magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nácizni kell

- Nekem nem szokásom nácizni, de most már tényleg nácizni kell, mert ijesztő náciveszély van. Barna eső esik, tüntizni kell, mert a zsidókat irtani fogják a nácik - mondja Puzsér, a Szalonba immár teljesen besimult álfüggetlen ordítóember.

Szóval most nagyon kell teljesíteni, mert apad a pénz! A végén meg el kell majd menni dolgozni!

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9518819584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.03.21. 12:59:06

Szó sem volt zsidozasrol.

Nem Puzsér változott meg, hanem Orbán keményítezt be jobban. Nem mindegy.

Digitális_Fater 2025.03.21. 14:56:42

Puzsér még az összefosós ellenzék időszakában arról beszélt, ha ezek nyernek, a szerencsétlenkedésük után a NER kétszeres erővel tér majd vissza. Magyarban és a pártjában nem látja ugyanezt? Egy arrogáns, ideggyenge, teljesíthetetlen ígéretekkel házaló majmot akar hatalmon látni? A Tisza-győzelem esetén borítékolható az Őszöd 2.0.

Gery87 2025.03.21. 15:11:25

@Digitális_Fater:

Teljesen félreértitek a Tiszásokat meg az ellenzéki érzelmű magyarokat!

NEM Magyar Pétert akarják elsősorban - bár nyilván van egy kemény mag ott is - hanem Orbánt leváltani!
MP a Fideszből jött, fideszes múltja van, nem gyurcsányozható össze, és nem libsi!
14 évnyi kudarc után megértették hogy az "óellenzékkel" és a megfáradt, levedlett ballibekkel nem lehet kormányt váltani, rendszert váltani.

Én is ezt mondta 10 éve is.
Orbánt egy Orbán 2.0 vagy egy Kádár 2.0 fogja leváltani de sohasem egy libsi...

Ennyi!

Senkit nem érdekel hogy lehallgatta a feleségét hogy mint dobott a Dunába meg hogy vakarja a tökeit....senkit.

Gery87 2025.03.21. 15:14:28

@Digitális_Fater:

"Egy arrogáns, "

Orbán nem arrogáns? "Boldog Karácsonyt"?

"ideggyenge, "

Igen? 1 éve állja sarat a sok szar ellenében amit a nyakába kap a propagandától...nem úgy tűnik hogy összeropanna.
MZP meg Vona nem bírta, de MP úgy tűnik igen.

"teljesíthetetlen ígéretekkel házaló majmot "

Orbán? 1 milliós átlagbér? stb?

"akar hatalmon látni? A Tisza-győzelem esetén borítékolható az Őszöd 2.0."

Ennek semmi alapja jelenleg.

Tapi2021 2025.03.21. 15:30:12

@Digitális_Fater: De lenne NEKIK JÓ négy év!

Tapi2021 2025.03.21. 15:33:59

@Digitális_Fater: És négy év alatt sok pénzt lehet átcsoportosítani, meg sok nekik kedvező törvényt alkotni, újra elfoglalni elveszített pozíciókat, lehet más pályára állítani az országot.... Stb.

Még akkor is, ha közben káosz van, meg minden rosszabb lesz. De a Habsburg ház..., akarom mondani Brüsszel/EU majd segít a BARÁTI kormánynak!!!

Tapi2021 2025.03.21. 15:55:29

Megnéztem az első két hozzászólót. Merő hazudozás, csúsztatás, szándékos félremagyarázás és bull shit az egész! Mondhatnám azt is, hogy propaganda és demagógia.

Az ilyenekkel szoktuk itt felmosni a padlót.

Erre mondom, mindig, hogy HA lennének jól felkészült vitázóink, jó kommunikációnk, akkor ezek labdába sem rúghatnának! Nem hogy tematizálhatnák a közbeszédet, és tolhatnák hatékonyan a narrációjukat.

Tapi2021 2025.03.21. 16:01:15

Csak egy: mennyire lehetne egy normális közegben azzal hangulatot kelteni, hogy bezzeg Orbán tízen éve megszavazta, hogy Ukrajnával kezdjék meg az EU csatlakozási tárgyalásokat, most meg éppen ellenkezőleg... ?

És mind a beszélő, mind a közönsége úgy tesz, mintha az eltelt tízen év NEM LETT volna, és abban nem VÁLTOZOTT VOLNA SEMMI.

És sorolhatnám a demagóg farokságokat sorban.

!!444!!! 2025.03.21. 16:35:28

@Gery87: ""ideggyenge, "

Igen? 1 éve állja sarat a sok szar ellenében amit a nyakába kap a propagandától...nem úgy tűnik hogy összeropanna.
MZP meg Vona nem bírta, de MP úgy tűnik igen."

Állja a sarat? Úgy retteg a kérdéseinktől, mint ördög a tömjénfüsttől. MZP mindig késségesen válaszolt nem csak nekünk, a Hír tv-nek is.

Dr. Orbán Viktor 2025.03.21. 16:39:16

@Gery87: Tisztelt Uram!

Ahogy megcsináltuk a 10 év alatt 1millió új munkahelyet, úgy megfogjuk csinálni az 1 milliós átlagbért is.

Mert nekünk a magyar emberek és Magyarország az első!

ez a nevem senki 2025.03.21. 18:11:32

@Dr. Orbán Viktor: anyi vietnyamm nincsen is!
szollyon a csősz urambátyámnak ezér hogy tiltcson ki
a parla mentbű mer ki mondám azigazat!

Boldeone2 2025.03.21. 19:12:19

@Dr. Orbán Viktor: úgy megfogjuk csinálni az 1 milliós átlagbért is."

- Meg hát, csak egy kiló kenyér 2500 ft lesz, egy 2 szobás meg normális helyen 120 millió....

Gery87 2025.03.22. 00:32:46

@!!444!!!:

Igen és MZP mire ment vele? Semmire. A saját szövetségesei nem álltak vele egy deszkára...
MP 1 év alatta a nulláról, a ballibek nélkül vezet a közvélemény kutatásokban vagy egálban van kb a Fidesszel.

Gery87 2025.03.22. 00:33:34

@Dr. Orbán Viktor:

Ajánlom miniszterelnök úr hogy kezeltesse magát többet Grazban:)

Billy Hill 2025.03.22. 00:49:07

Mi ez a kép, valami Szondi-teszt?

Billy Hill 2025.03.22. 00:53:21

@Gery87: (Az oké, hogy a tiszások nem MP-t akarják - de MP-t fogják kapni. Tehát értem én, hogy nem ő az álmuk, de ha bejön az álmuk, akkor ő lesz a valóságuk. Szóval egy szinten akarniuk kell, nem kell az mögé bújni, hogy csak a változás kell, a változtató meg nem, vagy mindegy a személye.)

Márki_Zay Péter 2025.03.22. 14:30:35

@Gery87: Az hogy a szövetségeseim nem álltak velem egy deszkára az legyen nekik a szegénységi bizonyítványuk.
Én meg nem csak vezetem a közvélemény kutatóknál 1 év alatt, hanem 2/3-om is volt. Na ezt csinálja utánam Magyar Péter! Tessék, lehet utánam csinálni.

MAGYAR_PÉTER 2025.03.22. 14:36:37

@Gery87: Kezelésre NEKEM lenne szükségEm! Azonban eddig minden pszichológusnak BELÉM tört a bicskálA! Megállíthatatlan VAGYOK! Nem lehet VELEM mit kezdenI! Átgázolok mindenkIn, a büdös szájú agyhalott szavazóimon és párttársaimon Is!

MAGYAR_PÉTER 2025.03.22. 14:38:02

@Billy Hill: Az szavazóim agyhalottAk, nem tudnak gondolkodnI!

MAGYAR_PÉTER 2025.03.22. 14:39:26

@Márki_Zay Péter: Már rég leköröztelEk! NEKEM már 120%-om vAn!

ez a nevem senki 2025.03.22. 17:30:26

el
hatá
rolódóm
míg Viktor
el nem mondja szabad nácizni-e

Gery1987 2025.03.22. 18:48:33

@Digitális_Fater:

Nektek meg a mivanmivanmivankicsi?

Gery1987 2025.03.22. 18:49:44

@Billy Hill:

Ezen a hídon majd akkor mehetünk át ha oda értünk.

Tapi2021 2025.03.22. 19:39:24

Egy hír: "A Columbia Egyetem teljesíti a Trump-adminisztráció által támasztott feltételeket a szövetségi támogatások további folyósítása érdekében
A Columbia Egyetem intézkedéseket jelentett be az antiszemitizmus elleni fellépés érdekében, köztük a demonstrációk szabályainak módosítását és szervezeti változásokat - ezt az egyetem ideiglenes elnöke pénteki levelében jelentette be.
....
A Columbia Egyetemen a Hamász Izraelben elkövetett 2023. október 7-i terrortámadását követően kezdődtek részben erőszakos, palesztinpárti és esetenként nyíltan antiszemitának minősített Izrael-ellenes tüntetések. A zsidó diákok a történtek nyomán megfélemlítő hangulatról számoltak be.
....
A Columbia Egyetem vezetése által az antiszemita jelenségek csökkentése és az egyetem biztonságának helyreállítás érdekében hozott intézkedéseket a felsőoktatási intézmény egyes részlegei elítélték, és az akadémiai szabadság megsértésének minősítették. Donna Lieberman, a New York-i Polgárjogi Unió igazgatója "kapitulációval" vádolta az egyetem vezetését."

Donnya Lieberman vajon milyen származású lehet? Nehéz eligazodni, ki, kivel van...

Tapi2021 2025.03.22. 19:43:43

"A Columbia Egyetem vezetése - ÉS a TRUMP adminisztráció!!!, hiszen eleve ők gyakorolnak nyomást - által az antiszemita jelenségek csökkentése és az egyetem biztonságának helyreállítás érdekében..."

A feltehetően zsidó polgárjogi harcos, meg az egyetem több kara meg ELLENZI, az antiszemita megmozdulások KORLÁTOZÁSÁT!

Akkor most ki is a náci, antiszemita???

MEDVE1978 2025.03.23. 16:35:42

@!!444!!!:

"Állja a sarat? Úgy retteg a kérdéseinktől, mint ördög a tömjénfüsttől. MZP mindig késségesen válaszolt nem csak nekünk, a Hír tv-nek is."

Ilyen a nyerésre bármennyire esélyes magyar politikus bizony. Viktorunk utoljára talán 15 éve állt ki vitázni hazai ellenféllel. Ezt ideologizálja azzal, hogy ő bizony már egy igazi herceg, csak a nemzetközi elit (alias a gonosz Brüsszel) ellen küzd, mert az az ő ligája. A kérdésektől ő is retteg, mármint azoktól, amiket nem az ő stábja ír. (Utóbbiakat péntekenként megnyerő pefromance keretében adja elő). Nem véletlen, hogy Geri válaszol a kormányinfón, Viktorunkat pedig legfeljebb néhány nemzetközi eseményen tudják 1-1 percre elkapni kellemetlen kérdésekkel.

MP felfogta, hogy nincs értelme azokról a kérdésekről beszélni, amit neki a NER média feltesz, sőt amit a "független" (értsd leginkább civil szervezetek által pénzelt, így mai értelemben liberális) média feltesz. Mert, ha válaszol rájuk, akkor azon csak veszíthet.

Nézzük csak Ukrajnát. A magyar szavazók 80-90%-a a picsába kívánja Ukrajnát, nem az EU-ba. Az arrogáns Zelenszkijjel együtt. MP mégse mehet ebbe bele, mert a lakosság 10-20%-a viszont a nyugati álláspontot osztja az ügyben és őket be kellene húznia. Valamint ugye, ha MP hatalomra jut a legjobb esélye az ott is maradásra az extrém NER túlhatalom (felvásárolt média, egész gazdasági szektorok, százmilliárdos mozgósítható tőke) ellenére, hogy megkapja az EU-s forrásokat. Bár nyilván látni a Tuskos mintán, hogy Tusknak is megengednek dolgokat (pl: lőheti vaktölténnyel a migránsokat, meg toloncolhatja vissza őket orrba-szájba a mindenféle civil szervezeti hiszti ellenére), az ukrán szent háború Ursula egyik kedvence. Tehát legalább passzivitást fognak elvárni MP-től és hogy a mindenféle szankciókat, meg hasonló baromságokat támogassa, kevésbé tegyen keresztbe, mint Viktor.

Vagy ott van a Pride. MP-nek nem éri meg a Pride mellé állni, mert az emberek döntő része nem szereti a buzikat. Nincs értelme erre pazarolni az időt vagy a témában megszólalni sem, mert ha erről beszél, az csak a FIDESZ-nek jó. Ha ellenzi a betiltást, majd jön rá a kampány, mint mondjuk Vonánál (a buzizás), illetve milliárdokat nyomnak majd egy olyan kampányba, ami a Tiszapártot buzipártnak állítja be. Ha a betiltás mellett érvel, akkor a felvilágosultabb, homokos barátabb szavazók pártolnak el tőle.

Tapi2021 2025.03.23. 22:36:32

@MEDVE1978: Csak hát akkor egy ilyen se hús, se hal, gerinctelen taktikázó fogja vezetni ezt a jobb sorsra érdemes országot?!

Tényleg hülye lett a fél ország? :-(

gigabursch 2025.03.24. 15:00:48

Van a híres francia film, az "Életrevalók".

Na, ami itt a képernyőn van az meg az ellentettje: "Életképtelenek"

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.24. 15:07:55

@gigabursch: az én tiszás ismerőseim már egészen súlyos tüneteket mutatnak. Most vezette le az egyik hogy az augusztus 20-i körmenet hogyan veszélyes a gyerekekre mert egy mumifikált kezet hordoznak szoknyás férfiak.
Remélem egy életrevaló elmeorvos ír majd erről könyvet, szerintem viszik majd mint a mézescukrot.

vergyula 2025.03.24. 15:28:37

@Tapi2021: "gerinctelen taktikázó fogja vezetni ezt a jobb sorsra érdemes országot"
Megszoktuk már.

vergyula 2025.03.24. 15:30:05

@Deak Tamas: "egy mumifikált kezet hordoznak"
Mindenki máshogy perverz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 09:20:08

@vergyula: nagyon jó válasz, pontosan itt kezdődnek a problémák.
Ugyebár nekem a szólásszabadság jegyében ezt el kellene tűrnöm, viszont hogyha éppen mondjuk nem akarom, és tennék ellene, és többségben vagyok, és olyan erőre szavazok, akkor megy a visítás, hogy dittatúra van.
Pedig idegállapotba is jöhetnénk, mint tíz éve és három hónapja páran Párizsban.

vergyula 2025.03.25. 14:57:55

@Deak Tamas: "Ugyebár nekem a szólásszabadság jegyében ezt el kellene tűrnöm"
Hogy vannak a tiédtől eltérő vélemények? Igen, el kéne tűrnöd.

"viszont hogyha éppen mondjuk nem akarom, és tennék ellene, és többségben vagyok, és olyan erőre szavazok, akkor megy a visítás, hogy dittatúra van."
Ha egy rendszer nem tűri a különvéleményt, az bizony elég diktatórikus.

A többségnek nem kell elnyomnia a kisebbséget.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 16:39:58

@vergyula: aha. Akkor most nézd meg mit is írtál eredetileg és cseréld ki a megfelelő szót mondjuk zsidózással. Az is egy vélemény, igaz?

vergyula 2025.03.25. 17:52:42

@Deak Tamas: Természetesen az is egy vélemény. Bárkinek lehet bármiről, és nem kell, hogy a másiké tetszen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 08:16:17

@vergyula: csak épp az a vélemény nem lehet sem sértő, sem tisztességtelen. Olyankor szoktak csodálkozni az ilyen véleményt közlők, mert szoktak kapni puncsot.

Tapi2021 2025.03.26. 10:46:32

@Deak Tamas: @vergyula: A Prájdosok ott kúrták el, hogy nem valami MELLETT tüntikéznek, hanem valami ELLEN! És ez a "valami", a normalitás, a kereszténység és ,minden ami ezeket képviseli, az egyházaktól a kormányig.

Ha ezt nem tették volna...

Az augusztus 20-i körmenet, vagy bármely katolikus-keresztény körmenet soha nem irányul senki ELLEN!!!!

vergyula 2025.03.26. 10:47:19

@Deak Tamas: A vélemény néha negatív. Azt pedig egyesek mindig (néha jogosan) sértőnek és tiszteletlennek érzik. A puncs akkor sem jó megoldás.

Tapi2021 2025.03.26. 10:50:51

@Deak Tamas: @vergyula: Az a gond, hogy ebben is full kettős mérce van: "zsidózni" nem szabad, "keresztényezni" bármikor, bárhogyan, mert az kötelesek vagyunk eltűrni, mert az AB szerint a keresztények és az egyházaink lényegében olyanok, mint a közszereplők. ...
Tehát tűrnünk kell bármekkora gyalázkodást, bármilyen támadásokat!

De miért is? Miért van itt is kettős mérce???

És újra kérdem: az LMBTQ-s pogányok miért ELLENÜNK acsarkodnak a körmenetükön, és miért nem magukat ünneplik???

vergyula 2025.03.26. 10:50:53

@Tapi2021: Azért az Egyház fel szokott szólalni a szexuális kisebbségek ellen.

Tapi2021 2025.03.26. 10:59:51

@vergyula: De nem a körmeneten, közterületen!

A templomban pedig a 2000 éves erről szóló - sőt, a zsidók 6000 éves erről szóló - tanításait mondja el. Hogy igen, szerintünk - illetve nyilván Isten tanítása szerint - ezek BŰNÖK.
És jogunk kellene, hogy legyen a devianciákat, elferdüléseket annak tartani egy demokratikus jogállamban! Ahogy nekik meg minket hülyéknek.

Egyébként most az van, hogy mindkét fél betegnek tartja a másikat! A fóbia (A fóbia indokolatlan viszolygás vagy ösztönös félelem meghatározott tárgyaktól, helyzetektől vagy személyektől, amely(ek) igazolhatatlan voltát a személy is felismeri, de szabadulni nem tud tőle.
A betegség típusai

A pszichológusok a fóbiákat három fő csoportra osztják:

szociális fóbiák – a beteg bénító félelmet érez a társasági és szakmai találkozók és összejövetelek miatt, és egyáltalán minden olyan helyzetben, ahol társaságban kell lennie,
pánikbetegség – amikor a beteg minden különösebb ok nélkül retteg, halálfélelme, ún. pánikrohama van,
speciális fóbiák – amikor a beteg valami meghatározható dologtól fél, például a zárt terektől, kígyótól, macskától stb.), betegség.

Tehát, amikor minket homofóbiáznak, azzal azt mondják, hogy betegek vagyunk!

Fordítva ugyanígy, ha szerintünk a nemi eltévelyedések betegségek.

Szóval lényegében két, egymás szemében "beteg" tábor áll szemben egymással.

vergyula 2025.03.26. 11:25:24

@Tapi2021: "A templomban pedig a 2000 éves erről szóló - sőt, a zsidók 6000 éves erről szóló - tanításait mondja el. Hogy igen, szerintünk - illetve nyilván Isten tanítása szerint - ezek BŰNÖK."
Meg tévében, újságban, közösségi médiában.
Amúgy a többivel nagyjából egyetértek, de nem tetszik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 12:34:21

@vergyula: ott kezdődik hogy nem írsz ilyet, hiszen tudod, hogy tisztességtelen és sértő, akkor jogos a puncs.
Boldog emlékű Benedek István professzor mondta, hogy nem sajtószabadság hanem sajtótisztesség kell.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 12:38:20

@Tapi2021: így van, pontosan efelé terelem most a témát.
Demkónak volt egy jó bejegyzése féligrossz következtetéssel, hogy a Jó és a Rossz gondolkodása maga a Háború (részben igaza van) és ez ennek egyenes következménye.

vergyula 2025.03.26. 12:47:52

@Deak Tamas: "ott kezdődik hogy nem írsz ilyet, hiszen tudod, hogy tisztességtelen és sértő, akkor jogos a puncs."
Olyat, hogy beteg dolog egy mumifikálódott kezet körbehordozni? Ez a véleményem. És nem megyek ki tüntetni a körmenet ellen ilyen táblával, de ha felmerül, akkor elmondom.

Ha emiatt jogos a puncs, akkor csoda, hogy neked még van ép rész a fejeden, már megbocsáss.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 12:56:34

@vergyula: abszolút jogos, hiszen gúnyosan hülye módon minősítesz egy vallási szertartást (egyébként abból a kényelmes helyzetből, hogy pontosan tudod : éppen amiatt nincs esélyed a puncsra) amit a keresztények épp eltűrnek, viszont ugyebár néhány muszlim idegállapotba jönne ha azt írnád neki, hogy mekkora beteg dolog egy fekete követ körbeszaladgálni az ötven fokban hatszor.
Az utolsó bekezdésedet nem igazán értem, én a saját nevemen írom amit írok, ott kezdődik, és ott folytatódik, hogy mégsincs sérülés a fejemen, feltehetően a gyerekszoba megléte miatt, illetve, amit a múltkor is kérdeztél, a tudományos jártasság. Én például a katalán dolgokat, főleg a népzenéjüket olyannak tartom amilyennek, csak amikor erről kérdeznek, akkor szem előtt tartom azt, hogy ez nekik fontos dolog és aszerint válaszolok, vagy nem.
Ugyanis van a nem válaszadás joga is, választani csak diktatúrákban kötelező.

vergyula 2025.03.26. 13:12:16

@Deak Tamas: "abszolút jogos, hiszen gúnyosan hülye módon minősítesz egy vallási szertartást"
Egy ilyen szertartással a vallás magát minősíti, csak hogy tetézzem bűneimet.
A fekete kő körbeszaladgálása legalább nem bizarr, kb. a tömjénezés szintjén van. De hogy a kedvedért zsidózzak is egy kicsit, az egyik legbetegebb vallási szokás a körülmetélés.
És mi van az azték emberáldozatokkal? Azt is tisztelni kéne, mert vallási szertartás?

"Az utolsó bekezdésedet nem igazán értem, én a saját nevemen írom amit írok, ott kezdődik, és ott folytatódik, hogy mégsincs sérülés a fejemen, feltehetően a gyerekszoba megléte miatt"
Itt a saját neved alatt személyeskedő stílusban vérig sértettél már egyeseket és/vagy egész embercsoportokat. Próbáld ugyanezt szemtől-szembe.

"amit a múltkor is kérdeztél, a tudományos jártasság"
Erre nem emlékszem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 13:30:41

@vergyula: én azért azt mondanám - nem zsidóként - hogy érdemes lenne utánaolvasnod a metélés bizonyos egészségügyi vonatkozásainak, nagyon látszik a részletek nem ismerése.
Cseles az azték dolog, hát, ilyekor jönne be az a bizonyos tisztesség, amiről folyamatosan szó lenne. Na meg az a hülye avítt molyszagú kereszténység azzal a tízparancsolattal. De meg is tudom fordítani a kérdést, nemrég írt egy dékás vadbarom, hogy a haladás érdekében adott esetben meg kell haladnunk a saját erkölcsi gátlásainkat, erre írtam azt, hogy a pártszolgálatnál meg az ávéhánál is ez volt a dzsobinterjú első kérdése, ki tudod-e szúrni az ellenség szemét a haladás érdekében.
Az, hogy én hülye internetes nickeket a saját nevem alatt elküldök oda, ahová valók, mélységeiben nem rendít meg, én úgymond többet "kockáztatok" ezzel. Ha meg azt hiszed, hogy egy hollandot a magyarok putyinpincsizésekor ik stuur niet naar hun waardelooze kloot, akkor persze tévedsz.
Amire nem emlékszel ez a "ki vagy te hogy ennyire jártas a tudományokban" poénkodás.

Tapi2021 2025.03.26. 13:38:35

@vergyula: "Olyat, hogy beteg dolog egy mumifikálódott kezet körbehordozni? Ez a véleményem. És nem megyek ki tüntetni a körmenet ellen ilyen táblával, de ha felmerül, akkor elmondom."

Én katolikusként sem vagyok oda azért, hogy emberek darabkáit hurcoljuk, kitesszük nézegetni..., stb.
Szóval megértem, amit a Szent Jobbról írsz.

Te meg azt értsd, hogy az a különbség, hogy mi a Szent Jobbal, egyéb körmeneteinkkel, nem intünk be másoknak!

Tapi2021 2025.03.26. 13:42:54

@vergyula: A körülmetélésnek volt értelme, amíg nem nagyon lehetett mosakodni. Nem pállott úgy be a szerszám, amiből akár betegség is lehetett.

Most jelként értelmezik.

gigabursch 2025.03.26. 13:49:06

@Tapi2021:
Ez nem mosakodás kérdése...
Sose volt az.

Csak a felszínes embereknek dobták be, hogy rágódjanak rajta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 13:49:08

@Tapi2021: nevezetesen pl. a nyolcvanas években az AIDS, márhogy épp ezért nem volt náluk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 13:57:55

@gigabursch: nem teljesen így van, szegény XVI. Lajos Stefan Zweig-féle eltorzított története a példa (tőle terjedtek el Mária Antónia szexuális problémáiról szóló baromságok).
Amikor Lajos és Antónia összeházasodtak, a házasság nem volt 100%-ig comme il faut (csúnyán mondva: meglepő módon a 14 éves gyerek nem dugta meg a 13 éves kislányt) és mire oda ért volna a dolog, addigra Lajos annyira duci lett, hogy technikailag meg kellett ejteni ezt a bevatkozást.
jegyzem, Lajost egy másodpercig sem érdekelte, hogy a felesége miket csinál emellett, az a korban teljesen elfogadott volt, a nagyapja, meg a dédapja is ezt csinálta. Lajost az érdekelte, hogy nyulakra meg egyéb kismarhákra lődözzön az erdőben.
Az, hogy közben ez mély, igaz szerelemmé, szeretetté változott, az undorító 1793-as évben derült kí szívfacsaró módon.

vergyula 2025.03.26. 14:19:22

@Deak Tamas: "én azért azt mondanám - nem zsidóként - hogy érdemes lenne utánaolvasnod a metélés bizonyos egészségügyi vonatkozásainak, nagyon látszik a részletek nem ismerése."
Az ókorban talán igaz volt.

A holland dumát nem értem.

vergyula 2025.03.26. 14:20:03

@Tapi2021: "Te meg azt értsd, hogy az a különbség, hogy mi a Szent Jobbal, egyéb körmeneteinkkel, nem intünk be másoknak!"
Már megértettem korábban is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 14:33:47

@vergyula: igaz az ma is, meg is válaszolták utána. A szerszám évezredek óta ugyanaz a szerszám.
DeepGL is your friend, holland duma ügyben.

vergyula 2025.03.26. 14:44:39

@Deak Tamas: "igaz az ma is, meg is válaszolták utána."
Szkeptikus vagyok.

"DeepGL is your friend, holland duma ügyben."
Vagy írhatnál magyarul.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása