Én alapvetően szimpatizálok az amerikai néger polgárjogi mozgalommal. Ami a néger rabszolgákat érte, az egy példátlanul tömeges és brutális történet. A liberális rabszolgaság sokkal keményebb, kegyetlenebb volt, mint a hagyományos ókori rabszolgaság. Aminek oka az, hogy a kapitalizmus sokkal embertelenebb, mint az ókori társadalom.
Pár példa az ókori görög-római rabszolgaság és a modern, liberális, XVIII-XIX. sz. közötti eltérésre:
- a társadalmi választóvonal: az ókorban alig volt eltérés egy szabad és egy rabszolga között, a modern verzióban szakadék volt,
- a társadalmi szerep: a modern verzióban a rabszolga olcsó gép, mely növeli a profitot, az ókorban a társadalom alávetett, de mégis szerves, nélkülözhetetlen része,
- a faji szempont: az ókorban a rabszolga külsőleg nem különbözött a szabad embertől,
- a szabadság: az ókorban nem volt ritkaság se az, hogy szabad emberből rabszolga lett, se a fordítottja, a modern verzióban a rabszolga szabaddá válása ritkaságnak számított.
Azt hiszem, érthető, hogy a liberális rabszolgatartók és a néger rabszolgák közdelmében én az utóbbiak oldalán állok. Életemből 9 évet éltem olyan helyen, ahol éltek volt rabszolgák leszármazottai, szóval személyes tapasztalataim is vannak.
Peruban, ahol gyerekként éltem 3 évet, a lakosság kb. 5 %-a néger és néger-fehér, vagy néger-indián keverék. Kubában pedig, ahol kamaszként éltem egészen 19 éves koromig, a lakosság 40 %-a néger és fehér-néger keverék.
Szóval tudom, a néger rabszolgaság egy hatalmas történelmi bűn, s a későbbi diszkrimináció indokolatlan. Valahogy baromira erkölcstelen, hogy egy ország uralkodó elitje előbb barmok módjára beszállít embereket, azokat állati sorban tartja, majd amikor kénytelen őket felszabadítani, hirtelen rácsodálkozik, miért nem viselkednek a tegnap még állati sorban élők ma úgy, ahogy kellene minden civilizált embernek.
Ennyit a dolog egyik oldaláról. De van másik oldala is. Mégpedig az, hogy több mint egy évszázaddal a rabszolgaság megszűnése után, miután a volt rabszolgák leszármazottai immár a társadalom minden részében jelen vannak, utólag bocsánatot kérni vagy szánalmas demagógia vagy mély butaság.
Arra, hogy egykor bűn volt négernek lenni, nem válasz az, hogy ma érdem annak lenni, s szégyellni kell, ha valaki nem az. Liberális elmebaj semmi egyéb.
Kötelező néma csendet tartani egy tisztázatlan baleset miatt, ez már szánalmas. De a szervezők nem elégednek meg a szimpla megemlékezéssel, nem elég mondjuk az egy perc felállás. Nem, itt nagyobb jelkép kell. Szóval most le kell térdelni majdnem 9 percre, ez az ukáz.
Sajnos nem vagyok olyan helyzetben - vagy inkább: szerencsére nem vagyok -, ahol a térdelést elvárnák tőlem, de ha ez megtörténne, én demonstratívan felállnék.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mr. Hyde 2020.06.13. 08:32:04
A képmutató szimbólumpolitizálást is remélhetőleg elsöpri a lázadás.
Liberális demokraták?
Le velük.
Konzervatív keresztények?
Velük is.
vergyula 2020.06.13. 09:06:00
Én sem szeretem a képmutató szimbólumpolitizálást, de azt sem, ha lázadás söpör el dolgokat.
"Liberális demokraták?
Le velük.
Konzervatív keresztények?
Velük is."
Kiket tartunk meg?
cicmen 2020.06.13. 09:17:30
A négerek most a lázítható tömeg, amit fel lehet használni, nincs életcéljuk, a mának élnek, csak nyerhetnek (szerintük). A klasszikus anyag, csak más a színük, meg kicsit mások a jelszavak, a szabadság, egyenlőség, testvériség hazugságait kiegészítették még pr ködös lózunggal! Sajnos megint nem az érdemi munkát végző, jobb sorsra érdemes réteg harcol, hanem az aljanép! Valamilyen szinten 56-ra emlékeztet, tény, hogy az akkori felkelők csodálatosan harcoltak, igazi hősök voltak, tetteik tiszteletreméltóak, viszont ha egyénileg vizsgáljuk őket, akkor ott is feltüzelt naív fiatalok adták az életüket, a másik behatárolható csoport viszont az alvilági, börtönviselt, alapjában lumpen rétegből került ki, akiknek nem sok veszítenivalójuk volt!
cicmen 2020.06.13. 09:29:33
Nagyon nagyot mondtál, mert tényleg egy képmutató, felszínes, mélységeiben teljesen érthetetlen és értelmetlen, rengeteg önellentmondást tartalmazó szimbólumpolitizálás folyik!
Viszont pont ezekről szól a lázadás, ezek az alapjai, ez az alfája és omegája, további célok nem láthatóak! Ez a lázadás ebben a formájában el fogja söpörni önmagát, a tevékeny résztvevői a végén a rövidebbet fogják húzni, lesz pár hulla, kevesebben fogják nézni a familyből a lopott tévét, de az általad szimbólumpolitizálóknak nevezett csoport marad, hidd el!
Mr. Hyde 2020.06.13. 09:45:49
Ez egy spontán rendszerellenes felkelés, amit a kultúrbal megpróbál identitáspolitika mentén kihasználni.
Nyilvánvaló, hogy a népi felkelőknek mihamarabb ki kell purgálniuk a liberális vonalat a soraikból, magukévá kell tenniük a leninizmust és dzsucse ideológiát. Meg kell szervezniük a milíciáikat, gulágokat létrehozni a demokraták, a republikánusok és a nagytőkések számára valamint nacionalizálniuk kell az USA monopóliumait és bevezetetni a tervgazdaságot.
midnightcoder2 2020.06.13. 10:06:36
Szar dolog volt a rabszolgaság 300 éve ? Ja, szar dolog volt. Amúgy annyival nem szarabb mint az ókori, ott sem volt feltétlenül jellemző hogy a rabszolgákat felszabadították, és az amcsiknál is a gazdaság szerves részei voltak. De ma ma van, és ha anno a déliek nem hurcolják el az őseiket rabszolgának, akkor a mai amcsi tüntető néger hülyegyerek derék etióp állampolgár lenne, aki a fél karját odaadná az amcsi állampolgárságért.
Másrészt azért tudnak ott a balfékek annyira erősek lenni, mert soha senki nem szembesítette őket a létező szocializmussal. A Holocaust a csapból is csöpög a mai napig, és nácinak lenni ebben a körben nagyon gáz, ugyanakkor szerintem a fenti balfaszokból elég kevesen tudják, hogy hány Holocaust is jönne ki a kommunisták civil áldozatainak a számából. És azt sem, hogy milyen nyomort is hoz az átlagpolgárra ez a dolog.
vergyula 2020.06.13. 10:13:04
Igen, ez már többször bejött.
Mr. Hyde 2020.06.13. 10:27:40
Persze, hogy bejött.
A gulágoktól mindig megrettennek a kapitalisták és olyankor csinálnak méltányos dolgokat, mint például a jóléti állam és a szociális jogok.
Így logikus, hogyha méltányos szociális viszonyokat, esélyegyenlőséget stb akarunk akkor előbb gulágozni kell a tőkéseket, mert csak abból értenek.
@midnightcoder2:
Senkin nem szembesítette az amerikaiakat a kommunizmus rettenetességével? Ezt mégis hogy értetted?
Az USA-ban 70 éve tömény állami és korporatív antikommunista propaganda zajlik.
cicmen 2020.06.13. 10:40:02
midnightcoder2 2020.06.13. 13:57:20
Mr. Hyde 2020.06.13. 14:00:53
Az átlagamerikai kifizeti jelzáloghitelből a 7000 dolláros számlát a két napos kórházi ellátásáért és hálát ad az égnek, hogy nem él olyan kommunista elnyomás alatt mint a kubaiak vagy a finnek.
doppeladler 2020.06.13. 15:50:58
Talán annyit, szőrszálhasogatásként, hogy az amerikai rabszolgák leginkább Nyugat-Afrikából voltak beszerezve, nagyjából a Guineai-öböl környékéről. Tehát Etiópia helyett kb. a Szenegáltól Angoláig terjedő térség valamelyik országát kellett volna példaként hozni. :)
littke 2020.06.13. 16:23:34
cicmen 2020.06.13. 16:44:57
:DDDDDDDD
José Luis Torrente Galván 2020.06.13. 17:06:00
midnightcoder2 2020.06.13. 19:00:41
Gery87 2020.06.15. 00:52:02
Mert nem tegnap történt ez, hanem jó 150-200 éve vége! És jó 50-60 éve teljes jogú polgárok...szóval be kéne végre illeszkedni,integrálódni...ami annyit jelent ki kell lépni végre az áldozatszerepből és nem mindenért a rasszizmust tenni felelőssé.
Ami pedig nem visz előre, azt el kell hagyni a kultúrából....
A feketéknek is egy "Szent Istvánra" van szükségük aki leszámol végre a rasszistázó Koppányokkal.....és a rabszolga múlttal....
Ami miatt nehezen megy az a bőrszín, ami identitást és kultúrát ad mivel kézenfekvő és elhagyhatatlan.....egy első generációs fehér sosem lesz teljesen amerikai, a gyereke viszont igen, az ő gyereke meg már azt is hazudhatja hogy a Mayflower-en jött be az őse....
Egy feketének viszont minden leszármazottja fekete és ELSŐSORBAN fekete is marad egy fehér dominanciájú társadalomban....mivel ez a legkézenfekvőbb viszonyítási pont.
És hát mit örököl egy fekete? hogy rabszolgák voltak, ezért ezt viszi tovább..az áldozati szerepet és bosszúvágyat, a megaláztatás....ez ég bele a kultúrájába, ezért sikertelenek és szegényebbek mert elég minden szarért ezt okolni és így könnyebb.
A másik ok maga az afro kultúra....ami nem munkalapú, földműves, kézműves polgári telepes kultúra....
Lehet itt agyatlanul rasszistázni de ettől nem fog változni a helyzetük!
Fel kéne ismerni a probléma gyökerét és ehhez alkalmazkodni:
-nem egyforma a fehér és fekete és latin kultúra!
A mulikulti nem működik.
A megoldás jövőre nézve: nem szabad külön rasszokat nagy arányban egy államba, társadalomba engedni! Sajnos nem működik mérhető arányok mellett!
(Latin-Amerikában sem, ott is a fehér kisebbség/többség a vezető réteg és adja az elitet!)
cicmen 2020.06.15. 12:50:47
Majd a csodálkozás után levonja a jogos következtetést, hogy bizonyos népcsoportnak, emberfajnak lehetetlen és felesleges többletjogokat és lehetőségeket adni, mert képtelen és nem is akar néhány egyed kivételével másképpen élni, teljesen beilleszkedni!
Tehát felismerhetjük azt a filozófiai magasságokban szárnyaló tételt, hogy a rasszizmus csupán egy következtetés, aminek egyesek szerint nem szabad napvilágra kerülnie, ergo a valóság kötelező tagadása!
Ha kicsit bátrabb szeretnék lenni, akkor kijelenthetném, hogy a rasszizmus hasznos, hiszen hozzásegít egy felismeréshez, az igazság kimondásához és ezzel párhuzamosan könnyebbé tenné a problémák megoldását is mindkét oldalnak! És a két oldalon kívül van bizony egy harmadik oldal, ami látszólag a rasszizmus ellen harcol, de az eszközeivel ő gerjeszti legjobban a rasszizmust és a kölcsönös ellentéteket, ugyanis káoszban utazik, neki vanj a legnagyobb szüksége a rasszizmusra, hogy fenn tudja tartani az ellenőrzését a társadalom felett a céljai megvalósításához! Ugyanez igaz a nők, melegek, gyerekek jogainak a védelmére folytatott álságos botránykeltéseikre, a klímahisztériára, vagy egyébre, ami hirtelen nem jutott eszembe! Tud valaki bármilyen momentumot mutatni ezek körébenj, ami a megoldásra törekszik és nem az ellentéteket szítja?
cicmen 2020.06.15. 12:57:11
Pontosan, egy nemkívánatos mennyiség már veszélyes lehet!
Néha faék egyszzerűségű közmondások nyernek értelmet, pl. "egy orosz arany ember, sok orosz.......menekülj" ! Kb. így van, öt tíz vidám vigyorgó és reppelő néger gyerek kimondottan jópofa tud lenn, de ennek alapján még nem sétál be a gettóba az, akinek egy csöpp esze is van!
Gery87 2020.06.15. 20:02:07
A rasszizmus lehet teljesen alaptalan, tapasztalatok nélküli puszta rosszindulat is...
Meg következhet tapasztalatokból is...persze, erre is lehet mondani hogy "egy egész csoportot ne bélyegezzünk meg..."
csak hát ezt mondják azoknak akik ellentétes tapasztalatot meg nem szereztek...
"Pontosan, egy nemkívánatos mennyiség már veszélyes lehet!"
Itt most eltérő kultúrák, identitások feszülnek egymásnak...a szociális feszültség meg ebből követezik......a rassz csak egy keret amin belül ezek léteznek.....és persze ebből egyesek ki tudnak lépni, csak hát kevesen...
Lásd ázsiaiak az USA-ban.
Kevesen vannak és az ő kultúrájuk kompatibilisebb a többségével..
Pl mik az ázsiai sztereotípiák??? Hogy tanulnak, rengeteget dolgoznak, pedánsak, szigorú neveltetés, erkölcs, hagyományok, rend, fegyelem.......stb....és mi a fekete? na ugye....