Mindig jó hír, amikor az ellenség pánikolva tombol.
HaFr, megbízott blogger a nemzet totális lepolgárosítására és liberálissá züllesztésére őszinte cikket írt: maga is belátja, hogy tervei esélytelenek.
A szerző következtetései helyesek. Egyrészt a hatalom egyre gyengébb és bizonytalanabb. A brüsszeli csúcsoligarchia képtelen akaratát rákényszeríteni saját féleprifériájára, a kényszerpolgárosodás elmaradt, hiába igáznak le minket immár 30 éve.
A kétsebességes Európa pedig csak varázsszó: a központi elnyomó hatalom tehetetlenségét jelzi. Valódi jelentése: nem képesek immár annyi forrást elvenni a magállamok a félperifériától, azaz az eredeti EU-ötlet elbukott.
A kimenet két dolog lehet: ahogy a szerző írja, kizárják a félperifériát, de ennek sok értelme nem lenne, mert ezzel még jobban csökkenne a nyugati lopási potenciálja, tehát a valószínűbb, hogy - s ezt is írja a szerző - a magállami elitek utolsó próbálkozást tesznek a kelet-európai komprádor-liberális helyi elit visszasegítésére a hatalomba.
Trump esetleges veresége valóban segítené ezt. Ezért is kell mindent megtennünk győzelméért, akkor is, ha sok dologban nem értünk egyet vele. De természetesen Trump veresége se adna akkora erőt adni a brüsszeli oligarchiának, hogy képes legyen a helyzeten radikálisan változtatni. Ez esetben egyszerűen a harc keményebb és hosszabb lesz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mr. Hyde 2020.08.02. 09:43:32
vergyula 2020.08.02. 09:43:40
Mr. Hyde 2020.08.02. 10:22:09
A liberalizmus polgárosodás fogalma a rendszer jelenlegi fázisában ekvivalens a nácik árjásítási koncepciójával.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.02. 10:25:59
Polgár = művelt ember, aki más munkájából él meg, magas szinten.
vergyula 2020.08.02. 11:18:15
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.02. 13:35:46
Így igaz.
Gery87 2020.08.02. 23:16:26
Ez hülyeség.
Pláne hogy egy alkalmazott vagy egyéni vállalkozó is lehet polgári mentalitású...
A munka tisztelete, józan, takarékos, mértéktartó életvitel, erkölcsösség, tolerancia, empátia, jótékonykodás. Az egyéni szabadságba és az egyéni kezdeményezőkészségbe, cselekvésbe vetett hit....közösségi autonómia, önkormányzatiságra törekvés.
Ez pl egy prolinál aki a biztonságot keresi, a munkában ügyeskedő, intoleráns, gyanakvó, szélsőségesen individualista, gyáva, apolitikus, harácsoló, anyagias, felszínes, giccses, műveletlen és erre büszke, cinikus.....na az ugye nem ilyen, sőt ellentéte. Legyen panellakó vagy egy felkapaszkodott újgazdag celeb milliomos vagy NER lovag...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 07:20:53
Ez olyan, mintha azt mondanád, egy otthon ülő ember is lehet horgász mentalitású.
Toadwart66 2020.08.03. 08:27:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 08:34:03
Sokszor a pofánverés ksiebb rossz, mint a békés lenézés.
Én se szeretem Bayer stílusát.
Antipolgár vagyok, polgárnak lenni erkölcstelenség.
Ami az Indexet illeti, még a régi narkós-szivárványos-libbant banda uralja a címlapot. Máig ki vagyok tiltva.
Toadwart66 2020.08.03. 08:51:04
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 09:06:08
Nem, aki nem köp a földre az nem polgár, hanem udvarias ember.
A polgársághoz 3 dolog kell:
- udvarias viselkedés,
- jó szintű alapműveltség.
- vagyon, mely elegendő a munkamentes élethez.
Ha bármelyik hiányzik, az már nem polgár.
Toadwart66 2020.08.03. 09:16:26
Toadwart66 2020.08.03. 09:22:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 09:59:49
Én nem vagyok fideszes, miért kellene használnom a fideszes terminológiát.
Eleve, a polgár - eredeti jelentésében - erkölcstelenség, hiszen parazitaságot tartalmaz magában.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 10:01:23
Vagyon alatt nyilván olyan vagyon értendő, mely elegendő a megélhetéshez.
Az, hogy van egy lakásod, nyaralód, stb. messze nem elég ahhoz, hogy ebből megélj.
Toadwart66 2020.08.03. 11:15:23
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 11:43:19
Ha munkából élsz, akkor proli vagy.
Hiába vannak termelőeszközeid, ha nem biztosítják munkamentes megélhetésedet.
Toadwart66 2020.08.03. 12:13:15
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 12:15:28
Jú úton haladsz, ez az első lépés.
A végén felismered majd a polgári társadalom, a liberalizmus gonoszságát.
Gery87 2020.08.03. 14:40:14
Nem marhára nem olyan. A példád semmitérő.
Gery87 2020.08.03. 14:44:22
Ezt te nem tudom honnan veszed de marhaság.
A "munkamentes élet" mióta polgári jellemző? Mikor az egész polgári mentalitás a munkához és a társadalomhoz való viszonyulás mikéntjén áll?
A "vagyonomból élek" az nemesi, méghozzá birtokos nemesi, arisztokrata jellemző.
Gery87 2020.08.03. 14:46:13
Most újabban kommunista lettél vagy mi ez a sok baromság?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 17:43:05
A polgári lét alapeleme az egzisztenciás függetlenség.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.03. 17:44:35
Nem vagyok kommunista.
Gery87 2020.08.03. 22:18:09
Igen és ez miben jelent munka nélküli életet? Azt jelenti amit tudsz, amire képes vagy az keresett a piacon és jól megélsz belőle, anyagi tartalékod van, kapcsolati hálód. alkupozíciód a bérezés terén jó, vállalkozásod prosperál, keresett és piacképes, nem vagy egyik napról a másikra lecserélhető és eldobható.
ill életminőséged, pozíciód, állásod nem függ helyezkedéstől, alkuktól, személy és párt független., előmeneteled szakmai alapú és nem káder vagy......
De nem jelenti hogy munka nélkül élsz és megélsz...
Gery87 2020.08.03. 22:19:00
Akkor mi ez a "aki nem proli az kizsákmányoló tőkés burzsuj szemét kulák" hülyeség?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.04. 08:08:53
Más munkájából élsz, azt jelenti.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.04. 08:09:49
Aki felismeri, hogy a polgári társadalom gazdasági választóvonala a munkához való viszony, az komcsi?
vergyula 2020.08.04. 09:25:13
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.04. 09:34:39
Nyilván a cégvezetés is munka, dehát biztosan nem ér ezerszer annyit, mint ugyanannál a cégnél alkalmazottnak lenni.
vergyula 2020.08.04. 12:18:31
Gery87 2020.08.04. 17:17:23
Ne azt jelenti, hoztam is példát.
Gery87 2020.08.04. 17:22:45
Nem ér annyit, de nem is mondta senki, mivel nincs így mindenhol, hogy ezerszer annyit is keresne.
Egy fodrász vállalkozó, 3 alkalmazottal, meg egy Mészáros Lölő között azért van különbség ugye....
Meg a dolgot sosem fordítjátok meg! Nem kötelező alkalmazottnak lenni! lehetsz a magad ura vagy munkaadó....
ja hogy nem megy/nem akarod....hát akkor..."más többet keres veled/rajtad mint te rajta/vele"....ennyi.
Gery87 2020.08.04. 17:24:29
Ettől még rengeteg igazságtalan elem lehet ebben a rendszerben (munkaadó/munkáltató) de a "más munkájából élni" egy olyan lerágott, gyermeki leegyszerűsítése a dolognak hogy az már fáj.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.04. 17:37:40
S ki fog dolgpzni, értéket teremteni, ha mindenki "vállalkozik"?
vergyula 2020.08.05. 08:16:16
@Gery87: Persze, ennek szabályozása (lenne) az MTK ill. jobb helyeken a szakszervezet feladata.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.05. 12:28:26
Nyilván vannak átmeneti esetek.
A vállalkozás szükséges, de nem épülhet rá a társadalom.
Gery87 2020.08.05. 22:08:33
Ki mondta hogy mindenkinek vállalkozni kell és csak az polgár aki vállalkozik?
Ezt csak te mondod.
Gery87 2020.08.05. 22:12:45
A szakszervezet, munkás érdekvédelem hiánya, az osztályok létezésének tabusítása az ami valóban baj most a rendszerben, ezért szar és "kizsákmányoló"....nem önmagában!
És nem az a megoldás hogy komcsi módjára "más munkájából él meg" féle hülyeségeket mantrázunk....(mindenki a másik munkájából él) ez sehová nem vezet.....ki lett próbálva mikor az ilyen irigy szélsőséges fasság hatalomra jut, nem kell újrapróbálni.
Gery87 2020.08.05. 22:14:20
A társadalom az innovációra épül, tehát nem lehet meg vállalkozások nélkül sem.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.06. 05:55:05
Vagyon nélkül nincs polgárság.
S a vagyon eredete - az esetek 99,9 %-ában - a vállalkozés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.06. 05:55:36
Így igaz. Kell a változás.