magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A szélkakas

Jól ismert liberális módszer ez: adni egy abszurd definíciót x-ről, majd minden nekik nem tetsző emberre alkalmazni a mércét, kijelentve, az illető nem képes megugrani a mércét. Persze, hogy nem, hiszen hamis a mérce.

Lásd pl. "Semjén álkeresztény", mert olyan meghatározása van adva a kereszténységnek, melyet Jézus Krisztuson kívül senki se tud teljesíteni, sőt talán még ő se.

A ballib blogger itt italálja: az igazi jó politikus nem hátrál, nem tárgyal, hanem parancsokat osztogat, agresszívan megy előre, s mindenkit pofánver, aki ellentmond neki, s ha pedig nem így tesz, akkor "gerinctelen" meg "szélkakas".

A valóságban még a 3 világhatalom - USA, Kína, Oroszország - vezetői se engedhetnek meg maguknak ilyen magatartást. Ők is pl. tárgyalnak, kétértelműen beszélnek, kötnek kompromisszumokat, azaz "szélkakaskodnak".

A konkrét hivatkozás pedig teljesen hamis: hogy Orbán milyen gerinctelen, hogy nem vétózta meg Rutte NATO-főtitkári kinevezését. Valójában ez egy teljesen jó megoldás: Magyarország ezzel kiharcolt magának egy olyan státuszt a NATO-n belül, melyet Ceaușescu Romániája élvezett a Varsó Szerződésen belül, azaz Románia nem kilépve a VSZ-ból nyíltan kimondta egyet nem értését a közös kül- és hadügypolitikával.

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr318434071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2024.06.26. 12:23:37

Ha meg Orbán bekeményít, akkor az van, milyen kompromisszumképtelen, nem tiszteli az európai normákat a konfliktusok rendezésére

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 13:11:22

@_Neville:

Ugyanez a véleményváltoztatáskor.

Ha jobboldaliból baloldali lesz valaki = feleszmélt, megérett, megvilágosodott.
Ha baloldaliból jobboldali lesz valaki = meghülyült, gerinctelen, eladta magát.

Tapi2021 2024.06.26. 13:16:28

"A ballib blogger itt italálja: az igazi jó politikus nem hátrál, nem tárgyal, hanem parancsokat osztogat, agresszívan megy előre, s mindenkit pofánver, aki ellentmond neki, s ha pedig nem így tesz, akkor "gerinctelen" meg "szélkakas"."

Ha meg így tesz, akkor autokrata, diktátor! Ki van ez találva.

Tapi2021 2024.06.26. 13:32:10

Sajnos kétségtelen tény, hogy Európa polgárai NEM ESZMÉLTEK fel abból a kábulatból, amibe a saját politikusaik és médiájuk juttatta őket és valóban elmaradt az ébredés, a normalizálás, annak felismerése, hogy a korábbi és újraválasztott vezetők, politikusok rossz irányba vezetik Európát. Mind gazdasági, mind társadalmi területen.

Így a remélt fordulat is elmaradt. Azzal együtt, hogy Orbán meg tett érte mindent, de mások sajnos nem. Egy fecske meg...

Ez nyilván rossz forgatókönyv. Európa rohan tovább a szakadék felé, nyalja tovább az USA és az ukránok seggét, amiből SEMMI HASZNUNK.

Két kézzel dobálják az európai emberek pénzét az USA érdekében folyó ukrán-orosz háborúba. És senki nem kérdezi meg, miért? Miért jó ez Európának?
KINEK AZ ÉRDEKE?

Ugyanúgy fokozzák a háborút, tolják tovább, hogy egyre nagyobb legyen...

Az EU ugyanúgy vegzálja ideológiai és politikai alapon a szerinte "renitens", értsd, szuverénen maga döntő országokat. Amikből egyre kevesebb van. Szinte már csak mi...

Stb.

Szóval a helyzet nem lett jobb. Sajnos a kormány külső-belső kommunikációja sem. A kinti médiák mondják meg, mit kell gondolni rólunk, mit, hogyan kell érteni... Ezért még a saját potenciális szövetségeseink sem értenek minket. A jobb, konzik sem. Lásd, nem tudtunk együttműködni Meloniékkal vagy Le Pen-ékkel sem. Nem sikerült összehozni ezen erők együttműködését és egyesített erejét sem...

Szóval ezek igazi negatívumok. Egy részéről Orbánék nem tehetnek, másokról igen. Pl. a kommunikációs hiányosságokról mindenképpen.
Ha ezt nem gombolják újra, kintre és bentre is, nagy(obb) gondok lesznek!

IdomitottFoka 2024.06.26. 13:52:11

Hát ez ilyen. Ha vki meg akarja szabni h kereszténységből mi a tuti (márpedig ez rád is, és semmilyenzsótira is jellemző) akkor megvizsgáljuk h úgy általában mennyire felel meg a saját maga által hirdetetett kritériumrendszerének. Az a helyzet h zsóti már a pártja nevével is hazudik, tekintve h önállóan nem indul de azért demokratának titulálja magukat. Hazudni nem keresztényi dolog.

"Magyarország ezzel kiharcolt magának egy olyan státuszt a NATO-n belül, melyet Ceaușescu Romániája élvezett a Varsó Szerződésen belül, azaz Románia nem kilépve a VSZ-ból nyíltan kimondta egyet nem értését a közös kül- és hadügypolitikával."

Pofázni eddig is lehetett (bizonyíték az elmúlt nyócév), ahogy kimaradni a NATO nem védelmi célú külfoldi misszióiból is. Most már előjöhetnétek azzal h mit is harcolt ki megint viki, mert ezek eddig is alapok voltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 13:57:19

@IdomitottFoka:

A kereszténység megmondta mi a kereszténység, így nincs mit vizsgálni rajta.

_Neville 2024.06.26. 14:06:33

@IdomitottFoka: Csak az a baj, hogy általában rohadt műveletlenek vagytok a témában, az alapokat sem értitek, így ez elég röhejes okoskodás és üres moralizálás lesz. Persze a proli kommentelőket a Telexen biztos le lehet ezzel nyűgözni.

Tapi2021 2024.06.26. 14:08:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szerintem lehet vizsgálni, hogy ki mit hirdet és annak megfelelően él vagy politizál-e?

Nincs ezzel gond.

A gond azzal van, amit te írtál fentebb, hogy outsiderek - mondjuk így - próbálják megmondani, SZERINTÜK mi pl. a kereszténység és milyennek kellene lenni a keresztény (-demokrata) politikának.
Nyilván olyannak, amely kompatibilis az ő pogányságukkal. Ehhez képest meg minden más "verzió" nem hiteles, meg rossz.

Bennem is van elvárás, hogy aki magára ölti a kereszténységet, az látsszon is annak, legyen is az. Ez a maximális szint - amit nyilván nehéz megugrani, még nekem is. Ahogy te is írod.
A minimum szint meg az, hogy ha ő maga bűnös is, hibázik is, mint én és mindenki más is, legalább a politikájában - amire végül is szavazunk - jelenjen meg a mi, a kereszténység képviselete.

Tapi2021 2024.06.26. 14:10:55

@_Neville: Igen. Lásd, ott lenne a helye Orbánnak is a pogányok bűnünnepén a prájdon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 14:11:17

@_Neville:

Én hosszasan elemeztem mi a liberális kereszténység fogalma, s kb. erre jutottam mi a 3 fő jellemzője az igazi kereszténynek liberális szemszögből:
- állandóan mosolyog mint egy gyorséttermi alkalmazott,
- nem tart be semmit a jézusi parancsolatok közül, mert ezek elavultak,
- maximálisan toleráns minden iránt, kivéve ha antiliberális véleményt hall, mert akkor átkozódik.

IdomitottFoka 2024.06.26. 14:12:27

@Tapi2021: "Két kézzel dobálják az európai emberek pénzét az USA érdekében folyó ukrán-orosz háborúba. És senki nem kérdezi meg, miért? Miért jó ez Európának?"

Tudod, az nem a te pénzed h számonkérd h költik el, pláne h:

Két kézzel szórják a magyar emberek pénzét Mészáros Garancsi (== viki) érdekeltségében lévő vodafone-ra, reptérre, 35 éves koncessziókba. És sose kérdezitek meg, miért? Mitől jó ez nekünk? Miért jó 55 éves honvédeket iskolai feladatok ellátására átképezni? Tegye fel a kezét, aki szerint ez működni fog! Megkérdeztétek már h miért?

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az lehet, de az a kérdés h te (+zsóti) megfelelnétek-e. Meghát melyik kereszténységről is beszélünk? Mert mintha neked még a pápa is csak egy buzi eretnek lenne, ha jólemléxem. És zsótival sem egy szektában árultok.

IdomitottFoka 2024.06.26. 14:16:27

@_Neville: Tudod a vókok és marxisták kritizálásához sem szükséges kívülről tudni a Kiáltványt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 14:17:05

@IdomitottFoka:

Magamat nem szeretném megítélni. Ez visszás lenne.

Semjént viszont ismerem személyesen, s meg tudom mondani: példamutató keresztény ember. Nem tesz semmi olyat, még titokban se, amit helytelennek hisz. Nyilván ő is bűnözik, nincs bűntelen ember, de nem próbálja ezt kimagyarázni.

Ami biztos: megfelel a keresztény normáknak az életvitele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 14:18:19

@IdomitottFoka:

Pedig de igen.

Ha valakit álliberálisnak mondok, tudnom kell mi a liberalizmus.

Gery87 2024.06.26. 14:24:50

"Lásd pl. "Semjén álkeresztény", mert olyan meghatározása van adva a kereszténységnek, melyet Jézus Krisztuson kívül senki se tud teljesíteni, sőt talán még ő se."

Nincs megugorhatatlan léc, egyszerűen keresztényként nem kéne a tolvaj, korrupt, hazug, pedofilmentegető maffia mellé állni. Ennyi.

Gery87 2024.06.26. 14:26:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát ha valaki bűnözik az rendben van ha nem magyarázkodik?
Ez keresztényi? Jó tudni.

"Ami biztos: megfelel a keresztény normáknak az életvitele."

Meg a vadászkiállítás..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 14:27:24

@Gery87:

Se tolvaj, se korrupt, se pedómentegető, se maffia. A hazugság meg nem bűn, ha a cél nem alantas.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 14:28:40

@Gery87:

Ha bűnt követ el a keresztény, akkor ezt felsmeri, nem magyarázza ki, hogy "igen, de" és hasonlók, hanem elismeri a hibát. Ennyi az egész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 14:29:53

@Gery87:

Keresztény embernek tilos a vadászkiállítás? Meg biztos a horgászverseny, a disznóölés, az macskasimogatás, s a délutáni pihenés is, nem?

Tapi2021 2024.06.26. 14:44:14

@IdomitottFoka: "Tudod, az nem a te pénzed h számonkérd h költik el, pláne h:"

Egyrészt, de. Mi is állandó befizetői is vagyunk az EU-nak!

Másrészt arról beszélek, hogy az ottani embereket nem érdekli, hogy a pénzüket nem rájuk költik, hanem elverik Ukrajnában, egy EU-n és NATO-n kívüli országban. Ahelyett, hogy rájuk, az ő nagyon is meglévő problémáik sokaságára költenék.
És az sem érdekli őket, ez miért is történik?

"Két kézzel szórják a magyar emberek pénzét Mészáros Garancsi (== viki) érdekeltségében lévő vodafone-ra, reptérre, 35 éves koncessziókba. És sose kérdezitek meg, miért? Mitől jó ez nekünk? Miért jó 55 éves honvédeket iskolai feladatok ellátására átképezni? Tegye fel a kezét, aki szerint ez működni fog! Megkérdeztétek már h miért?"

Igen, látjuk, ismerjük ezek okát.

És ezek a pénzek ITT MARADNAK, itt kerülnek befektetésre akkor is, ha te nem érted miért vannak ezek éppen így, vagy nem értesz ezekkel egyet.
Az Ukrajnába küldött javak meg kikerülnek az EU-ból, és SEMMI HASZNOT nem jelentnek helyben az embereknek. Sem most, sem bármikor a jövőben.
A magyar "baráti" beruházások meg igen.

Tapi2021 2024.06.26. 14:48:30

@Gery87: "Nincs megugorhatatlan léc, egyszerűen keresztényként nem kéne

a tolvaj,
korrupt,
hazug,
pedofilmentegető
maffia

mellé állni."

Kérlek mindhez írj konkrét és valós példát!!!!
Mert ez így a szokásos ellenzéki bull shit gyűlölködés.

Mit loptak el?
Milyen/melyik pedofilt mentegették? Stb.

Tapi2021 2024.06.26. 14:49:50

@Gery87: "Meg a vadászkiállítás.."

Keresztény is vadászhat és rendezhet vadászati kiállítást!

Tapi2021 2024.06.26. 14:51:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A hazugság meg nem bűn, ha a cél nem alantas."

Most vicceltél?

Tapi2021 2024.06.26. 15:01:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Értem, mire gondolsz, de ez a politikában, közéletben erősen véleményes.

Nem az a kategória (jótékony, kegyes hazugság), mint amikor a beteg, halálán lévő nagyinak azt mondjuk, hogy meg fogsz gyógyulni Mami.

A politikus ne mondjon el mindent, de ne hazudjon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 15:02:57

@Tapi2021:

Nem lehet igazat mondani politikusként, az ellenfél azonnal kihasználná.

Már egy szimpla kampány is alapvetően súlyos ferdítéseken alapszik.

Tapi2021 2024.06.26. 15:27:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Bizonyos információk meg nem osztása vagy egyes tényezők túlzott felnagyítása, vagy némi csúsztatás (lásd, tényleg van hétszáz forintos gáztarifa is Magyarországon, ezzel lehet kampányolni balról, úgy, hogy közben elhallgatják, hogy a lakosság több mint 90%-a száznegyvennyolc forintért kapja), de tényszerűen és szándékosan hazudni szerintem nem ugyanaz, és nekem nem fér bele.

ZorróAszter 2024.06.26. 15:39:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A kereszténység megmondta mi a kereszténység, így nincs mit vizsgálni rajta."

Ha megmondta, akkor mire fel a számtalan egyházszakadás és az élve elégetett eretnekek tízezrei minden oldalon?

És a milliós hullahegyek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 15:43:01

@ZorróAszter:

Milliós hullahegyek csak az újkori ateista történelemkönyvekben vannak.

Az egyházszakadások pedig az emberi tökéletlenség.

Gery1987 2024.06.26. 18:57:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Máskor meg elismered hogy korrupt, csak azzal jössz hogy ez ilyen.
El kéne dönteni.

A valódi céljaik meg aljasak.

Gery1987 2024.06.26. 18:59:04

@Tapi2021:

Nem ebben az országban élsz te se?
Tessék az m1-en kívül mást is nézni mondtam már.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 19:00:45

@Gery1987:

Vadászkiállátást mondtál. A kereszténység nem tiltja se akiállítást, se a vadászatot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 19:02:12

@Gery1987:

A kapitalizmus mindenképpen korrupt.

De ez hogy jön ide? A keresztény embernek a kapitalizmusban is helyt kell állnia.

Gery87 2024.06.26. 20:54:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"67 milliárd forint a vadászkiállításra szánt összeg. Ez 173-szor több, mint amennyivel eredetileg számoltak.....Tegye fel a kezét, aki szerint ez a legfontosabb Magyarországon a koronavírus-járvány harmadik hullámában és a gazdasági világválság idején."

Semjén azért tud élni, a hobbijára költi a közpénzt, köszönjük neki.
Igaz keresztény módjára a nyáj pénzéből urizál, isteni.

Gery87 2024.06.26. 20:56:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A kapitalizmus mindenképpen korrupt."

Az ember pedig mindenképpen meghal, csak nem mindegy hogy hogyan...

A Megafon képzésen a cinizmus az első lecke?

Madarász Henrik 2024.06.26. 21:42:25

Igazából de, az USA és az EU mostani vezetése pont ilyen, Biden már a háború előtt gyilkosnak, diktátornak nevezte Putyint, szintén diktátornak a kínai elnököt és amelyik országba elmennek látogatni beleugatnak bel és külpolitikai kérdésekbe és nyilvánosan megfenyegetik őket, ha nem tetszik valami.

GyMasa 2024.06.26. 22:39:39

@IdomitottFoka:
"Tudod, az nem a te pénzed h számonkérd h költik el, pláne h:"
Hogy a csipába' ne a mi pénzünk lenne???
Az EU tartozik Magyarországnak 30+ milliárd EUR-ral!
Ezen felül, a gáz-villany-benzin-élelemiszer áremelések nagyjából mind az EU idióta, elhamarkodott, és teljességgel hatástalan szankciói miatt emelkedtek meg!
Az pedig már bizony a TE pénzed is!

"Két kézzel szórják a magyar emberek pénzét Mészáros Garancsi (== viki) érdekeltségében lévő vodafone-ra,"
Mégis, mined "szórni a pénzt" egy nyereséges vállalatba?

" reptérre,"
Az a nemzetközi befektetők szerint is jó befektetés volt, mert jó áron jutották hozzá!
Ezen felül Ferihegynek csupa pozitív kilátásai vannak.
(kivéve, ha az EU megint bevezet egy repülési stopot, mint a Covid idején...)

" 35 éves koncessziókba."
Miért, arról tudsz valamit, hogy veszteséges lenne?

" És sose kérdezitek meg, miért?"
Nekem nem kell, mert én, veled szemben ÉRTEM, hogy ezek miért történnek!
Te ehhez túl sötét vagy, és a megmondóembereid sem segítenek, hogy tisztázzák, hogy miért van ez.
Mert, ha elmagyaráznák, hogy meg is értsed, akkor nem picsognál ellene.

" Mitől jó ez nekünk? Miért jó 55 éves honvédeket iskolai feladatok ellátására átképezni?"
Tudod, a katona szakmában (meg, úgy az ilyen rendvédelmi szakmákban általában, mint a rendőr, tűzoltó, katona) 55 év az bizony túl sok!
Tudod, egy 60 éves ember már nem feltétlenül képes hatékonyan beszaladni egy égő házba, hogy onnan kihozzon egy-két embert! Akkor pedig nem építi a csapatot, hanem ő is plusz felelősség.
Ezért mehetnek nyugdíjba ennyivel előbb!

" Tegye fel a kezét, aki szerint ez működni fog!"
Én azt látom a körülöttem élő nyugdíjasokon, hogy a nyugdíjba vonulás egy erős törés az illetők életében, és, aki nem talál magának valami hasznos elfoglaltságot, az sokkal hamarabb meg is hal, mint, aki igen!

" Megkérdeztétek már h miért?"
Nem kell megkérdezni, mert én ÉRTEM, miért.

"Mert mintha neked még a pápa is csak egy buzi eretnek lenne, ha jólemléxem. "
Hát, nem ő a legjobb pápa az igaz, és, amint látom, megint képtelen vagy értelmezni a különbséget a rossz pápa és a rossz kereszténység között.
De, nincs ezzel túl sok baj, mert mi ÉRTJÜK? te meg nem.
És, amint látom, neked nincs is semennyi igényed a megértésre.

GyMasa 2024.06.26. 22:41:01

@IdomitottFoka:
Nem szükséges, de kurvára sokat segít abban, hogy érdemi vitát folytass!
Te pl. ténylegesen sem tudsz semmit azokról a dolgokról, amiről itt beszélünk.
Látszik is, hogy teljesen vitaképtelen vagy a témákban.

GyMasa 2024.06.26. 22:47:19

@Madarász Henrik:
Nekem az a kedvencem, amikor kiprovokálnak egy háborút az ukránok ellen, majd EZUTÁN kijelentiik, hogy "nem is az oroszok az _IGAZI_ ellenségeink, hanem a kínaiak!"
Majd, ezután köuzlik Kínával, hogy " jó lenne, ha visszavenne a fejlődéséből, mert, irgum-burgum!"
Ezek után mégis melyik, kicsit is normális ember gondolná a kínaiak helyében, hogy hallgatni kellene az USA-ra???
Mert, ugye erről a hozzáállásról azonnal Ford Fairlane ugrik be, aki szerint: "Akinek ilyen barátai vannak, annak nincs szüksége ellenségre!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.27. 07:43:36

@Gery87:

Jól értem.

Nincs keresztény politikai tanítás, értsd meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.27. 07:44:16

@Gery87:

Ki döntse el az állam milyen rendezvényekre költsön pénzt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.27. 07:44:59

@Gery87:

Egyetlen keresztény szabály se tiltja közpénz költését kiállításra egyébként.

IdomitottFoka 2024.06.27. 11:33:09

@GyMasa: Számomra az látszik h a kiáltványt bemagoltátok és azóta se bírtok elszakadni tőle. Amúgy se vitatkoztunk semmiről, megjegyeztem h ha smmilyenzsóti és birca kereszténykednek, akkor érdemes megnézni h miféle keresztények is ők. Nem mintha nekem számítana, ateista vagyok. És ha ők példakeresztények, az a kereszténységről állít ki bizit, nem túl hízelgőt.
Azt is megjegyeztem h a poszt állítása szerint viki kiharcolt vmi NATO-s engedményt, de ez egy lózung, eddig is lehetett pofázni róla, és a missziók eddig is nagyrészt önkéntesek voltak. Arra érdekes módon nem reagált még annyit se h vitaképtelen vagyok.
A műveltségetek bizonygatásakor általában az derül ki h a szövegértés se megy. Te sem tűnsz éppen vitaképesnek amúgy, és csak részben azért mert nem is itt élsz, és nem szoktál képben lenni. Helyeselsz a szokásos arcoknak és ennyi.

"Az EU tartozik Magyarországnak 30+ milliárd EUR-ral!"
Bizonyos megállapodások szerint jár nekünk az, bizonyos megállapodások szerint meg visszatartható, és Mo. vállalta a belépéssel h ezeket a megállapodásokat magára nézve is vállalja. Mindenesetre nem az a helyzet, h azt kölcsönadtuk és visszajár, ami egy egyértelmű helyzet lenne és abszolút jogosan lehetnénk felháborodottak. Az a helyzet h hosszú úton jutottunk el ide és vikiék mindig is szembe mentek.
Egyelőre nem úgy néz ki h vikiék jó úton járnának az ügyben h azt a zsét meg is kapjuk, a hiszti nem tűnik járható útnak. És még mielőtt lehazaárulóznál, hidd el h nem az én jóváhagyásomra várnak ursuláék h átutakják a manit.

"Az a nemzetközi befektetők szerint is jó befektetés volt"
Sztem tudnék olyan elemzőt találni, aki szerint meg nem, meg olyat aki szerint kockázatos, jósolni fekve is lehet. Nem is ez a lényeg, hanem h akkor veszi meg, amikor egyébként rekordmagas a hiány. A kórházak nem tudnak fizetni a beszállítóknak, de vmi franciákat tömjünk ki pénzzel. Mondjuk a te szempontodat értem, te egy neres reptérre fogsz hazalátogatni, de kórházba már nem itt fekszel be.

"Miért, arról tudsz valamit, hogy veszteséges lenne?"
Ehhehehe, hát pont azért van a 35 éves koncesszió h ne legyenek veszteségesek. De azért még erre se fogadnék, h nem tudják minuszba tenni magukat, főleg papíron. Érted te azt h a prolongált túlárazást támogatod?

"Nekem nem kell, mert én, veled szemben ÉRTEM, hogy ezek miért történnek!"

Én is értem, pont az a bajom. Ebből csak az derül ki h tapsolsz az ország lerohasztásának és néhány utolsó szarember milliárdossá válásának.

"Tudod, egy 60 éves ember már nem feltétlenül képes hatékonyan beszaladni egy égő házba, hogy onnan kihozzon egy-két embert!"

Nos ezzel kapcsolatban vikinél nyifinyafizz, mert mintha ők szüntették volna meg a korkedvezményes nyugdíjukat. Esetleg a tankerek helyett fogadd be te a leharcolt katonákat és tanítsd be te őket vmi hasznos dologra, sok sikert. Arra sincs elég tanár h a gyerekeket tanítsa, de h megtanítson tanítani 55+ éves embereket, arra nyilván lesz. De megint a pályán kívülről osztasz, ez téged speciel nem érint.

"hogy a nyugdíjba vonulás egy erős törés az illetők életében, és, aki nem talál magának valami hasznos elfoglaltságot, az sokkal hamarabb meg is hal, mint, aki igen!"

Az a helyzet h a nyugdíjas tanárok reaktiválása sem egy fenékig tejfel állapot, és akkor még finom voltam. Elsőkézi tapasztalat úh németből ne próbálkozz cáfolni. Lehet nem pont az amúgyis vízfejű és alulfinanszírozott oktatásban fogják megtalálni a hasznos elfoglaltságot az addig nem gyerekek közt alkoholizáló honvédeink.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.27. 12:33:09

@Tapi2021: cinikusan, gonoszul hangzik, de hogy felébredjenek, ahhoz néhány égő stadion kurvaerős képe kell.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.27. 12:38:59

@Tapi2021: nem. Elmész a nejednek venni száz szál vörös rózsát mert házassági évforduló van, de meglepetést szeretnél és elrejted. Megkérdezi hol voltál, azt mondod, a kocsmában.
Ez így hazugság egy jó cél érdekében.

Gery87 2024.06.27. 15:11:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Természetesen a kapitalizmus meghaladása.

Rövid távon most a szűk célokat tekintve, meg persze az hogy ne legyen NER.

Gery87 2024.06.27. 15:12:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az hogy elherdálod e a hobbidra a közpénzt, nem politikai tanítás kérdése, hanem erkölcsi kérdés, amire a vallásnak vannak tanításai, válaszai.

Gery87 2024.06.27. 15:14:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondjuk a jóizlés meg a lelkiismeret birtokában lévő bürokraták is megteszik kezdetnek, de mondjuk ha minket megkérdeznek az lenne a legjobb.

Lásd Nolimpia, a Momentum első és egyben utolsó jó döntése.

Ma nagy szarban lennénk ha akkor nem akadályozzák meg.

Gery87 2024.06.27. 15:15:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Sajnos nem látom régiós szintű példákat nézve hogy sokkal rosszabb lenne, sőt.

Lásd Bulgáriában nem rosszabb élni mint itt, pedig ott nincs NER.

De ezt már beszéltük.

Gery87 2024.06.27. 20:13:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az emberek.
A döntés lehet rossz vagy jó, megéri vagy nem, drága vagy sem, nem számít.
A lényeg a döntés és a vele járó felelősség.

A közéletünk, helyi vagy országos politikánk, maga a pártokrácia.... azért ilyen szar, mert nem jár vele semmi felelősség senki részéről!
-A politikai elit a mi pénzünket szórja, ha nagyon necces a dolog akkor törvényileg teszi jogossá, pár évig azt csinál amit akar és mivel demokratikusan megszavazták nem vonható érdemben felelősségére, max nem választják újra...
-A szavazók meg 4 évente mennek el a lehető legkevésbé undorító szarra szavazni és úgyse kérdezik meg őket lényeges és gyakorlati dolgokban, csak egy X-et húznak a kisebbik seggfejre..
Felnőtt Kifestő gyerekeknek.

Ehhez képest egy lakógyűlés a demokrácia szentélye.

alöksz róz 2024.06.27. 22:38:21

@Gery87: "A Megafon képzésen a cinizmus az első lecke?" - nem.
az a felvételi követelmény.

alöksz róz 2024.06.27. 22:39:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ha nincs NER, akkor a nyugati nagytőke uralma van." - utóbbi jobb is lenne a kisembernek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.28. 09:40:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ha valaki élt 1995-2010 között, abban fel sem merül kétely efelől.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.28. 09:48:33

@Deak Tamas:

Pontosan.

Sőt, soha egyetlen ország se volt még a világon, ahol a gazdaság idegen kézben levése jólétet okozott volna.

Sose gondolnak pl. az angol kapitalizmus kezdeteire. Amikor az angol elit azért harcol, ne legyen a textilipar holland kézben. S - nem piaci eszközökkel, diktatórikusan, a jogálamiságot sokszorosan megsértve - elérték, hogy pár angol arisztokrata nagytőkés legyen a textíl ágban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.28. 09:55:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: sőt, ugyebár van a tökismeretlen sztori a Lombe fivérekről, akik ellopták az itáliai szövőgépek konstrukcióját amit az ottani gyárosok féltve őriztek. Lombe-ék össze is raktak egy gépet és szépen meg is gazdagodtak. Az itáliaiak meg utánukküldtek egy Puzzolát, aki bele is mártotta a bicsakok a lopós tesóba.
Amúgy most bármelyik ex-francia gyarmaton a francia nagytőke uralma van, konvertibilis frankkal meg mindennel. Valahogy mégse oda akar disszidálni sőt, ahogy hallom, mintha épp ellenkező lenne az irány, ámbár a képességtelenek (tehát antifidesz ballibek) szerint ez csak valami álprobléma amit a Fidesz kreált.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.28. 10:07:42

@Deak Tamas:

A ballib megoldás: sok nyugati tőke kell, s nem gond, mert nem viszik el a hátukon a gyárat.

Amikor viszont nem működik ez mégse, átnevezik a gyárat "zorbánista összeszerelőüzemnek".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.28. 12:18:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én 2003-ban pont ezért szavaztam nemmel, mert elvitték a cukorgyárakat például, meg még sok egyebet. A cukorgyártás a legpofátlanabb példa, valami 600 euróval szúrták ki a parasztok szemét.

IdomitottFoka 2024.06.28. 12:47:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: most már csak az a kérdés h a kínai tőke mitől jobb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.28. 13:14:31

@IdomitottFoka:

Tuladjonképpen sok miatt:
- csökkenti a nyugati tőke arányát,
- nem áll liberális értékrend mögött,
- a kínai egy jobb civilizáció.

Gery87 2024.06.28. 14:10:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kína egy kibaszott diktatúra.

Karöltve a NER-el, a kisembernek a gyáraikban görnyedni biztosan nem lesz jobb mint egy nyugati multinál....már a japán meg koreai cégeknél is látható hogy nem értik mi nem vagyunk ázsiaiak nem hajlongunk a gépek előtt, és nem tornászunk reggelente műszak előtt, meg 16 órát sem igen akarunk dolgozni, nem Ázsiában vagyunk, ez itt Európa.

Az a civilizáció, egy megrekedt civilizáció.
A középkor óta, vagy talán még régebb óta, magától nem fejlődött változott semmit, pont mint az iszlám.
Minden ami azóta fejlődés történt az európauzálódás (globalizáció) eredménye a kínai civilizáció ellenében.

IdomitottFoka 2024.06.28. 16:08:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: blődnek blőd, de többet vártam, bezzeg ez:

"Kína szabadabb, mint a nyugat."

Na emmár vmi. Le se bírnám írni 15 feles előtt.

GyMasa 2024.06.28. 19:14:52

@IdomitottFoka:
"És ha ők példakeresztények, az a kereszténységről állít ki bizit, nem túl hízelgőt."
Tévedsz, az emberek tettei és viselkedése az EMBERRŐL állít ki bizonyítványt, nem a vallásról.

"Azt is megjegyeztem h a poszt állítása szerint viki kiharcolt vmi NATO-s engedményt, de ez egy lózung, eddig is lehetett pofázni róla, és a missziók eddig is nagyrészt önkéntesek voltak."
Igen, de most előre megállapodott a régi és új NATO főtitkárral is, hogy a magyar alap-válasz az a "mi nem megyünk!" lesz.
És, ezzel megspórol egy csomó vétót magáénak, és felesleges köröket az egész szövetségnek.
Szerintem ez eredmény.

" Arra érdekes módon nem reagált még annyit se h vitaképtelen vagyok."
Kicsoda?

"A műveltségetek bizonygatásakor általában az derül ki h a szövegértés se megy."
Mikor nem értettem meg szöveget?

" Te sem tűnsz éppen vitaképesnek amúgy, és csak részben azért mert nem is itt élsz, és nem szoktál képben lenni. Helyeselsz a szokásos arcoknak és ennyi."
És, honnan tudod, hogy nem vagyok képben?
Járok haza Magyarországra, de valahogy soha nem sikerül megtalálnom azokat a tömegesen nyomorgó és éhező embereket, akikről ti itt meséltek nekem.
Ezzel szemben azt látom, hogy az összes barátom és a családtagjaim is szépen gyarapodnak...
Nem csak helyeselni szoktam. Pont te vagy a bizonyítéka, hogy írok olyannak is, akit viszonylag normálisnak tartok.
AKi véglegesen meggajdul, és csak Write-only üzemmódban lopja az időmet, arról lemondtam, és megy a szűrőbe, és még csak nem is látom amit írnak.
Nekem nincs arra időm, hogy fossam magamból a hosszú hozzászólásokat, amiknek értelme sincs.

"és Mo. vállalta a belépéssel h ezeket a megállapodásokat magára nézve is vállalja. "
Kár, hogy sehol nincs definiálva, hogy mik is azok a "jogállamisági kritériumok"
Úgy, pedig elég nehéz betartani valami feltételt, hy folyamatosan mozog a kapufa...

"Mindenesetre nem az a helyzet, h azt kölcsönadtuk és visszajár, ami egy egyértelmű helyzet lenne és abszolút jogosan lehetnénk felháborodottak. Az a helyzet h hosszú úton jutottunk el ide és vikiék mindig is szembe mentek."
AZ a baj, hogy nem látod, mennyire káros és illegális ez az eljárás!
Sőt, akkor azt sem látod, hoyg pl. a lengyeleknél csak attól teljesen rendbe jött a "jogállamiság", hogy a PiS megbukott, mert amúgy SEMMIT nem tettek Tusk-ék (sőt, amilyen durva poltikai tisztogatást végeztek z ottani állami TV-ben, az a legdurvább diktatúrákat idézte fel).
Én ebből látom, hogy kamu az egész és a magyar pénzt is csak "gyűjtik" az Orbán utáni kormánynak, hogy lehessen ellopni/inkompetensnek lenni majd a pénzeket...

"Egyelőre nem úgy néz ki h vikiék jó úton járnának az ügyben h azt a zsét meg is kapjuk, a hiszti nem tűnik járható útnak. És még mielőtt lehazaárulóznál, hidd el h nem az én jóváhagyásomra várnak ursuláék h átutakják a manit."
Látom, megint nem érted, hogy Orbán SEMMIT nem tud tenni, hog ymegkapjuk azokat a pénzeket azon kívül, hogy sarokba szorítja az EU-t és megzsarolja őket.
Ismered a mondást: "amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten!"

"Sztem tudnék olyan elemzőt találni, aki szerint meg nem, meg olyat aki szerint kockázatos, jósolni fekve is lehet."
Tényleg, baszki?
Nemmondod!
Tudod a világban BÁRMIRE és annak az ellenkezőjérte is lehet
Amúgy, nyitott vagyok rá, hogy adsz akár egy linket egy olyan írásra, ahol rossz üzletnek tartják ezt!

" Nem is ez a lényeg, hanem h akkor veszi meg, amikor egyébként rekordmagas a hiány."
Nem akkor vette meg, hanem akkor, amikor az előző tulajdonos végre hajlandó lett megválni tőle!
Nagy különbség!

"A kórházak nem tudnak fizetni a beszállítóknak, de vmi franciákat tömjünk ki pénzzel."
Miétr van ezzel bajod? A szocik is a franciákat tömték ki a pénzeddel anno!

" Mondjuk a te szempontodat értem, te egy neres reptérre fogsz hazalátogatni, de kórházba már nem itt fekszel be."
Nos, általában autóval megyek haza.
Kórházba meg most majd magánklinikára megyek az éves szűrővizsgálatra.

"Ehhehehe, hát pont azért van a 35 éves koncesszió h ne legyenek veszteségesek. De azért még erre se fogadnék, h nem tudják minuszba tenni magukat, főleg papíron."
Az, ugye megvan, hogyha 35 év kell nekik, hogy ne legyenek veszteségesek, akkor nagyon alacsony haszonkulccsal vállahatták a dolgot!

" Érted te azt h a prolongált túlárazást támogatod?"
EZ mit jelent?
Mert nagyon bullshitnek hangzik.
Szívesen veszem, ha SZÁMOKKAL levezeted nekem, hoyg mikor, és hogyan történik ez a "prolongált túlárazás".
Mert így, csak beböfögve, azért nem túl hihető...

"Én is értem, pont az a bajom. Ebből csak az derül ki h tapsolsz az ország lerohasztásának és néhány utolsó szarember milliárdossá válásának."
Nem, szerintem nem ez történik.
Mint írtam, én azt látom, hogy mindegyik barátom és a rokonaim is gazdagodnak.
Éredkes, hogy a legtöbbjük nem a szoci kormányok alatt vett magának lakást az albérlet után, hanem az utóbbi 5 évben...

Folyt. köv.

GyMasa 2024.06.28. 19:14:57

"Nos ezzel kapcsolatban vikinél nyifinyafizz, mert mintha ők szüntették volna meg a korkedvezményes nyugdíjukat."
Én nem írtam, hogy nyugdíjba kell feltétlenül menniük!
PL, tökéletes megoldás, hogy olyan pozícióba lesznek átképezve, ahol nincs szükség a fizikai fittségre, de az évtizedek alatt felhalmozott tudásuk és tapasztalataik jól jönnek!
Én, amúgy attól kaptam herótot, és az ellen ágáltam, hogy az egész életét az irodában lábecelő Micike a titkárnő is nyugdíjba mehetett 40+ évesen. Nekik pl, szerintem pofátlanség volt megadni ezt!

" Esetleg a tankerek helyett fogadd be te a leharcolt katonákat és tanítsd be te őket vmi hasznos dologra, sok sikert."
Látom, nagyon szar véleményed van úgy általában az emberekről, csak gratulálni tudok!

" Arra sincs elég tanár h a gyerekeket tanítsa, de h megtanítson tanítani 55+ éves embereket, arra nyilván lesz."
Részleteiben nem ismerem ezt a programot, így ebben nem tudok ennél mélyebben véleményt mondani.

" De megint a pályán kívülről osztasz, ez téged speciel nem érint."
Miért, te érintett vagy benne? Mert, ha nem, akkor te is a "pályán kívülről osztasz!"

"Az a helyzet h a nyugdíjas tanárok reaktiválása sem egy fenékig tejfel állapot, és akkor még finom voltam."
Miért is?
Kötelező, vagy önkéntes?
Anno, amikor az egyetemekről kényszerítették nyugdíjba a professzor emeritusz-okat, azzal nem értettem egyet!
Szerintem, ha valaki nyugdíj után is dolgozni akar, azt hagyni kell!

" Elsőkézi tapasztalat úh németből ne próbálkozz cáfolni."
Attól, hogy neked szar volt, az nem jelenti,hogy mindenkinek szar lesz!
Mivel nem tudom, mi történt, így cáfolni sem tudok semmit.

" Lehet nem pont az amúgyis vízfejű és alulfinanszírozott oktatásban fogják megtalálni a hasznos elfoglaltságot az addig nem gyerekek közt alkoholizáló honvédeink. "
MOst akkor vízfejű, vagy nincs elég tanár???
Komolyan összezavarsz!
Ezen felül, megint előítéletes vagy, és olyan dolgokat állítasz, amik nem feltétlenül vannak úgy.
Nem tudom, mi történt veled, hogy ennyire bellépett valami katona a lelkedbe...

GyMasa 2024.06.28. 19:18:07

@Deak Tamas:
Igen, ez a szomorú, hogy regresszívék nem veszik észre, hogy a "külföldi tulajdonba" esetén gyakorlatilag gyarmat lesz az ország...
Bezzeg, az Afrikai gyarmatok ellen teli torokból lázadnak, de egy EU-n belüli kvázi-gyarmati pozíció az tökéletes lenne nekik!
Bohócok!

IdomitottFoka 2024.06.28. 19:19:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A puszta tények h egy grasszálás egy free tibet molinóval a tienanmenen vagy egy free catalonia molinóval a palacio de la cortes-nél nem egy nyugati bebörtönzést eredményezne. Amúgy mit nem szabad nyugaton, amit kínában igen?

GyMasa 2024.06.28. 19:19:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem kell, hogy elvigyék!
Max 1-2 év alatt annyit kaszálnak, hogy akár fel is gyújthatnák az épületet, akkor is pénzüknél lennének.
Persze, nem azt teszik, hanem eladják egy másik multinak.

IdomitottFoka 2024.06.28. 21:17:53

@GyMasa:
"hogy a magyar alap-válasz az a "mi nem megyünk!" lesz."
Gondolod h ezt innen tudták meg?

"Kár, hogy sehol nincs definiálva, hogy mik is azok a "jogállamisági kritériumok""
Elég sok figyelmeztetés érkezett, h amit csinál a ner, na az nem az. És meghosszabbították Bicskéig.

"AZ a baj, hogy nem látod, mennyire káros és illegális ez az eljárás!"
Mondjuk tényleg nem vagyok ezzel kapcsolatban egy platformon veletek, de abból a szempontból tökmindegy, h ezt viki már 4/3-os eredmény után se fogja megkapni...

"hogy sarokba szorítja az EU-t és megzsarolja őket."
Az a fura, h ha az oroszok faszságokat állítanak 56-ról, vagy képtelenek megfelelni az atomerőműépítési kritériumunknak, nem zsarolgatja őket. Mert lenyomnák mint a bélyeget. Ráadásul még egy-két dologban tényleg sarokba szorította az EU-t. Szóval úgy tűnik mégse akkora gengszterek...

"Nem akkor vette meg, hanem akkor, amikor az előző tulajdonos végre hajlandó lett megválni tőle!"
Már 2021-ben meg akarták venni (egyébként akkor többet ajánlottak érte). Mégis 2023-ban, növekvő hiány, recesszió közepette sikerült megállapodni (itt most javítom magam, mert nem franciáktól vettük, hanem németektől, franciákkal összetársulva), és a kifizetés idejére gyurcsányi mélységekbe sikerült lökni a hiányt. Ez minden csak nem jó időzítés...

"Miétr van ezzel bajod? A szocik is"
Hát mondjuk én kurvára nem vagyok szoci, talán ezért lehet h bajom van vele. Mondjuk az h a szocik is, nemigazán erősíti az érvelésed...

"Az, ugye megvan, hogyha 35 év kell nekik, hogy ne legyenek veszteségesek, akkor nagyon alacsony haszonkulccsal vállahatták a dolgot!"
Feldobtad az estémet. Nyilván egyetlen kiválasztott jelentkezőként alacsony haszonkulccsal vállalták. Erről híresek!

"EZ mit jelent?
Mert nagyon bullshitnek hangzik."
Mondjuk ez már fárasztó. Itt még az eleve túlárazott vállalások végső ára rendszerint megkétszereződött (duna aréna megvan?), nyilván bullshit. (és mégcsak nem is stadionoztam)

"hogy mindegyik barátom és a rokonaim is gazdagodnak."
Puff neki, akkor biztos mindenki más is. Ez egy szimpla anekdotikus érvelés, és szembe tudom vele állítani h az én ismerőseim meg nem ilyen szerencsések. Mondjuk az utóbbi 5 évben kb 10-20szor annyiba fáj egy lakás, mint a szoci időkben, de a fizetés nem lett még 10szeres sem.

"Részleteiben nem ismerem ezt a programot"
Ezért olyan fura, h beleállsz megvédeni ezt a marhaságot.

"Szerintem, ha valaki nyugdíj után is dolgozni akar, azt hagyni kell!"
Ha alkalmas rá, ja. Pont az van h reaktivált tanárokkal voltak rossz tapasztalataink is. És a nyugdíj után továbbfoglalkoztatottak jellemzően a saját szakmájukban tevékenykednek tovább, nem vmi teljesen más ágazatban.

"Miért, te érintett vagy benne?"
Igen, mindhárom gyerekem a hazai oktatásban tanul és a feleségem is pedagógus, érintett is vagyok, meg képben is. kösz. Vízfejű nem a kevés tanártól az oktatás hanem a klik nevű sóhivataltól, meg persze rétvári nertárstól.

" hogy ennyire bellépett valami katona a lelkedbe..."
Egyik se lépett a lelkembe, ahányat csak ismerek mindegyikkel leittam magam... Mondjuk tanárnak csak egy lett alkalmas, de ő csak sorkatona volt. A többinek meg se fordult ilyesmi a fejében.

Az a helyzet h ez a "megoldás" mindenkinek szar, a katonának, az iskoláknak egyaránt. Talán ismerős lesz a szlogen: Ne a gyerekeinken kísérletezzen (a családbarát kormány).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.29. 09:16:17

@IdomitottFoka:

Pl. nem szabad ellentmondani a fősodornak. Mondjuk azt mondani, ellenzed a homokos agendát. Akár óvatosan is mondva.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása