magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A munkaköri leírás

A nagy cégek egyik rituáléja a munkaköri leírás. A valósághoz ritkán kapcsolódik.

Eleve ezek a leírások semmit se jelentenek a legtöbb esetben. Amikor először kaptam munkahelyi leírást, 5 oldal volt, gyakorlatilag a világmindenség összes elképzelhető feladata benne volt, az első oldalon pedig pár május elsejei típusú jelszó is díszelgett.

Oda is mentem közvetlen főnökömhöz megkérdezni, rámutatva az első pontra, ami kb. úgy szólt, hogy "distinctively and dynamically maximize diverse client-centered best practices", hogy ez mi a fenét takar, ő azt mondta, ez csak formalitás, ne olvassam, csak írjam alá. Magyarul: az se érti, aki írta. Így nem is olvastam el alaposan, csak aláírtam. Mondanom sem kell, soha senki többet nem hivatkozott a munkaköri leírásra.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3816203142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2020.09.28. 07:13:58

Ja. A nagy cégeknél van munkaköri leírás, és van meghatározott feladatkör. Aztán minél kisebb a cég, annál kisebb eséllyel van munkaköri leírás, és annál több dogot fogsz csinálni amihez közöd sincs. A csúcs az egyszemélyes cég, ahol a takarítástól a marketingig, az ügyfelezéstől a számlázásig minden a te dolgod, és csak pár feladatot tudsz kidelegálni más cégekre, mint Pl. a könyvelés.

Mr. Hyde 2020.09.28. 09:50:52

A rendszerekre a legnagyobb veszélyt mindig az jelenti, ha pontosan és körülményesen betartod a szabályait.

Én rendszeresen a szerződés és a munkaköri leírás szövegével indokoltam mindent, amit csináltam - amikor fegyelmi eljárás elé citáltak a munkahelyi tevékenységem miatt. Rendkívüli módon gyűlölt engem a vezetőség emiatt.

A probléma ugyanis abban áll, hogy a kizsákmányolhatóságot igyekeznek biztosítani azzal, hogy jogi formulákkal és szabályozásokkal bástyázzák körül a tevékenységet annak meghatározása során.
Én viszont mire betöltöttem ezeket a munkaköröket már több szakmával és felsőbb végzettséggel rendelkeztem, mint a feletteseim. Hasonló szintű végzettsége csak a vállalat ellátási láncának működéséért felelő főmenedzsernek volt. Neki viszont foglalma sem volt a tényleges technológiai folyamatokról.

Utáltak.

chrisred 2020.09.28. 09:59:53

A munkaköri leírás a munkaviszony kötelező eleme.

lobaszopiatej 2020.09.28. 18:01:06

A munkaökör leírása a munkaiszony kötelező eleme.

sync 2020.09.29. 19:19:03

Nekem csak titoktartásit kellett aláírni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása