magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

J. K. Rowling

J. K. Rowling műbbotránya ügyében már elmondtam korábban, én alapvetően örülök az egésznek: mert amikor a hülyék egyik csoportja verekszik a hülyék másik csoportjával, annak a normálisok csak tapsolni tudnak.

Eleve szerintem J. K. Rowling káros szerző, plusz abszolút tehetségtelen: művei semmilyen művészeti értéket nem képviselnek. Kb. az a kategória, mint nagy XX. századi bulvárelődje, Antoine de Saint-Exupéry, aki baromi népszerű máig, pedig nulla körüli a teljesítménye. (A magyar Nagy Könyv közönségszavazáson Antoine de Saint-Exupéry főműve a minden idők 7. legjobb könyve helyezést érte el, J. K. Rowling főműve pedig a 9. helyet!) Hozzá kell tenni: Antoine de Saint-Exupéry még így is sokkal jobb író, mint J. K. Rowling: ő egy kb. közepes író, míg Rowling meg egy szar író.

Ami az ügyben viszont érdekes, ma már a nyugati liberális közvélemény kevésbé szabadabb, mint a Kádár-ideji hivatalos cenzúra. Kádár elvtárs főcenzora, Aczél György jóval engedékenyebb volt, mint a mai nyugati megmondóemberek. Pl. csak a nyíltan rendszerkritikus műveket tiltotta, az enyhe rendszerkritikát simán engedte. Ma ez nyugaton elképzelhetetlen: kb. az megy ott, ami a Jehova Tanúitól látható, azaz aki 99,9 %-ban az ő szövegüket nyomatja, de 0,1 %-ban mást mond, azt kiközösítik fél másodperc alatt és örökre.

A legújabb röhej: az antiszemitizmus vád. Ez bizony már paranoia. Persze minden népszerű angolszász szerző meg szokta kapni ezt. Még a progresszívizmus hősei is sok esetben.

Már talán mondtam, bizonyos szempontból sci-fi rajongó vagyok. Pl. a Star Trek összes filmjét és sorozatát láttam, van amit többször is, egyedül a rajzfilmeket hagytam ki (5 éves koromban abbahagytam a rajzfilm-nézést örökre). Nos, Gene Roddenberry - aki ellentétbe Rowlinggal valóban egy zseniális író - a 60-as évek Amerikájában kifejezetten progresszív ikon volt, ő mutatott be először pl. csókot fehér és néger között, ami akkor még tabutémának minősült.

Ezt Gene halála (1991) után is folytatták a sorozat készítői. A most menő Star Trek sorozat (Discovery) pl. immár hemzseg a homokos szereplőktől.

Tudni kell, hogy a Star Trek egyes sorozatainak elkészítése nem azonos a sorozatok belső időbeliségével, íme a sorozatok belső időbelisége:

  • 2000-es évek (Star Trek Enterprise): XXII. század második fele,
  • 2010-es és 2020-as évek (Star Trek Discovery): XXIII. század második fele (a sztori kezdete ez),
  • a 60-as években készült eredeti sorozat (simán Star Trek): XXIII. század második fele, közvetlenül a Discovery után,
  • 80-as és 90-es évek (Star Trek TNG): XXIV. század második fele,
  • 90-es évek (Star Trek DS9): XXIV. század második fele, közvetlenül a TNG után,
  • 2020-as évek (Star Trek Picard): XXIV. század második fele, közvetlenül a TNG után,
  • 90-es évek (Star Trek Voyager): XXIV. század második fele, közvetlenül a DS9 után.

Messze a legrosszabb mint film a Picard, de minden új sorozatra jellemző az erőltetett progresszívista üzenet.

Én még ezeket is képes voltam végignézni.

Szóval egy időben a Star Trek is meg lett vádolva antiszemizmussal. A DS9 sorozat egyik főszereplő idegen faja ugyanis a ferengik, akik alacsony, mglehetősen csúnya lények, nagy orruk és fülük van, hobbijuk a kereskedés és általában a pénzkeresés, s rendkívül kapzsik. Plusz probléma lett ebből, amikor kiderült, valami véletlen folytán a sorozatban szereplő minden ferengit zsidó színész alakítja! Persze végül ez lett a mentőöv is: az illető színészek egybehangzóan nyiltakoztak, ők nem éreztek antiszemitizmust.

a filmbéli fő ferengi és az őt alakító színész civilben

Roddenberry szerencsére meghalt, s azóta se kötött senki se belé. Így ma makulátlan a neve a progresszív körökben. A legújabb részekben is ki van írva nagy betűkkel a neve, közben pedig megy a 60-as évekbeli eredeti sorozat fő zenéje.

tisztelgés Gene Roddenberry előtt minden sorozat főcímben: itt 01:12-től

Címkék: közélet
44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1316805904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nevem senki. 2022.01.13. 12:32:27

Az utolsó bekezdést fogalmazd újra. Legyen inkább: Roddenberry időközben meghalt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.13. 13:18:21

A Harry Potter meg a többi retek nordikus misztikus beteg halálkultúra, azért népszerű mindössze mert azokban az országokban túl magas az életszínvonal.
Azért a Kárpátokban ez is jobb. Valamikor a XIX: század közepén, tán valamelyik Koháry hercegi gyereknek mesélgettek a jellemzően szlovák parasztasszony kastélybeli cselédek ilyen halálkultúrás, misztikus meséket, amitől a gyereket jól ki is rázta a hideg. Egyszer aztán a nagy sikerre való tekintettel a cselédek be is öltöztek és az éj közepén meglátogatták a gyereket, 100%ban teljes sikerrel: szörnyethalt. (idézi a rokon Erba Odescalchi Sándor: Testamentum)

_Neville 2022.01.13. 13:30:57

Előre félek, mi lesz, ha valakinek eszébe jut a Csillagkaput is folytatni. Még egy legendát nem kéne szétbaszni homokos meg transz invázióval.

midnight coder 2022.01.13. 13:50:31

@Deak Tamas: Ezt a halálkultúrát nem igazán értem. Mi a HP-ben a halálkultúra?

midnight coder 2022.01.13. 13:52:34

Amúgy szerintem a HP kifejezetten jó, különösen az elsõ 4 rész. A többi már picit erõltetett volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.13. 13:56:35

@Nevem senki.:

Igen, igazad van, kimaradt egy szó. De utólag már nem akarom átírni. Azt hiszem, nyilvámvaló, hogy nem vagyok az ellensége.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.13. 14:09:32

@midnight coder: www.europosters.hu/art-photo/harry-pottter-roxfort-v75296

ez a tipikus vizuális megjelenése, nagyon régóta, már a skót hasonló mondák óta (asszem az a legrégebbi ami megmaradt, az izlandira nem esküszöm). Minden fantasy a lelke mélyén ez.

Billy Hill 2022.01.13. 14:20:51

(Azért a Bankár klán képviselőjének fizimiskája is megér egy misét a Klónok támadása c. SW filmben...)

eloi 2022.01.13. 14:27:47

"amikor kiderült, valami véletlen folytán a sorozatban szereplő minden ferengit zsidó színész alakítja!"

Ez tetszik! :-)

Az a csoda, hogy ha egyáltalán bevesznek hollywoodi/amerikai filmekbe nem zsidókat is!
Nyilván akkor, ha adott szerepre éppen nem találtak vagy végképp nem lehet - pl. fekete - zsidót alkalmazni.

eloi 2022.01.13. 14:28:56

Mikor fog pl. Star Wars-t rendezni egy goj?

eloi 2022.01.13. 14:34:05

Ahhoz képest, hogy az egész világon kevesebb, mint 20 millió zsidó él, állandóan téma az antiszemitizmus. Mintha ez lenne a többi 8 milliárd ember legfőbb gondja. És mégis olyan viszonyítási pont, amihez a többi nem zsidó 8 milliárdot mérik!

Életek, karrierek múlnak azon, hogy a 8 milliárd hogyan (mer) viszonyul(ni) a zsidókhoz!!! Elég beszédes ez! Nem?

eloi 2022.01.13. 14:42:58

Nincs a HP-vel semmi gond. MESE!
Akinek vannak gyerekei és túl van nagyjából a teljes mesei világ- és hazai irodalmon, az semmi kivetnivalót nem lát benne.
Grimmék, Andersen, Baba Jagás orosz mesék, Magyar Népmesék, Ezer egy éjszaka... után?! Ha ezeket túlélik a gyerekek a HP kész felüdülés. :-)

Ízléseken, véleményeken persze kár vitázni.

MEDVE1978 2022.01.13. 17:07:39

Nem értem a Harry Potter ellenérzést. Bár nem olvastam Harry Pottert, de a filmeket láttam, azok egész jók. Ezek mesék, a gonosz elbukik a jó győz. Először full cukiba kezdve, amikor a gyerekek még kicsik, aztán komolyaban, amikor felnőnek a filmben is. Rowling úgy írta, mintha a gyerekeinek írná. De a lényegesebb az, hogy Harry Potter nagyon sok gyerekkel szerettette meg az olvasást. Nekem viszonylag kis gyerekeim vannak, az olvasás megszerettetése rettenetesen nehezen megy. Annyi különböző más élmény van (játék, sport, TV, számítógépes játék stb.), hogy az olvasás már nem ad túl sokat nekik, nehezen hozzáférhető élmény, információ. Ebből a szempontból nagyon jól jön, mintha mondjuk egy borzalmas, avítt Jókait vagy egy egyáltalán nem nekik való Puskint, Dosztojevszkijt kellene olvasniuk.

Rowling persze valamennyire "woke" írónő maga is vagy legalábbis ezt akarta mutatni a 2010-es évek elején. Akkor mondta el, hogy a regényekben Hermione végig úgy íródott, hogy Rowling néger lányként gondolt rá, illetve azt is, hogy Dumbledore igazából buzi.

De maga a Harry Potter nem egy propagandamű, bár Woldemort nyilván náci egy kicsit, de nem jelenik meg benne az erőszakolt diverzitás, ami manapság azért elég átlagos a nyugati kulturális termékekben.

A Star Treket nekem az Enterprise-al kivégezték. Ami utána jött az csak egy görcsös erőlködés, ahogy a rebootolt mozi sorozat is (amelynek Chris Pine a főszereplője és Jar Jar Abrahms rendezte). Az eredeti Star Trekkek nagyon okosan voltak összerakva és képesek voltak úgy fejtegetni morális kérdéseket, hogy közben az egész helyzetet nem értékelted irtózatosan erőltetettnek vagy kínosnak. A szereplők emberek voltak, sok esetben emberi hibákkal. Ez a későbbi szériákban nagyon erősen kijön, mondjuk Picard kapitánnyal, aki azon vívódik, hogy a lelkiismerete vagy az elsődleges irányelv szerint cselekedjen. Ott van emlékeim szerint az epizód, amikor kiírthatná egy számítógépes vírussal a robot borgokat egytől egyig, ezzel megszüntetve a legnagyobb fenyegetést a Föderációra. Viszont ehhez halálra kellene ítélnie milliárdokat. (Nem teszi meg). Vagy mondjuk a DS9 történetével, ahol a Dominium, a Kardassziaiak, a Bayoriak vagy a Föderáció nem egyértelműen jóságos. A Föderációban a titkosszolgálat gonosz és népirtásra is hajlandó, a Dominiumban Odo, a közülök elszármazott alakváltó többet ér nekik, mint az egész alfa kvadráns, a Klingonok, a Kardassziaiak és a Romulánok a régi dícsőséget keresik, a Bayoriak pedig a szimpatikus szabadságharcosok, akik viszont nem riadnak vissza egy-két ilyesztően durva terrorcselekménytől és civilek gyilkolásától sem. De a kedvencem ebből mégicsak az a DS9 epizód, amiben arról van szó, hogy fel lehet-e áldozni egy csomó ártatlan embert, hogy megmentsünk vele milliárdokat.

Ebben a részben a Föderáció és szövetségesei vesztésre állnak a Dominiummal szemben, a háború felőrli őket. Megváltozhatna az egyensúly, ha a semleges Romulán birodalom beszállna a háborúba. Sisko (a DS9 kapitánya) a kardassziai kém segítségével kidolgoz egy tervet, amiben egy hamis adathordozót akarnak átadni egy romulán szenátornak, ami bizonyítja, hogy a Dominium háborúra készül a Romulánok ellen. Ebből persze semmi sem igaz, a Dominium így is nyerésre áll, jelenleg nincs problémája a Romulán Birodalommal. Az adathordozót bemutatják a szenátornak, aki rövid vizsgálat után átlátja, hogy hamis és dühösen beszáll az űrhajójába és elrepül... Mármint elrepülne, de a hajója felrobban a fenébe olyan bombától, amit Dominium használ. Sisko végig tudja, hogy veszélyes Garakkal, a kardazíai kémmel dolgoznia és végig tudja, hogy valami nincs rendben, mégsem lép semmit. A roncsok között megtalálják a károsodott adathordozót, amiről így már nem lehet megmondani, hogy hamis + a domíniumi fegyver nyomait. A Romulánok extrém dühösek és beszállnak a Föderáció oldalán a háborúba. Bár az egészet a kardaziai kém intézi Sisco háta mögött, Sisko leránthatná a leplet az egészről, de úgy dönt, hogy nem. Részben ő az, aki feláldozza az ártatlanokat, hogy a háborút megnyerhessék.

Az új Star Trekek már nem tartalmaznak ennyire jól megírt karaktereket, erkölcsi dilemmákat.

midnight coder 2022.01.13. 17:16:38

@Deak Tamas: Éjszaka csónakon élõ emberek csónakban, fáklyákkal megközelítenek egy kivilágított kastélyt. Mi ebben a halálkultusz?

Akkor már a kereszténység sokkal inkább az, elvégre a legfõbb üzenete hogy a földi életed ugyan szívás, de a halálod után nagyon fasza lesz neked, már persze ha jól viselkedtél.

midnight coder 2022.01.13. 17:19:10

@MEDVE1978: "Rowling persze valamennyire "woke" írónő maga is vagy legalábbis ezt akarta mutatni a 2010-es évek elején. Akkor mondta el, hogy a regényekben Hermione végig úgy íródott, hogy Rowling néger lányként gondolt rá, illetve azt is, hogy Dumbledore igazából buzi."

Szerintem ezt igazából azért mondta, hogy növelje a népszerûségét az amcsi média cézárainál. Az megint egy másik kérdés, hogy vajon ezek a cézárok miért nyomatják ezt a woke dolgot, amikor hosszú távon saját maguk alatt vágják a fát vele?

midnight coder 2022.01.13. 17:20:07

@eloi: Na ja. A HP miatt legalább nem égettek el élve pár ezer embert.

eloi 2022.01.13. 19:10:34

@midnight coder: Ne kiabáld el! Ha a HP is kihúz kétezer évet, még bármi lehet.

Gery87 2022.01.13. 19:59:26

@midnight coder:

Mert addig sem azzal foglalkozol hogy ha az ő nyereségük, termelékenységük az utóbbi 50 évben sokszorosra nőtt akkor a te béred arányosan miért nem?
Hogy minek akkora vagyon ha semmi hasznosat nem kezdenek vele, válság esetén adóból mentik meg a cégeiket és van e egyáltalán értelme? stb.
Amíg megosztanak és hülyeségekkel tömik a búrád addig nincs időd észrevenni az igazán fontos dolgokat...pláne ha jólétben élve unatkozol....a végén még önálló felismeréseid lennének!

midnight coder 2022.01.13. 20:35:35

@Gery87: Igazából az egyik ilyen felismerés, hogy a milliárdosok igazából a vagyonuknak csak nagyon-nagyon pici töredékét költik általában magukra. Jó, ebbõl persze azért elég kellemes életet lehet teremteni, de a vagyonuk döntõ többsége cégekben van. Olyan cégekben, ahol te, én, mindenki dolgozik, illetve ahol azokat a termékeket gyártják amik a mi jólétünket biztosítják.

Ezzel szemben Pl. a szocializmusban nem voltak kapitalisták. A pártelit persze az átlagpolgárhoz képest legalább olyan jól élt mint ezek a milliárdosok - hozzájuk képest persze nem, de az átlagpolgár sem él annyira szarul mint az átlag szoci országban anno. Bill Gates egy programozója és Bill Gates között jóval kisebb az életszínvonalbeli különbség mint az észak-koreai zsírdisznó és az õ átlagpolgára között.

A másik oldalon viszont, mivel kb. mindenki szart arra, hogy a rendelkezésre álló tõke hatékonyan legyen felhasználva, finoman szólva nem lett túl nagy az általános jólét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.13. 20:41:00

@midnight coder:

A nagy cégekben iszonyú pazarlás van. S tök mindegy a tulajdon milyen, állami vagy magán.

Gery87 2022.01.13. 23:37:35

@midnight coder:

"Jó, ebbõl persze azért elég kellemes életet lehet teremteni, de a vagyonuk döntõ többsége cégekben van."

Ami magántulajdon (és pénzzé tehető bármikor) és a benne dolgozók - főleg ha nincs szakszervezet - szinte semmi ráhatással nincsenek rá. Alkupozíciójuk sokszor igen gyenge és teljesen kiszolgáltatottak.
Miközben a profit a termék, szolgáltatás megteremtésében ugyanúgy részt vesznek, nélkülözhetetlenül, mindegy milyen munkával.....elosztásában viszont nem.
20 évnyi munkával és profit termelés után a dolgozó még simán az utcára kerülhet...nem halmoz fel tőkét...kiszolgáltatottsága nem változik...a tulaj 20 éves fia, aki semmit nem tett hozzá ehhez, meg az igazgató tanácsba és örökli a vagyont, azt amit sok ezer másik ember 20 évig előállított.
A szellemi tulajdon pl véges, az anyagi meg végtelen.
Az előbbi idővel közkincs lesz, közös érték...utóbbi meg nem.

Az államosítás nem megoldás. Mert a dolgozó szempontjából semmi nem változik.

Ha most ugyanígy levezetve a feudalizmusról, azon belül a földesúrról, nemes fiáról és földeken dolgozó jobbágyról írtam volna, azt mondod igazságtalan volt. Mert vér szerinti birtok és rang vagyon öröklés és kizsákmányolás volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.14. 08:01:39

@midnight coder: annyira jó lenne ha elolvasnád egyszer az Újszövetséget. Leírom hatezredikkel: a kereszténység alapmondókája a transire benefaciendo, "jót cselekedve haladni", deka szó nincs szívásról, miegyébről.
Halálkultusztról meg röhejes is beszélni, amikor a keresztény egyházak javarésze például abortuszellenes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 08:16:54

@midnight coder:

A keresztény ember számára az üzenet az, hogy van más is, mint a földi élet. Ennyi az egész.

Egyébként meg tényhelyzet: bármennyi pénzed is van, azzal nem érsz semmit, amint meghaltál.

Lásd Steve Jobs (magyarul: István Dolgozik), aki 50-60 millió dollárt költött el saját élete megmentésére, luxusgépeken utazgatott luxuskórházak között élete utolsó 2 évében, több tízezer dollár óradíjas sztárorvosokkal konzultált, aztán ugyanúgy belehalt a betegségébe, mint egy magyar gettócigány tette volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 08:24:00

@Deak Tamas:

Sajnos még keresztények között is él ez a "szívás" elmélet.

S nem csak most, hanem az ókorban is létezett. Valamelyik egyházatya írta (nem emlékszem ki), hogy tapasztalta, a keresztény hittanon keresztül ment emberek egy része a keresztelést úgy nevezte, hogy "búcsú a jó élettől", értsd ezek után nem járhatok kurvához, nem mehetek nézni a gladiátorviadalt, nem adhatok kölcsön pénzt uzsorakamatra, kénytelen leszek adakozni a szegény hittársak vasárnapi ebédjére, stb.

Azaz sokan komolyan hiszik a keresztény tanítást, de nem értik meg a hátterét, s abban hiszenk, hogy valamiféle szenvedő életet kell élni az örök életért cserébe.

Pedig már a nem-keresztény Platón is elmagyarázta ennek az elméletnek a téves jellegét.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.14. 08:34:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez nekem azért is furcsa, mert hiszen a bibliai szöveg teljesen egyértelmű, és még ha a Vulgata és a későbbi verziók félrefordításait is vesszük, akkor sem lehet félreérteni, és a fentieket gondolni helyesnek.
Volt ennek a flagelláns-szindrómának - amitől egyébként, vélhetően coder nagy megdöbbenésére, a korabeli keresztény egyházi vezetők agyfaszt kaptak anno - valamelyik itáliai, kb. nyolcadik-kilencedik századi egyházfi, aki megelőzendő a bűnbeesést, megszüntette magán a bűn forrását. Ez annyira - stilszerűen szólva - kiverte a balhét az illetékeseknél, hogy akkor lett a pappá szentelés vagy pápává szentelés feltétele a katolikus férfi. (Ma minden egyéb állítással szemben ez a feltétel a felnőtt római katolikus klerikus férfi. A sztorit Ráth-Végh István írja le.)
De a kereszténység éppen ezért jó. Jót kell cselekedni, és rád bízza hogy teszed. Éppen ezért fordulnak elő kicsit esendő meg bugyuta dolgok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 08:37:43

@Deak Tamas:

A nagy minta Origenész volt, aki miután suttogni kezdtek a háta mögött, hogy biztos csak azért oktat hittanra fiatal lányokat, hogy aztán valami mást csináljon velük, kasztráltatta magát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 08:40:07

@Deak Tamas:

De végülis a donatizmus is erről szólt annak idején. A donatisták azt vallották: aki keresztényként bűnt követ el, azt örökre ki kell zárni, mert bűnözni megkeresztelkedés után akkora bűn, hogy azt Isten se képes megbocsátani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.14. 08:46:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így a donatizmus megint egy jó példa, hogy hogyan lehet mellőzni azt amit Krisztus mond, hiszen ez teljesen egyértelműen ellentétes azzal amít tanít. Ez is egy jó példa a szabadságra.

midnightcoder2 2022.01.14. 09:37:06

@Gery87: "Ami magántulajdon (és pénzzé tehető bármikor) és a benne dolgozók - főleg ha nincs szakszervezet - szinte semmi ráhatással nincsenek rá."

Ha a Gipsz Jakabka bétét megveszi Beton Jenõke, akkor onnantól kezdve Beton Jenõke Bt néven fut tovább. Igazából a dolgozókra ez vajmi kevés hatással van. A cég nem megy dolgozók nélkül, ergo Beton Jenõkének ugyanúgy kellenek az emberek. A polgár nem ekkor lesz elküldve, hanem ha az adott területet leépítik - ez pedig általában tulajdonosváltás nélkül történik meg. És ez sem a tulaj rosszakarata miatt van így, egyszerûen az adott terület például már nem termel profitot. A cég nem fogja tudni fizetni a dízelmotort gyártó részleg dolgozóit ha már nem lehet autót eladni dízelmotorral. A dohányáru gyár is kénytelen megszabadulni a dolgozóitól, ha sokan szoknak le a cigirõl. És ezzel a szagszervezet sem tud mit csinálni, hacsak nem szokik rá minden tag a cigire szolidaritásból.

midnightcoder2 2022.01.14. 09:58:31

@Deak Tamas: Ebbe elég sok mindent bele lehet magyarázni, elvégre Jézus maga egy sort sem hagyott hátra a tanításaiból, és az egész sztori kb. olyan népmese mint a Mátyás királyról szólók - azzal a különbséggel, hogy a történelmi Mátyás királyról azért elég sokat tudunk, itt viszont csak a népmese maradt fenn, magát Jézust történelmi forrás alig említi, azok is leginkább arról szólnak hogy van ilyen szekta.

De ha megnézed, azért a középkorban, amikor még ezt a dolgot komolyabban vették elég gyakori volt a világi örömöktõl elzárkózás - ergo az amúgy is elég szar középkori élet még szarabbá tétele. Igazi profi szerzetesek még önkorbácsoltak is. Es a legfõbb dolog mindig az volt, hogy de a halál után fasza lesz.

Sõt, ha picit továbbmész, ugye a vallásalapító legfõbb tette hogy meghal. Ha ez nem halálkultusz, akkor semmi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.14. 10:02:23

@midnightcoder2: bocsika, nem akarok sem agresszívnek tűnni vagy indokolatlanul személyeskedni, de az utolsó mondatod alapján vagy a felfogásoddal van a baj, vagy nem tudsz még alapdolgokat sem a kereszténységről.
A vallásalapító legfőbb tette az, hogy feltámadt. (Húsvét)

Serény Vélemény 2022.01.14. 10:50:54

@midnightcoder2: "Jézus maga egy sort sem hagyott hátra a tanításaiból"

Ez egy tipikus marxista kötözködés. Ha úgy vesszük, akkor Epimenidész sem létezett, mert nincs semmilyen írása, ami fennmaradt volna, (Ami meg van, az éppen a Bibliában.) Mégis senki nincs, aki Epimenidész létezését tagadná. Vagy nem létezhetett Homérosz sem, hiszen 1) vak volt, 2) nem tudott írni. Milyen költő az olyan, aki nem tud írni?

Másrészt az egész "európai" kultúra Jézus Krisztus beszédein alapszik, és senki nem állította, hogy ezeket a beszédeket ő írta volna le.

Amiről te beszélsz, az nem a tényleges középkor tényleges történelmi eseményei, hanem annak a marxisták által eltorzított nagyon torz képe.

lobaszopiatej 2022.01.14. 11:36:13

A DS9 is elég rasszista, mikor a főszereplő DS9 kapitánya egyszer felébred a 20. században, és koszos niggerezik. (Mindez természetes módon beállítva)
Nameg a ferengik, mint a kapitalizmus gúnyolt megtestesítői. (Alkudoznak ülőhelyért a váróteremben.)

A Star Trek amúgy nagy kommunista film.
21. században már leszámoltak a kapzsisággal (nagy munkanélküliség után).
Mindenki a saját örömére dolgozik. (Na, itt vált nagyon scifivé nekem ez a sorozat.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 12:40:18

@lobaszopiatej:

Igen, a ST világában nincs pénz az emberiségnél, minden ingyen van. Hiszen mindent lehet szintetizálni, ennek költsége pedig alacsony, a térből van kivonva az energia.

A motiváló erő nem apénz, hanme a hírnév.

Persze nincs ez végiggondolva azért. Pl. a ferengik miért nem szintetizálnak maguknak pénzt, miért kereskednek inkább?

lobaszopiatej 2022.01.14. 17:23:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"A motiváló erő nem apénz, hanme a hírnév."

A hírnév max az átlagembert izgatja, meg a celebeket.
Inkább felfedezésvágy a jobb szó.
De egy egész társadalmat egyik se motivál.
Kapzsiság ma az eddig egyetlen elismert motiváció, amitől egy társadalom fennmarad és fejlődik.

midnightcoder2 2022.01.14. 17:47:34

@Deak Tamas: Attól függ honnan nézed. Egy rakás embernek az a legfontosabb, hogy feláldozta magát a bûnös emberiség megváltásáért. Tudod: az eredndõ bûn, amikor a sztori szerint a jóságos Isten gyümölcslopásért halálra ítélte Ádámot, Évát és valamennyi leszármazottjukat beleértve a saját fiát is. Ehhez képest a feltámadás már csak egy futó epizód. Az egész sztori fõleg Krisztus szenvedésérõl szól.

midnightcoder2 2022.01.14. 17:51:07

@lobaszopiatej: Azért erõsen kétlem, hogy az Enterprise fedélzetén az átlagpolgárt a felfedezés vágya hajtotta volna. Tulajdonképpen eleve nem derül ki, hogy mi hajtja õket. Mert hogy a hajó kapitányának lenni még csak-csak érdekes meló, de huszadik segédtehnikusként alig hiszem hogy a felfedezés vágya hajtotta a polgárt. Ahogy amúgy a hírnevet sem hiszem hogy motiváló tényezõ lett volna. Mert itt is elhiszem, hogy a kapitány vagy a tisztek híresek, de az aki az ûrhajón a WC-t tisztítja?

midnightcoder2 2022.01.14. 17:54:44

@Serény Vélemény: A gond az ezzel, hogy a legkorábbi evangélium is évtizedekkel Krisztus feltételezett halála után jött létre. És korántsem biztos, hogy az amit ma ezzel kapcsolatban olvasol túl sok köze van ahhoz, amit Jézus valóban gondolt. Lásd Mátyás király, az igazságos.

Ráadásul, mindehhez képest megint más az, amit az egyház csinált. Nem hiszem, hogy Jézus annyira támogatta volna az inkvizíció tevékenységét, vagy épp a vallásháborúkat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.14. 17:59:17

@midnightcoder2: nem gyümölcslopásért és nem halálra. Alapvetően azt a kategórikus imperatívuszt mondtad, hogy a kereszténység halálkultusz. Annyira, hogy Jézus két embert hirtelen fel is támasztott.
Meg ugyebár a halálkultuszban az imádság valami ilyennel végződik, hogy hiszem a test feltámadását ÉS az örök életet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.14. 18:01:29

@midnightcoder2: ezt a múltkor már próbáltuk megértetni, azért jó érzés, hogy legalább félsikerrel.
Az amerikai indiánok pont ezt értették meg hogy Krisztus mit tanít, és igen hamar észrevették, hogy az nem követheti igazán Krisztus tanítását aki pl. rabszolgát tart. Ezért van az, hogy nem volt semmi gond a kereszténység spiritiuális értékelésével Amerikában.

lobaszopiatej 2022.01.14. 18:16:54

@midnightcoder2:
Hát igen, egyrészt az űr-WC-t már ma is a vákuum tisztítja, másfelől pl. az Alien sokkal realisztikusabb (elesik bónuszuk, ha nem mennek a jelzés után).
De legalább jót lehet csajozni egy űrhajón összezárva, és ezt be is mutatják (a 70-es évekbeli Enterprise-ban elég hímsoviniszta módon bájolognak, ma már rég "catcall" meg "meetoo" események lennének).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:16:27

@midnightcoder2:

A legkorábbi újszövetségi irat az 50-es lvekben lett, a legkésőbbi a II. sz. 10-es éveiben.

Az ÚSZ összeállítása, összeszerkesztése meg a II. sz. végén lett meg. Természetesen az ortodox keresztény tanítás alapján: ami ellenkezett vele, azt megbélyegezték, ami részben egezett, az kivették beéőle, de meghagyták mint olvasására ajánlottat, így lett 27 könyv végül (de ebben is vannak helyi eltérések: a szírek sokáig kevesebbet fogadtak el, az etiópokmegmais többet ismernek el).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:26:21

@lobaszopiatej: @midnightcoder2:

Nem koherens a ST világa. Eleve Roddenberry halála után volt túl sok "újítás".

Úgy volt kommunizmus, hogy nem annak hívták. Másképp nem is lehetett volna a 60-as években az USA-ban. Még van egy baromi szánalmas propagandarész is a eredeti sorozatban. Ez a 2. évad 23. része, ahol az idegen bolygón. ahol a gonosz komok elnyomják a jankokat.

S a jankok legszentebb relikvája egy amerikai zászló és a Hűségeskü szövege.

Nem viccelek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása