Magyarországon népszerű sértés a "posztkommunista" jelző.
Pedig valójában Magyarországon mindenki posztkommunista, még azok is, akik nem éltek a kommunizmusban, mert ők is posztkommunista szülők gyerekei. Szóval a "posztkommunista" minősítés értelmetlen, gyakorlatilag csak pár tízezer bevándorlóra nem igaz.
Másrészt, én a "posztkommunista" jelzőt pozitívnak tartom. Hiszen azt jelzi, az illető személyre kis mértékben hatott az a liberális őrület, ami a vasfüggönytől nyugatra tombol a II. vh. óta. Ez az oka annak, hogy egy mai átlagos kelet-európai emberben sokkal több a józan ész és a természetes erkölcsi érzék, mint egy átlagos nyugat-európaiban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
midnight coder 2020.09.06. 09:45:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.06. 09:47:49
Egészen másképp látom.
A "balliberalizmus" egyszerűen a liberalizmus kombinálva progresszívizmussal, ahogy meg a "jobbliberalizmus" egsyzerűen lberalizmus és konzervatívizmus. MIndkettő igazi liberalizmus.
midnight coder 2020.09.06. 11:11:56
Európában konzervatívot nem találsz, csak kevésbé progresszív balliberálist. Ez utóbbit hívják konzervatívnak. Igazi konzervatív legközelebb az USA-ban van, ők a republikánusok. Na, ők amúgy valóban liberálisok is. Messze földön az egyetlenek.
chrisred 2020.09.07. 09:11:14
Igen, a kelet-európai ember jámbor és béketűrő alattvaló, elvisel bármit azoktól, akik egy kicsit közelebb állnak hatalomhoz, mint ő.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.07. 09:19:34
A nyugati ember sokkal tübbet visel el, sőt ő még gondolkodásban is azonosul az elittel.
Mr. Hyde 2020.09.07. 09:21:34
:-)
chrisred 2020.09.07. 09:27:39
"Ami a legborzasztóbb az a totalitárius düh, minden ellenvélemény és független szemlélet megsemmisítésének vágya."
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.07. 09:46:20
Igen, van ebben valami.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.07. 09:47:13
Ezért nem a nyugati kisember a felelős. Őt megvették, elkábították a jóléttel.
chrisred 2020.09.07. 10:14:49
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.07. 10:19:25
A nyugati magállamok átlagpolgára jóléthez jutott a XIX. sz. végétől, d emég inkább a II. vh. után. Az eiit elhietettte vele, ez a "kemény munka" eredménye, s csak akkor lehet hatékony, ha a társadalom magáévá teszi a liberális eszmét.
chrisred 2020.09.07. 10:31:18
midnight coder 2020.09.07. 10:32:15
Ha valakit itt átbasztak, az a béketábor lakója volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.07. 10:46:45
A keleti ember alapból nem hisz az elitnek, mert vagyunk "mi" és vannak "ők":
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.07. 10:47:23
A keleti ember alapból nem hisz az elitnek, mert vagyunk "mi" és vannak "ők":
chrisred 2020.09.07. 11:05:55
Mr. Hyde 2020.09.07. 11:35:22
Vagy inkább a több millió török bevándorló vendégmunkás gyártotta le, akik egyúttal a szociális infrastruktúrát is építették a liberális árjáknak :-)
A Mercedes gyártó Daimler ipari vállalatot 1890-ben alapították, a Zaporozsecet gyártó ukrán vállalatot meg 1923-ban. A két gyártmány között technikai fejlettségben ugyanakkor nem 30 év volt, hanem legfeljebb csak 15. Innen is érdemes nézni a dolgokat.
A nyugati "jólét" alapvetően a közvetlen és közvetett gyarmatok kifosztásán alapult. Így mivel nominálisan nagyságrendekkel nagyobb érték koncentrálódott a centrumban, az egyenlőtlen kapitalista elosztás is bőségnek tűnhetett a saját bázison fejlődő "autark" Kelet-Európához képest, ami nem zsákmányolt ki senkit, hanem még segélyezte is a harmadik világ beli országokat.
Mindenesetre azért azt is látni kell, hogy a nyugati kapitalizmust a rettenetes bolsevizmus civilizálta meg valamelyest a ll. VH utáni időszakban.. Ugyanis a nyugat onnan vette át sok minden más mellett a 8 órás munkatörvényt, a gyermekmunka megszüntetését, a gyermekvállalási támogatások rendszerét, az egészségügyi biztosítást, de még az általános választó jogot is.
@chrisred:
A nyugati társadalmak idealizálása sima rendszerideológia. Ugyan az, mint amikor előadják, hogy a lengyelek/szlovákok/baltiak/románok stb mennyivel előrébb vannak mondjuk gazdaságilag. A lengyelek/szlovákok/baltiak/románok atlantista liberális megmondóemberei ugyanezzel a módszerrel hivatkoznak a "magyarokra" amikor a saját népüket kell intenzívebb behódolásra ösztökélni.
A nyugati társadalmak bezzegezése abnormális. Az ottani emberek ugyanúgy agymosottak és primitívebbek, alapvető civilizációs szinteken (pl személyes higéné, talpraesettség) kifejezetten elmaradottabbak. Rezignáltak, kiégettek. A lázadásaik emiatt elementárisabb erővel csapnak fel a kapitalista rendszer ellen mindenféle különböző formában.
chrisred 2020.09.07. 11:50:53
"A lázadásaik emiatt elementárisabb erővel csapnak fel a kapitalista rendszer ellen mindenféle különböző formában."
Szerintem meg pont nem a kapitalista rendszer ellen, hanem a saját érdekeikért.
midnight coder 2020.09.07. 12:29:56
Akik aztán törököt fogtak velük, mert amikor lejárt a szerződés és már amúgy sem volt szükség rájuk, a törökök ba..tak visszamenni, helyette hozták a pereputtyot is.
"A nyugati "jólét" alapvetően a közvetlen és közvetett gyarmatok kifosztásán alapult."
Ez 45 után már nem annyira igaz, mert hogy onnantól kezdve a gyarmatok önállóak lettek. És az igazi problémáik is ekkor kezdődtek meg. És ekkor indult meg a világ népességének a duplázódása is.
"A két gyártmány között technikai fejlettségben ugyanakkor nem 30 év volt, hanem legfeljebb csak 15."
Na ja, csak a Záporjóskáék nem ott kezdték hogy feltalálták a differenciálművet, hanem onnan, hogy lenyúltak egy korabeli, már létező autót.
" az egyenlőtlen kapitalista elosztás is bőségnek tűnhetett a saját bázison fejlődő "autark" Kelet-Európához képest, ami nem zsákmányolt ki senki"
Dehogynem. Azt hiszed, hogy az átlag szoci országban mindenki úgy élt mit mi, vagy a többi kirakatország ? Nos, nagyon nem. Elég volt csak Birca hazájáig elmenni, a bolgárok nem álltak nagyon messze attól hogy legeljenek. Én legalábbis olyan üres kajaboltokat mint amik ott voltak sehol nem láttam, ahhoz képest ami nálunk volt az maga volt a Nyugat.
Mr. Hyde 2020.09.07. 13:11:56
A nép érdeke mindig kapitalista rendszerrel ellentétes, ezért van az ÖSSZES felkelésnek/forradalomnak univerzálisan emancipációs törekvése.
Az államszocialista híradó lényegèben termelési híradó volt.
Most jelenleg tőzsdei és pénzügyi hírek helyettessítik ezt.
Ez lényegében, osztályszemléletében eltérő.
@midnight coder:
Csomó mindent nem talát fel a szovjet ipar, de csomó mindent meg igen, amit más nem. Így helyes fogalmazni.
Nem rég volt egy poszt itt a blogon Bulgárivál kapcsolatban, ahol megírtam a reális összehasonlítási alapot: Portugáliával. Most nem idézem, csak a konklúziót:
A piaci verseny, és a földrajzi fekvésből adódó kereskedelem hiánya miatt a bolgár gazdaság valóban kevesebb fetisizálható árucikket termelt, mint a portugál. Ugyanakkor Bulgária jóval gyorsabban és eredményesebben javított a humán mutatókon, mint pl az írástudás, az iskolázottság, az egèszségügyi rendszer, általános szociális viszonyok.
Összességében elmondható, hogy a periferiális szocialista kísérletek sosem voltak és sosem lesznek képesek a centrumkapitalista fogyasztói fényűzést produkálni. Ellenben magasabb szintű általános civilizációs szintet biztosítanak szinte minden összehasonlításban.
Mr. Hyde 2020.09.07. 13:17:15
A gyarmatok felszabadulása az 1970-es évekre tetőzik be.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a centrumkapitalizmus jóléti államának külső finanszírozása megszűnik.
Innen indul a jóléti államot leépítő neoliberális fordulat.
chrisred 2020.09.07. 13:50:08
A két tagmondat között nincs logikai kapcsolat. A kapitalista rendszer remekül viseli az emancipációs áttöréseket, sőt, minél nyíltabb a piaci verseny, annál szilárdabb a kapitalizmus társadalmi beágyazottsága. A kapitalizmust a monopóliumok veszélyeztetik a leginkább.
Mr. Hyde 2020.09.07. 16:09:35
A szabad piac soha sem létezetett, a tőke mindig a monopóliumra törekedett és törekszik, ez a mechanizmus lényege.
A kapitalizmus azért hozza létre az n+1 identitáspolitikai mikroszabadságok kategóriáit, hogy megpróbálja kitölteni a szabadság általános hiánya miatt tátongó űrt.
Minél több mikroszabadságot teremt a rendszed, a kiüresedettség és az elidegenedettség annál nagyobb.
Ezért írtam, hogy egy általános emancipáció (ami nem jogi vagy politikai vagy kulturális, hanem gazdasági) az, ami minden felkelés felhajtóereje.
chrisred 2020.09.08. 09:33:26
A versengés lényege, hogy minden résztvevő fél győzelemre törekszik.
"A kapitalizmus azért hozza létre az n+1 identitáspolitikai mikroszabadságok kategóriáit, hogy megpróbálja kitölteni a szabadság általános hiánya miatt tátongó űrt."
A kapitalizmus semmit nem hoz létre, az egy elv, trend, az emancipációs törekvéseket az egyes egyének hozzák létre és próbálják érvényre juttatni, hogy az adott trenden belül a számukra legkedvezőbb közegben tudjanak érvényesülni.