magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az aláírás

A magyar ballib agytröszt egyik sajátos tevékenysége a nyílt levél írás, melyet egyes keménykötéses VIP-ballibek írnak alá.

Ezek a nyílt levelek egyébként marhaságok egytől egyig, de egy célra jók: a legelső aláírók neve jelzi ki éppen a nagy név a ballib megmondóemberek között.

Bevallom, most kissé csodálkozva olvasom az eheti műbotrány miatti aláírásgyüjtést. Egy sor kényszeres nyilatkozataláírót nem látok benne. Kezdek aggódni... P. Szűcs Julianna, Kálmán László, Kulka János, Vásárhelyi Mária, Nádasdy Ádám, Mihancsik Zsófia, Ungváry Rudolf, Tamás Gáspár Miklós, Lángh Júlia, Donáth László, Bojtár Endre, Bolgár György, Bálint György, Bauer Tamás, Arató András, hol vagytok, a járvány miatt nem tudtátok aláírni, vagy... nem is merem kimondani, fasizálódtatatok, s nem értetek egyet a kiáltvánnyal???

 

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8115547556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.25. 07:20:48

Nem marhaság amit aláírnak, csak mi vagyunk hülyék a megértéséhez!

Grimbusz Makszimusz 2020.03.25. 07:20:51

Nem marhaság amit aláírnak, csak mi vagyunk hülyék a megértéséhez!

vergyula 2020.03.25. 07:55:31

Tud valaki egy linket, ahol én - tájékozatlan kispolgár - elolvashatnám, hogy miért (vagy miért nem) lenne hatékonyabb a járvány elleni védekezés a felhatalmazási törvény elfogadása után? Lehetőleg konkrétumokkal, példákkal.....

Grimbusz Makszimusz 2020.03.25. 08:53:19

@vergyula: Áttételes példa is jó lesz?
Ha fuldokolsz a Balatonban, akkor megfelel majd számodra, ha kivonul egy bizottság és ülésezés keretében, a demokrácia figyelembevételével az összes szereplő véleményét meghallgatva hoznak majd egy határozatot, miközben te beérnéd a parton várakozó életmentő beavatkozásával is, pláne úgy,hogy előzőleg megválasztottad őt erre a posztra

vergyula 2020.03.25. 10:23:25

@MAXVAL bircaman közíró: @Grimbusz Makszimusz: Köszi mindkettőt, de idáig én is eljutottam. A kérdés az, hogy milyen olyan szituációt tudunk elképzelni járványügyben, mely azonnali, egyszemélyi döntést követel, melyet a felhatalmazási törvény nélkül Viktor nem hozhat meg?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.03.25. 11:44:21

@vergyula: Hát épp ez az. Ha lehetne előre tudni, hogy pontosan mikor és mi fog történni, akkor lehetne rá felkészülni is. De ez nem így van. A felhatalmazás nem a teljhatalomról szól, hanem egy adott helyzetre vonatkozó szükséges döntések mielőbbi meghozhatóságáról. Ha pontosan leírható lenne, hogy egy, vagy más helyzetben mik történnek szükségszerűen, és azokra mi a tuti reakció, akkor benne lenne minden alkotmányban. Nincs benne, nem kiszámítható, vannak valószínűségek, de egyik sem bizonyosság, és a helyzetek is változnak.

Ja és még valami. Konkrét ügyről van szó, és annak kifulladásáig tart. Nem fogja senki mesterségesen OV kedvéért fenntartani az ő haláláig a járványt csak nekünk itt magyaroknak. Az üldözési mánia nem természetes állapot.

vergyula 2020.03.25. 11:50:44

@F.M.J.: De a bizalmatlanság elég emberi dolog ;) Egyébként egyetértek veled, nem tudhatjuk mi jön. Mindenesetre szerintem ez a felhatalmazási törvény gyakorlati szempontból nem oszt, nem szoroz. Az ellenzék jobban járt volna politikailag, ha aláírja.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.03.25. 12:40:12

@vergyula:
"a bizalmatlanság elég emberi dolog"
- Ez így van, de vannak helyzetek, amikor minden bizalmatlanság ellenére a "megbízom és bejön, vagy nem", és a "tuti, hogy rajtavesztek" közül kell választani. Ez egy ilyen helyzet, bár szerintem kicsit túl vannak dimenzionálva világméretekben a történések, de ez egy másik vita témája lenne.

"a felhatalmazási törvény gyakorlati szempontból nem oszt, nem szoroz"
- Így rövid távon talán tényleg nem. Pár nap nagy valószínűséggel tényleg nem okoz nagyobb bajt, később meg meglesz a felhatalmazás így is. A realitás ott lehet, hogy az ellenzék megint addig gennyeskedett, hogy a kormány bevitte őket a málnásba, és demonstráltatta saját magukkal a választóik felé, hogy mekkora gyökerek. Ügyes!!!

Gery87 2020.03.25. 20:06:46

@MAXVAL bircaman közíró:

Eddig is az volt!
Orbán eddig is azt csinált amit akart....
Meg is mondták most is hogy nincs szükségük az ellenzékre...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.26. 07:32:12

@Gery87:

Erős feéhatalmazása van,kérharmados, így valóban nem kel az ellenzék, de az ellenzék meg éppen most mutathatná meg, hogy nem így van.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.26. 07:40:46

@vergyula: " De a bizalmatlanság elég emberi dolog ;)""

Az lenne emberi dolog, ha racionálisan, a helyzetet felfogva egy ilyen helyzetben félretennétek a bizalmatlanságot, mert annak nem most van az ideje! Rendkívüli helyzet gyors döntéseket kíván és célszerű ilyenkor megbízni abban, aki tud és akar is tenni, nem álproblémák és fikciók alapján azon molyolni, hogy megbízható e!

vergyula 2020.03.26. 08:25:21

@Grimbusz Makszimusz: Talán ez lenne kívánatos, de az emberek gyakran irracionálisak, főleg krízishelyzetben.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.26. 08:43:24

@vergyula: Az ember pont akkor nem viselkedik emberként! Ostoba pánikolás nem emberi tulajdonság, a pánik eleve egy beszűkült tudatállapot ismérve!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.03.26. 09:01:20

@vergyula: Definíciós problémák árnyalják a képet. Modern liberális (tehát nem valódi toleráns, hanem hisztérikus fanatikus) értelmezésben, túl sokmindenki számít "embernek". Így lassan a felöltöztetett palotapincsi, mert ruhát hord, a papagáj, mert beszél, meg a kenguru, mert képes stabilan két lábon állni is. Normális értelmezésben (tehát a józan paraszti ész, és a tudományos értelmezések szerint) csupán a gondolkodó embert lenne szabad ide sorolni. Ezek az empirikus világban felismerik a szükségleteiket, az érdekeiket, a lehetőségeiket, a rájuk leselkedő veszélyeket, a lehetséges következményeket, és józan megfontolás tárgyává teszik a döntéseiket. Nos ilyen szűrőn át tekintve nem is olyan nagy az emberiség létszáma, viszont sokkal nagyobb a döntésekben résztvevőké. Persze ez az értelmezés nem elég PC. :)

vergyula 2020.03.26. 09:06:55

@F.M.J.: Igazad van, itt lehetne megemlíteni azt az ötletet a közelmúltból, mely szerint a szavazati jogot értelmi szinthez, tájékozottsághoz kellene kötni.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.03.26. 09:19:05

@vergyula: Erre vonatkozóan a véleményem már elég régen kifejtettem, de ma is aktuálisnak tartom. Kissé hosszú, de talán érdekel. Itt találod: magan-galaxis.blog.hu/2015/04/28/oh_szent_demokracia

vergyula 2020.03.26. 09:43:14

@F.M.J.: "Bonyolult? Bizony az." :))
Köszi, annó talán olvastam is, de most biztosan. Tetszik az elgondolás, a gyakorlati megvalósítását lehetetlennek tartom. :(

Gery87 2020.03.26. 12:47:44

@MAXVAL bircaman közíró:

Csapda ez: ha a 15 napos lejárat mellett vannak akkor rájuk verik hogy nem tesznek meg mindent a vírus ellen....ha meg rászavaznak akkor meg mutogathatnak hogy a "kézi vezérlést" ők is megszavazták.....ügyes...miközben nincs kockázat mert a kétharmaddal úgy is mindent megtehetnek egymaguk..
Ebből jól nem jönnek ki az ellenzékiek!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.03.26. 13:03:14

@Gery87: Mostmár nem, de kijöhettek volna. Pont azért kellett volna megszavazniuk, mert nem sok a jelentősége.

Legyünk reálisak. Jelen pillanatban csak elvakult híveik vannak, azoknak meg mindegy. Most viszont lett volna lehetőségük a lakosság értelmesebb ellenzéki gondolkodású rétegeiből is begyűjteni egy kis elismerést, hogy ők nem konok hülyegyerekek, akik feleselnek ha kell ha nem, hanem józan gondolkodású ellenzéki erők, akik konstruktív módon dolgoznak a köz javáért. Persze Hosszabb távú memóriával, meg összetettebb gondolkodással megáldott/vert polgárokat ennyivel nem lehetett volna félrevezetni, hiszen pontosan tudható, hogy akkor tesznek bármit is a választókért, ha konkrét saját érdekük is társul hozzá, de azért néhány elismerést begyűjthettek volna az egyszerűbbek táborából. Ez a hajó elment, mint már annyi az elmúlt években, és természetesen megint OV tehet mindenről. Még arról is, hogy hasra esnek a saját lábukban. Szánalmas banda. Már alig várom a következő qrva erős képet. LOL.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.26. 13:18:27

@Gery87:

Tudod mit csinált a bolgár ellenzék ugyanebben az esetben? Mondtak pár konkrét dolgot, majd aláhúzták, fontos a felhatalmazás, aztán ettől független megint elmondják, hogy akormány alkalmatlan. Így az átlagembernek úgy jön le: az ellenzék felelős, de továbbra se alkuszik meg.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása