magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Egyház

Csúnya, haszontalan egyház! Miért nem haladsz a korral? Miért akarod értékeidet a fiatalokra kényszeríteni? Fújj, fújj, fújj!

A Soros-blogbirodalom részeként működő 444 vicces anyagot produkált:

Az ilyeneken mindig meglepődöm.

Pedig olyan egyszerű ez: ha elmegyek a bélyeggyűjtő klubba, nem kérdezem meg, miért nem horgásznak, s nem várom el, hogy ne foglalkozzanak bélyegekkel.

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7118837056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IdomitottFoka 2025.04.11. 06:45:49

Írja ezt az, aki egyebet se csinál mint a buziknak, ballibeknek osztogatja h mit és hogyan nem kéne. Zsák meg folt. Vagy értsük ezt úgy h egyáltalán nem érintettség híjján foglalkozol folyton a melegekkel?

vergyula 2025.04.11. 07:51:34

De a pap miért németül ad interjút?

Amúgy a végén az egyházi vezetők nyilatkozata, mely szerint nem a népszerűségre hajtanak, hanem az eszméhez ragaszkodnak, valahol mindenképpen tiszteletre méltó.
Nagy kár, hogy ezzel néha a való világban több kárt okoznak, mint hasznot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 08:18:30

@vergyula:

Miért lenne kár?

A népszerűségre törekvés biztos bukás. Ezt az amerikai újprotestánsok azon része igazolja, akik "haladtak a korral". A hívek elmennek, újak meg nem jönnek, mert az ennek tapsolóknak így se kell a vallás.

vergyula 2025.04.11. 08:31:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ahogy írtam, az értékalapú, elvekhez ragaszkodó működés szép dolog. Az a baj, amikor ez szembemegy a realitásokkal.
Kicsit olyan, mint a kommunizmus elméleti "igazságossága", amire viszont az emberiség alkalmatlan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 08:42:46

@vergyula:

Az eltérés az, hogy a kommunizmus itt, a világban akart elérni valamit, s ehhez alkotott elveket, melyek nem működnek.

Mi viszont nem akarunk semmi ilyesmit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 08:43:47

@vergyula:

Fene tudja. Lehet, hogy az egy külön intrejú volt, amikor a lengyelül tudó éppen el volt foglalva.

vergyula 2025.04.11. 08:45:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Na ja, ti a szakrális elveket szeretnétek implementálni a való világban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 08:50:48

@vergyula:

Ez azonban másodlagos.

A fő cél nem a társadalom megjavítása.

Amikor Erdő bíboros ezt nyíltan kimondta - lásd "nem jótékonysági egylet vagyunk" -, hatalmas liberális halálhörgés lett a reakció. Emlékszel?

vergyula 2025.04.11. 08:58:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amúgy az egyház sokszor pont a jótékonysági tevékenységére hivatkozva indokolja a giga állami támogatásokat.

Wildhunt 2025.04.11. 09:10:07

@vergyula: az üdvösséghez vezetés. Sajnos azt nem lehet megenni.

vergyula 2025.04.11. 09:16:15

@Wildhunt: Mindenkinek csak a saját üdvössége, vagy másoké is?

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 09:20:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
1. Nem cél, az egy libncvsi jevevényhang, magyarul remu, rakó remu.

2. A társadalom is egy libcsi-kretény hang, mondani volna, hogy tágan rakva a magyarnál társadalom staka kreténységgel van, ahol a kreténység vágytaja a pogányságot írtani itt, úgy az Allemendet is(Sabas a Gót), úgyhát a társadalom a libernyák műhang annyit tesz itt a magyar felden, hogy kereszténység és libcsizmus. Bé nem bírem, hogyha egy hangot univerzalizálnak, lokalitzásjától loszják, fosztják, attól,m hogy univerzalizálni egy hangot így éppen keresztény-libcsizmus.

Wildhunt 2025.04.11. 09:21:42

@vergyula: mondom hogy nem lehet megenni.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 09:24:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Lélek? Kretény libcsi hang, dúrgerni. Gondoz? Talán gonosz? Nem rakem ezt a bullshit z-s hangot, hogy gondoz, gondat, gondot tesz(gheu indogermán stuma), gondat? Felkészítés? Előrejtés, a kész hangot nem bírem.

Öröka élet? Hát öröka élet, ha van dög, attól málma, attól újra növekedés, erjeszedés. Öröka a wreka, uer indogermán satumától, az élet az indogermán al stumától.

Tapi2021 2025.04.11. 09:25:37

@vergyula: "Amúgy az egyház sokszor pont a jótékonysági tevékenységére hivatkozva indokolja a giga állami támogatásokat. "

Az azonban nem hitéleti, vallási tevékenység. Nyilván a hitből fakad a jótékonykodás, kórházak, idősotthonok, hajléktalanellátás..., stb. működtetése.
De nem ez az egyház alapfeladata.

Az állami finanszírozás (bepótlás), nem is ezt támogatja, hanem kizárólag a köznek is hasznos tevékenységeket. Lásd: hajléktalanok ellátása, szállók működtetése, beteggondozás, oktatás..., stb.

Az egyház(ak) tehát nem kap(nak) pénzt vallási célokra.
Csak arra, amire más civilszervezetek is kapnak.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 09:27:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Alkoholizálnak el izéket, anak nem mímelnek? Na tessék, eztz a halandzsa nyelvet szartaja ide a keresztény-fingrizmus(keresztény és fingrista egy), úgyhogy tettaja a kreténység is, stak nem fogod fel, vagy nem vágyod, hogy ott van a nyelvnél. Na és a keresztény-libernyák butaká? A sklavenufstandi halandzsa butaká?

Tapi2021 2025.04.11. 09:33:41

Most újra erősen hitet próbáló időket élünk. Nem kényelmes most kereszténynek lenni (a gyorsan szekularizálódó, újra pogányosodó környezetben) és nem jelent ma identitásképző ellenállást, összetartást sem, mint a szoci-komm. diktatúrák idején.

Az egykori keresztény (katolikus) országok/népek sorra buknak el. Lásd Spanyolországot, Írországot...!!!

Simán lehet, hogy a lengyelek is erre tartanak, meg mi is.

Ennek sok oka van. Egyik kétségkívül maga az egyház. Folyamatos defenzívában, passzivitásban, a komfortzónán belül maradásban, átengedve az aktivitást, a kezdeményezést, a "hittérítést", hit eltérítést a pogányoknak..., ide vezet.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 09:34:29

@Tapi2021: Nem cél, hanem remu. A szervezet hangot dúrgerni, stakhogy nálem a kretények civilek, vagyis sorosisták(zsidók, Nietzsche). A probléma az, hogy a kretények civilek voltak ahogy nem arról van beszéd, hogy hogyan kell osztani, hanem hogy ki tegye. Erre példa mondjuk Sabas a Gót storyja, aki tagadtaja a pogány sippés evért, az arányétmát, de stak attól, hogy nem a kretények teszik. Stakhogy arra, hogy a kretények tegyék, arra nem a pogányság,a pogány rejku, hanem liberál-keresztény állam kell, stakhogy a fennálló állam(műhang, libcsi-kretény) keresztény, Pityutól, úgy a pogányság stakis liberál-keresztény államon al, túl van.

Tapi2021 2025.04.11. 09:36:20

@vergyula: "Nagy kár, hogy ezzel néha a való világban több kárt okoznak, mint hasznot. "

Például? Kíváncsi vagyok, a krisztusi tanítások milyen károkat okozhatnak?

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 09:38:02

@vergyula: Stak szakrális nyelvek! Olyan hang, hogy elv nem van. De az már ott van, egy rakás, attól, hogy a democsokrata-libcsi szar is olyan, ahogy a kereszténysélg, sőt, azzal teszem így össze( egy picit félrerakva Nietzschet a magyar, a valós magyar perspektívától, hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv). Hát ez a fecni, a butaká olyan szakrális szarság( szakrális hangot most nem hogy heiligen rakva, hanem hogy halandzsa).

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 09:42:10

@Tapi2021: Olyan hang, hogy tanít nem van, se okoz, inkább enterejt, erejt, árajt, a haszon örmény skalvenaufstandi hang.

He? Nem rakod, hogy Krisztus a konteó részje volt, hogy az árjákat vészejtsék,a zsidó Verschwörung részje, magyarok, germagyarok anta, a bolondo dühörök anta(na oké Nietzschenél stak Pál volt), erre is van a zsidósmány a fingrizmus. Krisztus egy zsidó agent volt.

Tapi2021 2025.04.11. 09:48:38

@vergyula: " Az a baj, amikor ez szembemegy a realitásokkal.
Kicsit olyan, mint a kommunizmus elméleti "igazságossága", amire viszont az emberiség alkalmatlan. "

Szerintem Jézus semmi olyat nem kért a követőitől, ami megvalósíthatatlan.

A kommunizmus a kollektívát (az egész társadalmat) akarta megváltoztatni, és rákényszeríteni egyfajta elképzelt jó működésre. (Akár akarták ezt az egyének, akár nem!)

Jézus ellenben minden emberi személyt, külön-külön akar megváltoztatni. Hogy mindenki saját döntést hozzon arról, hogy megváltozik, hogy helyesen él.
A "megtérésnek" nevezett döntés és új pályára állás csakis személyes lehet.

Az egyház pedig - ellentétben a kommunista-szocialista társadalommal, ahol "kívülről" kényszerítik ki a kollektív "megtérést" - ezekből a szabadon megtért egyénekből áll. (Oké, ez az elmélet. Az ördög az egyházba is beleszarik, ahol csak tud. Ez is egy állandó küzdelem.)

Hogy Jézus útja mennyire megvalósítható, ha akarjuk, mennyire járható, arra milliók adtak már bizonyságot a kétezer év alatt.
Nyilván ők voltak mindig a kisebbség. Még az egyházban is.

Wildhunt 2025.04.11. 09:49:58

@Tapi2021: az állami támogatás az elrabolt egyházi vagyont akarja pótolni. Tőlem vissza is lehet adni egyben az egészet...

Tapi2021 2025.04.11. 09:57:16

@vergyula: "Mindenkinek csak a saját üdvössége, vagy másoké is? "

Miután a személy maga már megtért, vagyis felismerte az igazságot, a helyes élet útját, kötelessége erre vezetnie, bátorítani másokat is.
Ugyanis ennek valós tétje van!

Ha van Isten, és valaki nem hisz ebben, az téves úton járva élheti le az életét.
Ha van Isten és adott egy útmutatót, a helyes élethez, amely végső soron elvezet hozzá, és azt valaki nem ismeri, nem követi, az végül nagy bajban lehet.

Az meg, aki megkapta, de eldobja szándékosan, még nagyobb bajban.

Ezért kötelessége minden megtért kereszténynek hirdetni és lehetőség szerint továbbadni azt az "infót", ami által ő is megértett és megtért. Hiszen jót akarunk tenni másokkal. És ez egy fontos infó, sőt, nem túlzás, hogy létfontosságú.
Ha van Isten...

Tapi2021 2025.04.11. 10:04:20

@Wildhunt: Részben. De az új alapítású hajléktalanszállók, iskolák, jótékonysági szervezetek... nem a kárpótlás miatt kapnak támogatást, hanem mert közhasznú tevékenységet folytatnak.
Kvázi az állam helyett. Vagy levéve egyes feladatokat az állam válláról.

Éppen úgy, ahogy más civilszervezetek, alapítványok...

Wildhunt 2025.04.11. 10:09:49

@Tapi2021: amely támogatásra nem lenne szükség, ha az egyházat nem rabolják ki. Állami támogatás nélkül is az egyház alapította a legtöbb iskolát, kórházat, árvaházat, stb. Kegynek beállítani, hogy visszakapjuk az elrabolt vagyon egy részét szerintem nem helyes.

Gery87 2025.04.11. 10:19:50

Most akkor azon kívül hogy sorosoztál egyet megint, mi is a cáfolat vagy állítás?

Gery87 2025.04.11. 10:29:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ó, dehogynem, ha meg így lenne, akkor nem lenne egyház.

Az egyház szerepe "itt az evilágban" hogy megmondja a birkáknak miről mit kell gondolni és hogy kell "helyesen" élni, úgy hogy közben maga is 1000 felé szakadt és ezer féle módon teszi ezt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 10:36:55

@Gery87:

Igen, a feladat a tanácsadás.

S hiába szakadtak ki részek, az alapkérdésekben nemigen van eltérés.

_Neville 2025.04.11. 11:09:58

@vergyula: Ez a Deutsche Welle Youtube csatornája, csak van magyar, lengyel stb verzió is.

Gery87 2025.04.11. 12:08:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerencsére mára nem sok hatalmuk maradt, mármint világi.
De azért az elmúlt több száz év nem arról szólt hogy "tanácsot adnak" hanem bizony arról hogy "hiszel (jól) vagy meghalsz."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 13:03:28

@Gery87:

Sose volt komoly világi hatalmuk.

Keleten soha.

Nyugaton meg csak egy rövid időszakban, a XI-XIV. században.

Gery1987 2025.04.11. 13:58:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, persze....ezért égettek boszorkányok az meg aXVIII.sz elején is...

Wildhunt 2025.04.11. 14:11:19

@Gery1987: kommunista babona. Az állam ellenében az egyház kényszerítette ki, hogy hivatalos eljárás nélkül senkit sem égethessenek meg. Amit az összes szocialista kormány első sorban törölt el. Mármint az eljáráshoz való jogot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 14:26:04

@Wildhunt:

Eleve a katolikus inkvizíció vezette be a modern büntetőjogi eljárást: hogy vizsgálni kell az eset körülményeit.

Wildhunt 2025.04.11. 14:42:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pontosan. Az inkvizíció pozitív volt az addigiakhoz képest.

Gery1987 2025.04.11. 15:12:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szar duma és cinikus.
Azért égetett mert az egyház azt mondta vannak boszorkányok.

Gery1987 2025.04.11. 15:13:40

@Wildhunt:

A hivatalos eljárás keretében a boszorkanyt elégették. Remek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 15:27:36

@Gery1987:

Akkori közfelfogás szerint a boszorkányság súlyos bűncselekmény volt, s ezért fellépett ellen a hatalom.

vergyula 2025.04.11. 16:03:56

@Tapi2021: "Például? Kíváncsi vagyok, a krisztusi tanítások milyen károkat okozhatnak?"
Szerintem nem krisztusi tanítás, de az egyház pl. ellenzi az óvszerhasználatot.

vergyula 2025.04.11. 16:05:24

@Tapi2021: "Szerintem Jézus semmi olyat nem kért a követőitől, ami megvalósíthatatlan."
Megvalósíthatatlant talán még a kommunizmus sem kért, csak nagyon nehezet, amihez sok embernek semmi kedve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 16:08:25

@vergyula:

Nem jó az óvszer, hidd el. Semmi se érezhető szex közben, ha rajtad van.

Tapi2021 2025.04.11. 16:13:09

@Wildhunt: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Eleve a katolikus inkvizíció vezette be a modern büntetőjogi eljárást: hogy vizsgálni kell az eset körülményeit. "

Aztán persze voltak, akik ezzel is visszaéltek. De a szándék valóban jó volt, az igazságosságot és méltányosságot szolgálta.
(Csak hát, amikor bevett eszköz lett a kínzás..., a jó szándék időnkét léket kapott.)

vergyula 2025.04.11. 16:15:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Én is utálom, egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor viseltem.

Tapi2021 2025.04.11. 16:22:57

@vergyula: "Szerintem nem krisztusi tanítás, de az egyház pl. ellenzi az óvszerhasználatot. "

Pedig ennek full hitbeli alapja van: a kat. keresztény felfogás szerint csak Isten dönthet arról, lesz-e gyermekáldás vagy nem. Az ember nem.

Ugyanakkor az óvszer és a fogamzásgátlók feltalálása és bevezetése utáni egyház pontosan tudta, hogy ezek egyenes utat jelentenek majd a szexuális - házasságon kívüli - szabadossághoz. Folyományként a tömeges abortuszhoz, a tömeges testi-lelki traumákhoz, ami ezzel jár.

És így is lett!

A mai egyház egyetlen védekezést ismer el, a napok, ciklusok számlálását és figyelését, amikor lehetnek nem vagy kevésbé termékeny napok. Ezt hívják TCST-nek vagy természetes családtervezésnek. (Amihez persze más időszakokban önmegtartóztatás, vagy a szex alternatívái kellenek. De ez a tömegeknek nem elég. Tolják inkább a nem veszélytelen kemikáliákat, mennek abortuszra. Ezeknél persze jobb a gumi.)

vergyula 2025.04.11. 16:59:52

@Tapi2021: "csak Isten dönthet arról, lesz-e gyermekáldás vagy nem. Az ember nem."
Már ha van egyáltalán együttlét, mert anélkül nem megy. (Kivéve persze a szeplőtelen fogantatás.)
És mi van az orális szexszel? Óvszer nélkül is elég biztonságos.

vergyula 2025.04.11. 17:02:16

@Tapi2021: "Ugyanakkor az óvszer és a fogamzásgátlók feltalálása és bevezetése utáni egyház pontosan tudta, hogy ezek egyenes utat jelentenek majd a szexuális - házasságon kívüli - szabadossághoz. Folyományként a tömeges abortuszhoz, a tömeges testi-lelki traumákhoz, ami ezzel jár."
Óvszerrel az abortusz, mint folyomány, elég valószínűtlen. Ha nincs óvszer, akkor ezek kimaradtak: túlszaporulat, éhező gyerekek, nemi betegségek.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 17:28:10

@Tapi2021: Büntet? Azt most fossák vagy szarják? Ezt a ahngot dúrgerni. A jog az Joch, rakta van. Hoáv járnak, csárdást? Nem rakem! Vizsgálni? Libcsi jevevényhang, indogermán ueidh-től, empirista, nem racionalista. Az este? Hol van este? Este van? Nem körül izé, hanem magyarul omtoal.

Gery1987 2025.04.11. 17:30:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor is voltak bőven olyan esetek amikor tudták hogy nem boszorkány az illető csak rajtuk vezették le a feszültséget, bűnbakot képeztek belőlük pl a rossz termés vág járvány idején.

Gery1987 2025.04.11. 17:31:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Bazmeg nem azért ellenzi, hanem mert akkor nem lesz gyerek..

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 17:32:18

@vergyula: Az óvszer egy bulslhit új-ónemmagyar halandzsa, a blogemon írtem róla, hogy az óv totál más, az etimológiáját is. A szer-sor ahngoakt az indogermán ser-től dúrgerni. A fogamzás is egy bullshit hang, magyarul bérmálás, a gátló is egy bulslhit, az azt rekkja, hogy menetelő, úgy bérmálás akasztó.

A házasság is egy buléslhit libcsi-kretény hang! De én illiberális vagyem, ahol kotont lelnek, vagy egyébet ott a delikvens az utcára kell húzni és azonnal agyon lőni.

Gery1987 2025.04.11. 17:34:03

@vergyula:

Pont akkor nő az abortuszok száma ha be van tiltva az óvszer pl. csau diktatúrája alatt..

Aki ellenzi a fogamzasgatlast az nem normális.

Semmi jóra nem vezet.

vergyula 2025.04.11. 17:38:09

@Gery1987: "Aki ellenzi a fogamzasgatlast az nem normális."
Így. Ők az igazi idealisták, akik szerint ha nincs óvszer, (élvezetvezérelt) szex sem lesz.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 17:39:00

@Gery1987: A lesz+ substantív szar egy totál halandzsa izé, az ontológiáját nem rakem, ez egy libernyák szar. A gyerek nem raktai hang, raktai ona barno, az bérmál: barno bérmál, vagy barno vál bérmál.

A perspektíva nekem libernyák, attól, hogy ez gesellschaftlich, azzal dolgem nem van, más a perspektívem.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 17:42:36

@vergyula: Nem ellenez, bulslhit z-vel van, az ellen az alna, de inkább anta vagyis anta van. Bérmálásakasztást, az új-ónemmagyarod egy hlandzsa. De én anta vagyem, de azt felfogem, hogy te egy libernyák vagy, én az összes humanoidát agyonlőném, én egy illiberális vagyem. Dehát ilyen a Sklavenaufstand, ahogy itt mekegsz ilyen halandzsa nyelven, de a magyar nyelv nem fingár, hjanem indogermán és gemrán volna, dehát ilyen az élet. Ez a Sklavenaufstand!

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 17:47:01

@Gery1987: Nem óvszer, ezt dúrgenri, alto az odaát, de itt oké.

Csocsi egy raktaga, jó ember volt, és ott nem volt diktatúra, szabadság volt, attól, hogy szabadság az, ahgol nem van koton, nem van abortusz, úgy abortusz,de máshogy oké. Diktatúra a democsokrácia, a libcsizmus, Csocsinál szabadság volt, hogyx az olyan humanoidákat az ember kihúztaja a házuktól és agyonvertaja. Ez a szabadság, szabadság a libcsizmustól.

Ha van van koton, de nem van offiziel abortusz, az raktaga, oké, attól, hogy a tiltott abortusz naturális szelekció, de az nem baju, stak le kell metszeni a böszmáját, a mellét, a stiklóját, vagy az orrát és probléma nem is van.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 17:51:26

@Gery1987: Az illető hangot és egyéb hangot is dúrgerni, bulshit új-ónemmagyar. A boszorkány etimológiája bizonylosza, hogy a magyarnak dolga nem volna a törökkel, de ha az is volna úgy keresztényi hang volna. A boszorkány hangot könnyű kjeverni a beszél, indogermán bhé, bes stumával, ettől görög beskian is. Én egy pogány ember vagyem, keresztényantanda, úgy nekem véka volna, wicca,a vé stumától vagy besz-től,a beszéltől, stakhogy ma a boszorkány= leszbikus, lotyó. Úgy habár a kretények a buzik és a leszbik, de én a Malleus maleficarummal vagyem!

Gery1987 2025.04.11. 18:31:55

@vergyula:

Ők is tudják hogy ez nem igaz, csak valahogy magyarazkodni kell hogy miért nem téved a vallásuk.

Wildhunt 2025.04.11. 19:21:49

@Gery1987: igen. Előrelépés a lincseléshez képest. Persze ezt a ballibbant nem értheti.

Wildhunt 2025.04.11. 19:23:04

@Tapi2021: a kínzás már előtte bevett eszköz volt. Az inkvizíció visszaszorította és szabályozta a használatát.

Wildhunt 2025.04.11. 19:27:57

@Tapi2021: például: a bíróság határozta meg és rendelte el a kínzás időtartamát és módját, megtiltották a csonkítást, tilos lett a hozzátartozók kínzása és büntetése. Mindezt persze a nemzeti és nemzetközi szocialisták visszacsinálták.

Gery1987 2025.04.11. 19:30:25

@Wildhunt:

De ertem én, tudták hogy nincsenek boszorkányok de bűnbaknak jók voltak és még tárgyalást is kaptak, remek.

Gery1987 2025.04.11. 19:33:32

@Wildhunt:

Máris megyek tüntetni a klerikalis feudalizmusert...
Ja nem.

Szerencsére ezen már túl vagyunk, van helyette jobb jogrendszer és igazságszolgáltatás.

Tökömet érdekli mi volt haladó 400 éve...
Az már meghaladott.

Wildhunt 2025.04.11. 19:44:41

@Gery1987: hamis vádakkal és lincseléssel, lásd a saját pedofideszezésedet. Plusz az általad istenített szocializmust. Tényleg csodálatos.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 19:48:14

@Gery1987: Nem jog,a jog az magyarul Joch, az iga, indogermán ie stumától. A libernyák habubsd fájandja rakta, ez az ősmagyar. Nem rendszer, hanem rendraku, szer-sor hangokat dúrgerni, indogermán ser-től, rend raktányja, rektionja raku. Az igaz egy bulslhit hang, rakta és raktaga, de ez hogy jen össze a szolga izé hangval? Sehogy, bullshit frazeológia!

Ne nevetess! A faszt! A te izéd egy halandzsa, ahogy az új-ónemmagyar is, látni van, hogy egy zagyva nyelven mekegsz, ilyen zagyva a butaká is. Sajnos nem mondanám rkatának, jónak a mait, nem egyéb ahogy egy skalvenaufstandi csimpánzok nyelvén mekegő csimpánzszar. Irracionális zagyvaság. De ha most végboljokunk a magyartól, úgy máshol is ez a skalvenaufstandi szar van, azzal a szelentával, különbséggal, hogy máshol racionális, ahogy azt kell mondanem, hogy egyes stammisch szokásrakták faszábbak ahogy a mai csimpánzszarok(ószász, frank, langobard, ezekre arányolva a mai úgy boljad, hogy csimpánzszar).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.11. 19:51:30

@Gery1987:

Nyilván igen.

Ma is vannak téves bíróság ítéletek.

Akkor ne legyen bíróság?

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 19:54:03

@Wildhunt: Bírnyák? Nekem raktár van, határoz? Hol a határ, de ezt ids dúrgerni, bulslhit frazeológia, nem kínoz, bullshit z-s verb, inkább marter, dúrajt, dúrvat. De én racionalista vagyem, raktárem és raktám van, vagyis hova kell valakit maraterni? Stak utána, attól, hogy a rakta líneáris, racionális, nem emprisita, vagyis ha szillogizmusok rekkint úgy vna, úgy úgy van, és arra kell a maraterés.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 19:56:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem téves, dühöba az, a tév olvad, de inkább raktagalosza. Nem bírnáyk, hanem raktár, ízu ítél hangot nem rakem, halandzsa szar. Regyni, racionálisan beszélni vagy antorakni racionálisan. Ez az ősmagyar, a Sklavenaufstand után stak egy halandzsa csimpánzszar van.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 20:00:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az óvszer egy bullshit hang, a népszerű is.

Parázna? Az hogy a faszem? erről írtem a blogemon, hogy most szláv-kretény vagy inkább indogemrán peresna, vagyis Schuld? Az indogermán peresna volna ősi, ősi szokásrakta részje, mondjuk, ha egy nő nem szűz, swéas, suos más, úgy persnája van, van Schuldja, hogy lotyóvá váljon és egy strici bírja, de ausser Landes. a szláv etimológia keresztény-libernyák-marxista,de inkább dúrgerni.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 20:03:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát ma vannak stak boszorkányok! A pogányság itt maradjon ki a játéktól, nemv yem kretény, pogány, vékat wiccat és egyebet akceptálem, talán a boszorkány is egy keresztény hang, de pogány vagyem, ősmagyar, de vanjunk egyek, hogy a boszorkány hangot úgy rakjuk: nem áll mundusnál, leszbikus, lotyó.

Gery1987 2025.04.11. 20:07:13

@Wildhunt:

A pedokat a buzikkal a fidesz mossa össze, meg tű.
Én annyit mondtam vannak fidesz közeli pedok akiket a fidesz kimosdat, kimenekit...

Ezek tények, erről szólt az elnöki botrány is meg a kamera ügy.

Az államszocializmus ők kirakatpereit sose mentegettem.
Főleg hogy velük szemben is állok.

Gery1987 2025.04.11. 20:09:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az óvszer lehetővé teszi a szexet a teherbe ejtés kockázatának minimálisra csökkentésével.

A többi a te hulyeseged. Amit meghaladott a világ.

Gelimtrtrddddd 2025.04.11. 20:17:18

@Gery1987: Nem óvszer, bulslhit hang, nem teher magyarul bírda, stukkent, nem csökkent, erda, nem vilgág.

Hogyne! A libcsiknél folyton meg van haladva, ettől se megy nekik az argumentáció! Totál keresztény vagy! Az argumentációd folyton ilyen biblikus, stak ennyit mondasz, nem többet(persze keresztény vagy, de ha folyton ezt mekeged, úgy nem van beszélni arról, hogy ez vagy hogyan is keresztény,és itt és ott te is az vagy, stak olyan pógárisan, hogy az Aufklarung részint nem volt más, ahogy a kreténység pógárosításja, Nietzsche után is).

De egal! Az embereknél az olyat agyonütik akinél kotont lelnek, de olyat is, akinél vibrátort, zokat is agyon kell ütni.

Wildhunt 2025.04.11. 21:12:50

@Gery1987: hazudsz, csúsztatsz, maszatolsz.

IdomitottFoka 2025.04.11. 21:18:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Akkori közfelfogás szerint a boszorkányság súlyos bűncselekmény volt, s ezért fellépett ellen a hatalom."

Felesleges a világi hatalomra mutogatni, a bűnösséget az egyház állapította meg, tudva h mi lesz a büntetés. Naon keresztényien hangzik emberek ezreinek borzalmas megölését relativizálgatni.

Mellesleg zsidónak lenni is bcs volt, el is gázosították őket.

Igazából bűncselekmény egyik se volt, csak nettó gyilkosság, rendkívüli kegyetlenséggel.

"Nem jó az óvszer, hidd el."

Nem is neked találták ki. Mondjuk nekik magyarázd meg
www.statista.com/statistics/1419030/hiv-aids-deaths-africa-by-region-and-gender/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:39:51

@IdomitottFoka:

Nem volt bcs, nem gázosították el a zsidókat. Eleve ilyen gáz nem is létezett a XIX. sz. vége előtt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:41:45

@IdomitottFoka:

Nyilván szakértők mondták meg ki boszorkány vagy eretnek, ezek egyházi emberek voltak.

S a legritkább esetben kaptak halálbüntetést. A leggyakoribb büntetés az volt, hogy vallja be tévedését, böjtöljön, mondjuk el imákat többször.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:43:02

@IdomitottFoka:

" keresztényien hangzik emberek ezreinek borzalmas megölését relativizálgatni"

A bűnösöket megbüntetik. Ma is van büntetőjog, börtön, sok helyen halálbüntteés is.

Azt mondod, hogy a kereszténység ellentétes a büntetőjog alkalmazásával?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:44:52

@Gery1987:

A valódi megoldás a korlátlan szexeléstől való tartózkodás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:45:39

@Gery1987:

Nézz műsorokat, pl. tv-jósok, más hirdetések. Csak ma ez nem bűncselekmény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 07:47:02

@Gery1987:

"fidesz közeli pedok"

Ilyenek valójában nincsenek. S ha lennének is, nincs több, mint máshol.

A kimenekítés pedig egy hamis narratíva, Kaleta NEM lett kimenekítve, de ezt már elmagyaráztam többször.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 08:06:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: He a Jochot, az igát alkoholizálják? He? De egy halandzsa, csimpánz mekegés ez!

De he? A modern a kereszténységtől ered, attól, hogy a modern az posztpogány, vagyis a butaká is kretény. A butaká és egyéb szar halandzsák a pogányoknakl anta vannak.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 08:12:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Bűncselekmény? Az hogy a faszem? Csalnak, stelnek? He? Jó hogy, ttól, hogy olyan bullshitek stak keresztényséág óta is annak, attól, hogy östlich eredetűek vagy ájróperek, de azoknak egy részje is östlich, vagyis anaról te beszélsz nem magyar, nem pogány, a magyaroknál a kreténységgel egyidős, úgyhogy libcsizmuskont akasztani kellene őket, attól, hogy libcsizmus, burzsuj, olyan Wunschdenken. Az olyannal nekem nem a bajem, hogy van jövőlátás vagy egyéb, hanem az, hogy az Wunschdenken, libcsizmus, ismerni vágyni az Wunschdenken, libcsizmus, de nem a jövőlátókat kell akasztani, hanem azokat, akik látni vágynák.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 08:17:16

@IdomitottFoka: A köz hangot dúrgerni, jevevényhang, de inkább stak keresztényi felfogás volt, attól, hogy igenstak volna, hogy a boszorkány hang is keresztény, vagyis a hangokat így kell klasszifikálni, hogy keresztény-libcsi vagy nem, vagy sklavenaufstandi vagy nem. Ez a flefogás fentről vakerolt felfogás volt, attól, hogy a boszorkány is keresztény hang.

Tapi2021 2025.04.12. 10:40:35

@vergyula: Csak herpeszt ne kapj! :-)

Tapi2021 2025.04.12. 10:43:47

@vergyula: "Óvszerrel az abortusz, mint folyomány, elég valószínűtlen. Ha nincs óvszer, akkor ezek kimaradtak: túlszaporulat, éhező gyerekek, nemi betegségek. "

A biztonság ezzel sem 100%-os. És a szabados szex önmaga is probléma keresztény szempontból.
Nyilván a bűnökben is vannak fokozatok, tehát az óvszeres szex házasságon kívül jobb, mint az abortusz. Ez igaz.

Tapi2021 2025.04.12. 10:48:07

@vergyula: "Ők az igazi idealisták, akik szerint ha nincs óvszer, (élvezetvezérelt) szex sem lesz. "

Persze, a kereszténység alapvetően ideára épül, arra, hogy a Krisztus tanítása szerinti élet megvalósítható.

Ha csak házasságon belül van szex, az sok káros következményt eleve kizár. De az élvezetet például nem. Nem tilos élvezni a szexet, a házasságban.

vergyula 2025.04.12. 10:50:09

@Tapi2021: "A biztonság ezzel sem 100%-os."
De bőven 90% feletti.
Mi a helyzet az óvszeres szexszel házasságon belül?

Tapi2021 2025.04.12. 11:00:17

@vergyula: Mint már írtam, a katolikus egyház elveti, mert úgy vélik, ez szembemegy azzal, hogy a gyermekáldásról csak Isten dönthet. Hogy adja-e vagy sem.

Személyes véleményem, hogy erről még lehetne vitázni, beszélni egyházon belül, hogy ez így valóban lehet-e bűn, valóban Isten akaratának emberi korlátozása-e ez?
Én ebben rugalmasabb lennék.

Gery87 2025.04.12. 11:49:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert mert senki nem a bíróságok létjogosultságáról beszélt.
De ezt te is tudod, kis terelőmágus.

Gery87 2025.04.12. 11:52:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vannak, és ebből botrányok is lettek.

"A kimenekítés pedig egy hamis narratíva, Kaleta NEM lett kimenekítve, de ezt már elmagyaráztam többször."

Elmagyaráztál valamit, de az nem volt igaz.

Gelimtredfd 2025.04.12. 12:52:37

@vergyula: Jaj csimpánzkám!

Hogy van ena lagu koton nélküli.... az óvszer hang bullshit, dúrgerni, a házasság is, olyan libernyák-pógári, most hge? Verandán? Muhaha! Ez a házasság egy olyan bulslhit hang, most mondjuk, hogy mundus és mundusnak innen.

Hát csimpánzkám az van, hogy kirángatni őket és agyonverni! Mi ősmagyar illiberálisok vagyunk!

Gelimtredfd 2025.04.12. 12:56:55

@Gery87: A boszorkány ahogy írtem keresztényi hang volna, de én primitív vagyem és pogány, ősmagyar, germagyar, illiberális, vagyis a fentinél van probléma, attól, hogy az Wunschdenken, úgyhogy ha mondjuk volna is látni a jövőt, az más, ahogy mondjuk arra vágyni, az libcsizmus, Wunschdenken, pógár-burzsuj szar, nekem így ez a problémás, és úgy azokat és akik arra vágynak, hogy ismerjéák a jövőt vagy egyébre, azokat tárdre dúrongani kell és agyonlőni.

Ennyit erről kis csimpánzka! Itt a banán, halandzsa nyelven mekegő...

Tapi2021 2025.04.12. 16:31:54

@vergyula:

Pl.:

www.facebook.com/NaraChiron10/

boszi.network.hu/blog/boszorkanyos-kompania-blogja/joslas-a-tenyerbol

"A kártyajóslás veszélyes is lehet, figyelmeztet a boszorkány.": www.life.hu/astro-life/2024/06/kartyajoslas-veszely-boszorkany

"Rontástól, átoktól szeretne megszabadulni? Démon, szellem van az ingatlanban? A megoldás Én vagyok! Keressen Bizalommal! István mágus & Fehér Mágia. Védelem a kötések, manipulációk, rontás, átkok, befolyások ellen!": mestermagus.hu/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIy5eB19rSjAMVaFORBR2TXjXjEAAYAyAAEgIRqPD_BwE

.... stb. :-)

Tapi2021 2025.04.12. 16:33:47

@vergyula: Volt, amikor ezeket nem nézték jó szemmel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.12. 16:38:32

@vergyula:

Geri ultraliberális elvet hirdet: minden legyen az emeberek autonóm döntése. Miközben proletárdiktatúrát akar.

Gelimtredfd 2025.04.12. 17:07:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem dönt, hanem dent-dánt, de ide mondjuk inkább, hogy vélés, választás, stakhát a kreténység is ennek vágyik. Dehát ma ez van, proletárdiktatúra vagyis democsokrácia, vagyis Sklavenaufstand, új-ónemmagyar mekegéssel! Enneka Gerynek fasza dolga van, hogy ma sklavenaufstandi, burzsuj diktatúra van.

Gelimtredfd 2025.04.12. 17:08:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát a tény az a Lüge! Jah, jah, a templomoknál a papsik és a kretények a Sátánnal kommunikálnak, a kretény Jehovával. A magyarnak a sátán a kereszténység.

vergyula 2025.04.12. 18:07:55

@Tapi2021: Volt, amikor egy epilepsziást is inkább kinyírtak. Remek.

Tapi2021 2025.04.12. 18:55:59

@vergyula: "Volt, amikor egy epilepsziást is inkább kinyírtak. Remek. "

KIK????

Tapi2021 2025.04.12. 18:58:24

@vergyula: " Ja értem, a bolondok. "

Mindenki bolond nem, aki nem látható, nem mérhető szellemben, értelemben, nem anyagi létezőkben, ezek között jókban és/vagy gonoszakban, és hát végső soron Istenben hisz?!

Tapi2021 2025.04.12. 19:15:58

@vergyula: "Biztos sok ilyen bizonyított eset van. "

Vita, hogy léteznek-e nem anyagi entitások, jók, rosszak..., Isten...
Hiszen ez az emberi élet fő kérdése. Van-e Isten?

Mert a választól szinte minden függ. A mi jó-rossz felfogásunk, az értékrendünk, a törvényeink, a hitünk, az életszemléletünk, világképünk, ... szinte minden.

Ez alapján döntjük el azt is, hogy jó vagy rossz az LMBTQ, az abortusz, a lopás, a másik ember lenézése... Gyakorlatilag minden ettől függ.

Mennyire bizonyított ez? Látod, nekem bizonyított, neked meg sokaknak meg nem.

Ha kérded, hogy bizonyított-e az, hogy 1. vannak nekünk ártó szellemi lények, 2. azok eltéríthetnek-e embereket magukhoz, hogy nekik és általuk aztán másoknak is kárt okozzanak - elsősorban lelki, szellemi károkat -, eltérítsék a helyes útról őket (pl. tolják a horoszkópot, menjenek rontást levetetni, tartsák az abortuszt egy egyszerű műtéti beavatkozásnak, a magzatot nem embernek..., stb.), akkor ugyanoda lyukadunk ki: ... van-e Isten?
Vannak-e rajta kívül is nem anyagi lények? ...stb.

Szóval azt is innen kell nézni, hogy vannak-e boszorkányok - értsd: nekünk ártani akaró szellemi lényekkel valahogyan kapcsolatba került, vagy azokban hívő és azok útmutatásait követő emberek -, vagy nincsenek?

Látni nem fogjuk az ilyen szellemi lényeket, megint csak ott vagyunk, hogy a LÁTHATÓ JELEKBŐL kell olvasnunk és következtetnünk a létezésükre vagy nem létezésükre. Épp úgy, ahogy a Tervezőre, a felsőbb Értelemre is következtetni lehet és tudunk, a látható művei által.

Tehát onnan kell kiindulni, hogy 1. vannak-e ilyen "boszorkányok", mágiát űzők, varázslatokban hívők és azt gyakorlók.. (lásd fent a példákat!), és 2. ezek HATÁSA más emberekre pozitív vagy negatív?

Ennek van irodalma is, utána lehet nézni.

vergyula 2025.04.13. 07:07:17

@Tapi2021: Arra céloztam, hogy sokszor a bolondokat tartották a sátán cimborájának.

vergyula 2025.04.13. 07:07:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A szimpla csalók le szoktak bukni."
A boszorkányok nem?

vergyula 2025.04.13. 08:50:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szóval az inkvizíció is csak csalókat büntetett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 09:15:53

@vergyula:

Alapvetően csak a makacs elkövetők kaptak komoly büntetést.

Tapi2021 2025.04.13. 09:49:23

@vergyula: "Arra céloztam, hogy sokszor a bolondokat tartották a sátán cimborájának. "

Elképzelhető. Bizonyára rengeteg visszaélés történt akkoriban is a törvénnyel. Ez ma sem ismeretlen.
Szándékosan gazemberek és/vagy tévedők mindig vannak.

"Szóval az inkvizíció is csak csalókat büntetett. "

Abból, hogy lehettek köztük ártatlanok is, meg bolondok is, ez nem következik!

Az inkvizíció jelentése pedig nyomozás, kivizsgálás. (Amit éppen azért hozott létre az egyházi és világi bíróság, hogy ne lehessen bemondásra elítélni valakit. És ezzel nagyon sokakat mentettek meg. Csak erről nem szeretnek ma tudni. Mert jó színben tüntetné fel az ellenséget, vagyis a keresztényeket.) És nem boszorkányégetés, ahogy azt ma szeretik érteni.

Tapi2021 2025.04.13. 09:53:11

@vergyula: Nem reagáltál arra, hogy az akár ma élő és tevékenykedő "boszorkányoknak" lehet-e VALÓS negatív, káros - elsősorban pszichés, szellemi - hatásuk a hozzájuk forduló, őket követő emberekre?

vergyula 2025.04.13. 09:56:57

@Tapi2021: "Abból, hogy lehettek köztük ártatlanok is, meg bolondok is, ez nem következik!"
Hát boszorkányokat biztos nem, mert azok - Birca szerint - nem buknak le.

Tapi2021 2025.04.13. 11:03:41

@vergyula: "Persze, hogy lehet. "

Vagyis akkor régi korok emberei gondolhatták úgy, hogy ezeket a káros hatásokat, befolyásokat, "praktikákat" meg kell szüntetni!?

Főleg olyan korban, amikor az emberek hite egészen más volt, mint ma. Mind a kereszténység, mind az akkor is mindent elöntő babonaságok tekintetében.

vergyula 2025.04.13. 11:15:00

@Tapi2021: "Vagyis akkor régi korok emberei gondolhatták úgy, hogy ezeket a káros hatásokat, befolyásokat, "praktikákat" meg kell szüntetni!?"
Sőt, a mai kor emberei is gondolhatják így. Pl. a tévében az emeltdíjas betelefonálós kártyajóslás nettó szélhámosság. De ezt max. tiltani kell, nem máglyára küldeni. A tudatlanság nem ad felmentést.

Tapi2021 2025.04.13. 11:27:28

@vergyula: De ad. Akkor, ha adott időben más sem tudta jobban vagy másképp.

Ma nem adna, de akkor nem a mai tudással rendelkeztek az emberek. Ezért van az a szabály, hogy minden történelmi figurát, döntést, eseményt, a SAJÁT kontextusában és idejében kell nézni és megítélni, nem a maiban.

Hidd el, száz évek múlva a mi korunk is tele lesz primitívségekkel, "érthetetlen", irracionális dolgokkal (onnan nézve) az akkori emberek számára!
Most meg simán csináljuk ezeket. Szent meggyőződéssel. Mert ezekben HISZÜNK, hogy így jó.

vergyula 2025.04.13. 11:34:07

@Tapi2021: Régen is voltak, akik máshogy (jól) gondolták, csak esetleg nem az ő nézetük volt az uralkodó. Nyilván itt adódik a kérdés, hogy a többségi vélemény szükségszerűen a jó vélemény-e.

Tapi2021 2025.04.13. 11:46:53

@vergyula: Elismerted, hogy a babonaságnak, varázslásnak, "boszorkányságnak", még akkor is lehet az emberekre nézve negatív hatása, ha nem működik mögötte valós, létező nem anyagi tudat.

Ha meg igen...

Szóval nem az a vita tárgya már, hogy a boszorkányok jók-e vagy rosszak (rosszak), amiket csinálnak az jó vagy rossz (rossz), csak az, hogy mi következhet ebből? Fel kell-e lépnie ellene az adott közösségnek, és ha igen, milyen mértékben?

vergyula 2025.04.13. 11:57:43

@Tapi2021: Néha emlékeztesd magad, hogy sokak számára a te hited is csak "babonaság".

Tapi2021 2025.04.13. 15:33:39

@vergyula: Igen, de ezzel most már terelsz! :-(

vergyula 2025.04.13. 17:34:22

@Tapi2021: Egyrészt bocsánat.
Másrészt az egész boszorkányság-dolog nehezen bizonyítható.
Harmadrészt a többit nem értem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 17:41:04

@vergyula:

A bíróság kivizsgálta, bizonyítékokat gyűjtött.

A legtöbbször a beismerő vallomás döntött.

vergyula 2025.04.13. 17:48:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A legtöbbször a beismerő vallomás döntött."
Akárcsak az Andrássy út 60-ban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 17:53:55

@vergyula:

Mi volt az inkvizíció célja?

Minél több ember halálra ítélése? Nem.

Hanem minél több bűnbocsánat elérése. Ez volt a sikerszám.

Lásd Giordano Bruno. 8 (nyolc) évig győzködték, vonja vissza tanításait.

Gelimtredfd 2025.04.13. 18:14:23

@Tapi2021: A babona magyar hang a bába, ana gemrán és magyar rokonja, a babognak, babelnek, hanmímelőtől: bába babog babonát. A boszorkány és a varász keresztényi hangok, a varázs szláv, de keresztény, egy rossz rekkésű substantívtól ered vagy naknama is, vagyis nem van mondani, hogy stak volna negatív, ha a varász hangot, keresztényi hangként negatívként kell rakni. Erről írtem a blogemon. Nekem inkább bíratás van, bíratni.

Gelimtredfd 2025.04.13. 18:19:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Bíróság? És hogy bír? Szart talicskával? A jog az Joch, rakta van ősmagyarul úgy raktár. Raktár rak és rekk, a vizsgál egy skalvenaufstandi jevevényhang, indogermán ueid stumától, empirista, rakta racionalista. Nem bizonyíték, germán beiud-től, hanem rekkentmány. Nem gyűjt,m hanem rejt, racionálisan, racionális szillogizmusokat.

Raktár rekk és rak, rekkentmányokat rejt. Ezt így kell mondani magyarul, de a másik nem ezt mondja, attól, hogy a másik egy kreol sklavenaufstandi csimpántmekegésen van, ahogy te beszélsz, egy libernyák halandzsa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 18:32:01

@vergyula:

De ez mutatja mi volt a helyzet.

A sikert azt jelentette, hogy a vádlott bevallja, tévedett, s visszavonja tanait.

Nézd meg az inkvizíció teljes működése alatt az egész világon hány embert ítéltek el, s hányat halálra.

Sok országban erről konkrét számok vannak.

A legaktívabb a spanyol inkvizíció volt. Működése 300 éve alatt kb. 180 ezer vádlott volt. A halálos ítéletek száma: 4000.

S máshol is hasonló volt.

vergyula 2025.04.13. 18:39:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: 4000 ártatlan halálraítélt. A többi talán a halálnál is rosszabb sorsra jutott. Csodálatos.

Gelimtredfd 2025.04.13. 18:39:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mortályos regyók számja: 4000.

A halál egy kretényi hang, az ítél szart nem rakem. Hát jah, a fingristák, akarem mondani a kommcsi, akarem mondani a libcsik, akarem mondani a keresztények a maradékot megtörték, életüket is szétkúrták, de attól halandzsáztak tovább a kretények új-ónemmagyaron, ahogy a libcsik, a fingristák.

(keresztény=totál fingrista=totál kommcsi, hogy skalvenaufstand=totál libcsi, a klasszifikációm magyar de Nietzschevel és nácival).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 18:49:07

@vergyula:

Rosszabb sors? Mi? Akkor nem létezett börtön.

Alapvetően két büntetés létezett:
- halál,
- nyilvános bűnbocsánat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 18:49:46

@vergyula:

Ártatlanokat manapság is elítélnek, nincs hibamentes bíráskodás.

Gelimtredfd 2025.04.13. 19:04:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rosszabb sors? A sors hangot dúrgerni! Hát az, hogy tolernije keleltt a fingristák, akarem mondani a kretények makogásját, ő meg nem is foghtaja fel, hogyan makognak ezek az új-ónemmagyarok.
Te is írtál már Hamvasról, aki olyan bullshiteket mekegett, hogy Lukács, de valahogy ez volt azoknak is a részjük, akiket a fingristák a halandzsa új-ónemmagyarukkal hülyévé tettek.

Vagyis akceptálni az irracionalizmust, a halandzsát, így élni, vagyis új-ónemmagyar keresztény-libcsin makogni! Ez rosszabb a mortálynál is.

Gelimtredfd 2025.04.13. 19:07:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ártatlan? A talan-t nem bírem inkább losza vagy vésza. De he? Nem rakem! Az ártnál vagyem, ana az er indogermán stuma flektált formája ár, erre kausatív to, árto,árt. Na most rakod, hogy mondja, hogy a kurva anyád, úgy ártás van, nem? Hát ár stuma, áradsz, hogy leszúrod vagy agyonvered. Nem?

De mondem, mondem, akceptálni kell ezt a halandzsa nyelvet, ezt a kretény-libcsit, de fel se fogjuk. A libcsizmus, a kreténység, az irracionalizmus, a fingrizmus a rosszabb.

Tapi2021 2025.04.13. 19:19:54

@vergyula: "4000 ártatlan halálraítélt. A többi talán a halálnál is rosszabb sorsra jutott. Csodálatos. "

De ez már csak kekeckedés, te is tudod.
Gerysedel?!

Gery87 2025.04.13. 20:39:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze.
Mivel más nincs, csak ami az embertől származik.
Az erkölcs, etika, morál, "isten" mind emberi szülemények...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 08:02:47

@Gery87:

Nme buktak le.

Rosszul kommunikáltak. A pedó téma bomlasztja a gondolkodást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 08:10:15

@Gery87:

Nem koherens a mondandód.

Egyrészt legyen bíráskodás, másrészt ne legyen?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 08:11:33

@Gery87:

Nem vagy koherens, ennyi az egész.

Egyrészt azt akarod, az emberek dönthessenek szabadon, másrészt olyan rendet hirdetsz ami korlátozza ezt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:33:43

@IdomitottFoka: nézd meg majd nagyokos, mi volt az a dusegobka, lélekvesztő, hol és hogy használták.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:37:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @vergyula: nem a tanai miatt kapta a máglyát, ez is olyasfajta tévedés, mint Mária Antónia az ő kalácsaival. Bruno azt nyilatkozta Jézusról, hogy fekete mágus volt, Szúz Máriát meg lekurvázta.
Amúgy a legtöbb boszorkányper a protestáns német tartományokban zajlott a XVII. században.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:40:17

@Tapi2021: Gyuszinak valami olyasmi a kereszténység, hogy ilyen hófehér tökéletes hibátlan tündérlények repkednek fel alá. Ugyebár pontosan ez ellen történt a demonstratív korbácsolása ama kufároknak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 09:57:06

@Deak Tamas:

Így van.

A tudományos nézeteit eleve nem is vizsgálták.

Aztán a teológiai nézetei nagy része ellen se volt probléma.

Az a röhej, hogy kb. 90 %-ban ugyanazt mondta, mint példaképe Nicolaus Cusanus. Hivatkozott is rá.

Nicolaus Cusanus meg nemhogy nem lett máglyára küldve, hanem előbb ő lett a római pápa követe az összes német államban, aztán pápai követ Konstantinápolyban, majd bíboros, meg egyébként az aktuális pápa személyes barátja. S esélyes volt, hogy megörökölje a trónt, csak idő előtt meghalt.

Szóval Brunót a maradék 10 % miatt ítélték el. Olyanok miatt, amit te is írsz.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása