magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Valós számok

Valós számok az ukrajnai veszteségekről.

Valaki elkészítette ezt a táblázatot - a fegyveres holttestek átadása a két harcoló fél között, elég beszédes:

piros - orosz / kék - ukrán

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4118862436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2025.05.21. 12:38:50

Valaki elkészítette ezt a táblázatot - a fegyveres holttestek átadása a két harcoló fél között, elég beszédes:

kék - orosz / piros - ukrán

Tapi2021 2025.05.21. 12:55:05

A "valós számok" és a "valaki elkészítette", így együtt nem tűnik hitelesnek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 13:01:06

Egymillió teljesen abszurd. Gondolkozzunk már: Verdunnél meg a Piavénél hányan haltak meg és hogyan.

Bili 2025.05.21. 13:30:08

@Deak Tamas: Hol az egymillió? Nem látom.

Verdun egy csata volt ez az egész háború alatt lenne egy millió. Ellőtte mindkét oldal az egész hidegháborús lőszer és fegyverkészletet meg már annál is többet, már az is csoda ha csak 1M halott van.

Bili 2025.05.21. 13:33:31

A táblázat mindenesetre nem bizonyító erejű a veszteségek arányáról. Az oroszok nyomulnak előre, emiatt is kerül több ukrán halott a kezükbe.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 13:44:35

@Bili: hát az biztos, hogy nincs egyértelműen jelölve, de a táblázat logikailag ezres egységekben számoltnak látszik. Az, hogy 80 orosz és ukrán katona esett volna el 2023 májusig, sajna szerintem eléggé kizárható, bár így legyen.

karpatinfo.net/elesett-katona-orosz-ukran-haboru-ukran-fegyveres-erok-2025-03-11

Tapi2021 2025.05.21. 13:45:51

@Bili: Igen, három év háborúban sajnos simán összejöhetett egymillió.
Hála mindazoknak, akik segítettek eddig elhúzni ezt a háborút!

És mivel még mindig ezt teszik, lesz még több is!

jónévez 2025.05.21. 14:30:33

@Deak Tamas:
Nem lehet ezres nagyságrendű. Havi 909ezer sem lehet, havi 80ezer sem.
Összesített sem lehet, hiszen csökkenő számok is vannak. Tehat ennyi fő ezen hónapokben.
És nem az elesettek, csak azok, akiket a felek adtak át egymásnak. Latható is, hiszen orosz mostanaban 40 körüli havonta -mert ők mennek előre, kevés holtat kell az ukránok felől átadni.

Gery1987 2025.05.21. 15:21:40

@Tapi2021:

ja, a kurva anyját az ukránoknak hogy nem azt csinálják ami Putyinnak jó.

Szerencsések vagyunk hogy vannak fideszeseink akik azonnal átadnak az országot, csak legyen béke.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 15:23:44

@jónévez: nem is havi ez, egyértelműen idősíkban haladóan növekvő.

vergyula 2025.05.21. 15:35:38

@Gery1987: A béke már a spájzban van. (a Harcosok klubjának spájzában)

Tapi2021 2025.05.21. 16:36:44

Akiknek három év kevés, hogy megértsék...

GyMasa 2025.05.21. 16:43:35

@Deak Tamas:
Sajnos, ukrán oldalról egyáltalán nem az.
Csak Bakhmutnál majdnem 100 000 ukrán esett el.
Illetve az ukrán katonák több, mint 2/3-a úgy hal meg, hogy nem is találkozik orosz katonákkal (bombázás, tüzérség és drónok.)

GyMasa 2025.05.21. 16:45:27

@Deak Tamas:
Nem értem, mi a problémád...
AZ ukránok szerinte 1 millió az orosz veszteség.
Ami azt jelentené, hogy gyakorlatilag az orosz hadsereg nem létezik mára.
Viszont, akkor mitöl halnak meg az ukránok?
Maradjunk annyiban, hogy mind a két fél hazudik ezzel kapcsolatban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 17:28:17

@GyMasa: persze, de ez világos is, épp most olvasok egy megmentett 1915 májusi Pesti Hírlap hónapot, ugyanaz a szöveg mint ma.
Én abban a bahmuti százban sem vagyok biztos, itt meg kell várni a történelmet.
Bár az se megoldás, mindkét világháborúról ugyanúgy hazudnak rendesen.

Wildhunt 2025.05.21. 18:31:15

@Deak Tamas: az ukránok kb 600.000 katonával kezdtek. Azóta kb havi 30.000-et mozgósítottak (idén ez elvileg felment 50.000-re havonta, de ez most mindegy). Jelenleg 800.000 és 1.000.000 közötti az ukrán hadsereg. Átlag 3-5 sebesültre jut egy halott, 100-150.000-en dezertáltak. A többi matematika.

Wildhunt 2025.05.21. 18:32:01

@Gery1987: inkább dögöljenek meg mi? Miért gyűlölöd őket ennyire?

Tapi2021 2025.05.21. 18:47:01

@Wildhunt: Én már belefásulta. Három éve nem akarják érteni.
Nekik a háború béke. Tiszta újbeszél. :-(

Az a rohadék, aki nem akarja, hogy meghaljanak, az az igaz és erkölcsös ember/nép amely küldi a lőszert, hogy tovább harcoljanak ÉRTELMETLENÜL, ha már kezdettől fogva értelmetlenül harcolnak, akkor most már maxolják ki. ...

Pedig egy jó matekos közelítően darabra ki tudná már számolni, hány új halottat eredményez egy X nagyságú fegyverszállítmány. Hiszen ehhez már lennének adatok (persze ha ismernénk a számokat, de elvben).

Mondjuk egymillió karabélylőszer átlag 10 ezer ember halálát okozza, ha az ellenfél is ennyivel visszalő, mert nyilván visszalő, az akkor kétmillió karabélylőszer/20 ezer ÚJABB halott! Plusz az apró.
Valahogy így.

Tapi2021 2025.05.21. 19:35:54

Hogy minden mennyire a narráció kérdése:

"Szijjártó Péter: a kormány helyesen járt el a romániai elnökválasztási folyamattal kapcsolatban
A magyar kormány jól tette, hogy nem avatkozott bele a romániai elnökválasztási folyamatba, valamint kifejezte a készségét a győztessel való együttműködésre vonatkozóan a jószomszédi kapcsolatok és a külhoni magyarság érdekében - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Budapesten. A tárcavezetőt a Türk Államok Szervezetének informális csúcstalálkozóját követő sajtótájékoztatón egy újságíró a Romániai Magyar Demokrata Szövetséget (RMDSZ) korábban vezető Markó Béla bírálatairól kérdezte, amire válaszul elmondta, nem titok, hogy Markó Béla nem szimpatizál a magyar kormánnyal, így a mostani nyilatkozatait is érdemes ebben a kontextusban értelmezni. "Én azt gondolom, hogy helyes döntést hoztunk akkor, amikor úgy döntöttünk, hogy semmilyen módon nem avatkozunk be a román elnökválasztási folyamatba. Helyesen tettük, hogy kifejeztük a készségünket arra vonatkozólag, hogy a választás győztesével készen állunk az együttműködésre a jószomszédi kapcsolatok és az erdélyi, székelyföldi magyarság érdekében" - vélekedett. "Én csak azt szeretném kérdezni minden nagy tekintélyű szakértőtől, hogy azt kellett volna nyilatkoznunk, hogy bizonyos kimenetel esetén nem állunk készen az együttműködésre Romániával? Ez vajon jó lett volna a kétoldalú kapcsolatok szempontjából? Valóban ez lenne-e az érdeke egy határon túli közösségnek, hogy az anyaország és az adott ország ne akarjon és ne tudjon együttműködni? - tette fel a kérdést. "Szerintem ez egy teljesen egyértelmű helyzet. Jól döntöttünk, hogy nem avatkoztunk be a választási folyamatba, jól döntöttünk, hogy kifejeztük a készségünket az együttműködésre a győztessel a jószomszédi kapcsolatok és az ott élő magyarság érdekében" - húzta alá. Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az elmúlt tizenöt év nemzetpolitikája világosan megmutatta, hogy a kormány mit gondol a határon túli magyarokról, az ő támogatásukról, a nemzetről. "Az elmúlt tizenöt év azt is megmutatta, hogy mit gondol erről a baloldal, amely folyamatosan hergel a határon túli magyarokkal szemben, amely nem akarta megadni a kettős állampolgárságot, és nem akarta engedni, hogy a határon túli magyarok a parlamenti választások során elmondják a véleményüket arról, hogy mit gondolnak Magyarország jövőjéről" - tette hozzá. (MTI)"
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása