magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Romokban a ballibek országa

A ballib propaganda "szegény az ország" szólama valójában régi. Egy időben a Fidesz is próbálta alkalmazni - lásd a "szegényebbek vagyunk, mint 4 éve" kampányt 2006-ban -, s a Fidesz is belebukott: mert egyszerűen nem igaz, nem vagyunk szegények.

A világon jelenleg 201 ország van (mindent beleszámolva, ami jogilag és/vagy ténylegesen független). Ezek közül 125 egyértelműen - azaz minden vitától mentesen - szegényebb Magyarországnál. 35 ország egyértelműen gazdagabb Magyarországnál. A többi 40 ország esetében pedig szubjektív a kérdés: valójában ezek Magyarországéhoz közeli szinten vannak, azaz nem érdemes őket se a szegényebbek, se a gazdagabbak közé sorolni.

Objektív adatok szerint, pl. GDP alapon Magyarország szintje a világ átlagszintjének 190 %-a.

Mint látható, az természetesen igaz, hogy Magyarország nincs benne a felső 15-20 %-ban. Csakhát ezt szegénységnek nevezni erős túlzás.

Egyébként ez a túlzás régi eredetű. Már akkor is zavart. A 90-es években a magyar közbeszédben elterjedt a "svéd árak, etióp fizetések" mondat, miközben egyik része se igaz, az árak nem svédek, bérek meg sokszosak az etióp szinthez képest.

Időnként meg is kérdeztem embereket "tudod mennyi az etióp fizetés?", s tapasztaltam, sokan komolyan hiszik, hogy a magyar szinten van. Nekem meg megvolt az az előnyöm, hogy Havannában, amikor egyetemista voltam ott, voltak etióp diáktársaim, így közvetlen infóm is volt.

Emlékszem, 1995-ben, amikor a magyar átlagbér nettó 28 ezer Ft/hó körül mozgott, ez akkor kb. 230 USA-dollárt ért, kérdezgettem, vajon ki találja el az etióp bért. Senki se találta el: 18 dollár volt. S sokan el se hitték.

Szóval a valóságban nem az ország van romokban, hanem a ballib országkép. Ez viszont hír.

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5218449343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 12:00:05

@IdomitottFoka: Finnország is egy kis lakosságú városállam gyakorlatilag. A románok semmilyen gázt nem találtak, Nagysármáson volt gáz (amikor berobbant, évtizedekig égett) de az már száz éve ismert, ahogy a román oljamezők is, emiatt szerette Hitler is jobban a románokat.

Gelimtrtrddddd 2024.07.26. 12:01:44

@Boldeone2: gazdag, még alap infrastruktúra sincs.
------------

1. Nem gazdag, hanem béres, a gazdag hangot dúrgerni. A még laguján ok nakta is. Az al túl, így Grund raku és stuma.

2. De már újra stak rosszul mondod, ha nem van infrastruktúra, úgy, hát idegen hangval mondva, drágább(idegen, libcsi) a transzport, a berberek és egyebek is jól megvannak.
Káru, hogy mamár megkerülnek minket, stak nagy magyarrejkut nem tennék.

Én tuti szétrobbantanám az autópályákat, hogy drágítsuk a transzportot, nehezebbé váljon,.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 12:03:10

@ez a nevem senki: a re
zsi 57%-al magasabb az én
adatai
m
alapjá
n oda is pas
ztoltad, de a num
beo is mutatja
hogy minden alig
20
60
szá%lékkal
drá
gább Pokióban

Gelimtrtrddddd 2024.07.26. 12:04:30

@IdomitottFoka: oktatásban nem az aktuális doktrínák erőltetésének eszközét
---------------------

1. Ok hangot dúrgerni, bullshit. Nem eszköz, hanem arma.

2. He? Dehogynem, stak a doktrína megy ott, az első és totál fontos doktrína: nekik a magyar nyelv fingár nyelv, de a magyar nyelv indogermán és germán nyelv.

Vagyis stak a libcsi doktrínát erőltetik. A magyar perspektívától ez a fontos, ez az alfa és omega, a további ennan jen.

ez a nevem senki 2024.07.26. 12:07:21

@Deak Tamas: pl. az üzem anyag 32%al, ol
csóbb, autó 46%-al Tó
kyo ban

Gasoline (1 liter) 1.58 €
(621.80 Ft) 1.08 €
(179.53 ¥) -32.1 %
Volkswagen Golf 1.4 90 KW Trendline (Or Equivalent New Car) 27,395.77 €
(10,750,000.00 Ft) 20,026.88 €
(3,342,000.00 ¥) -26.9 %
Toyota Corolla Sedan 1.6l 97kW Comfort (Or Equivalent New Car) 25,661.30 €
(10,069,400.00 Ft) 15,057.12 €
(2,512,666.67 ¥) -41.3 %

IdomitottFoka 2024.07.26. 12:09:24

@Deak Tamas: Na ez az érzet meg a statisztika valósága közti különbség.

Szovátán beszélgettem erről még 2021-ben helyiekkel, az mondjuk pont magyarajkú környék. Ők állították h náluk leépülés jellemző, az erdélyi nagyvárosokban meg gyakorlatilag ellenségesen néznek a magyarul beszélőkre (kivéve h a magyarországi magyarok).

"A románok semmilyen gázt nem találtak"

Dehogynem, tengeri gázmezőket.

"Finnország is egy kis lakosságú városállam gyakorlatilag."
??? definiáljuk a városállamot előbb, mert Finnország 3X akkora mint Mo és 5.5 millió lakosa van. Nem tudom melyik ebből egy városállam sajátossága.

IdomitottFoka 2024.07.26. 12:12:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az észt techszektorra gondoltam. Versenyképes, nemzetközileg is létezik, fenntartható.

ez a nevem senki 2024.07.26. 12:18:44

Quality of Life in Budapest, Hungary

Purchasing Power Index 72.49 Moderate
Safety Index 66.01 High
Health Care Index 52.28 Moderate
Climate Index 78.41 High
Cost of Living Index 43.15 Low
Property Price to Income Ratio 13.92 High
Traffic Commute Time Index 38.98 Moderate
Pollution Index 53.05 Moderate
ƒ Quality of Life Index: 135.95 Moderate

Quality of Life in Tokyo, Japan

Purchasing Power Index 113.88 Very High
Safety Index 75.99 High
Health Care Index 79.03 High
Climate Index 85.26 Very High
Cost of Living Index 54.33 Low
Property Price to Income Ratio 14.03 High
Traffic Commute Time Index 42.54 High
Pollution Index 42.18 Moderate
ƒ Quality of Life Index: 174.73 Very High

Gelimtrtrddddd 2024.07.26. 12:33:44

@IdomitottFoka: Az észt techszektorra gondoltam. Versenyképes,
-----------------

1. Nem gondol, stak a libcsi gondol, magyar rakand. Magyarnak nem van verseny, magyar ilyet nem tesz, stak fájgdája van, Fehde, fight, a fáj stumától. Nem képes, hanem ernya.

2. De az észtek fingárok, a magyarok indogermánok és germánok! A magyarnak olyan kell, hogy ott is vanjon a globális ökomákiánál, de ne is, stak a periférián.

A magyarnak pízt kell küldenije a globális ökomókiára, ott mosni, ez a píz jenne lotyóktól, humanoidtranszportól, drogtranszporttól, fegyvertranszportól, plusz a zsoldospízek, ahogy a bérek, a róbások.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 12:33:47

@IdomitottFoka:

Nincs ilyen. A Skype-ot is rég eladták amerikai cégnek, az volt egyetlen sikerük.

alöksz róz 2024.07.26. 14:05:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Japán, Korea, Szingapúr, Tajvan, s társai." - és ezek közül melyik futott be azzal, hogy stadiont meg kisvasutat épített a miniszterelnök kertje végibe?

alöksz róz 2024.07.26. 14:39:02

a koreaik ilyenekkel futottak be hogy samsung. a japánik ilyenekkel hogy sony meg honda.
egyik se a kisvasúttal.

alöksz róz 2024.07.26. 14:42:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: biztosan volt, tudsz rá példát mondani?

és biztosan tudsz hasonló fideszes cégekre is példát mondani. nyilván nem tudsz...
akkor elég olyat, amelyiknek valami csekély esélye lenne kitörésre.

alöksz róz 2024.07.26. 15:14:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tehát nincs egyetlen egy ilyen fideszes se...

akkor legalább mutass egyetlen egy olyan fideszes pénzfolyást itt nálunk, ami nincs szétlopva, hasznos volt és megtérült/várhatóan megtérül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 15:29:58

@alöksz róz:

Annyit tudok, modellváltás van. S mivel a korábbi model rossz volt, így támogatom.

vasútihíd 2024.07.26. 15:57:11

@ez a nevem senki: persze de tokióban a parkolásra megy el az autótulaj pénze. nem is vehet autót ha nem bizonyítja van hova parkolnia.

vasútihíd 2024.07.26. 16:25:22

@alöksz róz: mi diplomáciai sikerország vagyunk. orbán jól helyezkedik. jönnek ide a keleti források is. mi ezzel futunk be.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 16:44:56

@alöksz róz:

Biztos rossz a másik opció. Ez nem biztos, hogy jó, de mivel a másik biztosan rossz, így támogatandó ez.

alöksz róz 2024.07.26. 16:50:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de ez biztos hogy rossz, ez már kiderült.
nem tudtál egyetlen egy pozitívumot se mondani.

Gery87 2024.07.26. 17:28:07

Írhatsz erről még ezerszer, akkor sincs értelme ennek.

"A ballib propaganda "szegény az ország" szólama valójában régi. Egy időben a Fidesz is próbálta alkalmazni - lásd a "szegényebbek vagyunk, mint 4 éve" kampányt 2006-ban -, s a Fidesz is belebukott: mert egyszerűen nem igaz, nem vagyunk szegények."

Az embereket nem érdekli hogy a legtöbb országban szarabbul élnek, már az sem vigasztalja őket hogy pl Moldovában rosszabb.
A környező országokhoz mérjük magunka, tágabban meg egész Európa és a nyugat szintjéhez.

A teljes cikk fingreszelés, senkit nem érdekel hogy statisztikailag "gazdag ország vagyunk", ez ugyanis mint sok minden érzelmi, szubjektív eredendően.

Gery87 2024.07.26. 17:29:44

@vasútihíd:

Nem, ez abból adódik hogy fideszes és nem lehet azt mondani, elismerni hogy szegények vagyunk, így ki kell találni hogy mégse legyünk azok:)
Ennyi.

Tapi2021 2024.07.26. 17:32:35

Mint már sokszor írtam, a népnek nem igazság kell, hanem ámítás, amit HALLANI AKAR! Kognitív disszonancia.
Ezért bőven elég azt MONDANI, hogy minden szar, elég a VÁD, és akkor máris az az "igazság" számukra. (Meg pl. Brüsszel számára...)

Gery87 2024.07.26. 17:33:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A Lölő jelenség nem fog LG-t meg Samsungot okozni.

Gery87 2024.07.26. 17:34:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem jelenti azt hogy ahol pénz van és lopás ott van fejlődés.

Tapi2021 2024.07.26. 17:39:38

A valóság meg ilyen tényekből áll:

" Soha ennyien nem nyaraltak Magyarországon, mint idén

Soha ennyien nem nyaraltak Magyarországon, mint idén: az év első kétszáz napjában a turisták száma közel 12 százalékkal, a vendégéjszakáké pedig közel 8 százalékkal alakult a tavalyi felett - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI-vel csütörtökön."

www.hrportal.hu/hr/soha-ennyien-nem-nyaraltak-magyarorszagon-mint-iden-20240725.html

Közben meg ilyenek mennek Amerikában:

"A Netflix társalapítója hét millió dollárt adományoz Kamala Harris elnökválasztási kampányára. Reed Hastings a június 27-i elnökjelölti vita után a hollywoodi személyiségek sorához csatlakozva felszólította Biden elnököt, hogy lépjen vissza az indulástól.

Reed Hastings, a Netflix ügyvezető elnöke 7 millió dollárt adományozott a Kamala Harris alelnök elnökválasztási kampányát támogató szuper-PAC-nek. Ez a legnagyobb összeg, amivel a streaming mogul valaha is hozzájárult bármilyen kampányhoz."

De ez NEM KORRUPCIÓ! Értem????

index.hu/kultur/2024/07/26/netflix-amerikai-elnokvalasztas-kamala-harris-elnok-alelnok-donald-trump-joe-biden/

És nincs egy "informális" hálózat, ami ellen pl. Trumpnak helyt kell állnia. Á, nincs. Az elnöksége alatt sem volt... Ja...

Tapi2021 2024.07.26. 17:52:16

@Boldeone2: Nem értem, miért nem örülsz a lemaradt országok, szomszédok felzárkózásának?

Mert ez a romános, lengyeles példa lényegében erről szól. Mi előbb voltunk jobb szinten, ők meg mostanában érnek be minket. Az sem ördögtől való, ha egy s másban időnként lehagynak. Ezek marginális dolgok. An block a "keleti blokk" sosem éri be a nyugatot. Hacsak úgy nem, hogy a nyugat kicsinálja magát. Amire azért van most esély.
És "középen" találkozunk.

Egyébként, ha ti nem ártanátok folyamatosan a hazátoknak külföldön, jobban haladnánk mi is!!!!

Tapi2021 2024.07.26. 17:56:44

@alöksz róz: "és biztosan tudsz hasonló fideszes cégekre is példát mondani. nyilván nem tudsz...
akkor elég olyat, amelyiknek valami csekély esélye lenne kitörésre."

De te nyilván tudod vég nélkül sorolni az erre esélyes ballib (az állami forrásokat korábban fejő holdudvaros) cégeket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 18:34:44

@Gery87:

Lehet, hogy nem. Lehet, hogy igen. Érdemes kipróbálni. Semmit se vesztünk.

alöksz róz 2024.07.26. 18:37:00

@Tapi2021: "De te nyilván tudod vég nélkül sorolni az erre esélyes ballib (az állami forrásokat korábban fejő holdudvaros) cégeket." - mert ugyan miért kellene tudnom ilyen cégeket sorolni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 18:37:09

@Gery87:

"embereket nem érdekli hogy a legtöbb országban szarabbul élnek"

Pedig kellene, hogy érdekelje őket.

"környező országokhoz mérjük magunka"

Nem éppen. Hszen ott igyanaz az életszínvonal, mint Mo-on.

alöksz róz 2024.07.26. 18:50:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ha valaminek nincs pozitívuma, csak negatívuma, az rossz.
talán vitatod ezt?

Gery87 2024.07.26. 22:52:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Biztos hogy, az az ember egy szerencsétlen idióta, beszélni nem tud, egyébként is csak egy stróman.
De ezt te is tudod.

Gery87 2024.07.26. 22:58:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Pedig kellene, hogy érdekelje őket."

Sehol a világon nem boldogítja a relatíve szegény embereket az hogy máshol szarabb.

Aki a nyugati kultúrkörben, fogyasztói kosárban él és nem tud elmenni egyszer nyaralni, vagy akár a számlákat befizetni, minden nap húst enni, azt nem fogja boldogítani vagy kevésbé elégedetlenné tenni az hogy "de Etiópiában meg éheznek..."!

Az elégedettség az hogy "ami van az elég, nem kell több.."
És nem az hogy "amim van az nem elég, de másnak ennyi sincs".

"Nem éppen. Hszen ott igyanaz az életszínvonal, mint Mo-on."

De. Nem véletlen hogy szinte hetente foglalkoznak vele hogy egyre lejjebb csúszunk és már Bulgária meg Románia a mérce nem Csehország meg a lengyelek...

élveteg 2024.07.26. 23:36:06

Az volt a kurva jó amikor a ballibek allatt minimálbérért kellett melóznom Igaz akkor se kisvasut se stadion nem épült

Billy Hill 2024.07.27. 00:34:03

Baj van, mert a mai Eurostat gyorsjelentésben azt merték írni, hogy Romániában a 18 év alattiak 39%-a van a szegénység vagy a társadalmi kirekesztés veszélyének kitéve! EU-második Spanyolország 34,5%-kal és Bulgária 33,9%-kal. (Legeslegjobb Hollandia: 14,3%.) Lehet, hogy sikeresen túlfogyasztottak "a románok", és most ennek látja kárát a gyermekek nagy csoportja?

Billy Hill 2024.07.27. 00:38:51

(Akkora a nélkülözés itthon, hogy az amúgy eléggé leszakadt Dél-Dunántúlon pl. saját Rover kereskedést kellett nyitni az egyik m.j. városban, hogy a zembereknek ne kelljen tovább nélkülözniük a sok tízmilliós terepjárókat... Szóval reálisabb lenne dél-amerikanizálódásról vagy csak a jövedelmi különbségek növekedéséről írni reálisan, mintsem ezt a gagyi "mindmeghalunk"-ot nyomatni - de szerencsére nem nekem kell az ellenzék programját megírnom...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.27. 09:12:14

@Gery87:

Akit avalóság nem érdekel, annek nehéz segíteni.

Pár éve spanyol ismerős mondta: az az ember szegény, aki nem tud hetente legalább egyszer étteremben vacsorázni.

Logikád szerint ezt komolyan kellene venni, el kellene fogadni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.27. 09:12:56

@Gery87:

"egyre lejjebb csúszunk és már Bulgária meg Románia a mérce nem Csehország meg a lengyelek"

De csak a ballib nedves álmokban, tedd hozzá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.27. 09:13:36

@Gery87:

Azaz megbízható ember, aki nem akar önálló tőkéssé válni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.27. 09:46:55

@ez a nevem senki: de
az autó kit
érdekel a

nyeg ez

Cost of Living in Tokyo is 25.4% higher than in Budapest (without rent)
Cost of Living Including Rent in Tokyo is 37.7% higher than in Budapest
Rent Prices in Tokyo are 81.7% higher than in Budapest
Restaurant Prices in Tokyo are 18.4% lower than in Budapest
Groceries Prices in Tokyo are 61.6% higher than in Budapest
Local Purchasing Power in Tokyo is 57.1% higher than in Budapest

járj ak
kor szusi ét
terembe Pokió
ba utá
na egyszerű
bb
lesz a gésá
kkal

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.27. 09:55:25

@IdomitottFoka: így van, az érzet meg a valóság, pláne a statisztika közötti különbség általában négyévenként áprilisi vasárnap-hétfő éjszakákon szokott kiderülni.

alöksz róz 2024.07.27. 10:51:03

@élveteg: kellett??
dehogy kellett, nem kényszerített rá senki.
mehettél volna üzletvezetőnek a lidlibe, vagy akár szívsebésznek vagy bankárnak, rögtön nem minimálbérért dolgoztál volna.

Gery87 2024.07.27. 10:59:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyugodtan veheted komolyan, ez szubjektív dolog, lehet hogy spanyol szinten, onnan nézve ez valóban így van. Ott szegénynek számít aki nem eszik étteremben.
Pont.
Miért magyar vagy etióp szemmel kellene néznie a világot ha egyszer nem ott lakik?

Gery87 2024.07.27. 11:18:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Meg a valóságban.
Veled ellentétben én folyamatosan itt élek és dolgozom és nagyjából ugyanazt.
Látom hogy az elmúlt években még az inflációt követve is, kevesebbet ér a fizetés.
Rosszabbul élünk.

Ellenben látszik hogy egyes környező országokban (pl V4 több tagja) volt fejlődés, nyilván alacsonyabb szintről indultak de akkor is.
Látszik hogy arra költötték a pénzt amire való.

A falvak, belvárosok rendezettebbek, pofásabbak, tisztábbak, nincs szemét, se a közterületeken se az udvarokban....az utakról nem is szólva.

Nálunk meg 30 éve ugyanolyan minden, a vidék rohad, stagnál, egy szégyen, putri Balkán képe fogad, szar vasúttal, 50 fokos buszokkal, tengelytörő utakkal, fél méteres kilátókkal.

Kifejezetten nem a turistaparadicsomokat járva látom hogy ezek hol lesznek évek múlva és hol leszünk mi...

Ezekkel a büdösbunkó cigány/újgazdag proli Döbrögikkel itt Hódoltság van és Hódoltság lesz! A Balkán meghosszabbodott csúcsának szaros dombja.

alöksz róz 2024.07.27. 12:06:55

@Gery87: "Nálunk meg 30 éve ugyanolyan minden, a vidék rohad, stagnál, egy szégyen, putri Balkán képe fogad" - ebben nem teljesen értek egyet, nagyon sok kisvárosnak szebb lett a városképe, felújították és rendezték a középületeket és köztereket eu-támogatásból.
az viszont igaz, hogy bezártak a boltok, posták, nincs orvos, meg semmi egyéb szolgáltatás nincs, munkahely pedig csak a gyári robot vmelyik nagyobb város mellett szarérhugyér, de még onnan is kirugdalják az embereket hogy ukránt, filippínót meg hasonlókat vegyenek fel helyette.

élveteg 2024.07.27. 17:45:26

@alöksz róz:

jaaa Ha így nézzük akkor biztos így van Csak én leszartam ezeket, mindig melós voltam amit egyébként én nagyon szeretek többek közt azért mert ez a világ legszabadabb dolga Bemegyek megcsinálom a melót a műszak végén lerugom a munkáscipőt aztán utánna az összes idő ez enyém egy bankár nak vagy akár üzletvezetőnek a lidliben nem ilyen a helyzete

GyMasa 2024.07.27. 21:17:10

@Tapi2021:
Most, így ízlelgetem annak a hírnek a hatását, amiben azt írják le, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy Lölő adományozott 300 millió HUF-t a fidesz kampányra.
Mekkora visongatás lenne az ellenzéki oldalon!
Főleg úgy, hogy azok a nettó hazaárulók annak a több, mint 10x-esét kapték csak MZP-n keresztül...
Bohócok ezek!

GyMasa 2024.07.27. 21:20:18

@Billy Hill:
Ebben pedig az a szép, hogy Orbánék ugye megpróbálják kinyitni az országot, és mérsékelni a Budapest vízfejet, a megyei matricákkal, meg a megengedhető árú vasóti bérletekkel.
Erre mekkora nagy picsogás volt azokkal kapcsolatban a másik oldalon???

Gery87 2024.07.27. 21:23:41

@alöksz róz:

"ebben nem teljesen értek egyet, nagyon sok kisvárosnak szebb lett a városképe"

Hidd el sokkal látványosabb ez a fejlődés a szomszédban.

Mifelénk lenne (volt) iparűzési adó, meg aztán EU-s pénz is lett volna ugye, de mégse változott kb semmi.
Pedig nem egy zsákfalu.

Összehasonlítva egy hasonló méretű és státuszú lengyel vagy szlovák városkával hát bazmeg szégyen ahol tartunk (topródunk)!!!

Azt meg már említeni sem érdemes hogy pl egy szlovén határ menti városka és környezete az hogy néz ki...

"az viszont igaz, hogy bezártak a boltok, posták,.... "

Látod, hiába is újítasz fel szépre bármit, ha nincs kinek!

Gery87 2024.07.27. 21:25:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Magyarul a NER nem működik, semmi haszna, de legalább lopnak és fél Európa utál minket mint a szart..
Ennyi erővel egy kevésbé tolvaj, kevésbé bunkó, "libsi sorosista buzik" is lehetnének hatalmon.
Eggyel több kórteremben lenne légkondi már megérné:)

Gery87 2024.07.27. 21:26:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem hibás, csak nem fideszes:)
ilyen az ember.
Ahhoz méri magát, ami körül veszi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.28. 07:23:26

@Gery87:

Fontos alapokat ad a NER. Többet várni tőle nem lehet az ország félgyarmati helyzete miatt.

GyMasa 2024.07.28. 13:26:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Szerintem, pedig egy lehetőséget ad abból a félgyarmati helyzetből, ha lasssan is, de kitörni.
Ja, és segít abban is, hogy az EU-s ellenszél hatásait is csökkentse, mert mára már az EU nyíltan az ország tönkretételén dolgozik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.28. 17:26:07

@GyMasa:

Meglátjuk. Mindenesetre mindenképpen jobb a másik opciónál.

GyMasa 2024.07.28. 17:48:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Abszolút!
A mésik oldalnál, "papíron" tombolna a jólét, meg a "Demokrácia", igaz, kb fele ennyi lenne a fizetésünk, és 2x ennyi az államadósság...

alöksz róz 2024.07.28. 17:59:04

@GyMasa: "kb fele ennyi lenne a fizetésünk" - a német fizetések? :D

te orbán alatt mentél ki, ne magyarázz.

Gery87 2024.07.29. 14:57:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Alapokat" max saját maguknak adnak, a svájci bankszámlára.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.29. 15:11:30

@Gery87:

Ballib mítosz.

Orbánról pl. közismert, hogy nem érdekli a pénz.

Tapi2021 2024.07.30. 12:25:47

@alöksz róz: "mert ugyan miért kellene tudnom ilyen cégeket sorolni?"

Másnak miért kéne? Senki nem a KSH.

Tapi2021 2024.07.30. 12:29:13

@Gery87: "De. Nem véletlen hogy szinte hetente foglalkoznak vele hogy egyre lejjebb csúszunk és már Bulgária meg Románia a mérce nem Csehország meg a lengyelek..."

A mércék... Erre mondják, hogy ha szerintek már jobb Romániában, költözzetek át.
A mércékről annyit, hogy ha egyet-kettőt kiemelünk a sokból, sosem kapunk reális képet egy ország valós állapotáról.

De ezt is százszor elmondták már nektek is.

Tapi2021 2024.07.30. 12:35:16

@alöksz róz: Nem annyit keresett, hanem annyira volt bejelentve, mint oly sokan, mivel a tisztelt ballib kormány szénné adóztatta a dolgozó "kisembereket" is!!!!

A gazdaság meg, pláne a non-profit, meg állami, ök. szektor, és a kisvállalkozók képtelenek voltak kitermelni a munkavállalókat sújtó ADÓKAT! Ezért félig feketén melóztak tömegek évekig.

Tapi2021 2024.07.30. 12:39:20

@GyMasa: Orbánék sorra hozzák a full balos intézkedéseket, és kik prüszkölnek ellenük a legjobban? A baloldaliak.
Érdekes, hogy valójában ki, micsoda?!

Tapi2021 2024.07.30. 12:44:54

@Gery87: A szlovák, lengyel falvak mindig is jobban néztek ki. Ez igényszint kérdése. A magyar arra, ami a kapuján kívül van, nagyjából szarik.
Elvárja, hogy valaki más csináljon ott rendet, vágja le a füvet, szedje össze a háza előtt a szemetet.

Ez sajnos így van. Naponta látom magunk előtt is, ahol boltba menet, jövet rendszeresen eldobálják a zacskókat, kiürült italos dobozokat. Én sokat felszedek és elviszem a kukába, de még én sem mindet. X méteren túl, a szomszédok elé, már nem megyek...
Ilyenek vagyunk.

Tapi2021 2024.07.30. 12:48:26

@Gery87: "Magyarul a NER nem működik, semmi haszna, de legalább lopnak és fél Európa utál minket mint a szart.."

Mert tele hazudozzátok Európát a baromságaitokkal. Nekik meg ez kapóra jön OV-ék és a nemzeti, szuverenista, kormány(ok) ellen.

Ez a ti bűnötök az egész ország ellen! Mert nem csak a kormányt szívatjátok ezzel, hanem mindenkit.

alöksz róz 2024.07.30. 13:04:02

@Tapi2021: azért kellett volna mondania, mert neki volt egy állítása, amit alá kellene tudni valahogy támasztani.
de egyiket se sikerült.

nekem viszont nem volt olyan állításom, ami alapján te kérsz bármilyen példát.

logika.

alöksz róz 2024.07.30. 13:04:58

@alöksz róz: "neki volt egy állítása" - nem egy, hanem több állítása.

Tapi2021 2024.07.30. 13:24:06

@alöksz róz: Az összképből és a vektorból látszik a változás, fejlődés. Nem kell ismerni egyenként, hogy kinek, milyen vállalkozása éppen mit csinál ebben.
Ebbe nem is látunk bele - már mint, hogy egy konkrét cégnél belül éppen mi van - eléggé ahhoz, hogy minősítsük jónak vagy rossznak.

Ez ahogyan irreális elvárás feléd, úgy felénk is.

alöksz róz 2024.07.30. 13:34:00

@Tapi2021: tehát te se tudsz egyet se mondani.
de mégis meg vagy győződve róla, hogy igaz.
tehát agymosott vagy.

Tapi2021 2024.07.30. 14:37:37

@alöksz róz: Ja, értem.

Csak jelzem, hogy te is meg vagy győződve erről arról, csak tényekkel nem tudod igazolni... Akkor te is agymosott vagy?

Tapi2021 2024.07.30. 14:40:10

@alöksz róz: Te/ti tényleg azt gondoljátok, hogy minden elromlott lift, légkondi az ország sok százezer közintézményében az közvetlen kormányzati hatáskör?
Sőt, személyesen a kormányfőé???

Akkor mire vannak ezen intézmények igazgatói???

Tapi2021 2024.07.30. 15:11:44

@alöksz róz: Elképzeltem a jelenetet:

- Jó napot kívánok, ez a Miniszterelnöki Hivatal hibabejelentője?
- Igen.
- XY vagyok a Z kórházból. Elromlott a légkondink.
- Rendben, küldjük a szerelőt.

vergyula 2024.07.30. 15:20:23

@Tapi2021: Ha Vitya tudna róla, biztos nem hagyná!!!

alöksz róz 2024.07.30. 15:30:44

@Tapi2021: én igazolom az állításaimat, nem a levegőbe beszélek, mint ti.

Tapi2021 2024.07.30. 15:41:02

@vergyula: Ja, minden elromlott lifthez egy miniszterelnököt!

Tapi2021 2024.07.30. 15:41:44

@alöksz róz: Erős fölötted a plafon? :-)

alöksz róz 2024.07.30. 15:52:57

@Tapi2021: komoly érv. még vesd meg azt is, hogy 2/3.

alöksz róz 2024.07.30. 16:15:18

@Tapi2021: bármihez.
egyéb érved úgysincs.

vasútihíd 2024.07.30. 16:19:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze hogy érdekli a pénz orbánt. csak mint kiváló politikus nem saját használatra hanem mint eszköz az ország szuverenitásához a normalitáshoz és a kisemberek életének feljavításához.

alöksz róz 2024.07.30. 17:38:19

@Tapi2021: te szálltál be egy vitába érv nélkül :-)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása