magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Farhát

Megelőztek.

Ezt én akartam megírni, legalábbis valami hasonlót.

Így csak azt tudok hozzátenni: most majd az oligarchák olcsó farháttal fogják megtölteni kerti medencéjüket.

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5116812156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2022.01.14. 08:49:10

Az ellenzéki logika és kommunikáció egy hiperprimitív algoritmuson alapul.
Ha mondjuk A-val jelöljük a kormányzati cselekvést, akkor az ellenzék szerint a helyes cselekvés ~A lenne. (Negált 'A'). - vagyis pont az ellenkezője. Ha viszont a kormányzati cselekvés ~A, akkor a helyes cselekvés az A lenne.
A kormány szerintem ezt kihasználja, és direkt úgy tematizálja a közvéleményt az akcióival, hogy ennek a rendszer szintű mindentagadásnak az abszolút hülyeségét bemutassa a kevésbé nagyonnagyon hülye közvéleménynek.

erol 2022.01.14. 09:26:05

Miért kell minden hülye intézkedés mellett kiállni amit a fidesz hoz?
Ennek most tényleg nincs értelme. Mennyi most egy kiló cukor, kb 300 ft, most majd lesz 260, spórolnál havi kemény 40 forintot havonta, ha a bolt nem emelné a többi élelmiszer árát ennyivel. A kisember nem nyer ezen semmit, sőt még rosszabbul is járhat, ha nem szereti ezeket a kiválasztott élelmiszereket (mint pl én), hiszen a többi drágul. Egy olcsó kampányfogás ez semmi több. Parsztvakítás.

Serény Vélemény 2022.01.14. 10:14:41

@erol: Szerintem nem "kell megvédeni". Arról van szó, hogy a kormányzati cselekvés, aminek az elsődleges oka nyilván propaganda értékű - előhozza az ellenzéki részről a totál hülyeséget. Szerintem egyébként még ha igazad is van, akkor is az ellenzéki kommunikáció az öntökönrúgás tipikus esete.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.01.14. 10:15:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: közben az MZP elkezdte az "uganazt csináljuk mint a fidesz csak jobban" stratégiát. Azzal kampányolnak hogy még szigorúbban kergetik a migránsokat, és még "igazságosabban" csökkentik a rezsit. (Ballibül: emberi jogok tiprása és a szent piac korlátozása) Ez a stratégia működött Medgyesynél, aki nem mondott mást mint hogy mindent megtartanak a fidesz intézkedéseiből ami jó.

erol 2022.01.14. 10:55:11

@Serény Vélemény: De miért totál hülyeség megmondani valamiről, hogy nem jó, értelmetlen?
Egyébként, ha olyan jót akar a fidesz, miért nem az élelmiszerek áfáját csökkenti?

erol 2022.01.14. 10:59:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Maga az intézkedés is vicces, tipikus "győzzük meg a leghülyébbeket, hogy szavazzanak ránk" ötlet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 11:03:05

@erol:

Nem hiszem. Sokkal inkább ez a "provokáljuk ki a ballibek ismételt ámokfutását" kategória.

Serény Vélemény 2022.01.14. 11:03:17

@erol: Mert a politika nem így működik. Az áfa bevételek egyébként be vannak tervezve a 2021. évi XC. törvény: Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről c. törvényben, bizonyos. Valószínű, hogy a gazdaság kifehérítése (az áfa nagyobb hatásfokú beszedése) tette lehetővé, hogy az szja-t csökkenteni tudják. A fejlett tudatú ballibcsik meg nem azért hisztiznek az szja egykulcsos jellege miatt, mert az tényleg igazságtalan, mert egyébként nem az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 11:05:16

@erol:

Mert semmi eredménye nem lett volna, a kerskedők lenyelték volna csökkentést.

erol 2022.01.14. 11:06:00

Ez már majdnem az a szint, hogy rendeznek egy fingóversenyt, minden résztvevőnek ingyen sör, a győztes meg kap egy kiló csirkefarhátat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 12:35:11

@erol:

Szerinted nem vicces, hogy vannak emberek, akik tudják, nekimenni a falnak fűjdlamas, s aztán mégis hetente próbálkoznak újra és újra?

erol 2022.01.14. 12:52:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kormánypárt hoz egy értelmetlen, rossz intézkedést és akkor azon nevessek, hogy az ellenzék hogyan tiltakozik?

vergyula 2022.01.14. 13:09:29

Van valahol egy táblázat arról, hogy mennyi most ezeknek a termékeknek az átlagos ára, és mennyi volt tavaly október 15-én? (amúgy az október 23 nemzethybb lett volna)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 13:30:16

@erol:

Az intézkedés nem rossz, legfeljebb csak az értelme nem sok.

Az ellenzéki reakció pedig abszurd. Ugyanaz, mint a rezsicsökkentés, a béremelés, abankadó, s a többi esetben: mindig a nép elleni oldalra állnak.

kunzoo 2022.01.14. 14:12:38

@vergyula:
Hogy ráfaragott az a boltos, aki aznapra leakciózta a kenyeret!
Az is jellemző a pékségeknél hogy zárás előtt akciósan adnak mindent, hisz másnapra rájuk szárad. Na melyik árat kell majd figyelembe venni?
Ha esetleg negatívlesz a haszon, hogy lesz az ÁFA elszámolás? Egyértelmű, hogy ha nullára jön ki a haszon, akkor a sütödéknek is árat kell csökkenteni, hiszen az áthárított ÁFA-t be kell fizetni!!! Tehát törvénysértés nélkül addig lehet lemenni hogy átveszem a kenyeret, majd ugyanannyiért továbbadom. Üzemi szinten ez is veszteség, hiszen nem épül be a dolgozók és az üzem rezsiköltsége. Egyébként eddig sem volt rajta sok haszon, a kenyér, kifli becsábító termék. Na emiatt nagyon hamar átfordulhat valódi veszteségbe! Javitson ki valaki ha rosszul tudom, de az egész készletet nem adhatja el ár alatt!

Serény Vélemény 2022.01.14. 14:38:32

@kunzoo: tévedsz.
“ A kiskereskedelmi szektor legnagyobb szereplőinek a 2020-as éves profitja megközelítette a 80 milliárd forintot.”

kunzoo 2022.01.14. 15:15:46

@Serény Vélemény:
Ezzel miben tévedek? Lehet negatív áfa?
Erted? Vételi ár:250 ft+afa. Eladasi ár 230 ft +afa. Ez szerintem nem lehetséges.

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.01.14. 15:32:16

Az árak csökkentése rossz, mert:

X tovább csökkenti az ellenzék győzelmi esélyét.

kunzoo 2022.01.14. 15:34:02

@Serény Vélemény:
Valami olyasmit olvastam, hogy akkor árulhat valamit a beszerzési ár alatt ha értékcsökkent. Szerintem akkor ezen változtatni kell, vagy a hatósági ellenőrzes szemet huny felette.
Bár még az sem biztos hogy kap kenyeret. Mert akkor gondolom a sütödének is kell legyen ellátási kötelezettsége. Mert okt. Tizenötödikén aki olcsón adta a kenyeret, versenyhátrányban van ahhoz képest aki meg drágábban adta. Mivel nem határoztak meg kötelező beszerzésit, csak eladásit, a sütöde válogathat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 15:36:38

@kunzoo:

Volt egy időben boltom. Adtunk el dolgokat veszteséggel is. Mert lejárna és ki kellene dobni például. Vagy akció miatt.

vergyula 2022.01.14. 16:33:21

@cvsvrs: köszi!
A részletes, pontos szabályozásra tényleg kíváncsi leszek.

vergyula 2022.01.14. 16:47:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez kicsit más. Nyilván a kereskedő igyekszik elkerülni, hogy a polcon járjon le a termék, és mindenképpen veszteséget okozzon. Ha mégis fennáll a veszélye, és leakciózva áron alul eladja, azzal csak a várható veszteségét csökkenti. Ennek aránya a teljes forgalomban (jó kereskedő esetén) minimális.
És megint más, ha kényszerítve van, hogy bizonyos termékeket veszteséggel áruljon, ráadásul nem csak amíg a készlet tart, hanem a kereslet szerint. Muszáj valahogy kompenzálnia. Ha ezt is megtiltják neki, az olyan, mint heringgel fát vágni.

white999 2022.01.14. 19:21:27

@erol: "Egyébként, ha olyan jót akar a fidesz, miért nem az élelmiszerek áfáját csökkenti? "

Mert annak van értelme, viszont pénzbe kerülne de az meg már nincs. Valahogy el kel tiplizni választásokig az ilyen látvány kormányzással. Azt mégse mondhatják, hogy azért van infláció, mert túl van pörgetve a gazdaság és éppen most locsolják a tüzet pár ezer milliárd forinttal. Csapataik harcban állnak miközben az inflációval és a magas áfával szedik vissza a pénzt. Kicsit elszámították magukat, mert itt úgy 7.5% ami több mint nyugaton, hogy ott az energiát rátolták a lakosságra itt meg nem. Akkor már horror lenne és vasvillával kergetnék őket áprilisban.

white999 2022.01.14. 19:22:33

@Serény Vélemény: Az ellenzéki logika és kommunikáció egy hiperprimitív algoritmuson alapul.
Ha mondjuk A-val jelöljük a kormányzati cselekvést, akkor az ellenzék szerint a helyes cselekvés ~A lenne. (Negált 'A'). - vagyis pont az ellenkezője. Ha viszont a kormányzati cselekvés ~A, akkor a helyes cselekvés az A lenne.

Tisztára mint a fidesz ellenzékben.

white999 2022.01.14. 19:23:51

@erol: Maga az intézkedés is vicces, tipikus "győzzük meg a leghülyébbeket, hogy szavazzanak ránk" ötlet

Azok már megvannak győzve ez csak a megerősítés.

white999 2022.01.14. 19:25:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mert semmi eredménye nem lett volna, a kerskedők lenyelték volna csökkentést.

Ennek sincs, max egy értelmes ember tök hülyének tartja a kormányt.

white999 2022.01.14. 19:32:18

@vergyula: Van valahol egy táblázat arról, hogy mennyi most ezeknek a termékeknek az átlagos ára, és mennyi volt tavaly október 15-én? (amúgy az október 23 nemzethybb lett volna)

Van.
1, A ksh olyan árakat hozott ki hogy én random módon attól olcsóbban veszem meg ma bármelyik multiban. tej manapság 249 a ksh-s pedig 273.
2, Minden bolt a saját okt 15.-i árára kell, hogy visszavigye, ami egy multinál ahol a számlán cikkód alapján rajta a termék ott érthető és ellenőrizhető.
Egy falusi vegyesboltban ahol csak kasszába kel beütni ott gondolom majd vitatkozik a vevő, hogy 310 re emlékszik a boltos meg azt mondja, hogy nem annyi volt hanem 360. Hogy csak egyet említsek a totál agyhalálból ami az intézkedést fémjelzi.

white999 2022.01.14. 19:35:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az intézkedés nem rossz, legfeljebb csak az értelme nem sok.

Az ellenzéki reakció pedig abszurd. Ugyanaz, mint a rezsicsökkentés, a béremelés, abankadó, s a többi esetben: mindig a nép elleni oldalra állnak.

Hát nem vagy egy közgazdasági zseni. Vajon hogyan lehet hogy a bankadó ellenére sokkal nyereségesebbek a bankok mint előtte. A hasznot és a megemelt bankadót ugyan ki fizette ki zsenikém? Az üregi nyulak vagy az ügyfelek?

white999 2022.01.14. 19:39:12

@kunzoo: Pékségeket nem érint. max azt aki otthon süti a kenyeret. Nálunk ha jól számolom a két hónap alatt akár 50 forint nyereséget is realizálhatunk a liszten és a cukron hasonló megtérüléssel számolok. Hacsak nem vásárolok be életem végéig több tonnával, mert akkor pár ezer forintos nyereség kijönne csak elvinné a bérleti díj ahol a lisztet raktároznom kellene.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:40:41

@white999:

Mindig a kisember fizet. De itt az állam több adóhoz jutott.

S lám, a korábban idegen tulajdonú bankrendszer ma már nemzeti tulajdonú nagyrészt.

white999 2022.01.14. 19:41:43

@kunzoo: Nem csak, hogy nem lehetséges de elvileg büntetni kell, ezért nem adhatják beszer ár alatt a multik a dinnyét, mert az ő akciójukat a negatív áfával a költségvetés fizetné. Mondjuk a választások miatt biztos lehet törvényt sérteni, mert ez egy szent cél.

white999 2022.01.14. 19:47:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mindig a kisember fizet. De itt az állam több adóhoz jutott.

S lám, a korábban idegen tulajdonú bankrendszer ma már nemzeti tulajdonú nagyrészt

Helyes megfejtés. Tehát semmi más nem történt mint az embereket adóztatta meg csak az agyhalottaknak ezt úgy tálalt mint egy hősi küzdelmet a multik ellen. Pont erre céloztam. Köszi, hogy megerősítettél. Akkor viszont mi a gond ha ezt a ballibek szóvá teszik. Az hogy király meztelen? Mert simán csak az emberek lettek adóztatva, szopatva. Gondolom az nem probléma ha valaki próbálja az agyhalottak szellemi színvonalát emelni ha már az oktatás olyan amilyen és sokan nem érik fel ésszel az alapvető összefüggéseket. Vegyük ezt úgy hogy a ballibek emelik a polgárok gazdasági képzettségét, ama amúgy egy rendkívül karitatív dolog is lehet.

kunzoo 2022.01.14. 19:48:37

@white999:
A lisztet nehéz jól tárolni. Előbb utóbb megmolyosodik.

white999 2022.01.14. 19:49:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: S lám, a korábban idegen tulajdonú bankrendszer ma már nemzeti tulajdonú nagyrészt.

Ki a tököm akar kommunizmusban ahol random módon hatósági árakat vezetnek be (na nem pcr tesztre aminek értelme lenne) vállalkozni?

white999 2022.01.14. 19:51:54

@kunzoo: A lisztet nehéz jól tárolni. Előbb utóbb megmolyosodik.

Hát igen ezért számoltam 50 forinttal, mert cukrot biztos veszünk választásokig. Lisztre már nem vennék mérget. Minden esetre azért esténként csak elrebegek egy imát a szent emberért aki ezekkel a intézkedéseivel hozzájárul családom gyarapodásához. Csak nem tudom mit vegyek belőle. Lehet addigra már csak egy vizes zsömle marad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:53:39

@white999:

S kinek kell olyan rend, ahol a vállalkozók basáskodnak a kisembereken?

white999 2022.01.14. 19:54:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A ballibek céljai a nyugati érdekek védelme.

Keresztény kormányunknak pedig a totális agyhalál terjesztése. Mit várunk akkor ha tanárok hiányában már a takarítónők adnak felügyeletet egyes iskolákban?

white999 2022.01.14. 19:56:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Bocs majd elfelejtettem, most már lehet Tiborc is mert neki is van bankja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 19:58:17

@white999:

Ez csak ballib marhaság.

Nagy a tét áprilisban: folytatni az utat a normalitás felé vagy belezuhanni a nyugat mocsarába.

Boldeone2 2022.01.14. 20:08:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: folytatni az utat a normalitás felé "

Mi neked a normalitás? Szerintem , egy abszurd , irracionális , kvázi egypárti rendszer van Magyarországon , mely egyik legfőbb hatalmi eszköze a populizmus, a nèphülyítès. Ennek az intèzkedèsnek sem lesz semmi èrdemi hatása , csak a választásokig tartják meg ( szerencsère) hiszen hosszú távon nagyon káros lenne . A normaliástól nagyon messze vagyunk!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:12:51

@Boldeone2:

" az intèzkedèsnek sem lesz semmi èrdemi hatása"

Ez igaz, de nem is ez a cél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:13:35

@Boldeone2:

"A normaliástól nagyon messze vagyunk!"

Így igaz. Ezért kell tovább haladni felé.

Boldeone2 2022.01.14. 20:32:22

Akkor miért van több párt?"

- Pont azèrt, amièrt Kínában is: formailag egypárti rendszer az a diktatúra egyèrtelmű jele lenne. A demokrácia- bábszínháznak kell a látszatellenzèk . Nyerni nem engedik őket soha, de így legitimálják a hatalmat

white999 2022.01.14. 20:33:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Akkor miért van több párt?

Bokrétának a demokrácia kalapjára.

white999 2022.01.14. 20:34:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így igaz. Ezért kell tovább haladni felé.

Akkor viszont meg kellene fordulni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:35:27

@Boldeone2:

Tehát a DK, a Jobbik, az MSZP mind a Fidesz irányítása alatt állnak?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:37:17

@white999:

Tehát a DK, a Jobbik, az MSZP mind a Fidesz irányítása alatt állnak?

Boldeone2 2022.01.14. 20:38:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Definiáld a normalitást!

Az ugye abszolút nem lehet normalitás, ha egy párt elnökét 99%- al választják meg , más jelölt, sem alternatív program nincs , felállva tapsol a tömeg , mint Ceau- nak. A Fidesz egy vallás , nem politikai párt , nem is partkènt működnek ...
Más szempontból nèzve: a legjobban fanatizált réteg esetèben akár retardációról is beszèlhetünk

white999 2022.01.14. 20:40:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Minden kampány minden országban ilyen.

Itt minden nap ilyen ez nem kampány specifikus dolog.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:41:34

@Boldeone2:

Normalitás = pl. ha egy társadalom nem a kapzsiságra, a lopásra alapoz.

Boldeone2 2022.01.14. 20:42:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Tehát a DK, a Jobbik, az MSZP mind a Fidesz irányítása alatt állnak?"

Az MSZP- ben , az LMP- ben voltak, vannak fidesz -emberek, de a lènyeg nem ez: olyan feltètelekkel futja az ellenzèk a politikai versenyt , amivel nem nagyon lehet nyerni
Egyenlőtlen viszonyok vannak , a Fidesz leuralta az államot

white999 2022.01.14. 20:43:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az, hogy a ballibek csapdába essenek.

Tehát ha egy kretén ember kretén intézkedésre reagál a ballib, mely szerint lekreténezi a kretén ember szüleményét, az csapda.
Mondjuk ez a kretén embereknek biztos megnyugtató de nekem meg az hogy nem tartozom oda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:44:14

@Boldeone2:

"olyan feltètelekkel futja az ellenzèk a politikai versenyt , amivel nem nagyon lehet nyerni"

Tehát ha áprfilisban a ballibek kapnak több szavazatot listán, mint a Fidesz, s megnyerik a körzetek nagyobb részét, akkor is Fidesznek lesz több mandátuma?

white999 2022.01.14. 20:44:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Normalitás = pl. ha egy társadalom nem a kapzsiságra, a lopásra alapoz.

SAJNOS ÍRÁSBAN NEHÉZ A HANGOSAN FELRÖHÖGTEMET JÓL ÁTADNI DE AZÉRT KÉPZELD EL..

Boldeone2 2022.01.14. 20:45:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ha egy társadalom nem a kapzsiságra, a lopásra alapoz."

Minden haveri kapitalimus a kapzsiságra, a lopásra alapoz ,lsd: Mèszaros , Tiborc, meg a többi Ner- oligarcha, meg a lebukottak : Völner Pal ès a többi kisebb halak ...

white999 2022.01.14. 20:47:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: olyan feltètelekkel futja az ellenzèk a politikai versenyt , amivel nem nagyon lehet nyerni"

Tehát ha áprfilisban a ballibek kapnak több szavazatot listán, mint a Fidesz, s megnyerik a körzetek nagyobb részét, akkor is Fidesznek lesz több mandátuma?

Szerintem te is tudod, hogy a politikához pénz kell. Amúgy a világ szégyene lenne ha ilyen torzított versenyben az ellenzék nyerni tudna. Akkor tényleg egy nagy selejt Viktor ha még ezt se tudja behúzni. Töredék osztogatással kevesebb média túlsúllyal ezt Gyurcsány lazán megcsinálta.

Boldeone2 2022.01.14. 20:48:37

A miniszterelnök kezdhetne saját családjával, akik állami forrásokból - főleg abből- milliárdokat akvirálnak ..
Hol van itt az összefèrhetetlensèg? A törvènyek is a haveri kapitalista rendszert alapozzák meg , az egypárti uralmat ...

white999 2022.01.14. 20:52:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mi akadályozza a ballibeket, hogy normálisan reagáljanak?

A, Hogy mi az értelmes azt nem te döntöd el. Hogy neked mi értelmes az meg pláne nem referenciapont a normalitás égisze alatt.

B, Lehet, hogy csak egy átlag fidesz szavazó szintjére próbálnak lemenni, ahogy ez az intézkedés. Itt nem a diplomás közgazdászokat kell meggyőzni arról, hogy ez mekkora kreténség, és nem is Mari néni a faluból aki semmit nem fog érteni, hanam full kretén és a közepesen értelmes között valahol lámpást gyújtani. Amúgy ez nem fog sikerülni.

Boldeone2 2022.01.14. 20:52:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze nincsenek Mo-on oligarchák."

- Minek neveznèd a politikához szorosan kapcsolódó családi - üzleti köröket ?
Mennyi az esèlye , hogy èppen Orbán falutársa lesz az ország első dollármilliárdos? Stróman?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 20:55:42

@Boldeone2:

Oligarcha = aki vagyona révén meghatározó politikai befolyással rendelkezik.

kunzoo 2022.01.14. 20:59:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Lehet, a határon túli levélszavazatokkal. Tehát igen, előfordulhat ez az eset.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 21:01:27

@kunzoo:

S ezeket miért számítod külön?

Egyébként levélben eleve nem lehet egyéni jelöltre szavazni.

Boldeone2 2022.01.14. 21:08:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mèszáros, Csányi , Gattyán , Szíjj, Szèles meg társai mind meghatározó befolyással rendelkeznek . Igaz, az Orbán a teljhatalmú , a tekintèlyelvű vezető, de össze is van nőve oligarháival , strómanjaival. Ez egy kölcsönös függősègi viszony ..
Különben honnan lenne ekkora gazdasági hátország a Fidesz mögött? Két\három opció van :
1. Segítik egymást az oligarchákkal, kölcsönösen
2. Lopják az állami vagyont
3. Mindkettő igaz

Csak a" Megafon központ " Fidesz troll farm 500 millió forintot költött propagandára!
Kinek van ennyi pènze ?
Nagyjából senkinek ...Az oligarchák + az állam együtt

kunzoo 2022.01.14. 21:12:57

@white999:
Azt mondom, legyen bármilyen modern a ház, érdemes egy vegyestüzelésű kályhát félretenni. Bedobni a sufniba PB palackkal működő tűzhelyet 2 db teli palackkal. 10 kiló liszt, hasonlóan cukor. 50 kg krumli. 2 köbméter fa. 20 üveg lekvár, kompót. A kert sarkában egy bokor csicsóka, nehéz időkben alap élelmiszer lehet krumpli helyett. Egyébként szépen virágzik késő ősszel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 21:13:12

@Boldeone2:

"meghatározó befolyással rendelkeznek"
"az Orbán a teljhatalmú"

Ez a 2 állítás kizárja egymást.

kunzoo 2022.01.14. 21:16:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mert nem lehet mérni közvélemény kutatással, itthonról nem lehet ellenőrizni ki is adta fel a levelet. Akárki feladhatja a fél rokonságét.
Mióta nem gond a lakcímen lakás kötelezettsége, külhoniak bekavarhatnak az egyéni körzetekbe is. A billegő körzetekbe be lehet jelenteni bárkit.

Boldeone2 2022.01.14. 21:18:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem zárja ki, hiszen úgy lehet Orbán is teljhatalmú, ha mögötte jelentős befolyású, nagyon gazdag emberek állnak , akikre tud számítani, ha pl kell a pènz egy új tv gründolására, mint Pesti Tv , vagy a " Megafon " központra
Mindent Orbán sem oldhat meg közpènzből ( bár egyszer oda is eljuthatunk )

kunzoo 2022.01.14. 21:19:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Miért? Raszputyin befolyásolja a cárt. Lám, befolyással bír a teljhatalmú vezetőre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 21:19:04

@kunzoo:

Igaz, de így csak listéra lejet szavazni, s maximum eredmény 2 mandátum.

" külhoniak bekavarhatnak az egyéni körzetekbe is"

Nem igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 21:20:46

@Boldeone2:

Az "oligarcha" nem azt jelenti, hogy "nagyon gazdag ember", vedd észre.

Boldeone2 2022.01.14. 21:32:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Egy a lènyeg : a rendszer ne támogasson\ juttasson anyagai előnyhöz embereket politikai alapon . Illetve , fordítva is igaz legyen : a kormányt ne támogassák anyagai előnyökèrt cserében

Különösen igaz kell hogy legyen ez a kiemelt politikai tisztsèget viselő szereplők családtagjaira
A haveri kapitalizmusra kell nemet mondani , akkor is , ha nemzetinek csúfolják!

kunzoo 2022.01.14. 21:33:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Csókossága révén. Gazdasági érdekei révén.
Érdekes az origo azonnal oligachának nevezte Simicskát, miután összevesztek. Pedig nem akkor lettek olyan tulajdonságai amik azzá tették. Tehát maguk ismerték be a szerepét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 21:38:44

@Boldeone2:

A haveri kapitalizmus mindenhol jelen van, ellentéte az idegentőke kapitalizmusa. Az utóbbi a risszabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 21:39:33

@kunzoo:

"az origo azonnal oligachának nevezte Simicskát, miután összevesztek"

Ez legyen az Origo hülyesége, hogy átvettek egy ballib téveszmét.

kunzoo 2022.01.14. 22:00:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az origo egy szót nem írhat le magától. Maximum a csöcsös csajokrol szóló részt. Akkora istenítés van hogy jajj.
Annyira túltolják, hogy szerintem komoly szerepük volt Karácsony Gergely győzelmében az "alkalmatlan" kényszeres sulykolásával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.14. 22:01:31

@kunzoo:

"Az origo egy szót nem írhat le magától"

S ez mit igazol?

kunzoo 2022.01.14. 22:12:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az origo a kormány szócsöve. Ahogy a megyei lapok is. Ugyanaz a cikk, ugyanazzal a képpel. A megyei lapokban szóról szóra ugyanaz. Simicska a legnagyobb puszipajtás volt. Fidesz pénztáros, APEH elnök, meédiabirodalom ura. Országos TV, országos napilap tulajdonosa. Földbirtokos. Na mi hiányzik még az oligarcha címtől? Vezető közszolgálati, párt, gazdasági és média tulajdonos volt. Mi kell még?

Serény Vélemény 2022.01.15. 12:19:43

@white999: “Töredék osztogatással kevesebb média túlsúllyal ezt Gyurcsány lazán megcsinálta.”

És az, hogy minden sajtótermék gyakorlatilag az ő szekerét tolta az agymosottaknak fel sem tűnt.

white999 2022.01.15. 15:27:26

@kunzoo: "A billegő körzetekbe be lehet jelenteni bárkit."

PONTOSABBAN A billegő körzetekbe be lehet jelenteni birkát..

white999 2022.01.15. 15:42:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az "oligarcha" nem azt jelenti, hogy "nagyon gazdag ember", vedd észre.

Az oligarcha aki politikai kapcsolatait kihasználva pénzét az állam lehúzásával szerzi.
Jellemzően az oligarcaha irányítja a politkust kenőpénzzel de nálunk még ez is fordítva van. Egy szellemi fogyatékos stróman van akinél csak hitbizományban van a pénz. Ez inkább egy Putyini megoldás, mint a klasszik oligarcha, viszont a politikusnak lényeges több ellopható pénzt biztosít.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.15. 17:04:37

@white999:

"Az oligarcha aki politikai kapcsolatait kihasználva pénzét az állam lehúzásával szerzi."

Nem, az nem oligarcha, hanem kliens. Pont az oligarcha fordítottja.

white999 2022.01.15. 18:02:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: NEM NEM. Ő nem ügyfél. Olvasatodban a becsületesen meggazdagodott oligarcha egyszer csak elkezdene a politikából élni. Sajnos becsületesen meggazdagodás nincs rövid idő alatt, főleg nem az állami szektor játszóterén.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.15. 18:11:25

@white999:

Egy oligarcha nem a poliikából lesz gazdag.

Becsületes meggazdagodás meg soha nincs, sehol.

2022.01.15. 18:46:53

@white999:
van egy magyar építőipari kartell, ami olyasmi mint a strabag. és ez állami/uniós megrendeléseket kap (ahogyan a strabag) és mellette a multiktól is ők kapják a megrendelést (ahogyan ausztriában a strabag). és ezeket a cégeket ügyes, vagy ügyeskedő üzletemberek vezetik. ausztriában miért nincsenek oligarchák? a bécsi bankárok körül tömörülő ingatlanpiaci befektetők miért nem oligarchák? vagy az ömv vagy az ertste vezetői miért nem oligarchák. azok vajon nem olyan vállalatok, mint a mol és az otp?

a különbség az, hogy ezek bécsben összefonódtak a néppárttal és a szociáldemokratákkal is. budapesten meg csak a fidesszel. ezek oligopol vállalatok, amelyek a központi államon keresztül könnyedén leuralják a főváros magángazdaságát. elsődlegesen a termelésben van verseny. és a fővárosban nincs termelői piac. csak fogyasztói. a kérdés, hogy ki költözzön a várba, ki nyisson éttermet, ki alkalmazza a sztárséfeket. és az majdnem akárki lehet. lölő és ondika is. szállodái is lehetnek. és ehhez a bankok pénzt teremtenek a semmiből. és övék lehet az andrássy út, vagy a fél balaton. ez így megy bécsben is. csak ebben benne van a két nagy párt. a fidesz azt mondta, hogy ők nem közösködnek a szocikkal és a szadesszel. azok meg ővelük. és akkor egyik kiszorítja a másikat.

2022.01.15. 19:29:33

@kunzoo:
a megyei lapokban a címoldalon helyi hírek vannak és a 2. oldalon szerepelnek az országos események. ez az oldal akkor is egységes volt, amikor ezeket a lapokat nem a fidesz adta ki. ugyanaz volt a debreceni (hajdú-bihari) naplóban, mint nyíregyházán a kelet-magyarországban. a változás annyi, hogy most kb. a 7. oldalon van egy külön oldal az ellenzéknek. amiben szidják őket. és egészoldalas kormányhirdetések vannak. a mediaworks kiadvány úgy épül fel, mint egy ellenzéki lap csak pepitában.

2022.01.15. 19:38:47

@kunzoo:
és felteszem budapesten egy önkormányzati kerületi lap ugyanúgy fényezi a polgármestert, mint vidéken. újabban bevezették az olvasói rovatot. a mediaworks munkatársainak lehet panaszt írni. és azt továbbítják az illetékeseknek. és akkor jelenik meg, ha a polgármesteri hivatalban megoldották. és akkor az a hír, hogy évek óta ki van dőlve valami írta meg szerkesztőségünbe kis béla, azonban most ezt is megoldották. nem azt írják, hogy pocsék játékkal kikapott a foci csapat, hanem hogy hullámzó teljesítményt nyújtva, nagy csatában, hősies küzdelemben alulmaradtak.

ez valóban egy propagandisztikus újságírás. csak nem lehet nem észrevenni, hogy az ellenoldali "független" sajtótermékek ugyanilyenek csak ellenkező előjellel. abban minden katasztrófális vereség, összeomlás, csőd. ellenpropaganda.

Gógita 2022.01.15. 23:18:36

Na ezekhez a hard core balosokhoz tényleg birka türelem kell. Hihetetlenek.

Komoly és ijesztő is, hogy ennyire eltérő két világ jöhetett létre és él egymás mellett. A világ(nézet) valóban csak narráció kérdése, mint a történelem is, meg bármi más.
Minden az, aminek mondják.
Függetlenül a valóságtól. Minden értelmezés. És HIT!

Egyébként teljesen normális ismerősöm pl. tényleg diktatúrában él itt és el van nyomva. Mert ezt HISZI!
És bár ezt semmi nem igazolja, ennek ellenkezőjéről már nem lehet meggyőzni.

White-ot sem, meg Boldeone-t sem és a társaikat.
A diktatúra nem kívül van, hanem a fejükben. Mint az ismerősömnek. És azzal mit lehet kezdeni? :-(
Semmit.

white999 2022.01.16. 08:28:56

@Gógita: Ha észrevetted volna itt nem a diktatúrázás ment hanem egy kretén kormányzati intézkedés megvitatása.Amit a kormányt kedvelők sajnos eddig egyetlen egyszer nem tudtak észérvekkel megvédeni.
Én úgy vagyok hardcore baloldali, hogy 2010 előtt pont így leszedtem a keresztvizet fletóról. Gondolom akkor hardcore jobboldali voltam te meg hardcore baloldali. Szerencsétlen.

Rodney_2 2022.01.16. 10:03:06

@white999: Én pl egyetértek veled, hogy az ilyen árrögzítések baromságok (kivéve ha a kampósorrú, kielégíthetetlen pénzéhségű zsidó spekulánsok megregulázásáról lenne szó, de most nem az van) és kizárólag a nagyon közeli választások miatti gesztuspolitizálásként értelmezhetőek. Ettől még azt gondolom, hogy aki azt gondolja, hogy az Összefogás nevű kontraszelektált debilekből és hazaáruló ügynökökből álló katasztrófahalmaz jobban lenne képes irányítani az országot mint a fidesz, az egy idióta, vagy legalábbis nincsen úgynevezett menedzsment tapasztalata (ettől még lehet jó orvos vagy CNC esztergályos) és fogalma sincsen arról, hogy milyen borzalmas károkat okozna az országnak az ellenzéki program legtöbb pontja :(((

Serény Vélemény 2022.01.16. 11:16:11

@Rodney_2: az még hagyján, hogy az országnak, de neki a szavazónak saját magának is…

2022.01.16. 11:21:42

@white999:
csak mondjuk az áfacsökkentés milyen költségvetési károkat okozott. és néhány alapvető élelmiszer árának átmeneti (választási időszakra) történő befagyasztása mit eredményez. ezzel együtt a 100 lépés és a 100 napos program van újratöltve. akárki nyeri a választást szükség lesz egy kiigazításra. azzal együtt, most mindenki szórja ki a semmiből teremtett pénzt. és a fidesz termelő beruházásokat is erőteljesen ösztönöz.

Rodney_2 2022.01.16. 11:29:52

@Serény Vélemény: Nyilván.
Az egyik kedvencem amikor az idióta kommunista Hollande próbálta megreformálni Európa legkommunistább munka törvénykönyvét, ami miatt már nem volt az a hülye tőkés aki munkahelyeket hozott volna létre Franciaországban és az egyetemisták és egyéb nagyeszűek tüntettek ez ellen, vagyis azért, hogy amikor végeznek, ne találjanak sehol állást :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.16. 13:19:40

@Rodney_2:

Spanyolországban ugyanaz van, a fél ország ideiglenes munjkaszerződéssel dolgozik, mert senki se akar állandóra felvcenni embert, azzal ugyanis olyan jogok járnak, melyeket a munkáltató nem tud megengedni magának.

Rodney_2 2022.01.16. 14:30:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az olaszoknál is ez volt néhány éve. Erre képes a "nyugat" :(

A híres EU projektben pl nem jutottak el oda, hogy a szolgáltatásoknak is szabad az áramlása. A UK ezt nyomta (bank szektor, könyvvizsgálócégek stb miatt). Az EU/Soros úgy döntött, hogy először a kötelező nemváltást és a buzulást kell bevezetni az összes tagállamban, különben fasizmus van. Szerintem a következő az ipar felszámolása és a droghasználat liberalizálésa lesz, illetve emberi joggá teszik majd (az is egy mekkora idiotizmus, hoyg emberi jogok: mer mire fel és mér pont azok, he??). A szolgáltatások majd utána. De addigra nem marad semmi :(((
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása