magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Tüntetés a "békéért" Budapesten és Berlinben

A budapesti ballib "békepárti" tüntetés főszónoka az erősen demensgyanús Lányi András volt. A tüntetők követelték a háború folytatását és elítélték Trump elnök békevágyát. Nem tudom mi van Lányival, pár éve még egész értelmes ember volt, mára azonban teljesen elvakította a magyargyűlölet és az orbánozás - de lehet, hogy tényleg beteg, ahogy ezt sejtem viselkedéséből.

Persze ezer embert se sikerült összetrombitálni. Talpraeuropéer Péter Tisza Pártjának van annyi esze, hogy ebben a kérdésben semlegességet tanúsít, szóval nem szólította fel híveit a részvételre. Nagy gond, hogy a CEU k(r)ampusza immár Bécsben van, így az ottani felforgatás szakos hallgatókat se lehet mobilizálni. Így hát a hisztitünti - a hithű liberális médiák szerint is - alig párszáz fős volt.

Ezzel egy időben Berlinben is szerveztek tüntetést liberális oroszok, a főszervezők egyike Nahalnij özvegye volt.

Ami meglepő: az özvegy volt férjénél is oroszellenesebb. Mára a helyzet oda fajult, hogy az Orosz Önkéntes Hadtest nevű orosz náci szervezet adta a tüntetők zömét, összesen kb. 250-300 embert.

Az Orosz Önkéntes Hadtest magát büszkén a II. világháború alatt létezett Orosz Felszabadító Hadsereg utódjának vallja, mely 1943-ban alakult meg szovjet hadifoglyokból és a német hadseregnek alárendelten működött, elsősorban a mai Lengyelország és Belarusz területén segítették a németeket. A vezető Andrej Vlaszov altábornagy volt, csúcsán a szervezetnek 120 ezer tagja volt.

Az Orosz Önkéntes Hadtest még jelképeiben is az Orosz Felszabadító Hadsereg örökségét vallja. Az Orosz Önkéntes Hadtest legutóbb Ukrajnában harcolt, az ukrán Azov működését segítette. Mostanában Kurszknál segítik az ukrán megszállókat. Ez kissé veszélyes szórakozás: míg a normál ukrán katonákat az oroszok hadifogolyként kezelik, addig az Orosz Önkéntes Hadtest harcosait helyben lelövik.

A II. világháború alatt több ilyen szovjetellenes orosz fegyveres testület működött. De a legtöbb sose vett részt harcokban szovjet területen. Az egyetlen kivétel az Orosz Felszabadító Hadsereg, ezért őket a háború után a nyugati szövetségesek egyértelműen a német hadsereggel azonosan kezelték: az összes tábornokot és tisztet kiadták Sztálinnak, az alacsony rangúak esetében csak ha gyanú állt, hogy az illető háborús bűnökben részes. 1946-ban Moszkvában mindenkit elítéltek: az összes tábornokot és a tisztek kisebb részét felakasztották, mindenki mást 20 év kényszermunkára küldtek.

A mostaniaknak az a szerencséjük, hogy teljesen komolytalanok, tulajdonképpen még hasznosak is madárijesztő szerepben: lehet kire mutogatni. Így nem áll fenn a veszély, hogy bármikor is bántódásuk esik.

Ahogy ismerem Nahalnij nézeteit, szerintem baromira nem örül a túlvilágon, hogy volt felesége az Orosz Felszabadító Hadsereg örököseivel közösködik.

Berlinben persze könnyebb bátran "harcolni", mint Kurszk környékén

139 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8318808444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2025.03.05. 07:14:40

Persze, hogy Mordor Peti nem szólította fel a híveit.
Nincs is elegendő, aki részt venne rajta.
Pláne, ha rossz az idő...

Gery1987 2025.03.05. 07:39:07

@gigabursch:

Hát azért a felmérések nekem ezt mutatják, és az orszagjarasa sem lenne ha nem lenne ék elegen..
Az is sokat elmond hogy a fidesz sem Gyurcsánnyal foglakozik már.

Boldeone2 2025.03.05. 08:38:22

hvg.hu/itthon/20250305_Iranytu-Intezet-Megremegett-a-Fidesz-tabor-is-de-a-nyugdijasoknal-meg-a-kormanypart-vezet
Tisza Párt a 18 és 29 évesek között 35 százalékot, a 30-39-es korosztályban pedig 23 százalékot ver a Fideszre"

- Én nagyon remélem, hogy végre elkergetik ez a kormányt, és végre plurális, szabad ország lesz Magyarország. Mindent vissza kell csinálni, ami nem lesz könnyű dolog; de még mindig könnyebb lesz, mint a lényegében ruszofasiszta, mára már totalitárius állam Oroszországban.

Boldeone2 2025.03.05. 08:48:21

A világban lényegében a politikai szabadság, a plurális társadalom, a liberalizmus, a véleménysokszínűség küzd; a monolit, zárt, elnyomó társadalommal. Szerencsére a fiatalok tudják mit kell tenni: nem akarnak sem agymosó ideológiát, sem nacionalizmust patrióta köntösben, sem félfeudális- úri viszonyokat, sem hierarchizált társadalmat
Trump és Putyin ámokfutását elnézve, korukat tekintve , hamar vége lesz a szélsőjobboldali populizmusnak...

gigabursch 2025.03.05. 09:52:36

@Boldeone2:
Aha, HVG...
Mond csak, a HVG melyik megrendelet politikai tartalmú közvéleménykutatása közelített meg idáig bármit is, ami a VALÓSÁG-gal köszönöviszonyban volt?
Mondjuk az elmúlt 10 évben....

Kezdheted sorolni...
Legalább ötöt mutass már!
Na jó, csak hármat!

(Lassan oda jutunk, mint az ószövetségi történetben, hogy van-e a városban legalább egy igaz ember.)

Boldeone2 2025.03.05. 09:57:32

@gigabursch: Többé- kevésbé, de a közvéleménykutatások jók. Pár százalék differencia lehet, nem több. A kormány is folyamatosan szondázza a társadalmat
Itt már szignifikánsan vezet a Tisza egyes korcsoportokban, illetve - az eddigi hideghez képest - rengeteg ember van kint a rendezvényein

Boldeone2 2025.03.05. 10:04:39

Vesztenivalója egyértelműen a Fidesznek van. A Tiszának hozni kell a fővárosi 18 egyénit, Szegedet, Pécset, meg ahol a Fidesz csak néhány százalékot vert az ellenzékre 2022- ben, arra kell rámenni
Mivel elképesztően rossz a választási rendszer, így sem lesz könnyű. A rurális terségek, idős, iskolázatlan lakosságán túl sok múlik...
A Fidesz óriási sebet kap, ha a listán nem győz, onnantól vége a rezsimnek. Egy gyenge, 2/3 nélküli kormány már egy 2030- as Tisza kétharmadot vetít elő..
Szerencsével, már győzhet Magyar. Jó szakembereket kell toborozni, és remenni azokra az egyénikre, ahol van reális esély vidéken

Digitális_Fater 2025.03.05. 10:07:39

A világ szégyene lenne, ha a mostani kedvezően alakuló külpolitikai helyzetben bukna a NER. Nem azért fizetem az adókat, hogy a Szuverenitásvédelmi Hivatal és a mélyállam tétlenkedjen és a körmét piszkálja. Kezdődjön végre a tavaszi nagytakarítás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.05. 10:11:50

@Digitális_Fater:

Azért fizetjük Rogánt, hogy megszervezze a kampányt. Eddig jól dolgozott. Talán, most se lesz hülye.

élveteg 2025.03.05. 10:12:04

@gigabursch:

Ááááá ......Boldennél a Kamala Harris is átvette a vezetést :)))

Digitális_Fater 2025.03.05. 10:48:09

Lányiról meg a hozzá hasonló zöld bolondokról jut eszembe: Annyi faszságot hallottam tőlük az évtizedek során, hogy kezdem azt hinni, hogy a bősi erőművel kapcsolatban is megvezették a népet. Persze a csehszlovák elvtársak biztos jól átkúrták Kádárékat, és az eredeti megállapodással rosszul jártunk volna, de önmagában nem elvetélt ötlet vízerőművet építeni a Dunára.

Boldeone2 2025.03.05. 10:53:19

@élveteg: Átvette, pár hónapra, utána meg Trump vissza. A közvéleménykutatók teljes pontosággal mérték Trump győzelmét a választás előtt
Mielőtt okoskodsz, nézz utána jobban a dolgoknak!

Gery1987 2025.03.05. 11:17:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te mit fizetsz onnan a balkanrol ide?
He?.. ügynök vagy:)

Gery1987 2025.03.05. 11:39:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aztán mégis beleszólsz.
Szólok a szuverenitás védelemnek.
Külföldi ügynök befolyásolja a magyar kisembert külföldről!!!!!

IdomitottFoka 2025.03.05. 11:41:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Aszittem ő fizet téged, erre kiderül h te vagy a tartótiszt...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.05. 11:59:47

@IdomitottFoka:

Felettem egy alvó KGB-tiszt áll, felette Putyin, legfelül meg a Gyíkemberek Titkos Tanácsa.

Gery1987 2025.03.05. 12:03:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jobb is lenne ha így lenne, de sajnos önkéntes alapon csinálod a propagandát...
:)

Tapi2021 2025.03.05. 12:29:04

@Boldeone2: Igen, ha Orbánék nem változtatnak a kommunikációjukon, továbbra sem tudják megértetni magukat az emberekkel, vagy legalábbis az ország érteni egyébként sem akaró másik felével, szarban leszünk.

Egy évük van, hogy hozzáértőkre bízzák a kommunikációs stratégiát.

Tapi2021 2025.03.05. 12:33:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Azért fizetjük Rogánt, hogy megszervezze a kampányt. Eddig jól dolgozott. Talán, most se lesz hülye. "

Ezt nem mondanám. Egy szintig jól dolgoztak, de elérték a képességeik határát, már a kegyelmi ügy kezelésénél. Azóta sem képesek rendesen elmondani miért ellenzik a háborút, miért ellenzik a migrációt... stb.

Akkora ziccereket és teret hagynak ezekben az ellenzéknek, mint egy ház.
Ha csak egy valódi illetékes olvasná legalább itt a blogodat, kapna ötleteket, érveket bőven! Csak nemigen olvassák.

Tapi2021 2025.03.05. 12:35:36

@Digitális_Fater: Hát persze. Így, hogy a szlovákok megépítették, nem nyertünk semmit. A "környezet" sem lett megóvva.
Bős-Nagymaros is el lett kúrva szépen.

Tapi2021 2025.03.05. 12:39:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tegnap még Schiffer is sokkal világosabban és érthetőbben írta le a frankót, a háborúról, a progresszívek háborús uszításának ellentmondásosságáról, mint a kormány!

Hogy pl. - lásd fent is! - ezek még több háborút és még több hullát értenek béke alatt. Stb.

F1őr 2025.03.05. 12:55:02

@Boldeone2: Még a választás előtt 2 nappal is Kamula vezetett 3%-al. Aztán láttad mi lett a vége.

F1őr 2025.03.05. 12:58:21

@Tapi2021: A túloldallal nem is kell hogy megértesse magát. Azok menthetetlenek.

F1őr 2025.03.05. 13:00:40

@Tapi2021: Háborút ellenezni nem kell magyarázat. Ez a normális emberi reflex.

F1őr 2025.03.05. 13:02:45

@Tapi2021: A migráción sincs mit magyarázni, aki nem vak és nézi a híreket az látja hova vezet a migráció.

gigabursch 2025.03.05. 13:29:58

@Tapi2021:
Ne felejtsük el, hogy annak a "csodálatos" Duna-kör nevű szdsz-AEÁ ügynöki körnek olyan fantasztikus aljadékok is tagjai voltak, mint karvalylaci, aki személyes érintettség okán AB tagjaként, majd elnökeként rendre megakasztotta az ügynöktörvényt, aki gyáva volt átsétálni egy hídon és az akkori DK (beszédes rövidítés) tagjaként fosta a hazugságot, hogy alföldre erőművet.

Fajlagosan a Duna harmadik legnagyobb esésű szakasza a Pozsony-Bős.

De legalább nincs még egy csomó műtárgy sem, így aztán a vízmegtartás is szétba$cva, hajózás is béna kacsa kisvizes időszakban, stb.

A terven lett volna mit igazítani, az vitathatatlan, de elkaszálni nem egy nettó baromság volt, hanem hazaárulás.
Mondjuk karvalyladiszlávnak ehhez mindig is volt gyomra...

Gery1987 2025.03.05. 13:34:20

@Tapi2021:

Schiffer ék elmentek otthonról végleg...
Oké legyen béke és mi állítja meg a ruszkit ha senki nem áll Ukrajna mellett és leszerelik?

Bayer_Zsolt 2025.03.05. 13:48:21

@Gery1987: A ruszki már hamarabb akarta a békét mint bármelyik libsi. 22-ben majdnem meg is köttettet. A ruszki két hétre tervezte a háborút, csak a libsiknek köszönhetően három évig tartott. Hogy rohadtak volna meg. hhhHH Szították a tüzet, de ahhoz már nem voltak elég tökösek hogy kimenjenek a frontra. Most vége lesz. hhHHH Roppant kíváncsi leszek azonban, hhHHH hogy a felelőséget vállalják-e a mocskok?

kiskisutca 2025.03.05. 13:56:20

A Vlaszov-féle Orosz Felszabadító Hadsereg és a prágai felkelés (1944 – 1945)

A ROA 1. orosz önkéntes hadosztálya május 7-én elérte Prágát, visszaszorította az odavezényelt két német hadosztályt, amelyből az egyik a még szervezés alatt álló Wallenstein SS-páncélgránátos-hadosztály volt, majd a felkelőkkel együtt jelentősen megtisztította a várost. Május 8-ára virradóra az orosz hadosztály azonban beszüntette a harcot, és kivonult Prágából, mert a találkozást Konyev marsall 1. Ukrán Frontbeli odairányított csapataival mindenhogyan el akarta kerülni. Amikor május 9-én hajnali 4 óra 40 perckor az első szovjet páncélosok begördültek Prágába, a városban már nem voltak német alakulatok, csak német hadifoglyok.

A szovjetek üldözték a vlaszovistákat. Már magában Prágában is több mint 600 kórházban fekvő orosz önkéntest végeztek ki, és folytatták a többiek felkutatását is. Május 12-én Vlaszovot több tábornokkal és tiszttel együtt a Vörös Hadsereg elfogta, az Orosz Felszabadító Hadsereg több ezer nyugat felé menekülő tagját pedig az amerikaiak átadták a Szovjetuniónak.

gigabursch 2025.03.05. 14:17:11

@kiskisutca:
Erről hol lehet bővebben olvasni?

Digitális_Fater 2025.03.05. 14:21:47

@Gery1987: Hogy lehet ennyire beszopni a "Putyin lerohanja ajrópát!" propagandát? Most láthattuk, hogy az oroszok nem bírnak el egy olyan országgal, ahol többség oroszul beszél és a háború előtt semleges vagy kifejezetten oroszpárti volt. Mire jutnának a közel 40 milliós Lengyelországgal, ahol az egész lakosság izzó gyűlöletet érez irántuk?

IdomitottFoka 2025.03.05. 14:23:27

@Bayer_Zsolt: " A ruszki már hamarabb akarta a békét mint bármelyik libsi."

Ezt már de rég hallottam. Azért támadtak h kitörjön a béke...

Tapi2021 2025.03.05. 14:31:08

@F1őr: Ahogyan az ellenzék tüntet a "békéért", az viszont magyarázatra szorul. Lásd: legyen béke, de előbb húzzunk rá még egy évet a háborúra, hátha jobb tárgyalási pozícióban lesz Ukrajna. Ezt mondják három éve!

Több háború, több halott, nagyobb rombolás vezet el náluk a békéhez.

Szerintem ezt azért még sokan megértenék a jobb-konzi, kormánypárti táboron kívül is. Csak rendesen el kéne nekik ezt (is) magyarázni!

Tapi2021 2025.03.05. 14:33:40

@F1őr: "A migráción sincs mit magyarázni, aki nem vak és nézi a híreket az látja hova vezet a migráció. "

Sajnos nem ez az "értelem" látszik az ellenzéki/ellentétes oldalon. Sehol Európában.

kiskisutca 2025.03.05. 14:34:09

@Digitális_Fater:

"ahol az egész lakosság izzó gyűlöletet érez irántuk?"

Meglepődsz, de ott sem mindenki.

Tapi2021 2025.03.05. 14:39:26

@Gery1987: "Oké legyen béke és mi állítja meg a ruszkit ha senki nem áll Ukrajna mellett és leszerelik? "

Trump! A készülő megállapodásokkal!

Mindig is nettó hazugság volt, hogy az oroszok el akarják foglalni Európát. Csak a teljesen sötétek vették, veszik ezt be!

Jóban kell lenni velük is, másokkal is, és nem lesz háború. Most se lett volna, ha az USA/nyugat egy része, meg a felbiztatott, bujtogatott, utranacionalista lázban égő Ukrajna ezt figyelembe veszi.
Nem vette, nem vették. Most jön a számla!

Tapi2021 2025.03.05. 14:41:49

@Bayer_Zsolt: "a felelőséget vállalják-e a mocskok? "

Nyilván nem. Ezt a népeknek kell intézniük! A felelősségrevonásokat.

vergyula 2025.03.05. 14:42:51

@Tapi2021: Most hallgattam egy riportot Sz. Bíró Zoltánnal.
Ahogy mondta, ha olyan béke születik, mely nem garantál Ukrajnának valami elfogadható jövőképet/élhető országot, azt Európa, de főleg a közeli országok nagyon meg fogják szenvedni.

Tapi2021 2025.03.05. 14:49:15

@IdomitottFoka: "Azért támadtak h kitörjön a béke... "

Ti meg azért harcoltatnátok őket tovább!!!!

Logikus.

Ha tíz-húsz-harminc év múlva megkérdezel egy ukránt, hogy mi lett volna jobb: ha az édesapja felnevelte és szerette volna még tíz-húsz-harminc évig, vagy az, hogy egy katonai temetőben földelték el 2022-25 között?
Vajon mit válaszolna?

Tapi2021 2025.03.05. 14:53:52

@vergyula: Hogyan szenvednénk meg? Mármint Európa? A kárpátaljai magyarok nyilván igen, de mások?

Vagy úgy érted, hogy az ukránok mennének neki Európának?
Mint régebben, amikor szinte minden európai országban erős volt az ukrán maffia?

vergyula 2025.03.05. 14:55:20

@Tapi2021: "Mint régebben, amikor szinte minden európai országban erős volt az ukrán maffia?"
Például.

Tapi2021 2025.03.05. 15:00:21

@vergyula: "ha olyan béke születik, mely nem garantál Ukrajnának valami elfogadható jövőképet/élhető országot, azt Európa, de főleg a közeli országok nagyon meg fogják szenvedni. "

Ők baszták el és mi szenvedjük meg?

Mondjuk már most is fizetjük.

Amúgy ez tipik ukrán gondolkodás. Zselé is pontosan ezzel házal három éve szerte a világon, de főleg Európa erre fogékony részében. Trumpnál is ezt játszotta. Volna. Csak ott nem voltak rá vevők és kirúgták.

Az ukránt, oroszt keményen kell fogni, mert gyorsan elszemtelenedik!!! Történelmi hagyomány.

vergyula 2025.03.05. 15:18:51

@Tapi2021: "Ők baszták el és mi szenvedjük meg?"
Lehet ilyen következmény. Ahogy a Közel-Kelet és Afrika is kitermeli a migránsokat.

Bayer_Zsolt 2025.03.05. 15:26:14

@IdomitottFoka: Azért támadtak mert a NATO és a nyugat kiprovokálta.

Tapi2021 2025.03.05. 15:35:22

@vergyula: Egy dolog, hogy kitermelik, másik, hogy miért engedjük őket be??

Milyen ország vagy szövetség az, amely még a határait sem tudja biztosítani???

Persze tudná, ha akarná.

Tapi2021 2025.03.05. 15:37:51

@Bayer_Zsolt: Mivel az agyuk már 2022-előtt is le volt kapcsolva, vagy csak egyoldalasan működött, ezt nem fogadják el!
Ez a háború számukra előzmény nélküli!

Sőt, úgy kezdődött, hogy egy februári reggelen Putyin elővette a Szovjetunió térképét...

Tapi2021 2025.03.05. 15:47:26

Úgy tűnik, még Lukasenkának is több esze és realitásérzéke van, mint az értelmére oly büszke háborúpártiaknak:

index.hu/kulfold/2025/03/05/belarusz-aljekszandr-lukasenka-interju-oroszorszag-ukrajnai-haboru/

F1őr 2025.03.05. 15:55:46

@Tapi2021: Illetve most hogy már nem kapnak fegyvert az USA-tól, felfoghatnák magyarázat nélkül is, hogy a pozíciójuk nem lesz jobb.

Boldeone2 2025.03.05. 16:14:35

@F1őr: Ahogy a választáshoz közledtünk, már nem vezetett Kamala

www.nbcnews.com/politics/2024-election/dead-heat-trump-pulls-even-harris-nbc-news-poll-rcna174201

A fogadóiridák is Trumpra fogadtak, meg kilőtt a kriptó, és a dollár

Mivel ott is szar a választási rendszer, republikánus elnököt csak jól megverni lehet, úgy jön ki demokrata győzelem

Boldeone2 2025.03.05. 16:17:10

@Tapi2021: Ha tíz-húsz-harminc év múlva megkérdezel egy ukránt, hogy mi lett volna jobb: ha az édesapja felnevelte és szerette volna még tíz-húsz-harminc évig, vagy az, hogy egy katonai temetőben földelték el 2022-25 között?"

- A szabadságnak mindig súlyos ára van! Ezt Putyin követelte ki, Ukrajna csak védekez8k

Boldeone2 2025.03.05. 16:20:44

@Tapi2021: Tudod mi lesz már 10- 20 év múlva? A felnövő fiatalok mindennél jobban fogják gyűlölni Oroszországot, és - Orbán miatt - a magyar nemzetet is!

Az erkölcstelen politikának ez is eredménye! Orbánnak bocsánatot kellene kérni Ukrajnától!

Tapi2021 2025.03.05. 16:33:36

@F1őr: Az elvakult fanatizmus lényege, hogy nem látják (be): :-(

Ez pszichésen tényleg úgy működik, ahogy Schiffer - talán ő - írta, hogy már a Tiergartennél lőnek a szovjetek, de a német keménymag még harcolna. :-(

Tapi2021 2025.03.05. 16:37:08

@Boldeone2: "A szabadságnak mindig súlyos ára van!"

A hülyeségnek még súlyosabb. És még értelme sincs.

Az ukrán "szabadságra" az ukránok maguk húzták rá a veszélyt! Kis segítséggel nyugatról.
Ennek van most nagy ára.

Józan hangra nem hallgattak, akkor sem, most sem.

Tapi2021 2025.03.05. 16:40:04

@Boldeone2: "Orbánnak bocsánatot kellene kérni Ukrajnától! "

Ugyan miért? Azért, mert az összes európai vezető közül egyedül őt érdekelte, hogy ne haljanak meg ukránok (meg magyarok persze) a semmiért??

Szerintem fordítva lesz. Ha lehiggadnak rájönnek arra, hogy egy barátjuk volt mindvégig, aki jót akart nekik: MAGYARORSZÁG!

IdomitottFoka 2025.03.05. 16:46:10

@Bayer_Zsolt: Nem. Azért támadtak mert putyinnak az volt az elképzelése h 3 nap alatt leigázza őket. Megkérdezte a kémelvtársakat h ugye szerintük is, azok meg jól fejlett egóval a saját életük fontosabbnak tartották, holmi orosz katonák pláne ukrán civilekénél, úh azt mondták, h persze főnök, 3 nap még sok is. Minden egyéb utólagos magyarázkodás, bullshit a köbön. Egyes oroszok simán leírják, h nettó imperializmus vezérli őket, mint ezer éve mindig, ehhez képest a kommentszekció lelkesebben keresi a felmentést számukra, mint a kreml.

Ha az ukránok nem akarnának harcolni, akkor nem harcolnának, olyan lenne , mint az afgánoknál, a számosabb és felszereltebb "hivatásosok" nemhogy hónapokig, de két hétig sem álltak meg a tálibok előtt. Nyilván kifáradtak, sokan dezertálnak, nem vonulnak be, és nekik is igazuk van, ha az ukránok akarnának békét kötni, nekem szavam se lenne, de ahogy a rogánkülönítmény hisztizik h adják meg magukat, az geci szánalmas.

(ui: és engem teljesen felesleges felszólítani h az ukránok tegyék le a fegyvert, tárgyaljanak. megtehetném h szólok zelinek, h finito, de juszt se, toll a fületekbe)

F1őr 2025.03.05. 16:54:33

@Boldeone2: persze
Abban legalább egyetértek veled, hogy a választásirendszer ott szar.

IdomitottFoka 2025.03.05. 16:55:19

@Tapi2021: megmontam zelinek, h elkobzom a ződ gyakorlóit ha abba meri hagyni a harcot.

(ahogy birka is írta, alig néhány feltűnési viszketegségben szenvedő tüntizőt sikerült összehívni. én meg innen értesültem róla h volt. hiába, nem én lógok feszt a ballib internetes zegzugokban. ez mondjuk leginkább azér van mer nem vok ballib. még mp-t se láttam élőbe sose...)

F1őr 2025.03.05. 16:57:50

@Boldeone2: Persze a háborút csakúgy követelni szokták.

Tapi2021 2025.03.05. 17:24:34

@F1őr: Az iszlám is eladta, hogy ők a béke vallása!

Csak úgy értik, béke lesz, ha a földön mindenki muszlim lesz! Apró szépséghiba a "béke vallásán"!!!

Ezek is úgy értik a békét már harmadik éve, hogy béke lesz, HA Oroszországot LEGYŐZZÜK!

Bayer_Zsolt 2025.03.05. 17:37:57

@IdomitottFoka: Az ukránokat nem kérdezték meg mit akarnak. Klicskonak hhHHH volt egy kezdeményezése úgy fél évvel ezelőtt arról, hhHH hogy népszavazást kéne tartani h folytassák-e a háborút avagy sem. Jelzem azóta kuss van. Nem tudjuk hogy, de Klicsko le lett állítva. Most meg itt tartunk ahol tartunk.

Bayer_Zsolt 2025.03.05. 17:45:17

@Tapi2021: Azt még a hülye is felfoglya hogy ezek Oroszországot soha a büdös életbe nem győzik le. A fegyvereik egy része már oda. Mivel győznek? Gender hadsereggel? Németország a migránsoktól már saját magát nem tudja megvédeni!

Boldeone2 2025.03.05. 19:13:25

@Bayer_Zsolt: Pont fordítva igaz minden, amit írsz:

Európát nem tudják legyőzni, 450 millió ember vs 140 millió

Európa még jóformán pénzt sem pumlált a hadseregekbe, Oroszország meg már kifeszítette magát, a GDP 35-40% védelemre megy, ez hosszú tàvon nem fenntarható

Egyelőre a Donvassi offenzíve is beállt az utóbbi hetekben, sőt, az ukránok kisebb sikereket értek el

Boldeone2 2025.03.05. 19:16:03

@Tapi2021: Ezek is úgy értik a békét már harmadik éve, hogy béke lesz, HA Oroszországot LEGYŐZZÜK!"

- A putyni diktatúrát meg kell állitani, ez a közös európai érdek. Ukrajna független, EU - aspiráns állam marad, ez pedig a valódi vereség Putyinnak

Tapi2021 2025.03.05. 20:45:36

@Boldeone2: "Európát nem tudják legyőzni, 450 millió ember vs 140 millió

Európa még jóformán pénzt sem pumlált a hadseregekbe, Oroszország meg már kifeszítette magát, a GDP 35-40% védelemre megy, ez hosszú tàvon nem fenntarható"

Hát nem ezt pofázzuk mióta, hogy HAZUDNAK mind, akik az európai népeket azzal riogatják, hogy Oroszország jön és hamm bekap mindenkit!!!

Minek ezzel hangulatot kelteni, ijesztgetni, uszítani, hazudozni???

Tapi2021 2025.03.05. 21:10:24

@Boldeone2: Itt van példának rögtön Macron, aki egyébként egy nagyobbacska gyarmatosító ország első embere:

"A francia elnök beszédében kiemelte, hogy nemcsak az ukrán nép, hanem Európa biztonsága is veszélyben van. „A kontinensünkön már nem garantálható a béke. Az orosz fenyegetés itt van, és hatással van ránk is” – fogalmazott Macron, kihangsúlyozva, hogy a világ egyre brutálisabbá válik, és a terrorfenyegetés is változatlanul magas. Oroszországról beszélve elmondta, hogy „megsértik a határainkat, legyilkolják az ellenfeleiket”, majd kijelentette, hogy Moszkva választásokat manipulál, Moldovát és Romániát felhozva példának.

Európa jövőjét nem Washingtonban vagy Moszkvában kell eldönteni. Nézőnek maradni ebben a veszélyes világban őrültség

– jelentette ki az amerikai és az orosz tárgyalásokra utalva, majd hangsúlyozta, hogy „Ukrajna kapitulációjából nem jöhet béke”. Macron vészjóslóan beszélt Oroszország további fegyverkezéséről, a jóslata szerint 2030-ra további 300 ezer katonával, 3000 harckocsival és 300 vadászrepülővel bővülhet a hadseregük, ami egyértelműen annak a jele, hogy Moszkva tovább terjeszkedne.

Ki hiheti azt, hogy Oroszország megáll Ukrajnánál? Oroszország a következő években is fenyegetést jelent Franciaország és Európa számára

– fejtette ki vészjóslóan a francia elnök. "

Szóval MIÉRT HAZUDIK ő is Európát fenyegető orosz invázióról???????

Bayer_Zsolt 2025.03.05. 21:41:06

@Boldeone2: Európát nem is akarják legyőzni. Nem tudom ki volt az az idióta barom aki ezt elkezdte terjeszteni.

Boldeone2 2025.03.05. 22:45:36

@Tapi2021: Tökéleteten egyetértek Macronnal. Oroszország bár megroppant a háborúban, de jövőbeli terveit - melyek ellenségesek- nem adta fel

Ha békét akarsz, készülj a háborúra! Már ellenség Oroszország, én nem látok békealkura esélyt. Túl nagy a távolság, putyin irreális dolgokkal állt elő

Ki más garantálja a békét, ha az USA szarik rá? Csak Európa

Boldeone2 2025.03.05. 22:47:34

@Tapi2021: Trumpal nem lesz - szerintem- béke, hanem marad a háború. Nagyon kicsi az esély így.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.06. 08:55:37

@Tapi2021: ahhoz tapasztalatom alapján az a nép ostoba.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.06. 08:57:06

@Boldeone2: nem Orbán miatt, hanem a hozzád hasoló, hazudozó, magyarokat lenéző lemucsaizó barom propagandisták miatt.
Csak azt ne felejtsd el, hogy a gyűlölet nem egyoldalú, remélem megkapod majd a büntetésed a sok hazudozásért, magyarmocskolásért.

Tapi2021 2025.03.06. 09:26:21

@Boldeone2: "Tökéleteten egyetértek Macronnal. Oroszország bár megroppant a háborúban, de jövőbeli terveit - melyek ellenségesek- nem adta fel"

És ezzel magadat is cáfolod!!!
Fentebb írtad, hogy Oroszország KÉPTELEN lenne...!!!!

Szóval akkor miért hazudoztok invázióról, meg orosz világuralomról?
Valamelyik állításod nem igaz.

kiskisutca 2025.03.06. 09:50:26

@Deak Tamas:

Láttam egy (játék)film részletet, amelyben a németek egy megterített asztalnál fogadják az orosz hadifoglyokat: akik állatmódra megrohamozták az asztalt, azokat később legéppuskázták, akik kulturáltan vártak, azoknak felajánlották a ROA-hoz csatlakozás lehetőségét.
Melyik műből lehetett ez a részlet?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.06. 10:02:17

@kiskisutca: foglalmam sincs. Vaszary János visszaemlékezésben van egy részlet, amikor a feleségével, Muráti Lilivel felismerték őket az orosz tisztek, meghívták őket vacsorázni. "Andrejev ezredes kedvesen fogadott minket. Egy egész szenesvödör pezsgő állt az asztal közepén."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.06. 10:25:25

@kiskisutca:

Hitlerék először egy orosz arisztokratát szemeltek ki a ROA vezetésére, aki szintén német fogságba esett.

Vlaszov már kényszermegoldás lett, miután az arisztokrata azt modnta, inkább megy a táborba, de nem harcol német oldalon.

S ment is, aztán később megszökött és a németek ellen harcolt.

Sztálintól megkapta 1945-ben a "Szovjetunió Hőse" kitüntetést, pedig azt nemigen adták hadifogságba esetteknek, s különosen nem ex-arisztokratáknak.

Elfelejettem sajnos a nevét.

Vlaszovot Hitler zavaros kalandornak tartotta, s nem is bízott meg benne soha. Csak a legvégén engedték, hogy komoly harcokban vegyen részt.

kiskisutca 2025.03.06. 10:44:39

@Deak Tamas:

:-)

Szabó Miklós szerint:

A fogságba esett szovjet tábornokok többségének az volt az álláspontja, hogy ők olyan státust kérnek, mint De Gaulle Angliában. Tehát ismerjék el őket egy szövetséges hadsereg vezetőinek, esetleg ismerjék el őket szövetséges kormánynak, így harcolnának a német hadsereg állományában.

De a német tárgyaló fél Berlinből nem kapott erre felhatalmazást. A szovjet tábornokok másik csoportjának tipikus válasza az volt, ők ugyan utálják a szovjet rendszert, fegyvert is fognának ellene, de hát ők mégis csak oroszok, hazafiasságuk miatt nem hajlandók együttműködni.

Tehát a fogságba esett tábornokok szóba álltak a németekkel, lehetséges alternatíva volt számukra a kollaboráció, sokkal többüknek, mint ahányan végül is hajlandóak voltak rá. Egy szűk kör, mintegy 10 ember, akiket Andrej Andrejevics Vlaszov vezérőrnagy neve fémjelez, más alapon is hajlandó volt tárgyalni, holott ők is onnan indultak el, mint a többiek. Itt a személyek külön-külön is érdekesek. Vlaszov a távol-keleti hadseregnél volt, tehát Tuhacsevszkij alatt szolgált. Becsukták, de '41-ben kiengedték a lágerből, reaktiválták. A moszkvai csatánál annyira kitüntette magát, hogy a Szovjetunió Hőse címet kapta, majd nem sokkal később fogságba esett. Ennek a körülményeiben is van valami furcsa. Amikor szétlőtték az állását és a katonái elmenekültek, Vlaszov napokon keresztül a frontterületen mászkált, míg végül a németek elfogták.

Később azt állította, hogy a fogságba esett szovjet tisztek a börtönben tárgyaltak egymással, hogy a sztálini uralommal szemben milyen álláspontra helyezkedjenek. Egyértelmű volt számukra, hogy azt meg kell dönteni. Egy részük nyugatbarát volt, másik németbarát. Végül felülkerekedett az az álláspont, amelyet Vlaszov is képviselt, hogy Németország ideológiailag közelebb áll a Szovjetunióhoz, mint a klasszikus gyarmattartó, ősreakciós Anglia, tehát inkább a német orientációt kívánatos követni.

mek.oszk.hu/02100/02129/02129.htm

Tapi2021 2025.03.06. 12:41:55

@kiskisutca: "Németország ideológiailag közelebb áll a Szovjetunióhoz, mint a klasszikus gyarmattartó, ősreakciós Anglia, tehát inkább a német orientációt kívánatos követni."

Ez tény, mivel csak egy másik szocialista diktatúra volt. Korábbi szövetségesük.

kiskisutca 2025.03.06. 12:51:41

Kényszerszövetségesük

"A náci rezsim gyarmatosítási terve összefonódott a fajelmélettel, az Übermensch–Untermensch koncepcióval. Pontosan szelektálták a Szovjetunió etnikai csoportjait. A legalacsonyabb rendűnek az orosz népet tekintették.

Nem volt egyértelmű az ukránok besorolása, a balti népeké pedig egyértelműen jó volt, őket már európaiaknak tartották.

A kaukázusiak besorolása is magasabb volt. A nácik eldöntötték, hogy a megszállt Oroszországnak semmiféle közigazgatási autonómiája nem lehet, tehát ott nem kollaboráns kormányt hoznak létre, Oroszország a német birodalomhoz kerül. A legalsóbb igazgatási egység a község volt, fölötte a járás, annak már német közigazgatása lett volna, nem csak katonai megszálló igazgatás, hanem végleges. Itt már orosz hivatalnok egyáltalán nem lehetett volna. A falvak élére vissza akarták állítani a régi cári időkből ismert sztarosztát, falubírót, akit persze a németek jelöltek volna ki.

Az ukrán területen helyi segédrendőrségeket is létre hoztak, fel is fegyverezték őket. Erre azért volt szükség, mert a rendőrnek beszélni kellett a lakossággal. Ebbe bevonták az emigráns ukránokat is. Az orosz területeken ezt nem engedték meg. Kialakult és világos koncepció volt, hogy se az orosz, se az ukrán emigrációt bevonni a kormányzásba nem lehet, mert ezek lovat adnának a népség alá. Semmiféle zászlójuk, himnuszuk, saját jelképük nem lehetett. Az ugyan nem volt benne a tervben, de Hitler sokat beszélt róla, hogy minden falu különüljön el, valamifajta törzsszerű állapotok legyenek, ha lehet, egy idő múlva még közös nyelvük se legyen.

Tehát a német vezetés eleve lemondott egy olyan lehetséges politikai eszközről, mint az egyház társadalmi szerepének visszaállítása. A megszállt területeken ugyanúgy be volt tiltva, mint a szovjet rendszerben. A templomokat nem adták vissza, nem engedték haza az emigráns papokat.

A gazdálkodás rendszere sem változott. A nácik úgy gondolták, hogy a szovjet rendszer tökéletesen megfelel a megszálló rezsim számára. A parasztság viszont azt várta, hogy feloszlatják a kolhozt. Ha az ottmaradt funkcionáriusok közül hajlandó volt valaki kollaborálásra, akkor azt a németek alkalmazták. Az üzemeket a szovjetek leszerelték és felrobbantották. Ahol azonban itt-ott valami megmaradt, azt újra indították, például a magnyitogorszki erőművet, a szervezeti struktúra azonban itt sem változott.

Ez nem volt egyáltalán magától értetődő a náci vezetésben. A nem kimondottan náci, hanem a polgári elemek, a régi német közigazgatási apparátus és főleg a régi tisztikar megütközéssel fogadta ezt. Az ő elképzelésük az volt, hogy egy régivágású reakciós rezsimet állítsanak föl Oroszországban.

A német vezetésben az egész háború alatt folyt a vita az Untermensch koncepció megvalósítói és a hadviselés igényeit képviselő tisztek között. A fajelméleti koncepcióhoz az is hozzátartozott, hogy a túl nagy létszámú orosz lakosságot ritkítani kell, tehát kifejezetten irtották őket. (A történet, amelyet Malaparte is leírt, nem kitalált.[74] Gyakran előfordult, hogy bevonultak egy faluba és mindenkivel írattak pár sort. Az emberek strapálták magukat, mert úgy gondolták, akinek a legszebb a kézírása, az lesz az írnok. Az így kiválasztott képzettebb embereket azonnal lelőtték, hogy a falu potenciális elitjétől megszabaduljanak.) Nem lehet csodálkozni azon, hogy a lakosság hangulata nagyon gyorsan megváltozott.

A balti területen viszont egyértelműen felszabadítóként fogadták a németeket, mert ott nem így bántak a néppel. Mindaddig, amíg az Untermensch koncepció hatása nem kezdett érvényesülni, így volt az ukrán területeken is. A lakosság nagy része szintén örült a németeknek. Ott a hangulat akkor változott meg, amikor kiderült, hogy semmit sem kapnak, a kolhozt nem számolták fel, az egyház sem lett szabad és a terror is fokozódott, vagy legalábbis nem volt kisebb, mint a szovjet uralom idején. Kezdett érvényesülni az a nézet, főleg az orosz származású lakosság körében, hogy ha már mind a kettő rossz, akkor mégiscsak a hazai mellé állnak. Mindezek hatására '42 középére a partizán hadviselés átalakult hivatásos katonai tevékenységből népfelkeléssé. A német hadvezetés ily módon eljátszotta az esélyeit."

gigabursch 2025.03.06. 14:31:54

@kiskisutca:
Nagy élvezettel olvasom hozzászólásaid, mert ez az egész nálam erősen homályos volt.

Köszönöm!

kiskisutca 2025.03.06. 15:43:39

Szerintem is érdekes téma.

Gery1987 2025.03.07. 12:10:38

@Tapi2021:

Megint kezded a marhasagaidat?

Gery1987 2025.03.07. 12:14:41

@Bayer_Zsolt:

Ja kar hogy két hét alatt nem lett Ukrajna orosz bábállam..
Aztakurva.

Gery1987 2025.03.07. 12:19:15

@Digitális_Fater:

Idő kérdése ez, meg hogy hogyan reagálunk.

Ha Európa gyenge és megosztott akkor egyesével daraljak be kelet-europat.

Már a fejesek is kételkednek benne hogy a NATO megéri a nyarat.

Főleg ha olyan kollaboráns faszokat támogatnak mint az Orbán meg a Fico.

Ukrajna csak azért nem esett el eddig mert támogatta őket a nyugat, Európa és az USA.

Gery1987 2025.03.07. 12:21:49

@Tapi2021:

Háború azért lett mert Ukrajna a saját útját akarta járni, Putyinnak pedig ez nem tetszett. Neki Ukrajna kozelkulfold. Az legyen ott ami neki megfelel.

Hosszabb távú cél a kelet európai hegemonia visszaszerzése.
Megmondta.

Ezek a tények.

Gery1987 2025.03.07. 12:23:53

@Tapi2021:

Azt .ondana szeretett volna egy a nyugathoz közeledő békés országban élni 30 évet...de Putyin nem hagyta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.07. 12:44:45

@kiskisutca: @gigabursch: Szabó Miklóst 1983-ból csak lassan olvasni, és forráskritikával. Főleg, hogy 1983-ban ugyanannyira volt egészséges emlegetni az ukrán nácizmust, mint ma.

wangfolyo.blogspot.com/2011/10/egy-fajo-sziv.html

Tapi2021 2025.03.07. 12:57:25

@Gery1987: Amennyiben a száraz tények marhaságok.

Tapi2021 2025.03.07. 12:59:09

@Gery1987: "Ja kar hogy két hét alatt nem lett Ukrajna orosz bábállam..
Aztakurva."

És tovább játszod, hogy ennek a két hétnek (a háborúnak) nem volt sokéves előzménye. Amikor simán ELKERÜLHETŐ LETT volna.

Tapi2021 2025.03.07. 13:03:35

@Gery1987: Pedig a NATO meg az EU nekünk is fontos. Csak a háborús barmokat kell eltakarítani a vezetésből. Akik három éve öletik az ukránokat, ÉRTELMETLENÜL, és ezt folytatnák.
Sőt, arra vezetik Európát, hogy legyen ellenséges Oroszországgal, hátha lehet belőle még nagyobb háború, még több halott.

Holott lehetett volna és lehetne is BÉKE és barátkozás is.

Tapi2021 2025.03.07. 13:05:02

@Gery1987: "Ukrajna csak azért nem esett el eddig mert támogatta őket a nyugat, Európa és az USA. "

Valójában ezért halnak halomra, FELESLEGESEN, mert NEM LETT jobb a helyzetük a fronton!!! Pedig ezzel a bull shittel etetik őket három éve. Harcoljatok, majd jobb lesz...

Tapi2021 2025.03.07. 13:07:22

@Gery1987: "
Háború azért lett mert Ukrajna a saját útját akarta járni, Putyinnak pedig ez nem tetszett. Neki Ukrajna kozelkulfold. Az legyen ott ami neki megfelel."

Igen, és közben nem vették figyelembe a realitásokat!

Ahogyan Mexikónak is kellene, ha orosz befolyást akarna beengedni.
A világ így működik! Figyelmen kívül lehet hagyni az USA érdekeit is, csak, hát... tudjuk abból is mi lesz.

Gery87 2025.03.07. 20:34:47

@Tapi2021:

A marhaságaid marhaságok.

Gery87 2025.03.07. 20:35:20

@Tapi2021:

Tehát legyen bábállam? Ok, értettük elsőre is...ezt akarjátok, "orosz békét" orosz győzelmet, felfogtuk.

Gery87 2025.03.07. 20:35:50

@Tapi2021:

A béke nem európán múlott.

Gery87 2025.03.07. 20:36:54

@Tapi2021:

Ha nem tesznek semmit akkor jobb lesz?
Akkor "3 hét után" jött volna Moldova, aztán Grúzia...

Gery87 2025.03.07. 20:40:35

@Tapi2021:

Szóval cinikus erkölcstelen geci vagy.
Értjük.

Tehát ha az a realitás mondjuk hogy Magyarországot megszállja egy erősebb hatalom, akkor nem szabad ellenállni?
Mert a nézőpontod szerint ezt kellene tenni!

Ha mi lennénk Ukrajna helyén akkor mit kellett volna tenni? Beengedni a ruszt? Meg bábkormányt támogatni?

Tehát ezek szerint ha így teszel, akkor vagy szimpla hazáruló vagy, vagy orosz kollaboráns is.

Gery87 2025.03.07. 20:42:12

Érdekes hogy a farhát jobboldal mára eljutott oda hogy Kádár 56-os bábkormánya tulképp helyes volt, a szovjet megszállás puszta realitás, '56 meg egy hiba!

Gery87 2025.03.08. 11:18:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs szó itt hagyományról, én az autokrácia ellen vagyok.

Gery87 2025.03.09. 11:10:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kár erőlködni, te is tudod hogy nem autokrácia..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.09. 16:43:50

@Gery87:

Az autokráciák 99 %-a nem tekinti saját magát autokráciának.

Gery87 2025.03.09. 20:24:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az nem számít, attól még azok, és persze hogy letagadják....még É-Korea is "Demokratikusnak" hazudja magát.

És ahogy Orbán apád mondta: "az igazság nem függ attól mennyien hiszik.."

:D

Tapi2021 2025.03.10. 10:58:05

@Gery87: Csak nem kellett volna bebújni Bidenék seggébe, megpróbálni átjátszani nekik a Fekete-tengeri kikötőt, beengedni őket a kormányzat és a hadsereg minden területére, nem kellett volna titkos AMERIKAI laborokat működtetni, ja és nem kellett volna durván ELNYOMNI a kisebbségeket! Főleg, ha azok egyike HÉTMILLIÓ EMBER!!!

Nektek meg lassan ideje lenne szembenézni az ukránok FELELŐSSÉGÉVEL (meg az USA-éval, a nyugatéval) a háború kitörésében!

Tapi2021 2025.03.10. 11:01:42

@Gery87: "A béke nem európán múlott. "

De igen, Európán is. Az EU-nak semmi más dolga nem lett volna, mint mindenáron megőrizni a békét!

Csak ők is mélyen befészkelték magukat Bidenék seggébe. És az amerikai érdekek miatt kidobták, feladták az EURÓPAI érdekeket!

Tapi2021 2025.03.10. 11:04:21

@Gery87: "Szóval cinikus erkölcstelen geci vagy.
Értjük."

Ez a háborút és halált támogató gyilkosoktól komoly elismerés annak, aki azt támogatta MINDVÉGIG, hogy NE haljon meg több ukrán!
TÁRGYALJANAK (ami NEM MEGADÁS!) és legyen vége.

Tapi2021 2025.03.10. 11:06:57

@Gery87: "Tehát ha az a realitás mondjuk hogy Magyarországot megszállja egy erősebb hatalom, akkor nem szabad ellenállni?"

Kurvára nem erről szól ez a dolog, de ezt jól tudjátok ti is.
De éltek inkább amnéziában.

Tapi2021 2025.03.10. 11:14:08

@Gery87: "Ha mi lennénk Ukrajna helyén akkor mit kellett volna tenni? "

Mi NEM Ukrajna vagyunk! Hanem az EU/Magyarország!

Ukrajna elbaszta.
Az EU-nak nem kellett volna, lett volna más út is. De az EU-is elbaszta. Háborút csináltak, háborút eszkaláltak, háborút húztak el több évre, közben ölették az embereket, és leromboltattak egy országot. ÉRTELMETLENÜL!

És ennek legfőbb OKA a fegyverszállítások voltak! Azok nélkül sokkal korábban tárgyaltak volna, és sokkal kevesebben halnak meg!!!

De érted te ezt. Csak kellemetlen szembenézni azzal, hogy 2022-óta, amikor nyugati parancsra kútba esett a béketárgyalás!!!, minden halott a ti halottatok is, beleértve a gyerekeket is!
Mindenkié, aki a fegyverszállítást és ezzel a háború elnyújtását támogatja! És még ma is...

Akkor ki az erkölcstelen???

Tapi2021 2025.03.10. 11:16:14

@Gery87: "Kár erőlködni, te is tudod hogy nem autokrácia.. "

Ha nem váltható le, akkor az. Sőt diktatúra!

És ezt te is jól tudod.

Gery87 2025.03.10. 11:48:57

@Tapi2021:

Leváltható, csak senki nem lenne olyan hülye hogy kapitalizmust akarjon és ne szólhasson bele semmibe...

Gery87 2025.03.10. 11:50:22

@Tapi2021:

Ha nem kellett volna, akkor most Trump ásványkincs biznisze mitől jobb?
Ugyanazt folytatja mint Biden, sőt még zsarol is vele!

Gery87 2025.03.10. 11:51:11

@Tapi2021:

Akkor hát most minden rendben lesz hisz Trumppal szemben alakul Európa Ukrajna politikája...

Gery87 2025.03.10. 11:51:56

@Tapi2021:

Buggyant, legyen béke, persze, csak ne orosz béke!

Gery87 2025.03.10. 11:52:12

@Tapi2021:

De erről van szó, a logikátok erről szól.

Gery87 2025.03.10. 11:52:47

@Tapi2021:

Nem Ukrajna vagyunk de a hasonlatot érted nem?
tereljél...

Tapi2021 2025.03.10. 14:49:39

@Gery87: "Leváltható, csak senki nem lenne olyan hülye hogy kapitalizmust akarjon és ne szólhasson bele semmibe... "

A szocialistákon kívül MINDENKI a kapitalizmusra vágyott! Alig vártuk, hogy az legyen végre itt is.
És ég és föld az ország és az emberek helyzete azóta!

Soha többé szocializmust! Egyik verzióját sem!

Tapi2021 2025.03.10. 14:52:09

@Gery87: "Ha nem kellett volna, akkor most Trump ásványkincs biznisze mitől jobb?"

Sokkal jobb! Amennyiben jobb, ha közben NEM HALNAK MEG emberek, és nem lövik szét az országot!
Hanem a BERUHÁZÓK fejlesztenek!

Nekünk ez a jobb. Nektek az értelmetlen gyilkolás, amit a végsőkig folytatni akartok, még akkor is, amikor a fő inspirátor már KISZÁLL ebből! :-(

Tapi2021 2025.03.10. 14:53:32

@Gery87: "Akkor hát most minden rendben lesz hisz Trumppal szemben alakul Európa Ukrajna politikája... "

Ez nagy baj valóban. Sürgősen le kell valahogy váltani Európa elmebetegeit!!! Amíg még jobban ki nem basznak velünk, meg az egész kontinenssel.

Tapi2021 2025.03.10. 14:57:00

@Gery87: "legyen béke, persze, csak ne orosz béke! "

SOHA nem beszéltünk orosz békéről!!! Csak TŰZSZÜNETRŐL és TÁRGYALÁSOKRÓL!
Mert minden háború így ér véget.

Ez is így fog!

Csak az állatok még beáldoznak pár tízezer ukránt!!! "Hátha jobb alkupozíciójuk lesz", ezen életek árán! ... :-(
Három éve ezt halljuk, ezt csinálják!

Tapi2021 2025.03.10. 15:01:02

@Gery87: "Nem Ukrajna vagyunk de a hasonlatot érted nem?"

Értem, de továbbra sem Ukrajna vagyunk. Nekünk a MAGYAR szempont a fontos. Ahogy Európa többi részének is a sajátjuk lett volna fontos, ha...

További óriási különbség, hogy Ukrajna ezt a konfliktust maga idézte elő. Nem kellett volna.

Gery87 2025.03.11. 10:26:18

@Tapi2021:

Jóvan már mondtad papó....

Gery87 2025.03.11. 10:26:51

@Tapi2021:

Istenem de kétbit vagy bazmeg...

Gery87 2025.03.11. 10:27:33

@Tapi2021:

Tehát akkor az Európai érdekek mégse fontosak?

Gery87 2025.03.11. 10:28:35

@Tapi2021:

Dehogynem pubi, állandóan arról beszéltek hogy orosz béke legyen, Ukrajna adja meg magát és adjon fel területeket és kész, ne kapjon fegyvert, szereljék le stb...ezt úgy hívják orosz győzelem.

Gery87 2025.03.11. 10:29:03

@Tapi2021:

Szóval direkt nem érted, mert nem akarod érteni...

Tapi2021 2025.03.11. 11:59:14

@Gery87: "Tehát akkor az Európai érdekek mégse fontosak? 2

De igen, ami egybeesik a magyarral! A béke és prosperitás, fegyverkezési őrület és háborúzás HELYETT!
EZ az európai érdek!

Tapi2021 2025.03.11. 12:01:36

@Gery87: "állandóan arról beszéltek hogy orosz béke legyen, Ukrajna adja meg magát"

Nem erről csak TI BESZÉLTEK, és ránk fogjátok!!!

Ahogy X-szer leírtam, csak szándékosan nem érted, mert akkor nem lenne miért gyűlölködnöd.

Gery87 2025.03.12. 04:10:56

@Tapi2021:

Béke akkor lesz ha Oroszország pofán lesz baszva és nem tud nyugatabbra vonulni!

Gery87 2025.03.12. 04:12:05

@Tapi2021:

Nem, ezek tények.

Az orosz győzelmen bíztok ahogy Birca is leírja, csak ő őszintébb mint te.
Te egy gyáva, hazug szar vagy.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása