magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A két zsidó archetípus

Az újabb izraeli-palesztín háború kapcsán megint megjelent a két zsidó szélsőség.

Az átlagmagyarnak meglepetés, hogy két szélsőség van, mert ő csak egyet szokott ismerni: a mindenhol nácikat látó zsidó szélsőségest, aki szerint Izraelnek joga van mindenre, míg mindenki másnak meg semmire. Hiszen Magyarországon ez a ballib szellemiség egyik sajátos alkotóeleme.

Persze ez is megjelent most. Aki teljesen komolyan nyilatkozik, hosszú történelmi ívet vonva a keresztény antijudaizmustól a Hamaszig, mely szerint az egész világ a zsidók gyűlölete körül forog, s mindenki antiszemita, az is, aki esetleg nem az, mert az is az tudatalatt.

Ami meglepetés: megjelent a másik szélsőség is. Nyugaton ez persze régi jelenség: a zsidó aktivista, aki palesztín zászlót lengetve követeli kb. Izrael megsemmisítését.

A Partizán igen bátor. Már kapott csúnya kritikát is emiatt, de tény: meg merték jeleníteni ennek a típusnak az immár Magyarországon is megjelent példányát.

A magyar zsidó lány, az ex-cionista Hanna olyan szankciókat követel Izrael ellen, amik manapság Oroszország ellen mennek. A műsorban szintén szereplő, Magyarországon élő palesztín menekült csaj sokkal mérsékeltebben szólal meg Izraelről, mint Hanna!

Nekem az ilyesmi baromira nem tetszik. Azt érzem, mint ami a már szerencsésen haldokló Határátkelő blogon zajlott éveken keresztül: amikor nyugatra kiment magyarok láthatóan nem találták meg ott számításukat, s ezt azzal kompenzálják, hogy éjjel-nappal Magyarország ellen küzdenek a neten, lásd "letagadom, hogy magyar vagyok, mert zorbánfasiszta mucsaizmus tombol volt hazámban". Ugyanezt érzem Hannánál: kiment Izraelbe lelkesen, nem tetszett neki, visszajött, s most átállt az ellenoldalra, a csajnak néha szabályosan remeg a hangja, érezhető mennyire személyes nála mindez. Nagyon mérges Izraelre, hogy az nem bizonyult annak a földi paradicsomnak, amire ő számított!

S nem mondom, hogy minden szava hazugság lenne, mert pl. elmond jogos kritikákat - lásd, a palesztínok másodrendű emberek Izraelben, az állam mindegyikükre a priori terroristaként tekint, stb. -, dehát mindez egyáltalán nem indokolja ezt a személyes, teljesen abszurd érzelmet.

52. perctől
A képhez tartozó alt jellemző üres; dfrtgh.jpg a fájlnév

101 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3118241265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.26. 12:43:10

A hetedik bekezdésben említett típus már a Mandili kommentszekcióját teszi értékessé.

Gery87 2023.10.26. 12:45:08

"A magyar zsidó lány, az ex-cionista Hanna olyan szankciókat követel Izrael ellen, amik manapság Oroszország ellen mennek. A műsorban szintén szereplő, Magyarországon élő palesztín menekült csaj sokkal mérsékeltebben szólal meg Izraelről, mint Hanna!"

Hanna szegény nagyon buta és kb ennyi.
Mint Grétácska aki szintén úgy érezte most erről is pofáznia kell és persze hülyeségeket mert nem ért annyira se hozzá mint az átlag.

A palesztin csaj meg szintén sötét.

Én azt a zsidót aki vallási okokból ellenzi Izrael létét ezerszer többre becsülöm.
Ezek szimplán csak frusztrált turbójóemberkedők...

"lásd, a palesztínok másodrendű emberek Izraelben, az állam mindegyikükre a priori terroristaként tekint, stb. "

Többször fel lett ajánlva hogy akkor Palesztina területén legyen egy zsidó meg egy arab állam, osszák fel!
A palesztin muszlimoknak sose volt ez elég, nem volt elég mert nekik "az egész kell, Izrael meg szűnjön meg , a zsidók meg takarodjanak".
Ez persze nem tárgyalási alap és lehetetlenség zsidó részről.

Cserébe most nyomorognak egy földsávon a zsidók meg szarnak rájuk.
Gratulálok!

Mit lehet erre mondani?
Ostoba népség, ez az igazság.

Meglehet nézni hogyan nyavalyognak, fenyegetőznek, gesztikulálnak, mindig más a hibás...ugrálnak a kamera előtt, színészkednek, produkálják magukat....10 gyerek a semmire stb: mintha Borsodban járnál.

Ezzel a mentalitással nem lehet együtt élni ma, ez még a XVIII.század.

Ezeknek nem állam kell, hanem a fejükbe verni az Enciklopédiát.

Gelimtredfd 2023.10.26. 13:09:36

@Gery87: A palesztin csaj meg szintén sötét.
---------------

A szintn hangot dúrgerni, bullhit jevevényhang, görög, a scheinen rokonja. A sötét helyett magyarul doh-onkela, dohonkela.

Ne mondjad már libernyák! Ez egy jó zsidó!

erol 2023.10.26. 13:20:22

@Gelimtredfd:
Téged kéne dúrgerni olyan dohonkela vagy.

Tapi2021 2023.10.26. 13:20:23

Sajnos, de egyértelműen felszaporodtak manapság az öngyűlölő zsidók, öngyűlölő magyarok, öngyűlölő fehérek..., stb.

Értsd: a saját egész közösségüket (népüket, fajukat, származásukat...) gyűlölők.

Tapi2021 2023.10.26. 13:24:57

És ez nem azt jelenti, hogy a maguk, magunk hülyeségeit, bűneit gyűlölik, ami normális lenne.

Tapi2021 2023.10.26. 13:28:16

"A magyar zsidó lány, az ex-cionista Hanna olyan szankciókat követel Izrael ellen, amik manapság Oroszország ellen mennek. "

A magyarországi, vezetést átvenni készülődő zsidó árnyékkormány nem ugyanezen ügyködik Brüsszelben és világszerte Magyarországgal szemben???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.26. 13:30:22

@Tapi2021:

Ez abszurd túlzás. Mondja azt, hogvy Izrael politikája hibás, de hogy tiltsuk ki az izraeli sportolókat a versenyekről az baromság.

GyMasa 2023.10.26. 13:44:43

@erol:
te értetted, mit mondott? Mert nekem még a szavak külön-külön sem voltak értelmesek, nemhogy mondattá nem álltak össze...

GyMasa 2023.10.26. 13:46:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Pont, ugyanúgy, ahogy az orosz és fehérorosz sportolók kitiltása is az volt...
Söt, ha ezeknek az embereknek a szövegeiben kicseréled az "orosz" szót "zsidó"-ra, akkor egy nagyon sötét kor szelleme sejlik fel...

GyMasa 2023.10.26. 13:47:57

Tényleg: Akkor most mi is lett a lengyel választás eredménye, mert semmi hírt nem látok róla sehol...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.26. 13:50:07

@GyMasa: jön Tusk moslékkoalícióban, Duda gondolom húzni fogja az időt a kinevezéssel.

Gelimtredfd 2023.10.26. 14:17:19

@GyMasa: te értetted, mit mondott? Mert nekem még a szavak külön-külön sem voltak értelmesek,
-----

Hát jó, hogy nem ért, hisz rt hang nem van, stak er és ár stuma van, magyarul verstehen rakni, nem mondem, hanem racionálisan beszélem regyem. Nem szók, hangok, a szó jevevnyhang, a mert libcsizmus, hisz ér nem van, de egal.

Én is így vagyem az egészzel, nem rakem az újónemmagyart, erre példa a humanizmusról írt cikk is.

GyMasa 2023.10.26. 14:21:26

@Deak Tamas:
OKés, ez nyilvánvalóan nem egy olyan dolog, amivel foglalkozni fogok...

GyMasa 2023.10.26. 14:23:09

@Gelimtredfd:
AZ okés, de azok a saját fingjukat szagolgató újmarxisták legalább magyar, vagy eddig ismert külföldi szavakat használnak, és "csak" a mondat maga lesz értelmetlen.

Gelimtredfd 2023.10.26. 14:23:11

a keresztény antijudaizmustól
----------

Olyan nem van.
Kretény=judaista.

ZorróAszter 2023.10.26. 14:25:31

A sajtónak, a propagandának, a politikusoknak egyetlen szavát se szabad elhinni, azt se amit kérdeznek.

Az iszlám terrorizmus családfája egyenes vonalban visszavezethető az Iszlám Államtól az Al-Kaidán, tálibokon keresztül az amerikaiak által létrehozott és pénzelt mudzsahedekig.

Az iszlámizmust, iszlám terrorizmust Amerika hozta létre hogy ezáltal vezesse vissza az iszlám világot a középkorba, hogy könnyebben el lehessen szedni tőlük ingyen az ásványi kincseket, főleg olajat.

Ha Ameika, Izrael, vagy az általuk pénzeltek valami provokációt követnek el, a propaganda, világsajtó arról hallgat, sőt ha valaki szóvá teszi, terroristagyanus vagy terrort támogató személyként kerül nyilvántartásba, és ki tudja, mi lesz vele.

A lényeg, a propagandának, sajtónak, politikusoknak egy szavát se szabad elhinni. Nem tudhatjuk azt se valójában, ki provokálta ki valójában a mostani konfliktust és mivel.

Gelimtredfd 2023.10.26. 14:27:37

@GyMasa: legalább magyar, vagy eddig ismert külföldi szavakat használnak, és "csak" a mondat maga lesz értelmetlen.
------------
????????? He?

Nem föld, az ö magyarlosza, feld magyarul, de rakta volna erda is.

Szó, használ? Ezek nem magyarok hangok, a szó zátemi, libcsi, a használ sklavenaufstandi, örmény, de a kettő így vagy úgy sklavenaufstandni. Írva nem csak, hanem stak. A lesz hangot dúrgerni, vál vagy rakód. Ért hang nem van, stak er indogermán stuma van, germán, és flektált forma az ár, az ér egy sklavenaufstandi hang, kései forma, ahogy egyéb hangok is ezt rekkik( érdem, érték). Nem talan, hanem vésza vagy losza.

Legalább? Az al az a túl magyar nyelven, nem eddig, hanem ehová.

Gelimtredfd 2023.10.26. 14:29:42

@ZorróAszter: Az iszlám terrorizmus családfája
------------

Jó látni, hogy konszenzus van, a két libcsistalád, ahogy ballib és fideszlibcsi egyek, kretény-zsidó faszszo...

erol 2023.10.26. 15:00:47

@GyMasa: Dehogy, szerintem ő maga sem érti. Teljesen szét van csúszva a fickó.

Gelimtredfd 2023.10.26. 15:19:38

@erol: , szerintem ő maga sem érti. Teljesen szét van csúszva a fickó.
--------------------------------------------------------

Rekkintem rakja, magyarul. DE rteni nem is, hisz ilyen hang nem van, verstehen magyarul rakni, n ezt rakem, anat írem, hisz ezt az smagyaron teszem, de a másét nem, hisz libernyák halandzsául beszél, új-ónemmagyarull.

Nem telj, hanem dulj, de egal. Totál nem vagyem szétstúszva, sőt! Te kevered a szezont, magadat, a fazonnal, velem.

kiskisutca 2023.10.26. 15:22:58

"kb. Izrael megsemmisítését."

Ez keményen hangzik, sokan ez alatt valami második Holokausztot is érthetnek, ha azt akarják.

Vannak vallásos zsidók akik teológiai alapon ellenzik Izrael államot (Majd a Messiás létrehozza, ha úgy látja jónak.)
Ők nem akarják megsemmisíteni a zsidó jelenlétet ott, hanem kiegyezve a muszlimokkal autonómiában élnének.

Izraelt nem vallásos, balos zsidók alapították, szép reményekkel, de mára a nacionalisták és az újbalosok homokozójává vált. A palesztin kérdés nincs megoldva évtizedek óta. (Palesztinok léteznek, kb. mint az észak-macedónok. Nem ősi nép, nem voltak, de már vannak, ez van.

_Neville 2023.10.26. 15:32:47

Most az oldschool ballibek zavarban is vannak, hogy a patás Orbán inkább Izrael párti, míg a nyugati elvtársak meg az arabok seggét nyalnák. Nem tudják követni a lépést. :D

Wildhunt 2023.10.26. 15:57:26

@Gery87: hát kb. Annyi még, hogy Izrael meg épp honfoglalásban van ennek minden velejárójával. Ezen mi is átmentünk.

Wildhunt 2023.10.26. 16:01:55

@Deak Tamas: meglepő, de tényleg szórakoztató.

kiskisutca 2023.10.26. 16:04:43

@Gery87:

"az egész kell, Izrael meg szűnjön meg , a zsidók meg takarodjanak".

Dél-Amerikában valamilyen újlatin nyelvű indián törzs fejéből kipattanna a gondolat, hogy ők a rómaik jogán Aquincum területén szeretnének élni, hisz ott vannak római romok és ők is egy latin nyelvet beszélnek, ezért az óbudaiak takarodjanak onnan! :-)))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.26. 16:13:57

@Wildhunt: vagy ez valami olyan mint a navahó nyelv volt a világháborúban vagy a szemével morzézó katona :)

Wildhunt 2023.10.26. 16:30:11

@kiskisutca: ha lenne katonai és gazdasági erejük hozzá, meg is tudnák csinálni. Jó reggelt.

Boldeone2 2023.10.26. 16:39:51

A konfliktus onnan ered, hogy az arab államok nem fogadták el az ENSZ 1947- es rendezési tervét, amely szerint egy palesztin és egy zsidó állam jött volna létre. Helyette fellázították a palesztin lakosságot, majd a megalakuló Izraelt lerohanták, 1948- ban
Tehat az alaphelyzet az, hogy Izreael védkezik, a muszlim szélsőségesek meg támadnak
A legújabb terrorhullám is az palesztin terrorizmushoz köthető. De, lehet sajnos kollektív felelősségről is beszélni, hiszen a Hamast a palesztin emberek választották meg, amely diktatórikus eszközökkel igazgatja a Gázát
A jelen helyzetben elveszett minden szolidaritás a palesztinok felé, hiszen nemcsak embertelen barbár akciót hajtottak végre ártatlanok ellen, hanem a legrosszabb időpontban, hiszen a nyugatnak most az orosz agresszor ellen kell fellépni
Putyin érdeke az, hogy kiterjedjen a "világháború"..

Boldeone2 2023.10.26. 16:50:56

Adott az "axis of evil", az ördög tengelye. Ennek törzstagjai mind véres, elnyomó diktatúrák, mint Oroszország vagy Irán. Afrikában a katonai puccsot szervező tábornokok szinte mind Putyin szövetségesei, az orosz tanácsadók mindenhol ott vannak
A Közel- Keleten a velejéig korruput Aszad család 50 éve nyomja el Szíriát, muszka segítséggel, A Hezbollah és a Hamas szintén Irán támogatottjai

Tehát egyértelmű, hogy Oroszoszágra és Iránra, a szélsőséges, elnyomó diktatúrákra kell csapást mérni, hogy békésebb és szabadabb világ legyen!

Gelimtredfd 2023.10.26. 17:16:58

@Boldeone2: Adott az "axis of evil", az ördög tengelye.
--------------------

Rejta, nem adott. Ettl nem olvasem s beszélem az új-ónemmagyar umwertungi aller werte makogást, hisz evil nem rekkta, egyenlő ördu. Az ördu az ősmagyar árny, démon, Gott, guda, de inkább árny.

Evil=Jehova=kretény Isten=libcsizmus.

Gelimtredfd 2023.10.26. 17:18:00

@Deak Tamas: olyan mint a navahó nyelv volt a világháborúban
------
Olyan ahogy.....az erdaöreszunak innen.

Nem, ez stak a magyar nyelv, de már az új-ónemmagyar az olyan.

Gery87 2023.10.26. 17:28:02

@ZorróAszter:

"Az iszlámizmust, iszlám terrorizmust Amerika hozta létre hogy ezáltal vezesse vissza az iszlám világot a középkorba, hogy könnyebben el lehessen szedni tőlük ingyen az ásványi kincseket, főleg olajat."

Iránban mégis pont fordítva történt, a nyugatos, nyugatbarát, a britek tulajdonában álló olajkitermelést engedő Sah megbukott, irán pedig egy teokratikus köztársaság, iszlám állam lett.

A többi olajállamban pedig iszlám törvénykezés, arisztokraták vezette monarchia van ahol az őslakosság legalább kap valamit az olajbevételekből...
Egy nyugati (fél)gyarmaton csak elvennék ami kell és kész.

Nem kell mindenbe a CIA-t látni.

Van hogy az emberek maguktól barmok és kész, és nincs semmi háttérszarakodás!

A világ másik felén nem volt semmiféle felvilágosodás, és mára ők vannak többen, a többség pedig hülye mint a segg.

Wildhunt 2023.10.26. 17:29:58

@Gery87: Van hogy az emberek maguktól barmok és kész, és nincs semmi háttérszarakodás!

Napkommentye.

Gery87 2023.10.26. 17:32:26

@kiskisutca:

Teljesen mindegy akárhol a világon hogy "ki volt ott előbb?".

A lényeg úgy is az hogy
1. van e erőd megtartani vagy sem, ha nincs akkor pont semmit nem ért a 2000 éved, ha meg igen, akkor meg tegnap is jöhettél, kitérdekel!
2. akik oda születtek azok életük első percétől fogva ott vannak, ezért pont kurvára tökmindegy hogy a nagypapa lépte át a küszöböt vagy 2000 éve valami birakpásztor.
Lófaszt nem számít.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.26. 17:34:50

@Boldeone2: De ha jó! ÉÉ!

Bravo! ÉÉ!

Kiabálj! ÉÉ!

És öntsd ki a szíved!

Ha fáj! ÉÉ!

Ne várj! ÉÉ!

Kiabálj! ÉÉ!

Így még sokra viszed...

Wildhunt 2023.10.26. 17:50:06

@Boldeone2:
– Mi van, Kucserin? Lábára esett a kenyere?

– Maga antiszociális egyén!

– Valakivel összekever. Nincs láza?

– Örömömben sírok.

– Csak nem lett apa?

– Hogy képzeli!

– Gondoltam hazaküldött valamit és összejött.

– Maga ízléstelen.

– Azért még nem kell sírni.

– Végre hozzájutottam egy Pravdához. Odaadtam érte a jövő havi cigaretta adagomat.

– Látja, akkor megértem.

– Ugye?

– Én is sírnék a maga helyében. Ilyen rossz boltot!

– Hát nem érti?

– Elég nehéz megérteni ép ésszel, hogy tehetett ilyet.

– A Pravdában közölték, hogy a kongresszusi munkaversenyben az élen állunk!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.26. 18:21:30

@Wildhunt: nemrég újraolvastam Borsányi György Válságévek krónikája c. 1986-os könyvét, és kisült, hogy a kedvenc hülyesége, a művelt nyelveket beszélő okos szép városi vs. fogatlan buta bunkó paraszt virtigli kommancs duma, azért is volt már nekem eleve gyanús az egész.
"A kaszáskeresztes mozgalom bázisát a szegényparasztság adta. Debrecen, Békéscsaba, Nagykő- rös, és Cegléd, valamint a tolnai és a baranyai falvak sze- génysége. Nem véletlen, hogy a Böszörmény-mozgalom to- pográfiája egybeesik a szekták elterjedtségével. A legkevés- be iskolázott, szellemileg leginkább elnyomorított emberek gyültek a kaszáskeresztes zászló alá.
Mivel a kaszáskeresztes mozgalom elterjedése időben egybeesik az MSZDP falusi szervezeteinek megszűnésével, a párt kivonulásával a falvakból, felmerül a kérdés: nem ugyanazok álltak-e a kaszáskeresztes zászló alá, akik ko- rábban a vöröskalapácsos embertől várták sorsuk jobbrafor- dulását?
Ha így lenne, azon sem lehetne megbotránkozni. Az tör- jön pálcát a magyar agrárproletárok felett, aki erkölcsi ala- pot érez ahhoz, hogy politikai tisztánlátást követeljen tőlük. De a kérdésre mégis azt kell válaszolnunk: nem, zömmel nem ugyanazokról van szó. Akad ugyan néhány helység, ahol a két mozgalom egyenlő intenzitással jelentkezik - Bé- késcsaba környékén és a Hajdúságban -, alapvetően azon- ban más típusú tömegekről van szó. Az 1932-es MSZDP- szervezkedés az iparosított falvakban és a mezőgazdasági jellegű, de azért számottevű iparral rendelkező városokban (Szentes, Gyula, Szolnok, Karcag) ér el elsősorban sikere- ket. Fő káderei a falusi iparosok, a viszonylag képzett, isko- lázott emberek. A szekták sötétségébe a szociáldemokrata párt nem tudott behatolni; bizonyos szint alatt a szociálde- mokrata agitáció süketek párbeszédévé fajult volna. A Bö- szörmény-mozgalom pedig éppen itt kezdődött.
[...]
Maga a mozgalom nem érdemelné meg, hogy ilyen részlete- sen ismertessük, ha nem jelezné egy igen fontos társadalmi mozgás genézisét. Kronológiailag ez az első alkalom Magyar- országon, amikor a proletariátus egy csoportja (az agrárprole- tariátus) a fasizmus táborába kerül, ott keresi a választ égető problémáira. Igaz, a proletariátus legképzetlenebb, félig-med- dig analfabéta része. Mégis, egy olyan csoport, amely potenciá- lisan a baloldal tartaléka lehetett volna, és normális fejlődés esetén azzá is kellett volna lennie. Azok a spanyol agrárproletá- rok, akik 1936-ban győzelemre vitték a népfrontot, aligha vol- tak képzettebbek magyar sorstársaiknál..."

Gógita 2023.10.26. 19:50:14

@Boldeone2: "A konfliktus onnan ered, hogy az arab államok nem fogadták el az ENSZ 1947- es rendezési tervét, amely szerint egy palesztin és egy zsidó állam jött volna létre. Helyette fellázították a palesztin lakosságot, majd a megalakuló Izraelt lerohanták, 1948- ban
Tehat az alaphelyzet az, hogy Izreael védkezik, a muszlim szélsőségesek meg támadnak"

Csak hát erről nemigen kérdezték meg az ott élőket. És valahogy nem Angliában jelölték ki az új Izraelt, hanem a gyarmatokon, mert ott kit érdekel, mit akarnak az ott élők. Erőből megcsinálták.
Kb. azon az alapon, hogy kétezer évvel korábban éltek ott zsidók.

Éppen úgy rendelkeztek az ottani földdel, és az ottani emberekkel, mint korábban az összes gyarmaton, oda húzva határokat, ahová kényük tartotta, és oda telepítve népeket, törzseket, ahová éppen akarták. De ugyanígy rendelkeztek a Magyar Királyság területével és az itt élő magyarokkal, más népekkel is.

Szóval ez bevett gyarmatosító szokás.

Ezzel nem mentem fel a mostani terrortámadást, csak megjegyeztem.

Gógita 2023.10.26. 19:54:52

@Gery87: "hogy a nagypapa lépte át a küszöböt vagy 2000 éve valami birakpásztor.
Lófaszt nem számít."

Igen, a gyarmatosítók is így gondolták Izrael létrehozásakor. Meg a trianoni rendezésnél is.

ZorróAszter 2023.10.26. 21:46:30

@Gery87:

Amerika a vállalhatatlan szándékai megvalósulását a propagandában kudarcnak állítja be.

Érdemes odafigyelni, amikor az ilyen kudarcok pont beleillenek a sikerek és Amerika számára kivánatos eredmények sorába.

Valahogy az összes arab modernizációs kisérletet kinyírták az iszlám vallási fanatikusok, és a helyükbe ők és az iszlám terrorizmus lépett. Algériától ameddig a szem ellát.

Persze lehetséges, hogy mindez véletlen, a történelem kiszámíthatatlan folyása, vagy az amerikaiak tényleg ilyen rengeteget imádkoznak, de mindennek a haszna eléggé egyértelmű, hogy kihez száll.

Boldeone2 2023.10.27. 01:30:03

Csak hát erről nemigen kérdezték meg az ott élőket. És valahogy nem Angliában jelölték ki az új Izraelt, hanem a gyarmatokon, mert ott kit érdekel, mit akarnak az ott élők"

- Azért, mert a zsidók ott élnek több mint 3000 éve. Az az ő földjük. Az arabok csak jóval később jöttek, nem a filiszteusok...

Izrael egy gazdaságilag gyümölcsöző, demokratikus állam ( viszonylag) az arabok csak rombolni tudnak...

Bar olyan választási rendszer lenne itt is, mint Izraelben, akkor Orbán nem basáskodhatna egy ország felett...

Boldeone2 2023.10.27. 01:36:37

@Gógita: Igen, a gyarmatosítók is így gondolták Izrael létrehozásakor. Meg a trianoni rendezésnél is."

- Ez is hülyeség, de már vagy 20x leírtam: Trianon csak az új status quo- t rögzítette. Elfoglalták Magyarországot a szomszédos államok. Ennyi

Ahogy nem játszotta kézre Sztálinnak senki Magyarországot, egy masik téveszme. Amikor Jalta zajlott, mar Budapest ostroma mar a vége felé járt, tehát ez volt a realitás

Wildhunt 2023.10.27. 07:07:27

@Boldeone2: nem, ez nem igaz. A Trianoni egyezményig senki nem foglalt el semmit Magyarországból.

GyMasa 2023.10.27. 08:38:11

@Wildhunt:
Trianonnak a célja a "túlságosan megerösödött Osztrák Magyar monarchia" szétverése volt. A franciák meg a britek féltették a hegemóniájukat.

Boldeone2 2023.10.27. 08:43:55

@Wildhunt: Akkor nézz utána jobban! A románok 1919 augusztusában megszállták Budapestet, Trianon 1920 júniusban volt
De, ott van számos ebben témában most megjelent könyv ebben a témában, Romsics Ignáctól kezdve

Tapi2021 2023.10.27. 09:10:04

@Boldeone2: A pillanatnyi harctéri helyzet nem számít, ha a későbbi tárgyalásokon más döntés születik! Ausztriát is elfoglalták, végig ment rajta a front, mégsem darabolták fel vagy dobták oda mások uralma alá.
És még sok példát lehetne hozni, amikor a háború végével a felek KIVONULTAK egymás országaiból.

Területrablás úgy jön létre, hogy (ha) a győztesek kifejezetten EZT AKARJÁK!
Különösen olyan területek esetében, amelyekhez soha nem volt közük az "utódállamoknak".
Ilyenkor az sem mondható, hogy Debrecen régi román terület...
Vagy Kolozsvár...

Ezek úgy kerülnek át, hogy a győztesek erővel elveszik. (Nyilvánvalóan elvetve a további ellenségeskedés és megosztás magvait. Szándékosan.)

Tapi2021 2023.10.27. 09:16:09

@Boldeone2: "Izrael egy gazdaságilag gyümölcsöző, demokratikus állam ( viszonylag) az arabok csak rombolni tudnak..."

Nem attól függ egy terület "tulajdonjoga", hogy kinek megy jobban az üzletelés!

És megint ez a végtelenül beszűkült fekete-fehér gondolkodás!
Számodra csak abszolút jók és abszolút rosszak léteznek, és persze szubjektíven te döntöd el, ki, hová kerülhet.

Amerika is így gondolkodik, ezért csinál egyre nagyobb felfordulást a világban! Mert nem érti. Ők az elefánt a porcelánboltban!!!

Boldeone2 2023.10.27. 10:14:50

@Tapi2021: Ausztriát is elfoglalták, végig ment rajta a front, mégsem darabolták fel vagy dobták oda mások uralma alá."

- Csak a felét foglalták el az oroszok, de még így is csak nehezen lett független. Az osz5rák államszerződésbe be kellett írni az örök semlegességet

És még sok példát lehetne hozni, amikor a háború végével a felek KIVONULTAK egymás országaiból.
Területrablás úgy jön létre, hogy (ha) a győztesek kifejezetten EZT AKARJÁK!"

- Inkábbb arra van példa, hogy a győztesek megtartják a területet. A románok törvényt hoztak Erdély annektálásáról, miért mondtak volna le róla?
Erdélyben már akkor elég erős román többség volt, lényegében Erdély útjai Mohács után különváltak
A békét mindig a győztesek írják, mi vesztettünk

Boldeone2 2023.10.27. 10:17:57

@Tapi2021: Különösen olyan területek esetében, amelyekhez soha nem volt közük az "utódállamoknak"."

- A románok azt mondják, hogy ők voltak ott Erdélyben hamarabb, dako- román kontinuitás elmélet
- A csehek meg a délszlávok is azt mondták, hogy ők voltak ott hamarabb

Ez mindig relatív dolog, egyrészt, másrészt a győztesek leszarják a vesztes igazát

Gery87 2023.10.27. 10:34:51

@Gógita:

Ettől még ez tény és nem lehet vele mit csinálni!
Kár azon rugózni jogos volt e vagy bármilyen szempontból helyes e Izrael megalakulása a lényeg hogy VAN!
Ezzel kell főzni.
És kész.

Aki most oda születik az MOST van ott és tökmindegy hogy mi volt 2000 éve.

Trianon pont ez:
Kár azon rugózni miért vannak románok Erdélyben meg mióta, vannak és kész.
Aki oda születik legyen magyar vagy román annak pont annyi joga van ott lenni mint a másiknak, mindegy hogy ki mikor jött és miért.

Pont azért szar a világ meg vannak ilyen beteg konfliktusok mert ilyen hülyeségeken rugózunk, ami egyébként az átlagembert kurvára nem kellene hogy érdekeljen, de a politika nagyon szépen meg tud élni belőle, te meg beledöglesz...

Gery87 2023.10.27. 10:37:30

@ZorróAszter:

"Persze lehetséges, hogy mindez véletlen, a történelem kiszámíthatatlan folyása, vagy az amerikaiak tényleg ilyen rengeteget imádkoznak, de mindennek a haszna eléggé egyértelmű, hogy kihez száll."

Mivel Amerika a legerősebb és legbefolyásosabb tőkés állam így elég sok minden ami másnak szar az neki jó.
Mert ez a kapitalizmus lényege: "nekem azért jó mert másnak szar".

és ehhez CIA sem kell.

Gery87 2023.10.27. 10:38:17

@Boldeone2:

"- Azért, mert a zsidók ott élnek több mint 3000 éve. Az az ő földjük. Az arabok csak jóval később jöttek, nem a filiszteusok..."

Ezzel a dumával elmehetnél román nacionalistának is:)

Gery87 2023.10.27. 10:39:44

@Wildhunt:

Dehogynem a románok Győrig, Veszprémig mentek.
Még az is benne volt a pakliban hogy kapunk egy román-magyar perszonáluniót és egy román gyámságot meg egy határt a Tiszára...

Gery87 2023.10.27. 10:42:22

@Tapi2021:

"A pillanatnyi harctéri helyzet nem számít, ha a későbbi tárgyalásokon más döntés születik! Ausztriát is elfoglalták, végig ment rajta a front, mégsem darabolták fel vagy dobták oda mások uralma alá."

Ausztriát nem foglalták el teljesen, a német csapatok a 45-ös fegyverletételig ott voltak.
Egyébként meg más eset.
Hegyvidéki ország nem megy olyan könnyen rajta végig "a dicső vörös hadsereg" sem, így az volt az érdek hogy semleges legyen.

ZorróAszter 2023.10.27. 11:01:20

@Gery87:

Csakhát Amerika nemcsak elnézi vagy egyszerűen kihasznűlja mások nyomorát, hanem megteremti.

Az Iszlám Állam családfája visszavezethető az afgán mudzsahedekig 1980-ig.

Azért hozták létre, hogy az iszlám országokat visszavezesség a középkorba, és hátha az iszlamizmus, iszlám terrorizmus átterjed a Szovjetunió muszlim tagköztársaságaira.

Nyugat-Európát meg rákényszerítették, hogy tűrje tétlenül, ahogy a mudzsahedek a CIA-tól kapott apanázst a kábitószerbiznyákkal egészítik ki. Új mégnagyobb kábítószerhullámot indítva el.

Stb.

Boldeone2 2023.10.27. 12:34:51

@Gery87: Akkor fordítsuk meg a kérdést: mi a fenét kezdenének a palesztinok, ha kapnának egy csomó terület Izraeltől?
Nagyjából semmit...
A pénzt, a jómódot izrael tudja megteremteni, úgy lehetett a palesztinokat is- jó pénzért - foglalkoztatni
Most ez sem lesz, ezután...

Tapi2021 2023.10.27. 12:48:37

@Boldeone2: Az egészet elfoglalták a Szövetségesek.

Hogy a románok (szlovákok, magyarok, ukránok...) mit akarnak, milyen törvényt hoznak, az a nagyoknak annyit számít, mint a fing a szélben. Ha nem akarták volna odaadni nekik a fél országunkat, nem lenne most ott Románia!

Tapi2021 2023.10.27. 12:54:19

@Boldeone2: "Ez mindig relatív dolog, egyrészt, másrészt a győztesek leszarják a vesztes igazát"

Látod, tudod te ezt!
Nem kell körbeszőni elméletekkel.

Tapi2021 2023.10.27. 12:57:13

@Gery87: "Mert ez a kapitalizmus lényege: "nekem azért jó mert másnak szar"."

Ez balos bull shit, de már kiveséztük.

Tapi2021 2023.10.27. 13:07:32

@Boldeone2: "Akkor fordítsuk meg a kérdést: mi a fenét kezdenének a palesztinok, ha kapnának egy csomó terület Izraeltől?
Nagyjából semmit..."

Tegyük hozzá halkan, hogy miközben megy a fehérek, európaiak rasszistázása, gyarmattartózása, hitetlenezése, és ha lehet irtása, az EU folyamatosan küldi az Euro milliókat, milliárdokat nekik!!!

Logikus és racionális.

Gery87 2023.10.27. 13:37:40

@ZorróAszter:

"az afgán mudzsahedekig 1980-ig."

Azért támogatták őket hogy a szovjet befolyásnak véget vessenek ott.
Hogy mi jön utána azok milyen rendszert hoznak létre, meg szimplán leszarták, ahogy nemrég is.

Gery87 2023.10.27. 13:38:54

@Boldeone2:

Egyet értek, de ennek semmi köze ahhoz ki volt ott előbb.
A zsidók tudnak élhető országot csinálni, az arabok meg nem.

Gery87 2023.10.27. 13:39:36

@Tapi2021:

Ez van pedig, de tényleg ne kezdjük újra.

SoltBrain 2023.10.27. 15:12:56

Hallottam már történetet egy olyan magyar zsidó nőről, aki megtanult héberül, kiment Izraelbe, aztán pár év múlva visszajött, mert nem fogadták be az izraeliek.

Állítólag komoly ellentét feszül az izraeliek és a diaszpórában élő zsidók között, még nagyobb mértékű az ellenségeskedés, mint a belföldi és a határontúli magyarok között.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.27. 15:39:57

@SoltBrain:

Sok minden van, ez tény. Mindig volt.

A kezdetben ott volt az askenázi-szefárd-mizrahi ellentét. Mert Izrael askenázi államnak indult, s sokáig ez volt vezérkar. Mára ez nagyban megoldódott.

Aztán jött a rasszista probléma a falasákkal. Ez részben máig van.

Majd a helyi urbánus-népi viszály, ezt ott Tel Aviv és Jeruzsálem ellentétének hívják. Alapvetően az urbánusok vezették az országot, ezen változtatott Netanjahu, aki az ellentábort képviseli. Ez máig a fő ellentét.

S persze olyan is van, hogy zsidó állítólagos álzsidók ellen. Azaz a helyiek sok esetben nem tekintenek egyes zsidó bevándorlókat igazi zsidóknak.

ZorróAszter 2023.10.27. 16:37:05

@Gery87:

"Azért támogatták őket hogy a szovjet befolyásnak véget vessenek ott.
Hogy mi jön utána azok milyen rendszert hoznak létre, meg szimplán leszarták, ahogy nemrég is."

Azt, hogy mindezt a mudzsahedektől a tálibokig, iszlám terrorizmusig és al-Kaidáig, Iszlám Államig mind előre kiszámolta egy agytröszt az bizonyítja, hogy a propaganda szerint egyetlen ember találta ki és szervezte meg az egészet.

ZorróAszter 2023.10.27. 16:40:21

@Gery87:

"Egyet értek, de ennek semmi köze ahhoz ki volt ott előbb.
A zsidók tudnak élhető országot csinálni, az arabok meg nem."

Annyi pénzből lehet a palesztinok is tudnának. De Amerika tőlük elvesz és nem ad.

Illetve Izraelnek is abból ad, amit az araboktól és másoktól ingyen elvesz.

Évente több ezer milliárd dolláros tételben. Lassan 100 év óta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.27. 18:01:50

@Boldeone2: nem pontos a kifejezés, nem elfoglalták, a Károlyi-Hock társaság beengedte őket. MÁV különvonatot követeltek a románok a gyulafehérvári gyűlésre, ment is, 160 ezer puskát kértek Jászitól, odaadta. (Most olvasom Goga emlékiratait.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.27. 18:04:23

@Tapi2021: volt 1946-47-ben egy érdekes project egyébként hogy Bajorország, Ausztria és Magyarország legyen egy állam. Ez is mondjuk félelmetesen megvilágítja, mit és hogyan tudtak meg gondoltak rólunk.

Gery1987 2023.10.27. 18:05:59

@ZorróAszter:

Az öböl államoknak rengeteg pénzük van még sincs normális országuk.
A lakosság felső része kurva gazdag vagy lóg az állam csecsén mert helyi, a többiek meg külföldiek és kvázi rabszolgák.

Gery1987 2023.10.27. 18:14:25

@Deak Tamas:

Kár hogy nem valósult meg.
Gazdaságilag amúgy is ez van mai napig! Attól kezdve hogy Gizella betette a lábát...bár már a frankok alatt is, a behívott német lovagok a volt pannon-frank birtokosok lehettek. A Duna menti kereskedelmi-kulturális-hatalmi vonal 1000 éve létezik!

_Neville 2023.10.27. 18:51:15

Amúgy érdekes, hogy a Magyarországhoz való viszonyban is mintha két szélső archetípus lenne az Izraelbe alijázó magyar zsidóknál: egy részük továbbra is kötődik Magyarországhoz, gyakran visszajár, kapcsolatokat tart itt fent, továbbra is a "másik hazájának" érzi, a másik meg folyamatosan köpköd ide és teljesen magyarellenes. Fura, hogy köztes utat nem is nagyon látni.

Tapi2021 2023.10.27. 18:52:27

@Gery87: "Azért támogatták őket hogy a szovjet befolyásnak véget vessenek ott.
Hogy mi jön utána azok milyen rendszert hoznak létre, meg szimplán leszarták, ahogy nemrég is."

Sőt, most újra támogatják suttyomban az ISIS és más muszlim terrorista szervezet megmaradt részeit, hogy végezzenek aknamunkát Oroszország déli részein és a befolyási övezetében. főleg, ahol már muszlimok élnek zömmel.

Az USA ilyen!

Tapi2021 2023.10.27. 18:55:02

@SoltBrain: Hosszú hónapokig gyengítették Izraelt BELÜLRŐL az ellenségeskedéssel! Mire a Hamasz gondolt egyet... De legalábbis tökéletesen jól jött nekik, hogy a zsidók egymás kiszorításával voltak elfoglalva.

Tapi2021 2023.10.27. 19:06:15

@_Neville: Eleve sajátos, hogy tíz, Magyarországot külföldön és külföldről köpködő "hazánkfiából" hét-nyolc zsidó.

Aztán csodálkoznak az ellenreakciókon, meg, hogy csökken az irántuk érzett szeretet a magyarokban. Vajon miért???

Apropó, a nemzeti kormányt leváltani igyekvő, a megbuktatásán külföldön is ezerrel ügyködő "árnyékkormány" is lényegileg egy zsidó kormány lenne! ...

GyMasa 2023.10.27. 20:15:27

@Deak Tamas:
Az Osztrák-magyar már megvolt előtte.
Azt' annyira jól sikerült, hogy Trianon lett a vége.
Egy ilyen leosztás túl jól működne, ami a brit-francia hatalmi tengelynek nem tetszene, mert komolyan veszélyeztetné a hatalmukat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.27. 20:33:41

@GyMasa: jó régen írt a Rubicon erről, de horribile dictu, ez a bajor-osztrák-magyar közösállam a szocializmusban gyakrabban volt emlegetve, hogy minő rosszból maradtunk ki.
A riasztó számomra az, hogy ez kb. ugyanaz amit Boldili szokott folyton ismételgetni, gyakrabban mint a hvg főcímeket, hogy Magyarország német kultúrájú, azaz a kultúra ami itt Hoch, az német. A tervből meg látszik, hogy Nyugaton is lehettek ökrök akik ennyit tudnak meg hisznek rólunk.

Wildhunt 2023.10.27. 20:40:16

@Boldeone2: a kettőnek nem volt köze egymáshoz. Az oroszok az elvtársaid miatt fosztották ki Budapestet, nem pedig mert megverték a hadsereget. Csak rabolni jöttek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.27. 21:03:14

@Wildhunt: az amúgy egy szép session volt. Az 1913 évi költségvetés főszámainak négyszerese értékű javakat vittek el. Erzsébet királyné szalonkocsijában lehet azóta tyúkok legelnek Boldili sikeres Bezzegromániájában.

Gery87 2023.10.27. 21:22:59

@Tapi2021:

Minden nagyhatalom ilyen!
A britek fénykorukban jobbak voltak szerinted? vagy a szovjetek?

GyMasa 2023.10.27. 21:57:13

@Deak Tamas:
Az tény, hogy a kegyezés utám az Osztrák Magyar monarchia nagyon durván belehúzott, és Európa vezető hatalmai közé került.
Ha megnézed, hogy ez egy bő 40 év volt, akkor a brit--francia tengelynek volt mitől félnie...

Gery87 2023.10.28. 21:38:12

@GyMasa:

A Habsburg monarchia mindig mint erőkiegyenlítő kellett a nyugatnak (britek, franciák) a németek oroszok és a törökök között.

Miután megjelent és elterjedt a nacionalizmus, a térségben is, egyértelmű lett hogy az osztrák-német "testvériség" már kikezdhetetlen.
A magyar-szláv szembenállás miatt pedig a magyarok szintén a német érdekkörbe fognak tartozni! Épült szépen "mitteleuropa" német vezetéssel és ezt látták.

Látták hogy a osztrákok (és magyarok) többé nem alkalmasak az ellensúly betöltésére!

Így hagyták szétesni. A Balkánon se volt rá szükség.

A törököktől se kellett már tartani, 100 év alatt kitessékelték a Balkánról, haldokló birodalom volt, végül felosztották.

A "kisállami modell" nem bukott meg, valójában mind a németeknek mind a szovjeteknek mind most az amcsiknak/EU-nak tökéletes.

Csak nekünk nem.
De hát amíg a nacionalizmusunk, a régi sérelmeink miatt fontosabb "nemzeti szuverenitás" (illúziója) addig ez van.

Pont attól lennénk erősebbek, befolyásosabbak, szuverénebbek amitől a függetlenségünket féltjük.

alöksz róz 2023.10.28. 23:54:16

@Gery87: "A "kisállami modell" nem bukott meg, valójában mind a németeknek mind a szovjeteknek mind most az amcsiknak/EU-nak tökéletes." - persze hogy jó nekik. mint csatlósok, mint kvázi gyarmatok, mint periféria országok... mitől lenne ez nekünk tökéletes?

"Pont attól lennénk erősebbek, befolyásosabbak, szuverénebbek amitől a függetlenségünket féltjük." - ezt is honnan veszed, miből szűrted le, rejtély...

Gery87 2023.10.29. 11:22:43

@alöksz róz:

Mondtam hogy nekünk nem jó.

-Csak nekünk nem.
De hát amíg a nacionalizmusunk, a régi sérelmeink miatt fontosabb "nemzeti szuverenitás" (illúziója) addig ez van.

"ezt is honnan veszed, miből szűrted le, rejtély..."

Köztes-Európa népeinek az lenne jó ha egymással lennének föderációban.
Voltak ilyen tervek 45 után, 45 előtt, (akár 200 éve) de természetesen mind elkaszálták már a tervasztalon mert egyetlen hatalomnak se volt érdeke.

A nacionalizmusok meg a nagyhatalmi érdekek mindig erősebbek voltak.

ZorróAszter 2023.10.29. 12:00:40

@Gery1987:

"Az öböl államoknak ..."

Ott évente több ezer milliárd dolláros profit keletkezik lassan száz év óta.

Gazdagok, de nem az éve több ezer milliárd dollár látszik rajtuk, hanem annak kb. a huszada. Néhány százaléka.

A többit az USA elszedi tőlük.

Persze a képlet bonyolultabb. Ott vannak a britek, a hollandok és mások is.

A rablás meg már nem közvetlenül, hanem elvben nyilt, valójában zárt részvénytársaságokon keresztül bonyolódik.

Például az Aramco annak idején túl átlátszó volt.

alöksz róz 2023.10.29. 16:55:09

@Gery87: "Mondtam hogy nekünk nem jó." - láttam. akkor ezek szerint rosszul értelmeztem.

GyMasa 2023.10.30. 09:31:28

@Gery87:
Bocs, de Trianonnál nem "hagyták szétesni" Hanem konkrétan szétverték.

GyMasa 2023.10.30. 09:35:35

@ZorróAszter:
A "rablás" az "olajdollár" miatt van.
Ugyanis eddig, ha bárki olajat akart adni-venni a világon azt csakis USD alapon tehette meg.
Ez azt jelentette, hogy USD-t KELLETT vennie, ha olajat akart. Ezzel az USA teremtett egy állandó, stabil keresletet a saját pénze ellen, amivel, csendben az egész világon lecsípett egy picit minden olaj-tranzakcióból.
Ezért fognagyon fájni, ha a globális dél államai leszakdnak az olajdollárról.

Tapi2021 2023.10.31. 10:53:46

@GyMasa: Sőt, még a Monarchia, Trianon után is fejlődtünk, nem is akárhogyan (a Horthy-korszakban!):

"A közel ötven év kommunizmus bennünket vágott agyon, nem Ausztriát. 1938-ban a magyar egy főre eső GDP az osztrák 90 százaléka volt, 1990-ben viszont már hétszeres volt a különbség a sógorok javára. Innen szép nyerni. A román fejlődés rendkívül látványos, de nagy kérdés, ki hová jut a következő 20-30 évben. Ebben mi előnyben vagyunk, mert a gazdaság szerkezete, illetve a stratégiai ágazatok tulajdoni szerkezete egyre egészségesebbnek mondható. A kapitalizmusnak megvannak az előnyei, hátrányai, de jobbat még nem találtak ki, ugyanakkor ne feledjük, az embereket nemcsak az érdekek vezérlik, hanem az érzelmek is. E kettő állandó ütközésének vagyunk a tanúi. Míg nyugaton van egy nagyon erős felső középosztály, amely mélyen kötődik a saját országához, addig nálunk ez az elmúlt 30 évben kezdett csak újra kialakulni.

Ez a magyar állam jól felfogott érdeke is, hiszen ha nincs egy stabil hazai tőkésosztály, az komoly kockázat az országra nézve. A románok nem így gondolkodnak, a lehető legszélesebbre tárták a kaput a nyugati nagytőke előtt, meghatározó szektorokban. Ezt régebben megtette Magyarország is, de évek óta erősen dolgozik a hazai-nemzetközi súlypontok kiegyenlítésén."...

Érdemes az egész interjút elolvasni. A kapitalizmusról szól főleg. :-)

index.hu/belfold/2023/10/30/nagy-elek-magyarorszag-romania-erdely-bav-inforg-fotaxi-orban-viktor-europai-unio/

Gery87 2023.10.31. 11:22:21

@ZorróAszter:

Azért a "több ezer milliárd dollár" nekem túlzónak tűnik:)
Nyilván a külföldi cégek is rengeteget keresnek ezzel, hogy a "huszadából" miért nem "Norvégiát" építenek és miért egy "feudális emirátust" az már a saját saruk.

Gery87 2023.10.31. 11:24:25

@GyMasa:

A nemzeti tanácsok sorra alakultak, az osztrákok előbb léptek a Monarchiából mint mi...
Mindenképp szétesett volna.
A nagyhatalmi érdek is ez volt, igen.

Gery87 2023.10.31. 11:28:07

@Tapi2021:

"A kapitalizmusnak megvannak az előnyei, hátrányai, de jobbat még nem találtak ki,"

Hazugság:)
Nekik, tőkéseknek nincs jobb, ezt megértem, az osztályhelyzete őt ebben teszi érdekelté.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.31. 11:55:45

@GyMasa: így igaz, a Monarchia nagy hibája a német szövetség volt, pedig Bismarck - ha már szóba került - hatezerszer megüzente, hogy a Balkánnal foglalkozzatok, azt "civilizáljátok" és az win-win. Dehát a degenerált osztrák degenerált osztrák marad.
Van egy 1900-as könyvem Szerbiáról, az lehet a dolog utolsó pislákoló lángocskája, úgy udvarolnak benne a szerbeknek, hogy elérzékenyülök ... ;)

alöksz róz 2023.10.31. 17:17:25

@Tapi2021: ez má vót :-)
ez csak egy büdös nagy lózung...
egy másik poszt alatt össze is foglaltam egy mondatban: a nemzet érdekeit szolgálja, ha őt hagyják lopni és/vagy kitömik közpénzzel, mondja az indexen a milliárdos vállalkozó.

de hogy mitől lenne jobb az nemzetnek, ezeket a "vállalkozókat" és tevékenységüket elnézve, az nem derült ki természetesen...

alöksz róz 2023.10.31. 17:18:54

@alöksz róz: nekik jobb lesz, a többieknek meg mindenkinek szarabb, tapsoljon mindenki.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása