magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A szavak megállítják a rakétákat

Zelenszkij, a Kijevi Főkormányzóság szabadidőruhás fűrere azt mondja: "A szavak nem állítják meg a drónokat és nem hárítják el a rakétákat". Pedig de, megállítják.

Zeli nem küld több embert a frontra harcolni idegen célokért, nem építi át kormányzósága területét a NATO felvonulási területévé - mindez szavakkal megtehető. S onnantól nem lesz rakéta és drón, se innen oda, se onnan ide.

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8218381681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2024.04.18. 12:42:46

SZegénynek roppant nehéz lehet most a helyzete...
HIszen, nem tárgyalhat az oroszokkal, mert, ha megtenné, amit ugye a sajét törvénye megtilt, akkor azonnal megpuccsolnák az Azov jellegű, vérnáci katonai szárny katonái, akiknek esze ágában sincs letenni a fegyvert.
Egyes hírek szerint május 21 után teljességgel megszűnik az elnöki feladatköre, és akkor nem lesz jogosult békét kötni sem.
Választásokat pedig nem tud kiírni, mert, akkor megbukna.

Gery87 2024.04.18. 14:32:40

"Zeli nem küld több embert a frontra harcolni idegen célokért, nem építi át kormányzósága területét a NATO felvonulási területévé - mindez szavakkal megtehető."

Horthy nem küld több embert a frontra harcolni idegen célokért, nem építi át kormányzósága területét a NÁCIK felvonulási területévé - mindez szavakkal megtehető. S onnantól nem lesz ágyúzás és bombázás, se innen oda, se onnan ide.

?

---

Egyébként, ha idegen célok vannak is, a területvédelem legitim cél.

Nem fogják csak úgy odaadni önként a keleti és déli területeket és lezárni a háborút.
Egyébként is mi garancia van arra hogy utána tartós béke lesz?
Az hogy Putyin ezt mondta?
ugyan már...

Magyarország is önként kiürített területeket az antantnak, békét akart, mi lett az eredménye?
Semmi.
A határok nem változtak a javunkra és a románok Győrig mentek...

Nekünk akkor mit kellett volna tennünk?
Az "idegen német birodalmi célok"-at felmondtuk, megszűnt a Monarchia is, vezetőváltás történt.....mégse lett előnyös béke, nem bántak velünk másképp és még meg is szálltak minket.

Logikád hibás.

Te is nagyon jól tudod hogy aki gyengeséget mutat az megfingatják annál jobban ilyen helyzetben!

A háború okától függetlenül: Zelenszkij nem tehet mást, folytatja.
Különben orosz megszállás lesz és Belaruszt csinálnak az országból.
Vagy megpuccsolják mint Horthy-t, jön egy másik vezető és megy tovább a háború....
Szar kilátások, de ez van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 14:34:57

@Gery87:

Horthynak nemigen volt ilyen opciója. Nem volt lehetőség kimaradni a háborúból. Lám, a környéken senki se maradt ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 14:36:51

@Gery87:

"mi garancia van arra hogy utána tartós béke lesz?"

Semmi.

2 mód van tartós békére:
- a nyugat legyőzi Oroszországot, s Oroszo. képtelen lesz bármire is,
- Kijev elfogadja a Majdan előtti statusquót, hogy semleges állam, s nem lesz a nyugati szövetség része.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 14:37:26

@Gery87:

"Magyarország is önként kiürített területeket az antantnak, békét akart, mi lett az eredménye?"

Más helyzet volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 14:39:37

@Gery87:

"Szar kilátások, de ez van."

Ezért nem szabad álérvek alapján háborúzni. Mert aztán nincs kiút.

Hitt az ukrán vezetés Amerikának, nem véve észre, hogy Amerikának nem érdeke a minden áron való nagy-ukrán álmok megvalósítása.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2024.04.18. 14:40:44

Ha annyit mondott volna az első nap hogy amcsiknak hogy "taxit küldjetek ne fegyvert"

- senki se hal meg
- senki se menekül el /zeli sleppjén túl/
- nem lesz szétlőve egy város sem

Nincs az az oroszbarát kormány ami ekkora kárt okozott volna ukrajnának mint zelenszkijék azzal hogy képtelenek belátni a politikai realitásokat. Az egész háború csak azért zajlik hogy a nato benn maradhasson, egyébként se ukrajna se az ukrán emberek élete nem lett volna veszélyben ha orosz érdekkörbe kerül az ország, mint belarusz.

Gery87 2024.04.18. 15:32:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ukrajnának sincs más opciója, vagy a nyugat, vagy jön a Belarusz helyzet.

Gery87 2024.04.18. 15:33:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kijev elfogadja a Majdan előtti statusquót, hogy semleges állam, s nem lesz a nyugati szövetség része."

Ez már nem tartható. Az új variáció: Belarusz állapot, csonkított területtel.

Gery87 2024.04.18. 15:37:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem más annyiban hogy háború volt, az ellenség nem akart "leállni", célja a területszerzés.
Mit kell tenni? Feladni?

Pont azt várod el Zelitől amit Károlyiban annyira utálnak a jobbosok!
Bízzon az ellenség jóindulatában, álljon le és cserébe reméljen egy méltányos igazságos békét.

Gery87 2024.04.18. 15:40:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom feltűnt e de a háborút az oroszok kezdték.
Ettől még persze az ukrán sovinizmus nem lesz jó meg helyes!
Dönthettek volna másképp, más eszközökkel is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 15:44:38

@Gery87:

Korábban volt. S még most is van, csak kicsit kevesebb területtel.

Rossz lóra tettek, most fizetnek. Van ez így.

Gery87 2024.04.18. 15:45:01

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Sajnos a helyzet reménytelen volt.
A szovjetek utáni hatalmi vákuumba idő kérdése volt mikor nyomul be/vissza vagy a nyugat/USA vagy a Putyini erősebb Oroszország.

Köztes út nincs.

-A ruszkiknak ez a "közel-külföld" előbb-utóbb meg akarják szerezni, befolyási övezetté akarják tenni.
-A nyugati tőke meg telhetetlen és mindet akar mindenhol....nem fog "parlagon hagyni" egyetlen piacot sem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 15:46:08

@Gery87:

Eleve nem volt területet akaró ellenség. Ezt a heluzetet az ukrán vezetés csinálta.

Ha nem lett volna puccs, ma a Krím is ukrán lenne.

Gery87 2024.04.18. 15:46:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem a korábbi helyzet már restaurálható.
Akárki győz, Ukrajna helyzete rosszabb lesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 15:49:45

@Gery87:

Dupla vagy semmit játszottak, s semmi lesz a vége.

Van ez így. A palesztínok is ezt csinálták.

S jól van ez így. Senkinek se érdeke egy Nagy-Ukrán Birodalom. Történelmileg is abszurd ötlet, meg minden más szemszögből is.

Gery87 2024.04.18. 15:52:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Imperialista tőkés gecik vannak mindkét oldalon.
Számít ki kezdte?

Ha az I.Vh-t a britek kezdik, de a végkimenetel ugyanaz, akkor ez számított volna?
Nem.

Gery87 2024.04.18. 15:53:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom most mit értesz "Nagy-Ukrajna" alatt.
Területet nem akartak szerezni!

A gond az volt hogy a meglévő határokon belül baszakodtak.

Gery87 2024.04.18. 15:55:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A palesztinok be lesznek idővel darálva mindenhol.
Jelenleg Gázában, aztán idővel egész Izraelben.
Népirtás zajlik, mert együtt élni nem tudnak. Két dudás egy csárdába...
És annyira nem fontosak ők senkinek, még az araboknak se, hogy komolyan bármit tegyenek ellene, értük.
Erre rájöttek a zsidók.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 16:01:41

@Gery87:

Amerika sajnálja, hogy a 90-es években nem likvidálta Oroszországot. Akkor erre persze oka volt, nem jóságból lépett így.

De azt hitték, Oroszo. nem lesz képes ismét független hatalom lenni.

Tévedtek.

Azóta igyekeznek a dolgokat valahogy visszacsinálni. Csecsen háború, grúz háború, most ukrán háború.

Eddig az oroszok mindig csak erősebbek lettek a háborúkból, most is ez várható.

A két oldal nem ugyanaz, tévedsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 16:02:46

@Gery87:

A 90-e évek elején túl nagy terület lett náluk. Erre semmi ok. Érdemes lefaragni belőle.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.18. 16:04:18

@Gery87:

Mert más helyzet. Nem képesek a zsidók az egészet megoldani. De a palesztínok súlyos hibát követtek el a legelején, amikor pedig megegyezhettek volna.

Tapi2021 2024.04.18. 17:57:24

Pontosan!

Ahogy a béketárgyalás, megállapodás is szavakból áll!

És ez lesz a vége mindenképp - gondolom nem a végtelen háború -, csak a "szavak döntik el", hány tanárnak, ácsnak, orvosnak, ügyintézőnek, sofőrnek, targoncásnak, ... gyereknek, nőnek, öregnek KELL még addig meghalnia!

Addig, amíg kimondják, leírják a megfelelő szavakat.

Wildhunt 2024.04.18. 18:02:45

@Gery87: Ukrajna a nyugatnak nem kell.

Tapi2021 2024.04.18. 18:05:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igen. Az USA addig babrált Oroszország KÖZVETLEN határainál, addig feszítette a húrt, amíg el nem szakad! Ezért van az, ami van. (És még az "elemzőik" meg is jósolták, hogy el fog szakadni! "Oroszország támadni fog, agresszor lesz!" Hűűűű, de nehéz volt.)

Pedig az oroszok sok babrálást lenyeltek előtte, a NATO keleti bővítéseit, az amerikaiakat Lengyelországban, Romániában, a Balkánon... De Ukrajna kicsit más az oroszoknak.

Ott nem kellett volna ennyire babrálni. Csak, hát a vérszem. Meg az, hogy LESZARJÁK!, mit okoztak EURÓPÁNAK, az ukránoknak!

Ők hatalmi, geopolitikai és pénzügyi szempontból is köszi, jól vannak. Cui prodest?

Tapi2021 2024.04.18. 18:09:11

@Gery87: "Ez már nem tartható. Az új variáció: Belarusz állapot, csonkított területtel."

Ukrajnának volt választása! 2014 és főleg 2022. februárja előtt. Választottak. Ezt.

Tapi2021 2024.04.18. 18:13:10

@Gery87: "Nem más annyiban hogy háború volt, az ellenség nem akart "leállni", célja a területszerzés."

Az oroszoknak semmi ilyen terve, szándéka nem volt 2014-2022 előtt!

Több gázt akartak eladni Európának... És az őket megillető jogokat a sok milliós orosz (magyar) kisebbségnek Ukrajnában. Meg katonai semlegességet, hogy az ellenségük ne telepíthessen rakétákat pár száz kilométerre Moszkvától...

Talán figyelni kellett volna a talán jogos orosz igényekre is!

Tapi2021 2024.04.18. 18:16:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Afganisztán - az orosz - sem csak úgy lett, mert az oroszok nagyon szerették volna!

Boldeone2 2024.04.18. 19:08:10

@Tapi2021: És az őket megillető jogokat a sok milliós orosz (magyar) kisebbségnek Ukrajnában"

Hagyjuk már ezeket a bullshit- narratívákat! Putyint és szilovik elitet semmi nem érdekli a hatalmon-, meg azon kívül hogy minél nagyobb volt birodalmi területet raboljanak össze! ! Szerinted kiket öldökölnek a front másik oldalán? 90-60-30% - ban orosz származású embereket, az ő házaikat, iskoláikat, kórházaikat rombolják..
Putler miatt százezrek halnak nemcsak ukrán, hanem orosz oldalon is, ezt a diktátort nem érdekli semmi! Pusztulnia kellene!

ZorróAszter 2024.04.18. 21:37:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@Gery87:

Milyen könnyen elfelejtődik, hogy ezt a háborút is Amerika nyerte: megerősítette a világ fejecskéjében, mennyire fontos hogy az amerikai támaszpontok és az amerikai hadsereg ott legyenek a világ minden pontján.

Arra az esetre, ha esetleg valamelyik ország módosítani akarna a koncessziós szerződésen, vagy a természeti kincsei kiaknázására létrehozott amerikai közös vállalat működési feltételein, stb.

Mert ugye amit nem rág bele a propaganda a polgárok szájába, az nincs is.

Gondolkodni maguktól - média és propagandakiadványok nélkül - Isten ments! Egy bitet se.

Még megártana.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2024.04.19. 00:37:06

@ZorróAszter: amerika így is úgy is nyert, megy mindenki fegyvert vásárolni.

Csak arra kell ügyelniük Ukrajna ne kaphasson olyan technikából amit ők még el akarnak adni, mert eddig minden nyugati csodafegyvert kilőttek az oroszok.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2024.04.19. 00:42:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pontosan, az oroszok az elején nem akartak területet foglalni. 2015 után az ukrajna keleti szélén áthaladó rosztovi vasúti fővonalat áthelyezték ukrajna határain kívülre pedig seperc alatt annektálhatták volna. De aztán belátták Ukrajna esetében előbb utóbb minden ellenséges nato terület lesz. Tehát nem volt más opciójuk mint lépni.

Tapi2021 2024.04.19. 08:27:16

@ZorróAszter: "Milyen könnyen elfelejtődik, hogy ezt a háborút is Amerika nyerte: megerősítette a világ fejecskéjében, mennyire fontos hogy az amerikai támaszpontok és az amerikai hadsereg ott legyenek a világ minden pontján.

Arra az esetre, ha esetleg valamelyik ország módosítani akarna a koncessziós szerződésen, vagy a természeti kincsei kiaknázására létrehozott amerikai közös vállalat működési feltételein, stb."

Így van. Csak sokan ezt nem akarják érteni. Pl. Boldi sem. Itt egy igazi aktor/mozgató van a háttérben: az USA.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.19. 08:49:14

@Tapi2021:

Összeveszett egymással ott a komcsik 2 frakciója, s Moszkva beszállt ebbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.19. 09:07:41

@Gery87:

Így igaz.

Viszont napjaink fő háborús uszítói a liberálisok, s az ő haderejük a NATO.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.19. 10:35:28

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: de még csak ezt sem kellett volna. Az egyik huszti utca vadonatúj névadóját kellett volna elküldenie az anyjába.

karpatalja.ma/karpatalja/kozelet/boris-johnsonrol-neveztek-el-egy-utcat-huszton/

de állítólag már Rishi Sunak utca ez. Huszton, Szent László király vára alatt.

Tényleg nem létezik magyar nemzet, csak magyarul beszélő nép, mert ezt öntudatos ember nem tűrné el.

Tapi2021 2024.04.19. 11:33:16

@Deak Tamas: "Tényleg nem létezik magyar nemzet, csak magyarul beszélő nép, mert ezt öntudatos ember nem tűrné el."

Csinálhatnánk azt, hogy....

Gery87 2024.04.19. 14:07:27

@Wildhunt:

ó dehogynem.

@Tapi2021:

"Talán figyelni kellett volna a talán jogos orosz igényekre is!"

Voltak érthető igényei a náciknak is pl a szudétanémetek jogait illetően, vagy a Rajnántúl demilitarizálásának megszüntetése kapcsán.....de ugye ettől még nem lesz jogos hogy bevonulunk és a vége a dolgoknak a cseh-morva protektorátus?

Egy dolog a jogos sérelem, a valós elnyomás....meg más hogy ezt kihasználva ürügyként, magunk is azok leszünk.

Tapi2021 2024.04.19. 14:14:27

@Gery87: Ez igaz, de mivel a jogos (biztonsági és nemzetiségi) igényeiket IS magasról leszarták...

Melyik nagyhatalom tűr sokáig, mindent el?

Olyan biztos volt, hogy elszakad a cérna, mint, hogy reggel felkel a nap. Csak a pontos ideje volt kérdés. A Bloomberg, meg az USA külügy, el is számolta pár héttel...

GyMasa 2024.04.19. 15:11:25

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:
Az egész háború célja az oroszok megt9rése, feldarabolása és az USA karavalytőke pozícióba helyezése, az orosz nyersanyagok feletti hatalom átvétele lett volna.
Kb. visszahozni a(z USA számára) dicsőséges Jelcini korszakot.
És, utána kihazsnálva a "demokráciaexportált," "Nyugatbarát, orsoz vezetést" a lehető legnagyobb szeletet kihasítani az orosz erőforrásokból, hogy azok az USA pénztárcáját gazdagítsák.

GyMasa 2024.04.19. 15:22:20

@Tapi2021:
Én minden nap egyre jobban afelé hajlok, hogy Ukrajna ténylegesen is meg fog szűnni, mint szuverén ország ennek az egésznek a végére.
Igazáből az lenne a legjobb az EU-nak, meg a NATO-nak meg az oroszoknak is.
- AZ EU-nak nem kell betartania az eléggé elhamarkodott ígéretei, miszerint felveszik az erre tökéletesen alkalmatlan Ukrajnát az EU-ba
- A NATO-nak is jó, tulajdonképpen, hiszen, így ZÉRÓ plusz befektetett erőforrással is elérte azt, hogy közvetlenül is szomszédos Oroszországgal
- És, az oroszoknak is jó, hiszen megszűnik az a folyamatos fenyegetettség, amit Ukrajna jelentett és, szerintem mindig is jelenteni fog rájuk nézve. (Itt most tipikusan pont arra a kijelentésre gondolok, miszerint "az oroszok csak azért akarnak tűzszünetet, hogy megerősödhessenek, és akkor megint támadjanak", ami ugye egy baromság, hiszen pont az Ukránokra igaz ez a kijelentés! Ők azok, akiket a háttérből az angolszász országok tüzelnek és pénzelnek erre a háborúra. És, ez addig egy örökös kockázat lesz, amíg az USA be nem fejezi a kavarást a háttérben.
Az orosz érdek most az, hogy addig üssék a vasat, amíg az meleg, és a lehető legjobban megnyomorítsák Ukrajnát.
- Egy oroszbarát bábkormánnyal az a baj, hogy a CIA nem fogja hagnyi a Majdan v3.0 szervezését, tehát, szinte kizárt, hogy valaha is stabil lesz egy ilyen kormány emiatt
- Egy demokratikusan megválasztott kormány, az jó eséllyal egy Zselé v2.0 lenne, mert azt a CIA egészen biztosan vagy ő maga szervezné meg (Lásd, ugye Nuland telefonbeszélgetését, amiben "összeállították a leendő Ukrán kormányt), vagy, ha ez nem sikerülne enkik, akkor addig fúrnák, ameddig meg nem bukik és nem tudják a saját embereiket odaültetni.
- Theát, marad Ukrajna teljes feldarabolása, az oroszok lakta részek Oroszosrszághoz csatolása, a maradéknak a felosztása és Lengyelországhoz, Magyarországhoz és Romániához való csatolása.

GyMasa 2024.04.19. 15:25:26

@ZorróAszter:
Amerika nem "nyert" lófaszt sem!
Az amerikai gigacégek (fegyverlobbi, plusz BLackrock, meg az energiacégek) azok igen, csakhogy ebből maga a nép semmit sem létott, mert nekik is dupolájára dárágult a benzin, meg az élalmiszerek.

GyMasa 2024.04.19. 15:29:18

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:
Igazából, még a 2022-es, Isztanbuli béketervben is az szerepelt, hogy az Ukránok megtarthatják a Donbaszt, csak autonómiát ekllene adniuk nekik.
Egyedül a Krím volt az, amit megtatottak volna, de az több szemőpontbúl is teljesen érthető.
- A Krím SOHA nem volt és ma sem Ukrán terület
- Az oroszok többségben vannak
- Ott van az oroszok egyetlen melegtengeri kikötője, ami eléggé visszás lenne, ha Ukrán kézen lenne (még egy "barátságos Ukrajna" is problémás, nemhogy egy mostani, teljesen és agyatlanul ellenséges)

0dzsud0 2024.04.19. 22:48:16

@Gery87: "Nem tudom feltűnt e de a háborút az oroszok kezdték."

Nem akarok áldozathibáztató lenni, de mi a fenének kell úgy viselkedni, mintha az orosz támadástól indult volna az időszámítás? Mintha nem lett volna semmi előzménye? Az azért nem egészen úgy működik, hogy bármit szabad következmények nélkül, mert ha az erősebb lendíti az öklét, azonnal lehet mutogatni az "agresszorra"...ezt mintha következetesen elfelejtenéd te is és mindenki, aki hozzád hasonlóan érvel. A helyzet az, hogy az ukránok előtt is világos kellett, hogy legyen, hogy mik azok a lépések, amik az eszkaláció és mik azok, amelyek a béke felé visznek. Nem az utóbbit választották és belefutottak az orosz hadseregbe, a világ harmadik hatalma megtámadta őket. Szar ügy...de nem a semmiből jött, nagyon nem.

0dzsud0 2024.04.19. 23:02:50

@Gery87: "Nem minden konfliktus usa ármánykodás ám:)"

Mondjuk nagyot nem kockáztat, aki mindenre ezt tippeli be, olyan, mintha azt mondaná, hogy "az ókori görögök már megmondták"...csak néhány esetben nem lesz igaza. :)

0dzsud0 2024.04.19. 23:09:48

@Boldeone2: "Egy beteg állat, mondjuk már ki!' - ezen a szinten van a gyermeki felfogásod.

Gery87 2024.04.20. 10:52:00

@0dzsud0:

Az USA 30 éve a vezető hatalom, világcsendőr, valóban benne van a keze rengeteg mindenben.
De azért nem kell a helyi kocsma verekedését is a CIA-ra fogni.

ZorróAszter 2024.04.20. 22:54:09

@GyMasa:

"Amerika nem "nyert" lófaszt sem!
Az amerikai gigacégek (fegyverlobbi, plusz BLackrock, meg az energiacégek) azok igen, csakhogy ebből maga a nép semmit sem létott, mert nekik is dupolájára dárágult a benzin, meg az élalmiszerek."

Eddig is ez volt.

Annak vége, hogy a Nyugati polgárokat lekenyerezik hogy tudják, kire kell szavazni.

A Szovjetunió bukása óta mehetnek az anyjukba. A nagytőkének immár nincs kitől-mitől félnie.

Ez szokott lenni a vesztük egyébként.

GyMasa 2024.04.21. 11:41:45

@ZorróAszter:
"Eddig is ez volt."
Trump alatt nem ez volt.
Itt van pár bizonyíték arra, ahogy az USA-ban szemérmetlenül hazudik a "szabad" ssajtó:
www.youtube.com/watch?v=j4B8Ka7gAGo
Itt a grafikonokból nem az látsszik, hogy ugyanez lett volna Trump alatt.

ZorróAszter 2024.04.21. 14:32:50

@GyMasa:

Az amerikai nagytőkének nincs politikai meggyőződése.

Azt a bábfigurát kapják elő, aki az aktuális terveikhez épp megfelelőbbnek látszik. Trump ugyanúgy az ő bábjuk, mint Biden vagy az összes többi.

Ha meg időközben változik a szempont, akkor a kommunistafaló Nixont küldik Kínába Maohoz kibékülni, vagy a szuperliberális szuperengedékeny Obamával játszatnak 3l héjja/náci szerepet.

Az amerikai propaganda meg mindig permanens géppuskatűzszerű hazudozásorkán.

Bárki is épp az állítólagos célpontja és látszólagos kedvezményezettje.

Egyetlen eszköz van ellene, hogy egy szavát se hisszük el soha. Azt se amit kérdeznek. És hogy ezt mindenkinek el is mondjuk.

De ha mi lennénk a többség ezzel, akkor helyette jönne a Gestapo, a célzott likvidálások, halálbrigádok, a napalm és a többi immár nyíltan minden szépítgetés nélkül.

GyMasa 2024.04.21. 20:32:18

@ZorróAszter:
Ezt most mire válaszoltad?
AZ egy hülyeség, amit leírtál,hogy "Az USA nyert az Ukrán háborún", mert NEM az USA népe nyert rajta, hanem USA kötődésű óriásvállaltok.

vasútihíd 2024.04.21. 20:46:07

@GyMasa: pedig kisember is nyerhet még európában is. az én bérem vagy főleg az egyéb juttatásaim annyira megugrottak egy közvetett orosz beszállítókent működő cégnél hogy ha még pár évig elhúzódik a konfliktus akkor úgy számolom mondjuk úgy három év múlva relative fiatalon családostul nyugdíjba vonulhatok.
a jövedelmembe mondjuk a cégbe fektetett pénzből származó jussom is benne van ami nem éppen kisemberhez méltó de legalább az igaz jót támogatja a cég úgyhogy nincsenek lelki problémaim miatta. pláne most hogy az amerikai kongresszus megszavazni látszik hatvan milliárd dollárt az ukránoknak azaz még egy darabig valószínőleg lesz igény a szolgáltatásokra és beszállítókra a másik oldalon is.

ZorróAszter 2024.04.22. 00:13:02

@GyMasa:

Az a hülyeség, amikor maga USA alatt az Amerikai Egyesült Államok népét érti.

"Az USA nyert az Ukrán háborún",

És mintha olvasási és szövegértési problémái is lennének.

GyMasa 2024.04.23. 19:37:40

@ZorróAszter:
Most komolyan el kell magyarázni?
A háború érintettjei az USA, az oroszok, az ukránok és a többi csicskanép, akik az USA füttyére táncolnak.
Nos, ezek közöl, mivel az USA rángatja a szálakat, így az USA, mint résztvevő az egésznek a haszonélvezője.
Ilyen értelemben használtam az "USA"-t mint entitást.
Ettől függetlenül, a valódi nyertesei csak egy igen szűk rétege magának az USA-nak, mert a nép ott is szopik emiatt az egész miatt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.25. 13:25:04

@Tapi2021: hogy a külügyminiszter kiad egy közleményt ennek apropóján hogy miért is vannak a magyar kisebbséget sértő utcanevek
- hogy a helyi magyar közösség kiad egy közleményt ugyanerről
- hogy elkezdjük végre ukrán nyelven is megírni a környék valós történetét
- hogy az itthon az ottaniakat oroszozók meg ukránozók arcában érkezik egy palacsintasütő

és még írhatnám reggelig.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása