magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Szabadítsák ki Angela Davist!

A 70-es évek elején egy Angela Davis nevű amerikai kommunista aktivista volt a szovjet tábor egyik kedvenc hőse. Pár hónapos börtönben levése úgy lett beállítva, mitha legalábbis halálra ítélték volna.

Akkoriban nyugaton is kötelező volt progresszív körökben éljenezni őt. Aki élt és mozgott, éljenezte őt, ha nem akart fasisztának minősülni.

Davis egyébként a kommunizmus bukása után rájött, már nem kifizetődő komcsinak lenni, így homoszexuális lett, küzdött az elnyomott néger homokosokért (Amerikában a néger lakosság jóval homofóbabb a fehéreknél), majd a változatosság kedvéért beállt a kritikátlan palesztínpárti táborba is.

Egyébként Davis ma is él, 80 éves. Ami nem jó, mert így kicsi a hírértéke: miféle progresszív hős az, aki nem hal meg a harcmezőn?

Napjaink új hősével, az oroszellenes Nahalnijjal nagyobb a szerencséje a progresszív emberiségnek: meghalt. Most tehát az új divat: ukrán zászlót lobogtatni - időnként palesztínnel együtt -, fontos embernek hallucinálni Nahalnijt, s kart lendítve slavaukrainozni.

Nagyon meglepődtem, hogy a múlt pénteki ballib szörnyceleb tüntin nem skandálták Nahalnij nevét. Még egy bizonyíték, hogy Zorbán kilóra megvette a szervezőket!

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr918328533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2024.02.20. 09:46:42

Arról mondjuk írhatnál, hogy ki a bánat ez a Navalnij, aki most jól meghalt. Mert nagyjából senkinek nagyjából semmi fogalma nincs róla.

GyMasa 2024.02.20. 10:04:49

Igen, vicces volt az Indexen olvasni, hoyg "Putyin megszabadult a legjelentősebb ellenfelétől" AMi igen vicces, ha az ember kontextusba is helyezi ezt azinformációt, és kideról, hogy a faszinak valmai 3% támogatottsága volt, és az is merdeken zhant az utóbbi időben.
ENnek az adatnak az ismeretében nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a Navalnij egy teljesen jelentéktelen kis senki volt, és semekkora veszélyt nem jelentett Putyin hatalmára.
És, itt van egy részletesebb kis összefoglaló Navalníjról:
www.youtube.com/watch?v=g8g4QRTyN9E

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.20. 10:34:03

index.hu/belfold/2024/02/20/navalnij-budapest-kozter-rendelet/

Persze, végülis épp ez hiányzott, nem is tudtam mitől volt nem kerek a fogmosásom. Van Karikás Frigyes utca, Szabó Ervin utca, Károlyi Mihály utca, ez is jó.
Pofám leszakadna az egész pesti csürhe helyett, hogy nincs elnevezve közterület - találomra - Jávor Pálról, Sinkovits Imréről, Tolnay Kláriról, Nagy Lászlóról, Latinovits Zoltánról és még sorolhatnám estig. Dehát Budapest sokszínű és soknemzetiségű város ahogy a két debil vigyorogta bele a faszbukba nemrég, minek lásson el olyan feladatokat, hogy Magyarország fővárosa is legyen. Még a végén sérül valakinek a nagy érzékenysége, hogy tévedésből valami magyarról neveznek el közterületet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.20. 10:58:41

@Serény Vélemény:

A nyugat által az utóbbi időben sztárolt orosz mitugrász, a neves Vlaszov tábornok méltó utódja.

Tapi2021 2024.02.20. 11:19:28

"Nagyon meglepődtem, hogy a múlt pénteki ballib szörnyceleb tüntin nem skandálták Nahalnij nevét. "

Egy hazugságra alapított hangulatkeltés (a KE, a kormány, Orbán, az egész jobb-konzi-kerdem oldal pedofilsimogató) egyszerre elég, különben még összezavarodna a tábor!!!

Tapi2021 2024.02.20. 11:23:16

@GyMasa: Navalnij a nyugati ballibek számára volt Putyin legnagyobb ellenfele!
Ezt így kell érteni.

Mert kb. az összes többi politikai ellenfele egyben orosz nemzeti érzelmű is, tehát fasiszták. Nem akarnak behódolni a nyugatnak.

gigabursch 2024.02.20. 11:38:06

Ezek a lufi hősök, mint navalnij azon kívüli, hogy megrendelésre kárt okozó felforgatók, semmire se valók.
Persze Bono, mint ügyeletes seggfej ezt sose fogja megérteni.
U2 meg amúgy is egy szar zeneileg.

gigabursch 2024.02.20. 11:39:23

@Deak Tamas:
Bezzeg a Pufajkás meg a Patkány kapott ilyen elismerést.

GyMasa 2024.02.20. 12:21:45

@Tapi2021:
Jaaaa, akkor ez is amolyan virtuális "többség" mint amilyen virtuális az ukrán győzelem a frontokon?

ZorróAszter 2024.02.20. 12:25:20

Az Újköztemetőben 1989 óta van egy nagy 56-os márványtábla az ott eltemetett kivégzett emberek nevével.

Mindig vannak rajta frissen levésett, eltávolított nevek.

Először azt hiszem Francia Kiss Mihály, egy volt különítményes nyilas és egy másik nyilas neve lett levésve.

Mikor már túl sok a levésés, mindig csináltatnak egy új márványtáblát.

Pedig engem érdekelne, kiket véstek le róla eddig és miért.

Gery87 2024.02.20. 14:22:29

@Serény Vélemény:

És ha nem tudjuk ki, akkor meg is lehet ölni?

Gery87 2024.02.20. 14:23:36

@GyMasa:

"hogy a faszinak valmai 3% támogatottsága volt, és az is merdeken zhant az utóbbi időben."

Tehát ha 3%-os támogatottságod van akkor már el is lehet fogni, megmérgezni meg Szibériába deportálni és lassan halálba segíteni?

Gery87 2024.02.20. 14:24:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A mitugrászok dögöljenek meg?
Jézus mit mondott erről?

Gery87 2024.02.20. 14:25:01

@gigabursch:

Milyen kárt okozott?
Ja tudom már, zsidó volt...

Gery87 2024.02.20. 14:47:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aki nem Putyin párti az CIA-s?
Érdekes gondolat...

Tapi2021 2024.02.20. 16:01:41

@GyMasa: Igen. Kb. Ahogy nem rég még Márky Zay volt Orbán legnagyobb ellenfele és kihívja. Egyben az aktuális anti-Orbán messiás (jelölt).

Tapi2021 2024.02.20. 16:03:21

@ZorróAszter: Azok közben feltámadtak?!

Tapi2021 2024.02.20. 16:04:56

@ZorróAszter: "Pedig engem érdekelne, kiket véstek le róla eddig és miért."

Mert a múlt folyamatos mozgásban van. Mindig változik.

Tapi2021 2024.02.20. 16:07:01

@Gery87: "és lassan halálba segíteni?"

Szóval akkor már van erre bizonyíték? Vagy a szokásos módszeretek, hogy a vád = bizonyíték, bizonyítás.

Tapi2021 2024.02.20. 16:08:02

@Gery87: "A mitugrászok dögöljenek meg?
Jézus mit mondott erről?"

Erről semmit.

Tapi2021 2024.02.20. 16:12:20

@Gery87: "Milyen kárt okozott?
Ja tudom már, zsidó volt..."

Ki? Navalnij?
Ez sok mindent megmagyaráz(na). Pl., hogy miért lett ekkora ikon, miért készítettek róla egy "dokumentum" filmet, és az miért kapott Oscart..., stb.

Miközben annyi eredeti, vastagnyakú orosz "szállt szembe a rendszerrel" és pusztult el.
Nekik se címlapok nyugaton, se propagandafilm róluk, se Oscar díj.

Tapi2021 2024.02.20. 16:15:49

@Gery87: Navalnijt tervezték az orosz Zelenszkijnek?

ZorróAszter 2024.02.20. 17:05:02

@Tapi2021:

"Mert a múlt folyamatos mozgásban van. Mindig változik."

Erre mondta Gazda István, hogy "Sosem lehet tudni, mit hoz a tegnap".

Engem speciel érdekelne.

Egyébként az első két nevet éppen Orbán Viktor vésette le. Ő interpellált miattuk a Parlamentben.

ZorróAszter 2024.02.20. 17:06:45

Az utolsó mondatot az "Azok közben feltámadtak?!" -ra mondtam.

Gery87 2024.02.20. 18:10:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ezt te így tudod.
(Bezzeg azt hogy Lölő kicsoda sose tudjátok...)
És ez a CIA ügynök annyira hülye hogy önként visszament Putyin kezei közé meghalni!

Nem vagyok benne biztos hogy a jenki ügynököket túlvilági paradicsommal meg 77 szűzzel jutalmaznák:)

Gery87 2024.02.20. 18:15:01

@Tapi2021:

Nem, csak logika.
Már régebben megmérgezték....ez biztos....Putyin bögyében van....jönnek a választások, nem épp sima börtönben "nyaralt" hanem az Észak -Uralban, egy pár m2-es hideg cellában volt igen sokszor igen sokat...ebbe is belehalhatott.

De nem.
Nyilván náthás lett, vagy végelgyengülés...

Gery87 2024.02.20. 18:15:36

@Tapi2021:

Nincsenek is szavak erre a szervilis erkölcstelenségre.

Gery87 2024.02.20. 18:17:02

@Tapi2021:

Nm tudom az e, nem is érdekel, csak azon élcelődtem hogy gigafasz barátunk szeret zsidózni és persze minden mögött ők vannak:)

Gery87 2024.02.20. 18:18:18

@ZorróAszter:

"Nehéz a múltat, előre látni".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.20. 19:16:32

@Gery87:

Ez volt a feladata: jelképpé válni.

Csak Sorosék elszámolták magukat.

Gery87 2024.02.20. 21:53:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az volt a terv hogy visszamegy és meghal egy lukban valahol sarkkörnél?:D
Mindezt Soros apuért?:)
Ne nevettesd már ki magad.

Gery87 2024.02.20. 22:05:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hogy számolták volna el magukat?
Eleve egy mérgezés után ment vissza! Tudni lehetett hogy nem ússza meg....eleve meg akarták ölni...minimum élete végéig egy börtönben fog ülni.
Miféle jelkép ez? És melyik "ügynök vállal be ilyet? Mit nyer vele?
Nem úgy van hogy "ezek dollárért árulják a hazát"? A saját fasságotok nem igazolja ezt.
Ne vicceljünk már...

Ez a fickó vagy marha naiv vagy bolond.
Szerintem utóbbi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.21. 07:57:06

@Gery87:

A terv az volt, ő lesz a lázadás szikrája. Csak a nagyurak nem számoltak az orosz kisember józanságával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.21. 07:58:43

@Gery87:

A pénz nem az egyetlen motiváló erő.

Sokakat pl. a hírnév jobban motivál, mint a pénz. Mo-on is gyakori ez: Gyurcsány és Orbán is ilyenek,

S Nahalnij is ilyen volt.

gigabursch 2024.02.21. 09:20:25

Szerencsére már vagy két évtizede pontosan meghatározták, hogy mi Bono.

filmy.hu/video/9225

A legnagyobb szar...

ZorróAszter 2024.02.21. 11:08:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A pénz nem az egyetlen motiváló erő.
Sokakat pl. a hírnév jobban motivál, mint a pénz. Mo-on is gyakori ez: Gyurcsány és Orbán is ilyenek"

Miért? Például az Orbán-bányák veszteségesek?

Tapi2021 2024.02.21. 13:01:42

@Gery87: "Nem, csak logika."

Ilyen logika alapján sokan öltünk már meg embereket. Lehet, hogy te is.

Tapi2021 2024.02.21. 13:04:15

@Gery87: "z volt a terv hogy visszamegy és meghal egy lukban valahol sarkkörnél?:D
Mindezt Soros apuért?:)"

Tényleg, abban mi volt a "logika", hogy miután - állítólag az életére törtek - ő mégis hazament a nyugati védelemből a "biztos halálba"???

Ez szerintem fontos kérdés.

Tapi2021 2024.02.21. 13:07:37

@Gery87: "Ez a fickó vagy marha naiv vagy bolond.
Szerintem utóbbi."

Akkor úgy sem lett volna Oroszország jó/jobb vezetője! Sőt!
Hogy lehetne egy bolondra bízni egy ekkora országot?

A Putyin megölte meg ott sántít nagyon, hogy már bőven ártalmatlan volt a számára ott a böriben. Mi szükség lett volna egy mártírra?

Tapi2021 2024.02.21. 13:11:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A terv az volt, ő lesz a lázadás szikrája. "

Ő lett volna az orosz Zelenszkij: fiatal, USA-nyugat orientált, liberális... Tökéletes jelölt volt.

GyMasa 2024.02.21. 14:13:23

@Tapi2021:
Nos, legkésőbb akkor, amikor kiderült, hogy ő nyerte meg a BALOS előválasztást, biztos voltam benne, hogy nem lesz kormányváltás.

GyMasa 2024.02.21. 14:15:15

@ZorróAszter:
Nem, de pl Magyó is kőgazdag volt már azelőtt is, hogy ME lett volna belőle.
Őt a franciák nem pénzzel vették meg, hanem a becsületrenddel.

GyMasa 2024.02.21. 14:18:49

Amúgy az ARD-n is megy egy "Navalnij dokumentum"...
www.ardmediathek.de/video/arte/becoming-nawalny-putins-staatsfeind/arte/Y3JpZDovL2FydGUudHYvdmlkZW9zLzExNTQ4Ni0wMDAtQQ
Eléggé (gyanúsan) hamar készen lettek vele...

Gery87 2024.02.21. 14:44:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem magyarázat az utóbbi történésekre!
félrebeszélsz megint.

Gery87 2024.02.21. 14:45:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem hinném hogy tudatosan visszament volna meghalni.
HA igen akkor bolond, nem ügynök.

Gery87 2024.02.21. 14:46:11

@Tapi2021:

Semmi értelme annak amit mondasz.

Gery87 2024.02.21. 14:47:42

@Tapi2021:

Szerintem bolond, vagy kurva naiv.
Vagy csak a beletörődő mártír szláv lélek)

Gery87 2024.02.21. 14:49:00

@Tapi2021:

Ki mondta hogy jó vezető lett volna?
Én annyit mondtam, politikai áldozat és ez nincs rendben, ez is csak azt mutatja hogy Putyin egy szar alak a rendszere meg minden csak nem jogállami és demokratikus és humánus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.21. 14:49:53

@Gery87:

Nem éppen egészséges a sarkkörön élni börtönben. Ez mindenképpen egészségromboló tényező.

Gery87 2024.02.21. 14:51:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor se hiszem hogy ez előre megbeszélt és kitervelt nyugati ármánykodás lett volna.
Ez magánakció volt, bizonyára marha nagy egója van és talán még bízott is abba hogy úgyse mennek el a falig, megvédi a neve, ismertsége, hát nem....

Gery87 2024.02.21. 14:51:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondjuk ki: nem véletlen hogy oda küldték és nem az orosz Riviérára.

Gelimtrtrddddd 2024.02.21. 14:53:56

@Gery87: Szerintem bolond, vagy k
------------

1. Rekkintem.
2. Bolonda vagy bolondo, dicső hang, a bol indogermán stumától, ez az ősmagyar. A bolonda az, aki leszúr, egy dühor.

He?

Gelimtrtrddddd 2024.02.21. 14:57:04

@Gery87: s kitervelt nyugati ármánykodás
---------
1. Terv hang nem van, stak nyelvkakilás, remu van, de az nem terv.
2. Nyugat laguján este, ereszta.

3. Ármánykodás? Vagyis nagyság? Az ármány azt rekkja, stak máshogy, hogy nagy, gross, az ár stumától, árma, ármány, ahogy Ermanerich. Ármánja.

Hát így nekem az ármánykod az olyan, ahogy mondjuk Piccolo vagy Lord Slug a Dragon Ball-tól vál supernamekjanvá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.21. 15:09:12

@Gery87:

Nyilván. Nem lehetett szabadon hagyni az ország ellenségét.

ZorróAszter 2024.02.21. 16:17:11

@Tapi2021:

"Tényleg, abban mi volt a "logika", hogy miután - állítólag az életére törtek - ő mégis hazament a nyugati védelemből a "biztos halálba"???
Ez szerintem fontos kérdés."

Régen az volt a módszer, hogy az angolok megzsaroltak náluk raboskodó háborús bűnösöket, balti és ukrán SS-eket, banderistákat, vlaszovistákat, hogy vagy hazamennek a Szovjetunióba szabadságharcosnak, robbantgatni vagy kiadják őket hivatalosan a szovjeteknek.

A módszer ma is működik.

Egyébként például Pünkösthy Lászlót is így küldték haza Magyarországra, aki kompromittálta a fél kisgazdapártot.

ZorróAszter 2024.02.21. 16:19:37

@GyMasa:

"Nem, de pl Magyó is kőgazdag volt már azelőtt is, hogy ME lett volna belőle.

Lehet. De az is lehet, hogy csak a propaganda szerint.

"Őt a franciák nem pénzzel vették meg, hanem a becsületrenddel."

Had ne mondjam el, mi a véleményem a becsületrendről.

GyMasa 2024.02.21. 18:37:20

@ZorróAszter:
... Vagy..
Kanada befogadta őket ezerszámra, és éltek békességben, nyugalomban háborítatlanul.
Sőt, még Kanadában a Galícia hadtestnek két, teljesen hivatalosan engedélyezett emlékműve is van.
Ezért jü, ha a nép nem tanul történelmet....

GyMasa 2024.02.21. 18:40:19

@ZorróAszter:
"Lehet. De az is lehet, hogy csak a propaganda szerint."
Ha idősebb lennél 40-nél, akkor ezt tudnád!
De, itt van a Wikipédia oldala:
- A kommerek alatt a pénzügyminisztériumban dolgozott, majd a rendszerváltás után bankigazgató lett.

"Had ne mondjam el, mi a véleményem a becsületrendről. "
Ebben, azt hiszem, egyezik a véleményünk, csak arra akartam rávilágítani, hogy úgy tűnik, minednkinek megvan az ára és azt nem feltétlenül anyagi vagyonban kell mérni.

Tapi2021 2024.02.21. 19:05:38

@Gery87: "Én annyit mondtam, politikai áldozat és ez nincs rendben"

Ha az, akkor valóban nincs.

", ez is csak azt mutatja hogy Putyin egy szar alak a rendszere meg minden csak nem jogállami és demokratikus és humánus."

Hát, sosem próbáltunk még vezetni egy 17 millió négyzetkilométeres, több tucat/száz nemzetiségből álló föderációt, millió egymásnak is feszülő érdekkel, ambíciókkal, bkonfliktusokkal, ...úgy, hogy jól is működjön, szét se hulljon, mások se szedjék szét alólunk...

Így lehet, hogy ami működik Svájcban, az nem működne ebben az üzemméretben.

Tapi2021 2024.02.21. 19:13:43

@Gery87: Kíváncsi vagyok, hogy humánummal, kedvességgel (gyenge kézzel) meddig lehetne egyben tartani, egyáltalán működtetni egy 17 millió négyzetkilométeres országot?

Gelmerrrrr 2024.02.21. 19:20:17

@Tapi2021: humánummal, kedvességgel (gyenge kézzel) meddig lehetne egyben tartani, egyáltalán működtetni
-----------
1. Humánum? Na arról már írtem.
2. Kedv he? a kedv hangot azt rakem, az indogermán ghé stumától, kéj, kíván, hiány, rekkja, hogy vesét leütni, kedv ere.
3. Nem ország, hanem rejku.
4. Nem meddig, hanem hová volna.
5. Nem mívelni, hanem öröketni.

6. What the fuck? Stak nem rakod, hogy krízis van az oroszoknál, náci krízis, ahogy már írtem, ahogy itt is...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.21. 20:09:03

@ZorróAszter:

Ez később is ment.

Volt egy haverom, aki 18 évesen disszidált az NSZK-ba. 1982-ben. Ott menedékjogot kapott. Besorozták, s azonnal kapott ajnlatot legyen hivatásos tiszt. Hatalmas fizetés. S az lett volt a a feladat, hogy Budapest vízrendszerének megmérgezésre trenírozott csapat tagja lesz, mely akkor lesz bevetve, ha kitör a háború. S csupa budapesti ember szolgált ott.

Gery87 2024.02.21. 20:25:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ugyanmár....orosz propaganda duma.
De kikéritek magatoknak.

Gery87 2024.02.21. 20:28:36

@Tapi2021:

"Hát, sosem próbáltunk még vezetni egy 17 millió négyzetkilométeres, több tucat/száz nemzetiségből álló föderációt, millió egymásnak is feszülő érdekkel, ambíciókkal, bkonfliktusokkal, ...úgy, hogy jól is működjön, szét se hulljon, mások se szedjék szét alólunk..."

Kanada, USA?
Azok se kicsik.

Az oroszországi nemzetiségek enklávék az orosz tengerben, semmi fenyegetést nem jelentenek és erősen oroszosodnak el!
Erről Birca is írt.

"Így lehet, hogy ami működik Svájcban, az nem működne ebben az üzemméretben."

Svájc nem jó példa, svájc nemzetállam...csak annak a nemzetnek sok nyelve van.

Gery87 2024.02.21. 20:35:40

@Tapi2021:

Ha egy 17 millió km2 méretű, 145 milliós országot nem lehet másképp, csak zsarnoksággal egyben tartani, (mondjuk én ezt nem állítanám továbbra se) akkor inkább hulljon darabjaira a picsába! Nem ér annyit az egész.

Az ugyanis azt jelenti hogy a többség csak erőszakkal hajlandó "részt venni benne", az meg ugye "nem jó"...tehát engedjük el!
Ahogy a Monarchiát meg az Oszmán Birodalmat...
Nem kötelező léteznie országoknak!
Főleg ha azok csak zsarnoki, önkényes úton maradnak meg.

Gelmerrrrr 2024.02.21. 20:38:45

@Gery87: Főleg ha azok csak zsarnoki, önkényes úton
----------------
Önkény? What the fuck?

Dehát ez a democsokrácia, nem igen rakem, de egal is.

Stak már írtem, hogy az egész beszéd nem egyéb, ahogy két hülye oldal narratívája, a valót nem látva, hogy hol is van a probléma, ahogy mondjuuk a Wagnernél.

Jah, jah, rakem, a libcsi-diktáror Putyin és a Wagner! Ahas, Aha, már így rakem.

Vagy hogyan is van?

Gelmerrrrr 2024.02.21. 20:40:38

@Gery87: Ugyanmár....orosz propaganda duma.
-----------

Vakerem a fejem....A democsokrácia és egyéb? Nem rakem, nem rakem.
Fideszlibcsi propagenda? De az olyan, ahogy a libcsi.

ZorróAszter 2024.02.21. 21:28:19

@GyMasa:

Ez a Galícia hadtest ezek banderisták voltak?

ZorróAszter 2024.02.21. 21:32:34

@Gery87:

"Nem kötelező léteznie országoknak!
Főleg ha azok csak zsarnoki, önkényes úton maradnak meg."

Ez megint némileg szelektív nézőpont. Mert például ott az amerikai polgárháború. Vagy engednék a britek mondjuk Skócia elszakadását?

Az Észak-Íreket mintha ma se nagyon engednék. Még az is titok, hogy hány katolikus és hány protestáns él ott valójában. Szerintem ott is több a katolikus, de kit érdekel?

ZorróAszter 2024.02.21. 21:36:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Volt egy haverom, aki 18 évesen disszidált az NSZK-ba. 1982-ben. Ott menedékjogot kapott. Besorozták, s azonnal kapott ajnlatot legyen hivatásos tiszt. Hatalmas fizetés. S az lett volt a a feladat, hogy Budapest vízrendszerének megmérgezésre trenírozott csapat tagja lesz, mely akkor lesz bevetve, ha kitör a háború. S csupa budapesti ember szolgált ott."

El nem tudom képzelni, hogy ilyen lett volna. Szerintem átverték magát.

Elhárítási szempontból is sántít. De minden másban is.

ZorróAszter 2024.02.21. 21:42:36

@GyMasa:

"A kommerek alatt a pénzügyminisztériumban dolgozott, majd a rendszerváltás után bankigazgató lett."

A bankigazgatók úgy általában nem szupergazdagok. Főleg nem abban az átmeneti időszakban, amikor még nem lódultak meg a fizetések a társadalom tetején.

A komonizmusban meg különösen nem voltak megbecsült szakemberek, mert mindenki szolgai végrehajtóknak nézte őket.

GyMasa 2024.02.21. 22:14:30

@Tapi2021:
Csak nézd meg a Jelcini időket...
Annak vagy az a vége hogy hazafiak megpuccsolják a bábot, vagy pedig amit ma az EU-ban látsz...
Csupa gerinctelen, szervilis hazaáruló kilóra eladja az országot az USA érdekeinek.

GyMasa 2024.02.21. 22:15:24

@ZorróAszter:
Nácibbak voltak az SS-nél is.

GyMasa 2024.02.21. 22:18:25

@ZorróAszter:
Nos, én ismertem az akkori Prevent vezérigazgatójának a fiát.
A srác eljött velünk egy egri túrára.
Költőpénznek elhozta azt az 50 000-et, amit reggel hozott az apjának a postás.
Ő mesélte akkor, hogy a bankigazgatók simán havi 50 milliós fizetéseket akasztottak le.
Ez 1995 környékén volt, amikor én olyan 70 000-et kerestem egy hónapban kurvára jül megfizetve.

ZorróAszter 2024.02.21. 23:04:06

@GyMasa:

Még sosem hallottam ilyen nevű bankról. Nagyon erős túlzásnak tűnik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.22. 08:30:51

@ZorróAszter:

Akkora eltérés nem volt, mint manapság, de akkor is jól voltak fizetve.

Amikor hazajöttünk Peruból 1973-ben, apám bankos lett. S teljesen egyszerű, nem vezetői beosztású dolgozóként 10 ezer Ft volt a fizetése, akkoriban az átlag 4 ezer volt az országban.

S aztán 1980-re középvezető - főosztályvezető-helyettes - lett, már 18 ezer fizetéssel. Ami magasnak számított, akkoriban a minisztériumi főosztályvezetők kerestek 20-22 ezer körül, a miniszterhelyettesek meg 30 ezer környékén.

Persze az kommunizmus volt, a pénz kevesebbet számított, mint a pozíció. Azaz monduk egy vállalati párttitkárnak kevesebb volt a bére, mint egy banki középvezetőnek, de mégis sokkal több dolgot tudott elintézni.

Emlékszem, a 70-es évek volt a Külker. Minisztériumban egy olyan "pártfüfé" kódnevű de facto üzlet. Bizonyos párttisztségekhez járt az állandó belépő, azaz bármikor mehettek vásárolni. Olyan termékek voltak ott, mint a dolláros boltokban, de olcsóbban és forintért. Apám egyszer mehetett be, jutalomként kapott egy egyszeri belépőt. Jól emlékszem, 1979-ben volt, 12 éves voltam: 2 kiló libamájat hozott többek között, anyám aztán elkészítette, s másfél hónapig libamájas kenyeret vacsoráztam

Gery87 2024.02.22. 14:43:04

@ZorróAszter:

"Ez megint némileg szelektív nézőpont. Mert például ott az amerikai polgárháború. Vagy engednék a britek mondjuk Skócia elszakadását?"

Nyilván nem örülnének neki, de ha a skótok egyszer úgy döntenek hogy az EK már nem jövő a számukra, akkor miért lenne muszáj fenntartani?
Megérné az egység mondjuk egy diktatúrát, cenzúrát, rendőri brutalitást, rettegsét?
Nem.

"Az Észak-Íreket mintha ma se nagyon engednék. Még az is titok, hogy hány katolikus és hány protestáns él ott valójában. Szerintem ott is több a katolikus, de kit érdekel?"

Nem engedik és pont ami ott zajlott évtizedeken át mutatja hogy milyen ára van annak amit a többség nem akar!

ZorróAszter 2024.02.22. 22:01:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Valahogy a komonizmusban nem nagyon becsülték meg a közgazdászokat és a bankárokat, mert még a féltervutasításos rendszerben is valahogy szolgai végrehajtóknak tekintették őket.

Talán éppen a maga által emlegetett időkben kezdett változni a dolog.

De a havi 50 milliós fizetést a 90-es évek elején nagyon erős túlzásnak érzem.

Ilyen szerintem ma sem nagyon jellemző.

ZorróAszter 2024.02.22. 22:06:39

@Gery87:

"Megérné az egység mondjuk egy diktatúrát, cenzúrát, rendőri brutalitást, rettegsét?"

Észak-írországban például ilyen állapotokat tartottak fenn. És ma sincs arányos választás.

Sőt mint mondtam, szerintem az is titok, hogy hány katolikus és hány protestáns él Észak-írországban.

Szóval mikor működik a rendszer, akkor szépen leplezhető minden. Zöld a gyep meg dúl a demokrácia és a liberalizmus, de amikor beüt valami kis gixer, akkor ott a tank meg az álarcos kommandósok a repülőtér előtt géppisztollyal, és ki tudja, milyen módszerekkel folynak a kihallgatások a Scotland Yard pincéjében.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.23. 08:40:39

@ZorróAszter:

Nekem erős rálátásom van a szférára.

A nagy bankvezérek a 90-es évek elején tényleg 50 millió körül kerestek, de évente, nem havonta.

Apám a CIB-ben dolgozott 1988-2000 között. S bár ő nem volt a legfelső vezetés része, de ismerte a szintet, a 90-es évek végén 4-5 millió volt a havi bruttója a felsővezetőség tagjainak, ehhez jellemzően jött éves bónusz, jellemzően 40-60 millió. Szóval 100-120 millió bruttó éve szinten.

S ehhez jött egy csomó ingyen dolog: autó korlátlan használattal, ruhapénz, étkezés, lakásbérlet.

Híres eset volt, apám mesélte: az egyik vezetőségi tag tiltakozott, őt miért bünteti a bank? Mert neki volt saját háza, így nem kapott bérlettámogatást. S meg is szavazták ki: igenis legyen neki kifizetve annyi, amennyibe kerülne neki, ha saját házát bérelni.

Medgyessy tipikusan ez a réteg volt. Pl. amikor ME lett, nem kpltözött be a kormányfői rezidenciára, kiderült: az kisebb, mint a saját háza.

Billy Hill 2024.02.23. 10:27:01

Szüleim mesélték mindig, hogy a suliban alá kellett írni a "Szabadítsák ki" ívet. Ami aztán nemhogy az USA-ba, de még a városi pártbizottságon túl sem jutott valószínűleg... Egy másik alkalommal pedig L. B. Johnson elnöknek írtak a diákok, hogy azonnal fejezze be a vietnámi háborút, hasonló lefolyással. De a végére azért elérték a céljukat. ;-)

ZorróAszter 2024.02.23. 14:39:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A nagy bankvezérek a 90-es évek elején tényleg 50 millió körül kerestek, de évente, nem havonta."

GyMasa havi 50 millióról beszélt, és 1995-ről, nem a 90-es évek végéről.

Egy több mint egy nagyságrendnyi különbség.

De nem ismerem ennyire részletesen a témát adatokkal, csak a benyomásomat mondtam.

ZorróAszter 2024.02.23. 14:40:56

Ez több mint egy nagyságrendnyi különbség.

-et akartam írni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.23. 14:47:23

@ZorróAszter:

Havi 50 millió bankvezérnek a 90-es években kizárt dolog. Szerintem csak mostanában lehet annyi, s most is csak a legnagyobb bankokban.

Kivéve ha az elnök tulaj is, mert akkor sokkal kevesebbet. Csányi havi fizetése pl. az 1 mllliót se éri el, de ez érthető, ő részvényes, úgy olcsóbb kivenni a pénzt a cégből.

Ha jól emlékszem, apám legfőbb fönöke - Zdeborszky, majd Surányi - olyan havi 8 körül keresett a 90-es években.

GyMasa 2024.02.23. 17:12:16

@ZorróAszter:
AZért nem hallottál ilyen nevű bankról, mert a Prevent nem bank volt, hanem egy ilyen autóápolási vegyianyagokat gyártó cég.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása