magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Csökken az atomháború veszélye

Megnyugodtam. Bár minket keresztényeket nem kerget pánikba az atomháború, nincs miért félnünk a haláltól, mégis szomorú esemény ez, amit jobb lenne elkerülni. Én elsősorban a sok feleslegesen meghaló állatot sajnálnám.

De most megjött a jó hír a NATO-tól: fokozott atomkészültség van elrendelve.

Ez egyértelmű jelzés Oroszországnak: ne tessék atomfegyvereken gondolkozni, mert mi se fogunk, sőt nem fogunk támadni semmilyen módon NATO-szinten.

Normál esetben ugyanis, ha valaki tényleg készül háborúzni, akkor ezt nem trombitálják ki, hanem csinálják.

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6518430565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2024.06.24. 07:46:20

Jappán se
makar atom
ozni

Tapi2021 2024.06.24. 11:50:44

Kicsit off, de sokszor téma itt a CEU. Csak lássuk, hogy mi nem kell nekünk itt Magyarországon:

"
Tim Crane, a CEU professzorának beszédét zavarták meg első körben azok a palesztinpárti genderhallgatók, akik káoszba fullasztották a bécsi Közép-európai Egyetem (CEU) diplomaosztó ünnepségét. A hallgatók azzal vádolták meg az egyetemet, hogy az az október 7-i események dacára megtartotta kapcsolatait az izraeli egyetemekkel, valamint izraeli érdekeltségű cégekkel is.

Palesztin sálakban és zászlókkal vonultak fel a bécsi Közép-európai Egyetem (CEU) diplomaosztó ünnepségén a színpadra a gender szakos hallgatók, akik azzal vádolták a CEU tanárait, hogy összejátszanak a zsidó állammal – írja a Mandiner. A tüntetők közül többen Izrael megsemmisítését követelték és azzal vádolták az egyetem vezetését, hogy egy „népirtást” támogatnak, ha nem bojkottálják az izraeli intézményeket.

A gender szak diákjai közül sokan palesztin sálat viseltek, előkerült egy palesztin zászló is, valamint egy molinó, amin a következő felirat volt olvasható: CEU Open Society = Genocidal Complicity (CEU Nyitott Társadalom = Népirtásban való bűnrészesség)."

index.hu/kulfold/2024/06/24/ceu-diplomaoszto-botrany-palesztinparti-tuntetok-izrael/

Tapi2021 2024.06.24. 11:55:49

Sajnos ezek ennél hülyébbek. Komolyan gondolják, ezért van folyamatos eszkaláció, ezért jutottunk el két év alatt a sisakoktól, a rakétákig, F-16-osokig, meg most már az atommal riogatásig.

A szerencsejátékos effektus! Minél inkább növelik a tétet, minél többet raktak már bele, annál kevésbé akarnak, tudnak kiszállni!

Miközben az alatt az idő alatt nem történt SEMMI ÚJ! Oroszország NEM támadta meg sem az EU-t, sem egyetlen NATO tagot!!!

Akkor miért is eszkalálnak, napról napra? KINEK AZ ÉRDEKE???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.24. 12:00:46

@Tapi2021:

Az új liberális emberfajta: férfi, női ruhában, biciklizik, nyakában palesztín kendő, egyik kezében szivárvány lobogó, s mindenkit slavaukraini köszöntéssel üdvözöl..

GyMasa 2024.06.24. 12:57:33

@Tapi2021:
A választásokig elemi érdeke volt a mai, mainstream, ukrajnafelszopó EU vezetésnek, hogy öntse az olajat a tűzre (azon felül, hogy, mivel az EU gyakorlatilag egy USA gyarmat, egyszerűen meg lett nekik mondva, hogy mit csináljanak, és csak minimális szabadságfokuk van azt tenni, amit szeretnének), hiszen a másik választás az lett volna, hogy beismerik, hogy semmi értelme nem volt eddig sem ennek a cirkusznak, és ezután is (khmm...)
vékonyak a győzelmi esélyek...
Mert, ha ezt megtették volna a választások előtt, akkor igen kellemetlen kérdésekre kellett volna válaszolniuk a szavazóik felé...

GyMasa 2024.06.24. 13:03:39

Ezen felül nekem csak egy kérésem van: Az első atombombák egyike pont felettem robbanjon fel, és práologjak el azonnal. Egy percet nem akarok az azutáni világban élni!

Tapi2021 2024.06.24. 13:10:27

@GyMasa: Nem mentség. Főleg, nem egy Németországnak, amikor a semmi kis Magyarország ki mer állni a sorból, akkor is, ha ezért kollektíven mindenki üti vágja.

Gerinc kell hozzá csak. És nem behajolni mindenkinek, aki éppen erősebb.

Csalódtam a német/európai választókban is. Megeszik amit főznek nekik a médiában és nem is kérdeznek, nincsenek kétségeik, elfogadják azt a durván egyoldalú, sokszor direkten hazug narratívát (ukrán háborúról, magyar kormányról..), amit a szájukba rágnak.

És behúzzák az ikszet ugyanazokra a hazugokra...

Billy Hill 2024.06.24. 13:33:00

@Tapi2021: "Miközben az alatt az idő alatt nem történt SEMMI ÚJ! Oroszország NEM támadta meg sem az EU-t, sem egyetlen NATO tagot!!!"

De katonailag azért van értelme valószínűleg Ukrajna területén megalapozni egy védvonalnak, ha már egyszer támadtak az oroszok.

Kicsit a "más faxával csalánverés" esete áll fenn, de a lengyelek, szlovákok, magyarok, románok érdeke, hogy HA lesz további orosz nyugatra nyomulás AKÁRMIKOR a történelemben, akkor ne Krakkóban, Kassán, Nyíregyházán stb. kezdődjön a harc, hanem távolabb... Önző dolog, de ez az eltolás folyik.

(Igazából pont a franciáknak, Benelux-oknak stb. lehetne ez mindegy, mert minél nyugatabbra van egy ország, annál valószíntlenebb, hogy orosz front fog rajta átgázolni.)

_Neville 2024.06.24. 13:42:56

@Tapi2021: ennél a palesztinpárti turbówokenál nevetségesebb állatfajt szerintem még nem találtak fel. Szerintem elsőként lógatnák fel őket, ha ott megpróbálkoznának ezekkel :D

_Neville 2024.06.24. 13:46:25

@Billy Hill: de az oroszok hülyék lennének nekimenni a NATO-nak, mikor semmi esélyük nem lenne, egyértelműen gyengébbek.

Billy Hill 2024.06.24. 14:22:39

@_Neville: Az OK, de e téren mindenre kell lennie tervnek, még arra is. (Vagy csak túl sok COD MW-t játszottam, ahol minden második történetnek része volt az, hogy egy atomhatalomban megőrül az elnők / puccs van és őrült tábornok kerül hatalomra / polgárháború tör ki és egy frakció nukleáris fegyvereket szerez, stb. Ezek mind megtörténHETnek, és a NATO-t is valami miatt meg LEHET támadni akár, ezt előre nem tudhatjuk.)

Gery87 2024.06.24. 14:27:27

Sose volt valós veszélye a világháború és az atomcsapás.
Csak a ti képzeletetekben.

Serény Vélemény 2024.06.24. 14:31:08

@Billy Hill: Á, ez piskóta! Amikor február környékén az oroszok elfoglaltak egy ukrán falut, a náluk - az orosz oldalon - harcoló amerikai(!) "önkéntesek", kitűzték a romokra az usa zászlót. Ami még hagyján, de a falu környékét az ukránok oldalán harcoló - amerikai - önkéntesek védték...
Nem kell otthon polgárháborúnak lennie, hogy az amerikaiak egymást öljék!

(Üveges Huba youtube csatornáját ajánlom, a "háború 24 hónapja" címmel.)

Serény Vélemény 2024.06.24. 14:35:09

@Tapi2021: Hát ja, az emberi hülyeség nagyjából --- hát...

A palesztinok csak simán a nyolcadikról dobnák le ezeket a csodálatos genderszakosokat. És csak azért nem dobják őket le a nyolcadikról, mert már nincs nyolc emeletes épület Gázában!

Tapi2021 2024.06.24. 14:54:39

@Billy Hill: Nem kellett volna addig provokálni, amíg léptek. Maradhattunk volna a kereskedésnél. Lásd Északi Áramlatok.

A háború nem volt érdeke az oroszoknak, csak eltolták a falig, ahogy Kissinger is mondta halála előtt. Kár volt.
Most tolják tovább. Pedig nagyhatalmat nem racionális sarokba szorítani.
Ez most mégis jó ötletnek tűnik a háborús koalícióban.

Kinek az érdeke ez?

Tapi2021 2024.06.24. 14:58:55

@Gery87: Így van. Nem volt. Eddig. Kár rajta egyre dühödtebben ügyködni.
Őrültség sarokbaszorítani egy atomhatalmat.
"Oroszország nem győzhet!, A végsőkig támogatjuk az ukránokat...", Stb.

Szerinted, ha húzol egy vektort, az hová mutat?

GyMasa 2024.06.24. 15:05:38

@Tapi2021:
Igen, itt az a baj, hogy a CDU semmivel nem jobb, mint ezek a hazaárulók!
Talán még mélytorkosabb ukrajna felszopók, mint a mostani kormány!
Emiatt maradt az EPP a második legerősebb frakció!
Amúgy, opedig, Németországgal kapcsolatban ismét meg kell jegyezzem, hogy a 2019-es választást valójában a CDU nyerte meg, csak azért nem kerültek kormányra, mert a második SPD kijelentette, hogy velük nem hajlandó többet kormányozni!
Így kaptuk a nyakunkba a jelzőlámpa koalíciót...
Szóval a lengyel playbook az nem nagy újdonság, ott csak annyi az újdonség, hogy sikerült a teljes ellenzéket befenyíteni az összefogás mögé!
Ez, Magyarországon addig nem működik, amíg:
- A fidesznek megvan az 50% feletti eredménye
- A Mi hazánk nem száll be az összefogósdiba, ÉS az ellenzéknek úgy sincs meg a többsége.

GyMasa 2024.06.24. 15:06:54

@Billy Hill:
Az a vicces, hogy azoroszok is pont ezt akarják, csak egy esetelges NATO támadás esetére.
Ehhez lenne kiváló a semleges, NEM NATO tag Ukrajna.

GyMasa 2024.06.24. 15:08:52

@Serény Vélemény:
Igen, és ez a vicces, hogyha megvizsgáljuk a lehetséges sorrendet, akkor ezek a woke fasiszták lennének először a falhoz állítva és mindenki más, (a melegek, a keresztények és a "Hitetlenek" ) csak ezek után.

Gery87 2024.06.24. 15:14:53

@Tapi2021:

Nem tudom de ha húzol egy X-et a Viktorra az láthatóan semmi jóra...

Érdekes ti "nem vagytok Putyin pártján", de valahogy csak "Oroszország bajszát nem szabad huzigálni", az atomhatalom USA-ét meg igen.

Kíváncsi lennék, ha Amerika mint atomhatalom megtámadná Mexikót, azok meg nem adnák fel, átlőnének, akkor is ez lenne e a duma?
Bizonyára nem.

Vietnam és Korea sem okozott atomkatasztrófát!
Pedig Koreában a nyugati csapatok bizony elég közel voltak a szovjet határhoz.

Az Argentínok megtámadták az atomhatalom briteket....

A franciák atomos ülepét is rugdosták már....

Kína és India mint két atomhatalom is lövöldözött már egymásra a határaik mentén.
Pakisztánról nem is szólva!

Elvileg Izraelnek is van...

De nem!!!!

Csak a kurva oroszokat kell békén hagyni!!!..szól a duma....mert "jaaaaaj mik történnek mik történek, Kurázsi mama vagyok...jaaaaaaaaaaaaaj!"

GyMasa 2024.06.24. 15:15:51

@Tapi2021:
AZ USA-nak!
Nekik erősen erezg a léc aa világhatalmi pozíciójuk alatt, ezért kellett:
- Kicsinálni az EU gazdaságát, mert, ha összefogott volna az oroszokkal, akkor az olcsú orosz alapanyagok és energiahordozók az EU munkamorállal és termelékenységgel símán lenyomták volna az USA-t gazdaságilag.
- Megszerezni Ukrajna erőforrásait, illetve megakadályozni, hogy az orosz kézre kerüljön (Lásd annak a rohadáék Lindsey Graham-nek a cikkét nem olyan régről)
- Ha lehet, az oroszoknak iis elhozni valami frankó, kis "demokráciaexportot" valami "színes forradalommal"
- Üzenni Kínának, hogy " ti vagytok a következők, és vagy behódoltok magatoktól, vagy titeket is ugyanígy kicsinálunk!" (csak, ez a pont ugye nem túl acélos az előbbi pont beli erős bukta miatt.) Kínában ugye még nem ért véget a dolog, hiszen Tajvan egy teljesen hasonló gócpont, mint UKrajna volt! És, sietnie kell az USA-nak, hiszen Tajvanon is válastásról-választásra csökken az elszakadáspártiak győzelmének a nagysága...
- És, úgy, általában megmutatni az egész világnak, hogy kinek is van hosszabb farka... (mondjuk, ez sem áll túl jól... pl. az olajdollár rendszer gyors megszünte miatt sem)

Tapi2021 2024.06.24. 15:15:55

@GyMasa: "Igen, és ez a vicces, hogyha megvizsgáljuk a lehetséges sorrendet, akkor ezek a woke fasiszták lennének először a falhoz állítva és mindenki más, (a melegek, a keresztények és a "Hitetlenek" ) csak ezek után."

Ó, ezek csak itt, a biztonságban ilyen nagy harcosok! Nem mennek ezek sem Palesztinába, sem Ukrajnába keménykedni.

Tapi2021 2024.06.24. 15:22:57

@Gery87: "Érdekes ti "nem vagytok Putyin pártján", de valahogy csak "Oroszország bajszát nem szabad huzigálni", az atomhatalom USA-ét meg igen."

Szó sincs erről. Csak mi látjuk, mert akarjuk látni, kinek az érdeke volt és van ez a háború.
Nem az oroszoké. Nem Európáé. Legkevésbé az ukránoké.

Valamiért 1. mégis kitört, 2. valahogy nem sikerül abba hagyni, leülni tárgyalni, miközben NEM HAL MEG SENKI.

Mi a magunk pártján, a magyarok és az európaiak pártján vagyunk! Akiknek az érdeke a kereskedelmi partner Oroszország volt és lenne, nem egy háborúba tolt ellenséges Oroszország.
Ez, hogy így van, valakik tudatosan MEGCSINÁLTÁK.

Nem tudok róla, hogy az USA-t bárki basztatná, veszélyeztetné Mexikóból vagy Kanadából. (Kubából, rakétákkal, támaszpontokkal.) Mondjuk az oroszok vagy Kína.
Nem ezek akarják katonailag körbekeríteni az USA-t. Hanem fordítva.

Tapi2021 2024.06.24. 15:26:52

@Gery87: "Kíváncsi lennék, ha Amerika mint atomhatalom megtámadná Mexikót, azok meg nem adnák fel, átlőnének, akkor is ez lenne e a duma?
Bizonyára nem."

Jó a példa, csak nem úgy, ahogy te el akarod adni.

Ha Oroszország úgy kavarna Mexikóban és Kanadában, mint ahogy kavart és kavar az USA Ukrajnában (Európában és szerte Oroszország KÖRÜL), AKKOR lenne hasonló a helyzet, és ha akkor támadná meg EZÉRT őket az USA - lényegében a saját védelmében - AKKOR kellene arról beszélnünk, hogy ez jogos lépés-e az USA részéről vagy nem?!

Tapi2021 2024.06.24. 15:29:04

@GyMasa: Nyert! És ez minden normális ember előtt nyilvánvaló.
Csak a hülyék vannak többen. És szavaznak is. :-(

ZorróAszter 2024.06.24. 15:30:42

"Én elsősorban a sok feleslegesen meghaló állatot sajnálnám."

Ilyeneket, meg a többit amit ebben a cikkben szerepel nem autisták szoktak írogatni hanem pszochopaták.

Gery87 2024.06.24. 15:31:49

@Tapi2021:

"Nem tudok róla, hogy az USA-t bárki basztatná, veszélyeztetné Mexikóból vagy Kanadából."

Ez csak egy példa volt.

Mint a többi, ami szintén mutatja. meg lehet támadni egy atomhatalmat, nem lesz belőle eszkaláció mert elpárologni senki nem akar.

Az érv tehát hogy azért legyen bármi áron béke, mert jön a gombafelhő nem áll meg.

Billy Hill 2024.06.24. 15:32:08

@Tapi2021: "Ez, hogy így van, valakik tudatosan MEGCSINÁLTÁK."

Pontosan ezért teljesen felesleges egy esetleges Trump adminisztrációtól azt várni, hogy majd változtat.

(Mint ahogy nemigen lehet arra sem számítani, ahogy most kinéz, hogy majd az Európai Néppárt jobbos irányba indul el. Az egy centrális alakzat, és inkább fog a "komilfó" centrummal szövetkezni, minthogy elkezdjen EU-szkeptikus meg EU-újragombolós irányzatokkal ötletelni.)

Tapi2021 2024.06.24. 15:37:03

@Gery87: "Az érv tehát hogy azért legyen bármi áron béke, mert jön a gombafelhő nem áll meg."

Nem ezt mondjuk. Hanem azt, hogy azért legyen béke, mert akkor nem hal meg senki! Sem ukrán katona, gyerek, nő, öreg, sem orosz, sem más.
Hogy azért legyen béke, mert az USA-n kívül senkinek nem érdeke itt Európában!
Azért legyen béke, mert mindenkinek - az USA-n kívül - ez az elemi érdeke Európában! ...

És csak mint potenciális, de valós lehetőséget mondjuk azt, hogy ha egy atomhatalmat kapitulációra akarnak kényszeríteni, sarokba szorítanak, akkor bevetheti a legerősebb fegyvereit is, ha már vannak.

De béke azért kell, mert amíg ezt leírtam, meghalt több tucat ukrán és orosz fiatal és kevésbé fiatal EMBER! A SEMMIÉRT!!!!

Tapi2021 2024.06.24. 15:41:37

@Billy Hill: A Néppárt már elveszett. Hadd menjenek a maguk útján.

Trump azonban üzletember, kereskedni szeret, nem feneketlen kútba dobálni az amerikai emberek pénzét. Külföldön.

Gery87 2024.06.24. 15:42:49

@Tapi2021:

Volt már ilyen csak Kubával, ha emlékszel, sokkal feszítettebb helyzetben.
Megoldották.

Úgyhogy nem kell a bújtatott Putyinmosdatás!

Ez egy proxiháború és mindenki a saját érdekeit nézi, ezzel a "jaj atomháború" szarsággal beleugatni meg szánalmas.

Ukrajna nem akar területet veszteni, beloruszhoz hasonló báb lenni, Oroszország meg nem akar jenki bábállamot a seggébe, és területet akar.
Pont. Tudjuk.

Hogy ki kezdte, már kurvára mindegy.

Nem lehet a ruszkiknak igazat adni és nekik kedvezni csak azért mert "ólálkodtak a környékükön"....támadott? Igen. innentől kezdve vállalja hogy háború van és kész, nem ő dönti el meddig lesz, ez többszereplős darab.
De nem lehet az ukrán népet és állami- területi szuverenitását odadobni és büntetni, azért mert "basztatta a kormányuk a medvét"...

Gery87 2024.06.24. 15:46:55

@Tapi2021:

"Nem ezt mondjuk. Hanem azt, hogy azért legyen béke, mert akkor nem hal meg senki! Sem ukrán katona, gyerek, nő, öreg, sem orosz, sem más."

Ne legyél már ilyen rohadt gyerekes!

Minden háború szörnyű, de soha sehol nem fejezték be azért mert kívülről mondták hogy: "béke, legye béke, emberek halnak meg..."

Igen, emberek halnak meg, ezért háború.
De a háborút célkért vívják és nem addig tart amíg valaki nem szól hogy
"
-heló, emberek halnak meg!
-hú a nemjóját, ez eddig fel sem tűnt! Köszi."

"egy atomhatalmat kapitulációra akarnak kényszeríteni, sarokba szorítanak, akkor bevetheti a legerősebb fegyvereit is, ha már vannak."

Sose volt rá példa.

Billy Hill 2024.06.24. 16:05:23

@Tapi2021: "Trump azonban üzletember, kereskedni szeret, nem feneketlen kútba dobálni az amerikai emberek pénzét. Külföldön." - Ez nem rajta múlik, hanem azon a swamp-on, amit múltkor nem tudott lecsapolni.

Tapi2021 2024.06.24. 16:07:45

@Gery87: "Volt már ilyen csak Kubával, ha emlékszel, sokkal feszítettebb helyzetben.
Megoldották."

Csak most éppen az USA felejtette el a kubai rakétaválság tanulságait! Most ők a szovjetek!!! Akik mások seggébe tolnák a rakétáikat!!!
Nem látom, hogy meg akarnák oldani.

"Úgyhogy nem kell a bújtatott Putyinmosdatás!"

A vakság vagy az ostobaság rosszabb.

"
Ukrajna nem akar területet veszteni, beloruszhoz hasonló báb lenni"

Akkor talán lehetett volna eszük... És nem szabadítják magukra az oroszokat. Pl. nem kellett volna üldözni az orosz kisebbséget, az USA bábjává válni...

"Oroszország meg nem akar jenki bábállamot a seggébe, és területet akar.
Pont. Tudjuk."

Nem akart területet. Semmi ilyen szándéka nem volt, a háború a fent többször leírt két ok miatt tört ki.
Most már azonban nem hagyhatja sorsukra a SZÜLŐFÖLDJÜKÖN élő oroszokat. Ezért visz területeket is. Mindez szóba se jön, ha az USA-nyugat nem tolja el eddig az eseményeket.

Akkor működne a két Északi Áramlat, nem lenne háború, szóba se jönne területvesztés, háború. Kereskednénk, béke lenne.
De valakiknek nem ez volt az érdekük. Ezt szívja mindenki Európában.

"

GyMasa 2024.06.24. 16:08:35

@Billy Hill:
Nos, ha megint megválasztják, akkor ez lesz az utolsó ciklusa, és nem kell aggódnia amiatt, hogy újraválasztják-e.
Beleszállhat a mocsárba páros lábbal (bár, szerintem nem túl esélyes rá...)

Tapi2021 2024.06.24. 16:10:16

@Gery87: "De nem lehet az ukrán népet és állami- területi szuverenitását odadobni és büntetni, azért mert "basztatta a kormányuk a medvét"..."

Trianonban lehetett?

Tapi2021 2024.06.24. 16:13:55

@Gery87: A több millió orosz hogy került Ukrajnába? Őket lehetett "odadobni"??? ...

GyMasa 2024.06.24. 17:05:39

@Tapi2021:
Ráadásul, au "ukrán népet" jelenleg pont a saját vezetése "dobja oda!".

Gery87 2024.06.24. 18:51:38

@Tapi2021:

"Csak most éppen az USA felejtette el a kubai rakétaválság tanulságait! Most ők a szovjetek!!! Akik mások seggébe tolnák a rakétáikat!!!
Nem látom, hogy meg akarnák oldani."

Mert nincs "kubai" helyzet.
Sima proxi és ukrán honvédő háború zajlik.

Ami a pánikkeltést, izmozást illeti...
Nem tanultad még meg hogyha a politikusnak mozog a szája akkor hazudik?

"A vakság vagy az ostobaság rosszabb."

Putyin pártját fogni az vakság.

"Akkor talán lehetett volna eszük... És nem szabadítják magukra az oroszokat. Pl. nem kellett volna üldözni az orosz kisebbséget, az USA bábjává válni..."

Jó, nekünk meg nem kellett volna leszarni a nemzetiségeket és akkor nem lett volna ez a Trianon....
Lehet milettvolnaházni.....csak most már tökmindegy.

"Nem akart területet."

Dehogynem basszameg.

" Semmi ilyen szándéka nem volt, "

Putyin mondta neked?

"a háború a fent többször leírt két ok miatt tört ki.
Most már azonban nem hagyhatja sorsukra a SZÜLŐFÖLDJÜKÖN élő oroszokat."

mindig van elővehető duma egy kis területszerzésre...

Gery87 2024.06.24. 18:52:29

@Tapi2021:

Nem tudom, te akarsz ukrán Trianont ami a béke ára lenne szerinted.

Gery87 2024.06.24. 18:55:06

@Tapi2021:

:D

Hogy hogy....régi lemez.
Olvasgass.

Mikor "odakerültek" nem volt lényeges a határ melyik felén laknak, mivel tagköztársaság voltak, gyakorlatilag nulla önállósággal...

Egyébként vándorlás útján kerültek oda szovjet iparosítás során.
A Krímbe meg még jóval korábban.

Gery87 2024.06.24. 18:55:26

@GyMasa:

Ahogy az oroszokat is küldik a vágóhídra.

vasútihíd 2024.06.24. 19:17:11

@Tapi2021: trianon kontra ukrajna. ahogy az ukrajnai oroszok az erdélyi meg szolvákiai meg kárpátlajai magyarok is az anyaországhoz csatlakozásra szavaztak volna he lett volna ilyen. a különbség az hogy oroszországak pláne mióta atomhatalom van elég ereje hogy az ellenük tett történelmi igazságtalanságot orvosolni tudják. elhúzódó háború csak a nyugati fegyverek miatt van. ukrajna jobban járt volna ha békésen átengedi az oroszok lakta területeket pont úgy ahogyan a krímet de persze amerika belekavart. viszont a területveszteség így is ugyan úgy meglesz csak sok halottal és rombolással.

Billy Hill 2024.06.25. 11:22:15

@vasútihíd: Jó, csak van az elképzelés, hogy Európában határokat már nem válzotatunk. (Amúgy soha többet?) Ezért fenyegetés hatására, de még az igazi harcok előtt SEM lehet átadni semmit. Hasonló miatt van para Bosznia-Hercegovina kapcsán is, hogy ne váljon ki senki, mert jólvanazúgy... Adott egy konstrukció, amiben érzésre a népek többsége nem érzi jól magát, de muszáj egyben tartani, mert az ENSZ és az EU ezt szeretné. (Ilyenkor a népszuverenitás nem működik valami miatt.)

Tapi2021 2024.06.25. 12:22:24

@Gery87: "Mert nincs "kubai" helyzet."

Hogyne lenne. Az USA Moszkvától pár száz kilométerre akarja betenni a lábát, támaszpontostól, rakétástól.

Ráadásul egy oroszoktól nem idegen területen.

Tapi2021 2024.06.25. 12:24:13

@Gery87: "Putyin pártját fogni az vakság."

Senki nem fogja Putyin pártját. Ő is elkúrta. De lehetünk fair-ek, objektívek és igazságosak. Úgy, hogy mindkét fél álláspontját nézzük, nem csak az USA-ét!
Próbáld ki!

GyMasa 2024.06.25. 12:24:39

@Billy Hill:
Ez egybúl megdúlt a volt Jugoszlávia esetén....
Azaz, a két, egymásnak gyökeresen ellentmondó "alapelv" (a népek szabad önrendelkezésének a joga vs az országok terültei integriásának a joga) csak arra jó, hogy az USA éppen a neki tetszú "alapelv" szerinte szíthassa a feszültséget az adott régióban!
Érdekes, hogy a korai '90-es években pl a Szovjetunió felbomlásakor sem az "ország területi integritása" volt fontos...

Tapi2021 2024.06.25. 12:31:28

@Gery87: "Jó, nekünk meg nem kellett volna leszarni a nemzetiségeket és akkor nem lett volna ez a Trianon...."

Nem voltak leszarva. A közös pénzen pl. legalább hat nyelven volt a felirat. És nem igen voltak ellenük szervezett pogromok, nem voltak elnyomva.

Sőt, akkoriban másoknak még gyarmataik voltak, meg szintén sok nemzeti kisebbségeik, akik helyzete semmivel nem volt jobb vagy más, mint az ittenieké. Miért nem osztották szét Nagy-Britanniát és/vagy Spanyolországot... is, UGYANAZON HIVATKOZÁSSAL?

Velünk viszont megtették. És a kisebbségekre hivatkozás csak a púder volt a nagyhatalmi célokon! Különben miért nem alkalmazták máshol és maguknál is???

Viszont lett egy precedens (sőt, a délszláv háborúk után újabbak!), amit most akár Ukrajnában is alkalmazhatnának!
Ugyan miért ne? Ha Magyarországgal szemben, vagy a széteső Jugoszláviában lehetett?

Tapi2021 2024.06.25. 12:33:35

@Gery87: "Dehogynem basszameg."

És ez miből derült ki számodra? Az Északi Áramlat kettőnél, amivel megtámadta EURÓPÁT?

Tapi2021 2024.06.25. 12:36:13

@Gery87: "Nem tudom, te akarsz ukrán Trianont ami a béke ára lenne szerinted."

Most már az lesz. Az oroszok nem hagyhatnak hátra prédának több millió oroszt. És nekünk sem lenne rossz, ha a kárpátaljai magyarokon sem vezetnék le a frusztrációjukat az ukránok.

Kárpátalja sem volt soha ukrán.
Mi biztosan nem kapjuk vissza, de az oroszok más tészta.

Tapi2021 2024.06.25. 12:42:10

@GyMasa: Így van. Ezek ocsmány játszmák, mindig az erős érdekében, érdeke szerint!

Lásd még "jogállamisági" eljárások, kizárólag azok ellen, akik kiállnak a sorból!
Aztán, amint visszaállnak - Lengyelország - máris minden rendben.
Ocsmány játszmák.

Gery87 2024.06.25. 14:38:22

@vasútihíd:

"az erdélyi meg szolvákiai meg kárpátlajai magyarok is az anyaországhoz csatlakozásra szavaztak volna he lett volna ilyen."

A szerbek, a románok meg a saját anyaországukhoz akartak volna szavazni, csatlakozni.
Tehát Trianon jogos volt?

Gery87 2024.06.25. 14:39:45

@Billy Hill:

"Adott egy konstrukció, amiben érzésre a népek többsége nem érzi jól magát, de muszáj egyben tartani, mert az ENSZ és az EU ezt szeretné. (Ilyenkor a népszuverenitás nem működik valami miatt.)"

Hát a Magyar Királyság is ilyen konstrukció volt....de a sovén magyaroknál Ilyenkor a népszuverenitás nem működik valami miatt.)

Gery87 2024.06.25. 14:42:28

@Tapi2021:

A Kubai helyzet nukleáris világégéssel fenyegetett, ez a konfliktus azért nem.
Erre mondtam.

Gery87 2024.06.25. 14:44:26

@Tapi2021:

Én kipróbáltam, le is írtam neked hogy a békeharc Rákosista szarság helyett elmondhatnátok őszintén hogy a ruszkik narratíváját érzitek közelebbinek.
Boszniában meg a szerbekét.

Én meg úgy vagyok vele hogy kérdezzük meg az embereket, de hát ezek a imperialista seggfejek nem mennek a frontra....nekik ez így egyszerűbb.

Gery87 2024.06.25. 14:46:09

@GyMasa:

A csehszkó, jugó meg a SZU szétesésekor is a szabály az lett hogy a tagállami határ lesz az államhatár.
Koszovónál meg a tartományhatár....

Elég elbaszott nézőpont.

Valóban.

Mondjuk, Dél-Szudán esetén talán már megdőltek ezek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.25. 14:51:16

@Gery87:

Bezzeg máshol nem volt ilyen szabály. Afrikában simán átcsináltak párszor határokat, amikor a nyugat így akarta.

Gery87 2024.06.25. 14:55:53

@Tapi2021:

"Nem voltak leszarva. A közös pénzen pl. legalább hat nyelven volt a felirat. "

:D
Marha jó érv, ezt már rég hallottam...

Ül a székely a direkt szarul meghúzott megyehatárokkal a székely faluban, épp elverték a csendőrök mert tüntetett az autonómiáért, a nagyfaterja még a Duna-Deltában "vendégeskedett".....de aztán elérzékenyül, mert a zsebében a Román Lej-re magyarul is rá van írva....
Édes istenem.

"És nem igen voltak ellenük szervezett pogromok, nem voltak elnyomva."

Végül is a cári rendszerben sem progromozták a lengyeleket...nem is értem mit pattogtak...hm, hm.

"Sőt, akkoriban másoknak még gyarmataik voltak,"

nyilván ez vigasztalta a nemzetiségeket...
Mint a kádári viccben "bezzeg Amerikában verik a négereket"

"meg szintén sok nemzeti kisebbségeik, akik helyzete semmivel nem volt jobb vagy más, mint az ittenieké."

Megint ez a jobbos érv: ha máshol is szar akkor tulképp jó ez így.

"Miért nem osztották szét Nagy-Britanniát és/vagy Spanyolországot... is, UGYANAZON HIVATKOZÁSSAL?"

Tudod a választ, mert ők nyertek.
(Egyébként Izland már mozgolódott, az írekről nem is szólva)

"Velünk viszont megtették. És a kisebbségekre hivatkozás csak a púder volt a nagyhatalmi célokon!"

Így van, ettől még a probléma létezett.

" Különben miért nem alkalmazták máshol és maguknál is???"

hülyék lettek volna.

"Viszont lett egy precedens (sőt, a délszláv háborúk után újabbak!), amit most akár Ukrajnában is alkalmazhatnának!"

Nem érdekük.

"Ugyan miért ne? Ha Magyarországgal szemben, vagy a széteső Jugoszláviában lehetett?"

Tehát ha nekünk szar volt, akkor legyen másnak is?

El kéne dönteni már végre hogy Trianont, meg az államhatárokat etnikai vagy irredenta szempontból nézed, mert hol így hol úgy...
Ha Ukrajnáról van szó, akkor az etnikai érvekkel jöttök, ha Magyarországról akkor meg a területi szuverenitással.

Kettős mérce nálatok is van nem csak az antantnál volt.

Gery87 2024.06.25. 14:56:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor?
Ott is a gyarmati határok maradtak meg a függetlenedések után.

Gery87 2024.06.25. 14:58:28

@Tapi2021:

Mondjuk 2014-ben mikor bevonultak a Krímbe.

Gery87 2024.06.25. 15:00:11

@Tapi2021:

"És nekünk sem lenne rossz, ha a kárpátaljai magyarokon sem vezetnék le a frusztrációjukat az ukránok."

Kárpátalja nem érintett az ügyben, ukrán marad bármi lesz.

"Kárpátalja sem volt soha ukrán."

Most már az.
A ruszin identitás gyenge.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.25. 15:04:14

@Gery87:

Kivéve amikor nem.

Lásd:
- Kamerun felosztása,
- Szomália egyesítése,
- Tanganyika beolvasztása,
- Burundi-Ruanda felosztása,
- Comore-szk felosztása,
- Spanyol Marokkóról a 2 spanyol város leválasztása,
most más nem jut eszembe

Gery87 2024.06.25. 15:16:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebből egyedül a 2 marokkói város valódi változás.

Kamerun mandátumterületek egyesítésével jött létre, ahogy Szomália is.
"Legóztak" nem új határokat hoztak létre...

Tanganyika és Zanzibár szintén egyesült.

Ruanda és Burundi pedig külön királyságok voltak, a gyarmati lét után gyakorlatilag csak újra különváltak...

Tapi2021 2024.06.25. 15:51:25

@Gery87: Két nukleáris nagyhatalom egymástól pár száz kilométerre, most is pontosan ugyanolyan fenyegetés!

Csak most a szerepek fordítottak. Ahogy akkor az USA nem tűrhette a szájába tolt rakétákat, most miért kellene tűrnie ugyanezt Oroszországnak?

Tapi2021 2024.06.25. 15:53:46

@Gery87: Te szándékosan nem érted ezt a dolgot. Zagyválsz össze vissza.

Tapi2021 2024.06.25. 16:04:03

@Gery87: "Tudod a választ, mert ők nyertek.
(Egyébként Izland már mozgolódott, az írekről nem is szólva)
"

Tehát a lényeg, hogy ha akarják, azt csinálnak, amit akarnak, függetlenül mindenféle PÚDERTŐL, amivel a pőre érdeket bepúderozzák. Lásd: "jajj, de sajnáljuk a kisebbségeket, de csak a Magyar Királyságban persze..., daraboljuk fel az országot. Persze csak ezt. A saját házunk táján szóba sem jöhet..."

A lényeg, hogy hagyva minden szómágiát, ha van rá akarat, lehetne rendezni - és majd kell is nyilván - az ukrán helyzetet is. Nem tudom elképzelni - hacsak nem egy atomháború után, amelyben kvázi legyőzik Oroszországot -, hogy az oroszok ezek után otthagyjanak oroszokat prédának, a bosszúnak kitéve.
Vagy lemondjanak az egyetlen melegvizű kikötőről.

Tehát vagy megy a háború a végtelenségig, vagy Ukrajna megszívja. (Amit meg is érdemel nem mellesleg.) A mérték és a halottak, károk száma, mértéke kérdés még. Meg az, hogy MI és egész Európa is rámegy-e erre, és mennyire?

vasútihíd 2024.06.25. 16:07:06

@Billy Hill: az európában határokat már nem válzotatunk elképzelés mindig is képlékeny maszlag volt amit eddig a ballib narratíva határozott meg.
de betelt a pohár és most az oroszok igazságot osztanak.

vasútihíd 2024.06.25. 16:08:26

@Gery87: trianonnál az victori spolia elve érvényesült. a tanlulság hogy erősebbnek kell lenni. észak-korea jár ebben jó úton.

Tapi2021 2024.06.25. 16:10:22

@Gery87: "El kéne dönteni már végre hogy Trianont, meg az államhatárokat etnikai vagy irredenta szempontból nézed, mert hol így hol úgy..."

Mi sosem lőttük ágyúkkal éveken át a kisebbségeinket, ha jól emlékszem a történelmi tanulmányaimra. Ahogy pogromokra sem emlékszem ellenük. Kivéve talán néhány csúcsa esetet, de azokat már háborúban.

Az oroszoknak sem volt semmi gondja Ukrajnában addig, amíg nem kezdték el őket direkt vegzálni, korlátozni a jogaikat, és konkrétan pogromokat csinálni ellenük, majd amikor ezt nem akarták tűrni, rájuk küldeni a hadsereget... És addig Oroszországnak sem jutott eszébe beavatkozni. (Plusz rátettek egy lapáttal az USA bábkormányokkal, az USA érdekeknek alárendeltséggel.)

Tapi2021 2024.06.25. 16:13:07

@Gery87: "Mondjuk 2014-ben mikor bevonultak a Krímbe."

És addig miért nem vonultak be? OKA volt, hogy megtették! Ismert oka.
Ukrajna - az új USA bábkormányok - el akarták őket zárni a saját flottájuktól, a melegtengeri kijárattól és átjátszani USA támaszpontoknak.

Az USA ezt tűrné, ha vele történne hasonló?

IdomitottFoka 2024.06.25. 16:36:59

@Tapi2021: Az USA több külföldi katonai misszióját az utóbbi időben egyszerűen hazaküldték Afrikából, a Közel-Keletről. És nem szállta meg őket. Tűrte. A Biden!

A krími flottatámaszpontról is volt egy szerződés, amit nem az ukránok rúgtak fel. Amúgy. Speciel Mo.-nak se volt melegtengeri kikötője, hát bérelt egyet, megegyezett, de ha lejár, sztem nem fogjuk megtámadni a horvátokat, ha nem akarják meghosszabbítani.

Gery87 2024.06.25. 21:03:09

@Tapi2021:

Aki zagyvál az te vagy.
Pontosan leírtam mit csináltok!

kibaszott kettős mérce van felétek, pont.

Gery87 2024.06.25. 21:04:22

@Tapi2021:

A lényeg hogy volt igazságmag amire az érdekeiket alapozhatták.
A lakosság fele nem akart a magyar államban élni.

Gery87 2024.06.25. 21:05:40

@vasútihíd:

A tanulság az, gondolkodni kell és nem lázálmokba menekülni.

Gery87 2024.06.25. 21:11:55

@Tapi2021:

A magyar állam kimondta:

A nemzetiségek, kisebbségi identitások csak egyéni szinten léteznek és csak az egyénnek vannak nyelvhasználati jogai, mint közösség mint nemzet, nem léteznek, csak "a magyar politikai nemzet létezik".
Ez már akkor is hazugság, önbecsapás volt.
Nem működött.

Akinek nem ismerik el a jogát hogy a közössége mint nemzet mint politikum létezik, jogai vannak, múltja, jövője, szűkebb pátriája....és az önigazgatást kívánja....az akkor is ellenállni fog ha nem fognak rá fegyvert és nem szenved pogromoktól.

A székelyeket talán tömegesen verik, pogromozzák, csendőr-szuronyozzák, sortüzelik??
Nem.

Akkor mifaszér akarnak autonómiát baszod?

Saját hülye logikádat nem gondolod végig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 06:26:58

@Gery87:

A magyar kisebbségi politika tök ugyanaz volt, mint a korban bárhol Európában. Azaz egységes nemzet több etnikummal és nyelvvel.

A liberális koncepció alkalmazása zajlott.

Csak persze ez a koncepció marhaság.

Más kérdés, hogy volt ahol sikeres lett és volt ahol nem. Mo-on sikertelen lett, mert:
- túl sok volt a nem-magyar,
- túl fejlett volt a nem-magyarok nemzeti identitása, csak a zsidók és a ruszinok voltak nagy számban hajlndóak magyarrá lenni,
- a kisebbségek nyelve nem volt a magyarral közeli rokon.

Ennyi az egész.

Tapi2021 2024.06.26. 11:39:18

@Gery87: "A lényeg hogy volt igazságmag amire az érdekeiket alapozhatták.
A lakosság fele nem akart a magyar államban élni."

Te imádod és véded azokat, akik majdnem kinyírták a saját országodat, népedet. Szomorú.

Ha azon múlna, ki, hol szeretne élni - miután beköltözött más országába, vagy elfoglalta más ország - akkor miért nem kérdezték meg 1920-ban az összes gyarmatot és az összes kisebbséget saját maguknál is???

Kérlek engedd már ezt el, hogy bizonygatod, hogy az országrabló Antantnak, környező országoknak volt igaza.
Magyar embertől ez...

Tapi2021 2024.06.26. 11:43:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Plusz: itt szándékosan bujtogatták is az egyes nemzetiségeket a magyar állam ellen! Mert az oszd meg és uralkodj volt a Habsburgok érdeke is!
Hiszen így tudott egy osztrák kisebbség uralkodni a többség felett.

Lásd 1848-49-ben is ránk küldték a nemzetiségeket. És ez csak egy példa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 11:49:29

@Tapi2021:

A történelem tanulsága az, hogy ha sok a kisebbségi, akkor erőszakkal asszimilálni kell. Minden más megoldás katasztrófához vezet.

Szerintem olyan 15-20 % idegen a maximum, amit még képes elbírni egy ország.

Magyarországnak nem volt saját szuverén vezetése a XVI. századtól, így meg se tudta próbálni az asszimilálást.

Gery87 2024.06.26. 14:39:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A magyar kisebbségi politika tök ugyanaz volt, mint a korban bárhol Európában."

Ez nem érv semmire, ez mentegetés.
Csak épp nem 10-20%-niy hanem 55%-nyi "kisebbséggel" bírtunk!

Nem az volt a helyzet mint a frízekkel, breatonokkal, baszkokkal, dél-olasz albánokkal, Poseni lengyelekkel másoknak!

A nyugat államalkotó nemzetei a legrosszabb esetben is 75-80%-nyi többséggel bírtak.

"Azaz egységes nemzet több etnikummal és nyelvvel."

Ezt meg lehet csinálni 10-20%-nyi kisebbség esetén de 50%-nál nevetséges.

"A liberális koncepció alkalmazása zajlott."

Nem volt adaptálható a mi helyzetünkre.

"Csak persze ez a koncepció marhaság."

az.

"Más kérdés, hogy volt ahol sikeres lett és volt ahol nem. Mo-on sikertelen lett, mert:
- túl sok volt a nem-magyar,
- túl fejlett volt a nem-magyarok nemzeti identitása, csak a zsidók és a ruszinok voltak nagy számban hajlndóak magyarrá lenni,
- a kisebbségek nyelve nem volt a magyarral közeli rokon."

Így van.

Gery87 2024.06.26. 14:44:36

@Tapi2021:

"Te imádod és véded azokat, akik majdnem kinyírták a saját országodat, népedet. Szomorú."

Látom elfogytak az ellenérvek, ilyenkor szoktál szomorkodni hogy a másik mekkora áruló meg hitetlen.

Nem, én csak egy tényt mondtam el, te meg homokba dugod a fejed.

"Ha azon múlna, ki, hol szeretne élni - miután beköltözött más országába, vagy elfoglalta más ország - akkor miért nem kérdezték meg 1920-ban az összes gyarmatot és az összes kisebbséget saját maguknál is???"

Mert a győztes nem kérdez.

"Kérlek engedd már ezt el, hogy bizonygatod, hogy az országrabló Antantnak, környező országoknak volt igaza."

Nem nekik volt igazuk, hanem a nemzetiségi értelmiségnek abban hogy ez az állam nem az ő államuk és soha nem lesz az.
Nincs értelme maradni, mert a magyar elit kisajátította az országot a "magyar nemzetnek" és nem osztoznak a hatalmon!

Ésszerű döntés volt részükről hogy "oké akkor saját nemzetállamot hozunk látre, vagy csatlakozunk anyaországainkhoz".

A határrendezés már nem volt igazságos.

"Magyar embertől ez..."

Nem kell elővenni a magyarság kártyát állandóan.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása