magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Választási előrejelzés

A Medián előrejelzése:

Ha az az eredmény igaz, ez a következő mandátumarányt jelenti:

  • Fidesz: 11,
  • Tisza: 6,
  • DK: 2,
  • Kétfarkú: 1,
  • Momentum: 1.

Viszont ezek közül csak az első 3 biztos, a többi hibahatáron belül van. A hangulatot érezve (távolból ez még jobban is jön át), szerintem az eredmény kicsit más lesz. A Momentum nem tudja mit csináljon, le fog esni, a DK viszont tudja mit csináljon és csinálni is fogja, fel fog menni. S a Mi Hazánk is fel fog menni picit, éppen a bejutás fölé.

Szerintem tehát:

  • Fidesz: 11-12,
  • Tisza: 5-6,
  • DK: 3-4,
  • Mi Hazánk: 1-2,
  • Kétfarkú: 1.

Alapvetően pozitív. Hiszen ez feles Fidesz-többség, bónuszként meg megszűnik a Momentum, az MSZP, s a Párbeszéd.

120 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3018394343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0dzsud0 2024.05.03. 07:31:43

"bónuszként meg megszűnik a Momentum, az MSZP, s a Párbeszéd."

Úgy legyen! Ez már jelentős tisztulás lenne.

Gery1987 2024.05.03. 10:06:45

@0dzsud0:

Igen, de rátok nézve hosszú távon ez nem hoz jót.

Elfogynak a kis szerencsétlen ballib pártok amiken lehet röhögni, meg lehet őket árulózni.
Az MHM ugye tabu, A Tisza Párt, ha valóban ilyen erős már nem annyira összegyurcsányozható, bár sorosozható...
Viszont az hogy "fogy a krumplileves" nem felétek billenti a mérleg nyelvét és persze lehetnek még fideszesek a belső körből akik majd elkezdenek a meglévőn marakodni, mert nem jön a lóvé...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:12:09

@Gery1987:

Egyelőre szuper a helyzet.

Talpramagyar lesöpri a "baloldalt", ott csak a DK marad, esetleg még a kétfarkúak.

A Mi Hazánk marad, ez jó.

Talpramagyar nem lesz képes elvenni a DK szavazóit, viszont szövetséget se köthet velük.

Mi a gond?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:12:47

@0dzsud0:

Főleg a Momentum halála lesz kellemes. Az MSZP nem számít.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 10:15:39

A Momentumot, ha jó emlékszem, ugyancsak valami 17%-ra mérték a választás előtt, és 3,9% lett belőle.
Nyilván értelmetlen ma már bármilyen közvéleménykutatást csinálni. Mindig rosszkor telefonálnak, a dolgozó ember elhajtja őket, a ráérő belpesti meg felturbózza a hülyeségeit, egyértelműen nem lehet levonni jó következtetéseket.

Gery1987 2024.05.03. 10:17:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A "gond" hogy a felmérések szerint MP mindenhonnan vesz el szavazókat...
Talán még a Fidesszel is helyet cserélhet.
De előbb még nem lesz meg a kétharmad.
De meglátjuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:20:58

@Gery1987:

Ezek ballib álmok.

Nem ezt mutatja a hangulat.

A tábor alapvetően:
- aki egyformán utálja Orbánt és Gyurcsányt,
- aki kisebbik rosszként szavaz a ballibekre, de egyébként nem imádja őket.

Gery1987 2024.05.03. 10:24:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Honnan tudod milyen a hangulat?
Nem Bulgáriában mérik:)

Gery1987 2024.05.03. 10:25:39

" tábor alapvetően:"

Na, ez a kétfajta szavazóbázis a jövőben növekedni fog..

- az összefogás már hiteltelen..
- egyre szarabbul élünk.

0dzsud0 2024.05.03. 10:38:21

@Gery1987: Nem probléma, ha elfogynak a hazaáruló, kártékony csicskák, akik ellenünk dolgoznak Brüsszelben és lesz életképes alternatíva, akkor az sem probléma, ha jelentősen gyengül a Fidesz, vagy le is váltjuk. Hajrá! Szeretnék végre életképes pártokat látni versenyezni és valódi küzdelmet tapasztalni.

Gery1987 2024.05.03. 10:39:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:)
Persze, mert az Origó meg a Mandiner meg a belterjes faszbuk csoportok kommenthuszárjai azok pontos hangulatjelentés adnak?:)

Egyvalamit nem tudsz....kimenni az utcára.

Ti mondjátok mindig hogy a közvéleménykutatás nem megbízható, mert az emberek nem őszinték egy idegennel, nem mernek telefonon beszélni erről, vagy direkt fals álláspontot mondanak...
Ennél az "utca, a meló, a kocsma, a családi ebéd,a váró..." egy fokkal megbízhatóbb, olyanod viszont nincs.

0dzsud0 2024.05.03. 10:40:18

@Gery1987: "A "gond" hogy a felmérések szerint MP mindenhonnan vesz el szavazókat...
Talán még a Fidesszel is helyet cserélhet."

Szerintem ilyen felmérés vagy nem született, vagy durva félreértésben van, aki ezt hiszi. A számokon épphogy az látszik, hogy ellenzéki átrendezősés történik, a Fidesz meg "mélyponton" van 45-46%-kal...ez nem a fideszes szavazók elhódítása, hanem egy vicc.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:40:59

@Gery1987:

Mandineren nem olvasok kommenteket kb. másfél éve. Nincs rá időm.

Origót átlag havonta egyszer olvasok.

Nem vagyok tagja egyetlen FB-csoportnak se.

FB-kommenteket olvasok időnként, egyes médiák profilja alatt.

0dzsud0 2024.05.03. 10:42:08

@Gery1987: "Ennél az "utca, a meló, a kocsma, a családi ebéd,a váró..." egy fokkal megbízhatóbb, olyanod viszont nincs."

Ez visszatérő tévedésed, sajnos nem igaz, ellenben nem hibáztatlak érte, valóban rendkívül félrevezető és meggyőző tud lenni a saját környezetünkben tapasztalt "közhangulat". Csak ez ugye attól egy buborék, semmi köze az objektív mérésekhez.

Gery1987 2024.05.03. 10:44:22

@0dzsud0:

Bizonyára arányaiban az ellenzéktől több ember ment el, de ez nem jelenti hogy a fidesztől nem vesz el, csak azt hogy kevesebbet...

Állítólag valami 1 millió szavazó hagyta ott a fideszt, ment át bizonytalanba...
onnan is mehetnek a Tiszába..

Gery1987 2024.05.03. 10:45:48

@0dzsud0:

Nem tökéletes ez sem, de jobb mint egy akármiylen megrendelésre készülő felmérés, ami minden csak nem objektív...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:58:05

@Gery1987:

Meglátod majd. Az én jóslatom közelebb lesz a valósághoz, mnt a ballib álmok.

Gery1987 2024.05.03. 11:05:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem vinni fog el szavazókat a Fidesztől is idővel.

ZorróAszter 2024.05.03. 11:05:20

Ha megszűnnének túlságosan átlátható lenne, hogy Magyarországon egy hazaáruló kollaboráns kormány működik a német tulajdonban lévő médiák és a német nagytőke által hatalomra juttatva.

És azóta a német tulajdonban lévő sajtó/média miatt a politika és a média közelébe se kerülhet aki nem a gyarmattartóink érdekeit szolgálja a saját népe ellenében, a saját népét elárulva.

Boldeone2 2024.05.03. 11:06:23

Az a fő, hogy a Fidesz 13 mandátum alá fog kerülhet, tehát ugranak az európai álmok. Eddig ugyanis 13 képviselőjük volt
A Momentumra fognak sokan szavazni, látván az előzetes számokat, mert akkor lehet a legjobban kimaxolni az eredményeket
Donáth Anna és Cseh Katalin sokat tettek az Orbán- rezsim lebontásáért

A lényeg: lefelé tartó spirálban a Fidesz. Orbán kapott egy méltó kihívót, aki éppen olyan hatalomvágyó, csak sokkal fiatalabb, jobb képű kiadásban

A fidesz az öregek és tanulatlanok pártja lesz, jobban mint eddig

Boldeone2 2024.05.03. 11:12:54

Igen, kb 1 millió ember elmozgatható a Fidesztől még. Ők azok, akiket annyira nem fertőzött meg a százmilliárdos közpénzből folyó állami propaganda
Jellemzően a városok, kisvárosok kispolgársága, akik sok szenvedést kaptak az elmúlt években ( tanárok, EU - dolgozók) a megélhetési válság is őket érinti jobban

Olyanok is lesznek, akiknek a fidesz nácisága már kevés, így a Mi Gatyánkra szavaznak...

Meglepetést várok. Úgy tűnik, a nácizmus bukik Európában, AFD- kémbotrány, stb...

Boldeone2 2024.05.03. 11:14:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A trend a lényeg. Ha azt látják Orbán már gyengül itthon, akkor kevesebb tekintélye lesz kint
Számítanak a számok

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 11:38:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig érdemes néha, össze szoktam vetni az itteni kommentelőkkel. A mandilis kommentelők biztos hogy lényegesen idősebbek, a számarányhoz képest minimális az elmebeteg és az antimagyar kommentelők száma, viszont lényegesen magasabb a proliirigy és a bérkommentelő.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 11:39:45

@Boldeone2: már azt hittem nem írsz ide többet, jobb is volt. Majd elcsendesedsz június után megint.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 11:41:02

@Boldeone2: az EU-s dolgozóknak Magyarországon szenvedést hozott az utsó 14 év? Miket nem beszélsz már.

euemployment.eu/how-much-do-eu-officials-earn/

_Neville 2024.05.03. 11:59:32

Engem nagyon meglepne, ha a Mi Hazánk nem jutna be, azért van egy masszív táboruk, és jellemzően mindig alulmérik őket

_Neville 2024.05.03. 12:04:46

@Boldeone2:
"Az a fő, hogy a Fidesz 13 mandátum alá fog kerülhet, tehát ugranak az európai álmok. Eddig ugyanis 13 képviselőjük volt"
Ne haragudj, de úgy mégis, és akkor mi van? :D Mi a jelentősége annak, hogy 13 vagy 11 fideszes mameluk van abban a parlamentnek csúfolt, túlfizetett politikai roncslerakattban?

Boldeone2 2024.05.03. 12:04:57

@Deak Tamas: Szinte mindent az EU- nak köszönhet az ország, nem Orbánnak, de így is szegényház

Mindenhol azt írják, hogy Románia utolérte Magyarországot

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 12:07:45

@Boldeone2: az jó lenne, hiszen akkor megindulhat a magyar kivándorlás Erdélybe. Jönnének vissza Nyugatról és mennének oda.
Szegényházat te még képen sem láttál, de élőben akár már a kürtösi román sas elhagyása után láthatsz egy rakatot.

Boldeone2 2024.05.03. 12:10:01

@_Neville: A politológusok azt mondják, hogy a trendek számítanak. Orbán ugye egy kerékkötő Európában, így ha gyengül, az rontja a pozícióit, a tárgyalási alapot

De, ami sokkal fontosabb: egy gyenge szereplés meggyengíti a belső bizalmat

Az ilyen rezsimek sok esetben belülről kezdenek el rohadni, lsd kegyelmi ügy. Novák Katalin volt a fidesz legeladhatóbb és ma legképzettebb embere
Ez komolyat ütött...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 12:13:02

@_Neville: sajnos a két vihogó luvnya esete nagyon is jól mutatja, hogy ez nem csak gittegylet.
Ha megint a Trianon előtti helyzetbe kerülnénk (amire minden nappal egyre növekvő esély van) megint az lenne, hogy az ott elhangzottak számítani is fognak.

library.hungaricana.hu/hu/view/NOGM_SK_2008_Szivvel_es_tettel/?pg=328&layout=s

"Meunier politikai éleslátását egyébként jól jellemzi, hogy ugyanezen beszélgetés során arra a kérdésre, hogy a franciák tudják-e, hogy Magyarországon őket teszik felelőssé az új határokért, valamint, hogy nem félnek-e a német revanstól, azt válaszolta, hogy tudatában vannak cselekedeteik következményeinek. A tábornok beszélgetőpartnere szerint: „Tudják, hogy mihelyt Németország erre [a revansra] képes lesz, mi [magyarok] újból csak hozzájuk szegődünk, ezért érdekük minket annyira gyengíteni, amennyire csak lehet." (Vö. MOL K 51 1. cs. "A" dosszié, 177/ hat. sz., Dormándy 1921. szeptember 22-i jelentése.) "

Boldeone2 2024.05.03. 12:13:36

@Deak Tamas: Nem régen voltam Nagyváradon, Lotus plaza...Jómódot láttam...Kicsit a külváros pusztultabb mint Debrecenben, de már nem olyan sokkal...

Bezárt üzlet szinte nincs a belvárosban, nem Magyarország, pezseg az élet. Nyilván erőn felül költenek fogyasztásra, de láthatóan működik

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 12:19:28

@Boldeone2: persze hogy az egyik legszebb magyar szecessziós városban jómódot láttál, úgy egyébként bárhol pezseg az élet mint Váradon.
Mondjuk az sokat elárul hogy plázák alapján itélkezel, az alapján Magyarország még mindig fényévekkel vezet, a plázák méretében, választékában is. Éppen elég sok van itt belőle, több mint elég, és azokban itt is pezsegnek a galeriankik.

ZorróAszter 2024.05.03. 12:20:22

Mindenki akit Magyarországon a német kézben lévő sajtó támogat, a Mediaworks, RTL csoport és a többi, az mind kollaboráns hazaáruló, a magyar nép esküdt ellensége.

A tevékenységükből is ez látszik.

Nevem senki. 2024.05.03. 12:32:38

Ez a tippem:

Fidesz 12
DK 3
Tisza 3
Mi haz 3

Gery1987 2024.05.03. 12:42:01

@Deak Tamas:

"viszont lényegesen magasabb a proliirigy és a bérkommentelő."

Te is köztük vagy Drakul..

ZorróAszter 2024.05.03. 12:51:41

@Deak Tamas:
@Gery1987:

"viszont lényegesen magasabb a proliirigy és a bérkommentelő." ...

Mondja mindezt Weisz néni sok szép smukkjának és lakásának árpádsávos "örököse".

:o)

alöksz róz 2024.05.03. 13:42:34

@0dzsud0: "Ez visszatérő tévedésed, sajnos nem igaz, ellenben nem hibáztatlak érte" - pedig lehetne, ezt már én ha nem mutatkoznak előtte a fideszes szavazók (és egyértelmű fideszes többségű területen
lakik szerintem) akkor őbenne kell lenni valami hibának

alöksz róz 2024.05.03. 13:43:32

@alöksz róz: *ezt már én is mondtam neki, ha nem mutatkoznak előtte

2024 2024.05.03. 14:24:59

Miért a Medián az alap, amely állandóan mellélő? Miért kell elfogadni, hogy az a valós, amit az állít? Mikor számoltok le a Medián hamis nimbuszával?

Persze lehet és figyelembe is kell venni a Medián eredményeit is. Az egyes felmérések eredményeit érdemes átlagolni és abból következtetéseket, hellyel-közel valódi, ahhoz közeli népszerűségi adatokat levonni.

A pontosabb helyzetfelméréshez vegyük az Iránytű kicsit korábbi számait is az EP-választásra koncentrálva.

A biztos pártválasztók körében:

Fidesz: Iránytű 50 %, Medián 46%. Ekkora támogatottságnál majdnem hogy hibahatáron belüli eltérés. Tehát valahol közel az ötvenhez, azt éppen elérve tanyázik a Fidesz.

Tisza: Iránytű 26%, Medián 24%. Petike ott lehet valahol, igen. Minél több felmérés erősíti meg, annál bizonyosabb.

DK-mszp-Párbeszéd: Iránytű 10%, Medián: 9%. Nincs érdemi különbség. Mivel az mszp mostanra 1-2%-ra küzdötte le magát, a P pedig konzekvensen kimutathatatlan, ezek a számok gyakorlatilag a dékára vonatkoznak. Itt meg kell jegyezni, a DK sem 9%-on állt még néhány hónappal ezelőtt. Majd' a duplája volt a támogatottsága a választani biztosan tudók körében. A Tisza ha kiütni nem is tudja, a kevésbé elkötelezett szavazóit láthatóan képes volt magához vonzani.

Momentum: Iránytű 3%, Medián 5%. Nem jelentős a különbség, ebből még bármi lehet. Élek a gyanúperrel, hogy Hann Endrééknek muszáj volt a Momentumot a bejutási küszöb fölé mérniük, de ettől még Donáthéknak a bejutás (sajnos) valóban összejöhet.

Mi Hazánk: 3%, 4%. A párt valószínűleg nem jut mandátumhoz.

MKKP: 4%, 6%. Majd meglátjuk. Jönnek még felmérések és a népszerűségi mutatók még úgyis változni fognak.

A Momentum, az mszp és a Párbeszéd még nem szűnik meg. A dékával való együttműködés az önkormányzati választásokra i vonatkozik, képviselőkkel és polgármesterekkel fognak rendelkezni a következő ciklusban is. Az Országgyűlésben is ott vannak és az összefogás kényszere miatt borítékolható, hogy - amennyiben addig a DK nem omlik össze - valamennyi szoci és párbeszédes alakot képes lesz a hátán bevinni '26-ban is. Az mszp nem döglik meg, hanem élőhalott lesz, ki tudja még meddig. Ami valóban veszélyben van, az a Momentum.

Készülnek a következő felmérések, a Nézőpont is hamarosan közreadja friss számait. Az a Nézőpont, amit baloldalon lepropagandistáznak, pedig párthűség ide vagy oda: rendszeresen ő méri föl legpontosabban a pártok népszerűségét, ami a választásokon rendre vissza is igazolódik.

alöksz róz 2024.05.03. 15:20:40

@2024: "Élek a gyanúperrel, hogy Hann Endrééknek muszáj volt a Momentumot a bejutási küszöb fölé mérniük" - én meg arra gondolnék, hogy a bejutási küszöb alá kell mérniük, hogy emiatt csatlakozzanak az összefosáshoz.

0dzsud0 2024.05.03. 15:21:12

@2024: "Momentum: Iránytű 3%, Medián 5%. Nem jelentős a különbség, ebből még bármi lehet. Élek a gyanúperrel, hogy Hann Endrééknek muszáj volt a Momentumot a bejutási küszöb fölé mérniük, de ettől még Donáthéknak a bejutás (sajnos) valóban összejöhet.

Mi Hazánk: 3%, 4%. A párt valószínűleg nem jut mandátumhoz."

Ennyit azért vélhetően lejt a Medián, saccra pont fel kell cserélni, amit az MHM-re és a Nyomikra mér. Személy szerint remélem is, hogy végül így alakulnak majd az eredményej.

alöksz róz 2024.05.03. 16:39:05

@0dzsud0: lehet h már ezek a közvéleménykutatók is burokban vannak.
pl a medián a nekik szívesebben válaszolókat hívogatja, akkor abban a mintában több lesz a dékás

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2024.05.03. 18:50:06

@Gery1987: ennek a szavazásnak egy fő tétje lesz a ballib kispártok közül ki az aki életképes marad.

Komoly tét most nincs, nem az ország kormányzásárol van szó csak arról ki megy Brüsszelbe. A szavazók átszavazhatnak stratégiailag. Akármi lesz van még 2 év ogy választásig kitalálni hogyan tovább.

Volt fidesz szavazóként mondom hogy MP jó dolog, mert jobboldalra hoz be alternatívát, és hoz át szavazókat, ha népszerű lesz akkor is a hardcore ballibek jobban gyengülnek. Egyébként meg le lehet mérni milyen egy Orbán nélküli Fidesz2. A Fideszre is ráfért már hogy versenyhelyzetben érezze magát, mert az életképesebbé teszi, fasz kivan az egybites rogáni propagandával. Ha csak Rogán bukik az mar jo.

2024 2024.05.03. 19:36:58

@alöksz róz: Nem fognak csatlakozni. Már nem. Gyurcsány különben is meg akar szabadulni a Momentumtól, úgyhogy föl se venné őket a közös listára.

2024 2024.05.03. 19:38:10

@0dzsud0: Meglátjuk. Már csak egy hónap.

2024 2024.05.03. 19:46:07

@alöksz róz: Igen, nagyon hihető sztori. Valaki nyilvánosságra hoz egy régi elhallgatott bűncselekményt, aminek ő volt az elszenvedője, most egy hónappal a választások előtt.

Arra lehetett számtani, hogy mocskos kampány lesz, de ez mindenen túltesz.

Gery87 2024.05.03. 20:34:18

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

"Komoly tét most nincs, nem az ország kormányzásárol van szó csak arról ki megy Brüsszelbe"

Így van.

0dzsud0 2024.05.03. 21:30:41

@alöksz róz: Mondjuk ez mást semmire nem kötelez.

0dzsud0 2024.05.03. 21:52:59

@alöksz róz: Én kérdezhetném a linked láttán.

alöksz róz 2024.05.03. 22:41:01

@0dzsud0: hát akkor azt kérdezel amit akarsz.
szabadság van elméletileg

_Neville 2024.05.04. 04:48:33

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Nekem meggyőződésem, hogy totál kontraproduktív ez a primitív kommunikáció (olyan esetekben is, mikor értelmesen is el lehetne magyarázni, mert igazuk van!), és eléggé vakon vannak, ha azt hiszik, ezért szavaznak sokan a Fideszre.

Wildhunt 2024.05.04. 09:02:36

@alöksz róz: nem hiszem, hogy vádolhatnak politikust olyannal, amit te már nem tartasz hihetőnek.

Wildhunt 2024.05.04. 09:04:04

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: egy sértett selyemfiú a jobboldali alternatíva?

0dzsud0 2024.05.04. 09:23:06

@alöksz róz: Meg azt tudod, hogy kétharmad is...ugye? :D

alöksz róz 2024.05.04. 10:03:00

@Wildhunt: ez gyenge kísérlet, papám. attól függ, hogy melyik politikust és mivel vádolják.

gulyás gergelyről pl nem hinném el.

0dzsud0 2024.05.04. 12:52:19

@alöksz róz: Nyilván Gulyást nem pont ugyanez a vád illetné, konvertáld át! :) Amit Wildhunt írt, az ellenzékiek zömére elég validnak tűnik, ha fideszes politikus a vádlott. Nem ez a kínos, hanem a kettős mérce szokott az lenni (lásd metoo, ha Varga Judit vádolja meg az új messiást, ott már hopp, nem is kell bemondásra elhinni semmit, ez "összetett kérdés", meg az összes kapcsolódó debil kurvulás, amit Mérő Vera és a többi degenerált állat előad. :D)

GyMasa 2024.05.04. 14:15:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az msz(m)p de facto már vagy 8 éve halott, most csak utóléri a "de jure" is :-D

GyMasa 2024.05.04. 14:18:56

@Deak Tamas:
Én egy szavát sem hiszem el a közvéleménykutatóknak.
EZek a "remek" eredmények mind propagand megrendelésre készülnek, a CIA megbízásából. Ezzel akarják kihasználni a "győzteshez húzás" jelenségét.
(azaz, nagyon felülmutatják pl. a tisza pártot, hogy mégtöbben szavazzanak rá, akik majd gondolatban szépen megveregetik a saját vállukat, hogy "én megmondtam!" illetve a "győztünk!" felkiáltásokkal.

GyMasa 2024.05.04. 14:23:46

@Gery1987:
Csak te élsz egyre szarabbul...
Én nem ezt látom az ismerettségi körömben vagy a családomban.

GyMasa 2024.05.04. 14:29:56

@Gery1987:
Tudod mi nincs még általában?
HOgy ekkora változás állna be egyes politikai szereplők támogatottságában, bármiféle ok nélkül,
Főleg úgy nem, hogy azt csak az ellenzék közeli közvéleménykutatók "mérik meg" a többiek meg nem.

GyMasa 2024.05.04. 14:35:56

@_Neville:
Szerintem egészen biztosan be fognak jutni.
Még azt is meg merném kockáztatni, högy a DK-val fej-fej melletti eredményük lesz majd.
Szerintem MP lesz a második.

ZorróAszter 2024.05.04. 14:55:37

A FIDESZ kétharmada ugyebár úgy értendő, hogy a magyar választópolgárok kétharmadának nem kellett és nem kell a FIDESZ és elküldi őket az anyjukba.

Ugyanis a választásra jogosultak egyharmada minden politikust és pártot elküld az anyjába, el se megy szavazni, egyharmad meg elment szavazni és nem Orbánékra szavazott.

Szóval Orbánéknak így van meg a kétharmad. A választásra jogosultak kétharmadának nem kellenek.

0dzsud0 2024.05.04. 16:23:33

@ZorróAszter: És akkor kinek kell kormányozni, Zavaleta? Annak, akire még a győztesnél is sokkal kevesebben szavaztak? Ezt üzeni a német nagytőke?

0dzsud0 2024.05.04. 16:25:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hagyjad, fogyatékos szegény...a lényeg, hogy ha összeadjuk az összes nemfideszre szavazókat, meg még hozzájuk számoljuk az egyáltalán nemszavazókat, mintha azok is antifideszesek lennének, akkor már ki is jön, hogy nem is akkora dolog ám az a Fidesz-kétharmad, hanem szinte a nullával egyenlő, bizony. Hagyjuk meg ezt neki, szegénynek ez már tényleg az utolsó menekülőútja a valóság elől.

alöksz róz 2024.05.04. 17:19:20

@ZorróAszter: "A FIDESZ kétharmada ugyebár úgy értendő, hogy a magyar választópolgárok kétharmadának nem kellett és nem kell a FIDESZ és elküldi őket az anyjukba." - ez nem így van, a fidesz 2/3-a úgy értendő, hogy 1/3 mondta azt h nem kell a fidesz.

gigabursch 2024.05.05. 10:46:36

Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a közvéleménykutatások:
- vágyvezéreltek és
- manipulatívak
Tehát hazudnak.

Ezen kívül a nem várt eredmények kapcsán rögtön lehet választási csalásra hivatkozni.

Nem itthon, hanem mindenhol!

gigabursch 2024.05.05. 10:52:48

@_Neville:
Két tábort egyáltalán nem érint szavazatvesztésileg Orseoló Péter.
1) MHM
2) LMP

Namost ha sokáig kavargatják még a kakit, akkor MszmP-től sok szavazó fog át LMP-hez vándorolni a felszín alatt.

Akiket kb nem érint még az a Kutyapárt.

Wildhunt 2024.05.05. 14:15:51

@gigabursch: Orseoló Péter

Az ugye megvan, hogy tőle az oroszok védték meg a magyar királyságot?

gigabursch 2024.05.05. 14:57:32

@Wildhunt:
:-)

Igen.

Látom tetszett a hasonlat...

ZorróAszter 2024.05.06. 08:31:51

@alöksz róz:

"ez nem így van, a fidesz 2/3-a úgy értendő, hogy 1/3 mondta azt h nem kell a fidesz."

Ilyenkor leplezi le magát hogy ki is valójában.

Én is otthon maradtam és mint mások is ezzel azt mondtam tudatosan, hogy a teljes politikai osztály elmehet a jó édesanyjába. Tehát a FIDESZ és az állítólagos ellenzék is.

Tehát a választásra jogosultak 2/3-a mondta azt, hogy nem kell nekik Orbán és bandája.

Furcsamód maga az ellen nem szokott ágálni, mikor fidesznyikek azt a hazugságot csúsztatgatják, hogy az emberek 2/3-a szavazott a patkánycsordájukra.

Tapi2021 2024.05.06. 14:40:51

@Gery1987: "Szerintem vinni fog el szavazókat a Fidesztől is idővel."

Sanszos, ha a Fidesz kommunikációja ilyen ötlettelen fos marad.

Én még nagyon élénken emlékszem 2002-re és a tanulságaira is (amiket szintén nem akaródzott levonnia senkinek a Fideszben).

Tapi2021 2024.05.06. 14:50:38

@Gery87: ""Komoly tét most nincs, nem az ország kormányzásárol van szó csak arról ki megy Brüsszelbe"

Így van."

Így VOLT! Amíg Brüsszelben nem kezdtek el Európai Egyesült Államokat játszani, hatásköröket elvonni, jogokat csorbítani, és bedarálni a nemzetállamokat, DIKTÁTUMOKAT adni, hogy mi az EGYEDÜLI elfogadható politika, meg durván ZSAROLNI, konkrétan KÁROKAT OKOZNI annak az országnak, amely nem áll be a sorba!!!

Ez előtt az EU egy politikai lerakóhely volt, otthon kibukott politikusoknak.
Ma már nem az. Sajnos.

Szóval ez is tétmérkőzés lett.

Tapi2021 2024.05.06. 14:54:49

@2024: " Igen, nagyon hihető sztori. Valaki nyilvánosságra hoz egy régi elhallgatott bűncselekményt, aminek ő volt az elszenvedője, most egy hónappal a választások előtt."

MIUTÁN az elkövető kiállt szart kavarni, az illetőt is besározni, titokban felvett kompromittáló felvétellel. Például. (Ja, persze gerincesen csak azután, hogy kiesett a NER csecs havi öt millája a szájából!!!!!!!)

Fontos a SORREND!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.06. 16:06:22

@GyMasa: szerintem még csak az sem. Ez sima választási műsor, a célszemély meghallja, hogy mindjárt győzünk, és elmegy szavazni. Ha visszaemlékszel, 98-ban és 2002-ben ugyanez volt.

alöksz róz 2024.05.06. 16:49:37

@ZorróAszter: mások nevében ne beszélj... mert még lebuktatod magad, hogy távolmaradásoddal a relatív többségben lévő fideszt támogatod.

a fidesz sikere a csendes egyharmadban rejlik, ezt tartom. akiknek így is jól van. hallgatólagosan beleegyeznek :-)

GyMasa 2024.05.06. 18:40:06

@Deak Tamas:
Ja, csak utóljára nagyon nem jött be, mert szerintem akkor meg az "úgyis győzünk, minek elmenni szavazni?" ösztön ugrik be.
Illetve a másik oldalon meg mozgósítja a szavazókat...

0dzsud0 2024.05.07. 08:26:50

@ZorróAszter: "Én is otthon maradtam és mint mások is ezzel azt mondtam tudatosan, hogy a teljes politikai osztály elmehet a jó édesanyjába. Tehát a FIDESZ és az állítólagos ellenzék is.

Tehát a választásra jogosultak 2/3-a mondta azt, hogy nem kell nekik Orbán és bandája."

Én ilyen vagyok, tehát mindenki más is ilyen. Tipikus ballib egybit. A valóságban ilyen is van, és olyan is; a nagy otthonmaradó tömegre viszont általában az tűnik a leginkább igaznak, hogy nem irritálja őket annyira a Fidesz, hogy elmenjenek és ellene szavazzanak. Lehet ezt tagadni és önbecsapásban élni továbbra is. :)

"Furcsamód maga az ellen nem szokott ágálni, mikor fidesznyikek azt a hazugságot csúsztatgatják, hogy az emberek 2/3-a szavazott a patkánycsordájukra."

Én például a legutóbbi, hasonló beszélgetésünkben is csak annyit írtam, hogy kétharmad van. Ez pedig tény, kétharmados felhatalmazással kormányoz a Fidesz. Senki sem mondta, hogy ehhez az összes szavazó kétharmadának szavazatát birtokolják, azt meg pláne nem, hogy az összes választásra jogosultét, te se lásd hát bele feleslegesen, Zavaleta! Vagy netán ezért pénzel a német nagytőke? :)

ZorróAszter 2024.05.07. 08:30:13

@alöksz róz:

Maga nagyon szereti a wikipédiát bújni érvelési hibák után szimatolva, mégis

"mások nevében ne beszélj..."

ezután rögtön a következő mondatban

"akiknek így is jól van. hallgatólagosan beleegyeznek :-)"

Muhahaha!!!

Én meg azt tartom fenn, hogy magától még sosem látta, hogy ágált volna azokkal szemben is, akik például azt írják hogy a FIDESZre a magyarok kétharmad szavazott és hasonlókat. És ezzel leplezi le önmagát.

alöksz róz 2024.05.07. 10:12:17

@ZorróAszter: ha nem mész el senkire szavazni, az kinek jó?

Tapi2021 2024.05.07. 10:53:18

@ZorróAszter: "Tehát a választásra jogosultak 2/3-a mondta azt, hogy nem kell nekik Orbán és bandája."

Tudod, erre mondják azt, hogy aki beleszarik, hogy kik vezessék az országot, azoknak kuss a neve!

Tapi2021 2024.05.07. 10:55:57

@ZorróAszter: "akik például azt írják hogy a FIDESZre a magyarok kétharmad szavazott és hasonlókat. És ezzel leplezi le önmagát."

Ez - aki ilyeneket ír - például te vagy!

GyMasa 2024.05.07. 10:57:16

@0dzsud0:
Hehh, igazából, azzal, ahogy az ellenzék kommunikál (mindenki, aki nem velünk van az fideszbirka) pont, hogy önmaguk legitimálják a fidesz 2/3-ot!
Ráadául, akik nem mennek el szavazni, azok tudatosan vagy tudattalanul, de a jelenlegi kormányt támogatják.
Aki elégedetlen, az elmegy és szavaz valakire, aki NEM a kormány (pl. kétfarkú kutyák)
Aki elégedetlen, de nem talál semmit, az szavaz érvénytelenül.
Aki otthonmarad, az lusta 4 évente pár órát arra szánni, hogy kinyilvánítsa a véleményét. Szóval annak meg kuss!
Ezek a bohócok azt felejtik el, hogy a világ összes választási rendszerében mindig is a megjelent és szavazó polgárok szavazatainak az aránya döntött.
Ezért érthetetlen (de leginkább elfogadhatatlan) számomra ez a fajta picsogás!

GyMasa 2024.05.07. 10:59:54

@Tapi2021:
Á. hagyjad már!
Neki már tól messzire gurult a gyógyszere...
A másik kedvenc "érvem" az ellenzéktől a "dehát a fideszre nem szavazott az emberek 2/3-a (itt, ugye azzal kezdi a csúsztatást, hogy mind a 8 millió választópolgárt veszi alapul...) és itt meg is áll. Persze, ezt is könnyű cáfolni, mert el lehet mondani, hogy a mszp-re az emberek 98%-a nem szavazott, a DK-ra az emberek 90%-a nem szavazott, stb...

Tapi2021 2024.05.07. 11:24:59

@GyMasa: "Ezért érthetetlen (de leginkább elfogadhatatlan) számomra ez a fajta picsogás!"

De nagyon fáj és ennyijük van.

Billy Hill 2024.05.07. 11:48:24

"otthon maradtam és mint mások is ezzel azt mondtam tudatosan, hogy a teljes politikai osztály elmehet a jó édesanyjába"

Jól bib*szott mindenkivel - azóta se tudják a pártok, hogyan kezeljék ezt a helyzetet...

0dzsud0 2024.05.07. 14:26:35

@ZorróAszter: "És ezzel leplezi le önmagát."

Zavaleta újabb nickkel bukott le.

ZorróAszter 2024.05.07. 16:54:25

@alöksz róz:

"ha nem mész el senkire szavazni, az kinek jó?"

Nekem. Illetve azzal az 1/3-al, akik még nem mennek el: nekünk.

ZorróAszter 2024.05.07. 16:58:58

@Tapi2021:

"Tudod, erre mondják azt, hogy aki beleszarik, hogy kik vezessék az országot, azoknak kuss a neve!"

Nem "szarok bele". Most is elmondtam, hogy Magyarországon a választás, általában a politika bábszínház hülyegyerekeknek.

A változáshoz az kell, hogy a többség ezt belássa.

Én mindent megteszek ennek érdekében.

"kuss a neve!"

Én ilyeneket eddig nem írtam magának.

ZorróAszter 2024.05.07. 17:00:06

@Tapi2021:

"Ez - aki ilyeneket ír - például te vagy!"

Hol írtam ÉN ilyet?

ZorróAszter 2024.05.07. 17:12:53

@0dzsud0:

"Én például a legutóbbi, hasonló beszélgetésünkben is csak annyit írtam, hogy kétharmad van. Ez pedig tény, kétharmados felhatalmazással kormányoz a Fidesz. Senki sem mondta, hogy ehhez az összes szavazó kétharmadának szavazatát birtokolják, azt meg pláne nem, hogy az összes választásra jogosultét, te se lásd hát bele feleslegesen, Zavaleta! Vagy netán ezért pénzel a német nagytőke? :)"

Zavaleta!

Jól tette, hogy magára vette még ha én csak célozgattam is rá hogy kik csúsztatgatnak ilyeneket.

:o)

ZorróAszter 2024.05.07. 17:17:25

@GyMasa:

"Ráadául, akik nem mennek el szavazni, azok tudatosan vagy tudattalanul, de a jelenlegi kormányt támogatják."

Megint az van, hogy elbliccelték a papagájkórustanfolyamot, amikor az az előadás volt, hogy mit kell ilyenekre mondani.

Ezért állnak most itt megint hülyén tátok szájjal. Pedig amit mondtam, az nem egy bravúr. Csak azt mondtam, hogy nem megyek el szavazni mert bábszínház hülyegyerekeknek és pont.

Mégcsak nem is volt benne támadás se.

alöksz róz 2024.05.07. 17:30:39

@ZorróAszter: "A változáshoz az kell, hogy a többség ezt belássa." - na és ha a többség belátja és azt teszi amit te (nem megy el szavazni), akkor mi változik?

vagy forradalmat szeretnél és utána zorródiktatúrát bevezetni, hogy senki se szavazhasson a német nagytőke képviselőire?

GyMasa 2024.05.07. 20:19:21

@Tapi2021:
AZ lehet, de ezzel nem fognak továbblépni...
Amíg nem sikerül nekik, addig esélyük sincs a kormányváltásra.

ZorróAszter 2024.05.07. 21:51:14

@alöksz róz:

"vagy forradalmat szeretnél és utána zorródiktatúrát bevezetni, hogy senki se szavazhasson a német nagytőke képviselőire?"

Én csak azt tudom, hogy amíg nem tudatosul hogy itt már mindenki a németek által beszervezett hazaáruló, a teljes politikai paletta és a teljes média paletta, addig maradunk a németek fehérniggergyarmata egyre inkább elszegényedve és elbutítva.

Ahol csak azzal foglalkoznak, hogyan lehet eltüntetni a sok nyomorgót szemelől a fideszKSH statisztikáival és egyéb patkányságokkal.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.08. 08:42:42

@GyMasa: bizony igaz, az előbbi mentalitás miatt - is - nyert a Geri.

0dzsud0 2024.05.08. 13:05:08

@ZorróAszter: Akkor ennyi? Nulla érv? Ez így elég kevés, Zavaleta! Ezért nem fog jól megfizetni a német nagytőke. :(

Tapi2021 2024.05.08. 13:22:30

@ZorróAszter: "akik például azt írják hogy a FIDESZre a magyarok kétharmad szavazott és hasonlókat. És ezzel leplezi le önmagát."

Ezt te írtad.

A Fidesztől vagy a szavazóitól ilyet - hogy a FIDESZre a magyarok kétharmada szavazott -leírva soha nem láttam.

Tapi2021 2024.05.08. 13:25:30

@ZorróAszter: "Én csak azt tudom, hogy amíg nem tudatosul hogy itt már mindenki a németek által beszervezett hazaáruló, a teljes politikai paletta és a teljes média paletta, addig maradunk a németek fehérniggergyarmata egyre inkább elszegényedve és elbutítva."

De mi van, ha ez csak egy vélekedés, vélemény, és HIBÁS?
Hogy nincs így, és ezért nem tudatosul másokban?

GyMasa 2024.05.08. 19:51:37

@Tapi2021:
ELeve a tények nem az ő álláspontját támasztják alá...
A minimálbér pl. 2010-ben mennyi is volt, 73500HUF?
Most 266000 HUF.
Azért az nem egy kicsi változás.
(Persze, tudiom, erre jön az az érv, hogy "dehát infláció is volt!", ami igaz, viszont ELŐTTE is volt, és akkoriban a 10% évente egyáltalán nem volt egy kirívó érték. )

alöksz róz 2024.05.08. 20:58:02

@Tapi2021: lelepleztem önmagam, ez van.

de mi van, ha ez csak megtévesztés.
erre is mindig gondolni kell.

ZorróAszter 2024.05.08. 21:07:38

@0dzsud0:

"Akkor ennyi? Nulla érv? Ez így elég kevés, Zavaleta! Ezért nem fog jól megfizetni a német nagytőke. :("

Zalaveta!

Neked azt kellene feledtetned, hogy itt vannak közöttünk a fidesznyik bérkommentelők, akik ezer nicken helyeselnek saját maguknak és a többi patkánynak.

És azt akarják sulykolni, hogy milyen sokan vannak.

Holott csak egy csordányi kis sunyi fidesznyik bérkomentelő patkány.

Továbbá azt a szánalmas hazudozást, amit bemutattál amikor lebuktál.

Ezért vagy ennyire ciki a fidesznyik bandádnak is.

:o)

ZorróAszter 2024.05.08. 21:10:10

@GyMasa:

"A minimálbér pl. 2010-ben mennyi is volt, 73500HUF? Most 266000 HUF.Azért az nem egy kicsi változás."

Pláne egyszámjegyű infláció mellett, mint amit a fideszKSH is kihirdetett.

:o)

ZorróAszter 2024.05.08. 21:11:35

@Tapi2021:

"Ezt te írtad.

A Fidesztől vagy a szavazóitól ilyet - hogy a FIDESZre a magyarok kétharmada szavazott -leírva soha nem láttam."

Akkor majd gyakrabban szólok amikor ekörül csúsztatgatnak maga és a haverjai.

ZorróAszter 2024.05.08. 21:17:17

@Tapi2021:

"De mi van, ha ez csak egy vélekedés, vélemény, és HIBÁS?
Hogy nincs így, és ezért nem tudatosul másokban?"

Ezekhez az adatokhoz hozzá lehet férni. Csak mivel az állítólagos ellenzék is a németek zsebében van mint a kollaboráns kormány, így ők se összesítik, hogy például akkor a Mediaworks és az RTL csoport és a többi német tulajdonú média hány százalék is.

És mit keresnek itt, ha mind veszteségesnek jelenti magát.

Vagy a magyar mezőgazdaság és kereskedelem hány százalékát fölözi le a két német kereskedelmi lánc.

Vagy hány német állampolgár mennyi magyar földet birtokol a zsebszerződések életbelépése után.

És a többit se.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása