magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A hiteltelen politikus szart se ér

Mindenkit az alapján kell megítélni, amit ő maga állít. Nyilván nem csak ez alapján, mert vannak általános értékek is a világon, dehát kevés politikus tagadja ezeket, legalábbis nyíltan.

Szóval ha mondjuk egy liberális drogozik meg felevonul a homokmeneten, akkor az hiteles magatartás. Persze nem fogunk rá szaazni, dehát akkor se szavaznánk rá, ha nem drogozna és nem vonulna fel a homokmeneten. De azzal nem lehet az ilyen embert vádolni, hogy inkoherens, szemforgató, hazug alak.

Hibázni persze mindenki hibázhat, nem lehet tökéletességet megkövetelni senkitől. De ha az ember lebukik, akkor a hiteles magatartás a nyilvános bocsánatkérés. Nem, nem kell feltétlenül lemondani, visszavonulni, de bocsánatot kérni igen.

Ilyen egyszerű ez.

91 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5315207586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycmen 2019.10.08. 09:35:31

Én meg leszarom a politikus személyes hitelét is, tőlem aztán azzal kúr akivel akar, annyit drogozhat hogy a feje szétdurran, leszarom a yachtozását is. Amiért nem csinálhatja, az az, hogy felhasználják az ellen is amit képvisel és emiatt megengedhetetlen. Most pont az ellenzéknek használt a baromságával, hogy a második kamaszkorát éli. Vegyük már tudomásul, hogy aki politikus,, az előtt sok minden kinyílik, de rengeteg dolog tilos lesz, ami egy civilnél max. annyi lenne, hogy szűk családi körben tökönrúgja a felesége!

Zalip 2019.10.08. 11:57:33

Az alkohol és a dohány drog. Veszélyesebbek és károsabbak a fűnél. Gyorsabban hozzájuk lehet szokni, és nagyságrendekkel több ember halálát okozzák.

Az illiberalisok ellenzik? Nem tudtam. Azt hittem, Orbán bármi áron klienturat akar építeni, s a trafiktörvénnyel csak azt akadályozta meg, hogy rajtuk kívül más keressen rajta.
Nem számít, hány embernek árt a drog, a lényeg, hogy az illiberális keressen rajta.
Ez lenne a hiteles magatartás?

Szerintem az erkölcsileg kétes uzelmeket folytató politikus nem a kivétel, hanem a szabály, az általad vágyott hiteles politikus fehér holló. Magyarországon különösen.

Mr. Hyde 2019.10.08. 13:14:32

Miért kérne bocsánatot? Nem véletlenül csinálta.

Az egész politikai elit a politikai tevékenységétől függetlenül is a pokol tüzén fog elégni.

vergyula 2019.10.09. 02:53:25

@Mr. Hyde: Egyetértek. Ha bocsánatot is kér, nem a tettét bánja, csak azt, hogy lebukott.

vergyula 2019.10.09. 03:19:41

@Cycmen: Had védjem meg kicsit: nyilván nem számított a lebukásra. És nem ő az egyetlen, aki ilyen hobbinak hódol, csak a többségről nem készül felvétel, ami a neten köt ki. Szex és drog? Semjén meg Svédországig ment gyilkolni, szerintem az sokkal durvább. Fontosabb kérdés, hogy miből finanszíroz egy ilyen kiruccanást, ezt érdemes lenne megkapirgálni. Hogy a dolog többi része mennyire tükrözi a keresztény és nemzeti értékeket, azt majd a pártja és a választói eldöntik.

Zalip 2019.10.09. 03:42:24

'inkoherens, szemforgató, hazug alak'

Vajon Orbánt hova kell sorolni?

A napokban egy volt mdfes politikus, jegybankelnök, Orbán idején miniszterelnöki hivatal gazdasági főtanácsadója mondta:

"a miniszterelnök és a jegybanki elnök eleve kívánatosnak gondolja a forintárfolyam tartós gyengeségét.

Élelmes újságírók ugyan kibányászták, hogy még ellenzéki pártvezetőként Orbán Viktor milyen keményen ítélte el a kormányzatot 2004-ben a forint (akkor átmeneti) meggyengülése miatt, arra hivatkozva, hogy „a gyengébb forint egyértelműen ellentétes az emberek érdekeivel”. Nem ez az egyetlen gazdasági ügy, amelyben megfordult a véleménye: ismeretes, hogy a 2010-es kormányalakítás előtti időkben elvetette az egykulcsos személyi adót annak antiszociális hatása miatt, ám azt hamarosan igazságosnak és a gazdasági növekedést serkentőnek deklarálta. Ellenzékben kormányváltást indokolónak gondolta országkockázati besorolásunk leminősítését, majd már hivatalban több visszaminősítést átélve, relativizálta a rating-cégek jelentőségét. "

Zalip 2019.10.09. 04:02:52

'bocsánatot kérni igen'

Csalódott vagy? Nem ezt vártad a fidesztől? Hallottad, mit nyilatkozott a fidesz alelnöke az ügyről?

Te tényleg komolyan hiszed, hogy a fidesz politikusok őszintén és valóban keresztények, és nem csak megjátsszak a hívőt, orbánnal az élen - puszta politikai számításból?

ki venné komolyan a 'bocsánatkérést"? Elhinned, hogy őszintén megbanta? Egyébként biztos bánja, de nem a krvakat,a kokaint meg a korrupciót (amiből eloteremtettek a rávalót), hanem azt, hogy lebukott.

Az egész ügyben a kurvak meg a kokain a legkisebb probléma (politikailag). Az audis telekeladáson kaszált négymilliárd, a bennfentes információval való visszaélés, kiskiralysag, korruptsag sokkal nagyobb gond.

És a legnagyobb gond, hogy a magyarok jelentős része ugyanígy viselkedne hasonló lehetőségek esetén. A lebukott lúzert, az idiota barmot nézik le, nem a magatartását helytelenítik.

Zalip 2019.10.09. 04:04:23

@Mr. Hyde: így van, ki hisz neki, hogy őszintén bánja? Szerintem majdnem senki.
Egyébként én úgy tudom, valami bocsánatkérés volt is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.09. 05:34:37

@Zalip:

Nem tudok csalódni, mert nem vagyok fideszes. Számtalanszor elmondtam, azért támogatom a Fideszt, mert ők az eszköz a ballibek ellen, s nem azért, mert a párt híve vagyok.

Magával a magatartással nincs bajom, tele a világ ilyesmivel. Gondom csak azzal van, hogy az illető hiteltelen.

Sok keresztény van a Fideszben, s sok divatkeresztény is van. A Fidesz egy párt, nem egyház.

Mr. Hyde 2019.10.09. 07:58:24

@MAXVAL bircaman közíró:

A magyar föld, termőföld labanc multinak kiárusítása, elherdálása. Luxemburgi offshore-ozás, adóelkerülés.
Milliárdokból dőzsölés, úrizálás, harácsolás, kétpofára drogozás, kurvázás.
Csalárdság, paráznaság, házasságtörés.

Miféle eszköz ez a ballibizmus ellen, uram?

Ez maga a ballibizmus.

Cycmen 2019.10.09. 08:12:26

@vergyula: "Semjén meg Svédországig ment gyilkolni, szerintem az sokkal durvább."

Drága jó cimborám, Semjén vadászni volt! Én sem szeretem a vadászatot, de az akkor sem gyilkosság!
Ez a hisztériásan túlzó, hülye frázisokat pufogtató átkozódás nagyon szánalmas.

Cycmen 2019.10.09. 08:17:58

@Zalip: :" így van, ki hisz neki, hogy őszintén bánja? Szerintem majdnem senki. "

Úristen! Nem őszintén bánja, hanem biztosan pusztán csak azért, mert lebukott! Most akkor ezen is tudsz rugózni, hogy nem őszintén bánja!

vergyula 2019.10.09. 14:48:11

@Cycmen: igazad van, átfogalmazom: Semjén Svédországba ment ölni. Egyébként nem ez volt a hozzászólásom érdemi része.

Cycmen 2019.10.09. 16:35:39

@vergyula: ". Egyébként nem ez volt a hozzászólásom érdemi része."

Érdemi része nem nagyon volt, a Semjéneshez hasonló szintű mondanivalókat láttam, ezt csak példának ragadtam ki a jellemrajzodhoz és a gondolkodásmódod bemutatásához. Tömény libsi moralizálás volt a javából.

vergyula 2019.10.09. 20:02:43

@Cycmen: "Érdemi része nem nagyon volt..." - éreztem, hogy erre le fogsz csapni, de nem bánom. Mit értesz libsi moralizálás alatt? Hátha képes vagyok fejlődni, és a jövőben el tudom ezt kerülni....

Zalip 2019.10.09. 21:12:16

@vergyula: tedd hozzá: háziállatokat mészárolt. Ez vadászat lenne?
Akkor Rózsa Sándor is vadászott, amikor a xix. Században elhajtotta a földesúr marháit... :)

Zalip 2019.10.09. 21:21:03

@Mr. Hyde: dehogy!

A fidesz csak demonstrálja Orbán szavait:
"Nőjünk fel ehhez a küldetéshez, teremtsük meg magunknak és mutassuk meg a világnak, milyen is az igazi, mély és magasabb rendű élet, amelyet a keresztény szabadság eszményére építettünk"
www.miniszterelnok.hu/mutassuk-meg-a-vilagnak-milyen-a-kereszteny-szabadsagra-epitett-elet/

A fidesz alelnök megmondta: nem példaértékű kurvákkal kokozni, de magánügy.

Zalip 2019.10.09. 21:23:09

"ha az ember lebukik, akkor a hiteles magatartás a nyilvános bocsánatkérés"

Nem, egy hiteltelen ember hiába kér bocsánatot, ez nem avatja hitelessé.

Zalip 2019.10.09. 21:34:55

@MAXVAL bircaman közíró: na de miért lenne hiteltelen? Őszinte!
Megmutatja, hogy számára mit jelentenek a fideszes lozungok. Megtölti tartalommal, mire célzott Orbán, amikor keresztény szabadságot ígért népének:

"Az igazi szabadság a keresztény szabadság. És nem böjtről meg imádságról szól, hanem jachtokról, kurvák koszorújáról és hegyekben álló piáról meg kokainról.

A liberálisok legradikálisabb követelései közt szerepelt a marihuána dekriminalizálása, a szekuláris állam, meg hogy senkinek semmi köze ahhoz, ki kit és hogyan szeret.

Földszintes, kispolgári tervek voltak ezek. És eljött a keresztény szabadság, hogy megmutassa, mi az életöröm és az önmegvalósítás.

Természetesen ebben is érdemes fontolva haladni. Az egész országot befizetni Erzsébet-utalvánnyal egy adriai kokós kurvázásra meggondolatlan kapkodás lenne. Előbb mintakísérletekre van szükség, a keresztény életpályamodell tökéletesítésére, folyamatos visszacsatolással. Ez komoly és felelősségteljes munka, minden terepkísérletet hosszas értékelés követ kérdőívekkel és kontrollcsoportokkal. Az egyik hajón Fekete Pákóra rakja meg a kurvát a polgármester, a másikon ugyanakkor a Despacitóra szopat a miniszter.
Ezután ül össze a püspöki kar, hogy megállapítsa, melyik áll közelebb a jézusi igéhez, az egyház hagyományaihoz és a nemzetkarakterhez. Állítólag van egy technofuturista keresztény irányzat is, akik helikoptereket pakolnak meg kurvákkal, de azt nehezebb pontozni, mert elnyomja a rotorzaj az imádságot.

Mindennapi didinket és kokainunkat add meg nekünk ma!"

Zalip 2019.10.09. 21:44:09

@MAXVAL bircaman közíró:

"Megértettük végre, mit jelent a keresztény szabadság jelszava. Pózolás a templomban, pukkadozva előadott erkölcsi lózungok, aztán irány a fedélzet, ahol várnak a hurik és a koksz.

Orbán Viktor arról beszélt pár napja az övéinek, hogy a bajtársiasság a legfontosabb. Kiállni a másik mellett akkor is, ha hibázott, és sose mondani rá rosszat. Ez az út csakis lefelé vezethet: egyre többször kell kiállni korrupt kokainista kurvapecérek mellett, és így lesz az eszméből sebesen korrupt kokainista kurvapecérség. És így lesz egyre nehezebb elviselni bármiféle belepofázást az életünkbe. Elfogy az erkölcsi alap: széthordják a bajtársak.

Vegye csak, akinek gusztusa van hozzá. Nekem a keresztény szabadság túl sok. Azt hiszem, inkább konzervatív leszek."

Zalip 2019.10.09. 22:10:32

@MAXVAL bircaman közíró: az a gond, hogy elvek nincsenek, pusztán politikai számítás és érdekek.
Ez a par excellence hiteltelenseg.
Mindig azt mondja, amit az érdekeben állónak tart.

Ugyan mitől vesztette el 2010-ben hirtelen az egykulcsos adó antiszociális jellegét?
Mitől vált 2010-ben hirtelen az emberek érdekével egyezove a forint gyengülése?

Megmondom mi változott: Orbán hatalomra került, és a korábbi elvtelen szöveget új elvtelen szöveg váltotta, mivel érdekei épp ezt diktálták.
Pont úgy viselkedett, ahogy egy a hatalomért remegő, tökéletesen hiteltelen politikustól elvárható.

Akinek nincsenek elvei, nincsenek értékek, amiket fontosnak tart (azon kívül, hogy ő legyen a jani), nem hisz semmiben, az definíció szerint nem lehet hiteles. Na ilyen Orbán és állampártjanak bólogato udvaroncai.

Zalip 2019.10.09. 23:17:50

@Cycmen: vadászni?
"ezen állatok kilövése semmilyen sportértékkel nem bír, mert gyakorlatilag háziasítottak."

"egy háziasított rénszarvast nem nehéz kilőni, szelídek, van amelyik odamegy a gazdájához, ezért egy svéd sem vadászna rénszarvasra. A számik is inkább karámokban tartják az állatokat"

Semjén egy billogozott állatot lőtt le. Hősiesen. Az állat gazdaja fel is jelentette.

Svédországban NINCS vadon élő rénszarvas. Semjén egy haszonállatot lőtt le.
Olyan, mintha a mezőre kimesz egy puskával és lepuffantod az ott legelésző Riskat. vadászat Fidesz módra...

24.hu/belfold/2018/03/22/wwf-hulyeseg-es-illegalis-volt-semjen-sved-vadaszata/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.10. 05:13:16

@Zalip:

Ugye ezt te se hiszed el?

Annyira abszurd ez, hogy csak a legvadabb ballibek vették be.

Cycmen 2019.10.10. 07:12:24

@vergyula: "éreztem, hogy erre le fogsz csapni,"

Ne érezd ezt lecsapásnak, csak beszélgetek veled, válaszolgatok, és ezt írtad, erre tudtam válaszolni. Amennyiben így éled meg, akkor olyat írj, amire nehéz "lecsapni" !
A moralizálást meg szerintem tudod hogy mi, ne játszd az erkölcsi mimózát, mert nevetséges!

Cycmen 2019.10.10. 07:20:40

@Zalip: "vadászni? "ezen állatok kilövése semmilyen sportértékkel nem bír,"

A tevékenység megnevezése ennek ellenére mégiscsak vadászat, még akkor is, ha ez neked nem tetszik, itt az idő hogy elgondolkodj a véleményed súlyán és belásd, hogy az bizony nem sok embert érdekel!

vergyula 2019.10.10. 08:05:30

@Cycmen: Talán már nem kéne reagálnom, mert úgy tűnik, elvesznek a lényegi részek. De mégis:
"A moralizálást meg szerintem tudod hogy mi, ne játszd az erkölcsi mimózát, mert nevetséges!" - rémlik valami, de még mindig nem tudom, mondandóm melyik részére céloztál. Tán az egészre. Na sebaj, kanyarodjunk vissza a lényeghez:
- a buli finanszírozási kérdése (a résztvevők közti politikai/anyagi kapcsolat, különös tekintettel a korábbi győri földügyletekre)
- a prostitúció és a droghasználat jogi megítélése
- fentiek összevetése a Fidesz-KDNP által közvetíteni kívánt értékekkel

Cycmen 2019.10.10. 08:34:39

@vergyula: Az a bajotok,, hogy minden témánál túltoljátok a biciklit és nyomjátok a fideszfóbiás faszságaitokat olyan stílusban, mintha felszentelésre váró szeminaristák mondanák fel a penzumot! Borkai kurvázásáról van szó, erre már ti a földügyeknél tartotok, meg Semjén vadászatánál, aztán jön is a magasröptű eszmefuttatás után az erkölcsi ítélet! Egyértelmű, hogy az állásfoglalásotok politikai és köze sincs az erkölcshöz, pláne ha figyelembe vesszük az általatok favorizált oldal oltári nagy disznóságait és hülyeségeit!
De még ezt képmutató prédikálást is szánalmasan adjátok elő, ez a rénszarvas ügy is mutatja, meggyilkolták a szegény rénszarvast ugyebár, az meg egy háziállat, de szerinted azokat miért tartják háziállatként, mi lesz a sorsuk?

Cycmen 2019.10.10. 08:52:32

@vergyula: Tömören, ez amit csinálsz csak egy erőlködő libsi mocskolódás, akárminek is nevezed.

vergyula 2019.10.10. 12:10:21

@Cycmen: Persze, hogy politikai, meg sem próbáltam erkölcsi oldalról közelíteni. Egy politikusról van szó, ha nem tévedek. És nem foglaltam állást, csak kérdéseket vetettem fel. De mindegy, szegény Lényeg, örökre elveszett.

Zalip 2019.10.10. 13:12:14

@Cycmen: a svéd rendőrség lopásnak minősítette, amin az állat gazdája ki is akadt, hiszen fegyverrel követték el.

Cycmen 2019.10.10. 13:43:08

@Zalip: a svéd rendőrség lopásnak minősítette, amin az állat gazdája ki is akadt, hiszen fegyverrel követték el..............

Bár szemmel láthatóan megrögzött idióta vagy mert bár jeleztem hogy nem igazán érdekel a téma, de te mégis ezen rugózol, azért megkérdeznék valamit.
A faszit meghívták vadászni. Ez tiszta sor, gondolom még te is belátod, spontán nem nagyon jár senki orvvadászni Svédországba. Vagy tudod, vagy nem, de elmondom, hogy egy ilyen vendégvadászatnál kísérik a vadászt és gyakorlatilag kijelölik, hogy mit lő ki. Ergo ez az egész ügy a szervezők felelőssége. Mindenesetre RIP rénszarvas, siratgasd csak nyugodtan! El sem hiszem, hogy ilyen blőd témát elemezgetek.

Zalip 2019.10.10. 13:49:10

@MAXVAL bircaman közíró: nem tudom, mit nem hiszel el.
olvasd el a svéd lapokat, több cikkben foglalkoztak az üggyel.

Cycmen 2019.10.10. 13:52:14

@vergyula: Persze, hogy politikai, meg sem próbáltam erkölcsi oldalról közelíteni. ....................................

De megpróbáltad, hiszen egy erkölcsi litániát adtál elő, csak annyira tettenérhető elfogultsággal az egyik oldal felé, hogy az már hiteltelenné tette az egészet.

Zalip 2019.10.10. 13:53:56

@Cycmen: nem orvvadászat.
Lopás. Egy háziasított állat leolese.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.10. 14:13:09

@Zalip:

Komolyan hiszed, hogy Svédországban nincs rénszarvasvadászat, s Semjén csak úgy odament lövöldözni illegálisan?

Zalip 2019.10.10. 21:32:14

@MAXVAL bircaman közíró: ezt hol olvastad?

Van rénszarvas "vadászat", ha erre az állat gazdája engedélyt ad.
Semjénnek nem adott engedélyt az állat gazdája, sőt feljelentette az állat elpusztitojat.

A svédek számára ez nevetséges, mert sporterteke nulla.

Egyébként Magyarországon nem ismeretlenek a Semjén féle "vadászok": az ún vadaskertekben az erdő vadeltarto képességének sokszorosat kitevő tenyésztett vadállományt mészárolhat az erre fogékony úri közönség, jó pénzért. A viszonylag kis területre összezsúfolt, mesterségesen felduzzasztott állomány elől kerítés vágja el a menekülés útját, ráadásul az állatok hozzá vannak szokva az emberhez.
Kell e mondani, hogy mekkora teljesítmény a lemeszarlasuk?

Magyarországon milliószam tenyésztik a fácánt. Normális vadászt zavar már az is, hogy ezek gyakran nem is menekülnek...

Na de ugye nem "normális" vadászrol, hanem Semjénrol beszéltünk, aki külföldre jár, szervezetten, szarvast lopni, s a zsákmányt helikopterrel szállítja...

Zalip 2019.10.10. 22:10:01

Magyarországon fejletlen feudalizmus van török Gábor szerint:

"Ami most van, azt valamiféle új feudalizmusnak gondolom. Szerintem a magyar társadalom többségi elvárásainak ez sokkal jobban megfelel, mint egy liberális demokrácia.

Lehet, hogy lesz olyan, amikor majd ez utóbbi lesz a természetes közege a hatalomgyakorlásnak, de most nem ezt látom.

Miért pont feudalizmus?

A feudalizmust azért tartom jó metaforának, mert az úr és a szolga viszonyához nagyon hasonló logikák kezdtek el működni akár az udvaron belül is. EZ MÉG NEM IS EGY HŰBÉRI RENDSZER: AZ MINŐSÉGÉBEN EGY ENNÉL FEJLETTEBB SZISZTÉMA VOLT, mert az magánjogilag adott lehetőséget nemcsak a hűbérúrnak, hanem a hűbéresnek is. A mai magyar rendszer nem ilyen, mert itt a hűbéresnek nincsenek meg a jogilag, szokásjogilag körülbástyázott védelmi eszközei, sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben van. De ha valaki meg akarja érteni, hogy mi történik ma Magyarországon, akkor a királyi udvart kell figyelnie, ezt az úr-szolga viszonyt."

Illetve akár orosz jövő is lehet Magyarországon:
"Ma már elképzelhető, hogy néhány évtized múlva működőképes és hatékony lesz A MAI OROSZ RENDSZERHEZ HASONLÓ SZISZTÉMA. HA SIKERÜL EGY ILYEN KONSTRUÁLT VALÓSÁGOT FELÉPÍTENI, ABBAN AZ ÁLLAMPOLGÁR AZT GONDOLHATJA, HOGY SZABAD VÁLASZTÁSOK VANNAK, politikai ellenfelek vannak, egyszerűen csak sikeresebb a hatalmon lévő párt. Nagyon könnyű azt gondolni, hogy valójában az alternatíva még létezik. "

Szerinte elmaradott, fejletlen a magyar társadalom, még nem állt készen a liberalizmusra. Egyelőre marad a magyaroknak a prefeudalizmus, úrral és szolgakkal. Meg Orbán királlyal:

"Szerintem a politikai keretek, legyen szó demokráciáról vagy más politikai rendszerről, akkor tudnak jól működni, ha a politikai közösség igényeihez, elvárásaihoz, igazodnak. A liberális demokrácia akkor tud győzni, ha a „liberális embertípus” általánossá válik. Az teljes illúzió volt 1989-90-ben, hogy attól, hogy egy politikai rendszertípus összeomlik, az emberek is újjászületnének. Ha csak a magyar politikatörténetre tekintünk, és arra gondolunk, hogy mi történt a 2010-es években, sokkal inkább egy természetes állapothoz való visszatérést látunk. Az emberek szükségleteinek, gondolkodásának jobban megfelel az, ahogy ma berendezkedünk.

Ez az illiberális fordulat?

A rendszerváltás után volt egy, az elit által felülről kikényszerített, tankönyvi politikai rendszer bevezetésére tett kísérlet, ami éppen azért vallott kudarcot, mert a társadalom igénye, fejlettsége, gondolkodása nem tartott ott."

www.portfolio.hu/gazdasag/20191009/torok-gabor-a-technologiai-fejlodes-nem-a-demokraciakat-segiti-402939?page=2

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 05:00:00

@Zalip:

Marhaság.

Mo-on a középkorban SE volt feudalizmus.

Az orbánizmus lényege: átvenni a kelet-ázsiai fejlesző állam modelljábl a lehető legtöbbet, a csődöt mondott nyugati befektetési modell helyére.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 05:03:26

@Zalip:

Ezt komolyan hiszed?

Tehát Semjén direkt nem úgy vadászott Svédországban, ahogy mindenki más? Miért tette volna ezt?

A kérdés nem az, jó-e a vadászat - ez ízlés kérdése -, hanem az, Semjén sértett-e svéd szabályt. Nos, NEM sértett.

Lám, nem ítélték el.

vergyula 2019.10.11. 07:35:37

@Cycmen: Keresem az "erkölcsi litániát" a hozzászólásaimban, de nem találom.......biztos az én hibám. Ahogy az is, hogy megemlítettem Semjén hobbiját, félrevitte a beszélgetést. Az elfogultságról jut eszembe: "Amiért nem csinálhatja, az az, hogy felhasználják az ellen is amit képvisel és emiatt megengedhetetlen." Ismerős? Nyilván az a baj, hogy kiderült, és a gonosz ellenzék felhasználja. Amíg csak a Párt tudott róla (valószínűleg hetekkel a nyilvánosság előtt), addig nem volt gond. Csak a vezér nagy szavai számítanak, az igazi erkölcsi litánia. Hogy mi folyik a háttérben? Nem számít. Az az igazán érdekes, hogy maga az eset nem sok embert érdekel. A liberálisoknak belefér az ilyen viselkedés, csak a politikai lehetőséget próbálják kihasználni. A mélyfideszeseknek meg olyan erős a hitük, hogy nem ingathatja meg az sem, amit a saját szemükkel látnak. Akkor sem, ha az szembe megy az általuk, legalábbis szavakban, vallott értékekkel. Ha az illetőt újraválasztják, javaslom, hogy a Fidesz alakuljon egyházzá.

Cycmen 2019.10.11. 08:29:11

@vergyula: "Amiért nem csinálhatja, az az, hogy felhasználják az ellen is amit képvisel és emiatt megengedhetetlen." Ismerős? Nyilván az a baj, hogy kiderült, és a gonosz ellenzék felhasználja. "

Pontosan. Mit nem értesz? Borkai tettében semmi kirívó nincs, naponta milliónyi ember szopat kurvákat, meg bulizik mint a barom, ettől még a munkáját végezheti jól. Egyszerűen az nem hiányzik, hogy a hozzátok hasonló ellenzéki hülyék a történetet kissé kiszínezve, egy részét felnagyítva, egy kevés kamuval feldúsítva horpadtfejű hülye Pistikeként ismételgessék! Itt van ez a Semjén vadászat is, bazmeg, ennyi idő után is képesek vagytok úgy tálalni, mintha a nagy vonatrablásról lenne szó, közben szerintem azóta már vagy tízezer kibaszott rénszarvast leöltek Svédországban, csak azt nem lehet Semjénhez kötni, így azok e vannak szarva!

Cycmen 2019.10.11. 08:35:05

@vergyula: " Ha az illetőt újraválasztják, javaslom, hogy a Fidesz alakuljon egyházzá."

Végül is! Az ellenzék már úgyis a hetvenes évekbeli öngyilkos szektákra hasonlít a politizálásával!

Zalip 2019.10.11. 12:16:18

@MAXVAL bircaman közíró:
"Tehát Semjén direkt nem úgy vadászott Svédországban, ahogy mindenki más? Miért tette volna ezt?"

Mert csak a látszat érdekli. A "trófea". Nyilván így olcsóbb és kisebb erőfeszítést igénylő volt, mint mondjuk egy finn vad rénszarvas,, ezért választotta.

Nem egyedül semjen fovadasz választ könnyű és olcsó célpontot.
a külföldieknek nyilván egzotikus a rénszarvas, de a svédek számára nem az.

" Semjén sértett-e svéd szabályt. Nos, NEM sértett. Lám, nem ítélték el. "
Óriási logikai hiba!
Attól, hogy Nem sikerült bebizonyítani, hogy ő lopta el a szarvast, még nem jelenti, hogy ártatlansága bizonyítást nyert.
Te is tudhatod, hogy nagyon gyakran bizonyítékok hiányában nem ítélnek el olyan embereket, akik törvényt sértettek.

Ha elolvastad volna a svéd lapokat, akkor tudnád, hogy maga a nyomozást vezető is meg van győződve róla, hogy Semjén az ellopott szarvas mellett térdel. De persze elvileg nem kizárható, főleg semjen vadász erkölcseit látva (Szelid állat vadászata) , hogy nem is ő lőtte le, hanem valamelyik kísérő...

Zalip 2019.10.11. 12:22:38

@MAXVAL bircaman közíró:
Ezt mondja Török is, hogy MÉG nem feudalizmus, mert a huberes jogai nincsenek garantálva.
Majd talán Orbán fia vagy unokája továbbfejleszti, és akkor elér a magyar társadalom a feudalizmus szintjére.

Zalip 2019.10.11. 12:27:36

@Cycmen: jól mutatja a véleményed, hogy a verfideszes mennyire hisz a keresztény eszmeben és erkölcsben.

Csináld nyugodtan, csak ki ne derüljön. Olj, szidd az istent, rugd a gyengét az árokba, csak más ne lássa. A lényeg, hogy a templomban első helyen ülj, verd a melled, és játszd meg magad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 16:02:51

@Zalip:

Az egész történetnek hatalmas kamuszaga van.

Mi a fenének csinálta volna mindezt Semjén? Gondolkozz el ezem, ,meglátod, mindez teljesen valószerűtlen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 16:03:57

@Zalip:

Orbánnak kell meg 8-10 év. Addigra kiderül, megy a fejlesztő típusú állam.

Egy biztos: rosszabb nem lesz a ballib országrontáshoz képest.

Cycmen 2019.10.11. 16:10:53

@Zalip: Te egy rettenetesen hülye proli vagy.

vergyula 2019.10.11. 16:18:20

@Cycmen: "Borkai tettében semmi kirívó nincs, naponta milliónyi ember szopat kurvákat, meg bulizik mint a barom, ettől még a munkáját végezheti jól." - Én ezzel egyetértek, lassan észre kéne venned. És ellenzéki hülyeként elismétlem: az ügy rávilágított, felszínre hozott a győri városvezetéssel kapcsolatos kétes ügyleteket. Ez a lényeg, a kurvák meg a drog csak következmény, illetve egy olyan epizód, melyen keresztül talán sikerül feltárni az igazságot. Ja, és azt is megkérdezem újra, hátha buzgó hívőként végre megválaszolod, hogy fér össze a keresztény értékekkel az ilyen "hajókázás"? Emlékezz, engem nem zavar! Csak csodálom, hogy titeket sem.

mgdé 2019.10.11. 18:19:35

@MAXVAL bircaman közíró:

"átvenni a kelet-ázsiai fejlesző állam modelljábl a lehető legtöbbet"

Birca, Birca, s hol látsz te a feltőkésítésért és a garantált állami megrendelésekért cserébe valódi elvárásokat? (A visszacsöpögtetés egyes baráti zsebekbe nem ez a kategória.) Mondjuk minőségi elvárásokat pl. az Elios-szal szemben. A koreaiaknál az is lefektetésre került, hogy mit vár el az állam cserébe. S ezeket be is tartatták. S nem a holmi Lalák, meg Lölők, meg Pistik, meg Zsótik lettek gazdagok, hanem azok, akik képesek voltak a világpiacra termelni, vagy a világpiacra is, s észrevehető menyiségben. Aki nem volt erre képes, azt ejtették. Nem az ingyenélő unokáját majd 50 év múlva, hanem őt magát. Akár bizony akasztófáig menően is, lévén elherdálta a gondjaira bízott állami fejlesztési pénzt. Szóval itt lényegesen nem ugyanaz folyik, mint amivel példálózol. S ezt te is pontosan tudod. Ahogy ezt régebben meg is beszéltük már.

Zalip 2019.10.11. 18:44:06

@vergyula: pedig nyilvánvaló a válasz: a fidesz szavazók se gondolják komolyan az erkölcsi maszlagot, Orbán prédikacioit.

Csak megvette őket a fidesz kilóra. Zsíros állással, lopási, korrupciós lehetőségekkel, Erzsébet utalvánnyal, stb.
Nincs itt semmi látnivaló.

Amúgy jól mondod, a drog és a kurvák csak az öntet, a hab a tortán, a hitelesség látszatanak újabb leomlása.

A lényeg az a több milliárd, amit az audis telkek felvásárlásával, illegálisan, hatalommal, bennfentes információval szereztek, s kivettek a város, a köz zsebéből.
De hát láthatóan ez se érdekli a fidesz szavazót, többször demonstrálták már.

Zalip 2019.10.11. 19:01:40

@MAXVAL bircaman közíró:
Úgy érted nem is volt Svédországban "vadászni"?
Valójában virágot szedett a mezőn, és csodálta a természetet? Igazából nincs is puskája?
A lopás elkövetésekor tulajdonképpen gyónni volt Hajdúböszörményben?

És a puskás képet a döglött, fülbillogozott szarvassal Sorosügynökök photoshoppolták?

Ne ess abba a hibába, hogy azért mert te nem vágysz rá, hogy döglött állatok kifőzött koponyája díszítse a nappalid, azt hidd, hogy Semjén is ugyanígy van ezzel.

Van, aki szotyolat szeret kopkodni, miközben kétszer tíz ember egy bőrdarab után szaladgál a gyepen. Más felnőtt férfiak a sztarvarsz műanyag figurákat gyűjtik és hajlandóak értük fél napot sorban állni.

Nagy az isten állatkertje. Semjén nincs egyedül azzal, hogy hős vadásznak képzeli magát tenyésztett állatok lepuffantasatol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 19:18:13

@Zalip:

Svédországba sokan mennek rénszarvasra vadászni, vannak erre ügynökségek. Semjén direkt nem egy ilyen ügynükségen keresztül szervezte meg a vadászatát?

Zalip 2019.10.11. 19:47:58

@MAXVAL bircaman közíró: ezt hol olvastad?
Nem vagyok az ügy szakértője, és nem is olvastam ilyesmit.
De szerintem nincs is jelentősége.

Lehet, hogy ajándékba kapta, ahogy a kormánypártban ez mostanában szokás...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 20:37:23

@Zalip:

Te is mondtam, Svédországban nem létezik rénszarvasvadászat, mert háziállat.

Zalip 2019.10.11. 20:48:30

@MAXVAL bircaman közíró: nem tudom, te mit olvasol, mert én ennek épp ellenkezőjét írtam, ide másolom újra:

Van rénszarvas "vadászat", ha erre az állat gazdája engedélyt ad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.11. 21:07:22

@Zalip:

S Semjén direkt egy nem vadászatra szánt állatra vadászott?

Zalip 2019.10.11. 22:19:08

@MAXVAL bircaman közíró:

Nem ismerem Semjén szándékát. Az első a tények megállapítása:
Vadászott? Valakinek a tulajdonara?

Ezután jöhetnek az esetleges enyhítő körülmények:
Igen, lopott, de...

Számomra egyébként az sem kóser, hogy milliós értékű ajándékokat kapnak a vezető politikusok a 'barátaiktól' - legalábbis Semjén ezt állította.
De nyilván a keresztény szabadságba ez is belefér.

Valójában az ilyen Semjén féle gerinctelen politikusok magukat viszik be az erdőbe.
Ha nem hazudoznanak, lehet, hogy kiderülne, hogy csak balekok. Csak kirohognek őket, hogy mekkora hősök, hogy a mama tehenét le merik lőni. puskával.

Mellesleg a bunkó Semjén védekezése az országgyűlésben majdnem (?) diplomáciai problémát okozott. Legalábbis utána követeltek a lappok, hogy kérjen bocsánatot. Azzal viccelődött, hogy hat tokrészeg szamival aludni nem volt élmény.

mgdé 2019.10.12. 00:33:12

@MAXVAL bircaman közíró:

Lóizét. A koreai tv és kocsi márkák már a 70-es évek végén léteztek és ismert nevűek voltak a világpiacon, csak még a nagyon olcsó kategóriában. De ott már akkor hasítottak. Az kb. 10 év, nem "20-30". A 10 meg már itt nálunk is majdnem megvan. Mondjuk három év múlva mutass nekem három magyar világcéget, vagy ne blogolj és kommentelj soha többet. :P

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.12. 07:18:21

@Én de genere Mi:

Más helyzet volt, Koreát nem rabolta ki a nyugati tőke, ahogy minket, de ott se azonnal lett minden. A 80-as évekig a koreai életszínvonal a magyar alatt volt.

mgdé 2019.10.12. 14:38:47

@MAXVAL bircaman közíró:

Nem, valóban :D, lévén őket előtte a KELETI nagytőke (Japán) rabolta ki, aztán egy ártatlan, majdnem vh-t okozó rövidke kis polgárháború és idegen katonaságok jelenlétei, valamint egy országkettészakadás segítette. :D

ui.:
OTP és MOL három év múlvai említése nem játszik, őket - bár tett számukra is komoly szívességeket /meg kért vissza is .../ - alapvetően nem a Ner hozta létre, nevelte ki és támogatta, nem a Ner saját sikerei. Szóval három echte Ner-fióka cégnevet várok! Mondjuk Elios lámpákat minimum Phenjanban, Isztambulban és természetesen - jó hogy! - Szófiában is!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.12. 15:29:30

@Én de genere Mi:

Majd a helyi állam helyi nagytőkét épített ki. Nem ahogy Mo. 1990-tól. A hibás 20 év korrekciója a NER.

mgdé 2019.10.12. 16:55:22

@MAXVAL bircaman közíró:

A helyi állam - ott - elvárta az általa kiépített helyi nagytőkétől a megfelelő szakmai működést. A Ner ezt NEM várja el. A Ner a saját tőkés kliensrétegét teremti meg, s elsősorban a politikai hűséget meg a visszacsorgatást várja el. S emiatt ez teljesen más konstrukció, s más a várható kimenet is.
Innen indultunk.*
Minek papagájkodsz, minek térsz ide vissza??
Azt írd meg, hogy ha szerinted nem így van, miért is nem így van, már amennyiben tudsz ehhez VALÓS érvet, tapasztalatot, alátámasztást. A hiszek egy kakukkban, három mikulásban ... kezdetű indoklás nem indoklás.

(* Lásd: "Birca, Birca, s hol látsz te a feltőkésítésért és a garantált állami megrendelésekért cserébe valódi elvárásokat?" - amire NEM adtál választ, ehelyett jöttél mindenféle humbugokkal, hogy mi egyebeket is kellene ezen alapvetés helyett figyelembe venni.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.12. 17:03:30

@Én de genere Mi:

Hatékonyság - fontos, de első helyen a nemzethűségnek kell lennie. Ahogy Koreában is. Mindek adnánk közpénzt annak, aki aztán csak a saját érdekét nézi.

A visszacsorgatás meg alapvető. Azt akarpd, minden profit maradjon a tőkésnél? Ha így lenne, nem lenne más az új nemzeti tőkés, mint a nyugati befektető.

mgdé 2019.10.12. 17:51:58

@MAXVAL bircaman közíró:

"Azt akarpd, minden profit maradjon a tőkésnél?"
:DDD
Fizessen ADÓT, ne politikusi magánzsebeket tömködjön.
Ha valóban a nemzet érdekéről beszélsz.

Khm.: Az IS a helyes kapcsolat, nem a "vagy".
Tehát, értsen is hozzá.
No, ez az elvárás itt hiányzik, ott megvan.
Ennyi ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.13. 07:08:28

@Én de genere Mi:

Adót? Amit ki lehet védeni számtalan eszközzel?

Korea ma sehol se lenne, ha csak az adót kapta volna meg az állam.

Az adó morzsa manapság. Semmi jelentősége egy nagy cég számára.

Nem magánzsebeket kell tömni. Hanem olyan személyi függőséget kiépíteni, hogy a tőkés ne legyen képes az állam ellen dönteni.

vergyula 2019.10.13. 09:29:09

@MAXVAL bircaman közíró: Mindegy minek hívjuk. Lehet adó is, csak szedjék be, ne lehessen kikerülni. A mértéke legyen akkora, hogy a cégnek/tőkésnek is megérje a vállalkozás fenntartása, és az állam is jól járjon. Az állam, nem a politikusok vagy a párt(ok). És legyen a cég versenyképes a szabad piacon. Ha csak állami megrendelésekből képes megélni, akkor valójában életképtelen. Kell a hozzáértés.

Cycmen 2019.10.13. 09:59:38

@vergyula: " És legyen a cég versenyképes a szabad piacon. Ha csak állami megrendelésekből képes megélni, akkor valójában életképtelen."

Anyád picsáját már neked is! Külföldi cégek törik kezüket lábukat magyar állami megrendelésekért, de a magyaroknál ez nem etikus mi? A szabad piac duma külön szép, atomerős külföldi cégek uralják visszaélve az erőfölényükkel,, közben egyenlőségről pofáznak!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.13. 10:10:35

@vergyula:

Ez nem működik, erre bizonyíték az 1990-2010 közti liberális gazdaságpolitika.

Csak az számít, ki a profit tulaja, ill.hol költi el a profitot. Ha nem Mo-on költi el, akkor az az országnak hatalmas veszteség, gyakorlatilag foolyamatos jövedelemkivonás, gyarmati gazdaság.

mgdé 2019.10.13. 11:25:40

@MAXVAL bircaman közíró:

Ne süketelj, légy szíves. ARRA mutass rá, hogy pusztán a "személyi függőség" mi módon is biztosítja a valós minőségi elvárások teljesülését. Anélkül ugyanis csak sima, mezei kegyencrendszer épül. A többi csak mellébeszélés.

vergyula 2019.10.13. 11:35:44

@Cycmen: "Külföldi cégek törik kezüket lábukat magyar állami megrendelésekért, de a magyaroknál ez nem etikus mi?" Még csak hasonlót sem mondtam, nem is céloztam rá. Sebaj.

vergyula 2019.10.13. 11:42:06

@MAXVAL bircaman közíró: Nos, lássuk mire költi a kormány által támogatott magyar tőkés a profitját itthon:
- visszaosztja a segítő politikusoknak
- felvásárolja a fél médiát, és azzal is politikus haverokat segíti
- még több céget vásárol, melyek profitjával ugyanaz történik

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.13. 12:08:26

@Én de genere Mi:

Önmagában nem elég a hűség, de ez az alap.

Te jól laksz, ha a szomszéd ebédelését nézed? Ugye akkor se, ha a szomszéd nagyon jó ember?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.13. 12:09:32

@vergyula:

Valahogy el kell kezdeni.

Ami biztos, rosszabb nem lesz, mint 1990-2010 között.

Zalip 2019.10.14. 21:52:14

@MAXVAL bircaman közíró:
"Csak az számít, ki a profit tulaja, ill.hol költi el a profitot. Ha nem Mo-on költi el"

Hát, pedig borkai 800 ezer dolláros repülője, adriai kalandja, Semjén tehén"vadászata", vagy habony spanyolországi kaszinozasa akkor mintha ebből a szempontból nem épp az üdvözlendő körbe tartozna.

Mészáros huszonöt milliárd forintot vett fel (vont ki a gazdasági vállalkozásokbol, fogyasztási céllal) idén osztalékkent. Ugye nem hiszed, hogy ezt a pénzt itthon fogják elkölteni, mindenki szeme láttára? Amúgy is menőbb a külföld. Meg hát kevésbé ismerik fel őket a szavazó polgárok kurvázas és egyéb keresztény erények gyakorlása közben.
Itthon még esetleg rákérdezne valaki, miből telik rá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.15. 04:29:23

@Zalip:

Ja, mert az idegen tőkés nem költ luxus magáncélokra?

Nem a személyes fogyasztás az igazi tétel.

Zalip 2019.10.15. 18:42:30

@MAXVAL bircaman közíró: a valódi tőkéseknel nem a személyes fogyasztás a legnagyobb tétel.
De a mondvacsinált Mészáros-féle strómanok esetében igen, ott nincs érdemi beruházás, fejlesztés, innováció.

Zalip 2019.10.16. 14:39:16

@MAXVAL bircaman közíró: mert még nem láttam nyomat se Mészáros innovációnak. De azt tudom, hogy a képzetlen családtagjai már bent ülnek a cégekben vezérigazgatókent. Mészáros Beatrix?

Zalip 2019.10.16. 14:40:56

@MAXVAL bircaman közíró: de sorolj fel kérlek olyan Mészáros féle fejlesztéseket, amik nekem elkerülték a figyelmem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.16. 16:23:11

@Zalip:

Ki üljön bent, ha nem a megbízható emberei? A nyugati nagytőkés se az ellenségeit ülteti be az igazgatótanácsba.

mgdé 2019.10.16. 19:02:15

@MAXVAL bircaman közíró:

Igaz, teljesen igaz, a Lee Iacocca is csak egy megbízható rokon volt. :D

Zalip 2019.10.17. 02:54:41

@MAXVAL bircaman közíró: a Mészároscsalád tagjai annak ellenére ülnek ott, hogy teljesen inkompetensek.
Az igazi tőkések ügyelnek rá, hogy hozzáértő legyen a vezető. Nem elég, ha lojális.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása