Amikor megválasztották az új római pápát, akartam írni róla. Aztán kiderült: nincs mit írni. A megválasztott ember csak a legszélesebb esélyes-listákon volt rajta, s nem volt egyik tábornak se kiemelkedő képviselője.
Azoknak lett igaza, akik szerint esélytelen minden egyértelműen progresszív és egyértelműen konzervatív jelölt. Azaz mérsékelt progresszív vagy mérsékelt konzervatív lesz a győztes. Így is lett: egy mérsékelt progresszív nyert.
Nekem személyesen rosszak az előérzéseim, de semmi konkrétumot nem tudok mondani. Úgy érzem, hogy a ferencista irány megy tovább, csak burkoltabban. Ahogy ezt udvariasan Orbán is elmondta: "Szerintem a pápa (...) valószínűleg folytatni fogja, amit Ferenc pápa elkezdett, nagy változásokra nem számítok".

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vasútihíd 2025.05.12. 06:36:50
szóval mintha lenne remény a jobb irányra. de ennek a témának megítélésében te jártasabb vagy ezért sajnos lehet hogy a te rossz előérzéseid válnak be.
Gery1987 2025.05.12. 09:25:50
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 09:27:28
Elvárható egy főpaptól, hogy kiálljon a keresztény elvek mellett?
_Neville 2025.05.12. 09:57:05
A voksok nem hoztak egyértelmű eredményt: három esélyes maradt versenyben. Köztük volt a 72 éves magyar Erdő Péter, aki mögött egy konzervatív szövetség állt, köztük több afrikai támogató.
De a New York Times szerint hamar világossá vált, hogy a magyar jelölt nem győzhet egy olyan konklávén, amelynek tagjait nagyrészt Ferenc pápa nevezte ki."
www.szeretlekmagyarorszag.hu/szempont/new-york-times-erdo-peter-a-harom-legeselyesebb-jelolt-kozott-volt-a-papavalasztas-elso-koreben
Gery1987 2025.05.12. 10:42:28
Persze,de szokás szerint 1000 félét gondoltok arról mik ezek.
Te így gondolod ők még úgy.
Jó gyulolkodest.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 10:43:18
Nem, erről csak 2 dolgot lehet gondolni: amit Krisztus és valami mást.
Tapi2021 2025.05.12. 10:56:41
Ferenc dél-amerikaiként gondolkodott, Leó is amerikaiként fog gondolkodni és látni.
Hogyan máshogy?
Egy amerikainak NULLA tapasztalata van arról, mi ment Európában évszázadokon át. Milyen harcok és miért voltak, milyen volt régen és milyen ma pl. a muszlim veszély, milyen hullámokat vet a bevándorlás általi honfoglalás ott, ahol ezer éve volt az utolsó hullám, míg Amerika így jött létre fél évszázada..., stb.
Ferenc ugyanúgy európai bevándorlók leszármazottja egy idegen földön, mint Leó... Stb.
Az észak- és dél-amerikai társadalmak problémái mások, mint az európaiaké..., Stb.
Tehát nagyon sok dolog teljesen más, és aki ott élt, az nem látja a mieinket pont olyannak, mint mi.
Ferenc bevándorlást "támogató" kezdeti megnyilatkozásainak is ez volt a háttere. Aztán ezen sokat finomított, amikor rájött, hogy ez Európában mást jelent, mint Argentínában (bevándorló család sarjaként)...
Vagyis nekünk is így kell ezeket a nem európai pápákat néznünk.
Leónál meg várjuk ki, mikeket fog lépni.
Tapi2021 2025.05.12. 11:10:09
Ebből még nem feltétlenül következik az, hogy rosszabb lesz. Hiszen az egyház ma nem Európában növekszik és él igazán.
A kérdés az, hogy a nem európai új pápa(ák), mennyire lesz katolikus? Vagyis mennyire ragaszkodik egyértelműen a katolikus tanításhoz?
Mert, ha igen, akkor nincs gond.
Gery1987 2025.05.12. 11:14:49
Akkor nem lenne 100 meg 100 egyház...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 11:34:41
Az alapkérdésekben minimális az eltérés.
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 11:36:05
szerintem nem mondott ilyet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 11:37:41
Ez politikai kérdés. Nincs róla keresztény álláspont.
Gery1987 2025.05.12. 11:42:46
Hát ezek szerint nem...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 11:48:40
Pedig de.
Serény Vélemény 2025.05.12. 12:19:45
Jézus álláspontja egyértelmű:
Károli Gáspár
Lukács Evangéliuma
14. fejezet:
31. Vagy valamely király, mikor háborúba megy, hogy egy másik királlyal megütközzék, nemde leülvén először tanácskozik, hogy tízezerrel szembeszállhat-é azzal, aki ő ellene húszezerrel jött?
32. Mert különben még mikor amaz távol van, követséget küldvén, megkérdezi a békefeltételeket.
Egy normális világ így működne.
Nevem senki. 2025.05.12. 12:20:59
Tapi2021 2025.05.12. 12:25:08
Annyi van, hogy lehetőleg ne háborúzzon senki. És ha már háború van annak gyors lezárására törekedjen mindenki.
Vagyis a mind KEVESEBB halálos áldozatra.
Ezzel a felfogással nyilvánvalóan ellentétes, ha fegyverszállításokkal, egyéb támogatásokkal tovább éltetik a háborút, amely ezek nélkül NEM LENNE!
Tapi2021 2025.05.12. 12:25:53
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 12:26:35
de egyébként szerintem van, csak abból az jön ki, hogy putyin a pokolban fog megrohadni.
Tapi2021 2025.05.12. 12:28:46
Miközben meg is előzhette, állíthatta volna!!!
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 12:29:05
Tapi2021 2025.05.12. 12:30:35
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 12:31:10
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 12:32:37
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 12:35:27
szuverenitás.
ismered?
szuverenitás.
Tapi2021 2025.05.12. 12:36:58
DE! Mi kezdettől ezt követeljük. Hogy fejezzék be a háborút.
Ezt egy fél nem tudja befejezni, csak EGYÜTT! MEGÁLLAPODÁSSAL.
Ti hosszabbítjátok meg a fegyverekkel, háborús uszítással, az ukránok harcoltatásával.
" és NEM A BÉKÉT követeled, hanem azt, hogy putyin foglalja el ukrajnát. "
Csak mi akarunk valóban békét! Mert az a háborúzás ELLENTÉTE! Mi akarjuk KEZDETTŐL, hogy MEGÁLLJON. Aztán tárgyalásokkal rendezzék a sorokat. Ezt mondjuk három éve.
Ti meg úgy értitek, MAJD lehet béke, HA már elég sokan meghaltak, egy REMÉNYBELI jobb alkupozícióért!!!! Ezért gyilkoltatjátok őket! Katonát, civilt, nőt, gyereket.
És mi azt sem képviseltük SOHA, hogy foglalják el Ukrajnát! NE HAZUDOZZ!!!
Tapi2021 2025.05.12. 12:39:54
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 13:01:43
Nem akarom abból levezetni.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.12. 13:05:51
index.hu/kulfold/2025/05/12/vatikan-roma-xiv.-leo-audiencia-ujsagirok/
Ferencnél ez a balos békepapságos buboréka határozott meg sok mindent, gyakorlatilag a budapesti első látogatásáig, de akkor már késő volt.
Amúgy az, hogy minden pápa az elődje munkáját folytatja, csak duma.
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 13:28:01
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.12. 13:28:25
_Neville 2025.05.12. 13:37:41
"Amúgy az, hogy minden pápa az elődje munkáját folytatja, csak duma."
Erre pont Ferenc jó cáfolat, Benedek nagyon nem azt csinálta volna, amit ő
2025. 2025.05.12. 14:14:37
"Sokan Jézust kizárólag „karizmatikus vezetőként vagy szuperemberként” tartják számon még a megkereszteltek között is, ami tényleges ateizmusnak felel meg."
Ez elég konzervatív kijelentés.
Tapi2021 2025.05.12. 14:18:36
Index cím: "Hivatalosan még nem iktatták be, de már hadat üzent a mesterséges intelligenciának XIV. Leó"
És amit mondott:
"Első hivatalos találkozóján az egyház bíborosaival a CNN tudósítása szerint úgy fogalmazott: az AI fejlesztése korunk egyik legnagyobb kihívása, amely alapjaiban érinti az emberi méltóság, az igazságosság és a munka világát.
- Napjainkban az egyház társadalmi tanításának kincseskamráját kínálja mindenkinek, válaszként egy újabb ipari forradalomra és a mesterséges intelligencia terén zajló fejlődésre, amely új kérdéseket vet fel az emberi méltóság védelmében
– mondta a bíborosok gyűlésén."
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.12. 14:20:27
Tapi2021 2025.05.12. 14:21:47
Meg, ha nem akar mindenáron, rendkívül komplex (világ)POLITIKAI ügyekbe belefolyni. Megfejtőként.
2025. 2025.05.12. 14:39:23
A progresszív szót lejáratta a ballib, a woke és az lmbtq. A társadalmak változnak. Időnként új szempontok és elvárások kerülnek előtérbe, ennélfogva nem hiszem, hogy ezek megléte esetén a csökönyös változatlanság az egyház javát szolgálná. Habár nagy a nyomás rajta (is), mégis hiba lenne azt vélni, hogy akkor most minden reformra való igény és törekvés woke elmebaj. Ekképpen reformok eddig is voltak és lesznek is. A keresztény tanok adottak - az alap - de attól még lehet újítani, akár az egyházi működésben is változtatásokat eszközölni, ha erre kellő igény van.
Hírlik, hogy az új pápa a nevét XIII. Leó szociális érzékenységére tekintettel vette föl és ekképpen őt szociális ügyekben progresszívnek lehet tekinteni. Egye fene, kimondom: ebben a tekintetben az óvatos reformokon túl akár valódi progresszív megújuláson is áteshet az egyház. Manapság is jelentős karitatív tevékenységet fejt ki az egész világon, de ha az új pápa úgy gondolja, e téren van még hova fejlődni, és tervei között ez is szerepel, akkor hajrá.