magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Csak demokrata tüntethet!

Múlt szombaton nagy tüntetés volt Belgrádban, kb. 2-szer annyian vettek rajta részt, mint a budapesti homokmeneten - Sorosék hálózata jobban működik Szerbiában, mint Magyarországon.

Miután sehogy se sikerült eddig megdönteni demokratikus úton Alekszandar Vucsics népszerű kormányzatát, kb. egy éve folyamatos tüntetések zajlanak. Az ürügy egy egyszerű baleset az újvidéki pályaudvaron.

Eddig a tüntetéseket szervező szerbellenes erők fő követelése az volt, hogy ne legyenek választások, mert azokat úgyis meghamisítja Vucsics - a valóságban az ellenzék túl kicsi, így biztosan vesztene egy új választáson -, hanem ehelyett a tüntető "diákok" nevezhessenek ki átmeneti "szakértői" kormányt.

Most ezen az abszurd követelésen változtattak, nyugatról is sokan szóltak nekik, hogy nem lehet nem követelni választásokat, ez így hiteltelen.

Szóval most a követelés a választások kiírása. A tervezett menetrend:

  • ki lesz írva a választás,
  • nyer Vucsics,
  • a "diákok" csalást kiáltanak,
  • maradnak a tüntetések.

A szerb vezetés is látja ezt, így 2 módon próbál menekülni a csapdából:

  • nem ír ki választást, hanem a saját híveit hívja ellentüntetni, ezzel jelezve, hogy mellette többen vannak, mint ellene,
  • a szerb ritkafémek bányászatát eladta nyugati cégeknek, így több nyugati kormányzat kezdi csökkenteni támogatását a szerb ellenzék részére.

A tüntetés napja jelképes: június 28. az a szerb Vidovdan - Szent Vitus vagy Szent Vid napja -, aki egyébként egy Szerbiához nem kötődő III. századi szent, de mivel emléknapján fontos események történtek a szerb történelemben, így lassan a fő szerb népi ünneppé lett.

Az alapesemény az 1389-es koszovói csata, mellyel de facto megszűnt a szerb állam, a csatában a törökök ellen, szóval amolyan "szerb Mohács". Azóta ez benne van a szerb emlékezetben. Gavrilo Princip 1914-ben erre a napra tette neves merénylete végrehajtását, 1989-ben pedig Szlobodan Milosevics ezen a napon lett de facto az ország ura, beszédet mondott akkor, mellyel tulajdonképpen kimondta a rendszerváltozást: hogy kommunista Jugoszlávia helyett ezentúl szerb nemzeti állam lesz.

A név egyenesen része lett nem csak a szerb, de a balkáni közmondásoknak is, "eljön Vid napja" azt jelenti, valami jelentős fog történni, valami rossz lesz, de az meg lesz bosszúlva, vagy valami drasztikus lesz, ami a korábbi bűnt eltörli, amolyan sajátos balkáni "jom kippur" - zsidó ünnep, a "kiengesztelés napja", erős hasonlóság van - a zsidóknál az alapja az amikor a zsidók először lettek hűtlenek Istenhez, még Mózes alatt, ám aztán, a közvetlen felelősök megbüntetése után, Isten megbocsátott nekik.

Itt az üzenet: meg lesz büntetve bűnei miatt a "diktátor" Vucsics, s "demokrácia" lesz. Vucsics ellentüntetésén meg az, hogy a szerb nép ellenáll az idegen pénzből tomboló-romboló "diákoknak", s nem lesz Majdan Szerbiában.

A "diákok" így egy második követeléssel is előálltak: Vucsics ellentüntetése legyen beszüntetve. Az ok: tüntetni csak az ellenzéknek szabad, mert ők demokraták, a hatalom mellett állóknak viszont ez tilos, mert ők agymosottak. Ismerős, ugye?

Egyelőre Vucsics jól kezeli a helyzetet, pár agresszív drogost sikerült ártalmatlanítani a gumibotok gyönyörűen csengő melódiájával. De az egész kép nagyon bizonytalan: a korlátlan finanszírozással rendelkező ellenzék bármeddig képes folytatni az akciózást.

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1518898180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 12:41:51

Szerintem nem erősebb a hálózat, a szerb választási rendszer bénább, könnyebb a kormánybuktatás, gyenge a miniszterelnök.
Nézzük meg a lengyel vagy a portugál rendszert, ott a miniszterelnök is erősebb, és a buktatási rendszer is olyan, hogy a képviselőnek van ideje végiggondolni, mekkora esélyem lesz bejutni a következő parlamentbe.

_Neville 2025.07.01. 12:45:05

Talán a Telexen olvastam is egy interjút az egyik főalakkal, ő is előadta, hogy felesleges a választás meg a hivatalos ellenzék úgyis szar, nevezzenek ki valami forradalmi élcsapatot amolyan bolsevik módon... Hát ez elég wtf a demokrácia nevében :D

_Neville 2025.07.01. 12:47:48

@Deak Tamas: Ugye Magyarországon alapvetően a német rendszer lett átvéve, mindkettő jellemzője az erős és stabil, nehezen leváltható kormány. Nem véletlen, hogy már az elsőre is elég meredek legutóbbi koalícia is elég sokáig húzta ott is.

_Neville 2025.07.01. 12:48:25

@_Neville: mármint természetesen a CIKLUS KÖZBEN nehezen megbuktatható kormány, nem a rendes választásokon :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 13:05:25

@_Neville: így igaz, némi belga fűszerrel, hiszen a német rendszer azért olyan amilyen, mert ha épp ámokfut a kormány, a tagországi vagy tartományi parlamentek valamennyire fékezhetnek dolgokat.
Nem néztem utána, de asszem olyan van a Felvidéken, hogyha kétmillió aláírást össze tudnak szedni (esélytelen) akkor államfőnek köteelssége feloszlatni a parlamentet és újválasztani.
Montenegro - utólag nézve zseniálisan - most megbizalmiszavaztatta magát, maradt is a kormányfő, és csökkent az eurolibsik száma.
Tusk is ügyesen csinálta, amióta kormányon van olyan szinten korrumpálta a koalíciós partnereit, hogy vitán felül állt: nem bukik meg. Nem is fog, hacsak valami nagyon durva eset nem történik Lengyelországban.

GyMasa 2025.07.01. 13:14:44

@_Neville:
AZért, Olaf nem húzta ki a 4 évét...

Gery87 2025.07.01. 13:19:40

"Sorosék hálózata jobban működik Szerbiában, mint Magyarországon."

:D
Persze mert "Orbán ellen senki semmit nem csinál és mond Soros nélkül, önálló gondolatai nincsenek, minden brüsszel meg soros műve ami NER ellenes. Hisz Doktor minielnök urunkat mindenki szereti"

Beteg vagy:)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 13:19:45

@GyMasa: de csak azért, amiért Antonio Costa sem a sajátját, maximalizálni akarták az AfD növekedését. Egyik esetben sem sikerült szerencsére.

Gery87 2025.07.01. 13:20:37

" Az ürügy egy egyszerű baleset az újvidéki pályaudvaron."

Az ürügy a baleset háttere: korrupció, vagy ahogy itt mondják "kilopták az anyagot".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 13:39:31

@Gery87:

Te elhiszed, hogy szerb diákok spontán módon, nulla jövedelemmel, nulla pénzből hónapok óta tüntetnek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 13:46:45

@Deak Tamas:

Teljesen abszurd egy több mint fél éves tünti pénz nélkül.

Vucsics ügyesen csinálta, hogy az EU ne álljon ki a puccs mellett. Szólt Brüsszelbe, hogy ha lesz támogatás, akkor nem lesz lítiumbánya. Ez hatott.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 13:49:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van, a magyar külpolitika ebben ultratehetségtelen. Szólt Meloni, hogy ne bizergáljuk Salist, cserébe támogat. Nem bizergáltuk Salist, sőt, azóta pedig úgy támogat, hogy még.

Gery87 2025.07.01. 14:05:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ó bazmeg....
Olyanról még nem halottal hogy maga a nép dobja nekik össze?

56 ot, a felkelőket, az országos sztráj munkásait, ki pénzelte hetekig, hónapokig?
A CIA?

Gery87 2025.07.01. 14:06:39

@Deak Tamas:

Te bazmeg inkább csöndbe legyél, Mr "mindenki román/sváb/tót aki nem én vagyok"...idióta fasz.

Gery87 2025.07.01. 14:13:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Több....

Diákok, nyár van, ráérnek, vonulnak...
Mihez kell Soros?

jónévez 2025.07.01. 17:33:29

@Gery87:
Tavaly óta van nyár? ;)
No, te is tudod, hogy ez nem így van, és nem a "nép" dobja össze nekik. ;)

jónévez 2025.07.01. 17:42:29

Ez a második pont:

"a szerb ritkafémek bányászatát eladta nyugati cégeknek, így több nyugati kormányzat kezdi csökkenteni támogatását a szerb ellenzék részére."

valóban jó lépésnek is kijöhet

gigabursch 2025.07.01. 18:58:51

Az tüntet aki akar, csak van akit ezért fizetnek,

vasútihíd 2025.07.01. 19:49:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem feltétlenül abszurd. genderszakosonak nem kell tanulniuk és a mamahotelből évekig tudnak tüntetésekre járni. amig a gumibot nem vesz neki véget.

Gery87 2025.07.01. 21:46:21

@jónévez:

Én nem tudom ki dobta össze nekik, nem folytam bele, de a Birca világképe miszerint a Soros ott van minden mögött és arra vár hogy finanszírozzon balhékat, és soha semmi organikusan nem történik a világban, minden vagy Soros/Brüsszel ármánykodás vagy ami mégis organikus a farhát jobboldal semmi más.

Hát ez olyan kétbit hogy leszakad a plafon....

valis47 2025.07.01. 22:25:51

@Gery87: Megvan ennek a párja, hogy minden mögött Putyin/oroszok vannak. Trumpot is ők irányítják (naná, nem is Netanjahu és a zsidók, lol)

Gery87 2025.07.02. 02:56:51

@valis47:

Szerintem Trump egy önálló szuverén zápagyú egoista büdösbunkó vénember:)
Organikus jelensége a kétbit, redneck, amerikai mucsai bunkó farhát jobboldaliaknak meg a kiábrándult normális keresztény konzervatív akár fundamentalista amerikai kisembernek. Egy ellenreakció nem túl jól sikerült végterméke.

Ettől még lehet hogy Putyin eszközt lát benne, de ne fordítsuk meg a dolgokat..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.02. 05:48:58

@Gery87:

Szerinted lehet fél évnél is hosszabban tüntetni spontán módon?

Gery87 2025.07.02. 10:43:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem a konteós fasságaiddal nem lehet megfejteni a világot.

Gery87 2025.07.02. 10:45:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom, majd ha kipróbáltam elmondom.
Az biztos hogy lehet hogy csinálni bármit Soros nélkül és az is biztos hogy nem minden ami farhát ellenes az Soros...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.02. 10:48:02

@Gery87:

Nem kell hozzá Soros. Ő egy jelkép.

S persze tény: régiónkban Soros a legaktívabb hátérhatalmi romboló.

Bili 2025.07.02. 12:20:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Irigyelem a te szívósságodat is. Honnan van erőd ezzel a fasszal folyamatosan párbeszédet folytatni? semmi értelme. agyatlan troll. Szerinte a nyomorgó Szerbiában a nyomorgó diákok fél éve minden pénz nélkül folyamatosan tüntetnek.

Szerinte zöld az ég. Leállsz vele vitatkozni, hogy nem, valójában kék?

Mondjuk én is pont ezt csinálom de nem ilyen kiartóan. Most unom már pedig nemrég kezdtem.

Gery1987 2025.07.02. 12:44:30

@Bili:

Senki nem mondta bekeharcos hogy pénz nélkül. Annyit mondtam hogy nem soros áll minden mögött, vannak organikus valódi melyről jövő események és persze népi civil eredetű támogatás.

Nem csoda hogy fideszesek vagytok, egy kurva mondatot nem tudtok értelmezni.
Nektek kell a kétbit mosolygofejes meg gyűlölködő plakát az utcára....mert ez a szintetek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.02. 13:05:43

@Bili:

Geri a lelke mélyén liberális, de divatból kommunistának hazudja magát.

valis47 2025.07.02. 13:18:26

@Gery1987: Ahogy írta bloggazda is, "Soros" egy jelkép.
Nem gondoljuk általában azt, hogy személy szerint.
Az látható mindenből, hogy van egy liberális globális "háttérhatalom", aminek csápjai az NGO-k, gócai pl. az amerikai "akadémia" (egyetemi világ), szócsövei Hollywood, a Netflix, a nyugati mainstream média nagy része, itthon a külföldi pénzből működő "független objektív sajtó" stb. Ezek eléggé koncertben működnek ahhoz, hogy aki nem direkt akarja letagadni, az észrevegye az összefüggést.
Ahogy Boldi írta egyszer szerinte ez nem más, mint az "értelmiség", az értelmiség szerinte mindenütt ugyanazt gondolja bizonyos dolgokról, mert egy igazság létezik csak, a liberális demokrata igazság. Vagy ahogy Kornis Mihály mondta állítólag Bayer Zsoltnak 30 éve, "van 5000 értelmiségi, akivel vagy egyetértesz vagy náci vagy", nyilván ő a magyar "belpesti" zsidó értelmiségre értette. De globálisan is megvan ez, csak nem 5 ezer, hanem sokkal több ember. Persze pl. STEM területen nem mindenki ilyen, de a "humán" területeken kb. kötelező ideológiai vonal van. Kevesen mernek vele szembeszállni, igaz volt olyan szembeszálló, aki híressé vált ezzel, pl. a kanadai Jordan Peterson. De ő kivételes karizmával és kommunikációs képességgel rendelkezik, és szerencséje is volt, mert pár youtube-videója anno olyan virális lett, hogy pillanatok alatt kvázi világhírű lett, a BBC-be is behívták, ahol jól beégette a közepes szellemi képességű vonalas riporternőt stb.
Nos ez nem egyetlen központtal rendelkező hálózat, Soros csak egy ismert jelentős szponzora, vagy az volt, számos NGO az ő pénzéből nőtt nagyra, ezt ti sem tagadhatjátok.

valis47 2025.07.02. 13:25:25

Szóval van egy ilyen globalista, nagyjából körülhatárolható ideológiai vonulat, és azok a hálózatok, amelyekben ez kvázi kötelező hitvallás, és amelyek pénzzel támogatják a terjesztését, számtalan ember pedig abból él, hogy ennek a hálózatnak dolgozik, "aktivista" vagy más megnevezéssel. A hálózat valamelyik csápjának. Az is látható, hogy a celebeket, színészeket, előadókat mindenhol betoborozzák, hogy az "üzenetüket" terjesszék, kevés celeb utasítja vissza ezt láthatóan. Vagy akár sima influenszereket, akiknek kellő számú követőjük van. Ezekkel elsősorban a fiatalokat befolyásolják, azzal, hogy a "trendi" kategóriába igyekeznek benyomni ezeket a nézeteket.
Nyilván tudod mi ez az ideológia, általános jellemzői pl. az USA-ban és itthon is.
- Rászizmus rósz, bevándorlás jó.
- Feminizmus jó, a férfiak "toxikusak".
- Korlátlan abortuszt, eutanáziát, drogliberalizációt, ezek emberi jogok.
- Nacionalizmus rósz, főleg ha féhér, kivéve most ha ukrán.
stb.

valis47 2025.07.02. 13:29:54

Multi cégeknél pl. kvázi kötelező beállni a sorba, ha nem a soron vagy "rabszolga", hanem magasabb beosztású vagy, vagy csak irodista (esetleg ha olyan mérnök vagy, aki tényleg nagy tudású kicsit ellenkezhetsz, esetleg akkor elviselik a "bogaradat", ha nem mész túl messzire). Kint vannak a pride-zászlócskák, anno BLM-eztek, stb. Ez egy kvázi politikai vallás. Legnagyobb ünnepe a prájd.

valis47 2025.07.02. 13:32:42

A vallás ördögei: az "autoriterek". Trump, Orbán, Putyin, Erdogan, Vucsity, Hszi Csin-ping stb. Kivéve ha mondjuk földgáz kellene tőlük, mint Alijevtől.

valis47 2025.07.02. 13:36:08

Amúgy meg ha már nem szóltam eddig róluk, legyen róluk is szó: zsidók. Na igen, ők mindkét oldalon ott vannak. :) "Kontrolláld az ellenzékedet is" elv alapján.
Trump pl. kiválóan teljesíti a kívánságaikat a közel-keleten, jobban, mint a liberálisok.
A "szélsőjobb" pártok persze szinte mindenütt keblükre ölelték a cionizmust, az egykori antiszemitizmust elhagyva. Nyilván érdekből. Ettől még vidáman nácizzák őket továbbra is, persze.

valis47 2025.07.02. 14:10:27

@valis47: És a hazai "kormányváltó" tábor is megérkezett a nemzetközi globalista mainstreambe azzal, hogy minden eddiginél nagyobb tüncikéje egy "Prájd" lett. Mostantól számukra is szent ünnep lesz, a legnagyobb.

valis47 2025.07.02. 14:14:56

A hálózatok természetéről pedig Barabási Albert László például elég sokat írt, persze ő nem kifejezetten a politikai oldaláról, és amennyire tudom, ő is besimul a mainstream ideológiai vonulatba.
A globalista "ballibsi", woke ideológia hálózat működése is megmagyarázható az ő kutatási eredményeivel, nem kell hozzá egyetlen "mastermind". A lényeg, hogy a hálózatba bekapcsolódás előremeneteli lehetőségekkel jár a csatlakozóknak. A szegényebb országokbelieknek pl. a gazdagabb országokbeliek pénzt, ösztöndíjat adnak stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.02. 14:21:07

@valis47:

Ugyanez igaz más szemszögből is.

Pl. progresszív balosok is írtak erről: Afrikában képtelenség kinevelni baloldali értelmiséget.

Mert aki mondjuk elér egy magasabb szintre, pl. tudós lesz Afrikában, az választhat egyik oldalról a nyomorgás és ismeretlenség, másikról meg a pénz és tisztelet között.

Mert a liberális hálózatok olyan pénzeket adnak, melyekkel nem lehet versenyezni.

Aki elutasítja, az elvész, mert alig lesz képes megélni, nemhogy még politizálni is.

A néger balos egyetlen esélye: migrál nyugatra, s majd ott lesz balos értelmiségi, de otthon nem lehet. Ott vagy semmi lesz vagy liberális.

Gery1987 2025.07.02. 15:24:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D

Szeretném tudni hol divat, ha tudsz valamit szólj...

Egyebkent ez azert tűnhet így ketbit fideszes fejjel mert a baloldalnak is az alapja a felvilágosodás, a szabadság...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.02. 15:27:57

@Gery1987:

A baloldal alapja, hogy a felvilágosodás KEVÉS, azaz a baloldal kritizálja a modernitást, csak más oldalról, mint mi.

Gery1987 2025.07.02. 15:28:59

@valis47:

Persze hogy van ilyen, csak nem mindennek ők az okai, és tőlük függetlenül is vannak elegedetlensegi ügyek, mozgalmak.

Gery1987 2025.07.02. 15:31:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Így van, erről már beszéltem. Örülök hogy felfogtad.
A rendi társadalom leváltása polgáriva, kevés, mert megmarad a magántulajdon, a vagyon hatalma..
A képviseleti demokrácia kevés, mert megmarad az elit és a lobbierok szinpadanak...

Bili 2025.07.02. 17:22:18

@Gery1987: Tündérbogaram: Mivel más megválaszolta helyettem ezért nem válaszolok erre, csak szeretnék szólni, hogy az LMBTQ-s vitában éppen most kussoltál el és sunnyogod el a választ. Na nem azért, mert kifulladt a vita, hanem mert sarokba lettél szorítva és nincsen érved. Mert egy agyatlan fasz libsi troll vagy akivel az a hülye, aki szóba áll. Igen, én is. :)

Na Isten áldjon, nem pazarlom rád továbba drága időmet, meghagyom más elmeápolóknak a veled való foglalkozást.

gigabursch 2025.07.02. 19:40:02

@Bili:
Üdv a klubban!
Ezt a félzsidó hülyét a legegyszerűbb szűrni és nem reagálni rá.

Magam tán 2-3 éve tettem szűrőre.
Vannak ott egy páran.
Brendel összes eddigi klónja, aztán van cardiobascuralis kb 15 klónja (fkv és társaik), ott van a félhülye totál agresszív ideológiai barom TeszVesz vagy hogyishíjják...

Közös jellemzőjük, hogy minden kérdésben totál elvakultak és bigottak...

gigabursch 2025.07.02. 19:40:43

@gigabursch:
Pontosítok: félzsidó, magyargyűlölő hülyét...

Gery87 2025.07.02. 20:11:31

@Bili:

Mire gondolsz miben sunnyogok?

Gery87 2025.07.02. 20:16:51

@gigabursch:

Napi zsidaj is megjött, remek. Már hiányzott.

Te meg a Tomika vagytok a legjobb példa rá hogy értelmes vita a hozzád hasonlóakkal felesleges, és azzal vádoljátok a másik felet ami pont ti vagytok, minden ami rajtatok kívül van, az "nem magyar, zsidó, román, tót, labanc"...

Hozzátok képest a faék egy hadronütköztető.

Bili 2025.07.02. 21:53:28

@gigabursch: Ennyire nem vagyok feketeöves kommentelő, hogy így ismerjem őket, de lehet nem is akarok lenni. Idegállapotba kerülök tőlük...

Bili 2025.07.02. 21:55:30

@Gery87: Abban tündérbogaram hogy itt már réges régen kommenteltél ott meg nem. De most gyorsan átmentél oda is kommentelni mikor itt felhívtam a figyelmedet arra hogy egy sunyiló vagy.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása