magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az arisztokrata szociáldemokraták

Ex-Gyurcsányné komolyan hiszi, hogy így ahogy alakult, ő lesz az igazi baloldal. Ezt már másfél éve nyomatják "DK - Szociáldemokraták" jelszó alatt.

Persze vicces: az arisztokrata lány szocdemet alakít.

Mert volt férje legalább volt átlagember is, KISZ-karrierje és azt követő megtollasodása előtt az volt. Klára viszont kommunista arisztokrata családban született, gyerekkorában átlagembert csak akkor láthatott, amikor bejött a lakásba takarítónő hetente 3-szor.

Ezt ő maga is érzi, igyekszik is dolgozni rajta. De ennek eredménye még rosszabb: az a Diana-hercegkisasszonyos "most fél órára együttérzek az elesettekkel" magatartás, ami rendkívül kínos. Még Dianának is rosszul állt, pedig ott náluk az angol köztársasági elnöki családban ez munkaköri kötelezettség.

109 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5618857370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.05.14. 06:36:54

Szót sem érdemelnek ezek, kurvara mindegy mit hazudik magáról.
Lényegtelen.

A szavazóik 70 és a halál közötti szektas nyuggerek, alig jobbak a fidesz szektatabornal...
Szerencsére jóval kevesebben vannak.

GyMasa 2025.05.14. 08:58:50

A hölgy rettenetesen nem szimpatikus.

Tapi2021 2025.05.14. 10:52:54

Van pár százmillója, na és? :-)
Attól még tudja mi kell(het) a kisembereknek. Hetente kétszer el is mondják, mennyire nélkülöznek.

Tapi2021 2025.05.14. 10:56:26

Persze a mi szempontunkból jó lenne, ha elvinne egy részt a Tiszából. MP-vel, mint miniszterelnökkel a magyar közélet sosem látott mélypontot érne el. Már azzal is persze, ha győznének egy ilyen emberrel az élen.

Boldeone2 2025.05.14. 11:17:55

@Tapi2021: Remélem győz a Tisza!

Ez már diktatúra!

hvg.hu/itthon/20250514_Reakciok-az-atlathatosagi-torvenyre

A sajtó felszámolása indul, te pedig újságíróként hallgatsz?? Neked sem lesz kenyered, ember!

Boldeone2 2025.05.14. 11:21:32

Magyarul: kivégeznek mindenkit, a sajtót is, amely külföldről kap pénzt, miközben ők több száz milliárd forinttal támogatják a lakájmédiát!

Mindenki tudja EGY MÉDIA sem tud piaci alapon működni! Kicsi az ország, nincs reklámpiac

Tapi2021 2025.05.14. 11:28:01

@Boldeone2: Minket az MI veszélyeztet. A kormányunk semmilyen módon.

Az átláthatóság ("üvegzseb"...) pedig egy régi LIBERÁLIS, balos érték! Voltak évek, amikor naponta ezt harsogták.
Most miért nem?
Mert nem mindegy kinek a játékai átláthatók???

Tapi2021 2025.05.14. 11:36:18

@Boldeone2: "Magyarul: kivégeznek mindenkit, a sajtót is, amely külföldről kap pénzt, miközben ők több száz milliárd forinttal támogatják a lakájmédiát! "

Nagyon helyesen! Külföldi érdekeket ne képviseljen magyar(nak látszó) szerkesztőség!
Vagy írják ki, hogy mi XYZ külföldi állam, csoport, tőkés... helyi ügynökei vagyunk. Így olvassátok, amit írunk.

A MAGYAR kormány MAGYAR szerkesztőségeknek ad pénzt. A kettő TELJESEN MÁS.
Ahogy a külföld által beszervezett ügynök is más, mint a hazai ügynök.

Ha mindegy lenne, akkor mi volt a probléma - ha igaz lett volna - azzal, hogy az oroszok fizették a román jelölt TikTok hirdetéseit????

Ha az lenne igaz, amit írsz, hogy a külföldi pénzelés nem probléma, akkor SEMMI! Ehhez képest...

Gery1987 2025.05.14. 11:42:28

@Tapi2021:

A mélypontot a ner jelenti, de van még lejjebb.
Mindent megtesznek érte, egyebkent Semjén szavait szóról szóra elmondtad, ügyes vagy. Mondtam hogy ne gondolkozz és megfogadtad.

Gery1987 2025.05.14. 11:42:56

@Boldeone2:

Lesz neki kenyere, majd megmondják mit írjon.mint eddig.

Boldeone2 2025.05.14. 11:49:02

@Tapi2021: Nagyon helyesen! Külföldi érdekeket ne képviseljen magyar(nak látszó) szerkesztőség!"

..és majd a rezsim dönti el, hogy ki milyen érdeket képvisel, gumiszabályok alapján, te elmebeteg?

MAGYAR kormány MAGYAR szerkesztőségeknek ad pénzt. A kettő TELJESEN MÁS."

- A lófaszt! A kormány csak a LAKÁJMÉDIÁNAK ad pénzt! A többi sajtót ellehetetlenítené!

Ahogy a külföld által beszervezett ügynök is más, mint a hazai "

-Ezzel érvel Putyin is!

De mi veszélyezteti az ország szuverenitását? A javaslat szerint bármi, ami sérti, negatív színben tünteti fel

az ország független, demokratikus jogállami jellegét;
a nemzet egységét, a határon túli magyarokért való felelősséget;
a házasság, a család és a biológiai nemek elsődlegességét;
a békét, a biztonságot és a más országokkal való együttműködést;
az ország alkotmányos önazonosságát, keresztény kultúráját."

Magyarul BÁRMI amit az elnyomó rezsim hatósága kitalál, gumi szabályok alapján..

Boldeone2 2025.05.14. 11:52:40

@Tapi2021: Az átláthatóság ("üvegzseb"...) pedig egy régi LIBERÁLIS, balos érték! Voltak évek, amikor naponta ezt harsogták."

- Bár a Megafon központ átláthatóságát forszíroznátok ennyire!

pcblog.atlatszo.hu/2024/02/29/a-megafon-moge-bujva-uralja-a-fidesz-a-kozossegi-mediat/

Gondolom a kispénzű emberek dobták össze...

Tapi2021 2025.05.14. 11:59:30

@Boldeone2: Látom, hogy megy a nagy sírás-rívás, a sok labanc ajvékol, hogy nem lesz független, ha nem pénzelik külföldről, külföldi érdekcsoportok vagy államok őket.

Putyinoznak, Moszkváznak..., de valahogy egyszer sem említik a lényeget, magát a külföldi pénzelést! MIÉRT ad a külföld pénzt MAGYAR POLITIKAI újságírásra vagy MAGYAR közéleti-politikai "civil" tevékenységre???

Hol van ebben a függetlenség??? Akit fizetnek, az NEM FÜGGETLEN!
Még akkor sem, ha magától is azt írná, képviselné, amit a külföldi mecénás is finanszíroz.

És újra kérdem, ha az USA (CIA, és fedőszervei), vagy az EU pénzelhet magyar szerkesztőséget, civilszervezetet, akkor BÁRMELY másik állam is? Az oroszok is? Kína is?

Hogy lehetne független az, akit fizetnek azért, amit csinál???

Gery1987 2025.05.14. 12:00:33

@Boldeone2:

Közpénzből, adókból pénzelni az adófizetők felének hazaarulozasat sokkal nagyobb bűn mint hasonló, azonos értékrendű szervezetektől, emberektől pénzt kapni!

Mindig, mindenki minden korban támogatta a bárhol elő elvbaratait, erdeszivetsegeseit.

Az unió elvben erről is szól,támogatjuk egymást...szövetkezunk...

Ilyen alapon a hatarontuliaknak se adjunk pénzt?
Mit szólna Orbán ha a románok tiltanak meg?

Moszkovitak autoriter gecik ezek.

Tapi2021 2025.05.14. 12:00:54

@Boldeone2: "- A lófaszt! A kormány csak a LAKÁJMÉDIÁNAK ad pénzt! A többi sajtót ellehetetlenítené!"

Él a pénzosztási jogával. Ahogy minden más kormány. Mit gondolsz, ha ne adj Isten nyer a Tisza, mi lesz?

Tapi2021 2025.05.14. 12:03:40

@Boldeone2: Én egyetértek azzal, ha a kormány finanszírozza a Megafont, mint számára fontos információs csatornát. Miért ne tehetné?

Ha a CIA fizeti a 444-et mondjuk, hogy tolja a MEGVÁLASZTOTT magyar kormány ellenes agitációs propagandát, ahogy ti szeretnétek, azzal nincs gondod?

Boldeone2 2025.05.14. 12:05:56

@Tapi2021: MIÉRT ad a külföld pénzt MAGYAR POLITIKAI újságírásra vagy MAGYAR közéleti-politikai "civil" tevékenységre???"

- Miért ne? Te normális vagy? Ez a sajtószabadság! A média pénzbe kerül!

Hol van ebben a függetlenség??? Akit fizetnek, az NEM FÜGGETLEN!"

- Ember TELJESEN nem független senki, a lényeg hogy autonóm szerkesztőségek vannak, akik - szerencsére - még tudják kritizálni a kormányt! Az Index van tele " megíratott " cikkekkel

A politikai média lényege a kormánykritika lenne, nem pedig a seggnyalás! Az Elvtelen seggnyalás!

Boldeone2 2025.05.14. 12:07:47

@Tapi2021: hogy tolja a MEGVÁLASZTOTT magyar kormány ellenes agitációs propagandát, ahogy ti szeretnétek, azzal nincs gondod?"

- A sajtó dolga a KRITIKA lenne, nem seggnyalás, lsd Pesti Sracok

Gery1987 2025.05.14. 12:07:51

@Tapi2021:

A kormány mindenki pénzéből teszi ezt nem csak a fideszesekebol.
Nem lenne ezzel baj ha közben a befizetők félét nekem poloskazna...

Te adnak arra pénzt hogy aztán abból mocskoljanak téged?
Ugye nem.

A CIA finanszírozásra meg semmi bizonyutokot nem tudott adni eddig egyik nerednyik mameluk sem.
Az volt a válasz hogy "nem kell bizonyítani, ez így van és kész, mert azt mondtuk, pont"

Tapi2021 2025.05.14. 12:09:39

Látom a sok labanc nem akarja érteni, hogy mi a baj azzal, ha külföldi zsoldban dolgoznak a saját kormányuk, országuk ellen.

Akinek más a véleménye, most is elmondhatja és a jövőben is!

De ezt ne idegen pénzen tegye, mert az HAZAÁRULÁS! Idegen érdek képviselete!

Tapi2021 2025.05.14. 12:11:55

@Boldeone2: "- Miért ne? Te normális vagy? Ez a sajtószabadság! A média pénzbe kerül!"

Tehát a román elnökjelölt kizárása azzal az indokkal, hogy oroszok pénzelik a TikTok kampányát - ami ugye pénzbe kerül -, JOGTALAN VOLT! Akkor te is ezt mondod. Ugye?

IGEN / NEM

Nevem senki. 2025.05.14. 12:12:55

Ennek egyre torzabb a feje és a hangja is elviselhetetlen. Nem csoda hogy már Feri sem bírta tovább.

Tapi2021 2025.05.14. 12:14:21

@Boldeone2: "- Ember TELJESEN nem független senki, a lényeg hogy autonóm szerkesztőségek vannak, akik - szerencsére - még tudják kritizálni a kormányt! "

És ezzel nincs is semmi probléma!

Amíg nem külföldi érdekcsoportok pénzén teszik, mert onnantól kezdve nem tudható, kinek az érdekében születnek a kritizáló cikkek???

Tapi2021 2025.05.14. 12:18:54

@Boldeone2: "A politikai média lényege a kormánykritika lenne, nem pedig a seggnyalás! Az Elvtelen seggnyalás! "

Ez nem igaz. A politikai, közéleti média, a sajtó lényege az lenne, hogy a KÖZT képviselve kritizálják a kormányt, VAGY BÁRKI MÁST, az igazság és a tárgyilagosság szellemében, a KÖZ érdekében! (Tehát nem másik párt, nem másik politikai erő, nem az ellenzék, nem egy külföldi erő..., stb. érdekében.)
Tehát, ha valami JÓ azt is közzé téve.

Boldeone2 2025.05.14. 12:23:44

@Tapi2021: Amíg nem külföldi érdekcsoportok pénzén teszik, mert onnantól kezdve nem tudható, kinek az érdekében születnek a kritizáló cikkek???"

- Ezt ki dönti el? Egy nem független hatóság? Orbánéknak lehet a rezsimmédiát százmillárdokkal pénzelni, illetve a külföldi szélsőjobbot?

VAGY BÁRKI MÁST, az igazság és a tárgyilagosság szellemében, a KÖZ érdekében!"

..azt ki fogja eldönteni, hogy mi a tárgyilagos és igaz?? A " szuverenitásvédelem" ? Ne viccelj már! Így diktatúrák működnek!

Legyen újságíró szabadság és szabad bel- es külföldi pénzek! Ez a demokrácia!

vergyula 2025.05.14. 12:36:38

@Tapi2021: "És újra kérdem, ha az USA (CIA, és fedőszervei), vagy az EU pénzelhet magyar szerkesztőséget, civilszervezetet, akkor BÁRMELY másik állam is? Az oroszok is? Kína is?"
Feltűnt a kakukktojás? Egy szervezet, amelynek tagjai vagyunk. Egy szervezet, mely teljesen legális pályázatokon keresztül támogathat médiumokat.

vergyula 2025.05.14. 12:37:38

@Tapi2021: "saját kormányuk, országuk ellen."
A 2 fogalom nagyon mást jelent.

Tapi2021 2025.05.14. 13:43:56

@Boldeone2: "- Ezt ki dönti el? Egy nem független hatóság? Orbánéknak lehet a rezsimmédiát százmillárdokkal pénzelni, illetve a külföldi szélsőjobbot? "

Ez nagyon könnyen eldől:
1. magyar vagy külföldi pénz?
2. ha külföldi, az mire jött? Politikai újságírás támogatására vagy mondjuk a környezetvédelem népszerűsítésére? Ha előbbi, akkor már ügynöki tevékenység lehet.

Nem bonyolult.

Különben bármely IDEGEN kormányzat, érdekcsoport, titkosszolgálat ... lefizethet bárkit, bármire!!!!

Igen, a MEGVÁLASZTOTT magyar kormány finanszírozhatja a médiát, úgy, ahogy 1. törvény előírja, 2. akarja. Ehhez JOGA VAN!

Ha külföldön is finanszíroz, az legyen az adott külföldi ország kompetenciája, hogy elfogadja-e vagy sem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 13:46:16

@Tapi2021: nem veszélyeztet. A MI száz könyvből tud írni egy százegyediket, más veszély nincs, és ezt is csak indoeurópai nyelvi modellekkel hatékonyabban, de azzal sem száz százalék.
Nézegetem a nyelvi állásokat, kezdenek feltűnően gyarapodni a MI által nehezebben kezelt nyelveket (cseh, lengyel, szlovén) tudók iránti igény.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 13:47:26

@vergyula: és mégiscsak az USAID ad csak. Furcsa ez, mért nem kapott a Demokrata onnan pénzt.

Tapi2021 2025.05.14. 13:47:54

@Boldeone2: "Legyen újságíró szabadság és szabad bel- es külföldi pénzek!"

Szóval akkor mi a válaszod a román esetre? Jogtalan külföldi beavatkozás volt, amiért ki lehetett zárni a nyertes elnökjelöltet, vagy itt a román hatóság visszaélését láttuk? Mert nincsen semmi gond azzal, ha az oroszok vagy amerikaiak... fizetnek újságírókat, politikusokat, "civileket".

Kérlek válaszolj erre!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 13:48:54

@Boldeone2: így van, mint Gelinek a mikroadományokat.

Tapi2021 2025.05.14. 13:50:37

@vergyula: Politikai propagandát NEM TÁMOGATHATUNK egymás országaiban. KIZÁRÓLAG az EU saját programjainak népszerűsítését!

Az EU nem állhat(na) egyik országban sem a politikai ellenzék mögé, hogy megbuktassa egy TAGÁLLAM demokratikusan és jogszerűen megválasztott kormányát.

De ezt magatoktól is tudnotok kéne.

vergyula 2025.05.14. 13:50:52

@Deak Tamas: "mért nem kapott a Demokrata onnan pénzt."
Biztos túlcsordult a bankszámlájuk a magyar közpénztől. Vajon a Telex miért nem kapott?

Tapi2021 2025.05.14. 13:54:38

@vergyula: Nem, mert a MINDENKORI regnáló kormány az országot képviseli.
Megdöntése NEM az EU más tagállamainak és erőközpontjainak a feladata.
Az EU-nak el kell ismernie bármely tagállam szabadon és demokratikusan megválasztott kormányát, az adott NÉPAKARATOT!
Akkor is, ha egy domináns részének ez nem tetszik!!!

Újra írom, ez számodra is nyilván világos.

Tapi2021 2025.05.14. 13:58:32

@Deak Tamas: Az MI gyorsan tanul. Az úgynevezett "muszáj" cikkek döntő részét hamarosan meg fogja tudni írni. (X politikus átadta a hidat, alapkövet raktak le és Z ezt mondta, így fogalmazott, hozzátette,...)

Persze egy olvasószerkesztő egy ideig még kell.

A véleménycikkek, tárcák, jegyzetek, irodalom..., stb. remélem marad emberi műfaj.

Tapi2021 2025.05.14. 13:59:49

@Deak Tamas: Vagy a Megafon? :-) Ha már.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 14:07:12

@Tapi2021: vagy Boldili kedvence, a Pesti Srácok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 14:08:51

@Tapi2021: én ebben sem hiszek. Gondolom neked nem kell magyaráznom, mi a hírszerkesztés. Azt sose fogja tudni a MI.
Lásd Magyar Péter. Hogy programozod be, hogy eddig NER-csicska volt, most meg szeretjük?

vergyula 2025.05.14. 14:29:43

@Deak Tamas: "tán mert hazudott róluk."
Hazudás? Tessék, egy közös pont a Demokratával.

vergyula 2025.05.14. 14:33:40

@Tapi2021: Adott egy médium, írogat dolgokat. Pályázik EU-s pénzre, oszt kap. Nyilván ha a médium sokat foglalkozik politikával, az kényesebb ügy. Próbáld meg azzal oldani a felgyülemlett feszültséget, hogy az EU ezzel a kiegyensúlyozottabb tájékoztatást támogatja.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 14:34:55

@vergyula: a Demokrata nemigen szokott hazudni, mondjuk nem olvasom túl gyakran. Az, hogy mondjuk ők például olyat írnak, hogy az Orbán nem lop, egyes szubkultúrákban valóban hazugságnak számít, analóg a nagy erdélyimagyaraggódás valós okával, az O1G nevű korai demenciával.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 14:39:18

@Tapi2021: na már itt is van a jó példa:

index.hu/kulfold/2025/05/14/brazila-drogbaro-th-thiago-folly-rio-de-janeiro-kabitoszer-kereskedelem-maffia-alvilag/

A Complexo da Maré a valóságban egy pláza, a Vila do João közösség valóságban egy városrész, és amúgy a környék neve a valóságban kissé fanyar módon Bonsuccesso.

Tapi2021 2025.05.14. 14:40:38

@Deak Tamas: Kipróbáltuk a ChatGPT-n. Beadtunk pár kulcsszót és simán megírt egy cikket valami városi rendezvényről. (Nyilván évről évre megrendezett rendezvény, tehát bőven volt miből összeraknia. A politikusok korábbi beszédei is meg vannak neki.)

Akár ki is tehettük volna. Persze még vannak hibák, meg kell nézni, de nagyon gyorsan tanul. Ne felejtsük el, hogy az MI még egy újszülött!

vergyula 2025.05.14. 14:44:30

@Deak Tamas: "egyes szubkultúrákban"
Így. Maradjon szépen mindenki a sajátjában.

Tapi2021 2025.05.14. 14:44:31

@vergyula: "hogy az EU ezzel a kiegyensúlyozottabb tájékoztatást támogatja. "

Csak hogy annak megítélése, hogy kiegyensúlyozott-e egy MÁSIK ORSZÁGBAN a tájékoztatás, teljesen SZUBJEKTÍV!
Szóval erről VALAKIK döntenek! Nyilván a saját szempontjaik és ÉRDEKEIK ALAPJÁN és szerint.

Ezért ez mindenképpen beavatkozás egy másik ország BELÜGYEIBE! Belpolitikájába. Vagyis a SZUVERENITÁS valós megsértése!

Ezt komolyan magyarázni kell? Ne már.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 14:53:37

@Tapi2021: Én ezzel továbbra sem értek egyet. Az MI alapvetően indoeurópai logikával működik, magyarul csak úgy fog tudni cikkeket írni, hogy vagy magyartalan lesz ("Az rendezvényen végig lettek hallgatva a beszédek majd utána tánc vala") vagy előre megírt sablonszövegeket fog egyberakni blokkokban, az is feltűnő lesz. Hiányozni fog róla minden stílus, minden magyaros.

vergyula 2025.05.14. 14:53:56

@Tapi2021: Közben rájöttem. Engem azért nem zavar a dolog, mert az én szubjektív véleményem szerint is ráfér némi kiegyensúlyozás a hazai médiára.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 14:54:17

@vergyula: így van, nekem mindig beválik a valóság nevű szubkultúrában maradás.

vergyula 2025.05.14. 14:55:59

@Deak Tamas: Azért a Megafonba így is beférhet. :D

Amúgy egyetértek Tapival. Ez csak a kezdet. Az MI minden egyes feladattal fejlődik.

Boldeone2 2025.05.14. 15:23:34

@Tapi2021: Ezért ez mindenképpen beavatkozás egy másik ország BELÜGYEIBE! Belpolitikájába. Vagyis a SZUVERENITÁS valós megsértése!"

- Te hülye vagy? Orbán beleavatkozhat más országok politikájába? Dodik, LePen, republikánusok, stb..

A MÉDIA nem egyenlő a pártokkal és politikával! Egy demokratikus állam NEM korlátozhatja a médiát! Csak hadd jöjjenek a külföldi pénzek! Egy normál erkölcsös jogrenbe az belefér!

Boldeone2 2025.05.14. 15:25:56

@Tapi2021: Ezért ez mindenképpen beavatkozás egy másik ország BELÜGYEIBE! Belpolitikájába. Vagyis a SZUVERENITÁS valós megsértése!"

- Beavatkozás a lófaszt! Azok csak HÍREK, ember! Ti a szólásszabadságot korlátoznátok! Putyin is ezt teszi!

Boldeone2 2025.05.14. 15:37:21

Az AP amerikai hírügynökség kiemelte, hogy a törvényjavaslattal a kormány „jelentősen kiszélesítette a kritikus média és civil szervezetek elleni, hosszú ideje tartó szigorú fellépését”. A hírükben „ellentmondásosként” jellemezték a Szuverenitásvédelmi Hivatalt, aminek hatáskörét kiszélesítené a jogszabály."

A Bloomberg hírügynökség közölte, hogy a lépéssel „Orbán el akarja vágni a független civilszervezetek és a sajtó finanszírozását”. A jogszabállyal a hírügynökség beszámolója szerint a Fidesz „egyre inkább agresszív fellépéssel” próbálja megszüntetni a független civilszervezetek belföldi támogatását, azzal, hogy az adó egy százalékát nem lehet olyan szervezeteknek felajánlani, amik külföldi adományokat kapnak."

vasútihíd 2025.05.14. 16:34:06

klárika egész természete ellenszenves. nem tud szimpatikusan a kisemberekhez szólni. átlátnak rajta. így csak a hozzá hasonló törpe kisebbség támogatja.
pedig nem alapvető feltétel a megfelelő pedigré. trump sem éppen egy szegény vagy közép-átlagcsaládból származik de láthatóan a szívén viseli az amerikai kisemberek sorsát így választásokat tud nyerni. már amikor el nem csalják tőle.

valis47 2025.05.14. 16:40:35

@Boldeone2: ironikus módon, ha az amerikaiak "külföldi ügynök" törvényét alkalmaznánk, akkor lenne nagy visítás... (igen tudom, Izrael valahogy mentességet kapott alóla valami jogi csűrcsavarral... ők be vannak épülve teljesen, állami támogatásokat is kapnak izraeli hátterű szervezetek)

Gery1987 2025.05.14. 16:43:07

@valis47:

Oroszorszag külföldi ügynök törvényét vették alapul.

Amúgy mesélj, a CNN most kubabol üzemel mint ahogy az orosz ellenzékiek lettorszagbol?
Kérlek mesélj még...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.14. 16:49:51

@kiskisutca: így van, hiszen a kínai izoláló egytagú nyelv, írásban rendkívül könnyű algoritmizálni.
Én most épp egy kottafelismerő program írásával szórakozom, az hasonlít nagyon erre.

valis47 2025.05.14. 16:59:21

@Gery1987: Milyen külföldi állam, szervezet pénzeli a CNN-t?

Tapi2021 2025.05.14. 19:38:52

@Boldeone2: "- Te hülye vagy? Orbán beleavatkozhat más országok politikájába? Dodik, LePen, republikánusok, stb.."

Persze, ha az ottaniakat ez nem zavarja. EDDIG mi is eltűrtük!
Amúgy hogyan avatkozott be?
Cikkeket íratott francia újságokkal, mintha azok a franciák véleményei lennének? Vagy?

Tapi2021 2025.05.14. 19:41:26

@Boldeone2: "A MÉDIA nem egyenlő a pártokkal és politikával! Egy demokratikus állam NEM korlátozhatja a médiát! "

Persze, és nincs is korlátozva! Most is azt írnak, írtok, amit csak akartok!

Csak nem lehetnek idegen érdekek FIZETETT kiszolgálói!
Értem, hogy ez nektek miért ennyire fájó.

Tapi2021 2025.05.14. 19:44:08

@Boldeone2: Értem azt is, hogy az AP, Bloomberg (amely két héttel korábban bejelentette, hogy Oroszország megtámadta VÉGRE Ukrajnát...) és a többi hasonszőrűnek fáj a helyi ügynökségek szigorúbb ellenőrzése.

Gery87 2025.05.14. 20:26:20

@valis47:

Milyen külföldi állam finanszírozza pl a 444-et?

Boldeone2 2025.05.14. 20:57:23

@Tapi2021: Csak nem lehetnek idegen érdekek FIZETETT kiszolgálói!"

- Miért nem? Demokráciában MINDENT lehet, kivéve az erőszakos hatalomátvételt. De erről szó nincs.

Véleménypluralizmus van! Mit zavar benneteket a külföldi pénz? Az már itt van, amiből a magyar emberek fognak jobban élni!
Többek közt az újságírók

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 05:37:35

@Boldeone2:

Tehát akkor nem szabad hogy gond legyen az úgynevezett "orosz bevatkozás" a választásokba?

Gery1987 2025.05.15. 06:02:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért nem ugyanaz a kettő...
EU tagként EU S pályázati pénzt kapni mióta egyenlő a Putyin diktatúra pénzével?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 06:04:10

@Gery1987:

MInd a kettő külső. Ráadásul Soros pénze nem is EU-s pénz.

Gery1987 2025.05.15. 07:46:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Önmagában az hogy külső, még semmit nem jelent. Az EUs forrás is külső pénz...

A sorosozast meg hagyjuk, ketbit baromságokat tartogasd a törzsi taggyulesekre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 07:46:46

@Gery1987:

Tehát akkor van jó külső forrás és rossz külső forrás?

valis47 2025.05.15. 08:44:20

@Gery87: Pl. azt tudjuk, hogy az USA külügyminisztériuma és Norvégia. Illetve lehet, hogy már amióta Trump/Rubio van, nem...

Gery87 2025.05.15. 14:29:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerinted mindegy hogy mondjuk a szaudiak támogatnak boszniában, Németországban radikális muszlim imámokat vagy a Máltai Szeretetszolgálat ad pénzt külföldről ugyanitt?

Gery87 2025.05.15. 14:32:19

@valis47:

Ha Trump adja akkor jó nem?

Valljuk be: ez az egész nem arról szól hogy "külföldi forrás" hanem hogy olyanok kapják olyanoktól akik kritizálják őket! Ennyi.

Minden más "szuverenitás" duma, cinikus büdösbunkó propaganda!

valis47 2025.05.15. 15:22:21

@Gery87: A törvényszövegben biztosan nem szerepel ilyen. A kormánymédia nem Trump vagy más külföld által adott pénzből működik, nem szorul rá.
A függetlennek nevezett ellenzéki média problémája, hogy a piacról ő sem tud megélni, pontosabban például az RTL Klub az meg tud. De az online ellenzéki média a jelek szerint nem tud működni külföldi támogatások nélkül. Ha nem így lenne, ha hazai támogatókból és reklámbevételekből el tudnák tartani magukat, akkor nem érintené őket a dolog.

valis47 2025.05.15. 15:23:56

Az egyébként jogos felvetés, hogy a közmédia a kormány szócsöve, hogy ott az ellenzék nem sok megszólalási lehetőséget kap - bár az az igazság, hogy nem is akar ott szerepelni, nem szokták elfogadni a meghívást - de ettől még a külföldi támogatásokból működő politikai propaganda ugyanolyan aggályos.

valis47 2025.05.15. 15:25:19

(Vagy ha elfogadják, akkor is trollkodásra szokták csak felhasználni a szereplési lehetőséget, ahogy a közmédia riportereinek sem szoktak nyilatkozni, max. trollkodják őket.)

Gery87 2025.05.15. 15:35:03

@valis47:

"A törvényszövegben biztosan nem szerepel ilyen. "

Baszod nem fogják beleírni hogy a "444 meg a többi libsi szar ellen jött létre.."

"A kormánymédia nem Trump vagy más külföld által adott pénzből működik, nem szorul rá."

Ja, közpénzből működik és közpénzből az adófizetők felét lehazaárulózza...

"A függetlennek nevezett ellenzéki média problémája, hogy a piacról ő sem tud megélni, "

Meg tud, pont hogy átlátható miből van pénzük.
Olvasói támogatásokból, EU-s pályázatokból, meg reklámokból.

"pontosabban például az RTL Klub az meg tud. De az online ellenzéki média a jelek szerint nem tud működni külföldi támogatások nélkül."

MI a gond azzal ha egy EU-s tagállam médiája, EU-s pénzeket hív le?

"Ha nem így lenne, ha hazai támogatókból és reklámbevételekből el tudnák tartani magukat, akkor nem érintené őket a dolog."

:D
persze, persze....
Dehogynem.

A külföldi pénz csak egy ürügy.
A lényeg hogy NE legyen NER kritikus sajtó Magyarországon.
Ez a céljuk.
Ez a napnál világosabb.
Ez már 15 éve tart...

Ennek a része volt az Index az Origó meg a Népszava beszántása, "átvezérlése"...

Hol éltél eddig?

Gery87 2025.05.15. 15:35:34

@valis47:

A meghívás elutasítása már egy tünete annak amilyen a "köz"média...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 15:46:06

@Gery87:

A baj ott van, hogy túl gazdag és egyben túl perverz alakok olyan pénztöbblettel rendelkeznek, mellyel legyűrnek minden ellenvéleményt.

MEDVE1978 2025.05.15. 17:38:48

Klára, Klára....
Sajnos Kláráról mindig ez jut eszembe:

index.hu/gazdasag/2021/03/29/meg-mindig-nincs-gyanusitottja-a-18-milliardos-emir-ugynek/

Azzal a különbséggel, hogy én már 2000-2001-től is foglalkoztam PHARE (uniós előcsatlakozási) pályázatokkal. Az unióban akkor nem volt egységes gyakorlat arra, hogy milyen informatikai rendszer kell az EU-s támogatások kiosztásához. Emlékszem, hogy még mindenféle különböző rendszerekbe lettek rögzítve a PHARE és pl. a SAPARD projektek adatai. De egyébként a fejlettebb tagállamokban is volt olyan, hogy különböző informatikai rendszereket használtak mondjuk az agrártámogatásokra és másfélét az ESZA-ra, megint másfélét a közlekedésiekre stb.

2002-2003 tájékán aztán kitalálták, hogy legyen egy egységes magyar rendszer, ami minden EU-s támogatást kezel. Ez lett az EMIR, később EPTK, amit egy magáncég, a Welt 2000 Kft. fejlesztett ki. A kicsiny probléma az, hogy ezt a céget Klára koordinációja mellett nem közbeszerezték, ugyanakkor az informatikai rendszer fejlesztését uniós pénzből fedezték úgy, hogy nem lett a forráskód a magyar állam tulajdona. Magyarul hiába akarta volna bármelyik kormány szépen átadni valami más csókosnak a feladatot, nem tudta.

Persze az ügy gyönyörű, mert 2010 után egyszerűen a NER egyszerűen megegyezett a Welttel és mivel részesedett a haszonból, ezért békén hagyta a konstrukciót, egészen a 2010-es évek végéig.

Természetesen Viktor nem dobhatta ki a Lottó ötöst. Tudta, hogy Klára és Ferenc a legjobb eszközei a hatalomban maradásra, ezért nem is feszegették az ügyet. Se a hülye Budai Gyula, se az ügyészség, se senki nem lépett benne semmit.

A vége egyébként az lett, hogy Lázár, a párt ökle, elérte, hogy az állam megvegye a céget és azóta állami háttércégként funkcionál.

Klára már akkor mocskos volt, amikor Ferenc még színre sem lépett....

valis47 2025.05.15. 17:50:05

@MEDVE1978: És a tulajdonos is elhalálozott hirtelen...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 18:19:17

@MEDVE1978: 22-23 évesen PHARE pályázat? Az szép karrier. Ilyenhez hogy lehet jutni?

Gery87 2025.05.15. 21:11:57

"Elképzelni kétségtelenül lehetséges egy olyan társadalmat, amelyben a jólétnek személyes tulajdonok és kényelmi cikkek formájában mindenki egyenlően részese s a hatalom ugyanakkor egy kis kiváltságos kaszt kezében marad. A gyakorlatban azonban egy ilyen társadalom nem lehet sokáig stabil. Ha mindenki egyforma kényelemnek és biztonságnak örvend, az emberek nagy tömegei, amelyeket a szegénység rendszerint elbutít, kiművelődnek, és megtanulnak önállóan gondolkodni; s ha egyszer ez megtörtént, előbb-utóbb rájönnek, hogy a kiváltságos kisebbségnek nincs semmi funkciója, s el fogják söpörni. Végeredményben hierarchikus társadalom csak a szegénységre és tudatlanságra épülhet."

/George Orwell/

gigabursch 2025.05.15. 22:49:11

Demokratikus Klárika a legfontosabbat kihagyta magáról:
Zsidó.

Gery1987 2025.05.16. 06:44:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pont ez a baj.
Közpénzbol lehetetleniti el azokat akik maguk is adóznak.
Tehát a saját pénzükből basztatja őket.

Milyen idegenek? Magyar polgárok.
Ez a szokásos ketbit propaganda: az ellenzék dehumanizalasa mellett hazarulozasa, ugynokozese, a nemzetből való kiírása.
Fasiszta tempó!

Gery1987 2025.05.16. 09:26:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán régen még azt mondta, legyen köz médiában baloldali és jobboldali felosztás. Ez is elárulja hogy hogyan gondolkod, számára mindenki valakinek a bábja...
De még ez is több mint amit most csinál: a NER propaganda leuralta a közmédiát, másnak nincs helye.

Emlékeztetnek rá: nem mindenki fideszes, nekik is jár az adójuk után a nyilvánosság.

Serény Vélemény 2025.05.16. 10:48:23

@Gery1987: "Orbán régen még azt mondta, legyen köz médiában baloldali és jobboldali felosztás."

Ez akkor volt, amikor még a média 99%-a nettó ballibsi volt, méghozzá olyan emberek által meghatározva, akik a nyolcvanas években még a szocializmus szekerét tolták.

Ennek a komcsi bagázsnak esze ágában sem volt normális, plurális tömegtájékoztatást kialakítani, olyan agymosoda volt a 90-es évek is, hogy az valami elképesztő.

"De még ez is több mint amit most csinál: a NER propaganda leuralta a közmédiát,"

az ezzel kapcsolato hiszti full alaptalan, legalább kettő okból:
1) mert nem a közmédia határozza meg ma a közgondolkodást,
2) előtte viszont a közmédia full extrásan ballibsi volt, és akkor érdekes módon nem volt hiszti.

valis47 2025.05.16. 10:57:36

@Gery1987: Az utolsó mondatodban egyetértek, járna valamennyi médiafelület az ellenzéknek is a közmédiában.
Bár így is van médiájuk, ATV, rtlklub, 444/24/telex/hvg stb., facebook... azt semmiképp nem lehet mondani, hogy nem tud az ellenzék eljutni a nyilvánosságba. 1997-ben egy ellenzéki napilap (kormányközeli tulajdonossal az is) és két ellenzéki hetilap volt talán, meg 1 óra ellenzéki műsor a rádióban, vasárnap hajnalban.
Jó, lehet mondani, hogy a ballib sajtó nem volt propaganda. Nem volt központilag vezérelve kézileg, de az elfogultsága azért egyértelmű volt. Nagyrészt a késői szociban befutott, balliberális (de legalábbis mindennel, ami magyar jobboldali/nemzeti, szemben erősen antagonisztikus) újságírók működtették stb.

valis47 2025.05.16. 10:59:14

Mari néni, aki nem kíváncsi az RTL híradóra, csak m1-et néz meg kossuthot hallgat, meg lehet ugyanúgy csak tudatosan fogyaszt csak olyan médiát, amitől nem undorodik, mint ahogy azok a tömegek, akik 1 perc m1-től már idegállapotba jönnek.

vergyula 2025.05.16. 11:03:01

@Serény Vélemény:
"az ezzel kapcsolato hiszti full alaptalan, legalább kettő okból:
1) mert nem a közmédia határozza meg ma a közgondolkodást,"
Részben de.

"2) előtte viszont a közmédia full extrásan ballibsi volt, és akkor érdekes módon nem volt hiszti.""
Dehogynem.

Gery1987 2025.05.16. 11:53:08

@Serény Vélemény:

Nem mondtam hogy 2010 előtt a közmédia objektív és sok szempontú volt, de ez nem érv a ner propaganda mellett.
És nem jelenti hogy ugyanilyen volt a ballib tájékoztatás is.

Akkor is azt mondtam: jelenjen meg a jobboldali ellenzék véleménye is.

Lehet a közmédia szerepe ma kisseb mint akkor de az elv a lényeg!

Hogy akkor minek a túlsúlya volt nem érv arra hogy most akkor a legyen a másik.

Kivéve ha nem a pluralizmussal van bajod hanem csak azzal hogy nem kizárólag az volt amit te akartál...

Gery1987 2025.05.16. 12:21:55

@valis47:

Az internet sokat segített, valóban rengeteg felülete van az ellenzékieknek...
Viszont én arra akartam rávilágítani hogy közpénzből, az ellenzekiekebol is, az állami médiában kizárólag fidesz narrativa van.

Én értem hogy van egy csomó piaci, fizetős ellenzéki tartalom...

De kissé cinikus azt mondani hogy "az adódból ugyan csak propagandát kapsz, de hat ott a piac, meg még nyugodtan fizethetsz érte is akár"

Főleg a "szuverenitás védelmi törvény" után.

GyMasa 2025.05.16. 13:57:34

@Serény Vélemény:
Ó, anyám... "leuralta B+"....
Igen a fele-fele az már "leuralás"...
Mondjuk a 90% feletti balos arányhoz képest még tűnhet is úgy...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.16. 14:07:37

@Gery1987:

A baloldal meg azt mondta: minden legyen szakmai alapú, de a szakmaiság azt jelenti, hogy baloldal. Mert aki jobboldali, az tehetségtelen és/vagy fasiszta.

Azt akarnád vissza?

Gery87 2025.05.16. 21:22:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már megint terelsz jómadár!
Teljesen világossá tettem hogy nem akarom azt vissza, de ezt te is tudod.

Nálam hiába próbálkozol a Megafonképzés szerű érvelési hibás hülyeségekkel:)

Teljesen érthetően elmondtam hogy mi az álláspontom.

Ha a lakosság fele ellenzéki, és ugyanúgy az ő adójukból van fenntartva a közmédia, akkor azon NE kizárólag fideszes propaganda menjen pláne hogy a fél ország abban le van hazaárulózva!

Te se adnál pénzt arra, hogy elmondják "külföldi bolgár idegen ügynök vagy".

valis47 2025.05.17. 09:44:12

@Gery87: Én azt mondanám, hogy igen, járna nekik is a közmédiában hely.
Azt viszont támogatom, hogy átlátható legyen, mely médiumokat pénzelnek külföldről, nyilvánvalóan politikai célból. Szuverenitás, ugye. Bár a boldifélék szerint Brüsszel mi vagyunk, szóval értelmetlen velük szemben, meg a NATO is mi vagyunk így az USAID is mi vagyunk, meg a Soros-NGO-k is mi vagyunk ezek mind a jók, a jedilovagok.

Gery87 2025.05.19. 11:01:56

@valis47:

Ez a törvény nem az "átláthatóságról" szól, hanem arról hogy nem azt mondja az ellenzéki sajtó amit a Fidesz (milyen meglepő) hallani akar, amit elvisel és kritizálni meri őket. A több csak duma.

valis47 2025.05.19. 13:30:17

@Gery87: Szóval ne is lehessen tudni arról, hogy az ellenzéki sajtó vajon milyen támogatói elvárásoknak megfelelően mondja azt, amit?

Billy Hill 2025.05.19. 13:47:56

@valis47: Nem, mert ők a jók, és akkor tök mindegy, nem kell az értetlenkedés. ;-)

vergyula 2025.05.19. 13:58:17

@valis47: Van egy véleményem, melyben osztozok a környezetemben még egy rakás emberrel. Bizonyos sajtótermékek szintén hasonló véleményt fogalmaznak meg. Így elég könnyű elhinni, hogy a saját fejükből jön, akármilyen pénzből is fizetik a bérelt vonalat.

Gery1987 2025.05.19. 14:53:44

@valis47:

Átláthatóak a penzugyeik most is.

Az a baj feltételezték hogy mindenki más is kollektíven az ellenzéki médiában is megafonos propagandista szintén van.
Vagyis nem.gondol semmit, azt gondolja amiert fizetnek neki...

Gery1987 2025.05.19. 14:59:45

@vergyula:

Ilyen alapon akkor a polgári körökkel is gond volt mai fideszes fejjel?
"Nemzeti konzervatív nézeteket osztom, más is osztja ezeket, ezért támogatom őket hogy osszák a konzerv nézeteket..sőt a külföldi elvtarsakat is támogatom..."

Ennyi történik: a magyar libsik pénzt kapnak a magyar és más külföldi libsiktol, hogy libsi nézeteiket elmondhassák.

Ez nem jelenti hogy konkrétan megmondják mit miről hogyan kell gondolni.

Meg van a konkrét irányított propaganda.

Nyilván a fidesz érdeke hogy nem akarja láttatni, elismerni a kettő közötti különbséget.

Mindenki ügynök és kész..

Gery1987 2025.05.19. 15:03:50

@vergyula:

A vicc hogy konkrétan az EU erre épül.

A tagállamok libsijei, konzervjei, szeljobbosai...pártcsaládokba, frakciókba tömörülnek és támogatják egymást lobbiznak egymásért...:D

Orbán is elmondta hogy a nemzetek europajanak hívei összefognak és megbuktatták a brüsszeli burokratakat és belülről reformalnak meg az EU t.

Ezek szerint ez is ugynokoskodes...

A lényeg: Orbánnak az nem tetszik hogy kritizálják őt és rámutatnak a NER bájos dolgaira, a többi csak duma.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása