magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ideológiailag semleges oktatás

Az egyik ballib követelés az iskolai indoktrináció, propaganda beszüntetése, helyette szabad, semleges oktatás bevezetése, mely nem adatokat magoltat, hanem gondolkodni tanít.

Képzeletbeli matematikaóra a semleges, szabad iskolában: "Gyerekek, ma arról fogunk beszélni, hogy mennyi 2 + 2. A legutóbbi közvélemenykutatások eredményei szerint országunk lakossagának 95 %-a szerint a válasz '4'. Viszont 4,9 % nem válaszolt a feltett kérdésre, 0,1 % pedig azt mondta, hogy '5'. A súlyozott átlag '4,001'. Tehát azt mondhatjuk, hogy egyértelmű válasz nem adható a feltett kérdésre. Vége az órának."

Címkék: közélet
128 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr818244331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2023.10.31. 12:13:31

Ez könnyű, csak ideológiailag semleges emberek kellenek hozzá.

Tapi2021 2023.10.31. 12:17:06

A ballibeknek - mint tudjuk - a semleges és objektív azt jelenti, hogy az ő ideológiájuknak, világnézetüknek és pillanatnyi érdekeiknek megfelelő!

Gelimtrtrddddd 2023.10.31. 12:20:23

Tehát azt mondhatjuk, hogy egyértelmű válasz nem adható a feltett kérdésre. Vége az órának."
A legutóbbi közvélemenykutatások eredményei szerint országunk lakossagának 95 %-a szerint a válasz
------------
Tehát az van regyni, hogy egyrakású antoregyó nem rejni van a felrakott rekkelésre. Anto az órának.- Magyarul, de ez mást rekk, ahogy a fenti új-ónemmagyar.

Köz hangot dúrgerni: rekkés rekkentmányai rekkint rejkunk(lak hang így dúrgerni) rekkint az antoregyó.

?????? Dehát a számok nem magyarok, hanem idegenek, kazár zsidók. Magyar ember nem számol.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.31. 12:57:44

– Hogy hínak?

– Dehogy hínak, inkább nem akarnak befogadni.

– Mi vagy?

– Éhes vagyok.

– Honnan jössz?

– Jeruzsálemből.

– Nekem ne hazudj, mert én tudom arra az utat! Micsoda provinciákon jöttél keresztül?

– Markomannián és Szkítián, Besszarábián és Köves Arábián, Baktrián és Mezopotámián, most pedig jövők Caralabiából.

– Az nem igaz! Hazudsz! Én tudom, merre van Palesztína. Engem meg nem csalsz! Oda csak Zingarián és Paflagonián, Cappadocián és India Cinnamomiferán keresztül lehet eljutni. Van nekünk mappánk! Brandenburgiaknak!

– Hát hiszen azokon is átjöttem, csakhogy éppen éjszaka volt, nem tudtam elolvasni a neveiket.

– Hát ez a vas mit keres a nyakadon?

– Ezt Zagachrist fekete szultán verette oda, akinél fogva voltam ötvenkét esztendeig, meg három napig.

– Hiszen mindössze se vagy te harminc esztendős!

– Hja, Abisszíniában olyan meleg a nap, hogy összehúzza a napokat, s egy esztendő ott kiad hatot.

– Már hogy lehetne az? – rivallt rám a stadtvogt. – Hazug vagy. A meleg inkább kiterjeszt mindeneket. Azért nyáron hosszúk a napok. Tudjuk mi azt Brandenburgban!

S már fogta a galléromat, hogy dutyiba zárat.

– Az ám. Próbáljon csak kegyelmed a kecskebőr nadrágjával ráülni a forró kemencére, majd meglátja, hogy összehúzza.

(Jókai: Egy hírhedett kalandor)

Billy Hill 2023.10.31. 13:51:37

Az eredmény számjegyfluid, azaz változhat is aszerint, hogy ő miként definiálja magát. Egyébként sem lehet tudni, hogy valami 4-nek néz ki, belül valójában 5.

Gery87 2023.10.31. 15:46:08

Ez a követelés valóban baromság.
A "szabad, semleges" náluk azt jelenti "liberális".

De hát minden ideológia ilyen: mindegyik azt képzeli a többi fölött áll és amit kínál az jobb, ezért meg kell csinálni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.31. 15:47:58

@Gery87:

Az egy dolog, hogy mindenki a maga ideológiáját akarja érvényesíteni.

A perverz az, ha azt semlegesnek hívja.

Gery87 2023.10.31. 15:54:47

"mely nem adatokat magoltat, hanem gondolkodni tanít."

A kettő együtt működik, külön-külön nem!

Pl lehetsz te kurva "kritikus gondolkodó ember" ha nem tudod hogy valamin el kéne gondolkodnod mert fel sem ismered hogy probléma van, lehet... akkor baszhatod.

Pl az egy hír hogy "határvillongásokra került sor a türkmén kirgiz határon.....a türkmén katonai szóvivő szerint a kirgiz oldalról érkezett provokáció.....a kirgizek szerint viszont a türkmén fél határsértés követett el."

Nos, rohadtul elgondolkodhatsz azon vajon ki mondhatott igazat, és lehetsz szkeptikus egyik oldallal, csak épp a bibi hogyha nem tudod valójában nincs közös határ és az egész hír kacsa, akkor egy meddő vitát folytatsz le a nagy büdös semmiről!

Szóval az "adatokat"+ a lexikális tudást nem lehet megspórolni.

Gery87 2023.10.31. 15:56:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért mondják "semlegesnek" mert az ő álláspontjuk szerint ők vannak "középen", mindenki más meg szélsőséges vagy másképp gondolkodó, ők az origó, az "egyetemes jó".

Tapi2021 2023.10.31. 16:36:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az egy dolog, hogy mindenki a maga ideológiáját akarja érvényesíteni.
A perverz az, ha azt semlegesnek hívja."

Így van. Ha valaki nem hisz abban, hogy az ő ideológiája, világlátása jobb, mint másoké, az nem is hisz a saját ideológiájában, értékválasztásában.

A lényeg az lenne, hogy rugalmasan, egymás MELLETT élhesse meg mindenki a sajátját.
Avagy élhessen a sajátja szerint, HA az ugye nem ütközik törvénybe, jó erkölcsbe, ...stb., illetve nem okoz aránytalan sérelmet másoknak, NEM AVATKOZIK BE mások BÉKÉS életébe. ...

Ez igaz arra is, hogy mi is igyekezzünk tolerálni mások MAGÁN életét, életvitelét. ADDIG, amíg azzal nem jönnek át a mi "térfelünkre"! (Lásd az iskolások KÉRETLEN "felvilágosítását", "érzékenyítését", azaz a mi értelmezésünkben megrontását, olyan eszmékkel, amelyek már nagyon is sértik a mi "ideológiánkat", világnézetünket.

Tapi2021 2023.10.31. 16:45:53

@Gery87: "A kettő együtt működik, külön-külön nem!

Szóval az "adatokat"+ a lexikális tudást nem lehet megspórolni."

Így igaz.

Az meg, hogy mennyire sikerül egy-egy tantárgyban megtanulni gondolkodni is, 98%-ban TANÁRFÜGGŐ! (Két százalék a gyerek értelmi képessége. :-) )

(És nem kormány vagy tanterv függő!!!)

alöksz róz 2023.10.31. 17:27:19

@Gery87: "A kettő együtt működik, külön-külön nem!" - pontosan. hiába gondolkodsz valamiről, ha fingod nincs mi az :D

Gery87 2023.10.31. 17:32:56

@Tapi2021:

"Így van. Ha valaki nem hisz abban, hogy az ő ideológiája, világlátása jobb, mint másoké, az nem is hisz a saját ideológiájában, értékválasztásában."

Így van, ezért nem kell simogatni most a palesztinokat sem.
Ők akarták a Hamaszt + a tengerbe baszni Izraelt + legyen Saria...

Mi meg ezt nem akarjuk. Mert ez itt a nyugat.

"de hát akkor most haljanak meg? "

Lehet választani: együtt élnek a zsidókkal, vagy elmennek onnan, vagy igen, ha kell akkor meghalnak.
Nem jár szabadság a szabadság ellenségeinek.

Mi van előrébb az elvek vagy a puszta emberi létezés?

Ha csak az embert mint egyént nézzük meg az puszta életét, és "csinálhat akármit", akkor tényleg jöjjön akárki, szüljék tele a kontinenst és lövöldözzenek összevissza...hisz "így önmaga"...

Gery87 2023.10.31. 17:37:52

@alöksz róz:

Még gondolkodni sem tudsz hisz nincs miről:)

Azt mondták hogy "na most az okostelefonnal végleg vége a hagyományos tanításnak meg tanulási formáknak hisz mindenkinek ott a zsebében a net és bármit megtudhat, felesleges hát magolni, száraz dolgokat megtanulni!"

Nagy tévedés.

Ha nem tudod mire keress rá, egyáltalán hogy "rá kéne keresni" akkor ugyanúgy nem tudsz semmit.
Saját tapasztalatom hogy meddő viták zajlanak a való életben is mert:
1. nem tudja hogy mit nem tud:)
2. nem is érdekli hogy igaza van e.

Tapi2021 2023.10.31. 18:18:11

@Gery87: "Azt mondták hogy "na most az okostelefonnal végleg vége a hagyományos tanításnak meg tanulási formáknak hisz mindenkinek ott a zsebében a net és bármit megtudhat, felesleges hát magolni, száraz dolgokat megtanulni!""

Komolyan rettegek attól, hogy egyszer "elmegy az áram" tartósan (háború, válság, természeti vagy társadalmi katasztrófa... okán), és ott állunk letolt gatyával, a többség azt sem tudva mikor kell a búzát elvetni, hogy lesz a tojásból csirke vagy hogy kell megfejni egy tehenet...
Döglenénk meg azért, mert nem rendelkezünk PARASZT felmenőink tudásával!

Net meg sehol... Könyvek, amelyek ezekről, a túlélésről szólnak, sehol...

alöksz róz 2023.10.31. 18:47:27

@Gery87: szerintem nem ott van a fő baj, hogy nem tudod, mire kéne keresni... hanem hogy pl az okostelefon szó szerint elbutít
nem használod a memóriádat, hiszen ott a net, megnézed, nem kell semmit megjegyezni
nem használod a meglévő ismereteidet és tapasztalataidat, se az intelligenciádat, hogy valahogy összekombináld belőlük a probléma megoldását, hanem kész megoldásokat kapsz a neten.

2024 2023.10.31. 18:54:09

Írhatnál arról is, Bulgária miért emelte fel az ötszörösére az orosz gáz tranzitdíját és tol ki ezáltal uniós szövetségeseivel. Sima anyagi okok, politikai haszonszerzés vagy külföldi nyomásgyakorlás áll a háttérben? Minket itt ez most nagyon érint.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.31. 19:04:43

@Tapi2021: még csak az se kell. Mondjuk lakatlan szigeten tudnál-e valami olyan okosat kitalálni ahogy ez az amerikai ellentengernagy üzent?

www.youtube.com/watch?v=nTCjpyxUSKY&ab_channel=DarkDocs

ZorróAszter 2023.10.31. 21:13:05

A probléma szerintem az, hogy aki nem akarja istenes-imádkozós se liberális alapítványi gimnáziumba járatni a gyerekét, annak marad az állami gladiátorképző. A puszta túlélés.

Vagy hazudozás vallásosságról, 1956-ról, Horthysta-Neohorthysta rendszerről, mostmár Dózsáról, a népről magáról és mindenről.

Vagyis megint ott tartunk, hogy aki vinni akarja valamire, az először is tanulja meg befogni a pofáját.

Gery87 2023.10.31. 21:21:52

@Tapi2021:

kezdjük ott hogy 10 millió emberre nem jut annyi föld hogy megéljen belőle.

A természet ezt jól kitalálta ha a technológia rendelkezésre áll akkor milliárdnyian lehetsz ha vissza kell menni a középkorba akkor a "felesleg" éhen hal.

Gery87 2023.10.31. 21:23:05

@alöksz róz:

"hanem kész megoldásokat kapsz a neten."

Ez a hírekre különösen igaz.

Gery87 2023.10.31. 21:25:21

@ZorróAszter:

"Vagyis megint ott tartunk, hogy aki vinni akarja valamire, az először is tanulja meg befogni a pofáját."

Ezen csodálkozol. Az 1000 év nagy részében ez volt!
A harmadik magyar köztársaság 20 éve ebből a szempontból "ajándék" volt.

ZorróAszter 2023.10.31. 21:58:31

@Gery87:

"A harmadik magyar köztársaság 20 éve ebből a szempontból "ajándék" volt."

Én már a legelején tapasztaltam, hogy egy ember, aki a Corvin-közben lakott gyerekként, nem mert arról beszélni, hogy kifosztották az italboltokat, a nagyanyja meg berángatta a folyosóról mert félmeztelen részeg kurvák dülöngéltek szerteszét.

Abban a sarokházban lakott, amit aztán szétlőttek és új épült.

Szóval itt már a kezdetekben is meg voltak félemlítve az emberek.

ZorróAszter 2023.10.31. 22:00:08

Ja! Nem volt párttag, és egyáltalán nem politizált, de ezekről csak nekem mert mesélni négyszemközt.

GyMasa 2023.10.31. 22:56:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát, azzal a szöveggel nem nagyon lenne autentikus, hogy: "minden, a miénktől eltérő ideológia pfúj-pfúj-rossz"

GyMasa 2023.10.31. 23:03:34

Amúgy, ez egy igencsak érdekes téma...
Volt "szerencsém" a nyáron alaposan elbeszélgetni a család orbánfóbiás felével.
PL, arról is, hogy szerintem miért nem kellene megengedni azt a "szabad tankönyvválasztást" mondjuk az érettségi tárgyakból.
Ugyanis, szerintem az durván sérti az esélyegyenlőséget. Szerintem az érettségi tárgyakból csak egy könyv kellene hogy legyen, hoyg mindenki ugyanazt tanulja meg.

alöksz róz 2023.11.01. 00:44:51

@ZorróAszter: ahhoz mit szólsz, hogy kiderült, nem igaz h a fidesz trollhadsereget tart fenn milliárdokból.

megírta a telex.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.01. 08:27:19

@ZorróAszter:

Minden társadalomban be kell fogni a pofádat, csak ennek szükséges mértéke változó.

Pl. a kommunizmusban jóval kisebb volt a szabadság, mint most. De olyan társadalom nincs, ahol ne kellene valami alapot betartani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.01. 08:30:03

@2023:

A bolgár kormányt az amerikai nagykövetség nevezte ki. Ebből kitalálhatod mi az intézkedés oka.

Gery87 2023.11.01. 10:11:28

@ZorróAszter:

De nem mindegy hogy a körülmények, kiszolgáltatottság miatt vagy rendszerszintűen a hatalom végett.

Yorg 2023.11.01. 10:58:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az elnök miért fordult az alkotmánybírósághoz az ügyben? Ideológiai okok miatt, vagy csak egyszerűen ellenez mindent, amit a kormány tesz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.01. 11:24:13

@Yorg:

Ő amolyan óvatos ellenzékiséget folytat, lassítani akarja a folyamatokat.

Yorg 2023.11.01. 11:25:47

@alöksz róz: "ahhoz mit szólsz, hogy kiderült, nem igaz h a fidesz trollhadsereget tart fenn milliárdokból.

megírta a telex."

?

"Emellett milliárdokból fenntartott trollhadsereg harsogja pártutasításra"

telex.hu/velemeny/2023/10/25/telex-szabad-sajto-fuggetlenseg-tamogatas-szuverenitas

alöksz róz 2023.11.01. 14:50:02

@Yorg: nem ismered a zorrót? :D
megírta a mainstream média, tehát nem igaz.

alöksz róz 2023.11.01. 14:51:11

@alöksz róz: ha elhallgatta volna, akkor lehetne tudni, hogy igaz.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.11.01. 18:58:10

"nem adatokat magoltat, hanem gondolkodni tanít."

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Segg hülye, aki elhiszi ezt a baromságot. Nem lehet gondolkodni tanítani az embereket. Példákat kell nekik mutatni, amikből, ha tudnak gondolkodni, akkor ők is tudnak további lépéseket kiszámítani, ha meg hülyék, akkor nem. De gondolkodni nem lehet megtanítani senkit. Az IQ (sajnos?) állandó, és kizárólag örökletes tulajdonság (rontani lehet, de azt is nehezen).

Pont ezért mondják az IQ-val foglalkozó szakemberek, hogy egy dolog van, amit tehetsz: a tanulás. Ha megtanulsz villanyt szerelni, angolul, hajót vezetni stb., akkor lesz jó szakmád, meg fogsz élni. Pont azért mondják ezt, mert tudják, hogy gondolkodni nem fogsz soha jobban, mint eddig. LEHETETLEN.

Gelimtrtrddddd 2023.11.01. 20:22:38

@fofilozofus: gondolkodni tanítani az embereket. Példákat kell nekik mutatni, amikből, ha tudnak gondolkodni, akkor ők is tudnak további lépéseket kiszámítani, ha meg hülyék, akkor nem.
---------------
A nyelvedet nem rakem, hisz stak a libcsi gondol,a magyar rakand, olyan hang, hogy tanul nem van:magyarnyelvindogerman-german.blog.hu/2023/10/29/lektion54-_a_bullshit_uj-onemmagyar_makogasrol_b

Nem mutat, hanem rekk, nem tud, hanem rak vagy ha úgymond können duad, a magyar nem számít, a számok jevevényhangok.

Dehát épp ez az, hogy olyan hang, hogy tanul nem van, hisz a logosz egy, együttes, az összes emberjé, a rakandás, ez Scott őrmester, stak te hülye vagy, ahogy látem, azt hiszed, hogy neked van saját látásod, vagyis neked nulla logikád van.

Hát igen, hát igen, hogy is mondja az ember: libernyák vagy.

Gelimtrtrddddd 2023.11.01. 20:27:42

@fofilozofus: z IQ-val foglalkozó szakemberek, hogy egy dolog van, amit tehetsz: a tanulás.
------------
???? IQ? Bocs, de annak dolga nem van az intelligenciával, attól nem hogy ott számok vannak, azok jevevényhangok,magyar nem számol, és formák, bolják(Farbek), stakhogy a magyar ez tagadja, ahogy ezeket az ideákat is. Szakember? A szaku magyarul a kés, a dolog a dulgs, Schuld, a hat hangot dúrgerni.

Tanul? Az az intelligencia antanadája(Gegen), ilyen hang nem van.

Sajna az van, hogy a magyar egy predátor, ergo az intelligencia a flowval erjeszed, ez nem más, ahogy a humanoidölés. Az intelligencia az erjesz, ahogy az erő is, nem máson át, ahogy a flow-on át, így nem kell olyan, hogy iskola, egyéb bullshit, hisz tan hang se van, az őseink se tettek ilyet, hanem a humanoidölésen át flowjuk volt(sok hang van rája a germagyar nyelvnél).

Gelimtrtrddddd 2023.11.01. 20:31:14

@fofilozofus: Az IQ (sajnos?) állandó, és kizárólag örökletes tulajdonság
------------
Nem, az IQ egy magolt bullshit, fingrizmust magolás, dolga nem van az intelligenciával,a hogy írtem.

A tulajdonság a tolvajlás. Nem örök, hisz nem öröng, örjed, örjít, öröng, örjed... Magyarul az Erbe a léhma, a lé-léhány stumától.

Stakhogy a logosz egy, a rakandás, az intelligencia, de neked az nem van, jól látni van.

És nem, nem, a művi angolmányos-fingrista bullshit IQ-nak dolga nem van az intelligenciával, hisz nem eredői, nem naturális, nem egyéb, ahogy Anpassung, magolás, iskola, hisz az IQ-teszt a magyartól olyat vágy, ana nem magyar, sőt a magyar tagadja.

Gelimtrtrddddd 2023.11.01. 20:35:51

@fofilozofus: Segg hülye, aki elhiszi ezt a baromságot.
-----------
Barom,inkább barma, a bír stuma flektált formája ma partikelvel.

Segghülye, az ahé nem szarja le a fingrsita, libernyák bullshittjeidet. Stak te egy segghülye vagy, és s segghülye nem látja saját magán, hogy egy segghülye. Ez ám a paradoxon, a diskrepanz. Azt hiszed így, hogy van sajátod, de az nem van, Hérakleitosz is mondaná, hogy olyan hülye vagy, hogy..

De ha már a magyarlosza ideáknál maradunk, úgy már Platón is rekkja, a Mennón dialógusnál, hogy igenstak...stak ez egy magyarnál nem menne, hisz a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, és a magyar ab ovo tagadja az IQ-tesztet, a nyelven át.

ZorróAszter 2023.11.01. 21:23:49

@alöksz róz:

"ahhoz mit szólsz, hogy kiderült, nem igaz h a fidesz trollhadsereget tart fenn milliárdokból.

megírta a telex."

Kedves Zavaleta!

Akkor jó.

:o)

ZorróAszter 2023.11.01. 21:31:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Minden társadalomban be kell fogni a pofádat, csak ennek szükséges mértéke változó.

Pl. a kommunizmusban jóval kisebb volt a szabadság, mint most. De olyan társadalom nincs, ahol ne kellene valami alapot betartani."

Azt nem tudom, hogy hogyan kellett félni az 50-es, 61-as, 70-es években.

De az biztos, hogy ma jobban kell félni, mint a 80-as években.

A kollégám kb. 1992-ben jobban félt megmondani a véleményét 56-ról.

És másokon is azt látom, hogy ma jobban félnek.

Sőt látom a megfélemlítési kisérleteket is.

Nekem ezek akkor is kinyalhatták a seggem és ma is.

Serény Vélemény 2023.11.02. 09:35:07

@Tapi2021: " Könyvek, amelyek ezekről, a túlélésről szólnak, sehol..."

Kedvencem: "Egy másodperccel később"

moly.hu/konyvek/william-r-forstchen-egy-masodperccel-kesobb

Egy mongológus professzor, aki egyben néhány fantasy szerzője írta, és egy könyvnyi gondolatkísérlet arról, hogy mi van, ha elmegy az áram, nem kicsit, hanem nagyon, évekre.

Pl. Az első héten (az usában) meghalnak egy kisvárosban csak azért ezrek, meg tízezrek, mert nem képesek sétálni a lakóhelyüktől néhány km-t. Mert egész életükben átlagosan heti 200 métert gyalogolnak.
vagy: a menő marketing menedzser nő, a puccos ruháiban és puccos autójával 0 perc alatt válik abszolút feleslegessé, és még a testéből sem tud megélni, mert semmilyen olyan tevékenységet nem képes ellátni, amire a túléléshez szüksége lenne a közösségnek.
Ezzel szemben azok a családok, akiknél a családfő vízszerelő, vagy asztalos, vagy ács, vagy bármi kétkezi munkára képes, menedékre találnak, mert rájuk szükség van.

Tapi2021 2023.11.02. 10:11:23

@cvsvrs: " és nem érdekli, hogy többi szövetséges érdeke. ez a szuverentista gazdaságpolitika. mi a probléma?"

Nem, ez a hogyan baltázzunk ki a másikkal politika!

A szuverenista politika - hogy te döntessz a saját ügyeidben szabadon - nem feltételezi a mások megkárosítását!!!
Az puszta rossz szándék.

Tapi2021 2023.11.02. 10:13:55

@Gery87: "A harmadik magyar köztársaság 20 éve ebből a szempontból "ajándék" volt."

Fő, hogy a balos humorérzéked nem hagy el.

Tapi2021 2023.11.02. 10:18:12

@ZorróAszter: "Abban a sarokházban lakott, amit aztán szétlőttek és új épült.

Szóval itt már a kezdetekben is meg voltak félemlítve az emberek."

Na igen, BALRÓL lehet ezt úgy nézni, hogy nem a balos, szocialista diktatúra félemlítette meg az embereket, hanem azok, akik ellene fellázadtak.

Mondjuk elhiszem, hogy a balosok, szocik, akik együtt építették és szolgálták ki a diktatúrát, kissé megijedtek.
A sok "kurvától", "fasisztától"...

Tapi2021 2023.11.02. 10:24:58

@Gery87: "De nem mindegy hogy a körülmények, kiszolgáltatottság miatt vagy rendszerszintűen a hatalom végett."

Ez igaz. Ebből kaptunk ízelítőt 1946/48 és 1990 között a szocialistáktól.

Tapi2021 2023.11.02. 10:30:43

@ZorróAszter: "De az biztos, hogy ma jobban kell félni, mint a 80-as években.

A kollégám kb. 1992-ben jobban félt megmondani a véleményét 56-ról.

És másokon is azt látom, hogy ma jobban félnek."

Anyám borogass! Bár tény, hogy sokan élnek egy maguk - és pártjaik - alkotta ALTERNATÍV valóságban és azt HISZIK, hogy diktatúrában élnek. A valósággal SZEMBEN.

A gyenge elme gonosz játéka.

Tapi2021 2023.11.02. 10:33:46

@Serény Vélemény: Igen, ilyesmikre gondoltam.
A kaja előállítás meg pláne megugorhatatlan úgy a 98% számára.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.02. 11:04:28

@ZorróAszter:

Akkor ha "bajod" esett, véged volt. Mehettél segédmunkásnak.

Most meg a baj azt jelenti, nem kapsz állami pénzt és nem vesznek fel kormányfüggő állásba. De még az egzisztenciád se kerül veszélybe.

Gery87 2023.11.02. 11:57:01

@Tapi2021:

hatáskeltő céllal erősen túloztam:)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.02. 12:05:33

@Tapi2021: ebben nem biztos hogy nincs igaza a szőrehullott elmebeteg rókának, lásd egy bizonyos Maxval Bircaman esetét. A nagyobbik baj az, hogy ők ugatnak harsognak tele pofával félelem nélkül, nyíltan gyűlölve, leszarozva, ócsárolva mindent ami magyar, román meg szerb ősei országában már rég járna fogpótlásra.
A kávézóban reggelente valamiért Sebestyén Balázst hallgatják, épp mos beszélte el a másik idióta, akivel műsort vezet, hogy ez utóbbi Koszovóban valami szerb negyedben beeresztett egy szalem alejkumot. Gyorsan kellett távozniuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.02. 12:24:21

@Deak Tamas:

Nagy divat ez Mo-on.

S BG most kezdi lassan átvenni, bár oda még nem fejlődtek fel a bolgár liberálisok, hogy drukkkolnak a bolgár focicsapat mindenkori ellenfelének.

Gery87 2023.11.02. 14:10:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A magyar ember nagyon individualista valójában, lásd Tomikát akinek a magyarság valójában azt jelenti ÉN. Tehát aki nem olyan mint ő, "az nem magyar".

Még a magyar nacionalizmus is a régióban a leggyengébb.
A 3 legnagyobb, milliós kisebbséggel bíró európai nép közül (orosz, szerb, magyar) vajon ki nem tett semmi "gyakorlati" lépést az autonómia vagy szeparatizmus felé?
A magyar.

De akkora pofájuk van hogy elképesztő.

Skopjéban a főtéren áll az albán sas, a helyiek nem kis ellenérzésére...

Bukarestben mikor fog Turul szobor állni?
Soha.

@Deak Tamas:

Mondjuk ha már említed, a koszovóiakról példát vehetnének székely testvéreink.
De az a helyzet sovén barátom, hogy gyávák vagytok mint a szar.

Tapi2021 2023.11.02. 15:01:44

@Gery87: "A 3 legnagyobb, milliós kisebbséggel bíró európai nép közül (orosz, szerb, magyar) vajon ki nem tett semmi "gyakorlati" lépést az autonómia vagy szeparatizmus felé?
A magyar.

De akkora pofájuk van hogy elképesztő."

Ez azért van, mert a magyar békeszerető nép. Nem szeretünk békétlenkedni, főleg úgy, hogy abból gyilkolás legyen.

Mások simán készek rá. Ezt látjuk az ukrán háború kapcsán is!
Csak nekünk probléma, hogy értelmetlenül megy a gyilkolás ott is.

Mi szeretnénk a konfliktusainkat békésen, tárgyalásokkal, kölcsönös jószándékkal megoldani. Ha hagyják.

Nyilván ebben a realitásérzék is szerepet játszik. Tudjuk meddig ér a takarónk.

Tapi2021 2023.11.02. 15:06:31

@Gery87: "Bukarestben mikor fog Turul szobor állni?
Soha."

Mert ÉRTELMETLEN PROVOKÁCIÓ lenne!
Semmi közünk Bukaresthez.

És mennyire szolgálná ez a Romániában élő magyarok érdekeit, sorsát???

Te bármikor kimehetsz Romániába és egy város főterén énekelheted a magyar himnuszt pl., miközben lengeted a zászlót! Próbáld ki!

Egy Erdélyben élő magyar valószínűleg nem véletlenül nem csinál ész nélkül ilyeneket. Sem a magyar kormány.

Mi lenne a pozitív hozadéka?

Tapi2021 2023.11.02. 15:10:13

@Gery87: "Mondjuk ha már említed, a koszovóiakról példát vehetnének székely testvéreink.
De az a helyzet sovén barátom, hogy gyávák vagytok mint a szar."

Mire gondolsz? Gyilkoljanak, legyenek ádáz haragban a mellettük élőkkel és éljenek állandó félelemben?

Ez a jó példa?

Az ÉSZ használata nem gyávaság!!!
Bár minek magyarázom...

Gery87 2023.11.02. 15:21:45

@Tapi2021:

"Ez azért van, mert a magyar békeszerető nép. Nem szeretünk békétlenkedni, főleg úgy, hogy abból gyilkolás legyen."

Rendben, én se szeretek. De nem rólunk meg a többségről van szó, hanem a magyar nacionalistákról.
ha ők se akarnak tudnak képesek elérni azt amit hangoztatnak akkor nem kéne sírni miatta és olyan célokat kitűzni amikhez erőszak kell!

Gery87 2023.11.02. 15:22:39

@Tapi2021:

"Mert ÉRTELMETLEN PROVOKÁCIÓ lenne!
Semmi közünk Bukaresthez."

Ez csak egy szimbolikus példa volt arra mi mindent értek el az albánok Macedóniában.

Gery87 2023.11.02. 15:26:23

@Tapi2021:

"Mire gondolsz? Gyilkoljanak, legyenek ádáz haragban a mellettük élőkkel és éljenek állandó félelemben?"

Nem én tűzök ki olyan célokat, amik e nélkül nem mennek!
És látjuk hogy a történelemben a példákat rá hogy sehol nem mentek, a szabadságnak ára van.

"Az ÉSZ használata nem gyávaság!!!"

Az ész azt mondja hogy a magyarság el fog tűnni a határon túl idővel, mert senki nem érdekelt abban, hogy ne így legyen, rajtunk kívül, ezért puszira nem fognak adni semmit, ez van.

Gelimtrtrddddd 2023.11.02. 15:39:27

@Tapi2021: Mire gondolsz? Gyilkoljanak, l
-------------

Magyarul: hogyan rakandsz. De a gondol az más, ez magyarra nem írnám át, hisz azt stak a libernyák teszja.

Igen, igen, igen, itt egyetrakem Geryvel, de totál. Én is folyton ezt mondogatem, hogy bezzeg az írek és baszkok és egyebek tettek, de ezek nennat. A magyarnak bizám terroristának kell válnija(habár ez az ethoszja). Ha nem robbantanak a románai magyarok Romániának innen, úgy cumi nekik, rekkés(helfen) stak a terroristáknak jár.

De Gerynek szopás, hát nem azt mondtaja, hogy az iszlámnak itt helyje nem van? Most ez hogy van?

Gery87 2023.11.02. 16:08:50

@Gelimtrtrddddd:

Geri azt mondani hogy nem lenni nacionalista se irredenta és így ő nem akar "robbantgatni" de mások lenni irredenta, sovén és naci és amit akarnak ahhoz kell, de nem merik meglépni mert csak a pofájuk nagy és gyávák, szemben az ír és baszk és tiroli és albán meg szerb nacionalistákkal..

alöksz róz 2023.11.02. 16:51:29

@Gelimtrtrddddd: "Magyarul: hogyan rakandsz." - bullshitet rekkintesz.
a hogyan nem vonatkozik tárgyra semmilyen nyelven.

alöksz róz 2023.11.02. 16:58:42

@Gery87: "Mondjuk ha már említed, a koszovóiakról példát vehetnének székely testvéreink." - a koszovóiakat szarrá gyilkolták a szerbek, a nagy bátorságukkal és nagy erejükkel mindössze ennyit értek el...

(látom még nem hallottál róla, de elárulom, a nato bombázta ki onnan a szerbeket, nem a koszovóiak.)

Gelimtrtrddddd 2023.11.02. 17:19:04

@Gery87: Geri azt mondani hogy nem lenni nacionalista se irredenta
-----------------

Nem kellene ide a lenni hang, ezt dúrgerni, stak vagyem, ennyit erről, nem igen rakod.

Hogy jen ide a nacionalista és irredenta? Nem rakem ezt se, anat írtem ezekkel dolguk, innentojuk nem van. Én se vagyem egyik se, hisz országtagadó vagyem, nekem rejku van, éshát hibásan a magyart fingárnak vélik, de a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, ahogy az új-ónemmagyar makogás nem a magyar nyelv, ezt stak a bürokrácia rekkja fenn, a halandzsát, de illegitim, a libcsi államtól van stak, így hogy újra magyar nyelv vanjon, arra az kell hogy a libcsi államnak annyi vanjon, vészjen, így irredenta nem vagyem. He? Attól hogy Erdély anno a libernyák állam részje volt? Hé nem szarja le? Menjünk oda inkább róbni, ahogy Bukarestnek is.

De már erről írtem, hogy egy dohonkela róva(lyuk), szakadva is válna vanni ez rész itt, ahogy Szlovákia, Románia, Szerbia, ha az Oroszoknak elég, nakta volna Ukrajna, a Nato védeni nem bírná tovább ezt a részt.

Nem is attól írtem, hogy nacionalista, irredenta volném, hanem hogy úgymondjem Werte-ről, hisz az így úgymond a Wert, hogy saját magajának robbantgat, így rekkünk, segítünk nekik mi is.

Gery87 2023.11.02. 17:21:59

@alöksz róz:

"mindössze ennyit értek el..."

Meg egy független másod albán államot.

"(látom még nem hallottál róla, de elárulom, a nato bombázta ki onnan a szerbeket, nem a koszovóiak.)"

Mindenki hallott róla.
Ettől még ha az ottani albánok mereven néznek maguk elé meg könnyes dalokat szavalnak a helyi birkalegelőn, még nem lett volna államuk.
Azért tenni is kell.

És akkor ezt nyugodtan vonatkoztathatod Bácskára is....

Yorg 2023.11.02. 17:22:32

@alöksz róz: Ennek a szerencsétlen magyargyűlölőnek egyszer az a baja, hogy "kuruckodunk", ha meg nem "kuruckodunk", akkor meg gyávák vagyunk.

Gelimtrtrddddd 2023.11.02. 17:25:09

@alöksz róz: tárgyra semmilyen nyelven.
------------
Nenna, nem semmi. Bocs, de ezt a tárgyas izét nem rakem, bullshit, ettől se rakem az új-ónemmagyart. Mondjuk most hogy accusatív. Sajna itt úgy accusatív nem van, hanem ezt hogyan-val mondjuk, indogermán kie, germán hwa(ho-ha, hogy, honnan, hwannan, wann), így mondjuk angol hwat is, vagy német was is, így korrekten az mondjuk magyarul, hogyan. De ha akarunk egy partikelt, úgy az ana partikelt, rekk, a-na, ahogy anya, nő is ettől ered, és egyebek is, a presenzforma, eran, rennen, az er stumától, vagy a ró stumától a substantív róna-ró-ana, rónni.

Éshát rakandás van, az ana, vagy egyéb nem rakód ide, vagy ha igen, úgy máshogy, anat rakandsz, már rekkem, hogy itt ana partikel van, így az rakem, nem anat így, hanem hogyan, az ana részje a rakandásnak, a logosznak.

gigabursch 2023.11.02. 17:33:01

@Tapi2021:
Nem esik le, hogy egy tipikus, ideküldött, ideológiailag képzett és fanatizált ügynök?

Gery87 2023.11.02. 20:03:58

@Yorg:

Mivel nem vagyok se irredenta se nacionalista ezért nekem abszolút nem baj hogy nem kuruckodtok a Gyergyói-havasokban:)

Csak rá szerettem volna mutatni hogy az ebbe az irányba mutató - főleg nemzeti radikálisoktól származó - pofázás nem válik tetteké!

Szemben más népek nacionalizmusával!

Ha ez most nem tetszik, akkor ne engem basszál le! Jobboldalra indulj el...

--

Ami meg Orbánt illett, az se tetszik, a fele színjáték, de legalább csinálja! Nem úgy mint Tomi barátunk aki a Temesi gyorson szívja magát meg itt puffog hogy rajta kívül mindenki geci román és kb ennyi.

Gery87 2023.11.02. 20:11:17

@gigabursch:

Szeva nyilas misi!
Hiányoztál.

"ideológiailag képzett és fanatizált ügynök"

Köszönöm a feltételezést, ezt bóknak veszem!
Ezek szerint legalább annyi látszik hogy elvhűen és némileg tájékozott vagyok:)

"Ügynök":)

beszarok..

alöksz róz 2023.11.02. 23:19:06

@Gery87: "Meg egy független másod albán államot." - azt nem ők érték el.

alöksz róz 2023.11.02. 23:24:06

@Gelimtrtrddddd: angol how és what nem van azonos, raked?

alöksz róz 2023.11.02. 23:25:11

@gigabursch: dehogy ügynök...
simán csak elhitte a legprimitívebb lózungokat

Gery87 2023.11.03. 00:28:57

@alöksz róz:

Persze, persze...
Az albánoknak semmi közük nem volt hozzá.
A CIA hozta létre, ők meg a hasukra ütöttek és úgy gondolták hogy a magyaroknak nem jár Bácska, az albánoknak meg jár Koszovó, mert magyarellenes "kisantant gecik" ahogy Tomika mondaná.

hagyjuk már ezt.

Gery87 2023.11.03. 00:34:20

@alöksz róz:

Hm...
Nem vagyok ballib, nem vagyok progresszív.
Se a fideszes kétbites fasságot nem szopom be. Nem veszek részt a posztmodern kultúrharcos faszméregetésben.
Ellenben nagyon népszerűtlenül képviselem a rendszerkritikus klasszikus szocialista és demokrata baloldalt, amit még az általatok utált komcsik is elutasítanak.

Valóban "primitív"...

alöksz róz 2023.11.03. 00:58:14

@Gery87: "Az albánoknak semmi közük nem volt hozzá." - senki nem mondott ilyet

alöksz róz 2023.11.03. 01:01:12

@Gery87: "Ellenben nagyon népszerűtlenül képviselem a rendszerkritikus klasszikus szocialista és demokrata baloldalt" - ez még önmagában nem primitív, sőt.

a lózungok, amiket gyakran hangoztatsz, viszont primitívek.

Gery87 2023.11.03. 07:02:28

@alöksz róz:

Hát ha valami, akkor a lózungok puffogtatása nem jellemző rám.

Gery87 2023.11.03. 07:03:18

@alöksz róz:

Segítettek nekik ebben? igen.
Segíteni azon lehet aki kéri.

alöksz róz 2023.11.03. 13:36:11

@Gery87: "Segíteni azon lehet aki kéri." - ó igen.
nemcsak lózungokat, hanem üres frázisokat is gyakran puffogtatsz :-)))

alöksz róz 2023.11.03. 13:37:30

@Gery87: "Mindenki szabadsága, biztonsága és jóléte veszélybe fog kerülni miattuk meg a kakukkfiókaként nevelt radikalizmus miatt!" - :DD

Tapi2021 2023.11.03. 13:49:04

@Gery87: "Ez csak egy szimbolikus példa volt arra mi mindent értek el az albánok Macedóniában."

Nemzetközi, nagyhatalmi segédlettel. Máshogy nem megy.
Nekünk meg nem segítenének UGYANAZOK, akik szétkúrták az országunkat. Sőt! Újra lenyomnának.

Tapi2021 2023.11.03. 13:54:49

@Gery87: "de mások lenni irredenta, sovén és naci és amit akarnak ahhoz kell"

Kik ők?

Név szerint?!

Tapi2021 2023.11.03. 13:58:14

@Gery87: "Ettől még ha az ottani albánok mereven néznek maguk elé meg könnyes dalokat szavalnak a helyi birkalegelőn, még nem lett volna államuk.
Azért tenni is kell."

És most van egy akut konfliktusforrásuk a szomszédjukkal, amiből bármikor háború lehet, amikor Amerika félrefordul, mert máshol lesz dolga...
Megéri.

Tapi2021 2023.11.03. 14:01:59

@Gery87: "Csak rá szerettem volna mutatni hogy az ebbe az irányba mutató - főleg nemzeti radikálisoktól származó - pofázás nem válik tetteké!"

Ja, te nemzeti-punk zenekaroktól várnál ilyeneket???

Tapi2021 2023.11.03. 14:05:48

@Gery87: "Az albánoknak semmi közük nem volt hozzá.
A CIA hozta létre, ők meg a hasukra ütöttek és úgy gondolták hogy a magyaroknak nem jár Bácska, az albánoknak meg jár Koszovó, mert magyarellenes "kisantant gecik" ahogy Tomika mondaná.

hagyjuk már ezt."

Azok hozták létre - UGYANAZOK! -, akiknek a népek MEGOSZTÁSA és az ellenségeskedés SZÍTÁSA az ÉRDEKÜK, nem az, hogy szétdarabolt népeknek jó legyen!!!

Koszovó egy ÚJABB és súlyos KONFLIKTUSFORRÁS a térségben, és ez a LÉNYEGE!!!!

Ébredj már fel!

Tapi2021 2023.11.03. 14:09:55

@Gery87: "Segítettek nekik ebben? igen.
Segíteni azon lehet aki kéri."

Többek között a katalánok kérik! Segítenek nekik is? Bombákkal? Ezek a nagy ember- és nemzetiségbarátok lövik már Madridot?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 15:25:46

@alöksz róz: pedig most igaza van, a koszovóiakról példát vehetne a magyar kisebbség.
1921-ben 580 ezer magyar volt új Jugoszlovákiában, ma 200 ezer alatt. 1921-ben 450 ezer albán volt, ma kétmillió.
Ez a példa.

Gery87 2023.11.03. 15:38:13

@alöksz róz:

Márpedig ez tény volt.
Az albánok elkezdték a harcot már a jugoszláv időkben a szerbekkel.
A magyarok meg nem.

Ezért a NATO-nál fel sem merült egy etnikai alapú magyar autonómia!

Gery87 2023.11.03. 15:38:44

@alöksz róz:

MI olyan vicces?
Az iszlámra gondoltam.

Gery87 2023.11.03. 15:43:28

@Tapi2021:

"Nekünk meg nem segítenének UGYANAZOK, akik szétkúrták az országunkat. Sőt! Újra lenyomnának."

Miért segítenének olyanoknak akik maguk sem akarják igazán azt amiről ábrándoznak?
Mi lenne rá az ok?

A nagypénteki egyezményt nem a szél fújta össze, ahogy a tiroli autonómiát se!

Szóval hagyjuk ezt az áldozati szerepet.
Ausztria is a vesztesek között volt, az íreket meg évszázadokon keresztül szopatták....

Gery87 2023.11.03. 15:47:51

@Tapi2021:

ilyen volt régen a Jobbik szavazóbázisa a radikális korszakában, jelenleg az MHM...a Gárda ...Betyársereg....HVIM, régebben a MIÉP szimpatizánsok...meg egyéb pici pártok, egyesületek, zenekarok.

És ne ne gyere azzal hogy papírforma szerint "semmi ilyesmiről nincs szó":)

Ott voltam, láttam, hallottam, beszéltem szimpatizánsokkal, még haverok is voltak közülük....szóval nem kell a vaker.

Gery87 2023.11.03. 15:49:29

@Tapi2021:

Lehetséges, de máshol meg béke van.

Gery87 2023.11.03. 15:50:47

@Tapi2021:

természetesen nem.
De volt elég sok ilyen párt az elmúlt 30 évben.
Egyik majdnem kormányképes is volt.

Az osztrák kormány szerinted nem támogatta a tiroliakat? Dehogynem.
És még csak nemzeti radikálisok se voltak!

Gery87 2023.11.03. 15:51:31

@Tapi2021:

Értem akkor Székely autonómia se legyen soha?
mert abból is csak baj lesz?
Jó én értem.

Gery87 2023.11.03. 15:52:15

@Tapi2021:

Katalónia majd megoldja magának.

Gery87 2023.11.03. 15:54:30

@Deak Tamas:

Meg az hogy nem a kocsmában kell sírni a pálinka felett, hanem bevetni magad a havasokba és...(a többit találjátok ki).

alöksz róz 2023.11.03. 16:01:41

@Deak Tamas: hát nem tudom. lebombázná a nato bukarestet, ha a székelyek fegyveres szabadságharcba kezdenének és törvényszerűen vesztésre állnának? és ha mi fegyverrel és harcosokkal támogatnánk őket, akkor kit bombáznának le?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 17:24:14

@alöksz róz: erre a kérdésre az a válasz hogy azt, akit épp a pillanatnyi érdekük diktálná.
Zsindely Ferenc említi a naplójában egy hosszabb beszélgetését Kállayval, kérdezi tőle, hogy miért csinálja ezt a "tutujgatést" zsidótémában, Kállay válasza: a titkos tárgyalásokon egyértelműen tudtára adták, hogy a zsidók sértetlensége a vörös vonal. Zsindely explicit visszakérdez, hogy ez azért az újvidéki razzia után már átléptetett, mire Kállay elmondta, hogy az angol tárgyalófél egyértelművé tette, őket nem érdekli, hány szerbet öltek meg akárhol Magyarországon, a vörös vonal nem ez.

ZorróAszter 2023.11.03. 18:21:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Akkor ha "bajod" esett, véged volt. Mehettél segédmunkásnak.
Most meg a baj azt jelenti, nem kapsz állami pénzt és nem vesznek fel kormányfüggő állásba. De még az egzisztenciád se kerül veszélybe."

Nem így van. Olyanok is félnek, akik nem is politizálnak, sőt olyanokat is meg akarnak félemlíteni.

Kubatov listával, feketelistával.

Sőt beszélni se szabad ezekről.

ZorróAszter 2023.11.03. 18:26:44

@Tapi2021:

"Anyám borogass! Bár tény, hogy sokan élnek egy maguk - és pártjaik - alkotta ALTERNATÍV valóságban és azt HISZIK, hogy diktatúrában élnek. A valósággal SZEMBEN.

A gyenge elme gonosz játéka."

Az hogy a kollégám, aki korábban se politizált, félt elmondani a véleményét, saját tapasztalatait a Corvin-közzel kapcsolatosan az tény.

És hogy másokon is látom ezt a félelmet.

Sőt a megfélemlítési, utánanyúlási kisérleteket is.

Valamint hogy a feketelistáról, Kubatov-listáról és egyebekről szó se eshet.

Tapi2021 2023.11.03. 19:31:03

@Deak Tamas: Azé a világ, aki tele szüli!

A nem nyugatnak csak várnia kell kicsit és az idő mindent megold.

Nem az antibébi, meg az abortusz imádóké a jövő!

A nyugat csak szexet akar, utódokat már nem. Logikus, hová vezet ez.
Ja, most már LMBTQ-s szexet, nemek egymással, lóval, széklábbal..., amiből nem lesz gyerek.

Sic transit gloria mundi.

Tapi2021 2023.11.03. 19:37:08

@Gery87: "Ott voltam, láttam, hallottam, beszéltem szimpatizánsokkal, még haverok is voltak közülük....szóval nem kell a vaker."

Oké, értem. Szóval vannak néhány százan, ezren. Egy szinte nem is látható szubkultúra.
Hát... Ilyen alapon...

Én erre mindig azt mondom, mindenre van ember. Néhány biztosan. Minden hülyeségre.
De ezt a helyén kell kezelni és SÚLYOZNI!

Amikor kellett, az SZDSZ is előhúzott a kalapból néhány "fasisztát", "nácit". ... Pár falra fújt horogkeresztet... Mindig, amikor éppen kellett...

Tapi2021 2023.11.03. 19:48:18

@Gery87: "Értem akkor Székely autonómia se legyen soha?
mert abból is csak baj lesz?
Jó én értem."

Pont, hogy nem érted.

NE ERŐSZAKKAL, provokációkkal. Mert azt csak megszívjuk. Mivel mellettünk nem áll senki, mert nem érdeke senkinek! Sőt, azok vesznek körül, közvetlenül és a távolból (Antant), akik ezt tették velünk! Miért bírálnák felül SAJÁT MAGUKAT???

Utoljára amely nagyhatalmaknak érdeke volt nekünk segíteni, azok éppen a fasiszta Olaszország és a náci Németország voltak!
Nem rémlik?
Meg az, hogy mi lett belőle?

Amit nem tudunk elérni diplomáciával - mint Horthy a bécsi döntéseket - azt fegyverrel sem tudnánk, csak jól megszívnánk.

Ez a realitás.

Már írtam, csak nem érted: Azoknak, akik ezeket a darabolásokat, le- és elválasztásokat ERŐVEL támogatják és kikényszerítik, nem a népek erősödése, hanem megosztása és gyengítése az ÉRDEKÜK.

Ezért van ma Koszovó is, de nincs magyar autonómia, sem orosz, pl. Ukrajnában, pedig vannak/voltak közel tíz millióan! Sem katalán, sem skót, sem ír, sem...

Tényleg nem érted?

Tapi2021 2023.11.03. 19:53:52

@ZorróAszter: "Nem így van. Olyanok is félnek, akik nem is politizálnak, sőt olyanokat is meg akarnak félemlíteni.

Kubatov listával, feketelistával."

Igen, ők a bolondok. Akiknek a saját fejükben van a(z el)nyomás!

Tapi2021 2023.11.03. 19:55:31

@Gery87: "Meg az hogy nem a kocsmában kell sírni a pálinka felett, hanem bevetni magad a havasokba és...(a többit találjátok ki)."

Írja a fotelhuszár a meleg szobában.

Gery1987 2023.11.03. 20:17:25

@Tapi2021:

Ezeket nem én céljaim!

Ha én nem vagyok dagi, de te meg dagadt vagy és állandóan arról rinyálsz hogy kurva dagadt vagy és le kéne fogyni, de nem teszel semmit ,akkor talán a képedbe vághatom néha hogy "de hát nem teszel érte semmit"! Nem?

Gery1987 2023.11.03. 20:19:39

@Tapi2021:

"Oké, értem. Szóval vannak néhány százan, ezren. Egy szinte nem is látható szubkultúra.
Hát... Ilyen alapon..."

Sokkal többen vannak.

Gery1987 2023.11.03. 20:27:11

@Tapi2021:

"NE ERŐSZAKKAL, provokációkkal. Mert azt csak megszívjuk. Mivel mellettünk nem áll senki, "

Nem áll senki, hisz nem is akarunk semmit!
Volt e magyar kormány ami nyíltan megüzente volna a külföldnek hogy márpedig a célunk a külhoni magyar tömbök autonómiája!? Egy se.

"Amit nem tudunk elérni diplomáciával - mint Horthy a bécsi döntéseket - azt fegyverrel sem tudnánk, csak jól megszívnánk."

A gyakorlati példák nem ezt mutatják.

"Ezért van ma Koszovó is, de nincs magyar autonómia, sem orosz, pl. Ukrajnában, pedig vannak/voltak közel tíz millióan! Sem katalán, sem skót, sem ír, sem...
Tényleg nem érted?"

Tökéletesen értem, nem teszünk semmit és bemagyarázzuk, hogy nem is lenne értelme:)
Így könnyű...

"
-Te O'Neil kéne egy szabad független Írország végre...
-Áh, hagyd a picsába Conor, a brit birodalom ledarálna minket, inkább igyunk még egy sört..
-rendbe van.
..........
-te, O'Neil.... hogy én mennyire utálom az angolokat...!!!"

Tapi2021 2023.11.03. 21:21:35

@Gery1987: "Ha én nem vagyok dagi, de te meg dagadt vagy és állandóan arról rinyálsz hogy kurva dagadt vagy és le kéne fogyni, de nem teszel semmit ,akkor talán a képedbe vághatom néha hogy "de hát nem teszel érte semmit"! Nem?"

Nem, mert az body shaming! :-)

Tapi2021 2023.11.03. 21:24:48

@Gery1987: "Sokkal többen vannak."

És a sötétben bujkálnak. Mint az ellenforradalmárok.

Gery87 2023.11.03. 21:53:21

@Tapi2021:

Az:)
Aki dagadt az dagadt és az nem jó, pont.

Gery87 2023.11.03. 22:11:23

@Tapi2021:

Igen.
Meglepődnél mennyi irredenta van még ma is max nem reklámozza.

Az autonómia törekvéseket meg (helyesen) nagyon sokan támogatnák, a népesség többsége biztos, csak mint mondtam nem tesznek érte a gyakorlatban semmit és nem is tematizálja senki érdemben.

Az IRA-hoz, ETA-hoz, vagy az albán gerillákhoz hasonló szervezet meg egyáltalán nincs.

Azért valahol kurva szégyen az is a magyar nacionalizmusra nézve hogy 1000 év ide vagy oda, mégis pl a pár évtizedes friss államiságukat épp elvesztő, Dunántúlnyi 2 milliós észtek, lettek, litvánok a sztálini SZU idejében vagy 15-20 évig folytattak gerilla harcot!
Pedig ott még hegy sincs! Nem úgy mint a Kárpátokban....pl székelyföldön...

en.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_war_in_the_Baltic_states

csak mondom.

en.wikipedia.org/wiki/Anti-communist_insurgencies_in_Central_and_Eastern_Europe

És hogy fokozzam: az 60-es évekig voltak antikommunista román ellenállók a kárpátokban!

hu.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A1niai_fegyveres_antikommunista_ellen%C3%A1ll%C3%A1si_mozgalom#/media/F%C3%A1jl:Romanian_anti-communist_Resistance.svg

ZorróAszter 2023.11.05. 02:16:00

@Gery87:

"a pár évtizedes friss államiságukat épp elvesztő, Dunántúlnyi 2 milliós észtek, lettek, litvánok a sztálini SZU idejében vagy 15-20 évig folytattak gerilla harcot!"

Ezeknek a magja olyan SS-ek, vlaszovisták, banderisták és hasonlók voltak, akiket főleg a britek tartottak vissza a kiadatástól éppen ebből a célből. Vagy mentek haza szabadságharcosoknak, vagy kiadunk a szovjeteknek

Erről dokumentumfilmben is beszélt egy egykori titkosszolgálati tiszt.

Magyarországon ilyenek voltak a Kopjások. És így küldték haza például Pünkösthy Lászlót.

ZorróAszter 2023.11.05. 02:20:24

@Tapi2021:

Akinek családja van, könnyű megfélemlíteni.

gigabursch 2023.11.05. 08:56:31

@ZorróAszter:
Pontosan!

S ebből is kiderül, hogy @Gery87: célja nem más, mint hogy idevezérelt ügynökként és a hálózat embereként indulatokat hergelve kárt okozzon.

Mivel a viselkedése alapján már többszörösen lebukott, így előbb-utóbb vagy egy másik ügynököt kapunk, vagy egy alvó nick fog itt (is) megjelenni.

ZorróAszter 2023.11.05. 11:33:54

@gigabursch:

Én Gery87-al kapcsolatosan nem szoktam ilyesmire gyanakodni.

Bár az is igaz hogy ritka naív és gyanútlan vagyok.

gigabursch 2023.11.05. 12:03:35

@ZorróAszter:
Olvasd el figyelmesen az uszításait!
Olvasd el figyelmesen azokat az eseményeket, ahol a saját szavai szerint ott járt! Minden esemény kapcsán azt látod, hogy megy a feszültséggerjesztés és a "bili kiborítása".
Olvasd el figyelmesen - mert mindig kibújik a szög a zsákból -, hogyan próbál bárkit lépre vinni, hogy érzelmileg meghaladja a tényeket.

GyMasa 2023.11.05. 16:22:31

@ZorróAszter:
"És másokon is azt látom, hogy ma jobban félnek."
Mitől?
Ma Magyarországon teljesen szabadon szidhatod pl orbánt. Semmiféle köveötkezménye nem lesz.
Ellenben, ha egy úgynevezett szabad országban beletaposol a woke-neomarxista csürhe lelkébe, akkor simán cancelnek, és addig rúgatnak ki a munkahelyeidről, amíg ééhen nem halsz...

ZorróAszter 2023.11.05. 16:59:33

@gigabursch:

Olvasom, de semmi ilyesmit nem látok.

Magán viszont annál inkább.

ZorróAszter 2023.11.05. 17:04:44

@GyMasa:

"Ma Magyarországon teljesen szabadon szidhatod pl orbánt. Semmiféle köveötkezménye nem lesz."

Igen. Meghatározott emberek az engedélyezett módon és kérdéskörben szabadon szídhatják Orbánt. Úgy, hogy kiszámíthatóan ne ártsanak neki,sőt a saját körében még használjanak is neki.

Mások meg repülnek a facebookos kommentjük miatt, mert a főnök követi a beosztottai megszólalását.

Az újságírók meg fekete listára kerülnek.

Mint például Havas Henrik miután nevetgélve elmesélte a Havas a pályánban, hogy hogyan akarta beszervezni és mire a BND.

Vagy aki kiírta magát mert lopott a közértben. És már senki se törődött vele, hogy-hogy hónapokig nem volt munkája csak a havi 22800 forintos munkanélküli segélye.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása