magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A gráci elmeintézetben

A Partizán-féle ballib agymosás újabb demagóg fejezete. A Partizán ellátogatott az osztrák kommunistákhoz.

A Partizán csapatának alapeszméje az ideológiák direkt összezagyválása. Tulajdonképpen ugyanazt csinálják, amit a hagyományos ballibek, csak éppen az ellenoldalról.

A hagyományos ballib szöveg az ugyanis, hogy a kommunizmus az valahogy végsősoron azonos a liberalizmussal. Persze itt a fő ok az egykori főszereplők személyes élettörténete, azaz legalább az egészében van valami belső logika: hiszen a nagy nevek hithű kommunistákból lettek reformkommunisták, majd pedig ebből valamiféle, pragmatizmusnak szidott alapon, liberálisok. Csakhát politikusbetegség, hogy nem szabad bevallani a véleményváltozást, mert az "gerinctelenség" és "szélkakasság", így a magyarázat az volt, hogy "mindig baloldali voltam". Ami persze baromság, mert egyszerre baloldalinak és liberálisnak lenni alapvető képtelenség, ezt tiszta fogalmakkal dolgozva nem lehet értelmesen kimagyarázni. Egyetlen megoldás a fogalmak folyamatos farigcsálása és direkt összekeverése.

Miért? Mert a baloldaliság alapvető jellemzője a kapitalizmus elvetése, de legalábbis kritikája. Míg a liberalizmus egyik alapja éppen a kapitalizmus igenlése. Azaz a liberalizmus a legtisztább jobboldal. S ezen az nem változtat, hogy vannak áramlatok: hiszen vannak hagyományhívő liberálisok - ezek a konzervatívok -, s vannak a hagyományt egyáltalán nem hirdető liberálisok - ezek a progresszívek -, de attól még mindketten liberálisok.

S persze a belső baloldali választóvonalak is tiszták. Aki elveti a kapitalizmust, az kommunista, aki meg erősen korlátozni akarja, az szociáldemokrata. Aki meg az egész rendszert is elveti, az anarchista.

Na, most jött erre a Partizán pár éve. Ők az ellenkező irányból jöttek: azaz mintha kommunisták lennének, de közben mégis kiállnak a liberalizmusért. Ami persze megint elmebaj.

Ez az adás ennek az agymosásnak része: lehetőleg tovább keverni a zavart. Mintha a magyar ellenzék valamilyen módon szövetségese lenne az osztrák komcsiknak, ez az üzenet, miközben ez ellen mindenki tiltakozna. A téma ezért említésre se került a beszélgetésekben.

Egyébként a meginterjúvolt két osztrák komcsi tisztességesen válaszolt mindenre, csak épp nem kaptak egyetlen, magyar szemszögből releváns kérdést se.

A figyelmes néző persze észrevehetett pár magyar ballib szemszögből erősen zavaró tényezőt.

Az interjúalany hangoztatta, ő nem "baloldali", hanem kommunista, kifejezetten kimondta, hogy rejtőzködés lenne ez a szómágia.

Hangsúlyozta: ők a szociáldemokraták ellenfelei. Azaz nemhogy az osztrák középjobb (az ÖVP) ellenfelei, hanem az SPÖ-é is.

Az interjúalany továbbá nem határolódott el a létezett kommunizmustól, azt - bár kritikusan, de - vállalta mint saját történelmét, azaz nem mondta el a magyar baloldalon szokásos halandzsázás egyik szokásos mondatát se, lásd "az nem is volt kommunizmus", "államszocializmus volt", "államkapitalizmus volt", "elrontotta a csúnya Sztálin", "elrontotta a csúnya Lenin", "meghamisították Marxot", stb.

Sajnos a kommentek azt mutatják, az emberek 90+ %-a nem értette meg az egészet. Pedig tényleg tanulságos anyag, ha átlátunk a manipulálási szándékon.

266 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5218282715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.12.21. 10:21:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom, de talán jobban is illene ehhez a NER-hez ez a név:)

A tanácselnök/tanács csak a volt, leváltott rendszerhez kötődik ezért lett újra a régi név.

A megye viszont nem kötődött senki fejében a régi rendszerhez, már 100+ éve is sokszor csak a megyét használták a közbeszédben de hivatalos iratokban is!
Elé tenni megint hogy vár- kurvára értelmetlen volt.

A Magyar Köztársaság alak szintén nem bánthatott senkit, anno a jobboldal is elfogadta és egy jobboldali tud vele azonosulni.
megint csak értelmetlen volt váltani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:30:59

@Gery87:

Jobb az időtálló név, a "Magyarország" név polikamentes és semleges.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:32:54

@Gery87:

A vármegye ugyanakkor lett megye, amikor a polgármester tanácselnök.

Gery87 2023.12.21. 10:34:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát egyáltalán nem az, mivel minden előjel és vita nélkül meg indok nélkül a NER hozta meg a változtatást!
Egy elvileg felvállaltan demokráciában meg jogállamban mi baj a 'köztársasággal'?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:38:03

@Gery87:

Mi a tartalmas? Miben más, mint az állampolgár vagy a burzsoá?

Gery87 2023.12.21. 10:38:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ki emlékszik arra?
És ki köti/kötötte össze a kettőt? A 'megyét' a régi rendszerrel?
Senki! Az életbe nem hallottam hogy valakinek baja lett volna a megyével merthogy "komcsi"....ez egy fasság.

Nem volt ilyen igény a társadalomban!

Talán a széljobbot leszámítva, az irredenta nosztalgia miatt el tudom képzelni..
De konkrétan még ők sem vetették fel soha 30 év alatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:39:42

@Gery87:

Nem jó, a hagyományokat tartani? Ezen az alapon akkor legyen 20 évente új címer is.

Gery87 2023.12.21. 10:44:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ott a szövetségi rendszer voltát emelik ki, ennyi.

Az hogy "neked nem tetszik, nem cseng jól"
Hát nem hiszem hogy ezt Orbán ezt figyelembe vette:)

úgy érzem kényszeresen meg akarsz magyarázni valamit aminek semmi értelme nem volt, védhetetlen és igény se volt rá!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:47:20

@Gery87:

Képtelen voltam meglátni az értelmét. Annyi derült ki: vonzódol a "polgár" szóhzo, s valami liberális szavazót értesz alatta.

Gery87 2023.12.21. 10:47:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De, a köztársasági, demokratikus eszme egy 200 éves örökség, hagyomány!
Vannak jelképei pl a Kossuth címer, meg az hogy az ország nevében benne van 'Köztársaság'. Mert ez egy üzenet hogy itt most "demokrácia, többpártrendszer és népszuverenitás" van nem önkény és feudalizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:48:43

@Gery87:

Abszolút nem.

Vannak fideszes átnevezések és jelképes cselekedetek, melyeket pl. nem támogatok. De a "Magyarország" osrzágnév abszolút jó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 10:51:02

@Gery87:

A Kossuth-címer zsákutcát jelképezi. Kossuthon kívül csk a káros emlékű Károlyi, majd az 1946-1949-es ideiglenes kor alkalmazta, meg a még ideiglenesebb 56-os pár hát.

Jobb a stabil jelkép.

Gery87 2023.12.21. 10:51:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az már a te bajod.
Nem én találtam ki ezeket.
Egyébként ritkán használom, nem vonzódom én semmihez...
liberálist nem értek alatta, demokratát inkább, bár lehet neked mindenki liberális aki nem te vagy...
Én meg azt nem értem, neked mi bajod a szóval?

Gery87 2023.12.21. 10:53:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nekem sincs vele bajom, szimplán csak feleslegesnek érzem a váltást és nem elég kifejezőnek!

Az üzenete a NER-nek nálam ezzel az, hogy nem akarják hangsúlyozni hogy Köztársaság vagyunk mert az demokráciát és jogállamot sejtet és hát azt meg ők istenigazából nem szeretnének:)

Gery87 2023.12.21. 11:01:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennek ellentmond hogyha 89 után arra szavaznak, akkor már több mint 30 éve "stabilan" az lenne! Nem elég?

Nem "zsákutcát" jelképez, hanem egy eszmeiséget, ami ugyan nem volt sikeres de ettől még ez a vállalt örökség és kívánt irány!
Ezért lettünk Köztársaság, demokrácia 89-ben!

Neked azért nem tetszik, mert feudalizmust akarsz, ennek pont az ellenkezőjét, értem, csak akkor nem kell bemagyarázni ilyen erőltetett hülyeségekkel hogy "nem lehet jól lefordítani a nevet" meg "jobb a stabilabb" meg "nem cseng jól"....
Nem volt ilyen probléma senkinél!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 11:06:03

@Gery87:

Én a premodernitáshoz akarok visszatérni, nem a feudalizmushoz. Ma nem lehetsége eleve feudalizmus, hiszen nem földalapú a gazdaság.

Ma a gazdaság 1-20 %-a földművelés, a fejletlen országokban is csak 20. A feudalizmus alatt 95 % felett volt.

Gery87 2023.12.21. 11:08:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát a 'citoyen' értelmében igen...
Mondhatjuk hogy a polgár ideáltípusa demokrata.
Mi más?

Gery87 2023.12.21. 11:10:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó, nem kellenek adatok:)
Nem az a lényeg....

A lényeg hogy az egész polgári, köztársasági, demokratikus, jogállami örökség nálad nem játszik és semmi nem jó ami ezt jelképezi...

2023.12.21. 11:11:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
magyarországon a mainstream a NEMZETI LIBERALIZMUS és a POLGÁRI KONZERVATIZMUS.

és a fidesz nemzeti, de nem liberális. a nem-fidesz polgári, de nem konzervatív. egyik se követi a magyar hagyományt. orbán nem egy kossuth lajos, és gyurcsány nem egy széchenyi gróf.

2023.12.21. 11:21:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a magyar hagyományban a CONCIVIS egy (mező) városi jobbágy polgárjogot nyert lakója. a COMMUNITAS tagja. jogait a STATÚTUM szabályozza. ez a magyar királyság jogintézménye.

2023.12.21. 11:30:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
egy ilyen polgári statútum. ezt már magyar nyelven írják a jobbágyok. időnként latin műszavakat használnak, a ragokban -úl, -űlöznek.

A polgári hajdúk statútumai: Anno 1643. die 13. Januárii

1. articulus: [Bevezetés]
2. articulus: A' kapitány uram és hadnagy uram tisztekrűl.
3. articulus: A' vitézlő rendrűl
4. articulus: A' gyalogokrúl
5. articulus: A' vétkesek kezesítésérűl.
6. articulus: A' gratia adásának hasznáról.
7. articulus: Az ispánságrúl.
8. articulus: A' káromkodásnak és lövődözéseknek büntetésérűl
9. articulus: Az olyan gazdákról, a'kik az latrot lappangtatják.
10. articulus: A' városnak külső kerítésérűl.
11. articulus: Az esküdt uraimrúl.
12. articulus: A' mészárosokrúl.
13. articulus: A' csaplárrúl.
14. articulus: A' borgazdákrúl
15. articulus: A' paráznákrúl.
16. articulus: A' kapukon való vigyázásrúl.
17. articulus: A' latroknak kapitány assessor uram kezében való hozattatásárúl.
18. articulus: A' város erősségének megrontásáról, avagy meghágásárúl.
19. articulus: A' kapitány uram híre nélkül kimenő gazdáknak büntetésérűl.
20. articulus: A' mesteremberekrűl
21. articulus: A' piaci kufárságrúl, akármi légyen is az.
22. articulus: A' tizedesek hitességekrűl és felvigyázásokrúl.
23. articulus: A' szemeteknek kiöntésének büntetésérűl.
24. articulus: A' ganéjnak lehányásárúl.
25. articulus: A' kerteknek fogásárúl.
26. articulus: A' szőlő örökségrűl.
27. articulus: A' szántó nyíl földekrűl.
28. articulus: A' füveknek elosztásárúl.
29. articulus: A' prédikátor uraimék kaszáló rétjekrűl.
30. articulus: A' füveknek kiszakasztásárúl.
31. articulus: A' Morotvárúl.
32. articulus: A' Folyásrúl.
33. articulus: A' parasztemberek harmados adójárúl.
34. articulus: A' Selpes erdejérűl.
35. articulus: A' Tisza parton való káposzta kertekrűl.
36. articulus: A' szentmargitai földrűl.
37. articulus: A' szüretnek és korcsmának mivoltárúl.
38. articulus: A' parasztemberek kapitány uramnak való szolgárlatjárúl.
39. articulus: A' vészeknek lerakásárúl.

Ezen articulusoknak beírásában voltának jelen [...] városoknak elei:
Nagy András, polgári vitézeknek főkapitánya,
Fekete János, ugyan azon vitézeknek hadnagya,
András Deák, Mihály János, Tott György, Kis István, Tatár István, Vida András, Pap Pál, Pócsi Pál, Feir János, Fegyvernek János, Nagy Benedek, Bába Bálint, Hódos Gergely, Nagy Márton, Derekas Mátyás, Kis Boldizsár, Nagy Mátyás, Szövetes Mihály esküdt személyek,
Matusa Gergely város gazdája,
Ákos István, Pallai István Deák, Tar Tamás, Péter Diák,
P.S.S. civitatis.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 11:35:34

@Gery87:

Citoyen = állampolgár. Mindenki az, kivéve az országban élő külföldieket.

Mi tehát a különbség a polgár és az állampolgár között?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 11:37:38

@cvsvrs:

S ez hogyan vonatkozik a mára?

Akkor a polgár az volt, aki nem nemes, nem pap, nem jobbágy, nem szabad paraszt.

2023.12.21. 12:59:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a feudalizmusban a jog a földhoz kötődik. tehát amikor egy nemes szavaz, akkor a nemesi birtokán élők nevében szavaz. ez a nemesi ház, a nemesi családot a (jobbágyból való) cselédeivel együtt, akik egy bizonyos földbirtokon élnek.

és ennek mintjára 1848-ig szavazati joga a városokban a polgári házaknak van. nem az egyes embereknek, hanem annak a háznak, amelyik adót fizet. a nemesnak katonáskodnia kell, a polgárnak adót fizetnie.

tehát a polgár hagyományosan a házzal rendelkező adót fizető városlakó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.21. 17:27:56

@Tapi2021: a Habsburgok tökéletesen csinálták. Importáltak tehetséges hadvezéreket akikkel háborúztattak miközben ők gyártották a génhibás gyerekeket. Kár hogy akkoriban még nem volt tömeghasználatban a kokó, tiszta mai EU lenne.
Azért az ember szíve elszomorodik, hogy ezek miatt kellett a 15 éves háborúban kétmillió magyarnak elpusztulni és így Trianonhoz érni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.21. 17:39:51

@Tapi2021: saját, nagyon nem reprezentatív tapasztalatom szerint nagyon sok az ostoba nyugatos lengyel aki visszatért az országba és tolja ezt a tótawés bugyis-imádságoskezes baromságot. Az utóbbi pár évben rengeteg töményen durva egyházellenes film jelent meg arrafelé, kb. 2015-ig is volt az egyházat meg különböző "fóbiákat" úgymond "cikiző" előadóművészeti alkotás, de ezek jó része kifejezetten ízléses, elgondolkodtató produktum volt.
Az lesz itt a kérdés hogy mennyire fajulnak el a dolgok úgy, hogy a lengyel moslékkoalíció kisebb pártjai azt érzik-e majd, hogy a saját politikai túlélésük érdekében ki kell szállni. Jó pár éve volt egy Janusz Palikot Párt nevű mozgalom, eszmeileg kb. a mostani Szabadság és Függetlenség, az akkor még létező SZDSZ bele is eresztett a nadrágjába örömében, mert villámgyorsan emelkedtek ki a semmiből. Aztán Palikot elkezdte a hülyeségeit fullba nyomni (füves cigizett a parlamentben pl.) így sikerrel hozzájárult a PiS nyolc évéhez.
Most közben felnőtt egy generáció, amely mást se hallott, hogy K1G és mivel Z generációs wififüggő buták, el is hitték. Itthon is vigyázni kellene a Nyugatról visszajövőkre, van már erre példa, amikor a harmncas években a belga és francia bányákból visszatértek vérvörös bolsikként érkeztek haza. Legismertebb egy Renault-gyári melós, bizonyos Sebes Gusztáv.

ZorróAszter 2023.12.21. 20:09:47

@Gery87:

"Kossuth címer jelképezi, nem véletlen hogy 56-ban"

Mondjuk nekem az se tetszik, ha nyilasok meg köztörvényes bűnözők rajzolgatnak ágyúra meg tankra krétával Kossuth címert. Például ezért semmiképpen nem megyek el szavazni, ha a választási pártszövetségben ott vannak a nyilasok is bármilyen álgúnyában vagy álnévvel.

A Horthy-restauráció ellen meg jelenleg csak azt lehet tenni, hogy hangosan kiröhögjük a taláros meg díszmagyaros pojácákat, meg az összes többi sunyi, törleszkedő, haszonleső patkányt.

ZorróAszter 2023.12.21. 20:14:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A betegségek miatt, ez közismert.

De a volt spanyol gyarmatok nagy részén ma is a lakosság zöme indián vagy indián keverék."

Az "indiánvédelmi törvény"-ekig már lezajlott a három legnagyobb halálos tömegjárvány.

Azután 100 év alatt kipusztult a megmaradt népesség 90% is.

ZorróAszter 2023.12.21. 20:30:39

@Tapi2021:

"És akkor ez mit is mond arról a hitről, vallásról, tanításról, amiben hisznek???
És amiben pl., mint a keresztényben, az összes bűn ELLEN szólnak a tanítások!"

Azt, hogy képmutatók és haszonlesők, és valójában köpnek Jézusra és a tanításaira.

ZorróAszter 2023.12.21. 20:33:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S akkor hogy lehet hogy kiharcolta mégis a katolikus egyház az indiánok védelmét?"

Milyen védelmet, mikor utána meghalt az indiánok további 90%-a?

Azt se tették meg sehol, hogy legalább a keresztény rabszolgacsaládokat ne lehessen szétszakítani, az anyát eladni a bordélyba, a gyerekeket meg pedofiloknak.

ZorróAszter 2023.12.21. 20:41:12

@Deak Tamas:

"baromságokat beszél ez az elmebeteg mint rendesen. Annyira elhallgattatták az indiánokat védő katolikus papokat, hogy pl. Las Casas a nagy nyilvánosság előtt vitázott Sepulveda kancellárral."

Faszorrú!

Él kéne olvasni mit írtam, és nem hazudozni róla, hátha más nem ellenőrzi.

Nem azt mondtam, hogy senki nem állt ki az indiánok védelmében, hanem hogy azt a keveset is elhallgattatták.

"[Las Casast] A spanyol hivatalnokok és előkelők minden eszközzel igyekeztek akadályozni munkájában: őt tették felelőssé a Peruban kitört felkelésért és polgárháborúért. Ezért bevádolták a császárnál, és halállal fenyegették. Egyéves püspöki tevékenysége következtében annyi ellensége támadt saját honfitársai közül, hogy 1545 végén maga kérte a császártól és a pápától, hogy mentsék fel püspöki hivatalából."

Gery87 2023.12.21. 21:04:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már leírtam, az hogy neked ez nem tetszik, te bajod.
Más az hogy állampolgár vagy, ami egy jogi helyzet, meg más az hogy polgárként élsz, viselkedsz, gondolkodsz, cselekszel.

Gery87 2023.12.21. 21:06:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vettem észre, ezért nem érted a különbségeket.

Gery87 2023.12.21. 21:09:21

@Deak Tamas:

Hát igen, szörnyű, ezek a mai fiatalok, "wifiznek" meg kritikusak, meg elmennek nyugatra és megbuzulnak! háát....hová vezethet ez?

Te büdös ótvaros avitt vén geci!:)

Gery87 2023.12.21. 21:11:13

@Deak Tamas:

"Itthon is vigyázni kellene a Nyugatról visszajövőkre, van már erre példa, amikor a harmncas években a belga és francia bányákból visszatértek vérvörös bolsikként érkeztek haza."

"Szörnyű!
Ahelyett hogy húznák az igát a nemzethy thőkés Uraság bányáiban a szent nemzetért, basszameg.....ezek öntudatosabbak lettek, meg szervezkednek, van amelyik már írni is megtanult!!! Jázussegíts meg!
Elképesztő, hálátlan aprasztjai, na de majd a Gróf úr rendet tesz!"

Anyát picsája.

Gery87 2023.12.21. 21:12:05

@ZorróAszter:

"felkaapszkodók" mindig lesznek, a nyilasokra meg nem kötelező szavazni.

ZorróAszter 2023.12.21. 22:12:39

@Gery87:

Ezért nem is mentem és egyek el. Nyilván nem én egyedül.

Gondolom kifejezetten ez volt a cél, hogy mi ne menjünk, nekünk ne legyen pártunk és semmilyen újság, amit kurvaanyázás nélkül olvashatnánk pár percig.

Gery87 2023.12.21. 23:29:11

@ZorróAszter:

Az eddigi ellenzéki összefogásban nem voltak "nyilasok".
Nemzeti radikálisok 2018-ig igen, de látjuk hogy ez őket inkább erodálta, többségük a MHM-ban kötött ki.
Ami viszont soha nem fog összefogni a ballib ellenzékkel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 05:06:30

@Gery87:

Hogyan kell polgárként élsz, viselkedni, gondolkodni, cselekzedni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 05:15:35

@ZorróAszter:

Megtették, 50 évvel később, amikor hatályosak lettek az indiántörvények.

De már előtte is voltak jelek.

Híres eset Cortez családja. Ugye volt 2 fia, egy a "normál" spanyol feleségtől, s még egy az indián tolmácsától.

Aztán a félindián fia Spanyolországba költözött, s apja hlálakor kérte az örökség felét a féltestvérétől. Az meg azt mondta, nem, mert nem házasságból született, meg eleve nem nemes. Aztán a madridi felsőbíróság döntött a félindián javára: az apja elismerte, azaz spanyol nemes, s pont, nem kötelező fehérnek lenni a nemességhez, tehát a fél örökség az övé.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.22. 09:55:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: gugle nem volt a barátom, de jól emlékszem, hogy Cortez két gyerekeinek leszármazói ma is élnek, és tudnak is egymásról ?

Gery87 2023.12.22. 10:00:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Sose tudod már meg!
Eddig se értetted:)
Ha tagadod a felvilágosodást, akkor nincs szükséged rá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 10:43:49

@Gery87:

Így van.

Án erre jutottam el lassan, a probléma nem x vagy y modern eszmében van, hanem az egész modernitásban. Ezért vonom ki magamat pl. a bal-jobb harcból.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.22. 10:52:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tanulságos a főcím.

A 500 años de la Conquista "no hace falta que se pida perdón. Somos una familia”: descendientes de Cortés y Moctezum.

Gery87 2023.12.22. 12:21:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ezért vonom ki magamat pl. a bal-jobb harcból."

Ennek ellenére az össze politikai poszt arról szól hogy a ballibbek, ellenzékiek miért idióták:) Lehet személyesen megteszed ezt az életben, de hát egyrészt nem itt élsz, semmi tétje nincs....másrészt meg ez a blog azért 'erősen fideszes', ide bárki betéved ez lesz a benyomása.
A jobboldal kritikáról sosincs poszt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 12:27:19

@Gery87:

Mindenről van poszt, ami fontos.

Pl. sokszor leírtam a jobboldallal kapcsoltban:
- a kereszténydemokrácia marhaság,
- a konzervatívizmus tévút,
- a nacionalizmus tévút,
s sok más.

A ballibeket tekintem az igazi bajnak, így nyilván "fideszes" vagyok emiatt.

Gery87 2023.12.22. 13:58:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mindenről van poszt, ami fontos."

Ezt nem mondanám, de persze ettől még arról írsz amiről akarsz.

ZorróAszter 2023.12.22. 16:18:46

@Gery87:

"Az eddigi ellenzéki összefogásban nem voltak "nyilasok".
Nemzeti radikálisok 2018-ig igen, de látjuk hogy ez őket inkább erodálta, többségük a MHM-ban kötött ki.
Ami viszont soha nem fog összefogni a ballib ellenzékkel."

A nyilasoknak 56-ban is annyi eszük azért volt, hogy álcázzák magukat, elvegyüljenek, és ne húzzák fel az emlékbe eltett nyilaskeresztes karszalagot.

Ma is.

ZorróAszter 2023.12.22. 16:22:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Akkor hogy lehet, hogy Latin-Amerika nagy része ma is indián?"

Úgy, hogy csak azokat irtották ki, akik nem voltak jó mezőgazdasági rabszolgának, jobbágynak.

A harcosokat, a nomádokat, a primitív gyűjtögető népeket.

A parasztokat életben hagyták, azok művelték a földjeiket, és azoknak volt 10 gyerekük.

ZorróAszter 2023.12.22. 16:24:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Megtették, 50 évvel később, amikor hatályosak lettek az indiántörvények."

Az azt követő 100 évben kipusztult még annak a maradéknak is a 90%-a.

"De már előtte is voltak jelek.

Híres eset Cortez családja. Ugye volt 2 fia, egy a "normál" spanyol feleségtől, s még egy az indián tolmácsától."

Milliókat öltek meg, és maga azzal jön, hogy de hiszen Cortes félvér gyerekét is életben hagyták.

Gery1987 2023.12.22. 16:59:59

@ZorróAszter:

Az ÁVH-ban is volt sok exnyilas, "kis ország vagyunk, egy csőcselékünk van"!

:)

ZorróAszter 2023.12.22. 19:03:31

@Gery1987:

Igen, ezt mondja a propaganda 75 éve rendületlenül, csak éppen én egy nevet se hallottam soha.

Maga tud nevet mondani?

Csudálkoznék.

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 21:30:27

@ZorróAszter:

Sokakat megöltek. S ezt állította le a katolicizmus. ENnek köszönhetően maradtak meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 21:31:43

@ZorróAszter:

Sokkal keveebben voltak a gyüjtőgető népek, ahpgy méshol is a világon.

Gery87 2023.12.23. 10:53:17

@ZorróAszter:

Nem, nem tudok, mivel nem foglakoztatott annyira a téma.
Viszont 20 év alatt eléggé sok fajta helyről ez visszaköszön és kvázi tényként van tálalva.
Persze, lehet nem igaz...
Hogy nyilasok pártagok lettek az viszont, úgy tűnik az.

"Az (Andrássy út 60. számú) épületben, és a nyilaskeresztes párt benne lévő irodáiban a politikai rendőrség (PRO) már birtokba vette a hungarista pártok tagjainak nyilvántartását. A Belügyminisztérium Dokumentációs Osztálya (…) 1990. május 25-ei dátummal ellátott leltára szerint 51 200 nyilaskeresztes belépési nyilatkozat, 4297 (magyar) „SS” belépési nyilatkozat és 4400 Volksbund belépési nyilatkozat áll, vagy állhatna a tudományos kutatás rendelkezésére. E közel 60 ezer, radikális jobboldali párttal rokonszenvező, militarista és a német etnikai kisebbséghez tartozó, de a magyar náci politikai többséghez igazodó személy számottevő része 1945-ben belépett a kommunista pártba. (Kenedi János: K. belügyi iratfelmérő jelentése a Kastélyból, Magvető Kiadó, Budapest, 2000, 26–41. o.)"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.23. 11:58:57

@Gery87:

Ahogy sok ex-komcsi meg nyilas lett.

Sok volt a közös elem, ezt észre kell venni.

Gery1987 2023.12.23. 14:30:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szocdem munkások közül is sokan nyilasok lettek, mivel Horthy miatt a szocdemek lehetőségei és mozgásterei egyre szűkültek.

Hogy kommunisták azok lettek e...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.23. 17:58:01

@Gery1987:

Nyilván más ügy.

Aki nyilas lett, az meggyőzédésből lett az. Hiszen ez egy ELLENZÉKI párt volt pár hónapot leszámítva.

Az egyik dédnagymamám második férje nyilas pártszervező volt a visszacsatolt Nagyszőlősön, a visszacsatolás után. S 1939-től az lett, amikor ez még bőven nem járt semmilyen haszonnal. S bizony szidta Horthyt, ami akkor nem volt népszerű nézet.

Mivel sokáig élt, tudtam vele beszélgetni párszor.

A röhej: tulajdonképpen marxista volt, Marxszal az egyetlen komoly baja az volt, hogy Marx zsidó.

S mindent így nézett. Pl. imádta Nagy Imrét, mert "igaz hogy komcsi volt, de rendes magyar ember volt".

Az újratemetésre is elment a Hősök terén. A közvetíésben is benne volt: öreg bácsi kiöltözve bottal, aki ráborul a koporsóra, megcsókolja azt.

Ha tudták volna a szervezők az előítéletét, valószínűleg nem engedték volna oda...

onedrive.live.com/?authkey=%21AiY6o0zQJW1ucwI&cid=C0C9271A4DDEFB83&id=C0C9271A4DDEFB83%21358654&parId=C0C9271A4DDEFB83%21356169&o=OneUp - ez már 1990-ben, itt ő a bajuszos ember.

Gery87 2023.12.23. 20:47:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A röhej: tulajdonképpen marxista volt, Marxszal az egyetlen komoly baja az volt, hogy Marx zsidó."

Igen, már meséltél róla.
Háát, nem ő volt a legélesebb kés a családban már bocs:)

Ha valóban marxista lett volna, nem zavarta volna hogy Marx zsidó (középosztálybeli, kikeresztelkedett, asszimilálódott zsidó), hisz akkor tudja, a marxizmus nem etnikai alapú és pláne nem "zsidó eszme" (ahogy itt is vannak szerintem páran akik szerint az) így a zsidó volta nem számít.

Gelmerrrrr 2023.12.24. 09:03:29

@Gery87: az egyetlen komoly baja az volt, hogy Marx zsidó."

Háát, nem ő volt a legélesebb kés a családban már bocs:)
---------------
1. Magyarul nem komoly, ezt nem rakem magyarul, hanem ernyeszta, vagyis ernst, ez a magyar hang, ezt rakem,de ez tuti nem a komoly.
2. Éles lagujujon boros, geres, aklos, de ide harapós szaku.

3. Marx zsidó volt, zsidóságokat makogott, pízről és egyéb bullshitről, ez a zsidó, ezt nem bírja a magyar. Marx nem kommcsi, hanem kapcsi, azon át, hogy ilyen bullshitekről makogott, azon át marad az egész. Én magyar vagyem, ab ovo leszarem az ilyet, a számok jevevényhangok, az egész libcsi ökomókus hangok ilyen műhangok, anakat dúrgerni kell.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 10:13:09

@Gery87:

"nem ő volt a legélesebb kés a családban már bocs"

Nekem nem gond, nem vérrokonom.

Plusz a nagymamám érzelmeit örököltem, aki utálta őt. Persze nem politikai okból, hanem mint mostohaapát.

Szóval én úgy nőttem fel, hogy ő a "vén bolond".

ZorróAszter 2023.12.24. 10:18:34

@Gery87:

Szerintem Kenedi és a többiek két fronton hazudoznak.

Egyrészt a nyilasokat kiradírozták 56 történetéből.

Másrészt ezekkel a több mint sejtetésekkel.

Magyarországon több mint 300 ezer nyilas párttag volt, és voltak más magyar nácipártok is sokkal kisebb létszámmal. Viszont a Voksbund és SS tagok létszáma is több százezres volt.

Simán össze lehetne fésülni a MKP taglistával, és meg lehetne mondani, hogy kik és hányan voltak nyilasok vagy SS-ek az MKP-ből. De nem teszik.

Mert az igazság az, hogy az ÁVÓ vadászott a nyilasokra és az SS-ekre, és nem azért, hogy írják végre alá az MKP belépési nyilatkozatot.

És ezt Kenedi János ugyanúgy tudja, mint én.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 10:22:44

@ZorróAszter:

A nyilasok 99 %-a semmit nem követett el, eleve ez a fő misztifikáció mintha minden nyilas gyilkos lett volna.

A mezei nyilas párttagokat senki se bántotta a háború után, csak volt ez a fekete pontjuk, álláskeresésnél volt csak diszkrimináció.

Az aktív nyilasokat meg internálták és kivizsgálták. Az én mostoha-dédapám is volt pár hónapra internálva, aztán kiengedték, semmi eljárés aztén nem volt ellene.

ZorróAszter 2023.12.24. 10:31:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Sokakat megöltek. S ezt állította le a katolicizmus. ENnek köszönhetően maradtak meg."

Az látszik, hogy addig folyt az öldöklés egyházi áldással amíg meg ne öltek mindenkit, aki útban volt.

Aki szót emelt ez ellen, azt elhallgattaták. Las Casas püspököt is.

Akik életben maradhattak, azok a parasztok, akik a földet túrták nekik.

"Sokkal keveebben voltak a gyüjtőgető népek, ahpgy méshol is a világon."

A redukciók népe is eredetileg gyűjtögetők voltak, amíg pápai parancsra meg nem szüntették őket.

Azzal kapcsolatosan meg, hogy mi lett az indiánokkal, a jezsuitáknak hallgatást parancsoltak. A hallgatási parancsot az szegte meg, aki erre kilépett a jezsuita rendből. Onnan tudjuk, mi történt ezután a guaranikkkal.

ZorróAszter 2023.12.24. 10:39:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A nyilasok 99 %-a semmit nem követett el, eleve ez a fő misztifikáció mintha minden nyilas gyilkos lett volna."

Nem tudom megmondani, hány százalék volt gyilkos. Szerintem nem egy százalék.

A háború után nem lehetett minden gyilkost felakasztani, mert az több tizezer ember lett volna. Csak a vezetőket, tömeggyilkosokat és a kirívóan szadistákat végezték ki.

Maguk a nyilasok is tudatosan számítottak erre a háború alatt. Mármint hogy ennyi gyilkost nem lehet kivégezni akármit követtek is el.

Ugyanez a magyar hadsereggel. A szovjetek felvették a lakosságtól a jegyzőkönyveket, de csak akkor léptek konkrétan, ha valaki sportot csinált a gyilkosságokból.

Azért mert agyonlőttek egy családot, mert nem akartak kiköltözni -10 fokban az istállóba, azt a szovjetek se vették zokon. Csak azért azonosították őket, hogy még mi mást követtek el. Ha csak ezt, arra legyintettek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 12:35:15

@ZorróAszter:

Azaz egyszerre támogatta és ellenezte a katolikus egyház a népirtást? Ennek mi volt az értelme?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 12:39:22

@ZorróAszter:

A nyilas egy tömegpárt volt, alapvetően munkás tagsággal. Fizikai képtelenség is, hogy minden párttag egyben fegyveres is lett volna. A pártharcosok aránya a teljes tagsághoz képest kb. olyan lehetett mint Kádár alatt a munkásőröké.

Budapesten ténylegesen voltak pártaktivisták által elkövetett spontán gyilkosságok, de ezekben a kutatások szerint nem vett részt párszáz embernél több.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.24. 12:42:18

@ZorróAszter:

Nyilván háborúban történnek vad dolgok. S jellemzően aztán mindenki igyekszik nem túl szorosan meghúzni a vonalat, hogy mi még normál hadicselekmány és mi már katonai bűncselekmény.

Még totális győzelem esetében is ez szokott lenni, az átlag német katonát békén hagyták a háború után.

ZorróAszter 2023.12.27. 17:17:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Azaz egyszerre támogatta és ellenezte a katolikus egyház a népirtást? Ennek mi volt az értelme?"

Az egyház támogatta, a pápa príma keresztényeknek nevezte őket.

Azokat a papokat, köztük Las Casas püspököt, a redukciós jezsuitákat, egyes inkvizíciós domonkosokat és a többieket meg elhallgattatták.

ZorróAszter 2023.12.27. 17:21:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A nyilas egy tömegpárt volt, alapvetően munkás tagsággal."

Ez megint az "újabb kutatások szerint". Ungváry Krisztián és hasonlók.

"Fizikai képtelenség is, hogy minden párttag egyben fegyveres is lett volna. A pártharcosok aránya a teljes tagsághoz képest kb. olyan lehetett mint Kádár alatt a munkásőröké.Budapesten ténylegesen voltak pártaktivisták által elkövetett spontán gyilkosságok, de ezekben a kutatások szerint nem vett részt párszáz embernél több."

Nem állítottam, hogy a háromszázezer párttag mindegyike fegyveres volt vagy tömeggyilkos volt.

Egyébként Bosnyák Zoltán vagy maga Szálasi se ölt meg saját kezűleg egy embert se.

ZorróAszter 2023.12.27. 17:25:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Még totális győzelem esetében is ez szokott lenni, az átlag német katonát békén hagyták a háború után."

Mint mondtam, maguk a szovjetek is csak azért azonosítottak gyilkosokat, hogy kiderítsék, ki csinált sportot a civilek megöléséből.

Akik egyszer agyonlőttek egy családot mert nem akartak kiköltözni a házból az istállóba -10 fokban, de máshol más panasz nem volt rájuk, azokat a szovjetek se kérték ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 19:30:14

@ZorróAszter:

S akkor hogy lehet, hogy ki lettek harcolva az indiánvédelmi tv-ek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 19:32:35

@ZorróAszter:

Miért, milyen párt volt a nyilas? Arisztokraták és vállalkozók voltak benne?

ZorróAszter 2023.12.29. 02:51:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát úgy, hogy voltak a nyilvános indiánvédők, Las Casas püspök, állítólag Landa püspök is később, inkvizíciós domonkos szerzetesek, jezsuiták, akik el lettek hallgattatva. De sokkal több egyházi és világi embertől jöttek a jelzések nem nyilvános formában, vagyis hogy nagy visszatetszést kelt széles körben az indiánokkal szembeni bánásmód. Ezért kellett tenni valamit.

Azon kívül minden törvény annyit ér, amennyit betartatnak belőle.

Az indiánvédelmi törvényekből annyit tartattak be, hogy az akkori maradék népesség 90%-a is kipusztult a következő száz év alatt.

Szerintem mindenkit megöltek, akik nem parasztok voltak. A nomádokat, harcosokat, papokat, a periférián élő vadászó-gyűjtögető népeket, stb.

ZorróAszter 2023.12.29. 03:01:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Miért, milyen párt volt a nyilas? Arisztokraták és vállalkozók voltak benne?"

Hát a vezetők között voltak arisztokraták, például Festetics Sándor, Pállfy és mások.

Aztán Horthy majdnem összes különítményes vezére: Héjjas Iván, Prónay Pál, Ostenburg, Kovarcz Emil, Beregfy Berger Károly, Francia Kis Mihály, Rátz Kálmán.

Aztán mindenféle kistisztviselő, MÁVos, BESZKÁRTos kalauz.

Aztán egy csomó lumpen.

Aztán volt egy sor tanult ember is, akiket Ungváry Krisztián próbál az előtérbe tolni.

És aztán voltak munkások is. Többnyire a megtévesztettek és a szocdemekben jogosan vagy nem jogosan csalódott és főként kisebb iskolai végzettségű munkás.

Akik szerintem nagyon-nagyon kevesen voltak, azok a korábban szocdem párttag és szakszervezeti tag szakmunkások, gyári munkások voltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 03:55:57

@ZorróAszter:

Nem lehet arisztokrata vagy tőkés tömegpártot csinálni.

A nyilasok munkáspárt voltak. Ahol és amikor volt szabad választás, látható ez az eredményeikből. Ugyanaz abázis, mint a szocdemeké és kommunistáké.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 03:56:56

@ZorróAszter:

"Aztán egy csomó lumpen."

Ez kommunista szómágia. A nem rájuk szavazó munkásokat elnevezték lumpeneknek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 03:59:11

@ZorróAszter:

A 2 tény:
- az indiánvédelmi tv-ek megszülettek, mégpedig a katolikus egyház nyomásár a, a konkvisztádorok ellenében,
- ma is tele van a régió indiánokkal.

Egyik se lenne, ha igaz lenne konteód.

ZorróAszter 2023.12.29. 18:21:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem lehet arisztokrata vagy tőkés tömegpártot csinálni."

Nem ez volt a kérdés, hanem hogy voltak-e arisztokraták a náci vezetésben.

"A nyilasok munkáspárt voltak. "

Szálasi tagkönyvébe is az volt beírva hogy foglalkozása "Takácsipari munkás"

"Ez kommunista szómágia. A nem rájuk szavazó munkásokat elnevezték lumpeneknek."

Ma lehet ilyeneket mondani, de akkoriban mindenki látta őket "viselkedni". A nácipárt szociális összetétele is vizsgálható, mert nem volt jellemző mást beírni. Szálasi takácsipari munkássága kuriózum.

Látszik hogy a tagság túlnyomó többsége nem gyári szakmunkás. Szatócs, kisiparos, kistisztviselő, beszkárt kalauz, MÁV-tisztviselő, kishivatalnok.

A vezetésben dzsentrik, volt különítményesek, egy-két gróf.

Az ok: a szocdem párttagság össze volt kapcsolva a szakszervezeti tagsággal. Aki esetleg a nyilasokkal szimpatizált volna, a szakszervezeti tagság miatt nem csatlakozhatott hozzájuk.

Rendelkezésre állnak a saját nyilvántartásuk, a csendőrség és a rendőrség politikai osztályainak különféle jelentései legalább 1930-tól kezdve.

ZorróAszter 2023.12.29. 18:26:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Látható hogy az indiánvédelmi törvények életbelépése után száz év alatt kipusztult az maradék 90% is.

Vagyis mindenkit megöltek, aki nem volt alkalmas földművesnek vagy korábban nem földműves volt.

Ugyanezért irtották ki az észak-amerikai indiánokat is. Nomádként nem voltak alkalmasak mezőgazdasági rabszolgának.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 18:49:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az egyébként igen érdekes téma, mármint kik voltak a szavazóbázis. Az 1939-es választáson eléggé jelentős számú értelmiségi is szavazott rájuk, tipikusan a kb. mai Nagy Ervin-félék, és egyébként nem tanulságmentes, hogy kiket is raktak fel az első háborús bűnös listára, akik pontosan szép nyilasszimpatizánsok voltak ebben az időben mint pl., Erdélyi József, Féja Géza, Szabó Lőrinc.
Illyés Gyula valahogy megúszta, dehát nekik meg lett bocsátva.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 20:02:24

@ZorróAszter:

Egészen más volt a politika az angol és a spanyol gyarmatokon. S semmi kiirtás nem volt.

ZorróAszter 2023.12.30. 19:33:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kifejezett népirtás még a maga forrásaiban is szerepel. Az ok is nyilvánvaló: földművesekre szükség volt, a többiekre meg nem.

A népirtás azért volt folyamatos, mert az Azték Birodalom a későbbi Mexikónak csak kisebb része volt. A többi területet lassan hódították meg és tették a nagybirtokosok földjévé.

Ugyanígy az Inka Birodalomban is. A feketelábú indiánokat is csak később irtották ki délen, Patagóniában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 20:17:48

@ZorróAszter:

Kifejezett népírtás volt az első 50 évben, a karibi indiánok 99 %-a ki lett irtva.

Az indiántörvények elfogadása után is nyilvá voltak gyilkosságok, de már illegálisan, azaz számuk minimális lehetett a korábbihoz képest.

S persze a vadon élők száma minimális volt a civizizáltakhoz képest. MInt minden kultúrában. Azaz ha az előbbiek lettek irtva, akkor bizont nem is volt irtás szinte.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 20:18:52

@ZorróAszter:

A patagóniai irtás már amerikai (USA) mintára ment, s ezt már a független Argentína csinálta. Azaz más ügy. Ahogy Chile is.

ZorróAszter 2023.12.31. 12:30:09

Ezt írta Las Casas püspök:

„Betörtek a falvakba, és nem hagytak sem gyermeket, sem öreget, sem terhes asszonyt vagy anyát, akinek ne vágták volna fel a hasát, és akit ne szaggattak volna szét, mintha csak akolba zárt bárányokra szabadultak volna rá. Fogadásokat kötöttek, hogy ki tudja egyetlen vágással felmetszeni a másik ember hasát, kiontani a beleit, vagy kardcsapással levágni a fejét. Leszakították a kisdedeket anyjuk melléről, megragadták őket lábuknál, és a sziklához csapkodták a fejüket. Mások háttal a folyóba dobták őket, nevetve és tréfálkozva, és ahogyan a vízbe zuhantak, így kiáltoztak: „Nesze nektek nyomorultak!”. Más gyermekeket anyjukkal együtt döftek át, pusztítottak mindenkit, akit csak értek. Hosszú nyársakat készítettek, és olyan sűrűn állították fel őket, hogy tartórúdjaik szinte összeértek, fát és tüzet raktak alájuk, és Megváltónk és a tizenkét apostol tiszteletére tizenhármasával, élve égették el őket. Mások száraz szalmát kötöztek az indiánok testére, meggyújtották és elégették őket. Rendszerint a következő módon ölték meg az urakat és a nemeseket: villás faágakra rostélyt készítettek rudakból, rájuk kötözték őket, alájuk gyújtottak, és lassú tűzön pörkölték őket, hogy szépen lassan, a kíntól vonítva leheljék ki a lelküket. A keresztények a legvadabb fajtát, a nyúlász kutyákat idomították és tanították be, hogy ha indiánt látnak, egyetlen szempillantás alatt tépjék szét. Úgy is támadtak rájuk és falták föl őket, mintha csak disznók lettek volna. Ezek a kutyák nagy pusztítást és mészárlást rendeztek. És mert néha, ritka és kivételes alkalommal, jó okkal és szent igazsággal az indiánok öltek meg néhány keresztényt, azt a törvényt tették maguk között, hogy egy keresztényért, akit az indiánok megölnek, a keresztényeknek száz indiánt kell megölniük.”

ZorróAszter 2023.12.31. 12:37:32

Las Casas: Rövid beszámoló az Indiák elpusztításáról, Budapest, 1999, 18-20 oldal

ZorróAszter 2023.12.31. 12:40:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt írják, hogy visszavonták őket.

Bartusz-Dobosi László: Az indiánok lelkéről

Egyháztörténész volt a Miskolci Egyetemen.

www.uni-miskolc.hu/~egyhtort/cikkek/bartuszdobosi.htm#_ftn7

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 13:13:17

@ZorróAszter:

Csak egy bizonyos részt vontak vissza, azt ami a földesúri jogok örökölhetőségét illeti.

Az eredeti terv török típusú rendszert akart: azaz a földesúr halálával visszaszállnak jogai a királyra. Aztán a földesurak kiharcolták: legyen ez örökölhető.

ZorróAszter 2024.01.04. 12:56:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Csak egy bizonyos részt vontak vissza, azt ami a földesúri jogok örökölhetőségét illeti."

Hol van ez itt? Itt ez van:

"Nagy szerepe volt ezeknek, az 1542-ben kiadott, ún. „Új Törvények” (Leyes Nuevas) megjelenésében, amely szemben a burgosi eredményekkel, tagadta az indiánok született rabszolgaságának elvét, s korlátozta az indiánok elleni erőszakos fellépést. Általa az indiánok a spanyol korona közvetlen alattvalói lettek. Az új törvények végrehajtása azonban egyáltalán nem bizonyult könnyűnek, mert a konkvisztádorok nyíltan szembehelyezkedtek a döntéssel. Olyan nagy felháborodást keltettek, hogy három év múlva vissza kellett vonni őket. A király és a pápa nagyon messze voltak, s a helyi alkirályok, ill. kormányzók a busás haszon reményében hajlottak a gyarmatosítók érdekeinek képviselésére."
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása