magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Drasztikus bolgár változások

Már érintettem azt a témát, hogy a kommunizmus bukása ott okozott a legnagyobb változást, ahol a rendszer a leginkább zárt, leginkább hithű volt. Akkor elsősorban a szexuális erkölcsöt hoztam fel példának.

Magyarország nagyon nyílt rendszer volt a Kádár-kor második felében, az ideológiát a rendszer működtetői se vették már komolyan. Ennek persze meglettek a súlyos következményei, de viszont drasztikus változás sem állt be ennek következtében: egy 1985-ös és egy 1995-ös magyar átlagember nem viselkedett különbözően, nem jöttek el új szokások, s nem haltak ki régiek - a magyar rendszerváltozás sok külső változást hozott, de a lelkekben szinte semmi se változott.

Ezzel szemben a bolgár rendszerváltozást drasztikus változásokat eredményezett. Korabeli bolgár szemmel a magyar későkommunista korszak teljesen romlottnak tűnt, míg a magyar korakapitalista korszak meg ósdinak, nem elég "haladónak".

A későkommunista Bulgária három legstabilabb népi jellemzője: a főváros-vidék ellentét, a házasságon kívüli gyerekek diszkriminálása, s a teljes szkepticizmus volt.

A főváros-vidék ellentét teljesen eltúlzott volt. A legnagyobb sértésnek az számított, ha valakit vidékinek neveznek. A rendszerváltozás ezt teljesen elsöpörte, Szófia lakossága a duplájára nőtt azóta, mert hirtelen megszűnt minden akadály a betelepülés előtt. Az 50-es felüli szófiai lakosság körében még ma is él a vidékiek ellenzése egyébként, de ma már ez persze marginális jelenség.

A másik: a fattyúgyerekek megvetése. Ez is nagyon radikális volt. Az együttélő, de nem házas szülők gyereke is fattyúnak számított. Ez annyira az ellentétére fordult, hogy ma már több gyerek születik házasságon kívül, mint belül.

Ma már ritkaság a stabil család. Olyan szintű zavar lett, hogy mára a leginkább polgárpukkasztó magatartás normálisnak lenni.

A teljes szkepticizmus viszont megmaradt, csak éppenhogy tovább rontott mindent. A szólásszabadság eljövetele azt eredményezte, hogy most már nem kell hazudni, immár lehet nyíltan is mindenben kételkedni, mindent értelmetlennek mondani. Ez a nyíltság azonban azt eredményezi, hogy a vaciláló embereket is a rossz felé tolja.

Én úgy látom, hogy ha nem jön meg Bulgáriába is a nyugatellenesség vonata, ami elindíthat egy újfajta normalizációt, akkor az országnak vége lesz az évszázad végéig.

Címkék: közélet
17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9717018230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2022.02.02. 17:34:25

Eltűnt 2 millió bolgár a rendszerváltás óta. Majdnem 9 millióan voltak, ès ma már 7 millió alatt . Hasonló mentalitású nèp, mint a magyar, csak Magyarország közelebb van a nyugathoz, ennyi a szerencsèje . Sem a nèmetnek , sem az osztráknak nem èrdeke egy hanyatló Magyarország . Kell nekik a biztonságos hátország, egy baráti , lojális "nèmet gyarmat"

Gery87 2022.02.02. 21:48:33

@Boldeone2:

Nem úgy tűnik hogy a hanyatlás terén ezt eredményesen valósítják meg.
Ez az ország el fog cigányosodni, most még senkit nem érdekel, de csak a baj lesz vele.

Boldeone2 2022.02.02. 22:06:18

@Gery87: Bulgáriában nagyon megnőtt a cigányság rèszaránya , Magyarországon szintèn ,a kistelepülèseken vannak ilyen folyamatok , de a demografusok azt mondják , ha a cigányság polgárosodik , akkor majd a nèpesedèsi mutatói is csökkeni fognak , vagyis a fiatalokat iskolazni kell , így oldható meg a problèma
Vannak kedvező jelek , egyre több a roma èrtelmisèg , szerencsère

_Neville 2022.02.02. 22:55:26

@Gery87: Még mindig jobb, mint elarabosodni, meg muszlim négeresedni. A cigányokkal legalább úgy ahogy szót lehet érteni.

Billy Hill 2022.02.03. 01:16:00

@_Neville: A muszlim feketedéssel szemben az amcsi feketéskedés már rég elkezdődött itthon... Ahogy a Zusában a rapper fekákat állítják példaképnek az ifjúságnak, úgy itthon is egyre inkább az a cél lebeg a fiatalok előtt, hogy majd a rapper dumájukkal meg a suttyó stílusukkal sok támogatót szereznek, és nem kell dolgozniuk. Ha valamit sikerült jól eltanulni az amcsi példaképektől, akkor ez az! "Rajság van meg pénz." Hülye, aki nem strici vagy díler...

midnightcoder2 2022.02.03. 09:12:05

A fõváros-vidék ellentét itt is megvan, pláne liberósbolsi körökben divat lenézni a vidékieket.

A fattyúgyerek megvetése szerintem itt soha nem volt divat, a 70-es években sem. Talán az lehet az oka, hogy errefelé kevesebb volt a vallássérült.

A szkepticizmus pedig szerencsére mindig is erõs volt itt. Ami jó dolog: csak a buta ember nem szkeptikus.

midnightcoder2 2022.02.03. 09:17:49

@Billy Hill: Ez pontosan így van. Ez az egyik olyan terület, ahol a balliberális média aktívan rombolja a társadalmat. Valójában persze ez sem liberális, hanem baloldali gyökerû: a baloldal kedvenc elképzelése, hogy az egyén helyzetéért nem õ maga, hanem a társadalom és azon belül az õ helyzete a felelõs. Innentõl kezdve a drogdíler gettópatkány nem dúvad, hanem népi hõs, akibõl példaképet lehet, sõt kell is csinálni. Amúgy anno kis hazánkban is volt egy olyan baloldali kulturális irány a 90-es években, hogy ezt be kell vezetni, és hogy a cigány rapénekeskebõl kell sztárt csinálni, és ezzel majd jól megszûnik a diszkrimináció. Ennek a vonalnak a terméke volt emlékeim szerint anno Pl. a Fekete Vonat és társai.

Serény Vélemény 2022.02.03. 09:36:43

@midnightcoder2: A cigányzenészek mindig is a magyar cigányság elit rétegét alkották. Arról nem lehet tenni, hogy vannak olyanok, akiknek a vérében van a vonó. A feketéknél a kitörési pont a szegénységből amerikában: 1) tanulás és sportösztöndíj 2) hadsereg és továbbszolgálat.
Magyarországon a cigányok kitörési pontja a kétkezi munka. Főleg az építőiparban.
nem feltétlenül kellemes, de van lehetőség.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.02.03. 10:35:19

Magyarországnak is vége lesz. Hogy 2100-ban mennyi magyar lesz az nem csak a demográfián múlik, de azon is hogy az emberek mennyire azonosulnak a magyar kultúrával. Magyarnak lenni nem menő, így a magyar fiatalok között is az angol /globalista/ kultúra az erősebb. A kivándorlókat már kiírhatjuk a magyarok köréből. A gyerekük még beszélni fog magyarul de már angol környezetbe szocializálódik bele, nem köti több a magyarsághoz mintha megtanulna mondjuk spanyolul. A következő geberáció meg már a nyelvet is elfelejti. Amennyire kidobott generáció volt a 100 éve amerikába kivándoroltak annyira lesz kidobott a mai londoni mosogatók generációja. Itthon még itt van az elcigányosodás problémája, sok helyen magyarok is átveszik a cigyány stílust.

midnightcoder2 2022.02.03. 13:20:39

@Serény Vélemény: A cigányzenésznek nem sok köze van a rapperekhez. A gond ezzel az egésszel az, hogy itt nem a gettópatkányt akarják felemelni a középosztályba, hanem a társadalmat nyomják le a gettópatkány szintjére azzal, hogy pár gettópatkányból sztárt csinálnak. Onnantól kezdve minden agyhalott tízéves cigánygyerek álma az, hogy õ is majd "gangsta" lesz, nem holmi mérnök, orvos, pláne nem lúzer pedagógus...

Anno a négereknél is voltak sztárok, lásd Michael Jackson, de azok valóban profi mûvészek voltak nem csak pár nagypofájú rapper. Nem szerencsés, ha az a menõ ha nem kell semmit letenni az asztalra, csak bejutni a nagyok közé. De ugyanebbe az irányba mutat Pl. a valóságshowk "hõsei" illetve a youtube influencerek világa is.

Gery87 2022.02.03. 21:50:12

@Boldeone2:

Csakhogy nem fognak polgárosodni, ezt garantálom neked!
Eleve ki polgárosítaná őket? Ki lenne a minta? A tanárok, Akiket megvernek és megaláznak?
Akikből hiány lesz? Vagy a falusiakhoz, a vidékhez?
Ők meg épphogy maguk is (a fiatalok) elcigányosodnak....hozzá romlanak ezekhez.
Nem lesz itt semmi.

Gery87 2022.02.03. 21:51:44

@_Neville:

Egy francokat....100 arabból, törökből több az értelmes mint ezekből.

Gery87 2022.02.03. 21:54:42

@Billy Hill:

Így van.
Tömeges deklasszálódás megy végbe, anyagilag is meg szellemileg is.
Elprolisodás zajlik, a prolik meg elcigányosodnak.

Gery87 2022.02.03. 21:59:59

@midnightcoder2:

"A fõváros-vidék ellentét itt is megvan, pláne liberósbolsi körökben divat lenézni a vidékieket."

A "vidéki" ebben az esetben egyszerűen "vidéki prolit" jelent, a proli szó pejoratív értelemben.
Ennyi az egész.....én is vidéki vagyok, de sose veszem magamra a vidékizést, mert nem érint.
A proli viselkedést meg amúgy is minden normális ember megveti. Nincs ezzel semmi baj.

Gery87 2022.02.03. 22:03:50

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Így van.
De ez természetes folyamat valahol.
A sikeresebb identitások fennmaradnak, a többiek mennek a levesbe.
Semmi nem állandó....reméljük persze hogy nem 1100 év jutott csak.

És igen, nincs szánalmasabb a prolinál mint az elcigányosodott proli.
Ha ma élne erre mondaná Engels hogy "fajszemét".

_Neville 2022.02.04. 00:02:54

@Billy Hill: De érdekes, ez az USA-ban is csak kb 20-30 éve divat. A négerek közül sokan voltak azelőtt is a zenei világban, de mondjuk egy Armstrong, de még egy Jackson se azzal tűnt ki, hogy mekkora suttyó gettóvagány akinek 2 kilós fuxa van és kurvákról szívja a kokaint. Meg a négerek alapvetően igazi zenét csináltak hangszerekkel. Martin Luther King is fel akarta emelni a négereket, nem az egész országot gettósítani.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása