magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Csak Fájzert!

A koronavírus járványban is kiváló lehetőséget láttak a liberális nagyurak egy kis oroszellenes kampányra.

Ki lett adva az ukáz, s azóta minden igaz demokrata ismételgeti "én csak Fájzerrel oltatom be magamat".

Ez a narratíva azonban már január közepén kezdett szétesni, mára pedig kezd egyenesen nevetségessé válni: az összes oltás közül a legtöbb negatív tapasztalat éppen az egyik nyugati szerrel kapcsolatban merült fel, míg az orosz esetében a visszajelzések kifejezetten jók. Ezek a hírek dührohamot váltottak ki sok magyar ballib megmondóemberből. Az okosabbak persze igyeznek most már kihátrálni a zsákutcából, melybe büszkén meneteltek be, de a legbutábbak még kitartanak mint a dzsungelben 1946-ban is harcoló japán katona.

145 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8016422120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.02.18. 07:41:27

1946-ban? 1978-ban ! :) Kulcsár István írja le a sztorit a Legországban, ott megvannak a részletek, és pontosan úgy zajlott a jelenet, ahogy egy későbbi olasz paródiában (ott olasz katonát fognak a sivatagban 1980-ban és az az első kérdése, hogy hogy van a Duce). Az említett japán katona haza is került, még a rokonsága is meglett, és 1981 körül el is ment látogatóba az USA-ba és fél Amerika azon nevetett, hogy ugyanolyan pocakos japán turista lett belőle, mint bárki másikból.

chrisred 2021.02.18. 08:07:48

Mik azok az állítólagos kifejezetten jó visszajelzések az orosz vakcinával kapcsolatban? Az Astrazenecával kapcsolatban azért lehetnek negatív tapasztalatok, mert egyáltalán léteznek tapasztalatok. Az orosz vakcina jelenleg ugrás a sötétbe, hitbéli kérdés, hogy valaki rajong érte vagy irtózik tőle. Okos ember meg nem ugrik bele a sötétbe, megvárja, amíg világosabb lesz.

cicmen 2021.02.18. 08:20:39

Ideológia???? Szerintem ez a kérdés egy álcázott dupla fenekű bőröndhöz hasonlít!
Sokan megnyugszanak, hogy "átlátták" és az ideológia áll a háttérben, pedig alapból még az is blöff, hiszen "nyugaték" nagyon is remekül tudnak együttműködni ideológiailag vállalhatatlannak tűnő rendszerekkel, csak legyen elég ásványi kincse, vegyen elég fegyvert, engedje be a multicégeket, meg ami éppen jó! Tehát ez a válasz, ez mindennek az eredője, az elmaradó bevétel!
És innen kell nézni ezek után az EU és a mi nagyon demokratikus és nagyon liberális disznóinkat, akikről újfent kiderült, hogy csak ócska lefizetett lobbisták!
Ismét kijött, hogy leszarják az emberéletet, hiába nincs, hiába szarabb esetleg a nyugathoz bekötött gyártók vakcinája, akkor se az orosz és a kínai nyerészkedjen ezen a remek üzleten!
MERT HÁT UGYE ERRŐL VAN SZÓ, A JÁRVÁNNYAL KAPCSOLATOS TERHEK KIADÁSOK AZ ÁLLAMOK NYAKÁN VANNAK, ILLETVE KÖZVETETTEN MEGINT AZ EGYSZERI ADÓFIZETŐ NYAKÁN, A VAKCINA PROFITJA, MEG MEGY VALAHOVA, GONDOLOM UGYANODA MINT AHOVA A VÁLSÁGOK VESZTESEINEK AZ "ELVESZETT" PÉNZE IS, AZOKBA A ZSEBEKBE, AMIK MEGNEVEZÉSE ESETÉN BEINDUL AZ ÖSSZEESKÜVÉS ELMÉLETEZÉS!

vergyula 2021.02.18. 08:20:53

A tömör véleményem az, hogy mire én oltás közelébe kerülök, addigra valószínűleg mindegyikről lesznek visszajelzések.
Tömeges visszajelzés nélkül azt az oltást kell a legjobbnak tekinteni, amit minél többen engedélyeznek, és a várható hatékonysága a legnagyobb.
Ideális esetben az ember két különböző vakcinából kapja a két fázist. Így 2 chip is belekerül, és jó eséllyel zavarják egymást.

cicmen 2021.02.18. 08:32:58

@chrisred: A gyógyszerek engedélyezése eddig tizenévekig tartott, tehát itt minden sötétbe ugrás, ha ezeket a kritériumokat nézzük, a nyugati vakcinák "tapasztalatai" pedig nyilvánvalóan ugyanúgy szűrve jutnak el a kis agyadig, ahogy minden más hír is, amitől te elkezdesz valamit hinni, másban meg kételkedni!
Látszik is a megszólalásodon. Saját tapasztalatod gondolom nulla, de a sugallt "mese" felmondása kiváló és pont abban a formában, amit ez az ügy kíván, kevés ténnyel, kicsike kétkedéssel indítva, de a végén csak megfogalmazva valami fellebbezhetetlen! Grat libsikém!

cicmen 2021.02.18. 08:38:34

@vergyula: A tömör véleményem az, hogy mire én oltás közelébe kerülök, addigra valószínűleg mindegyikről lesznek visszajelzések..................................

Aha és akkor majd eléd tesznek nyolcat a rendelőben, hogy válasszon Gyula úr, melyiket parancsolja! :DDDDDDDDDD Vagy ezt már végig sem gondoltad, csak írtál ide valamit!
Sőt, esetleg arra készüsz, hogy tényleg lehet választani, de pont az nem lesz amit TE akartál volna és elkezdesz O'G-zni! :DDDDDD
Eltaláltam, vagy eltaláltam?

vergyula 2021.02.18. 09:19:35

@cicmen: Ó jaj, most lebuktam.
Lószart, mama!
Először is nem akarom mindenáron beoltatni magam, de arra haladunk, hogy az oltatlanság esetleg korlátozni fog bizonyos jogokat, ezért valószínűleg muszáj lesz.
Ha lehet választani, választok. Ha nem lehet, akkor a doki bök, amit tud, és az remélhetőleg egy kipróbált, megbízható vakcina lesz.
O1G-zésre találnék jobb indokot is.

2021.02.18. 09:24:21

Nem mondta senki, hogy az orosz rossz lenne. Csak történelmi tapasztalata van a népnek az oroszok viszonyulása az emberéletekhez.

2021.02.18. 09:33:14

@MAXVAL birсaman közíró: Nem a liberális médiának, hanem a népnek van tapasztalata az oroszoknak az emberélethez való viszonyulásába.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 09:38:20

@Honóriusz:

De a liberális médiák harsogtak az orosz és a kínai oltás veszélyéről.

2021.02.18. 09:42:18

@MAXVAL birсaman közíró: Te úgy gondolod, hogy bevizsgálás nélkül akármit beadatsz magadnak? Te bízol a magyar egészségügyi hatóságokban, amikor egy független intézményt is nyomás alá lehet helyezni. Pont ezért nem bízik a magyar sem a diktatúrák intézményeiben és bízik a liberális rendszerekében.

vergyula 2021.02.18. 09:42:44

@MAXVAL birсaman közíró: Keresgéltem kicsit a 444-en (remélem az elég liberális), ez a legdurvább, amit találtam: "Hazudtak az oroszok, még nem kérelmezték a Szputnyik V bejegyzését az Európai Gyógyszerügynökségtől"
(talán majd a Novicsok V-tel együtt)
Illetve írtak még olyat is, hogy Mo., mint EU tagállam, politikai gesztust gyakorolt az orosz vakcina befogadásával, mely lendíthet egyéb ügyeken, pl. orosz gázvezeték.

cicmen 2021.02.18. 09:51:09

@Honóriusz: Nem a liberális médiának, hanem a népnek van tapasztalata az oroszoknak az emberélethez való viszonyulásába..........................

Milyen tapasztalata van a "népnek" ? Akiknek volnt, az már mind halott, te meg az újságokból tudod! Külön bájos egyébként, ahogy a libsi sajtó hozzááll az orosz kérdéshez, mert a régi szovjet rendszert, amiben a ballibernyákok ősei főszerepet játszottak, azt most sem szidja, csak ezt a Putyinitt! :D Tapasztalat a lófaszt!

chrisred 2021.02.18. 09:51:19

@MAXVAL birсaman közíró: A média a híreket harsogja. Ha az a hír, hogy az oroszok nem hozták nyilvánosságra a tömeges tesztelés eredményeit, akkor azt harsogja.

2021.02.18. 09:57:07

@cicmen: A tapsztalat is átöröklődik a nemzedékek között. Majd 100 év múlva lehet, hogy eltűnik.

erol 2021.02.18. 10:08:49

@MAXVAL birсaman közíró:
"Ne Soros "függetlenjei" döntsenek szerintem."
Oké, szerinted ki döntsön?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 10:24:01

@Honóriusz:

Nekem más atapasztalatom.

Pl. liberóul egy liberális média neve jellemzően "független média".

erol 2021.02.18. 10:31:25

@MAXVAL birсaman közíró: Vigyázz az orvosok között is sok a liberális.

2021.02.18. 10:35:12

@MAXVAL birсaman közíró: Nagyjából azt jelenti a független média, hogy a szerkesztők nem kapnak telefonokat, hogy mit mondjanak. A kormánymédia, ha már cimkézni akarunk, akkor mondjuk sztálini médiának, mivel ő találta ki. Szóval az ebben dolgozók örökké rettegnek, hogy nem a kormány aktuális propagandája szerint dolgoznak, és ezért esetleg elvesztik, egyelőre nem az életüket, csak a busásan jövedelmező állásukat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 10:40:18

@Honóriusz:

Mindenki kap telefont, kivéve ha a szerkesztő egyben tulajdonos is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 10:43:14

@Honóriusz:

Minden újságíró kénytelen alkalmazkodni médiája tulajdonosához. Ha nem, kereshet munkát máshol.

Remélem, ezt elismered.

erol 2021.02.18. 10:57:12

@MAXVAL birсaman közíró: Szerintem se, de neked van problémád mindennel és mindenkivel aki liberális.

cicmen 2021.02.18. 10:59:45

@Honóriusz: A tapsztalat is átöröklődik a nemzedékek között. Majd 100 év múlva lehet, hogy eltűnik....................................

Érdekes, Gyurcsány esetében lenne jelenidejű tapasztalat is, mégsem működik, de az oroszokkal igen! :D
Soros is akkora barátunk, hogy az OTP-t is be akarta dönteni, de egyesek mégis filantrópnak tartják!
Ez a sajtó műve, ahogy a birca is mondja.

2021.02.18. 11:01:48

@cicmen: Mikor elfogynak az érvek, akkor Gyucsány meg Soros.

erol 2021.02.18. 11:10:40

@cicmen: @MAXVAL birсaman közíró:
A nyugati világban régóta kétféle ember van: a "ballib", liberális, komcsi, progresszív, demokrata stb. sokféleképpen lehet nevezni és a jobboldali, konzervatív, populista stb. ennek is sok neve lehet. Kb fele-fele arányban, hol az egyik, hol a másik kerül hatalomra, nem sok esélyét látom, hogy az egyik véglegesen felülkerekedjen, valószínűleg mélyebben vannak a gyökerei. Persze ettől még (vagy pont ezért) szórakoztató a cicaharc.

erol 2021.02.18. 11:13:54

@MAXVAL birсaman közíró: Ennek mi értelme? Liberális emberek nélkül, nem lenne liberalizmus. Ez olyan mintha azt mondanád: semmi bajom a gyilkosokkal, csak a gyilkolást utálom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 11:20:10

@erol:

Nyugaton az emberek 90 %-a valamelyik a 2 közül:
- progresszív liberó,
- konzervatív liberó.

10 kérdésből 9-ben egyetértenek. A tizedik meg huszadrabngú jelentőségű.

Pl. az egyik szerint házasodhassanak az egyneműek, lehessenek gyerekeik, s kehessen korlátlaniul abortuszt végezni, valamint legyen kötelező négereket alkalmazni, meg legyen 80 % női kvóta, míg a másik szerint házasodhassanak az egyneműek, de csak saját gyerekeik legessenej, s kehessen korlátlaniul abortuszt végezni de csak indokolt eseteben, valamint kapjanka adókedvezményt a négereket alkalmazók, meg legyen 50 % női kvóta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 11:20:53

@erol:

Így igaz. A gyilkosból lehet rendes ember. A gyilkosság meg gyilkosság marad,

Khonsu 2021.02.18. 11:24:34

Részemről nagyon egyszerűen oldom meg ezt a kérdést. Olyat adatok be, amit az EU engedélyezett.

cicmen 2021.02.18. 11:46:18

@Honóriusz: Mikor elfogynak az érvek, akkor Gyucsány meg Soros..............................

Jaj és nem a libsietikett szerint játszom, a másik meg az, hogy ti nyaljátok mindkettő seggét , mindkettő sok kárt okozott a múltban és megemlítésük fő létjogosultságát az adja, hogy jelenidejű szereplői most is a mindennapoknak! Vagy csak megkérsz, hogy nem említsem, mert számodra ez kínos? El is hiszem, hogy szégyelled őket, hogy ég a pofád amiatt, hogy ilyen emberek mellett állsz! :D

erol 2021.02.18. 11:50:42

@cicmen: Tévedés, a "libsik" le se szarják Gyurcsányt vagy Sorost, ha meghalnának sokan még örülnének is.

2021.02.18. 12:04:10

@MAXVAL birсaman közíró: Érdekes téma, hogyan lesz valaki (avagy születik eleve?) saját hazája ellenségének. Lenyűgöző, hogy minden korban megvan ez a komprádor, külföldimádó réteg. Gyanítom, hogy a nemzet történelmétől függ ezek aránya, a hányatott sorsú országokban több lehet. Volt már erről cikk? Ha nem, érdemes lenne foglalkozni a témával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 12:07:20

@zavaleta:

Mo-on ez régi hagyomány, a XVI. században indult. Lásd, legyünk függetlenek, akár megegyezve a törökökkel, vagy fogadjuk el az idegen uralmat a török elleni harc érdekében,

Khonsu 2021.02.18. 12:12:00

@zavaleta:

Általában úgy, hogy hatalomra jutnak olyan vezetők, akik azt, aki nem ért velük mindenben egyet, kikiáltják a haza ellenségének. Aztán szerencsére mindig akadnak olyanok, akik erre meghunyászkodás helyett a középső ujjuk felmutatásával válaszolnak.

Figy L M 1 ideYEeeah 2021.02.18. 12:30:01

@Honóriusz: Pont hogy a liberális rendszer intézményei az utolsó amiben bízok.

Figy L M 1 ideYEeeah 2021.02.18. 12:34:06

@erol: Annyira le se szarják, hogy jövőre sietnek minél hamarabb a Gyurcsány által összetákolt összefosásra lerakni az x-et.

Figy L M 1 ideYEeeah 2021.02.18. 12:36:35

@Honóriusz: Ha véletlen eljönne a liberális demokrácia és hat párt hat felé akarja majd húzni a szekeret, az tényleg de jó lesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 12:43:07

@Honóriusz:

A liberális demokrácia nevű rend a valóságban a nagytőkések oligarchiája. Elvetendő rend, de jelenleg sajnos még kénytelenek vagyunk benne szenvedni.

erol 2021.02.18. 12:45:37

@Figy L M 1 ideYEeeah: Ennek semmi köze Gyurcsányhoz, egyszerűen utálják a fideszt mint a sz@rt.

vergyula 2021.02.18. 12:46:27

@Figy L M 1 ideYEeeah: Jogos kritika.
De arra sem árt gondolni, hogy ha hat darab hatfelé húzó párt képes összeállni Viktorék ellen, akkor esetleg Viktorékkal van a baj.
(Vagy csak annyira vágyik a hatalomra az a hat párt, hogy a lelkét is eladná érte, nyilván.)

erol 2021.02.18. 12:47:06

@MAXVAL birсaman közíró: Ráadásul a te életedben ez már nem nagyon fog változni. Szar ügy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 12:53:54

@vergyula:

Valójában a 6 párt között alig van elvi eltérés.

A DK egy klasszikus jobboldali liberális párt.

Az MSZP mindigis eszmementes párt volt, az eredeti cél a volt reformkomcsik átmentése volt, azóta bármilyen eszmére vevők.

Az LMP elvesztette eredeti ideológiáját. Ma már csak valami kis zölséget akarnak csak. Majd a DK megígéri, hogy a sárga útjelek ezentúl zöldek lesznek, ez elég is.

A P nem párt, hanem pár ember klubja. Minden mindegy nekik.

A Jobbik naponta változik, programjuk nincs.

A Momentum a DK ifjúsági tagozata. Egyetlen eltérés a nagyokhoz képest, hogy nem utálják nyíltan a határontúli magyarokat.

Szóval nem lesz itt gond.

Az LMP és a Jobbik megszúnnek 2022-ben. Az MSZP beolvad a DK-ba. A P már nosts e létezik a valóságban.

Csata lesz a DK és a Momentum között, Majd azon vesznek össze, ki miatt nyert megint a Fidesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.18. 12:54:34

@erol:

Mi az örökkévalóságnak dolgozunk, szóval ez cseppet se zavar minket.

Khonsu 2021.02.18. 12:55:33

@MAXVAL birсaman közíró:

Szerintem a liberális demokrácia már az évtized végét sem biztos, hogy megéli nyugaton, de az alternatívája nem a pártállam, az visszalépés lenne. Haladni csak előre érdemes. Az utód valószínűleg valamilyen mesterséges intelligencia alapú kormányzati rendszer lesz a techcégek hangszerelésében. Teljesen új dolog, olyan, amit még senki sem látott eddig.

Gery87 2021.02.18. 14:34:13

@Khonsu:

Semmi ilyen nem lesz....

Khonsu 2021.02.18. 16:22:43

@Gery87:

Most talán még nehéz elképzelni, de térjünk vissza erre tíz év múlva...

Gery87 2021.02.18. 19:35:33

@Khonsu:

Ahhoz az kéne hogy az elit önként átadja a hatalmat egy MI-nek..ami nevetséges feltételezés már bocs!
Amíg elvannak a néphülyítéssel mert működik, addig csinálják.
Nevetséges hypenak tartom ezt az egész MI meg önvezető autó meg alapjövedelem és totális robotizálásos fikciót....amit a bulvárfosmédia terjeszt X éve....
valami hülye ír egy cikket ezekről külföldön....aztán az Index, Dívány, 444 átveszi és kézpénznek veszi merthát húú milyen progresszív.....szimplán csak gyerekes naivitás.

2021.02.18. 19:55:34

@MAXVAL birсaman közíró: Oroszországban hogy van ez? Ott is jelentősnek tűnik az oroszellenes réteg. Viszont pl. Franciaországban teljesen ismeretlen ez a hozzáállás. Az ottani ballibek is egy alapvetően nacionalista, birodalmi alapvetésből indulnak ki. A nácizmus előtt Németországban is ez volt a helyzet. Ahogy természetesen a nyugat nagy részén is.

Khonsu 2021.02.18. 22:50:46

@Gery87:

Szerencsére az "elitet" is azok az algoritmusok irányítják, melyek ezt a sorsot determinálják.
Az elit sok pénzt akar keresni, és még annál is többet, amihez a legfejlettebb eszközöket veti be, mint például a mesterséges intelligenciát. A vállalatokat is egyre nagyobb részben az MI vezérli. És ez még semmi ahhoz képest ami jön. A társadalom "kollektív tudata" hamarosan életre kel.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.02.19. 09:02:17

Milyen érdemi negatív tapasztalat volt a pfizer oltással?
Én úgy látom, az orosz kezdi kivívni magának az elismertséget. A kínaival van a baj, úgy értem, arról nehéz lesz meggyőzni az embereket.

MEDVE1978 2021.02.19. 12:45:40

Ahogy már korábban is írtam, ez nem más mint az egyén és közösség érdeke közötti különbség oltásügyben. A dilemma nagyon egyszerű: a közösség megvásárolta a vakcinákat - azok hatásosságától függetlenül - , valamint a közösség érdeke a mielőbbi átoltottság, illetve az egészségügyet terhelő esetek számának jelentős csökkentése. Az egyén érdeke ezzel szemben a számára elérhető védelem maximalizálása, ami nem teljesen korrelál a közösség érdekével.

Ugyanis az egyén érdeke, hogy egyáltalán ne betegedjen meg, számára az állam költségei, az átoltottság időpontja és az egészségügy terhelése indifferens.

Ez az érdekkülönbség jelenik meg újra és újra a COVID vakcináknál.
Az alaphelyzet már önmagában nagyon érdekes, hiszen a normál (gyerekkorban megkapott oltásoknál) az emberekben az az illúzió áll elő, hogy azok 100%-osan hatásosak. Holott ez nem így van, ezek magas hatásfokú oltások (a BCG pl: 70-80%), azonban messze nem 100%-osak. Viszont mivel mindenki be van oltva ezekkel, kvázi nyájimmunitást jelentenek. Így is megbetegszik évente mondjuk 1000-1200 ember, de őket megtalálja a rendszer és nem terjesztenek általában nagy mértékben betegséget, hiszen rengeteg de facto immunis emberbe botlanak. Viszont az érzet az, hogy azért oltatod magadat, hogy ne legyél beteg. Emiatt háborodnak most fel annyian, hogy a hivatalos jelentések úgy szólnak, hogy ha mondjuk valamivel beoltatod magad, akkor X% esély van arra, hogy megbetegedhetsz.

Az egyes oltások kérdésköre ismét könnyen megközelíthető az egyén és a közösség érdekkülönbsége szempontjából:
1. A Moderna és a BioNtech-Pfizer egyértelműen jó vakcinák. Hogy miért? Viszonylag átláthatóan fejlesztették őket, fejlett országok egészségügyi hatóságai hagyták jóvá őket. Magas 93-95%-os hatékonyságúak, tehát ennyi a valószínűsége, hogy meg se betegszel, ami nagyon magas. Az egyén egyértelmű érdeke, hogy ezeket kapja, hiszen kipróbáltak, hatásosak.
2. Szputnyik. A Szputnyik igazi "enigma". Szeritnem egyébként egy igazi PR fegyver az oroszoknak. Egyszerűen azért, mert a hírek szerint ma sem látszik, hogy a hatalmas keresletet hogyan tudnák kielégíteni. Tehát év végén lehet, hogy lesz Magyarországon 100.000 adagnyi Szputnyik vakcina, azt kész. A baj vele igazából a fejlett országbeli engedélyeztetés hiánya. Brüsszelhez még csak be se adták az oroszok, igaz ez az óriási - EU-n kívül kereslettel és azzal, hogy nem tudnak eleget termelni - magyarázható (minek adják be Brüsszelhez engedélyezésre, ha nem tudnak eleget csinálni?). A Szputnyik azért igazi lutri, mert ha igaz a 91%-os hatékonysága, akkor egy nagyon jó vakcina, szinte egy szinten van a BionTech és Modernával. Viszont kellően objektív felmérés, teszt nincs róla. Emiatt előfordulhat, hogy akik most Szputnyiktól félve Astrazenecával oltatnak, verik majd a fejüket a falba, hogy egy 60-70%-os hatékonyságú szerrel oltattak.
3. Astrazeneca, Johnson and Johnson. Mindkettő átlagos hatékonyságú vakcina. Az átlagos annyit jelent, hogy normál esetben a jó influenza vakcinák ilyenek. Ugye eleve problémás, hogy az AZ már szinte bizonyítottan nem jó a dél-afrikai vírustörzsre, illetve, hogy képesek voltak azt a Monthy Python-ba illő nyilatkozatot adni, hogy: "Nincs bizonyíték arra, hogy az Astrazeneca vakcina ne lenne hatásos a dél-afrikai COVID vírustörzs által okozott súlyos és halálos állapot megelőzősére". Tehát azt nyilatkozták le, hogy az oltás egy kalap szar az enyhe és a középsúlyos esetek ellen, de arra nincs bizonyíték, hogy a halálos betegséget nem akadályozza meg.... Ez igen komikus az én szememben, hiszen pont azt kellene bizonyítani, hogy a szérum hatásos, nem pedig azt, hogy nem tudjuk hatásos-e, de nincs bizonyíték rá, hogy nem hatásos.
4. Kínai vakcinák. A Shinopharm vakcina az oroszhoz hasonlóan lutri, még azzal a kiegészítéssel, hogy itt még csak távlati terv sincs rá, hogy bárki objektív hatóság ezt jóváhagyja és a 3. tesztfázis (tömeges használat) eredményeit sem publikálták. A többi kínai vakcina az AZ-hez és a Johnson and Johnsonhoz hasonlóan legfeljebb "átlagos".

Az egyén tehát lát két megbízható, sok oldalról tesztelt és hatékony vakcinát (Pfizer, Moderna), két megbízható, sok oldalról tesztelt és jóval kevésbé hatékony vakcinát (Astrazeneca, Johnson and Johnson), illetve pár kevésbé tesztelt, lehet, hogy irtó jó, lehet, hogy szar vakcinát (orosz és kínai).
Az egyén számára a racionális választás, hogy Pfizert vagy Modernát választ.

Gery87 2021.02.19. 15:22:25

@Khonsu:

Teljesen másképp látom ezt a ki irányít kit/mit dolgot...
Egyébként meg úgy érzem te ennek valamiért örülnél,csak nem tudom hogy miért....

Glokta 2021.02.19. 17:29:05

@MAXVAL birсaman közíró: itt egy példa a "harsogásra", olvasd el:
444.hu/2021/02/02/a-kinai-es-az-orosz-vakcina-mellett

A DK (és kisebb mértékben a többi ellenzéki párt is) tényleg az orosz és a kínai vakcinák ellen hangolta az embereket, de a "liberális sajtóban" azért elég sokféle vélemény jelent meg a témában, és jónéhány támogató volt.

a nagy hohohorgász 2021.02.19. 19:39:06

Bezzeg Szlovákia elhasalt... ki érti ezt.... de jobban tolják a seggnyalast mint mi... alig 30 éves nemzet de már eladtak magukat.... ha beledoglunk akkor is Pfizer:)))))

a nagy hohohorgász 2021.02.19. 19:41:15

@a nagy hohohorgász: csak halkan szólok hogy nálunk is ez lenne balliberális kormány alatt.... de ez nem jelenti azt hogy most minden oké, csak a szokásos... a fidesz a kevésbé rossz. Ennyi

a nagy hohohorgász 2021.02.19. 19:53:45

@a nagy hohohorgász: az gondolom senkinek nem tűnik fel hogy amikor azt csináljuk amit a nyugat akar akkor tuti a szopás??? Tudom hogy kis nemzet vagyunk és merjünk kicsik lenni. De lehet ezt okosan is csinálni. Annál jóval okosabban mint a fidesz, bár ezt sosem engednék, se a fidesz se senki. De az a 10 nap amire az EU bürokrácia eldontene Magyarország végleges miskarolasat az maga lenne a csoda. SZABADSÁG!!!!

a nagy hohohorgász 2021.02.19. 19:56:03

@a nagy hohohorgász: visszaolvasva a kommentem, lehet hogy túl sokat néztem a Rettenthetetlent.....

cicmen 2021.02.20. 13:11:37

@Honóriusz: Mi amellett állunk, hogy a liberális demokrácia szabályai szerint vezetett állam jobb, mint a vezérelvűek. A vezérelvűeket rendszereket én gusztustalannak tartom......................

Hát kisfiam, először is ha tetszik, ha nem, de mindig kell egy egyszemélyi rátermett és erős vezető, mert minden csak így működik! Ugyebár a történelem is tele van Nagy Sándorokkal, Dzsigisz Kánokkal, Napolenokkal, meg sorolhatnám, de egyetlen kibaszott híres és sikeres bizottságról, nagygyűlésről, gittegyletről nem emlékeznek meg, abból mindig káosz terror és anarchia kerekedett ki!
A liberális demokráciáddal meg mehetsz a facba, mert abból is Orbánék tartanak be többet, a ballib csak frázisok szintjén alkalmazza, de a gyakorlatban ők rúgják fel legelőször az általuk harsogott szabályokat!

cicmen 2021.02.20. 13:59:23

@Honóriusz: Ha így nézed, minden gyilkolást, pusztulást, szenvedést hozott! Jakobinus diktatúra, a tanácsköztársaságos zsidók, a ruszki szovjet rendszer! Ráadásul ott is MINDIG volt egy vezér! Ez a vezető nélküliség egy ostoba utópia, a liberalizmus meg egy baromság a jelenlegi formájában és már döglődik is! Mert nem nézem ki belőled, hogy az eredeti liberalizmus híve lennél, arról gondolom fogalmad sincs, mert akkor szóba sem hoztad volna a liberális demokráciát, hiszen azon jelenleg senki nem dolgozik, csak valami anarchista-bolsevista-fasiszta egyveleget kavarnak egyesek!

Khonsu 2021.02.20. 17:48:42

@Gery87:

Mondjuk úgy, hogy ezt tartom a lehetséges forgatókönyvek közül a legvalószínűbbnek és egyben a legélhetőbbnek. Az alternatívái vagy megvalósíthatatlan utópiák (lényegében az összes ideológia ígéretei ide tartoznak), vagy ennél sokkal rosszabb világot eredményeznek (nagyrészt ide sorolhatók például az ideológiák megvalósítására tett kísérletek következményei is).

Ezért talán a legjobb, ha nem próbálunk istent játszani, és a természeti törvények ellen harcolni, hanem hagyjuk, hogy az azok diktálta folyamatok lejátszódjanak. Végül úgyis a "bank" nyer. Ostobaság lenne ellene küzdeni. Érdemesebb inkább ezzel számolni és meglovagolni a folyamatokat, hasznunkra fordítani, esetleg még fel is gyorsítani.

Emelhetünk gátakat a víz útjába, de a víz természetét, fizikáját nem tudjuk megváltoztatni.
Szép dolog az idealizmus, de végül úgyis a matek határozza meg a sorsunkat. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy "Isten kezében vagyunk".

Gery87 2021.02.21. 00:04:09

Nem lesz ilyesmi, az ember nem adja ki a kezéből a hatalmat önszántából....pláne nem ha valami tudná jobban csinálni, akkor kiderülne hogy totál feleslegesek és alkalmatlanok:)

Khonsu 2021.02.21. 01:11:55

@Gery87:

Arról az emberről beszélsz, aki az ősidők óta önként térdel és áldoz istenek előtt, hogy a segítségükért fohászkodjon? Teszi mindezt annál gyakrabban és kétségbeesettebben, minél nagyobb a baj a világában. Vajon mit tenne ez az ember, ha egyszer képes lenne életre kelteni akár csak egyet is közülük?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.02.21. 09:20:57

@MAXVAL birсaman közíró: a Momentum hogyne utálná. Lásd Donáth büszke szlovákjait, illetve román választásokban tett megnyilvánulásaikat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.21. 09:27:05

@Deak Tamas:

Nem azonos szint, mint a DK-s törzsszavazó, aki szerint a kárátaljai magyar ukrán nemzetiségű.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.02.21. 09:34:37

@Khonsu: az a helyzet, hogy sajnos már elképzelni sem annyira bonyolult. Nemrég kellett szakértenem az alábbi programot :

www.gurobi.com/

Szerencsére nekem a dolog annyiban optimista végkifejletűnek látszik, hogy kis buta indiai töltögette bele az adatokat, a "business decision"-ok ennek megfelelő helyességűek és misőségűek is lettek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.02.21. 09:37:14

@MAXVAL birсaman közíró: ez sajnos sokkal, sokkal szélesebben elterjedt mintsem le lehessen szűkíteni a DK-ra. És ami számomra külön döbbenet, olvastam már az 1900-as évekből is ilyen megnyilvánulást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.21. 09:52:09

@Deak Tamas:

Oroszoknál is volt ilyen.

Én magam hallottam a 80-as évek elején oroszoktól a Dusanbében élő színoroszról, hogy lenézően letadzsikozták.

Figy L M 1 ideYEeeah 2021.02.21. 13:17:03

@vergyula: Szemmel láthatólag az utóbbi megállapításodba van az igazság.

Figy L M 1 ideYEeeah 2021.02.21. 13:19:30

@erol: Már hogyne volna köze! Ki állította össze a 14 pontot amihez besorakozott a többi párt?

Billy Hill 2021.02.21. 16:29:18

Valaki álljon már ki a Pfizertől, és magyarázza el, hogy nem, az oltásukban nincsen a "kék" komponensből...! ;-)

Gery87 2021.02.21. 20:42:04

@Khonsu:

Összeveszne másokkal azon hogy ez az isten hamis isten...bezzeg az ővé:)

Gery87 2021.02.21. 20:50:18

@MAXVAL birсaman közíró:

Azért a vicc kedvéért....régi szoci dokufilmben a svábokat kérdezték a kitelepítésről és az 50-es bácsi szerint "aki Mo-on él az magyar, hiába sváb" pont....
Szóval ez "az ország szablya meg a nemzetiséged" dolog nem új....sokan itt sem értik vagy nem akarják érteni az etnikum fogalmát....meg azt hogy az állampolgárság nem ad nemzetiséget automatikusan....

A másik: Szlovákiában mostanában lesz népszámlálás és most először lehet két identitást megadni....sok fiatal pedig szlováknak és magyarnak is fogja magát jelölni, mivel azámukra már az ország identitást is ad...tehát ők "szlovákok is".
Ennyit változott a helyzet....a hagyományos identitásképzők leomlottak már...vitrinekbe, tájházakba, néptánckörökbe vonultak vissza.....egy mai fiatalnak több köze van már a végzettsége, egzisztenciája, érdeklődési köre, mentalitása, szocializációja (vidéki, urbánus.)stb alapján a világhoz mint a régi etnikai nemzettudat álltal....
Egy magyar fiatal könnyen és joggal mondhatja hogy ú "szlovák is" mert az anyanyelven íkvül ugyan mi különbözteti már meg markánsan a többi polgártársától, kortársától? Semmi....

Gery87 2021.02.21. 20:59:49

@MAXVAL birсaman közíró:
@Deak Tamas:

mert a modern nemzetfogalom valójában politikai kreáció is részben..."te és te egyek vagytok mert egy nyelvet beszéltek, vagy mert csak...pont"...! Miközben egyébként életmódban, szokásokban stb marhára különböznek....de nagyon hasonló, vagy sokáig egy közösséghez tartozók ki is válhatnak és lehetnek önálló nép, mert...mert csak....pl macedónok, osztrákok, moldovánok....stb.

Az ember identitását sok minden adja.....pl környezete, szocializációja....könnyen lehet hogy egy moszkvai orosz számára egy távoli vidék orosz polgára túl "tádzsikos"....nem érez vele semmi közösséget.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 07:36:28

@Gery87:

Nagyon sok dologtól függ ez.

A békés titói évek alatt a vajdasági magyarok egy jelentős része kettős identitású volt, aztán meg hirtelen csak magyar identitásúak lettek.

chrisred 2021.02.22. 08:12:47

@Gery87: mert a modern nemzetfogalom valójában politikai kreáció is részben..."te és te egyek vagytok mert egy nyelvet beszéltek, vagy mert csak...pont"...!

A modern nemzetfogalom teljes egészében politikai kreáció, mert a közhatalaom kiterjedése határozza meg a nemzetet. És a nyelvi egység javarészben nem indoklás, hanem elvárás volt, a haralom azt mondta: "teljesen mindegy,hogy az őseitek milyen nyelven gagyogtak, ti angolul/franciául/oroszul fogtok beszélni, mert az angol/francia/orosz nemzet tagjai vagytok."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 08:20:38

@chrisred:

Nyugat-Európában igen, de Kelet-Európában nem.

A kelet-európai nemzetek nyelvi alapúak gyakorlatilag teljesen.

chrisred 2021.02.22. 08:33:18

@MAXVAL birсaman közíró: Mivel azok nem nemzetek, hanem népek, a nemzetté alakulás elég csökevényes stádiumában megrekedve. És a nemzetté válási kísérleteknek olyan gyászos végeredményei lettek, mint Jugoszlávia esetében a délszláv háború, ami polgárháború is volt, meg nem is.

chrisred 2021.02.22. 09:03:19

@MAXVAL birсaman közíró: Az nem nemzet volt, hanem nemzetség. Ami jelentős különbség, mert nem jelent kizárólagosságot, mint az államiságon alapuló nemzetfogalom.

chrisred 2021.02.22. 10:40:42

@MAXVAL birсaman közíró: Ahogy mondjuk Afrikában sem, az valójában nem is nemzetfogalom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 12:50:50

@chrisred:

Afrikában egyes országokban már kialakult, máshol még nem.

Ahol kialakult az természetesen Észak-Afrika, ott az identitások régóta megvannak. S a volt portugál gyarmatok még ilyenek, ott ugyanis végbement egy nemzetépítás még a gyarmati uralom alatt. Ott a lakosság zömének tényleges anyanyelve a portugál, ellentétben a volt angol és francia gyarmatokkal.

Ez marha érdekes: a legrosszabb afrikai gyarmatosítók hírében álló portugálok eredménye a legjobb. Ők ugyanis úgy nyomták el a lakosságot, hogy azt asszimilálták is. Szemben pl. a franciákkal, akik csak munkaerőként néztek a lakosokra, eszük ágában sem volt franciákat csinálni belőlük.

Az eredmény pl. Angolában az, hogy a városi lakosság zöme ma csakis portugálul beszél, őseik nyelvét nem ismeri, s így magát büszke angolainak tekinte, nem x néger törzs tagjának.

Gery87 2021.02.22. 15:09:56

@MAXVAL birсaman közíró:

Ott eleve lehettél "jugoszláv" és legtöbb magát jugónak valló ember kisebbségi volt (pl magyar) vagy vegyes házasságból született!
Szerintem más eset, mert elve volt egy jugó államnemzeti identitás felkínálva a többi már meglévő etnikai mellé/helyett..
A példád akkor lenne jó ha azt mondanád "sok magyar vallotta akkor magát szerbnek."

Gery87 2021.02.22. 15:13:20

@chrisred:

"csak nemzetsgéek"? nincs ilyen értelmezése a K-európai népeknek, ez te találtak ki magadnak....itt is nemzetek élnek ugyanúgy, csak más az identitás alapja mint sok nyugati nemzetnél.

chrisred 2021.02.22. 16:20:46

@Gery87: Ilyet én nem írtam, a jelenlegi helyzetről, amiről szó volt, az az államiság előtti időszak. Ami például a magyar nép esetében ezer évvel ezelőtti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 18:08:40

@Gery87:

De a lakosság 95+ %-a akkor se akart jugoszláv lenni.

Tito sose erőltette ezt.

Ahogy a szovjetek még ennyire se, csak nagyon távlati tervekben szerepelt a "szovjet nemzetiség", s senki se vette komolyan.

Gery87 2021.02.22. 18:12:19

@MAXVAL birсaman közíró:

Oké, én se mondtam hogy kötelező volt meg ilyesmi...
Csak arra akartam rámutatni hogy az hogy az etnikai nemzettudat helyett, mellett megjelenő államnemzeti felfogás, kettős identitás létezik és nem mai dolog....rendszerint a gyenge nemzettudattal bíró vagy az asszimiláció valamilyen fokán álló kisebbségekre jellemző...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 18:13:47

@chrisred:

Egyszerűen más a folyamat keleten és nyugaton.

Nyugaton előbb lettek államnemzetek, s azok csináltak kulturális nemzeteket, így a 2 ugyanaz. Azaz lett francia nemzetállam, s az meg vette a legnagyobb etnikum nyelvét, azt lassan rákényszerítette mindenki másra, ezt úgy eladva, hogy "mindenki francia". Így kisebbségek csak a modern időkben lettek, amikor tömegesen érkeztek idegen bevándorlók, akik immár az állampolgárság ellenére se olvodtak be. De az USA is ez, csak ott későbbiek az események.

Ezzel szemben Kelet-Európában előbb lettek kulturális nemzetek, majd aozk alakítottak államot. S az államba bekerült nem saját népesség így kisebbség lett. Lásd pl. Lengyelország.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 18:15:40

@Gery87:

Ez inkább büszkeség volt a lakóhelyre, hogy pl. lám, "mi vajdasági magyarok jobban élünk, szabadabban, mint az anyaországiak".

Gery87 2021.02.22. 18:16:59

@chrisred:

Azt írtad "megrekedv kezdetleges fokon""...majd egy nem régi példát hoztál Jugoszláviával....szóval nem 1000 éves dolgokról van szó.

egyszerűen az van hogy nyugaton az állam kezdett nemzetet alkotni, kelten meg a nép mivel nem volt állama vagy nem volt szuverén....
Egyébként az hogy "nyugati fajta" elég túlzás, mivel a német is etnikai nemzet, ahogy az olasz is....az angol...és máshol is van etnikai töltete, háttere....
A francia és belga, brit talán az egyetlen jó példa....utóbbi kettőnél viszont van etnikai hátterű különálló népessége...flamand, vallon, skót, walesi, angol...ír...észak-ír...

Gery87 2021.02.22. 18:22:28

@MAXVAL birсaman közíró:

Arzét a franciáknál a bretonok, elzásziak, baszkok, katalánok nem mai és nem bevándorolt kisebbségek....ott egyszerűen a nyelv annyira különbözött hogy nem ment simán a dolog...

Az USA esetében a latin bevándorlók nem angolszász nyelve kultúrája nehezíti az asszimilációt....meg a nagy tömeg...a feketék félig ez....ott is az angolszász kultúra hiánya és a bőrszín különböztető jegy és identitás.
A német, angol, ír, skót, európai gond nélkül beolvadt és amerikai lett....
Az hogy egy amcsi "írnek" vallja magát kb annyit jelent "írek a felmenőim, ír kocsmába járok Szent Patrik napon jól bebaszok"...kb ennyi.
ilyen alapon én mondhatnám hogy negyedrészt "sváb vagyok"....pedig semmi közöm hozzá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 18:25:17

@Gery87:

Igen, a nyugati nemzet is mindig etnikai alapú, csak nem annyiar szoros a kapocs, mnt keleten. S az eredetileg nem etnikai alapú nemzet is etnizálódik, lásd USA.

Gery87 2021.02.22. 18:26:44

@MAXVAL birсaman közíró:

A nyelv és közös kultúra mindig döntő tényező egy nemzet esetében.
Még Svájcban is a német a többségi rész....anélkül Svájci nemzetről nem beszélhetnénk...
Belgium pedig 150 évig francia kultúrális és nyelvi dominanciájú volt, de ebbe sokáig a flamandok is belementek, egyszerűen a francia volt a "polgári" nyelv, amin az állam működik....Belga Kongóban nem hiába lett a francia a gyarmati nyelv és nem a flamand....csak az utóbbi időben van flamand kérdés....

Gery87 2021.02.22. 18:28:32

@MAXVAL birсaman közíró:

Az USA is mindig WASP volt:) Az volt AZ amerikaiság....a többi mellékes....
Nem csoda: 1950-ig az európai fehérek aránya 90% volt! Nem is lehetett volna másképp.....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 18:34:38

@Gery87:

Nálam meg TÖBB a német elem, mint a magyar... :-)

Anyai nagyanyám félig német volt, de nem sváb, hanem szudétanémet.
Apai nagyapám meg háromnegyed, ez sváb.

Tulajdonképpen a 8 dédszülőm között 1 darab etnikai magyar van: anyai nagyapám apja.

Gery87 2021.02.22. 18:40:56

@MAXVAL birсaman közíró:

A családnév alapján nagyszülői vonalon szudétanémet őseim nekem is lehetnek, bár nem biztos...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 19:01:36

@Gery87:

Nálam a kapcsolat közeli, így nem is kell találgatni.

Szóban forgó dédnagymamám - családnév: Ludwig - a jelenleg Uničov nevet viselő városban született (most: Csehország), de születése idején – 1901 – még hivatalos neve Mährisch Neustadt volt. Jelenleg is kisváros, 10 ezer körüli lakossággal, akkor is az volt, csak akkor színnémet volt a lakosság. Dédnagymamám nem tudta ősei mikor kerültek oda, a családi emlékezet szerint mindig ott voltak, azaz valószínűleg még a XIII. századi német betelepítéskor mentek ősei oda, amikor a régiót újranépesítették a tatárjárás után alsó-szászországi telepesekkel. A helyi lakosság szinte teljesen katolikus volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.22. 19:03:27

@Gery87:

Ja, s ez az egyetlen dédszülőm akivel tudtam beszélni, azaz elélt addig a korig, amikor én már kommunikációképes voltam. Amikor meghalt 24 éves voltam.

chrisred 2021.02.23. 08:20:09

@Gery87: "Azt írtad "megrekedv kezdetleges fokon""...majd egy nem régi példát hoztál Jugoszláviával....szóval nem 1000 éves dolgokról van szó."

Ezt írtam a nemzetállamiság helyzetéről Kelet-Európában. Majd utána egy olyan kommentre reagáltam, amiben az államiság előtti időszakról volt szó. Ez ne keveredjen össze benned.

"egyszerűen az van hogy nyugaton az állam kezdett nemzetet alkotni, kelten meg a nép mivel nem volt állama vagy nem volt szuverén...."

Kevered az okot az okozattal.

"Egyébként az hogy "nyugati fajta" elég túlzás, mivel a német is etnikai nemzet, ahogy az olasz is....az angol...és máshol is van etnikai töltete, háttere...."

Nem tudom, hogy veszed ezt az idézőjeles kifejezést, soha nem írtam le olyasmit, hogy nyugati fajta, nem is hiszem, hogy Európában a nyugati és a keletei népek között bármiféle mérvadó különbség lenne belső adottságokban, ami magyarázná az eltérő fejlődést. Nálam az ok az eltérő körülményekben rejlenek (geopolitikai, klimatikus stb.), ami nyugaton lehetővé tette, hogy kialakuljon és társadalmilag lényegessé váljon az elittől személyi és gazdasági szempontból független réteg (a polgárság), akik ki tudták harcolni az ő érdekeiknek megfelelő berendezkedésű államszerkezetet. Ez a modern nemzetállam, az adott területen élő, ugyanazon státussszal rendelkező személyek közössége, közhatalmi kiváltságok és előjogok nélkül.

chrisred 2021.02.23. 08:22:29

@MAXVAL birсaman közíró: A lengyel állam az elmúlt évszázadokban hol volt, hol nem volt, hol itt volt, hol ott volt, hol ez volt az uralkodó/államfő, hol az. Az egyetlen állandó entitás a lengyel nép volt.

Gery87 2021.02.23. 16:39:32

@chrisred:

Pont emiatt nem az állam adta a keretet annak hogy ki a lengyel hanem a nyelv, kultúra és a vallás.....aki ebbe nem fért bele az nem lett lengyel, még ha magának az államnak a területén élt is....de ez nálunk is így van, volt.

chrisred 2021.02.24. 08:17:54

@Gery87: Igen, erre írtam, hogy Kelet-Európában nem nemzetek vannak, hanem népek élnek.

chrisred 2021.02.24. 09:10:47

@MAXVAL birсaman közíró: A nemzet politikai közösség, a nép kulturális.

chrisred 2021.02.24. 09:18:36

@MAXVAL birсaman közíró: Az állampolgárság nem közösség, hanem a közhatalommal való egyéni kapcsolat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.24. 09:21:36

@chrisred:

Számodra a nemzet csupán az állampolgárok közössége, erre akartam utalni.

chrisred 2021.02.24. 09:26:53

@MAXVAL birсaman közíró: Nem, egy nemzet közös társadalmi ügyei nem szorítkoznak a közhatalommal való kapcsolatra. Ezer és egy más közügy létezik, ami nemzeti szinten létezik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.24. 10:01:50

@chrisred:

Dehát azt állítod a nemzet az az államilag megszervezett nép.

chrisred 2021.02.24. 10:13:49

@MAXVAL birсaman közíró: Teljesen mást állítottam, azt, hogy politikailag szerveződött közösség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.24. 10:16:39

@chrisred:

Hogyan képes egy nép politikailag megszerveződni államiság nélkül?

chrisred 2021.02.24. 10:29:37

@MAXVAL birсaman közíró: Sehogy. Ahogy feljebb írtam, a nép kulturális, és nem politikai közösség.

Gery87 2021.02.24. 19:34:03

@chrisred:

De ez hülyeség már bocs, itt is nemzetek vannak csak kultúrnemzetek, nem államnemzetek, bár vannak erre tendenciák hogy ez változik ahogy a fogyasztói társadalom meg a tömegkultúra jobbára átveszi a helyét a hagyományoknak vallásoknak, népi kultúrának....

Gery87 2021.02.24. 19:36:13

@chrisred:

politikai közösség = nemzet.
Ehhez államiság sem kell....szerinted nem létezett szlovák nemzet 1918-ig?
vagy cseh? vagy lengyel stb?
18 után csettintésre igen?

chrisred 2021.02.25. 07:55:04

@Gery87: Az önmagában csak a te szemdben érv, ha hülyeségnek nevezed mások álláspontját.

chrisred 2021.02.25. 08:01:49

@Gery87: Hogy is mondta Ford Farlaine? "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." Hányszor idézzem be, hogy szólt a komment, amire reagáltál, bár a jelek szerint vagy el sem olvastad, vagy rögtön elfelejtetted a tartalmát.: "Mivel azok nem nemzetek, hanem népek, a nemzetté alakulás elég csökevényes stádiumában megrekedve. És a nemzetté válási kísérleteknek olyan gyászos végeredményei lettek, mint Jugoszlávia esetében a délszláv háború, ami polgárháború is volt, meg nem is."

Tehát szerintem se 18 után, se előtte nem volt szlovák, cseh vagy lengyel nemzet. Szlovák, cseh és lengyel nép létezik. Történelmileg létezett a lengyel rendi nemzet, a Rzeczpospolita, a nemesek politikai közössége. Nem tartozott bele az egész lengyel nép.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.25. 08:02:59

@Gery87:

Emlékszem, annak idején a marxista narratíva nem tudott mit kezdene azzal, hogy NDK lakossága. A szovjet földrajztankönyvben az állt az NDK-ról "megkezdődött az NDK szocialista nemzetének kialakulása". Nem vicc.

Gery87 2021.02.25. 14:33:51

@chrisred:

Én érveltem is meg példákat hoztam....bocs ha nem érted.

Gery87 2021.02.25. 14:35:02

@chrisred:

Nem kell leírnod újra és újra...értem én, csak nem érek vele egyet, szerintem nincs igazad és kész. Ezt meg te értsd már meg....

Gery87 2021.02.25. 14:37:30

@chrisred:

"Történelmileg létezett a lengyel rendi nemzet, a Rzeczpospolita, a nemesek politikai közössége. Nem tartozott bele az egész lengyel nép. "

Ez minden más esetben is így volt...a magyarnál is, de ott eleve mást jelentett a "nemzet" ma....kb a politikai elit és ennyi....meg volt a nép.
De a reformkor óta ez megváltozott!
Szóval 18 előtt is bőven volt szlovák, cseh, lengyel stb nemzet a mai fogalmaink szerint......

chrisred 2021.02.25. 14:38:24

@Gery87: A feltett kérdésből ez nem derült ki.

Gery87 2021.02.25. 14:41:42

@MAXVAL birсaman közíró:

Mert az NDK-ban németek éltek....na most az NSZK-ban is.....kezdeni kellett valamit azzal hogy ők egy nemzet de két állam, két rendszer.....hogy oldják ezt fel?
nyilván úgy hogy mindkét állam szerint ez "ideiglenes" állapot....a másik fél pedig "elnyomás és megvezetés" alatt áll....idegen uralom alatt...kb mint ma a két Korea álláspontja a másik oldalról....
"szocialista nemzet"...hát ha nincs szocializmus akkor értelme sincs hogy miért van két német állam:) Gondolom ezt akarták valahogy megmagyarázni hogy miért van....azt mégse mondhatták hogy ők külön nemzet. ez nem volt cél.

chrisred 2021.02.25. 14:45:57

@Gery87: "Ez minden más esetben is így volt...a magyarnál is,..."

Nem, ez nem minden más, ez pont kettő darab eset Kelet-Európában. Nem volt szlovák nemesi rend, a jelenlegi Szlovákiában földbirtokkal rendelkezők vagy magyar vagy lengyel nemesnek számítottak. Csehország meg a Német-római Birodalom része volt.

"a....kb a politikai elit és ennyi...."

Tévedés, ma nem csak az elitnek vannak politikai jogai.

Gery87 2021.02.25. 20:06:14

@chrisred:

A nemzeti ébredés idejére kialakult, volt már pl szlovák értelmiség, ők voltak az elit...ahol nem volt nemesség ott gyakran az egyház tagjai, a polgárság lett a magja a nemzeti ébredésnek az elitnek...
Ezért mondtam hogy 18 előtt bőven volt...
(Lengyel nemesség sose volt ott..)

"Tévedés, ma nem csak az elitnek vannak politikai jogai. "

Ma már igen, akkor nem, megint nem tudom mit nem értesz...

Khonsu 2021.02.25. 21:08:12

@Deak Tamas:

Nagyon úgy néz ki, hogy erre tartunk, de én nem félek tőle. Az AI-nek nincsenek genetikailag kódolt ösztönei. Az tiszta lap, ellentétben velünk, emberekkel. Ha van egy kis szerencsénk, akkor a dolog nagyon jól is elsülhet.

Khonsu 2021.02.25. 21:11:35

@Gery87:

Ez a múltban számtalanszor így történt. Aztán ebből lettek a vallásháborúk, melyeket végül megnyertek azok, akik technológiai fölényben voltak.

chrisred 2021.02.26. 08:03:13

@Gery87: "A nemzeti ébredés idejére kialakult, volt már pl szlovák értelmiség, ők voltak az elit.."

Igen, erre írtam, hogy "...a nemzetté alakulás elég csökevényes stádiumában megrekedve".

"a polgárság lett a magja a nemzeti ébredésnek az elitnek."

Ami aztán az orosz gyarmati korszakban gyökerestől eltűnt.

"(Lengyel nemesség sose volt ott..)"

Akkor bizonyára soha nem hallottál a szepességi lengyel területekről.

"Ma már igen, akkor nem, megint nem tudom mit nem értesz..."

Én mindent értek, azért írtam, hogy hibás az analógia a korabeli nemesi nemzet és a mostani elit között.

Gery87 2021.02.26. 14:58:32

@chrisred:

De én nem gondolom hogy "csökevényes lenne" egy nemzet....

"Akkor bizonyára soha nem hallottál a szepességi lengyel területekről."

Elzálogosított, cipszer cárosok voltak igen....de ez egyrészt egyfajta koncessziós területként volt lengyel uralom alatt....jgilag magyar volt, másrészt nem volt ott tudtommal lengyel nemesség, annál is inkább mivé városi kerületekről volt szó és mint mondtam az ott jogilag magyar területvolt, lengyel kormányzás alatt.

chrisred 2021.02.26. 16:33:21

@Gery87: "De én nem gondolom hogy "csökevényes lenne" egy nemzet...."

Ilyet senki nem is írt.

"...másrészt nem volt ott tudtommal lengyel nemesség,"

Javasolt tanulmányozásra: pangea.blog.hu/2016/04/17/szepesseg_kozigazgatasa
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása