magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mértékadó felháborodás

Az ukránzászlós magyar mértékadó értelmiségi ELTE-alkalmazott Pulyka mélyén fel van dúlva: az egyeteméről nincsenek kitiltva a nem-ballib doktoránsok. Az illető tanszékvezető, gondolom a Hatvannégy Nemű Kékhajú Gyermekmolesztáló Orkránok tanszékét vezeti.

A srác akkora idióta, hogy nyíltan kiírja: szeretne politikai alapon diszkriminálni. Szóval becsüljük meg őt: ő egy hasznos idióta.

Sokan követelik most, legyen eltávolítva az egyetemről. Nos, ez hiba. Maradjon csak, emlékként arra, mi lenne, ha megint a mértékadók lennének kormányon Magyarországon. Az ilyen madárijesztők szerepe rendkívül hasznos. Szóval nem kirúgni kell, hanem kitömni és kiállítani, majd mutogatni.

Persze az tény: ha ez fordítva lenne, már az EP is ülésezne a témában: hogy Zorbán fasiszta diktatúrájában üldözik az állami egyetemeken a másként gondolkodókat.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1518733118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2024.11.18. 12:31:33

"A srác akkora idióta, hogy nyíltan kiírja: szeretne politikai alapon diszkriminálni."

?
Hol van ez leírva?
Én csak egy hosszú. összeszedetlen picsogást látok tőle....nyilván nem elég 1 diploma ahhoz ma már hogy az ember tudjon fogalmazni, ennek se sikerült.

"Maradjon csak, emlékként arra, mi lenne, ha megint a mértékadók lennének kormányon Magyarországon. "

Orbánt a megélhetési válság fogja elsöpörni, semmi más.
Az az erkölcsi, morális züllesztés amit 14 évig csináltak, most visszaüt, részben ezért nem működik a Petike ellen se a "büdösszújúzás"...

Ha tele a has, de "sorosista libsik tombolnak az ELTE-n..."? kit érdekel?
Rajtatok, a kemény magon kívül senkit nem érdekelne ez, és egyébként is, mindenki nagyon unja már ezt. Főleg hogy az uccsó elötti helyre volt elég!

0dzsud0 2024.11.18. 16:10:03

@Gery87: "Hol van ez leírva?"

Tehát szerinted ez csak akkor lenne leírva, ha így hangzana:

"Én, Polyák Gábor nyíltan kiírom: szeretnék politikai alapon diszkriminálni."?

Mert akkor légyszi te se nagyon menjél az ÁJK közelébe! :)

0dzsud0 2024.11.18. 16:13:56

@Gery87: "nyilván nem elég 1 diploma ahhoz ma már hogy az ember tudjon fogalmazni, ennek se sikerült."

Ennek a szardarabnak sajnos nem csupán egy diplomája, hanem professzori titulusa van, igaz, tényleg jól írja Birka és valóban nem egy - egyébként nívós - ÁJK-n, hanem még a BTK-n belül is az egyik legratyibb tanszékén tanszékvezető (de azért jogállamiságból már ő is okoskodna).

"Orbánt a megélhetési válság fogja elsöpörni, semmi más."

A sokadik ballib jóslattal azért már nehéz érdemben foglalkozni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.18. 16:23:35

@Gery87:

Éhséglázadás lesz az afrikai bérek miatt. Aztán a nép egyenruhát ölt, majd munkástanácsokat alapít és szövetkezetekbe tömörül.

Boldeone2 2024.11.18. 18:57:50

@0dzsud0: Orbánt a megélhetési válság fogja elsöpörni, semmi más."
*A sokadik ballib jóslattal azért már nehéz érdemben foglalkozni...*

- Pedig ez a realitás! Egyszer minden abszurd, elnyomó rendszert elsöpör a népharag vagy valami más

A Fidesz az idős emberek, pártja ma már leginkább... Az idő nem nekik dolgozik...

Gery87 2024.11.18. 21:51:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó, neked aztán tökmindegy onnan Bulgáriából, nem rajtad csattant eddig se a NER.
Könnyű úgy szopkodni Orbánt hogy semmi hatásra rád.

Meg aztán eddig se zavart a rosszabb bolgár szint, se az hogy "sorosista buzeránsok" vezetik.
Neked ez egy törzsi játék, semmi több.

"Aztán a nép egyenruhát ölt, majd munkástanácsokat alapít és szövetkezetekbe tömörül."

Lehet ezen gúnyolódni, de ezekkel csak azt bizonyítod hogy neked egy nemzetieskedő, kereszténykedő Kádár rendszer lenne az ideális, "ott fenn az urak meg majd megoldják"...te mint jobbágy csendesen tűröd.

"Ha meghajlik a gerinc, nem esik le a fej" vagy hogy is van a balkáni nemzet mottó ugye.

Gery87 2024.11.18. 21:56:28

@0dzsud0:

Megmondom őszintén leszarom a palit.

"Mert akkor légyszi te se nagyon menjél az ÁJK közelébe! :)"

Az itt szereplő részlet egy merő panaszkodás az állapotokra, meg arra hogy hülye segg propagandista Orbán Balázs "minek ment oda".
Ennyi.
Tényleg mindenkivel csak az a baj hogy "nem ballib"? Nem lehet hogy tényleg más emberi, szakmai stb bajok is lehetnek egyesekkel?

vergyula 2024.11.18. 22:21:55

www.youtube.com/watch?v=FSre4ScEfx4

A második fejezet erről az ügyről szól, elég nagy vita alakul ki.

gigabursch 2024.11.18. 22:45:32

Kb ez az ELTE szellemi színvonala.
Ez se érdemel adófirintot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 08:09:44

@Gery87:

Ezt már sokszor megbeszéltük: nem politikai alapon választottam meg lakóhelyemet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 08:10:30

@Gery87:

Biztosan nem akarnék szövetkezeti-kommunista államot.

Én pl. nem akarok vállalkozni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 08:17:38

@vergyula:

Demagóg süketelés. Kb. "amíg Gázát bombázzák a zsidók, addig zsidó ne doktorálhasson nálunk".

Nem hallgattam végig, csak az első 5-6 percet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.19. 09:03:12

@vergyula: Nem emlékszem Polyák ilyen mértékű felháborodására, amikor Fleck Zoltán ELTE tanár valami jogállamiság felfüggesztéséről (ezek szerint mégis van) illetve 50%-os "többséggel" való alkotmányozásról böfögött.
Ja, hogy Fleck egyike volt az Orbán-féle doktori tanácsának, és ő volt az egyik aki nemmel szavazott?
Ezeket két lábbal kell kibaszni, és magyarok kellenek a helyükbe, ez is fideszes ősbűn a külügy elhanyagolása mellett. Nem baj, ha nem lesz Erasmus, legalább a fiatalok mája egészségesebb marad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 09:05:01

@Deak Tamas:

Nehéz ügy ez.

A mértékadók kizárása hasznos lenne, de kontraproduktív lehet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.19. 09:46:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: eddig most kontraproduktív, hiszen termelik a zöldhajú generációt.
Na sebaj, ha Szolnoknál lesz a határállomás talán megértik, bár én azt hiszem, akkor sem, hiszen Budapest Köztársaság.
Bár tudás szempontjából, illeszkedve a másik bejegyzéshez, ma sem jobb a helyzet. A vasútállomás mellett van egy Trianon-emlékhely, most vasárnap ahogy baktatok, a pincébe igyekvő hetvenes nyugdíjas áll döbbenten és mondogatja: "Ennyit vettek el? Nem is tudtam. Ennek utána kell olvasnom."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 10:00:25

@Deak Tamas:

Ezek nem fogatlan majmok, hatalmas erő áll mögöttük, atomfegyverek is.

Szóval óvatosnak kell lenni.

A CEU kidobásához is évek kellettek.

Gery87 2024.11.19. 10:28:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, de ettől függetlenül még áll amit mondtam.
Teljesen könnyed módon, következmények nélkül támogathatod a NER-t, neked aztán semmi károd nem lesz belőle, a törzsi élményt ingyen megkapod.

"Én pl. nem akarok vállalkozni."

Ezt már megbeszéltünk, az nem az egyéni vállalkozói szint.
Akkor se értetted, meg most se.
Nem azért mert ne értenéd, hanem mert leszarod, ami rosszabb.
Olyan vagy mint a kollégád, vannak ilyen sablonok meg mantrák az agyadban és felülírhatatlan, nem vagy hajlandó változtatni.

Gery87 2024.11.19. 10:34:58

@Deak Tamas:

"Na sebaj, ha Szolnoknál lesz a határállomás talán megértik, bár én azt hiszem, akkor sem, hiszen Budapest Köztársaság."

Uhh, bazmeg, te sötét rigolyás, vén hülye.

És ti beszéltek itt szellemi sötétségről?:)

"a pincébe igyekvő hetvenes nyugdíjas áll döbbenten és mondogatja: "Ennyit vettek el? Nem is tudtam. Ennek utána kell olvasnom.""

Nem mindenkinek volt az az élete, hogy olyan irredenta sovén faszkalap legyen mint te.
Te meg másban vagy sötét, szerintem üljetek le beszélgetni.
Talán pofán basz végre valaki, ha ott is előadod a kisantantista, románbérencező, kinemmagyar szarodat.

Gery87 2024.11.19. 10:35:51

@Deak Tamas:

"Ezeket két lábbal kell kibaszni, és magyarok kellenek a helyükbe, ez is fideszes ősbűn a külügy elhanyagolása mellett."

A magyar az most fideszest jelenet vagy már az se elég jó?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 10:40:39

@Gery87:

Nem támogatom a NER-t. Én a nyugatosság elleni harcot támogatom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 10:42:11

@Gery87:

A kötelező szövetkezés pont ugyanolyan abszurd utópia, mint hogy a munkások lelkesen önigazgatnak.

A vállalkozósághoz kell egy adott érdeklődés. Sokan nem akarják.

Gery87 2024.11.19. 13:21:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már megbeszéltük, akkor se értetted.
Mint mondtam a munkás-önigazgatás, nem egyenlő a tőkés egyéni vállalkozással.
De én értem hogy a törzsi bubid nem engedi hogy mást is beengedj a falon.

"Nem támogatom a NER-t. Én a nyugatosság elleni harcot támogatom."

Faszt nem támogatod, minden megnyilatkozásod ezt támogatja.
A mantrájuk és duma, a sablonok, teljesen a ner propaganda eszköztárából vannak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.19. 13:24:59

@Gery87:

Szövetkezeti tagság = vállalkozás.

A munkás-önigazgatás is az, s eleve abszurd.

Gery87 2024.11.19. 22:04:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nagyvállalati tőkés tulajdonosok többsége sem maga irányítja a vállalkozást hanem megbíz ezzel valakiket, szakembereket, pénzért, van igazgatótanács.
Aztán aki nem jól csinálja, választanak helyette másikat.

A munkástanács ugyanez.
Nem kell konkrétan érteni hozzá.

De már megbeszéltük.

"Az üzem a munkásoké....
A vállalat legfőbb irányító szerve a dolgozók által demokratikusan megválasztott munkástanács...
A munkástanács saját kebeléből 3-8 tagú igazgatói bizottságot választ, amely a munkástanács állandó szerve...
Az igazgató az üzem alkalmazottja. Az igazgatót és a fontosabb munkakört betöltő alkalmazottakat a munkástanács választja. A választást megelőzi az igazgatói bizottság által nyilvánosan meghirdetett pályázat."

De mindegy, falra hányt borsó, beakadt a lemez, mondogasd csak a hülyeséged.

" s eleve abszurd."

Abszurd az eszed tokja, az hogy neked nem tetszik, mert Lukasenka féle posztkádári államkapitalizmust akarsz....meg legszívesebben feudalizmust, kibaszott Döbrögikkel... még nem abszurd.
Max a szervilis jobbágytempó nem tud vele mit kezdeni.

0dzsud0 2024.11.19. 22:54:42

@Boldeone2: "Pedig ez a realitás! Egyszer minden abszurd, elnyomó rendszert elsöpör a népharag vagy valami más"

Tehát szerinted nekem az volt az állításom, hogy a Fidesz örökké kormányon lesz? Azt nagyon könnyen tudtad volna cáfolni, ugye? :D

0dzsud0 2024.11.19. 22:56:39

@Deak Tamas: "Nem emlékszem Polyák ilyen mértékű felháborodására, amikor Fleck Zoltán ELTE tanár valami jogállamiság felfüggesztéséről (ezek szerint mégis van) illetve 50%-os "többséggel" való alkotmányozásról böfögött."

Nagy igazság, igazi vadbarom mindkettő. Fleck akkoriban órát sem jött be tartani, mert tüntetésekre járt és az új alkotmányt írta. :DDD

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.20. 08:12:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ezzel én tisztában vagyok, de még neki sem kezdtek a dolognak a magyarok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.20. 08:14:34

@0dzsud0: és, az új modell ellenére, ott van mindkettő mindmáig.
Somkuti Bálint meg azonnal repült, amikor bekövidinkázva posztolt, egyébként teljesen értelmes dolgot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 08:18:34

@Gery87:

"A munkástanács ugyanez."

Ha szövetkezeti a tulajdon, akkor se munkástanács irányít, hanem a szövetkezet tagjai.

Mi a munkástanács szerepe?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 08:19:34

@Gery87:

"Az üzem a munkásoké"

Ez teljesen abszurd.

Elmegyek dolgozni valahová, s tulajdonostárs leszek ezáltal?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 08:23:22

@Gery87:

"Lukasenka féle posztkádári államkapitalizmust akarsz"

A tulajdon megszüntetése katasztrófához vezet. Láttuk. Lásd kádári 70-es évek, gyerek voltam, de emlékszem. Ismerősöket kellett keresni, hogy valaki kijöjjön megjavítani a bojlert, mert az egyetlen gázszerelő szövetkezet a jövő évre adott csak időpontot.

Ami lényeges:
- a stratégiai és nagy cégeket állami kézben kell tartani, nem szabad privatizálni,
- egyes dolgokban eleve csak állami monopólium legyen,
- legyen szabad egyébként a magánvállalkozás,
- legyen szabad bérmunkásnak lenni,
- nem szabad a tőketulajdonosoknak politikai hatalmat adni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 08:25:55

@Deak Tamas:

Én akkor hittem el, hogy Orbán nem csak szövegel, hanem valamit tényleg csinálni akar, amikor kiszorította a CEU-t.

Ez mindenképpen fontos tett volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.20. 08:32:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: egyébként amiről ez a faszkalap hadovál, már rég feltalálták, részvénytársaság a neve. Ott tulaj is vagy, szavazhatsz (sőt kötelező a szavazás) az igazgatótanácsról és így tovább, ráadásul érdekelve is vagy a jó döntésben.
A korlátolt felelősségű társaságot pont ezért találták ki, hogy ne szólhasson bele a részvényes a dolgokba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 08:41:30

@Deak Tamas:

Nekem semmi bajom a szövetkezettel egyébként. Az egy specifikus rt tulajdonképpen, ahol nem adható el a tulajdonrész a cégen kívül. De teljesen abszurd, hogy kötelező legyen szövetkezni.

Gery87 2024.11.20. 10:37:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Látom nagyon bonyolult, ezt már leírtam korábban.

Gery87 2024.11.20. 10:42:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mi ebben a bonyolult, ez a tulajdon és a munka szinkronizálása.

Elmész valahová élni és idővel állampolgár lehetsz, beleszólsz a közügyekbe, mert már érint.

Sokkal abszurdabb hogy magyar állampolgár vagy (meg a fiad is) pedig nem is itt élsz régóta, semmi közöd ehhez ami itt van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 10:42:16

@Gery87:

Ismerem érveidet. Egyszerűen nem értek egyet az alapokkal, melyek alapján érvelsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 10:43:23

@Gery87:

A vállalkozáshoz tőke kell.

Semmi alapja annak, hogy más legyen a tulajdonos, mint aki adta a tőkét. Igazságtalan is.

Gery87 2024.11.20. 10:47:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem mondta hogy meg kell szüntetni a tulajdont.

"- a stratégiai és nagy cégeket állami kézben kell tartani, nem szabad privatizálni,
- egyes dolgokban eleve csak állami monopólium legyen,"

ok.

"- legyen szabad egyébként a magánvállalkozás,"

egyéni lehessen.

"- legyen szabad bérmunkásnak lenni,"

Látjuk hogy nem jó.

"- nem szabad a tőketulajdonosoknak politikai hatalmat adni."

Na ez az ami abszurd, a kettő együtt nem megy hogy van tőkés elit, de nincs semmi hatalma.
Ez már a feudalizmusban sem működött.
Az alkalmazottakra meg pláne igaz, ott a tőke hatalma politikától függetlenül eleve megvan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 10:50:15

@Gery87:

A probléma a liberális polgári demokrácia, az ad hatalmat a tőkéseknek.

Gery87 2024.11.20. 10:50:26

@Deak Tamas:

Csakhogy butaszar a beleszóláshoz szükséges részvénymennyiség egy vagyon és nem véletlen hogy a tőkés elitnél van a vezetés.
Nem véletlen hogy nem az szokott lenni hogy Béla elmegy egy multihoz dolgozni meg veszi részvényeit.
Szóval hülyeségeket beszélsz, jobb ha csöndbe maradsz.

Gery87 2024.11.20. 10:57:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A termelőeszközök és erőforrások, javak feletti magántulajdon és ebből felhalmozott vagyon ad hatalmat a tőkéseknek.
Az hogy jogilag, papíron korlátozod őket, szart se ér.

Az állatok királyának választhatsz egy növényevőt, attól még a vadászat nem marad abba.

Gery87 2024.11.20. 10:59:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Rendben hogy nem értesz egyet, csak fasságokat nem kéne mondani.
Meg érteni kéne mi mit jelent.

Gery87 2024.11.20. 11:04:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már Tapival is beszéltük, miért igazságos az hogy ha az eredeti induló tőke, munka már vissza van termelve, még mindig csak a tulajdonos irányít, és a megtermelt profit elosztása továbbra sem munka alapú?
PL 1000 ember már 40 éve termeli a vállalkozásnak a profitot....hol van ehhez képest az eredeti tőke befektetett munkája és ideje? Sehol.
De még mindig a korábbi alapító fia dirigál, akinek lehet a befektetett munkája kb 0, az alapításnál még nem is élt...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 11:16:54

@Gery87:

Értem. Viszont nem értek egyet.

Egyébként Kubában ez ki lett próbálva: nem működött.

A szövetkezési kényszer eredménye: álszövetkezetek lettek.

Gery87 2024.11.20. 21:51:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mit nem értettél?
Meddig számítson a tőke szerinted? Örökre?
Még a szerzői jogoknál meg a szabadalmaknál sincs így, akkor se ha feltalálod a rák ellenszerét...
Abban a pillanatban hogy az "alapító ötletgazda "tőkés mások munkájára szorul hogy profitot termeljen, az már kollektív értékteremtés és hát a pl 100 fő munkája több mint 1...nemtom nálad mi matek...és idővel csak nő a profittermelésbe bevitt munkájuk aránya a alapítótőkéhez képest.

Gery87 2024.11.20. 21:54:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kubában nem ez volt, amint Castroék átvették a hatalmat, államosítottak és mindent a párt döntött el, központilag, a melósnak semmi beleszólása nem volt.
Rosszabb lett a helyzet mint a korábban.
Az ilyen diktatúrákban nincs sztrájkjog sem.

Szóval jöhetsz ezzel a "vótmá" dumával 1000-szerre, is fasság lesz.

Kádár is leverte a munkástanácsokat és a sztrájktok halálbüntetés terhe emellett betiltotta.

Szóval érved marhaság.

Gery87 2024.11.20. 21:57:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Dehogy oldották meg, már ezt is elmondtam.

Akkor is voltak olyanok akik a rendi társadalomban jogilag elfoglalt alacsonyabb rangjuk ellenére a vagyonukkal mégis nagy hatalommal bírtak, gyakran pont a vagyon által lobbiztak ki magasabb rangot, címeket, nemességet...

Szóval olvasd már vissza, mert írtam erről.

Rosszabb vagy mint Puzsér bazmeg, van 10 sablonod, ezeket puffogtatod, megcáfolják, de leszarod, nem érted, utánna nem nézel, mer minek, nem tanulni fejlődni akarsz csak a jó kis törzsi kétbit világod ne sérüljön.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 03:56:55

@Gery87:

Kubában 20 éve próbálták a szövetkezetejet. Nem müködött. A kisember nem akar vállalkozni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 03:58:27

@Gery87:

A munkàstanácsokat megbeszéltük. Ideiglenes jelenség. Az emberek nem akartak kommunista rendet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 04:01:07

@Gery87:

Meddig számítson bármi tulajdon? Miért lenne jó az emberektől elkobozni mindent időnként? Ez a szegény egyenlőség receptje. Kipróbáltuk, keveseknek tetszett.

Gery87 2024.11.21. 11:00:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De igen, pont olyan lobbierőt adott mint ma.

"Kubában 20 éve próbálták a szövetkezetejet. Nem müködött. A kisember nem akar vállalkozni."

Maga rendszer alapjában nem demokratikus, mit csodálkozol rajta hogy nem működött?

"A munkàstanácsokat megbeszéltük. Ideiglenes jelenség. Az emberek nem akartak kommunista rendet."

Megbeszéltük és semmit nem vagy hajlandó felfogni, mert nem illik a törzsedbe.
Tudjuk, nem kell elmondani folyton.

"Meddig számítson bármi tulajdon?"

Addig amíg az nem ad hatalmat mások felett.

"Miért lenne jó az emberektől elkobozni mindent időnként? "

Nincs elkobzás meg mi az hogy időnként? Na, ez is mutatja hogy nem érted az egészet...

"Ez a szegény egyenlőség receptje."

Ez meg egy hibás következtetés.

"Kipróbáltuk, keveseknek tetszett."

jaj ugyan már, most ezzel jönni mikor valami hasonlóra vágysz mint a Kádár rendszer csak nemzethy meg keresztény mázzal?:D
Most komolyan, legalább ne felejtenéd el hogy te is megírtad már: a kisembernek jó volt
az a "szegény egyenlőség" a baja annyi volt vele hogy nem lehetett korlátlanul utazni meg nem volt széleskörű választék a boltokban. A "kisember nem akart liberalizmust meg vadkapitalizmust" stb....már elmondtad ezerszer.

valis47 2024.11.21. 11:13:08

@Gery87: Mondjuk azt tényleg nem akart.

Csak közelebb kerülni a nyugati jóléthez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 11:15:02

@Gery87:

"Maga rendszer alapjában nem demokratikus, mit csodálkozol rajta hogy nem működött?"

Mi köze a rendszernek egy adott cég működéséhez?

A tv. előírta: lehet vállalkozni, de nem szabad bérmunkát használni.

Mi lett? Jött a vállalkozó, jellemzően amerikai rokontól kapott pénzzel, megcsinálta a vállalkozást, a kezdetben szinte mind étterem volt, ezt a hatóság mindig engedélyezte, majd felvett dolgozókat. Mivel nem lehetett jogilag felvenni senkit, mindenki szövetkezeti tag lett. Persze hogy ne tudjon ezzel senki visszaélni, mindenkivel aláíratott kamuszerződést, hogy tartozik neki pont annyival mint amennyit papíron befizetett a szövetkezetbe.

Amikor valaki kilépett a munkahelyről, aláírta, hogy visszakapta a szövetkezeti részét pénzben, s visszakapta a másik papírt cserébe.

Pár éve belátta a kubai vezetés: ez baromság. Gyakorlatilag a szövetkezetek 95 %-a nem volt a valóságban szövetkezet. Azóta lehet bérmunka, azt hiszem maximum 12 fő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 11:17:21

@Gery87:

"Addig amíg az nem ad hatalmat mások felett."

Ez mindig hatalmat ad. A lényeg: ne legyen politikai közhatalom.

Olyat nem tudsz csinálni, hogy mindenkinek azonos mértékű vagyona legyen. Illetve csak a szovjet módszerrel: mindenki szegény. De még ott is lettek különbségek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 11:18:10

@Gery87:

"Megbeszéltük és semmit nem vagy hajlandó felfogni, mert nem illik a törzsedbe."

Én is elmondtam miért nem értek egyet veled. Fogd fel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 11:19:25

@Gery87:

"Nincs elkobzás meg mi az hogy időnként?"

Valaki csinál valamit, anyagi sikere lesz, mire megbüntetik ezért. Ennek semmi értelme.

Az eredmény: senki se csinál semmit.

Gery87 2024.11.21. 12:10:55

@valis47:

Ezt Birca is tudja.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mi köze a rendszernek egy adott cég működéséhez?"

Miért ne lenne köze?

"A tv. előírta: lehet vállalkozni, de nem szabad bérmunkát használni.
Mi lett? ...mindenki szövetkezeti tag lett. Persze hogy ne tudjon ezzel senki visszaélni, mindenkivel aláíratott kamuszerződést,..."

Röviden, nem lehet úgy szövetkezni hogy a munkahelyi demokrácia nincs meg! Mert hogy íratsz alá valakivel kamu szerződést? Ha kényszer alatt van. Ha az alternatíva rosszabb: itt központilag irányított kubai állami vállalat.
(Gondolom sztrájkolni ott se lehet.)

A kubai állam meg ahelyett hogy a demokrácia mellé, és önkritikát gyakorol, inkább feladta.
Ezért mondom hogy nem mindegy a rendszer!

"Ahhoz, hogy valamit szövetkezetnek lehessen tekinteni, meg kell felelnie néhány alapvető kritériumnak:

-A tagoknak közös célokat kell kitűzniük.
-Ennek önkéntes egyesületnek kell lennie.
-Az együttműködési szellem minden tagja között elengedhetetlen.
-Független gazdasági szervnek kell lennie.
-Mindenekelőtt tagjai érdekeinek kell megfelelnie.

Kubában egyetlen mezőgazdasági szövetkezet sem teljesíti ezeket a követelményeket, kivéve az első pontot. A szövetkezethez való tartozás nem valami önkéntes, hanem gyakorlati szükséglet. Egyetlen földtulajdonos sem kaphat bankkölcsönt anélkül, hogy szövetkezeti tag lenne. Dohányültetési szerződést sem köthetnek a Tabacubával, vagy bármilyen más terménnyel. Megállapodásokat kell kötniük állami vezetésű mezőgazdasági cégekkel, amelyek technológiai csomagokat kínálnak.

A gazdálkodók csoportja sem hozhat létre önállóan szövetkezetet. Ezeket a Földművelésügyi Minisztérium (MINAGRI) regionális testületei irányítják. Ezt a Kommunista Párt mezőgazdasági szervezetével (ANAP) egyeztetve teszik. Van egy használati utasítás, hogy hogyan kell működnie.

....egy szövetkezet nem döntheti el, hogyan választják meg vezetőit. A szövetkezeti szabályozásban egy kötelező módszert vázolnak fel, amely hasonló a politikai tisztségek megválasztásához. Ez biztosítja, hogy a „tömegek ne hibázzanak”, és olyan vezetőt válasszanak, aki nem tetszik az ANAP-nak és a MINAGRI-nak, és aki a kommunista pártot képviseli. "

Ennyit erről, a rendszer igenis számít...

"Ez mindig hatalmat ad. A lényeg: ne legyen politikai közhatalom."

Politikai hatalommal jár a nagy vagyon, a tulajdon...csinálhatsz akármit

"Olyat nem tudsz csinálni, hogy mindenkinek azonos mértékű vagyona legyen. "

Nem is beszélt erről senki.

"Én is elmondtam miért nem értek egyet veled. Fogd fel."

Felfogtam, csak épp érveid rosszak.

"Valaki csinál valamit, anyagi sikere lesz, mire megbüntetik ezért. Ennek semmi értelme."

Megbüntetik? Mondom nem érted.

Gery87 2024.11.21. 13:24:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondod te, aki szerint semmilyen demokrácia nem kell kb.

Gery1987 2024.11.21. 15:27:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezért kell a lehető legkisebb számú közösségben megvalósítani a demokráciát és a lehető legtöbb ügyet amit csak lehet ott elintézni, aztán erre épül tovább a rendszer...

Nagyfokú önkormányzatiság kell helyi szinten.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása