magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Egyház

Csúnya, haszontalan egyház! Miért nem haladsz a korral? Miért akarod értékeidet a fiatalokra kényszeríteni? Fújj, fújj, fújj!

A Soros-blogbirodalom részeként működő 444 vicces anyagot produkált:

Az ilyeneken mindig meglepődöm.

Pedig olyan egyszerű ez: ha elmegyek a bélyeggyűjtő klubba, nem kérdezem meg, miért nem horgásznak, s nem várom el, hogy ne foglalkozzanak bélyegekkel.

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9618837056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 19:54:03

@Wildhunt: Bírnyák? Nekem raktár van, határoz? Hol a határ, de ezt ids dúrgerni, bulslhit frazeológia, nem kínoz, bullshit z-s verb, inkább marter, dúrajt, dúrvat. De én racionalista vagyem, raktárem és raktám van, vagyis hova kell valakit maraterni? Stak utána, attól, hogy a rakta líneáris, racionális, nem emprisita, vagyis ha szillogizmusok rekkint úgy vna, úgy úgy van, és arra kell a maraterés.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 19:56:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem téves, dühöba az, a tév olvad, de inkább raktagalosza. Nem bírnáyk, hanem raktár, ízu ítél hangot nem rakem, halandzsa szar. Regyni, racionálisan beszélni vagy antorakni racionálisan. Ez az ősmagyar, a Sklavenaufstand után stak egy halandzsa csimpánzszar van.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 20:00:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az óvszer egy bullshit hang, a népszerű is.

Parázna? Az hogy a faszem? erről írtem a blogemon, hogy most szláv-kretény vagy inkább indogemrán peresna, vagyis Schuld? Az indogermán peresna volna ősi, ősi szokásrakta részje, mondjuk, ha egy nő nem szűz, swéas, suos más, úgy persnája van, van Schuldja, hogy lotyóvá váljon és egy strici bírja, de ausser Landes. a szláv etimológia keresztény-libernyák-marxista,de inkább dúrgerni.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 20:03:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát ma vannak stak boszorkányok! A pogányság itt maradjon ki a játéktól, nemv yem kretény, pogány, vékat wiccat és egyebet akceptálem, talán a boszorkány is egy keresztény hang, de pogány vagyem, ősmagyar, de vanjunk egyek, hogy a boszorkány hangot úgy rakjuk: nem áll mundusnál, leszbikus, lotyó.

Gery1987 2025.04.11. 20:07:13

@Wildhunt:

A pedokat a buzikkal a fidesz mossa össze, meg tű.
Én annyit mondtam vannak fidesz közeli pedok akiket a fidesz kimosdat, kimenekit...

Ezek tények, erről szólt az elnöki botrány is meg a kamera ügy.

Az államszocializmus ők kirakatpereit sose mentegettem.
Főleg hogy velük szemben is állok.

Gery1987 2025.04.11. 20:09:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az óvszer lehetővé teszi a szexet a teherbe ejtés kockázatának minimálisra csökkentésével.

A többi a te hulyeseged. Amit meghaladott a világ.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 20:17:18

@Gery1987: Nem óvszer, bulslhit hang, nem teher magyarul bírda, stukkent, nem csökkent, erda, nem vilgág.

Hogyne! A libcsiknél folyton meg van haladva, ettől se megy nekik az argumentáció! Totál keresztény vagy! Az argumentációd folyton ilyen biblikus, stak ennyit mondasz, nem többet(persze keresztény vagy, de ha folyton ezt mekeged, úgy nem van beszélni arról, hogy ez vagy hogyan is keresztény,és itt és ott te is az vagy, stak olyan pógárisan, hogy az Aufklarung részint nem volt más, ahogy a kreténység pógárosításja, Nietzsche után is).

De egal! Az embereknél az olyat agyonütik akinél kotont lelnek, de olyat is, akinél vibrátort, zokat is agyon kell ütni.

Wildhunt 2025.04.11. 21:12:50

@Gery1987: hazudsz, csúsztatsz, maszatolsz.

IdomitottFoka 2025.04.11. 21:18:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Akkori közfelfogás szerint a boszorkányság súlyos bűncselekmény volt, s ezért fellépett ellen a hatalom."

Felesleges a világi hatalomra mutogatni, a bűnösséget az egyház állapította meg, tudva h mi lesz a büntetés. Naon keresztényien hangzik emberek ezreinek borzalmas megölését relativizálgatni.

Mellesleg zsidónak lenni is bcs volt, el is gázosították őket.

Igazából bűncselekmény egyik se volt, csak nettó gyilkosság, rendkívüli kegyetlenséggel.

"Nem jó az óvszer, hidd el."

Nem is neked találták ki. Mondjuk nekik magyarázd meg
www.statista.com/statistics/1419030/hiv-aids-deaths-africa-by-region-and-gender/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:39:51

@IdomitottFoka:

Nem volt bcs, nem gázosították el a zsidókat. Eleve ilyen gáz nem is létezett a XIX. sz. vége előtt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:41:45

@IdomitottFoka:

Nyilván szakértők mondták meg ki boszorkány vagy eretnek, ezek egyházi emberek voltak.

S a legritkább esetben kaptak halálbüntetést. A leggyakoribb büntetés az volt, hogy vallja be tévedését, böjtöljön, mondjuk el imákat többször.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:43:02

@IdomitottFoka:

" keresztényien hangzik emberek ezreinek borzalmas megölését relativizálgatni"

A bűnösöket megbüntetik. Ma is van büntetőjog, börtön, sok helyen halálbüntteés is.

Azt mondod, hogy a kereszténység ellentétes a büntetőjog alkalmazásával?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:44:52

@Gery1987:

A valódi megoldás a korlátlan szexeléstől való tartózkodás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:45:39

@Gery1987:

Nézz műsorokat, pl. tv-jósok, más hirdetések. Csak ma ez nem bűncselekmény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:47:02

@Gery1987:

"fidesz közeli pedok"

Ilyenek valójában nincsenek. S ha lennének is, nincs több, mint máshol.

A kimenekítés pedig egy hamis narratíva, Kaleta NEM lett kimenekítve, de ezt már elmagyaráztam többször.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 08:06:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: He a Jochot, az igát alkoholizálják? He? De egy halandzsa, csimpánz mekegés ez!

De he? A modern a kereszténységtől ered, attól, hogy a modern az posztpogány, vagyis a butaká is kretény. A butaká és egyéb szar halandzsák a pogányoknakl anta vannak.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 08:12:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Bűncselekmény? Az hogy a faszem? Csalnak, stelnek? He? Jó hogy, ttól, hogy olyan bullshitek stak keresztényséág óta is annak, attól, hogy östlich eredetűek vagy ájróperek, de azoknak egy részje is östlich, vagyis anaról te beszélsz nem magyar, nem pogány, a magyaroknál a kreténységgel egyidős, úgyhogy libcsizmuskont akasztani kellene őket, attól, hogy libcsizmus, burzsuj, olyan Wunschdenken. Az olyannal nekem nem a bajem, hogy van jövőlátás vagy egyéb, hanem az, hogy az Wunschdenken, libcsizmus, ismerni vágyni az Wunschdenken, libcsizmus, de nem a jövőlátókat kell akasztani, hanem azokat, akik látni vágynák.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 08:17:16

@IdomitottFoka: A köz hangot dúrgerni, jevevényhang, de inkább stak keresztényi felfogás volt, attól, hogy igenstak volna, hogy a boszorkány hang is keresztény, vagyis a hangokat így kell klasszifikálni, hogy keresztény-libcsi vagy nem, vagy sklavenaufstandi vagy nem. Ez a flefogás fentről vakerolt felfogás volt, attól, hogy a boszorkány is keresztény hang.

Tapi2021 2025.04.12. 10:40:35

@vergyula: Csak herpeszt ne kapj! :-)

Tapi2021 2025.04.12. 10:43:47

@vergyula: "Óvszerrel az abortusz, mint folyomány, elég valószínűtlen. Ha nincs óvszer, akkor ezek kimaradtak: túlszaporulat, éhező gyerekek, nemi betegségek. "

A biztonság ezzel sem 100%-os. És a szabados szex önmaga is probléma keresztény szempontból.
Nyilván a bűnökben is vannak fokozatok, tehát az óvszeres szex házasságon kívül jobb, mint az abortusz. Ez igaz.

Tapi2021 2025.04.12. 10:48:07

@vergyula: "Ők az igazi idealisták, akik szerint ha nincs óvszer, (élvezetvezérelt) szex sem lesz. "

Persze, a kereszténység alapvetően ideára épül, arra, hogy a Krisztus tanítása szerinti élet megvalósítható.

Ha csak házasságon belül van szex, az sok káros következményt eleve kizár. De az élvezetet például nem. Nem tilos élvezni a szexet, a házasságban.

vergyula 2025.04.12. 10:50:09

@Tapi2021: "A biztonság ezzel sem 100%-os."
De bőven 90% feletti.
Mi a helyzet az óvszeres szexszel házasságon belül?

Tapi2021 2025.04.12. 11:00:17

@vergyula: Mint már írtam, a katolikus egyház elveti, mert úgy vélik, ez szembemegy azzal, hogy a gyermekáldásról csak Isten dönthet. Hogy adja-e vagy sem.

Személyes véleményem, hogy erről még lehetne vitázni, beszélni egyházon belül, hogy ez így valóban lehet-e bűn, valóban Isten akaratának emberi korlátozása-e ez?
Én ebben rugalmasabb lennék.

Gery87 2025.04.12. 11:49:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert mert senki nem a bíróságok létjogosultságáról beszélt.
De ezt te is tudod, kis terelőmágus.

Gery87 2025.04.12. 11:52:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vannak, és ebből botrányok is lettek.

"A kimenekítés pedig egy hamis narratíva, Kaleta NEM lett kimenekítve, de ezt már elmagyaráztam többször."

Elmagyaráztál valamit, de az nem volt igaz.

Gelimtredfd 2025.04.12. 12:52:37

@vergyula: Jaj csimpánzkám!

Hogy van ena lagu koton nélküli.... az óvszer hang bullshit, dúrgerni, a házasság is, olyan libernyák-pógári, most hge? Verandán? Muhaha! Ez a házasság egy olyan bulslhit hang, most mondjuk, hogy mundus és mundusnak innen.

Hát csimpánzkám az van, hogy kirángatni őket és agyonverni! Mi ősmagyar illiberálisok vagyunk!

Gelimtredfd 2025.04.12. 12:56:55

@Gery87: A boszorkány ahogy írtem keresztényi hang volna, de én primitív vagyem és pogány, ősmagyar, germagyar, illiberális, vagyis a fentinél van probléma, attól, hogy az Wunschdenken, úgyhogy ha mondjuk volna is látni a jövőt, az más, ahogy mondjuk arra vágyni, az libcsizmus, Wunschdenken, pógár-burzsuj szar, nekem így ez a problémás, és úgy azokat és akik arra vágynak, hogy ismerjéák a jövőt vagy egyébre, azokat tárdre dúrongani kell és agyonlőni.

Ennyit erről kis csimpánzka! Itt a banán, halandzsa nyelven mekegő...

Tapi2021 2025.04.12. 16:31:54

@vergyula:

Pl.:

www.facebook.com/NaraChiron10/

boszi.network.hu/blog/boszorkanyos-kompania-blogja/joslas-a-tenyerbol

"A kártyajóslás veszélyes is lehet, figyelmeztet a boszorkány.": www.life.hu/astro-life/2024/06/kartyajoslas-veszely-boszorkany

"Rontástól, átoktól szeretne megszabadulni? Démon, szellem van az ingatlanban? A megoldás Én vagyok! Keressen Bizalommal! István mágus & Fehér Mágia. Védelem a kötések, manipulációk, rontás, átkok, befolyások ellen!": mestermagus.hu/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIy5eB19rSjAMVaFORBR2TXjXjEAAYAyAAEgIRqPD_BwE

.... stb. :-)

Tapi2021 2025.04.12. 16:33:47

@vergyula: Volt, amikor ezeket nem nézték jó szemmel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 16:38:32

@vergyula:

Geri ultraliberális elvet hirdet: minden legyen az emeberek autonóm döntése. Miközben proletárdiktatúrát akar.

Gelimtredfd 2025.04.12. 17:07:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem dönt, hanem dent-dánt, de ide mondjuk inkább, hogy vélés, választás, stakhát a kreténység is ennek vágyik. Dehát ma ez van, proletárdiktatúra vagyis democsokrácia, vagyis Sklavenaufstand, új-ónemmagyar mekegéssel! Enneka Gerynek fasza dolga van, hogy ma sklavenaufstandi, burzsuj diktatúra van.

Gelimtredfd 2025.04.12. 17:08:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát a tény az a Lüge! Jah, jah, a templomoknál a papsik és a kretények a Sátánnal kommunikálnak, a kretény Jehovával. A magyarnak a sátán a kereszténység.

vergyula 2025.04.12. 18:07:55

@Tapi2021: Volt, amikor egy epilepsziást is inkább kinyírtak. Remek.

Tapi2021 2025.04.12. 18:55:59

@vergyula: "Volt, amikor egy epilepsziást is inkább kinyírtak. Remek. "

KIK????

Tapi2021 2025.04.12. 18:58:24

@vergyula: " Ja értem, a bolondok. "

Mindenki bolond nem, aki nem látható, nem mérhető szellemben, értelemben, nem anyagi létezőkben, ezek között jókban és/vagy gonoszakban, és hát végső soron Istenben hisz?!

Tapi2021 2025.04.12. 19:15:58

@vergyula: "Biztos sok ilyen bizonyított eset van. "

Vita, hogy léteznek-e nem anyagi entitások, jók, rosszak..., Isten...
Hiszen ez az emberi élet fő kérdése. Van-e Isten?

Mert a választól szinte minden függ. A mi jó-rossz felfogásunk, az értékrendünk, a törvényeink, a hitünk, az életszemléletünk, világképünk, ... szinte minden.

Ez alapján döntjük el azt is, hogy jó vagy rossz az LMBTQ, az abortusz, a lopás, a másik ember lenézése... Gyakorlatilag minden ettől függ.

Mennyire bizonyított ez? Látod, nekem bizonyított, neked meg sokaknak meg nem.

Ha kérded, hogy bizonyított-e az, hogy 1. vannak nekünk ártó szellemi lények, 2. azok eltéríthetnek-e embereket magukhoz, hogy nekik és általuk aztán másoknak is kárt okozzanak - elsősorban lelki, szellemi károkat -, eltérítsék a helyes útról őket (pl. tolják a horoszkópot, menjenek rontást levetetni, tartsák az abortuszt egy egyszerű műtéti beavatkozásnak, a magzatot nem embernek..., stb.), akkor ugyanoda lyukadunk ki: ... van-e Isten?
Vannak-e rajta kívül is nem anyagi lények? ...stb.

Szóval azt is innen kell nézni, hogy vannak-e boszorkányok - értsd: nekünk ártani akaró szellemi lényekkel valahogyan kapcsolatba került, vagy azokban hívő és azok útmutatásait követő emberek -, vagy nincsenek?

Látni nem fogjuk az ilyen szellemi lényeket, megint csak ott vagyunk, hogy a LÁTHATÓ JELEKBŐL kell olvasnunk és következtetnünk a létezésükre vagy nem létezésükre. Épp úgy, ahogy a Tervezőre, a felsőbb Értelemre is következtetni lehet és tudunk, a látható művei által.

Tehát onnan kell kiindulni, hogy 1. vannak-e ilyen "boszorkányok", mágiát űzők, varázslatokban hívők és azt gyakorlók.. (lásd fent a példákat!), és 2. ezek HATÁSA más emberekre pozitív vagy negatív?

Ennek van irodalma is, utána lehet nézni.

vergyula 2025.04.13. 07:07:17

@Tapi2021: Arra céloztam, hogy sokszor a bolondokat tartották a sátán cimborájának.

vergyula 2025.04.13. 07:07:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A szimpla csalók le szoktak bukni."
A boszorkányok nem?

vergyula 2025.04.13. 08:50:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szóval az inkvizíció is csak csalókat büntetett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 09:15:53

@vergyula:

Alapvetően csak a makacs elkövetők kaptak komoly büntetést.

Tapi2021 2025.04.13. 09:49:23

@vergyula: "Arra céloztam, hogy sokszor a bolondokat tartották a sátán cimborájának. "

Elképzelhető. Bizonyára rengeteg visszaélés történt akkoriban is a törvénnyel. Ez ma sem ismeretlen.
Szándékosan gazemberek és/vagy tévedők mindig vannak.

"Szóval az inkvizíció is csak csalókat büntetett. "

Abból, hogy lehettek köztük ártatlanok is, meg bolondok is, ez nem következik!

Az inkvizíció jelentése pedig nyomozás, kivizsgálás. (Amit éppen azért hozott létre az egyházi és világi bíróság, hogy ne lehessen bemondásra elítélni valakit. És ezzel nagyon sokakat mentettek meg. Csak erről nem szeretnek ma tudni. Mert jó színben tüntetné fel az ellenséget, vagyis a keresztényeket.) És nem boszorkányégetés, ahogy azt ma szeretik érteni.

Tapi2021 2025.04.13. 09:53:11

@vergyula: Nem reagáltál arra, hogy az akár ma élő és tevékenykedő "boszorkányoknak" lehet-e VALÓS negatív, káros - elsősorban pszichés, szellemi - hatásuk a hozzájuk forduló, őket követő emberekre?

vergyula 2025.04.13. 09:56:57

@Tapi2021: "Abból, hogy lehettek köztük ártatlanok is, meg bolondok is, ez nem következik!"
Hát boszorkányokat biztos nem, mert azok - Birca szerint - nem buknak le.

Tapi2021 2025.04.13. 11:03:41

@vergyula: "Persze, hogy lehet. "

Vagyis akkor régi korok emberei gondolhatták úgy, hogy ezeket a káros hatásokat, befolyásokat, "praktikákat" meg kell szüntetni!?

Főleg olyan korban, amikor az emberek hite egészen más volt, mint ma. Mind a kereszténység, mind az akkor is mindent elöntő babonaságok tekintetében.

vergyula 2025.04.13. 11:15:00

@Tapi2021: "Vagyis akkor régi korok emberei gondolhatták úgy, hogy ezeket a káros hatásokat, befolyásokat, "praktikákat" meg kell szüntetni!?"
Sőt, a mai kor emberei is gondolhatják így. Pl. a tévében az emeltdíjas betelefonálós kártyajóslás nettó szélhámosság. De ezt max. tiltani kell, nem máglyára küldeni. A tudatlanság nem ad felmentést.

Tapi2021 2025.04.13. 11:27:28

@vergyula: De ad. Akkor, ha adott időben más sem tudta jobban vagy másképp.

Ma nem adna, de akkor nem a mai tudással rendelkeztek az emberek. Ezért van az a szabály, hogy minden történelmi figurát, döntést, eseményt, a SAJÁT kontextusában és idejében kell nézni és megítélni, nem a maiban.

Hidd el, száz évek múlva a mi korunk is tele lesz primitívségekkel, "érthetetlen", irracionális dolgokkal (onnan nézve) az akkori emberek számára!
Most meg simán csináljuk ezeket. Szent meggyőződéssel. Mert ezekben HISZÜNK, hogy így jó.

vergyula 2025.04.13. 11:34:07

@Tapi2021: Régen is voltak, akik máshogy (jól) gondolták, csak esetleg nem az ő nézetük volt az uralkodó. Nyilván itt adódik a kérdés, hogy a többségi vélemény szükségszerűen a jó vélemény-e.

Tapi2021 2025.04.13. 11:46:53

@vergyula: Elismerted, hogy a babonaságnak, varázslásnak, "boszorkányságnak", még akkor is lehet az emberekre nézve negatív hatása, ha nem működik mögötte valós, létező nem anyagi tudat.

Ha meg igen...

Szóval nem az a vita tárgya már, hogy a boszorkányok jók-e vagy rosszak (rosszak), amiket csinálnak az jó vagy rossz (rossz), csak az, hogy mi következhet ebből? Fel kell-e lépnie ellene az adott közösségnek, és ha igen, milyen mértékben?

vergyula 2025.04.13. 11:57:43

@Tapi2021: Néha emlékeztesd magad, hogy sokak számára a te hited is csak "babonaság".

Tapi2021 2025.04.13. 15:33:39

@vergyula: Igen, de ezzel most már terelsz! :-(

vergyula 2025.04.13. 17:34:22

@Tapi2021: Egyrészt bocsánat.
Másrészt az egész boszorkányság-dolog nehezen bizonyítható.
Harmadrészt a többit nem értem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 17:41:04

@vergyula:

A bíróság kivizsgálta, bizonyítékokat gyűjtött.

A legtöbbször a beismerő vallomás döntött.

vergyula 2025.04.13. 17:48:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A legtöbbször a beismerő vallomás döntött."
Akárcsak az Andrássy út 60-ban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 17:53:55

@vergyula:

Mi volt az inkvizíció célja?

Minél több ember halálra ítélése? Nem.

Hanem minél több bűnbocsánat elérése. Ez volt a sikerszám.

Lásd Giordano Bruno. 8 (nyolc) évig győzködték, vonja vissza tanításait.

Gelimtredfd 2025.04.13. 18:14:23

@Tapi2021: A babona magyar hang a bába, ana gemrán és magyar rokonja, a babognak, babelnek, hanmímelőtől: bába babog babonát. A boszorkány és a varász keresztényi hangok, a varázs szláv, de keresztény, egy rossz rekkésű substantívtól ered vagy naknama is, vagyis nem van mondani, hogy stak volna negatív, ha a varász hangot, keresztényi hangként negatívként kell rakni. Erről írtem a blogemon. Nekem inkább bíratás van, bíratni.

Gelimtredfd 2025.04.13. 18:19:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Bíróság? És hogy bír? Szart talicskával? A jog az Joch, rakta van ősmagyarul úgy raktár. Raktár rak és rekk, a vizsgál egy skalvenaufstandi jevevényhang, indogermán ueid stumától, empirista, rakta racionalista. Nem bizonyíték, germán beiud-től, hanem rekkentmány. Nem gyűjt,m hanem rejt, racionálisan, racionális szillogizmusokat.

Raktár rekk és rak, rekkentmányokat rejt. Ezt így kell mondani magyarul, de a másik nem ezt mondja, attól, hogy a másik egy kreol sklavenaufstandi csimpántmekegésen van, ahogy te beszélsz, egy libernyák halandzsa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 18:32:01

@vergyula:

De ez mutatja mi volt a helyzet.

A sikert azt jelentette, hogy a vádlott bevallja, tévedett, s visszavonja tanait.

Nézd meg az inkvizíció teljes működése alatt az egész világon hány embert ítéltek el, s hányat halálra.

Sok országban erről konkrét számok vannak.

A legaktívabb a spanyol inkvizíció volt. Működése 300 éve alatt kb. 180 ezer vádlott volt. A halálos ítéletek száma: 4000.

S máshol is hasonló volt.

vergyula 2025.04.13. 18:39:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: 4000 ártatlan halálraítélt. A többi talán a halálnál is rosszabb sorsra jutott. Csodálatos.

Gelimtredfd 2025.04.13. 18:39:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mortályos regyók számja: 4000.

A halál egy kretényi hang, az ítél szart nem rakem. Hát jah, a fingristák, akarem mondani a kommcsi, akarem mondani a libcsik, akarem mondani a keresztények a maradékot megtörték, életüket is szétkúrták, de attól halandzsáztak tovább a kretények új-ónemmagyaron, ahogy a libcsik, a fingristák.

(keresztény=totál fingrista=totál kommcsi, hogy skalvenaufstand=totál libcsi, a klasszifikációm magyar de Nietzschevel és nácival).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 18:49:07

@vergyula:

Rosszabb sors? Mi? Akkor nem létezett börtön.

Alapvetően két büntetés létezett:
- halál,
- nyilvános bűnbocsánat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 18:49:46

@vergyula:

Ártatlanokat manapság is elítélnek, nincs hibamentes bíráskodás.

Gelimtredfd 2025.04.13. 19:04:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rosszabb sors? A sors hangot dúrgerni! Hát az, hogy tolernije keleltt a fingristák, akarem mondani a kretények makogásját, ő meg nem is foghtaja fel, hogyan makognak ezek az új-ónemmagyarok.
Te is írtál már Hamvasról, aki olyan bullshiteket mekegett, hogy Lukács, de valahogy ez volt azoknak is a részjük, akiket a fingristák a halandzsa új-ónemmagyarukkal hülyévé tettek.

Vagyis akceptálni az irracionalizmust, a halandzsát, így élni, vagyis új-ónemmagyar keresztény-libcsin makogni! Ez rosszabb a mortálynál is.

Gelimtredfd 2025.04.13. 19:07:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ártatlan? A talan-t nem bírem inkább losza vagy vésza. De he? Nem rakem! Az ártnál vagyem, ana az er indogermán stuma flektált formája ár, erre kausatív to, árto,árt. Na most rakod, hogy mondja, hogy a kurva anyád, úgy ártás van, nem? Hát ár stuma, áradsz, hogy leszúrod vagy agyonvered. Nem?

De mondem, mondem, akceptálni kell ezt a halandzsa nyelvet, ezt a kretény-libcsit, de fel se fogjuk. A libcsizmus, a kreténység, az irracionalizmus, a fingrizmus a rosszabb.

Tapi2021 2025.04.13. 19:19:54

@vergyula: "4000 ártatlan halálraítélt. A többi talán a halálnál is rosszabb sorsra jutott. Csodálatos. "

De ez már csak kekeckedés, te is tudod.
Gerysedel?!

Gery87 2025.04.13. 20:39:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze.
Mivel más nincs, csak ami az embertől származik.
Az erkölcs, etika, morál, "isten" mind emberi szülemények...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 08:02:47

@Gery87:

Nme buktak le.

Rosszul kommunikáltak. A pedó téma bomlasztja a gondolkodást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 08:10:15

@Gery87:

Nem koherens a mondandód.

Egyrészt legyen bíráskodás, másrészt ne legyen?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 08:11:33

@Gery87:

Nem vagy koherens, ennyi az egész.

Egyrészt azt akarod, az emberek dönthessenek szabadon, másrészt olyan rendet hirdetsz ami korlátozza ezt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:33:43

@IdomitottFoka: nézd meg majd nagyokos, mi volt az a dusegobka, lélekvesztő, hol és hogy használták.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:37:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @vergyula: nem a tanai miatt kapta a máglyát, ez is olyasfajta tévedés, mint Mária Antónia az ő kalácsaival. Bruno azt nyilatkozta Jézusról, hogy fekete mágus volt, Szúz Máriát meg lekurvázta.
Amúgy a legtöbb boszorkányper a protestáns német tartományokban zajlott a XVII. században.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:40:17

@Tapi2021: Gyuszinak valami olyasmi a kereszténység, hogy ilyen hófehér tökéletes hibátlan tündérlények repkednek fel alá. Ugyebár pontosan ez ellen történt a demonstratív korbácsolása ama kufároknak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 09:57:06

@Deak Tamas:

Így van.

A tudományos nézeteit eleve nem is vizsgálták.

Aztán a teológiai nézetei nagy része ellen se volt probléma.

Az a röhej, hogy kb. 90 %-ban ugyanazt mondta, mint példaképe Nicolaus Cusanus. Hivatkozott is rá.

Nicolaus Cusanus meg nemhogy nem lett máglyára küldve, hanem előbb ő lett a római pápa követe az összes német államban, aztán pápai követ Konstantinápolyban, majd bíboros, meg egyébként az aktuális pápa személyes barátja. S esélyes volt, hogy megörökölje a trónt, csak idő előtt meghalt.

Szóval Brunót a maradék 10 % miatt ítélték el. Olyanok miatt, amit te is írsz.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása