magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A jó irodalom

Az írott szövegből van alacsony és magas szint.

Az alacsony szint lényege: egy adott elképzelést népszerűsíteni, mégpedig kizárólagos jelleggel. Jellemzően ilyenek pl. a kampányszövegek.

A magas szint viszont gondolkodást ösztönöz, nem ad egyértelmű választ, hanem csak egy adott értékrendet fogalmaz meg.

Sajnos ahogy az idő telik, egyre kevesebb ember alkalmas az utóbbira. S ha valami magas szintű iromány meg népszerű, akkor azt is igyekeznek beszorítani egy szűk értelmezési keretbe.

József Attila a Kádár-rendszer kedvenc költője volt. Persze nem volt szabad említeni szakítását a kommunistákkal, kései kommunizmus-kritikus írásait, viszont ki kellett emelni minden olyan írását, melyet még elkötelezett kommunistaként írt. A "Világosítsd fel" című versét egyenesen titkolták a benne lévő "fasiszta kommunizmus" sor miatt.

Sok esetben pedig egy adott versnek kötelező értelmezése volt, ennek legismertebb esete a "Levegőt!" versé. A korabeli kánon szerint itt József Attila a náci és a fasiszta eszme ellen küzd. Nehogy már valaki véletlenül is az akkoriban magától adódó értelmezésre "tévedjen", hogy a kommunista rendszer elnyomja a szabadságot! Mert nagyon csábító volt ez, a "számon tarthatják, mit telefonoztam" és a "szívünk, míg vágyat érlel, nem kartoték-adat" sorok nagyon nem Hitlerre, Horthyra asszociáltak a 70-es, 80-as években, hanem a létező Kádár-rendszerre.

A rendszerváltozás után a ballibek nagyon mérgesek voltak miatt. Ők át akarták vinni József Attilát a ballib táborba, valahogy belőle is "kommunista, azaz baloldali, de valójában liberális" hőst csinálva.

Az okosabb ballibek elfogadták azóta, József Attila a jobboldalnak is kedvence, mert túl magasan van, s túl univerzális. Nem lehet belőle ballib ikont csinálni.

A intellektuáliusan alacsonyabbrendű ballibek meg máig nyomatják a hülyeséget. Íme, a minap a magyarellenes Kolozsszaros Blog valamiféle Orbán elleni lázadót akar legyártani József Attilából.

Ráadásul manapság, a modern kései liberalizmus korábban, egyértelműen nem a "jobboldal" akarja a szabadságot elvenni, hanem a "baloldal". Elég csak az internetre gondolni: nem "jobboldali", hanem "baloldali" elvek alapján működik a cenzúra a legnagyobb platformokon.

Olyan ez, mint az angol Black Mirror sorozat. Csináltak pár filmet, melyek egyértelműen a modern polgári társadalmat kritizálták. Aztán rendkívül népszerűek lettek emiatt az alt-right körökben. S akkor jött a baj: magyarázkodniuk kellett, hogy ők nem alt-right alkotók, hanem lánglelkű progresszívek, s valójában a "szélsőjobb populizmus" ellen küzdenek.

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3918469357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gelimtrtrddddd 2024.08.28. 08:05:31

A magas szint viszont gondolkodást ösztönöz, nem ad egyértelmű választ, hanem csak egy adott értékrendet fogalmaz meg.
-------------
Magyarul volna, de nem ugynazt rekkve:
Megesebb feld, habár a további hangok rakandás, úgy felrakottabb raku.
A szint egy görögös hang, scheinen rokonja, de feldet mondunk.
Stak a libcsi gondol, magyar rakand.
Ösztönöz? Bullshit hang, z-vel, az öszt a sté-sti stumától ered, ahogy stikó, stékkó, stak, úgy ezzel a hangval mondanánk, de inkább dúrong.

Vagyis: megesebb feld vagy ármány feld viszont rakandásra dúrong, vagy felrakottabb reku rakandásra dúrong.

Magyarul: nem reja egyrakású antoregyót.
Az ad az indogermán ad, de ősmagyarabb, a racionális hang rejni.
Ért hang nem van, stak er és ár stuma, magyarul verstehen rakni.
A válasz hangot nem rakem, hová vál? Magyarul anto, ez gegen is, ahogy racionálisan beszélni regyni, antoregyó.

Vagyis: felrakottabb raku rakandásra dúrung, nem reja egyrakású antoregyót, vagy megesebb, ármányabb feld rakandásra dúrong.

Érték hang nem van, skalvenaufstandi hang, stak er és ár stuma van.
A fogalmaz egy bullshit z-s hang, a z hangokat dúrgerni, a fogalom bullshit nyelvkakilás, idegen, aljan ideológia, úgy inkább racionálisan beszélni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.28. 09:12:41

Pedig a hetedik versszak egyértelműen a nácikra utal, és a telefonozásos is. A kortársak számára már akkor is evidens volt hogy létezik egyfajta államvédelem, de az, hogy Geheime Staatspolizei, Titkos Államrendőrség, azért ez így új volt, főleg, hogy a rendőrség alapvetően polgári szerkezetű intézmény volt szinte mindenhol (nálunk is csak 1944. június 21. óta katonai szerkezetű, amikor a csendőrség és a rendőrség egybeolvadt, Petrényi rendőrfőkapitány formálisan is Faragho Gábor alá került)
A "fasiszta kommunizmus" is tökéletesen egyértelmű, hiszen József Attila, mint kortárs, pontosan tudta a fasizmus és a szocializmus közötti különbséget, éppen erre utal a hasonlat, hogy a "proletárdiktatúra" nem hoz majd szabadságot. Szerintem amúgy József Attila nem szakított igazán ezekkel az eszmékkel, de ezt kifejteni hosszú lenne.
Amúgy valóban túl van értékelve, Adyhoz képest sokkal tisztább és tehetségesebb ember, de vannak nála sokkal tehetségesebbek, akiknek a nevét sikerült kitörölni, Nadányi Zoltántól kezdve Piliinszkyn át Nagy Lászlóig.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.28. 09:42:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze, így van, hiszen akkor már pl. Bethlen István és Szabó Dezső vagy Zilahy Lajos egyformán a fasiszták táborába tartozott a Népszava szerint. Az ötvenes években olyan is volt, aki szerint Bajcsy-Zsilinszkyt azért akasztották fel mert angol fasiszta kém volt.
Meg addigra a fasizmus és a nácizmus egybemosása rég készen volt.

_Neville 2024.08.28. 10:09:31

Ezt is biztos egy náci ál-József Attila írta, ki is cenzúrázták a komcsik még az "összes költeménny" kötetből is :D
www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Verstar-verstar-otven-kolto-osszes-verse-2/jozsef-attila-1EE20/versek-1EE25/1922-1EEB0/nem-nem-soha-1EEF6/

_Neville 2024.08.28. 10:12:32

Amúgy a Világosítsd fel nekem nagy kedvencem, szerintem zseniális :)
"Világosítsd föl gyermeked:
a haramiák emberek;
a boszorkák - kofák, kasok.
(Csahos kutyák nem farkasok!)
Vagy alkudoznak, vagy bölcselnek,
de mind-mind pénzre vált reményt;
ki szenet árul, ki szerelmet,
ki pedig ilyen költeményt.

És vígasztald meg, ha vigasz
a gyermeknek, hogy így igaz.
Talán dünnyögj egy új mesét,
fasiszta kommunizmusét -
mivelhogy rend kell a világba,
a rend pedig arravaló,
hogy ne legyen a gyerek hiába
s ne legyen szabad, ami jó.

S ha száját tátja a gyerek
és fölnéz rád, vagy pityereg -
ne dőlj be néki, el ne hidd,
hogy elkábítják elveid!
Nézz a furfangos csecsemőre:
bömböl, hogy szánassa magát,
de míg mosolyog az emlőre,
növeszti körmét és fogát."

Gelimtrtrddddd 2024.08.28. 10:53:53

@_Neville: "Világosítsd föl gyermeked:
----------------
Boljaszd fel barnodat...

Totálisan új-ónemmagyar, át kell írni ősmagyarra! Nem is olvasem, se hallgatem új-ónemmagyart!

Gelimtrtrddddd 2024.08.28. 11:20:31

lyan ez, mint az angol Black Mirror sorozat.
------------
Magyarul: Olyan ez, ahogy az angol Black Mirror széria.

Stak egy, az elsőt néztem ettől, nekem nakta, elég is volt, a democsokrata-libernyák disznóbaszás! De az rakta, hogy ezt az első részt így is, úgy is rakja az ember, democsokrata-libernyáknak, vagy populista fideszlibernyáknak- Szájer is úgymond disznóbaszó, vagy a sok fideszlibcsi marxista, ahogy pógári bullshit. Én stak democsokrata-libernyáknak rakem, nem vagyem democsokrata, vagy a democsokráciának anta vagyem, így nekem a normál libcsi olyan ahogy a fideszlibcsi.

Úgyhogy Nietzschevel mondva az első epizód namája: Sklavenaufstand.

Tapi2021 2024.08.28. 11:46:43

Nagyon jó interjú a woke-ról, az olimpiai megnyitóról, a keresztállításról! Érdemes elolvasni! Mindkét oldalról.

index.hu/kultur/2024/08/28/baan-laszlo-szepmuveszeti-muzeum-foigazgato-nagyinterju/

"Okkal váltott ki ekkora indulatokat ez az élőkép, még ha a rendező kiinduló inspirációja valószínűleg valóban nem Leonardo Utolsó vacsorája volt, hanem a reneszánsz művészet egyik kedvelt témája, a görög–római panteon szereplőit ábrázoló „istenek lakomája”. De tény az is, hogy az ominózus élőkép bizonyos beállításai határozottan megidézik Leonardo ikonikus művét, amely a világ egyik legismertebb festménye, így szinte lehetetlen, hogy ez véletlen lenne, vagy hogy ne vette volna észre senki ezt a „véletlen” egybecsengést az élőkép kialakításakor.

De igazából az Utolsó vacsora szándékos vagy szándékolatlan beidézésével együtt vagy anélkül is ugyanaz a jelenet üzenete.

Ez egy rendkívül alaposan végiggondolt woke manifesztum, vizuális küldetésnyilatkozat, amely az európai kultúra legfontosabb gyökereit jelentő antik és keresztény–zsidó kultúrkör eszményeinek a leváltását hirdeti meg.

Azzal, hogy Athéné, Aphrodité, Apolló vagy – akárcsak „véletlen egybeesés” okán – Jézus és az apostolok helyére nőimitátorokat és transzvesztitákat ültet a sokszínűség és az elfogadás jegyében, egyértelmű üzenetet fogalmaz meg: mi új isteneket adunk nektek a régiek helyett!"....

Tapi2021 2024.08.28. 12:02:44

Tegnap néztem meg a Nil tábornok című filmet, a "kommunista" korszakról szól. Egyrészt jól bemutatja, hogyan működött a rendszer, ÉVTIZEDEKEN át, másrészt napnál világosabban látszik, hogy a nemzeti szocialista és a nemzetközi szocialista rendszer valójában NEM KÜLÖNBÖZÖTT egymástól.
(Nem véletlen, hogy a háborújuk előtt, a német szocik a szovjetekhez jártak tanulni, hogyan kell a népet elnyomni, jól működő koncentrációs táborokat létrehozni...)

A brutális az, amit a film végén is megállapítanak, hogy míg a náci bűnökért sokakat felelősségre vontak, a szocialista-kommunista bűnökért SENKIT!!!!
MIND MEGÚSZTÁK!!!

Ergo, a tanulság, hogy lehet következmények nélkül diktatúrát és terror rendszert működtetni!!!
Csak a "jó oldalon" kell befejezni...

IdomitottFoka 2024.08.28. 14:22:55

Nem a libsik a legproblémásabb célcsoport, ha József Attilát nem baloldali költőnek akarod eladni.

Gery87 2024.08.28. 14:24:03

@Tapi2021:

"a nemzeti szocialista és a nemzetközi szocialista rendszer valójában NEM KÜLÖNBÖZÖTT egymástól."

Dehogy mutatja, te is túl sokat nézted 'a szovjet sztori' című propaganda filmet.
Az elnyomás hasonló persze, hisz a zsarnokság az zsarnokság, és az adott korban volt jelen mindkettő.

Gery87 2024.08.28. 14:27:20

@Tapi2021:

"míg a náci bűnökért sokakat felelősségre vontak, a szocialista-kommunista bűnökért SENKIT!!!!
MIND MEGÚSZTÁK!!!"

Talán a jó öreg kapitalistáidat kéne számon kérni emiatt.

Gyurcsány is megúszta, pedig hogy be le lett lengetve Orbánék álltal hogy böribe megy.
Nem lett belőle semmi.
Holló a hollónak...
Tudják a Geciék nagyon jól, ha egy megválasztott minielnököt a kormányzása alatti tetteiért börtönbe küldenek, az precedens lenne rájuk nézve is.
A férgek elnézik egymás bűneit, mert ők sem akarnak bűnhődni.

Tapi2021 2024.08.28. 16:24:07

@Gery87: Miben különböztek?

Azért nem lehetett számon kérni, mert az antiszemitizmus lett volna, azt meg a NYUGAT nem tűrhette...
Röviden.

Tapi2021 2024.08.28. 16:30:48

@Gery87: + Minden geci balost, libsit bevédte akkor is és ma is bevédi a nyugat, mert ők a legjobb és legkészségesebb kollaboránsaik!

Ezért nem volt semmiféle felelősségre vonás, ezért nem volt probléma, hogy embereket kínoztak, börtönöztek be, hogy terror államot működtettek, és az sem, hogy GYF-ék az utcán verették, lövették a népet, és hamis jelentéseket adtak az EU-nak...
Bármit lehet nekik, mert készségesen LEFEKSZENEK.

És CSAK ez a lényeg!

Szaddám, az arabok, a terrorszervezetek sem problémásak nekik, amíg keresztbe nem állnak. Sőt, támogatják őket. AMÍG JÓL SZOLGÁLNAK!!!

ZorróAszter 2024.08.28. 16:42:10

József Attila bármilyen baloldali csoportosuláshoz csatlakozhatott volna, de ő tudatosan csatlakozott a sztálini vonalhoz, a KMP-hez.

Ha nem ahhoz akart volna, akkor ismert például trockistákat, személyesen ismert moszkvától független kommunistákat, például Demény Pált is személyesen. És volt még egy csomó irányzat.

Miután meg "lehagyták", akkor visszament a szocdem pártba mint sokan mások is. Például olyan KMP tagok akik lebuktak és kijöttek a börtönből.

Boldeone2 2024.08.28. 16:43:20

@Tapi2021: Miben különböztek?"

- 700- 800 ezer "kommunista" volt Magyarországon, vagyis szóba sem jöhetett az általános felelősségre vonás. Csak azokat kellett volna, akik 1956 leverésében és azt követő ítélkezésen részt vettek

Önmagában a szocializmus nem hirdetett soha emberellenes dolgokat.

Tapi2021 2024.08.28. 16:48:47

@Boldeone2: Csak csinálták.

Persze, egy felelősségi és cselekményi szint fölött kellett volna, hogy legyen következmény.

Igaz, a legfőbb szadisták, körömletépők, vérbírók és uraik zöme a rendszerváltásig megdöglött magától.

ZorróAszter 2024.08.28. 16:52:58

@Gery87:
@Tapi2021:

"míg a náci bűnökért sokakat felelősségre vontak, a szocialista-kommunista bűnökért SENKIT!!!!
MIND MEGÚSZTÁK!!!"

Fidesznyik hazudozás. Például az Auschwitzban szolgáló 8000 SS közül 7000-en megúszták élve a világháborút. kevesebb mint 1%-ékukat itélték el.

Például Ernst Schafer, aki egy egyetemi csontvázgyűjtemény kedvéért meggyilkoltatott 120 embert Auschwitzban csak mert érdekesnek látszott a csontváza, az ezért 4 év felfüggesztett börtönt kapott.

A 400 budapesti ávós tiszt közül többen ültek 20 főnél és jóval hosszabb ideig mint az SS-ek tömeggyilkosságokért.

(Kb. 400 ávós tiszt vett részt vizsgálatokban Budapesten. Ezek többsége csak alkalmilag egy-egy ügyben külön felkérésre, de nem volt rendszeres kihallgató vagy nyomozó.)

Gery87 2024.08.28. 21:16:53

@Tapi2021:

Marhaság, mitől lett volna antiszemita?

Gery87 2024.08.28. 21:17:53

@Tapi2021:

"+ Minden geci balost, libsit bevédte akkor is és ma is bevédi a nyugat, mert ők a legjobb és legkészségesebb kollaboránsaik!"

Nocsak, Orbánnak kétharmaddal sincs akkora hatalma hogy a magyar ügyészség tegye a dolgát?
Érdekes...

Gery87 2024.08.28. 21:19:03

@Tapi2021:

"Ezért nem volt semmiféle felelősségre vonás, ezért nem volt probléma, hogy embereket kínoztak, börtönöztek be, hogy terror államot működtettek,"

Ugyan már, azért nem volt felelősségre vonás, mert a Csutinak jobb Fletó kint mint bent, és amiatt amit már leírtam.

Tapi2021 2024.08.29. 11:46:35

@Gery87: "Marhaság, mitől lett volna antiszemita?"

Nem felnőttként élted meg a rendszerváltást? Akkor tudnád.

Segítek: az akkori ballibek, állampárti "örökösök", "apák és fiúk"..., stb. mindent megtettek, hogy a volt kommunistákat, szocikat, állampárti funkcikat, a konkrétan bűnösöket sem, NE KÉRJÉK SZÁMON, ennek egyik eszköze volt - tippelj miért?! -, hogy minden számon kérő próbálkozást antiszemitizmusnak tűntettek fel, bélyegeztek.

Ez pontosan ugyanaz a kommunikációs-manipulációs technika, fogás, amit azóta is minden esetben bevetnek, amikor egy szóban forgó szemétláda egyben zsidó is. Lásd: Sorost.

"Nem azért támadják mert..., hanem, mert zsidó. Ergo, nem politikai, közéleti támadást kap, hanem antiszemita támadást. Stb."

És, ha ez az elterelő kommunikáció sikeres, máris másról folyik a szó, nem a gazságokról.
Ezt csinálták a rendszerváltáskor is.

Tapi2021 2024.08.29. 11:55:41

@Gery87: "Nocsak, Orbánnak kétharmaddal sincs akkora hatalma hogy a magyar ügyészség tegye a dolgát?"

Ti már akkor diktatúrát kiabáltok, ha napnál világosabban bűnösöket vizsgál az ügyészség. Persze, ha ballib. Lásd a budapesti polgármester ügyét. Aki még a saját ügyvédje szerint is megalapozottan lett vádlott!

Geciséggel, kollaborációval, szervilisséggel..., mit kezdhet az ügyészség?

Még Jakabot sem kapcsolják le konkrétan igazolható uszításért, államrend elleni szervezkedésért, pedig bizonyítható. Ilyen ez a diktatúra!:

"A javaslatom továbbra is a következő: kezdeményezem a parlament feloszlatását és az előrehozott választás kiírását, ha Magyar Péter biztosítja az utcai nyomásgyakorlást (tüntetés, blokád) egészen addig, amíg a parlament meg nem hajol a népakarat előtt, s meg nem szavazza önmaga feloszlását."

Tapi2021 2024.08.29. 12:03:07

@Gery87: "Ugyan már, azért nem volt felelősségre vonás, mert a Csutinak jobb Fletó kint mint bent, és amiatt amit már leírtam."

Látom az sincs meg neked, hogy a rendszerváltás utáni kormány egy MDF-Kisgazda-KDNP kormány volt, bizonyos Antall József és Boross Péter min. elnökökkel.

De csak Csutiz...

jónévez 2024.08.29. 20:13:56

@Gery87:
Neked tényleg 2006-ban kezdődött a történelem?
Csak feletózol, csutizol, mint minden taknyos.
Nem, nem így történt, ahogy mondod.

Azt pedig kár karognod, hogy kétharmaddal SEM irányítja a kormany az ügyészséget.
Nem bizony, mert a buta, irányított vádakkal szemben nagyon is el van választva az ügyészség, a bírók a kormanytól. Csak hazudjátok, hogy nem -és csodalkoztok, hogy de.

jónévez 2024.08.29. 20:22:49

Hú. Nagyon szeretem, mikor megmondjak, mi az alacsony, meg mi a magas szint.
Azt utálom legjobban, amikor titokzatosan csak kijelentik: van egy szint. (Aztan hajbókolasváras van a szintjéért.
Meg hogy bizonyos szint felett nem megyünk bizonyos szint alá.

József Attila pedig nem volt jó költő Meghát jó nagy majom volt emberileg is.

jónévez 2024.08.29. 20:27:39

Miért kell okvetlen Petőfit szeretni? Miért kell okvetlen József Attilát?
Miért kell elhinnem, hogy ha nem szeretem, akkor én vagyok a szenny?
Nem voltak jó emberek sem -de az az ő bajuk is lehetne akár.
Nem voltak jó költők -mégha egy-egy jó beesett is.

vasútihíd 2024.08.29. 20:35:06

@jónévez: petőfi sándor a mi szerelmetes fiunk. minden magyar gyermekkora óta tud legalább egy verssort tőle. ezért nem kell kimondani szavak nélkül is tudjuk minden magyarban van egy kis petőfi és petőfiben ott van minden magyar

Gery87 2024.08.29. 20:59:53

@Tapi2021:

"Nem felnőttként élted meg a rendszerváltást?"

Nem.

"a konkrétan bűnösöket sem, NE KÉRJÉK SZÁMON, ennek egyik eszköze volt - tippelj miért?! -, hogy minden számon kérő próbálkozást antiszemitizmusnak tűntettek fel, bélyegeztek."

Médiacirkusz volt, semmi több.
Sehol nem lettek számon kérve a régióban.
A nyugati tőkés gecijeid kiegyeztek a volt komcsikkal hogy nem esik bántódásuk ha cserébe békésen lezajlik a hatalomátvétel és persze ők is az új elit részei lehetnek.
Ennyi történt.

Gery87 2024.08.29. 21:02:27

@Tapi2021:

Tehát Gyurcsány meg a volt komcsik bűnösök és "le kell őket csukni" mikor épp választási kampány meg ígérgetés van.
Mikor ez elmarad és ez számon van kérve akkor meg az az álláspont hogy ez jó, "hisz nincs diktatúra"!

:D
Vicces egy jobber logika.

Gery87 2024.08.29. 21:04:04

@Tapi2021:

Ki beszélt itt a MDF-Kisgazda-KDNP-ről?

2010 óta Fidesz van, akkor lett megígérve hogy a Fletó ülni fog!!!! látom neked meg ez maradt ki?

Gery87 2024.08.29. 21:05:00

@jónévez:

Nem akkor kezdődött, de amiről beszélünk annak kezdete 2010! ÉS oka 2006!

De tereljél....látom kényes dolog.

jónévez 2024.08.29. 22:27:53

@vasútihíd:
Na, ez sz a duma, amit mindannyiunkba igyekeztek beleverni.
Marhaság.

jónévez 2024.08.29. 22:31:19

@Gery87:
Jól leragadtál 2006-nál.
Jól 2010-től suámolod a problémáz.
Jut eszembe: a NER-t említetted már ma?

Attól, hogy te mindenhová euelet tűzöd be (csuti, fletó, ner), még véletlen sem arról volt szó. Csak te említetted.

vasútihíd 2024.08.30. 06:51:28

@jónévez: lehet beléd verték de belém nem. én orbántól hallottam ezt aki a szívemhez szólt petőfi szeretetével. ha költőkről van szó ő és én egy húron pendülünk a természetes jó mennyei harmóniáját hallgatva.
fidesz.hu/hirek/minden-magyarban-van-egy-kis-petofi

jónévez 2024.08.30. 16:38:08

@vasútihíd:
Es ez miért kellene változtasson a hozzáállásomon?
Bár én valóban nem utasítom el a mai kormányt, Orbán sem mumus, sőt, sokszor pozitív -de nem követem vakon.
Tudod, mindig is elleneztem, hogy a kormány, netán a kormányfő mondja az ilyeneket meg.

vasútihíd 2024.09.01. 19:37:45

@jónévez: igaz magyarként én már orbán előtt is azt éreztem hogy petőfi a mi szerelmetes fiunk és a versei amagyar néplelket tükrözik. a jó oldalán álló orbán csak megerősített ebben amikor hasonlóan vélekedett.

jónévez 2024.09.01. 20:59:51

@vasútihíd:
Most meg azzal jössz, hogy igaz magyarként kötelező szeretni Petőfit?
Ez megint a ránkerőltetett marhaság.
Szerelmetes fiunk? Maximum dédapánk (vagy még fokozat) lehetne, de ne tedd te sem kötelezővé a rongy ember, rossz katona, rossz családfő, elcseszett költő szeretetét.
Akit csak kegyelemből (hiszen rég kitették a seregből alkalmatlansága miatt) engedtek oda, ahol legyilkoltatta magát.

vasútihíd 2024.09.02. 07:02:26

@jónévez: lehet rád erőltették de rám nem. szerintem orbánra sem. petőfi költészete és hazája iránti szeretete példamutató. ezt láttam a most vagy soha minden forintot megérő kiváló filmben is.

jónévez 2024.09.03. 20:08:58

@vasútihíd:
Te is erőlteted egyfolytában.
Folyamatosan nyomod a kötelezőt.
Kicsit másként kene, hogy meggyőzz (nem tartom valószínűnek, hogy meggyőzhetsz), mert igy eddig sem ment másoknak sem.

vasútihíd 2024.09.03. 20:54:38

@jónévez: én csak simán szeretem petőfi költészetét. meg a róla készült rákay féle filmet. ahogy orbán is. nem gondolom hogy mindez erőltetés.
www.facebook.com/rakay.philip/videos/orb%C3%A1n-viktor-aj%C3%A1nlja-a-most-vagy-soha-c%C3%ADm%C5%B1-filmet/1611757742936388/
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása