Nem fogadható el a Biblia a benne lévő ellentmondások miatt, valamint azért, mert jóval Jézus után íródott. Ez a következő tévhit.
Ezen kívül a kereszténység egyes elvei nincsenek meg a Bibliában. A Jézusban való hit rendben van, de az Egyházban való nem, mert az Egyház elferdítette a tanítást. Sőt, Jézus nem is alapított semmilyen egyházat.
Lássuk e téveszmék cáfolatát!
A Biblia egy hitbuzgalmi iromány, ez az EGYETLEN célja. Minden más csak “dísz” benne. Ettől még lehetnek benne érdekes lírai részek, történetek, példabeszédek, de mindez csupán a hitbuzgalmiság eszköze. A Biblia célja: mozgósítani Jézus Krisztus nevében, az örömhírt tudatosítani. Igen, vannak ellentmondások a Bibliában, hiszen több szerző írta. Ezért van az, hogy a Biblia önmagában, az apostoli hagyomány nélkül, csupán egy könyv. Sőt, a kereszténység egyes alapelvei be se kerültek a Bibliába!
A protestáns “sola scriptura” elve abszurdum, sőt hozzátehető: nem-bibliai elv, hiszen a Bibliában sehol sem szerepel ez az elv.
Teljesen hamis az az álláspont is, mely szerint volt valamiféle eredeti, “jó” kereszténység, amelyet valaki később (Pál apostol még az I. században, vagy a IV. században az államvallássá vált kereszténység idejében) meghamisított. A magyar szélsőjobb szerint pl. Pál zsidó érdekek mentén ferdítette el a keresztény tanítást. Mások szerint a IV. században Konstantin császár írta át a kereszténységet, az állami érdekek mentén.
Egy másik verzió szerint volt egy igazi titkos-keresztény irányzat és egy rossz zsidókeresztény irányzat. Ez a történet különösen népszerű az ezotéria iránt érdeklődők körében.
Valójában az Egyház története a kezdeti időkben éppen arról szólt, hogy az apostolok, majd az egyházatyák hogyan védekeztek az eretnekségek ellen, s a korai idők két nagy eretneksége a zsidó-kereszténység és a gnoszticizmus volt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.10.08. 08:51:54
A kereszténység ősi formája sosem volt titkos, legfeljebb a Biblia megalkotása után agyonhallgatott. Az ellentmondások napnál is világosabbak, már az első és második kötet összevetésekor is. Ez alapjában abból adódik, hogy az ó-szövetség maga a zsidó hitvilág, míg az új-szövetség a keresztény hitvilág. Egymásnak homlokegyenest ellentmondó tanokkal. Persze próbálja magyarázni, de végülis Jézus azért született a földre, hogy a szeretet vallását hírdesse a bosszú és böntetés hitével szemben. Ezért nevezik zsidó-keresztény, egyháznak.
Ennek a kikényszerített összemosásnak az eredménye, hogy csak erőszakkal lehetett fenntartani évszázadokon át, ezzel is bizonyságot adva a hírdetők szemforgató értékrendjének.
Érdekes mód az önmagukkal harmonikus, természettel és emberi normákkal öszhangban létezett hitvilágoknak nem kellett fegyverrel meg terrorral fenntartani a létezését. A zsidó egyház bármilyennek is találjuk önmagával harmonikusan megvolt csakúgy, mint a szeretet keresztény tanításai egy egészen más világnézet szerint. Csakhogy tudod a víz az olajjal nem keverhető, mert szétválik. Ahhoz hogy mégse így legyen, folyamatosan keverni kell, vagy vegyi anyagokkal segíteni. Ez a terror és a fegyver. Persze azt hiszel amit akarsz, de a véleményedet jobb lenne tényekre alapítani, mint tényszerűnek látszó tévképzeteket gyártani egy előre meghatározott vélemény alátámasztására.
Tőled ettől többet vártam volna.
szekertabor · provo.blog.hu 2015.10.08. 10:52:29
A teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, Hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített.(Timóteus 3. 16-17.)
Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, aki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;
És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, amik e könyvben megírattak. (Jelenések 22:18-19)
Ezt pusztán azért írom, hogy ne gúnyolódjál a “sola scriptura” elven, van annyira megalapozott, mint az "apostoli hagyomány" illetve a "tanító hivatal" elve, aminek Krisztusi vagy apostoli eredeztetése sokkal erőltetettebb.
Tudomásul kell venni, hogy a katolicizmus érvrendszere ugyanúgy zárt, és önmagát igazoló, mint a protestáns érvrendszer. Az egyik az egyházi tanító hivatalt teszi meg az isteni kinyilatkoztatás etalonjának, a másik az Egyház által egykor kanonizált írásokat. A különbség pusztán annyi, hogy az Egyház tanító hivatalának álláspontja egyes kérdésekben "rugalmasan igazodott" a korhoz, a Biblia pedig erre nem képes.
Jelen pillanatban pl. a katolikusok döntő többsége csak a Biblia néhány gyakran hallott részét ismeri (a szentmiséből), az "apostoli hagyomány" tanításait egyáltalán nem, vagy rosszul. Ilyen körülmények között nem állítható, hogy hitünk a képlékeny apostoli hagyomány alapjain állna.
maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.08. 11:59:39
"aki e könyv"
Melyik könyv?
Amikor János leírta ezeket a szavakat, még nem volt kész bibliai kánon.
szekertabor · provo.blog.hu 2015.10.12. 11:15:29
Valóban. Ezzel semmi mást nem állítasz, mint hogy semmit nem fogadsz el a Bibliából, ami önmagát tartalmilag hitelesíti, mivel időben eltér a megírása és az egybeszerkesztése. Ilyeténképpen a poszthoz csatolt viccesnek szánt grafika kiváltképpen bántó, ízléstelen és méltánytalan.
Viszont a kánont összeállító egyházatyák mégis vették a bátorságot, hogy ezt a szent iratot bevegyék a Bibliába. Persze nézőpont kérdése, de hozzátettek még 26 írást. Ha tehát az egyházatyák nem gondolták, hogy átok alá esnek a jelenések könyve beválogatásával, és ezt az igét nem törölték, akkor az átkot szükségképpen "kiterjesztették" a kánon egészére. Ha tehát kétségbe vonod a Biblia önmagát igazoló verseit, akkor kétségbe vonod az egyházatyák kompetenciáját, a kánon szentlélektől való ihletettségét is. Ezzel pedig megkérdőjelezhetővé teszed a tanító hivatal kompetenciáját az írás magyarázatára is.