magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Összeomlik a nemzetközi jog!

Az a népszerű szöveg mostanában, hogy milyen rossz, hogy most Trump miatt az erő szava győzött, nem a jog.

Szerintem pedig jobb lett a helyzet.

Eddig a helyzet az volt ugyanis, hogy egyrészt volt egy meghatározott nemzetközi jog, persze az is mindig az erősek akarata alapján, de volt, másrészt az erősek még ezt is simán megszegték, amikor éppen érdekükben állt.

Különösen bizarr ez a kommunizmus összeomlásával lett, mert hirtelen egyedül a nyugat, élén az USA, maradt erős, azaz csak a nyugatnak lett immár szabad megszegni a jogot.

A legjobb példa: a határok sérthetetlenségének elve, majd Szerbia határának önkényes megváltoztatása NATO-bombázás útján 1999-ben.

Emlékszem, vért izzadott a magyar ballib sajtó akkoriban. Mert a magyar olvasó hozzá volt még szokva a teljesen hasonló szovjet propagandához, mely szerint pl. a Varsó Szerződés agressziója Csehszlovákia ellen 1968-ben "baráti segítség". Szóval nagyon kellett magyarázni, miért jogos a Szerbia ellen háború.

Az egyik nagy ballib jogász - nem tudom mi lett vele, de évek óta nem olvastam tőle semmit, talán már nem él - egészoldalas cikket is írt erről az akkori Népszabadságban, tele szómágiával és halandzsával. Én akkor éppen jogász-hallgató voltam, s a nemzetközi jog volt a kedvencem, szóval élveztem a professzor hülyeségeit. A gyöngyszeme érvelésének az volt, hogy az emberiség mint közösség jogosult önvédelmet gyakorolni, amikor az alapvető emberi jogok sérülnek bárhol, azaz Clinton és Blair mint az emberiség képviselői önvédelmi háborút indítottak a gonosz szerb diktatúra ellen.

Aztán, szerencsére, az USA mint a nyugat vezére képtelen lett hatalmát a világra kiterjeszteni. Kína nem fogadott már szót, elkezdte gazdasági hatalmát a politikában is érvényesíteni, majd - kicsit később - Oroszország is szuverén lett. Onnantól a nyugat kénytelen volt immár saját magát korlátozni: nem fellépni közvetlen orosz és kínai érdekek ellen.

Most már nyíltan ki lett mondva: nagyszerű dolog atomerőműveket bombázni, ha ezt a nyugat csinálja. Vicces, mert 3 éve még hatalmas sikoltozás volt, amikor az orosz hadsereg felszabadította a zaporozsjei atomerőművet, pedig ott nem volt más, mint kézifegyverek használata. Ez állítólag hatalmas veszélyt jelentett! Még az is az oroszok bűnének volt betudva, hogy tavaly az ukrán NATO-erők megpróbálták visszafoglalni, s ez nem lett nekik megengedve: az oroszok ágyúlövésekkel verték vissza a támadást, pedig értelemszerűen a lövések nem az erőmű felé, hanem irányából mentek.

A mélyen romlott EU persze máig a 90-es éveket sírja vissza, amikor nekik mindent szabad volt. A perverzióban és drogmámorban vegetáló brüsszeliták képtelenek kapcsolatot teremteni a valósággal.

Trump erőpolitikája előrelépés: beismerése annak, hogy a nemzetközi joggal való halandzsázás nem volt több ócska propagandánál.

109 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8518893716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IdomitottFoka 2025.06.27. 12:13:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És az okosságba nem fér bele h formalizálják a nemzetközi interakciókat és ehhez intézményeket hoznak létre definiált hatáskörökkel, értem. Sokkal jobb ha hanyatló képességű, a valóságtól részben vagy egészben elszakadt személyiségek másik hasonló képességű személyiségek várható akcióira, reakcióira spekulálnak.

IdomitottFoka 2025.06.27. 12:14:09

Azt írtam már h a rekapcsának a kanyját?

vergyula 2025.06.27. 12:29:25

@IdomitottFoka: Szerintem igen. :)
Végre egy olyan téma, amiben nincs vita.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.27. 12:50:59

@IdomitottFoka:

Látjuk, hogy ez nem működik.

Az erősek intézményeket hoznak létre, szabályokat, majd ők se tartják be, ha éppen ez áll érdekükben.

Ez mire jó?

IdomitottFoka 2025.06.27. 13:36:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezt úgy nevezik, h legalább próbálkoznak viselkedni. Az más kérdés h az ismert történelem 6-7 ezer évében jellemzően nem volt igény se ilyesmire, és szükség se, abból a szempontból h nem volt eszköz rá h a komplett budit magunkra robbantsuk. Most már vannak ilyen eszközeink, úgyhogy szükség is lenne rá, meg igény is felmerült rá az elit körének egy részében is.

vasútihíd 2025.06.27. 16:18:56

@IdomitottFoka: pedig a répácska jó fejtörő ideális terep kics mi fejlesztés-gyakorláshoz.

Digitális_Fater 2025.06.27. 17:05:27

@IdomitottFoka: Az Oroszországi Föderációban nincs recaptcha. Mi az, nem tetszik az EUSSR?

GyMasa 2025.06.27. 18:23:32

A Zaporizszsjai atomerőművel kapcsolatban nem az az arcpirító hazugság, vagy felháborító dolog, hogy kézifegyvereket használtak, hanem az a hangnem, amikor azt is az oroszok nyakéba akarták varrni, amikor szinte csak az ukránok lütték az erőművet nehézfegyverekkel.
Külön vicces volt olvasni a NAÜ "elítélő határozatait" a támadásokkal kapcsolatban.
- Soha nem írták le, hogy az ukránok támadtak
- viszont az oroszokat minden egyes alkalommal felszólították, hogy tartózkodjanak az erőszaltól
- holott az oroszoknak esze ágában sincs egy atomerőművet sem bántani.

Tapi2021 2025.06.27. 18:47:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A trükk a NARRÁCIÓ!!! (Vagyis a kommunikáció!)

Ha úgy tudod eladni a te AGRESSZIÓDAT, hogy az ezért vagy azért "jogos", máris nem sértettél jogot, még meg is dicsérnek!

Ennél eggyel fejlettebb taktika, ha rá tudod venni az ellenfelet egy ballépésre (lásd orosz-ukrán konfliktus) és máris te vagy a jófiú, hiszen a másik lépett előbb...
(Aki nem csinált volna semmit, ha békén hagyod!!!)

A manipulációhoz, narráláshoz, "keretezéshez" ÉRTENI KELL.

Itthon is ez hiányzik.

GyMasa 2025.06.27. 19:28:27

@Tapi2021:
AKkor sem, ha a "független, nemzetküzi bírák" mind a te kesztyűbábjaid...

Gery87 2025.06.27. 21:15:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt mondod milyen hülyeség bármilyen nemzetközi jog, meg a NATO...de ha se EU, se NATO tagok nem leszünk és olyan világrend lesz amit szeretnél akkor nekünk reszeltek...mivel az erősebb kutya péniszétől ugyan mi fog megvédeni?
Saját hülyeséged miatt szívnál.

Orbán is jól tudja két ütőkártyája van az EU-s és a NATO-s tagság.
Azzal hogy ezeket gyengíti, Magyarország mozgáster és lehetőségei, biztonsága alatt vágja a fát.

Gery1987 2025.06.27. 21:39:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ha semmi korlát szabály nincs az mire?
Főleg a kisállamoknak?

Láttuk már mire vezet.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.27. 22:23:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A gyöngyszeme érvelésének az volt, hogy az emberiség mint közösség jogosult önvédelmet gyakorolni, amikor az alapvető emberi jogok sérülnek bárhol, azaz Clinton és Blair mint az emberiség képviselői önvédelmi háborút indítottak a gonosz szerb diktatúra ellen." - nem az alapvető emberi jogok sérülése ellen, hanem olyan emberiség (vagy emberiesség?) elleni bűncselekmények, mint pl népirtás. az ellen legyen már nekik joguk fellépni.

IdomitottFoka 2025.06.27. 22:35:20

@Gery87: Hát bolgárból győzködne minket h de jó nekünk, gymasával együtt.

IdomitottFoka 2025.06.27. 22:45:47

@Digitális_Fater: Gondolom tele is szemetelik a kommenttereket a marketbotok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.28. 07:24:09

@Alöksz Róz Unbanned:

Népirtás, titkos fegyverek, terroristák, Kis Herceg, Húsvéti Emberevő Nyúl, stb. Mindig van mit kitalálni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 09:49:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ürügyeket bárki bármire ki tud találni, ezzel újat nem mondtál.

(az oroszok is gyorsan költöttek vagy 20-at, amiből kedvére szemezgethet a fidesz szurkolótábora és az oroszok által támogatott az európai szélsőjobb)

helyénvaló-e egy ilyen elv, azt kell megmondani:
- szerinted nem, hadd népirtson bárki kedvére.
- szerintem meg igen, legyen joga ilyen esetekben más országoknak - lehetőleg nemzetközi szervezetek döntése alapján - az emberiség nevében fellépni
(ill. egy ilyen fellépés jogának létezésével elrettenteni)

Gery87 2025.06.28. 10:53:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pl EU-s jogszabályok, a NATO védernyője egy külső támadás esetén....

Gery87 2025.06.28. 10:59:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem volt népirtás a délszláv háborúban mindkét oldalon?

Azért a cinikus geciségnek is van ám határa.

Likában 91-ben 82 ezer ember él, (1910-ben 200.000) fele részben szerb, ma 45 ezer és 85%-uk horvát...
A többi híres esetet ne is említsük...

Igazad van, jobb lett volna ha hagyjuk őket és úgy irtják egymást ahogy tudják.
(NEM).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.28. 12:52:35

@Gery87:

Annak a védőernyője, aki támad minket? Mint a maffia védelmi pénze.

valis47 2025.06.28. 12:58:12

@Alöksz Róz Unbanned: Népirtás történt Koszovóban?

valis47 2025.06.28. 13:03:25

@Tapi2021: A Tisza tábora nem más, mint a korábban szétforgácsolódott ballib pártok olvasztótégelye, nem látszik a sok csalódott fideszes.
Lásd pl.:
"Orbán Viktor támogatói egységesen (86 százalék) utasítják el az LMBTQ-közösség nyilvános megjelenítését, ezzel szemben Magyar Péter híveinek négyötöde (80 százalék) szabad folyást engedne a Pride-nak. Ugyanígy jól érzékelhető a Budapest-vidék ellentét is, hiszen míg a fővárosban csupán 36 százaléknyian korlátozáspártiak, addig a községekben az abszolút többséget is meghaladóan (55 százalék) támogatják a "Pride keretek között tartását"

Ha olyan sok csalódott vidéki fideszes lenne a Tisza mögött, mint Boldi szokta hangoztatni, akkor nem így nézne ez ki.

MP maga is "csalódott fideszes", aki elvben amúgy jobboldali, de ezzel láthatóan nem passzol a saját szavazótáborához. Csak a megszólítani remélt csalódott fidesz-szavazókhoz maximum. De ezek minden jel szerint nincsenek ott tömegesen a tiszások között.

Tapi2021 2025.06.28. 13:04:21

@Alöksz Róz Unbanned: "- szerintem meg igen, legyen joga ilyen esetekben más országoknak - lehetőleg nemzetközi szervezetek döntése alapján - az emberiség nevében fellépni"

Igen, ez jó lenne, HA nem ezt is AZ ÉRDEK vezérelné! Mert ahol van érdek, ott beavatkozunk - mert a MI ÉRDEKÜNK -, ahol nincs, ott meg leszarjuk mi történik népekkel.

A "világcsendőre" szerep is problémás, mert egyrészt ki kérte fel X-et erre? A világ?
Másrészt ki tudja a világcsendőrét KONTROLLÁLNI? Ha azt csinál, amit akar és ami az Ő ÉRDEKE???

valis47 2025.06.28. 13:07:09

Szóval a kérdés csak az, Magyart még a választások előtt golyózzák ki a Puzsér-félék a Tisza éléről, vagy mert tudják, hogy vezér nélkül semmibe veszhet a győzelmi reményük, addig valamennyire türtőztetni tudják-e magukat?
Vagy Magyar tér meg nyilvánosan a ballib eszmeiség mellett, nyilván érdekből...

Tapi2021 2025.06.28. 13:14:29

@valis47: Egyetértek a linkelt cikkel: HA MP győz, senki nem tudja kigolyózni!
Max. négy év múlva a szavazó nép. De addig...

Az ellenzék MP nélkül biztosan veszít! Tehát most már NINCS választásuk, MP-vel kell nekivágniuk.
Viszont, ha nyer, lásd fent, akkor király lesz, és őt nem fogja a farok csóválni.

HA MP nyer - és részben erről szól a cikk - az ROSSZ lesz az ELLENZÉKNEK is, és rossz az ellenfelet támogató másik fél országnak is. VAGYIS: MINDENKINEK ROSSZ LESZ!!!

Ezt így nem írta le a szerző (hiszen ellenzéki), de ez a lényege. Mert ő is tuja, ha ez a pszicho- és szociopata MP nyer, akkor MINDENKI VESZÍT!!!

Csak hát már nincs más reményük, tíz hónappal a választás előtt.

Ergo az EGÉSZ ország egyetlen reménye, ha MP VESZÍT!!!

valis47 2025.06.28. 13:25:43

@Tapi2021: MP egy ember csak... most messiás, de majd gondolják, meg lehet szabadulni tőle, hiszen nem áll mögötte semmilyen hálózat. Csak a soros-ügynökök és a büdösszájúak. Az előbbiek simán hátba döfik majd, az utóbbiak is gyorsan kiábrándulhatnak.

A ballibek úgy akarják visszaszerezni a hatalmat, hogy beállnak MP mögé, aztán szépen közlik vele, hogy eddig kellettél. Mit tud majd ez ellen csinálni? Egyedül? Se apparátusa, se semmi. Csak egy rakás hülye, aki most messiásként néz rá, de ezek egy jelentős része is úgy gondolkodik, hogy csak azért állok be mögé, mert nem a zorbán, és ő meg tudja verni a zorbánt...

valis47 2025.06.28. 13:27:46

@valis47: Mondjuk Puzsér korábban Vonába lett szerelmes, aztán MZP-be... MP-vel már most vége a szerelemnek :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 14:03:13

@valis47: "hiszen nem áll mögötte semmilyen hálózat." - és ez egy nagy pozitívum :-)

Bili 2025.06.28. 14:20:19

@valis47: Azért az utolsó töltényig harcol érte...

Tapi2021 2025.06.28. 15:14:34

És szép rendben megkezdődött Pesten a Pogány Fieszta...

Tapi2021 2025.06.28. 15:17:35

@valis47: Olvasd el a cikket!
Egy ilyen bosszúvágytól fűtött akaratgócot, ha győz, nem lehet majd csak úgy félreállítani. Ő nem a tesze-tosza MZP.
És sokaknak sokban van...!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.28. 17:45:23

@Tapi2021: mért ne kezdődne egy következmények nélküli, gerys, boldis, fókás miegyebes városban?

Digitális_Fater 2025.06.28. 18:01:41

A NER ma hivatalosan is elbukott, 2026-tól az "akinek nincs semmije, az annyit is ér"-világ jön el. Mi majd átvészeljük valahogy - sok szerencsét hozzá a lumpeneknek!

valis47 2025.06.28. 20:52:17

@Alöksz Róz Unbanned: Pontosabban áll, de az nem az övé, és úgy fogja félredobni, mint a g.cis papírzsebkendőt.

Ez senki által meg nem választott, nemzetközi hálózat ugyanis.

Gery1987 2025.06.28. 21:00:46

@Tapi2021:

Ki ne menj mert megbuzulsz. Ezek szemmel vernek....meg a kezükkel....a faszukat.

Szerencsére a keresztény konzi HírTv- től ezt is megtudhatták az anyák és gyerekeik a családi vacsora mellett, csak úgy a gyerekek védelme érdekében ugye...
Hátha megkérdezi Pannika mi az az ő kielegites ha már a pridera nem vitték.

Köszönjük nemzethy tv.

Gery1987 2025.06.28. 21:02:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kepzeletedben.
Putyin mit csinál?
Trump mit csinál?
Az nem baj hogy tamadja a "normalitás fellegvárat" Iránt?

Gery1987 2025.06.28. 21:04:59

@Deak Tamas:

Nana!!!!
A romanozas, komcsizas, libsizes...meg ejnye....de pesti nem vagyok:) kikérem magamnak:)

Gery1987 2025.06.28. 21:06:14

@Digitális_Fater:

Jön Lázár?
Na bazmeg, végünk van.

Azt kéne mégcsak....ha úgy vezetne az országot mint a MÁV-ot:)

valis47 2025.06.28. 21:29:51

@Gery1987: De legalább visszautalná az adónk felét :)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.28. 22:33:08

@valis47: jaj, tényleg, a soros.
vagy még valami annál is durvább.

valis47 2025.06.28. 22:40:36

Grétácska is itt volt a prájdon?

Gery87 2025.06.29. 00:05:50

@valis47:

Persze, értem én, de...
Inkább ellopná:)

Gery87 2025.06.29. 00:06:14

@valis47:

Mintha láttam volna egy közvetítésben...

Tapi2021 2025.06.29. 00:14:50

@Digitális_Fater: Mivel is bukott el? Hogy nem verette rendőrökkel a homoszexualitást és egyéb LMBTQ szexuális eltévelyedést ünneplő pogányokat?

Nem bukott el, mert mindenki megmutatta, hová tartozik, mik az értékei! Elvált újra a szar a májtól, ahogy mondani szokták.
És ez jó.

Lásd itt is:

index.hu/belfold/2025/06/28/kozvelemeny-kutatas-budapest-pride-publicus-intezet/

Tapi2021 2025.06.29. 00:20:49

@Alöksz Róz Unbanned: "greta thunberg "

Felszólalt a Prájdon, hogy azonnal hagyják abba a háborút, mert irgalmatlanul sok szennyezés éri a földet, nagyon odaver a klímának, és azt is mondta, hogy azonnal álljanak le azzal, hogy nehézolajat ezer tonnaszám égető hajókkal hozzák Európába Amerikából a gázt!!! A klíma meg oda lesz.

Ja, NEM! ...

Ez már nem gond, ha seggbe kúrhatják egymást a férfiak, házasságot mímelhetnek és örökbe fogadhatnak gyerekeket is... Mert hát a klíma az egy dolog, na de az LMBTQ jogok!!!! Az ami igazán fontos mindenkinek.

gigabursch 2025.06.29. 12:41:14

Hohóliában minden, az oroszokra fogott atomerőmű elleni támadasnak a közös nevezője, hogy brit-hohol-askenázi cselekmény volt...

Gery87 2025.06.29. 16:14:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, korábban, az előzményekről volt szó...

De mindegy, a délszláv háború csak egy példa.
A lényeg hogyha nincs NATO, nincs ENSZ, nincs EU akkor ki, nincs nemzetközi bíróság, stb mi fogja garantálni vagy megakadályozni hogy pl népirtás legyen, hogy legyen platformja a konfliktuskezelésnek?

Mesélj...

IdomitottFoka 2025.06.29. 16:33:33

@Tapi2021: "na de az LMBTQ jogok!!!! Az ami igazán fontos "

"nem azt mondták, Feri, azt mondták menj a p*csába!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.29. 16:34:22

@Gery87:

Tehát azért bombázták Szerbiát 1999-ben, mert korábban szerb-bosnyák-háború volt?

Miért nem bombázták Boszniát és Horvátországot is?

vasútihíd 2025.06.29. 17:05:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ott a saját cikkedben a válaszod. mert éppen érdekükben állt.

GyMasa 2025.06.29. 18:41:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mert annak a helyreállítása NEKIK került volna túl sokba.

Gery87 2025.06.29. 21:08:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Délszláv háború: 1991. június 27. – 2001. november 12.

Mit nem tetszik érteni?

"1995 júniusában napvilágot látnak az első jelentések a srebrenicai mészárlásról. Novemberben Bosznia-Hercegovina, Horvátország és Szerbia békeszerződést köt, a boszniai háború véget ér. A következő hónapban a háborúzó felek Párizsban aláírták a daytoni békeszerződést, ezáltal véget ért a délszláv háború első szakasza.

1996-ban a Koszovói Felszabadítási Hadsereg támadni kezdi a koszovói szerb civil lakosságot. 1997. július 25-én az új Jugoszlávia elnökévé választják Slobodan Miloševićet. 1998 márciusában összecsapások törnek ki Koszovóban, miután Milošević a szerb lakosság védelmére csapatokat küld a térségbe.

1999. március 24–június 10. között a NATO légi offenzívát folytat Jugoszlávia ellen (Allied Force hadművelet). "

Gery87 2025.06.29. 21:10:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Miért nem bombázták Boszniát és Horvátországot is?"

Mert szövetségesük volt talán azért nem?
Már éltél akkor, mit áléretetlenkedsz már megint..

valis47 2025.06.30. 02:55:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Miért, nem azok? Izrael sorozatosan szarja szájba a nemzetközi jogot, mire a "szövetségesei" annyit bírnak kinyögni, hogy "kiállunk Izrael mellett", "Izraelnek joga van megvédeni magát" stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.30. 13:17:31

@Gery87:

Mert korábban harcolt egymással a 3 nép, nem?

Miért csak a szerbeket bombázták?

Gery87 2025.06.30. 23:01:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs alapja annak hogy azt állítod jobb lesz a világ a nemzetközi szervezetek nélkül.

Gery87 2025.06.30. 23:02:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert ők voltak az agresszorok akik nem akarták hogy a többi nép független legyen és a jugo tagköztársaságok határai között létezzen, vagy egyáltalán létezzenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 07:03:12

@Gery87:

Semmi értelme olyan nemzetközi szervezetnek, mely csak akkor reagál, ha az erősek érdeke ezt kívánja.

valis47 2025.07.01. 07:15:05

@Gery87: A horvátországi és a boszniai szerbeknek nem volt joguk az önrendelkezésre?

GyMasa 2025.07.01. 08:02:04

@gigabursch:
Mi a kérdés ezzel kapcsolatban?
Nyilván nem fogod lőni a saját magad által kontrollált erőművet, nem?

GyMasa 2025.07.01. 08:29:47

@valis47:
Vagy Ukrajna is pont ugyanez pepitában...

gigabursch 2025.07.01. 11:18:39

@GyMasa:
Neked és nekem nyilván...
Sajnos azonban kevéssé gondolkodó, ámde az idiokráciáért rajongó néptömegeket még mindig etetik, hogy "azok a csűnya oroszok" rakettyázták az összes atomlétesítményt....
Persze ezek hitték el az iraki tömegpusztító fegyvereket, vagy azt, hogy az oltás jó lesz...

GyMasa 2025.07.01. 13:39:54

@gigabursch:
Én, azért azt nem értem, hogy egy ilyen meredek kamut hogy lehet nevetés nélkül leírni az újságokba?

Gery87 2025.07.01. 13:55:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha nincs nemzetközi szervezet egyáltalán akkor meg pláne az erősek akarata érvényesül bármi fék vagy tompítás nélkül!

Nem értem a logikád...

"mivel kézifékkel egyáltalán nem igen lehet megállni 100-ról, ezért egyáltalán semmilyen fék ne legyen a kocsiban!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 13:57:32

@Gery87:

Tehát akkor mindegy, hiszen 2 eset van:
- az erősek akarata érvényesül, nyíltan,
- az erősek akarata érvényesül, leplezve nemzetközi szervezeten keresztül.

Gery87 2025.07.01. 14:00:17

@valis47:

Morális szempontból természetes volt!

De a nagyhatalmi érdek az volt hogy a széteső exszovjet térségben a tagállami határok maradjanak meg...ne legyen etnikai alapú korrekció sehol....mert különben az egész térség lángba borul és oda a jaltai rendezés.

Én se értek vele egyett. De ez volt.

Pláne hogy ennek ára a szerbek esetében konkrétan az lett hogy elszenvedtek egy Trianont...és vagy 7-8000 Km2-ről eltűnt a szerb lakosság.

Gery87 2025.07.01. 14:03:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem mindegy.
A liberális demokrácia is "tőkés elit uralom" de nem nyílt diktatúra.
van jogállamiság, fékek ellensúlyok, szólás és vélemény szabadság, választások...
Nem mindegy.

Ha mindegy lenne amit mondasz, nem akarnád annyira hogy ne legyenek ezek a szervezetek!
susmus van...

gigabursch 2025.07.01. 14:53:00

@GyMasa:
Nevetés nélkül egyféleképpen. Az aljasság teljes tudatával.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása