magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Buborékmentesítés

Megint tabut döntöget a Partizán műsora.

Egymás után cáfolják a ballib dogmákat, köztük a szent státuszú Hatházit is, amihez komoly bátorság kell manapság. A legfontosabb:

  • nem igaz, hogy a közmédiák meghatározóak,
  • nem igaz, hogy az emberek buborékban élnek, tulajdonképpen buborékban csak a ballib megmondóemberek élnek,
  • míg a Fidesz széles tömegnek politizál, addig a ballibek a saját elitjüknek,
  • tehát marhaság a NyomtassTe és a hasonló logikán alapuló gondolkodás, mert nem a hírek eljuttatása a kulcselem, hanem a hihetőség, a narratívaképzés.

Ez utóbbi tényleg teljesen vicces, mert tényleg minden ballib elhiszi. Mindig amikor elmondom ballibeknek, hogy magyar médiafogyasztásom 90+ %-a ballib, hihetetlenkedést kapok, hiszen ha így van, akkor miért nem vagyok ballib. S ezt komolyan mondják.

Egyébként a műsort nem érti a ballib tábor. A kommentek zöme negatív, az átlag ballib törzsszavazó inkább abban akar hinni, hogy a fideszesek mind mucsai fogatlan bunkók, akik egész nap az M1-et lesik. Ez sokkal jobban beleillik a ballibaista világnézetbe.

112 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7618157254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone Bull 2023.07.10. 08:51:15

Buborékmentesítés? Azt valahogy a kormánypárti táboron kellene elvégezni....Nincs " ballib tábor" , csak olyanok, akik átlátnak a rezsimhazugságokon, azok pedig heterogén hátterű emberek

A jelentős " ballib média" az vagy Fidesz tulajdon, lényegében, ( Index ) vagy valóban teljesen önjáró, nem segíti az ellenzéket ( Telex) A kis médiákat meg alig olvassa valaki

A nagy - hazug - narratívákat a kormány tudja egyedül kitalálni, megalapozni, terjeszteni és érvényre juttatni. Ott van éves szinten több száz milliárd propagandára költhető pénz.

Most - újra - kikezdték Karácsony Gergelyt, a titkosszolgálat felhasználásval, amit Rogán Antal irányít...
Ez már a sokadik, hazug, lejárató kampány ellene a kormánymédiában, lényegében a Telex is egy az egyben a karaktergyilkos narratívát hozza le...
Egyszerűen képtelenek belenyugodni, hogy még van egy város, amely a főváros, ahol nem kérnek Orbán elnyomó rendszeréből...

Egyre inkább úgy tűnik, hogy az eddigi " beteg demokrácia " valóban kezd autoriter rendszerré válni

Kizárólag az ellenzéki pártokat tervezi galaktikus összeggel megbüntetni az ASZ, a választás előtt
A titkosszolgálatokat is elkezdték felhasználni az ellenzéki politikusok lejáratására

Szintet lépett mára a rezsim....

_Neville 2023.07.10. 08:59:44

A legjobb, mikor kijön a statisztika, hogy a ballibek sokkal kevésbé fogyasztanak jobber médiát, tehát igazából ők sokkal inkább buborékban élnek, mint a fideszesek :D

Wildhunt 2023.07.10. 09:09:39

@Boldeone Bull: de ha nem, akkor bocsánatot kérsz?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 09:10:26

@Boldeone Bull: buborékügyben mit szólsz ahhoz hogy Lula haver nem hajlandó elítélni az oroszokat, cserébe kárpótlást kér a gyarmatosításért? Emlékszem még mennyire drukkoltál, hogy az USA-barát Bolsonarót megverje az oroszbarát Lula .

Boldeone Bull 2023.07.10. 09:22:21

@Deak Tamas: Én nem támogatom Lulát sem. Egy rossz kommunista, de legalább - ha lehet hinni a híreknek - az erdőirtások lelassultak/ megálltak

Latin- Amerikában és Afrikában is jelentős a nyugatellenes narratíva, mert a helyi nepostista elit nem tud semmit kínálni, ezért kifelé mutogatnak, vagy vissza a gyarmati időkre....
Ez veszélyes!

Boldeone Bull 2023.07.10. 09:31:47

@Deak Tamas: Oroszország és a SZU mindig is szerepet játszott a fejlődő országokban, hogy a nyugatellenes propagandát terjessze
Pl az ANC dél- afrikai politikusai is az oroszok által voltak finanszírozva
Oroszország mindig is szeretett a világ "felszabadítójaként" tetszelegni, holott csak önös érdekből a szart keverte mindig

Trianont is részben Oroszországnak köszönhetjük, a balkáni felszabadító- pánszláv tevékenysége miatt. Gavrilo Princip egy olyan szerb terrorista volt, aki maga az orosz cár pénzelt ( de szerintem ezt te is tudod ...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 09:43:41

@Boldeone Bull:

A nemzeti táborban kevés a buborék, pl. senki se hiszi azt, hogy a nemzeti médiák igazi sajtó, a ballib meg propaganda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 09:45:33

@_Neville:

Persze. Mert a ballib leménymag komolyan hiszi, hogy ami nem ballib, az nincs is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 09:47:01

@Boldeone Bull:

A világ 80+ %-a nem akar nyugati uralmat, jól ismeri azt, tudja semmi érdeke, hogy támogassa. Ezért is szinte senki se ítélte el Oroszországot a nyugaton kívül.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 10:35:47

@Boldeone Bull: max. Párizst köszönhetjük az oroszoknak azaz a Szovjetnek, Trianon a hockista-károlyista töketlenség önsorsrontó szimbólima, teljesen a Nyugatnak köszönhető, Emanuel de Martonne a szép szimbólum, a románok meg is köszönték.

hir6.hu/cikk/146915/nagyvaradon_felavattak_emmanuel_de_martonne_foldrajztudos_szobrat

Nem véletlen mondták a Horthy-időben: Trianonban csupán írásba foglalták mindazt, amit már addig végrehajtottak rajtunk. Ha nem engedtünk volna be senkit, akkor azt foglalják írásba.
Oroszország soha nem akart "felszabadítóként" tetszelegni, a görögkeleti vallás alapján morális megtisztulás harcosaként szerepel inkább.

_Neville 2023.07.10. 10:43:03

@Deak Tamas: " Nem véletlen mondták a Horthy-időben: Trianonban csupán írásba foglalták mindazt, amit már addig végrehajtottak rajtunk"
Sőt, valamelyest még vissza is fogták a kisantant étvágyát, mert de facto még rosszabb volt a helyzet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 10:51:57

@_Neville: így van, hiszen 1919 szeptemberére már csak négy vármegye maradt szabadon. Azt csinálhattak volna, amit akartak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 10:53:30

@_Neville: @zavaleta: sőt, ha most amúgy külgazdasági miniszterünk helyett külügyminiszterünk lenne, már annak is rég el kellett volna kezdenie ezt a kárpótlásdumát a gyarmatosításért. Csak ugye azt keressük amit összeköt, úgy fogy a magyar gyorsabban.

Boldeone Bull 2023.07.10. 11:35:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A nemzetközi " liberális média" az nem buborék. Hanem folyamatos polémia

Ami nem egyértelmű, arról vita van. Pl mi legyen a migráció kérdésében. Van aki azt mondja, hogy minden eszközzel meg kell állítani, mert veszélyeztetik a liberális rendet, van aki azt, hogy be kell engedni mindenkit szinte, az az "emberies.."
Tehát ez egy vita..

A propagandamédia onnan ismerszik meg, hogy mindig egy központi narratívát kíván erőltetni

Mi nyilván a nyugatot támogatjuk, mert (majdnem) nyugaton élünk, a nyugati szövetség része vagyunk. Másrészt meg a nyugat felsőbbrendű a világ többi - elmaradott részéhez képest

Nagyjából ökölszabály: minél elmaradottabb, diktatórikusabb egy ország, annál jobban támogatja Oroszországot: Irán, Venezuela, Kuba, Eritrea, Nicaragua, Mianmar

Ezek "köpededelem" országok, kb...

Ha minél gazdagabb vagy liberálisabb országba mész, ott egyre inkább Ukrajnát támogatják
Egy adott társadalommon belül is létezik olyan, hogy a gazdag Ukrajnát a szegény Oroszországot támogatja

Boldeone Bull 2023.07.10. 11:41:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Zelenszkij lényegében ikon lett a elit köreiben nyugaton. Putyin meg a rossz archetípusa: öreg, csúnya, erőszakos, autoriter stb...

Egy tökéletes diktátor. Nyilván hogy a felvilágosult nyugati ember alapból az ellenfele lesz

Boldeone Bull 2023.07.10. 11:52:59

@Deak Tamas: Károlyi Mihály, Jászi Oszkár, Hock János mindent megtettek a hazáért, csak naív álmodozók voltak
Jászi Oszkár elment megkötni a belgrádi egyezményt, csak igorálták...

"magyar memorandum hangsúlyozta: „Ezt a háborút a feudális Magyarország csinálta. […] A Kossuth Lajos Magyarországa teljesen elnémíttatott.[…] Ez a helyzet a múlt héten megváltozott. […] Most vagyunk először abban a helyzetben, hogy az Entente közvéleménye előtt a magyar nép igazi akaratát hirdethessük.”

Lényegében senki nem tudta már akkor helyrehozni a nemzetiségi problémákat. Jászi képes volt szembenézni a magyarorsítás problémáival is

Ők nem rossz emberek, csak álmodozók voltak

Tapi2021 2023.07.10. 11:56:16

@Boldeone Bull: Anyám borogass! Te ugyanaz a Boldi vagy?
Tartalomból ítélve igen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 11:58:26

@Boldeone Bull:

Így igaz.

Az elnyomók imádják Zöldit. A kisembereknek meg ellenszenves.

Tapi2021 2023.07.10. 11:59:02

@Boldeone Bull: "Oroszország mindig is szeretett a világ "felszabadítójaként" tetszelegni, holott csak önös érdekből a szart keverte mindig"

Elírtad: Ez az USA! A "demokrácia export" ürügyén végig bombázták már a fél világot, kormányokat döntöttek meg tőlük távoli, őket semmilyen módon nem fenyegető, szuverén államokban, elnököket gyilkoltak...

De ugye, ha ők csinálják, az rendben van neked.

Tapi2021 2023.07.10. 12:01:55

@Boldeone Bull: "Trianont is részben Oroszországnak köszönhetjük, a balkáni felszabadító- pánszláv tevékenysége miatt. Gavrilo Princip egy olyan szerb terrorista volt, aki maga az orosz cár pénzelt ( de szerintem ezt te is tudod ...)"

Ne légy ennyire ostoba. Ott sem voltak Trianonban!
Trianont a NYUGATI szemétláda országoknak köszönhetjük. Ugyanazoknak, akik végigrabolták, gyilkolták a világot, gyarmatosítottak, és ugyanők azok, akik ma is baszakodnak velünk! Nem az oroszok!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 12:03:12

@Boldeone Bull: jó az idézet, hiszen Benes is ugyanezt hazudta, ők hülye szuicid módon meg kapásból el is ismerték. Pont ez kellett.

acta.bibl.u-szeged.hu/38247/1/doc_005.pdf

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 12:04:58

@Tapi2021: igen ő az, volt valami Ezer leütés nevezetű "szellemi műhely", ott még ezen a néven volt, illetve többen is voltak. Volt egy Reding Roli nevű is, meg valami K betűs csávó, akivel 3-4 egész jó hozzászólást lehetett váltani, utána belőle is kibillent a "szellemi műhely" irányvonala.

Wildhunt 2023.07.10. 12:06:25

@Boldeone Bull: szerintem már a törököket is az oroszok küldték. Ha szerinted nem, úgy putlercsicska vagy.

Tapi2021 2023.07.10. 12:08:22

@Boldeone Bull:
"Ami nem egyértelmű, arról vita van. Pl mi legyen a migráció kérdésében. Van aki azt mondja, hogy minden eszközzel meg kell állítani, mert veszélyeztetik a liberális rendet, van aki azt, hogy be kell engedni mindenkit szinte, az az "emberies.."
Tehát ez egy vita.."

Mutass egy (bal)liberálist a mainstreamből, aki az előbbi álláspontot képviseli!

Meg főleg a vitát, a (bal)libsik között erről.

Jó hír: a holland női szépségversenyt is egy férfi nyerte! :-(

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 12:12:09

@Deak Tamas:

Az Ezer Ütődött Libbant blog, ismerem jól.

A bloggert még egyszer élőben is láttam.

1998-ban Orbán tanácsadója volt. Aztán megsértődött, hogy Orbán nem fogad szót neki, így kiábrándult igazikonzervatív lett.

Tapi2021 2023.07.10. 12:13:47

@Boldeone Bull: "Másrészt meg a nyugat felsőbbrendű a világ többi - elmaradott részéhez képest"

Hitlerék pontosan ugyanezt gondolták!

A nyugatról, meg a németekről.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 12:14:00

@Tapi2021: egyébként az 1790-es évek elején a friss Karagyorgyevics dinasztia felajánlotta, hogy főhercegi rangért cserébe Szerbia a Habsburg monarchia része lenne, és felszabadító háborút indítana de az akkori hülye kancellár azt mondta, hogy most kötöttünk békét a törökkel, ez nem volna etikus. Mivel a Karagyorgyevics dinasztia nem fogyasztott annyi kokót mint az EU vezetői és magországai, ebből tanultak és megindultak Anyácska felé.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 12:15:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nekem annak a blognak a "helyesírása" meg "tagolása" tetszik. Inkább akkor Majakovszkij :)

Tapi2021 2023.07.10. 12:18:09

@Boldeone Bull: "Nyilván hogy a felvilágosult nyugati ember alapból az ellenfele lesz"

Mert hülyék, mint a segg, és benyalják minimális kritika nélkül, amit Amerika és a csicskásai bemondanak (hazudnak) a világról.
Mások meg nem. Ez a különbség. Mások képesek más szempontokat is figylembe venni, és tágabb értelmezési mezőben nézni a dolgokat. Az USA-nyugati EGYETLEN elfogadott és eltűrt narráción túl.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 12:18:09

@Tapi2021: most olvastam egy jópofa hozzászólást a mandin Verhofstadt legújabb filozofálása kapcsán. Az illető azt kérdezi, hogy mik is azok a betöltetlen munkahelyek százezrei ahova a migráns kéne mialatt a csapból is az folyik, hogy a MI munkahelyek millióit szünteti meg? (amúgy nem fogja. Már 1968-ban is ugyanezt mondták a számítógéppel kapcsolatban.)

Tapi2021 2023.07.10. 12:23:50

@Boldeone Bull: Ne már, Trianon nem a nemzetiségekről szólt, hanem a nagyhatalmi ÉRDEKEKRŐL!

Anglia miért nem engedte el saját országba ugyanakkor a skótokat, vagy miért nem mondott le az ELFOGLALT Észak-Írországról???
Vagy a franciák..., miért nem engedték el 1920-ban az összes gyarmatot, az összes leuralt, elnyomott nemzetiséget szerte a világon??????

Menj már ezzel a bull shit nemzetiségi dumával, amivel álcázták az érdekeiket, hogy darabokra törjék a Monarchiát, és ezzel Közép-Európa legerősebb hatalmi centrumát.

Boldeone Bull 2023.07.10. 12:24:10

@Tapi2021: De ugye, ha ők csinálják, az rendben van neked"

-Nézd, az USA meg Oroszország azért nem ugyanaz, bár elismerem: vannak közös rosszak a " néplélekben", pl az erőszakkultusz, vagy a messianisztkus hajlam. De, azért van a sokkal kisebb rossz, az USA...

Az USA libsi demokráciát hoz, meg jófajta kapitalizmust....

Érdemes elolvasni Csák Jánostól ( nem mindenki hülye a Fideszben ) "Az amerikai géniusz " C könyvet

Tapi2021 2023.07.10. 12:32:14

@Boldeone Bull: A külpolitikában mindkettő birodalomként viselkedik.
Csak az USA sokkal aktívabb és erőszakosabb, sokkal több helyen is avatkozott be a SAJÁT érdekei mentén.

Ettől még lehetnek géniuszok. Csak mire mentek az ő zsenialitásukkal az iraki és afgán emberek???

Meg most az ukránok?
Kivérezhetnek Amerikáért. (Meg Európa is.)

Boldeone Bull 2023.07.10. 12:36:10

@Deak Tamas: Igen, volt az "1000 leütés blog" ott jó viták voltak, csak megszűnt, mert Béndek Péter úgy gondolta, hogy többet a rezsim által birtokolt médiában nem akar publikálni

Az említett nickek egyike is én vagyok, de azt már régen nem használom

Ide a vita kedvéért jöttem, de a másik blogon az komolyabb volt...
Birca sem mindig azt mondja mindig, amit őszintén gondol...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 12:41:37

A temesvári rádiót megvette a Zorbán. Ez hangzott el a múltheti olasz nyelvű adásban :

Spero che sia un boun pomeriggio, la situazione econimica internazionale, grandini temperaturi, la inflazione galoppante di guerre ... :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 12:42:35

@Boldeone Bull:

"Birca sem mindig azt mondja mindig, amit őszintén gondol."

De, mindig azt mondom.

Kivéve szimpla udvariassági helyzeteket, lásd a "finom az almás rétes, amit sütöttem?" típusú helyzeteket?

Boldeone Bull 2023.07.10. 12:43:48

@Tapi2021: Én a " big picture-t" nézem, vagyis azt, hogy összességében mi a jó a világnak
A nyugati, liberális világrendnél még jobbat nem tudok...
Kb. ennyi. Ha tudsz jobbat , szólj, de a nyugat-és liberalizmus- ellenes szélsőjobbos, Putyin által pénzelt propaganda- szólamokkkal torkig vagyok

Csak a szemed kellene kinyitni: lényegében élhető világ - kevés kivétellel - csak a nyugati államokban van, minden téren
Akkor miről beszélünk?

Gyarmati rendszer ? Hagyjuk már a demagógiát! Nagyjából 50-60 éve megszűnt, a GDP- T minden évben újra kell(ene) termelni

Egyébként a " mintagyarmatok" helyzete sok esetben még jobb, mint ahol kevésbé volt gyarmatosítás

Afrika most is gyarmat- kínai

Boldeone Bull 2023.07.10. 12:48:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szerintem nem vagy őszinte, valószínű ideológiai okból. Annyira utálod a gazdagokat, a kapitalistákat, a nyugatot, hogy mindig minden ügyben automatikusan az ellenoldalra helyezkedsz

Csak ezért vagy szerintem ukránellenes, más okod nincs, holott a lelked mélyén érzed ez egy igazságtalan haború orosz részről

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 12:58:00

@Boldeone Bull:

Van ilyen veszély, ezért tudatosan kerülüöm az ilyesmit.

Pl. tudatosan nem vagyok amerikaellenes. Az ameriikai politikát nyilván elutasítom, de Amerikát egészben sose. Nem akarok abba a helyzetbe esni, mint az ellenoldal.

Boldeone Bull 2023.07.10. 13:00:45

@Deak Tamas: Nyilván ezekkel én is tisztában vagyok, hiszen ez az egyik végzettségem: geográfus vagyok, azon belül tájérzékenységből írtam a diplomámat. (Hegyköz) illetve , a 90- es évek végén még hallgattam " Környezettudományt " a Debreceni Egyetemen. (Interdiszcipilnáris tudomány)

De, az LMP- nek is adtam tanácsot...

Vitkozhatunk a " növekedés határairól" ez az egyik alapvita még visszamenve 1972-be , " Ember és bioszféra ( környezet ) világkonferencia, Stockholmban

Vagy : elosztási-diszparitási problémákról..

( De most egy időre mennem kell....,

2023.07.10. 13:14:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az a neokonzervativizmus. ami valójában egy "fontolva haladó" neoliberalizmus. egyébként a fidesz '98 neokonzervatív volt. viszont a fidesz '10 se konzervatív. vagy szerinted orbán politikája folytonos a magyar történelemben akármivel? a szabadságharcos bocskai, rákóczi, kossuth vonallal? vagy az országépítő széchenyivel? vagy a kiegyező deákkal. vagy tiszával vagy akár horthyval?

Tapi2021 2023.07.10. 13:23:34

@Boldeone Bull: "Csak a szemed kellene kinyitni: lényegében élhető világ - kevés kivétellel - csak a nyugati államokban van, minden téren
Akkor miről beszélünk?"

Arról, hogy ez így volt eddig, mondjuk még Merkelig, azóta meg expressz sebességgel verik/veritek szét.
Woke-kal, LMBTQ-gender ERŐSZAKOS nyomulással (lásd férfi szépségkirálybők is), meg kiprovokált, kizárólag az USA érdekeit szolgáló háborúkkal, mint az ukrajnai, aminek minden költsége lecsapódik ránk is, az EU IDEOLÓGIAI-politikai alapú packázását, kizárólag a kerdem. kormányokat választó népekkel, országokkal... Stb.

Ez RENGETEG, döntően szándékosan gerjesztett konfliktus egy időben, amiből nem lesz élhető, szabad, boldog Európa, vagy világ!

Csak az árkok ásódnak mélyebbre és a gyűlölködés fokozódik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.10. 13:23:42

@Boldeone Bull: ez annak a bizonyos nyugati jólétnek az ára ugyais. Tudniillik nem attól van nyomor azokban az országokban mert nem nyugati liberalizmus meg kapitalizmus hasonlók nincsenek, hanem a nyugati kapitalizmus és életszínvonal fenntartása sorvaszt mindent arrafele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 13:48:40

@Deak Tamas:

Sőt, a tökéletes harmadikvilághbeli liberális demokráciákban is rossz az életszínvonal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 13:50:30

@cvsvrs:

A szó valódi értelmében, a Fidesz dobta a konzervatívizmust 2010 után.

2023.07.10. 14:11:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
dobta a magyar tradíciót. lényegében az összes irányvonalat. az orbánizmus a magyar értelmiség értékítélete szerint "balkáni". nem tudom, hogy orbán mennyire felel meg az ortodox nacionalista bolgár politikának. szerintem leginkább tito "nacionalizmusára" hasonlít. (senki se tudta, hogy tito mit akar és pontosan kinek az oldalán áll. mert a politikai beszédei és a cselekedetei nem voltak összhangban.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 14:28:00

@cvsvrs:

Dobta a Fidesz előbb a progresszív liberalizmust, majd a konzrevatív liberalizmust. Mindkettő tájidegen Mo-on.

Mi a gond?

2023.07.10. 15:03:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
mi az az eszme, amit a fidesz követ? nem egy konzervatív párt. a magyar hagyományból semmit se folytat. nem is populista párt. a fidesz jelenlegi politikája a magyar közgondolkodást egyáltalán nem tükrözi. (orosz imádat, kínai tőkebevonás ázsiai migránsokkal)

Tapi2021 2023.07.10. 15:09:58

@cvsvrs: "nem tudom, hogy orbán mennyire felel meg az ortodox nacionalista bolgár politikának. "

Semennyire. Köze nincs hozzá.

"szerintem leginkább tito "nacionalizmusára" hasonlít. (senki se tudta, hogy tito mit akar és pontosan kinek az oldalán áll. mert a politikai beszédei és a cselekedetei nem voltak összhangban.)"

Biztosan nem. Orbán nem egy sok nemzetből mesterségesen tákolt országot vezet, és nem hetven évvel ezelőtti körülmények között.
Lényegében semmi nincs, ami azonos vagy hasonló lenne.

Nem kell OV-t kényszeresen valakikhez hasonlítani. Mindenki máskor, más helyzetben, más ideológia szerint cselekedett.
OV-t is úgy kell nézni - és a szavazói ezt teszik -, hogy tartja-e magát ahhoz a vonalhoz, ahhoz az értékrendhez, és azok érdekeinek képviseletét ellátja-e, amire, amiért rájuk szavaztunk?

Amíg úgy látjuk, hogy igen, ez így marad.

2023.07.10. 15:13:25

politikai opportunizmus és személyi kultusz.

Tapi2021 2023.07.10. 15:17:05

@cvsvrs: Azért nehéz veled erről beszélgetni, mert tök mindegy mit mondunk, egy-egy felvetésre, utána is ugyanazt, ugyanúgy mondogatod tovább! Lásd "oroszimádat", ami nem létezik. De neked ez tetszik, hát mondod.

OV politikája világos: Nemzeti szuverenitás, keresztény gyökerek, hagyomány, kultúra és értékrend megőrzése, családok támogatása.
És általában a normalitás megőrzése egy egyre nem normálisabbá váló világban.

Amit a nem normális világ igyekszik minden módon akadályozni, eltakarítani az útjából.

Tapi2021 2023.07.10. 15:17:57

@cvsvrs: "politikai opportunizmus és személyi kultusz."

Nincs ilyen.

2023.07.10. 15:21:07

a fiatalok között nincseenek titoisták, nem is lehetnek, mert tito-nak nem voltak elvei. hanem éppen a pillanatnyi érdekei alapján döntött valahogy. és azt gyakran homlokegyest az ellenkező módon kommunikálta. és ezért tito a maga idejében meghatározó politkusa volt európának és a világnak is. de ez egy nemzedéknyi időra szól. szellemi örököse nincs. mert nincsenek elvek. lehet, hogy van még néhány idős, akik titot bálványként imádják. a fiatalok között senki, semmilyen oldalon.

most éppen putyint kell szeretni és trumpot, de ezekben nincs semmi közös.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 15:28:35

@cvsvrs:

A Fidesz pragmatikus párt, a fő eszme a szabadságharc, de ezt nyilván nyíltan nem lehet csinálni.

Szóval nincs megatározott eszme. Valamiféle kapitalista fejlesztő állam a cél, megnövekedett érdekérvényesítéssel.

Tapi2021 2023.07.10. 15:39:15

@cvsvrs: Titónak semmi köze a mai magyar politikához. De, ha már felhoztad.

Ő kitalálta azt a köztes politikát, amivel még szocialista volt, de negyed annyira, mint az oroszok, fele annyira, mint a magyarok, és nyíltan szimpatizált a nyugattal. Mondhatni, nyugatos szocializmust vitt, amiért a SZU (ette) táborban láncos kutyázták, gyűlölték. Nyugaton meg kedvelték. Meg a jugók is, ,mert sokkal lazább volt a rendszer, mint a többi szocialista diktatúrában.

Most, hogy ezt leírtam, ebben látok én is egyfajta, távoli egyezést Orbánnal, aki szintén nem szeret beállni csicskának és fejbólintónak semmilyen sorba. Nem szereti, ha Moszkva, Washington vagy Brüsszel diktál. Egy szuverén országnak, népnek. Viszi a maga politikáját, amiért őt is gyűlölik, árulózzák. Mint Titót.
Talán ebben van hasonlóság.

OV is nyugati akar lenni, EU-tag, NATO tag, békében és jólétben élni, BARÁTI országok között.
NEM Ő kúrja ezt szét. Hanem azok, akik nem viselik el, hogy nem áll be a sorba (migráció, woke, LMBTQ-pogányság, értelmetlen, kiprovokált háború...stb. ügyekben - HELYESEN!), amivel NEM ÉRT EGYET. Csak azért, mert ezt diktálnák neki. Nekünk.

Így találjuk magunkat minden érdekkörön kívül. Mint Titó. A szociknak nem volt elég szoci-komm. a nyugatnak meg túl szoci-komm. volt.

Így bárki szabadon gyűlölhette.

Tapi2021 2023.07.10. 15:41:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Szóval nincs megatározott eszme. "

Van. A nemzeti-szuverenista-konzi-kerdem. vonalat ők viszik.

2023.07.10. 15:53:01

@Tapi2021:
a nyugat és a kelet közötti állapot a közép-európaiság. tito különféle szélesőségek között szédelgett. és minden volt csak nem közép-európai.

2023.07.10. 16:01:04

@Tapi2021:
a nemzeti konzervativizmushoz ugye valamit a magyar tradícióból kellene valamit képviselni. van magyar hagyomány. a nagy szabadságharcosok bocskai, rákóczi és kossuth. melyiket követi orbán? vagy melyik politikájából követ bármit? (túl azon, hogy esetenként félrészegen eléneklik a kossuth nótát.) mitől lenne a fidesz konzervatív? deák és tisza kiegyezéses világképet viszik tovább? vagy horthy revizionizmusát? vagy micsodát?

az egy üres lózunk, hogy a fidesz jobbkonzi. dehogy is. ahogyan gyurcsány se ballib a szónak az eredeti értelmében. gyurcsány nem baloldal, nem liberális. hanem ő is egy elvtelen opportunista politikus, aki putyint a házában fogadta.

ZorróAszter 2023.07.10. 16:10:41

Nekem az nem tetszik a Partizánban, hogy ugyanúgy látszik rajtuk, hogy a németek pénzelik és fogják vissza a pórázát, mint ahogy mondjuk Orbánon és a kormánypárti médiákon és az állítólag létező egyéb ellenzéki médiákon is.

Tehát nem csak a Mediaworks kb. 100 különféle médiájának van közös központi főszerkesztősége, hanem a teljes médiapalettának, a teljes politikai palettának, a teljes Parlamentnek is.

Aki nem a németeket szó nélkül kiszolgáló hazaáruló, az a média, a magyar politika közelébe se kerülhet.

Gondoskodik róla az a német média, akit hagytunk hogy kivásárolja a magyar sajtót a 90-es évek elejétől.

Így aztán egy hazaáruló német kollaboráns kormány helyett ha minden összejön, akkor lehet egy másik hazaáruló kollaboráns kormányunk Gyurcsány vezetésével.

Ez ma Magyarország, amit régen a hazánknak neveztünk, ma meg fehérniggerek vagyunk egy német gyarmaton.

Tapi2021 2023.07.10. 16:16:33

@cvsvrs: Szoft-szoci-komm. volt. Ezért utálták, meg a különutassága (el nem kötelezett országok) miatt.

Persze, hithű komcsi volt. Nekem nem kedvencem, de a "műfajon belül" még az ő diktatúrája volt a legélhetőbb.

Az említett különutassága, el nem kötelezettsége lehet az, amiben van némi hasonlóság Orbánnal. Nyilván nem az ideológiában.
A mai nyugat sem tolerálja a különutasságot! Liberalizmus, meg demokrácia ide vagy oda. (MÁZ!)

Tapi2021 2023.07.10. 16:18:28

@cvsvrs: "a nemzeti konzervativizmushoz ugye valamit a magyar tradícióból kellene valamit képviselni. van magyar hagyomány. a nagy szabadságharcosok bocskai, rákóczi és kossuth. melyiket követi orbán? vagy melyik politikájából követ bármit? "

Hogyan lehetne sok száz évvel EZELŐTTI politikákat bármiben is követni?

Tapi2021 2023.07.10. 16:20:19

@cvsvrs: "mitől lenne a fidesz konzervatív? deák és tisza kiegyezéses világképet viszik tovább? vagy horthy revizionizmusát? vagy micsodát?"

Az erkölcsi, világnézeti konzervativizmust. A hagyományok tiszteletét, az ezer éves magyar kereszténységet...
Aki ezeket ma képviseli és értéknek tartja az konzervatív.

Tapi2021 2023.07.10. 16:21:31

@ZorróAszter: "Tehát nem csak a Mediaworks kb. 100 különféle médiájának van közös központi főszerkesztősége, hanem a teljes médiapalettának, a teljes politikai palettának, a teljes Parlamentnek is."

Ez (sem) nem igaz. Én ebben dolgozom, hol itt, hol ott.

ZorróAszter 2023.07.10. 16:41:25

@Tapi2021:

"Ez (sem) nem igaz. Én ebben dolgozom, hol itt, hol ott."

Akkor mindent értek.

Korábbról is.

ZorróAszter 2023.07.10. 16:43:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Amerikából pénzelik őket."

Ez nekem akkor jelenteni valamit, ha tudnám, hogy az 1990-es évek közepe táján miért vonultak ki innen az amerikaiak. Miért adtak át mindent a németeknek.

De sajnos nem tudom.

A médiákban ez is egyikke a szigorúan tiltott témáknak. Senki se mer beszélni róla. Mindenki le van tiltva róla.

Boldeone Bull 2023.07.10. 16:50:12

@Tapi2021: Arról, hogy ez így volt eddig, mondjuk még Merkelig, azóta meg expressz sebességgel verik/veritek szét."/

- Nem ver senki szét semmit, sőt, éppen ellenkezőleg: a nyugat egységesebb mint valaha, éppen az orosz háborúnak köszönhetően
Mindenki megértette lassan: a nyugati, felvilágosult civilizációt meg kell védeni. Nincs más helyette. Lényegében az van mindenhol, csak elkorcsult formában
Új és jobb opció nincs, de nem is látszik!

Ami ellen káráltok, mint a migráció, egy NEM MEGÁLLÍTHATÓ, szükségszerű, folyamat. A globalizáció természetes következménye

A többi probléma pedig nem valós probléma! Amióta az emberiség a Földön van mindig volt homoszexualitás, de az állatvilágban is ismert jelenség

Egyedül a látencia mértéke különbözik. Ez ellen harcolni a világ legnagyobb butasága, sőt, csak növeli az explicit megjelenését a társadalomban
Pl van egy látens buzi, aki ha liberális rendszer van, csak éli vilagát. Az Orbán - rendszerben meg - azért is - hogy kiálljon a hatalom ellen, beáll mondjuk felvonulni

A sok konzervatív erkölcscsősz miatt terjed és lesz egyre népszerűbb a társadalmi deviancia.
A fiatal nők is az idősödő, macsó, ultrakonzerv férfiak miatt válnak sok esetben divatleszbikussá

Az 50 feletti, de inkább az 55-60 feletti férfiak teszik tönkre leginkább a világot a torz ideológiájukkal. Kb olyan 1968-1972 lehet a " korszakhatár " az idősebbek egy más gondolkodás, Magyarországon főleg

Pedig már a 80 években is lehettél valódi progresszív ( nem kommunista )
Én már gyermekként a Búvár újságot olvastam, ott meg már le voltak írva a globális problémák, részben a lehetséges megoldási modellek

A barmok, mint Orbán a KISZ- t nyomták akkor is. Lényegében pár évet kivéve Orbán mindig tévúton járt. Soha nem volt intellektuális figura, csak egy vidéki zsivány akarnok
Egy ideig nekem is tetszett, amíg meg nem mutatta valódi arcát ...

Boldeone Bull 2023.07.10. 17:12:35

@Deak Tamas: Csak az árkok ásódnak mélyebbre és a gyűlölködés fokozódik."

A gyűlölködés az mindig az elnyomó rezsimek sajátossága, sőt, arra alapozódnak!

A valódi liberális rendszerben még mesterséges védvonalak is vannak a gyűlölet ellen, ez pedig a politikai korrektség szemlélete
Máshogy nem is működne egy multikulti társadalom. A fejlett országok meg szinte lassan mind azzá válnak

Tehát: egyes dolgokat nem beszélnek ki a médiában, pont amiatt, hogy ne sértsenek bizonyos közösségeket

Az általános gyűlölet az mindig a nacionalista, populista, elnyomó rezsimekben a jellemző. Ott, ahol relatív szegénység van

Adott egy uralkodóosztály, mint Orbán és sleppje, aki saját hatalmát mindig valami külső vagy belső ellenségképre alapozza, a folyamatos gyűlöletkeltésre ( libsik, nyugat, Soros , EU)
Ez a fasizmus és a kommunizmus rendszerjellemzője is

Orbán is sivalkodik folyton, hogy "el akarnak nyomni minket, a függetlenségünket akarják elvenni " , holott csak adott egy európai közösség, amely tagjai vagyunk, annak a működési alapelveit kellene betartani, nem pedig sunyi diktatúrát, örök hatalmat építeni!!!!

Az, hogy NER- rezsim épül, egypárti hatalom, még a " holdról is látszik" , hiába írtok ti bármit a rezsim védelme érdekében, a valódi értelmiséget soha nem fogjátok meggyőzni
De nem is kell: minden aljas hatalmi rendszer a kisember manipulálásával tartja meg a hatalmát....De, a külvilágot Orbán nehezen tudja manipulálni, így ne csodálkozzatok, ha finoman a fejetekre vernek! Mert az tényleg finom verés, nem olyan amit a SZU adna, fénykorában. Az EU nem a szovjet blokkal egyenlő, ahogy Orbán mondja hazug módon

Boldeone Bull 2023.07.10. 17:13:42

@Tapi2021: Az előbbit neked írtam , nem Deák Tamásnak

2023.07.10. 18:07:33

@Tapi2021:
az a konzervativizmus, akik sok száz, vagy ezer éves hagyományt követnek azok a konzervatívok. debrecen a "kálvinista róma". a reformáció és a római köztársaság hagyományait kapcsolja össze. és ezt nemzedékről nemzedékre átadják. ez a konzervativizmus.

na most valaki mondhatja, hogy mégis hogy mégis hogy a faszomba lehet ezeket összekapcsolni. évezredek múltán is. az nem konzervatív.

ti nem konzervatívok vagytok, hanem elvtelen opportunisták. a hagyományőrzés az, hogy miféle hagyomány? nincs hagyomány.

2023.07.10. 18:10:02

@Tapi2021:
az a keresztény konzervativizmus. a fidesz nem keresztény konzervatív. hanem bálványimádó farizeus.

2023.07.10. 18:20:44

@ZorróAszter:
debrecenben francia tulajdonú az erőmű, a konzervgyár, izraeli tulajdonú a gyógyszergyár, amerikai tulajdonú a mikroelektronika és a nyomdaipar egy része, német tulajdonú a gépgyártás és a járműipar. és épülnek a kínai tulajdonú vegyi üzemek. az akkumulátorgyárak. van svácji műanyaggyár. román tulajdonú vagongyár (oszkó péter adta el a románoknak.) kiárusítottak mindent, amit lehetett.

és a fidesz az építőipar. a fideszben ezeknek betonoznak, aszfaltoznak, gipszkartonoznak. a kínai akkumulátorgyárhoz a betonozás 400 millárdba kerül. plusz 100 millárdos vízművet is kell építeni. és ez biznisz. a többit kiszolgáltják. nem a németeknek, hanem akárkinek.

2023.07.10. 18:23:21

@ZorróAszter:
és ezt úgy adják elő, hogy ez SZUVERENISTA gazdaságpolitika. meg úgy, hogy ez SZABADSÁGHARC. mert a gyurcsány még a betonozást is kiszolgáltatta volna a strabagnak.

ZorróAszter 2023.07.10. 18:29:59

@cvsvrs:

Magyarországon nem lehet tudni, hogy ki a valódi tulajdonos, és hogy hová ment a profit.

A földi halandóknak, fehérniggereknek még a mobiltelefonjáról is esküt kell tennie a magasságos Atyaistenre hogy az övé, meg a bankszámlájáról dettó azzal az 5000 forinttal ami rajta van, de a nagykutyáknak nem kell.

Ők akár az Al-Kaidának is küldhetnek akármennyit a Kajmán-Szigeteki számlájukról, az senkit nem érdekel.

Lásd például Simicska Mahirjét vagy az egykori Gőzgép Zrt-t.

2023.07.10. 18:36:03

@ZorróAszter:
arról szól, hogy valamit betonozni, aszfaltozni kelljen. például egy mai hír, hogy elkészül a debrecen-nagyvárad kerékpárút. debrecen és nagyvárad között alig valaki fog biciklizni. nem az a lényeg, hanem hogy le legyen valami betonozva, vagy aszfaltozva. ez növeli a gdp-t.

és ebből nem lesz egy minden irányba kiszolgáltatott ország. baromságok tömkelegét építik. a lombkoronás lombkoronasétányt is baromság építeni olyan kistérségekben, ahol nincs elég orvos, tanár, mérnök.

az is olyan, hogy van három fideszes potentát. kaptak 3×60 milliót lombkoronasétányra. és egy vállalkozó megépítette a harmadáért. mindenki jól jár. csak még kivágják az erdőt is, hogy azon is nyerjenek. a "ballib" is ilyen. az összes párt.

nem a fidesz nyúlja le a pénzt, hanem akik csak tudják. és nem a németeknek szolgáltatják ki az országot, hanem mindenkinek.

Gery87 2023.07.10. 18:45:55

Jó hát megnézem én inkább ezt a műsort - bár így nem terveztem:)

ZorróAszter 2023.07.10. 18:51:20

@Gery87:

Figyeljen oda, hogy hányszor hangzik el a Mediaworks neve.

Ebből is tudhatjuk, milyen az igazi NER ellenzék és a NERellenzéki média.

Bocs NERfüggetlen sőt teljesenfüggetlen média, mert ugye a Partizán állítólag az.

ZorróAszter 2023.07.10. 18:53:04

@cvsvrs:

Nem tudhatjuk, hogy ki a stróman és ki a direkt tolvaj. Azt a rendőrség tudná megállapítani, hogy hová ment a pénz. Persze ha nem a Kajmán Szigeteken keresztül mert ott a dokumentumokat megeszik a kajmánok. Azzal etetik őket.

2023.07.10. 19:04:18

@ZorróAszter:
a fidesz az ipari parkokhoz a generikus megoldást szolgáltatja. és az ágazatspecifikus megoldást hozza a külföld. tehát jön egy gyáriparos (majdnem mindegy, hogy milyen nemzetiségű) és a fidesz azt mondja, hogy add ide a tervet. ők amit kell lebetonoznak. ehhez a külföldi kap támogatást az államtól. mert munkahelyet teremt. és így egy kicsit felülárazhatják a betonozást. megkapják az engedélyt. a fidesz fogja szállítani az irodába a virágot, a fidesz fogja a budit kitakarítani. ami mindenhová kell. a fidesz adja a pr/hr munkatársat. a fidesz rendelkezik a csr keret felett.

ezt csinálta az mszp-szdsz is. csak ők a betonozást is kiszervezték a strabagnak.

Gery87 2023.07.10. 19:35:07

@ZorróAszter:

Igazából nem kell hogy bárki a "háttérből irányítsa" őket.
Gulyás buzisága (meg még van ott egy-két ratyi) és értelmiségi yuppie léte garancia a liberális progresszióra:)
Arra, hogy ebbéli identitása és ennek a vonalnak a követése mindig fontosabb lesz számára, számukra mint a valódi antikapitalista rendszerkritika és szociális mozgalmiság.

Hány valóban radikális baloldali tartalom volt az elmúlt hónapokban?
Nem sok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 19:38:02

@Gery87:

Az neked nem elég radbal, hogy Marci belépett "a szakszervezetbe"???

Ami persze eleve kamu: ő a cég ügyvezetője, esetleg van cégvezetői szakszervezet valahol?

ZorróAszter 2023.07.10. 20:28:44

@Gery87:

Én azt szerettem volna mondani, hogy ezek a FIDESZ zsebében lévő álellenzéki vagy álfüggetlen médiák onnan ismerhetők fel, hogy a legmagasabb labdákat is tilos leütniük.

Tehár általánosságban harandzsázhatnak sőt fröcsöghetnek is, ám szigorúan tilos valóságosan odatenni a FIDESZnek vagy Orbánnak.

Például szóbahozni egy ilyen műsorban a Mediaworks közös központi főszerkesztőjét, holott ugye ez tökéletesen a témába vágna, sőt az embereket is megdöbbentené, hogy ilyen van.

Sőt egy általam korábban sose hallott fickó.

Vagy hogy hogy nézett ki orbán a törökök között. Meg ilyesmi.

Ez szemlátomást szigorúan tilos.

Akkor meg mit várjunk?

Azt hogy a sok nyomorult végre befejezze a kasza egyenesítését és balta élezését?

Gery87 2023.07.10. 20:33:43

@ZorróAszter:

"Például szóbahozni egy ilyen műsorban a Mediaworks közös központi főszerkesztőjét"

Ki a nagy közös központi főszerkesztő?
És mi tartozik alá? Mely médiák?

"Vagy hogy hogy nézett ki orbán a törökök között. Meg ilyesmi."

Hogy?:)

ZorróAszter 2023.07.10. 20:35:54

@cvsvrs:

Nem tudhatjuk, hogy ki a szimpla tolvaj és ki a stróman.

Simicska Mahirjánál derült ki hogy nem az ővé valójában, és Mészáros válásánál derült ki hogy nem az a vagyona mint amit hiszünk, ugyanis nem volt házassági szerződésük.

ZorróAszter 2023.07.10. 20:39:50

@Gery87:

Hát ez az!! Ez az állítólagos ellenzék és állítólagos ellenzéki média.

Úgy hívják hogy Néző László.

mediaworks.hu/termekeink/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.10. 20:48:56

@Gery87:

Hát ez az.

De ő mondta boldogan egyik adásában, hogy belépett.

gigabursch 2023.07.10. 20:50:25

Menthetetlenek a ballibernyákok

Billy Hill 2023.07.10. 22:33:58

@Gery87: Tudod, hogy mi a legsátánibb a Médiavörkszben? Hogy ez a központi telefonjuk: +36 1 999 47 60. Amiben ugye benne van a fenevad száma, csak fejre állítva...!

mediaworks.hu/kapcsolat/

Apage satanas!

Tapi2021 2023.07.11. 11:14:53

@ZorróAszter: "Akkor mindent értek."

Nem értesz te semmit. Csak tolod végtelenül a német-konspirációs elméletedet.

Tapi2021 2023.07.11. 11:17:57

@ZorróAszter: "Ez nekem akkor jelenteni valamit, ha tudnám, hogy az 1990-es évek közepe táján miért vonultak ki innen az amerikaiak. Miért adtak át mindent a németeknek."

Ebben a tegnapi cikkben vannak ehhez adalékok:

index.hu/velemeny/2023/07/10/mathe-aron-tortenesz-valasza-puzsernak-trianonrol-ukrajnai-haborurol/

"A rendszerváltás hajnalától, úgy 1987-től kezdve az Egyesült Államok Soros György fémjelezte lobbija Magyarországra az „éltanuló” szerepét osztotta – ez nagyjából a magyarok szuverén döntésééig, az 1990. évi szabad választásokig tartott. 1990 és 2010 között a magyarok azzal voltak kénytelenek szembesülni, hogy akár a zapadnyik éltanuló, akár a „mucsai”, „horthysta”, aki kormányon van, a hidegháború utáni valóságban Magyarországra összesen annyi szerepet osztanak, hogy a B-kategóriás befektetők innen járadékot vihessenek haza. Talán egyedül a délszláv háborúk jelentettek valamiféle kivételt – annyiban, hogy picit szebben beszéltek velünk az ilyen ügyekben. Az első Orbán-kormány elkövette az ősbűnt: a felkínált, selejtezésre váró, az ócskavasnál épphogy jobb állapotban levő F-16-osok helyett Grippeneket szerzett be. Ezt a 2002-es szürkezónás választás követte, majd a Gyurcsány-féle ámokfutás. A 2010-es kétharmadhoz azonban nemcsak 2006, hanem ez a két évtizednyi huzavona is hozzájárult. Helyet akartunk találni a Nap alatt. Pontosabban: ki akartunk jönni ebből a lehetetlen helyzetből.

Pedig Magyarország tevékeny részt vállalt a hidegháború utáni világrend előkészítésében. Kezdődött az NDK-s menekültekkel, a vasfüggöny átvágásával, a Piknikkel, a határnyitással. Azután azzal, hogy mind a KGST, mind pedig a Varsói Szerződés megszűnését Budapesten mondták ki, az utóbbi egy korábbi magyar kezdeményezés után következett be. Folytatódott Szlovénia, Horvátország és Szlovákia elismerésével. Ukrajna diplomáciai és más téren megvalósuló támogatásával már 1989-től (!). A magyar katonák ott voltak minden amerikai vezetésű nemzetközi misszióban, Iraktól kezdve Bosznián és Koszovón át Afganisztánig. Megnyitottuk a piacainkat, dobra vertük a nemzeti vagyont.

Cserébe néha megsimogatták a buksinkat, de sem gazdasági előnyöket nem nyertünk, sem pedig a határon túli magyar kisebbségek érdekképviseletében nem kaptunk segítséget. Ezek után Puzsérnak az a megállapítása, hogy a magyar politikumot „a Nyugatnak mint minden baj forrásának szenvedélyes gyűlölete, valamint a történelmi bűnökre vonatkozó teljes reflektálatlanság” jellemzi, nemcsak igaztalan és méltatlan de hamis állítás is. A magyar ember egyszerűen kiábrándult, és alapvetően semmi más nem érdekli, csak a szűkebb hazájának és otthonának az anyagi-, és most már fizikai biztonsága. Hogy ez a hazai elitek közül a balos-haladó, komprádor társaság „hibája-e” vagy pedig a Nyugatot meghatározó nagyhatalmak térségben érdekelt lobbicsoportjaié? Talán mind a kettőé. 2010 után a magyar politika új szerepet talált magának: azt, amit a balliberális értelmiség megvetően „összeszerelő üzemnek” nevez. S talált hozzá ha nem is politikai-, de gazdasági nagyhatalmat: a Merkel-féle Németországot. "

Tapi2021 2023.07.11. 11:24:34

@Boldeone Bull: Azt nem érted, hogy TI GYŰLÖLKÖDTÖK!

Ti náciztok, mucsaiztok non-stop. Te is.
És a pogánnyá lett (poszt-keresztény) EU szívózik ideológiai-hit alapon. És igen, VAN keresztény(ség) üldözés már vastagon Európában is!

Erről kb. egy perc meggyőződni.

Ezek konfliktusokat generálnak és feszültséget szülnek, amiből harag és gyűlölködés lesz, mert senki nem nézi szívesen, ahogy eltiporják!

Tapi2021 2023.07.11. 11:27:36

@Boldeone Bull: Csak egy példa a számtalanból, a fokozódó támadásokra:

"Június 21-én, azaz alig 48 óra múlva az ENSZ Emberi Jogi Tanácsa egy olyan jelentést fog meghallgatni (a szexuális orientáció és gender identitás szakértőjének jelentését a szexuális irányultságon és nemi identitáson alapuló erőszak és megkülönböztetés elleni védelemről), amely írói szerint a keresztény hit sérti az úgynevezett „LMBT-jogokat”.

A javaslat nemcsak hitünk gyakorlását fenyegeti, hanem megnyitja az utat a vallási ügyekbe való intézményes beavatkozás előtt is.

Mélyen aggaszt minket az ENSZ „Szexuális irányultságra és gender identitásra” vonatkozó ajánlásainak lehetséges hatásai.

Talán túloznánk? A jelentésre vonatkozó civil véleményezésre való felhívásban az ENSZ SOGI-szakértője „vallási és spirituális narratívákról beszél”, amelyek szerinte történelmileg, eredendően függnek össze az erőszakkal, a szexuális irányultságon vagy nemi identitáson alapuló megkülönböztetéssel, a szexuális és gender sokszínűség elnyomásával, valamint a „ciszgender” és „heteronormatív” szabályok erőltetésével. (Ciszgender = biológiai nemmel megegyező nemi identitás; heteronormatív = a többség által követett norma a heteroszexualitás.)

A jelentés dicsérettel illeti, hogy „még ezeken a vallási hagyományokon belül is sok felekezet magáévá tette (vagy újra felvállalta) az LMBT+ identitásokat...”

„Célja, hogy bemutassa az LMBT-befogadó hitrendszerek, az őslakos közösségek és az LMBT+ hitközösségek hangjait, mint kulcsfontosságú érdekelt feleket”.

Ez oda vezethet, hogy a kormányok beavatkozhatnak a vallási ügyekbe, és megsérthetik azon alapvető jogainkat, hogy szabadon és függetlenül gyakorolhassuk a hitünket. Ezzel potenciálisan rákényszeríthetik az egyházakat, hogy támogassák az azonos neműek ún. házasságkötését.

Vagy akár kormányok és más világi intézmények határozhatják meg, hogy kinek van joga a feloldozáshoz vagy az áldozáshoz.

A jelentés célja „jogi és politikai narratívákat nyújtani” az LMBTQ-jogok és a vallásszabadság kapcsolódásával kapcsolatban, illetve „ajánlásokat nyújtani az államoknak és más érdekelt feleknek, hogy maradéktalanul teljesítsék a nemzetközi emberi jogból eredő kötelezettségeiket az LMBT+ személyek védelmében és feljogosításában, hogy boldoguljanak és gyakorolhasák és élvezhessék emberi jogaikat.”

Victor Madrigal-Borloz „SOGI-szakértő” (SOGI = szexuális orientáció és gender identitás) a vallási környezetben végzett ún. „konverziós terápiák” betiltását kéri, ami korlátozhatja a papok és lelkészek azon szabadságát, hogy segítsenek a hozzájuk forduló (tőlük segítséget kérő) homoszexuális vonzalommal vagy más szexuális vagy identitásbeli problémával élő személyeknek. A szakértő céloz a vallási szervezetek és az ilyen gyakorlatokhoz kapcsolódó emberi jogok megsértése közötti összefüggésekre is."

citizengo.org/hu/rf/211258-vedjuk-meg-hitunk-szabad-gyakorlasat-az-ensz-lmbt-programjatol

Tapi2021 2023.07.11. 11:31:22

@cvsvrs: "az a keresztény konzervativizmus. a fidesz nem keresztény konzervatív. hanem bálványimádó farizeus."

A vélemény olyan, mint a segglyuk, mindenkinek van. :-)

2023.07.11. 11:34:36

@Tapi2021:
a kereszténység tiltja a szellemtelen bálványimádást. az a farizeusság.
a fidesz farizeus párt? a dehogy. a kdnp főembere farizeus? á dehogy.

Tapi2021 2023.07.11. 11:37:51

@ZorróAszter: "Én azt szerettem volna mondani, hogy ezek a FIDESZ zsebében lévő álellenzéki vagy álfüggetlen médiák onnan ismerhetők fel, hogy a legmagasabb labdákat is tilos leütniük.

Tehár általánosságban harandzsázhatnak sőt fröcsöghetnek is, ám szigorúan tilos valóságosan odatenni a FIDESZnek vagy Orbánnak."

Még, hogy tilos volna nekimenni a Fidesznek? Ostobaság. Nem ebben élsz, mint én, nem is látod mi megy. Vagy csak nem akarod látni.

A "magas labdákkal" az a gond, hogy 99%-ban LUFIK, és nem pattannak nagyot, akkor sem, ha leütik!!!!

Hazugságokkal, féligazságokkal, pőre demagógiával, amit az ellenzék csinál, nehéz labdázni!
Nem is tudnak. Ezért szabotálnak Brüsszelben, mert csak külső segítséggel tudnak bármit elérni.
(Mert a nép többsége tudja, mi a lufi, mi a labda!)

Tapi2021 2023.07.11. 11:44:48

@ZorróAszter: "Például szóbahozni egy ilyen műsorban a Mediaworks közös központi főszerkesztőjét, holott ugye ez tökéletesen a témába vágna, sőt az embereket is megdöbbentené, hogy ilyen van."

Milyen? Központi szerkesztőség?
Minden országos lefedettségű médiavállalkozásban ALAP! Mivel a fő hírforrás általában Budapest. És nem fog pl. egy megyei lap tudósítót utaztatni minden nap Pestre eseményekre. Hanem megy a pesti/központi szerkesztőségből valaki és így lesz anyag.

Pl. az Axel Springernél már a kilencvenes években így készültek a megyei lapok!

"Sőt egy általam korábban sose hallott fickó."

És? Csak olyat nevezhetnek ki egy cég élére, akit te ismersz? Viccelsz?

Tapi2021 2023.07.11. 11:51:32

@cvsvrs: "a kereszténység tiltja a szellemtelen bálványimádást. az a farizeusság.
a fidesz farizeus párt? a dehogy. a kdnp főembere farizeus? á dehogy."

Ez még mindig csak vélemény.

Attól nem lesz senki farizeus, mert Te annak mondod!

(Ahogy a nácizástól sem lesz senki náci, a diktátorozástól sem diktátor...)

2023.07.11. 11:55:08

@Tapi2021:
a kormánypárt legfelső vezetői közül ki az, aki tényleg keresztény konzervatív? hagyjuk a pártelnököket. mellettük ki a keresztény konzervatív, aki a fideszhez tartozik és a régóta vezető szerepet játszik. és. keresztény konzervatív.

nem a választási küzdelem hazugságai között, hanem történelemkönyvben kiről írhatják azt a fideszből, hogy ő testesítette meg ezt az irányzatot a rendszerváltás utáni. kiről írhatják vastag betűvel, hogy KERESZTÉNY KONZERVATÍV? orbán? vagy a szellemtelen bálványimádó semjén? vagy a fideszben régóta szerepet vállaló keresztény konzervatív rogán vagy pintér? a történelemkönyv kit állíthat be annak.

és az ellenzékben ki lesz, a törikönyv szerint liberális. gyurcsány? vagy kicsoda? a dk-ban is hasonló szellemtelen bálványimádás van. nem liberalizmus. hanem politikai opportunizmus. csak ott orbán a sátán. az ellenoldalon sátánok vannak. soros, gyurcsány házaspár a három sátán.

a kereszténység a három királyokat említi, gárpár, mennyhért, boldizsár. karácsonykor hirdetik a szeretet igéjét. a rendszerváltás vezetői közül legfeljebb még antallra lehet rámondani, hogy egy keresztény konzervatív úriember volt, a fideszben ki? dajcstomi. vagy kicsoda?

MEDVE1978 2023.07.11. 14:45:10

Nem láttam a videót, majd igyekszem megnézni. De a témához:
1. A közmédia, a KESMA nem a terjeszkedést, illetve a meghódítható szavazók "elcsábítását" szolgálja, hanem a FIDESZ kemény mag tájékoztatását. Így valóban egy véleménybuborék, olyan rezonanciákkal, amit a kemény mag hallani szeretne. Ez nem zárja ki egyben azt sem, hogy a kemény mag részei máshonnan is tájékozódjanak, de közmédiában megtudják a kormányálláspontot.
2. A TV2, origo, internetes FIDESZ-es szócsövek. Igazából ezek vannak arra, hogy a politikailag nem elkötelezett, vélt vagy valós érdekből a FIDESZ-re szavazókat behúzzák. Ez egyértelmű hiszen ezeknek a médiáknak az egyik funkciója a szórakoztatás. Amikor tehát Mari néni bekapcsolja vidéken a csigakettest, ami megy a háttérben, a Szulejmán után jön néhány gonosz Soros, Brüsszel, Gyurcsány, így megy a fülében az üzenet.

"nem igaz, hogy az emberek buborékban élnek, tulajdonképpen buborékban csak a ballib megmondóemberek élnek" Alapvetően mindkét stabil szurkolótábor buborékban él. Ez nem jelenti azt, hogy nem nézi meg a másik médiáját, csak azt egyből le fogja tudni buta propagandaként és nem tekinti hitelesnek.

"míg a Fidesz széles tömegnek politizál, addig a ballibek a saját elitjüknek,"
Erre lehet mondani, hogy a FIDESZ populista, de az ellenzéki pártok valóságérzékelését és célválasztását érintő probléma kétségtelenül valós. A FIDESZ több olyan problémát érzékel, amire választ ad és ez a válasz a magyar társadalom túlnyomó többségének tetszik. Ilyen mondjuk a nemzetközi migráció, amire a FIDESZ elutasító választ ad és ebben a társadalom 90%-a egyet is ért vele. Az ellenzék helyzete azonban rendkívül nehézkes ebben a témában, hiszen a külföldi támogatók és egyben a külföldi minták is azt mondják, hogy a migráció egy ambivalens vagy egyenesen támogatandó dolog. A másik ilyen téma mondjuk a szexuális különbözőség / deviancia. A magyar emberek 90%-a nem örül ezeknek a különbözőségeknek a nyílt megjelenítésén, míg a nyugati mainstreamnél ez szinte elvárás.

Ilyenkor a ballib ellenzék azzal szembesül, hogy ezekben a kérdésekben igazából egyet kellene érteni a FIDESZ-el, ugyanakkor fél, hogy ezzel identitást veszít, nem tud felmutatni alternatívát. Több hasonló ügy van, ilyen például az adórendszer fogyasztási adók felé történő eltolása, a közmunkarendszer stb. Az is nyilvánvaló, hogy a magyar társadalom a 2010 előtti teljes EU alkalmazkodást elveti. Ez azt jelenti, hogy a külpolitikánkat akkor túl jellegtelennek, seggnyalónak tartotta a társadalom többsége, ahogy az EU-s föderalizmust is elveti. Ennek ellenére MZP külügyminiszter jelöltje képes volt olyan programmal előállni, ami a magyar pozíció egyértelmű gyengítését hozta volna magával (vétójog feladása, föderalista EU álláspont támogatása)-

Ma Magyarországon egyértelműen működésképtelenek a nyugati politikai minták és az ellenzék valahogy ezt nem bírja felfogni / elfogadni.

Tapi2021 2023.07.11. 15:37:25

@cvsvrs: "a kormánypárt legfelső vezetői közül ki az, aki tényleg keresztény konzervatív? hagyjuk a pártelnököket. mellettük ki a keresztény konzervatív, aki a fideszhez tartozik és a régóta vezető szerepet játszik. és. keresztény konzervatív."

Már írtam régebben, hogy nem dolgom ezt vizsgálni, nem is tudnám. Csak Isten lát a lelkekbe.

Nekem, nekünk az számít, ki, milyen politikát folytat, milyen ideológia mentén?!

Aki keresztényeket támogató politikát, nemzetet és családokat támogató politikát, konzervatív értékrendet és erkölcsöt támogató politikát, stb. csinál, arra szavazunk!
És ez most CSAK a Fidesz-KDNP.

Én nem lelkivezetőt keresek a szavazófülkében, hanem politikai és közéleti TÁMOGATÓT!
Aki az én érdekemben (is) politizál.
A politikai szavazás erről szól, nem másról.

Politikai és közéleti ÉRDEKKÉPVISELETRŐL.

ZorróAszter 2023.07.12. 08:54:49

@Tapi2021:

"Nem értesz te semmit. Csak tolod végtelenül a német-konspirációs elméletedet."

Azt azért megértettem, hogy a maga FIDESZhűségének az alapja, hogy majd csak csurran-cseppen valami.

Maga se ért túl sokat a világból. Még az se tűnt fel magának, hogy az 1990-es évek közepéről beszéltem. Akkortól kezdődik az amerikaiak kivonulása. 2000 körül lépett ki végül az Ameritech a Magyar Telekomból eladva az összes részvényét a Deutsche Telekomnak.

Így magát legalábbis kiismertem mindezek alapján.

És akkor magyarázza meg például, hogy lehetséges hogy ebben a műsorban egy szó se esik a Mediworksről ilyen portfólió mellett?

Vagy ha összeesküvselmélet, akkor miért tűnt el Havas Henrik azok után, hogy a Havas a pályánban elmesélte, hogyan próbálta beszervezni a német titkosszolgálat a rendszerváltás környékén?

A központi főszerkesztő irányítja a papagájkórust, a teljes média portfoliót és a nyilvánavalóan a teljes magyar politikai életet.

Az is nyilvánvaló, hogy nem ez az előretolt ismeretlen a valódi főmufti.

Sőt majd akkor lesz nagy pofáraesés amikor a németek majd váltanak és Orbánról és a FIDESZ vezérkarról kezdik majd letépkedni a gatyát.

Tapi2021 2023.07.12. 09:14:19

@ZorróAszter: "Azt azért megértettem, hogy a maga FIDESZhűségének az alapja, hogy majd csak csurran-cseppen valami."

Hát nem talált. Tavaly kitettek egy "fideszes" újságtól - csoportos leépítés, mert a választások után már mi szükség ránk - és most egy "ellenzékinél" dolgozom.

És nem, nincs szó semmilyen Fidesz hűségről. Amint nem úgy politizálnak, ahogy nekem tetszik, nem fogok rájuk szavazni. Régen sem mindig rájuk szavaztam. Csak most nincs más az én oldalamon.

Tapi2021 2023.07.12. 09:16:43

@ZorróAszter: Magának meg már fixációja ez a németes összeesküvés-elmélet.
Németeket lát a spájzban is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.13. 09:12:29

@Boldeone Bull: az EU állítólag a partnerségre épül, nem a kokira, jó tudni hogy ez valóban nincs így. Többször világos is lett, szó mi szó.
'

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.13. 09:15:35

@Billy Hill: Apró Piroska idejében a boldogult MHB-ban dolgoztam. Ez volt az IT centrum száma : 251-6666 :)

ZorróAszter 2023.07.13. 09:50:42

@Tapi2021:

"Hát nem talált. Tavaly kitettek egy "fideszes" újságtól - csoportos leépítés, mert a választások után már mi szükség ránk - és most egy "ellenzékinél" dolgozom."

Akkor miért tiltakoznak, amikor azt mondom, hogy az újságírókhoz képest a Kocsisor veteránjai Angol Kisasszonyoknál nevelkedett elsőbálozók. És hogy az állítólagos baloldali sajtó és az összes többi ugyanazok zsebében van?

"És nem, nincs szó semmilyen Fidesz hűségről."

Csak amíg jól fizetnek.

"Magának meg már fixációja ez a németes összeesküvés-elmélet.
Németeket lát a spájzban is."

Ott vannak a tények. A nyilvános adatok például a Mediaworksről. És ott van hogy Magyarországon nem lehet tudni a valós tulajdoni szerkezetet, ami például kiderült a Simicska-oszlopok kimetélésénél, vagy Meszáros válásánál is.

Azon kívül ordít, hogy az állítólagos baloldali sajtó le van tiltva témákról, és csak az engedélyezett témákkal foglalkozhat, ami valójában nem árt a kormánynak. A szimpla parttalan fröcsögés mint tudjuk nem árt.

De ordított például hogy nem kérdezhették meg, kaptak-e a kormánytisztviselők és politikusok jutalékot a Questorhoz betett közpénzmilliárdok után.

Láttam amikor a Havas a pályánban valósággal leugatták, leteperték a hivatásos újságírók Magyar doktort, aki kívülállóként nem kapta meg az ukázt, és belekezdett ebbe a kérdésbe.

Pedig a négy hivatásos között épp akkor jobbos is volt.

Billy Hill 2023.07.16. 00:14:31

@ZorróAszter: "nem kérdezhették meg, kaptak-e a kormánytisztviselők és politikusok jutalékot a Questorhoz betett közpénzmilliárdok után"

Legyen így. De ha megkérdezték volna... és a kormány ad egy szokásos választ arról, hogy "de viszont Soros!".. - akkor beljebb lennénk bármivel is?

ZorróAszter 2023.07.16. 09:38:42

@Billy Hill:

"Legyen így. De ha megkérdezték volna... és a kormány ad egy szokásos választ arról, hogy "de viszont Soros!".. - akkor beljebb lennénk bármivel is?"

Akkor nem látszana ennyire, hogy nem csak a Mediaworks mégiáknak van közös főszerkesztője, hanem a teljes magyar médiapalettának és a teljes politikai palettának is, akik összehangoltan tartják 2/3-os hatalomban Orbánt.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása