Leromboltak Budapesten egy ballib, magyargyalázó műalkotást.
Alapvetően a műalkotásokkal kapcsolatban az az álláspontom, hogy elvévülést kell számítani. Azaz lehet bármekkora marhaság, akkor is maradjon inkább, ha már sok ideje ott van ahol, legalább így koremlék.
Ha viszont valami friss, akkor ez az érv nem létezik, ilyenkor igenis az emberek véleménye dönt.
S persze minden egészséges közösség fellép saját gyalázása ellen. Azaz emelem nemlétezó kalapomat a ballib emlékmű lerombolói előtt.
Egyébként a ballibbant kerületi polgármester direkt azért tette oda a szobrot, hogy az le legyen majd rombolva a "nácik" által. De ez csak mellékszál.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vasútihíd 2024.04.30. 06:54:54
Serény Vélemény 2024.04.30. 08:04:43
1) www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/t-4D5B8/tonkretesz-5011E/
2) helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy?q=t%C3%B6nkre+tesz
"tönkretesz"
Magyarázat Részletek
A „tönkre” igekötőt és a „tesz” igét egybeírjuk az alábbi szabály alapján:
Az igekötőt és az igét egybeírjuk, ha az igekötő a saját igéje előtt áll. [AkH11-131a]
Én értem, hogy valaki kulturálatlan és suttyó, de akkor miért nem vesz föl egy érettségizett embert, aki legalább 5-10 könyvet elolvasott életében, és legalább középiskolás szinten helyesen tud írni?
És ez az első mondatban...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.30. 09:07:28
Jelen esetben nincs szó műalkotásról, hanem politikai provokációs szándékú demonstrációkellékről.
Serény Vélemény 2024.04.30. 09:27:07
Szerintem egyébként ez a turulos-gmercis cucc egyszerű 3d nyomtatással készült valami, ami kb néhány hét, vagy hónap alatt felismerhetetlenné fakult és deformálódott volna a napsütés és az eső és az időjárás egyéb viszontagságai miatt, a talpazata meg egyébként is bűzlene a kutyahúgytól.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.30. 09:54:22
Alapvetően igen, de ahhoz minden közösségnek joga van, hogy döntsön milyen legyen a környezete.
Tapi2021 2024.04.30. 10:34:52
És mi benne a provokatív?
Felül volt egy "turul", alatta egy rózsaszív-piros-arany Merci. Mást nem látok.
Tapi2021 2024.04.30. 10:36:02
Tapi2021 2024.04.30. 10:42:23
Céllövöldei, "kétpálcás" portéka.
De van ahol ez a szint. Ez a művészet! (Lásd a tegnapi cikket a színházi előadásról! Vannak, akiknek a full, direkt agitációs politikai propaganda a művészet. Nyilván ezzel védik. Hogy akinek nem tetszik, az a művészet ellen van - és nem az adott politikai oldal ellen. Meg náci persze.)
vasútihíd 2024.04.30. 15:12:05
vasútihíd 2024.04.30. 15:12:50
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.30. 15:26:13
Pontosan ezért volt morálisan tökéletes lépés a szoborpark.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.30. 15:28:37
Végülis gyalázkodni is szabad, de aztán a reakciót is tűrni kell.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.30. 15:31:01
Igen, nekem is tetszett az ötlet.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.30. 15:31:59
Josef Thorak volt a legemblematikusabb náci szobrok megalkotója, itt van egy korabeli kisfilm róla, épeszű ember nem vitatja, hogy itt magas szintű műalkotások vannak, a tartalomtól függetlenül.
www.youtube.com/watch?v=M2FmaOJ7hao&ab_channel=KarlHoeffkes
Még ma is megy a tévében legalább heti három kommunista giccs, mint pl. a szintén jó Állami Áruház c. film, csak épp mondjuk mehetne a Rákóczi nótája is háromszor, minden szempontból jobb lenne.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.30. 15:34:50
Lefordítom érthetően: ugye megvan az asszem Marabu-féle Alapbetegsége függőséget okozott című karikatúra?
Gery87 2024.04.30. 15:45:21
Nem szép dolog más alkotását szétbarmolni....bár ez inkább vizuális környezetszennyezés volt:
Amúgy könnyen lehet hogy a szél fújta le, vagy öngyilkos lett a csirke, amilyen ronda.
Tapi2021 2024.04.30. 16:08:28
Pedig az jó, ha van egy műalkotásnak.
Tapi2021 2024.04.30. 16:09:49
Tapi2021 2024.04.30. 16:12:09
Tehetnek mást?
ZorróAszter 2024.05.01. 01:31:52
A "magyargyalázó" és hasonló kifejezések a nácik szövege. Hogy majd ők jópénzért megvédik a magyarokat.
Közben meg olyanokkal álltak és állnak össze, akik szerint a magyar aljanép, untermensch.
ZorróAszter 2024.05.01. 01:36:21
"Alapvetően igen, de ahhoz minden közösségnek joga van, hogy döntsön milyen legyen a környezete."
Miért? Magát megkérdezték amikor telerakták a várost kopjafával meg székelykapuval. Mindent átnevezgettek és mindent a "mától kezdve minden másként történt a történelemben" szellemében átalakítottak?
ZorróAszter 2024.05.01. 01:37:43
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.01. 05:56:53
S mi ezzel a gond?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.01. 05:57:31
Minden kor újraírja a történelmét.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.01. 05:58:08
Kikkel?
ZorróAszter 2024.05.01. 22:08:41
"S mi ezzel a gond?"
Az nem hogy én hányni szoktam az ilyen méretű stréberség láttán.
De az biztos gond, hogy mások is. Elég szép számban.
"Minden kor újraírja a történelmét."
A minőség nem közömbös. Schmidt Mariska szintet nem lehet békés eszközökkel elfogadtatni. Ahhoz már bizonyos megfélemlítés kell. Minimum a gimikben, de úgy látszik, azon kívül is.
Ha ilyen irgalmatlan pénzt öntenek bele, akkor nem kellene ennyi hülyét összevásárolgatni, hanem mehetnének a minőségre is.
Mert ezt kifejezetten szörnyű nézni/hallgatni.
Voloka 2024.05.02. 06:56:30
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 08:37:15
Engem nem zavar ez. Nyilván vannak persze vicces túlzások.
Ami jó, hogy sikerült több liberális tabut lerombolni. A kedvencem a Károlyi-szobor eltakarítása a Kossuth-térről.
ZorróAszter 2024.05.02. 17:44:46
Minden ilyen ostoba hazugságnak meg van a böjtje, a súlyos következménye.
A Trianonnal kapcsolatos hazudozásnak lett az egyenes következménye, hogy Horthyék a nácikhoz kötötték Magyarország sorsát, akik ha nyernek a segítségükkel, kiirtják a magyarságot. Ehhez asszisztáltak azok a hazaárulók.
Orbánék hazudozásának és történelemhamisításának is meg lesz a hasonlóan súlyos következménye.
Remélem, ők sem fogják elkerülni a felelősségre vonást mindezekért.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2024.05.02. 19:29:31
A németek nem akarták kiirtani a magyarságot ez csak a kommunista legendárium része
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 20:17:20
Ez alaptalan állítás.
Eleve a németek ilyet nem terveztek. S ha terveztek is volna, nem tudták volna végrehjatani.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 10:09:21
Utóbbi például egy bizonyos párizsi szennylap szerkesztőinek nem volt, így 2015 januárjában lett egy pár szomorú napjuk.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:18:01
Igen, ezt hiába magyaráztam akkor fideszeseknek, hogy baromság tapsolni a Mohamed-gyalázóknak.
Aki ezt teszi, az aztán ne szóljon, ha neki kedves jelképet gyaláznak meg.
Én akkor azt mondtam, hogy Je ne suis pas Charlie, s sokan ezen megrökönyödtek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 10:35:47
Lásd amit régebben írtam, amikor a bácsalmási párttitkár beijedt a paptól.
ZorróAszter 2024.05.03. 10:37:11
" Horthyék visszaszerezték a Trianonban elrabolt magyarlakta területeket, majdnem mindent amire szükség volt, igazán sikeres politika volt."
Ha Hitler győz, akkor itt ma nem Nagy-Magyarország van, hanem Gross-Ungarn magyarok nélkül. Horthyék ezt nagyon jól tudták.
www.youtube.com/watch?v=qV8lVQbG3PM
Nagyapám: Horthy Miklós (magyar dokumentumfilm, 63 perc, 2020)
Horthy Miklós kormányzó unokája, ifj. Horthy István mondja 15:34-nél:
"A németek nem is titkolták, hogy a háború után mit csinál Magyarországgal, hogy Magyarországból egyszerűen egy német Gau lesz."
ZorróAszter 2024.05.03. 10:38:40
"Nagyon remélen hogy Orbánék is ilyen sikeresek lesznek, bár negyedannyira sikeresek lennének már elég lenne"
Orbánék már sikeresek ebben: Magyarország a németek fehérniggergyarmata.
Az ugyanaz mint a német Gau.
ZorróAszter 2024.05.03. 10:43:22
"Ez alaptalan állítás.
Eleve a németek ilyet nem terveztek. S ha terveztek is volna, nem tudták volna végrehjatani."
A nácik 3-400 milliós árja Európát akartak.
Az általuk aljanépeknek mondott népekből legfeljebb 10% maradhatott volna mezőgazdasági rabszolgának amíg ki nem pusztulnak.
Horthy Miklós kormányzó unokája, ifj. Horthy István mondja 15:34-nél: "A németek nem is titkolták, hogy a háború után mit csinál Magyarországgal, hogy Magyarországból egyszerűen egy német Gau lesz."
www.youtube.com/watch?v=qV8lVQbG3PM
Nagyapám: Horthy Miklós (magyar dokumentumfilm, 63 perc, 2020)
Honnan vette ezt ifj. Horthy István? Tőlem?
ZorróAszter 2024.05.03. 10:45:14
„Wie sehr jedoch viele Nationalsozialisten noch nicht einmal wussten, wer überhaupt zu den Zigeuner zu zählen sei, zeigt uns der Ausspruch Hitlers, auch „alle Ungarn seien Zigeuner”, dessen "Kenntnisse" augenscheinlich wohl nicht über landläufige Klischees und absurde Anekdoten über den Zigeuner hinausgingen, wie auch Gilsenbach treffend feststellen musste.”
„Azt azonban, hogy hány nemzetiszocialista nem is tudta, kit kell a cigányok közé sorolni, mutatja Hitler azon kijelentése, hogy „minden magyar cigány”. Akinek „tudásában” láthatóan csupán a cigányokról szóló közhelyes klisék és abszurd anekdoták szerepelnek, amint azt Gilsenbachnak is találóan meg kellett állapítania.”
1946-ban a kitelepített svábokat a helyi németek azzal fogadták különböző helyeken, hogy "Magyar cigányok!"
ZorróAszter 2024.05.03. 10:49:30
Valami olyasmi dokumentumfilm, hogy "Mi svábok mindig jó magyarok voltunk" vagy valami hasonló a címe.
Egy soroksári nő és egy máshová kitelepített budakeszi férfi mondta ugyanezt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:53:11
Ezek képtelenségek.
Az olaszok ellen is beszéltek a nácik. Aztán a szövetségeseik lettek. A nem-árja japánok is haverok lettek.
Olyan opció nem volt, hogy egyedül mindent uralnak.
Kellettek nekik szövetségesek.
ZorróAszter 2024.05.03. 11:52:18
"Kellettek nekik szövetségesek."
Csak amíg például Horthyék segítségével kimásztak a fajelméletük okozta elszigetelődésből. És esetleg a háborúban ágyútölteléknek.
De nem válaszolt a kérdésre:
Honnan vette mindezt ifj. Horthy István? Tőlem?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 12:00:35
Horthy István nyilván helyezkedett, nem venném abszolút igazságnak szavait.
ZorróAszter 2024.05.03. 12:29:12
"Horthy István nyilván helyezkedett, nem venném abszolút igazságnak szavait."
Hová és kinek helyezkedett?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 13:00:32
Megfelelni az elvárásoknak.
ZorróAszter 2024.05.03. 14:32:59
"Megfelelni az elvárásoknak."
Nézze végig a teljes portréfilmet róla. Abból teljesen egyértelmű, hogy nem nekünk akart megfelelni.
ZorróAszter 2024.05.03. 14:40:13
Egyébként ugyanilyen technikákkal törölték ki például a nyilasokat 56 történetéből.
Régen mindenki tudta, hogy a MUK, azaz Márciusban Újra Kezdjük az nyilas jelszó.
Szálasi mániája volt az ilyen háromberűs rövidítések, mint a NAP, azaz Nemzeti Akarat Pártja, vagy KUJ, azaz Kongresszus Után Újra Jövünk meg hasonlók.
Itt Kispesten is volt két-három ilyen házfalakon, sőt meg is maradt a hárombetűs jelszó, és csak kétoldalt a nyilaskereszteket firkálták át. De azon is látszott hogy nyilaskereszt volt eredetileg.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.03. 14:47:14
library.hungaricana.hu/hu/view/PragaiMagyarHirlap_1937_03/?pg=100&layout=s
ZorróAszter 2024.05.03. 18:37:09
Mindenki ismerte és használta.
Mint ahogyan azt is, hogy a nácik aljanépnek tekintik a magyart és hogy itt Nagy-Magyarország helyett Gross-Ungarn készül.
A magyarok meg mehetnek az Uralon túlra. Vagy ha már úgyis megvan az infrastruktúra, akkor a zsidók után Auschwitzba.