magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Venezuela

Trump megüzente minden érdekeltnek az új szabályokat.

Ezek lényege: mindenki csinál amit akar, ha akaratát képes

  • hatékonyan,
  • határozottan,
  • gyorsan

véghez vinni, kész helyzetet teremtve.

Oroszország ezt már elmulasztotta Ukrajnában (bár sose késő), de Kína biztosan alaposan készül.

Egyébként meg az egész venezuelai eseménynek nagyon katonai puccs szaga van. Ugyanis egy hadsereg úgy is képes egy rendszert megdönteni, ha idegen támadás ellenében látványosan nem tesz semmit. Valakik Caracasban kiegyezhettek az USA-val.

273 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6519023619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2026.01.06. 18:03:38

@Bili: "Vagy a jog az ilyen? Aki erős arra nem vonatkozik? Vagy csak arra vonatkozik akire akarjuk?"

Ahogy Temesvári Pelbárt írta a XV. században: "A törvény olyan, mint a pókháló, amely megfogja a kisebb állatokat, a nagyobbak azonban átjutnak rajta. A dongó beléje jutva széttépi, s kirepül belőle, a kis légy azonban fennakad benne."

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:14:48

@Billy Hill: "A törvény olyan, mint a pókháló, amely megfogja a kisebb állatokat,
----------------------------------------
Az tarvány, szántott feld! Ide is kellene a muszlim polgármester példája, hogy hamár zagyvaság, úgy ne szarakodjunk tovább vele, és a tarvány maradjon stak szántott feld.

Hát nem pók, inkább fonyó, ősmagyarabb, ahogy Spinne a fon-tól, pauk germánul más, dehogy szlávnak is makogják, úgy a puk, pauk más vanjon, Spinne fonyó.

Nem állatt, ez bullshit, hanem dühor, ez az ősmagyar, az állat az istállónak innen van.

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:19:30

@Billy Hill: Vagy a jog az ilyen?
------------------------------

A jog az Joch, rakta van. De nem rakem, hogyan is vélsz mekegni. Rakta racionális.

Venezuelai rekkelés(Frage): Hogyan mekeg ez? Nem rakem, Venezuelaiak röhögnek, hogy de egy sklavisch, ungarisch mentalitás ez már. Nem rakod? Nem? A Staat és a butaká stak látszat.

Muhaha! Új-ónemmagyaron zagyvaság!

vasútihíd 2026.01.06. 18:20:18

@vergyula: arról hogy mennyire működnek a szankciók nézd meg a boldili által belinkelt ellenzéki orosz szőke ciklon videóját. bőség és roskadásig telt polcok az áruházban.

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:25:06

eseménynek nagyon katonai puccs szaga van.
--------------------------
Esemény egy bullshit hang, nem katona, hanem öreszor, nem szag, hanem stánku.

He? A venezuelaui militärt privatizálni kell, Maduro után nem van más megoldás, a Staat-ot vissza kell dúrongani, stak szociális dolga van és internacionális látszat, de nem volna senkinek se problémája, ha Venezuela militárja Wagnerektől rakódna. Wagner+ drogbárók.

Németül Madurot úgy mondják, hogy Frühstücksdirektor vagy Gallionsfigur, erről ennyit.

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:26:04

@vasútihíd: ellenzéki orosz szőke ciklon videóját.
----------------
Antandai orosz bolonda

vasútihíd 2026.01.06. 18:29:18

@vergyula: pedig majd az eu szépen szankcionálhatja az usa-t is amikor azok átveszik grönland felett az irányítást. lásd s. miller legújabb nyilatkozatát. az eu szankciók pedig olyan hatékonyak lesznek hogy rögtön visszakozik amerika. csakúgy mint az oroszok ukrajna esetében.

és igen az erősebb kutya b.szik. ez a liberális korszakban is így volt csak akkor álszent és gonosz marhaságokba próbalták csomagolni a háttérhatalmi kizsákmányolást. mint egyéni szabadság meg emberi jogok meg feminizmus meg miegymás. és sok megtévesztett kisember volt akik egy ideig bevették. anno egy részét még birca is. de ennek most vége.

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:32:46

úgy is képes egy rendszert megdönteni, ha idegen támadás ellenében látványosan
----------------------
...úgy is ernya egy rendrakut denteni, ha aljan stutunak anta...a látvány inkább Erscheinung, hogy a lát germán, a jel örmény, és azt dúrgerni.

Bullshit! Maduro stak egy Frühstücksdirektor, azelőtt is voltak ilyen amcsi akciók, az amcsi akciófilmeknél is, stakhogy más róbni egy Früchstücksdirektort és meghódítani Venezuelát.
Venezuelaiaknak is van bőven ilyen akciójuk, dorglövöldözések az USA-ban meg egyebek.

Amcsi látszaján rögögnek inkább a Venezuelaiak, hogy egy mesterlövész...

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:34:33

@vasútihíd: de ennek most vége.
az erősebb kutya b.szik.
-------------------
Nem vég, hanem anto! Muhaha! A faszt sajnos, Trump egy hülye.

Oké, oké, de ne kereszténykedj, oké, az nem kell 100 év múlva, ha Barbárok erővel durrantják az amcsi szukákat. Bullsgitet mekegsz sajnos.

Billy Hill 2026.01.06. 18:37:02

@vergyula: "Szerinted mi történne, ha az EU szankciózná az USA-t?" Egyébként tényleg mi?

Most csak az iparra leszűkítve: Amit az uniós cégek gyártatnak, annak a nagy része kínai alkatrészekből készül. Olaj, gáz nagyobb része nem USA-ból jön. Munkaerő van, akinek nincs, az behoz, de nem Amerikából.

Ami viszont erőteljes függés, az a katonai szempont, a GPS, illetve hogy jó sok európai pénz van amerikai tőzsdei cégekben és más pü. termékekben...

Tehát nem szükségszerű a függés, de leépíteni is sokáig tartana. Az meg, hogy nem Netflix-et néznénk, nem a L*vis-nek fizetnénk plusz pénzt azért, hogy a reklámjukat a mellkasunkon viselhessük azon a pólón, amit mi is le tudnánk gyártatni valami távol-keleti országban, meg nem trap-et hallgatnánk, hát azt is meg lehetne szokni, mint ahogy azt is megszoktuk egy idő után, hogy nem Tatort-ot nézünk, és nem Nenát hallgatunk.

Billy Hill 2026.01.06. 18:39:57

@Deak Tamas: "A részleteket Boldili már az unalomig ismételten leírta sokszor." - Hát, ö, igen, csak azokat átgörgetjük. :-))

Gery1987 2026.01.06. 18:46:14

@Tapi2021:

Igen és jellemzőjük hogy tőkések meg milliárdosok és neolib politikát visznek:D

Még nem józanodtál ki az ünnepek óta?

alöksz róz 2026.01.06. 18:46:38

@Gery1987: tehát nem tudod megindokolni.

akkor a bolívról mi a véleményed? és mire alapozod?

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:48:34

@Deak Tamas: Hát ez bullshit! A tüntetés hang bulslhit, inkább protestál.

Vajon hogyan is volna itt, ha Venezuela volna Ungarn? Ha Óbánt róbnák már is vágnák a libernyáksmasszerok torkát az úton, égetnék a parlamentet. Persze nekünk nem van olyan fasza infrastruktúránk, ahogy Venezuelának, vagyis annak staka drogra van, és nem van drogunk.

Éljen Trump, mostmár stak a Bolív Gallionsfigur kell, és egyév vál Bolívia és Venezuela, le az ájróper róvákkal.

Hülye ez a Trump!

Gery1987 2026.01.06. 18:50:39

@Deak Tamas:

Sokan értik arrafelé hogy a jenki beavatkozás hosszú távon semmi jót nem lehet.
Akkor se, ha Maduro egy pöcs volt.

Látod még egy "mesztic kevertfajú portás" is okosabb mint a te sovén fasz fejed!
Jobbágy!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.06. 18:52:55

@Billy Hill: á, akkor már inkább szűrni kell. Átgörgetéssel veszthetsz értékes hozzászólásokat is.
Bár Boldili dumáit érdemes elolvasni, mindenképp röhögsz rajta, hol rendes, hol örkényi, hol haseki formában.

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:53:44

Stak egyet néznek ide be az emberek, hogy Venezuela butakája és egyébje ájróper-amcsi, vagyis az ilyen akciókkal szart az Amcsik stak maguknak tesznek.

Venezuela és Kína és Venezuela és Oroszrejku viszonyja regyni, megbeszélni volna, a Staat stak látszat, az Amcsiknek stak a drogot kellett volna engediük, ennyi, Maduronak mondjuk 20 milliárd dollárt fizetni, és ennyi, vagy ha nem egy mesterlövész.

Amcsi nehézkes látszettevésén verjük inkább a térdünket.

Gelimtredfd 2026.01.06. 18:57:23

Az amcsiktól oktroyált systemet megsértik az amcsik! Ez röhej! Ha Ungarn Venezuela volna már égne a parlament.

Hol van a látszat?

Gelimtredfd 2026.01.06. 19:02:01

@Deak Tamas: kifejezetten jó, hogy nem jönnek az eu pénzek,
----------------------------------
Fejezett hang bullshit, nem jó, hanem raktaga.

He? Az ungarisch nyelv nem fingár, hanem indogermán, de halandzsa, kreol. Sajnos nem, attól, hogy olyan, hogy nemzet nem van így, se nyelv, úgy le van szarva. Ha nem van, stak indivumok vannak. Stak Óbánnak fasza és a sleppjének, itt nem áll fenn, az ana a Venezuelaiaknál, azoknak az ethoszja az antiamcsizmus és így antiájróperizmus, ahogy a Bolíviaiaknál. Habár spanyolt beszélnek, ethosz, de nem úgy ahogy a zagyva ungarischnál.

Bili 2026.01.06. 20:32:02

@Deak Tamas: Köszönöm az egyetértést, de mivel egyetértesz velem nem tudok mit hozzáfúzni. Én is szinte mindig egyetértek veled, ha nem akkor csak apróságokban, ezért nem reagálok arra amit írsz. Mindig vannak itt olyanok akik őrületes baromságokat írnak, azok kiverik nálam a biztosítékot és akkor billentyűzetet ragadok.. Ha írnál valami egetrengető hülyeséget reagálnék, de hát mit tegyek ha mindig egyetértek veled. ;)

Bili 2026.01.06. 20:39:15

@vergyula: A nemzetközi jog soha nem ért semmit, csak amíg a nagyhatalmak érdeke úgy kívánta betartották. Mert ők írták a nemzetközi jogot, ők rendezték el a határokat 1945 után, aztán jó volt így nekik. Néha kicsit meghajlították érdekeik szerint, de mivel rájuk volt szabva ezért nem sokszor volt rá szükség. Most viszont új, feltörekvő nagyhatalmak vannak, akik miatt már níűgös lett a nemzetközi jog elavult formája, úgyhogy itt az ideje páros lábbal felrúgni, nem rentábilis már a látszatra sem adni. Körülményes, időigényes, macerás. Ezért eldobták. Mindig is a nagyhatalom nyers ereje számított, de eddig hogy is énekli Majka:

"Rám vannak írva a törvények!"

Na, ez nem csak Orbára igaz, hanem a nemzetközi joggal is igaz volt a nagyhatalmakkal. Csak azok meggyengültek, mások megerősödtek, nem lejet újakat írni a régiek meg zavaróak, szóval a mór megtette a kötelességét, a mór mehet...

Tapi2021 2026.01.06. 21:06:00

@vergyula: A szuverén ország megtámadása előtt nyolc éven át lőtték az orosz kisebbséget! És az összes többit is elnyomták, köztük a magyart.

Plusz magasról szartak az oroszok aggályaira, talán jogos észrevételeire és figyelmeztetéseire is, pl. Ukrajna felhasználásával kapcsolatban ellenük.

Csak, hogy köszörüljünk valamennyit a kettős mércén. :-)

Tapi2021 2026.01.06. 21:12:02

@Billy Hill: Csak két-három hónapra kellett volna elzárni minden csapot Oroszországban és Kínában mondjuk még 2022-ben, amikor még sehol nem voltak az alternatív források, és Európa letérdelt volna. Előttük.

Nem is értem, miért nem tették.

alöksz róz 2026.01.06. 21:13:59

@Tapi2021: "A szuverén ország megtámadása előtt nyolc éven át lőtték az orosz kisebbséget!" - ez így ebben a formában mese.

ilyen mesékkel tartjátok egyben magatokat.

Tapi2021 2026.01.06. 21:14:18

@Gery1987: Az a sok milliárdos tőkés vállalkozó (főleg a KKV-k), meg az egyszerű dolgozók, akik NEM akarnak szocializmust meg kommunizmust építeni.

Tapi2021 2026.01.06. 21:16:16

@Gery1987: Érdekes, hogy mégis, ahol a jenkik vannak ott jó az élet, ahol a komcsik, ott rossz. Hogy van ez?

Venezuelának rossz a jenki befolyás, de jó a kubai, meg a kínai? Hmmm.....

Tapi2021 2026.01.06. 21:19:32

@alöksz róz: Minden mese, ami nem illik a ti narrációtokba.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.06. 21:29:07

@Tapi2021: azért olvasd el erről legalább a Félelem bére című klasszikust. Meg mondjuk elgondolkodnék például a kubai jenki uralom generálta eseményektől amiket azóta is nyögünk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.06. 21:46:12

@Bili: ezt kitesztelem.
Mondjuk : a Gery meg a Bodlili okos.

Tapi2021 2026.01.06. 21:50:35

@Deak Tamas: Ez már más világ. Lehetne. Persze az is.
A gyarmatosítás igazságtalan és elnyomó volt (van), a vadkapitalizmus is. De ma már a "fejlett", demokratikus világ mindezt tudja, ha akarja szabályozni.

Egyáltalán nem szükségszerű, hogy egy erős külföldi cég bárhol elszabadult hajóágyúként működjön.

Valamiért mi is, de még a németek, angolok is örülnek ha bármely külföldi cég tőkét/befektetést visz az országba. Nincsen ebben semmi ördögi.
Csak meg kell határozni a feltételeket.

Most pl. az OV kormány simán ráterheli a hiányzó forrásokat - amit az EU nem ad ide azt is - a külföldi nagy cégekre. Sírnak is rendesen. A Spar pl. konkrétan tele nyüszíti a sajtót és azzal is zsarol, hogy elmegy Magyarországról, mert az OV kormány sanyargatja.

Így is lehet.

Tapi2021 2026.01.06. 21:52:19

@Deak Tamas: Amúgy milyen érdekes "véletlen", hogy éppen tegnap tettem szert a Félelem bére filmklasszikusra. Rég láttam, újra meg akartam nézni.

Tapi2021 2026.01.06. 21:53:14

@Deak Tamas: Amúgy, hogy nyögöd a kubai jenki uralmat?

Tapi2021 2026.01.06. 21:56:30

@Deak Tamas: A venezuelai olajat meg korábban is amerikai cégek termelték ki. Amiket aztán a hatalomra jutó szoci-komm. erők államosítottak. Vagyis azt tették, amit szoktak: raboltak.
Saját maguk meg aztán csak ültek a földön, seggük alatt az olajmezőkkel, amiket nem tudnak hasznosítani.

GyMasa 2026.01.06. 23:03:36

@Billy Hill:
"Most csak az iparra leszűkítve: Amit az uniós cégek gyártatnak, annak a nagy része kínai alkatrészekből készül."
Hát, ez nem igaz, de az biztos, hogy nem EU-n belül készültekből, bár erre ma már határozott igény van a piacon, én pl. azt látom, hogy nagyon sok alkatrészt az ügyfelek kifejezetten "EU-n belüli beszállítótól" kérnek.
És, meglepő módon, az EU-n belül vannak olyan cégek, akik képesek a kínai ár+szállításnál olcsóbban termelni.

" Olaj, gáz nagyobb része nem USA-ból jön."
Igen, vagy orosz LNG vagy Indián keresztó vett, "indiai" orosz dízel...

" Munkaerő van, akinek nincs, az behoz, de nem Amerikából."
Nagyobb probléma a munkanélküliség, legalábbis a nyugat EU cégeknél.

"Ami viszont erőteljes függés, az a katonai szempont, a GPS, illetve hogy jó sok európai pénz van amerikai tőzsdei cégekben és más pü. termékekben..."
Részben. A függés maga az igaz, de a PGS helyett régen létezik a Galileo, ami az EU-s GPS.

"Tehát nem szükségszerű a függés, de leépíteni is sokáig tartana. Az meg, hogy nem Netflix-et néznénk, nem a L*vis-nek fizetnénk plusz pénzt azért, hogy a reklámjukat a mellkasunkon viselhessük azon a pólón, amit mi is le tudnánk gyártatni valami távol-keleti országban, meg nem trap-et hallgatnánk, hát azt is meg lehetne szokni, mint ahogy azt is megszoktuk egy idő után, hogy nem Tatort-ot nézünk, és nem Nenát hallgatunk. "
A video streaming piac egy igazi, elbaszott maffia.
ANnak tényleg égnie kell minál előbb. de, sajnos, én nem látom reális esélyét, hogy ez a dolog érdemben változzon.
Pont elég megnézni a mostani Netfliy (talán ) HBO üzletet. nevében a Netflix megvetteaz egyik konkurensét, de ugye már kijelentették, hogy a szolgáltatások különállóak maradnak, ami azt jelenti, hogy ugyanúgy, 2x kell fizetned, mint eddig, mert miért is vonnák össze, egy előfizetésbe a két szolgáltatást, ha tudnak 2x annyit is ksazálni rajta?

GyMasa 2026.01.06. 23:04:20

@Billy Hill:
... már, ha egyáltalán látjuk azokat. Én nem is látom...

GyMasa 2026.01.06. 23:09:25

@Bili:
Már eleve egy ordas ellentmondás az ENSZ alapító okirata is, ami kát szempontot fektet le:
- A népek önrendelkezési jogát
- Az országok területi szentségét.
Na, ezek pont egymással teljesen ellentmondó opciók!
Mert ezzel lehet indokolni akármit és annak az ellenkezőhét i, pont úgy, hogy teljesen belül marandak a definíció határain:
- Jugoszlávia és a Szovjetunió szétbarmoélása a népek önrendelkezési jogára hivatkozva lett keresztülverve
- De az ukrán helyzetben az országok terültei integritásnak sérthetetlenségére hivatkoznak.
SZóval, jah... Joghézagok...

GyMasa 2026.01.06. 23:11:04

@Tapi2021:
Pont azért nem , ami miatt 8 évet vértak a katonai beavatkozás előtt.
Azt hitték, hogy Európát egy értelmes, térgyaládokra és kompromisszumokra képes elit vezeti.
Nos, csúnyán koppantak ezzel.
De, megtanulták a leckét.

GyMasa 2026.01.06. 23:11:40

@Tapi2021:
Óóóó, szerintem a "sok milliárdos" az nagyon nem egy kkv...

GyMasa 2026.01.06. 23:14:32

@Tapi2021:
Az USA által meghonosított "demokréciaexport" is pontosan egy fejletteb, és hatékonyabb formája a klasszikus gyarmatosításnak.
Csak az USA rájött, hogyan lehet a gyarmati elnyomás költségeit is a gyarmatokra terhelni.
Így, nincs szükségük állandó, katonai jelenlétre, hanem pont elég csak egy esetleges probléma esetén beavatkozniuk katonailag.

GyMasa 2026.01.06. 23:15:10

@Tapi2021:
Én könyvben olvastam, úgy nekem jobban tetszett.

alöksz róz 2026.01.07. 06:51:16

@Tapi2021: nem. csak a mese a mese. ezt a mesét pl. csak te meg a wildhunt (a két agymosott) hiszitek el.

alöksz róz 2026.01.07. 06:58:27

@Tapi2021: "Érdekes, hogy mégis, ahol a jenkik vannak ott jó az élet, ahol a komcsik, ott rossz. Hogy van ez?" - sehogy.
a chilei példa azt mutatja, hogy az amerikai cégekkel "megtámogatott" liberalizmusban rosszabb lett az élet.
mármint a kisembernek rosszabb.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.07. 07:37:25

@Tapi2021: a filmből elég erősen hiányzik a társadalomkritika, amely a regényben nagyon jól benne van, sőt, a regény magyar változatából még érdekesebb részek ki is maradtak.

valtozomult.blog.hu/2017/10/27/a_felelem_bere_650

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.07. 07:40:11

@Tapi2021: a jenki uralom következményeit nyögöd.
Egyébként például akár már 1962-től alakulhattak volna úgy az események, hogy ezt most nem kérdeznéd, mert megtanítanák a földalatti iskolában, a sugárvédelem meg a rákos daganatfajták között tartott töriórán.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.07. 07:47:14

@Tapi2021: ami egyébként olyan sikerrel ment, hogy 1998-ban Chavezt meg is választották elnöknek. Lehet ezeket a dolgokat ráfogni a népre, de ha a jenki uralom ennyire nagy örömet okozna mindenkinek, nem történt volna mindaz ami, Kubától Argentínáig.
A braziljaim egyébként fele-fele arányban posztolgatnak úgyhogy "oké hogy diktátor, de nem így és majd meglátjuk a jenki olajéhséget" típusú szövegeket illetve ahol Trump cachacát fogyasztva filózik a venezuelai oroszruletten.
Amúgy már a hetvenes évektől foglalt le a venezuelai állam amerikai érdekeltségeket, nemcsak Chavitó óta.

Gery1987 2026.01.07. 12:58:18

@Deak Tamas:

Es ki az a retardalt naiv barom aki elhiszi higy majd a jenkik josagosan ezt a nep javara forditjak?
Az elmult 200 ev latin-amerika politikajuk nem errol szolt.

Gery1987 2026.01.07. 13:00:26

@Tapi2021:

Ugy van hogy nincs ilyen osszefugges.

alöksz róz 2026.01.07. 15:02:29

@Gery1987: hát annyi igazság azért van benne, hogy ha bármit fejlesztenek belőle venezuelában, még ha csak kis arányban részesülnek is belőle a venezuelaiak, az jobb lesz a jelenlegi helyzetnél, akkora most ott a szar...

Gery1987 2026.01.07. 15:08:44

@alöksz róz:

Lehetséges, de a lényeg hogy ilyen esetekben ez lutri!
Vagy így lesz vagy nem!
Egy egész ország jövőjét nem lehet arra alapozni hogy majd mit ad a puccsista hatalom...

MI is voltunk a "legvidámabb barakk" de senki nem gondolja hogy ettől még a szovjet megszállás jó volt és persze alakulhatott volna másképp, előre nem lehetett tudni!

Gery1987 2026.01.07. 15:40:49

@alöksz róz:

Boliv alak nem alakult ki, venéz meg igen.
Ennyi.

Gery1987 2026.01.07. 15:41:36

@Tapi2021:

Tehát ellentmondasz önmagadnak, értem.

alöksz róz 2026.01.07. 15:49:26

@Gery1987: pontosan ugyanúgy van bolív is, mint venéz.

kérdezd meg a google-t.

Gery1987 2026.01.07. 16:47:57

@alöksz róz:

:D
Van ami fasság és van ami nem.

"A Dél Amerikába szakadt
honfitársaink magyar nyelv-
érzék.e lázadozott az ellen.
hogy veneruelaiakról bes:1Jél-
jen ek . Kitalálták. felkapták
és hoasmálják hát a venéz
alakot. Miért ne alkalmaz-
hatnánk ezt ml is Magyar-
országon, rádióban. televízió-
ban., az újságok hasáb.lain?
Hl~n Argentfroban Is ar-
gentlndk élnek, nem pedig
argentfnalak ..."

real-j.mtak.hu/25875/4/edes_anyanyelvunk_1980_2_4_.pdf

1980.

alöksz róz 2026.01.07. 17:01:58

@Gery1987: na tessék, ez is gúnyolódik a venézen...

a bolív és a venéz pontosan ugyanolyan. egyenértékű faszságok.

Gery1987 2026.01.07. 19:48:18

@alöksz róz:

Lehet, de az forrás hogy ez a helyi magyarok alkotása..
Gúnyolódni lehet, de akkor a székely zászló is hülyeség hisz kreálmány nem 1000 éves...

Gery1987 2026.01.07. 19:49:33

@alöksz róz:

Ilyen alapon akkor a brazil és az argentin is fasság.

alöksz róz 2026.01.07. 20:59:24

@Gery1987: milyen alapon mondod a bolívra, hogy faszság?

Gery1987 2026.01.08. 06:26:12

@alöksz róz:

A venez alak helyi magyaroktil szarmazik, meg csak nem is a szalonban talaltak ki.
A boliv alak mi?

ez a nevem senki 2026.01.08. 06:50:55

@Gery1987: román ia albán ia batáv ia org.ia

alöksz róz 2026.01.08. 08:51:14

@Gery1987: a bolívot is ugyanúgy kitalálta néhány hülye, mint a venézt.
és azt is ugyanúgy használja néhány hülye, mint a venézt.
mi alapján teszel köztük különbséget?

nincs se venézek, se bolívok.
(korábbi példádra visszatérve: szírek sincsenek. nincs olyan nép, hogy szír.)

alöksz róz 2026.01.08. 15:08:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tényleg? nyelvről már hallottam. de mint nép? az nem az asszír?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.08. 15:20:01

@alöksz róz:

Igen, nyelvként gyakoribb: https://hu.wikipedia.org/wiki/Szír_nyelv

De pl. egyházi szinten használatos: https://hu.wikipedia.org/wiki/Szír_ortodox_egyház

vergyula 2026.01.08. 21:06:21

@alöksz róz: Elvileg egy élő link, amire válaszoltál, de nem vezet sehova. Tán törölve lett a hozzászólás?

Gery1987 2026.01.08. 22:43:48

@alöksz róz:

A venezuelai magyarok hülyék?

alöksz róz 2026.01.09. 00:50:27

@Gery1987: hát akkor?
ki ne találd már azt a marhaságot, hogy szíria lakossága a szír nép...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.09. 08:17:11

@alöksz róz: a nyelvtudás csak a hozzád hasonló felvilágosult többdiplomás antifidesz városi proli kiváltsága. Azért is szoktad gyakorolni a franciát anyáddal a kisszobádban.

Gery1987 2026.01.09. 10:37:39

@alöksz róz:

Vannak az asszirek meg a szirek.

Gery1987 2026.01.09. 10:39:44

@alöksz róz:

Akkor jo:)
Majd az ido eldonti mennyire lesz elterjedve ez az alak.

Tapi2021 2026.01.09. 15:28:17

@GyMasa: Valahogy mégis az USA/Nyugat által "kizsákmányolt" országok fejlődnek, élhetőek, a többi nagy része meg nyomorog, és/vagy diktatúrában él.

Mi is alig vártuk negyven éven át, hogy végre jöjjenek kizsákmányolni! :-)

Tapi2021 2026.01.09. 15:33:35

@Deak Tamas: Hát, mi magyarok két uralmat (uralom miatt) nyögünk, az egyik sem jenki.
Az egyik a nyugat-európaiak uralma, amely mindig is az elnyomásunkra törekedett, Trianonban meg szerteszét darabolt minket.
Nyögés 1.

A másik a szocialista uralom, leginkább a keleti Szovjetunió képében és helyi csatlósai által.
Nyögés 2.

Egyik sem jenki.

Tapi2021 2026.01.09. 15:36:08

@Deak Tamas: 1962-ben sem a jenkik akartak a SZU-tól száz kilométerre akár nukleáris robbanófejeket is célba juttató rakétákat telepíteni, Hanem a szoci-komm. SZU és a szoci-komm. Kuba!

Szóval megint csak nem a jenkik miatt lett volna gebasz.

Tapi2021 2026.01.09. 15:40:55

@Deak Tamas: " ami egyébként olyan sikerrel ment, hogy 1998-ban Chavezt meg is választották elnöknek. Lehet ezeket a dolgokat ráfogni a népre, de ha a jenki uralom ennyire nagy örömet okozna mindenkinek, nem történt volna mindaz ami, Kubától Argentínáig."

Csakhogy, egyikben sem volt jenki uralom! Trump most akarja átvenni az irányítást "legfeljebb egy-két évre", amíg helyben demokratikus rend nem lesz Venezuelában.

Amiről te írsz az az, hogy USA cégek működtek ilyen-olyan-amolyan helyi, saját és sajátos rezsimek alatt.
Mennyiben felelős egy cég azért, hogy milyen a társadalmi rend egy országban?

Ha egy USA cég most pl. Kínában működtet gyárat, felelős azért, mert ott még szoci-komm. a rendszer és féldiktatúra?
Szerintem nem.

Tapi2021 2026.01.09. 15:46:24

Hogy mennyire működik jól Venezuela:

"Venezuela vagy teljes nevén: Venezuelai Bolivári Köztársaság[5] (spanyol: República Bolivariana de Venezuela) ország Dél-Amerika északi részén. Északról a Karib-tenger és az Atlanti-óceán, nyugatról Kolumbia, délről Brazília, északkeletről Trinidad és Tobago, keletről Guyana határolja. Fővárosa és legnépesebb városa Caracas.

Területét Spanyolország gyarmatosította 1522-ben, az őslakosok ellenállása közepette. 1811-ben az első spanyol-amerikai területek egyike lett, amely kikiáltotta a Spanyolországtól való függetlenségét, majd 1830-ban teljesen szuverén országgá vált.

Ma fejlődő ország, de a világ egyik legnagyobb kőolajtartalékaival rendelkezik és a világ egyik vezető kőolajexportőre. A vezetés rossz politikája miatt azonban az ország gazdaságának összeomlásához vezetett.[6][7] Rekord hiperinflációval,[8][9] alapvető áruhiánnyal küzd,[10] ahol a magas munkanélküliség,[11] a szegénység,[12] a magas gyermekhalandóság, az alultápláltság, továbbá a súlyos fokú bűnözés és a széles körű korrupció jellemző problémák. Ezek miatt a 2010-es években több millió ember hagyta el Venezuelát,[13] megfosztva az országot a legjobban képzett munkaerőtől.[14] A 2020-as évek elején az olyan alapvető szolgáltatások, mint az oktatás és az egészségügy, továbbra sem megfelelőek és a lakosság kb. 80%-a szegénységben él.[14] A Numbeo alapján bűnözés szintjén 2025-ben globális szinten is az egyik legveszélyesebb ország.[15]" Wikipedia

Tapi2021 2026.01.09. 15:50:34

@Gery1987: "Vannak az asszirek meg a szirek." Meg a szirének. Róluk se feledkezzünk meg! :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.09. 15:54:48

@Tapi2021: Kubában abszolút jenki uralom volt. Meg is van az eredménye.
A szovjet meg világos, hogy telepít atomrakétát amikor az USA pedig Törökországba tette ugyanezt.
Pontosan jó a wiki idézet: miért került Venezuela oda, ahova? Hogy nem sikerült a jenki cégek kitermelte olajból ilyen jól meggazdagodni az egész népnek?
Én egy országot tudok ahol jenki uralom van és nagyon jól élnek: Németország, igaz, a németeknek két ízben is volt alkalmuk tudatni a világgal, hogy merre van az előre.

alöksz róz 2026.01.09. 16:11:21

@Tapi2021: a másik az orosz uralom volt.

ami felé kormányozza szeretett vezéred az országot.

alöksz róz 2026.01.09. 16:13:35

@Tapi2021: a rossz politika, milyen szépen fogalmaz :D
nyilván semmiféle amerikai szankciónak semmi köze a dologhoz...

Tapi2021 2026.01.09. 17:28:13

@Deak Tamas: Mondani mindent lehet, de attól nem lesz igaz. Kubában is egy KUBAI rezsim volt. Csak velejéig korrupt és tehetségtelen. Az USA cégek/maffia meg ezt kihasználta.

Venezuelában is. De ott még ezzel együtt is jobb volt a helyzet a komcsik ELŐTT!

Tapi2021 2026.01.09. 17:35:04

@alöksz róz: Az enyém biztos nem.

Én magyar vagyok, a miniszterelnök is. Ezért csak a magyar érdeket nézzük mindenben.

Tapi2021 2026.01.09. 17:36:22

@alöksz róz: Mondj egy példát, amikor szankciókkal megbuktattak egy rezsimet. Nem kormányt, rezsimet.

Gelimtredfd 2026.01.09. 17:37:51

@Tapi2021: lesz igaz. Kubában is egy KUBAI rezsim volt.
--------------------
Vál raktagává, nem igaz lesz, ez bullshit.

Rezsim? Nem fogod fel, hogy ez a racionális raktaga hang? A rezsim az indogermán ar-re-ra stumától ered, ahogy ez az ungarisch is, a rak, a germán rend rokonja, és vagy 20 ősungarisch hangnak. A kormány az kermány, nem szláv hang, hanem indogermán ger-től ered, ez a libcsi hang, hogy ker van. A rezsim a dicső hang, a kermány a szitokhang.

Gelimtredfd 2026.01.09. 17:38:46

@Tapi2021: Nem kormányt, rezsimet.
----------------------
Kermány, germán hang, de nem dicső hang. A rezsim dicső, racionális, a kermány degenerált, nem racionális, hanem irracionális.

Gelimtredfd 2026.01.09. 17:41:06

@Tapi2021: Én magyar vagyok, a miniszterelnök is.
----------------------
Magyar hangot dúrgerni, stak benézés, ilyen hangot az ungarisch nyelv nem bírt sohase.
Nem elnök volna, ez stak nyelvkakilás, rakó van.

Hát ha nem van olyan hang, hogy magyar, úgy nem is vagyem magyar, sajnos az ungarisch nyelv germán nyelv, vagyis germán vagyem, de gerungarisch így.

Magyar hang nem van, így érdek se, de érdek hang se van, hogy stak indogermán er és ár stuma van. Sajnos én nem vagyem magyar. A degenerált nyelveteket nem vágyem makogni.

Tapi2021 2026.01.09. 17:45:15

@alöksz róz: Ja igen, ha a mi cégeink fektetnek be dollármilliárdokat egy országban, teremtenek ott munkahelyeket, adóznak, aztán államosítják - értsd elrabolják őket - lehet, hogy nem lennék boldog és szankciókkal reagálnék a RABLÁSRA.

Vagy akár arra, hogy droggal árasztják el az országomat, vagy arra, hogy az ellenségeim ügynökeinek adnak fedezéket, diplomáciai védettséget, útleveleket..., hogy szabadon beutazhassanak hozzám, hogy próbálják aláásni a mi hazánk rendjét..., stb.

Ahogyan már sokan leírták, akik nem ellenzéki fanatikusok ezért használják az agyukat is: mindezek egy nagyhatalmat érintenek, sőt, A nagyhatalmat. Amely ezekre reagál. És pont.
Ami Ukrajnában történik az is egy nagyhatalom reakciója. Ami kiszámítható volt. Ki is számították. Ezért provokálták a nála is erősebbek. Hogy megszivathassák, meggyengíthessék.

Az USA-t annyira érte meglepetésként az orosz támadás, mint, hogy holnap szombat lesz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.09. 18:05:51

@Tapi2021: dehát pontosan ez a lényeg. Mi sem voltunk a Szovjetunió része, mégis szovjet uralom volt ...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.09. 18:06:29

@Tapi2021: Osztrák-Magyar Monarchia - tenném is a szmájlit ha nem a mi bőrünkre ment volna a dolog.

Gelimtredfd 2026.01.09. 18:24:56

@Tapi2021: mindezek egy nagyhatalmat érintenek, sőt, A nagyhatalmat. Amely ezekre reagál. És pont.
---------------------------------------------------------
1. Nagy laguján inkább böga vagy ármány vagy duja, indogermán teue stumától.
2. A hatalom egy libcsi hang, regerda vagy duadva van, ha regerdát mondunk, úgy az ár stumától ármány-t mondunk, ahogy ármányrejku, Ermanarich:ármány regerda.
Ha duadva-t mondunk, ana brachiális, úgy dujat mondunk: duja duadva.
3. Érint hang nem van, stak indogermán er és ár stuma, ősungarischul tacsni a hang:
Tag indogermán stuma: az ungarisch nyelv is bírja az angol take(tacs) hangot, és ez fontos, attól, hogy az érint egy neologizmus, stakhogy indogermán er és ár stuma van stak, úgy az érint hang dúrgerni van a tacsni verbre. Az ungarisch tacs hang az angol tacs hang, de írva inkább tach, ez a hang, ahogy a tapint(germán hang) írja felül az új-ónemmagyart. A tacsni verbtől ered a tacskó is, germán kó-val, ahogy viskó(íjszkó, észkó), stakhogy ezt latinnak mondják, a német Dachs rokonjának, de stak németizmus az etimológia, attól, hogy a német Dachshund Dackel is, úgy az arányolás már németizmus, de bizonyosan dolga nem van itt az ungarisch nyelvnek ezzel a composítioval. A tach hangtól ered a német tätscheln hang is, a tachol(tacsol), stakhogy látni van, hogy a német hang ts-vel van írva, úgy a hang, habár a germán thakolōn, talán angol vagy ungarisch eredetű. Ígyhát az indogermán tag-tól kirakott hangok:

Tachni(tacs): tapint, az érint dúrgerta hang laguján.

Tachkó:nem latin eredetű hang, hanem ungarisch, a latin etimológia németizmus.

Tachol: tätscheln, a németnél angol vagy ungarisch eredetű hang.

Tachla: a tacsli hang németesül hangul, de bizonylosza az etimológiája, talán ősungarisch is volna.

Tachna: Berührung.

Vagyis: alnaezek egya ármány regerdát tachnak.

alöksz róz 2026.01.09. 18:56:40

@Tapi2021: ugyan minek kéne mondanom erre példát, nem is erről volt szó.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása