon szépen nőtt a turizmus, 2022- ig
Ukrajna olcsó ország volt, olcsó a kaja a pia, a buli

De, nem ez a lényeg: van több millió , csinos, fiatal nő, akik úgy dugnak mint 40 éve máshol Európában ...
A legtöbb amerikai férfi álma volt az ukrán utazás, ha más nem, a házasság nem jön össze, egy gyönyörű escortot mindenki kaphatott olcsón

Ukrajnában volt idegenforgalmi potenciál
De az IT - szektor is nagyon futott Kijevben

Sztbeni 2023.06.22. 22:37:44

@Boldeone2: "A jövő viszont - főleg a háború következményei miatt - Kiev és Nyugat - Ukrajna lesz, pl akár Kárpátalja"

Dehogy lesz. Ha Ukrajna meg is nyerné a haborut akkor is marad a világ segglyuka a következő 50 évben biztosan. Aki tehette már elmenekült, ha vége lenne a háborúnak akkor a fiatal férfiak akik most nem mehetnek el, azok is millionyian mennének el onnan azonnal. Egy kiürült nyomortelep lesz, rengeteg posztrraumas stresszben szenvedő alkoholistával és banderista neonaci barommal. Az ultranacionalistákon kívul kb senki se menne oda már vissza. Szóval ezek teljes vágyalmok, bármi is lesz a háború vége, ukrajnának annyi, nagyon sok időre.

Sztbeni 2023.06.22. 22:38:46

@Boldeone2: azért kurvákra elég nehéz felépíteni egy nemzetgazdaságot. Most meg már a kurvák is inkább mennek külföldre

Boldeone2 2023.06.22. 22:40:42

@Gery87: Én azt mondom: az utat be kell járni mindenkinek, ami évtizedes, és akkor kb 20 év után lehet egy középszar ország, mint Magyarország
Oroszország dettó...

Romániára visszatérve: az ottani magyarság erősen fogy, egyre több a kettős identitású ember. Nem látom reális lehetőségét az autonómiának
Főleg úgy, hogy a román elit gyanakodva nézi Orbán erdélyi ügyeit..

Boldeone2 2023.06.22. 22:44:10

@Sztbeni: Dehogy lesz. Ha Ukrajna meg is nyerné a haborut akkor is marad a világ segglyuka a következő 50 évben biztosan. Aki tehette már elmenekült"

- Nem lesz ilyen. Politikai döntés lesz Ukrajnáról, azaz : az EU euró tízmilliárdokat fog betenni a fejlesztésre
Nincs más út. Egy geopolitikai űrt be kell tölteni valakinek
Ukrajna túl közeli, az a szerep az EU- ra hárul

De jön az USA is, ha fix béke lesz ...

Boldeone2 2023.06.22. 22:47:40

@Sztbeni: Ukrajna nem egy jövőtlen ország, tanult és dolgos emberek élnek ott

A kulimunkát már mindenhol az ukránok végzik Európában ( nem mindenki terepjarós újgazdag )

Virágzott az IT szektor

"But for many in the country’s bustling tech hubs of Kyiv, Lviv, Kharkiv and Dnipro business has been better than ever. The country’s rapidly growing IT industry saw exports grow by 20.4 percent in 2020 crossing $5 billion for the first time, according to figures from the National Bank of Ukraine."

Gery87 2023.06.22. 22:49:03

@Boldeone2:

Azért feslett erkölcsű nőkre, kurvákra szárnyaló nemzetgazdaságot nem lehet alapozni:)

Sztbeni 2023.06.22. 22:50:18

@Boldeone2: és ki fog akkor visszamenni? Biztos majd hazamegy a most pl. Lengyelországban dolgozó ukran negyedannyi fizetésért. A háború előtt is egy csődtömeg volt az egész. Lengyelországban elég sokat járok, már bőven a háború előtt is tele volt ukrán vendégmunkással, összes nemzetközi buszmegallóban ukránul hirdették az állásokat annyian jöttek el. Ukrajna helyzete már a háború elött is kilátástalan volt. A háboru csak felgyorsította a pusztulást ami végbement volna amúgy is. Még népszámlálást se csináltak ha jól tudom 2001 óta, mert kiderült volna hogy mennyien mentek el.

Boldeone2 2023.06.22. 22:51:36

@Sztbeni: Az ukránok többsége haza fog térni, ha vége lesz a háborúnak

www.politico.eu/article/ukraine-war-refugee-return-russia-invasion/

A lényeg az, hogy folyamatos legyen a nemzetközi újjáépítési támogatás az országnak. A prosperáló Ukrajna EU érdek

Gery87 2023.06.22. 22:53:19

@Boldeone2:

Hát a középszar az elérhető hosszútávon, kérdés hogy elég e.

Autonómia nem lesz úgy néz ki valóban.
Ez az esély már elment, legkésőbb a 90-es években el kellett volna kezdeni valami komolyabbat erőszakosabbat...de már mindegy.

Az albánok ezt megkapták a történelemtől akkor és éltek vele és szaporodtak mint a nyulak az iszlám is segítette ebben, nekünk semmi ilyesmink nincs: 50+ os alkesz fideszes hülyékkel nem lehet kezdeni semmit, csak a pofájuk nagy, a fiatalok meg lelépnek vagy passzívak e téren.

Sztbeni 2023.06.22. 22:54:45

@Boldeone2: ezek elméletek. Valóságban nem fognak, hiába mondják azt sokan. A délszláv háboru alatt nyugatra menekült emberek se tértek többségében vissza, pedig sokkal.kevesebben voltak és azok az államok messze nem olyan reménytelen putrik mint ukrajna

Boldeone2 2023.06.22. 22:55:31

@Sztbeni: A háború előtt már lendületet vett Ukrajna, a bérek Kijevben egész magasan voltak. A lengyelek is vendégmunkáskodtak sokáig, nincs azzal baj, hazatolják a családnak pénzt
100% hogy nem lesz permanens és évtizedes válság Ukrajnában. Azt a nyugat nem engedi meg

Ha a haborús támogatasi pénz fejlesztésre mehet , pár év alatt prosperitasba fordul minden

Gery87 2023.06.22. 22:56:20

@Boldeone2:

Azokat a tízmilliárdokat vissza is akarja majd kapni kamatostul!
Ezért lesz privatizáció, nulla munkajog meg alacsony bérek.....olcsó zsúfolt tömblakások a lebombázottak helyén...gyönyörű szép új (régi?) világ.
A pártok meg a tőkés érdekeket védelmező nyugat zsebében.

Gery87 2023.06.22. 22:58:23

@Boldeone2:

Miért ne engedné meg?
nekik is csak egy kizsigerelhető ütközőállam kell, hogy hogyan élnek ott nem érdekes.

Boldeone2 2023.06.22. 22:58:48

@Sztbeni: Az ukránok kifejezetten tanult emberek. Minden lehetőségük adott lesz, ha Putyin abbahagyja a háborút, hogy fejlődjenek
Nyilván nem gazdag ország , de nem is olyan szegény, mint ahogy képzeled. Megtanulták a túlélést, olcsó az élelmiszer, segítik egymást az emberek

Boldeone2 2023.06.22. 23:00:02

@Gery87: Ezért lesz privatizáció, nulla munkajog meg alacsony bérek.....olcsó zsúfolt tömblakások a lebombázottak helyén...gyönyörű szép új (régi?) világ."

- Persze, de azt utat mindenki végigjárja ....Mi is megtettük....

Boldeone2 2023.06.22. 23:01:39

@Gery87: Ez az esély már elment, legkésőbb a 90-es években el kellett volna kezdeni valami komolyabbat erőszakosabbat...de már mindegy."

- Volt olyan. Egy pogrom lett belőle még ha jól emlékszem 1988- ban Marosvasárhelyen...

Boldeone2 2023.06.22. 23:03:01

@Gery87: Bocs, 1990 március, amikor Süttő András szemét kiverte a román nacionalista tömeg...

Gery87 2023.06.22. 23:12:40

@Boldeone2:

....és a NER-ben végződött és inkább rosszabbít lett!
A NER egyik oka a rendszerváltás.

Gery87 2023.06.22. 23:13:23

@Boldeone2:

Arra kellett volna egy hasonló viszontválasz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.23. 12:04:06

@Boldeone2: ez így is van, és a gyáva is egyre több. Z generációs erdélyi, pontosabban nagyváradi kollega közölte, hogy ő nem akar autonómiát mert fél a háborútól. Mondtam is neki, hogy ne legyen semmi kifogása ha majd mindenki belétörli a szarát, amúgy meg olvassa el Dél Tirol történetét.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.23. 12:21:31

@Boldeone2: Belgium annyira funkcionál, hogyha nem Albert lett volna a király 2007 környékén, amikor vagy 400 napig nem volt kormány (Leterme-De Rupo időszak) akkor szétesik. A Vlaams Belang konkrénan a Flandriai Köztársaságért ügyködik.

Gery87 2023.06.23. 12:47:45

@Deak Tamas:

Gyáva szarok igen, azok vagytok.
A különbség közte és köztetek, sovén turulbaszók között, hogy nektek nagy a pofátok és álomvilágban éltek, de ennyi.
A tiroliaknak a golyóit nem nyalhatnátok meg!

Boldeone2 2023.06.23. 16:01:25

@Deak Tamas: ez így is van, és a gyáva is egyre több. Z generációs erdélyi, pontosabban nagyváradi kollega közölte, hogy ő nem akar autonómiát mert fél a háborútól."

- Arról van szó - szerintem éppen hogy nem hülye a " Z " generációs szavazó, hanem reálisan felméri a helyzetet- hogy túl sok vesztenivaló való, túl sok kockázat lehetne egy durva autonómia- törekvésben
Egyszerűen nem éri meg kockáztani

Túl erős a nacionalista ellentömeg

Úgy mint Magyarországon. Hiába gondol a felvilágosult kisebbség valamit, ha az elmaradott többség nem akarja
Én is hiába mondom nektek, hogy legyetek jók, nem nagyon akartok jók lenni...:)
Eleve nehéz, majdnem lehetetlen az önös érdekeken kicsit túllépni
Ezért vannak a háborúk a legtöbb esetben. Vélt vagy valós sérelmek, a végén pedig egy egységnyi problémából lesz tíz egységnyi ...

Boldeone2 2023.06.23. 16:26:40

@Deak Tamas: Szerintem nem érted a nemzetiségi lét dilemmáit. Talán én sem jól fogalmaztam. Nem attól félnek sokan, hogy eltapossa őket az erőszakos többség- a többség Romániában sem erőszakos- hanem a többség mérsékelt részét nem akarják maguk ellen fordítani, akik lehetnek rokonok ( nincs már fajtisztaság ott ), barátok, kollégák, stb
A kérdés az, hogy megéri- e az egyáltalán a kockázatot?

Pl van valaki, a rokonom rokona, Kárpátaljai magyar. Ukrán egyetemen tanult, ukrán barátai vannak ebből következően, főleg a felsőbb körökből. Mivel nem veri nacionalista módon a mellét, egy magyarországi ukrán cég vezérigazgazatója és Putyin háborúját is elítéli
Amíg Ukrajnában élt sem szenvedett hátrányt nemzetisége miatt, mert beilleszkedett a többségi társadalomba
A többségi társadalommal való renegát szembefordulás soha nem vezet jóra, akkor, viszonos módon tényleg negatív lehet a következmény

Én úgy látom, hogy nyilván vannak problémák kisebbségi jogok terén, de sok ügyet az Orbán - kormány fújt fel, ebből jött a többségi társadalom kedvezőtlen válaszreakciója

Boldeone2 2023.06.23. 19:31:52

Prigozsin szerint az ukrajnai háború kirobbanásának semmi köze az elmúlt nyolc év donbászi összetűzéseihez.

A WAGNER-VEZÉR AZT MONDTA AZ INTERJÚBAN, HOGY A HÁBORÚT AZ OROSZ ELIT VÁGYAI DIKTÁLTÁK. BÁBÁLLAMOT AKARNAK UKRAJNÁBÓL, AZ ORSZÁG ERŐFORRÁSAIT PEDIG SZÉTOSZTANÁK EGYMÁS KÖZÖTT. "

Na, akkor nagyjából megint igazolva lett, amit hónapok óta mondok....
A magyar kormánypropagandában, meg donbassi népirtásról hadováltak....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.23. 20:05:27

@Boldeone2:

A fő ok valóban nem a kijevi hunta kisebbségellenessége.

A fő ok: Amerika uralja Ukrajnát 2014 óta, teljes erővel előrehaladt az ország itnegrálása a NATO-ba, a terület hatalmas hadszíntérre lett alakítva Biden és Soros által.

Az orosz elit rájött, késésben van, az idő Amerikának dolgozik. Nem szabad tehát várni, mert ez csak időt ad Amerikának.

Szóval kényszer volt a témadás, megelőző csapás. Az orosz elit jól számolt: még ha nem is sikerül győzni, sikeres lesz Ukrajna visszabombázása 80 évvel korábbra, a nyugat pedig nem lesz hajlandó kompenzálni ezeket a veszteségeket.

Szóval nem volt más racionális lépés, mint nyílt katonai támadás az orkrá rezsim ellen.

Boldeone2 2023.06.23. 20:48:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Látod, akkor te is elismered: igazam volt az elmúlt évben
Nálunk putyini hazugságokra épített végig a propaganda...

A konklúziókkal nem értek egyet: Az USA soha nem akart háborút Oroszországgal, még a rendszerváltas utáni időkben sem
Ez total abszurd és értelmetlen

Nyilván Ukrajna sem. Egyszerűen nyugati rendszert akarnak, a nyugati közösség része lenni. A nacionalizmus csak melléktermék, orosz haború nélkül 1/10 - e lenne ...

A vak is látja, az Orosz Birodalomnak vége, semmilyen gazdasági hatalma nincs, a fegyveres erő gyengébb, mint feltételezték
De Putyin szerint "minden a tervek szerint halad"
Putyin már szerintem belátta, hogy baromságot csinált, és békét kötne.
Az ukránok helyében én lemondanék a szarhalmazról, mert azt csináltak az orosz megszállók a megszállt területeken, de egyrészt az ukrán alkotmány szerint ilyet nem tehet az elnök. Csak országos - tehát nem helyi - népszavazás által lehet területről lemondani
A másik : mi a biztosíték, hogy az oroszok később nem mennek tovább?
Teljesen érthető ukrán oldalról a harc folytatása

Meg kell hogy kapja az orosz rezsim a kijózanító pofont egyszer, mert egy népet nem lehet a végtelenségig a hazugságban tartani

Gery87 2023.06.23. 20:55:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, ez az elitista imperialista nézőpont amiben lehet egyik vagy másik fél érdekeit nézni meg kiállni mellette.
Egyik sem jobb mint a másik.

Ettől eltekintve viszont az van hogy a 40 milliós lakosság lett "kibombázva, visszabombázva és sokak megölve".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.23. 21:03:17

@Boldeone2:

Oroszország nem megy tovább, az eszme megy tovább. Az orosz nem hódító nép.

Gery87 2023.06.23. 21:18:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Putyin nem a "normalitás", egy kibaszott imperialista autoriter rezsimet vezet, ennyi az egész...és épp elnyomást csinál máshol.
Az ukránok nem kérték hogy menjen oda és avatkozzon az életükbe.
És ez független attól hogy az amit akartak jó e vagy sem.

Mint sokszor, most is a nemes urak szemüvegén át nézed csak a dolgokat, meg álomvilágban élsz ezzel a normalitás fassággal.

Kétségtelenül egyszerű és kényelmes világnézet kiválasztani az egyik urat, kinevezni "jó királynak" aztán kritika nélkül a seggét nyalni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.23. 21:21:23

@Gery87:

Tévedsz ebben.

Putyin a keresztény világ feje, erkölcsi kötelessége védeni világunkat. Többek közt feladata Orkrajna felszabadítása is..

Miért adnánk meg magunkat a nyugati háttérhatalomnak?

Gery87 2023.06.23. 21:59:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tévedsz ebben.
Putyin egy despota, egy ex KGB-s autoriter önjelölt "népvezér", egy kis akarnok geci.
Sose volt keresztény. És kétlem hogy a keresztények többsége vezetőként tekintene rá.
Ezt is csak felhasználja a céljaira.

Billy Hill 2023.06.23. 22:34:32

(Most nézem, hogy az eredeti Coalition of the Willing-ben mink is benne voltunk mint ország! Wow. A Viki-ről:

"On March 18, 2003, the State Department made public a list of 31 countries that participated in the US-led coalition"

"On March 20, 2003, the White House released a list with the following additions: Costa Rica, the Dominican Republic, Honduras, Kuwait, the Marshall Islands, Micronesia, Mongolia, Palau, Portugal, Rwanda, Singapore, Solomon Islands, Uganda.

Panama was added to the list the next day. In April 2003, Angola, Tonga and Ukraine were included in the list, bringing the number of allied nations to 49 (including the United States).

In October or November 2004, Costa Rica was dropped from the list, so that there were 48 nations left."

Azóta is kutatják, hogy októberben vagy novemberben dőlt el, hogy nem lesz tartós siker a rendezés így Gazdagpart nélkül...)

Billy Hill 2023.06.23. 22:35:44

@Billy Hill: Bocs, az eredeti lista kimaradt:

Afghanistan, Albania, Australia, Azerbaijan, Bulgaria, Colombia, the Czech Republic, Denmark, El Salvador, Eritrea, Estonia, Ethiopia, Georgia, Hungary, Iceland, Italy, Japan, South Korea, Latvia, Lithuania, Macedonia, the Netherlands, Nicaragua, the Philippines, Poland, Romania, Slovakia, Spain, Turkey, the United Kingdom and Uzbekistan.

Billy Hill 2023.06.23. 23:08:52

ON: Szerintem amint kialakul egy félig "kedvező", befagyott front, elindul Ukrajna gyors EU-s beléptetése, hogy legalább a nem-megszállt (nagyobbik?) részt hivatalosan is segíteni lehessen. Hisz még OV is támogatja a tagságot ugyebár, és az EU részvételre nem vonatkozik a NATO szerződés 5. cikkelye...

Innentől viszont a többi kelet-európai ország számára vége az ESI sztorinak, mert minden fejlesztési (ez esetben újjáépítési) pénz keletebbre fog menni, illetve az EU átlagos fejlettésgi mutatója is erősen csökkenni fog, amitől néhány keleti NUTS 2 régió hirtelen már nem lesz annyira nyomorgó, hogy támogatni kellene.

Szintén szopóka a kelet-európai mezőgazdaságnak, mert a most még megállítani próbált ukrán termékek szabadon áramolnak majd, értsd a most sem túl értelemdús magyarországi kukoricatermesztést is be lehet fejezni; árpa-búza talán szintén, de a klímaváltozás sem segíti ezt a környéket.

Szóval van arra is esély, hogy amit a Zorbán 2030-ra idevízionál, hogy ti. nem lesznek már EU-s támogatások, az 2024-2025 környékén már realitás lesz a V4+4+x számára. És akkor annak is lőttek, amit tegnap is hangoztatott, hogy jól ki kellene tömni pénzzel BiH, Szerbia, Montenegró, Észak-Macedónia államokat. (Koszovó kapcsán nem tudom, mi a gondolat, gondolom eltérő.)

Mondjuk abban igaza van, hogy jobb ezeken a helyeken is aktívan tenni a békességért, de ha minden szem Ukrajnára szegeződik majd a jövőben, akkor ez a "nyugat-balkáni" rész is háttérbe szorul.

(U. i. Vicces, ahogy gyakorlatilag minden ország West Balkan-ként definiálja magát. Szerbek, bosnyákok, makedónok stb. De akkor ki is igazából a Balkán? Csak a bolgárok egymaguk? :-)

alöksz róz 2023.06.24. 08:14:51

@Boldeone2: "- Arról van szó - szerintem éppen hogy nem hülye a " Z " generációs szavazó, hanem reálisan felméri a helyzetet- hogy túl sok vesztenivaló való, túl sok kockázat lehetne egy durva autonómia- törekvésben
Egyszerűen nem éri meg kockáztani" - szerintem meg egyszerűen nem érdekli őket.
elvannak oszt kész...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.26. 08:35:48

@Boldeone2: jól látod a lényeget, hiszen pontosan ez a lényeg: illeszkedj be, legyél Ľudovít Ódor.
Csak tájékoztatásul mondanám, hogy a közismerten gyűlölt Apponyi meg a nemközismertebben még mélyebben gyűlölt Trefort (előbb isznak Apponyi egészségére az utódállamokban, mint Trefortéra) mindössze annyit várt el a gens hungarica nem magyar ajkú polgáraitól, hogy magyarul "gondolataikat szóban és írásban érthetően ki tudják fejezni"
Nem tudom mi vesztenivaló lenne a "durva" autónómiatörekvésben, az anyanyelven és a magyar kultúrán kívül, ami épp megszűnőben van amúgy is. Jelen trend szerint 2050-re eltűnik a magyarság a környező államokban, akkor pedig meg lehet indulnu a gyalugépekkel a Mátyás-szobor ellen Kolozsváron, az is ugyis Fadrusz szobor mint az elpusztított karánsebesi meg zilahi.
A kisebbségi létnek nincsenek dilemmái, a kisebbségi létnek egy feladata van, összefogni és szaporodni, bármi áron. Mivel azonban a határontúli magyar is csak magyar, ilyen áldozatra nem akar vállalkozni. Érdemes elolvasni Herczeg Ferenc visszaemlékezéseit a verseci szerbektről. Kutka Mária magániskolájába küldték Belgrádból a politikusok gyerekeit, akik aztán visszatérve Belgrádba már pontosan ismerték az ellenséget, és készek voltak a küzdelemre.
De amúgy továbbra sem értem, hogy mi a problémád az általad felhozott ukrán helyzettel, ott is elfoglaltak egy területet, nem értem mért nem azt mondod, illeszkedjenek be.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.26. 08:39:43

@alöksz róz: el is vannak, meg gyávák is. Lásd :

www.eternus.hu/vers/5571

"Sohse szegzett erőt erőnek." - ezért is csodálatos, hogy 18-ban Boldili dicső őse és kompániája a nagy Ady-kultuszban csak erre az egy sorra nem emlékezett.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása