magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Fegyverbe, fegyverbe!

Sokan aggódnak, hogy az európai baloldal háborús lázban él. Mint annak idején Hitler, háborút akarnak indítani a "barbár ferdeszemű" orosz népek ellen.

Szerintem meg nincs veszély. Az egész ülésezés és agyatlan halandzsázás egyetlen dolgot szolgál: arcmentést.

Eleve a Hülyeségre Hajlandók Koalíciója nem rendelkezik elegendő katonai erővel bármilyen komoly akcióhoz.

A jelenleg frontvonal az orosz és ukrán csapatok között nagyjából 950 km hosszú. Műszakilag jól felszerelt katonság esetében 1 km frontvonal védelmére kb. 150 katona szükséges. Azaz az egész frontvonalra 140 ezer ember kell. Ez a duplája a teljes brit hadsereg létszámának. De ha a 3 legnagyobb nyugat-európai hadsereget - francia, német, brit - nézzük, azok összlétszáma 520 ezer fő, ebbe mindent beleszámolva, a nem harcoló tagokat is, s nem-harcoló személyzet az összlétszám 60 %-a.

Ahhoz, hogy ez a 3 ország komolyan be tudjon avatkozni Ukrajnában, aktív hadseregének kb. kétharmadát Ukrajnába kellene irányítani, ez nyilvánvaló képtelenség.

A NATO-ban a 3 legnagyobb hadsereg az amerikai, a török, s a lengyel. S csak az amerikai lenne képes úgy fellépni Ukrajnában, hogy ezzel nem veszélyezteti fennmaradását máshol.

Az USA nem lép fel, pont innen a nyugati pánik. A lengyelek meg annyira azért nem őrültek meg, hogy ezt így magukra vállalják.

A legviccesebb tréfát persze Erdoğan török elnök űzte a Micron-Scholz-Starmer trióval. Nem vagyok Erdoğan nagy híve - bár mindenképpen ő a kisebb rossz az ellenzékéhez képest -, de ez csodás volt. Azt mondta: Törökország szívesen küld csapatokat Ukrajnába, de csak ha ezt támogatja mind az ukrán, mind az orosz kormányzat - ez vicces, mert ha az orosz vezetés is támogatja, akkor minek? A háborús lázban élő Micron-Scholz-Starmer trió éppenhogy Oroszország ellenében akar csapatokat küldeni oda.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr918826882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 08:30:04

A lengyelek sajnos teljesen meg vannak huzatva, nem is először.
"Lengyelországi utazásomra csak
1938 februárjában került sor, amikor Moscicki elnök vadászat-
ra hívott meg István fiammal együtt. Az elnök Krakóban foga-
dott; a Vavel várkastély udvarán a céhek színpompás díszme-
nete vonult el előttünk, s a város polgármestere a szíves látás
hagyományos jeleként kenyeret és sót nyújtott át. Este ünnepi
lakoma volt a várkastély gyönyörű termeiben, melyeket rend-
kívül sikerült módon modernizáltak és az elnök meleg és szí-
ves üdvözlő beszédet mondott. Vadászatunk két egész napon
át tartott Billovieza erdőségeiben, Európa legnagyobb vadász-
területén, melyben bőven tenyészik a nagyvad, vaddisznó, hi-
úz és farkas. Zsákmányunk várakozáson alul maradt; ezt annak
tulajdonították, hogy azon a télen jóformán semmi hó sem
esett, amire pedig emberemlékezet óta nem volt példa. Mind
vadásznapjainkon, mind az azokat követő varsói tartózkodá-
som során bőven került alkalmam arra, hogy bizalmas körben
elbeszélgessek az ország vezető személyiségeivel, így az elnö-
kön kiül Rydz-Smigly tábornaggyal, a hadsereg főparancsno-
kával, Beck ezredes külügyminiszterrel és Sossenkovski tá-
bornokkal. Tudták, hogy nemcsak hagyományos rokonszenv-
vel viseltetem Lengyelország iránt, hanem közös érdekeink
szolgálatára is törekszem. Ennélfogva nyíltan beszélhettem
velük, sőt a tengerre vezető folyosójuk kényes kérdését is szó-
bahozhattam. Felhívtam figyelmüket arra, hogy ha a folyosó
megteremtése és Danzig elszakítása a Német Birodalomtól
1919 óta állandó súrlódásra is ad alkalmat, a folytonosan erő-
södő, szomszédos kommunista Szovjetoroszországra tekintet-
tel Lengyelországnak mégis csak arra kellene törekednie, hogy
Németországgal tartós megértésre jusson. Megjegyzéseim ba-
ráti jellegét felismerték ugyan és azokat ennek megfelelően
fogadták, azonban azt válaszolták, hogy a Visztula Lengyelor-
szág életere, tehát annak torkolatáról és a tengerrel való kap-
csolatukról semmiképpen sem mondhatnak le.
„A Duna Magyarországnak is az életere, bár torkolata
nincs birtokunkban” –, mondottam. Utaltam a több századon
át tartó egyesülésre, amely Lengyelország és Litvánia között
191fennállott és hogy ennek felújítása kínálja a probléma szeren-
csés megoldását. Ez az érvem azonban nem hatott és az sem,
amikor rámutattam Németország folytonosan növekedő hatal-
mas katonai erejére. Ennek magyarázatául szolgált, amit nem
is titkoltak előttem, hogy Németországgal való háború esetén
győzelemre számítottak. Látogatásunk hagyományos és
őszinte barátságunk jegyében ért véget és a változatos esemé-
nyekben bővelkedő hét után szép emlékekkel tértem haza Bu-
dapestre. De magammal hoztam azt a nyugtalanító érzést is,
hogy kilátásaink rosszak a jövőre."

IdomitottFoka 2025.03.28. 08:30:44

Bár az EU részéről a hadsereg bevetésének emlegetése csak lázadás a felborult helyzet ellen, de tegyükfelhogy:
Nem próbálkoznának lövészárokharccal. Megpróbálnák átvenni a légtér ellenőrzését, és ha sikerül, akkor kibombáznák az oroszokat a beásott állásaikból. A gyalogsági tevékenységek maradnának az ukránoknak.

Boldeone2 2025.03.28. 08:39:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Tehát megtámadnák Oroszországot? Melyik ország merné ezt?"

- Ezt az oroszok tennék meg. Ha viszont így lesz, akkor le kell számolni velük végleg. Európa+ Ukrajna 500 millió ember, 12x nagyobb GDP, tehát bele tud állni egy küzdelembe. Fel kell pörgetni a hadipart, minél gyorsabban

Egy lépést sem szabad engedni Ukrajnában az orosznak. Nincs értelme

Boldeone2 2025.03.28. 08:44:14

Őszintén megmondom, SEMMILYEN tartós békealkura nem làtok esélyt. PUTYIN egy elmebeteg, tömegyilkos bűnöző, akinek esze ágában sincs békét kötni

Csak helyezkedik: mindig tolná egyre nyugatabbra a határokat és a mocskos szélsőjobboldali pártok hatalomra jutását Európában
Ezt látjuk mindenhol. Beavatkoznak a politikába

A "hajlandók" jól látják: Európának nem szabad megalkudni

Serény Vélemény 2025.03.28. 08:45:03

@IdomitottFoka: Ja, álmodik a nyomor. Az s400 max hatótávolsága 400 km. A nato nem merne olyan közel repülni, hogy kockáztassa a modern repülőit, ha viszont ezeket az s400-asokat elpusztítanák, akkor az oroszok nem kenyeret dobnának vissza, hanem valami súlyosabbat.

Boldeone2 2025.03.28. 08:45:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: De egy háborúban mindig az számít: a manpower és a gazdasági erő
Az összeurópa sokkal erősebb

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 08:46:03

@Boldeone2: az oroszok le vannak gatyásodva, a mosógépből veszik ki a csipeket a gyalásókhoz.
Te agyatlan barom katonaságot megvető szarvasmarha, te akarod pörgetni a hadiipart? Te ? Te aki polgári szolgálaton bohóckodtál a Dóczyban?

Boldeone2 2025.03.28. 08:48:16

@Serény Vélemény: Az oroszok, de senki más nem fog atomháborút indítani. Az irracionális. Egy totális háborúban nem nyerhet az orosz. Még Ukrajna is nagy falat neki, nagyon nagy

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 08:50:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Lengyelország sajnos merné és a mostani kormány bukásáig a csehek is mernék. Ott mondjuk most is nullázódik az esély, oltári nagy társadalmi feszültségek keletkeznek a héderező ukránok miatt.

Boldeone2 2025.03.28. 08:50:46

@Deak Tamas: A református gyakorlóban tanárként " szolgáltam" , de az nem jelenti, hogy nem támogatom Európa újrafelfegyverzését!

Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 08:56:32

@Boldeone2: neked egy kis Magyar Néphadsereg kellett volna, borjúval, kiképzéssel, őrmesterrel aki fogkefével felsikáltatta volna veled a körletet, húgyszagú szögesdrót alatti mászklálás, éleslövészet, kézigránátdobás.
A jellemed pozitívabban fejlődne, az biztos.

Serény Vélemény 2025.03.28. 08:58:33

@Boldeone2: "A "hajlandók" jól látják: Európának nem szabad megalkudni"

800 orosz katona mászott legalább 16 km -en keresztül öt darab, maximálisan 1.4 m átmérőjű gázcsövön az ukrán csapatok hátába, és az ő támadásuk okozta a "kurszki kiszögellés" összeomlását.

Most tartják európa legnagyobb hadgyakorlatát Magyarországon, amin ÖSSZESEN 900 db katona vesz részt.

A gidrán egy lövése 30-40 ezer forint.

A Lynx egy lövése 200-300 ezer forint.

A Leopard 2 egy lövése 1,5 millió forint.

A Pzh 2000 egy lövése 2-3 ezer euró.

Egy modern gépkarabély 800 ezer, és 1,2 millió forint körül van,

és akkor az optikai irányzékot még nem számoltuk bele, ami plusz több százezer forint, éjjellátó akár milliós tétel is lehet. A repeszálló és lövedékálló mellények több százezer forintnál kezdődnek. Egy tölténye 300-600 forint.

Szóval a kérdésem az, hogy egyébként észnél vagy?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 09:03:35

@Boldeone2: álljanak ha akarnak. Én fogadnám őket a magyar-lengyel határnál ahogy ősnagybátyám O'sváth László tette 1939-ben, de most nincs magyar-lengyel határ.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 09:08:23

@Serény Vélemény: érdekes dolog ez amúgy. Zimándi Pius írja elhűlve 1944-es naplójában, hogy valami vasmunkás azt mondta neki, hogy ő azt akarja hogy minél tovább tartson a háború mert amióta a repülőgépgyárban melós, ezer pengőt keres, előtte meg háromszázat.

MEDVE1978 2025.03.28. 09:45:24

@IdomitottFoka:

Ne tegyük fel. Ez egy teljesen illogikus gondolkodás, mert ha:

1. Igaza van a szent háború támogatóinak és Putyin egy háborús mániás, beszámíthatatlan őrült, akkor majd kezdeni akar valamit a nukleáris arzenáljával is. Persze nem feltétlenül kell csak ehhez folyamodni, az oroszoknak még vannak mindenféle kis cukorkái, a vegyi fegyverektől a biológiai fegyverekig.
2. Hiába kicsi az orosz GDP a hadianyag ellátásuk (kínai, indiai, iráni, észak-koreai szállítók és alapjában mindenki - mondjuk Dél-Amerika, India stb., aki szarik ebbe a háborúba) és gyártásuk sokkal jobb, mint az európai, egyszerűen a három év háborús gazdálkodásnak köszönhetően.

Még konvencionális értelemben is ez úgy nézne ki, hogy mondjuk az első nyugati csapás még hatásos lenne, de utána lenne ellencsapás és a hajlandók teljes területe már szabad préda onnantól. Aztán kérdéses, hogy a háborút így is fél szívvel támogató nyugati társadalmak mit szólnának, amikor az első rakéták, drónok becsapódnának hozzájuk. Illetve mivel Trump pont az ellenkező irányba megy, ez simán okozhatná a NATO szétszakadását, azzal, hogy az amerikaiak beintenének, hogy akkor basszatok egyedül.

Szóval európai részről ez az önszopatás kiemelkedő példája lenne.

MEDVE1978 2025.03.28. 09:52:55

@Boldeone2:

Álljanak is bele a lengyelek. Ebben az egész szarviharban ez lehetne a legjobb output: Európa visszaépíti a katonai kapacitásait bizonyos mértékig, Ukrajnában meg tűzszünet.

Bár jó lenne, de a támadásra képes hadsereg újra kiépítését szinte esélytelennek tartom, pedig szükség lenne rá. Bármikor történhet ugyanis a közelben olyan dolog, ami miatt be kell vetni. Ilyen helyzet állhatna elő pl: Egyiptomban, Marokkóban vagy a Vörös-Tenger partján bárhol. A jemeni tevepásztor bohócokat is Trumpnak kellett kibombáznia, Európának már ehhez sem volt elég ereje.

Serény Vélemény 2025.03.28. 10:04:50

@MEDVE1978: "nyugati társadalmak mit szólnának, amikor az első rakéták, drónok becsapódnának hozzájuk."

Á, dehogy! Mit szólnának ahhoz, ha egyik napról a másikra jegyre adnák a wc-papírt?
(miből is van a wc papír?)
Meg mindenféle élelmiszert, a benzint, a gázolajat, az elektromos áramot, (az acél olvasztáshoz, - ami meg nélkülözhetetlen a háborúsdihoz - vagy baromi sok szén, vagy baromi sok áram kell),
vagy mit szólnának ahhoz, ha kötelenzék őket heti egy nap háborús műszakra, mondjuk kötszer csomagolásra, vagy lőszer tárazásra, vagy bunkerépítésben való részvételre, vagy árokásásra?

És akkor még nem lőttek egyet sem.

Mit szólna a muszlim lakosságuk, ha egyik napról a másikra felére csökkentenék a szociális juttatásokat? (mert kell apénz töltényre)

Serény Vélemény 2025.03.28. 10:06:08

@Deak Tamas: Jahát repülőgépgyárban nélkülözhetetlen szakmunkásként nem kellett félnie a sas behívótól...

IdomitottFoka 2025.03.28. 10:16:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mintha odaírtam volna a kommentembe h az eu csak lázadozik a felborult helyzet miatt. Vagyis több mint 99% h nem fognak semmilyen hadműveletet tenni.

@Serény Vélemény: ettől még teoretikusan sem fognak lövészárok háborús stratégiát követni. És azt sem írtam h feltétlenül sikerülne nekik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 10:33:13

@MEDVE1978: a nyugati társadalmakba semmilyen orosz drón nem fog becsapódni. Ukrán drón Mátészalkára meg Nyíregyre inkább.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 10:34:28

@Serény Vélemény: amúgy az illető, Zimándi leírása szerint, még csak az sem volt, sima futószalagos.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 10:35:50

@Serény Vélemény: az valami olyat szólna feltehetőleg, hogy utána szükség lesz a háborús műszak vállalása, nem kényszer.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 10:38:14

@MEDVE1978: bevethető még majd az európai értékek védelmében is, ha épp nem tetsző kormány van a közelben. Hiszen a jogállamisági kötelezettségeket sem használják politikai célokra egyáltalán, ahogy anno a lengyel meg a magyar aggályokban szerepelt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.28. 10:40:45

@IdomitottFoka:

Így van. Csak hőbörögnek az euroatlantisták, merszük nincs. Kicsit hangosabban rájuk kell szólni, s hazaszaladnak a homokbárjaikba zokogni.

Gery87 2025.03.28. 10:50:37

@MEDVE1978:

Amerika volt az ami 45 után kvázi félgyarmataiként kezelte az európai országokat (Németország szerintem még ma is az) és erős nyomás helyezett rájuk hogy építsék le gyarmatbirodalmaikat, Németország pedig ne fegyverkezzen túl...

És az erős, egységes EU-ban sem érdekeltek.

Elég cinikus most Európát azzal vádolni hogy "nem képes megvédeni magát és megosztott".
70 évig valahogy senkit nem zavart ez Washingtonban.

IdomitottFoka 2025.03.28. 10:56:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "s hazaszaladnak a homokbárjaikba zokogni."

Nem nagyon értem minek ilyen irreleváns gyermeteg kreténségeket behozni, de legyen ahogy akarod:
Onnan a papok már kiszorították őket.

_Neville 2025.03.28. 11:38:19

@Boldeone2: " 12x nagyobb GDP, tehát bele tud állni egy küzdelembe"
Ez tök jó, de majd eurós kötegekkel bombázzák le Moszkvát? Csak mert egyelőre az európai katonai kapacitások a béka segge alatt vannak.
Azt meg már ne is firtassuk, hogy pont ebben a nagy harci kedvben lévők közben azért fikázzák a magyar kormányt, mert növeli a kapacitásokat. A következetesség sosem volt erősségük.

Boldeone2 2025.03.28. 11:45:13

@_Neville: Ez tök jó, de majd eurós kötegekkel bombázzák le Moszkvát"

- A védelem a cél, Európa katonai kapacitásanak felfuttatása. Ezt simán meg tudja tenni a kontinens:
www.economist.com/europe/2025/03/20/europes-armsmakers-have-ramped-up-capacity

Óriási befektetések lesznek

Boldeone2 2025.03.28. 11:49:46

@_Neville: Egy időre az ukránok semlegesítették őket, az orosz költségvetés kb 30-40%- a védelemre megy. Ez hosszú távon nem tartható.

Ez az orosz hadsereg nem erős, most éppen pokrovszknál visszafoglatak az ukránok és Toretsznél is

3 éve nem tudnak döntő eredményt felmutatni. Az idióta Trump a probléma.

Boldeone2 2025.03.28. 11:55:20

@MEDVE1978: Egy új, bivalyerős német hadseregre lenne szükség, mint a Wehrmacht volt. A hadipar felpörgetése nagyban segítené az európai ipart

Örülök, hogy a németek végre belátták: a pénz- schumtzig politika káros Európának és Németországnak

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 12:16:36

A - sajna már privát - varsói magyarok csoportban:

"Felmerült bennem a kérdés, magyarként hogyan segíthetek a lengyeleknek, ha beütne a baj és támadás érné az országot, ahol én is élek. Utánanéztem és most megosztom veletek, amit megtudtam.
Ha magyar vagy, és fontos neked Lengyelország sorsa (pláne, ha itt élsz, dolgozol vagy egyszerűen szereted ezt az országot), rengeteg módon tudsz segíteni – akkor is, ha már nem vagy 20 éves, vagy sosem fogtál fegyvert.
Íme néhány valós lehetőség, hogyan állhatsz a lengyelek mellé, ha szükség lenne rá:
1. Tolmácsként / nyelvi segítőként
Beszélsz magyarul, lengyelül, esetleg angolul is? Aranyat érsz!
Szervezetek, mint a Lengyel Vöröskereszt, Caritas Polska vagy a Fundacja Ocalenie gyakran keresnek önkéntes tolmácsokat, akik segítenek menekülteknek eligazodni, papírokat kitölteni, kommunikálni a hatóságokkal.
2. Logisztika, segítség a háttérben
Tudsz szervezni, pakolni, embereket irányítani? Vagy szimplán józan fejjel tudsz segíteni káoszban is? Akkor a logisztika, raktározás, élelmiszerosztás, adminisztráció világa rád vár.
3. Civil védelem / krízishelyzeti önkéntesség
Lengyelországban léteznek civil védelmi rendszerek, ahol akár külföldi tartózkodási engedéllyel rendelkező személyek is besegíthetnek.
Ez lehet elsősegély, menekültszállás kialakítása, vagy technikai segítség, ha például értesz IT-hoz, építéshez, szereléshez.
4. Orvosi / pszichológiai / szociális háttérrel? Még jobb!
Ha bármilyen egészségügyi vagy szociális területen dolgoztál – ápolóként, mentősként, tanárként, pszichológusként – értékes ember leszel bármelyik szervezet számára.
És ha mégis fegyverrel szeretnél segíteni?
A lengyel hadsereg alapvetően lengyel állampolgárokat vesz fel, de 55 éves korig, tartózkodási engedéllyel, megfelelő nyelvtudással önkéntes katonai szolgálatra is jelentkezhetsz (pl. WOT – Wojska Obrony Terytorialnej).
De ne feledd: a segítés nem csak a harctéren történik!
Fontos:
– Háborús helyzetben nem-lengyel állampolgárok önkéntes alapon vehetnek részt, de mozgósítás vagy kötelező behívás csak lengyel állampolgárokra vonatkozik.
- Ha nem tartózkodsz jogszerűen Lengyelországban (pl. turista vagy), akkor hivatalosan nem tudsz szolgálatot vállalni, csak önkéntesként segíthetsz civil szervezeteknél.
- Ha van jogcímed (pl. tartózkodási engedély Lengyelországban), beszéled a nyelvet, és megfelelsz orvosilag, akkor elméletben jelentkezhetsz a lengyel önkéntes területvédelmi szolgálatra (WOT).
- Nem garantált, hogy elfogadnak – szigorú orvosi alkalmassági vizsgálat és egységszintű döntés vár rád.
- A magyar jog nem tiltja, hogy magyar állampolgár más ország hadseregében szolgáljon, amennyiben az nem sérti Magyarország érdekeit, és az adott ország törvényei szerint történik."

Elmekórtan. Mint a wehrmachozó barom feljebb.

IdomitottFoka 2025.03.28. 13:09:32

@Boldeone2: Milyen jó volt mindenkinek amikor a wehrmacht bivalyerős volt!

Valaha a teutonok, japánok übermilitáns agresszív bagázs voltak. Miután abbahagyták, megcsinálták a legjobb kocsikat és szórakoztató elektronikákat, ez egy élhetőbb útnak tűnik...

Boldeone2 2025.03.28. 13:26:55

@IdomitottFoka: Amíg Oroszország fenyeget, addig kell az ellenpólus. Pénze a németeknek van jelentős katonai potenciált kiépíteni
Ha az USA költhet sokat fegyferkezésre, akkor az EU miért ne? Nyilván nem így tervezte 20 éve senki..

Tapi2021 2025.03.28. 14:41:40

"z vicces, mert ha az orosz vezetés is támogatja, akkor minek?"

Volt, hogy békefenntartókról deriláltak.
Mert ugye ha csak úgy simán béke lenne és visszatérne a normális rend, mint 2022-előtt volt, az nagyon rossz lenne.
Nekik. Miután beleöltek ennyi pénzt, megölettek ennyi ukránt és oroszt!!!!....

Tapi2021 2025.03.28. 14:52:20

@Serény Vélemény: "Szóval a kérdésem az, hogy egyébként észnél vagy? "

Még, hogy ő. De Európa regnáló vezetőnek többsége?????

Úgy undorodnak a békétől, mint a tűztől. NAPONTA tolják a háborús, háborúra FELKÉSZÍTŐ propagandát!!!

Tapi2021 2025.03.28. 14:53:47

@Serény Vélemény: A hasonlóan háborús pszichózisba került EP képviselők többsége meg MEGSZAVAZZA! ReArm...

Tapi2021 2025.03.28. 14:56:59

@Deak Tamas: A háború a legjobb üzlet! Azoknak, akik NEM mennek a frontra megdögleni!!! És még pénzük is van belefektetni.

Tapi2021 2025.03.28. 15:13:35

@Serény Vélemény: @MEDVE1978: "vagy mit szólnának ahhoz, ha kötelenzék őket heti egy nap háborús műszakra, mondjuk kötszer csomagolásra, vagy lőszer tárazásra, vagy bunkerépítésben való részvételre, vagy árokásásra?"

Szerintetek miért megy évek óta a háborús uszítás, félelemkeltés, orosz invázióval fenyegetés..., ha nem azért, hogy az emberek végül ELFOGADJÁK, hogy háborúzni KELL és ezért minden szart be KELL vállalni?!!! Mert "hazafias kötelesség"!

A nagyobb háború pszichikai ELŐKÉSZÍTÉSE folyik!

Egyébként pontosan így és ez ment mindig, amikor a sisakok után lőszert kezdtek küldeni, majd tankot, majd repülőket, majd rakétákat!!! Egyre eszkalálva, súlyosabbá téve a háborút!
Előtte alaposan „gleichschaltolták" Európa népeit!!!!

Tapi2021 2025.03.28. 15:22:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az a gond, hogy a legtöbb háborús uszító európai vezető erre tette fel az egész politikai karrierjét, hitelességét!!! Mert bekapták Bidé farkát és azt hitték, ő marad...
Közben betolták a MI PÉNZÜNKET milliárd számra egy EU-n KÍVÜLI háborús kalandba, és MEGÖLETTEK több százezer embert, rommá lövettek egy egész országot!!!!!

És ezért FELELŐSEK!!! Csak nem akarják, hogy felelősségre is legyenek vonva. Tehát most már tolják tovább a háborús irányba Európát! Hiszen igazolniuk kell magukat, az eddigi döntéseiket.
És ennek árát velünk fizettetnék!!!

Tapi2021 2025.03.28. 15:26:48

@Boldeone2: "Óriási befektetések lesznek "

És most örülnünk kéne, hogy egy sok évtizedes leszerelési, megbékélési folyamatot FELRÚGVA, újra gyilkolásra költjük a pénzt, az élet szolgálata - iskolák, kórházak, művészet....stb.- HELYETT? :-(

Aki ebben bűnös, mind akasztófát érdemel!!!

vergyula 2025.03.28. 15:26:49

@Tapi2021: "Mert ugye ha csak úgy simán béke lenne és visszatérne a normális rend, mint 2022-előtt volt, az nagyon rossz lenne."
Erre mennyi az esély?

vergyula 2025.03.28. 15:28:59

@Tapi2021: "újra gyilkolásra költjük a pénzt, az élet szolgálata - iskolák, kórházak, művészet"
Most esett le, miért rohad az oktatás meg az EÜ.

Tapi2021 2025.03.28. 15:31:29

@Deak Tamas: Én MÁR nem bánnám, ha egyes agyamentek lejátszanák az oroszokkal, csak minket ne vinnének bele magukkal!!!
Jó páran megérdemelnék már a háborút. Főleg, ha ennyire szomjúhozzák. :-(

Tapi2021 2025.03.28. 15:36:48

@vergyula: Így, hogy a vezetés a választások után is maradt a háborús uszítóknál, igen kevés.

Ezért írtam az előbb, hogy most már kapja mindenki, amire vágyik! Csak mi ne sodródjunk bele.

Tapi2021 2025.03.28. 15:39:35

@vergyula: Nem vicces. Várd ki, ha 1. átcsoportosítják a pénzeket Európában fegyverkezésre (ReArm), 2. áttolják Ukrajnába, pláne, ha tag lenne, 3. ha sikerül a törekvés és tényleg nagyobb háború lesz.

Boldeone2 2025.03.28. 15:50:13

@Tapi2021: a MI PÉNZÜNKET milliárd számra egy EU-n KÍVÜLI háborús kalandba, és MEGÖLETTEK több százezer embert, rommá lövettek egy egész országot!!!!!
És ezért FELELŐSEK!!!""

- Ostoba, orosz propagandát nyomsz! Senki nem öletett meg senkit, KIZÁRÓLAG Putyin!

Kizárólag Putyin a felelős!

Boldeone2 2025.03.28. 15:53:13

@Tapi2021: És most örülnünk kéne, hogy egy sok évtizedes leszerelési, megbékélési folyamatot FELRÚGVA, újra gyilkolásra költjük a pénzt, az élet szolgálata - iskolák, kórházak, művészet....stb.- HELYETT? :-("

- Erről már lehet szó, Putler háborúja, és Európa folyamatos fenyegetése közepette!

Meg kell állítani, a gyilkos diktátort! Európa felfegyverzése nem elkerülhető!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 15:56:29

@Tapi2021: elnézve a portugál tévé reggeli összefoglalóját, csak úgy pezsgett az egészséges szerelmi kémia Urszula, Vologydimir és Emanuelle között.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 15:57:47

@Boldeone2: bevezetünk majd ingatlanadót azokra, akik egynél több lakást adnak ki, illetve az egészségügyi szolgáltatást végzőknek is külön hozzá kell majd járulni a kasszához.

Tapi2021 2025.03.28. 16:05:29

@Boldeone2: Az is felelős, aki a verekedőket biztatja és az egyiknek fegyvereket is ad, hogy még jobban és tovább verekedjen!
Miközben LE IS ÁLLÍTHATTA volna őket!

És pontosan ez történik.

Tapi2021 2025.03.28. 16:10:16

@Boldeone2: "
bűnrészes főnév (jogtudomány)
Az a személy, aki mint felbujtó, társ v. mint bűnsegéd szándékosan közreműködik büntetendő cselekmény elkövetésében."

"Részes

Az elkövetői körbe tartoznak a részesek, amelyen belül a törvény megkülönbözteti a felbujtót és a bűnsegédet. A részesek jellemzője, hogy törvényi tényállást nem valósíthatnak meg, tehát tevékenyen nem vesznek részt a bűncselekmény elkövetésében.

Ugyanakkor a törvény szerint a részesekre – legyen az felbujtó vagy bűnsegéd – a tettesekre megállapított büntetési tételt kell alkalmazni. A felbujtó magatartása súlyosabb megítélés alá esik, mint a bűnsegéd magatartása, adott esetben a bűnsegédnél a törvény a büntetés jelentősebb enyhítésére is lehetőséget biztosít.
Felbujtó

A felbujtó magatartása súlyosabb megítélés alá esik, mint a bűnsegéd magatartása, adott esetben a bűnsegédnél a törvény a büntetés jelentősebb enyhítésére is lehetőséget biztosít. Felbujtó az, aki mást bűncselekmény elkövetésére szándékosan rábír. Az elkövetési magatartás teljesen változó lehet, a feltétel azonban az, hogy az elkövető esetében szándékkiváltó hatást érjen el."...

A bűncselekmény szót cseréld háborúra! Ami amúgy is egy bűncselekmény.

élveteg 2025.03.28. 16:13:10

Na látom Bolden megint megkezdte a "drang nach osten-t " Még mielőtt valaki elhinné a marhaságait a 12 szer nagyobb gdp-ről meg a többiről Háborúhoz nyersanyag meg energia kell ami európának nincs az oroszoknak ellenben mindkettő krlátlanul rendelkezésre áll Aztán ha GDP Európa GDP-jének a 90 százalékát ha jól tudom a szolgáltató szektor adja A Kebabosokat a Welness meg a konferenciaturizmust meg a fitnesstermeket nem lehet átalakítani hadiüzemekké Az oroszoknak megmaradt az iparuk amivel pillanatok alatt felpörgették a hadiiparukat Aztán az emberanyag

www.tip-berlin.de/berlin-besucher/sehenswuerdigkeiten/brandenburger-tor-infos/

Nézzék meg a képet Ezt az emberanyagot egy század orosz pusztakézzel darálná széjjel egy óra alatt Boldennek nem tünt fel hogy a tényleg brutál erős Wermchtot a harca felkésztett emberanyagával is Moszkva elővárosától Berlinig kergették Tegnap ovastam hogy egy felmérés szerint a német fiatalok 17 százaléka támogatná a sorkatonaság bevezetését Tehát a békeidőben a katonaságot De egyébként mindegy ám ezekből a háborús marhaságokból úgysem lesz semmi

Boldeone2 2025.03.28. 16:19:18

@élveteg: Na látom Bolden megint megkezdte a "drang nach osten-t " Még mielőtt valaki elhinné a marhaságait a 12 szer nagyobb gdp-ről meg a többiről Háborúhoz nyersanyag meg energia kell ami európának nincs az oroszoknak ellenben mindkettő krlátlanul rendelkezésre áll Aztán ha GDP Európa GDP-jének a 90 százalékát ha jól tudom a szolgáltató szektor adja"

- Baromságokat beszélsz! Az EU GDP 23% - át adja az ipar, Oroszország esetében meg 26, azaz arányaiban nincs nagy különbség
Az EU 10 x nagyobb kibocsátásra képes, a fegyverek egyreszt megvásárolhatók a világpiacról, másrészt a fémek, az energia is

Boldeone2 2025.03.28. 16:21:14

@élveteg: Ne az orosz propagandát nyomod! 1 millió orosz fiatal már lelépett, a fiatalok nem sokban különböznek a németteől, sok az alkoholista drogos

Boldeone2 2025.03.28. 16:24:48

@Tapi2021: elkövetői körbe tartoznak a részesek, amelyen belül a törvény megkülönbözteti a felbujtót és a bűnsegédet. A részesek jellemzője, hogy törvényi tényállást nem valósíthatnak meg, tehát tevékenyen nem vesznek részt a bűncselekmény elkövetésében."

- Te nagyon hülye! Ukrajna ÁLDOZAT a passzív fél, így bűnsegéd sem lehet a támogató ország! Putyin a bűnöző! Egyetlen segítő ország, az áldozat segítői közül nem bűnös, sőt, erkölcsileg igazolható

Észak- Korea, na az a bűnsegéd

Boldeone2 2025.03.28. 16:26:09

@Tapi2021: A nemzetközi jog szerint, ha már jogászkodsz , Ukrajnának 100%- ban igaza van

Tapi2021 2025.03.28. 17:18:49

@Boldeone2: A bűnrészes, bűnsegéd az EU!

Ukrajna meg úgy lett áldozat, hogy azzá tette magát! Szánt szándékkal, mint a kis hülyegyerek a játszótéren, aki mögött ott volt a kigyúrt bátyja. Csak aztán a bátyus lelépett...

Rendkívül egyszerűen elkerülhették volna az orosz beavatkozást.
Az EU-nak meg nem háborús segéderőként, felbujtóként, uszítóként kellett volna értelmeznie magát, hanem azonnal BÉKETEREMTŐKÉNT! Mert csak az lett volna Európa ÉRDEKE!

Csak, hát ha barmokat engednek kormányozni... Meg küldenek az EP-be... Abból ez lesz.

Tapi2021 2025.03.28. 17:19:58

@Boldeone2: A provokatőrnek nincsen igaza.

Tapi2021 2025.03.28. 17:24:15

@Boldeone2: "Az EU 10 x nagyobb kibocsátásra képes, a fegyverek egyreszt megvásárolhatók a világpiacról, másrészt a fémek, az energia is "

De miért erre basszuk el a pénzünket? Amikor vehetnénk belőle banánt, mangót, gyógyszert, technológiákat...vagy bármit, ami HASZNOS.
Költhetnénk pl. környezetvédelemre, a klímaváltozás menedzselésére...!!!!

Tapi2021 2025.03.28. 17:25:05

Greta hol vagy most?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.28. 18:27:45

@Tapi2021: valami palesztinos kézragasztásban az utca közepén, de az is lehet, hogy mivel asszem betöltötte a 18-at, valamilyen gyógyintézetben.

élveteg 2025.03.28. 18:37:14

@Tapi2021:

"De miért erre basszuk el a pénzünket?" Itt a válasz :

www.youtube.com/watch?v=5jRobL4xbWg

Ennek a háborúnak a nyujtása is ezért van Ha lesz valami is az európai fegyverkezésből az is csak adósságból lehet

Tapi2021 2025.03.28. 19:22:44

" A német hírszerzés szerint Vlagyimir Putyin nagyszabású háborúra készül a NATO ellen

Oroszország a Nyugattal fenntartott kapcsolatokat rendszerszintű konfliktusnak tekinti, és nagy háborúra készül a NATO ellen – írja a Bild.

A jelentés szerint a Kreml kész arra, hogy céljai elérése érdekében kemény eszközökhöz nyúljon, és az évtized végére teljesen felkészül a „nagyszabású hagyományos háborúra”. - hazudta (a román mintát követő) német hírszerzés.

Tapi2021 2025.03.28. 19:28:27

@élveteg: Igen, ezt a filmet én is szoktam idézni. Pontosan így van!

Őrület, amit felelőtlen európai vezetők csinálnak velünk.
Még nagyobb, hogy újra és újra megválasztják ezeket. Tehát az emberek egy nagy része ugyanolyan őrült.

Vagy túl sok nekik nyolcvan év béke. Már nem bírják.

Billy Hill 2025.03.29. 22:08:35

@élveteg: Ráadásul azért is cseszhetjük a GDP-s fölényt, mert igaz, hogy van két atomhatalom a nyugati oldalon (már ha az USA egy időre kiszáll a buliból), de ha jól tudom, nincs olyan ICBM a birtokukban, amivel messziről célba lehet juttatni a csomagot.

A francia rakétáknak sikerült utána olvasnom, ott szárazföldi indítású már nincs is hadrendben, csak tengeralattjáróról lehet küldeni. Meg persze lehetne próbálkozni berepüléssel-bombázással is. De mindkettőt egy jó felderítés időben előrejelez.

Szóval ha az angol arzenálban nincs valami faszás célbajuttató rakéta, akkor hiába vannak uniós/nyugat-európai atomfegyverek, azok az oroszokat nem rettentik el.

Ez olyan, hogy nekünk van szép házunk, gondozott kertünk, menő kocsink és úgy általában sok pénzünk - a gettólakó csórónak meg van pisztolya, amivel fejbe lő minket. Köszi...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása