Ezen rendkívül jót mulattam. Olyan jó, hogy nem csak hanggal követtem - így szoktam, mert nincs időm ilyeneket nézni, jellemzően háttérben hallgatok ilyen adásokat -, hanem a képet is néztem, másodszor is élvezve:
Az már megy egy ideje a ballib médiákban, hogy a Tisza-elleneseknek hangot adnak valamilyen formában, de itt is mindig az élek tompítása a cél. Amolyan: "de jó lenne, ha lenne baloldal, de most meg kell dönteni előbb a diktatúrát" típusú sajnálkozás.
Itt azonban Bolgár bácsinak elakadt a lélegzete, pedig harcedzett ballib veterán médiaharcos ő, de párszor mintha zavart kislány lenne, úgy pislogott.
Nem lehet ugyanis a témát itt lesöpörni. Mihályi Péter a szent szakértői papi kaszt legfelsőbb tanácsában örökös tag, azaz mindig igaza van, így nem lehet ellentmondani neki. Ő meg folyamatosan rombolja a narratívát, ráadásul nem politikai alapon, mert nem Brüsszel Péter személye ellen beszél, sőt nem is "baloldalt" akar, hanem saját szakmai tekintélye alapján szakmai kérdésekben mond olyanokat, melyek teljesen kiesnek a mostani ballib narratívából.
Érdekes megnézni, igazi élmény, de íme a fontosabb pontok, amikor Bolgár bácsit sikerül kizökkenteni legendás nyugalmából:
- nem lesz semmilyen rendszerváltozás, mert az megvolt 1989-1990-ben, s ahhoz képest nem változás az Orbán-rendszer, mert az csak rendszeren belüli változás volt, s most is ez lesz, ha Orbán bukik,
- a demokrácia azt jelenti, a többség dönt,
- az ellenzéki emberek csodavárásban álmodnak, mint 1989-ben, amikor komolyan elhitte a társadalom, hogy mindjárt osztrák életszínvonal lesz,
- a jóléti államiság kiépítése nem politikai döntés kérdése, ehhez elsősorban gazdasági alap kell, mely Magyarországon nincs meg, sőt sose volt meg,
- a kapitalizmus nem svédasztal, nem lehet kiválasztani a jó részeit a rossz részek nélkül, az "étkezés" kötött menüben zajlik,
- s végül a legnagyobb ütés: az úgynevezett "lopás" megszüntetése nem old meg semmit, mert mennyisége az ország gazdaságához képest kb. nulla értékű, nem lesz magasabb életszínvonal, mert már most túl magas.
Igazi csemege ez az adás! Nem gondoltam volna, hogy a feketeöves ultraliberális Mihályi valaha is örömöt fog okozni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.25. 08:53:31
Mindig erre kell gondolni amikor ezt a gonosz barmot halljuk. A hab a tortán, hogy az idézet elhangzásakor egy Balavány nevű jellemharcos volt a riporter.
A "magán egészségügyről" pedig ne is essék szó.
Gery87 2025.06.25. 12:19:18
De ettől még a Fidesz levitézlett.
Vége van.
Nemrég volt "szerencsém" a magyar egészségügyhöz és hát hozta a szokásos formáját.
De már a 60+ os bácsik is nyíltan szidták a fideszt meg persze az EÜ-t...
Na mondom végre, elkezdődött a nyuggereknél is valami:)
Eddig rendszeresen csak a "mér a Gyurcsány jobb vót?" féle örökbecsűt lehetett hallani a banyatankok és járókeretek mögül....
Most már a "ezek 15 év alatt szétvertek, loptak mindent" sláger megy.
jó lesz ez.
Gery87 2025.06.25. 12:39:34
Ezek nagyrészt igazak, nem mond hülyeségeket valóban.
Az első ponttal vitatkoznék, a NER azért más mint ami 2010 elött volt.
Persze kérdés hogy mit kezdenek ezzel.
Ugye van a félelem hogy MP "beleül" a NER-be ahelyett hogy lebontaná...
A csodavárás viszont nagyon igaz.
Nem kellene senkinek abba a tévhitbe ringatnia magát hogy az elmúlt 15 év alatt, de főleg az utóbbi másfél évben, a magyar társadalom ellenreakcióként elindult a polgárosodás felé...
Ez a libsi értelmiség totális helyzetnemismerete.
Az embereknek tele van a faszuk, és változást akarnak, de ennyi és nem több.
"s végül a legnagyobb ütés: az úgynevezett "lopás" megszüntetése nem old meg semmit, "
Ez erkölcsi kérdés elsősorban, úgyhogy de, megoldana valamit egy elszámoltatás, ha jelképes akkor is.
GyMasa 2025.06.25. 13:38:12
Akkor Ceauescu messze megelőzte a korát az erdélyi falurombolással?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.25. 14:04:07
Ha már a szakember, rászántam magam és épp most röhögök a Kulja vitán. Mondja az államtitkár, hogy 405 ezer bruttó az ápoló startkereset, a felállt hajú meg azt mondja, hogy nem, mert a valóságban 260 nettó :)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.25. 14:16:28
A 405 ezer bruttó azért 260 ezer nettó, mert a különbözetet ellopja a Zorbán és stadiont épít belőle, meg luxustáskát vesz a lányának, nem?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.25. 14:18:51
Állati jó ez a Kulja gyerek, nekem nagyon tetszik. Nem gondoltam volna, hogy egyszer igen jó modern példát látok a Szálasi jelenség megértéséhez.
Gery87 2025.06.25. 14:28:44
Ezt jól benézte a csávó.
Persze, lehet ezen röhögni, de az már nem nevetséges hogy 260 nettó a fizetés.
Azért az nem sokra elég.
Gery87 2025.06.25. 14:29:37
"Nem gondoltam volna, hogy egyszer igen jó modern példát látok a Szálasi jelenség megértéséhez."
Pedig csak tükörbe kellett volna hozzá nézni.
Bár megértem hogy nincs hozzá gyomrod.
Madarász Henrik 2025.06.25. 15:41:42
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.25. 15:52:57
A magyar bérek magasak, ez objektív tény.
A világ 85 %-án alacsonyabb a bérszint.
Gery87 2025.06.25. 16:12:24
Igen és "amerikában meg verik a négereket"..."Etiópiában meg éheznek"
Csakhogy nem Afrikához mérjük magunkat, be is baszna!
"Meg minek a műtőbe klíma, hát máshol kórház nincs!
Na ugye mennyivel jobb megrohadni a melegben meg fertőzést kapni...legalább van hol!!!"
fidesz furfang...
Ez a fajta érvelés - bár persze van valóságmagva - elég kétbit.
Olyan mintha Józsi panaszkodna hogy fáj a foga
erre meg jönne a válasz hogy "a Bélának meg nincsen lába!"
Hát bazmeg, így mindjárt más, tényleg.....szinte jó is hogy fáj a foga!
Volt már ember akit ezzel meggyőztél bármiről?
Nem látom magam előtt ahogy a szarul kereső ismerősödnek elmondod az etióp kisgyerek meséjét és onnantól kezdve már kurva jónak fogja találni a fizetését!
Hirtelen emg is fog belőle élni! Mer ez így megy, csak hozzáállás kérdése...
istenem baszki.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.25. 16:26:16
Nem a valósághoz kell mérni magunkat?
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.25. 16:44:04
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.25. 16:48:16
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.25. 16:52:46
Sajnos nem.
Nagyon kevés ország tudta az olcsó munkaerő árát felvenni.
S az EU-n belül ez eleve képtelenség.
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.25. 16:53:46
fél órán bekommenteli, hogy
- fúj fideszes vagy - de jó már nem vagy fideszes - fúj már megint fideszes vagy :D
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.25. 16:54:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.25. 16:55:27
felvinni
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.25. 17:01:53
elég komoly bérfelzárkózás történt/történik a csatlakozó országokban.
a teljes szabadkereskedelmen alapuló kiszervezés az alapprobléma.
és erre nem az a nyerő megoldás, hogy akkor pl. a szolgáltatószektor bérei elkezdenek versenyezni az indiaival, az ipar bérei meg a fülöpszigetivel...
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.25. 17:04:10
meg lehet nézni, milyen hatalmas vagyon- és jövedelemkoncentráció történt az elmúlt 30 évben...
Gery87 2025.06.25. 17:14:24
Ausztria, Csehország stb nem a valóság?
Madarász Henrik 2025.06.25. 17:21:46
Gery87 2025.06.25. 20:16:55
1900-ban GDP-t tekintve Olaszország mögött voltunk kicsivel....japán, Finnország meg mögöttünk.
(Most meg Bulgária és Románia a vetélytárs...)
Szóval nincs kőbe vésve semmi.
Az hogy nekünk "Burkina Faso"-hoz kéne mérni magunkat....hát bazmeg, már 100 éve se!
Madarász Henrik 2025.06.25. 20:50:39
GyMasa 2025.06.25. 21:27:33
Mondjuk, az nem teljesen világos, ha az emberek csak nagyvárosban élhetnek, akkor a földeket ki- és hogyan fogja megművelni???
GyMasa 2025.06.25. 21:28:42
SZerintem ez a KUlja gyerek a selyemmajom, indigíval készült másolata. (csak romlott a minőség...)
GyMasa 2025.06.25. 21:30:10
Nos, a 85% az sokkal többet lefed, mint Bangladesh meg AFrika....
ThunderDan 2025.06.25. 22:02:07
Ez mondjuk a 90-es évek közepéig baromira másképpen nézett ki.
Szóval sehol nem fenékig tejfel a valóság.
Gery87 2025.06.25. 22:24:47
Meg ha nincs a második, meg nincs a NER....
A "sorosista brüsszelita gyermekmegrontó liberális" szlovákia elöttünk van, a "sorosista brüsszelita" Lengyelország meg semmivel nem rosszabb...ennyit ér a NER, egy nagy büdös semmit.
Fel kell tenni a kérdést: ennek viszonylatában megérte e az országot, nemzetet végletesen megosztani, szétlopni mindent és erkölcsi válságba sodorni a társadalmat?
NEM!
Gery87 2025.06.25. 22:25:48
"Egyébként nem tudom, hogy volt-e már itt téma, de pl. Japánt is lassan utolérjük vásárlóerőparitásos GDP-ben (nyilván nemcsak mi, hanem a térségünk is)."
Álmodban...
GyMasa 2025.06.25. 22:26:14
Az tök mindegy, mert, akkor majd ezek a "Mindenszaristák" előhóznak valmai másik adatot, amiben meg sereghajtó az ország.
A legújabb, ugye a "vásárlóerőparitáson mért költések". Ami, ugye akkor a legmagasabb, ha az ember megnoveli egy év alatt az ország államadósságát, és az ország állampolgárai meg mind hitelből vesznek maguknak olyan dolgokat, amiket nem engedhetnek meg maguknak.
Magyarország, ahol az emberek láthatóan elkezdtek megtakarítani és nem vesznek meg minden szart, amire sem szükségük, sem pénzük nincs, ott ez a mutató az nagyon alacsony.
Szóval, én már nem hiszek nekik semmilyen hazugságukkal kapcsolatban.
ThunderDan 2025.06.25. 22:34:18
Ha már ugye Japán, az ő GDP-arányos államadósságuk a 300%-ot közelíti...
De hogy a közvetlen szomszédban maradjunk, az utóbbi néhány év alatt Ausztria megelőzte Magyarországot a GDP-arányos államadósságban (SOHA korábban nem volt ilyen), bezzeg-Románia 50 felett jár már (2020 előtt kb. 20%-on álltak), DUPLÁZÁS néhány év alatt... Németországban meg be is mondták, hogy az államadósság drasztikus növelése lesz a csodafegyver... az úri közönség lelkesen tapsol.
De a Zorbán...
0dzsud0 2025.06.25. 22:34:31
Gery és az újabb reprezentatív kutatásai. A fiatalok meg momentumosok, meg jobbikosok. :DDD
0dzsud0 2025.06.25. 22:37:41
Madarász Henrik 2025.06.25. 22:42:19
Madarász Henrik 2025.06.25. 23:02:42
Gery87 2025.06.25. 23:25:37
Minden esetre az én mintavételem közelebb áll a hétköznapi realitáshoz mint egy 60+ nyugger fideszesé aki egy orbánista faszbuk csoportból tájékozódik, vagy Bircáé aki Bulgáriából fejti meg a magyar rögvalóságot....
Gery87 2025.06.25. 23:27:20
Persze, mert Japán az kb Bulgária meg Lengyelország szinten volt/van hogy csak úgy közelítsük:D
Mesélj még...
Gery87 2025.06.25. 23:30:43
"nincs szocializmus, ami felszámolta a magántulajdont a termelésben. "
A kádár rendszer alatt az egy főre jutó GDP több mint a duplájára nőtt.
Csak mondom.
Persze a nyugati világ közben jobban elhúzott, de megtorpanás magyar viszonylatban vagy régiós viszonylatban nem volt, pláne nem volt csökkenés!
Gery87 2025.06.25. 23:34:05
Ez nem az ország méretén múlott!
1939-ben jobban álltunk mint 1910-ben!
A GDP/fő pl 50% nőtt...
Annak ellenére hogy volt Trianon és egy gazdasági válság!
Kérdés persze hogy ezen időszakban mennyivel nőtt volna ha az ország háromszor ekkora, de gyaníthatóan nem jobban, mivel igen elmaradott régiókkal együtt számoltuk volna ezt.
Trianon kétség kívül levágta a fejlett, de a legfejletlenebb régiókat is!
Madarász Henrik 2025.06.25. 23:42:59
Rodney2 2025.06.26. 02:27:55
Rodney2 2025.06.26. 02:48:24
Van egy nagyon liberális magyar származású zsidó barátom Bécsben (kb 70 éves nő). Ő nagyon nem szereti Orbánt és mindig azt mondja, hogy Orbánnak elvi alapon sose lehet igaza. De azért az utóbbi években amikor látta a nagy muszlim tüntetéseket Bécsben és hogy hova fajult Németország, akkor eléggé beszart és elismerte, hogy nem volt igaza. (zsidó nőnek nyilván félelmetesebb egy ordibáló muszlim férfiakból álló horda mint neked, aki erre élvezel) Na ez a background. Ő mesélte, hogy amikor a Hősök terén volt az az első nagy Magyar Péteres cirkusz és megjelent a sok agyhalott szektás barom (ezek az én szavaim) akkor ő ott értette meg a nácizmus lényegét. Érted, egy 70 éves zsidó a demagóg szlogeneket mondó Magyar Pétert istenítő tömegben értette meg a nácizmus lényegét. Neki legalább hidd el, hogy jó ez a szálasis hasonlat.
Serény Vélemény 2025.06.26. 06:34:26
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.26. 08:02:39
Мiért?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.26. 08:03:27
Mo. felzárkózása azonos, mint a régióé.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.26. 08:03:57
Ott mi történt?
GyMasa 2025.06.26. 08:32:39
"Ha már ugye Japán, az ő GDP-arányos államadósságuk a 300%-ot közelíti..."
Mondjuk, a japánok problémái nem túl újkeletűek, szerintem már 40 éve is ezt tanultam földrajzból az iskolában.
AMúgy meg az is egy ritka elbaszott nép...
"De hogy a közvetlen szomszédban maradjunk, az utóbbi néhány év alatt Ausztria megelőzte Magyarországot a GDP-arányos államadósságban (SOHA korábban nem volt ilyen),..."
Jah, de nem az a lényeg, ezek szerint a "mindenszarristák szerint", hanemm az, hogy szerintük a gonosz zOrbán 15 év alaat X EUR-ról Y EUR-ra növelte, és folyamatosan növeli, azaz HAZUDIK, hiszen azt mondja, hogy CSÖKKEN.
Csak, az a baj, hogy a világon sejol nem az adósság nettó értékét nézik, hanem a GDP-hez viszonyítottat. Dehát, ez nem érdekli őket...
" bezzeg-Románia 50 felett jár már (2020 előtt kb. 20%-on álltak), DUPLÁZÁS néhány év alatt..."
30 éve meg kereken NULLA volt. (Igaz, azért is volt ott akkora a córesz, mert tényleg mindent eladtak, hogy kifizethessék.
" Németországban meg be is mondták, hogy az államadósság drasztikus növelése lesz a csodafegyver... az úri közönség lelkesen tapsol."
Azzal nem csak az a baj, hanem, amilyen módon a Merz-ék megváltoztatták az alkotmányt. Itt SENKI, egy szót nem szólt miatta. Otthon azóta kint lenne a tömeg az utcán. (persze, csak a kormányváltásig, hiszen, akkor jönne a mi Magyr "ChuckNorris" péterünk, aki simán alkotmányozna, még 10%-kal is, és akkor a töntetés meg sem lenne szervezve, meg a sajtó sem írna róla semmit, mert az "eszköz" elérte a "célt". Ünneplés lenne, nem számonkérés.
"De a Zorbán... "
Jah, az az aljadék, a szabályok alapján játszik...
GyMasa 2025.06.26. 08:33:31
Nekem két felnőtt fiam van.
Mind a kettő, és a német barátaik is erősen konzervatívok.
GyMasa 2025.06.26. 08:38:16
AZ a cikk egy időpazarlás volt.
EZek max a cikkek címéig jutnak el. Magát a cikket soha nem olvassák el...
- Sem türelmük nincs rá ( Lásd @erol minapi ámokfutását, összesen 27 másodpercnyi (egy, amúgy, kb <10 perces videoból) miatt, amit nem volt türelme végignézni)
- Sem szövegértelmezési képességük nincs.
Ugyanis, az indexen vettem észre, hogy rengeteg cikknek, bizony jobb esetben semmi köze nincs a cikk címáhez, rosszabb esetben bizony a szöges ellemtéte szerepel a cikkben, mint a címében. (Ez, főleg az Ukrajnával kapcsolatos cikkekre jellemző. A cikk egy "Ukrajna nyerésre áll" jellegő kijelentés, aztán a cikkben vagy egy szó nincs arról, ami a címben, vagy ha végigolvasod, pont az ellenkezőjét írják le, de olyan nyíltan, hogy még a "sorok között olvasni" sem kell...
GyMasa 2025.06.26. 08:39:17
...és, valószínűleg a Monarchia lenne Európa messze legerősebb állama Bajoroszággal kiegészülve...
GyMasa 2025.06.26. 08:43:10
A legnagyobb probléma az volt, hogy a cégeknek, hiába voltak 100+ éveset, mint a Ganz, meg a Dreher, meg társaik, nem volt vagyonuk, amiből beruházhattak volna. A bankok pedig, ugye az elsők között kerültek külföldi kézbe illetve jöttek be a külföldi bankok. AZoknak pedig nem az volt az érdeke, hogy a magyar ipart erősítsék meg, hanem, hogy segítség a külföldi cégeket letarolni a magyar piacot. (azaz, egy Bosch mondjuk 1-2%os kamatra kapott bármennyi hitelt, míg egy magyar kkv-nak simán mondták, hogy tegyen le a hitelösszegnek megfelelő mennyiségű USD-t letétbe, majd a cserébe kapott pénzre fizessen 5-25% kamatot.
GyMasa 2025.06.26. 08:44:05
Kevés rasszistább nép van a japánoknál.
Eléggé egy elbaszott nép az is...
GyMasa 2025.06.26. 08:45:47
Csak 2006-2010 között volt egy megcsuklás, de ugye az is nyilván a zOrbán bűne...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.26. 09:12:37
Boldili is elmondja ezerszer hogy a szolgáltatásszektor adja a jólétet, nem a termelés. Majd egyszer leáll a termelés (a főpróba megvolt 2020-21-ben) na akkor majd lesz minden jó szolgáltatás helyette.
GyMasa 2025.06.26. 09:43:45
AZt már láttuk, mi jön abból a "kiváló-remek" csernozjomból. Hiába termékeny a talaj, ha szart termesztenek benne....
Az a baj, hogy a cél az, hogy kiírtják az össz-EU mezőgazdaságot, és akkor a szarukat fogják majd jó drágán ránk sózni.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.26. 10:06:32
GyMasa 2025.06.26. 10:35:22
Igen, elindultak a hajók, csak nem az éhező afrikaiaknál kötöttek ki hanem a gazdag Európában.
EGyedül a "hű-de-gonosz-tömeggyilkos-Putyin" szállította le a megígért gabonát Afrikába...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.26. 10:42:30
Madarász Henrik 2025.06.26. 13:59:51
Madarász Henrik 2025.06.26. 14:04:38
GyMasa 2025.06.26. 16:42:36
Hát, vagy a penészes, legalja búzát kapták... Tudod, amit be sem engednek a határon egy normális országba...
GyMasa 2025.06.26. 16:44:06
Meg, emlékezzünk meg Megyó "D-209" Péterről is.
Amit ő csinált magyar közművekkel, azért nem francia becsületrend, hanem letöltendő járna.
Rodney2 2025.06.26. 17:34:41
Tapi2021 2025.06.26. 19:30:03
Ezt megtoldva sok-sok százmilliárd Euróval, fegyverekkel, tapsviharral, ahol csak Zselé megjelent!!!
El is szállt az agyuk és öntudatuk gyorsan.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.26. 19:41:37
Gery87 2025.06.26. 21:09:10
Játszod az álértetlent megint mi?
@Rodney2:
1, anyád picsája a debil fasz
2, hozzál nyugodtan forrást, cikket erre az állításodra miszerint az átlag japán fogyasztása, életszínvonala már magyar szintre süllyedt.
"Ő mesélte, hogy amikor a Hősök terén volt az az első nagy Magyar Péteres cirkusz és megjelent a sok agyhalott szektás barom (ezek az én szavaim) akkor ő ott értette meg a nácizmus lényegét. Érted, egy 70 éves zsidó a demagóg szlogeneket mondó Magyar Pétert istenítő tömegben értette meg a nácizmus lényegét. "
:D
Hát tudom sajnálni érte, ha ebből jutott el a nácizmus megértéséig.
Szegény már 70 éves, ha ne kelljen támpontként használni a hülyeségét...
(Egyébként Orbánnak anno a migráció kérdésében igaza volt....ezt akkor se tagadtam, vitattam el, nem mintha a Tisza gyökeresen mást képviselne!)
valis47 2025.06.27. 13:33:49
valis47 2025.06.27. 13:34:53
Rodney2 2025.06.27. 14:22:35
GDP per head PPP listán láthatod a japán magyar összehasonlítást. Beírod google-ba és megkapod te genetikai hulladék. Csak amiket látsz az általában EU összehasonlítás vagy a kelet európa pöcegödör államai, azért nem találkoztál vele. Világszinten megnézni sokkal érdekesebb, csak hosszú a lista mert sok ország van (csak felkészítlek hogy a homokozódon kívül még sok minden van a világban amiről nem hallottál, nem láttad, el sem tudod képzelni) és általában az elejét mutatják, mi meg ugye hátrébb...
Ha meg peched lesz és Magyar Péter alakítja a következő kormányt, akkor előbb utóbb még az olyan csonthülye majmoknak mint te is le fog esni hogy az öreg zsidónak igaza volt (nyilván el sem gondolkoztál rajta, hogy mit is láthatott: a szektás rajongást egy gátlástalanul hazudozó, magába szerelmes elmebeteg "népvezérért" )
IdomitottFoka 2025.06.27. 17:16:41
countryeconomy.com/countries/compare/japan/hungary
Nos Japánban ez fejenként 10e dollárral több, vagy ha úgy tetszik majd másfélszerese a magyarnak. A GDP nem túlzottan jó a vásárlóerő ábrázolására amúgy, mert pl benne vannak a sokat kárhoztatott multik bevételei, amit azok jól kivisznek a országból. Ezért a GNI per capita jobban jelzi h a lakósok h is állnak egymáshoz képest vásárlóerőben.
worldpopulationreview.com/country-rankings/gni-per-capita-by-country
Ez 20e dolláros a különbség, arányaiban kétszerese a magyarnak. Szóval még kéne kepeszteni h majdnem utolérjük a demográfiai és stagflációs gondokkal küzdő Japánt. Mert ez a majdnem olyan vicces majdnem:
Öregekotthona:
1. rezidens: -Ma majdnem megbasztam az aktuális misszjuniverzumot!
2. rezidens: -Miért, itt volt?
1. rezidens: -Nem, de felállt!
Tapi2021 2025.06.27. 18:24:04
Valójában azt kellene megnézni, hogy teljesen azonos munkakörökben dolgozók között mekkora a különbség?
Pl. egy átlagos általános iskolai tanár itt és ott mit, mennyit tud vásárolni a béréből?
Vagy egy busz söfőr? Vagy egy esztergályos... Mert itt látszana, hogy vajon egy japán tanítónőnek megy-e jobban a sora vagy egy magyarnak? Vagy mennyi a valós különbség? Mennyi pénze marad itt és ott hó végén, miután mindent megvett és kifizette az összes számláját, rezsijét?
Milyen eséllyel tud saját lakást venni egy ilyen tanítónő Tokióban és Budapesten? ... Stb.
Minden más csak játék a statisztikákkal.
Tapi2021 2025.06.27. 18:34:53
Erről az a vicc jutott eszembe - nem pontosan -, hogy ha a szomszédnak 1 millió a fizetése, az enyém kétszázezer, akkor az átlagfizetésünk hatszázezer statisztikailag.
Ez sokat rajtam nem segít.
Ha meg két szomszédom keres 1-1 milliót én meg a kétszázezret, akkor nálunk ugye máris egymillió egyszázezer az átlagfizu... (Remélem, jól számolom, nem vagyok jó matekos. :-) )
Ami szintén egy tök jó statisztikai adat, csak az rajtam továbbra sem segít. Vagyis, hogy van egy gazdag réteg, amely feltornázza az átlagot. (Japánban ez úgy sejtem egy vastagabb réteg, mint nálunk.)
Ezért kell az azonos munkaköröket és béreket összevetni, hogy adott országban az mire elég?!
GyMasa 2025.06.27. 18:55:00
A gery meg a Boldi féléket én azokhoz a "hívőkhöz" tudnám hasonlítani, akik csak akkor jönnek rá mekkorát hibáztak, amikor ott állnak a kivégzőosztag előtt fallal a hátuk mögött, vagy a kötelet ráigazítják a nyakukra, stb.
Vagy, rosszabb esetben akkor sem.
Gery87 2025.06.27. 21:20:34
Mondjuk ez pont inkább az itteni fasiszta simogatókra igaz...
Azt hiszik majd Orbán mint jóságos Döbrögi majd mindig mindent örökké jól csinál és úgy ahogy nekik tetszik...
Gery87 2025.06.27. 21:21:14
És ezt most neked itt higgyük el, mert te ettől félsz?
Gery87 2025.06.27. 21:23:17
"kb minden benned van amitől Európa szar lett és elpusztul. Az új Soros-embertípus. "
Össze tetszik téveszteni valami libsivel.
Látod ez a gond.
Kétbitek vagytok....vagytok ti, a farhát jobboldal, meg vannak a "libsik"...és a másik akkor is brüsszelita, libsi ha nem az:D
Vége van kicsi...
Gery87 2025.06.27. 21:28:54
"Szóval még kéne kepeszteni h majdnem utolérjük a demográfiai és stagflációs gondokkal küzdő Japánt"
:D
Mennyire kell idiótának lenni de tényleg hogy valaki azt higgye Japán közelében vagyunk?:)
Édes istenem...
IdomitottFoka 2025.06.27. 22:30:06
Magyar tanár átlagfizetés (havi): 650 000- 1 375 000 között, bruttó , HUF
Átlagos havi költség, kivétel lakhatás, önálló/4fős család: 258 000 / 910 000 HUF
Japán tanár átlagfizetés (éves): 470 000 - 800 000 között, bruttó, YEN
Átlagos havi költség, kivétel lakhatás, önálló/4fős család: 133 000/472 000 YEN
A HUF/YEN árfolyam 2.35, bár ez ebből a szempontból nem releváns. Kezdő szinten kb egyforma a tanárok helyzete, a magas fizetési kategóriában kicsit jobb a japán.
források:
berkalkulator.com/blog/2025/pedagogus-bertabla-2025
www.salaryexpert.com/salary/job/public-school-teacher/japan/tokyo
www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Japan
www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Hungary
A többi szakmának utánanézhetsz te is.
Rodney2 2025.06.28. 05:55:52
Rodney2 2025.06.28. 06:07:44
Nem emlékszem pontosan hogy milyen számokat láttam, abban a statisztikában de nagyon meglepődtem én is. És nem magyar forrás volt, nem valami ostoba kormánypropaganda.
A fiamnak néhány éve ajánlottak egyetemi állást japánban mint "adattudós" de inkább visszament a döglődő Németországba pedig már valamennyire japánul is megtanult (szerinte is döglődik, ami a becsapós nekünk az az hogy van honnan lepusztulniuk, de pusztulnak szorgalmasan. Az elmúlt 20 évben a Merkel-LibsiHitler meg a végül összeomló Ampelkoalition nagyon bebaszott)
Rodney2 2025.06.28. 06:20:18
És te is elköveted azt a hibát amit bennem látsz: mi az hogy farhát jobboldal te büdös paraszt?? Én nemzetközi bankmanager karrier után 55 éves korom óta a befektetéseimből élek és minden évben legalább fél évet utazgatok Európában. Azért is vagyok kiborulva attól az elképesztő pusztulástól amt látok mindenfelé ahhoz képest ahogy ezek a gazdag nyugati országok 30-35 évvel ezelőtt kinéztek. Van ahova visszamegyek minden évben és évente kb kétszer annyi elbaszott majommigráns ténfereg dologtalanul ugyanott. mert "diversity is strength" mi, de baromállat. Neked tényleg kb minden kommentedből az derül ki, hogy fogalmad sincs a világról, a hülye ballibsi mantrákat ismételgeted és közben valami okos tájékozott embernek képzeled magad, de szart se tudsz arról hogy mi folyik a világban.
ez a nevem senki 2025.06.28. 07:36:46
loll
vergyula 2025.06.28. 08:22:14
Nem jól számolod.... vagy ez talán valami vicc?
IdomitottFoka 2025.06.28. 09:39:39
Ez sajnos biztos nem következik a tanárokra vonatkozó adatokból, a társadalom nem csak tanárokból áll. Leírtam a gni adatot is, abból viszont következik h 2× annyi jövedelem jut rájuk, az elosztás más pl a közszolgáltatások megbízhatóbbak és magasabb minőségűek ott.
ez a nevem senki 2025.06.28. 09:51:28
ezt má majdnem megelőztük
ez a nevem senki 2025.06.28. 10:02:10
3 pozitív szám átlagából kihozni a legnagyobbnál is nagyobb átlagot xd
nem hívnám jappániba egyetemi tanárnak
vergyula 2025.06.28. 10:10:30
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 10:10:49
nézd má meg a számaidat, még a tanárokra se vonatkozik! :D
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 10:15:28
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 10:22:36
vannak viszont óriási cégeik más országokban előállítva a gdp-t :-)
Rodney2 2025.06.28. 11:06:01
Az tuti hogy láttam angol médiumban egy listát ahol valami PPP alapon volt számolva és mivel Japán nagyon drága, "majdnem utolértük" ami kb azt jelentette hogy nem is volt másik ország Japán és Magyarország között. A románok is kb így előzik Magyarországot, hogy találnak néhány számot amiben beelőznek, de hogy az egész ország egy pöcegödör, az infrastruktúra szinte nem létezik, a környezet annyira szennyezett hogy mérgező, a társadalom még a magyarhoz képest is középkori, stb arról ugye nincsen szó. Aztán kiderült hogy az egész román csoda eladósodáson alapult és most csinálják a megszorításokat (pl januártól fizetés CSÖKKENTÉSEK voltak a közszférában) Majd figyeld meg a 2025-re vonatkozó adatokat amikor "visszaelőzünk". A szlovákok pl a gyurcsány-korszakban "előztek be" aztán mivel bevezették az eurót és rábasztak, az orbán rémdiktatúrában visszaelőztünk. Ez ilyen
Arról nem beszélve, hogy az árfolyam nagyon fontos az ilyen összehasonlításban. Az EUR kb 370 HUF kellene legyen, a többi a politikai risk (EU-val való harc, Eu pénzek nem jönnek, háborúk hatása, nagy energiakitettség) Erre szép példa volt hogy a HUF EUR árfolyama pont bement 400 alá amikor Izrael bombázni kezdte Iránt. Erre gyorsan visszament 405-re majd amikor meghirdették a tűzszünetet akkor visszafordult és már 399. Ebben ugye a magyar kormány tevékenységének nem volt semmi szerepe, tankönyvi példa lehetne. Szóval nem mindegy, hogy ugyanazt a magyar gazdaságot és fizetéseket 370-en vagy 410-en váltod át: 10% különbség.
Gery87 2025.06.28. 11:20:00
Kedves höbőlgő faszkalap...ha már intim módon becézgetni kezdtél
1, Én is voltam már a világban sokfelé, de a migráncs majmok miatt még nem látom hogy "utolértük volna Japánt"...vagy Ausztriát.
Ehhez mondjuk elég kimenni az ajtón a magyar rögvalóságba. Ekkora baromságot rajtad kívül még nem sokan sütöttek el még itt sem.
2. Te meg olyan vagy mint Bencsik Bubu Bandi, aki szerint mivel "tele vannak a bótok" meg "nagy autókat lát az utakon" ezért nincs is semmi baj, elmaradt a szegénység..."a Blahára meg ő nem megy" mert nem akarja látni azt ami nincs!
Rodney2 2025.06.28. 12:31:25
A Blaha dolog meg kicsit furcsa, azt hazudtad, hogy jéártál már külföldön: ott is lehet látni ennél durvább dolgokat is. Pl Tavaly Frankfurt belvárosában véletlenül bementem egy utcába ahol 2 oldalt a járdákon legalább 100 drogos hajléktalan fetrengett, na ilyet még nem láttam :( és mind fehérember volt. nyilván jól megy a németeknek is
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 13:17:39
Gery87 2025.06.29. 00:11:24
Igen, "bezzeg" É-Koreában nincsenek drogos hajléktalanok...nyúlván ez a fokmérője mindennek.
Tehát É-Korea egy jó rendszer, maga a "normalitás".
Tökfej.
"Menjél Pride-ra nyomonc. "
Te meg menjél gyónni nyomoronc, hogy a puffogtatott "nemzethy konzervatív keresztény" erkölcseidnek szaros pofont adó fröcsögésedet meggyónd!
Vagy mondok jobbat: menjél Minszkbe Bircával együtt, elvileg ott normalitás van.
2026-ban disszidálhattok is remélhetőleg.
Tapi2021 2025.06.29. 00:30:37
Mivel nyilván sokkal több Japánban a milliomos, milliárdos vállalkozó, maga az ország persze hogy gazdagabb.
Nekünk is minél több milliárdos vállalkozóra van szükségünk. :-)
Tapi2021 2025.06.29. 00:37:37
De a lényeg átment, nem? Hogy ha van sok milliárdos, avagy milliós fizetésű alkalmazott, meg jó sok rosszul kereső, az előbbiek felhúzzák az átlagot. Tehát ha statisztikát nézek és átlagfizetést, úgy tűnhet, hogy milyen jó a fizuja mindenkinek.
Rodney2 2025.06.29. 17:21:20
Rodney2 2025.06.29. 17:22:53
GyMasa 2025.06.29. 18:17:52
Te balfék!
A számokat már nem nézted meg, ugye?
Annyira gáz vagy, hogy arra nincs is szó...
(kezdve azzal, hogy belinkeled a Tókiói tanár béáreket, amik 37%-kal magasabbak, mint az összes többi. Te balfék)
GyMasa 2025.06.29. 18:18:54
Nézd, senki nem él örökké.
Isten megírta, hogy hagyjuk a hadakozást rá.
Én eszerint próbálok élni. Nem vagyok tökéletes, így általában ez nem sikerül..)
GyMasa 2025.06.29. 18:21:00
És, mindezt TUDOD is, vagy csak GONDOLOD?
Mert, a kettő nem ugyanaz...
IdomitottFoka 2025.06.29. 20:53:30