Bonyolult a magyar progresszívek helyzete.
A feladat megoldhatatlan. A nemzetközi progresszív előírás: szivárványzászlót kell lengetni palesztín kendőt viselve, közben slavaukraini harci üvöltést kiadva.
A magyar progresszív viszont bajban van: a slavaukraini és a szivárványzászló kipipálva, nem jelentenek gondot, de a palesztínkodás problémás.
Magyarországon ugyanis a palesztínkendő nem baloldali, hanem szélsőjobb jelkép. Meg eleve a magyar baloldali gondolat szerves része a szélsőséges cionizmussal való egyetértés.
Nemzedéki problémát látok:
- az idős magyar baloldaliak szerint a zsidók jók, az arabok rosszak, a palesztínok meg nem léteznek, meg eleve terroristák mind,
- a fiatal magyar baloldaliak szerint a zsidók rosszak, az arabok jók, a palesztínok pedig a zsidó imperialisták általi gyarmati elnyomás alatt szenvednek.
Nehéz feladat lesz ezeket egy nevezőre hozni, el kell ismerni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
IdomitottFoka 2024.09.17. 06:37:11
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.17. 08:04:50
A palesztínok vagy a zsidók a Vörös Hadsereg?
ez a nevem senki 2024.09.17. 09:02:39
mely
iketszarjákle
el
őbb
Serény Vélemény 2024.09.17. 09:12:37
A realitások figyelembe vétele nem drukkolást jelent. Az oroszok győznek, ez van.
Tapi2021 2024.09.17. 11:00:06
Vagy az Ukrán Front? Amely végig verte rabolta az országunkat egykor?
Természetesen a Vörös Hadsereg az atlantistáknak, USA szopóknak mindig az, amely szemben áll az USA hegemónia törekvéseivel. És jelen esetben pl. sérelmezi, hogy a határai mentén körbevesz más nagyhatalmakat, ezzel súlyosan kockáztatva az egész térség biztonságát. Akár háború is kitörhet miatta.
Ja, várj... Ki is tört.
gigabursch 2024.09.17. 11:05:46
Egyben a cionista világhatalom kicsit visszábbszorul.
Ettől persze még a globalista világhatalom nem feltétlenül.
Épp emiatt a színjáték miatt tökmindegy, hogy melyik báb nyer az AEÁ elnöki színpadán.
vergyula 2024.09.17. 11:06:11
Ne beszélj hülyeségeket. Az a Szovjetúnió egyik hadserege vot, nyilván többségében ukrán származású katonákkal. Asszem ez a téma már előkerült.
(amúgy Putyin szerint nincs is olyan, hogy ukrán nemzetiség, szóval azok bizony oroszok voltak)
Tapi2021 2024.09.17. 11:08:47
De ennek semmi köze az USA hegemóniájáért, geopolitikai pozíciójáért kirobbantott háborúhoz.
Amiben éppen feláldozzák Ukrajnát. Nem gond, Amerikából nézve Ukrajna is csak a világ egyik segglyuka, mint Afganisztán, Irak meg a többi, ahol háborúzni "kellett", hogy az USA hatalmát ne érje csorba.
Most ráadásul elérték, hogy még amerikaiaknak sem kell meghalniuk Amerikáért.
A magyar kormány - ellentétben az ordas hazudozásaitokkal - sosem védte ezt a háborút, sosem volt háborúpárti, így oroszpárti sem!
Mindig is értelmetlennek és idegen hatalomért vívott háborúnak tartottuk és az első naptól BÉKÉT akarunk elérni.
Persze nem az "amerikai típusú" békét, mint ti, amely arról szól, hogy előbb verjük szét az ellenséget (mármint az USA-ét), KERÜL, AMIBE KERÜL, aztán majd DIKTÁLJUK a békefeltételeket.
Így elég nehéz békét kötni.
vergyula 2024.09.17. 11:10:02
(Kívülről nézve, nem úgy, hogy az egyik félnek ideális)
Tapi2021 2024.09.17. 11:13:07
Nem mi kezdtünk itt agyatlanul Vörös Hadseregezni, és tolni az elterelő USA agitpropot a proxy háborújáról.
Arról pl., hogy sok évnyi provokációval érték el, hogy az oroszok lépjenek.
Az amerikaiak ukrajnai nyomulása, mesterkedései nélkül sosem tört volna ki ez a háború.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.17. 11:14:20
Semmilyen. Nincs megoldás.
Nem lehet ugyanaz a terület 2 népé.
Amíg az USA nagyhatalom, a zsidóké lesz a terület. Aztán ki lesznek űzve, s jönnek a palesztínok.
A zsidók is tudják ezt, ezért igyekeznek lazítani az USA-függésen, az oroszokkal és kínaiakkal korrekt viszonyt ápolni, meg a saját hadsereget maximálisan fejleszteni.
vergyula 2024.09.17. 11:18:59
x.com/82_Mohali_/status/1835722090114363854
Tapi2021 2024.09.17. 11:21:25
Ráadásul a palesztinoknak és minden környező arab államnak végleg el kellene ismernie Izraelt. Most az van, hogy Izrael nincs és a tengerbe kell szorítani - értsd kinyírni, elüldözni - a zsidókat.
Így nehéz.
Gelimtrtrddddd 2024.09.17. 11:28:08
----------------
1. A gyarmat az ahol gyár van, így itt gyarmat van. Nem elnyomás, az el al volna, így anavadúrongás. Az alto az odaát, az al magyarul túl.
2. Mondjuk az van, hogy itt most gyarmat van, magyarfeld egy libernyák gyarmat, de ott is ott van a paradoxon, hogy a fideszlibcsi, ahogy Birca is, hogyan makogja ki a marxista propagandájukat? Hát bassza már meg, a fideszlibcsi nem vakerolja folyton egy a szélsőjobbos, csurkista-marxista gyarmatdumát? De igen. Stakhát mi most a Zsidók gyarmatja vagyunk, ahogy a fideszlibcsi templomba verja a magyart.
Gelimtrtrddddd 2024.09.17. 11:31:54
------------
A jelkép hangot dúrgerni. A szélsőjobb hangot így ne mondjuk, azok a libcsik, mondjuk inkább magyarok, a nácik. Nem igen látem a dilemmát. Nekem lengesse stak a libcsi a palesztinkendőt, ha nem rakja, hogy magyarfelden hogyan is van az egész, max úgy veszem, hogy ő se bírja a fingristákat, ő is egy náci, ennyit erről.
IdomitottFoka 2024.09.17. 11:54:08
@Tapi2021: " hogy sok évnyi provokációval érték el, hogy az oroszok lépjenek."
"z amerikaiak ukrajnai nyomulása, mesterkedései nélkül sosem tört volna ki ez a háború."
Ugyehogyugye, megy ez a kognitív disszonancia, az oroszok nem is kellettek hozzá, nyilván. Az szóba sem jöhet h az oroszok esetleg nem támadnak meg senkit, meg kell érteni h nekik ez muszáj, sőt szükséges, a világnak is, hisz ha nem támadják meg, akkor... akkor?
@vergyula: elköltöznek két külön bolygóra, lehetőleg különböző galaxisokba...
Tapi2021 2024.09.17. 12:20:16
"A realitásokat az oroszok esetében úgy vesszük figyelembe h megalázkodunk."
Én azt javaslom, ne alázkodj meg se az oroszoknak, se az amerikaiaknak!
A magyar kormány sem teszi!
Csak végzi a dolgát. Például biztosítja, hogy legyen gázod fűteni, benzined közlekedni, atomod, az áramhoz...
Ja, és azt szeretnénk, ha az amerikaiak érdekeiért történő európai áldozatvállalásnak, amiből Európának SEMMI HASZNA, ellenben súlyos kárai származnak, legyen vége.
" Az eu/amerikaiak esetében meg úgy h bunkó nyuszikát játszunk a bakternél. Vannak akik tényleg opportunistán állnak az egészhez, törökök, arabok, indiaiak - és egyik fél mellett sem köteleződnek el"
Úgy könnyebb, ha a teljes olajfeldolgozó iparod nem az orosz olajra van építve, meg, ha van ELEGENDŐ más forrásod, lehetőleg NEM SOKKAL DRÁGÁBBAN!
Vagy, ha az országod áramának kb. 40%-át biztosító atomerőművedbe passzolna más uránkapszula is...
Stb.
A magyar kormány egyedül a magyar érdekeket nézi. Az pedig az, hogy legyen energiánk, és legyen vége a számunkra és Európa számára értelmetlen háborúnak.
Értem, értjük, hogy a teljes behódolás az USA-nak és az erősebb nyugatiaknak jobban tetszene. Ha úgy táncolnánk, ahogy nekik tetszik. Hát, most nem az a kormány van.
Apropó, ha már hibásan előhoztad a kognitív disszonanciát: szerinted az USA hogyan reagálta volna le, ha az oroszok megbuktatják a mexikói kormányt, üldözik a Mexikóban élő amerikaiakat és belengetik a katonai támaszpontjaik építését, valahol az USA-Mexikói határ közelében, egy rövid/közép hatótávolságú rakéta útnyira???
Ha erre tudsz őszintén válaszolni, legalább magadnak, akkor érted a helyzetet. Ha nem... :-(
Tapi2021 2024.09.17. 12:22:46
"egy rövid/közép hatótávolságú rakéta útnyira???" Washingtontól!
Boldeone2 2024.09.17. 12:22:59
Az amerikaiak ukrajnai nyomulása, mesterkedései nélkül sosem tört volna ki ez a háború.*
- Már megint baromságokat írogatsz, az orosz propagandát! A háború azért tört ki, mert Putyin megtámadta Ukrajnát, mert nem akarja őket elismerni, mint független államnemzetet. Ennyi.
Meg kell törni a muszka agresszort, csak úgy lehet béke, ehhez pedig SOK pénz és fegyver kell!
Az izraeli- arab háborúról:
Kiegyensúlyozottnak kellene lenni, egyrészt meg kell törni a muszlim- orosz világterrort, tehát Izraelt segíteni kell; ugyanakkor el kell ítélni a primitív ortodox, zsidó telepeseket is, vagyis meg kell őket is fékezni...Nem könnyű, de ezt kellene megvalósítani valahogy
Boldeone2 2024.09.17. 12:27:51
Az egész világon mindenhol az ultrakonzervatív, vallásos, nacionalista jobboldallal van a probléma : Trump hívei, a palesztin terroristák, a ruszofasiszták- ugyanaz a " világrontó " állatfaj....
A világot a haladó, liberális eszmék alapján kell vezetni! A nemzeti önzés, a vallási szélsőség üldözendő dolgok
Boldeone2 2024.09.17. 12:31:39
A progresszív liberalizmus az egyedüli kiút, hiszen "az " nagyjából globális megegezést, békét akar, nem a " nemzeti önzés " primátusát hirdeti...
Tapi2021 2024.09.17. 12:32:13
Magyarán az amerikaiak FELELŐSSÉGÉT abban, ami történt, történik!
Abban is hazudsz, hogy Oroszország nem ismerte el Ukrajnát. Teljes mértékben el volt ismerve!
Ha nem kezdik el vegzálni, irtani az oroszokat (lásd pl. az odesszai pogromot!), aminek következménye lett a szeparációs törekvés, meg ha nem mesterkednek azon, hogy beengedjék az orosz határig az USA-t, NATO-t, akkor nyilvánvalóan nem lenne háború.
Az USA és Ukrajna is játszott a tűzzel, SZÁNDÉKOSAN, mert nem gondolnám, hogy az amcsik hülyék és meglepte őket az orosz REakció, és végül megégették magukat. Mármint az ukránok, mert az amerikaiaknak kizárólag HASZNUK van ezen a háborún! ...
Gondolkodni, minden szempontot figyelembe venni ér!
Gelimtrtrddddd 2024.09.17. 12:32:24
--------------
1. Erda nem világ, az eszme nyelvkakilás, mondjunk rakandmány. az al túl, Grund ide raku. Nem vezet, az végat, de ide rekk: erdát rakandmányok rakuján kell rekkni.
2. Halljuk a libcsit, a fingristát, hogy totális libernyák diktatúrára vágyik. Stakhát a vallás az libcsizmus,a nemzet is.
Boldeone2 2024.09.17. 12:36:52
Álljunk a gyengék mellett mindig, az agresszorokkal szemben, ezért el kell elítélni a putyni rezsimet!
A palesztin- izraeli helyzet bonyolultabb, ott a kiegyensúlyozott szemlélet a tanácsos...
Tapi2021 2024.09.17. 12:36:59
Értem, hogy nektek ez a cél és a jó, másoknak meg nem.
Nem mindenki rajongója egy Birodalomnak. Vannak, akik szeretik a szabadságot, a szuverenitást.
Például mi magyarok.
Aki barátsággal jön, azt szeretjük, aki bottal, és uralni akar, azt meg nem.
Mi problémánk volt pl. David Cornstein nagykövettel és abban az időben az USA-val? SEMMI!
Nem mi változtunk meg, nem mi kezdtük el basztatni, uralom alá hajtani a szövetségesünket!
Tapi2021 2024.09.17. 12:44:00
"Az egész világon a neoprimitvizmus, a szélsőséges jobboldal okozza az összes propblémát!"
Az orosz-ukrán háború pl. az amerikai demokrata kormányzat műve. Ez elég nagy probléma.
Ha a "jobboldal", "szélsőséges jobboldal" azokat takarja, akik nem akarnak betagozódni egy globális, pogány, "woke", ballib birodalomba (USA-EEÁ), és alárendelni magukat, hanem ragaszkodnak a vallásukhoz, szokásaikhoz, hagyományaikhoz, a nemzetükhöz, szuverenitásukhoz..., akkor érthető, hogy ennek a Birodalomnak ez nem tetszik. Ha az ellenségük ez a "jobboldal".
Boldeone2 2024.09.17. 12:45:03
- Nem, amit te írsz, az az orosz propaganda! Újságíró létedre *SEMMIT* nem tudsz az orosz- ukrán háborúról, én viszont hosszú évek óta figyelek minden forrást: nemzetközit oroszt, ukránt, semlegest, magukat a kint élő embereket!
SEMMI baj nem lett volna, ha Putyin nem lázítja fel az ukrajnai orosz kisebbséget, anno, de maga a konfliktus már a háború előtt lènyegében véget ért, Putyin kezdett mindent újra, a " különleges művelettel"
Amúgy sokat nem kell olvasnod: Putyin többször elmondta, hogy Ukrajnát el akarja tiporni, mint nemzetállamot nem ismeri el, a fő implicit cél, az Orosz Birodalom helyreállítasa, a kretén a diktátornak!
Ja, és Európát is fenyegeti!
Tapi2021 2024.09.17. 12:46:00
És a plafon rádszakadt....
Tapi2021 2024.09.17. 12:47:23
Már miért kellene?
ZorróAszter 2024.09.17. 12:49:36
az idős magyar baloldaliak szerint a zsidók jók, az arabok rosszak, a palesztínok meg nem léteznek, meg eleve terroristák mind,
a fiatal magyar baloldaliak szerint a zsidók rosszak, az arabok jók, a palesztínok pedig a zsidó imperialisták általi gyarmati elnyomás alatt szenvednek."
A multkor nekem mondta hogy hamis dilemma ami nem is volt dilemma.
Maga viszont tényleg folyton él vele, mint a propagandatematizálás legfőbb eszköze.
Nincs semmi ellentmondás az izraeli nép és a palesztín nép mellett állni, és szembenállni az felettük pöffeszkedő segghülye elittel.
A másik kedvence úgy beállítani, mintha csak ateisták és vallásosak lennének. És tudatosan hallgatnak rólunk, akik természettudományos világnézetet próbálunk magunkra erőltetni, és arról a platformról nem lehet kijelenteni hogy Isten nincs. Pedig egyáltalán nem vagyunk kevesen.
Boldeone2 2024.09.17. 12:49:51
- Hazugság! Egyedül a putyini Oroszország okolható mindenért! A demokrata kormányzat megmentette Ukrajna függetlenségét!
...és igen, a szélsőjobb a legnagyobb probléma mindenhol, mert primitív nemzeti önzést hirdetnek!
Trump követői, AfD, Fidesz, United Russia- ők a legnagyobb problémák a demokrácia szempontjából!
Tapi2021 2024.09.17. 12:50:39
Nem is erőlködöm, hogy kinyissam ezt a burkot.
Tapi2021 2024.09.17. 12:52:14
Ja, és Európát is fenyegeti! "
Tudjuk. Emlékszünk, azzal kezdődött, hogy saját költségen megépítették az Északi Áramlat 2-őt, ezzel megtámadva Európát...
Boldeone2 2024.09.17. 12:52:33
Már miért kellene?*
- Azért, mert az a jövő! A ti generációtok, és az idősebbek már tönkretették a világot!
Most jöjjön a haladó ifjúság, akinek elege van az uktrakonzervatív, erőszakos politikai kurzusokból!
Boldeone2 2024.09.17. 12:53:54
- Monopóliumot akartak, energiamonopóliumot, utána meg az egekig emelni az árakat! Megtörtént
Boldeone2 2024.09.17. 12:57:23
Tapi2021 2024.09.17. 12:57:50
Ja, megtörtént, jött az energiaválság, a tízszeres gázárak, aztán a LNG hajók AMERIKÁBÓL. A gáz ára még most is legalább a két és félszerese annak, ami lenne, ha az amerikaiak nem kúrják szét Európa békéjét.
És nem hajókkal jönne a gáz a föld túlsó oldaláról...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.17. 13:06:18
"Nincs semmi ellentmondás az izraeli nép és a palesztín nép mellett állni, és szembenállni az felettük pöffeszkedő segghülye elittel."
S mégse ezt látjuk.
vergyula 2024.09.17. 13:09:26
Tudtommal Putyinnak mindig is az volt a terve, hogy Beloruszhoz hasonló csatlósállamot csinál Ukrajnából.
IdomitottFoka 2024.09.17. 13:18:01
Ezen nem kell töprengeni, ilyen már volt. És fura módon az amcsiknak volt tökük azzal baszakodni, akivel problémájuk volt és nem a kubaiakat rohanták le...
Most h Finnország is NATO tag lett, biztos csökkent az esély arra h moszkvaközeli rakétaindító-állások települjenek, még közelebb is vannak. És tegyük hozzá h Kubával ellentétben semmi nem kezdett el épülni Ukrajnában...
Az oroszimádat nem 2022-ben kezdődött.
Ami meg a magyar függőséget illeti, arra volt 30 év diverzifikálni, úh talán hagyjuk ezt a felelős kormány dumát... És persze a MOL-nál is most derült ki h az Adria-vezetékhez kéne még némi technológiai fejlesztés, persze.
"Vagy, ha az országod áramának kb. 40%-át biztosító atomerőművedbe passzolna más uránkapszula is..."
Úh a következő atomerőmű projectet is így kell terveztetni, nyilván. Most azért rendesen felsoroltad magad ellen az érveket, lehetnél tekintettel a kommentelőtársaidra, meh.
Boldeone2 2024.09.17. 13:30:53
- Az oroszok kúrták szét Európa békéjét, a gáz árát pedig 2021- ben a Gazprom vagyis, Oroszország gázmanipulációja csavarta fel, mára - mivel diverzifikálták a beszerzést - konszolidálódtak az árak!
Fogd már fel ember, Oroszország gázzsarolása miatt emelkedtek meg az árak, anno!
Boldeone2 2024.09.17. 13:37:38
Folyton Európa katonai megrendszabályozásáról vizionál, független államok eltiprásáról, stb...
Ezért van EGYSÉGES összefogás az oroszok ellen, csak az idióták nem látják be, hogy a mostani orosz rezsim ellenségünk, azaz: most támogatni Ukrajnát sokkal olcsóbb, mint holnap megharcolni Észtországért
Putyin elmebeteg, nulla önreflexióval rendelkezik, vagyis veszélyes! Ezért kell minél több segítség Ukrajnának! Nekünk a gyenge és veszélytelen Oroszorszag a jó !
2024 2024.09.17. 14:06:21
2024 2024.09.17. 14:09:28
Gery87 2024.09.17. 14:11:00
"Vagy az Ukrán Front? Amely végig verte rabolta az országunkat egykor?"
Az a Front amit Moszkvából irányítottak a komcsik és a fele orosz volt meg tatár...vagy az amelyiket Kijevből vezényeltek ide ki tudja miért az ukrán nácik?
Én előbbire emlékszem...lehet a jobboldalon más, alternatív történelem fut.
Ne légy már nevetséges!!
Gery87 2024.09.17. 14:12:50
"Vannak, akik szeretik a szabadságot, a szuverenitást.
Például mi magyarok."
:D
igen, azért volt Horthy Apánk meg Kádár Apánk meg Orbán Viktor Nemzetvezető Elnök Úr:)
Semmivel nem vagyunk különbek.
ZorróAszter 2024.09.17. 14:22:37
"S mégse ezt látjuk."
A propaganda által axiómaiként bevert hazugság miatt, hogy kizárólag palesztinpárti zsidógyűlölők és zsidópárti palesztingyűlölők vannak.
De mint mondtam, egyáltalán nem ritka ez a fajta propagandafogás.
Tapi2021 2024.09.17. 15:55:19
Abban, hogy Amerika barát (báb) kormányzat helyett inkább az orosz barátot támogatták?
Ha ezt a szemükre vetjük, akkor vessük másokéra is, akik szintén az ilyet szeretik és támogatják, meg időnként tesznek is érte. Akár puccsokkal, akár háborúkkal is.
Tapi2021 2024.09.17. 16:02:06
Látod, érted te a világpolitikát, ha akarod!
És nem, az USA sem a Szovjetuniót támadta meg, hanem körbevette KUBÁT a hadiflottájával. (Sőt, leszelt belőle egy darabot magának TÁMASZPONTNAK.)
Egy másik országot, amely AKARTA, hogy a szovjetek fegyvereket telepítsenek hozzájuk. Ez egy szuverén - kettő - ország akarata volt, amihez ugye az USA-nak semmi köze nem volt!
Pont úgy, mint ahogy ugye az oroszoknak sincsen szerintetek most ahhoz, ha az USA telepít rakétákat Ukrajnába!...
vasútihíd 2024.09.17. 16:03:17
ukrajnában az amerikai imerpialista törekvések és az ukrán ultranacionalisták összejátszása vezetett egy mégdrasztikusabb helyzethez. elkerülhetetlen lett az orosz lépés még mielőtt ukrajna nato tag lett volna.
Tapi2021 2024.09.17. 16:07:36
Ez igaz, de közben csak volt egy rendszerváltás. Igaz, az oroszimádókat hagytuk a helyükön. :-(
Jött Orbán és mondta, hogy "Ruszkik haza!"
Aztán persze visszajöttek az oroszimádók még egy körre, egy GyF nevű miniszterelnökük például még privát vacsorára is meghívta a saját házába Putyint...
De dolgozunk ezen, hogy ilyen ne nagyon legyen. Elég ha korrekten kereskedünk velük.
Gery87 2024.09.17. 16:09:18
Mindig örömteli ennyire baloldali "komcsi" értékelést hallani mástól is:)
Csak így tovább.
Tapi2021 2024.09.17. 16:13:03
Igen, ahogy az osztrákoknak, szlovákoknak.., németeknek... is.
De valahogy mindenki azt tartotta racionálisnak, hogy a szomszédtól, KÖZELRŐL vesz gázt, olajat, és nem hajókkal hozatják klímaszorongás idejét a föld túlsó oldaláról.
(Ha még Merkel lenne a kancellár, ez így is maradt volna, működne az összes gázcső, olajcső, nem lenne orosz-ukrán (USA) háború, és nem szívatta volna meg magát egész Európa a versenyképességének az elvesztésével például. De hát...)
vasútihíd 2024.09.17. 16:14:51
Tapi2021 2024.09.17. 16:18:13
Tudod, mi nem úgy terveztük, hogy a szomszédos nagyhatalommal addig keressük a konfliktust, amíg háború nem lesz belőle.
És azt is tudjuk a történelemből, hogy jobb egymással kereskedni, mint háborúzni.
Súlyos bűne mindenkinek, aki a működő jó szomszédságot, - MILYEN ÉRDEKBŐL VAJON? -, szétverte és ellenséget csinál, csinált az oroszokból.
Az atomerőmű tender meg nyílt volt. Más is adhatott volna JOBB ajánlatot.
vasútihíd 2024.09.17. 16:20:26
Tapi2021 2024.09.17. 16:22:20
Ki az a nekünk? Az USA? Meg az elvakult hívei?
Akik az Egy Birodalom Mind Fölött-ben hisztek?
Tapi2021 2024.09.17. 16:34:17
Ez nem vitás.
A mi gázkészleteink azonban parányiak a szükséglethez képest. És miért lett volna gond, hogy az egyik szomszédtól veszünk gázt?
Számtalan dolgot veszünk másoktól, mert nem éri meg itthon előállítani vagy nincs is.
Ebbe a kiprovokált háború szart bele, de durván. A németeknek is.
Biztosan hallottad már: a német ipar az olcsó orosz energiával volt - úgy ahogy - versenyképes a világpiacon!
Ez most oda lett. És nehéz nem arra gondolni, hogy erről VALAKIK tettek, szándékosan.
Mindig ez a jó kérdés: Cui prodest? Kinek az érdeke? (ki járt ezzel jól? És ha tudjuk, meg is van a "bábmester"!)
Tapi2021 2024.09.17. 16:41:39
Most Európát sikerült újra szétszakítani, megosztani. Néhány prosperáló év, évtized után. Miközben csökkent a függőségünk külső hatalmaktól.
Ez valakik érdeke volt. Nem Európáé, nem az oroszoké, nem a németeké, nem az ukránoké, nem a mienk...
Azoké, akik a megosztott Európát így jobban tudják uralni!!!
És látjuk is, hogy így van és azt is, hogy kinek az (hatalmi, geopolitikai) érdeke ez.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.17. 16:48:09
vasútihíd 2024.09.17. 16:58:32
vasútihíd 2024.09.17. 17:00:16
Boldeone2 2024.09.17. 17:16:27
"Moszkva álláspontja szerint a mai Ukrajna egykor az Orosz Birodalom része volt, és Putyin tagadja az ukrán identitást és államiságot, és többször kijelentette, hogy az országot vissza akarja terelni az orosz befolyási övezetbe"
www.economx.hu/nemzetkozi-gazdasag/szamok-haboru-veszteseg.796418.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Boldeone2 2024.09.17. 17:21:05
Nem minden román nacionalista, vannak akik szimpatizálnak a magyar nemzettel, ők a valódi liberálisok, nem név szerint azok....
Boldeone2 2024.09.17. 17:28:58
Zelenszkij eredeti programja pl. megfogalmazta a donbassi autonómiát....
Katalónia miért nem lehet független?
hu.euronews.com/my-europe/2024/08/05/spanyolorszag-puigdemont-katalonia-torra
Tapi2021 2024.09.17. 17:45:14
Csak élnek még itt normálisan gondolkodók is.
Tudjuk, Szaddámnak is ott álltak hegyekben a tömegpusztító fegyverek...!!!! Milyen jó kis casus belli volt az a BIZTOS INFORMÁCIÓ is az AMERIKAIAKTÓL!
Akkor is kellett egy háború. Nekik.
Most is kellett.
Ismerjük már Amerikát és az ő manipulációs technikáikat is. Csak te meg a hasonló fanatikusok kajálják nagykanállal a hazugságaikat.
Tapi2021 2024.09.17. 17:49:27
Mert a világ nem változik! Csak a máz!
Az erősek nem engedik el a koncot, csak legvégső esetben.
Lásd pl. Franciaországot. Megtartott egy sor gyarmatot, csak átnevezte őket.
Ezért csodálkozom, hogy te ezeket nem látod át.
Nem látod, miről szól az ukrán háború is.
MEDVE1978 2024.09.17. 18:23:57
Izrael egyébként egy "szelep" az arab államoknak. Kicsit olyan politikailag mint Orbán Viktornak Soros vagy a migránsok. Az araboknál egyszerűen az van, hogy a mindenkori király / elnök / diktátor az ilyen palesztin konfliktusok idejében nagyon jól tud azzal kampányolni, hogy "testvéreink a szegény palesztinok, hogy szenvednek a gonosz izraeliek miatt". A valóság azért ettől nagyon messze van. A palesztinok igazából a kutyának nem kellenek, a többi arab ország sem nagyon komálja őket. És tettek is ezért jó sokat. Anno Jordániával és Libanonnal is voltak összetűzéseik. (Rögtön Izrael megalakulása után a palesztin vezetés szépen átmenekült Jordániába, ahol úgy gondolták, hogy ők lesznek a fasza gyerekek és ez az ő államuk lesz. A probléma ezután a jordán király volt, aki a hadseregével kiüldözte őket.).
Szóval a palesztinek igazából senkinek nem kellenek az arab világban, főként a Hamasszal súlyosbítja. A Hamasz kedves módszerként korábban a Fatah tisztségviselőit és szimpatizánsait is szívesen irtotta, általában elég brutális módszerekkel, a családjukat sem kímélve.
Megoldás igazából nincsen. A gázai palesztinok túl sokan vannak egy irtózatosan kicsi területen. Ez egy kalap szar gettó az egész, ami az extremizmusnak, szélsőséges ideológiáknak, fanatizmusnak a melegágya. Persze ők senkinek sem kellenek, Egyiptom gyönyörűen bezárja és nem engedi ki őket (mert attól tartanak, hogy a szélsőségesek oda mennek át). Igazából az lenne a legjobb megoldás, ha az egész gázai lakosságot szétosztanák az arab világban, a területet bedózerolnák és a helyére mezőgazdasági területet csinálnának. Ezzel a legnagyobb konfliktuspont ki is kerülne, ciszjordánia talán még működőképes lenne egyfajta kétállami megoldással.
De jelenleg patt van és jele sincsen elmozdulásnak. Izrael számára nincs értelme békekötésnek, hiszen a Hamasz még mindig hatalmon van és semmi jele annak, hogy ha itt tűzszünet lesz, akkor nem csak arra használják, hogy újra felszereljék magukat iráni fegyverekkel. A Hamasznak sincs értelme békét kötnie komolyan. Persze annak örülnének, ha nem folytatódna a támadás, de csak arra használnák, hogy a radikalizált tömegeket ismét csatasorban állítsák és újra lecsapjanak.
Gelimtrtrddddd 2024.09.17. 18:36:24
-------------
Rekkintem volna differenciáltan látni ena nakva-erjeszta lagut.
Nem! A tema, tematika nem neutrális, ne tegyünk úgy, hogy neutrális volna, a magyarnak nem neutrális, ahogy egy nácinak se. Izraelre atombomba kell, hogy Öboa Netanjuhuval ne verje a magyart a templomba.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.17. 19:26:28
Ukrajna is kaphatott függetlenséget 1992-ben.
élveteg 2024.09.17. 19:36:23
2Semmilyen. Nincs megoldás.
Nem lehet ugyanaz a terület 2 népé.
Amíg az USA nagyhatalom, a zsidóké lesz a terület. Aztán ki lesznek űzve, s jönnek a palesztínok."
Az nagy baj lenne Ha zsidók elvesztik a területetet az jelentőségében talán Konstantinápoly elestéhez lesz mérhető
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.17. 19:41:27
Egyszer már elvesztették, az I. században.
ZorróAszter 2024.09.17. 21:15:27
Az igazság mégiscsak ronda indok lenne, hogy azért vagyunk itt, hogy biztosítsuk az olajkitermelési koncessziós szerződéseket. Ha valamelyik ország esetleg felül akarná vizsgálni főként a profitelosztás kérdését, akkor megbombázhassuk, vagy ráuszíthassuk valamelyik szomszédját azzal fenyegetve őket, hogy különben őt bombázzuk meg.
IdomitottFoka 2024.09.17. 23:07:48
És még mindig ot tartunk, h az USA nem telepített semmit Ukrajnába, hiába fantáziálsz róla, és a NATO Finnországgal még közelebb kerül Moszkvához.
"Igen, ahogy az osztrákoknak, szlovákoknak.., németeknek... is.
De valahogy mindenki azt tartotta racionálisnak, hogy a szomszédtól, KÖZELRŐL vesz gázt, olajat, és nem hajókkal hozatják klímaszorongás idejét a föld túlsó oldaláról."
Ebből csak a szlovákok használnak orosz olajat, az osztrákok az Adriáról látják el magukat
, a németek meg mindenhonnan. A gázvezetékkel uez a helyzet.
"Ha még Merkel lenne a kancellár, ez így is maradt volna, működne az összes gázcső, olajcső, nem lenne orosz-ukrán (USA) háború"
Hát ez vicces. Az orosz-ukrán sem 2022-ben kezdődött, hanem 2014-ben, és ha vkit ki lehetne emelni a sok nyugat-európai vezető közül, akkor pont Merkel lagymatag ejnyebejnyéje bátoríthatta putyint h tovább lehet nyomulni. Az is vicces h az EÁ2 pont h Merkel bukása után lett fontosabb Németországnak, miután a sötétzöldek tökönszúrták az országuk energiaellátás diverzifikációját az atomenergiájuk leépítésével.
"Az atomerőmű tender meg nyílt volt. Más is adhatott volna JOBB ajánlatot."
Ha ellátásbiztonságról van szó, akkor nem feltétlenül az ár az elsődleges prió.
És hát az a helyzet h a roszatom már épített néhány nukleáris katasztrófával járó létesítményt, a franciák meg nem, úh rejtély mitől jobb a ruszki ajánlat, mivel 30 évre titkosították...
"Súlyos bűne mindenkinek, aki a működő jó szomszédságot, - MILYEN ÉRDEKBŐL VAJON? -, szétverte és ellenséget csinál, csinált az oroszokból."
Itt csak az oroszoknak nincs bűne, az már biztos, hiszen az összes szomszédjukkal mindig milyen rendesek voltak. Beszarok, mekkora nyalás ez. Legalább fizetnek érte?
"És azt is tudjuk a történelemből"
h az oroszoktól mindig is nagyságrendekkel több szar érkezett, mint amennyit köszönhetünk nekik. És végül a nyugat rogyasztotta be őket. És Mo sorozatosan rábaszott, amikor oldalt választott, ráadásul ha a világot páncélfasszal fenyegetőket. Ha már előhoztad a történelmet, vonj belőle tanulságot. El se kezd h a ner nem oroszpárti, csak magadat égeted vele.
"A mi gázkészleteink azonban parányiak a szükséglethez képest."
Talán nem kellett volna elkaszálni a Nabucco-t például. Mondjuk nemcsak rajtunk ment el, de legalább küzdhetett volna érte viktor. De inkább leszarta az ellátásbiztonságot. Ő biztos nem fog fázni.
"a német ipar az olcsó orosz energiával volt - úgy ahogy - versenyképes a világpiacon!"
Ezért képzelte azt putyin h jöhet a 2. felvonás. És mondjuk a németektől mehetett is volna, a 2022 elején pár ezer sisakkal letudták volna a támogatást, aztán az a balfasz solc elvesztette a kezdeményezést és azóta is csak az események után futnak.
" Kinek az érdeke? (ki járt ezzel jól? És ha tudjuk, meg is van a "bábmester"!)"
Azért se látsz tisztán mert ennyire leegyszerűsíted, és azt képzeled h egy szereplő alakítja az eseményeket. Nem mintha könnyen átlátható volna ez, de így csak félreérteni lehet.
Billy Hill 2024.09.17. 23:44:38
Van (legalább) egy, az ókort éltető FB csoport, és az egyikben volt ilyen vicces párbeszéd, hogy
- Kié legyen a Szentföld? Izraelé vagy Palesztináé?
- Hát a Római birodalomé!
Tapi2021 2024.09.18. 12:18:01
Ez pontosan így van. És ezt Netanjahu jól látja, azonban a nyugati "szövetségesei" meg kezdenek kihátrálni mögüle, mert kínosak a fotók, a meghalt palesztin civilekről.
És egyre erősebb a "palesztin", arab, muszlim ellen lobbi szerte nyugaton.
(Nem kellett volna engedni az iszlám honfoglalást!!! Most már sokan vannak nyugaton és erősek! Szívás.)
Tapi2021 2024.09.18. 12:22:30
kiskisutca 2024.09.18. 13:07:29
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/427767373_10161017973474431_3852475698917839344_n.jpg?stp=dst-jpg_s960x960&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=64ajcvlAfvYQ7kNvgHp6ER3&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AYBzcVUgbNUwfrpFWJL_T3F_8TJ3CyDEuF2aAbG2UUunTw&oe=66F0743B
A link hosszabb, mint maga a szöveg! :-)
De nincs meg szövegben, csak képként.
Boldeone2 2024.09.18. 13:22:23
A Ti agyatok viszont el van ködösödve a propagandától!
kiskisutca 2024.09.18. 13:32:14
"Az nagy baj lenne Ha zsidók elvesztik a területetet az jelentőségében talán Konstantinápoly elestéhez lesz mérhető"
Szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítasz annak az államocskának.
Olyan lesz inkább, mint a dél-afrikai rendszer váltás.
Persze minden történet egyedi.
Tapi2021 2024.09.18. 14:41:15
Ha ezt jelenti az, hogy képesek vagyunk több forrásból tájékozódni, több releváns szempontból is megnézni ugyanazt a dolgot, és használni az agyunkat..., ám legyen.
Tapi2021 2024.09.18. 14:42:56
gigabursch 2024.09.18. 16:05:37
Kommunkációs eszköz, bomba áron eladó!
:-)
IdomitottFoka 2024.09.18. 20:47:14
Tapi2021 2024.09.19. 10:25:23
Például?
IdomitottFoka 2024.09.19. 11:33:42
Amúgy Merkel mióta tündérkeresztanya a nernyikek körében???
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.19. 11:59:25
Majd ha hosszan akarom méltatni, átregelek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.19. 12:02:22
Bármi áron való kierőszakolásán.
Tapi2021 2024.09.19. 13:33:07
Az meg, hogy MÉG nem telepítettek rakétákat és támaszpontokat Ukrajnába, a Krímbe, a Balti államokba, nem érv.
Az USA és a NATO nyomulása tény, és nem azért nyomul, mert nem akar semmit.
Az oroszok meg nem várták meg. Ahogy Kennedy sem, hogy előbb legyenek ott a rakéták Kubában, majd aztán lépnek.
Tapi2021 2024.09.19. 13:41:36
Angélával semmi gond nem volt, sőt, kifejezetten jóban voltak OV-val is, amíg el nem baszta a bevándorlás kezelését 2015-ben.
Akkor elmebeteg döntéssel egyrészt kibaszott velünk, akik szerettük volna BETARTANI és betartatni a schengeni szabályokat, és NEM beengedni ellenőrzés nélkül a csőcseléket, cserébe lenáciztak, másrészt lassan egy évtizede tartó bevándorlási, honfoglalási hullámot szabadított Európára, harmadrészt ezzel együtt hatalmas lépéseket tett Európa iszlamizációja felé.
Ezzel normális konzi-kersztény-nemteti felfogású és értékrendű ember/kormány nem érthetett egyet! Ahogy ma sem érthet.
Ma, amikor már látszanak a konfliktusok is, amelyeket ez az új honfoglalás okoz. De még mindig az a hibás, aki kimondja, hogy a király meztelen. És már 2015-ben is ugyanezt mondta.
De, Merkel politikája, hogy nem baszakodni kell az oroszokkal, hanem kereskedni, mert az a jó a német iparnak és Európának is, helyes volt. Ezért sosem bíráltuk.
kiskisutca 2024.09.19. 14:56:17
"NEM beengedni ellenőrzés nélkül a csőcseléket,"
Eredetileg csak a szíreket akarta beengedni, de elfajultak a dolgok. :-(
Tapi2021 2024.09.19. 17:59:54
IdomitottFoka 2024.09.19. 23:10:12
Egyrészt ez nem akadályozta meg az orosz-ukrán háború kitörését, hisz az 2014-ben kitört, Merkel ide vagy oda. Azért érzed, h mi a gond a "ha Merkel van , nincs háború" kijelentéseddel?
Másrészt ha az orosz-ukrán vmi amcsi fondorlat, akkor Merkel ugyan mit tudott volna tenni?
"amíg el nem baszta a bevándorlás kezelését 2015-ben"
A német kormány gyorsabban megkutatta mit támogatnának a németek, akik akkor még inkább a Németország segít a menekülteken képet vonzóbbnak találták. Mit csinál ilyenkor egy politikus? Na. viki kicsit lassabban reagált, az egész nyár eltelt az idétlenkedéssel (ki kellett pihenni a quastor ügyet), mire a rogánművek kikutatta h a magyar választópolgárok ennyire nem rajonganak a bevándorlókért. Egyik politikus sem ment szembe a közvéleményével.
"Az meg, hogy MÉG nem telepítettek rakétákat és támaszpontokat Ukrajnába, a Krímbe, a Balti államokba, nem érv."
Tehát az oroszok megtámadnak ha nincs amerikai támaszpont az országodban.
Ennél bénább oroszmentegetést én még nem tapasztaltam, még az "ukránok mind nácik" is jobb ennél.
" Ahogy Kennedy sem, hogy előbb legyenek ott a rakéták Kubában, majd aztán lépnek."
Azért megvárta h komcsi hőzöngésből kiderüljön h mi igaz, és amikor kiderült h a bázis is megépült és a szovjet szállítás is megkezdődött, akkor lépett. Ukrajna ezzel szemben nem kért amcsi atomfegyvert és bázis se épített hozzá...
IdomitottFoka 2024.09.19. 23:21:39