magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Erős a szekta

Az egyszerű átlagszámítás sokat árul el.

Annak idején, az első posztkommunista bolgár választáson - 1990. június 10. és 17. - megjósoltam a kommunisták győzelmét azzal a módszerrel, hogy a lakótelepen, ahol akkor laktam Szófiában, megszámoltam milyen arányban vannak az erkélyeken propagandaanyagok kitéve (akkor ez még szokás volt, sok ember lelkesen kampányolt kedvenc pártjának). Miután az jött ki, hogy az arány 55:45 a kommunisták javára, szemben az akkori fő ellenzéki szövetséggel, megállapítottam ki fog nyerni. S nyertek is a kommunisták 47:36 arányban.

Most ezt megtettem Csehszlovák Kattinkával (ex-Momentum) is.

Az előzmény: Kattinka új pártot alapított pár volt párbeszédes politikussal, s indulni fog a 2026-os választáson. Tulajdonképpen arról van szó: arra az ellenzéki rétegre számítanak, akiknek ellenszenves mind a Tisza, mind a Gyurcsány, de szavazni akarnak mégis.

Az elemzés célja: mi az arány, a Kattinkát támogatók és ellenzők között. Nos, az arány fenomenális, 19:1! Minden 20 kommentelőből átlag 1 támogatja az új pártot, 19 meg megállapítja, hogy Kattinka a Fidesz embere és hátráltatja a "rendszerváltást".

Persze mi sikert kívánunk az új pártnak, hogy meglegyen a 0,99 %!

De a lényeg: nagyon erős a hisztéria.

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr10018992217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.11.17. 09:27:22

@Boldeone2: Pontosan melyik részével van bajod a válsztási rendszernek? Csak egyéni legyen, mint az UK-ban, vagy csak listás, mint a németeknél, vagy inkább legyen elnöki rendszer, mint a franciáknál? Persze tudom a választ, legyen az a szabály, hogy a zorbán bukik, a többi nem számít. Ezzel csak az a baj, hogy nem demokratikus. Valahogyan figyelembe kell venni minden választópogár akaratát, és úgy meg rendre a fityisz a befutó. Ez a problémád, én tudom, de ez van.

Boldeone2 2025.11.17. 09:30:37

@F.M.J.: Ne játszd a hülyét! Te is nagyon jól tudod: ez egy rossz és aránytalan választási rendszer!

Simán megoldható, hogy legyen egyéni és listás választás együtt, lsd német rendszer. Ott kivonják egymásból az eredményeket, így arányos lesz
Nálunk a NER mindent a saját hatalmi érdeki szerint alakított

Boldeone2 2025.11.17. 09:32:59

További problémák:

- Önkényes körzetkijelölések, általában - legutóbb is - a főváros kárára
- Győzteskompenzáció- legyen minden még aránytalanabb
- "Lex Volner"- pártoknak lényegében összefogni nem lehet a listaállítás szabályai miatt

Boldeone2 2025.11.17. 09:36:37

444.hu/2024/11/19/valasztasi-atombombat-dobtak-budapestre-a-valasztokorzetek-atrajzolasara-valo-javaslattal-egy-dk-s-kepviselo-szerint

Soha nem volt még a Fidesznek olyan javaslata, ami a hatalomváltást segítette elő. Kivéve ahol nekik kellett:

telex.hu/belfold/2023/12/12/onkormanyzati-valasztasi-torveny-modositasa-budapest-parlament-mi-hazank

Budapesten - a hatalmi érdekeknek megfelelően - lehet arányos

Boldeone2 2025.11.17. 09:40:11

@F.M.J.: Egy a lényeg: soha többet állampárti rendszert, állampártot és tekintélyelvű vezetőt, mint Orbán! Magyar sem más sem

Erre az ARÁNYOS választási rendszer a legjobb garancia.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 09:53:33

@F.M.J.: valószínűleg csak annyi az ok jelen portugál esetben, hogy ott is "jobboldali" kormány van, ami ingatag. Választói birkát meg lehet befolyásolni azzal, hogy nem érdemes ezekre szavazni, hiszen "el vannak szigetelve". A portugál közszolgálati tévé csak "közszolgálati", nem szabad, balos.

Boldeone2 2025.11.17. 10:32:01

@Deak Tamas: Jól van, birkaember! Szavazz Orbánra, hogy ez eddigi rossz legyen pokoli rossz!

Boldeone2 2025.11.17. 10:34:10

@Deak Tamas: Vissza kell állítani a baloldal szerepét a magyar politikában! Az arányos választási rendszer egyben erősebb baloldali liberalizmust ie hozna!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.11.17. 10:36:09

@Boldeone2:
"Ott kivonják egymásból az eredményeket"
- Nálunk úgy van, hogy az egyéni képviselőkre adott "nem nyert" szavazatokat hozzáadják a listás eredményekhez, így azok a szavazatok is érvényesülnek, amiket az egyéni körzetekben a vesztesekre adtak le. Szerinted nem így kéne? Akkor nagyobbat nyerne az aktuális győztes.

"Nálunk a NER mindent a saját hatalmi érdeki szerint alakított"
- Ha így lenne, akkor most 3/4 lenne, mert nem lennének kompenzációk. A jelenlegi rendszerben elég sok támogatás van a vesztes felé. Persze nem az a cél, hogy a vesztes alakíthasson kormányt, de ugye nem is veszteseket akarunk választani, hanem győzteseket. Te is a szerinted jobbra szavazol, csak nem vagytok elegen. A többség nem a te oldaladon áll. Hihetetlen, nem? Ezért nem a kormányra kell haragudni, hanem az impotens és demagóg ellenzékre.

"Önkényes körzetkijelölések"
- Meg volt hívva az ellenzék a körzethatárok megvitatására, de azok kivonultak, mert nem tudtak feldobni olyan opciót, amit el lehetett volna fogadni, a valóságot meg nem akarták megszavazni.

"Győzteskompenzáció"
- A vesztesek vannak kompenzálva. Mint fentebb írtam, a töredékszavazatok a listásokhoz kerülnek. ezzel részint kompenzálják a vesztest, másrészt hígítják a külhoni csak listás szavazatok értékét. Csak számolj utána! A győztesre leadott szavazatok esetén két szavazatod van. Ha a jelölted veszít, akkor is leadtad a két szavazatod, de a győztessel ellentétben a leadott szavazatod érvényesül a támogatottad listáján, tehát minden egyéniben leadott szavazat, duplikálja a vesztes listájának szavazatmennyiségét. Ez alól a győztesre leadott szavazatok kivételek, mert azok nem jelennek meg a listás eredményben, hiszen érvényesült egyéniben. Hidd el, sokkal igazságosabb és hatékonyabb az itteni rendszer, mint bármelyik Európában. Azt kell megérteni, hogy nem mindig úgy vannak a dolgok, ahogyan adott ember szeretné. Én is utáltam a kis pufajkás szarcsimbókot, de akkor úgy volt, most meg másként van. Annak a végén Bokros-csomag volt mindenkinek, pedig csak 4 évig tartott, most meg 16-odik éve tart, és adókedvezmények vannak, már ha valaki csinál bármi hasznosat.

"pártoknak lényegében összefogni nem lehet a listaállítás szabályai miatt"
- Mégis miről beszélsz? A szövetségben induló pártoknak összesen annyi mandátumot kell szerezniük, amennyi a minimumok összessége. Így be tudják vinni az erősebbek az esélyteleneket. Ha nem lenne ez a szabály, a kicsik végleg kiszorulnának. Ez neked miért baj? Másik listaállítási szabály, hogy az egyéni körzetek úgy tudom 2/3-ában kell jelöltet indítani. Ez miért baj? Ha egy párt kicsit is komolyan vehető, akkor csak találnak ennyi kommunikáció-képes organizmust. Gondolkodni, vagy győzni már nem kell, csak elindulni. Ha ez megugorhatatlan elvárás, akkor nem is kell ott léhűtősködni.

"nem volt még a Fidesznek olyan javaslata, ami a hatalomváltást segítette elő"
- Na ezt gondold át mégegyszer! Az lenne szerinted normális, ha olyan szabályokon gondolkodna, amiben nagyobb biztonsággal bukik? Van ilyen. Nézd meg az EU-t! Évek óta olyan szabályokat alkot, amitől egyre szarabb minden. Szerinted ez normális?

"soha többet állampárti rendszert"
- Az állampárti rendszernek az a lényege, hogy a "választásokon" kizárólag ugyan annak a pártnak a jelöltjei indulnak, amelyiknek amúgy a vezető szerepe bele is van írva az alkotmányba. Nálunk ilyen volt a Kádár-rendszer. Voltak választások, mindenütt volt két jelölt, és mindkettő MSZMP-tag volt. Teljesen mindegy volt, hogy kire szavaztál, ellenben kötelező volt voksolni. A mostani rendszer szerinted ilyen? Segítek, nem ilyen. Attól nem lesz állampárt, mert az államot egy megválasztott párt vezeti.

"Erre az ARÁNYOS választási rendszer a legjobb garancia"
- Remekül el lehet lenni egy ilyen rendszerben, ha nincsenek komolyabb kihívások. Megbeszélik, hogy előbb az egyik utat újítsák fel és utána a másikat, vagy fordítva. Ha azonban vannak problémák is, akkor az így lézengő kormányok életképtelenek. Nézd meg a németeket! Csodálatos arányos rendszerben sokszereplős koalíciós kormány, és nagyjából semmin sem képesek megegyezni. Csak sodródnak a világpolitikában is, meg a belpolitikában is. A migricsek atomjaikra szedik a szociális rendszereket, az atomerőműveiket felrobbantják, a szeneseket beindítják (zöld fordulat, mi?), az orosz gázról meg leválnak a világ legkorruptabb rezsimje kedvéért. Csak akkor tudom elképzelni, hogy van egy csepp eszük, ha már nekik is leszállították az aranybudit, mert semmilyen más kontextusban nem lehet feltételezni róluk, hogy nem teljkesen idióták. Szerinted az jelenleg nekünk jó lenne, ha megértő buksisimiért cserébe naponta tökönlőnénk magunkat?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 10:39:25

@F.M.J.: csak szólok : egy lila orchideákról szólo Woodsworth-verset magyarázol egy vak vízisiklónak.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.11.17. 10:45:09

@Deak Tamas: Ezen mindig jót szórakozom. Csak még azt nem sikerült azonosítanom, hogy kinek a szigetelőképessége erősebb? A Putyiné, a Trumpé, a pingé, vagy valamelyik másik soktízmilliós lakosú ország vezetőjéé. Hogyan is jöhetnének ezek a nagy maroknyi nemzetekhez?

@Boldeone2: Már értem. Azt hiszed, hogy a zorbán azért győz mindig, mert átszabdalja a körzethatárokat, de te demokratikusan úgy váltogatnád a választási rendszereket, ahogy épp az esélyeid megkívánják. Ha meg úgy sem nyernél, akkor meg könyörögnél az ukrajnokan a piszkosbonbájuk próbabevetéséért, egyenest az ország közepébe, mert ha nem nyersz, akkor dögöljön meg mindenki! Micsoda géniusz!

vergyula 2025.11.17. 10:51:06

@Deak Tamas: Én pl. bármelyiket ki tudom dobni. (Mondjuk inkább eltüzelem, ha olyan papírból van.)

Boldeone2 2025.11.17. 10:52:16

@F.M.J.: nem nyert" szavazatokat hozzáadják a listás eredményekhez, így azok a szavazatok is érvényesülnek, amiket az egyéni körzetekben a vesztesekre adtak le. Szerinted nem így kéne? Akkor nagyobbat nyerne az aktuális győztes."

- Továbbra is játszod a hülyét! Ez a kontinentális EU LEGARÁNYTALANABB VÁLASZTÁSI RENDSZERE! VONJÁK KI A LISTÁS ÉS AZ EGGYÉNI EREDMÉNYEKET ÚGY LESZ ARÁNYOSABB RENDSZER, VAGY CSAK LEGYEN LISTA

jelenlegi rendszerben elég sok támogatás van a vesztes felé"

- Pont fordítva igaz és a rendszer eleve aránytalan!

Meg volt hívva az ellenzék a körzethatárok megvitatására, de azok kivonultak, mert nem tudtak feldobni olyan opciót, amit el lehetett volna fogadni, a valóságot meg nem akarták megszavazni."

- Hazudsz! Mindnyájan tudjuk, nem lehett elfogadni, mert minden módosítás a Fidesznek kevezett! Anogy most is úgy módosítottak: a főváros kárára

Boldeone2 2025.11.17. 10:55:43

@F.M.J.: Már értem. Azt hiszed, hogy a zorbán azért győz mindig, mert átszabdalja a körzethatárokat, de te demokratikusan úgy váltogatnád a választási rendszereket, ahogy épp az esélyeid megkívánják"

- Ezért lenne jó az arányos rendszer, ha lehet egyéni körzetek nélkül, csak listás . A Fidesz az ezermiliárdos állampárti propagandagépezet miatt nyer, leginkább
De az, hogy mindez létrejött, köze van a választási rendszernek!

Boldeone2 2025.11.17. 11:02:16

@F.M.J.: Másik listaállítási szabály, hogy az egyéni körzetek úgy tudom 2/3-ában kell jelöltet indítani. Ez miért baj? Ha egy párt kicsit is komolyan vehető, akkor csak találnak ennyi kommunikáció-képes organizmust."

- Vagy egyben, pártszövetségben idulnak gyakran egymástól ideológoailag távol álló pártok, vagy egymás riválisai lesznek. Ezzel Orbán lecsökkentette az ellenzék esélyeit.
Lényegében kvázi kétpártrendszert alakítottak ki, ezzel

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 11:03:34

@F.M.J.: a legerősebb a betoncipős Joe de Miróé és Jimmy Hoffáé lehet.

Boldeone2 2025.11.17. 11:07:59

@F.M.J.: Az lenne szerinted normális, ha olyan szabályokon gondolkodna, amiben nagyobb biztonsággal bukik"

- Az lenne a normális, ha a pluralizmus és a demokrácia erősödne, ha könnyítenék a hatalomváltást, nem nehezítenék!

A mostani rendszer szerinted ilyen? Segítek, nem ilyen. Attól nem lesz állampárt, mert az államot egy megválasztott párt vezeti."

- lyen. Egy kvázi állampárti rezsim, ahol a Fidesz mögött ezerszeres pénz áll; az állam, politikai rendszer, a társadalom teljes leuralása

Választások vannak, csak NINCS EGYENLŐ POLITIKAI VERSENY, A PUTYINI TÍPUSÚ REZSIMBEN!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.11.17. 11:08:53

@Boldeone2:

Ez így van 1990 óta. A magyar választási rendszer mindig büntette a választási koalíciókat.

Boldeone2 2025.11.17. 11:12:16

@F.M.J.: Erre az ARÁNYOS választási rendszer a legjobb garancia"
*Remekül el lehet lenni egy ilyen rendszerben, ha nincsenek komolyabb kihívások. Megbeszélik, hogy előbb az egyik utat újítsák fel és utána a másikat, vagy fordítva. Ha azonban vannak problémák is, akkor az így lézengő kormányok életképtelenek.*

- Hagyjuk már a demagóg hülyeséget! Ez egy egyik LEGNAGYOBB TÉVESZME!

Ott van Bulgária, ahol arányos választási rendszer van, de 2010 óta töltik be a GDP rést, lassan utolérik pl bérekben Magyarországot!

MAGYARORSZÁG MEG CSAK VEGTÁL AZ " ERŐS KORMÁNYÁVAL" AKKOR MIRŐL BESZÉLÜNK?

Boldeone2 2025.11.17. 11:14:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Látod te is Birca, pont Bulgárian keresztül, hogy mennyire igazam van!

Te sem jöttél haza Magyarországra! Ott szarabb geográfiai helyzetben is több a perspektíva, szinte

Boldeone2 2025.11.17. 11:21:42

en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage

Bulgária lassan utoléri Magyarországot.. Ennyit akkor a "stabil kormány jobb" az országnak...Értsd: egy sleppnek biztos, Orbánéknak...

Boldeone2 2025.11.17. 11:24:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A perspektívák alapján, nyilván. Azok meg biztatóbbak voltak az elmúlt 10 évben Romániában vagy Bulgáriában

A stabil hatalom egy pontig jó lehet, de de nem a 16 vagy 22 éves " örök hatalom" Orbán és Putyin, az már káros inkább

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.11.17. 11:34:45

@Boldeone2:

Ha látható hatalom gyenge, akkor a háttérhatalom erős, ez pedig rosszabb megoldás.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.11.17. 11:45:51

@Boldeone2:
"Ez a kontinentális EU LEGARÁNYTALANABB VÁLASZTÁSI RENDSZERE!"
- Pontosan miért, és mik a szerinted követendő példák? Szerinted az UK demokrácia? Csak azért kérdem, mert nincs lista, viszont a győztes mindent visz. Ha megvizsgálod a legutóbbi itthoni szavazást, és az ottani rendszer szerint számolnád, most a zorbánnak 4/5-de lenne. Az akkor ezek szeritn szerinted jobb lenne? Csak azért kérdem, mert ha nem, akkor mégsem nálunk van a legaránytalanabb rendszer. Csak úgy a formális logika szabályai szerint.

"VONJÁK KI A LISTÁS ÉS AZ EGGYÉNI EREDMÉNYEKET ÚGY LESZ ARÁNYOSABB RENDSZER"
- Melyiket, melyikből? Ha szavazatokat kivonsz, tehát figyelmen kívül hagysz, akkor az demokratikusabb, mint ha valahol másutt figyelembe veszed? Vagy attól függ, hogy neked épp melyik kedvez? Csak érdeklődöm, hogy tudjam, mennyire lehet komolyan venni.

"a rendszer eleve aránytalan"
- Nem lehet eleve aránytalan, ha van listás komponense, és van. Vannak viszont elfogadottan demokratikus országok, ahol egyáltalán nincsenek listák. Akkor azok egyenesen diktatúrák? Mert ha a demokrácia vs diktatúra meghatározható a szavazási lehetőségek listatartalmából, akkor egészen jó helyen állunk. Nem te, hanem az ország.

"Mindnyájan tudjuk, nem lehett elfogadni, mert minden módosítás a Fidesznek kevezett"
- Nem, csak te vélekedsz így. Vagyunk még sokan, akik meg úgy tudjuk, hogy a belső migrációk miatt a választási körzethatárokat rendszeresen felül kell vizsgálni, hogy sc/kb hasonló számú szavazó kerüljön egy körzetbe. Erről törvény rendelkezik, és nem a fityisz aktuális ötletelésén múlik. Itt két kérdés merül fel. Mi abban a meglepő, ha a prolinegyedekből, tehát a markáns balos körzetekből a lehetőségek adtával próbálnak az emberek elköltözni, így ezeknek a körzeteknek a határait bővíteni kell, és így jobbos nézetek is egyre nagyobb mértékben reprezentálódnak. A másik meg, ha nem így lenne, miért kellene egy kormánynak azon rugóznia, hogy minél rosszabb legyen neki a következő választásokon. Mégis milyen értelmes logika alapján kellene ezt gondolnia?

"Ezért lenne jó az arányos rendszer, ha lehet egyéni körzetek nélkül, csak listás"
- Az előző kommentben levezettem, hogy miért kontraproduktív, ha egy ország kormánya permanens belső vitákban meg zsarolási folyamatokban meríti le a saját lehetőségeit. Persze a balosoknak mindegy, mert amikor kifogynak a javakból és elbuknak, akkor majd egy másik kormány rendbeszedi a dolgokat, aztán majd lehet újra okádni. Ha szerinted olyan kitűnő megoldás a csak listás szavazás, akkor vajon mért tartanak fenn a görögök 50 képviselői helyet, és kapják meg a győztesek? Súgok. Azért, hogy stabil legyen a kormányzás. Ha minden szaron vitázni kell, és még a nemzetmeghatározó kérdésekben sem lehet számítani a koalíciós partnerre, mert pontenciális zsarolási lehetőséget lát a saját elképzelései kikényszerítésére, akkor azt kormányzóképtelenségnek hívják. Üléseznek, és semmi hasznosat nem csinálnak. Ennél sokkal jobb egy kellő támogatottságú kormány, amin a végén számon lehet kérni a viselt dolgait, mert nincs kire mutogatni. Ezt a számonkérést hívják szavazásnak, ami nálunk is meg van rendezve az európai elfogadott sztenderdekszerint 4 évente. Eddig úgy tűnik, hogy az újrázó elképezések kerültek előtérbe. Nem az a kérdés, hogy tetszik-e? A szavazás nem csak arról szól, hogy meg volt-e elégedve a választópolgár. Ez nem egy iskolai osztályzat, ami semmilyen kihatással sincs egy másik osztályzatra. Ha ez a mostani megy, jön helyette egy másik, ami csak elvileg nem baj, de ha megnézzük a felhozatalt, akkor mentsen meg tőle az Isten! Én ellennék egy Magyar-kun Péter, egy Ruszin-Szamuely Romolusz vagy egy Radnai Pétergábor nélkül.

Tapi2021 2025.11.17. 12:01:10

@F.M.J.: " Csak akkor tudom elképzelni, hogy van egy csepp eszük, ha már nekik is leszállították az aranybudit, mert semmilyen más kontextusban nem lehet feltételezni róluk, hogy nem teljkesen idióták. "

Pedig de. Sajnos.
Elmeroggyant kis senkik kerültek vezetői pozíciókba Európa nagy részén, egy KRITIKUS időszakban, akik képtelenek a sűrűsödő problémákat nem csak megoldani, de átlátni is!

Ki nem láthatta előre, mivel jár sok millió agresszív honfoglaló beáramlása?
Ha OV látta, mi láttuk, mások miért nem?
Ki nem tudhatta előre, hogy addig provokálják az oroszokat, míg baj nem lesz?
Ha OV tudta, mi tudtuk, mások miért nem? ... Stb.

Azért nem, mert - ahogy írod - vagy korruptak, vagy - szerintem - nem érnek fel a feladathoz szellemileg.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 12:02:38

@F.M.J.: az utolsó bekezdésre jó példa bizonyos Szabad Demokraták Szövetsége című alakulat.

Boldeone2 2025.11.17. 12:03:00

@F.M.J.: Ha megvizsgálod a legutóbbi itthoni szavazást, és az ottani rendszer szerint számolnád, most a zorbánnak 4/5-de lenne. "

- Ez a kontinentális Európa legaránytalanabb választási rendszere. Nagy Britannia más, történelmi rendszer. Nem jó, de ott legalább párton belül demokratikus döntési folyamat van!

Orbán 2010- ben sem szerez 2/3 - ot ha az eredi ellenzéki kerekasztalnál elfogadott rendszer van, tehát így tegyük fel a kérdést! Ami most van, az ROSSZ a kontroll nélküli túlhatalomnak kedvez

Tapi2021 2025.11.17. 12:09:16

@Boldeone2: "Vagy egyben, pártszövetségben idulnak gyakran egymástól ideológoailag távol álló pártok, vagy egymás riválisai lesznek. "

Hát de azért vannak KÜLÖNBÖZŐ pártok, hogy KÜLÖNBÖZŐ társadalmi csoportok, különböző érdekeit képviseljék!

ÉS VERSENGJENEK egymással a választók szavazataiért!!!

Az már CSALÁS, ha a húsevők pártja együtt indul a vegánok pártjával, csak, hogy próbálják maximalizálni a szavazataikat!
Hiszen a választót BECSAPJÁK!

A vegán kénytelen a húsevőkre is szavazni!!!

A demokrácia lényege, hogy minden párt lehetőleg külön méresse meg magát. (Ez a KDNP-re is áll.) És UTÁNA, keressen szövetségeseket, amikor a NÉP már ítélt róluk, a szavazataival.

Szóval az, hogy egyfős megélhetési pártokat csoportba tömörülve visznek be a Parlamentbe, az meríti ki a választási csalás fogalmát!

Boldeone2 2025.11.17. 12:10:54

@F.M.J.: Melyiket, melyikből? Ha szavazatokat kivonsz, tehát figyelmen kívül hagysz, akkor az demokratikusabb, mint ha valahol másutt figyelembe veszed? Vagy attól függ, hogy neked épp melyik kedvez? Csak érdeklődöm, hogy tudjam, mennyire lehet komolyan venni."

- Megint játszod a hülyét! Nem a szavazatokat vonják ki, hanem az eredményeket, tehát először megállapítják az adott tartományban elért listás eredményt a második szavazat alapján mandátumokra vetítve, amelyből kivonják az egyénileg abban a tartományban az adott párt által már megnyert mandátumokat

Egy a lényeg: jóval arányosabb mandátumeloszlás lesz

Tapi2021 2025.11.17. 12:12:50

@Boldeone2: "A mostani rendszer szerinted ilyen? Segítek, nem ilyen. "

Segítek: ilyen. Az nyer, akire a legtöbben szavaznak.
Ha ez most a Tisza lesz - ne adja Isten! -, akkor ők lesznek kormányon. Ez ilyen egyszerű.

Tapi2021 2025.11.17. 12:15:40

@Boldeone2: "Választások vannak, csak NINCS EGYENLŐ POLITIKAI VERSENY,"

Miért, az mi, amiben gyakorlatilag már minden nap élünk? Nem hallatszik az ellenzék hangja? De hogy nem.

És a fülkében a kezedre ütnek, ha arra szavazol, akire akarsz? NEM!

Hagyd már a vesztesek idióta vekengését.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.11.17. 12:21:32

@Boldeone2: "Orbán 2010- ben sem szerez 2/3 - ot ha az eredi ellenzéki kerekasztalnál elfogadott rendszer van, tehát így tegyük fel a kérdést"
- Ez csak nyüszítés. 2010-ben azért lett 2/3, mert az akkori kormánypárt "eredménye" nem volt értelmezhető a normalitás talaján. Ha a Gy. nem rabolja le az országot, és nem derül ki akkor nem lett volna akkora győzelem. Ez a faéknél is egyszerűbb, mért nem érted?

@Tapi2021: Értem a véleményed, de ellentmond neki, hogy tudnak kétlábon járni, meg még talán szobatiszták is. Ez egy ellentmondás, ha valaki rendelkezik ezekkel a képességekkel, hogy lehet olyan hülye, hogy nem feltételezi, hogy fájni fog, ha a saját ujját püföli kalapáccsal?

@Deak Tamas: Azt hiszem igazad van. Én állítok valamit, indoklom, levezetem, ő állít valamit, és azt hiszi, hogy az állítás maga az igazság. Gondolom ezt tanulja a buborékban. Én feladom, más elfoglaltságom is van. Megszoktam az értelmes vitákat, és ez nem az. Inkább beszélgetek a egyet a fűnyíróval, annak szélesebb a látóköre. Ideje elrakni télire.

Boldeone2 2025.11.17. 12:21:49

@F.M.J.: Nem lehet eleve aránytalan, ha van listás komponense, és van. Vannak viszont elfogadottan demokratikus országok, ahol egyáltalán nincsenek listák"

- Van, de az eleve nem kontinentális, hanem westminsteri típusú demokrácia. Nálunk fiatal demokráciaként a pluralizmusra és a könnyű hatalomváltásra kellene törekeni

Nem, csak te vélekedsz így. Vagyunk még sokan, akik meg úgy tudjuk, hogy a belső migrációk miatt a választási körzethatárokat rendszeresen felül kell vizsgálni "

- Ezt megtették pl Tolna vagy somogy megyében? Kilóg a lóláb!

Azért, hogy stabil legyen a kormányzás. Ha minden szaron vitázni kell, és még a nemzetmeghatározó kérdésekben sem lehet számítani a koalíciós partnerre, mert pontenciális zsarolási lehetőséget lát a saját elképzelései kikényszerítésére, akkor azt kormányzóképtelenségnek hívják."

- Kamu narratíva! Az a stabil kormány= NER abszolút hatalma, hogy nem forog a politikai hatalom, ami már a CSŐD SZÉLÉRE JUTTATTA AZ ORSZÁGOT!

MAGYARORSZÁGON ERŐS KORMÁNY= BEBETONOZOTT HATALOM= NINCS PLURALIZMUS= EGY PÁRT KONTRASZEKEKTÍV VEZETÉSE, POLITIKAI ERŐSZAK AZ
ELLENZÉKEN

LÁTJUK MI VAN: Rendelti kormányzás, brutális Fidesz túlhatalom!

A KOALA KORMÁNY - EGYMÁST IS ELLENŐRZIK, MÉRSEKELIK - SOKKAL JOBB!

Tapi2021 2025.11.17. 12:22:20

@Boldeone2: És te nem örülsz annak, hogy mások is, egykori szoci-komm országok, megszívatott népek IS kivakaróznak lassan a szarból, amit a SZOCIALIZMUS OKOZOTT???

Milyen ember vagy te?

Annak meg, hogy szar a helyzet nem OV az oka!

Egy Covid után, egy gazdasági/energiaválság után, egy migrációs válságban, egy háborús hisztéria közben, egy ellenséges EU-val a hátunkban, amely HAMIS okokra hivatkozva tart vissza fontos forrásokat, hogy megbuktassa a kormányt.

Ha Magyarország még magyar ország akar maradni, akkor OV-ék az egyetlen jó választás.

Boldeone2 2025.11.17. 12:23:45

@F.M.J.: Ez csak nyüszítés. 2010-ben azért lett 2/3, mert az akkori kormánypárt "eredménye" nem volt értelmezhető a normalitás talaján. Ha a Gy. nem rabolja le az országot, és nem derül ki akkor nem lett volna akkora győzelem. Ez a faéknél is egyszerűbb, mért nem érted?"

- Hazudsz! Világválság volt ember! Orbán 100x többet rabolt, mint Orbán és sleppje!

Gyurcsány nem volt jó kormányos, de Orbán extrém szar

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 12:24:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: meg sajnos ugye az is, hogy nincsenek családok, alig gyerekek, és gondolom, még a kivándorlás is változatlan.
Bár most Calabriában találkoztam egy szimpi sumeni bolgár házaspárral, dehát az azért elég közel van Bulgáriához légvonalban.

Boldeone2 2025.11.17. 12:25:30

@Tapi2021: Választások vannak, csak NINCS EGYENLŐ POLITIKAI VERSENY,"
Miért, az mi, amiben gyakorlatilag már minden nap élünk? Nem hallatszik az ellenzék hangja? De hogy nem.*

- Van a lófaszt! Orbán mögött egy ezermilliárdos propagnda média áll és a teljes magyar állam!

Tapi2021 2025.11.17. 12:26:05

@F.M.J.: " Ha szavazatokat kivonsz, tehát figyelmen kívül hagysz, akkor az demokratikusabb, mint ha valahol másutt figyelembe veszed? Vagy attól függ, hogy neked épp melyik kedvez?"

Hát persze, hogy erről van szó!

Ha az ő oldala nyerne folyamatosan kétharmaddal, és 40 éven át, az sem lenne állampárt, meg diktatúra, meg tököm tudja mi... !

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 12:28:12

@Boldeone2: ez így van. Végülis csak duplaannyit keres mindenki Orbán alatt, mint Gyurcsány idején, ostoba.

www.ksh.hu/stadat_files/gdp/hu/gdp0080.html

Boldeone2 2025.11.17. 12:28:30

@Tapi2021: Ha Magyarország még magyar ország akar maradni, akkor OV-ék az egyetlen jó választás."

- Ez a kormányzás vakvàgányra futott! A gazdasag beállt, az életszínvonal stagnál, a szegénység nő!

Egy esély van: Magyar Péter, aki - talán- hazahozza az EU pénzeket!

Megszorítsok lesznek, sajnos...

Boldeone2 2025.11.17. 12:30:45

@Deak Tamas: Merre jártál Calabriában? Én sokáig ott terveztem nyaralót venni, Scaleában...Még mindig benne van a pakliban, csak a hulladékkezelés nem tetszik...

Sok magyar menekült oda, mert olcsó az ingatlan...

Tapi2021 2025.11.17. 12:32:24

@Boldeone2: Szóval létre kellene hozni tartományokat, tartományi választásokkal?

Tapi2021 2025.11.17. 12:36:05

@F.M.J.: "Én állítok valamit, indoklom, levezetem, ő állít valamit, és azt hiszi, hogy az állítás maga az igazság. "

Ez így megy évek óta! Így "vitázunk" velük itt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 12:38:17

@Boldeone2: Catanzaro, ja csak úgy menekülnek a szegény magyarok oda a nyomorból nyaralót venni .... bár a menő csávók a Királyok Völgyébe mennek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 12:39:40

@F.M.J.: meg nyilván van sok patológiai mellékképlet is, egyébként mint minden antifideszesnél. Néha idegbe jön és ilyeneket ír :

"Orbán 100x többet rabolt, mint Orbán és sleppje!"

Tapi2021 2025.11.17. 12:41:22

@Boldeone2: "Orbán mögött egy ezermilliárdos propagnda média áll és a teljes magyar állam! "

Az állam mindig a regnáló kormány "mögött van", a közmédiával együtt. Ez így volt a ballib kormányok alatt is. Mégis le lettek váltva, mert SZARUL kormányoztak! (Lásd még MSZMP.)
OV-ék meg a HELYZETHEZ KÉPEST jól.

Glokta 2025.11.17. 13:39:22

@F.M.J.: a győzteskompenzáció tényleg példa nélküli a világon.
Az pedig, hogy a Fidesz a 24'-es választás előtt átszabta a fővárosi rendszert arányossá, hogy nehezebben kormányozhatóvá tegye Budapestet, egyértelműen mutatja a megfontolásaikat.

Viszont azért a régi választási rendszer mellett is simán nyert volna a Fidesz (ha nem is kétharmaddal) mindhárom választáson, és nem vagyok biztos benne, hogy a Tisza győzelem esetén visszaállítaná a régi rendszert, abban pedig szinte teljesen biztos vagyok, hogy nem állnának át arányos rendszerre.

Boldeone2 2025.11.17. 15:41:39

@Tapi2021: Az állam mindig a regnáló kormány "mögött van", a közmédiával együtt. Ez így volt a ballib kormányok alatt is. Mégis le lettek váltva, mert SZARUL kormányoztak! (Lásd még MSZMP.)
OV-ék meg a HELYZETHEZ KÉPEST jól."

- Sehol nincs ilyen mint Magyarországon, mint pl a KESMA, pártegyetemek, megafon központ és társai!

A helyzethez képest sem kormányoztak jól! Kb pont ott van a relatív helyünk, ahol 2010- ben: hátulról a harmadik helyen

Orbán az ezermilliárdból fenntartott propagandával nyert, akit a kevésbé iskolázott rétegek jól bevettek. Mondhatjuk: a gyűlöletpropaganda eddig működött

Boldeone2 2025.11.17. 15:49:24

@Deak Tamas: Pont Catanzaro felé fektet be sok magyar, Capo Rizzuto...Van is ott magyar ingatlan ügynökség

Miért? Van akinek elege van az itthoni állapotokból, és inkább elmegy a relatíve szegény Dél- Itáliába. Mások az olcsó befektetési lehetőségeket keresik, mert Európában ez az egy olcsó hely maradt már...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 15:58:51

@Boldeone2: és az mit dolgozik az amúgy tizenvalahány százalékos munkanélküliséggel létezgető Dél-Itáliában?

Boldeone2 2025.11.17. 16:09:38

@Deak Tamas: Ahogy látom, azért akad ott munka...Van akik egy bezárt boltot nyit újra, van aki elmegy valami helyi vállalkozáshoz, ahol nyáron mindig van valami munka. A helyiek annyira nem szeretnek dolgozni, főleg a fiatalok
Most Dél- Olaszországot mondják, főleg Bari környéke, hogy az olasz átlagtól jobban fejlődik

Úgy nem lesz mint Portugáliában, ahol Algavre tartomány az idegenforgalomból meggazdagodott, vagy legalàbbis az ingatlan árak jól felmentek

Boldeone2 2025.11.17. 16:15:29

Megdöbbentő, de csökken az olaszoknál is a munkanélküliség:
www.statista.com/statistics/531010/unemployment-rate-italy/?srsltid=AfmBOoqNa0UU43Ucs101BLuNbOSIETi942ed02Kk4KeCRzxKamvqSeYR

A társadalom elöregszik, kell a migráns kéz. Nyilván amíg "Közép- Európa" mehet Dániába vagy Németorszàgba, addig nem Olaszország lesz a fő célpont

Oda olyanok mennek, akik mást tartanak szem előtt...Lehet tévednek, nem tudom, de megértem őket....A pakik, a bangladeshiek, nigériaiak viszont ott is jól érzik magukat...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 16:32:19

@Boldeone2: de ha egyszer odamenekül az itteni iszonyat szegénységből, hogy nyit újra boltot?

Tapi2021 2025.11.17. 17:19:43

@Boldeone2: Biztosan van. Nem ismerhetsz minden országot!

Ha meg ezek újdonságok, akkor ez innováció.

Mi itt Magyarországon persze jól ismerjük, honnan hová KELLETT eljutni és miért.
Én értem, hogy nektek az a felállás volt a jó, amikor szinte minden (sajtó, művészet, film, egyetemek...) BAL(LIB) kézben és befolyás alatt volt.
Mert akkor, ha jött egy jobb-konzi-kerdem kormány, az igazi befolyásoló tényezők maradtak nálatok és úgy szívathattátok a kormányt, ahogy akartátok.

Nektek a ballib-atlantista-globalista-EU imádó...-cseléd kormányok + a sajtó, művészet, tudomány... teljes uralása volt, volna a jó. Egy-egy balesettel, amikor jön egy jobbos kormány, de minden eszköz NÉLKÜL.

De ez a felállás VÉGRE elmúlt. És nagyon remélem, soha nem tudjátok visszaépíteni.

Tapi2021 2025.11.17. 17:27:03

@Boldeone2: "A helyzethez képest sem kormányoztak jól! Kb pont ott van a relatív helyünk, ahol 2010- ben: hátulról a harmadik helyen"

Ez nem verseny! Amit az OV kormány csinál, az egy ország MENEDZSELÉSE, működtetése, mindig ADOTT körülmények között.
A körülményekről nem a kormány tehet. (Hanem részben ti, akik adtátok a hazugságokat ahhoz az EU-nak, hogy áljogállami eljárásokra hivatkozva próbálhassa megbuktatni a neki és nektek nem szimpatikus kormányunkat. Meg azzal, hogy mindent támogattok, ami Európának ROSSZ! Pl. az ukrán háborút, az Európának többet ártó szankciókat, mint az oroszoknak, eleve ezt az ellenségeskedést, amire nekünk SEMMI OKUNK, a bevándorlást...)

Ezek miatt (vagyis részben MIATTATOK) van nehéz helyzetben Magyarország és most már Európa is!

Erre kell emlékezni majd áprilisban!

Tapi2021 2025.11.17. 17:31:25

@Boldeone2: "Pont Catanzaro felé fektet be sok magyar, Capo Rizzuto...Van is ott magyar ingatlan ügynökség"

Ez is Orbánék miatt van! Hogy itt az a sok megteremtődött rohadt pénz, és már nem tudják hol elkölteni. Ezért KÉNYTELENEK olaszországi nyaralókat venni!!!

Micsoda egy rohadt kizsákmányoló diktatúrát működtetnek Orbánék!
Ezek szerint te is hogy elszegényedtél.

vergyula 2025.11.17. 18:29:18

@Boldeone2: Egy ismerős pont Bariban vett lakást annyiért, amennyiért itthon egy lelakott másfél szobás panelt sem lehet kapni.

vergyula 2025.11.17. 18:34:55

@vergyula: A meló sem gond, a neje és ő is rimót munkát végez.

Tapi2021 2025.11.17. 18:36:32

@vergyula: Etiópiában hármat kapott volna! :-)

vergyula 2025.11.17. 18:36:37

@Tapi2021: "Erre kell emlékezni majd áprilisban!"
Én nagyon fogok igyekezni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 18:55:28

@vergyula: és a háromnegyed Száhel övezetet is látta a parkokban, vasútállomáson meg a reptérnél?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 19:02:52

@Tapi2021: ő nem tartja magát tehetősnek, írta már, nem ügy elbaszni millát a Comói tónál.

vergyula 2025.11.17. 19:06:17

@Deak Tamas: Az talán túlzás, de bizony van kosz, bevándorlók, hajléktalanok, magam is láttam.
A lakásuk egy belső udvarra néz, a látványra még az egyik helyi mesterember is aszonta "Afganisztán".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 19:15:03

@Boldeone2: kell a migráns kéz bizony, mind a kettő legalább, hiszen az húzza az ikszet a jó helyre. Annyira kell a migráns kéz, példul lelki hazádban, Németországban, hogy csak egészen biztosan adminisztratív okoból nem sikerült a munkaerő szabad áramlását engedélyezni 11 teljes éven keresztül oda tőlünk. Nagy Britannia engedélyezte, annyira jól sikerült a migráns kéz, hogy azóta már észveszejtve el is hagyta ezt az elmekórtani negyedik birodalommá süllyedt valamikor talán szépnek is látszó projektet (bár már én akkor is nemmel szavaztam)

2026. 2025.11.17. 19:15:22

"Humanisták"...a legmagyarabb folyó után a humanizmusba, a reneszánsz életfilozófiába is sikerült belerúgni.

vasútihíd 2025.11.17. 19:16:01

@Deak Tamas: a csúnya orbán alatt felhalmozott befektetéseinek a kamataiból él. vagy ahogy vergyuszi mondta remoterobotol. vallőszínű pont a hanyatló magyarországra hiszen az a nyelvtudása és ott vannak a kapcsolatai. de ha minden bukik nyithat ingatlanközvetítő irodát is. magyaroknak.

vergyula 2025.11.17. 19:19:32

@Deak Tamas: "Németországban, hogy csak egészen biztosan adminisztratív okoból nem sikerült a munkaerő szabad áramlását engedélyezni 11 teljes éven keresztül oda tőlünk"
Nem sikerült???

2026. 2025.11.17. 19:20:20

A szivárványos óvodai gyerekinzultálás nem humanizmus. Felőlem nevezhetik akár ennek is a nyugaton tomboló őrületet, attól még nem az.

vergyula 2025.11.17. 19:21:07

@2025.: És még a VB-ről is lecsúsztunk.

2026. 2025.11.17. 19:42:19

"arra az ellenzéki rétegre számítanak, akiknek ellenszenves mind a Tisza, mind a Gyurcsány, de szavazni akarnak mégis."

Akinek pedig ellenszenves mind a Fidesz (még ha nem is teljesen vak és ostoba, és elismeri a kormány eredményeit), mind a telefondobáló; ellenszenves mind ex-Gyurcsányné, mind a Fegyőr-féle gyittegylet, mind a botmixeres humanisták, mind a migatyánk...az ezúttal (is) otthon marad, vagy érvénytelen szavazatot ad le.

Boldeone2 2025.11.17. 19:48:35

@Tapi2021: De ez a felállás VÉGRE elmúlt. És nagyon remélem, soha nem tudjátok visszaépíteni."

Egyszer fenn, másszor lent, forog a nagy szerencse- óriáskerék! Orbán el fog bukni- valahogy - ez a " természet rendje"

Akkor meg visszacsinálnak mindent! Fogd már fel, hogy az értelmiség többsége mindig " balliba" lesz! Ha fejen pörögtök sem tudtok nemzeti értelmiséget építeni!
Erőszakkal biztos nem!

Boldeone2 2025.11.17. 19:55:59

@Deak Tamas: Az hiba volt anno, hogy korlátozták a munkerő áramlást, de ma már egészen más a helyzet: háborús válság ide vagy oda, kell az olcsó bérű munkás emberi
Senki nem akar húsüzemben a -5 fokban dolgozni, mosogatni egy étteremben, vagy a földen kint, nyáron 38 fokban...

Olaszorszàg most félmillió munkavízum kibocsátásat tervezi

Boldeone2 2025.11.17. 20:06:41

@vergyula: Olaszországban kitűnő árak vannak. Korábban Calabriában gondolkodtam, de ott sok helyen nagy szegénység van, kicsit pusztultak az ingatlanok
Amit én ajánlanék, az Emilia Romagna. Szuper kulturált, közel Magyarország, és a házak jó állapotban vannak

Az "old money az old money" némely házban csak a bútorzat több milliót ér, amit el sem visznek...

www.idealista.it/en/immobile/34118931/foto/8/

www.idealista.it/immobile/30645162/foto/9/

Ezek mind jó helyen lévő jó árás ingatlanok. Bologna a világ egyik, ha nem a legjobb városa, kb 70 km. A comacció lido 15 km...Ravenna a mozaikváros közel, Ferrara pedig szintén kb 25 km...

Ja, és nem kell " csiiliárd forint "sem...

Boldeone2 2025.11.17. 20:14:33

@Tapi2021: A lehetőség mindenki számára adott, hogy befektessen, mert jó árak vannak:

www.idealista.it/en/immobile/33454287/

Ez is tengerparti lakás, lényegében már 20 ezer euróért...

www.idealista.it/en/immobile/30614165/

Egy digitális nomándnak pl kiváló... Bent a hegyek között már van 5000-10 000 euróért lakható lakás+ 10% költség. 1 euróért nincs, az kamu...

Van pl olivialiget 2500 euróért. ((Betegség tizedelte sajnos...))

Billy Hill 2025.11.17. 20:33:40

Azt olvasom, nagyon vezet a TISZA, közben pedig megy a vekengés, hogy valakik elvehetnek tőlük 1-2 százalékot is akár. Akkor csak ennyivel járnak a narancsosok előtt, vagy mi van itt?

Gery1987 2025.11.17. 20:44:34

Érdektelen megélhetési politikusok a pártfinanszírozás ért.
Semmi több.
Nevetségesek.

Boldeone2 2025.11.17. 21:19:59

@Billy Hill: Nem a Tiszàtól, hanem a Kutyáktól vagy a DK- tól, főleg. Ha azok kiesnek, már számít a matekban
A fővárosban meg lehet az 3-4 % is...Az már számít

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.17. 21:48:54

@vergyula: nincs már meg a dolog? 2004-ben csatlakoztunk és 2015-től mehettél szabadon megkötések dolgozni a német nyelvű országokba, akkora volt a munkaerőhiány.

alöksz róz 2025.11.17. 22:33:00

@Billy Hill: kell a kétharmadhoz az az 1-2%.

Boldeone2 2025.11.17. 23:03:44

@Deak Tamas: Mit mondjak az ukránoknak?

vergyula 2025.11.18. 07:07:30

@Boldeone2: Ja, a magyar árakhoz képest baromi olcsók.

vergyula 2025.11.18. 07:08:34

@Deak Tamas: Most, hogy mondod, rémlik valami.

gigabursch 2025.11.18. 07:09:41

Szerintem a botmixerek száma számít...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.11.18. 07:32:10

@Boldeone2: amit ide írtál. Ha a fejen pörögnek, akkor sem tudnak nemzeti értelmiséget építeni.

Tapi2021 2025.11.18. 13:50:19

@Boldeone2: Ez esetben szerencse, hogy a nemzet szavazó többsége nem értelmiségi!

Ők tartják meg - ha - Magyarországot magyar országnak.

Tapi2021 2025.11.18. 13:57:09

@2025.: Katkáéknak nulla az esélyük. De láttunk már ilyeneket pl. Párbeszéd...

Ezeket a "pártokat" nem a győzelem reményével hozzák létre, sőt, nem is arra, hogy mint párt valóban működjenek. Hanem zsarolópotenciálnak!!!

"Ha bevesztek a buliba, nem indulunk rátok. Ha nem, akkor igen." "Győzni nem tudunk, de elhozni pár tízezer szavazatot, ami nektek hiányozhat a végén, igen." Stb.

Karácsonyék nem így élősködnek, mint párt évek óta?

Katka kiszorult a pályáról, de jó volt ott neki, ezért most így zsarolná magát vissza. Lehetőleg egy esélyes párthoz.

Régi taktikázás ez.

Tapi2021 2025.11.18. 14:00:50

@Boldeone2: Az elkényelmesedett országok így okozzák a saját vesztüket.

Tapi2021 2025.11.18. 14:10:07

@Boldeone2: Te is tudod, hogy nem véletlenül olcsóbb vagy drágább valahol az ingatlan.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása