magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A sóhivatal belülről rohad

A háttérhatalom óvatlan volt: "nemzetközi" "bírósága" személyzetét rosszul válogatta meg, az egyik "bíró" Netanjahu ellen is elfogatóparancsot adott ki. Pedig tudható: ezt az USA nem tűri el.

A folyamat persze szerencsés, a hágai kamubíróságok ideje lassan lecseng. Most ők maguk teszik nevetségessé magukat. Hiszen minél kevesebb a teljesítés, annál nevetségesebb minden teljesítést követelő intézmény hírneve.

Jogi szaknyelven mondva, a hágai "bíróság" desuetudóba megy át, azaz nem-érvényesítés miatt megszűnik.

hír!

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4318737558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2024.11.26. 09:29:15

Nagyon helyes! Megérdemlik.

Madarász Henrik 2024.11.26. 11:22:26

A bíróság eleve az USA által létrehozott világrend eszköze volt, annak kihívói ellen. Most meg önállósította magát, mint az USA-ban a szélsőbalos woke mozgalom egyes tagjai, akik Izrael ellen fordultak, le is számoltak velük.

Tapi2021 2024.11.26. 12:04:44

Kiderül szépen ezekben az években, hogy mire is vannak ezek a "nemzetközi/EU bíróságok", EU-s ügyészség... és társaik: NYOMÁSGYAKORLÁSRA, az éppen hatalmat gyakorlók kritikusainak, ellenfeleinek, ellenségeinek, egyet nem értőinek VEGZÁLÁSÁRA és szankcionálására!!!

És NEM igazságszolgáltatásra!!!

vergyula 2024.11.26. 12:37:50

@Tapi2021: "NYOMÁSGYAKORLÁSRA, az éppen hatalmat gyakorlók kritikusainak, ellenfeleinek, ellenségeinek, egyet nem értőinek VEGZÁLÁSÁRA és szankcionálására!!!"

Alkalmazhatod drága országunkra.
A Fidesz, mint hatalmat gyakorló.
Pl. a Transparency International, mint kritikus.
A SZVH, mint vegzáló.

gigabursch 2024.11.26. 14:58:00

Mindamellett hogy netán-yahoo és bűnbandája igazoltan tömeggyilkos és valóban ráférne egy tisztességes ítélőszék, az alapfelvetés, hogy ezek a bíróságok megrendelésre dolgoznak és kontraproduktívak teljesen valós.

vasútihíd 2024.11.26. 15:22:02

@gigabursch: netajahu válaszcsapásai az arab terroristák támadásaira teljesen érthetőek. most trumppal a háta mögöt még megerősítve is érezheti magát.
és erre jön még orbán meghívása netanjahunak ami zseniális lépés hiszen nemcsak az arab hordák elleni védelmet hangsúlyozza hanem fricska a rothadó hágai kamubíróságnak is

gigabursch 2024.11.26. 15:33:33

@vasútihíd:
Válaszd ketté, amit írtál:
A zsidó állam a nemzsidók ellen nyolc évtizede úgy viselkedik, hogy az minden tekintetben partiban van az általuk hőn ostorozott náci Németországgal.
Ez az egyik.

A másik:
Ha netán-yahoo megjön ide és senki se fogja megbilincselni, akkor Putyin bármikor jöhet, és nem csak ő.
Eredmények?
1) Magyarország lesz a minden diplomáciai találkozás mekkája
2) Valóban le lehet húzni a klotyón az érintett gittegyletet.

alöksz róz 2024.11.26. 15:45:53

@vasútihíd: de ez veszélyes játék és kontraproduktív is hosszú távon.
az mennyire megbízható partner, aki csak a neki tetsző nemzetközi bírósági ítéleteket hajlandó elfogadni?
milyen felárat kell ezért fizetnie?

vasútihíd 2024.11.26. 16:00:41

@alöksz róz: ez a szuverenitás ára. megéri.

vasútihíd 2024.11.26. 16:04:06

@gigabursch: netanjahu védi a zsidó nemzetét csakúgy mint orbán a magyar nemzetet vagy putyin az oroszt. csak netanjahunak és putyinnak több erőforrása és szuverenitása van ehhez és érthetően használják is azokat. de a lehetőségekhez képes persze orbán is kiválóan politizál. a meghívással borsot tör a liberális kamubíróság orra alá de reálpolitikusként lehet majd inkább ő megy oda látogatóba.

Tapi2021 2024.11.26. 16:32:40

@vergyula: "Alkalmazhatod drága országunkra.
A Fidesz, mint hatalmat gyakorló.
Pl. a Transparency International, mint kritikus."

És hogyan üldözi a bíróságokkal és/vagy az ügyészséggel a "Fidesz" a Transparency-t?

Tapi2021 2024.11.26. 16:36:40

@gigabursch: "Mindamellett hogy netán-yahoo és bűnbandája igazoltan tömeggyilkos"

Csak amennyire mindenki, aki bárhol háborúzott, háborúzik!
Kezdve az USA-val, Nagy-Britanniával (és az összes ex vagy még ma is gyarmatosítóval), az ukránokkal, az oroszokkal...

Mindig a gyengébb vagy a vesztes a tömeggyilkos!

Tapi2021 2024.11.26. 16:43:59

@gigabursch: "A zsidó állam a nemzsidók ellen nyolc évtizede úgy viselkedik, hogy az minden tekintetben partiban van az általuk hőn ostorozott náci Németországgal."

Ezt az is alátámasztja, hogy az arabok, palesztinok, tömegesen mennek Izraelbe munkát vállalni, míg a náci zsidók meg nem mennek az arabokhoz dolgozni.
Pedig lenne hová, hiszen csak pár millióan vannak egy sok tízmilliós arab tengerben, amely el akarja őket pusztítani.

jónévez 2024.11.26. 17:15:39

Szócséplés.
Az elfogatóparanccsal szembenáll az, hogy ő egy hivatalban lévő miniszterelnök. Diplomáciai védettség jár neki is.
Szerintem az erősebb -van, aki szerint nem.
Mindenesetre a magyar miniszterelnök úgy nyilatkozott: ő a védettséget fogja figyelembevenni. Mégha nem is szószerint így mondta ki talán.

Tapi2021 2024.11.26. 17:27:38

@jónévez: Ami ebben igazából figyelemreméltó az az, hogyan változtak meg egyes európai társadalmak néhány év alatt!!!

Korábban egy ilyen döntés, elfogatóparancs, meg háborús bűnös vád egy izraeli miniszterelnök ellen elképzelhetetlen volt!

Mi változott?
Talán az, hogy mára ezekben az országokban SOKKAL több az arab/muszlim, mint a zsidó! És ebből kifolyólag exponenciálisan nő a befolyásuk (hatalmuk, erejük).

Míg a zsidóké (és lassan az "őshonos" embereké is) drasztikusan csökken.

Ide vezet Európa és a nyugat iszlamizációja, arab/muszlim megszállása. Ezek hontfoglalni jönnek, nem várost nézni! Mint anno Budán!

GyMasa 2024.11.26. 18:00:52

@gigabursch:
AZért, éegyönk pszinték, az sem frankó, hogy a HAMASZ vezetése tökéletesen tisztában volt azzal, hogy ezt kapják cserébe azért, amit október 7-én véghetvittek, és ENNEK ELLENÉRE vágtak bele a projektbe. Tehát teljesen tudatosan vállalták ennek a népirtásnak a kockázatát a SAJÁT NÉPÜK ellen...

GyMasa 2024.11.26. 18:03:37

És, mi van akkor, ha ez a menekülési útvonala az ICC-nek, hogy így akarja Putyin elleni parancsot visszavonni?
Mert, ha megszűnik ez a bolhacikrusz, akkor Putyin ellen sem lesz érvényes az elfogatóparancs.

jónévez 2024.11.26. 18:15:41

@GyMasa:
Éppen a terroristalogika alapján vágtak bele. Ezt provokálják a terroristák: a kemény ellenlépést. Mert akkor az összes kisembernek rosszabb lesz, tehát annak is ellensége lesz Izrael, aki eddig békében volt vele. Ez valóban a terroristák alapképlete.
Bizonyos EU képviselőink is erre játszanak, csak nem vérrel. De ők is arra brazíroznak: minél rosszabb a magyarnak, annál jobb lesz nekik.

Tapi2021 2024.11.26. 18:47:26

@GyMasa: "a HAMASZ vezetése tökéletesen tisztában volt azzal, hogy ezt kapják cserébe azért, amit október 7-én véghetvittek, és ENNEK ELLENÉRE vágtak bele a projektbe. Tehát teljesen tudatosan vállalták ennek a népirtásnak a kockázatát a SAJÁT NÉPÜK ellen... "

És ez pontosan így is volt! Nem is igen titkolják.

A halált meg ők úgy nézik, hogy egyrészt így meghalni a "hitért", mártírság, tehát még jól is járnak az agyonlőtt, szétszakadt gyerekek, nők, férfiak. Másrészt szerintük Mohameddel a "Paradicsomban" eleve jobb, mint itt.
Vagyis nem vesztenek semmit akik meghalnak, sőt, nyernek!

Ezért nehéz az ilyen felfogásúak ellen harcolni. Nekünk ebben van pár évszázadnyi tapasztalatunk. A nyugatnak voltaképpen nincs. Ők a keresztesháborúkból sem láttak semmit, hiszen nem itt náluk történtek, amik történtek.

"Wir schaffen das!" - nyugaton ebben hisznek. Még mindig. :-(

Tapi2021 2024.11.26. 18:51:42

@jónévez: Plusz a jótét lelkek is most mind a szegény arabokat, palesztinokat siratják és pártfogolják!
A terroristák pontosan tudják, hogy nekik az a jó, ha minél több halott és vérző gyereket mutogatnak a nyugatiaknak a tv-ben.
Nem véletlenül vannak kilövőállások, parancsnoki állomások, alagútbejáratok..., kórházaknál, iskoláknál, meg egyéb civil csomópontoknál.

gigabursch 2024.11.26. 19:48:05

@GyMasa: @jónévez:
A terrorizmus és a kétségbeesett önvédelem között az a különbség itt, hogy melyik oldalról nézed.
Ennek az éremnek legalább két oldala van.

Wildhunt 2024.11.26. 20:29:30

@gigabursch: ennek egy oldala van : a zsidók csináltak egy országot, és most mindenkit minden eszközzel elintéznek, aki ezt kétségbe vonja. Nálunk sem véletlenül hívják Vértesnek a Vértest.
Az arabok ettől szopóágra kerültek, nem kicsit. Oldják meg házilag.

gigabursch 2024.11.27. 06:16:09

@Wildhunt:
Abban teljesen igazad van, hogy csináltak egy országot.*
Legalább másodszor.

Abban is, hogy ez semita belügy, tehát két semitő nép (huhh, ezt finnugristáknak nehéz lesz értelmezni) egymás semmítgeti.

_________________
Beszédes, hogy a magyarok krónikái rendre bejövetelről/visszajövetelről (Hungarus primus/secundus integressus) beszélnek. Ezzel szemben ránkerőltették a galíciai gyüttment hatásra a 'honfoglalás' című totálisan hazug fogalmat.
Eleinknek nem volt szüksége arra, hogy a hazánkat emberek pusztításának sokaságával emeljék ország szintjére. Ezzel szemben tanulságos, hogy ahányszor bementek a zsidók a mai Szentföldre, ott vagy vásárlásos átveréssel vagy népirtások sokaságával esetleg elűzésével, vagy ezek kombinációjával oldották meg a kérdést. Mindig.
Eltérő kultúrák...

Wildhunt 2024.11.27. 08:07:24

@gigabursch: hogy a hazánkat emberek pusztításának sokaságával emeljék ország szintjére.

Dehogynem. Egész Orseolo Péterig tartottak ezek a háborúk, amikre végül a kijevi fejedelem tett pontot, a mi javunkra. Az oroszok, lengyelek, németek, angolok, franciák, olaszok, meg most az ukránok is háborúban születtek. (a románok pont kivétel, dehát ugye...)
Ha a háború sikeres, akkor hősök vívták, ha meg nem, akkor terroristák. Prónay például a rongyosokat a mi hősünk, de Boldili terroristája.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.27. 09:55:12

@Tapi2021: ez minden nyugati háborúval így van. Láttam egy feltehetően hamisított statisztikát, de az is sokatmondó volt. A második világháborúban a nyugati országokból az áldozatok számával Olaszország vezet úgy, hogy az index nem éri el az 1%-ot, a legtöbbet vesztő értelemszerűen közel holtversenyben Lengyelország 25%-al, mindkét világháború súlyos harci cselekményei itt zajlottak, nem Nyugaton.
A legkevesebbet a nemnyugatiakból a statisztika szerint Románia vesztette volna, de ott, ha leszámítom Transznisztriát, Besszarábiát, Erdélyt, Bukovinát meg mindet ami leszámítható, a teljesen irreális 300 ezer ember jönne ki (Erdély nélkül a többit hozzáadva még kevesebb) ami már csak azért is abszurdum, mert nemrég néztem egy enyhén szélsőségesen Antonescu-párti filmet, az is két és fél millió hősi halott élén járónak mondta a Conducatort.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.27. 09:56:17

@Tapi2021: holtversenyben Lengyelország 25%-al és a balti államok ugyanennyivel.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.27. 10:00:53

@Wildhunt: azért is stimmel a példa, mert említett agyhalott többször is leírta, hogy a Tanácsköztársaság harcolt, Horthy meg eladta az országot az antantnak.
A hős Szamuely és Entzbruder, milyen bátran felakasztatta a fülesi plébánost és agyonlőtte a két túsz gyereket !

Gery87 2024.11.27. 14:26:57

@Deak Tamas:

A tanácsköztársaság valóban harcolt az antant ellen, de főleg internacionalista okokból, amivel viszont elveszítették a katonák támogatását, hisz nem a felvidéket mentek visszafoglalni hanem egy újabb tanácsállamot csinálni, meg egy összekötő hidat képezni a szovjet vörös haderő felé.

Prónay valóban harcolt Nyugat-Magyarországért, ami már sikeresebbnek tekinthető.
De emellett meg ott van a fehérterrorban játszott szerepe.

"A hős Szamuely és Entzbruder, milyen bátran felakasztatta a fülesi plébánost és agyonlőtte a két túsz gyereket !"

Ha már papok.

Prónay:

"Jövetelemkor már kb. harmincan ültek a szolgabírói börtönben, vagy tizenöt zsidó főbűnöst, azonkívül egy katolikus papot maga Tóth szolgabíró jelölt meg, mint olyanokat, akik az akasztófára érettek. «Továbbá:» A pap érdekében jártak nálam többen, sőt még az esperes maga kért kegyelmet kollégája részére. De nem érdemelte meg, tehát nem is adtam meg.»"

"a papok és tanítók számára nincs kegyelem, azok tudták, mit cselekszenek”.

"Augusztus 28-án Prónay-különítmény tagjai Simont és társait halálra kínozták"

Szóval nem olyan kétbit dolgok ezek mint ahogy a diónyi vén hülye agyadban képzeled.

gigabursch 2024.11.27. 18:46:21

@Deak Tamas:
Komoly ismerethiány van a hazai patkánylázadás tettesek kapcsán, hogy ki mi volt.

Ki volt a Barcelonai hóhér, ki mennyi embert ölt meg csekás pribékként és idehaza mit tettek.
De sajnos Prónayt idő előtt leállították, így ezek a szubhumán szarok életben maradtak, majd folytatták itthon a komcsi hatalomátvétel után.

GyMasa 2024.11.27. 20:18:51

@jónévez:
OKé, de akkor a népnek is kellene kici önvizsgálatot tartani, mert lehet, NEM CSAK a gonosz izraeliek hibáztak???

GyMasa 2024.11.27. 20:22:34

@gigabursch:
Igen, én is pontosan ezt írtam!
EBben a helyzetben én mind a két felet nagyon is felelősnek tekintem.
Sem azzal nem értek egyet, hogy Izrael az áldozat, sem azzal, hogy a palesztínok!
Mind a két fél vastagon benne van abban, ahogy ez a dolog alakul!
És, egy önVÉDELEMnek pont az a lényege, hogy megvéded magad és a számodra fontosakat!
Az, hogyha tudod, hogy a tetteid következménye az, hogy bejönnek a zsidók és porig rombolják az országodat és válogatás nélkül írtani fogják az embereidet, nos, az NEM egy önvédelmi gondolkodás!

GyMasa 2024.11.27. 20:25:14

@gigabursch:
Úgy érted, másodszor _IS_...
Először is úgy vették el a földet.

Gery87 2024.11.27. 21:17:53

@gigabursch:

Szerencsére itt vagy te és helyettük is zsidózol minden nap ahogy más kávézni szokott...

gigabursch 2024.11.28. 06:08:00

@GyMasa:
Az első: - minő meglepetés - Ábrahám földet VÁSÁROLT (ott figyel a pontos leírás az Ószövetségben).
A második: Amikor a vöröstengerészgyalogosok átkeltek, majd 40 évet bolyongtak egy kb Somogy megyényi területen (mialatt minden átkelő kihalt és csak az utódaik maradtak), majd utána lelkes népirtásokkal bevonultak a mai Szentföld területére
A harmadik: A babiloni fogság utáni nem túl barátságos visszatérés, ismét jóféle népirtásokkal
(legalább) A negyedik: az ami 1947-tel kezdődött meg. A szokásos: népirtás, elüldözés, kiszorítósdi.

Tapi2021 2024.11.28. 16:01:31

Domokos elég jól összefoglalta a politikailag és ideológiailag ELFOGULT (és vezérelt!) bíróságok, ügyészségek problémáját a Netanjahu ügy kapcsán:

bekialtas.blog.hu/2024/11/27/1315_bekialtas_a_jogot_is_halalra_sebzik_a_haboruk?dashboard_position=366895940

Tapi2021 2024.11.28. 16:06:15

@GyMasa: "És, egy önVÉDELEMnek pont az a lényege, hogy megvéded magad és a számodra fontosakat!
Az, hogyha tudod, hogy a tetteid következménye az, hogy bejönnek a zsidók és porig rombolják az országodat és válogatás nélkül írtani fogják az embereidet, nos, az NEM egy önvédelmi gondolkodás! "

És, egy önVÉDELEMnek pont az a lényege, hogy megvéded magad és a számodra fontosakat!
Az, hogyha tudod, hogy a tetteid következménye az, hogy bejönnek AZ OROSZOK és porig rombolják az országodat és válogatás nélkül írtani fogják az embereidet, nos, az NEM egy önvédelmi gondolkodás!

Tapi2021 2024.11.28. 16:11:09

@gigabursch: "A negyedik: az ami 1947-tel kezdődött meg. A szokásos: népirtás, elüldözés, kiszorítósdi. "

És ez hány és hány másik hatalom, nemzet sara!!!!

Egyébként az ószövetségi "logika" alapján a földbirtoklás jogalapja valóban lehet a pőre erőszak. Végül is melyik ország nem így jött létre? Háborúkkal, harcokkal, az erősebbek határhúzogatásaival?!

GyMasa 2024.11.28. 19:42:29

@Tapi2021:
Pontosan, sőt, az ország vezetőinek az is feladata, hogy felismerje azt a pontot egy háborúban, ahol a megadás a bölcsebb lépés, nem az, hogy kiírtjuka férfilakosságot.

gigabursch 2024.11.29. 10:26:49

@GyMasa:
Lásd Görgey.
Akit utána kossuth évtizedekig köpködött...

GyMasa 2024.11.29. 17:11:13

@gigabursch:
Igen, és egyes kutatások szerint ma 200 000 magyar köszönheti annak az életét, hoyg akkor ő letette a fegyvert.

gigabursch 2024.11.29. 17:50:45

@GyMasa:
És a gyermekeik, utódaik...

GyMasa 2024.11.29. 19:10:25

@gigabursch:
Úgy értettem, hogy MAI 200 000 magyar, az akkor megmenekültek utódai.

gigabursch 2024.11.30. 01:24:44

@GyMasa:
Mindegy...
Szerintem mindkettő megközelítés is lehet akár igaz.

GyMasa 2024.11.30. 13:48:43

@gigabursch:
EZ igaz, a számok nagysága alapvetően mindegy! AZ a lényeg, hogy időben leállítani rgyx értelmetlen háborút és elszenvedni az elnyomást jobb ötlet, mint büszkén kihalni hagyni egy nemzetet!
Itt van ez a mai cikk is:
index.hu/kulfold/2024/11/29/haboru-volodimir-zelenszkij-ukrajna-orosz-ukran-haboru-tuzszunet-nato-tagsag-vlagyimir-putyin/
Pont, hogy a háború igazi kezdete lenne, ha a NATO felvenné Ukrajnát a tagjai közé!
Arról nem is beszélve, hogy az a NATO alapszabályával teljesen ellentétes is lenne!

gigabursch 2024.11.30. 16:22:07

@GyMasa:
Egy felhatalmazás nélküli lézengő askenáci ritter játssza az eszét Európa előtt, ahol még mindig sokan úgy gondolják, hogy a németek seggéből kel fel a nap, a britek oszthatják az észt és a franciák azt hiszik, hogy valakik, de lassan rá kell ébredni, hogy világszinten egyre közelebb áll a kerekítési hibához.

GyMasa 2024.12.01. 01:48:43

@gigabursch:
Jaja, ez igaz...
pl. az annyira felszopott G7 már kurvára nem a világ 7 leggazdagabb országa...
www.youtube.com/watch?v=9AEJwQKEa9s
Nagyn durva a kb 1990 utáni tendencia, amikot a harmadik világ beli államok helyét teljesen átveszik a "fejlett, szabad nyugati országok"
Nekem pl. Svájc volt egy durva meglepetés...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.05. 13:24:23

@gigabursch: ezt a témát nagyon nyomozom amúgy, érdemes nézni a korabeli vörös spanyol filmhíradókat. Vicces, ahogy a Rakosi Brigade alatt vonulnak, vagy Sztálin és Lenin képe alatt tartja az elmebeteg Durrutti a pártkongresszust a körülzárt Barcelonában.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.05. 13:26:14

@Tapi2021: Magyarország. A földrajzi nevek egyértelműen bizonyítják: vagy töküres vagy magyar nyelvben - is - beszélő népesség lakott a Dunamedencében a honfoglaláskor.

gigabursch 2024.12.06. 10:53:10

@Deak Tamas:
Gerő Ernő = "Barcelónai Hóhér".
Érdemes utánajárni, hogy csak ott Spanyolországban mennyi ártatlan vér tapad a kezéhez.

Nagy Imre = Cári család gyilkos
(tudom, mindg jön a süketelés: "de nem bizonyítható teljesen". Viszont sosem tudták cáfolni...)
Amúgy indirekt módon már többen is bizonyították...
De a kitelepítések és a padlásleseprések jól rögzülnek hozzá.
Meg az, hogy neki 56 egy puccskisérlet volt, ahol közben játszotta a tétova hülyét és ha nem pofázik NATO tagságról, hanem csak a semlegességet igényelte volna, lehet, hogy a SZU csapatai 1-2 éven belül leléptek volna. Még az is lehet.
De nem, direkt hergelt.
Eredmény? Rommá lőtt városok, halottak, elítéltek, börtön ezerévek...

stb...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.06. 12:26:40

@gigabursch: a Nagy Imre-dolog marha érdekes. Az arcanum többtízmillió oldala között egyetlenegy korabeli cikk van, amely ír a cári család magyar őrzőjéről, elég részletesen, természetesen név nélkül, az minek, még a végén a családja megtudja, hogy él. Az illető elvileg rendfokozat nélküli honvéd volt és németül beszélt a cári családdal.
Nagy Imre a perében a személyi adatai felvételekor emlékezetem szerint azt mondta, hogy közgazdasági doktori címe ellenére nem beszél idegen nyelveket, de ezt mindjárt visszahallgatom. A per többi vádlottjai közül nem meglepően a fiumei születésű és ottani nevelkedésű fasiszta párttag Vásárhelyi Miklós nyert, nem meglepő nyelvekkel (olasz, német, horvát, francia, angol)

gigabursch 2024.12.06. 19:16:01

@Deak Tamas:
Nem beszél idegen nyelveket...

Ezért volt évekig a CseKa majd az NKVD "alkalmazottja". (Hóhér)
Perfekt orosz volt.
Angolul is viszonylag jól tudott.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.09. 08:43:01

@gigabursch: nem ellenőriztem le még, de megpróbálom mihamarabb. Az angolt nem Tildyvel kevered?
Egyébként egyetértünk, hiszen Nagy Imre ha életben marad, feltehetően ugyanazt az ívet járta volna, mint Gomulka. Az 1956-os szupersztár 1970-ben különösebb zavar nélkül lövetett Cieszynben és Gdanksban, bele a tüntetőkbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.09. 08:55:52

@Deak Tamas:

Nagy Imre olyan eset, mint az utolsó orosz cár: teljesen jelentéktelen, sőt káros alak, de mázlija lett. Persze sajátos mázli, hogy valakit meggyilkolnak, de mégis: csak a brutális meggyilkolás hozta meg neki a hírnevet.

II. Nyikolaj cár talán az orosz történelem lehtehetségtelenebb uralkodója volt. Teljesen abszurd módon ment bele idegen érdekek mentén egy felesleges háborúba, hatalmas pusztítást okozva.

Mázlija az lett, hogy Lenin legyilkoltatta családostul. Ezek után senki se akarta már igazán kritizálni, valahogy úgy tűnt volna, hogy Lenin oldalán áll, aki így beszél.

Szóbval most már ő a szent cár-mártír, olyan templomot építettek halála helyére, amit a nála sokszorosabb jobb cárok se kaptak: xram-na-krovi.ru/

Nagy Imre is ilyen eset. Ha Kádár nem akasztatta volna fel, ma kb. senki se tudná a nevét.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.09. 09:24:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Herczeg Ferenc írja jól, hogy ugyebár Raszputyint azért gyilkolták meg, hogy ne kössön különbékét. Ha pedig különbéke van, akkor a cári család eséllyel nem landol a meszesgödörben.
Nagy Imrének már eleve mázlija van, hiszen az őelőtte felépített mártír a sokszoros gyilkos Rajk volt, és már kultuszévben túlszárnyalta.
Jöhetne már valami magyar kormány, ami ezt az egészet lerendezi végre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.09. 09:38:25

@Deak Tamas:

Nagy Imre mítosza nagyon erős.

Meséltem már: dédnagymamám második férje fanatikus nyilas volt, de még ő is Nagy-imádó volt.

Azon röhögött az egész család 1989-ben a Nagy-temetésen. Van egy rész, hogy egy idős bácsi bottal a kezében letérdel a koporsó előtt, majd ráborul, átöleli. Az ő volt. Képzelem, ha tudták volna a szervezők, hogy a bácsi a 40-es évek elején nyilas pártszervező volt a visszacsatolt kárpátaljai területen.

Kérdeztem is tőle miért kedveli a kommunista Nagyot. Azt mondta, mert "ő nem zsidó, hanem rendes magyar ember volt". Nem viccelek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.09. 10:39:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: abszolút így volt, hiszen a nevezetes 1953-as júniusi prezídiumi értekezleten Berija is összevissza zsidózta Rákosit (feleslegesen amúgy, Rákosiról van az a vicc, hogy meghalt a főrabbi, viszik Rákosinak az új jelöltek listáját, aki összerándul: Megvesztek az elvtársak, hát ez mind zsidó!) és onnantól vannak ezek a bumfordi (ál) magyaros típusok a kormányokban.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása