magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Felmérés

A YouGov felmérése az orosz-ukrán háborúról.

A felmérésben részt vett országok legnagyobb részében a közvélemény abszolút többsége szerint a háborúért Oroszország felelős.

5 európai ország kivétel ez alól:

  • Oroszország a hibás, de csak relatív többség gondolja így:
    • Magyarország, Olaszország, Szlovákia;
  • mindkét fél egyformán hibás, a relatív többség ezt gondolja:
    • Görögország;
  • a NATO a fő hibás, a relatív többség ezt gondolja:
    • Bulgária.

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8117827723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.11. 08:14:32

Az igaz volt, amit nemtom hol olvastam, hogy Radev belengette az EU kilépést, ha a szankciók erősödnek?

a nagy hohohorgász 2022.05.11. 09:29:20

Ennél jobb alkalom nincsen hogy újra betorjunk az orosz piacra... csakszolok

Boldeone2 2022.05.11. 09:50:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ennèl van egy jóval rèszletesebb, Eurobarometer , reprezentatív kutas

europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2772

Már kielemztem , de lassan meguntam az orosz - ukrán háború kèrdèsèt..Lehet èvek múlva is ez lesz a tèma, mert nem akarják abbahagyni ...
A lènyeg : az ukránokkal nem szimpatizálók aránya Bulgáriban ès Magyarországon a legmagasabb : 10+15% illetve 8+11%
Ehhez jönnek még a többi kérdésében - mennyire hibás a NATO , szankciók szerepe , stb a Görögök, meg Ciprus

Nancsibacsi 2022.05.11. 10:19:15

Ha nem az Ukránokat támadta volna meg, más volna a helyzet. Az Ukránok vezetése azonban olyan szinten szarházi, hogy csak azzal nincs rosszban, akivel nem került kapcsolatba az elmúlt években. Finnország is csak messziről tudja szeretni őket - ha a szomszédjuk lenne minimum tartózkodnának...

Gery87 2022.05.11. 10:36:45

Minél keletebbre megyünk annál józanabbak az emberek.
Azért a történelmi tapasztalat/tragédiák sora segít most is látni hogy nincsenek angyalok és igazságok bármely oldalról is beszélünk.
A horvátokat nemrég vívtak függetlenségi területvédő háborút, a románok szokás szerint megint Erdélyért aggódnak, a lengyelek meg most nem tudnak józanok lenni mert oroszokról van szó...a nyugat meg nem érti a régiót, sose értette.

Boldeone2 2022.05.11. 10:49:32

@Gery87: Minél keletebbre megyünk annál józanabbak az emberek."

Pont az ellenkezője igaz Európában. Nyugaton ha èrdeksèrelmet okozol valakinek , általában kínosan visszamosolyog , Oroszországban könnyen össze is vernek ...

GyMasa 2022.05.11. 12:25:55

@Nancsibacsi:
Igen, ezt nem értik, ott északon, (meg, úgy kb a teljes EU politikai vezetése), hogy Putyin nem azért támadott, mert február 24-én bal lábbal riadt fel, éjjel 3-kor, és olyan rossz kedve lett, hogy felhívta a a vezérkart, hogy most azonnal pohanják le Ukrajnát pizsamában!

Serény Vélemény 2022.05.11. 12:41:07

@Boldeone2: Jézusom, ha érdeksérelmet okozol valakinek nyugaton, akkor gerinctelenül, hátulról intéznek el. És nem kell valódi érdeksérelmet okozni, elég, a puszta létezésed, és az, hogy a véleményed nem egyezik meg az egyedül engedélyezett mainstream véleménnyel!

Ez a háború arról szól, hogy az usa mint egyedüli nagyhatalmi - világbirodalmi státusszal eddig rendelkezett ország - Oroszországgal és Kínával, vagy pedig csak Kínával fog osztozni néhány éven belül ezen a birodalmi attitűdön.

És közben a legeslegfontosabb cél, hogy Európa véletlenül se rúghasson labdába. A nyugati technikai-technológiai-tudományos fejlettség és az orosz nyersanyagok együtt tehetnék világbirodalommá az EU-t. Most pedig az EU vezetői - von der Leyen és a többiek, inkább buktatják az egész európai együttműködési rendszert, és az egész EU-s gazdaságot csak azért, hogy a ruszkikon rúghassanak egyet.

Agyrém. És ezek az alkesz, drogos, lúzer, saját hazájukban mindenféle és sokféle korrupciós ügyekbe belebukott politikusok osztják az észt!

Gery87 2022.05.11. 12:44:54

@Boldeone2:

Én azt látom hogy a nyugati "felvilágosult népszerű jógyereke" felbujtotta az iskola kívülálló maffiózó csemetéjét hogy lóghatnak együtt suli után, csak ugyan már együtt triggereljék, gúnyolják, rúgják bokán az iskola rosszfiúját....megérdemli.......aztán mikor az csúnyán vissza nézett akkor elfutott "ő volt az"!
Persze jött a pofon és most mindenki hüledezik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.11. 12:48:10

@Boldeone2: Aldo Moro meg Kelly professzor neve mond valamit?

Boldeone2 2022.05.11. 13:12:32

@Deak Tamas: Persze hogy mond. Kisgyerek voltam amikor elrabolták ès meggyilkolták Aldo Moro olasz miniszterelnököt. Akkor tele volt vele a sajtó. Azóta azonban a belső politikai terrorizmus szinte eltűnt , maradt egy minimális kisebbsègi szeparatizmus, meg az elmúlt èvtizedben az iszlám terrorizmus

A lènyegen nem változtat : nyugaton bèkèsebbek ès kiegyensúlyozottabbak az emberek , kevesebb az erőszak. A tömeges migráció nyilván változtat ezen , de az echte nyugati általában jó szemlètetű ember , lehet úgy fogalmazni : polgáribb a világlátás

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.11. 13:33:19

@Boldeone2: mondjuk nem az erőszak meg a kiegyensúlyozottság volt a kérdés. Azzal itt sincs semmilyen probléma legalább Chisinauig.
A polgáribb világlátást nyilván segítette a két világháború amit a Nyugat csinált, és a következményeit meg ráeszkalálta erre a térségre, mint ezer éve bármikor. Hogy mondjuk mennyivel kevesebb az erőszak, arról a Bataclan környékén élőknek más a véleménye, Prágában azért nyugisabb.

GyMasa 2022.05.11. 13:39:19

@Boldeone2:
"nyugaton bèkèsebbek ès kiegyensúlyozottabbak az emberek , kevesebb az erőszak."
Igen, mert - eddig "nagy volt a jólét"
Aztán, amikor már nem futja kajára, meg albérletre sem, akkor egyből megugrik majd az elégedetlenkedők száma!

"...de az echte nyugati általában jó szemlètetű ember , lehet úgy fogalmazni : polgáribb a világlátás "
Hát, én 9 éve élek Németországban, de amit itt megtanultam az az, hogy a németeknek 2 arcuk van:
- Az, amit kifelé mutatnak a világ felé, amit te is látsz, a "Wirschaffen es"
- Meg a rejtett arcuk, amikor elmondják, hogy _valójában_ mit is gondolnak a dolgokról...
Amikor megkérdezi tőled a német, hogy az a sok, egészséges, életerős szír fiatal miért van németországban, és veri a farkát, miért nem védi a hazáját, vagy segít az újjáépítésben?
Csak, ezt a második arcát nagyon kevés német mutatja meg másoknak.
Nekem kb 2 embert sikerült ilyen mélységig megismerni a 9 év alatt.
Tehát, nem szabad elhinni mindent, amit a németek mondanak!

Boldeone2 2022.05.11. 14:07:27

@GyMasa: A " Die Schwarzwaldklinik " Nèmetországa az " etalon " volt világában mindig, mint a szociális demokrácia mintaországa. Ez nemcsak a migráció, de a 2009- es világválság, az európai szociális rendszerek leèpülèse miatt is vàltozott, sokan , de a nèmet alapmentalitás szerintem annyira nem.
A nèmetek továbbra sem vállanak fel nyílt konfliktust, alapvetően bèkès ès megalkuvó emberek
Utcán hőbörgő, lázadó tömeget èn nem tudok elkèpzelni . Alapvetően mèg mindig nagy a jólèt, majdnem 3000 euro nettó az altagbèr. Biztos , hogy jelentős infláció van, de az vilagjelensèg, azt a nèmetek is belátják ...Miért is lázadoznának?
A migráció kérdése eldőlt : beletörődtek hogy multikulti lesz az ország , a háború lète még nem Nèmetorszagtól függ...
Ha megnézed a választási eredmènyeket, ott sem látszik radikalizmus , ha csak az nem , hogy a hagyományos pártok visszaszorultak , a zöldek meg a liberálisok feljöttek ...

GyMasa 2022.05.11. 14:46:12

@Boldeone2:
"A nèmetek továbbra sem vállanak fel nyílt konfliktust, alapvetően bèkès ès megalkuvó emberek"
Ez így van, csakhogy ettől még lehet nekik a mainstream média által sugárzottól homlokegyenest eltérő véleményük is!

"Utcán hőbörgő, lázadó tömeget èn nem tudok elkèpzelni ."
Pedig, már az oltás ügyében is voltak komoly megmozdulások.
És, az nem került egy családnak havonta párszáz EUR-ba.

" Alapvetően mèg mindig nagy a jólèt, majdnem 3000 euro nettó az altagbèr."
Hát, azért ebben nem vagyok biztos!
PLusz ebből most vonj le egy család esetén mondjuk 2-300 EUR-t havonta a megemelkeddett rezsiköltségek miatt.

" Biztos , hogy jelentős infláció van, de az vilagjelensèg, azt a nèmetek is belátják ...Miért is lázadoznának?"
Hát, a 2 EUR-os benzinár az NEM világjelenség.
Annak kifejezetten az agyatlan szankciók az oka!

"A migráció kérdése eldőlt : beletörődtek hogy multikulti lesz az ország , a háború lète még nem Nèmetorszagtól függ...""
Látom, nem (akarod) érteni!
Az, amit TE hallasz róluk/tőlük, nem feltétlenül jelenti, hoyg mindannyian úgy is gondolják!

"Ha megnézed a választási eredmènyeket, ott sem látszik radikalizmus , ha csak az nem , hogy a hagyományos pártok visszaszorultak , a zöldek meg a liberálisok feljöttek ... "
Az tudod igen vicces volt 2018-ban itt, hogy a 27%-os CDU meg SPD ekézte a 24%-os AfD-t, mint "elhanyagolható politikai erőt".
Tudod, majdnem ugyanakkora eredménnyel...
Ma már az AfD visszaszorult (még így is 10% feletti eredménnyel, amire otthon egyik ellenzéki párt sem volt képes), de ha megnézed az eredményeket, a CDU is visszaesett, A második helyre az SPD után.
Nekem az a teoriám, hogy a CDU hagyta nyerni az SPD-t a tavalyi választáson, mert a CDU kampány nagyon langyos volt. Az ok pedig egyszerű, a 2017-es szégyenletes koalíciós cirkusz.
Akkor az SPD azt mondta, hogy semmiképpen nem fog újra a CDU-val kormányozni, így megindult a koalíciós tárgyalások sora, ami 9 hónapig nem jutott sehová, amikor végül kapott valamit az SPD? amitől mégis inkább korpás lett a haja!
Szerintem ez a "valami" az az ígéret volt, hogy 21-ben ővék lehet a kancellári pozíció.

Gery87 2022.05.11. 16:12:19

@Serény Vélemény:

Úgy sem érti meg.
Teljesen érzelmi alapon látja a világot.

Gery87 2022.05.11. 16:16:25

@GyMasa:

baszhatják a második arcukat ha közben meg leszavaznak a progresszív liberális hülyékre!
Ott a szavazófülke magányában hol van a valódi arcuk? Azt is figyelik?
Szerintem meg csak gyávák.
Két világégés elintézze a német nemzetet, amerikai félgyarmat lettek, politikailag nem léteznek.
Aki tapsol annak hogy kevesebb német születik mint bevándorló és már most készülnek a "latinamerikaiasodásra" az halott.

Gery87 2022.05.11. 16:18:59

@Boldeone2:

"A migráció kérdése eldőlt : beletörődtek hogy multikulti lesz az ország ,"

magyarul beletörődtek hogy nem lesznek hosszú távon.
Ez ám az önkéntes nemzethalál. Meg is érdemlik.
Pillanatnyi jólétért cserébe feláldozzák a jövőt, meg másokét is.

midnight coder 2022.05.11. 19:44:20

@Boldeone2: Nyugaton a multikulti ma annyit jelent, hogy a néger szolga behozza az ötórai teát. Meg hogy Kunta-Kinte szemüveget árul a strandon, és összeszedi a lószart a bécsi fiákerek után. És persze ha a polgár elmegy a világ egy random helyére, akkor nagyon szeretik. Persze hogy szeretik - elvégre pénzt hoz. Olyan helyre meg kevesen mennek, ahol annyira még így sem szeretik a nyugati polgárt. A magyaroknak viszont a multikulti a tatárjárás, a török hódoltság, Trianon, a megszálló szovjet hadsereg - és nem orosz, hanem szovjet, amiben voltak szépen ukránok is. És persze látjuk a románok viszonyát az ottani magyarokhoz, meg a szlovák testvérek viszonyát, meg a derék ukránokét a háború előtt. Ezért aztán az itteni polgár valahogy kevésbé hisz a multikultiban.

A másik dolog, hogy az itteni polgár - az elmúlt 30 év kúrmányzati tevékenységének dacára - még mindig kevésbé hülye mint az átlag európai. Ezt szépen le lehet mérni az egy főre eső zöld aktivisták számán - ahol sok ilyen van, ott csődben van a közoktatás, különös tekintettel a reáltárgyakra. És emlékszik. Pl. arra is, hogy milyen volt a ruszkik és a nyugat viszonya 30 éve, és hogy alakult ez olyanná mint ma. Ebben valahogy nem csak a ruszkik a sárosak.

Boldeone2 2022.05.11. 23:13:10

@GyMasa: Ez így van, csakhogy ettől még lehet nekik a mainstream média által sugárzottól homlokegyenest eltérő véleményük is"
- A szavazófülke magányában mi tartotta őket vissza , hogy pl az AFD- re szavazzanak? A nagy semmi kb. Nincs olyan többsègi
vèlemèny amit feltètelezel . Ennyi

PLusz ebből most vonj le egy család esetén mondjuk 2-300 EUR-t havonta a megemelkeddett rezsiköltségek miatt."

- Ez mindenhol , az egèsz világon így van. Egy átlag nèmet még mindig jobban tudja kezelni az inflációt, mint egy Srí Lankai...
Putyin idióta volt , pont egy inflációs világgazdasági klímában kezdett háborúba . Már a covid is inflálta a világgazdaságot , meg a pènznyomtatas

Boldeone2 2022.05.11. 23:20:10

@Gery87: Két világégés elintézze a német nemzetet, amerikai félgyarmat lettek"

- Ne viccelj már ! Az átlag nèmet sokkal jobban èl, mint az átlag amerikai jobb az oktatás , jobb az egèszsègügy , nagyobb a közbiztonság . Akkor meg miről beszèlsz ?

magyarul beletörődtek hogy nem lesznek hosszú távon.
Ez ám az önkéntes nemzethalál. Meg is érdemlik."

- Ne viccelj már ! Az összes fejlett nyugati ország , " multikultivá válik " szinte csak kivételek vannak , mint Japán , de a trend mindenhol ugyanaz : egyre többen jönnek a problèmás , szegény országokból , mert jólétet akarnak , gyorsan

Boldeone2 2022.05.11. 23:28:00

@midnight coder: Èn nem a tömeges ès kontrollálatlan migráció híve vagyok , csak a tènyeket mondom
Te is nagyon jól tudod , hogy ez egy olyan makrotrend , amit megállítani nem lehet , csak szabályozni , úgy lehet egyfajta relatív csökkenést elérni , de olyan hogy zèró legális és illegális migráció , az elèrhetetlen . Amióta kifejlődött a homo sapiens ,mindig is volt migráció ès lesz is ..

kunzoo 2022.05.12. 06:50:56

@GyMasa:
Miert írsz hülyeséget? A támadásról már hetekkel korábban szó volt, a ruszkik persze hazudoztak hadgyakorlatról.
Ketszázezer ember nem egy nap alatt termett az ukrán határon.

kunzoo 2022.05.12. 06:54:40

@midnight coder:
Ez oda vissza megy. A történelmi Magyarország nagyon multikulti volt. A mostani nem.

GyMasa 2022.05.12. 13:06:21

@Gery87:
"baszhatják a második arcukat ha közben meg leszavaznak a progresszív liberális hülyékre!"'
Azért ott volt a CDU is a 2. helyen.
Csak, mivel a SPD kapta a legtöbb szavazatot, ők kapták a kormányalakítási felkérést.
Ők pedig kizárták a CDU-val aló, újabb közös kormányt, plusz ketten együtt sem adták volna ki az 50%-ot, azaz oda is kellett volna egy harmadik párt.
Az SPD aamúgy azért nem annyira progresszív hülye párt, a zöldek viszont igen.

"Ott a szavazófülke magányában hol van a valódi arcuk? Azt is figyelik?
Szerintem meg csak gyávák."
Igazából, itt nincs értelmes _valódi_ jobbos párt, az AfD-n kívül, akik meg a helyi nácik.
A CDU nagyon durván elment Merkel alatt balra, és ezért gyűlölik is az emberek, hiszen Merkel alatt kb. feleződött a szavazóbázisuk.
Az SPD-t meg Olaf vitte győzelemre, mert kb ő volt az egyetlen arc, aki elő tudta adni meggyőzően, hogy képes kancellárnak lenni.
(Ha Merkel maradni akart vona, akkor, szerintem behúzta volna z 5. győzelmet is)
Ha megnézed, akkor a többi párt mind 15% alatti eredménnyel került be a kormányba.
(a zöldek 14,8%-kal az FDP meg 11,5%-kal)
Én, simán el tudom ám képzelni, hogy az emberek akarata nem ez volt.
Dehát, ezért jó az olyan választási rendszer, ahol nem tudja a nép előre, hogy agyőztes párt kivel alakít koalíciós kormányt...
Itt a szimpla többségi matek győzött, megspékelve a CDU iszonnyal.
Ami látszik is Olaf népszerűségi mutatójából is, hiszen december óta megfelezte sikeresen.
Én már januárban is úgy láttam, hogy esélyes egy kormányválság az év vége előtt.

"Két világégés elintézze a német nemzetet, amerikai félgyarmat lettek, politikailag nem léteznek."
Azért, ma az EU vezető gazdasági hatalma Németország még mindig.
(Bár, ha folytatják ezt az öngyilkos szankciósdit, ennek igen hamar vége szakadhat)

Serény Vélemény 2022.05.12. 13:20:08

@Boldeone2: Félreérted: a német néplélek lényege kb az, hogy "együtt kell üvölteni a farkasokkal".
Ezért tudtak ott a nácik is uralkodni, meg tudnak a zöldek is uralkodni és minden élet- és emberiségellenes eszme is szépen kifejlődni, és uralmat venni rajtuk!

GyMasa 2022.05.12. 13:25:58

@Boldeone2:
"- A szavazófülke magányában mi tartotta őket vissza , hogy pl az AFD- re szavazzanak?"
Lásd az előbb, amit Gerynek írtam...
Az AfD az a default náci párt, akikkel soha, senki nem fog együtt kormányt alakítani, azaz nekik egy 24%-os győzelem esetén nem plusz 26,0%-nyi másik szavazatot adó másik párt kell a kormányalakításhoz, hanem NEKIK kellene 50% feletti eredménnyel győzni, hogy egyedül tudjanak kormányt alakítani.
Azaz esélytelenek.
Valószínűleg ezért nem szavaztak rájuk az emberek.

" A nagy semmi kb. Nincs olyan többsègi
vèlemèny amit feltètelezel . Ennyi"
Itt van az eredmény:
www.bundeswahlleiter.de/info/presse/mitteilungen/bundestagswahl-2021/52_21_endgueltiges-ergebnis.html
Eszerint az SPD nyert, második lett a CDU harmadik a zöldek, és negyedik az FDP.
Az SPD-CDU koalíció csak kisebbségi kormányt eredményezett volna, tehát valakit be kellett volna venni a Zöldek-FDP-AfD hármasból.
De, az SPD előre megmondta, hogy nem fog a CDU-val kormányozni.
Az AfD pedig nem kormányképes, tehát a puszta többségi matek győzött.
A német az már egy ilyen nép...
A számokhoz kiválóan értenek.

"- Ez mindenhol , az egèsz világon így van."
Nem, Magyaroszágon még mindig 480 HUF egy liter benzin, nem?
Meg otthon még mindig 37,50 HUF egy kWh villany.

Tehát, NINCS mindenhol így.
Otthon most csak az élelmiszerek drágulnak.
De, pl. lehet kapni étolajat.
Itt 2 hónapja üres az olajos polc.
Mostanra lett 3,79 EUR-ért egy liter.
És vehetek belőle 2-t, vagy max. 3-at.
Otthon 2 hete 2800HUF volt egy 5 literes adag, amiből vehettem 2-t.
Akkor, szerinted mindenhol rossz?

" Egy átlag nèmet még mindig jobban tudja kezelni az inflációt, mint egy Srí Lankai..."
EZ nem igaz!
Eddig a német kormányok fő prioritása az infláció minden áron történő fékezése volt, mert tudták, hogy az infláció felfalja a megtakarításokat.

"Putyin idióta volt , pont egy inflációs világgazdasági klímában kezdett háborúba . "
Már megint jössz itt a csak teáltalad megalapozott érveiddel!
Vedd már észre, hogy lófaszt sem tudunk ennek a háborúnak a valós okairól, sőt a céljairól sem!
Attól, hogy neked a mainstream média azt hirdeti, hoyg február 24-én éjjel, Putyin szimplán megőrült, felriadt, és kisgatyában ráuszította a már amúgy is ott lévő hadseregét a szegény Ukránokra, az minden, egy kicsit is gondolkozni képes embernek nem egy kerek kép.
(természetesen, mivel én lófaszt sem tudok az okokról, simán előfordulhat, hogy tényleg ez történt, de BIZTOSAN semmit nem tudok)
Ne feledjük, hogy Putyin 8 éve készül szisztematikusan egy háborúra...
Ja, és hallottam olyat is, hogy valami dokumentum szerint az Ukránok arra készültek, hogy hamarosan lerohanják a szakadár államokat, hogy visszafoglalják őket.
És, emiatt ismerte el Putyin olyan hírtelen Donyecket, meg Luhanszk-ot, és az ENSZ alapítóokirat 51-es paragrafusa alapján indítota meg a háborút. (Ez volt amúgy a koszovói háború jogalapja is anno) Ezt eddig nem tudtam ellenőrizni, így ez is csak pontosan egy ugyanolyan spekuláció, mint a felriadt Putyin agymanése.

"Már a covid is inflálta a világgazdaságot , meg a pènznyomtatas "
Nézd, legalább Putyin egy nap alatt meggyógyította a covidot!

GyMasa 2022.05.12. 13:26:42

@Boldeone2:
"...szinte csak kivételek vannak , mint Japán..."
Meg, Ausztrália...

GyMasa 2022.05.12. 13:28:08

@Boldeone2:
Szerintem pont elég, ha az illegális migráció csökken a nulla közelébe.
Amint pontosan tudjuk, hogy ki akar jönni, milyen kvalitásokkal rendelkezik, és azzal képes lesz-e az adott ország gyarapodását szolgálni, akkor jöjjön csak nyugodtan!

GyMasa 2022.05.12. 13:30:40

@kunzoo:
"Miert írsz hülyeséget?"
Én, csak annyit írtam, hogy nem láttam, és most sem látom azt az egyszerű kilépési stratégiát, amivel Putyin gyorsan nyerhetett volna, egy olyan győzelemmel, ami hosszútávon is fenntartható.

" A támadásról már hetekkel korábban szó volt, a ruszkik persze hazudoztak hadgyakorlatról.
Ketszázezer ember nem egy nap alatt termett az ukrán határon. "
Persze, az is kérdés, miért volt az Ukrán hadsereg egy jelentős része a Donbassz-ban a támadás előtt?
Persze, tudom, ezt te úgysem hiszed el, meg csak én beszélek hülyeségeket...

GyMasa 2022.05.12. 13:32:47

@Serény Vélemény:
Nézd meg az eredményeket...
Az adott peremfeltételekkel csak a mostani komrány jöhetett létre.
És, megnézve a két koalíciós kispárt, összesen picivel 25% feletti eredményét, elmondhatjuk, hogy a választók legalább 75%-a NEM rájuk szavazott.
Deháét, ilyen a hiperdemokratikus mintagyerek Német választási rendszer!

Gery87 2022.05.12. 13:38:31

@Boldeone2:

"Ne viccelj már ! Az átlag nèmet sokkal jobban èl, mint az átlag amerikai jobb az oktatás , jobb az egèszsègügy , nagyobb a közbiztonság . Akkor meg miről beszèlsz ?"

Arról hogy nem szaporodnak és ki fognak halni ez ám a siker, mondjuk mi is:)

" Ne viccelj már ! Az összes fejlett nyugati ország , " multikultivá válik " szinte csak kivételek vannak , mint Japán , de a trend mindenhol ugyanaz : egyre többen jönnek a problèmás , szegény országokból , mert jólétet akarnak , gyorsan "

És ez miért jó? Ez nem jó.
A történelem arra tanít hogy a multikulti nem működik.
Az hogy "mások is" az nem érv!

Gery87 2022.05.12. 22:05:01

A németeknél van a világon a legkevesebb gyerek per kopf....
Azért ez midnent elmond.

Kb a kapitalista logika ment át a társadalomba is jobb híján.

Mit mond a kapitalizmus?
A profit az első és hogy minél kevesebb befektetéssel és vesztességgel, kiadással a lehető legtöbb hasznot realizáljuk saját magunknak.

A fogyasztói társadalom is ez: a jövedelem minél nagyobb része maradjon meg személyesen nekünk, a saját egyéni szubjektív céljainkra, szórakozás, karrier, utazás, javak stb.....a gyerek az költséges, időigényes, macerás.
majd máshonnan elszívjuk a munakerőt, ahol még szülnek, idejönnek, csinálnak gyereket, dolgoznak nekünk, ha már ők sem akkor hívunk még máshonnan munkaerőt és szülőket...és így tovább.
Hogy közben a lakosság lecserélődik, nem számít, élj a mának, hogy holnap mi lesz leszarjuk.
Meg lesz még ennek a böjtje!

Mi még szarabb helyzetben vagyunk mert még jólét sem jár a gyerektelenség és a kihalás mellé rövidtávon sem!

Gery87 2022.05.12. 22:06:54

Szánomra egy olyan társadalom ami önként rövidtávú anyagi céljai és önzése miatt kvázi meddővé teszi magát az nem fejlett, nem sikeres és nem követendő!
Rövidtávon lehet így látszik, de közép és hosszútávon bukás.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása